Veronica Inside snoeihard voor Ten Hag: ‘Dan zou ik hem eruit schoppen’

Vrijdag, 23 oktober 2020 om

Ajax begon de Champions League-campagne afgelopen woensdag met een 0-1 nederlaag tegen Liverpool. Bij Veronica Inside is er naar aanleiding van het verloren duel in de Johan Cruijff ArenA de nodige kritiek op trainer Erik ten Hag. Zo begrijpt Johan Derksen niet dat de oefenmeester na afloop voor de camera’s liet weten dat hij ondanks de nederlaag tevreden was met het spel van zijn ploeg.

“Wat ik niet begrijp.. Ajax heeft heel goed gespeeld en ze hebben heel veel kansen gemist. Maar dat de trainer van Ajax na afloop op televisie komt en vertelt dat hij zo tevreden is, omdat die jongens zo goed gevoetbald hebben. Een compliment naar het elftal. Dan denk ik: als ik een trainer in dienst had die heel tevreden was terwijl ze verloren hebben, dan zou ik hem eruit schoppen”, zo geeft Derksen te kennen. Ten Hag zei onder meer dat zijn ploeg een ‘uitstekende wedstrijd’ had gespeeld en deelde zijn spelers een compliment uit. “Dat is toch tegenwoordig de mode? Het ophemelen”, reageert Valentijn Driessen.

Ook René van der Gijp is naar aanleiding van het duel tussen Ajax en Liverpool kritisch op Ten Hag, omdat hij een kwartier voor tijd Davy Klaassen en David Neres naar de kant haalde voor Jurgen Ekkelenkamp en Zakaria Labyad. “Ik heb nog nooit van mijn leven meegemaakt dat iemand zijn beste twee speler eruit haalt en daarna de derde. Blind (die later werd gewisseld voor Klaas-Jan Huntelaar, red.), Klaassen en Neres waren de beste spelers. Hoe kan je dan denken dat je die drie eruit haalt dat je er voetballend op vooruitgaat? Hoe verzint zo iemand dat? Je brengt Labyad en Ekkelenkamp in zonder enige diepgang, twee totaal andere spelers. Zo dom!”

Johan Derksen is euforisch na de plaatsing van de OranjeLeeuwinnen voor het EK. ??????

Geplaatst door voetbalzone op Vrijdag 23 oktober 2020

Van der Gijp noemt de uitleg van Ten Hag, die stelde dat de spelers met elkaar te vergelijken zijn en dat er na de wissel niks aan het spel veranderde, ‘krankzinnig’. “Labyad en Neres met elkaar vergelijken... Ik heb Labyad nog nooit rechtsbuiten zien spelen. En dan gaat hij Ekkelenkamp met Klaassen vergelijken. Die zijn totaal niet te vergelijken. Dan zegt hij dat er niks verandert aan het spel, maar natuurlijk verandert er wat aan je spel. Zeker als je Blind achterin weghaalt, dat is je beste opbouwer. Dat is toch onzin om te zeggen dat het niet zo is?”

Er is tevens kritiek op het tactische plan van Ten Hag tegen Liverpool. Ajax begon met een soort 4-4-2-formatie, waarin Mohammed Kudus op papier de spits was en Daley Blind op het middenveld speelde. “Ik vind het ongebruikelijk als je een nieuwe speler hebt en die speelt op zijn eigen positie heel goed, dat je hem dan tegen Liverpool in de spits zet. Dat vind ik geen visie”, verwijst Derksen naar Kudus. Driessen begrijpt niet dat dat Perr Schuurs en Lisandro Martínez het centrale duo vormden. “Die kunnen helemaal geen opbouwen. Dan haal je de hele opbouw uit je elftal.”

Presentator Wilfred Genee werpt op dat Schuurs voorlopig niet de ‘nieuwe Matthijs de Ligt’ is. “Dat klopt, maar hij zit in een fase waarin hij fouten mag maken. Dat is gebruikelijk bij dergelijke spelers die geen ervaring hebben. Maar ik vind Botman (die door Ajax aan Lille OSC verkocht werd, red.) een betere centrumverdediger dan Schuurs”, reageert Derksen. Hij constateert dat ook Promes ‘zijn zelfvertrouwen kwijt is’. “Hij deed het heel aardig vanaf de linkerkant, zeker met de voorzetten van Ziyech wist hij wel raad. Hij is slecht gaan spelen toen hij op tien moest gaan staan, omdat Ten Hag bedacht had dat hij daar ideaal voor was. Je hebt op tien niks aan hem en het enige dat Ten Hag bereikt heeft, is dat die jongen zijn vorm kwijt is en geen zelfvertrouwen meer heeft.”


Poll

Ben jij het hiermee eens?


Gerelateerd

Meer sportnieuws

53 reacties (laatste reactie door sirius)

Als ik deze man zo hoor zou je denken dat Ajax totaal geen kans had en compleet is weggespeeld. Ik heb toch echt 90 minuten zitten kijken en Liverpool kwam een aantal keer gewoon heel goed weg. Ajax speelde prima en vergat zichzelf te belonen. Tuurlijk was Liverpool niet top, maar kom op

23 oktober 2020 om 23:19

Ik heb het gekeken. En Derksen gaf duidelijk aan dat Ajax gewoon had kunnen winnen, alleen dat hij niets begreep van de woorden achteraf van Ten Hag. Driessen zat ouderwets af te zeiken en deed alsof het 0-5 had moeten zijn. Derksen was wel iets genuanceerder, wordt een klein beetje uit zijn verband getrokken.

24 oktober 2020 om 13:22

Dus ajax had kunnen winnen??? Maar dan heeft ajax toch goed gespeeld???

23 oktober 2020 om 23:32

Het gaat imo vooral om de acties van ten Hag en hoe hij zicht verantwoordt na de wedstrijd. Zijn argumenten kloppen niet en ik vind dat vooral Renee het goed kan verwoorden. Volledig met hem eens!

24 oktober 2020 om 08:38

René heeft echt een hele goede kijk op voetbal, maar wordt vaak niet serieus genomen doordat hij daarnaast veel grappen maakt. Maar wat mensen stoort is dat Ten Hag nog niet één keer zijn eigen ongelijk heeft toegegeven terwijl hij verwijtbare fouten maakt. Belachelijke opstellingen, niet te volgen wisselbeleid en eigen lieverdjes die ondermaats presteren blijven bevoordelen. De Nederlandse kijker is niet achterlijk. Ik ben helemaal klaar met die man. Fouten maken is helemaal prima, maar als je je zo blijft presenteren dan heb ik nog liever Peter Bosz die nooit wat wint dan dit eigenwijze gezwam en semi-wetenschappelijke opstellingen.

24 oktober 2020 om 12:45

Liever iemand die niets wint maar na afloop de pers leuk te woord staat heeft jou voorkeur boven iemand die landskampioen wordt, de beker wint, de halve finale CL maar na afloop niet zo goed is in het spelletje met de pers? Vind je het erg dat ik als Ajax fan een andere mening heb?

Die hetze tegen ten hag is echt triest. Met koning hetze opvoeren Driessen voorop. Laat die man eens met rust en zijn ding doen. En bekritseer hem om het inhoudelijke en niet omdat je hem bij voorbaat niet mag (Driessen zijn mening). Men doet alsof hij met ajax is gedegradeerd.

23 oktober 2020 om 23:53

Het probleem is juist dat hij zijn eigen ding doet. De man heeft met een uitstekend elftal 10 van de laatste 22 wedstrijden verloren. Welke trainer van Ajax is daarmee weggekomen zonder kritiek? Hij is vorig seizoen toch gewoon gered door corona. Ik vind bovendien dat hij na wedstrijden heel veel onzin uitkraamt. Tegen Groningen was het echt dramatisch slecht en dan heeft hij het over dominant voetbal en zo zijn er nog talloze voorbeelden. Je hoeft je team niet volledig af te branden, echter vind ik dit gewoon lak hebben aan je supporters.

24 oktober 2020 om 00:06

Dat zijn wel feiten die je benoemt. Ten Hag is ook eigenwijs en daar moet hij vanaf. Het draait niet en dat is hem aan te rekenen. Wat ik mij wel eens afvraag is of er nog wel genoeg chemie is met de spelersgroep. Spelers uit vorm, die niet in hun kracht spelen. Het draait niet en dat was vorig jaar ook zo.

24 oktober 2020 om 01:22

Tja, definieer uitstekend elftal. Vorig jaar was Ajax niet bijster sterk en dit jaar is de ploeg eigenlijk nog zwakker geworden. Ze hebben sterkhouders vervangen voor talent en het duurt even voordat die jongens de ploeg gaan dragen. Ten Hag is natuurlijk ook niet perfect, maar Ik heb niet de indruk dat zijn beslissingen wedstrijden in negatieve zin beslissen. Dit Ajax is gewoon niet indrukwekkend en verdedigend al sinds de voorbereiding van vorig jaar behoorlijk kwetsbaar.

24 oktober 2020 om 09:47

Precies. Iedere trainer die zo n goed elftal had en moet verkopen krijgt tijd behalve Ten Hag? Kom op. Nico Wilde weg maar is er nog maar niet zo goed als hij kan zijn. Frenkie en Mathijs bijna niet te vervangen. Ziyech maakt Promes beter en nu heb je er maar weinig aan. 2 goede vervangers is niet goed genoeg om dezelfde verwachtingen te hebben. Wat Ten Hag zegt na de wedstrijd is helemaal niet belangrijk alleen voor zijn ploeg. Derksen heeft nooit zo met mensen hoeven om te gaan en snapt er niets van. Gaat erom hoe je vertrouwen geeft aan je trema en of dat werkt weet je alleen als je onderdeel bent. Derksen wil lekkere harde woorden maar is niet begaan met groepsgevoel. De meeste niet trouwens terwijl iedereen weet dat een goed team beter presteert dan aren goede speler of een goede analyse na de wedstrijd.

De wissels waren inderdaad vreemd, dat ze niet brachten wat ten Hag had verwacht is duidelijk. Merk dat ik het programma na al die “heisa” (jaarlijks) steeds minder leuk om naar te kijken. Voor mijn part mogen ze Derksen “eruit schoppen”, tenenkrommend om hem bij voetbalwedstrijden te horen lullen maar bij VI zijn het alleen nog maar stokpaardjes en is Derksen zijn input zelden voetbalgerelateerd.

23 oktober 2020 om 23:30

Ik denk nog steeds dat zonder Derksen er geen VI meer is. Als je heel vaak je mening geeft, dan is inderdaad lang niet iedereen het er altijd mee eens. Er zijn heel veel mensen op tv die alleen maar de rest napraten, daar heeft niemand het over. Van mij mag hij nog jaren lang bij VI blijven zitten.

24 oktober 2020 om 00:07

Ik vind van der Gijp wel inhoudelijk steeds meer bijdragen. Johan gaat hier een beetje ver, want ajax was niet super slecht. De wissels en de poppenkast (instructies + warming up) slaat werkelijk alles. Om vervolgens voor de camera te verkondigen dat labyad dezelfde type speler is als Neres. Ik snap niet wat ten Hag ziet in labyad. Hij kan volgens hem overal spelen en is echt een meerwaarde voor ajax, nog niks van gezien verder. Ten Hag kijkt te veel naar Pep, Jurgen en Julian denk ik. Hij had deze zomer bij Overmars moeten aankloppen en een goede spits moeten eisen.

Ik ben het wel met Johan eens. Niet zozeer over deze wedstrijd, maar na Groningen deed Ten Hag dat ook. Elke keer ontbreekt het hem aan kritisch kijken naar je eigen ploeg. Misschien houdt die dat liever intern, maar je zet jezelf gewoon voor lul voor zo’n camera. Voor de rest mag het wel wat minder hoor met die kritiek op Ten Hag, zeker aan de kant van Driessen.

Zoals sommige hier van mij moe worden lol, wordt ik echt moe van Driessen en Derksen. Komt zoveel onzin uit, ongekend. Ben benieuwd of vele hier het wel eens zijn met hun woorden. Vast niet omdat Ajax en de coach en zijn spelers aardig aangepakt worden (uhm). Nee maar kom op, wat is dit nou. Ja je mag best kritisch zijn maar dit lijkt gewoon op het bewust bashen en om aandacht vragen want ja dan blijf je wekelijks als journalist of analist zogenaamd belangrijk. Ajax deed het gewoon goed maar miste enkel hun kansen alleen daar praten ze niet over. Ajax moest het snel zonder Kudus doen, geen Antony, een Klaassen die net pas gearriveerd is. Het was gewoon degelijk, en ja je verliest helaas met zelfs een zure tegengoal maar dit gezeik gaat nergens over, vooral van die Driessen. Dat hij nog een podium krijgt bij de Telegraaf, lachwekkend.

23 oktober 2020 om 23:21

Derksen zei vanavond niet zulke gekke dingen, klopte aardig naar mijn mening, die wissels op Neres na waren gewoon raar. Betreft Driessen en de rest ben ik het met je eens, vooral je 1e zin 😜.

23 oktober 2020 om 23:26

Vond het niet zo vreemd. Neres heeft in de afgelopen 12 maanden amper de 90 minuten volgemaakt door die slepende blessure. Teveel risico om hem te laten staan.

23 oktober 2020 om 23:30

Ja klopt, zeg ik ook. Vond hem verassend goed spelen voor iemand die voor het eerst sinds een jaar in de basis staat. Laat echt een hoog niveau zien in de CL, structureel.

23 oktober 2020 om 23:25

Wat ik mij afvraag is of je zelf niet moe wordt door op echt letterlijk op e-le-ke artikel over VI te reageren. Ik snap niet wat je wilt bereiken? Het lijkt alsof je ze van de TV ofzo wilt hebben, of wat je doel is door altijd maar kritiek te hebben?ik kijk met het idee dat ik gewoon lekker m'n hoofd leeg kan maken. Net terug van een drukke dienst in het ziekenhuis en dan vind ik het heerlijk om te luisteren naar mannen die zichzelf niet te serieus nemen. In tegenstelling tot studio voetbal waar voetbal een wetenschap is. Nu met vdV en Jansen zit er wel iets meer schwung in dat programma en is het niet meer zo houterig maar ze hebben nog een lange weg te gaan. Rondo vind ik maar zeer geforceerd overkomen.

23 oktober 2020 om 23:38

Zeg je dat ook over het feit dat ik op vele andere (voetbal) artikelen reageer? Of komt het nu enkel goed uit tsja. Driessen en Derksen zijn vaak onzinnig kritisch of zitten maar anderen af te branden, keer op keer dan mag ik daar kritisch op reageren. Die vrijheid heb ik gelukkig maar ik reageer op genoeg artikelen. Ik verbaas me meer om anderen die het zogenaamd niet vinden kunnen dat ik zo kritisch ben maar het geweldig vinden dat types als Driessen en Derksen wekelijks onzinnig tekeer kunnen gaan. Tsja. Het programma zelf vind ik ook prima maar meer om Genee die het top leidt en de luchtige en lacherige Gijpie. Je ziet zelfs aan Genee een soort van angst als Derksen begint te praten over een scherpe kwestie zo van ojeej wat gaat hij nu weer voor geks roepen.

24 oktober 2020 om 02:34

maar dit heb je toch in elk sportprogramma? Derksen heeft blijkbaar weinig met Ten Hag, Van Basten en Perez hadden als analisten weer weinig met een Ziyech die altijd overdreven kritisch werd benaderd, Van Hooijdonk met een Van Persie en Van der Vaart heeft dat met Veltman. analisten zijn net mensen

24 oktober 2020 om 01:25

Tja, zo gaat het al sinds z'n aanstelling. Als het goed gaat ligt het aan de spelers, als het slecht gaat aan de coach. Vaak word het slecht onderbouwd en als er een reden gegeven word, roept men vaak maar wat zonder het ook goed te onderbouwen. Ik denk niet dat Ten Hag daar ooit vanaf komt. Verder ben ik het overigens ook volledig met je eens.

24 oktober 2020 om 08:25

Ik ben het eens met je en vind Derksen als analist eigenlijk al lang niet meer relevant. Van der Gijp komt soms nog met zinnige analyses, maar het programma is inhoudelijk vaak compleet achterlijk, en zeker Derksen dus. Dat vindt de meerderheid van de bezoekers hier geloof ik ook, die kijken meer voor de lol en zijn het op maatschappelijk vlak me ze eens. Ook daar vind ik het maar een sneue bedoening, maar daarvan kan je nog zeggen: ieder zijn eigen mening. Over voetbal kan je wat mij betreft niet veel anders zeggen dan dat Derksen er vaak naast zit. Overigens word ik niet moe van jou, maar zou ik als ik jou was wel moe worden van de Derksen army op VZ. Die loopt kritiekloos achter een oude vent met een snor en een foute mening aan alsof het de Messias van de anti elite godsdienst is, terwijl men vergeet dat Derksen gewoon een opportunist is die graag scoort.

24 oktober 2020 om 08:39

Ben het helemaal met je eens Sociofan1! 😄 Je moet dat programma dan ook vooral niet kijken voor het inhoudelijke aspect maar omdat het af en toe vermakelijk is. Al gaat het de laatste tijd vaker over alles behalve voetbal.

24 oktober 2020 om 09:51

Ojeej jij weer. Heb al niet goed geslapen door jouw laatst. Ben blij dat je het met me eens bent hehe. Nee maar helaas ja, dat had ik al eens aangegeven. Ze zijn een beetje een verkeerde pad opgegaan door te veel over andere dingen te praten. Maar ja het is sensatie en levert kijkcijfers op. Men vind het blijkbaar geweldig om te zien hoe anderen elke keer maar weer worden afgebrandt. Het andere VI met Suley the Goat. Dat is pas tof om te volgen. Leuk en inhoudelijk sterk over voetbal. Alhoewel het andere met Keesie kijk ik dan weer niet.

24 oktober 2020 om 10:10

Nergens voor nodig. Zolang je maar vandaag hetzelfde als gister zegt kun je gewoon slapen 😉 Vi heeft nu inderdaad een hele leuke show. Pieter Zwart heeft er echt kijk op en het gaat inhoudelijk wat verder dan 'die kan er niks van'.

Ach, als 1) niet Driessen, maar Jack van Gelder daar aan tafel had gezeten dan hadden deze heren een compleet ander verhaal meegeluld, en 2) ze boren Ten Hag en het spel van Ajax compleet de grond in, terwijl Ajax vier open kansen liet liggen en op een gegeven moment achter de feiten aan liep door een onmogelijk eigen doelpunt. De tactiek werkte in eerste instantie gewoon prima. Niet voor niets heeft Klopp de hele eerste helft zijn spelers constant verrot gescholden.

24 oktober 2020 om 00:19

Jack van Gelder zal daar nooit gaan zitten. Ik vind de 2 spitsen erin geen goed idee, maar het harde oordeel vind ik van Derksen overdreven. Je speelt tegen 1 van de beste eams van de wereld met 2 missende bassispelerd, het team heeft ook daadwerkelijk goed gepresteerd. Dan mag je dst best uitspreken, ookal verlies je met 1-0. Driessen is echt in en in triest. Ik vroeg me oprecht vaak af wat hij denkt als ie zn zure smoel open trekt. 2 jaar lang al negatief doen als het ook maar even kan, echt zo overdreven.

Qua wissels ben ik vooral benieuwd waarom Huntelaar vaak pas 10 minuten voor tijd wordt gebracht. Hij krijgt dan amper nog een bal, mede door al het oponthoud. Waarom hem dan niet gewoon 20-25 minuten brengen?

24 oktober 2020 om 01:29

Maar hoeveel ballen verwacht je dat Huntelaar krijgt als een ploeg als Liverpool de 0-1 vast wil houden? Die gaan ze echt geen moment vrijlaten in de 16 en verder heb je werkelijk niets aan Huntelaar. Leuk dat hij er in de Eredivisie nog wat inschiet met een enkele verdwaalde goal in Europa, maar Huntelaar is allang over z'n top heen en komt tekort voor de Champions League. Die is alleen nog nuttig als hij de bal voor z'n voeten krijgt in de 16.

Ten Hag heeft ook geen andere keus of heeft hij nog andere aanvallers, enigste wat hem te betwijfelen valt is waarom hij Noah Lang heeft weg laten gegaan, die heeft nog een beetje snelheid voorin

Als PSV supporter vind ik dat Ten Hag een ambachtelijke vakman is. Misschien denkt iets teveel na en moet ie wat simpeler manoeuvreren. Maar wat als Ajax gewonnen had? Was er dan ook kritiek? Kans Promes, Tadic, Klaassen paal. Kan ETH niet veel aan doen.

24 oktober 2020 om 08:26

Eens. Nog steeds jammer dat hij Klaassen eraf haalt, maar over het algemeen klopte zijn tactiek prima tegen Liverpool.

24 oktober 2020 om 12:54

Als Ajax met Kudus in de spits start, dan vinden ze het belachelijk. Dan snapt Ten Hag er niks van. Als AZ met de Wit in de spits begint en die maakt de winnende, dan is Slot een briliante coach. Zo werkt het in de voetballerij, de heren analisten hebben achteraf altijd gelijk.

Kan het hier niet mee oneens zijn. Ze overdrijven vaak bij VI maar dit klopt wel gewoon. 442 als ajax is gewoon vloeken in de kerk. Ajax gaat altijd uit van voetbal en eigen kunnen, 433. Allerlei spelers staan constant op de verkeerde plek. Hij blijft Traore maar brengen die nog geen beslissend moment heeft gecreerd. Je beste spelers wisselen. Botman en Noa Lang wegsturen terwijl wij naar Edson Alvarez en Labyad zitten te kijken. Net als Promes ook nog eens op posities waar ze geen kaas van gegeten hebben. Ten Hag heeft heus wat krediet maar dit seizoen erger ik me kapot aan hem en zijn keuzes. 442 in de Arena. Met een totaal verzwakte tegenstander die hartstikke kwetsbaar was. Zonder van Dijk, erg onwennig achterin. En een belachelijke keeper (of iig totaal geen zekere uitstraling momenteel) die niet kan opbouwen. Gaan wij een countertactiek doen hoor. Helemaal top.

24 oktober 2020 om 01:33

Tja, dat is allemaal achteraf, maar vorig seizoen bleven mensen maar zeuren om Traore. Nu krijgt die jongen z'n kansen en dan is het weer niet goed. Zo gaat het constant. Labyad kreeg lof in de voorbereiding. Het is simpelweg selectiviteit ten top. Promes is al redelijk afhankelijk van de kwaliteiten van een ander en nu hij z'n vorm ook nog eens niet heeft is hij gewoon een hele beperkte speler. Dan kun je volhardend gaan klagen over de 4-4-2, maar je was niet kansloos tegen een kwalitatief veel sterkere ploeg. Om er dan blind vanuit te gaan dat het met 4-3-3 beter was gegaan is dan wel erg selectief.

24 oktober 2020 om 03:15

Waarom zou je een succesformule veranderen? En in zon belangrijke wedstrijd een tactiek hanteren die ze nog nooit hebben uitgevoerd. Al je automatismen in een keer weg. Tadic is gewoon op zijn best in de spits en het middenveld stond de Zondag daarvoor perfect. Ik snap het niet hoor.

24 oktober 2020 om 18:22

Die automatismen waren er al nauwelijks. Ajax heeft weer een redelijk andere ploeg dan afgelopen seizoen.

Als Erik ten Hag in het water kijkt gaan alle vissen dood. Althans volgens Valentijn Driessen. Heeft Ten Hag vroeger soms zijn knikkers gestolen. Driessen is obsessief bezeten om Ten Hag te bashen. Het is lachwekkend gewoon. Ajax stelt internationaal helemaal niets voor. Dat schijnt de beste man niet te kunnen accepteren.

24 oktober 2020 om 10:22

Lijkt nu net of je het hebt over een pak ‘m beet Hercales Almelo of PEC Zwolle. Want wat versta jij onder internationaal niks voorstellen? Stel je alleen iets voor als je (nagenoeg) ieder jaar de kwartfinale van de CL bereikt? Ajax staat anno 2020 op de 21e plaats van de club coëfficiënt. Schuurt dus tegen de top 20 van Europa, en dus de wereld, aan. Dan doe je er wel degelijk toe in mijn optiek. Dat we geen absolute wereldtop zijn, dat zal iedere reëele ajacied heus wel beamen. Maar als de puzzelstukjes eens in de zoveel tijd samenvallen, dan kunnen we iedereen verrassen. Je wint de laatste jaren wedstrijden van Juventus, Real, Tottenham, Benfica, Valencia, Lille, Kiev, AEK. Speelt gelijk tegen Chelsea en Bayern. Je verliest nipt van Liverpool, ondanks 4 aanzienlijke kansen (inclusief bal van de lijn en op de paal). Ajax, met haar beperkte mogelijkheden, doet het dan niet slecht. En als ze dezelfde budgetten hadden als de echte top, wie weet wat er dan allemaal mogelijk was.

Wat een gezeur! Er waren mensen die verwachtten dat het 0-4 of zoiets zou worden. Het lukte gewoon niet om doelpunten te maken, gewoon omdat de grote vorm bij de spelers er (nog) niet was. Je kunt dan de trainer afzeiken, maar daar koop je niets voor. Ik denk namelijk wel dat de blessure van Kudus een grote tegenvaller was, waardoor het tactisch iets aangepast moest worden. Maar de Ajacieden speelden niet slecht, in mijn ogen gemiddeld een 6,5. Dat is gewoon te weinig om van Liverpool te kunnen winnen. Dat er enkele quitte of dubbel wissels kwamen is niet zo vreemd. Neres heeft dit seizoen nog geen een hele wedstrijd kunnen spelen, Klaassen is pas net terug bij de club zonder dat je echt weet hoe hij er conditioneel voor staat en met Blind zijn ze door zijn hartproblemen ook wat voorzichtiger geworden. Het is jammer dat er gewoon geen echte afmaker in het elftal zit, er moeten meer goals gaan vallen. Maar ten Hag heeft wel gelijk dat de spelers goed speelden, alleen niet supergoed....

Ik ben ook al een hele poos van mening dat Ten Haag geen geweldige coach is. Al sinds die halve finale tegen Tottenham. Toen zette hij in de terug wedstrijd (thuis) Dolberg in de spits die op dat moment geen bal raakte, totaal uit vorm was. En die zet je dan in de basis in de belangrijkste wedstrijd van de afgelopen 25 jaar. Dan heb je weinig gevoel voor het maken van een juiste opstelling naar mijn mening.

24 oktober 2020 om 08:44

Eerlijk; dat was wel beschamend ja. Het optreden van Dolberg ook overigens. Heeft 45 min erbij gelopen alsof het een oefenwedstrijd was..

Je moet niet vergeten dat ze bij de VI ook bezig zijn om aandacht te vragen voor hun programma. Ze moeten er dus voor zorgen dat men over hun praat. En met dit soort uitspraken wordt er zeker over hun gesproken . Zeker als je dit zegt over Ajax en Ten Hag. Zeggen ze dit soort dingen over PSV of Feijenoord, dan wordt daar veel minder op gereageerd

Het probleem dat de meeste aanhangers van Ajax hebben, is dat de verwachtingen sinds het succesvolle CL-seizoen nog steeds veel te hoog gespannen zijn. Het Ajax van nu kun je gewoon niet met dat van twee jaar geleden vergelijken en dat is wat veel mensen nog steeds doen. Ajax zal dit jaar weer niet in de CL overwinteren en in de EL weer tegen een "getafe" aanlopen. Dat is op dit moment de realiteit.

24 oktober 2020 om 11:49

@ birotordat is wat jij ervan maakt, elke Ajacied weet heus wel dat wij een flinke jas hebben uitgedaan maar van de week hadden ze gewoon de kansen moeten afmaken. Het is niet zo dat de spelers die grote kansen kregen niet de kwaliteit hebben om ze erin te schieten, als je de kans had om ze echt pijn te doen was het van de week. En wellicht klinkt het cru maar door alles wat er gaande is zijn veel ploegen niet op volle oorlogssterkte, en dat bied kansen tegen normaliter beter geachte tegenstanders. Die je moet pakken wanneer ze zich aandienen.

Ten Hag moet weg, hij is niet de trainer die Ajax naar een hoger niveau gaat brengen. Ten Hag zou top zijn voor Sparta

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax2432
2.Vitesse2212
3.Feyenoord2112
4.PSV2014
5.FC Twente1812
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
N. ÜnüvarAanvaller
E. ten HagUnknown
Q. PromesAanvaller93
A. OnanaKeeper90
D. TadićAanvaller97
L. TraoréAanvaller96
AntonyAanvaller84
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

42 fans
Coach, 50 jaar
SeizoenClub
2018- Ajax
2015-2017 FC Utrecht
2013-2015 Bayern München II
2012-2013 Go Ahead Eagles
Laatste voetbalnieuws

Lachende Ryan Gravenberch verklapt: ‘Die afspraak heb ik met Zakaria Labyad’

Ryan Gravenberch kijkt met veel voldoening terug op de Champions League-wedstrijd tussen Ajax en FC Midtjylland (3-1). De middenvelder maakte woensdagavond kort na de rust op heerlijke wijze de bevrijdende openingstreffer,...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 27 november
Ajax krijgt in januari twee Zuid-Afrikaanse jeugdinternationals op proef. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren