Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roger Schmidt pleit voor streep door alle interlands

Laatste update:

Roger Schmidt ziet het liefst dat er voorlopig geen interlands meer worden gespeeld. De trainer van PSV merkt in gesprek met De Telegraaf op dat de 'bubbels' waarin spelers in clubverband verkeren, barsten wanneer ze op reis gaan voor interlands. Daardoor neemt de kans op verspreiding van het coronavirus toe, geeft hij aan. De eerstvolgende interlandperiode is volgende maand al.

Schmidt kon donderdagavond tijdens de wedstrijd tegen Granada in de Europa League (1-2 nederlaag) niet beschikken over Jordan Teze en Eran Zahavi, die deze maand allebei besmet terugkeerden van een interlandperiode. In het geval van Teze ging het echter wel om een positieve test op zijn eerste dag bij Jong Oranje. Zahavi bleek na interlands met Israël besmet. Het tweetal is inmiddels negatief, maar kreeg niet op tijd toestemming van de UEFA om mee te doen tegen Granada.

"In de huidige situatie met het virus moeten we nadenken of het echt zin heeft om spelers in een situatie te brengen, waarbij ze naar andere landen reizen en het virus mogelijk verspreiden", stelt Schmidt. "Nu het deze kant op gaat en steeds meer mensen geïnfecteerd raken, ook binnen voetbalteams, denk ik dat het geen zin heeft interlands te spelen. Het is niet aan mij dat te beslissen en ik snap het belang van interlandvoetbal, maar uiteindelijk moeten we met zijn allen zorg dragen voor de gezondheid van de spelers."

Het om zich heen grijpende virus heeft een grote impact op de voetballerij, merkt de trainer. Behalve Teze en Zahavi ontbraken ook Cody Gakpo en Pablo Rosario tegen Granada. "Het heeft grote invloed, ook op je kans om wedstrijden te winnen, want je komt personeel gezien gewoon in een lastige situatie", geeft hij aan. Schmidt wil dat Europese clubtoernooien wel doorgang vinden, omdat spelers bij internationale reizen voor hun club binnen de 'bubbel' van hun eigen club blijven. Ze mengen zich niet in het andere reizende verkeer en zijn ook in hotels afgezonderd van anderen. Bij interlands komen spelers uiteraard in aanraking met spelers van andere clubs en het personeel van de voetbalbond.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan niemand op tegen zijn, lijkt me

23 oktober 2020 om 18:03

De bondscoaches hechten wel degelijk waarde aan interlands, lijkt mij.

23 oktober 2020 om 18:15

Overigens ben ik het eens met het afschaffen van oefeninterlands, alsook de Nations Cup. Op dit moment moeten er prioriteiten gesteld worden.

23 oktober 2020 om 18:52

De fifa en uefa, die denken vooral aan geld (voor mijn gevoel)

23 oktober 2020 om 22:01

Die bubbel is een onzin. Alsof ze prive met niemand in aanraking komen of de deur uitgaan. Het is geen NBA waar ze met zn allen in Disney verblijven. Het maakt vervolgens niet uit of je vervolgens in 1 of 2 bubbels verblijft, een bubbel blijft een bubbel.

Iedere bubbel is in principe vrij van corona. Dus als meerdere bubbels bij elkaar komen, is er toch nog steeds geen sprake van corona?

23 oktober 2020 om 18:05

Je moet ook met een vliegtuig naar een ander land. Daarbij komt dat met hoe meer mensen je in contact komt, hoe groter de kans op besmetting is. De vrouwen van voetballers gaan ook lekker uit buiten de bubbel, dus zo komt corona in de bubbel

23 oktober 2020 om 18:10

Dat is waar, maar dan zou de vraag moeten zijn "hoe kunnen we de bubbels sterker maken". Op deze manier zijn het schijnbubbels. Ik snap Schmidts punt en dat er meer risico's zijn bij verplaatsingen, maar heb ook het idee dat het om de drukke kalender is te doen. Logisch maar zeg dat dan gewoon

23 oktober 2020 om 18:11

Ja dat, en spelers komen nog wel gewoon thuis natuurlijk. Hebben misschien kinderen op school. Een bubbel is een leuk idee, en de enige mogelijkheid om te kunnen voetballen denk ik, maar helemaal 100 procent werkt dat natuurlijk nooit

23 oktober 2020 om 18:08

Niet helemaal eens, nu bij CL en EL wedstrijden gaat een heel team + staff en ondersteunend personeel in een vliegtuig en zo hou je die bubbel. Voor interlands moeten spelers dan “onnodig†vluchten pakken waar ook normale reizigers op zitten. Iedereen zou dan een mondkapje moeten dragen en deze vervolgens de hele vlucht netjes op houden + om de vier uur een nieuwe op doen. Dit gebeurt niet allemaal even netjes kan ik uit ervaring zeggen. Niet alle mondkapjes zijn even goed, bij het eten en drinken mag hij af. Uit ervaring kan ik zeggen dat het vliegen niet helemaal veilig gaat vanuit covid-oogpunt. Deze bubbels zijn overigens nooit helemaal waterdicht maar interlands vergroten de kans op besmettingen en uitbraken bij clubs.

23 oktober 2020 om 18:13

Zit wat in. De term 'bubbel binnen eigen club' is mijns inziens misleidend, want een echte bubbel is het inderdaad niet.

23 oktober 2020 om 18:20

De bubbel van AZ was ook zogenaamd coronavrij, pakte dat toch even anders uit.

Helemaal eens. De speelkalender is te vol, verhoogde kans op corona-uitbraken. Schrappen die interlands!

Leuk dat hij dat vindt, maar zelf zou ik zeggen dat je dan beter al het voetbal kunt stoppen. Je ziet ploeg na ploeg met corona-gevallen, terwijl het landelijk nu zo sterk toeneemt. Ik werk zelf op een coronalab, Waar we eerst 1-4 % positieve testen hadden hebben we nu meer dan 20% van alle ingestuurde monsters positief. Je maakt mij niet wijs dat alle voetballers zich goed aan de regels houden en weinig sociale contacten hebben, net als veel andere mensen.....

23 oktober 2020 om 18:12

Uit nieuwsgierigheid, komt er altijd wat uit een test? Stel het is geen corona, wat zie je dan staan? Misschien mag je uit privacy niet veel zeggen, maar ben benieuwd omdat ik zelf ben getest en die was negatief. Ik was alleen wel degelijk even goed ziek. Had best willen weten wat het dan wel was. Verkouden was het iig niet. Deze week was dat.

23 oktober 2020 om 18:17

Er komt uit of je wel of geen corona hebt. Of je nog 10 andere ziektes hebt zal die test je niet zeggen

24 oktober 2020 om 12:05

OP het ogenblik zijn ze bezig om een test te maken die zowel griep als corona kan aantonen, die krijgen we in de loop van november binnen. Want ook griep leidt tot veel opnames in het ziekenhuis.... Maar de testen die we nu doen is het alleen wel of geen corona. Mogelijk heb je dus gewoon griep gehad, waarvan de verschijnselen heel erg op corona kunnen lijken.

Als je dan echt principieel bent moet er ook een streep door de Champions League en de Europa League. Dat is potentieel nog schadelijker dan het interlandvoetbal. Daar reizen tachtig clubs in een tijdbestek van drie weken naar meerdere internationale bestemmingen. Ik mag hopen dat dit niet gebeurd. Het interlandvoetbal mag voor mij om een andere reden nu worden verzet of afgelast en dat is de enorme drukte voor spelers. Drie interlands- in acht of negen dagen- is naast het extreem drukke schema bij de clubs echt teveel van het goede. Er wordt roofbouw gepleegd op spelers. De absolute toppers worden uitgeperst.

23 oktober 2020 om 18:12

Inderdaad. Of doen zoals de NBA: met zijn allen in een échte bubbel op één locatie en daar alle wedstrijden spelen. Een (mini-)toernooi zoals afgelopen CL-seizoen aan het einde gedaan

23 oktober 2020 om 18:14

Niet helemaal aangezien ook in de el en CL de club de bubbel kan reguleren. Met interlands licht die macht/verantwoordelijkheid bij de nationale bonden en kan de club geen toezicht houden.

23 oktober 2020 om 18:22

Op zich blijven de clubbubbels wel gewoon bestaan natuurlijk, terwijl er bij interlands allemaal bubbels samenkomen.

Kan me hier prima in vinden. Denk dat het clubvoetbal (competitie of europacup) zwaarder moet wegen dan nietszeggende interlandpotjes. Daarbij gezegd hebbende dat de nationale competities te allen tijde voorrang moeten krijgen.

Het had voor hem gepleit als hij dat zondag had gezegd na een 0-3 overwinning en niet na een nederlaag waar hij grotendeels zelf schuldig aan is omdat hij viergever bracht en Max op t middenveld zette!

23 oktober 2020 om 18:31

Wat heeft die nederlaag te maken met zijn opmerking over interlands? Het klopt toch wat hij zegt?

23 oktober 2020 om 18:35

Het lijkt nu wel alsof hij COVID de schuld van de nederlaag geeft. helemaal omdat hij zelf echt de grootste fout van de wedstrijd maakte gisteren had ik een ander moment gekozen dit te zeggen.

23 oktober 2020 om 18:47

Lekker makkelijk geredeneerd. Ik geloof dat hij al voor en ook na de interland periode eens zijn onvrede heeft geuit over de interlands (o.a. door de besmetting van Zahavi), en met hem vele anderen. Dat heeft niets, maar dan ook niets met die nederlaag te maken. Bovendien moeten we misschien in ogenschouw nemen dat hij reageert op een vraag die hem gesteld wordt naar aanleiding van de coronabesmettingen in de selectie, een vraag die hij na PEC niet heeft gehad. Lekker makkelijk om hem op deze manier aan te pakken. Het klopt dat hij een foute omzetting heeft gedaan, maar dat heeft echt helemaal niets te maken met deze, imo zeer terechte, opmerking aangaande het interlandvoetbal.

23 oktober 2020 om 19:19

Dus als iemand verliest mag hij niets meer zeggen? Dit heeft niks met de wedstrijd van gisteren te maken.

Sterker nog, wil je de kans voor besmetting nog kleiner maken moet men de CL en EL ook even stilleggen. Lokale competities kunnen nog wel, maar ik zou ook de Europese wedstrijden van clubs even van de agenda halen. We zitten gewoon in een heel ingewikkelde tijd. Onze gezondheid moet gewoon bovenaan staan.

23 oktober 2020 om 18:32

Oneens, clubteams blijven in hun eigen bubble. De besmettingen bij Ajax zijn geen internationals... de besmettingen van az en psv wel. Daarnaast is er geen verschil tussen ploegen die Europees hebben gespeeld in de voorronde (psv en willem 2 en pak hem beet fc Eindhoven of Heracles Almelo) ... op basis van huidige cijfers en feiten is jou mening niet te onderbouwen.

23 oktober 2020 om 23:20

Er is geen bubbel, waar slaat het op dat dat woord elke keer maar gebruikt wordt? Die spelers gaan na de training toch gewoon naar huis, ff naar de Appie, etc. Ze worden constant getest, maar dat is iets anders dan t creeeren van een bubbel waarin ze zogenaamd afgescherm zijn van de buiten(corona)wereld.

Volkomen mee eens. De FIFA dient dit direct te moeten regelen.

Je kan beter alle voetbalwedstrijden schrappen als je eerlijk bent, maar dat reizen over landsgrenzen is niet zo handig inderdaad. Wel jammer, ik vind interlands leuker dan clubvoetbal (als enige volgens mij).

Om meer dan een reden een goed idee. Voor de overvolle kalender, voor de hoeveelheid reisbewegingen en voor de fitheid van de spelers, die in kortere tijd een vol seizoen moeten afwerken.prima plan om dit in ieder geval gedurende het komende half jaar te doen.

Rogier, moeten de internationale clubwedstrijden dan ook niet stopgezet worden?

Daarom schreef ik ook eerder dat de winnaar van de Cl/el en het nationaal kampioenschap de club zal zijn met de minste besmettingen. Jammer

Wel typisch dat ie het alleen over interlands heeft. Voor de EL moet je ook naar het buitenland en moet je ook vliegen. Wil die daar dan ook mee kappen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren