‘Ajax vernederen? We hebben er een woord voor in Amsterdam: mafkees’

Vrijdag, 23 oktober 2020 om

Ajax verloor woensdagavond met 0-1 van Liverpool in de Champions League. De Engelse grootmacht speelde door onder meer blessureleed niet in de sterkste opstelling en manager Jürgen Klopp besloot in de tweede helft ook nog eens zijn aanvalstrio Mohamed Salah, Roberto Firmino en Sadio Mané te wisselen. Henk Spaan beticht de Duitse coach van ijdelheid.

De journalist beoordeelt het optreden van Klopp met een 4. "Jürgen Klopp vond ik een grappige vent met ijdele trekjes", begint Spaan in zijn column voor Het Parool. "In de Johan Cruijff Arena kregen de trekjes de overhand. Wat wilde hij nou met zijn wissel van Salah, Firmino en Mané? Ajax vernederen? Ik ben Klopp, dit durf ik schreeuwen tegen lege tribunes?"

Ten Hag: 'Tactiek heeft uitstekend gefunctioneerd'

"We hebben er een woord voor in Amsterdam: mafkees. Mogen die gebleekte tanden zwart uitslaan van zijn Duitse gal", schrijft Spaan, die ook zag dat Ajax-trainer Erik ten Hag enkele wissels doorvoerde. "Van de weeromstuit haalde ook Ten Hag de uitblinkers naar de kant. Terwijl Ajax de hele wedstrijd kansen miste die er dolgraag in waren gegaan, speelde Ryan Gravenberch zijn beste wedstrijd tot nu toe, volgens mij dan."

"Hij schakelde gedisciplineerd om en maakte pas diep in de tweede helft zijn eerste fout. Wie niet zo goed speelde, was Perr Schuurs, volgens Rio Ferdinand de nieuwe Matthijs de Ligt. Zo noemden wij hem niet toen hij kort voor tijd de bal wéér weggaf", doelt Spaan op de mogelijkheid die de centrale verdediger weggaf aan Diogo Jota. De invaller van Liverpool kon het echter niet winnen van doelman André Onana.

Boskamp ergert zich aan Liverpool tegen Ajax: ‘Arrogantie liep van zijn smoel’

Jan Boskamp was ook niet te spreken over het optreden van Jürgen Klopp.Lees artikel



Gerelateerd

Meer sportnieuws

96 reacties (laatste reactie door fr4evah)

Henk, doe eens ff rustig joh. Wel grappig dat iedereen Schuurs of een hele goede of een matige pot vond spelen. Die jongen is nog volop in ontwikkeling. Met dat in het achterhoofd deed hij het gewoon goed, op het Salah slippertje na, maar ja Salah is ook geen koekenbakker. En als Klopp zich een half uur voor tijd in de voeten wil schieten door het wisselen van zijn voorhoede, is dat toch zijn probleem? Jammere is dat Ajax er niets mee heeft gedaan, want kansen waren er genoeg. Nu weer de borst vooruit en op naar de volgende pot!

23 oktober 2020 om 10:40

Schuurs is klaar bij Ajax. Hij moet er nu staan en staat er niet. Jeugd zit niet stil en hij heeft een geduchte concurrent in Alvarez. Ten Hag vind ie super belangrijk voor de balans en zo goed voetballend dat hij zelfs op het middenveld mag dartelen. Schuurs moet serieus gaan oppassen dat hij er niet naast wordt gezet. Ter vergelijking, Martinez speelt haast nooit, vliegt door het hele elftal en was op geen fout te betrappen.

23 oktober 2020 om 10:46

Die jongen is pas 20. Weet je wie ook een sceptisch begin had. Daley Blind. Zijn vader ook trouwens. Lekker laten staan en ervaring laten opdoen. Dit zijn leermomenten. We moeten niet denken dat Ajax weer de halve finale gaat halen. 1-0 verliezen van Liverpool is geen schande en Mané is 1 van de beste spelers ter wereld.

23 oktober 2020 om 10:50

@ninjakai; laat me raden, dat baseer je op het feit dat hij 1x voorbij werd gelopen door 1 van de beste aanvallers ter wereld? Speelde verder een prima pot en er zit nog genoeg rek in, als je dat niet ziet kun je beter stoppen met reageren

23 oktober 2020 om 11:01

wat een onzin idd, schuurs is klaar bij ajax... 1 vd grootste verdedigende talenten in NL. Maakt op zn 17e effe Fortuna kampioen als aanvoerder. Ik zie ook dat ie nog wat agressiviteit mist, maar is een echte voetballende verdediger en zoals gezegd ook een Frank de Boer had op 20 jarige leeftijd (en daarna) nog wel wat slippertjes. Stop eens met opportunistisch zijn en gun zon jongen de groei die hij nodig heeft. Dan zou Perr best weleens een wereldtopper kunnen worden. Vond niet alleen ik maar ook bijv Rio Ferdinand. Vind het ook echt goed beleid dat zon Boarde door Ajax op Schuurs wordt gezet, die kan m veel bijbrengen op dat gebied, al moet karakter ook uit jezelf komen en groeien met de jaren.

23 oktober 2020 om 13:10

@Melvinwsp. Sorry hoor ik snap ook wel Schuurs pas 20 is, en ik vond hem op wat foutjes na ook erg goed spelen. Alleen waarom worden er dan dubbele standaarden gebruikt door Ajax fans hier? Schuurs is 20 en wordt terecht verdedigd.. Maar zelfde Ryan Gravenberch die ik geweldige wedstrijd vond spelen wordt met grond gelijk gemaakt hier en keihard gefileerd terwijl die zelfs pas 18 is.. Hoe is dat eerlijk?

23 oktober 2020 om 13:23

Gravenberch met de grond gelijk gemaakt? Waar dan? Ik heb geen kritiek geuit zien worden op hem, maar dat kan aan mij liggen.

23 oktober 2020 om 13:36

Heb je niet goed gekeken. In live meepraten, voor de wedstrijd en na de wedstrijd al bij 1e reactie over het hoofd artikel dat Ajax verloren had.. Heck was zelfs top comment...

23 oktober 2020 om 13:40

Ik heb geen kritiek op die jonge gasten. Die moeten gewoon groeien.

23 oktober 2020 om 13:57

@melvinwsp dat snap ik zo bedoelde ik ook niet. Maar wou je alleen vragen of eerlijk is Gravenberch niet verdedigd wordt maar Schuurs wel?

23 oktober 2020 om 14:47

Ik heb werkelijk niemand negatief gehoord over Gravenberch, dus ik snap je niet zo?

23 oktober 2020 om 19:16

Ja is het alleen een keer met 1-0 verliezen van Liverpool, maar dat is het niet. Vorig seizoen ook 1-0 tegen AZ. Of zeggen we dan die spits van AZ is ook geen koekenbakker

23 oktober 2020 om 10:43

Probleem is dat dit soort slippertjes niet mogen en dit niet zijn eerste is. Hij mag er best een keer wat van leren. Hij kostte Ajax vorig seizoen in Alkmaar ook al een gelijkspel, omdat hij na een sterke pot in de laatste minuut Boadu kwijt was bij een hoekschop. Tegen Getafe uit dat hij ook simpel de fout in gaat bij het indribbelen, waardoor het achterin open ligt en Ajax van een lastige uitgangspositie in de slotfase naar een kansloze uitgangspositie ging. Nu dit weer. Dat zijn toch wel serieuze fouten in serieuze wedstrijden, terwijl hij er daar eigenlijk nog niet zo veel van gespeeld heeft.

23 oktober 2020 om 12:02

Nee, misschien moet hij juist meer serieuze wedstrijden spelen en dan gaan deze foutjes er op internationaal niveau wellicht sneller uit. Of verwacht je nou echt van een gozer van 20 die afgelopen jaren lekker tegen Oss, Helmond en Telstar heeft staan ballen dat ie niet 1 foutje tegen een topper als Liverpool zou maken? Sommigen doen net alsof Schuurs die bal achter Onana schoot, maar dat was toch echt Tagliafico.

23 oktober 2020 om 12:58

Ik verwacht van een groot talent niet dat als hij 5 grote wedstrijden speelt er in 4 een beslissende fout maakt. Dan verwacht ik inderdaad ook van een gozer van 20 dat als ie de kans krijgt hem ook pakt. Het is namelijk niet 1 wedstrijd waar het over hebben. Het zijn er meerdere. Na het vertrek van Matthijs de Ligt lagen er kansen voor hem om die rol over te nemen, dat heeft ie nog steeds niet onomstreden gedaan na ruim 15 maanden. Verdween vorig seizoen niet voor niets uit de basis ondanks de matige Alvarez en geblesseerde Veltman. Jij doet alsof het maar 1 foutje is. In de aanloop naar het doelpunt ramt Schuurs zonder druk die bal gewoon terug naar Liverpool, waardoor ze konden omschakelen. Vervolgens laat hij zich bij een inworp in de luren leggen, net zoals dat hij zich in Alkmaar bij een standaardsituatie in de luren liet leggen. Kortom niks 1 fout. Het lesje van scherp zijn bij spelhervattingen of slim om gaan met balbezit had hij na Alkmaar en Getafe al geleerd moeten hebben.

23 oktober 2020 om 14:14

Het slippertje kwam bij Mané en niet bij Salah. Ach ja... Schuurs komt er wel, maar eenmaal basis moet je er gewoon staan. En zo word hij ook beoordeeld. Net als de Ligt die bij Juve speelt en die is ook nog maar 20. In Italië kijken ze niet naar leeftijd.

Je kan haten wat je wilt, maar voor een gehavend Liverpool was zelfs een 1-1 nog een uitstekend resultaat geweest. Ze hebben een druk programma, willen iedereen sparen en op deze manier lijkt het op vernederen maar is het denk ik gewoon je sterkste mensen sparen. Ajax heeft zichzelf te kort gedaan, met uitstekend spel, zonder resultaat. Dan is de nasmaak bitter, maar ga niet de tegenstander betichten van vernedering want uiteindelijk is het geen cruciale fout gebleken

23 oktober 2020 om 10:30

Het is toch een beetje vernederend om na 60 minuten je 3 beste spelers naar de kant te halen met 1-0? Komt op mij een beetje over als "we kunnen het ook wel zonder de beste voorhoede van de wereld".

23 oktober 2020 om 10:34

Dat kon ook. Ze hadden er zelfs nog wel 1 of 2 bij kunnen maken.

23 oktober 2020 om 10:34

Blijkbaar konden ze dat ook, want ze hebben de wedstrijd gewonnen. En ze hebben zelfs nog wat kansjes gehad met die nieuwe voorhoede. Ik zie niet in wat er vernederend aan is eigenlijk. En de woorden van Spaan zijn al helemaal een beetje overdreven.

23 oktober 2020 om 10:35

En uiteindelijk bleek ook dat ze het konden toch zonder de beste voorhoede van de wereld.

23 oktober 2020 om 10:36

Ja Notoriouss, en als Ajax haar kansen af had gemaakt hadden ze er ook 4 kunnen maken, zo ken ik er nog wel een paar. @azrsenal, het probleem voor mij is dat je dit doet bij 1-0. Had het 3-0 gestaan had ik het begrepen.

23 oktober 2020 om 10:36

Dus omdat hij inzit met hoe Ajax zich voelt moet hij maar zijn sterspelers vermoeider maken dan nodig is? Het doelpuntje was gemaakt, het was gewoon zaak er geen tegen te krijgen.

23 oktober 2020 om 10:37

Inderdaad, dat konden ze.0-1 blijft ook gewoon winst, dus Klopp heeft helemaal gelijk gehad.

23 oktober 2020 om 10:37

Eerlijk gezegd vond ik die 3 mannen helemaal niet zo goed spelen, in ieder geval Salah en Firmino niet. Mane had wel de nodige dreiging. Misschien deels ook de verdienste van de Ajax-verdediging. Zo bezien kun je de wissel ook beschouwen als een poging om een aanvullende impuls te geven en de 2-0 en daarmee de wedstrijd binnen te trekken. Geen idee dus of het vernederend bedoeld was of juist als tactische zet.

23 oktober 2020 om 10:43

Ik heb Firmino de hele wedstrijd niet gezien, Salah was ook echt niet geweldig. Alleen van Mane kwam wat dreiging. Maar met de spelers die hij erin wisselde kwam er even goed nog steeds dreiging vanwege de snelheid en de ruimtes die Ajax liet vallen. Al met al gewoon een logische beslissing. Maar dat vind ik.

23 oktober 2020 om 10:46

Ghehe, een van de weinigen die t ziet; Salah was nagenoeg onzichtbaar en Firmino nauwelijks aanspeelbaar. Mane was, voor mij dan, absoluut de beste man van Liverpool. De invallers stichtten meer gevaar dan de basis, had ik het gevoel. En vernederend? Ik vond het raar dat hij Mane eraf haalde, de andere 2 was tactisch gezien prima. Spaan moet niet zo zeuren imo...

23 oktober 2020 om 10:50

Die voorhoede was toch niet zo heel goed? Liverpool werd pas weer gevaarlijk juist na die wissels en toen ook Ajax opportunistisch (niet slim wat mij betreft) gewisseld had.

23 oktober 2020 om 10:56

Wat een onzin. De Engelse competitie is voor Engelse clubs heel belangrijk en ze hebben een ontzettend druk programma. Dan is het toch logisch dat je je beste spelers wisselt zodra het mogelijk is. Dat iemand dat opvat als een vernedering, ligt dat aan die persoon zelf.

23 oktober 2020 om 10:56

Een kwartier later haalt Ajax zijn 2 beste spelers er vanaf. Wilde Ten Hag Liverpool daarmee vernederen? Ik denk serieus dat Klopp het ook prima had gevonden als het 1-1 was geworden en dat ie die drie voorin gewoon wil sparen en dat is zijn goed recht.

23 oktober 2020 om 13:09

Ik snap Klopp ook wel. Hoeveel kansen heeft 'die beste voorhoede van de wereld' nou daadwerkelijk gecreeerd? En wellicht belangrijker, hoe lang hebben ze de bal voorin weten te houden om onder de druk uit te komen. Salah en Firminho zijn amper in het spel voorgekomen, Mane af en toe een sprint.elke bal in de richting van deze 3 aanvallers ging net zo hard weer terug na een onderschepping van Ajax. Laat je ze alleen staan omdat ze op papier de verdediging bezig houdt? Ik zou ook die spelers gewisseld hebben met de hoop dat wat frisse benen wel de bal voorin kan houden, zodat de druk op hun zwakke achterste linie even weg was

23 oktober 2020 om 18:46

Die beste voorhoede ter wereld , bleek niet in staat om tegen Ajax te scoren. Daar hadden ze de linksback van Ajax voor nodig

23 oktober 2020 om 10:48

Ik zie de hele tijd mensen roepen over een gehavend Liverpool / B elftal etc. Maar wie misten Liverpool nou eigenlijk? 3 spelers? Ajax miste Antony, Kudus ging er snel van af en moest ook deze zomer weer z'n beste spelers verkopen in vd Beek en Ziyech. Na De Ligt en De Jong vind ik dat Ajax zeker niet tegenvalt gezien Liverpool z'n beste spelers gewoon kan behouden. Ik vind het dan ook echt een non argument dat Liverpool gehavend zou zijn.

23 oktober 2020 om 10:57

Het maakt natuurlijk wel uit wie ze missen. Van Dijk en Allison zijn twee van de belangrijkste spelers die ze hebben. En als ook Henderson dan op de bank begint dan zijn het toch al stevige namen die ze misten.

23 oktober 2020 om 10:59

De keeper is geblesseerd dus heb je adrian, die clown. Achterin v Dijk geblesseerd, alleen zijn vervanger Matip ook geblesseerd dus moet een middenvelder achterin staan. Dus, centraal duo wat nog nooit heeft samengespeeld ooit (Gomez & Fabinho) Dan het middenveld: De aanvoerder, Henderson, niet fit genoeg om te starten.. Thiago, de beste dit seizoen, ook geblesseerd geraakt door Everton (belachelijke wedstrijd), dan de volgende in de rij zou keita zijn, alleen Keita is nog herstellende van Corona... Eindstand: Milner, Jones en Wijnaldum.. Jones die een debutant is van 19 jaar en het middenveld heeft ook nog nooit samengespeeld

23 oktober 2020 om 11:00

Weet je nog hoe Liverpool ervoor stond voordat Allison en Virgil daar kwamen te spelen? Dat was een subtopper, na hun komst gingen ze meedoen voor de prijzen. Dat team stond er, dus zeker wel gehavend.

23 oktober 2020 om 11:02

Duidelijk fanbergh. We kunnen concluderen dat Liverpool inderdaad wel wat gehavender is. Maar ze kunnen het ook beter opvangen. Hopen op een goed herstel zodat de meesten er de return bij kunnen zijn!

23 oktober 2020 om 11:03

@Myvision helemaal eens dat Ajax twee sterkhouders verkoopt. Maar als ik een Klaassen zie lopen, kan je niet zeggen dat je vd Beek mist. Daarnaast is Ziyech wel een gemis, maar dat is Allison en van Dijk net zo goed aan de kant van Liverpool. Ook het middenveld met Curtis Jones was natuurlijk niet uit luxe, want Henderson op de bank is natuurlijk even andere koek. Ik had gewoon het idee dat hier veel mogelijkheden lagen voor Ajax, maar door pech en door missende scherpte voor het doel verlies je deze pot.

23 oktober 2020 om 11:04

Nah, ze speelden 90 minuten zonder Becker, Matip, V/dijk. Daarnaast nog eens een halve wedstrijd zonder Henderson en 3 x 30 minuten zonder Salah, Mane en Firmino (deze wissel wat volgens mij overigens best logisch aangezien ze niet echt fantastisch waren). In principe dus 405 minuten zonder de op papier sterkste opstelling. Ajax deed dat 170 minuten (kudus 80 minuten niet, Anthony 90) niet. Wel een verschilletje natuurlijk. Nu is het wel zo dat de invallers bij Liverpool doorgaans van een wat ander niveautje zijn dan bij Ajax maar toch wel een verschilletje. Om de vertrokken spelers hierin mee te nemen vind ik niet relevant.

23 oktober 2020 om 11:15

Het verlies van Ziyech betekent het verlies van 2 spelers. Niet alleen is je sterspeler weg maar je hebt ook niks meer aan een Promes. Voetballen kan die niet en als hij niet diep kan gaan op ballen van Ziyech, heb je niks aan hem.

23 oktober 2020 om 11:16

Huh Roogsfc, je gaat serieus de vrijblijvende wissels van de gehele voorhoede noemen als gehavend? En dan niet dat met Klaassen en Neres Ajax in principe hetzelfde deed? Alleen Kudus was noodgedwongen. Die voorhoede van Liverpool kwam niet uit verf overigens.

23 oktober 2020 om 11:17

Eens Glory. Al denk ik dat Promes wel weer gaat komen maar hij heeft wel iemand nodig die hem weer een beetje zo gaat bedienen.

23 oktober 2020 om 12:06

Roogsfc. Dus als ik 1 wedstrijd speel en 2 blessuregevallen heb, dan heb ik ineens 180 minuten gevoetbald? Ja ja...

23 oktober 2020 om 12:42

Nice reactie myvision. Voor Ajax of welke club uit Nederland ook die tegen Engelse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Franse (sub)top speelt vind ik in het algemeen dat we minder kritisch mogen zijn. Ik kan nooit rijmen dat we enerzijds vooraan lijken te staan om onze Mickey Mouse competitie te devalueren tot amateurs, maar als we tegen dergelijke teams verliezen (B of a garnituur maakt me eigenlijk niet uit), we dat ook meteen naar beneden praten. We hadden moeten winnen als, want zei speelden met B keus, of zitten in een slechte periode. We doen er alles aan om t naar beneden te praten wanneer dat mogelijk is. Nu zie ik dat bij Ajax tegen Liverpool, twee jaar geleden psv tegen Barcelona (“die deden het ook rustig aan, en gaven gas toen het nodig was”, maar eigenlijk bij zowat alle Europese duels die onze clubs spelen. Wat is het nou? Zijn wij, Nederlandse clubs, nou wel of niet een grote speler In Europa? Niet toch? Nou, devalueer de prestatie dan ook niet tegen topteams. Ajax speelde prima. Het had echt kunnen stunten tegen een grote club. Knap toch.

23 oktober 2020 om 13:12

haha, roofsfc, creatief om in minuten te tellen, maar je weet dat een wedstrijd 90 minuten duurt? Daarnaast is het niet opstellen van Henderson en het wisselen van Mane, Firminho en Salah een keuze, niet noodgedwongen

23 oktober 2020 om 13:48

Precies Yoda! Je vult compleet aan wat ik hier al tijden probeer te zeggen. Thanks voor de goede bewoording!

23 oktober 2020 om 11:33

heb ook vrijwel nooit het gevoel dat Klopp respectloos is. Hij vind zichzelf wel heel wat, maar misschien mag dat ook gewoon, we hoeven niet allemaal grijze duiven te zijn.daarnaast zag je hem de eerste helft heftig coachen vanaf de zijlijn, dus ik heb niet het idee dat hij dacht aan Ajax vernederen. Denk dat hij enigszins opgelucht uit Amsterdam vertrokken is.

23 oktober 2020 om 13:01

Ten eerste beticht Ajax toch niemand? Het is een column van iemand. En dat gehavende valt toch ook wel mee? Er waren er drie niet, de keeper, van Dijk en die middenvelder. Bij Ajax waren er 2 belangrijke niet (Kudus/Anthony). Daarnaast heeft een Liverpool natuurlijk een brede selectie waar een team als Ajax jaloers op is. Maar je hebt gelijk dat Ajax zichzelf te kort gedaan heeft deze nederlaag had helemaal niet gehoeven. Nu is het duel van dinsdag tegen Atalanta meteen cruciaal.

Ik ben het met hem eens over Schuurs, ik vond hem ook erg zwak. Draaide rondjes alsof hij in de draaimolen zat. Wel vind ik het gedoe om die wissels erg overtrokken. Liverpool zou gewoon tevreden zijn met een gelijkspel uit, gasten spelen om de drie dagen een wedstrijd en bij een voorsprong kan je ze rust gunnen. Simpel toch?

De titel lezend, dacht ik dat Spaan het over zich zelf had. Wat een niveau met zijn ad hominems, omdat Klopp verder kijkt dan deze wedstrijd alleen en zijn beste spelers fit wil houden met het drukke programma voor de boeg.

23 oktober 2020 om 10:52

Daarbij nam Klopp niet eens echt een risico gezien die voorhoede amper gevaarlijk werd. Ik dacht direct bij die wissels dat hij het deed omdat 't voorin toch niet echt liep bij Liverpool. Pas daarna en door die behoorlijk opportunistische omzetting van Ajax werd Liverpool pas gevaarlijker.

Ach ja, Klopp zal niet wakker liggen van deze opmerkingen. Als Ajax nog punten had gepakt tegen dit Liverpool had je die Klopp keihard kunnen uitlachen. Maar nu moet je de schuld gewoon bij jezelf zoeken. En Schuurs de nieuwe De Ligt? Hou toch op. Laat hem zichzelf maar eerst eens bewijzen. En dan in een interview aangeven dat Mané de beste aanvaller is op dit moment, terwijl hij zelf nog nauwelijks ervaring heeft op hoog niveau en dus ook nog tegen weinig goede aanvallers heeft gespeeld.

23 oktober 2020 om 10:54

Waha. Iedereen noemde hier Ajax vooraf volslagen kansloos omdat Liverpool met die fantastische aanval Ajax helemaal kapot zou maken (volgens mij jij voorop). Vervolgens gebeurt dat niet, neutraliseerde Schuurs toch best aardig die aanvallen en dan mag uitgerekend hij die tegen die lui gespeeld heeft niet aangeven dat het de beste aanvallers van de wereld zijn? Ze hebben toch de CL glorieus gewonnen? Ik denk dat Schuurs wel een puntje had hoor.

23 oktober 2020 om 11:38

zo'n gekke gedachte was dat toch niet? Die aanval is normaliter erg sterk en het was vooraf logischer dat de aanval van Liverpool Ajax kapot zou spelen dan andersom. Dat het niet zo uitpakte in de wedstrijd kwam deels door de aanvallers zelf en deels door de goede organisatie van Ajax achterin

23 oktober 2020 om 11:51

Jij zei volgens mij al eerder dat ik dit heb gezegd, maar waar heb ik dit dan gezegd? Ik heb nooit gezegd dat Liverpool Ajax zou afmaken. Ik zou nog eerder zeggen dat Atalanta Ajax zou afmaken. En natuurlijk zijn het zeer goede aanvallers, maar tegen welke goede aanvallers heeft Schuurs dan nog meer gespeeld, dat die die conclusie kan trekken?

23 oktober 2020 om 12:07

@glory: De gedachte was niet heel gek, maar heeft Ajax de afgelopen 2 CL seizoenen aangetoond nooit zoek te worden gespeeld door die grote clubs, dus ik was niet heel bang voor een absolute vernedering. Ik was eerder een beetje bang dat het zo zou gaan als dat het nu ging, wel de kansen, niet het resultaat. Verder was dat inderdaad een beetje door beide, al is dat ook kip-ei verhaal. Was de aanval nou zo slecht, of was Ajax gewoon goed aan het verdedigen. Op voorhand zou Blind ook te slecht/te traag etc zijn maar die speelde weer weergaloos vond ik. @acmilan2019: Dan verwar ik je met een andere milan-aanhanger, moet ik niet doen. Mijn excuus. Het werd hier sowieso vrij wijd geroepen. Overigens vrees ik aan de ene kant het goede spel van Atalanta, aan de andere kant stelde me de goede weerstand van Ajax afgelopen woensdag ook wel gerust. Het kan een mooie pot worden! Voor wat betreft Schuurs: wij concluderen achter ons pc-tje toch ook wat een wereldaanval is en wat niet? Het is misschien een open deur voor Schuurs die hij intrapte, maar hij voetbalt ook nog eens tegen die lui en naar mijn opinie deed hij dat ook aardig verdienstelijk.

23 oktober 2020 om 12:30

Denk dat Atalanta te pakken is voor jullie, als Ten Hag het goed tactisch neerzet, zoals Napoli dat ook deed tegen Atalanta. Tsja... en dat Ajax weggespeeld zou worden door Liverpool is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen voor sommige mensen, maar gebaseerd op helemaal niks. Vond overigens Schuurs de eerste 30 minuten hartstikke goed, maar daarna werd het wel minder. En ik heb dan het gevoel dat die dit zegt over Mané om zijn eigen fouten deze wedstrijd goed te praten. Maar ja... Ik kan niet in zijn hoofd meekijken

23 oktober 2020 om 13:51

Haha, dat hij het daarom zei zou zomaar kunnen. Totaal onnodig gezien hij de wedstrijd inderdaad heel goed begon en daarna iets zwakker werd. Erg benieuwd naar Atalanta, is toch wel een mooie clash in deze poule. De twee verrassende clubs van de afgelopen twee edities CL tegen elkaar. Thanks voor je goede reactie acmilan2019! Ik ga (proberen) je niet meer verwarren!

Hahaha wat een belachelijk reactie dit weer. Liverpool heeft al veel blessures en heeft een druk schema. Met een voorsprong is het dan geen gek idee om een paar van je topspelers te wisselen. Moeten niet doen alsof jota, shaqiri en minamino amateurs zijn. Ajax verdiende meer maar maakt zelf de kansen niet af. Je had hier niemand over gehoord als ajax een punt had gepakt

En er is er weer één op zijn teentjes getrapt.het blijft toch een verbazingwekkend fenomeen dat zelfs de grote volwassen mensen er niet gewoon mee om kunnen gaan als hun club een keer verliest.liverpool en Klopp heeft het volste recht om dit te doen, het getuigd van lef ipv de man een mafkees te noemen.liverpool heeft een zwaar programma en Klopp achtte dit noodzakelijk en gelijk heeft hij, want de klus werd ook op deze manier geklaard.geen journalist uit Engeland die hier over valt.

Ach die beste aanval ter wereld haalde eigenlijk weinig uit. Ik zag het ook anders. Klopp kon die voorhoede wisselen omdat het er niet minder op werd, ze werden op dat eigen doelpunt en een foutje van Schuurs na vrij goed aangepakt.

23 oktober 2020 om 11:22

Precies. Spaan had het ook kunnen zien als compliment naar Ajax toe dat de gevreesde voorhoede weinig uitrichtte en Klopp als ultieme greep maar besloot om ze allemaal te wisselen. Nee, hij ziet het als arrogant en denkt dat Klopp het deed om Ajax te vernederen. Ik heb het niet bijgehouden, maar volgens mij wisselt Klopp wel vaker al twee van zijn aanvallers tegelijk, zeker midden in een druk speelschema, zoals nu ook het geval is. Heeft niks met vernederen van de tegenstander te maken. Laten we bovendien ook niet doen alsof Shaqiri, Jota en Minamino een stel B-voetballers zijn. Jota zit tegen de basis aan, Shaqiri heeft zijn kwaliteiten vaak zat laten zien en Minamino kan ook prima ballen. Het was niet alsof er drie jeugdspelers invielen.

Wij zaten te kijken met 2 ajax dans en 1 liverpool fan. Eigenlijk alle drie vonden we de voorste 3 een hele slappe indruk maken en zeiden we “ik zou ze er gewoon alle drie uithalen om een statement te maken”. Klopp en liverpool eisen een bepaalde instelling van hun spelers en zij gaven alle drie daarin totaal niet thuis. Iets dat de invallers wel deden. Wij hadden bij die wissels meer dat idee dan “arrogantie”. En aan de andere kant, 1-0 voor, scoren hoefde ze niet meer en gelijkspelletje was eventueel ook niet erg geweest in de eerste van 6 wedstrijden. Liverpool gaat toch wel door, dus waarom zou je ze niet eruit halen om ze rust te geven. Ik begrijp de heisa er omheen niet zo, welke reden dan ook, het is Klopp zijn goed recht om ze te wisselen.

Heb je het over jezelf Henk ? In Liverpool hebben we daar ook een woord voor, loser

23 oktober 2020 om 12:48

Of wanker. Dat klinkt heerlijk met een Liverpools accent. OT: ik snap niet waar Spaan dit allemaal vandaan haalt

Denk dat ze die 3 nog een heel lang seizoen nodig hebben. Wat idioter was waren de wissels van ten Hag. De hele lijn in het spel was direct weg.

Dit is echt een typische reactie van een gefrustreerde fan. Je aangevallen voelen omdat de tegenstander haar beste spelers tegen jouw club wisselt, en dan er iets raars achter gaan zoeken. Hoe komt deze gast toch bij dit soort onzin.

Wat een onzin zeg. Klopp mag toch zelf bepalen wie hij wisselt of niet? Welke reden hij er voor zou hebben gehad, ik zit daar totaal niet mee.

tja jammer maar we kunnen mijmeren wat we willen maar door meer goals als de tegenstander te scoren win je nog altijd de wedstrijd. kijkend naar de kansen deden we dat niet en das de makke,toch?

dat is 1 keer mafkees, kijk uit henk, dat is 1 gele kaart, zeg het nogmaals en je kan vertrekken!vond er niks vernederends aan, gewoon met het oog op volgende wedstrijden wat mensen rust geven, heeft niks met vernederen te maken, gewoon slim en goed coachen, Klopp zag goed dat ze de wedstrijd zonder deze mannen ook winnend af konden sluiten.

Het is duidelijk dat Liverpool krachten aan het sparen was deze wedstrijd. Ze speelden onmiskenbaar in een veel lager tempo dan dat ze in de Premier League-duels laten zien. Alsnog was Liverpool veruit de bovenliggende partij in de eerste helft. In de tweede helft liet Liverpool het nog meer gaan. Hierdoor kon Ajax gevaarlijk worden. We zagen een beetje hetzelfde gebeuren als in de periode onder Frank de Boer tegen Real Madrid, waarin Ajax kansen creëerde omdat Real flink gas terugnam in delen van de wedstrijd.ik was en ben zeker niet onder de indruk van dit Ajax, het is duidelijk dat het seizoen 18/19 een incident was. De dynamiek op het middenveld en in de aanval ligt echt een heel stuk lager dan toen.

"jã¼rgen Klopp vond ik een grappige vent met ijdele trekjes" Apart dat dit gezegd wordt door een (vroeger enigszins) grappige man, die zelf barst van de ijdele trekjes en door de jaren heen vooral ook een echte mafkees geworden is. Begrijp sowieso niet waarom het een paar dagen na de wedstrijd nog steeds over het wisselbeleid van Klopp moet gaan. Liverpool heeft gewonnen, Ajax heeft verloren; c'est ca. Niet meer niet minder

Haha, Henk Spaan. Weer een typische Nederlander die lekker Nederlands wil overkomen. Denk je dat Engelse media andersom zo hadden gedaan als Ten Hag 'arrogant' zijn drie beste spelers wisselde? Denk het niet. Typeert weer de media in Nederland. Een eigen mening hebben is zeker goed, maar sla niet volledig de plak mis alsjeblieft. Liverpool heeft een veel drukker schema dan Ajax. Zij spelen vrijwel iedere week twee duels. Daar kan Ajax alleen maar van dromen. Henkie Spaan moet lekker normaal gaan doen en inzien dat Ajax nog lang niet, en wellicht nooit, het niveau nastreeft van Liverpool. In alle facetten overigens.

Gelukkig neemt maar weinig mensen henkie serieus. Is volgens mij jaloers dat Liverpool met veredeld b team ajax toch verslaat en reageert zich zo af. Kan zich beter afvragen waarom ajax zoveel kansen miste waarom ze geen echte spits hebben. Is de fout van overmars en co en niet van Klopp

Gravenberch vond ik juist 1 van de slechtste aan Ajax kant. Tegen Heerenveen speelde hij samen met Kudus en Klaassen fantastisch op het middenveld maar tegen Liverpool glorieerde hij voornamelijk in balverlies. Hij had inderdaad ook veel geslaagde acties en kaatste de bal vaak in 1 keer. Maar het viel me op dat hij ontzettend vaak balverlies leed.

jezus, laatste keer dat ik henk spaan zag of hoorde was Nieuwe Koeien.kunnen we die vent geen platform meer geven? moet je kijken hoe nijdig hij wordt als zijn godenzonenclubje eens een keer verliest. nergens laat klopp zich laatdunkend over ajax uit. die man kijkt gewoon vooruit.

Ik zie maar 1 mafkees en dat is Spaan... Laat Klopp lekker met zijn team doen wat hij wilt en als hij het nodig vindt om de voorhoede te wisselen dan is dat zijn goed recht. Wordt zo moe van dit soort mensen die dan verontwaardigd gaan doen. Uiteindelijk heeft de winnaar gelijk al had het natuurlijk minimaal gelijk kunnen en eigenlijk moeten zijn. Klopp heeft waarschijnlijk een afweging gemaakt en dat heeft goed uitgepakt. Arrogant? Misschien wel, maar hij bepaalt wat hij met zijn spelers doet en en niet Spaan.

Oei oei, een koekje van eigen deeg, valt dat even zwaar op de maag. Als ze in Amsterdam al vuur gaan spuwen over mogelijke arrogantie van de tegenstander, dan vraag je je af of er daar nog wel eens in de spiegel gekeken wordt.

Spaan laat weer eens een klassiek voorbeeld van de zogenaamde 'amsterdamse arrogantie' zien. Denken dat de hele wereld bezig is met ajax en dat Klopp het grote ajax wou vernederen. Elk weldenkend mens snapt dat in deze overvolle speelkalender je, je topspelers wilt sparen. Enge man die Spaan.

Wel interessant om weer iemand zo panisch te zien doen over die wissels. Ik vond het namelijk tijdens de wedstrijd totaal niet vreemd. Je hebt 3 uitstekende, gemotiveerde vervangers die je in kunt brengen met een ontzettend druk programma. 3 van die gemotiveerde frisse spelers met alledrie redelijk wat klasse zal alleen maar moeilijker zijn om te verdedigen lijkt me. Daarnaast was Ajax ook weer niet zo gevaarlijk, Liverpool had het redelijk onder controle.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Liverpool

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea1812
Voor de complete stand: Premier League
SpelersPositieW
A. RobertsonVerdediger91
G. WijnaldumMiddenvelder90
Roberto FirminoAanvaller92
S. ManéAanvaller84
Mohamed SalahAanvaller88
Diogo JotaAanvaller74
Voor de complete selectie: Clubpagina Liverpool.

In de wandelgangen

Woensdag 25 november
Romelu Lukaku wordt door Real Madrid gezien als de toekomstige opvolger van Karim Benzema. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren