Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klopp acht ‘topteam’ Ajax goed genoeg voor Premier League: ‘Dat is helder’

Laatste update:

Liverpool-manager Jürgen Klopp is tevreden met het resultaat wat zijn team woensdagavond boekte op bezoek bij Ajax in de groepsfase van de Champions League. Door een eigen doelpunt van Nicolás Tagliafico namen the Reds drie punten mee naar Engeland. Klopp sprak na afloop van een ‘gevaarlijk potje’ en is lovend over het niveau van de ploeg van Erik ten Hag.

Ten Hag stapte tegen Liverpool af van het bekende systeem en koos voor een 4-4-2-formatie. “Of ik daar verrast door was? Eigenlijk wel ja”, aldus Klopp tegen Ziggo Sport. “Dat Ajax zijn formatie zo wijzigt, had ik niet verwacht, maar dat doet bijna iedereen tegen ons tegenwoordig. Ik snapte het in dit geval denk ik wel: de snelheid van Martínez die het verschil maakte en de ervaring van Blind op zes.”

Ten Hag: 'Tactiek heeft uitstekend gefunctioneerd'

Klopp was niet helemaal tevreden over het spel van zijn ploeg. Hij vindt dat Liverpool meer had moeten doen met de ruimte die het kreeg. “Van die wijzigingen hadden we veel beter gebruik van kunnen maken. Het was een ongelooflijk open wedstrijd bij vlagen. We speelden veel één tegen één in heel grote ruimtes”, aldus de Duitse oefenmeester.

Ajax maakte voetballend een goede indruk op Klopp. “Ajax is een topteam, ze zouden zeker in de Premier League kunnen spelen, dat is wel duidelijk. Ze zouden waarschijnlijk niet ieder seizoen kampioen worden, maar ze zouden meekunnen. Dat is helder. Ik houd van hun manier van spelen, het is een voetballende speelwijze.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie reactie van Klopp. Wel iets te complimenteus als je het mij vraagt. Ajax zou nooit kampioen worden in de Premier League. Tegen voetballende Engelse ploegen kan Ajax goed meekomen, maar ik denk dat Ajax juist tegen de ploegen die fysiek de beuk erin gooien heel veel punten zouden laten liggen (de Wolverhampton Wanderers etc. van de Premier League).

22 oktober 2020 om 10:54

Met dit team wordt Ajax geen kampioen in de PL. Met de bijbehorende middelen en de aantrekkingskracht van de PL kan Ajax dan zeker met deze filosofie bepaalde spelers aantrekken wat het vervolgens wel mogelijk maakt om kampioen te worden in de PL.

22 oktober 2020 om 10:56

Tja en dan had Ajax misschien niet het geluk het enige team met naam te zijn uit de hoofdstad waardoor ze misschien een niveautje West Ham waren. Wie zal het zeggen...

22 oktober 2020 om 10:59

Wie weet, we zullen het nooit weten.

22 oktober 2020 om 11:05

Ajax en het woordje geluk, is een een zeer ongelukkige combinatie.

22 oktober 2020 om 11:09

Dan ben je toch iets te verwend neem ik aan.

22 oktober 2020 om 11:27

Een goede spits dat mis Ajax en R.Back en L. Back die hele flanken bestrijd

22 oktober 2020 om 12:50

Dat kun je niet zeggen. De filosofie van Ajax zal waarschijnlijk veel minder effectief zijn in de PL. Jeugdspelers krijgen hier de tijd om zich in het team te spelen en zich te ontwikkelen, omdat dat vrij risicoloos is tegen de meeste Eredivisie clubs. Maar in de PL loop je veel meer risico op puntenverlies als je dit gaat doen.

22 oktober 2020 om 14:15

Ik denk juist dat je met de huidige filosofie weinig klaarspeelt in de Bpl. In de BPL is er geen tijd om jeugd in te laten passen. Dat kan je niet permiteren. Daarnaast zijn de sterkhouders van dit Ajax allemaal spelers die in de BPL maar matig gepresteerd hebben. Klaassen mislukte bij Everton, Tadic kwam niet verder dan Southampton en Man U liet Blind ook vrij makkelijk gaan.

22 oktober 2020 om 14:42

Het verschil is wel dat de tactiek ook een bepaalde rol speelt bij het inpassen van jeugdspelers. Een jeugdspeler bij Ajax kan het verschil maken, maar hoeft het niet. Een jeugdspeler kan echter wel het spelletje snappen en daardoor de ploeg alsnog versterken. Dan bedoel ik bijvoorbeeld Ekkelenkamp, wat geen speciale voetballer is, maar een speler die door zijn inzicht en werklust het spel niet slechter maakt en daardoor makkelijk in te brengen is. Gravenberch is dan het andere uiterste. Een toptalent, dat direct zijn stempel kan drukken op het spel, maar ook het spel van Ajax begrijpt, waardoor hij niet extreem door het ijs zakt als ie een mindere wedstrijd speelt en daardoor ook niet het spel helemaal naar beneden trekt. Ik denk daarom dat de filosofie van Ajax best kan werken in de Bpl, zolang de jeugdspelers het spelletje maar begrijpen.

22 oktober 2020 om 15:22

Dus nu is tagliafico opeens niets meer? Mazraoui was gisteren ook zo belangrijk voor Ajax aanvalsspel. Tagliafico zit in een mindere fase maar is toch echt wel een prima speler op linksachter. Een linksback en rechtsback zijn gewoon echt lastige posities.

22 oktober 2020 om 21:36

@lierse1997 Misschien vat ik hem persoonlijk op maar West Ham is een niveautje hoger als Ajax. Alsjeblieft zeg, gebruik dan een Queens Park Rangers om je punt te maken!

22 oktober 2020 om 10:56

Tegen voetballende Engelse ploegen .... ok en wat zijn dat precies?

22 oktober 2020 om 11:30

Lol, alleen die opmerking al lijkt me duidelijk dat je het Engelse voetbal niet echt kent. Omdat alles traag gaat in de Eredivisie en het daardoor op verzorg, opbouwend voetbal lijkt, betekend het niet dat de Engelse ploegen die op tempo spelen geen goed voetbal spelen. Een Liverpool en Man City spelen goed voetbal en Chelsea vondt ik dat (vorig jaar) ook doen. Maar ook een Leeds United dat echt met een idee voetbalt van Bielsa speelt goed voetbal. Je opmerking wordt ook niet echt onderbouwd door je dus ik heb geen idee wat je nu eigenlijk bedoeld maar het slaat kant noch wal.

22 oktober 2020 om 11:35

haha hoe wollig wil je het hebben, wat een berg onzin met alle respect. lees je eigen reacties eens, "met een idee voetballen" "verzorgd, opbouwend voetballen". daarbij stel ik een vraag en geen opmerking? over kant noch wal slaan gesproken. onderbouw je reacties eerst zelf eens feitelijk voordat je dat van anderen vraagt dan weten we ook wat je bedoeld en hoeven we je dat niet te vragen. bedankt

22 oktober 2020 om 12:02

"egen voetballende Engelse ploegen .... ok en wat zijn dat precies?" Wanneer je deze vraag zelf niet in kunt vullen, kan je wel degelijk een tegenreactie verwachten. Zoals Danny al schetst zit er veel meer voetbal in de PL dan in de Eredivisie. Het enige verschil is dat het wat sneller gaat en de spelers meer kracht en inhoud hebben.

22 oktober 2020 om 12:21

@nl_modric: Voetballende ploegen is nogal breed, de vraag "wat bedoel je daar precies mee?" is dan niet meer dan logisch. Veel vertellen maar weinig zeggen noemen we dat in de volksmond. Feiten graag

22 oktober 2020 om 14:29

Wanneer je niet het verschil ziet tussen een ploeg die de lange bal speelt of op de counter en een team dat via passes van 4-5 meter bij vijandelijk doel terecht wil komen, heeft een verdere discussie weinig zin.

22 oktober 2020 om 15:28

Wanneer je gaat discussieren op basis van aannames heeft dat inderdaad weinig zin. Benoem gewoon feitelijk wat je bedoeld , hoe moeilijk kan het zijn. Haha wat een onzin wordt er hier verkocht ongelofelijk

22 oktober 2020 om 11:19

Leicester zou ook nooit kampioen van Engeland worden. Oh nee, wacht. Overigens doen Wolverhampton het juist zo goed doordat ze zeer behendige aanvallers hebben zoals Jimenez en Neves. De klassiek de beuk erin gooien ploegen in de PL nemen zienderogen af.

22 oktober 2020 om 13:02

Klopt, het is echt ziek hoe sommige middenmoters daar nu gewoon voetbalmachines worden. Ik bedoel maar, ga een keer uit naar Everton en je krijgt verdorie James Rodriguez om je oren. En dan denk je dat je bij promovendus Leeds een makkelijke middag krijgt, moet je Rodrigo Moreno afstoppen die vorig jaar nog bij Valencia zat. Stel dat Ajax daar zou spelen en elk jaar al tientallen miljoenen kreeg door uberhaupt mee te doen... Ik zou er voor tekenen om Ajax de plaats van een West Brom in te zien nemen maar helaas zal het nooit gebeuren.

22 oktober 2020 om 14:16

Neves is een verdedigende middenvelder niet echt een behendige aanvaller.

22 oktober 2020 om 11:20

Ik denk dat je alles in perspectief moet plaatsen. Bekijk het ten eerste eens vanuit de visie van de club, de spelopvatting en daarna naar het enorme financiële verschil. Er is een duidelijke voetbalvisie en dat kan je niet overal zeggen (tikkeltje de waan van de dag die de visie bepaalt). Als Ajax het tempo omhoog weet te brengen dan kan je teams doorspelen, maar dat kunnen ze (nog) nieten dan zal je het vaak afleggen tegen fysiek spelende ploegen die vanuit de omschakeling spelen. Buiten dat was Ajax gewoon matig en geeft Klopt te veel comimenten. Zijn daden zeiden iets anders (wissels). Gewoon lak aan Ajax en dat is ook prima hoor. Maar zeg dat ook gewoon.

22 oktober 2020 om 11:24

Maar dat is Klopp ten voeten uit hoor: overdaad aan complimenten , die nergens op gebaseerd zijn want als hij Ajax echt zo goed vond dan had hij niet zo gewisseld als hij gedaan heeft. Praat voor de bühne, meer is het niet.

22 oktober 2020 om 11:49

Hij wisselde die hele aanvalslinie toch omdat ze amper kansen creëerden?

22 oktober 2020 om 11:56

Ja, natuurlijk. Dat zou hij uit bij City namelijk ook doen.

22 oktober 2020 om 12:11

Haha myvision, wat denk je nou zelf? Als je iets wil creëren of doelpunten maken ga je natuurlijk nooit in de van beste aanvalslinies ter wereld wisselen. Dit was gewoon van te voren afgesproken. Ze wilden gewoon de 0 houden en dat is ze gelukt. Die wissels waren achteraf erg goed want ze wisten de defensie goed bezig te houden. Zoals Klopp ook al aangaf, dit soort wedstrijden hoef je niet mooi te winnen of met veel doelpunten. De 3 punten zijn het belangrijkst.

22 oktober 2020 om 12:25

En amper kansen creëerde? Vlak voor rust was het bijna 2x raak.

22 oktober 2020 om 14:32

Daar heeft hij weleens gekkere dingen gedaan, eens met MyVision.

22 oktober 2020 om 16:18

@thenry, nergens op gebasseerd? Hmmm bijzonder en mooi dat jij voor hem dat wilt invullen. En Real Madrid heeft Ramos ook zijn kaart laten pakken tegen Ajax en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Tuurlijk zal Klopp zeggen dat de tegenstander goed was maar wel alleen als hij ze ook echt goed vond en dat hij iets meer naar positief neigt tja dat zal.

22 oktober 2020 om 11:24

Ik denk dat je het in perspectief moet bekijken. Als Ajax in de premier League zou spelen zouden de financiële middelen ook anders zijn en de aantrekkingskracht op nieuwe aankopen zou daardoor ook groter worden. Ik denk dat met die twee factoren gecombineerd met de filosofie van de club, Ajax best een keer kampioen zou kunnen worden in de PL

22 oktober 2020 om 12:37

Kan je dan van pakweg Marseille of Lyon dan ook zeggen hoor...

22 oktober 2020 om 12:54

Pfff... Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ik vind het prima als je graag laat blijken dat je geen hoge pet op hebt van Ajax hoor, kan ik me niet druk om maken, maar kom dan in ieder geval met een goed verhaal.

22 oktober 2020 om 15:29

Euh alles? Als je morgen clubs als Lyon of Marseille PL tv geld geeft, dan hebben ze evenveel kans als een Ajax met PL tv geld om kampioen te worden in de PL. Wat was er niet duidelijk? Daarnaast ben ik ook gewoon fan van Ajax hoor, maar dan wel een realistische...

22 oktober 2020 om 12:42

Je vergeet even een ding en daarom is die vergelijkingen zo krom. In de premier league hangt er meteen een hele andere financiële huishouding aan vast. En dat kan goed of slecht zijn want met meer geld ga je sneller domme aankopen doen in plaats eigen jeugd. Wel is het mooi om te zien dat je met beperkte middelen zoals een Ajax toch aardig mee kan tegen de topteams die een 4x zo grote begroting hebben. Als je maar slim koopt en goed opleid.

Voelt als een terugkerend dingetje dit.. de complimenten van een topploeg maar geen punten.. net als de meeste jaren.. baal er van..

22 oktober 2020 om 10:54

Coaches als Klopp en Guardiola doen dit altijd. Vooral als ze hebben gewonnen.

22 oktober 2020 om 11:08

Dat klopt, maar Ajax speelde voetballend toch ook gewoon best goed? Als je dan een kwartier voor tijd je 3 voetballers die het beste in de wedstrijd zitten eruit haalt is dan niet handig. Blind speelde fijn met z'n strakke (overslaande) inspeelpass, Klaassen zat overal tussen en Neres speelde onbevangen. Ik heb echt leuke aanvallen gezien van Ajax en soms staken ze spelers net té laat weg, Gravenberch (speelde zeer degelijk) heeft er een handje van om de bal net te lang vast te houden. De wissels van Ten Hag vond ik onbegrijpelijk want Ajax controleerde gewoon in de 2de helft.

22 oktober 2020 om 14:39

Ja als ze verliezen dan is het of de scheids of oneerlijk spel van de tegenstander. Klopp was wel nerveus aan het begin van de wedstrijd toen hij Ajax strategie nog niet echt snapte. En van die keeper wordt je ook niet vrolijk als coach zijnde, man man

22 oktober 2020 om 12:13

De laatste jaren hebben we volgens mij gewoon een behoorlijke stapel punten gepakt tegen topploegen. Dus ik vind je reactie eerlijk gezegd een beetje zuur. Dit hoort gewoon bij de sport. Je had net zo goed een puntje kunnen pakken in deze wedstrijd. Jammer genoeg deze keer niet, maar ik zie genoeg perspectief. Tegen Atalanta wordt wel cruciaal. Daar moet in ieder geval resultaat gehaald worden. Bij verlies wordt het lastig om het nog recht te trekken ben ik bang.

We pakken ze op Anfield road!! 😜

22 oktober 2020 om 10:58

Is it you, Tadic

22 oktober 2020 om 11:07

Anfield duurt nog eventjes. Vanavond eerst AZ supporten tegen Napoli. Een mooi affiche, ik kijk er naar uit.

22 oktober 2020 om 12:12

Zekers, alleen zal het deken van de besmettingen teveel over dit duel hangen denk ik.reken maar dat die gasten van Napoli ook bang zijn, die hebben net zo'n geintje gehad.

22 oktober 2020 om 12:25

Ik vraag me altijd af wat dat betekent, iemand die op VZ aangeeft een club vanavond te gaan supporten. Bedoel je dat je gaat kijken? En dat je vanavond voor AZ bent?

22 oktober 2020 om 13:00

Ik denk dat je zo aardig in de richting zit ja, Objectief. Of dacht je dat Nufc_u2 met paar stadionfakkels richting Napels zou trekken om daar 'komaannnn Az' roepend door de straten te rennen?

22 oktober 2020 om 12:48

Het valt mij wel op dat Ajax de punten tegen Engelse ploegen meestal uit pakt en ze thuis juist weggeeft. Tottenham uit gewonnen thuis verloren, Chelsea thuis verloren uit gelijk, paar jaar terug Man United (EL 2011/12) thuis verloren uit gewonnen. Dit biedt toch hoop voor Anfield uit.

Ik krijg er buikpijn van dat coaches van Europese topteams zoals Klopp complimenten uitdelen aan Ajax nadat zij Ajax hebben verslagen. Het vertoonde spel bood in mijn ogen zeker perspectief voor de volgende wedstrijden, En ja, het is een aardige reactie van Klopp. Maar ik hoop vanaf nu dit soort trainers na een wedstrijd tegen Ajax alleen maar te horen zeuren over de scheids, het veld of over hun ploeg nadat zij van Ajax hebben verloren!

22 oktober 2020 om 11:14

ja het is makkelijk complimenten strooien als je hebt gewonnen. Maar wat meer relevant is wat hij zegt over het beter gebruiken van ruimte. Eerste helft hadden ze twee, drie counters waarvan ze er minimaal een hadden moeten afmaken.

22 oktober 2020 om 12:18

Buikpijn, is dat niet een beetje overdreven? Zoveel raars of overdreven zegt hij toch niet? Hij houdt van de spelopvatting en vond het een gevaarlijke wedstrijd. Daarnaast zegt hij dat dit Ajax in de Premier League zou passen goed mee zouden kunnen komen etc. Dat is toch gewoon fair als je als Liverpool zijnde net met enig fortuin weet te winnen? Daarnaast vind ik ook de analyse de gepaard gaat met dit compliment duidelijk. Liverpool had met hun kwaliteit inderdaad meer met die 1 tegen 1 situaties moeten doen.

Ajax had Liverpool gisteren pijn kunnen doen , of tenminste een keer moeten score. De kansen die Ajax kreeg werden niet overtuigend benut. Ook was vaak de laatste pass niet goed genoeg.
Ook is Ajax in de bereedte niet in staat zulk soirt wedstrijden wekelijks te spelen. Veel spelers zaten er door heen zo'n 20 minuten voor het einde, dan is het wel jammer dat je geen gelijkwaardige vervangers hebt.
De spelers van Liverpool waren daarintegen wel fit en scherp. En de spelers die er in kwamen gaven nieuwe energie

Mooie generale nu Atalanta bestrijden en kapot spelen. Hoop op3 punten!

22 oktober 2020 om 13:00

Ik help je hopen maar dat atalanta is een voetbalmachine pur sang, ik voorspel dat ajax het tegen atalanta zwaarder gaat krijgen dan gisteren tegen liverpool. Die gasten gaan 95 minuten volgas.

Ajax mist nog veel te veel om echt in de top mee te doen. Onana, taliafico(op de laatste weken na), kudus, Anthony en Neres hebben echt potentie maar daarnaast is het meeste echt niet goed genoeg. Als ik zie hoe atalanta gisteren speelde denk ik dat Ajax 3de word. Hopelijk kunnen ze dan in de el samen met psv en wellicht az/Feyenoord ver komen. Zou toch geweldig zijn als bijvoorbeeld psv-Ajax de finale word in de el.

22 oktober 2020 om 11:18

Het valt toch wel mee, welke ploeg heeft nou alleen maar echte toppers? Alsof een Milner bijvoorbeeld zo enorm speciaal is, die is echt niet zo heel veel beter als een Klaassen voor zijn team is. Ajax mist vooral de vorm, stond gisteren geen enkele speler op het veld die momenteel echt de topvorm heeft. Als de vorm er wel is, scoor je misschien wel vrij snel in de wedstrijd, krijg je meer vertrouwen, groeien anderen naar een topvorm toe etc. Zo ging het ook in het jaar van de halve finale CL, daar kwam de echte schwung ook pas in het elftal omdat het in de wedstrijd tegen Real ineens allemaal in elkaar viel. Wat dat betreft erg zonde van Kudus en Antony, die waren samen het meeste in vorm.

22 oktober 2020 om 12:55

Milner heeft een gelijkwaardige rol maar is natuurlijk wel een paar klasses beter dan Klaassen. En dit geldt eigenlijk voor elke positie. Je doet net of Ajax uit vorm is maar dat is niet zo.

22 oktober 2020 om 14:20

Ik neem aan dat de vergelijking tussen Klaassen en Milner relatief bedoeld is. Milner speelt al 9 jaar bij een topclub in de Bpl. Dat is niet te vergelijken met iemand die in 3 seizoenen BPL en Buli niet verder kwam dan 63 wedstrijden

22 oktober 2020 om 11:19

Iedere wedstrijd is weer anders. Zie Ajax wel gewoon winnen bij Atalanta. Ze hebben het zeker in zich. Die Engelse teams hebben een bepaalde fysieke inhoud waar ze het thuis herhaaldelijk moeilijk tegen hebben. Ze kunnen uit bij Liverpool ook best winnen.

22 oktober 2020 om 13:02

Engelse teams fysiek noemen en dan zeggen dat ajax atalanta wel even aan de kant zet. Dat atalanta is een enorme fysiek sterke machine, daar gaan ze echt niet makkelijk winnen.

22 oktober 2020 om 13:05

Atalanta speelt in een andere competitie. Daar is de intensiteit van een gemiddelde competitiewedstrijd lager en draait het meer om tactiek. Totaal verschillende invalshoeken.

22 oktober 2020 om 13:08

Laat ik het zo stellen. Fysiek en tactisch gaat atalanta ajax het heel zwaar maken. Ajax gaat daar echt geen 5 100% kansen krijgen met het tactische plan van atalanta.

22 oktober 2020 om 13:43

Atalanta heeft vorig jaar in de groepsfase anders wel flink wat tegengoals geã¯ncasseerd. 11 tegengoals in 6 duels. Ajax werd uitgeschakeld met 6 tegengoals, waarvan 3 in die belachelijke 11 tegen 9 fase bij Chelsea.

22 oktober 2020 om 14:26

Atalanta is een team dat in alle competities sinds augustus 2019 gemiddeld 2,5 keer per wedstrijd scoort. Dat over meer dan een seizoen lang gemiddeld is erg knap. Atalanta kreeg wel veel tegen in de CL poulefase maar tegelijkertijd verslaan ze Valencia met 8-4. Ajax kwam maar tot 3-1. Ik zou Atalanta niet onderschatten.

22 oktober 2020 om 15:34

Onderschatten zeg ik ook zeker niet. Maar heb de indruk dat Nederlanders in zijn algemeenheid teams uit grote competities vaak onnodig groot maken terwijl men tegelijkertijd ploegen uit kleinere landen als Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechiã«, Roemeniã« etc. juist onterecht onderschat. Kijk naar hoe weinig vleiend er over Zagreb gesproken wordt waar Feyenoord vanavond speelt. Die wonnen vorig jaar thuis wel met 4-0 van Atalanta.

Ik zie het als een groot compliment, maar als Ajax in de PL zou spelen zouden we ten eerste veel meer geld hebben om te besteden. Onze filosofie past bij een Nederlandse topclub die z'n sterkhouders bijna nooit kan houden. Kijk alleen maar naar het team wat er nu staat en degene die bijna van Tottenham won. Wij hebben onze realiteit, de Engelse een andere.

22 oktober 2020 om 11:23

Snap ook niet waarom ze het daarover hebben. Doen alsof de premier League de valhalla van het voetbal is terwijl het vaak ongelofelijk matig is en puur fysiek vechten. Nou halleluja, Ajax zou menig teams weg spelen in de Premier League.

22 oktober 2020 om 14:26

Ongelofelijk matig vind ik niet terecht, het is wel heel wisselvallig. Feit is wel dat het een stuk of 6 topclubs heeft die eigenlijk elk jaar Champions League willen voetballen. Bij menig team wegspelen denk ik dan aan de onderste 5/6 teams, de rest zie ik ze niet wegspelen op dit moment. Het Ajax van 2 jaar geleden zou iets meer teams weg kunnen spelen.

"de snelheid van Martínez die het verschil maakte.”. Haha Martinez is een van de traagste spelers van Ajax qua sprintsnelheid. Ongelooflijk dat als een als toptrainer bekend staande trainer zo slecht op de hoogte is van de kwaliteiten van zijn tegenstander. M.a.w. hij nam Ajax helemaal niet serieus. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij zijn hele voorhoede wisselde. Wel vrij arrogant en en grote gok want in de praktijk was Liverpool niet beter en won het geheel tegen de verhouding in. Hij is goed weggekomen.

22 oktober 2020 om 11:23

Klopp had niet zoveel keuze. De eerste helft was erg zwaar en met het programma dat alle topclubs twee maar per week spelen, in het geval van Liverpool het hele jaar door, zelfs geen winterstop, moet een coach wel af en toe spelers rust geven. Klopp gokte erop dan door na de wissels in te zakken en wat tijd te rekken, de overwinning wel over de eindstreep getrokken kon worden.

22 oktober 2020 om 14:28

Tijdrekken hebben ze echt bijna niet gedaan gisteren. Volgens mij ging Milner 1 keer zomaar op de grond zitten, maar die man is ook al op leeftijd he het is in ieder geval niets in vergelijking met wat we van Onana gewend zijn in wedstrijden als Ajax voor staat.

22 oktober 2020 om 12:43

Martinez oogt misschien traag maar hij is veel sneller op de eerste meters dan Blind. Als je gisteren had gekeken had je gezien dat Martinez een aantal keer goed kon ingrijpen omdat ie toch wel explosief en agressief is

22 oktober 2020 om 12:44

Martinez is in elk geval sneller dan Blind, wat het logisch maakte om hem achterin te zetten ipv Blind. Daarnaast pakte die wissel van de voorste 3 goed uit voor Liverpool, er kwam gelijk veel meer energie in het spel van hen, dus ik denk dat daar meer achter zat dan pure arrogantie

22 oktober 2020 om 13:30

Martinez is misschien net iets sneller dan Blind ja maar echt niet veel. Hij zal ook sneller zijn dan Jhon van Beukering en Johan Boskamp. Dat maakt hem nog niet snel. Als je zegt dat je iemand opstelt vanwege zijn snelheid dan bedoel je meestal niet dat die persoon een fractie minder traag is dan het alternatief. Dan heb je het over situaties waar je voor Timber kiest ipv Blind of in het NL-Elftal voor Malen of Bergwijn kiest in de spits ipv Luuk de Jong of bij Feyenoord Narsingh ipv Berghuis of Diemers.

Waarom ineens elke keer de vergelijking met de Premier League ? Gister ook al die domme vraag aan Wijnaldum ; heeft dit dezelfde intensiteit als de premier League. Nu ook weer; Ajax zou best in de Premier League kunnen spelen. Hallo we hebben het over de CL wat veel hoger niveau is dan de PL. Als het echt zo een zieke competitie was die veeeel sterker was dan de rest had je wel alleen maar Engelse als CL winnaar gehad

22 oktober 2020 om 11:53

Na de groepsfase wel maar de groepsfase zelf is toch geen hoger niveau? Ik denk dat de helft van de CL clubs blij mag zijn als ze in de middenmoot van de premier league zouden zijn.

22 oktober 2020 om 14:28

Dat is een hele scheve vergelijking. Doordat de intensiteit van de BPL veel zwaarder is dan La Liga, Serie A of de Buli, bijvoorbeeld door het drukke programma rond kerst, moeten Britse ploegen veel meer hun energie verdelen over de nationale en internationale competitie. Daarnaast kan de bPL prima in de breedte de beste competitie zijn en toch niet de beste clubs in huis hebben.

Het staat hier als een groot compliment maar het was meer een vraag van de verslaggever of er voor Klopp verschil zit tussen een CL wedstrijd en PL wedstrijd. CL zou natuurlijk de moeilijkste competitie moeten zijn maar voor Klopp zat er niet echt verschil. Dat hij zei dat Ajax mee kan in de PL is voor Ajax een mooi compliment maar tegelijkertijd voor de CL zelf niet heel positief.

Het is weer classic Ajax. Ajax de betere, maar kansen worden niet meer omgezet in goals. Ik hoop echter dat dit snel wordt omgezet en dat ze in een flow komen waarbij ze de goals gewoon maken en echt dodelijk zijn id omschakeling. Vaak gebeurt dit bij Ajax te laat en pas in de 2e seizoenshelft.

Ajax hoort gewoon in de Eredivisie en de filosofie van de club past perfect. De competitie is niet al te zwaar en de intensiteit is er bijna niet waardoor jongere talenten zich goed kunnen door/ontwikkelen en af en toe Europese wedstrijden spelen zoals de Cl/el. In de top competities is het bijna onmogelijk om iedere week met zoveel jonge talenten te spelen en vervolgens strijden om prijzen. Dat betekend dat talenten vanaf dag één al moeten staan anders wordt het vechten voor degradatie. Ajax heeft een unieke filosofie net als Arsenal, maar zou Ajax aantrekkelijk genoeg zijn voor spelers gezien naar mijn mening niet om de prijzen gaat vechten in de PL? Een marketingstrategie dat in Nederland werkt betekend niet automatisch dat hetzelfde geldt voor andere landen.

Tja,kunnen spelen in de PL, dat betekent toch niks? Misschien ziet hij Ajax dan wel troosteloos laatste worden. Klopp wil gewoon iets aardigs zeggen maar tegelijkertijd zegt hij helemaal niks.

22 oktober 2020 om 13:06

Toch mooi dat klopp zoiets zegt, hierdoor kan een vz en telegraaf weer mooie stukjes schrijven waardoor mensen echt gaan geloven dat ajax in de pl een rol van betekenis zou kunnen spelen. Hoop doet leven, en een kinderhand is snel gevuld zou een bekende nr 14 zeggen.

22 oktober 2020 om 16:19

Objectief, Klopp zegt hier zeker wel wat mee maar dat haal jij er niet uit schijnbaar. Hij zegt hiermee dat Ajax een club is die goed voetbal speelt en hij die zo goed vind dat hij Ajax best in de PL ziet voetballen en iig de strijd aan kan gaan. Mooi en dat het jou niets zegt zegt mij weer niets.

Nja met de Ajax met Ziyech, De jong en De Ligt was dat misschien het geval ja

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren