Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten zien groot gebrek bij Ajax: ‘Noa Lang in Brugge is vreemd’

Laatste update:

Ajax verloor woensdagavond de eerste wedstrijd van de groepsfase van de Champions League tegen Liverpool met 0-1 door een eigen doelpunt van Nicolás Tagliafico. De Nederlandse kranten zijn dinsdagochtend over het algemeen positief over het niveau van de Amsterdammers en het aantal kansen dat is gecreëerd tegen de Engels kampioen. Er worden echter ook kritische kanttekeningen geplaatst, aangezien Liverpool uiterst kwetsbaar leek en Ajax niet kon profiteren. Met name het ontbreken van een echte doelpuntenmaker wordt in de ochtendkranten aangestipt.

De Telegraaf vond Ajax 'te nederig'. "Ajax staat sinds mensenheugenis voor lef, aanvallen en attractief voetbal. De koppeling aan de Engelse kampioen boezemde de nummer één van Nederland echter angst in. Vanwege de poule met verder Atalanta en FC Midtjylland sprak directeur Marc Overmars zelfs van een Europees tussenjaar. Zonde, want om hoog te kunnen springen, moet je de lat hoog leggen." De krant wijst op het feit dat ook Liverpool erg gehavend was met de absentie van Alisson Becker, Virgil van Dijk, Joël Matip en Thiago Alcantara. "Dat er voor Ajax echt iets viel te halen, onderstreepte de clowneske tweede keeper Adrian, die de bal na een kwartier tegen Tadic aanschoot en bijna de komische 1-0 inleidde."

"Organisatorisch had de thuisploeg, mede door het uitstekende spel van vuurvreter Davy Klaassen, Blind én Ryan Gravenberch, zijn zaakjes uitstekend voor elkaar. Het zorgde zichtbaar voor irritatie bij Klopp, die schreeuwend en wild gebarend langs de zijlijn stond. Maar de afwachtende houding van Ajax, het gebrek aan initiatief en het slordige spel maakten de toch al trieste avond in de lege Johan Cruijff ArenA nog naargeestiger. Na 28 minuten spelen had Ajax 36 procent balbezit." Het dagblad zag dat Ten Hag in minuut 83 alle schroom van zich af gooide Klaas-Jan Huntelaar en Lassina Traoré in het veld te brengen. "De vraag die bleef hangen, was wat er was gebeurd als Ten Hag niet vanaf minuut 83, maar minuut één wat meer lef had getoond. Het blijft in nevelen gehuld."

Ten Hag: 'Tactiek heeft uitstekend gefunctioneerd'

De Volkskrant geeft aan dat Ajax over het voetbal 'best tevreden' mag zijn. "Met de ervaren Davy Klaassen en Daley Blind als uitblinkers op het middenveld, met David Neres als dribbelaar die langzaam zijn ritme hervindt na langdurig blessureleed, met Perr Schuurs als verdediger die het in defensief opzicht lastig had, maar die wint aan flair en wiens pass van topklasse is. Het zat uiteindelijk niet mee, al is dat ook een kwestie van kwaliteit. Een kans benutten, dat hoort bij de wapens van een topvoetballer." Invaller Quincy Promes, die in het veld kwam na een vroege uitvalbeurt van Mohammed Kudus, wordt ook kritisch onder de loep genomen.

"Tja, Promes, snelle speler, maar zonder de verfijning die van de goede voetballer een heel goede voetballer maakt, en dan ontbreekt het hem ook nog aan vorm. Noa Lang in Brugge zien voetballen, het is best vreemd." De krant wijst vooral op het ontbreken van een echte topschutter bij Ajax. "Lassina Traoré en Klaas-Jan Huntelaar, spitsen van beroep, vielen pas in de slotfase in. De een is eigenlijk niet goed genoeg, de ander is een routinier op zijn retour. (...) Bij Ajax zal het duel nog even malen in het hoofd, als synoniem voor de gemiste kans, als herinnering aan het ontbreken van een echte topspits."

Twee van de beste Ajacieden werden te vroeg gewisseld door Ten Hag

Voetbalzone beoordeelt de spelers van Ajax die minstens een helft meededen.Lees artikel

Het Algemeen Dagblad zag een moedig optreden van de Amsterdammers. Het ontbrak de ploeg van Ten Hag aan geluk en scherpte in de afronding. "Naarmate de eerste helft vorderde, bleek Ajax vooral een soort schijncontrole te hebben. Liverpool genoot in de counter van zeeën aan ruimte en stichtte daarbij steeds meer gevaar, ook omdat de centrale verdedigers van Ajax aan de bal paniekerig oogden. Schuurs liet zich na ruim een half uur ook in de luren leggen door Sadio Mané. Diens mislukte schot zou de achterlijn vervolgens niet halen, ware het niet dat Nicolás Tagliafico de bal onbedoeld zelf over de doellijn werkte."

Het Parool deelt twee onvoldoendes uit, voor Promes en Tagliafico: beiden een 5. De krant uit Amsterdam zag een ongelukkige nederlaag. "Promes was de zwakste schakel in een team dat de zaken verder behoorlijk voor elkaar had. Er ontspon zich een tactisch steekspel waarin doelkansen schaars waren. Ajax kreeg er voor rust twee, maar die waren niet aan Promes en Tadic besteed." Het opportunisme van Ten Hag met invalbeurten voor Zakaria Labyad, Traoré en Huntelaar dwong weinig af, zo klinkt het. "Hoewel een andere invaller, Jurgen Ekkelenkamp, in de extra tijd nog een vrije schietkans kreeg, maar hij schoot hoog over. De grote kansen had Ajax echter al veel eerder gehad, en laten liggen."

Verwacht jij dat Ajax de volgende ronde van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax is qua breedte matig, je hebt geen verdediger op de bank. Promes uit vorm en je hebt eigenlijk geen waardige vervanging vandaag, Vond promes gister ook matig spelen. En Labyad kan in de CL eigenlijk niet.
Ik vond ze erg sterk, blind en klaassen erg sterk. Jammer dat zij en Neres eruit gingen, neem aan dat ze niet meer konden? Anders onbegrijpelijke wissels. Maar je hebt geen waardige vervangers. Eigenlijk op geen 1 positie?
Nu hopen dat de blessure van Kudus meevalt en Anthony snel terug is

22 oktober 2020 om 07:50

De basisspelers zijn prima vervangen, maar in de breedte is er iets niet goed gegaan. Labyad maakt teveel minuten. Hoort totaal niet in Ajax 1. Zeer zonde.

22 oktober 2020 om 08:02

Vind het makkelijk scoren door nu te zeggen dat het in de breedte zwak is. Met promes, Antony en Neres heb je 3 fantastische buitenspelers die bij iedere Europese subtopper alles zouden spelen, maar nu promes even uit vorm is en Antony ws Corona heeft is het weer niet breed genoeg. Ekkelenkamp is een zwaar onderschatte bankzitter. De hele eredivisie wou hem huren... klaiber martinez en timber zijn gewoon prima vervangers achterin.... mijn enige twijfel is altijd schuurs gebleven en die heeft gisteravond laten zien waarom! Selectie is prima, schiet tadic of promes 1-1 binnen praat je nergens over!

22 oktober 2020 om 08:15

Dus alleen vleugels tellen ? Op het middenveld is het in de breedte te min evenals de back posities en centrale verdedigers. Spits noem ik expres niet.... dit staat los vd uitslag vs Liverpool. Blessures en schorsingen ga je moeilijk opvangen dit jaar. Kijk alleen al hoe nep mazraoui speelde. Normaal wordt dest dan gebracht. Nu mocht hij blijven ploeteren, want z’n vervanger is al een klasse minder.

22 oktober 2020 om 08:19

Alleen Martinez is prima voor op de bank hoewel hij wel gewoon in de basis hoort ipv Gravenberch. Dan heb je Gravenberch op de bank en daarvan mag je niks verwachten. Ekkelenkamp leuk dat de ed hem wilde huren. Hoort ook bij de pec Zwolle van deze tijd met alle respect. Timber is gewoon jeugd waarvan je evenals Gravenberch niks kunt verwachten. Klaiber geen Ajax niveau. Maak je ogen open. Alleen de basis is goed. En 2 bankzitters promes (normaal gesproken ) en Martinez. Dat is veel te min.

22 oktober 2020 om 08:34

@shenkie, 3 fantastische buitenspelers die bij de Europese subtop alles zouden spelen??? Anthony en Neres hebben die potentie, maar moeten nog een hoop leren. Promes heeft bij Sevilla in de Europese subtop laten zien dat hij dat niveau niet aan kon. Daar was hij reserve of veredelde back. En om Spartak nou Europese subtop te noemen gaat me te ver. Leuke speler als hij in vorm is, maar niet in absolute topvorm is het een dissonant die vooral opvalt door een gebrek aan scorend vermogen en het niet meekunnen in het snel rond laten gaan van de bal.

22 oktober 2020 om 08:38

Ben het hier niet mee eens. De voetballer die he noemt als eventuele vervangers zijn goed genoeg voor de eredivisie maar komen tekort voor Europees niveau.

22 oktober 2020 om 09:07

Lee112, ik begrijp wat je zegt, maar het is voor Ajax natuurlijk erg lastig om een brede bank te hebben dat op europees niveau meekan. Voor de eredivisie lijkt mij dit goed genoeg trouwens. Het punt zit gewoon dat als spelers die basiswaardige kwaliteiten hebben lange tijd op de bank zitten gaan morren en weg willen want op de bank zitten kunnen ze ook in een grotere competitie en verdienen ze meer. Hierbij heb je dus geluk nodig met bepaalde jeugdlichtingen waar nu leuke spelers bij zitten, maar logisch dat ze nog niet het niveau hebben om bepalend te zijn in de CL (al liet Gravenberch zich gister redelijk positief en bepalend zien) en de overige op de bank is meestal opvulmateriaal op enkele spelers na. Een Europese topclub kan gewoon makkelijker 2 selecties opstellen die Europees nog meekan en daar zit Ajax niet op wat deels ook te maken heeft dat de eredivisie weinig aanzien heeft in het buitenland en veel spelers met bepaalde kwaliteiten niet voor op de bank/invaller rol naar Ajax willen komen.

22 oktober 2020 om 09:14

shenkie, over schuurs ben ik het absoluut niet met je eens, hij heeft genoeg laten zien dat hij wel goed is, heeft mane genoeg de weg afgesneden/tegengehouden, klopp was woedend en dat zie je bij hem bijna nooit. Blind, klaasen en onana waren de beste van het veld en promes mag dan uit vorm zijn, maar hij had miss ook een moment een goede pass of goal kunnen maken en dan is hij weer wereldklasse, kijk eens naar ziyech, hoe vaak zat hij niet in de wedstrijd en een paas of goal was hij de held. iedereen kan uit vorm raken, de beste van de wereld nog.

22 oktober 2020 om 09:22

Ajax en de directie zijn natuurlijk erg commercieel ingesteld en Marc en Sar profiteren van goede verkoop, dat heeft zijn beslag op het elftal. Opzich zijn er genoeg buitenspelers met Tadic, Promes, Neres en Anthony, het probleem ligt meer in de spits positie waar je niet een waardige eerste elftal speler hebt, waar je slechts het talent Brobbey hebt maar die mag niet spelen omdat hij geen nieuw contract getekend heeft.blind was voor mij de absolute uitblinken met Onana, die twee zijn absolute top. Klaassen speelde goed en Neres zit lekker in zijn vel weer. Gravenberch doet het voor zijn leeftijd ook erg goed en Ekkelenkamp gaat er wel komen, maar hij is gewoon nog te licht. Mazraoui, Tagliafico en Schuurs waren slecht gisteren, jammer van Schuurs, je kon zien dat hij bang was en door een gebrek aan zelfvertrouwen fouten maakte. Hopelijk leert hij ervan. Promes en Labyad zijn aanfluitingen. De tactiek van ten Hag was opzicht niet slecht, hij verraste Klopp inderdaad maar dat alles of niets met 334 op het einde slaat echt nergens op, die laatste kans voor Ekkelenkamp was mazzel op zich, dat had niets met de lompe tactiek te maken.maar over het algemeen, tegen Liverpool, en zonder thuispubliek, met de wetenschap dat er zoveel is vertrokken de laatste jaren, was de prestatie opzich niet slecht.

22 oktober 2020 om 09:29

Over Martinez eens die hoort een basisplaats te hebben. Over Klaiber niet, die gaat vriend en vijand verrassen! Als Mazraoui matig blijft voetballen, zal Sean kansen krijgen en grijpen.

22 oktober 2020 om 09:39

Voor de ed inderdaad goed genoeg. Zal ik ook nooit ontkennen, maar Europees ga je het niet redden. Spelers hebben geen serieuze concurrentie en daar gaat het al mis. Wat is je trigger? Promes zit op de bank omdat hij A tegenvalt en B neres weer fit is. Als neres niet fit was geweest zal diezelfde tegenvallende promes gewoon spelen. Simpelweg door gebrek aan concurrentie. Nico speelt dit seizoen voor zijn doen zeer bagger maar niemand die hem kan vervangen. Dus Kan hij blijven ploeteren. Mazraoui begon sterk, maar was gisteren en afgelopen weekend niks bijzonders. Middenveld staat nu gelukkig wel goed al is het te hopen dat het meevalt met kudus.

22 oktober 2020 om 09:41

Eens vwb Schuurs. Heel slecht was het nog niet eens gisteren. Maar dat is dan wel afgezet tegen zijn capaciteiten. En die zijn wat mij betreft niet genoeg voor Ajax 1. Mane is natuurlijk een wereldvoetballer, maar zo makkelijk als die bij hem weg kan draaien voorafgaand aan die goal. Of Firmino die hem kinderlijk eenvoudig door de benen speelt in de 16. Dat mag niet op dit niveau.

22 oktober 2020 om 09:45

Dat optimisme vwb Ekkelenkamp snap ik niet. Die heeft echt niet het niveau om basisspeler te worden. En hoe hij die kans op het eind inschoot kan ik me dood aan ergeren. Alle tijd om aan te halen en dan zo'n laf schot met de binnenkant voet. Was niet makkelijk, maar wat hij ermee deed was gewoon slecht.

22 oktober 2020 om 07:57

Je hebt in principe gewoon Martinez, Alvarez en Timber achter de hand die achterin kunnen spelen mocht dat nodig zijn. Er vallen nu vlak voor en tijdens de wedstrijd twee basisspelers uit waardoor je al enorm inlevert. Dat de wissels daarvan dan inderdaad niet heel veel potten breken is niet raar, het is immers de derde keus.

22 oktober 2020 om 09:04

Alvarez en Klaiber zaten op de bank en er speelde een verdediger op het middenveld. Promes is uit vorm en je hebt vandaag geen waardige vervanger. Ja, vandaag niet nee.. Normaal kan Tadic op 10, Kudus op 10, Ekkelenkamp op 10, Neres op 10. Maar als Neres geen 90 minuten vol kan maken, Antony afwezig is en Kudus geblesseerd raakt, dan wordt de spoeling uiteindelijk wel een keertje dun ja. Maar volgens mij begon Promes gewoon op de bank en daar had die ook blijven zitten als er niets was gebeurd.maar je wil dus een vervanger van een vervanger hebben.kom op zeg.. De enige speler die ajax echt mist is een onbetwiste spits. Daar omheen is prima bezet.

22 oktober 2020 om 09:30

Wat mij betreft gaat Ten Hag Brobbey maar eens de kans geven. Die schiet ze er gemakkelijk in. Zou Hem eerste spits maken met Traoré als 2e spits, maar met Hunter als de spits die tijdens de wedstrijd vervangt. Tadic in de spits was één seizoen geweldig, maar sindsdien is het allemaal net niet.

22 oktober 2020 om 09:27

Er is wel een vervanger voor Promes, Anthony is zelfs basis speler. Maar ja, Corona. Hebben alle ploegen momenteel last van. Ajax heeft gewoon Tadic, Anthony, Neres, Promes en als vijfde speler Labyad voor op de vleugels beschikbaar. Verdedigend hebben we ook nog Timber beschikbaar.

22 oktober 2020 om 11:17

En dat snap ik niet dat wissel van ETH, je gaat geen beste spelers van het veld halen....

Het is natuurlijk ook een schande om 0-1 van Liverpool te verliezen... Er zat gisteren meer in voor Ajax, maar ze hoeven zich echt niet druk te maken.

22 oktober 2020 om 07:58

Maar als je volgende week van Atalanta verliest , is het CL avontuur zo goed als over hoor. Kan je je wel niet druk maken maar het is gewoon de realiteit. Wat ook de realiteit is is dat Lang in 12 minuten uit bij Zenit, goed betrokken is bij de winnende goal. Door in kleine ruimte rustig te blijven en het overzicht te behouden, zoals hij dat ook in de voorbereiding liet zien. Is een kwaliteit die Ajax goed had kunnen gebruiken gister.

22 oktober 2020 om 08:04

Verlies je volgende week van Atalanta en win je in Amsterdam is er nog niks aan de hand. Het kan echt nog alle kanten op. En Ajax had Lang zeker kunnen gebruiken maar we moeten ook niet doen alsof hij de verlosser van Ajax zou zijn. Vorig seizoen tegen Valencia speelde hij niks klaar.

22 oktober 2020 om 08:26

Wat is eigenlijk leidend in de CL doelsaldo of onderling resultaat ?

22 oktober 2020 om 08:30

Doelsaldo volgens mij.

22 oktober 2020 om 08:43

Dan word je derde in de poule. Ook geen ramp, baradona. Mijn inziens is het ook leuker om verder te komen in de EL dan in de CL. Vierde worden ze niet, gezien Midtylandt (?). Dat was gisteren bijzonder pover en als Atalanta er zin in had, dan werd die score veel groter. En eerlijk, de kans dat Ajax derde wordt is, gezien de teams, groter dan dat zij tweede worden. Daar is niets mis mee overigens

22 oktober 2020 om 08:58

Onderling resultaat

22 oktober 2020 om 09:20

Lanjouwer, idd 3e in deze poule is niks mis mee gezien de tegenstanders Liverpool en Atalanta. Gister was erg jammer waar Ajax gewoon minstens een punt had verdiend. Tuurlijk moet je als doel hebben om bij de 1e 2 te eindigen, maar als dit niet lukt dan is een 3e plaats geen schande. Bij Ajax moeten we onze rol wel kennen natuurlijk. We zijn een ploeg dat leuk mee kan doen en veel ploegen lastig kan maken, maar we zijn geen wereldtop en als er blessures, schorsingen enz zijn zal het niveau ook snel minder worden. Ik denk dat voor een club als Ajax het een mooi doel is om in de CL te overwinteren en dat zou al een mooi resultaat zijn. Zo'n halve finale was natuurlijk prachtig, maar zal voor Ajax maar heel sporadisch mogelijk zijn. Maar verder moet je ook elk jaar naar de tegenstand in de poule kijken en soms ook realiseren dat een 3e plek ook prima kan zijn.

22 oktober 2020 om 10:01

@baradona, mooi dat je wederom een kapstokje hebt gevonden om het oh zo pijnlijk vertrek van Lang nog even aan te stippen. Dat overzicht in die kleine ruimte waar jij het over hebt zag ik gisteren vaak genoeg, o.a. bij de pass van Neres op Promes. Dat Promes m vervolgens niet afmaakt is denk ik de reden dat jij die pass van Neres alweer vergeten bent. Dat zegt meer over jou en voorliefde voor Lang die continue wil etaleren dan over het gebrek aan dat soort spelers bij Ajax.

22 oktober 2020 om 11:24

Ik vind Lang veel getalenteerder als Promes. Promes heeft meer ervaring maar Lang heeft veel meer voetballend vermogen in huis imo

22 oktober 2020 om 12:43

Dan Promes. Eens, maar Ten Hag kent Promes en Labyad. Ze zijn mede op zijn voorspraak gehaald. En dan is Lang met zijn rare accentje zogenaamd niet goed genoeg. Ik ben Ten Hag helemaal zat.

22 oktober 2020 om 08:15

Niet druk maken.
Tegen het B team v Liverpool en nog 3 spelers in laten vallen uit het C team. En dan heb je atalanta zeker niet gezien. Als die de gaspedaal in trappen is het net bayern munchen.

22 oktober 2020 om 08:28

Waarom maak je er niet gelijk het Z team van als je toch bezig bent. Liverpool hoort met die begroting met elk team makkelijk te winnen. Dat is verwijt dat Ajax altijd krijgt als het een keer moeizaam een uitwedstrijd tegen een club met een lager budget wint.

22 oktober 2020 om 08:32

Dat gezever over B-team de hele tijd. Dit zijn toch gewoon de standaard namen voor Klopp afgezien van blessures? (net zoals Anthony en Kudus)

22 oktober 2020 om 08:37

haha ik wist dat dit soort kortzichtige reacties zouden gaan komen.natuurlijk speelde Liverpool niet met hun sterkste elftal, maar Ajax in principe ook niet, want missen Antony en na 6min valt je belangrijkste man van dit moment geblesseerd uit. Moet ik dan zeggen dat ik het slecht vind dat Liverpool in 60min niet 1x zelf weet te scoren tegen een B-elftal van Ajax? Ze speelde gewoon met Sane, Firmino en Salah voorin, dat die na 60min worden gewisseld oké. Klein beetje pech hadden we gisteren ook wel met bal van de lijn en op de paal. Die kans van Promes moet gewoon een 100% goal zijn, maar die zit momenteel niet in de beste periode van zijn carriere.

22 oktober 2020 om 08:58

Sterker nog: wij werden na die rare wissel van Klopp ook een B elftal, omdat Ten Hag besloot zijn beste spelers eraf te halen.

22 oktober 2020 om 09:55

Wij hadden ook zo goed als een b-elftal. Ontbreken van Antony en Kudus, hoe vers die ook wel niet zijn, is een flinke aderlating. Die twee kan je ook gewoon niet opvangen, met name Kudus. Ik denk dat Liverpool alleen een echte goede keeper miste, maar er is niet gescoord dus swa. Van Dijk is een hele grote, maar dat centrale duo bij Liverpool is niet matig natuurlijk haha. Die Fabinho is echt een bikkelharde. Uiteraard werd het aanvalstrio eraf gehaald, maar wat hebben die nou laten zien? Of gaan we dan zoiets krijgen dat ze er geen zin in hadden haha. Die waren echt nergens, op die uitval van Mane na dan. Ergens begrijpelijk om ze dan er af te halen als ze er toch niets van bakten. Echter had ik bij Ajax liever geen D-garnituur gezien als Traore, Ekkelenkamp en met alle respect ook Huntelaar. Die vallen niet eens op bij een Vvv. Duidelijk het laatste jaar voor Huntelaar en Traore kan gewoon echt niet. Die is goed in 'cafebeuken', maar daar is alles mee gezegd.

22 oktober 2020 om 11:49

Jij kijkt naar het resultaat anderen naar hoe er gespeeld werd dat is nogal een verschil. Daarbij heb je als Ajax zijnde nu 0 punten geen reden om achterover te leunen.

Valt me toch op hoe positief men over Klaassen is. Behoudens een paar momenten van spel inzicht en een bal op de paal, verwacht ik toch veel meer van een grootverdiener. Het lijkt alsof hij moeite heeft om alles te belopen.

Daarnaast vond ik mazraoui aan de bal ook ontzettend zwak en verdedigend niet voldoende als je ziet hoeveel ruimte robertson en Mane kregen.

22 oktober 2020 om 07:23

Moeite heeft om alles te belopen? Volgens mij heb jij een andere wedstrijd zitten kijken. Klaassen was all over

22 oktober 2020 om 07:23

Klaassen zat er ook heel erg vaak goed tussen. Speelde erg goed gisteren.

22 oktober 2020 om 07:28

Dat zijn de momenten van spelinzicht waar ik het over heb, maar mag je voetballend niet meer van hem verwachten? Momenten van diepgang waren er nauwelijks en hij speelde tegen toch de mindere spelers van Liverpool op het middenveld...

22 oktober 2020 om 07:35

Als je zag hoe Liverpool er keer op keer razendsnel uitkwam dan is het toch logisch dat zijn momenten van diepgang minder aanwezig waren? Dat “spelinzicht” had hij dus. Dat het nodig was om iets meer controlerend te spelen. En hij zat ook overal tussen. Dus ja...

22 oktober 2020 om 07:39

Hij was juist de enige met diepgang. Hoe denk je dat hij 2 x kansen voor zichzelf creëerde ? Dat hij niet vaker d’r bal diep kreeg Tsja

22 oktober 2020 om 07:59

"momenten van diepgang waren er nauwelijks". Haha dit meen je toch niet echt? Neres en Klaassen waren juist continu aanwezig met hun diepgang, je zag toen zij er uit waren dat het makkelijker voor Liverpool was om te verdedigen omdat juist de gehele diepgang er niet meer was. En dan roep je ook nog alsof hij het niet kon belopen, hij was overal. Wat is dit voor zielige poging om hem omlaag te praten als je overduidelijk niet gekeken hebt? lachwekkende reactie.

22 oktober 2020 om 08:16

Klaassen daar word ik blij van. Maar dan wissels die neanderthaler hem. Wat is die man slecht zeg

22 oktober 2020 om 09:14

Ik heb het nergens over neres toch? Je hele betoog valt daarmee in duigen, maar ik zal mijn punt nog een keer maken: Tegen de zwakste linie van Liverpool vond ik Klaassen als ex-aanvoerder van een Bundesliga club en grootverdiener absoluut niet overal. Verdedigend drie goede acties, aanvallend anderhalf, is te weinig als je hier wilt winnen. Tegen Milner, wijnaldum en jones, met daarachter gomez moet je bepalend en beslissend kunnen zijn, was die niet. Op het middenveld stak blind er bovenuit, voorin neres en achterin martinez.

22 oktober 2020 om 10:07

Hij lult de Daily Mirror na. Die kwamen ook met zo'n belachelijke conclusie over Klaassen. Zal nog wel wat oud zeer zitten uit zijn Everton tijd.

22 oktober 2020 om 07:37

Ja toch daarom was hij degene die constant goed verdedigde om vervolgens in de tegenaanval betrokken te zijn. Hij liep juist zeer makkelijk. Amper balverlies. De beste op het veld.

22 oktober 2020 om 07:38

Als je niet gekeken hebt moet je ook niet mee gaan praten he. Als je typt dat hij 'moeite heeft om alles te belopen' neemt niemand je reactie meer serieus.. Die man heeft 3 longen joh, liep continu van 16 naar 16 en had geen enkele moeite met het tempo in deze CL wedstrijd. Meeste gelopen van alle spelers op het veld. Speelde overigens gewoon erg sterk gisteren, zowel verdedigend een paar keer belangrijk maar ook aan de bal goed, vaak 1 keer raken en snelle voortzetting. Ik heb echt sterk het idee dat je zomaar wat roept vanuit je onderbuik maar dat je helemaal niet gekeken hebt.

22 oktober 2020 om 07:39

Je verhaal over Klaassen kan ik totaal niet volgen Pavol. Over Masraoui zijn we het eens.

22 oktober 2020 om 11:28

Als Klaassen al moeite had om alles te belopen dan mag hij Gravenbergh daarvoor bedanken. Die weigert structureel terug te sprinten en doet dat lekker relaxed alsof ie aan t uitlopen is... En dan lekker voorin blijven hangen, net als Mazraoui. Die denkt dat ie rechtsbuiten is en sjokt ook op zn gemakkie terug, terwijl ie ook nog eens aan verkeerde kanten staat te dekken als ie al in de verdediging staat...

De verwachtingen zijn natuurlijk ook een beetje scheef sinds die halve finale 2 jaar geleden. Het niveauverschil is gewoon vrij groot tussen deze 2 clubs. 9 van de 10 keer verlies je zo'n wedstrijd gewoon dus dit resultaat is zeker geen schande.

22 oktober 2020 om 07:49

Als je het spelbeeld ziet gisteren, wint ajax hem juist 8 van de 10 keer. Liverpool kreeg pas kansen toen ajax alles of niets ging spelen met 4 aanvallers en 1 centrumverdediger. Iedereens is er zo snel bij dat dit alleen gebeurt omdat Liverpool b spelers had of het liet gebeuren. Ajax dwong met deze speelstijl en scherpte de beste kansen af.

22 oktober 2020 om 08:00

Prima dat je vertrouwen in Ajax hebt, maar dit is natuurlijk onzin. Liverpool speelde zeer zwak en nog wonnen ze.

22 oktober 2020 om 08:07

Of Ajax speelde sterk? Salah en Firmino zaten goed in de broekzak. Mane was de enigste die wat kon klaarspelen.

22 oktober 2020 om 08:19

Pffff niemand van Liverpool had er zin in. Nee gewoon met de minsten inspanning de winst pakken.

22 oktober 2020 om 08:31

Wel grappig dat de spelers en fans van Liverpool zelf heel anders praten na afloop. Maar jij weet natuurlijk beter wat zij vinden dan die lui zelf.

22 oktober 2020 om 08:34

Net zoals Real, Juve en Munchen vorig jaar zwak speelden ?! Clubs spelen vaak slecht omdat een andere club dat afdwingt. Leer eens even gewoon positief over iets te zijn. "en nog wonnen ze". Je weet ook dat dit puur te danken is aan een geluksfactor, die er voor hun wel was (eigen doelpunt) en voor Ajax niet (bal op de paal, Eigen doelpunt, Kans van Promes die per ongeluk op de keeper stuit). Ajax heeft gisteren gewoon lekker gespeeld, het ontbrak aan scherpte en geluk. Daarbij moet je ook rekening houden dat Ajax na 6 minuten een van hun beste spelers van de laatste 2 weken moest wisselen, en daardoor heel zijn tactiek moest gaan omgooien, wat natuurlijk moeilijker is dan vooraf een andere tactiek gaan bedenken. Al met al, goede pot gezien, met toch aardig wat lef. Dit zijn die wedstrijden waar je 1 punt moet pakken om even een vertrouwensboost te krijgen. Wel heb ik kunnen zien dat Klaassen een echte aanwinst is, Neres weer terug begint te komen, Gravenberch geweldig kan voetballen (was alleen laatste 10 minuten helemaal op) en dat Schuurs op een foutje na ( dat de Ligt ook wel eens overkwam) een geweldige verdediger is.

22 oktober 2020 om 09:36

Benzema, kortzichtigheid is je echt niet vreemd. Ja door een eigen goal wonnen ze! Tegen de verhouding in.

Schuurs was in een paar momenten ongelukkig, maar ik kan er genieten van zijn spel. Is gewoon een goede aankoop en een topper in wording. Tagliafico vond ik erg matig en onder zijn niveau spelen. Die kan veel beter. Martinez centraal in de verdediging is wat mij betreft een blijvertje.

22 oktober 2020 om 08:08

Dat denk ik niet. Tenzij je Antony en kudus op de bank wil houden. Ben wel fan van zijn spel, maar als kudus en Antony komen is Martinez een van de eerste die gaat denk ik.

22 oktober 2020 om 08:24

Toch heeft Schuurs nog altijd van die momenten in veel wedstrijden. Had je gisteren maar zo een tegendoelpunt kunnen opleveren. Nog relatief jong en hopelijk kan hij dit nog uit zijn spel krijgen. Dan is het een prima verdediger met fijne lengte (wat bij Blind en Martinez toch een probleem blijft).

22 oktober 2020 om 09:49

Fouten die De Ligt en Frenkie ook maakten en wellicht nog zullen maken bedoel je? De jongen is pas basisspeler en heeft nog nauwelijks op het hoogste toneel geacteerd. Die komt er echt wel met nog wat vlieguren.

22 oktober 2020 om 11:32

Frenkie leidde bijvoorbeeld de 2-3 tegen Bayern in meen ik me te herinneren. De Ligt was samen met Tagliafico in de eindfase tegen Spurs thuis ook wel lichtelijk aan het shaken.

22 oktober 2020 om 10:10

Schuurs??? Als ik Schuurs zie spelen verlang ik gewoon terg naar Veltman.

22 oktober 2020 om 11:27

Je hebt dan Veltman vorig jaar tegen Chelsea en Valencia niet zien spelen denk ik

22 oktober 2020 om 11:33

Ik vind Schuurs in potentie een prima speler, Veltman heeft vorig seizoen als rechtsback nog een goede bijdrage geleverd. In het centrum was het met hem toen idd wel minder stabiel.

22 oktober 2020 om 11:54

@japie: Touche!

Je kan toch nog best wel tevreden zijn en de doelpunt makers zijn er wel alleen ze zijn gewoon uit vorm. Je doet er ook weinig aan dat een Promes zo uit vorm is en een Neres nog niet in vorm is na zoveel blessure keer. Dat je dan ook meteen een Kudus kwijtraakt en geen Anthony hebt is extra zuur. Wel is inderdaad vreemd dat je gewoon een Lang zo makkelijk liet gaan terwijl je die als vierde buitenspeler prima kon gebruiken. Een Labyad is dat namelijk niet. Maar goed de selectie is gewoon niet helemaal op orde omdat je een echte 9 mist. Ze hadden beter een Traore een jaar kunnen verhuren en een Lang kunnen behouden. Hopen dat ze in de winterstop alsnog bedenken om Traore te verhuren en een 9 aan te trekken als ze Brobbey nog niet willen laten invallen. Daarnaast moeten ze maar een vleugelspeler uit de jeugd erbij halen en stoppen met een Labyad daar dat voegt echt niets toe, dat is een middenvelder en hoort alleen daar te spelen.

Doorgaans zou je Timber moeten hebben als verdedigende wissel, en antony/promes/neres als aanvallende. Dan ziet her heel anders uit. Het is gewoon lastig spelen zonder je beste speler dit seizoen en je meest dreigende aanvaller.

Ajax mist gewoon een goede spits met scorend vermogen. Traore is het niet en Huntelaar heeft zijn tijd gehad. Hopelijk halen ze in de winter een goede spits of Brobbery moet zich ijzersterk gaan ontwikkelen.

22 oktober 2020 om 10:11

Moet ie eerst bijtekenen. Ik las ergens dat dat ook een reden is dat hij nog niet doorgeschoven is.

22 oktober 2020 om 11:34

Wie zegt dat Huntelaar zijn tijd heeft gehad? Ik begrijp niet waarom hij in dit soort duels maar 10 minuten krijgt. Zou hem zeker 20-25 minuten brengen wanneer je weet dat je uiteindelijk tegen de klok speelt.

Denk dat ze wel wat anders missen dan Noa lang maar die lopen nu in Spanje Italië en Engeland. Man wat een gezeur!

Daarom is het ook niet zo zeker dat Ajax kampioen gaat worden. Corona hoeft maar 1 keer toe te slaan in de selectie, zoals het nu doet bij AZ en je hebt gewoon een groot probleem.

22 oktober 2020 om 08:15

Want als dat bij de andere Nederlandse topclubs aan de hand is wat nu bij az is hebben hun der geen last van . Alsjeblieft zeg iedereen heeft daar dan last van

22 oktober 2020 om 08:38

Precies. Ik heb het toch ook over de gehele Eredivisie, daarom benoem ik ook AZ

22 oktober 2020 om 08:20

Zowel nationaal als internationaal zijn er weinig tot geen clubs die 10+ Corona gevallen in de selectie op kunnen vangen. In hoeverre dit jaar van 'eerlijke' competitie gesproken kan worden.... Heb je dezelfde pech als AZ nu, kun je maar zo afgeschreven worden..

22 oktober 2020 om 09:29

Dat is al bezig, waarom denk je dat Timber en Anthony er niet bij waren gisteren? Alle clubs hebben daar last van dus in theorie zou het allemaal niet uit moeten maken.

22 oktober 2020 om 09:42

Is nog wel een verschil met bijvoorbeeld AZ

22 oktober 2020 om 09:51

Alle clubs hebben er last van. AZ is erg open en noemt alle gevallen, andere clubs zeggen gewoon dat hun spelers niet fit zijn. Terwijl ze ervoor gewoon speelde. Heeft met de privacy wetgeving te maken, de speler moet toestemming geven om naar buiten te brengen dat ie Corona heeft.

22 oktober 2020 om 09:55

Het is sowieso niet zeker dat Ajax kampioen wordt. Ik vind dat PSV zich erg goed versterkt heeft en zie hen meer als de te kloppen kanshebber. Heeft m.i. niets met covid-19 te maken.

22 oktober 2020 om 12:06

Klopt, maar ik vind dat centrum van PSV wel heel zwak. Al ben ik wel fan van Schmidts systeem. Gaat in ieder geval spannend worden dit jaar.

22 oktober 2020 om 14:35

Veel zal afhangen van de verdediging van Ajax. Ik vind dat die vormen begint aan te nemen. Ik twijfel alleen nog bij Nous. Die had gister best wel veel balverlies. Mogelijk is Klaibr stabieler. Middenveld vind ik Ajax ook okay. Voorin liggen wat problemen. Ik zou grag zien dat Ten Hag Brobbey uitprobeert de komende weken. Bevalt het niet dan moet er in de winterstop een spits bij. Traoré zou dan na dit seizoen de rol van pinchhitter van de Hunter over kunnen nemen.

Grote kans voor bijna open doel, bal op de paal en een bal van de lijn gehaald. Tja het zat niet mee. We mistten Antony en Kudus viel snel uit. Twee spelers welke meer dan uitstekend zijn begonnen. In Europa hebben we vaker met valse spits gespeeld en heeft ons toen geen windeieren gelegd. Dat we dergelijke tactiek gisteravond ook kozen, geen enkel probleem mee. Wel hadden we in mijn beleving wat eerder over moeten schakelen op in ieder geval één spits. Nadat Liverpool de drie voorin wisselde hadden we wat meer moeten doordrukken en hun de deksel op de neus meer moeten proberen te geven.

Overmars sprak recent niet voor niets over een tussenjaar en ik begrijp dat. Nog 1 seizoen Ten Hag, nog 1 seizoen wachten op grote talenten als Rensch, Brobbey, Taylor. Voor sommige posities komen we spelers te kort. Zeker gisteravond hadden we de creativiteit van Noa Lang als invaller kunnen gebruiken. Nu kwamen Huntelaar en Traore tegelijk, maar wie kon hen bereiken ?

Lang wordt ook met de week beter... Ja hij had prima hier gepast als nummer 15-18 op de bank maar de heilige verlosser is het ook niet

Snap het niet, we hebben met een beetje pech met een eigen doelpunt verloren van een van de beste clubs van de wereld. We hebben een aantal goede kansen gehad om te winnen maar het zat er niet in. En nu hoor ik overal commentaar alsof Ajax schandelijk gespeeld heeft. Weet niet wat het verwachtingspatroon is maar Ajax is meestal gewoon niet beter dan Liverpool, Barca, Real en joem maar op.Op een goede dag kan Ajax deze clubs verslaan, maar meestal niet.En ja ik vond Promes de "net niet man", Schuurs was geen de ligt en Tagliafico was niet op zijn best. En dan hoor ik mensen zeggen dat Liverpool rustig aan deed. De laatste 20 minuten ja. Maar daarvoor stond klop 45 minuten lang aan de zijlijn te schreeuwen als een idioot. Volgens mij doet hij dat niet als alles lekker volgens plan verloopt.Met het missen van een echte spits bij AJAX vond ik dat ze het helemaal niet slecht deden. Maar heb het idee dat de media meer verwachtten tegen Liverpool. Want he de rijkste club van Nederland moet met twee vingers in zijn neus de Cl wel even winnen. Sjonge jonge. Als ze bij AJAX van tevoren zeggen dat ze Liverpool wel kunnen hebben zijn ze arrogant, maar als ze ervan verliezen zijn ze schandelijk slecht, schiet mij maar lek..

22 oktober 2020 om 09:22

raffa1, klopt wat je zegt over klopp, die doet nooit zo reageren als gisteren, over schuurs wordt nu gezegd dat hij o zo slecht was, nou, ik heb hem zien spelen en zag genoeg, dat hij mane van de bal af hield en ga zo maar door, ze moeten gewoon wat te zeiken hebben en ik ben optimistich dat ze verder komen. eerste wedstrijd met goed voetbal, alleen jammer die eigen goal.

Driessen wil dat ajax de tactiek overboord gooit door een blessure in de 9 min, maar vergeet voor het gemak even dat het prima ging tot en met min 9, dus waarom? Ajax gooide in min 83 alle schroom van zich af en kreeg nog 3 a 4 kansen tegen die door de normale 3 voorste gewoon tot doelpunten hadden geleid. Wat een slap gelul weer allemaal van die man lees ik deze ochtend.

Je hebt in de afgelopen 2 jaar een jasje uitgedaan en dat zie je terug op het veld.
Het is het allemaal net niet.
Het grootste probleem is toch de spitspositie.
Al jaren komt er geen fatsoenlijke spits uit de eigen jeugd en de scouting “ vergeet” om naar een goede spits te zoeken.
Ajax pretendeert een topclub te zijn en mee te willen doen in de CL dan zorg je er in ieder geval voor dat je een fatsoenlijke spits hebt.
Gooi er eens een keer geld tegen aan.
Aan noodoplossingen als Tadic of Labyad heb je niks.

Ze hadden echt een spits moeten kopen deze zomer.
Onbegrijpelijk.
Dit gaat zelfs in de eredivisie nog een probleem worden bij vooral uitwedstrijden.
Zeker als Antony en Kudus niet meedoen.

22 oktober 2020 om 10:13

Nee hoeft niet, gewoon Brobbey eens de kans geven, maarja Ten Hag geeft de voorkeur aan Labyad en Traore, daar heb je gewoon totaal geen goed gevoel bij. Traore wil ik na een verhuurperiode nog wel de kans geven, Labyad komt simpelweg tekort en staat de jeugd in de weg net als Klaiber.

Vond Promes helemaal niet slecht. Iedereen lijkt elkaar na te praten. Die eerste kans was waarschijnlijk afgekeurd wegens buitenspel en die tweede was allesbehalve makkelijk.

Het bewijst maar weer eens dat de mening van een krant over een voetballer/voetbalwedstrijd er niet toe doet. Promes viel prima in. Klaassen behoorde tot de uitblinkers. Tagliafico speelde een prima wedstrijd. Mazraoui komt in mijn ogen echt tekort op dit niveau. En ik was er al een beetje bang voor. Hoe vaak wordt de naam Noa Lang na een nederlaag van Ajax nog genoemd? Die jongen kan lekker voetballen, maar heeft al bewezen dat hij het net niet aan kan. In de Eredivisie zal hij ongetwijfeld een aantal goede wedstrijden spelen, maar op dit niveau: te weinig

22 oktober 2020 om 11:14

Lang heeft bewezen dat hij het net niet aankan? Wanneer heeft hij dat bewezen? Ik zeg niet dat Lang een wereldvoetballer is (moet nog blijken wat voor een nivo hij kan aantikken) maar als je gisteren zag dat er creativiteit ingebracht moest warden en je gooit Traore en Huntelaar er beide in terwijl een Labyad ook in het veld staat dat is dat (in de CL) Ajax onwaardig. Als je Huntelaar brengt om wat te forceren moet je ook creatieve spelers hebben die hem kunnen bereiken (bv een Lang) Wat er bij Jong rondloopt is bij lange (sorry voor de woordgrap) na niet klaar voor de CL en op de bank bij het eerste mis je creatieviteit. Gelet op de voorbereiding van Lang had hij het verdiend om gisteravond in te vallen bij Ajax ipv eerder deze week bij Brugge (niets ten nadele van Brugge overigens)

Ach, ze hadden gewoon een keer moeten scoren. Dat is alles. En dan had je gelijkgespeeld tegen Liverpool. En als je niet zo ongelukkig was geweest met die tegengoal, dan had je nog gewonnen ook. Ik bedoel maar.. je speelt tegen de favoriet uit de poule. Als je daar van kan winnen, ondanks de blessures van Antony en Kudus, dan doe je het gewoon goed. Het zat gewoon niet mee. Zo simpel is 't. Ik heb wel het idee dat PSV een veel bredere selectie heeft. Maar dat komt ook omdat Traoré nog niet echt indruk heeft gemaakt bij Ajax en omdat Huntelaar eigenlijk ook niet meer op CL-niveau meekan. En Alvarez... tja.. daar had iedereen meer van verwacht.

22 oktober 2020 om 10:14

Alvarez heeft nog altijd niet op de juiste plek gestaan namelijk Rcv, nu is hij voorbij gestreeft door Schuurs maar vorig jaar was dat ook mogelijk geweest. Dan nog zou hij ook eventueel op RB kunnen spelen maar daar moest zo nodig Klaiber komen.

22 oktober 2020 om 10:27

Nee, omdat hij veel te traag is en een draaicirkel van een tractor heeft. Dan is het logisch dat Ten Hag dat niet met hem aandurft. Je kunt 'm inbrengen als stormram of als extra slot op de deur voor de verdediging. Maar dat is het dan ook wel. Gewoon slecht gescout.

Gisteren was de kans om te winnen van dit liverpool, vond Liverpool zelf niet uitblinken. Denk dat ten hag zichzelf wel jn de voet heeft geschoten met de behoudende speelwijze. Je zag nu dat ze er met de counter bijna niet uitkwamen en achterin steeds een 4-2 situatie ontstond bij liverpool. Denk als ajax met meer druk was gaan voetballen vanuit hun eigen speelwijze liverpool meer onder druk kwam te staan. Al met al geen schande om alsnog met maar 1-0 te verliezen

Wel opvallend, Eerst AZ, daarna Willem II en nu Ajax die veel kansen missen en niet hadden hoeven te verliezen. Natuurlijk van Liverpool verliezen is geen schande maar gezien het spel valt op dat Nederlandse clubs het vizier niet scherp hebben. Ben benieuwd hoe dat komt? te lang niet gespeeld en nu pas net weer aan de gang? 180dgn zonder voetbal en nu zo'n 7 a 10 wedstrijden (incl oefenpotjes) in de benen? of gewoon domme pech?

22 oktober 2020 om 11:08

Liverpool stond anders wel aardig te verdedigen hoor. Zoveel tijd heb je niet na te denken. Bal op de paal bal van de lijn.. Gewoon heel veel pech. Is ook beetje het vertrouwen en de feeling die je onderweg moet krijgen.

22 oktober 2020 om 12:05

Klopt helemaal. Maar is het gewoon pech? of heeft het te maken met erg lange tijd niet gespeeld waardoor de 'feeling' minder is geworden en moet dat nog terug komen? Ik vrees dat we te lang uit roulatie zijn geweest waardoor het wat langer duurt voor we op ons oude niveau zitten. Ik denk dat we pas in November weer allemaal (bijna allemaal) de feeling en scherpte weer hebben van voor de crisis en dat dat komt omdat we te lang (180dgn) niet meer op top niveau hebben gespeeld. Erg jammer voor de punten maar het is zo. Clubs uit Engeland bijvoorbeeld hebben in Juni en juli hun competitie nog afgemaakt waardoor zij veel korter uit roulatie waren.

Het is echt ongelofelijk dat Ajax tegen dit Liverpool op deze manier gespeeld heeft. Geen initiatief, ander systeem. Als Ajax nou gewoon weer zoals anders in de CL met lef had gespeeld dan had ik het nog moeten zien. Maar ten hag ziet natuurlijk weer andere dingen en gaat straks tegen andere ploegen dit ook doodleuk weer doen. Ik ben fan van het spelletje wat ten hag wil spelen maar hij begint nu door te draaien en te veel te veranderen. Misschien is het gewoon klaar. Als je je als Ajax zelfs aan gaat passen ( iets wat we dus niet deden in de CL en de hele wereld vol lof was over Ajax ) dan zit iets gewoon niet goed.

22 oktober 2020 om 11:06

Met alle respect hoor. Maar dat was wel een ander Ajax. Die grootouders mis je nu echt wel. Ik begrijp wel waarom Ten Hag iets voorzichtiger was. Nu bouw je iets meer zekerheid op het middenveld op. Wat eigenlijk best goed ging.

Labyad viel goede in met goede passen, het zal lastig worden voor ze gezien atalanta ook een sterk ploeg is.

Is natuurlijk geen schande om 0-1 te verliezen van Liverpool. Al vind ik Liverpool echt de club wat nog niet in vorm is. Daardoor leek er wel wat te behalen thuis. De keeper werd helemaal afgebrand tijdens de wedstrijd maar pakte toch een paar leuke ballen.

Het is jammer dat na 9 min eigenlijk de hele tactiek in de prullenbak kan als Kudus het veld moet verlaten. Promes vond ik ook echt tegen vallen.

Complimenten aan Blind en Martinez. Had verwacht dat Blind op het middenveld zou falen maar bleek 1 van de uitblinkers te zijn.

Al met al niet slecht, maar de El ligt op de loer als het veldspel niet beter wordt. Ik verwacht dat Atalanta wel iets meer op de mat legt dat Liverpool.

Ik denk dat het gemis van Dest ook zwaar mee telt. Die had je mooi halverwege de tweede helft kunnen brengen , zodat je ook meer dreiging van achteruit kreeg.

Wat mij de laatste tijd (laatste jaren) opvalt is, is dat Ajax vaak goed doet in CL en tegen topclubs goed presteert. Maar dan spelen ze daarna in de competitie en dan valt het altijd weer tegen. Het is niet zo dat Ajax afgelopen jaren makkelijk kampioen zijn geworden.

De zwakste schakel was, zoals verwacht, toch weer Mazraoui. Hoewel de enige goal een beetje gelukkig viel, kan je hem daar samen met Schuurs wel op aanrekenen. Schuurs speelde de rest van de wedstrijd degelijk dus ik kan hem niet gek veel aanrekenen. Maar Nous liep weer als een blind paard over het veld. Het inbrengen van Labyad snap ik eveneens niet, zeker niet als spits zijnde. Traore, waar ik nog geen hele grote fan van ben, viel erg goed in. Verder hadden we ook een beetje pech dat Liverpool die verdomd goed spelende Joe Gomez heeft, die is sneller dan onze aanvallers. Klaassen had gisteren de inhoud van 10 longen, die speelde erg sterk! Nico was ongelukkig met de goal maar hield Salah naar mijn bescheiden mening redelijk goed in bedwang. Verder was het gister vrij duidelijk dat het niveau van de top van de Eredivisie en de top van de Premier League toch echt ver uit elkaar ligt. Hoewel de wedstrijd gelijkopgaand was en er naar mijn mening geen winnaar had moeten zijn, is het verschil in fysiek enorm. Kijk eens naar Milner en dan naar bijvoorbeeld Klaassen. Die benen van Milner man, die zijn 3x zo breed. Die spelers zijn veel fitter.

We gaan toch nu niet doen alsof Ajax geen spelers heeft om het ‘gemist’ van ene Noa Lang op te vangen zeker? Puur en alleen maar omdat hij de assist gaf voor de winning goal tegen Zenith.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren