Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag verrast tegen Liverpool met nieuwe formatie bij Ajax

Laatste update:

Erik ten Hag heeft de opstelling van Ajax voor de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool bekendgemaakt. De oefenmeester kiest verrassenderwijs voor een formatie die door De Telegraaf wordt geïnterpreteerd als een 'soort van' 4-4-2-variant, met David Neres en Dusan Tadic in de voorhoede. De wedstrijd tussen Ajax en Liverpool begint om 21.00 uur in de Johan Cruijff ArenA.

Op Antony en Jurriën Timber na beschikt Ten Hag over een fitte selectie. Het tweetal is niet fit, al kon de trainer daags voor de wedstrijd niet vertellen waarom dat zo is. Net als zondag tegen sc Heerenveen (5-1 zege) heeft David Neres een basisplek, maar in plaats van als rechtsbuiten lijkt hij nu in een voorhoede met Tadic te gaan spelen.

Klopp stuurt Champions League-debutant de wei in tegen Ajax

Ook de opstelling van Liverpool is al bekend. Lees artikel

Er is opnieuw geen plaats voor Quincy Promes en Edson Álvarez in de basisploeg. Het viermansmiddenveld wordt gevormd door Ryan Gravenberch, Mohammed Kudus, Davy Klaassen en Daley Blind. Achterin spelen Noussair Mazraoui, Perr Schuurs, Lisandro Martínez en Nicolás Tagliafico. Martínez heeft zijn eerste basisplek in vier wedstrijden bij Ajax.

Het is de vraag hoe de opstelling van Ajax er precies uit zal zien op het veld. In de opstelling die Ajax heeft aangeleverd aan de UEFA, wordt melding gemaakt van een 4-3-3-formatie met een middenveld dat bestaat uit Gravenberch, Klaassen en Blind; Kudus zou centraal in de aanval spelen, geflankeerd door Tadic en Neres. Voetbal International verwacht echter dat Kudus hangend vanaf rechts zal spelen.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Gravenberch, Kudus, Klaassen, Blind; Neres, Tadic.

Wat verwacht jij van Ajax - Liverpool?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En maar goochelen met die opstellingen. Ten Hag krijgt Guardiola trekjes.

21 oktober 2020 om 19:51

Vind het wel een logische keuze. Je speelt tegen de kampioen van Engeland, een absolute topclub, dat je dan wat voor meer zekerheid kiest is imo volkomen te begrijpen. Alvarez speelt niet, dat scheelt al een hoop. Blind hoop ik gewoon als cv en Martinez op het middenveld.

21 oktober 2020 om 19:54

4-4-2 of 4-4-3; zolang Ten Hag maar heeft gekeken waar je Liverpool pijn kunt doen en dat is achterin met diepgaande spelers. Ballen over die defensie, want dit seizoen zijn ze daar ontzettend zwak in.

21 oktober 2020 om 19:56

Ajax had 2 jaar geleden juist zo'n succesvolle CL campagne omdat ze speelde uit eigen kracht. Waarom doen ze dit nu niet?

21 oktober 2020 om 19:58

Ajax paste zich ook gewoon vaak genoeg aan aan de tegenstander toen hoor. Blind die toen samen met Wober er in stond en Tadic in de spits voor balans tegen Bayern. Ten Hag past tactisch wel vaker zijn team aan in grote wedstrijden. Als het maar goed uitpakt, dan ben ik tevreden.

21 oktober 2020 om 19:59

Die ploeg had ook wel iets meer kwaliteit en alles zat toen mee. Als je ook niet in de beste vorm steekt dan is het helemaal niet een slecht idee om je iets aan te passen aan een sterkere tegenstander. Ga je hier leuk voetballen en krijg je flink op je broek dan kan je dat nog eens gaan opbreken later in de groepsfase.

21 oktober 2020 om 20:00

@Gooner4. Dan zou ik voor de 4-4-3, heb je altijd een vrije man op het veld

21 oktober 2020 om 20:00

PSVchelseaboy, je speelt naar de kwaliteiten van je team. Dit Ajax kan niet excelleren zoals het Ajax van 2 seizoenen terug. Om resultaat te halen kun je er daarom voor kiezen je formatie en spelopvatting te wijzigen. Afgestemd op de kwaliteiten van je team en wellicht om het spel van Liverpool te kunnen ontregelen.

21 oktober 2020 om 20:03

@PSVchelseaboy, Die selectie was toch ook vele malen beter, en die waren in bloedvorm. Daar kan je nu nog niet van spreken. Ajax is zoekende.

21 oktober 2020 om 20:09

Ja is dan zonder keeper, dus risicootje

21 oktober 2020 om 20:09

Toen ook niet hoor. Ze lieten Madrid bijvoorbeeld gewoon komen om snel om te schakelen. Dat verwacht ik nu ook. Snel de pass naar Tadic en die moet neres lanceren

21 oktober 2020 om 20:09

443 lijkt me een geweldige opstelling. Je hebt namelijk vamaf het begin een man meer 😉

21 oktober 2020 om 20:28

Verschil is dat Guardiola het met een miljardenselectie doet tegen een veel zwakkere tegenstander. Ten Hag past zich aan aan een kwalitatief sterkere tegenstander.

21 oktober 2020 om 20:51

Nee hoor,de grote JC deed het al. Hij was van mening dat Engelse verdedigers , sterke stoere mannen waren die in een een tegen een gevecht zouden winnen, maar als je zonder spits speelt dan weten ze het niet meer en gaan ze zwemmen. Succes was toen verzekerd. Hopelijk weten deze twee jongens het ook niet

Ik zei het nog haha, misschien 442 het beste en kijk. Ten Hag luistert.

21 oktober 2020 om 19:49

Maar dit is toch vloeken in de kerk?!

21 oktober 2020 om 19:49

Waarom? Om je aan te passen tegen de kampioen van Engeland? We spelen niet tegen West Ham ofzo. Een beetje zekerheid inbouwen vind ik volkomen logisch.

21 oktober 2020 om 19:52

Dit deed Ajax toch ook niet tegen Real Madrid, Bayern, Juventus en Tottenham? Vind het een heel groot risico

21 oktober 2020 om 19:52

Ja, voor mij normaal ook liever niet, maar we zitten niet echt breed in de buitenspelers die fit en in vorm zijn, dus dan moet je ook die 433 los durven laten. Ik heb liever dit dan Labyad of Traore er voorin bij, want dan speel je eigenlijk met 10 man... Nu hebben we een middenveld dat zowel defensief sterk is, onder de druk uit kan spelen én aan kan sluiten om ons vertrouwde verzorgde aanvallende spel te spelen. Er zit heel veel in deze opstelling.

21 oktober 2020 om 19:54

@DeliKijkt, toen hadden we ook twee erg goede, fitte buitenspelers die in vorm waren. Die zijn er nu niet. Dan kan je wel stug vasthouden aan 433 met wellicht Labyad of Traore erbij, maar die gaan echt geen potten breken tegen Liverpool en dan zou je dus heel simpel gezegd met 10 man spelen...

21 oktober 2020 om 19:57

@DeliKijkt, Je mist Antony en Promes is niet in vorm. Daar heeft deze keuze ook mee te maken denk ik. Verder is deze selectie minder dan de selectie van 2 jaar geleden, dus die vergelijking gaat niet op.

21 oktober 2020 om 20:01

Tja het maakt niet zoveel uit hoor. Promes heeft al weken geen knikker geraakt dus wat betreft wel een logische opstelling. Blind op het middenveld daarentegen ben ik geen voorstander van. Maar ik ga ervan uit dat voetbalzone dat zo invult.

21 oktober 2020 om 20:10

Ajax speelt al 2 jaar geen 4-3-3 meer. Het is 4-2-3-1

21 oktober 2020 om 20:12

Inderdaad wel een logische opstelling als je bedenkt dat kudus in plaats van een negen speelt. Dus als een soort valse spits maar verder is de opstelling hetzelfde.

21 oktober 2020 om 20:13

@De Toekomst, een 433 met Tadic Spits, Promes LW en Neres RW lijkt mij erg goed, Promes is niet in vorm, maar heeft dit seizoen ook vaker op Cam gespeeld wat gewoon niet zijn positie is. Daarnaast is Liverpool ook enorm verzwakt, ik vind de aanpassing erg onnodig en had graag een 4-3-3 gezien maar ik laat mij graag verrassen en hoop dat Ten Hag het goed ziet

21 oktober 2020 om 20:18

@DeliKijkt, ik begon op Voetbalzone ook over 442, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat Neres nog niet klaar was voor deze wedstrijd. Als Neres en Promes er wel klaar voor waren, was mijn voorkeur ook uit gegaan naar 433. Echter vond ik 442 ook wel enkele goede voordelen hebben voor vanavond.

21 oktober 2020 om 20:29

Op papier niet, maar zyech is echt meer middenvelder dan rechtsbuiten. En met de huidige vorm van proces is dit wel te begrijpen.

21 oktober 2020 om 20:52

van Gaal zei tegen ten Hag: het is hartstikke mooi, maar Europees zal je hoe dan ook wat zekerheid moeten inbouwen

21 oktober 2020 om 19:49

@de toekomst hoop dat je gelijk hebt.. maar ik betwijfel het zeer (helaas)

21 oktober 2020 om 20:45

Denk dat zijn grootste fout is om Blind en Martinez om te draaien. Blind op cv is juist 1 van de kwaliteiten van Ajax. Die speelt zo makkelijk door de linies heen. Martinez kan het ook, maar dat levert ook nog weleens balverlies op.

21 oktober 2020 om 19:51

Is dit niet meer een 532? Ik bedoel het lijkt erop dat hij de backs van Liverpool wil afstoppen en er een extra verdediger bij zet?

21 oktober 2020 om 19:58

Ik verwacht de normale defensie met Martinez daarvoor als controleur en de drie middenvelders daarvoor. Vind het wel wel sterk zo. Defensief zou dit erg goed moeten staan, omdat Martinez, Klaassen en Kudus daarin al sterk zijn en Gravenberch er ook nog is. Daarnaast kunnen we met dit middenveld onder de druk van Liverpool uit spelen en voorin hebben we spelers die, normaal gesproken, qua niveau ook mee kunnen. Liever dit dan Labyad of Traore erbij voorin om perse 433 te spelen.

21 oktober 2020 om 19:59

Helemaa met je eens. Ben al blij dat Alvarez en Labyad niet spelen en Promes is ook niet in vorm. Dan kan ik me prima vinden in deze opsteling.

21 oktober 2020 om 20:00

Ik denk dat dit inderdaad een goeie zet kan zijn van Ten Hag. Iets meer verdedigende stabiliteit erin met Martinez maar toch een voetballend middenveld houden. In de snelle tegenaanval zie ik Klaassen ook nog wel doorschuiven en Tadic iets meer naar de zijkant trekken. Ik ben benieuwd!

21 oktober 2020 om 20:09

Sigi, we worden toch ook wel verwend ondertussen. Ben het met je eens maar we zijn blij als spelers als labyad, Promes en alvarez op de bank zitten. In mindere jaren hadden dit sterkhouders kunnen zijn. Nu komt bijvoorbeeld Neres er in omdat Antony er niet bij is dat is pure luxe.

21 oktober 2020 om 20:15

Dat gevoel heb ik ook hoor dat dit gewoon een 5-3-2 is. Hij wil zeg maar een groot blok vormen en snel omschakelen. Ruimtes heel klein houden. Daar houdt Liverpool niet van.

21 oktober 2020 om 20:27

Dat denk ik ook. Een 4-2-3-1 opstelling met Tadic als diepe spits en daarachter Gravenberch - Kudus - Neres. Daarachter een blok met Klaassen en Martinez.

21 oktober 2020 om 19:52

Zeer verrassend maar ben heel blij met deze 11 namen. Mocht dit niet werken kan je een middenvelder wisselen tegen Promes met Tadic in de spits.

21 oktober 2020 om 20:02

Ja verrassend zeker, maar ik gaf al aan dat 442 vandaag misschien wel het beste was. Had alleen verwacht dat Promes zou spelen en we 442 zouden spelen, omdat Neres niet fit genoeg was. Met een fitte Neres en Promes had ik eerlijk gezegd toch voor 433 gekozen, maar dit kan ik dus ook goed begrijpen. Erg veel defensieve zekerheid op het middenveld en voetballend ook erg sterk. Hiermee zie ik ons wel onder de druk uit spelen en weerstand bieden tegen het intensieve spel van Liverpool. De vraag is alleen of we zo goed in de wedstrijd komen dat we aanvallend wat klaar kunnen spelen.

21 oktober 2020 om 20:04

Ja dat s een beetje het risico, geen enkele speler heeft ooit vanuit een 532 of 442 gespeeld en de patronen die nu in het elftal zitten zijn gebaseerd op 433. Als je je systeem om gaat gooien halverwege de wedstrijd (omdat het niet werkt), geef je eigenlijk je ongelijk toe en daar heeft ETH toch wel wat moeite mee. Aan de andere kant, als het werkt, is ETH een 'meesterbrein' en kan hij niet meer stuk bij de Ajax supporters. Ik ben benieuwd naar hoe het plannetje werkt, ik ben zelf niet zo'n fan van het hele systeem omgooien.

21 oktober 2020 om 20:10

@rubertje13, ik ook niet hoor. Normaal niet. Wat jij zegt over vasthouden aan 433 en de automatismen, daar geloof ik ook in. Echter hebben we nu geen fitte buitenspelers die in vorm zijn en spelen we tegen een team dat heel intensief voetbal speelt op hoog niveau, dus ik begrijp het wel. Verder denk ik dat Ten Hag in balbezit wel een 433 achtige veldbezetting aan gaat nemen.

21 oktober 2020 om 20:11

@rubentje13, Bij een tactische keuze is dat altijd het geval. De Boer koos voor 5-3-2 en werd alom geprezen, als we verloren hadden moest hij ontslagen worden. We gaan het zien, ik denk dat niemand er van uit gaat dat we winnen vanavond, in welke formatie dan ook. Elk punt, is een bonus punt.

21 oktober 2020 om 20:03

De Toekomst mijn god man, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hij heeft gewoon geluisterd, en ja het is geen schande om je iets wat aan te passen. Ik ben blij dat Martinez er bij is.

21 oktober 2020 om 20:04

Hoop wel dat Martinez op het middenveld staat en Blind gewoon achterin. Enige argument dat ik kan bedenken dat het andersom is, is omdat Martinez wat meer snelheid heeft.

21 oktober 2020 om 20:12

@Sulejmanii, haha, normaal gesproken klop ik mezelf niet zo op de borst, maar nu was ik zelf zo positief verrast over de opstelling/wat ik daarover zei dat ik het niet kon laten haha... Verder kan ik nu ook zien of ik er een beetje kijk op heb, als we helemaal af gaan moet ik voorlopig even indammen haha ;p

21 oktober 2020 om 20:14

@MessiBazoer, mee eens, liefst Martinez op het middenveld. Verder is Blind positioneel heel sterk en kan ik me ook niet herinneren dat Ajax er de laatste jaren in Europa vaak is uitgecounterd...

23 oktober 2020 om 04:08

Haha ja, dat bleek het juiste argument te zijn. Meer snelheid het is eeuwig zondig dat Martinez geen 1.90 ofzo is. Maar ook dat we niet gelijk gespeeld hadden, maar goed.

21 oktober 2020 om 21:06

Ik heb er geen moeite mee, maar als we vanavond geen resultaat halen gaat Ten Hag heel veel kritiek krijgen. 4-3-3 is toch echt heilig bij ons. Ooit verwnderde Adriaanse ook het systeem in Schotland tegen Celtic (verloren toen thuis 1-3). Zelfs de 0-1 uitoverwinning was toen niet genoeg. Een deel van de fans kon het niet accepteren dat de toenmalig trainer ons bekende systeem veranderde.

Verrassend, maar ik hoop dat Martinez en Blind dan omgewisseld staan dus Martinez op het middenveld en Blind gewoon in de verdediging. Opzicht vind ik het niet eens zo'n slechte opstelling en kan ik mij wel vinden in de keuzes van ten Hag, alleen hoop ik dus dat Martinez dan op het middenveld speelt en Blind in de verdediging. Want Blind moet met zijn inzicht echt gewoon alles vanuit achter opbouwen en Martinez is juist net iets beter op het middenveld en kan de afstanden naar mijn mening beter overbruggen. En ik snap dat ten Hag nu met Tadic en Neres in de aanval speelt, zo houdt je Promes eventueel als optie en ik verwacht niet dat Neres de hele wedstrijd zal spelen. Zal er wel uitgehaald worden na 60 à 75 minuten en dan kan je Promes inbrengen met zijn snelheid bij hopelijk een gunstige stand voor Ajax. Ben allang al blij dat Álvarez en Promes (als hij vanaf het begin mee zou doen, dan in de aanval) niet op het middenveld staan en geen Labyad in de spits. Heb er zin in, denk toch een 1-1 gelijkspel of 1-2 overwinning voor Liverpool, helaas..

21 oktober 2020 om 20:05

Maar is blind niet te traag om in de achterste linie te staan? Juist nu staat er in principe altijd nog iemand achter hem. Ik vind dat steeds meer een nadeel aan Daley worden...

21 oktober 2020 om 21:00

Hij staat vandaag tegenover de snelste aanval ter wereld, dan maakt het niet uit of Blind of Martinez er staat. Martinez is iets sneller, Blind staat weer beter opgesteld.

Hopen blind achterin en Martinez op het middenveld

Oh jongen toch laat nou Blind achterin. Je bent al zooooooo vaak op je bek gegaan omdat je geen leider achterin hebt die die lijnen uit zet. En pas je aub niet aan aan je tegenstander, dan ga je geheid op je bek.

21 oktober 2020 om 19:55

Als ik Van Halst net hoor praten ( ja echt waar ), heeft hij eigenlijk wel een punt dat 4-4-2 wel is zou kunnen werken om die opkomende backs op te vangen. Kudus en Klaassen backs opvangen, Blind/Martinez op het middenveld om de aanvallende middenvelder op te vangen, en Gravenberch voor het voetballende vooruit. Zin innnnn!

Verrassend inderdaad. Benieuwd hoe het uitpakt! Comaaaan boys!!

Lekker man. Speel je eindelijk eens een goede wedstrijd ga je weer zitten rommelen aan de formatie. Denk dat het spelers goed doet dat er zulke vastigheden in het elftal zijn. ALs je tegen een mega sterk elftal speelt moet je juist je opstelling veranderen hebben we 2 seizoenen geleden gezien!

21 oktober 2020 om 19:53

Je spreekt jezelf toch tegen? Eerst zit hij volgens jou te rommelen en vervolgens zeg je dat hij de opstelling moet veranderen als je tegen een mega sterk elftal speelt..

21 oktober 2020 om 19:56

Dit is sarcasme, aangezien we niks veranderd hebben 2 jaar geleden, maar ons eigen plan en opstelling bleven spelen.

21 oktober 2020 om 19:57

Hij bedoelt het sarcastisch denk ik. Hij doelt op de wedstrijden van ajax in de CL tegen juve en real toen ze juist uitgingen van eigen kracht en hun opstelling niet gingen aanpassen.

21 oktober 2020 om 19:57

Opstelling moet je uiteraard veranderen, tegen RKC zou je bij wijze van spreken met 3 aanvallend ingestelde middenvelders kunnen spelen, tegen Liverpool niet. Dan heb je minstens een breker nodig. Nu gaat hij rommelen door ook het systeem en tactiek aan te passen. Als dan ook nog Blind op het middenveld komt te staan is de circus compleet.

21 oktober 2020 om 19:57

Ik denk dat maradunga bedoelt dat je je formatie juist niet moet veranderen.

21 oktober 2020 om 19:58

Volgens mij snap je het sarcasme in m'n reactie niet helemaal...Maar even voor de duidelijkheid, het was sarcastisch bedoeld...

Dit is wel een truc uit de hoge hoed. Ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet verwachten. Daarbij ben ik wel blij dat de juiste spelers opgesteld worden dus dat is weer eens stap voor uit.

Doe nou toch eens normaal man.. speel gewoon je eigen spel met een normale opstelling.

Interessant om te zien dat zelfs Ajax zich aanpast aan Liverpool. Met Adrian, Milner en Curtis Jones toch niet nodig lijkt mij. We missen Alisson, van Dijk, thiago en matip. Fors.

21 oktober 2020 om 19:53

Waar zijn Henderson en Keita?

21 oktober 2020 om 20:19

LFCDirk Die spelen niet ouwe Liverpool fan. Henderson iig vanaf de bank.

Vergis je niet in wat deze man op papier zet natuurlijk. Ben zeer benieuwd wat voor meesterzet EtH voor ons in petto heeft.

Op zich wel verrassend, het middenveld versterken, omdat daar de kracht van Liverpool zit, maar hiermee geef je de (aanvallend sterke) backs van Liverpool wel veel vrijheid.

21 oktober 2020 om 19:52

Vergeet niet dat de links en rechts midden de backs kunnen opvangen dus ik zie dat niet als een probleem.

21 oktober 2020 om 19:56

Dan trek je ze juist weer weg uit het middenveld.

21 oktober 2020 om 20:02

Als dat nodig is om die aanvallende backs op te vangen zie ik het probleem daar niet van in.
En met een Curtis Jones en James milner op het middenveld zie ik het middenveld niet overlopen gaan worden

Als trainer bij Ajax 4-4-2 gaan spelen, gelet op de geschiedenis sta je dan heel snel buiten. Ajax is juist dat je soms naief van je eigen kracht uit gaat. Dat doe je dus nu niet en meestal haal je dan ook geen beter resultaat dan als je wel met je reguliere opstelling en systeem speelt.

21 oktober 2020 om 19:55

Deze opstelling, althans deze namen, zou in de praktijk wel een 4-3-3 kunnen opleveren met dynamiek en positiewisselingen voorin zoals Ajax de afgelopen twee jaar wel gewend was, alleen mis je in de linie achter Neres en Tadic wel iemand die echt op de vleugels (ook al is het naar binnen trekkend) kan spelen. Tenzij natuurlijk Kudus dat kan en heeft laten zien op de trainingen. In ieder geval kunnen Kudus en Klaassen naar verwachting aanvallender spelen, als een soort valse spits, en wellicht elkaar daarbij afwisselen. Verdedigend staat het dan met Blind op 6 en Martinez daarachter, of net omgekeerd, wel goed.

21 oktober 2020 om 20:01

Ik zie hier overal 442, maar is het niet 532 waarbij Blind of Martinez in balbezit naar het midden doorschuift? De wingbacks vangen dan TAA en Robertson op, centraal achterin heb je 3 spelers die zich ontfermen over Salah en Mane, en het middenveld pakt de inzakkende firmino op. Is ook nog een optie. Ik hou er overigens niet zo van om met je opstelling te spelen, ik denk dat je Liverpool ook prima vanuit het normale 433 kan bespelen. Het kan twee kanten op werken: of het blijkt te werken en het is een meesterzet van Eth, of het wordt niets en dan kan ETH er niets van. Ik ben benieuwd naar de wedstrijd, met name naar hoe een Nederlandse topclub zich staande kan houden tegen de internationale top.

Ondanks dat je tegen een betere ploeg speelt vraag ik mij af of ik in een keer voor een ander systeem zou kiezen.

21 oktober 2020 om 19:53

Ik ook, Ajax beeft naar mijn mening nog geen 1X in de sterkste opstelling gespeeld, hoopte dat dat vandaag zoi gebeuren maar helaas

21 oktober 2020 om 19:53

Aan de ene kant ben ik hier ook weer blij mee. Nederland staat natuurlijk bekend om zijn opportunistische voetbal en niet voor resultaat te spelen. Nu gaat ETH gedurfd met een andere opstelling voor resultaat. Beetje vergelijkbaar met Van Gaal die spontaan 5-3-2 ging spelen net voor het WK.

Kunnen we die man niet een uur voor de wedstrijd ontslaan? Je wordt toch moe van telkens dat experimenten!? Zet gewoon je jongens op hun vertrouwde plek en klaar. Waarom die behoefte om het wiel opnieuw uit vinden... Een (nieuw) systeem heeft tijd nog om spelers eigen te maken, daar kun je een oefenwedstrijd voor gebruiken.

21 oktober 2020 om 19:55

Waarom zo negatief? De Boer deed dat ook en de uitslag was verrassend. Zullen we eerst kijken hoe het loopt?

21 oktober 2020 om 19:59

Ik hoop dat ik het fout heb, zou voor Ajax dan goed nieuws zijn, maar dit slaat toch nergens op? Dat je je aanpast snap ik, maar niet je hele systeem en tactiek.

Nou nou, dat je je aanpast aan de tegenstander is normaal gesproken al vloeken in de kerk in Amsterdam, ze hebben hun grootste successen behaald door hun eigen spel te spelen. Dat is dan nog tot daar aan toe, maar nu in een volledig nieuwe samenstelling lijkt me iets wat je probeert op woensdagavond tegen pak hem beet De Graafschap maar niet op Clavond tegen Liverpool ffs.ik had er wel moed op maar ik vrees dat ik daar bedrogen bij ga uitkomen. Hopelijk heb ik het mis.

21 oktober 2020 om 20:07

Cruijff heeft zijn team altijd aangepast aan de tegenstander. Niet om de nul te houden, maar om het eigen spel beter te laten verlopen. Van dat laatste lijkt hier weinig sprake, laat dat inderdaad nu vloeken zijn in de Amsterdamse kerk.

Heel verwarrend dit. Nu Martinez er weer in. Eerlijk is eerlijk, op zich geen verkeerde opstelling. Ben benieuwd naar blind op cvm en neres als een meer centrale spits.

Dit is toch gewoon giswerk van Voetbalzone? Dat van de formatie, dat kan ik nog begrijpen. Maar de kans is toch groter dat Blind gewoon achterin staat en Martinez op het middenveld?

Nieuwe opstelling? Ben ik nou zo dom of is EtH zo slim? Ga ik vanavond naar een oefenwedstrijd kijken of toch echt de eerste CL wedstrijd in het nieuwe seizoen. Wel knap vind ik dat hij met een 4-4-2 opstelling toch elf spelers op het veld heeft... ;

Het lijkt mij dat Blind achterin staat, Martinez op het middenveld naast Gravenberch met Klaassen op 10 en Kudus op linksbuiten.

Lijkt me dat blind achterin staat en martinez op het middenveld of naast blind. En dan zal het eerder een 5-3-2 worden in balverlies en 4-3-3 met klaassen of kudus die de spits in duikt.

Heeft Ten Hag expliciet aangegeven dat het inderdaad een 4-4-2 formatie is? Ik denk zelf namelijk dat het er in de praktijk uit gaat zien als een 5-3-2 formatie. Weet niet wat ik er van moet vinden, het mooie aan Ajax is dat het ongeacht de wedstrijd nooit afwijkt van de huisstijl. Ook het feit dat er nog niet eerder in deze formatie is gespeeld, zorgt voor wat bedenkingen.maar goed, mocht Ajax een goed resultaat halen, is er niet veel te zeiken natuurlijk.

Met Kudus en Klaassen kan je ook van een 4-4-2 in positie snel schakelen naar 4–3-3 aanvallend.

21 oktober 2020 om 19:58

Dat denk ik ook, maar vraag me dan af of Klaassen meer naar voren speelt als 'valse spits' (want die zie ik niet op de flank spelen) of dat Kudus dus toch ook op links- of rechtsbuiten blijkt te kunnen spelen...?

21 oktober 2020 om 20:27

De spitspositie vrij laten zou normaal gesproken een betere keuze zijn. Maar dan heb je weer niks aan Tadic op linksbuiten.

21 oktober 2020 om 20:53

Lekker varieren zou Neres ook op laten duiken in de spits, de CVs lijken mij minder dynamisch zonder van Dijk.

Verwacht een makkelijke 0-3 voor the Reds!

Goede tactische keuze door ten Hag. Everton speelde ook in een 4 4 2 en won de strijd op het middenveld en zo kwam er niet veel druk op de matige verdediging van Everton en kwamen ze niet in de problemen. En als je daarnaast met 2 aanvallend ingestelde middenvelders speelt zal je genoeg kansen krijgen. Met deze opstelling heeft Ajax genoeg defensieve zekerheid en zullen ze genoeg kansen krijgen , want die defensie van Liverpool is zeker niet sterk.

21 oktober 2020 om 19:59

Precies! "be like Everton"

Kom op Marc, je hebt nog een uurtje om deze trainer op straat te gooien. Hoe haalt ie het in zijn hoofd om een 4-4-2 formatie het veld in te sturen????

21 oktober 2020 om 20:01

Tot hij dalijk Klopp tactisch overklast. Veel te vroeg om conclusies te trekken.

21 oktober 2020 om 20:03

Echt he, en dan achteraf weer de polonaise lopen als het goe uitpakt. Echt frustrerend zulke 'supporters'.. Vrijwel iedereen schreeuwde om Martinez, geen Alvarez, geen Labyad en geen Traore. Aan alle wensen wordt voldaan, 11 sterke namen in het veld. Ga gewoon achter Ajax staan joh!

21 oktober 2020 om 20:07

Heel vervelend inderdaad, ik denk dat dit wel eens goed uit zou kunnen pakken. Een mannetje meer op het middenveld is altijd voordelig.

21 oktober 2020 om 20:10

Achter Ajax ja, maar niet achter deze trainer. Op de namen is niets aan te merken, maar wel het systeem. Moet iedereen het met deze trainer eens zijn of mogen er ook mensen met een andere mening zijn? 4-4-2 hoort gewoon niet bij Ajax.

21 oktober 2020 om 20:15

Maar als hij 4-3-3 had gespeeld met Alvarez op het middenveld had je waarschijnlijk ook gezeurd gok ik, en zo ook als Labyad of Traore in de punt had gestaan. Bij sommige mensen is het gewoon nooit goed namelijk. Ik vind het tactisch een goede keuze van Ten Hag. Waarom altijd zo krampachtig enkel 4-3-3 (of nu vaker 4-2-3-1) willen spelen. Ik vind het juist mooi als een ploeg in meerdere systemen kan renderen persoonlijk. Erg benieuwd naar vanavond! En PS: Ja, natuurlijk mag iedereen z'n eigen mening hebben. Maar met uitspraken als 'nog een half uur om hem op straat te gooien' zet je zelf gelijk de toon toch?

21 oktober 2020 om 20:09

Doe maar rustig. Zo'n gekke opstelling is het niet. Al lang blij dat alvarez en Labyad niet spelen. Al mag ik niet hopen dat Blind op het middenveld staat. Die kan dat totaal niet belopen.

21 oktober 2020 om 20:51

Tadic als valse spits is ook een halve 4-4-2, gaat erom hoe de poppetjes straks staan, Klaassen als valse spits kan bijvoorbeeld ook goed. Of Kudus die zwerft.

Kudus zal dan waarschijnlijk iets meer vanaf de flanken spelen en Blind/martinez op het middenveld. Martinez zal misschien op CV spelen om de snelle mensen voorin op te vangen. Helemaal niet verkeerd zo. Daarnaast kan je meerdere systemen zo spelen.

21 oktober 2020 om 20:34

Verwacht dat Kudus vanuit het middenveld in de spits op gaat duiken. Vermoed dat Ten Hag het gelegenheidscentrum van Liverpool wil laten zwemmen. Een Cruijffiaanse gedachte.

21 oktober 2020 om 20:51

Dat is ook Klaassen zijn specialiteit van het huis, voor de afwisseling.

Denk dat dit de oranje opstelling wordt. 532

21 oktober 2020 om 20:08

Als dat zo is zou Ten Hag nog voor de wedstrijd weggestuurd moeten worden. Vijf verdedigers tegen drie aanvallers is een amateuristisch dom idee.

Dus volgens VZ komt blind vanaf het middenveld en martinez op CV? Neres en Tadic in een tweemansvoorhoede? Of misschien toch Kudus op rechtsbuiten en neres op links, dat zou me ook niks verbazen.

Dit is niet des Ajax, hiervoor zou Ten Hag zijn congé moeten krijgen. Co Adriaanse is er ook door ontslagen terwijl die leuk speelde met de gasten die die had.

Keurige opstelling! Deze variant had ik niet in mijn repertoire. Een soort van 442. Maar heel erg logisch om je zo te wapenen tegen de sterke punten van de tegenstander. Ten Hag krijgt van mij voor het eerst in lange tijd een dikke pluim!

21 oktober 2020 om 20:08

Dat ik deze dag nog mag meemaken joh, Pinko positief over Ten Hag

21 oktober 2020 om 20:50

Als hij het verdient, krijgt hij van mij ook de credits. Maar het moet niet gekker worden;-)))

Ongelooflijk dom natuurlijk. Je kunt denken: Zij hebben een gevaarlijke aanval, dus we moeten ze zien tegenhouden. Maar je kunt ook denken: 'hun verdediging is ook enorm zwak. Dus als er ooit een dag was geweest waarop je Liverpool kunt verslaan, dan is het nu. We gaan ze overbluffen'

21 oktober 2020 om 20:15

Kan toch nog steeds? Je weet dat bijvoorbeeld een Kudus bij z'n vorige club ook in de spits/valse spits heeft gestaan? Het zou me niks verbazen als dit gewoon in balbezit een 433 is met Tadic, neres en kudus voorin.

21 oktober 2020 om 20:31

Oh, ik had geen idee. Nou, het zal mij benieuwen. Laten we hopen op een mooie week voor het Nederlandse voetbal. Te beginnen vanavond.

21 oktober 2020 om 20:16

Helemaal mee eens ze krijgen momenteel veel tegen.

En dan? Alle vastigheden zijn dan ook weg. Weet niet of dit wel zo verstandig is

Dus we gaan verdedigen, heeft ie niet naar Aston Villa en Everton gekeken vs Liverpool in de PL ofzo. Als je aanvalt krijgen ze het moeilijk. Je speelt thuis man. Zo te zien gokt die kale op een gelijkspel. Het is straks alleen weer afwachten welke foute wissels hij weer doet.

Ik denk eerder dat tie zo gaat spelen

Onana

Schuurs. Martinez blind

Mazraoui. Tagliafico
Kudus. Gravenberch
Klaasen

Neres. Tadic

21 oktober 2020 om 20:20

Bedoel 3-5-2

Deze man is zo koppig blind moet niet in het centrum 🤦🏽‍♂️

21 oktober 2020 om 20:36

Uit bij Bayern destijds vergeten? Frenkie de Jong was toen geblesseerd en Blind excelleerde op 6.

Zit ik net een verhaal te typen dat de 2e plek gewoon haalbaar is krijg je dit. Waarom nu weer alles omgooien. Ga uit van eigen kracht. Maar goed, het verhaal blijft overeind als de opstelling niet elke keer gek wordt. Ajax kan Atalanta hebben. En dat zeg ik als niet fan.

Ziet er goed uit. Blind voor de verdediging en Martinez centraal zodat ze in de omschakeling op snelheid wat minder kwetsbaar zijn. Kudus achter de twee spitsen met een open centrum voorin.

Klaassen als valse spits? Zou een geniale zet zijn mijn inziens Kudus kan ook voorin opduiken op Mazraoui is halve rechtsbuiten. Opstelling op papier is weinig waard, gaat erom hoe je je in de wedstrijd manifesteert en opstelt.

Kudus in de spits, een speler die het spel voor zich moet hebben, moet draven en veel aan de bal moet zijn. Heel apart. Benieuwd wat dit gaat worden

Blind is toch de man die er de afgelopen twee seizoenen voor heeft gezorgd dat de verdediging van Ajax overeind bleef staan in de cl. Als hij geen cv staat zie ik het eigenlijk niet goedkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren