Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Emotionele Özil haalt uit na nieuwe deceptie: ‘Loyaliteit is ver te zoeken’

Laatste update:

De wegen van Arsenal en Mesut Özil gaan binnenkort definitief scheiden. De middenvelder ligt nog een jaar vast in Londen, maar zal niet meer in actie komen voor the Gunners. Özil ontbreekt namelijk op de spelerslijsten van Arsenal voor de Europa League en de Premier League. Op social media reageert de 32-jarige Duitser uitgebreid op de laatste ontwikkelingen. "Dit is een moeilijk bericht om te schrijven aan de fans van Arsenal, de fans waar ik de afgelopen jaren voor heb gespeeld", begint Özil, die sinds medio 2013 onder contract staat bij Arsenal.

"Ik ben enorm teleurgesteld dat ik vooralsnog niet sta ingeschreven voor de Premier League dit seizoen. Toen ik in 2018 een nieuw contract tekende, heb ik plechtig mijn loyaliteit en trouw aan de club beloofd. Het doet me verdriet dat dit niet van twee kanten komt. Ik ben er nu achter gekomen dat loyaliteit vandaag de dag ver te zoeken is. Ik heb altijd geprobeerd positief te blijven, week in, week uit. Altijd met de hoop op een kans om terug te keren in de selectie. Dat is waarom ik me tot nu toe stilgehouden heb."

Dit bericht bekijken op Instagram

This is a difficult message to write to the @Arsenal fans that I’ve played for over the past few years. I’m really deeply disappointed by the fact that I have not been registered for the @premierleague season for the time being. Upon signing my new contract in 2018, I pledged my loyalty and allegiance to the club that I love, Arsenal, and it saddens me that this has not been reciprocated. As I have just found out, loyalty is hard to come by nowadays. I've always tried to remain positive from week to week that there's maybe a chance to get back in the squad soon again. That's why I kept silent so far. Before the Coronavirus break I was really happy with the development under our new coach Mikel Arteta - we've been on a positive way and I would say my performances were on a really good level. But then things changed, again, and I was not longer allowed to play football for Arsenal. What else can I say? London still feels like home, I still have many good friends in this team, and I still feel a strong connection with the fans of this club. No matter what, I will keep fighting for my chance and not let my 8th season at Arsenal end like this. ???????? I can promise you that this hard decision won't change anything in my mindset - I will continue to train as best as I can and wherever possible use my voice against inhumanity and for justice. #M1Ö #YaGunnersYa

Een bericht gedeeld door Mesut O¨zil (@m10_official) op

"Vóór de coronacrisis was ik erg blij met de ontwikkelingen onder de nieuw manager Mikel Arteta. We gingen de goede kant op. Ik zou zeggen dat mijn optredens van een goed niveau waren. Maar toen veranderde er een aantal zaken. Ik mocht niet langer uitkomen voor Arsenal. Wat kan ik er verder over zeggen? Londen voelt nog steeds als thuis. Ik heb nog steeds veel goede vrienden in het team. En ik voel nog steeds een sterke connectie met de fans van deze club."

"Hoe dan ook: ik zal blijven vechten voor mijn kans en zal mijn achtste seizoen bij Arsenal niet op deze manier laten eindigen. Ik kan jullie verzekeren dat dit harde besluit niets verandert aan mijn mindset. Ik zal mijn best blijven doen en alles geven op de training. En waar het ook maar kan, zal ik mijn stem laten horen in de strijd tegen onmenselijkheid en onrecht”, besluit de spelmaker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het doet me pijn om te zien dat dit met een speler als Özil gebeurt... Ongelooflijk... Wat zou hij goed kunnen functioneren in dit team.

21 oktober 2020 om 14:25

Mij ook, jammer dat het verhaal zo moet gaan eindigen. Hopelijk krijgen we niet nog weken/maanden moddergooien over en weer... Jammer dat mijn club dit niet op een juiste manier afwikkelt, flinke smet en niet gewend van het normaal gesproken classy Arsenal. Niet het enige van de laatste tijd dat er negatief in het nieuws komt, toch zonde.

21 oktober 2020 om 16:32

Weet jij met wie hij ruzie heeft binnen de club?

21 oktober 2020 om 16:58

Nee, hij heeft imo ook geen ruzie alleen mag hij om 1 of andere reden niet spelen. Ik schat Arteta intelligent genoeg in om hem in dit team in te passen, helemaal met de komst van Gabriel en Partey. Er is veel meer aan de hand dan wij weten imo.

21 oktober 2020 om 19:38

China

21 oktober 2020 om 15:28

Wat een gejammer weer. Oh wat heeft hij het zwaar. Ga gewoon weg als meerdere malen is gezegd dat je niet meer nodig bent. Je weet wel; elders voetballen. Oh nee, dan moet je wat geld inleveren en dat is helemaal niet de bedoeling.

21 oktober 2020 om 15:33

@arsenaladdict, is natuurlijk wel heel erg makkelijk praten op die manier. Bij het opstellen en ondertekenen van het contract waren meerdere partijen betrokken. Het is Özils goedrecht om zich aan z'n contract te houden, net zoals dat ook andersom het geval is als een speler weg wil, maar de club hem niet wil laten gaan.

21 oktober 2020 om 15:35

Dus als Saka een wereldtopper wordt en hij wilt naar een topclub als Barcelona dan moet Arsenal ook regeren op die manier? “Laat hem gewoon gaan, je weet wel hem zijn zin geven. Oh nee dan kunnen we er minder geld voor vangen en dat is helemaal niet de bedoeling”.

21 oktober 2020 om 15:48

Als je koppig blijft zitten (ja we weten allemaal hoe hij dit verpakt, de club is schuldig hoe durven ze hem niet te gebruiken) terwijl je weet dat Arsenal een andere richting is ingeslagen, dan moet je niet gaan janken over loyaliteit. Daar kan ik nou heel slecht tegen. De enige reden dat hij nog bij Arsenal zit is maximaal cashen, klaar. Dit speelt al zo lang, en Ozil weet dondersgoed dat dit de uitkomst was. Hij probeert nu de club de schuld te geven van deze situatie en er zijn er genoeg die hierin meegaan.en niet laten gaan? Wat? Nou wordt het helemaal mooi. Ozil heeft hier de controle hoor. Net als dat Ozil mag blijven mag Arsenal ervoor kiezen hem niet te gebruiken. Wat overblijft is dat je op een plek blijft hangen waar je niet echt geliefd bent, hoe schraal is dat.

21 oktober 2020 om 15:51

Lees het boek van Bogarde even. Geeft je andere inzichten voordat je de volgende keer weer zo een dooddoener er in gooit.

21 oktober 2020 om 15:56

Maar Arsenal moet zich hetzelfde opstellen als een sterspeler wilt vertrekken?

21 oktober 2020 om 16:14

@Lierse: Ozil heeft, net als Arsenal, rechten en plichten. En een van die rechten is dat hij zelf kan kiezen om te blijven of om te vertrekken. Hij weet echter al sinds enkele maanden dat hij geen toekomst heeft bij Arsenal. En toch blijft hij. Uit liefde voor Arsenal? Of voor de 400K per week en loyaliteitsbonus van 9 miljoen euro? Wie zal het zeggen? Maar feit is dat hij de keuze had om te vertrekken, dus nu zo een emo bericht posten is in mijn ogen dan ook overbodig. Hij wist waar hij aan toe was. Net zoals die Papastoupoulos ( of hoe heet hij😀) maar daar hoor je niemand over...

21 oktober 2020 om 16:22

Ja, als wereldtopper Saka echt weg wil, dan zoek je naar een oplossing. Dan vind je elkaar. Als de verstandhouding goed is tussen speler en club dan willen zij allebei het beste voor elkaar. Het voorbeeld dat je wil geven is dat een speler koste wat het kost weg wil en het leven onmogelijk maakt voor de club. Zoiets komt nooit voor, want dat is nadelig voor de speler zelf, maar in dat geval neem je je verlies.de situatie Ozil is echter totaal anders. Er is geen partij waar hij gewenst is. Arsenal wil hem niet, en er is geen club die hem wil kopen. Wat overblijft is een geldkwestie. Er is geen sprake meer van het uitvoeren van zijn werk; voetbal, of de wens ervan. Het enige dat Ozil steeds maar roept is dat hij bij Arsenal wil voetballen, maar als dat dus niet kan .. ja euh dan, dan wil ik toch het allerliefst gewoon maximaal geld opstrijken en dan maar helemaal niet voetballen.

21 oktober 2020 om 19:25

Arsenal is gewoon de weg kwijt. 2018 een contract aanbieden en er nu al een potje van maken. Geen leiderschap. Ze komen te vaak met zaken in het nieuws die afleiden. Dan weer de mascotte nu weer dit. Özil heeft het recht te blijven en dan moeten ze gewoon dokken.

21 oktober 2020 om 19:46

Ozil heeft ook de plicht zijn best te doen. En ergens gaat dat mis op de trainingen, als je telkens niet opgesteld of zelfs niet geselecteerd word...

21 oktober 2020 om 16:05

Nou ja, daar heeft hij zelf ook mede schuld aan. Het was zijn goed recht om bij Arsenal te blijven en z'n loyaliteitsbonus en miljoenensalaris op te strijken, maar dan moet je niet raar staan te kijken als de club je vervolgens naar de tribune verwijst en je niet inschrijft. Daar heeft Ozil zich wellicht op verkeken. Beide partijen kunnen de term loyaliteit beter niet in de mond nemen omtrent deze situatie, want ze doen beiden wel het 1 en ander 'fout', voor zover je daarvan kunt spreken. Loyaal naar elkaar toe zijn beide partijen verre van...

21 oktober 2020 om 16:14

Exact. En dan alles zielig laten verpakken door zijn mediateam. Hoe Arsenal hier in deze situatie mee is omgegaan praat ik absoluut niet goed. Maar Ozil mag ook naar zichzelf gaan kijken. Ik ben benieuwd of Arsenal op deze situatie ooit een reactie gaat geven, desnoods wanneer Ozil is vertrokken.

21 oktober 2020 om 16:44

Ja, dat het je pijn doet, snap ik best, maar dat ie goed zou kunnen functioneren, daar ben ik het niet mee eens. Qua prestaties speelt Özil al jaren ondermaats, dus het is niet alsof het veel beter of slechter is afhankelijk van of hij speelt of niet. Het verschil maakt hij allang niet meer.

21 oktober 2020 om 16:51

Naar betrouwbare bronnen vernomen komt dit vooral door de post van Ozil over de oeigoeren in China. De Chinese overheid wilt Ozil weghebben of hij moet spijt betuigen over de post anders gaat China Arsenal zwartmaken bij zijn fanbase en in China is dat wel groot.

21 oktober 2020 om 17:01

De Chinese overheid gaat Arsenal helemaal niet zwart maken, ze dreigen met Arsenal te boycotten als Ozil speeltijd krijgt. Alsof een overheid een club zwart wil maken vanwege wat een speler zegt, ze hebben wel wat beters te doen. Er is een bepaalde mate van censuur daar, maar zo ver gaat dat echt niet.

21 oktober 2020 om 17:35

Samcro, hier zit je er even goed naast. China gaat Arsenal echt wel boycotten als Ozil speelt. China is het machtigste land op aarde en ze hebben overal invloeden op. Die Chinezen steken overal geld in en daarom hebben ze al havens en boerderijden in Afrika in bezit. Ook in Europa is de Chinese invloed groter dan jij denkt.

21 oktober 2020 om 22:38

Zeker ze kopen ook steeds meer patatzaken

21 oktober 2020 om 18:29

Hij moet blijkbaar weg, kost teveel. Ozil moet gewoon lekker naar de Bundesliga. Leverkussen, of terug naar Bremen. De voetballerij is hard, dat moet Ozil weten dus tjsa.

21 oktober 2020 om 20:01

Totaal oneens. Ozil accepteert geen pay cut, eist zijn loyaliteitsbonus op en zet de club vervolgens voor lul door te roepen dat hij het salaris van de mascotte doorbetaald. Daarnaast bemoeid hij zich met politieke kwesties en wil hij dat Arsenal hem hierin steunt, terwijl dit totaal niet de rol is voor een voetbalclub. En dat geneuzel over dat we hem nodig hebben... hij heeft de afgelopen 2 jaar niks laten zien, is lui in het meeverdedigen en geen strijder. Exact de kwaliteiten waar Arteta naar zoekt. Verder heeft Arsenal hem al lange tijd geleden meegedeeld dat hij mag vertrekken en plaats maakt voor talent, maar Ozil blijft zitten. Hem vervolgens laten spelen is een verkeerd signaal naar andere selectiespelers, dus kiest Arsenal er voor hem niet meer in te schrijven vanaf dit seizoen. Volledig terecht.

Hij zegt het natuurlijk wel mooi maar ja. Zo’n speler die allemaal politieke uitspraken doet kan Arsenal gewoonweg in problemen brengen. Vandaar dat ozil ook niet meer speelt. Hij moet natuurlijk niet doen alsof hij de pineut is. Hij verdient bakken met geld en weet dat uitspraken die hij doet Arsenal in problemen kan brengen.

21 oktober 2020 om 14:20

Wat is eigenlijk het probleem tussen Arsenal en Ozil ? Als ik dit bericht zo lees van Ozil baalt hij enorm van dat hij niet zijn geliefde spelletje kan uitoefenen. Ook al verdient hij zoveel, dat heeft het bestuur van Arsenal zelf gedaan niet Ozil. Ik zie hier een emotionele jongen die helaas niet kan schitteren op het veld en niet alleen hij is daar de dupe van maar ook wij de kijkers want man wat een speler is het toch!

21 oktober 2020 om 14:30

Als ik de situatie goed begrijp en verwoord is het dus zo dat Ozil uitspraken heeft gedaan over china waardoor china heeft aangegeven ozil niet in een arsenal shirt wilt zien of anders wordt arsenal niet meer uitgezonden in china. Vandaar dat de clubleiding dat heeft doorgegeven aan Arteta. Arteta zou hem juist willen opstellen dat deed die voor Corona ook al te graag.

21 oktober 2020 om 14:36

Serieus? Dus omdat Özil zich uitspreekt over een verschrikkelijke situatie in China mbt tot de Oeigoeren wordt hij gestraft?
Logica is ver te zoeken

21 oktober 2020 om 14:47

Als ik de situatie begrijp en goed verwoord komt het daarop wel neer. De clubleiding wil de tv gelden vanuit china niet kwijtraken dus doen ze dit.

21 oktober 2020 om 14:48

@moewas het is natuurlijk juist wel logisch. Arsenal heeft waarschijnlijk grote commerciele belangen in China en we weten uit andere situaties dat China enorm snel en agressief optreedt als er ook maar iemand iets tegen ze durft te zeggen. Arsenal buigt dus gewoon neer voor China wat natuurlijk te zielig voor woorden is maar niet moeilijk te snappen

21 oktober 2020 om 14:52

Het is een deel van het verhaal, er zijn meer belangen dan alleen tv-gelden. Maar het is een groot gebrek aan empathie van Arsenal zelf in dit geval en het is vooral commercieel ingestoken.

21 oktober 2020 om 14:59

"als ik dit bericht zo lees van Ozil baalt hij enorm van dat hij niet zijn geliefde spelletje kan uitoefenen" Dat kan hij prima! Er zijn meer dan genoeg clubs geã¯nteresseerd in Ozil, allen zijn geliefde loonstrook staat daarmee in de weg. Hij verdient bakken met geld wekelijks bij Arsenal. Dat veroordeel ik niet, beide partijen hebben met volle verstand destijds een handtekening onder het contract gezet. Echter laat Ozil simpelweg te weinig zien bij Arsenal in vergelijking met zijn salaris. Arsenal heeft een te dure speler die te weinig laat zien. Ozil heeft een te hoog salaris wat geen club bereid is over te nemen. Als hij nou wekelijkse het niveau van wereldvoetballer aantikt, dan waren er genoeg clubs die hem Plus salaris willen overnemen. Hij zit vast aan een gouden ketting, ook daar heeft hij zelf met zijn volle verstand voor getekend.

21 oktober 2020 om 15:05

@bvb ik bedoel logisch in de zin van dat je geen genie moet zijn om deze situatie te doorzien. Met begrijpen bedoel ik niet dat de acties van Arsenal op een enkele manier te verdedigen zijn.

21 oktober 2020 om 14:21

Uitspraken over mensen die op een verschrikkelijke manier worden vermoord etc. Het is juist dapper dat iemand met zo’n status zich hier over uitspreekt. Dat men eerder voor geld kiest dan voor mensenlevens.

21 oktober 2020 om 14:28

Daar heb ik het ook niet over. Dat ozil zijn onvrede uit over zaken in china etc is prima, maar dat is dus de reden dat hij ook niet meer speelt. Dat probeer ik aan te geven.

21 oktober 2020 om 14:38

Als dat serieus de reden is dat Ozil niet speelt, dan is Arsenal nog zieliger dan ik dacht. Je beste speler niet laten spelen omdat er anders geen fotograferende Chinezen meer op de tribune zitten. Alles draait tegenwoordig om geld, bah bah.

21 oktober 2020 om 14:51

Waarschijnlijk is dat wel de reden. Ozil nu nog de beste speler noemen is weer een hele andere discussie. Ozil brengt al tijden niks wat hij 5 jaar geleden wel kon. Ondanks dat ze hem best goed zouden kunnen gebruiken. Alles gaat tegenwoordig om geld zoals jij al zegt.

21 oktober 2020 om 14:53

@sosamontana.. Volgens mij gaat het ze niet om die paar chinezen op de tribune maar meer de uitzendrechten in China die veel opleveren. Volgens mij werden de wedstrijden van de tv afgehaald na de statements van Özil. Neemt overigens niet weg dat Arsenal zich daarmee alsnog volledig belachelijk maakt. Het is niet zo dat özil een politieke voorkeur over wel of geen brexit geeft, maar over het systematisch onderdrukken van een volledige bevolkingsgroep. Als dat jou als club in verlegenheid brengt, moet je wel echt bij jezelf te raden gaan.

21 oktober 2020 om 14:59

Vind je het gek dat hij niks meer laat zien. Word telkens een lange tijd uit de selectie gelaten en dan mag die 2 potjes spelen en is hij weer weg. Zelf Messi laat dan niets zien

21 oktober 2020 om 14:22

Welke uitspraken?

21 oktober 2020 om 14:29

@azrsenal, die tweet over de oeigoeren doelt hij op

21 oktober 2020 om 16:41

Meer mensen zouden zich moeten uitspreken over de Oeigoeren en de mensen die dat niet doen, zijn hypocriet en moeten hun mond houden op 4 en 5 mei. Uitstekend dat Ozil zich daarover uitspreekt en als Arsenal zich daar niet in kan vinden vanwege sponsordeals is het een zielig stukje verdriet. Met die uitspraak zijn ze bij mij in ieder geval een hele hoop steun verloren.

Özil verdient beter, na alles wat hij voor Arsnel betekent heeft. Arsenal mist duidelijk creativiteit, wat Özil kan brengen. Tijd om hem een kans te geven zou ik zeggen?

21 oktober 2020 om 14:23

Maar wat heeft hij precies betekend dan voor Arsenal? Paar leuke wedstrijden gespeeld is tegenwoordig voldoende?

21 oktober 2020 om 14:45

Een paar leuke wedstrijden doe je hem toch echt we te kort mee hoor. Alleen al voor zijn seizoen in 2015/2016. 19 assists (!) en 6 doelpunten in de Premier League.speelde laatste tijd dat hij speelde ook nog eens op rechtsbuiten ipv op de 10, waar hij het beste tot zijn recht komt. Verder heeft hij jarenlang met non-spelers moeten spelen, terwijl hij in zijn prime zat.77 assists en 44 doelpunten in 254 wedstrijden, waar hij bij lange na niet altijd de 90 minuten van speelde...het doet mij pijn, de manier waarop Ozil weggewerkt wordt uit de club. Juist op het moment dat er een systeem en enkele spelers zijn, die hij uitstekend kan bedienen (saka diepgang, Auba diepgang, Pepe diepgang, Willian redelijke diepgang) en dan ook nog eens met Xhaka & Partey als blok achter hem. Dat was ideaal geweest!

21 oktober 2020 om 14:45

Paar leuke wedstrijden? Hoelang kijk je al naar Arsenal?

21 oktober 2020 om 15:08

Augustus 2002 mijn eerste wedstrijd bijgewoond op Highbury. Is dat lang genoeg voor je?

21 oktober 2020 om 15:12

Dan heb je even een pauze genomen in de eerste seizoenen van Özil neem ik aan, of je moet een heel ruime definitie hebben van “een paar wedstrijden”.

21 oktober 2020 om 15:21

Oke maar moet je zo met hem omgaan dan? Als je al zo moet omgaan met hem omdat die “een paar leuke wedstrijden” speelt. De rest van Arsenal was die tijd nog veel slechter. En dan nu wanneer het goed draait ga je hem ineens niet gebruiken

21 oktober 2020 om 17:44

Of zien we het allebei anders wanneer een topspeler daadwerkelijk goed speelt. En ja, dat is naar mijn mening maar 1 seizoen gebeurd.

21 oktober 2020 om 15:11

Welke kans? Hij is niet meer ingeschreven voor dit seizoen dus dat gaat moeilijk.

Nou, even zijn prestaties terzijde: Dit laat wel weer zien dat het uitsluiten van Özil meer op financiã«le en politieke redenen is gebaseerd, dan op basis van prestaties. Als je zijn bericht lees zie je duidelijk dat hij zich niet richt op de manager en het team, maar op de mensen daaromheen. Dat zegt voor mij genoeg. Ondanks dat Özil zelf zich in situaties beter had kunnen opstellen, ben ik wel van mening dat dit geen manier is om als club om te gaan met éã©n van je eigen spelers.. Ik vind het niet chique. Ja Özil verdient belachelijk veel geld, maar de club heeft hem zelf dat belachelijke bedrag geboden en gegeven. Om dan daarna de keutel in te trekken en hem op allerlei manieren naar buiten te werken, vind ik ronduit zwak. Zeker als je hiermee je eigen manager en team ondermijnt. Nee, ik ben erg teleurgesteld in mijn club omtrent een aantal zaken die de laatste tijd naar buiten komen!

21 oktober 2020 om 14:28

Hier ook vooral teleurstelling, het leek de goede kant op te gaan sinds KSE die schuld overgenomen heeft en Arteta gesteund hebben in de window en dan krijg je zoiets. Waar de schuld precies ligt weet ik niet, maar ik denk dat Arteta hem heel graag zou gebruiken want met Partey erbij heb je die defensieve kracht die Ozil zich meer op zijn aanvallende taken kan laten richten. Jammer dit.

21 oktober 2020 om 14:36

Ja precies Samcro. Het gaat opzich ook wel de goede kant op natuurlijk. Het zijn echter de afwikkeling van bepaalde zaken die nog uit het Wenger tijdperk zijn, die niet de schoonheidsprijs verdienen. Samen met de communicatie ten tijden van deze corona crisis. Ik denk persoonlijk ook dat Arteta hem in ieder geval altijd op de bank zou willen hebben. Ik kan er best inkomen dat Özil niet genoeg werk levert om een basisplaats af te dwingen, maar ik geloof niet dat Arteta hem niet wil gebruiken. Vandaar dat deze post van Özil voor mij ook een bevestiging is. En als we toch eerlijk zijn, waren de prestatie van Özil in de wedstrijden onder Arteta gewoon goed. Hij toonde inzet, liep veel en werkte hard voor het team. Alleen de assists bleven nog wat achterwege. En persoonlijk mis ik wel echt een type Özil in dit elftal, met name het creatieve dat hij brengt en de snelheid in het zien en gebruik maken van de aanwezige ruimte op het veld. Sinds Cazorla geblesseerd raakte, met daarna deze situatie met Özil (plus zijn slechte prestaties op een gegeven moment), vind ik ons in aanvallend opzicht vaak 60-70% van wat het in mijn optiek zou kunnen zijn. Dat is er jammer!

21 oktober 2020 om 16:20

Idd, ik blijf erbij, na de Bruyne is dit de meest geniale assistgever in Engeland en na Messi en de Bruyne misschien wel ter wereld, daarom niet voor 3x per week 90 minuten maar je kan zo'n speler zeker nu en dan gebruiken. Je betaalt hem toch en je krijgt hem niet buiten. Jammer hoe het gegaan is. Hoewel hij zeker niet vrij is van zonden vind ik de club hier toch de grotere schuldige en is dit allemaal zeer slecht aangepakt.

Toch wel benieuwd wat de achterliggende casus is. Het kan niet alleen z’n trainingsprestatie zijn. Zonde als hij zo zal vertrekken, altijd de hoop gehad dat z’n magie over langere periodes in het Emirates te bewonderen was

21 oktober 2020 om 14:25

Hoogstwaarschijnlijk zijn uitspraken omtrent de Oeigoeren, gezien zijn laatste zin op Instagram. Aan de ene kant kan ik begrijpen dat je als Arsenal niet in de problemen wilt komen door de enorme commerciële belangen die ze hebben in China, aan de andere is het natuurlijk belachelijk dat je er niks over mag zeggen...

21 oktober 2020 om 14:39

Je verkoopt je waarde en normen voor geld, dat is triest en zielig. Daarnaast gebeuren er talloze foute dingen daar in de wereld en dan moeten we onze ogen maar dicht doen. Hypocriet gedoe dit.

21 oktober 2020 om 15:07

Ik denk dat vrijwel iedereen er zo over denkt. Alleen stel jouw bedrijft loopt een substantieel deel van je inkomsten mis door 1 persoon die zich uitspreekt. Ik denk dat de meeste Ceo's dan alsnog voor het geld gaan. Ook dát is hypocriet gedoe. Het is gewoon een clusterfuck waar niemand kan winnen.

21 oktober 2020 om 15:25

Elchicharit0, ik ben het met jou eens op dat punt. Het is een passant bij een bedrijf dat ook aan de toekomst moet denken. Alleen is het empathisch niet te verkopen. Zakelijk is het de juiste keuze, maar dat krijg je heel moeilijk uitgelegd hier.

21 oktober 2020 om 15:36

Klopt. Ik snap de emotie ook wel, maar het ligt waarschijnlijk gewoon een stuk ingewikkelder dan het lijkt. Als club moet je dan keuzes maken, helaas

21 oktober 2020 om 14:58

Arteta gaf een tijdje terug aan dat Özil gewoon prima trainde, maar wel nog een achterstand had qua fitheid. Nou, dat is mogelijk. Zeker omdat hij al heel lang geen pot heeft gespeeld en het een tijdje heeft stil gelegen.al met al snap ik heir ook niks van. Het kan alleen maar iets met the board te maken hebben en het feit dat ze van zijn hoge salaris afwillen.wellicht nog in combinatie met dat hij het ''opneemt'' voor Gunnersaurus en wellicht ook nog dat hij het opneemt voor de Oeigoeren, waar Arsenal zich (hoogstwaarschijnlijk) niet aan wilt branden. Daar Arsenal ook in Azië zoveel mogelijk positief in het nieuws wilt blijven en daar natuurlijk ook ''geld wilt vangen''.

Het is duidelijk dat Ozil vanaf bovenaf niet meer mag spelen voor Arsenal, maar het is wel te begrijpen vanuit de financiële kant gezien. Dit is natuurlijk weer knap gedaan door Özil en zijn uitstekende PR team. Jammer dat ze even vergeten te melden dat Mesut sinds zijn nieuwe contract als een natte krant speelt, geen meter teveel loopt en alleen maar loopt te zeiken in het veld.

400.000 euro per week, ik zou me helemaal scheef lachen en lekker stom toekijken vanaf de bank in een geweldige stad om te wonen met alles wat je hartje begeert. Voetballen komt na einde contract wel weer, je hebt al zo'n geweldige carriere gehad.

Vind het oprecht jammer voor zo’n mooie voetballer. Nadat hij op social media was opgekomen voor de Oeigoeren-kwestie was het direct einde oefening. Chinese zenders gingen Arsenal toen niet uitzenden, waardoor ze dus inkomsten hebben gemist. Het is toch juist goed, dat hij met zo’n platform zijn stem laat horen. Heel erg jammer dit. Zou zeker wat kunnen toevoegen aan dit elftal

21 oktober 2020 om 14:32

Dat viel best mee met dat niet uitzenden. Ze hebben die wedstrijd Arsenal - Mancity niet uitgezonden maar 2 weken later wel weer een Arsenal wedstrijd uitgezonden. Ozil zou toen sws basis staan maar toch hebben ze het uitgezonden, wel hebben commentators zijn naam en prestaties genegeerd. Gewoon overgeslagen in de verslaggeving

21 oktober 2020 om 14:50

Viel wel mee? Hij is uit de Chinese PES en FIFA gehaald...

21 oktober 2020 om 14:54

Ozil zit nog in fifa

21 oktober 2020 om 14:57

Heb jij de Chinese versie van FIFA 20 toen gehad?

21 oktober 2020 om 15:03

@lierse1997, ik spreek puur over het uitzenden van wedstrijden op tv. Die kwamen gewoon vrij snel weer op tv, wat mij als NBA fan persoonlijk wel verbaasde.

21 oktober 2020 om 15:27

@lierse1997: Heb jij de Chinese versie van Fifa 20 toen gehad?

21 oktober 2020 om 15:28

Nee maar ik heb wel gewoon artikels over dat feit gelezen?

21 oktober 2020 om 16:48

Zou ik niet te veel van uitgaan, bleek dat Özil gewoon in FIFA zat, ook in China.

Onmenselijk en onrecht? Wat? Mag hopen dat hij het niet heeft z’n eigen situatie.. lekker een beetje trainen en miljoen ontvangen lijkt me niet bepaald onmenselijk

21 oktober 2020 om 14:37

De behandeling van de Oeigoeren in China doelt hij op. Hij heeft er eerder een tweet over gepost (vorig jaar december)

21 oktober 2020 om 14:47

Hij doelt daarmee waarschijnlijk op de Oeigoeren in China inderdaad.verder vind ik dat hij toch redelijk veel voor de club betekend heeft, op het moment supreme juist bijgetekend heeft (tegen een fors salaris, dat dan weer wel) en toch trouw is gebleven.hoe zijn carriere dan bij Arsenal min of meer beëindigd wordt door the board, is in en in triest.

Als de wereld evenveel zou geven om de Oeigoeren als Black Lives Matter, dan zat Ozil niet in deze situatie. Dat de politieke wereld 1 smerige boel was, dat wisten we al. Maar hier kunnen we goed zien dat ook onze sport voetbal soms slachtoffer is van politieke spelletjes. Wens Ozil niks anders dan geluk, al verdient hij zoveel en speelt hij niet. Dat ligt niet aan hem, dus mensen moeten stoppen met hem dingen verwijten.

21 oktober 2020 om 14:41

Precies. Er zijn zoveel slachtoffers in de wereld daarom snap ik die BLM niet zo goed met alle respect. In mijn ogen is dat een teken voor diversiteit terwijl wij als mens juist een eenheid moeten vormen.

21 oktober 2020 om 14:45

Dat is niet waar. BLM is ook pas de laatste maanden geaccepteerd hoor. Colin Kaepernick kwam door zijn BLM protest ook niet meer aan plek hoor. Pas na George Floyd is het sentiment mbt BLM gekanteld in de sportwereld. Opeens support iedereen Kaepernick en krijgt hij de erkenning die hij verdient, waar hij in 2019 nog de gebeten hond was

21 oktober 2020 om 14:48

Ik vind het ook apart allemaal. Oeigoeren krijgen weinig aandacht, terwijl BLM echt lange poos gigantisch veel aandacht kreeg.er waren bij BLM gewoon protesten op de dam. Maar ondertussen zijn er geen protesten op de dam, als er een leraar in Frankrijk wordt onthoofd op klaarlichte dag...de mensheid is gewoon behoorlijk hypocriet...

21 oktober 2020 om 14:51

De Rohinya zijn ook nog zo een groep die blijkbaar niet zoveel uitmaakt.

21 oktober 2020 om 14:55

Kijk. Daar wist ik niet eens van af. Zo leer je nog eens wat.in en in triest hoe de media van tegenwoordig werkt...al het populistische krijgt aandacht, maar dingen als Rohinya's en Oeigoeren krijgen gewoon amper tot geen aandacht...

21 oktober 2020 om 14:59

Nee inderdaad, als je niet eens toevallig een artikel tegenkomt of het komt eens op zondag met Lubach dan hoor je er bitter weinig over.

21 oktober 2020 om 15:18

@glennn, Er wordt geen protest gehouden voor de Franse leraar omdat het simpelweg geen zin heeft om tegen een man een protest te houden die toch wel zijn straf pakt (tenzij die man een dictator is die zijn land onderdrukt). Dat begrijp je toch ook wel. Protesten zijn gericht tegen overheden of overheidsinstanties of in ieder geval een grote groep. Of het nu om Blm, het klimaat, abortussen of Coronamaatregelen gaat. Niet tegen individuele gekken

21 oktober 2020 om 15:22

En in de linkse media is het wereldnieuws als twee jonge, donkere mannen in een Starbucks in de VS worden geweigerd, maar indien de leider van de op één na grootste partij in Zuid - Afrika met duizenden mensen zingend en dansend schreeuwt om blanken te vermoorden, dan zien we dat nergens in de media. Ik weet niet of het lachwekkend of triest is.

21 oktober 2020 om 15:29

@primetime, dus de oigoeren zoeken het maar uit?

21 oktober 2020 om 15:31

@lierse1997, ik had het over de vergelijking met die Franse onthoofde man met Blm.

21 oktober 2020 om 15:37

Ah ik dacht dat je met die gekke man doelde op de Chinese president.

21 oktober 2020 om 15:45

Oh is het onduidelijk? Dacht dat de eerste zin wel duidelijk was. Heb reactie dan maar ff aangepast

In en in triest hoe er hier gehandeld wordt ten opzichte van een grote speler als Mesut Özil. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit de keus is van Mikel Arteta. Die wilt toch ook zo'n sierlijke speler als Özil in zijn selectie hebben en zien draaien.met de gerichte aankopen had het dit jaar best een leuk jaar voor Özil kunnen worden, als hij juist gebruikt werd. Men zegt ook dat Özil te weinig arbeid verricht, maar ik denk dat men zich daar in vergist. Op het begin van zijn Arsenal carriere was dat zeker waar. Echter is hij hierin steeds verbeterd en liep hij echt vaak heel veel meters en vaak mee terug...met een Partey en Gabriel erbij (defensieve zekerheid), Saka die doorbreekt en spelers als Auba, Pépé, Martinelli & Willian (deels) had je toch veel spelers die een speler van het kaliber Özil toch makkelijk had weg kunnen steken met zijn geniale inzicht en steekpass...wat vindt ik dit een triest einde voor een speler als Özil die gewoon meer dan genoeg betekend heeft voor dit Arsenal. In en in triest hoe hier gehandeld wordt.in tegenstelling tot Gunnersaurus, vindt ik dit echt triest. Gunnersaurus is namelijk niet ''ontslagen'', maar krijgt gewoon betaald per opdracht. Oftewel: wanneer er weer publiek is/mag komen, dan is Gunnersaurus ook gewoon weer terug. Heel simpel...wat had ik graag deze opstelling gezien ;had je nog een Martinelli op de bank die met izjn diepgang kan lopen op passjes van Ozil.... Man o man wat een zonde dit.

Leno
Bellerin/AMN
Saliba/Luiz
Gabriel
Tierney
Partey
Xhaka/Dani
Pepe/Willian
Ozil
Auba/Saka
Laca/Auba

Oeigoeren, Ruhinya, Bosniakken. Ze worden allen als slachtoffers neergezet. Maar een blik op het verleden laat zien dat het toch iets genuanceerder ligt. Dat alle drie groepen vanuit een zekere levensovertuiging menen aanspraak te kunnen maken op rechten van derden en deze in het verleden dan ook vaak met voeten getreden hebben helpt natuurlijk niet echt.

21 oktober 2020 om 15:00

Natuurlijk zijn het niet allemaal heiligen, maar geen enkele handeling van hen rechtvaardigt natuurlijk een etnische zuivering.

21 oktober 2020 om 15:10

Dat is duidelijk. Alleen kan ik de situatie in China onvoldoende beoordelen. Wel weet ik dat in het grensgebied tussen India en Pakistan ook al heel lang strijd is inzake Kashmir. Ook een conflict waar geopolitiek en religie door elkaar heen lopen. En eerlijk is eerlijk, het heeft er ook vast enigszins mee te maken dat het moslims zijn. Alleen kun je je dan ook weer afvragen waarom juist Iran en Turkije momenteel goede sier maken met hun betrekkingen met China. Dan ligt de verantwoordelijkheid om dit aan te kaarten toch niet alleen bij ons maar ook bij hun geloofsgenoten toch? Iran maakt het kennelijk zelfs geen bal uit aangezien zij sjiïeten zijn en de Oeigoeren soennieten. Ben benieuwd waarom Özil het dan niet aankaart bij zijn vriend Erdogan.

21 oktober 2020 om 17:35

Je laatste zin laat zien dat je ook totaal niet op de hoogte bent van de betrokkenheid van Turkije in de Oeigoeren kwestie. Turkije en Erdogan spreken zich niet alleen regelmatig uit, maar hebben ook aangeboden om Oeigieren op te vangen.

21 oktober 2020 om 18:00

Wanneer dat zo is ben ik best bereid die laatste zin in te slikken hoor. Maar laten we nu ook weer niet net doen of Erdogan zelf het toonbeeld is van iemand die zich erg druk maakt om mensenrechten. Wat ik overigens wel vind is dat we in Nederland leiders van landen in andere delen van de wereld soms wel erg gretig als despoot bestempelen. Niet elk land laat zich zo leiden als Nederland.

21 oktober 2020 om 15:15

@Falcao1984,

Het repressief Chinees beleid op de Oeigoeren gaat alle perken te buiten en begint angstaanjagende overeenkomsten te vertonen met hetgeen een klein mannetje met een snor tussen 1940 en 1945 liet doen aan bepaalde bevolkingsgroepen. De opsluiting van de Oeigoeren kan op geen enkele manier gebagatelliseerd en/of goedgepraat worden. Tuurlijk zullen er tussen de Oeigoeren ook mensen zitten met extremistisch gedachtegoed. Het probleem is echter alleen dat China zowat bijna elke Oeigoer oppakt omdat ze daarmee extremisme denken uit te sluiten. Nee, van bijna de halve wereld hoeven we niets te verwachten als het op de Oeigoeren aankomt. De halve wereld gaat elke dag alleen nog een centimeter dieper in de reet van de Chinese overheid.

21 oktober 2020 om 15:16

Dus we moeten alle Duitsers ook maar meteen opsluiten, martelen, steriliseren en uitmoorden? Wat zij deden was namelijk ook niet zo netjes he.

21 oktober 2020 om 15:20

Nee. Maar waarom ligt de verantwoordelijkheid om islamitische mensen wereldwijd te helpen in de ogen van veel moslims kennelijk primair bij het christelijke westen terwijl redelijk invloedrijke islamitische landen als Turkije, Iran, de Golfstaten en Indonesië zich er totaal niet om lijken te bekommeren?

21 oktober 2020 om 16:00

Welke moslim roept dat dan? Dat maak jij ervan. Ozil vraagt aandacht van al zijn volgers zowel in islamitische landen als daarbuiten. Verder spreekt bijv. Erdogan regelmatig over de Oeigoeren, maar ja waarom zouden de westerse media daar een artikel over maken. We zetten hem liever weg als iemand die alles en iedereen kapot wil maken. Bovendien ja het westen is een bondgenoot van China, het minste wat je kunt doen is je bondgenoot aanspreken op de misdaden die ze plegen. Maar nee kijken liever weg. Na de Palatsijnen is het de beurt aan de Oeigoeren

21 oktober 2020 om 16:08

Omdat het westen zich profileert als de hoeder van vrijheid, democratie en mensenrechten. Als het westen zich als zodanig profileert, moet men daar ook naar handelen. Het westen heeft zich vaak uitgesproken over (mogelijke) mensenrechtenschendingen in o.a Turkije en Iran, maar is verdacht stil als het bijvoorbeeld om China, Saudi-Arabië of Israël gaat. Daarom krijgt het westenbvaak kritiek vanuit zowel islamitische als niet-islamitische hoek. En die kritiek kan ik heel goed begrijpen, want het westen is gewoon heel hypocriet als het om bevriende landen gaat. Overigens heeft Turkije vorig jaar de Chinese overheid wel aangesproken op haar beleid tegenover de Oeigoeren. Maar meer dan alleen aanspreken kan Turkije niet in deze kwestie, aangezien bijna elk land de andere kant op kijkt.

21 oktober 2020 om 17:55

Nou, laat ik het dan zo stellen. Gedurende de vluchtelingencrisis in 2015 bleef het qua solidariteit inzake de opvang van (islamitische) vluchtelingen angstvallig stil vanuit de rijke Golfstaten inclusief Saoedi-Arabië.

21 oktober 2020 om 18:16

Nu ben je echt er van alles bij aan het betrekken die er niks mee te maken hebben. Kan daar ook moeilijk op ingaan, want de reacties worden toch verwijderd en gaat weer punten kosten. Lets agree to disagree.

21 oktober 2020 om 19:13

Met jouw laatste zin ben ik het eens ;-)

21 oktober 2020 om 23:28

Turkije, Libanon, Jordanie en zelfs Irak, Egypte en Marokko hebben miljoenen vluchtelingen opgevangen meer dan Europa. Daarnaast zijn acties van regeringen, vooral in de golfstaten, integenstelling tot het westen geen weerspiegling van de wil van de bevolking, het zijn allemaal dictaturen en handelen vanuit eigen financiele belangen. In Europa kan de bevolking zeggen, wij willen geen vluchtelingen, in het midden oosten heeft de bevolking simpelweg niks te zeggen, daarom vind ik dit soort constanteringen altijd zo een onzin. Hrt is niet dat die mensen het niet willen, het is meer dat je wordt opgesloten of vermoord als je regeringsbeleid bekritiseerd.

Één van de meest overschatte spelers van het decennium. Bij Arsenal heeft die in al die jaren eigenlijk niets noemenswaardig laten zien.

21 oktober 2020 om 15:30

Hou nou toch een keer op met je praatjes joh, je begint je eigen geloofwaardigheid volledig af te branden met al die populistische uitspraken. Ozil de meest overschatte speler, Benzema is een degelijke spits en zo kunnen we wel even doorgaan. Misschien moet je eens nadenken over hoe je je uitspraken formuleert of wellicht het woord nuance opzoeken. Ongelooflijk hoe jij je teksten neer blijft plempen. Hou het gewoon bij voetbal, want daar raak je soms nog wel eens de kern.

21 oktober 2020 om 18:49

Ach, El Fenomeno moet je gewoon negeren. Provoceren en elke keer zijn gelijk halen als Engelse clubs uit de CL liggen. Dat is de enige waar hij goed in is.

21 oktober 2020 om 16:01

Ozil is niet mijn favoriete speler. Maar overschat hoe dan? vorig jaar werd Kevin de Bruyne geroemd om zijn aantal assist record etc weet je met wie hij het record deelt? Mesut Ozil! Dat hij het niet constant laat zien en als je in het team weinig lopers hebt dan heb je niet zoveel aan Ozil in je team. Maar om hem overschat te noemen ben ik het niet met je eens.

21 oktober 2020 om 16:46

Özil heeft geen assist record, De Bruyne deelt het met Thierry Henry.

21 oktober 2020 om 18:33

Hij kwam één assist te kort om de record te evenaren

Mesut het is tijd om naar je jeugdliefde te komen.. Het volk, de fans van Fenerbahce kunnen niet wachten om je te zien schitteren in het geel blauw.. #cometofener

21 oktober 2020 om 15:26

Hij heeft een voetballende ploeg nodig die vanuit een goede spelopvatting en tactiek speelt. Vrees dat het daar bij Fenerbahçe momenteel aan ontbreekt.

21 oktober 2020 om 22:18

Momenteel? Je doet alsof we normaal wel uit een goede spelopvatting spelen haha. Lang geleden dat ik een Turks team heb gezien die een deftige tactiek helemaal uitgestippeld toepast. Tactiek bestaat niet in Turkije. Het staat zelfs niet in de woordenboeken waarschijnlijk.

22 oktober 2020 om 11:26

Ik wou het niet te confronterend brengen, maar je zegt het nu zelf ;-)

Wat een schande. Je zou maar niet mogen voetballen omdat je het niet vind kunnen wat er met de Oeghoeren gebeurt in China. Walgelijk. Heerlijke voetballer die Ozil.

21 oktober 2020 om 16:48

Precies, wat Arsenal hier eigenlijk doet is bepalen dat Ozil niet meer mag zeggen wat hij vindt. Ernstige situaties als die van de Oeigoeren moeten juist in de aandacht komen en een voetballer als Ozil is daar uitermate geschikt voor. Arsenal kijkt, net als elk land in de wereld, weg van de problematiek. Maar als we hier aan de Tweede Wereldoorlog worden herinnerd vinden we het opeens zo erg en 'gaan we er voor zorgen dat zoiets nooit meer gebeurt'.

21 oktober 2020 om 17:08

Ik vind het een beetje een rare opmerking en ook een domme vergelijking. De Oeghoeren zitten ook in concentratiekampen en dat is net zo erg, maar de Holocaust gebeurde in onze achtertuin. Iedereen in de wereld geeft meer om z'n hachje, z'n eigen land etc... Het is ook zo erg en ik hoop dat het nooit meer gebeurt. Ik begrijp je punt wel, maar mensen kaarten altijd de Holocaust enzo erbij om hun punt aan te sterken en ik vind dat brij ongeschikt hier. Maar het is natuurlijk inderdaad walgelijk, hoe je dit kan doen met mensen omdat ze geboren zijn in een andere religie is echte waanzin, jammer genoeg bestaat dit al eeuwen en is er eigenlijk niemand die China kan corrigeren. Arsenal zit een beetje in een moeilijk parket want er zit veel geld in China, maar ze straffen hem inderdaad vanwege zijn mening.

21 oktober 2020 om 20:11

Hoewel ik respect heb voor je mening, heb ik geen zie ik nergens een uitleg waarom je het dan een ‘domme’ of ‘ongeschikte’ opmerking vindt. Want je begrijpt het wel zoals je zegt. Ik probeer zo min mogelijk aan mijn eigen hachje te denken. Ik zie niet in wat er dom is aan mijn opmerking. De hele wereld weet dondersgoed wat er gaande is en ondertussen sluiten we onze ogen en oren voor de harde werkelijkheid. Omdat geld weer eens te belangrijk is. Ik snap dat het zo werkt in deze wereld, maar ik word daar een beetje ziek van.

Weet niet waarom, boeit me ook niet. Ben klaar met het hele gedoe rondom Özil, dus ben blij wanneer hij en zijn jankfans weg zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren