Veronica Inside fileert uitspraken Ten Hag: ‘Hij lult toch maar een beetje...’

Maandag, 19 oktober 2020 om

De analisten van Veronica Inside doen de uitleg van Erik ten Hag over Edson Álvarez en Quincy Promes af als 'gelul'. De trainer van Ajax weigerde na de winst tegen sc Heerenveen (5-1) toe te geven dat het een verkeerde keuze was om lange tijd vast te houden aan Álvarez en Promes op het middenveld, terwijl het tegen Heerenveen met Ryan Gravenberch, Davy Klaassen en Mohammed Kudus aanmerkelijk beter liep.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

59 reacties (laatste reactie door jajoh89)

Tja dat weten we nu wel dat communicatie niet zijn sterkste punt is. Merk ook dat steeds meer Ajacieden zich eraan irriteren. Hopelijk verassen ze woensdag krijgt hij weer wat credits

19 oktober 2020 om 23:02

Ben het met je eens hoor, maar vind het ronduit belahcelijk hoe voetbalminnend nederland over EtH praat. Ze doen nu net alsof hij er niks meer van kan, terwijl ik vrijwel elke keus prima te rechtvaardigen vind. Ajax had bijvoorbeeld ook niet eerder de keuze om dit middenveld op te stellen. Ook alvarez is echt niet zo slecht als hier beweert wordt, en Labyad heeft een prima voorbereiding gedraaid. Ik snap best dat die dan even de voorkeur krijgt, ook omdat we nu Liverpool misschien nog wat kunnen 'verassen' met Tadic in de spits. Promes op 10 was inderdaad ongelukkig, maar snap wel dat hij het geprobeerd heeft. Nu blijkt dat het nog niet loopt wisselen we door, prima toch? Ik mis bij veel mensen de nuance in alle kritiek. Dat geldt overigens ook voor de mensen die kritiek hebben op het coronabeleid of de overheid in het algemeen. Natuurlijk mag je kritiek hebben en hoeft je het niet altijd met alles eens te zijn, maar kijkend naar die trieste bult mensen in den haag springen de tranen in mijn ogen. Blijf Rationeel en realistisch aub, het al allemaal niet zo kut als sommige je willen doen geloven

19 oktober 2020 om 23:10

Tja ... Alvarez en Labyad zijn gewoon niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax nastreeft en Promes op 10 zag bijna idereen aankomen dat dat niet zou werken.ik begrijo niet dat je die keuzes probeert te verdedigen.

19 oktober 2020 om 23:52

Negen van de laatste 22 wedstrijden verloren en dan heb ik het nog maar niet over het voetbal en zijn opmerkelijke opstellingen. Dan kun je inderdaad kritiek verwachten.

20 oktober 2020 om 00:33

Labyad is toch wel te begrijpen. Ten Hag heeft behoefte aan een vrije trappen specialist a la Schöne. Eigenlijk heeft hij alleen Labyad (en wellicht Anthony) als specialist. Dus logisch dat Ten Hag een plekje voor hem zoekt. Wat betreft Promes. Dat lijkt mij een noodverband, omdat Ajax Neres miste. Middenveld is mede door blessures en het missen van een type Klaassen in onbalans geweest. Dus dan ga je ook daar zoeken naar wat werkt. Maw ik snap de keuzen van Ten Hag onder de omstandigheden wel. Denk ook dat Ten Hag nog niet is uitgepuzzeld. Imo mist Ajax doelpunten. PSV lijkt mij meer scorende spelers te hebben.

19 oktober 2020 om 23:07

het probleem is dat hij simpelweg niet in staat is om zijn keuzes duidelijk te verantwoorden. iedereen kon zien dat labyad geen spits is en promes alles mist om op nummer 10 te spelen. wanneer vervolgens gevraagd wordt waarom hij deze keuzes gemaakt heeft krijg je een heel onduidelijk antwoord waardoor het lijkt alsof hij niet weet waar hij mee bezig is. communicatie kan wellicht niet zijn sterke punt zijn maar hierdoor lijkt het alsof hij niet in staat is om spelers op hun beste plekken neer te zetten wat toch wel een basale eigenschap van een trainer hoort te zijn.verder als ajax aankomende woensdag resultaat tegen liverpool behaald, waarop je dit baseert is me even niet duidelijk, dan zal dit meer liggen aan het spel van liverpool dan aan het spel van ajax want op het moment is liverpool niet zo sterk als vorig seizoen en met het missen van virgil zal dit ook niet echt helpen.

Ten Hag gaat ook wel tot inkeer komen. Vorig seizoen hielt hij ook een hele tijd vast aan Marin en Alvarez op het middenveld, maar zag hij uiteindelijk het licht. Zal nu niet anders zijn. Hij is koppig, maar niet dom. Iedereen ziet dat het middenveld met Alvarez en Promes niet werkt. Klaassen is er nu bij en moet minimaal één van die twee gaan vervangen. Kudus groeit ook uit tot zekerheidje en dan is er nog één plek over die hij eventueel kan verpesten.

19 oktober 2020 om 23:07

maar als Alvarez vorig seizoen niet werkte, waarom blijf je hem dan nu weer constant opstellen terwijl ook nu in de eerste wedstrijden al duidelijk was dat hij tekort komt voor Ajax

19 oktober 2020 om 23:11

Tja, dat is het koppige van Ten Hag... Waarom stonden Martinez en Tadic vorig jaar op het middenveld en in de spits en dit jaar niet meer? Toen presteerde de spelers daar ook goed, maar nu moet het ineens anders.. Waarom moet Promes ineens op het middenveld? Labyad in de spits? Ik begrijp het ook niet, maar heb er wel vertrouwen in dat het kwartje bij Ten Hag gaat vallen.

19 oktober 2020 om 23:12

Bij Alvarez speelde er ook het eea in de familiesfeer. We zeggen altijd dat resultaten uit t verleden geen garanties geven, maar geldt dan dan alleen als die resultaten positief zijn? Kijk naar een Calabria bij Milan, gaat toch prima Japie?

19 oktober 2020 om 23:17

@Suurbier, ja, zijn vrouw en kind waren eerst nog in Mexico, maar dat zij nu in Nederland zijn verandert niks aan o.a. het gebrek aan handelingssnelheid en basistechniek.... Hij komt als voetballer duidelijk tekort en zeker voor op het middenveld van Ajax.

19 oktober 2020 om 23:17

zijn familie is allang in Nederland en hij speelt nog net zo matig als vorig seizoen dus dan is het imo een kwaliteitskwestie. daarnaast wordt hij ook gewoon misbruikt op een verkeerde positie. je ziet aan alles dat Alvarez geen middenvelder is

19 oktober 2020 om 23:18

@De Toekomst het is wel te hopen idd. Ajax heeft een uitstekende selectie maar dan moet je niet je spelers op plekken gaan neerzetten waar ze niet horen te spelen want dan haal je er een hoop van die kwaliteit uit

19 oktober 2020 om 23:24

@Japie, mee eens. Ik begrijp ook niet waarom Ten Hag ineens zoveel schuift met spelers en daar allemaal vreemde ideeën achter heeft. Vorig jaar presteerde Tadic en Martinez prima op hun posities. Als je dan zoveel kwaliteit inlevert deze transferperiode (toch weer zo'n 3 a 4 basisspelers die vertrokken) verlies je al veel automatismen en vastigheden, waarom zou je het jezelf lastiger maken door vervolgens ook met bijna alle spelers te schuiven? Dat snap ik niet.

19 oktober 2020 om 23:28

ik snap ook niet waarom hij dit opeens doet. dat je een keer 1 speler op een verkeerde positie zet uit nood kan ik begrijpen maar een stuk of 4 spelers op een verkeerde positie zetten daar zie ik echt de logica niet van in. je maakt het je spelers ook lastig want nu verwijt Ten Hag indirect Alvarez en Promes een zwakke mentaliteit waardoor ze dan zogenaamd slecht spelen, maar ik denk eerder dat dat ligt aan het feit dat ze op een positie staan waar ze niet thuis horen. Tadic is gewoon je beste spits en Promes is een pure flankspeler. Alvarez kan als pure breker misschien als middenvelder spelen maar in het spel wat Ajax speelt hoor daar gewoon een middenvelder te staan die ook wat met een bal kan zoals Klaassen afgelopen zondag

19 oktober 2020 om 23:42

Wel grappig ja. Testen en zoeken naar de juiste formatie. Zo weet men ook meteen wat minder is plus als het beter gaat straks met de ideale opstelling zullen de spelers die op de bank terechtkomen ook minder klagen omdat ze hun kans hebben gekregen, zoals Labyad en Alvarez bijv. Ik zie het wel goed komen voor ten Hag, ...again!

19 oktober 2020 om 23:50

Klopt, maar dit testen duurt wel erg lang. Iedereen hier lijkt wel te zien hoe het moet staan, alhoewel er soms nog enige discussie is over Gravenberch of Martinez, maar dat is het enige... Ten Hag doet er echter heel lang over om zeer waarschijnlijk uiteindelijk toch daarbij uit te komen.

19 oktober 2020 om 23:57

Valt toch wel mee? Er waren best wat hindernissen toch. Daarbij zijn spelers als Klaassen, Kudus en Antony pas gearriveerd. Er zijn pas wat is het 4 wedstrijden gespeeld. De voorbereiding was anders dan normaal en dan had je steeds de interland periodes er snel tussendoor wat normaal anders gaat. Verbaasd me ook niet dat er in de voetballerij veel blessures ontstaan of dat grote clubs makkelijk minder presteren. Liverpool, Barca, Real en ook City in het begin. Maar idd hoor, het is wel duidelijk dat je Alvarez niet erin moet zetten. Enkel als je een voorsprong wil verdedigen wellicht. Maar ten Hag pakt het geleidelijk aan. Alhoewel Labyad in de spits kan zeker niet meer.

Promes op 10 slaat ook nergens op. Die was vorig jaar juist op zijn best als hij weggestuurd werd door Ziyech. Hij moet op de plek staan om de pass te ontvangen, niet op 10 om de passen te geven. Daar liggen zijn kwaliteiten niet.

19 oktober 2020 om 23:24

Toch won Ajax met Promes op 10 in de voorbereiding een paar potjes tegen geenszins onaardige tegenstanders.

20 oktober 2020 om 02:42

Daarom dus gebruik de spelers en niet misbruiken

Gijp heeft altijd kritiek op interviews maar hij zelf durft alleen ergens aan tafel te gaan als hij maximaal in bescherming wordt genomen. Als hij ook maar een kritische vraag krijgt, of uitgedaagd wordt om zijn gedachtegang te verantwoorden, klapt hij dicht of geeft hij toe. Genant bijna. Derksen noemde hem ooit een patient. Dat zie ik er wel in.

19 oktober 2020 om 23:13

Gijp heeft gewoon gelijk. deze jongens wordt nu door Ten Hag mentale zwakheid in de schoenen geschoven terwijl de reden dat Alvarez en Promes zo slecht spelen is omdat ze door de coach op een totaal verkeerde positie worden gezet waar ze niet thuis horen

19 oktober 2020 om 23:23

Vind Gijp juist heel vaak onzin uitkramen. Maakt overal een lachertje van maar heeft zijn feitenrelaas en kennis van het internationale voetbal niet op orde.

19 oktober 2020 om 23:26

dat kan best maar wat betreft dit verhaal is er geen speld tussen te krijgen over wat hij zegt. spelers horen gewoon op een positie te spelen waar ze thuis horen. dat je dan een keer 1 speler uit nood op een andere positie zet is tot daaraan toe, maar Ten Hag zet gewoon een stuk of 4 spelers neer op een verkeerde positie

19 oktober 2020 om 23:36

Tuurlijk lult Ten Hag net als alle trainers, een interview is een mijnenveld voor een trainer. Ze kunnen daar niet ongenuanceerd staan doen zoals aan de tafel van VI. Ze moeten met veel rekening houden bij het beantwoorden van een paar simpele vraagjes.

19 oktober 2020 om 23:54

ja en dan schuif je de schuld maar in de schoenen van spelers die slecht presteren omdat ze door jou als coach misbruikt worden op een verkeerde positie. dat gaat er bij mij echt niet in

20 oktober 2020 om 01:08

Volgens mij heb jij totaal geen benul van de complexiteit waar een toptrainer in de moderne tijd mee geconfronteerd wordt. Je praat er immers nogal lichtvaardig over en op een wijze alsof je zelf de wijsheid in pacht hebt. Daarnaast suggereer je dat jij precies weet op welke positie een speler ‘thuishoort’. Zou dat laatste misschien ook soms variabel kunnen zijn?

20 oktober 2020 om 01:51

noem mij eens de eigenschappen van een spits dan die Labyad heeft, de eigenschappen van een middenvelder die Alvarez heeft of de eigenschappen van een nummer 10 die Promes heeft? heel Nederland ziet dat die gasten niet spelen waar ze horen te spelen. Promes is een pure buitenspeler, Alvarez is een verdediger en Labyad is een aanvallende middenvelder. je kan Onana nu ook rechtsback gaan opstellen maar dat wil niet zeggen dat het een rechtsback is

20 oktober 2020 om 07:17

Ik snap heus wel wat je bedoelt maar ik vind het in relatie tot de spelers die je noemt gewoon te makkelijk. Je moet het namelijk altijd binnen een bepaald teamverband bekijken en dan kijken hoe je een team zo complementair mogelijk maakt. Götze bijvoorbeeld speelde onder Löw vaak als nummer 9, had hij wel de ‘eigenschappen’ daarvoor dan? Promes is in Rusland meen ik zelfs speler van het jaar geworden vanaf de 10-positie. En Alvarez heeft vorig jaar in de CL best een aantal keren zijn waarde bewezen vanaf 6. Of het dan wel of niet je favoriete speler is, is weer een ander verhaal.

20 oktober 2020 om 09:58

Let wel dat het middenveld wat er nu staat amper duelkracht en echte defensieve power heeft. Dat gaat tegen grotere tegenstanders problemen opleveren. Ik snap dus heel goed dat ten Hag naar een alternatief zocht.

20 oktober 2020 om 12:38

@falcao1984 ik heb juist het gevoel dat het voetbal helemaal niet zo complex is maar dat trainers het spel moeilijker maken dan dat het is. Kijk hoe goed zo een James weer speelt op zijn goede plek onder Ancelotti, hoe Di Maria weer speelt op zijn goede plek bij PSG na United en hoe Coutinho op 10 ook weer een stuk beter uit de verf komt. Ik denk juist dat spelers beter gaan renderen door het niet te ingewikkeld voor ze te maken. Er zijn multi functionele spelers zoals Vd Beek en Klaassen bv maar ze zijn niet allemaal multifunctioneel

20 oktober 2020 om 08:45

Gijp heeft er vooral geen zin in. Die vind heel veel dingen gewoon enorm overdreven, ook tijdens de ZP uitzending gaf die gewoon aan dat die het allemaal maar kinderachtig vond en gezellige kroegpraat. Het is behoorlijk volwassen als je een confrontatie uit de weg gaat.

Spreek lekker voor jezelf Derksen, ik baal er ook van dat Virgil niet meedoet. Je wilt je meten met de top, daarom spreken we over mooie affiches. Ik geloof niet dat je in de topsport daar erg mee bezig bent, je moet altijd van je eigen kunnen uitgaan.

19 oktober 2020 om 23:15

jij misschien wel maar ik denk dat Ajax ook de CL miljoenen heel belangrijk vindt en dan kan het heel gunstig zijn als Van Dijk en Alisson ontbreken bij Liverpool

19 oktober 2020 om 23:43

Ik weet niet waar jij werkt Japie maar kan mij niet schelen hoe veel knaken mijn werkgever overhoudt. We hebben het over de spelers en trainer, niet de penningmeester.

19 oktober 2020 om 23:15

Aan de ene kant snap ik Derksen wel. Hoewel het mooi is dat je jezelf wilt meten met de top, is het gewoon een feit dat Liverpool een maat te groot is voor dit Ajax.

19 oktober 2020 om 23:38

Lekker man, mag ik een van die “feiten” van je lenen voor de toto?

20 oktober 2020 om 01:04

Haha, verbaas me ook altijd over de stelligheid waarmee mensen dit kunnen beweren. En dan donderdagochtend hier weer in de ‘ja maar’-modus...

20 oktober 2020 om 01:54

liverpool heeft op elke positie een speler die vijf klassen beter is dan die van ajax. ik weet werkelijk niet waar jullie het vandaag halen dat ajax in staat is om enige vorm van resultaat te behalen tegen liverpool.

20 oktober 2020 om 02:42

Op elke positie nog wel? Ik kan je vertellen dat ik sowieso Onana prefereer, dus "elke positie" gaat niet op. Verder werd dat twee jaar geleden ook gezegd. Niemand zegt dat Ajax makkelijk gaat winnen, maar om met zoveel zekerheid te stellen dat Ajax geen enige vorm van resultaat zal halen? Knap dat jij dat nu al weet.

20 oktober 2020 om 02:46

Dan hoop ik dat onana een goede dag heeft de bril mag weer af....

20 oktober 2020 om 07:42

Op zo goed als elke positie een kwalitatief betere speler? Voldoende feiten voor jou? Je weet zelf ook dat Ajax deze wedstrijd waarschijnlijk 8 van de 10 keer zou verliezen.

20 oktober 2020 om 08:01

In jouw comment staat geen enkel feit @Teesboer. Leuk dat Ajax 8 van de 10 keer verliest, dan hou je er nog 2 over, en zonder Thiago, Van Dijk en alisson zie ik best mogelijkheden.

20 oktober 2020 om 09:32

En toch weet jij ook dat het zo is dat Liverpool op bijna elke positie een betere speler heeft staan. Dan kan het wel geen feit zijn, maar bijna iedereen is het er over eens denk ik

20 oktober 2020 om 10:01

Weet je wat pas mooi is? Tegen grote tegenstanders winnen. Veel leuker dan "mooie affiches" verliezen. Die wedstrijd in Madrid en Juventus vergeten ze bij Ajax nooit meer. Denk je dat iemand het boeit of überhaupt nog weet dat Ramos en Chiellini ontbraken?

20 oktober 2020 om 12:15

Toen tegen Real Ramos geschorst was, was iedereen die iets met Ajax te maken heeft heel blij. Dit omdat je wel tegen de beste teams wilt spelen, maar je wilt vooral winnen.

Alvarez vindt niemand in Nederland goed genoeg, tot die over twee jaar met Sevilla, Inter, Porto of Lyon de EL wint. Dan was hij ineens toch best aardig...

19 oktober 2020 om 23:24

bij Ajax wordt van een middenvelder verwacht dat hij ook iets met een bal kan. Alvarez kan alleen maar ballen onderscheppen en tegenhouden dus dat is helemaal geen middenvelder die past in het spel van Ajax

19 oktober 2020 om 23:24

Alvarez kwam voor 15 miljoen als opvolger vd ligt. Daar heeft ie totaal max 3 wedstrijden gespeeld. Laat hem achterin gewoon back up zijn, voor schuurs en blind. Dat is prima. Martinez kan het middenveld wel aan. Voel vorig seizoen niet tegen, maar ook niet speciaal.

19 oktober 2020 om 23:28

Alvarez is een beetje onze Tapia. Je ziet dat een speler kwaliteiten heeft, maar zo'n jongen past totaal niet in ons systeem. Ik ben ervan overtuigd dat Alvarez het als centrale verdediger fantastisch kan doen bij een club die niet met de verdedigende linie rond de middenlijn wil spelen, maar voor ons spel is hij als verdediger te traag naast Blind en voor het middenveld voetballend niet goed genoeg.. Bij ons past hij niet.

20 oktober 2020 om 12:18

Dat blijft wel het grootste probleem. Je moet niet alleen bij een club en speelstijl passen, maar je bent ook nog afhankelijk van je medespelers. Spelers moeten elkaar aanvullen. Daarnaast wordt er voetballend in nederland (en vooral bij ajax) meer van een speler gevraagd dan bij veel andere clubs.

20 oktober 2020 om 07:43

Dan ligt het aan het team dat hij er EL wint. Iedereen ziet dat hij niet goed genoeg is voor Ajax, laat staan voor die grotere clubs die jij nu net noemt.

Ik denk dat Alvarez zoveel speelminuten kreeg om zich eventueel in de picture te spelen voor een leuk clubje zodat ze die met niet al teveel verlies op 't laatste moment toch gedag konden zeggen. Helaas speelde Alvarez zo slecht dat het clubje niet kwam.

Kudus, Klaassen, Gravenberg, Ekkelenkamp, Martinez zijn wat mij betreft de middenvelders waar Ajax het mee moet gaan doen. Lekker rouleren zonder veel aan kwaliteit in te leveren met deze 5 is zeer goed mogelijk .

Aan de ene kant als ajacied is het inderdaad heel vervelend dat Ten Hag soms vast houdt aan gekke opstellingen, maar aan de andere kant bewijst hij dat hij niet bang is om uit de 'comfort'zone te treden en nieuwe dingen uit te proberen. Hij wilt niet vast houden aan wat is geweest, maar ook alweer dingen vernieuwen. Daar heb ik wel veel respect voor. Uiteindelijk is daardoor wel onze heerlijke opstelling in 18/19 gekomen met onder andere Tadic in de spits, die daarvoor eigenlijk beide nooit zo goed als in de spits had gestaan.

Ik hoor altijd een groot aantal mensen klagen over de skills van sommige voetballers hier in Nederland. Ik denk dat die mensen zich rijk rekenen met het niveau spelers die bereid zijn hier te willen spelen.daarnaast heb ik ook het idee dat wij ons in Nederland graag verkijken op wat nou belangrijke aspecten zijn die een voetballer moet beheersen.michel Bastos, Marcelo, Karim Rekik, Mahamadou Diarra zijn er slechts een aantal. Daar kun je nog de namen de Roon en Hateboer recentelijk aan toevoegen. Voetballers die wij als Nederlanders middelmatig of zelfs slecht vonden die uiteindelijk in het buitenland wel op waarde geschat zijn.voor een land die nooit wereldkampioen is geworden, 1x een EK binnen geharkt heeft en sporadisch een uitschieter heeft op internationaal niveau zouden wij misschien eens moeten gaan kijken naar welke aspecten nou belangrijk zijn op welke positie.iedereen mag zijn mening hebben en dit is die van mij. Over Alvares heb ik het idee dat hij prima heeft gedaan waar hij ervoor stond. Zelf zou ik altijd met Martinez op het middenveld spelen omdat gravenberch overlopen zal worden internationaal. Ik als Ajacied ben ook niet bepaald vrolijk over hoe ETH het jaar altijd begint maar heb ook vertrouwen in het feit dat het uiteindelijk wel goed komt na een paar wedstrijden. Eens wat anders proberen kan geen kwaad je weet pas dat het niet werkt als je het geprobeerd hebt vind ik zelf. 1 wedstrijd is niet voldoende dus laat die met het een aantal wedstrijden staan lijkt mij niet meer dan logisch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax2432
2.Vitesse2212
3.Feyenoord2112
4.PSV2014
5.FC Twente1812
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
N. ÜnüvarAanvaller
E. ten HagUnknown
Q. PromesAanvaller93
A. OnanaKeeper90
D. TadićAanvaller97
L. TraoréAanvaller96
AntonyAanvaller84
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

322 fans
Middenvelder, 27 jaar
SeizoenClubW
2020/2021 Ajax 5 4 0 0
2020/2021 Werder Bremen 3 0 1 0
2019/2020 Werder Bremen 33 7 7 0
2018/2019 Werder Bremen 33 5 5 0
2017/2018 Everton U23 1 0 1 0
Laatste voetbalnieuws

Manschot krijgt schuld van Ajax-blessure na ‘onbezonnen acties’ Vloet

Ajax won zondagmiddag met gemak van Heracles Almelo (5-0), maar kwam niet zonder kleerscheuren uit het duel in de Johan Cruijff ArenA. Davy Klaassen, Noussair Mazraoui en Zakaria Labyad vielen geblesseerd...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 26 november
Manchester United kijkt naar alternatieven voor Jadon Sancho. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren