Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Frank de Boer zegt waar het op staat, daar houd ik echt van’

Laatste update:

Vaclav Cerny wist niet door te breken bij Ajax, maar bij FC Twente lijkt de Tsjech weer helemaal op te leven. Op dit moment staat de teller op drie goals en twee assists in nog maar vijf competitiewedstrijden. In de onderstaande video blikt de inmiddels 23-jarige buitenspeler terug op zijn tijd bij Ajax en zijn relatie met Frank de Boer. Ook vertelt hij over het hoogtepunt van zijn tijd bij de Amsterdammers, de winnende maken tegen Celtic in de Europa League, maar ook over zijn donkerste herinnering bij Ajax: het misgelopen kampioenschap tegen De Graafschap. Helaas is door technische problemen de audio van mindere kwaliteit, excuses voor het ongemak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijf het jammer vinden dat Cerny het niet heeft gemaakt bij Ajax. In zijn beginperiode bij Ajax 1 was ik echt onder de indruk van hem en dacht ik echt dat Ajax een nieuw pareltje rond had lopen. Helaas daarna pech gehad met blessureleed en de overstap naar FC Utrecht werd niet wat ervan verwacht werd. Maar ik ben blij om te zien dat hij het nu goed doet op huurbasis bij FC Twente, hopelijk houdt hij dit vast want potentie heeft hij echt nog wel om een prima speler te worden. Heeft overigens ook een goede mentaliteit wat ik, ondanks dat ik al sinds zijn Ajax-periode een fan van hem ben, niet had verwacht. Ik had altijd het idee dat hij een beetje lui en eigenwijs was en ik kan mij nog herinneren dat Cerny het vorig seizoen met van den Brom bij Utrecht aan de stok kreeg en gewisseld werd. Maar ik zag Cerny pasgeleden bij Andy van der Meyde in de auto en ik heb mij daar toch wel verbaasd over hem. Keek vooral naar zichzelf en gaf niet iemand anders de schuld bij zowel Ajax als Utrecht en hij doet er eigenlijk al sinds zijn periode bij Ajax alles aan om zich echt te bewijzen, want hij vertelde dat hij altijd extra trainde in zowel de krachthonk als op het veld (ook in z'n vrije tijd) maar hij had het ook heel goed op een rijtje buiten het voetbal om. Een echte familieman en een hele beleefde en goede jongen, die zich ook gewoon aan wilt passen aan de leefomstandigheden waar hij op het moment dan woont.

19 oktober 2020 om 16:53

Vond het ook mooi dat ie het vooral bij zich zelf zoekt. Daar kunnen veel voerballers nog veel van leren. Maar denk dat cerny bij teveel druk dicht klapt en daardoor bij ajax dicht geklapt is.

19 oktober 2020 om 17:05

Inderdaad, dat idee heb ik ook wel een beetje bij Cerny. Dat hij zichzelf teveel druk oplegt en daardoor bij Ajax niet aan de verwachtingen voldeed. Hetzelfde idee had ik ook altijd bij Fischer bij Ajax: zowel Cerny als Fischer waren echt hele grote talenten in de jeugdploegen bij Ajax en Fischer liet het wel wat meer en langer zien in Ajax 1 dan Cerny. Maar bij Fischer had ik ook altijd het idee dat hij zichzelf teveel druk oplegde, wat ten koste ging van zijn prestaties op het veld en ontwikkeling. Helaas hebben ze beide ook pech gehad met blessureleed bij Ajax, want in beide zag ik echt grote talenten bij Ajax. Maar helaas..

20 oktober 2020 om 18:58

Zowel cerny als Fischer hebben ook beide temaken gehad met blessures waarna ze nooit meer op niveau zijn gekomen (tot nu toe)

Cerny is een van de voorbeelden waarom Ajacieden hun talenten niet moeten bombarderen met woorden als ''wereldtalent''. Zoveel 'wereldtalenten'' bij Ajax die mislukt zijn of hun toegeschreven potentie niet hebben waar gemaakt.

19 oktober 2020 om 15:41

Tjah dat gebeurt toch overal? En bij de clubs waar de meeste grote talenten opgroeien en de druk het hoogst is, zal dit het meest gebeuren. Kokcu en Ihattaren werden vorig jaar ook al gebombardeerd tot toptalenten en zie nu, beide bankzitters! Dit gebeurt bij alle clubs en komt met name door de media.

19 oktober 2020 om 15:59

Kokcu vind ik ook niet zo'n groot talent. Een goede speler, maar geen jongen die ik de top zie halen. Bij Feyenoord spelen ook andere sentimenten mee. Kokcu is de eerste speler in een aantal jaren die de stap naar het eerste elftal heeft gezet. Zo'n jongen krijgt automatisch meer aandacht en dan gaat sentiment ook een rol spelen met betrekking tot de term 'toptalent'. Ihattaren daarentegen vind ik wel een toptalent, maar het is wel aan de speler om een dergelijke ontwikkeling door te maken dat het zich ook vertaalt naar het veld.

19 oktober 2020 om 16:01

Mwah vind het bij andere clubs wel meevallen in verhouding met Ajax. Bij Ajax is iedere 2e talent een toptalent lijkt het wel. Bij Psv was het relatief rustig wat betreft het ophemelen van talenten. Al helemaal als je ziet hoe Gapko en Malen het doen, die werden minder vaak genoemd dan een Riedewald of een Andersen ofzo.feyenoord heeft sinds lange tijd Kokcu geclaimd als ''groot'' talent. Waar wij heel erg mis zaten was bij Achahbar , daar was iedereen van overtuigd dat ie het zou maken, maar helaas.bij Ajax hoor je ieder jaar weer xx aantal toptalenten.en tuurlijk zal niet ieder talent het maken , maar het in de hemel prijzen van ''gewone'' talenten moet echt ophouden. Ik neem ieder talent die de hemel in wordt geprezen bij Ajax met een korreltje zout. Eerst zien dan geloven.

19 oktober 2020 om 16:23

Malen werd bij Ajax al gezien als toptalent en ook bij Arsenal hadden ze vertrouwen in hem, maar hij wou zelf weg. In Riedewald, Tête, Andersen etc heb ik zelf nooit in toptalent in gezien, wel aardige talenten. Maar Malen hoorde net als Fischer bij de buitencategorie talenten in hun leeftijdscategorie.

19 oktober 2020 om 17:42

Haha dikke onzin vegitosan. Je stoort je er bij Ajax gewoon meer aan daarom gebeurd het in jouw beleving meer bij Ajax talenten. Malen moest volgens velen na een leuk half jaar bijv. al 50 miljoen kosten. Ihattaran zelfde verhaal. Bij Psv had je ook nog die Obispo die nog voordat hij in het 1e had gespeeld werd gezien als supertalent. Bij Feyenoord was het inderdaad Kokcu. Dit gebeurd overal, maar het is natuurlijk maar net waar je je persoonlijk het meeste aan stoort.

19 oktober 2020 om 22:18

@joey , ja maar ik heb Psv'ers Malen niet echt horen hypen, alleen dat hij zsm de kans moet krijgen. Maar ik kan het ook gemist hebben natuurlijk.

19 oktober 2020 om 22:21

@montana , Nee , ik stoor me er in het algemeen aan als normale talenten de label ''toptalent'' of ''wereldtalent'' krijgen. Zo ook bij Barca... als je Barca fans op hun woorden moest geloven dan bestond hun elftal alleen maar uit jeugdspelers zo'n beetje..eindstand zijn alleen Fati en Puig goed genoeg gebleken de laatste xx jaar. En in NL gebeurd het bij Ajax veel vaker dan bij andere clubs.

20 oktober 2020 om 00:17

Grappig bij Ajax zijn er 3 weggezet als toptalent. Nouri, de Ligt en de Jong. 2 van de 3 spelen inmiddels bij absolute topclubs. Dest, niet weggezet als absoluut toptalent, speelt inmiddels wel bij de wereldtop. Donny niet weggezet als toptalent. Zit inmiddels bij man u. Kluivert niet weggezet als toptalent. Danny de Wit niet weggezet als toptalent, Ekkelenkamp ook niet. Iets klopt niet in jouw verhaal. Bij Feyenoord, Kokcu, wereldspeler, van Beek, toekomstig verdediger Nederlands elftal. Zo ongeveer elke jeugd spits was de nieuwe sensatie voordat ze afvloeide naar de kkd. Maar bij Ajax worden ze zogenaamd allemaal gebombardeerd tot toptalent.....

19 oktober 2020 om 16:13

Maar de misvatting is dat een wereldtalent ook daadwerkelijk een wereldtopper wordt. Het predicaat 'wereldtalent' zegt puur iets over het niveau van die speler tov leeftijdsgenoten en dus de potentie, maar dat talent moet zich dan vervolgens wel net zo hard blijven doorontwikkelen als die leeftijdsgenoten om wereldtop te worden. Wanneer een Cerny, Viktor Fisher of Bazoer het uiteindelijk niet redt, betekent het niet ineens dat ze dus toch geen wereldtalent waren. Dan betekent het alleen dat hun ontwikkeling vervolgens is gestagneerd.

19 oktober 2020 om 16:23

Het voordeel is wel , als ze het bij Ajax niet waarmaken dat ze elders makkelijk aan de bak komen

19 oktober 2020 om 16:49

Schat Cerny heeft 2,3 blessures gehad waar zijn carriere over zou kunnen zijn.

19 oktober 2020 om 20:17

Cerny als voorbeeld nemen? Bijzonder want dit is nu net een speler die in zijn ontwikkelingsjaren vele blessures heeft gehad. Maar dat generaliserende in je bericht zegt eigenlijk al genoeg. Als je een club hebt zijn het voornamelijk de analisten die ze tot toptalenten bombarderen en de supporters die het vaak overnemen. Maar als je er echt wat van wilt vinden moet je toch iets meer als je onderbuik gebruiken. Ajacieden maken namelijk nogal een onderscheid tussen bv Kluivert, Bergkamp, Unuvar en Nouri tov Donny die niet eens als toptalent werdt gebombardeerd of een Mous of een Dest. Je zal het bij Ajax wel vaker horen omdat men kijkt naar de opleiding die toch vaak vele talenten voortbrengt wat niet wil zeggen dat het allemaal wereldvoetballers worden.

20 oktober 2020 om 06:55

Dat doet Ajax niet maar dat doet de media en tegelijkertijd is het goed ook want zo komen alleen de allerbeste bovendrijven. Als je in de jeugd bij Ajax speelt dan moet je met die druk om kunnen gaan. Anders krijg je gewoon een brief dat je niet meer nodig bent.

20 oktober 2020 om 13:27

Ik kan me nou niet heugen dat Cerny werd gezien als een wereldtalent? Ik in ieder geval niet. Zelfs vd Beek heb ik nooit gezien als een wereldtalent. Een De Ligt is een ander verhaal, maar daar hoef ik denk ik ook niet op in te gaan mag ik hopen? Die kan bij elke topclub moeiteloos mee.

20 oktober 2020 om 14:44

In dat jaar in Jong Ajax met Frenkie, Nouri en Donny leek hij dat wel hoor. Kon moeiteloos mee met die jongens op dat niveau, was echt heel goed toen. Heeft door een mentale terugval en blessures het nooit helemaal waar kunnen maken maar hij laat dit jaar bij Twente toch wel zien dat hij echt kan voetballen.

21 oktober 2020 om 14:51

Ja maar kom op... wat zegt Jong Ajax nou? Dat zegt echt weinig. Pas in de ED ga je zien hoe groot talent iemand is. Een Unuvar, dat is exceptioneel. Daar spat het ook echt van af, ondanks dat ie bijna niet met 1 heeft gespeeld. Maar zo goed was Cerny toch niet?

20 oktober 2020 om 14:26

Cerny zou je nog steeds een wereldtalent kunnen noemen. Is ngo steeds erg jong, basisspeler bij een Eredivisiesubtopper, doet het dit seizoen ook erg goed. Hij kan echt nog wel wat mooie stappen gaan zetten. Dit seizoen is zijn doorbraak. Ook zoveel wereldtalenten die het wel gemaakt hebben. Jongens als Fischer, Tete en El Ghazi hebben het ook gewoon erg goed gedaan: spelen bij mooie clubs

21 oktober 2020 om 09:13

Kan me zelf herinneren dat deze 3 spelers ook vaak genoeg op de bank begonnen en daardoor ook zijn vertrokken bij de club. Dus ik weet niet waar Vegistosan dat vandaan heeft....hij moet beter op de media letten, die dat vaak doet. Ajax heeft het vaak over toptalent, maar een toptalent zegt meer over top in hun lichting en niet over top, dat wereldtoptalent is. Zo ken ik wel Ajacieden die op 1 hebben gestaan en goed hebben gepresteerd op top niveau...Kluivert, Seedorf...etc. etc.

Een best leuke voetballer maar kan niet met druk omgaan dat je altijd wel hebt als je bij Ajax speelt. Bij Twente mag hij onbevangen spelen omdat de prestatiedruk vele malen lager is maar sla nu geen wedstrijd over als Twente speelde. Niet allemaal even perfect maar een genot om naar te kijken en dat is mede te danken aan Ron Jans.

19 oktober 2020 om 16:22

Vergeet niet dat hij enorm veel geblesseerd is geweest in zijn Ajax periode. Kan me herinneren dat hij aardig wat problemen had met zijn rug en dat hij ook zijn kruisband afscheurde. Jammer, was een groot talent in de jeugd en ik denk dat menig Ajacied die goal in Glasgow nog kan herinneren.

19 oktober 2020 om 19:28

Ik wel. Hoopte echt dat dat doelpunt het ijs zou breken en hij daarna los zou zijn, maar helaas... Was in de jeugd een genot om hem samen met Frenkie, Nouri en Donny te zien spelen. Dat was echt een gouden lichting.

19 oktober 2020 om 19:26

Ron Jans is sowieso een geweldig trainer voor alle clubs die qua spelersmateriaal eigenlijk in het linkerrijtje zouden horen. Hij weet daar altijd een leuke ploeg van te maken en kan een club in meerdere jaren laten groeien tot stabiele subtopper. Kortom, precies wat Twente nodig heeft. Hij is ook altijd goed met jonge spelers, dus wat mij betreft mag Ajax daar meer jeugdspelers stallen. Als Jans ze niet aan de praat krijgt, weten we namelijk ook genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren