Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ruiten Noa Lang werden ingeslagen: ‘Ze doen alleen stoer in groepsverband’

Laatste update:

Noa Lang maakte als jeugdspeler van Feyenoord de overstap naar Ajax. De 21-jarige aanvaller heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij altijd al groot fan is geweest van de club uit Amsterdam, zelfs toen hij het shirt van de Rotterdammers droeg. Zijn liefde voor Ajax heeft Lang moeten bekopen met schade aan zijn auto, zo vertelt hij in het programma Andy niet te Vermeijde.

Lang, naar eigen zeggen een ‘Rotterdamse jongen’ verliet in 2013 de jeugdopleiding van Feyenoord voor die van Ajax. Het was een pikante overstap die hem niet door iedereen in Rotterdam in dank werd afgenomen. “Ik ben voor Ajax, ja. Altijd al geweest", zegt Lang in gesprek met oud-voetballer Andy van der Meije. “Ook toen ik voor Feyenoord speelde. Ik ben een Rotterdamse Ajacied.” Dat Lang fan is van Ajax leverde in het verleden vervelende situaties op. “Ik heb wel eens gehad dat ik in de ochtend wakker werd en dat de hele motorkap van mijn auto was bekrast met een steen. Echt een hele diepe kras."

"En een paar keer zijn mijn ruiten ingeslagen”, vervolgt Lang, die door Van der Meijde wordt gevraagd of er naar hem op straat in Rotterdam geroepen wordt. “Nee, maar weet je wat het is? Ze doen alleen maar stoer in groepsverband. Ik kan gewoon in de stad lopen, dan gebeurt er niks. Maar als Feyenoord speelt, dan moet je niet de stad in gaan want dan zoek je het ook zelf op.”

Lang haalde het eerste elftal van Ajax, maar wist nooit een vaste basisplaats af te dwingen. Eerder dit jaar werd hij door Ajax verhuurd aan FC Twente en dit seizoen hoopte hij op een grote doorbraak in het team van Erik ten Hag. Na een goede voorbereiding merkte Lang dat zijn kansen op speeltijd afnamen, waarna hij heeft besloten om de Johan Cruijff ArenA definitief achter zich te laten. Hij maakte de overstap naar Club Brugge, dat hem een seizoen huurt en volgend jaar definitief overneemt.

De ex-Ajacied is openhartig over zijn eigen ontwikkeling. De jeugdinternational beseft dat hij veel verder had kunnen zijn als voetballer wanneer hij ander gedrag had vertoond. “Bij mij is het altijd een mentale, een karakterskwestie geweest. Als ik me af en toe beter had gedragen, dan was ik al veel verder geweest. Dat weet ik van mezelf en dat zeggen ze ook bij Ajax”, aldus Lang, die afgelopen weekend zijn debuut maakte bij Club Brugge in de wedstrijd tegen Standard Luik (1-1).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelovelijke trieste supporters/mensen zeg, van spelers blijf je af. Wel even 2 kanttekeningen: hij heeft het over "mijn auto", dus we hebben het over de laatste 2 jaar? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nu nog een issue is voor Feyenoord supporters.

2e kanttekening is dat ik het niet heel slim vind om je in het begin van je carrière zo uit te spreken over liefde van een club, zeker niet als je bij de rivaal speelt. Je weet immers nooit of je kan doorbreken bij de club van je liefde en je gooit toch een beetje je eigen glazen is door afkeer te tonen. Maargoed we weten dat Lang uitgesproken is, ik zou het zelf in ieder geval niet zo doen.

19 oktober 2020 om 08:53

Ik denk dat ze dachten dattie met zn gedrag maar beter dicht bij huis kan opgroeien ipv dagelijks naar adam of daar wonen.

19 oktober 2020 om 09:02

‘2e kanttekening is dat ik het niet heel slim vind om je in het begin van je carrière zo uit te spreken over liefde van een club, zeker niet als je bij de rivaal speelt. Je weet immers nooit of je kan doorbreken bij de club van je liefde en je gooit toch een beetje je eigen glazen is door afkeer te tonen.‘

In feite moet dit gewoon kunnen. Voetballers hebben allemaal wel een clubvoorkeur, club die ze mooi vinden of waar zij oprecht fan van zijn.
Dit staat los van je professionaliteit en/of de huidige club waar je op dat moment speelt. Het zijn de fans die vanuit hun emotie reageren. Dit maakt een rivaliserende club echter niet veel uit. Als je van toegevoegde waarde bent, dan kun je zo aansluiten.

19 oktober 2020 om 09:13

Eens daarnaast praat Lang ook altijd met enorm veel respect over de club Feyenoord , en geeft zelf ook aan nooit iets slechts over die club te zeggen. Het zijn vooral de supporters die vanuit hun emotie gekke dingen doen.

Haha wat zijn mensen toch sneu en dom. Dat je door een spelletje genoodzaakt voelt om iemand zo lastig te vallen. Alleen omdat hij een ander shirt aanheeft. En het was ook nog gebeurd toen hij nog jonger was, dus toen het nog een kind was. Echt die mensen hebben echt niks beters te doen.

19 oktober 2020 om 08:59

Het kan toch ook vorig jaar gebeurd zijn? Desalniettemin vind ik iemand van 21 ook nog op het randje van kindsheid. Maar zelfs Rene van der Gijp die is aangevallen terwijl hij in de auto zit voelt aan alles verkeerd. Dat brengt in veel gevallen ook gewoon een trauma met zich mee. Al weet ik in het geval van Lang ook niet of hij zelf in de auto zat toen zn ramen werden ingegooid...

19 oktober 2020 om 09:21

Nee dit gebeurde al toen hij veel jonger was, want hij verruilde vroeg Feyenoord voor Ajax, en maakte dat ook vaak kenbaar dat die voor Ajax was. En dat werd hem niet echt in dank aangenomen door die kansloze gasten.

19 oktober 2020 om 09:21

Verschil tussen Lang en van der Gijp is dat ze de laatste wilden overvallen. Bij Noa ging het om clubvoorkeur

19 oktober 2020 om 15:36

Hij heeft het over mijn auto, dan moet Lang dus minimaal 18 jaar oud zijn (of 17, weet niet wanneer die wet is gewijzigd). Afijn, dat soort gasten lopen overal rond. Hier gaat het om een Rotterdamse jongen die voor Ajax is, ergens anders gaat het om een simpele burenruzie.lang kwam gewoon met een ajaxshirt of trainingspak naar de training bij Feyenoord. Staat me bij dat Feyenoord zelf de telefoon heeft gepakt om contact op te nemen met Ajax of een overgang bespreekbaar was.

19 oktober 2020 om 11:22

Het heeft er vooral mee te maken dat Lang al sinds hij bij Ajax speelt geen mogelijkheid onbenut laat om te roepen dat hij als jonge jongen als met Ajax shirt rondliep op Varkenoord en door de stad. De provocaties zijn altijd van zijn kant gekomen. De gebroeders Timber hebben nooit ergens last van gehad. Ik keur de vernielingen af, laat dat duidelijk zijn. Maar deze snuiter heeft de kat zelf op het spek gebonden, een beetje eerder meer zelfreflectie had hem gepast.

19 oktober 2020 om 11:56

Ja, hoe durft een jochie van 12 met een Ajax shirt in Rotterdam rond te lopen. Dan heb je echt wel een zelfrecflectie probleem inderdaad.

19 oktober 2020 om 11:59

Maar ik vind het dan apart om het op te lossen met agressie. Het is inderdaad van zijn kant gekomen, want hij kwam inderdaad met een Ajax trainingspak naar Feyenoord. Maar het is best primitief om die jongen dan zo erg lastig te vallen. Beetje primitief allemaal. En het is niet zo dat hij op social media een filmpje plaatst dat hij een Feyenoord shirt in de brand steekt en dan heel hard f*ck 010 riep. Dat was een ander verhaal geweest.

19 oktober 2020 om 12:06

Welke provocaties? Hij heeft alleen gezegd dat hij voor Ajax is en liep toen hij nota bene een kind was in een Ajax shirt rond. Als je serieus op basis van acties die iemand uitvoerde toen hij nog een kind was zijn leven een beetje moet vergallen, dan ben je niet goed in je paasei. Scherpen deelde op zijn 12e of 13e allemaal negatieve tweets over Ajax en liet zijn voorkeur voor Feyenoord uitspreken. Zie of hoor je dat hij slachtoffer is van dit soort praktijken? En Lang is in interviews altijd zeer positief over zijn tijd bij Feyenoord en koestert geen wrok richting de club. Alleen hij is voor Ajax.

Dit is net zo zwakzinnig als het neerhalen van die jongen, omdat hij met een zgn. ‘allochtoonse’ accent praat.

19 oktober 2020 om 08:56

Dus mijn moeder die zelf buitenlands bloed heeft en hem op tv hoort praten en zegt van; huh wat praat hij raar is die jongen buitenlands of is er iets anders met hem? Dat is net zo erg als iemand intimideren en zijn spullen vernielen? Je bent zo'n type die zegt; woorden doen net zoveel pijn als daden?

19 oktober 2020 om 09:19

Jouw moeder vraagt zich wat af met een goede intentie, dat is wat anders dan bijv. Iemand zegt dat hij normaal moet praten of andere verwensingen.

19 oktober 2020 om 09:33

Maar we kunnen toch wel met zijn allen eens zijn dat Noa Lang met blonde krullen en blauwe ogen die een accent heeft alsof hij nog maar een aantal jaar in Nederland woont voor de meeste nederlanders als heel gek ervaren wordt.

19 oktober 2020 om 09:34

Wat heeft jouw moeder hiermee te maken? Dat zij ‘buitenlands bloed‘ heeft, wat dat ook mag betekenen, heeft m.i. nul komma nul ermee te maken. Wat voor legitieme reden heb je precies, om die jongen met een bepaalde minachting benaderen, omdat hij een accentje heeft? Maakt hem dit minder? Het gaat mij niet erom dat mensen dit constateren, maar hoe zij hierdoor tegen hem aankijken. ‘je bent zo'n type die zegt; woorden doen net zoveel pijn als daden?’de pijn is niet exact hetzelfde of met elkaar te vergelijken, maar woorden kunnen zeker wel veel pijn doen, ja. Ik heb in bepaalde gevallen wellicht zelfs liever dat mensen mijn autoruiten inslaan.

19 oktober 2020 om 09:44

‘Maar we kunnen toch wel met zijn allen eens zijn dat Noa Lang met blonde krullen en blauwe ogen die een accent heeft alsof hij nog maar een aantal jaar in Nederland woont voor de meeste nederlanders als heel gek ervaren wordt.’Het viel mij op, maar het laat mij voor de rest oprecht koud dat hij met een accentje praat. Het stoort mij op geen enkele manier.Z’n uiterlijk zegt in dezen trouwens niet heel veel...

19 oktober 2020 om 09:54

Er is niks dat jij mij kan zeggen dat mijn zieltje zoveel raakt dat ik er door van slag raak of sterker nog dat ik denk; wauw dit is pijnlijker dan mijn tanden uit mijn mond geslagen krijgen. Wil je over mijn moeder praten? Ga je gang je kent haar niet dus je woorden hebben geen waarde. Zoals ik zei, ik kan niks bedenken dat jij kan zeggen dat zal voelen alsof jij mij geweld aandoet. Nogmaals als random mensen (in dit geval mijn moeder) hem met blonde krullen en blauwe ogen met een accent dat normaal bij vooral marokkanen gebruikt wordt dan kijken mensen gewoon raar op. Als hij met een jamaicaans accent zou praten zou dat mensen ook opvallen. Mensen geven gewoon aan dat ze het als erg apart ervaren dat hij zo praat, thats it. Als zijn zieltje daardoor gekrenkt wordt ligt dat bij hemzelf. dat zou betekenen dat het hem dusdanig raakt en emotioneel maakt.

19 oktober 2020 om 12:42

'zoals ik zei, ik kan niks bedenken dat jij kan zeggen dat zal voelen alsof jij mij geweld aandoet.' In eerste instantie vroeg je al of het beledigen van iemand net zo erg is, als intimidatie of dat het vernielen van andermans spullen of woorden net zoveel pijn kunnen doen als daden. Ik gaf toen aan dat de pijn niet exact hetzelfde is of met elkaar te vergelijken valt, maar dat woorden wel degelijk pijn kunnen doen. Dus ik begrijp niet zo goed op basis waarvan je alsnog die twee met elkaar probeert te vergelijken, nadat ik bovenstaande aangaf. Woorden kunnen ook pijn doen. Als we het voetbalgerelateerd houden, dan kun je denken aan de spreekkoren gericht aan Louis van Gaal of Ahmad Mendes Moreira. Denk je dat de woorden die zij te horen kregen hen geen pijn deden? Jij zal het klaarblijkelijk slikken als iemand anders je lieve moedertje uitscheldt of tot op het bot probeert te beledigen, maar ik zal niet de andere kant op kijken. 'nogmaals als random mensen (in dit geval mijn moeder) hem met blonde krullen en blauwe ogen met een accent dat normaal bij vooral marokkanen gebruikt wordt dan kijken mensen gewoon raar op. ' Zo willekeurig was de keuze om je moeder te benoemen volgens mij niet, want je schreef er bewust bij dat zij 'buitenlands bloed' heeft. Waarom gaf je dit uberhaupt aan? Dat raar opkijken is niet vreemd. Ik schreef net al dat er niks mis is met de constatering. Het gaat mij echter om de invulling die men hier vervolgens aan geeft en hoe Noa Lang hierdoor met een bepaalde minachting wordt benadert. Waar komt die minachting vandaan? Omdat hij blond haar en blauwe ogen heeft? Dat is waar ik - wederom - op doel. 'als hij met een jamaicaans accent zou praten zou dat mensen ook opvallen.' Je blijft struikelen over zijn uiterlijk en ik zei net al dat zijn uiterlijk in dezen niet veel zegt en eigenlijk zelfs bepaalde mensen, die niet het vermogen hebben om hier doorheen te prikken, op het verkeerde been zet.

19 oktober 2020 om 17:36

Je bent continu mijn woorden aan het verdraaien zodat het je goed past. Maar om het kort te houden. Tuurlijk kunnen woorden je kwetsen maar iemand fysiek iets aan doen is totaal een andere orde. Het grote verschil is namelijk heel simpel. Als ik jou een klap voor je kop geef dan doet dat pijn en is het heel duidelijk wat de bedoeling was. Als je woorden als geweld gaat zien dan betekend dat het "slachtoffer" kan bepalen wat een een aanval/kwetst en dus "geweld is". Tuurlijk heb je fatsoen normen en daardoor ga je niet als een dwaas iedereen lopen uitschelden maar in de basis zijn woorden maar woorden en geweld is geweld. Verder om het nog maar de rest kort te houden, Noa Lang zal vast een goed hart hebben en uitgroeien tot een goede voetballer. Maar dat zijn accent zoveel mensen opvalt en "negatief" overkomt of simpelweg verkeert valt dat staat gewoon vast. En nee bij niet iedereen is dta zo maar we houden elkaar niet voor de gek en jij weet ook wel dat dit zo is. Verder zeg ik niks over hem als persoon en mag hij van mij doen waar hij zich goed bij voelt. Maar ik hoop wel dat hij zich realiseert dat zijn accent een bepaald (vaak negatief) gevoel geeft aan mensen. Ik ben bijvoorbeeld iemand die heel snel (kan) praat. Als ik me niet in hou dan gaat dit zo snel dat het voor mensen vermoeiend is oom te luisteren/verwarrend en gewoon niet fijn om te luisteren. Als niemand mij dit vertelt (en soms van tijd tot tijd is zegt) dan kom ik negatief bij mensen over en kan mij dit kansen in de toekomst ontnemen (op welk vlak ook). En zo heb je mensen die onderbewust veel schelden wat bij andere verkeerd kan overkomen en even aan herinnert moeten worden (mochten ze dit willen veranderen). En zo zie ik noa lang ook, als iemand die net als ik met zijn spraak (onbewust) negatief gevoel bij mensen oproept.

Is dit recent gebeurd of toen hij nog een kind was? Beide is natuurlijk belachelijk maar als je werkelijk een kind gaat terroriseren omdat hij van een clubje overstapt dan mag ik hopen dat je onvruchtbaar bent want het is beter dat je dan niet met kinderen omgaat.

Nou hij komt uit een familie kickboksers, dus het is wel lef hebben van zon groepje hoor .

Lag er naast de kras toevallig een briefje: geachte Noa, deze kras heb je van ons kado gekregen omdat jij voor Ajax bent. Gr een idiote Feyenoord fan.

Zo niet, (wel begrijpelijk) maar wel erg voorbarig om gelijk de schuld daar te zoeken.

19 oktober 2020 om 10:17

Nee. Maar als er meer dan honderd auto's in de straat staan en jouw auto wordt er telkens uitgepikt, dan kan je als Ajacied die in Rotterdam woont wel de nodige conclusies trekken waar dat nou aan zou kunnen liggen.

19 oktober 2020 om 10:53

Blijven aannames

19 oktober 2020 om 12:01

Blijven aannames ja. Maar als het stelselmatig Lang's auto is die heel toevallig telkens het doelwit is van vandalisme in zijn wijk, dan kan je daar je conclusies uithalen.

19 oktober 2020 om 12:02

connecting the dots is nooit jouw grootste kwaliteit geweest denk ik? Op die manier kan je alles wel bagatelliseren en onder het kleedje: de wereld valt heel erg mee, vegen. Als je niet wil inzien dat het daaraan gerelateerd is, houdt het wel een beetje op.

19 oktober 2020 om 14:06

Is lastig connecten als er strepen staan inplaats van dots🤔

"“bij mij is het altijd een mentale, een karakterskwestie geweest. Als ik me af en toe beter had gedragen, dan was ik al veel verder geweest." Die uitspraak kan ik dan weer zeer waarderen van Noa, getuigd voor mij van zelfkennis. Verder natuurlijk belachelijk dat "supporters" zich zo gedragen. Hopelijk is hij daar nu van af, nu hij bij Brugge speelt.

19 oktober 2020 om 11:14

Inderdaad, de laatste interviews van Lang komt hij een stuk volwassener over dan bij zijn debuut bij Ajax. Daarbij slaat het inderdaad nergens op dat supporters zich zo gedragen, ik snap echt niet dat mensen dit voor hun plezier doen.

Nog steeds zonde..had hem nog graag bij Ajax gezien.type voetballer met een randje vind ik altijd leuk te zien.vind hem sterker dan Labyad en wanneer Tadic zijn momentjes heeft dat hij als god rondloopt zou hij er van mij vaker in mogen

19 oktober 2020 om 15:09

Ajax heeft ook nog Neres en Promes. Dus zo vaak zou hij er niet in mogen. Daarom wilde hij weg, om wekelijks te spelen. Ajax kon hem dat niet bieden, Club Brugge wel. Dus waarom jij het zonde vind, is mij een raadsel.

19 oktober 2020 om 15:54

Omdat ik gecharmeerd ben van dit soort jongens...langtananebazoerjongens die goed kunnen voetballen, mits je de juiste snaar raakt.ajax heeft inderdaad erg veel opties.dat ben ik met je eens.

Misschien dat hij nog even een kleine lastige periode tegemoet gaat, Ajax en Brugge zijn namelijk ook niet de grootste vriendjes. Een paar keer scoren en hij moet daar vanaf zijn hoop ik voor hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren