Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Corona treft ook Heerenveen: drie besmettingen in aanloop naar Ajax-uit

Laatste update:

Bij sc Heerenveen zijn zaterdag drie coronabesmettingen geconstateerd. Daags voor de uitwedstrijd tegen Ajax meldt de Friese club dat het gaat om twee medewerkers van de ondersteunende staf en één speler. “De personen in kwestie zijn zaterdagmiddag direct in thuisisolatie gegaan”, zo laten de noorderlingen zaterdagavond weten.

Heerenveen speelt zondag om 14.30 uur op bezoek bij Ajax. De ploeg van Johnny Jansen bezet na een sterke start de derde plaats. De eerste drie wedstrijden tegen Willem II (2-0), Fortuna Sittard (1-3) en VVV-Venlo (1-0) werden gewonnen en twee weken geleden eindigde de visite aan FC Utrecht in een 1-1 gelijkspel. Ajax neemt een vijfde plaats in.

Eerder op de dag werd bekend dat drie spelers en een medewerker van ADO Den Haag positief zijn getest op corona. De wedstrijd zondag tegen Vitesse gaat gewoon door. Voorafgaand aan iedere wedstrijd worden spelers, stafleden en medewerkers getest op het coronavirus. De spelers, waarvan één uit de Onder-21, en de medewerker zijn gelijk in thuisquarantaine gegaan.

“Hun situatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden”, meldde ADO. De spelers behoren automatisch niet tot de wedstrijdselectie. Om welke spelers het gaat, is ook in dit geval niet bekend. ADO speelt zondag om 14.30 uur thuis tegen Vitesse. “Deze wedstrijd gaat ondanks de positieve tests gewoon door, omdat het protocol strikt gevolgd wordt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De coach moet nu ook al de corona gaan managen om besmetting te voorkomen. Het word steeds gekker.

Als je dit toch ziet moet je de competitie stop zetten. Az Heerenveen ADO PSV enz....

17 oktober 2020 om 21:24

Als een positieve test zou betekenen dat iemand ook echt ziek is wel. Maar dit is niet het geval. Laten ze eerst een met een goede testmethode komen, pas dan kun je ook conclusies gaan trekken uit die positieve testen.

17 oktober 2020 om 21:27

Hoezo een goede testmethode? Als iemand besmet is dan is die besmet hè, dan heeft al dan niet symptomen hebben totaal geen relevantie.

17 oktober 2020 om 21:34

Nee, dat is niet zo. De pcr-test geeft aan dat het virus ergens in de afgelopen 6 maanden in je lichaam is geweest. In welke mate, of het actief is, of ooit is geweest dat is er niet mee te zeggen. Daar is de pcr-test niet voor bedoelt. Daarom zijn aantal positieve testen ook een slechte maatstaf. Deze informatie komt overigens van Jaap van dissel van het RIVM.

17 oktober 2020 om 21:40

Alleen worden de spelers elke wedstrijd getest en niet eens in de zes maanden.

17 oktober 2020 om 21:41

Het gaat nu over voetballers, die regelmatig getest worden. Dus als ze twee maanden geleden besmet waren, was het toen wel naar boven gekomen.

17 oktober 2020 om 21:52

@afca: Sorry maar dit is onzin. Alle onderzoeken laten zijn dat bij bijna iedereen het virus niet meer vindbaar is binnen een paar weken na de besmetting. Dat je het heel wel lang erna nog een positieve test kan krijgen betekend dat dat bij iedereen zo is.

17 oktober 2020 om 22:15

Bro het wordt tijd om toe te geven. Lees goed wat alle anderen hier aangeven en denk vervolgens eens goed na.

17 oktober 2020 om 22:24

Yiddo, leg mij dan even uit hoe mensen die voor enkele weken gelden positief waren, nu een negatieve test af kunnen leveren. Als het alleen maar kan meten of het de laatste 6 maanden in je lichaam is geweest. Waar jij op doelt is de test of er antistoffen aanwezig zijn, niet zozeer het virus zelf. Je haalt de PCR-test en serologische tests door elkaar vrees ik.

18 oktober 2020 om 08:59

Dat is onzin! Een pcr test, test op 10 dagen, een bloedtest doet dat. Lekker alles ontkennen enbagatelliseren, dan komen we er zeker... Spelers worden om de 3 dagen getest, dus zelfs als je gelijk hebt, heb je het niet. Die deeltjes verstoppen zich namelijk niet eerst 5 maanden.

Beste Voetbalzone, het gaat om positieve testen, niet om besmettingen. Dat is iets heel anders. In 98% van de gevallen heeft iemand met een positieve test namelijk nergens last van.

17 oktober 2020 om 21:23

Beste AFCA_YIDDO, wat een vreemde redenatie. Dus omdat iemand nergens last van heeft, kan hij niet besmet zijn?

17 oktober 2020 om 21:26

Volgens mij is het dat als je een positieve test hebt dat je absoluut besmet bent en dat je andere mensen het virus kan geven. Je hoeft geen symptomen te hebben, maar je moet gewoon in quarantaine.

17 oktober 2020 om 21:48

@007: Nee, een positieve test geeft aan dat het virus in de afgelopen 6 maanden in je lichaam is geweest. In welke mate en of het uberhaupt nog actief is, is niet met een pcr-test aan te tonen. Dus iemand die positief test, hoeft helemaal geen actief coronavirus in zicht te hebben. En is dus ook helemaal niet besmettelijk.

17 oktober 2020 om 21:55

Sherlock, ze worden elke week getest de voetballers, misschien nog wel meer.

17 oktober 2020 om 21:27

Beste Afca_yiddo, Heerenveen meldt: "bij sc Heerenveen zijn zaterdag drie coronabesmettingen geconstateerd. Het gaat om twee medewerkers van de ondersteunende staf en één speler. De personen in kwestie zijn zaterdagmiddag direct in thuisisolatie gegaan."

17 oktober 2020 om 21:35

Ten eerste is die 98 procent uit je dikke duim gezogen. Ten tweede heeft iemand die 'nergens last van heeft' maar wel positief getest is nogsteeds Corona. Wat een rare en vooral oerdomme conclusie van je...

17 oktober 2020 om 21:44

Daar is niets van uit de duim gezogen hoor. Als je positief getest wordt betekent dat je inderdaad virusmateriaal in je hebt maar dit betekent niet of het levend is dus besmettelijk en of al dood materiaal, niet meer besmettelijk. Dood materiaal kan nog weken erna terug gevonden worden. Dit is trouwens niets nieuws maar al lang onderkend door ook het Rivm.

17 oktober 2020 om 21:47

Algemeen kan dat wel zijn ja, maar bij voetballers die regelmatig getest worden gaat die vlieger toch niet op?

17 oktober 2020 om 21:49

Besmettingen betekent dat je het virus hebt, niet dat je per se besmettelijk bent.

17 oktober 2020 om 21:52

@sanderk91. Nee hoor die 98% wordt vermeld door het Rivm. Die heb ik niet zelf verzonnen. En iemand die positief heeft getest, hoeft helemaal geen corona te hebben. Dat kan een pcr-test helemaal niet aantonen en die is daar ook helemaal niet voor bedoelt. Ook dit is informatie die door Jaap van Dissel himself gewoon op tv is verteld.

17 oktober 2020 om 21:54

Dat ligt gewoon aan de test en niet zo zeer aan de persoon. Bij voetballers valt dat natuurlijk minder snel op. Maar zie El Shaarawy afgelopen week. Alleen gebeurd dat minder omdat ze sowieso al 2 of 3x moeten testen om zekerheid te hebben. Aan de andere kant was er ook die vriendengroep die 7x op rij positief test. Maar die zijn niet nog steeds besmettelijk. Daarom is het zo belangrijk dat je je alleen laat testen bij klachten. Omdat het dan wel aannemelijk is dat de uitslag correct is.

17 oktober 2020 om 21:54

Heb je een verwijzing naar die 98%? En ga je nog ingaan op het feit dat voetballers regelmatig getest worden en het daarom de facto inhoudt dat die virusdeeltjes wel eerder ontdekt zouden zijn mochten ze voordien besmet geweest zijn?

17 oktober 2020 om 22:18

Moeten we dan maar klakkeloos aanemen dat dat de waarheid is? En dan ook nog aanemen dat jouw perceptie de ware is?

17 oktober 2020 om 21:43

Iemand die over zoiets belangrijks als Corona zulke domme onjuistheden de wereld in help, zou een van moeten krijgen tot Corona geen issue meer is...

17 oktober 2020 om 21:54

@De Toekomst. Ook voor jou geldt, ga jezelf een inlezen. Start eens bij de website van het Rivm, daar wordt deze informatie namelijk ook gewoon gedeeld. Sterker nog: virologen geven aan dat zelf zonder corona een pcr-test een positief kan meten op corona. Dat heeft e maken met de 2% foutmarge die de test heeft.

17 oktober 2020 om 22:01

@afcaen wat bedoel je precies met foutmarge? Je hebt namelijk niet één foutmarge.

17 oktober 2020 om 22:32

2% foutmarge is natuurlijk ook niet helemaal waar. 2% is het gedeelte waarbij niet met absolute zekerheid gesteld kan worden of diegene wel/niet positief is. Zit ook weer een verschil in. Dus de uitslag kan dan nog altijd de juiste zijn. Maar zoals bij alle tests zit er een (willekeurige) kans in op een vals-positief, of vals-negatief. Daarom wordt er ook op twee manieren getest. Dat dekt de kansen op een betrouwbaar resultaat nog verder in.

17 oktober 2020 om 23:13

@Yiddo, ik moet me inlezen, terwijl jij onzin uitkraamt? Je tweede reactie zegt ook iets heel anders dan je tweede reactie... Ik kan hier weinig mee.

18 oktober 2020 om 10:28

En toch word steeds meer duidelijk dat Corona niets meer is dan een ordinaire griep. Er gaat nu ook een filmpje rond van allerlei dokters die samen een filmpje hebben gemaakt dat Corona heel groot word gemaakt.

17 oktober 2020 om 21:59

Dat je nergens last van hebt betekend niet dat je niet besmet kan zijn. Daarnaast is niet 98% van de mensen asymptomatisch.

17 oktober 2020 om 22:06

Nergens last van hebben en vals positief testen zijn 2 hele andere dingen. Dat is inderdaad asymptomatisch. Een PCR test kan alleen meten of er virus materiaal aanwezig is of niet. Het kan niet meten of dit virusmateriaal nu levend is en dus besmettelijk of dat het oud materiaal is en dus niet meer besmettelijk.

17 oktober 2020 om 22:14

Nee klopt, dat kan je met PCR inderdaad niet meten. Na de besmetting wordt alleen wel het genetisch materiaal afgebroken waardoor het binnen bijna alle gevallen zeer kort daarop niet meer aanwezig is. Daarnaast worden deze voetballers erg vaak getest waardoor het wel duidelijk is dat het een nieuwe besmetting is.

17 oktober 2020 om 22:28

Dat valt erg tegen als je weinig positief test. Nu is het percentage boven de 10% dus zul je minder valse positieven krijgen. Maar stel je test 10.000 mensen waarbij 1% positief is krijg je dus 100 mensen die een positieve uitslag krijgen. Met een foutmarge van 1% krijgen ook nog eens 99 mensen een foute positieve uitslag. Gevolg is dat er 199 besmettingen gerapporteerd worden ipv 100. Dat is toch al zo'n 50% fout. Maar nogmaals dit probleem is nu minder omdat er veel meer mensen besmet zijn.

17 oktober 2020 om 22:38

Met foutmarge neem ik aan dat je de specificiteit bedoeld? Ja, dat klopt ongeveer (er zijn ook nog vals negatieven), alleen dan ga je er wel van uit dat de test een specificiteit heeft van 99 en niet hoger.

17 oktober 2020 om 22:39

Een vals-resultaat werkt natuurlijk beide kanten op. Iemand die eigenlijk positief is kan dus ook een negatieve uitslag krijgen (mogelijk is deze persoon zelfs nog besmettelijk), dat is nog gevaarlijker. Een exact getal er op zetten is echter onmogelijk. Tegen elkaar wegstrepen zou ik zeggen. Wetende dat het niet klopt

18 oktober 2020 om 09:03

Positieve testen zijn geen besmettingen, kom op leg dit eens uit bij spelers die om de 3 dagen getest worden. Help mij want zelfs Willem Engel zou dit niet uit zijn mond krijgen.

De KNVB moet gewoon de KKD en de Eredivisie tijdelijk stopzetten. Straks duurt het seizoen tot september 2021 omdat er nog veel ingehalen wedstrijden te spelen zijn

17 oktober 2020 om 22:15

Ik snap je logica niet helemaal? Als het tijdelijk stopgezet wordt gaat het toch nog veel langer duren?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren