Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV ziet tweetal wegvallen door positieve coronatesten

Laatste update:

Eran Zahavi en Jordan Teze zijn zondagmiddag niet van de partij als PSV het opneemt tegen PEC Zwolle. De Eindhovenaren melden zaterdagmiddag via de officiële kanalen dat de aanvaller en de verdediger allebei ontbreken vanwege een positieve coronatest.

Teze testte vorige week al positief bij Jong Oranje en maakte vrijdag zijn rentree in de spelersgroep. Testen hebben echter uitgewezen dat de verdediger nog niet voldoet aan de eisen om mee te mogen doen tegen PEC. De eisen om een wedstrijd te spelen zijn strenger dan de eisen om weer mee te mogen trainen en in overleg met de KNVB is PSV tot de conclusie gekomen dat hij nog niet in actie mag komen.

Zahavi testte op zijn beurt positief nadat hij was teruggekeerd van interlandverplichtingen. De spits speelde in de afgelopen week met Israël tegen Schotland, Tsjechië en Slowakije en werd vervolgens onderworpen aan een coronatest. Zahavi is inmiddels voor 72 uur in quarantaine gegaan, waarna zijn situatie opnieuw geëvalueerd zal worden.

Het nieuws zal als een tegenvaller komen voor trainer Roger Schmidt, aangezien het duo in aanmerking kwam voor een basisplaats tegen PEC. Zahavi geldt nu bovendien als een twijfelgeval voor de eerste Europa League-wedstrijd die de Eindhovenaren dit seizoen af moeten werken. PSV treedt aanstaande donderdag in de groepsfase van het toernooi aan tegen Granada.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was een goed idee dus die interlands.. Wel een flinke aderlating voor PSV dat het om Zahavi gaat. Was bij Israël goed bezig. Teze deed het ook prima de laatste weken

17 oktober 2020 om 16:43

Zeker jammer dat Zahavi wegvalt, maar aan de andere kant hoop ik dat Ihattaren nu in de basis komt als Gakpo naar de spitspositie doorschuift.

17 oktober 2020 om 16:50

Vind Gakpo toch gewoon het beste als hij van links komt. Madueke heeft de spits positie al een aantal keer goed ingevuld als invaller, laat hem maar gewoon de plek van Zahavi overnemen. Achterin ben ik bang dat het Baumgartl wordt.

17 oktober 2020 om 17:02

Baumgartl hoef je nog niet af te schrijven vind ik, zag er ook gretig uit op de trainingen.

17 oktober 2020 om 17:45

Ja, maar hij zag er ook vaak kut uit in de wedstrijden. En heb het idee dat Schmidt geen fan van die jongen is. Ik hoop dat hij in Tezes plaats Fein gaat proberen, ben erg benieuwd naar die speler. Voorin zal Schmidt denk ik Madueke brengen en sluit ik niet uit dat de lovende woorden aan het adres van Ihattaren ook een basisplaats voor hem betekenen. Daarnaast kun je er zeker van zijn dat Goetze gaat invallen en zeker richting al die analytici en andere sceptici vind ik dat een mooie middelvinger. Goetze zou niet fit zijn, omringd door twijfels en het zou nog wel even duren voor hij zou kunnen leveren. Afgezien van wat wedstrijdritme staat die jongen er dus wel gelijk.

17 oktober 2020 om 18:14

Fein is geen verdediger. Waar komt in godsnaam die roep om hem als CV toch vandaan..

17 oktober 2020 om 19:42

Gewoon gotze in de spits om malen heen. En gakpo fein sangare Mo/madueke erachter.

17 oktober 2020 om 23:58

Hoop op een:
Mvogo; Dumpie, Rosario, Viergever, Max; Sangaré, Fein; Mo, Gakpo; Malen & Gotze. Verwacht alleen dat Gotze niet meteen opgesteld gaat worden dus dan Madueke.

17 oktober 2020 om 17:30

Inderdaad, zeker het niet kunnen opstellen van Zahavi is een fikse domper voor Psv. Eentje die ze op dit moment niet goed kunnen gebruiken. Zelfde met Ajax trouwens, dacht dat Onana ook positief getest was? Stel dat je die niet mag opstellen? Je ziet dus dat Corona inmiddels is doorgedrongen tot onze 'blessurelijst'. Net zo onvoorspelbaar als alle andere 'blessures'. Benieuwd hoe Corona eventueel op deze manier echt invloed gaat krijgen. Zou toch rot zijn dat je straks voor een belangrijke Europese wedstrijd of een topper in de eredivsie ineens je beste speler kwijt bent vanwege een positieve test? Maar inderdaad, reizen vergroot atijd de kans om het virus op te lopen zeker in landen waar ze al helemaal niet aan social distancing doen. Dus interlands spelen is altijd risicovol. Vandaar ook dat onze regering dit afraadt.

17 oktober 2020 om 17:51

Bij Onana lag het volgens mij anders. Die kan gewoon meespelen, omdat hij van de vorige keer nog iets over had ofzo.

Baal hier wel enorm van. Je had hiermee verder kunnen bouwen aan een vaste elf. Nu moet je weer wijzigingen doen in je basis elf.

“Snel meer”? Meer positieve tests? Want heel veel meer valt er niet echt over te melden lijkt me. Wel echt een gemis deze twee.

17 oktober 2020 om 17:03

De namen Zahavi en Teze zijn teofevoegd .... dat is toch nieuws

17 oktober 2020 om 18:58

Toen ik het opende op het moment van het pushbericht stonden die namen er al (in die ene alinea die was geplaatst). Vandaar dat ik ook zei “wel een gemis deze twee”

Hoeveel mensen zijn dan wel niet positief vraag ik me af. Die voetballers zijn gewoon gezond, worden vaak getest en dan komt het naar voren. Na een weekje keren ze vast weer terug.

17 oktober 2020 om 16:45

Ze komen beide terug van een interland, dus wat bedoel je met "hoeveel mensen zijn dan wel niet positief"? Van Jong Oranje en Israel bedoel je dan?

17 oktober 2020 om 17:02

Hij bedoelt natuurlijk dat Zahavi en Teze waarschijnlijk nooit hadden geweten dat ze corona hebben, als ze niet sowieso stelselmatig getest werden vanwege hun werk al voetballer. Dus moeten er ongetwijfeld heel veel niet-voetballers zijn die niet weten dat ze het hebben of al gehad hebben.

17 oktober 2020 om 17:04

Ik denk dat hij doelt op het feit dat die voetballers veel vaker worden getest dan de rest. We testen nu voornamelijk mensen met klachten. Als je dan ziet dat veel voetballers zonder enige klachten ook positief testen dan is dat opvallend. Dan ga je je afvragen hoeveel normale Nederlanders dan besmet zijn zonder klachten en zonder dat wij daar ooit achter komen.

17 oktober 2020 om 17:08

Denk inderdaad dat hij dat bedoelt dan. Maar dat is niks nieuws lijkt me.

Waarom mag PSV het wel prijsgeven wie het is en doen andere clubs dat niet? Is dat puur omdat de spelers zelf aangeven dat het mag dan, aangezien het om de privacywetgeving gaat. Volgens mij geef ik trouwens al antwoord op mijn eigen vraag.. 😅

17 oktober 2020 om 16:47

Spelers zullen idd zelf hebben aangegeven dat het gecommuniceerd mag worden.

17 oktober 2020 om 17:26

Haha, idd je geeft het antwoordt zelf al.

Je mag het niet zeggen maar die Zahavi scheelt een slok op een borrel als die niet meedoet.

hoop dat hij goed hersteld van deze vreselijke ziekte, lijkt me een hel om te horen dat je Corona hebt. Sterkte alletwee

17 oktober 2020 om 16:45

Mwah... een hel? Laten we hopen dat ze er niet al te veel last van hebben, maar laten we het voor deze jongens ook alstublieft niet als “hel” bestempelen. Perspectief.

17 oktober 2020 om 16:45

Mwah... een hel? Laten we hopen dat ze er niet al te veel last van hebben, maar laten we het voor deze jongens ook alstublieft niet als “hel” bestempelen. Perspectief.

17 oktober 2020 om 16:46

Nouja het is een hel omdat je echt dodelijk ziek kan worden. De kans bestaat dat zelfs een gezond persoon op de IC terecht komt. Krijg er de rillingen van!

Verwachting is Wellicht iets minder bij voetballers aangezien ze topfit zijn maar het kan altijd

17 oktober 2020 om 16:48

Ik ben me bewust van potentiële symptomen - laten we vooral deze discussie niet onder ieder COVID-topic houden. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik uitspraken als “een hel om te horen” zou bewaren voor iets extremere situaties dan deze. Grote kans dat ze allebei of geen symptomen of lichte klachten hebben. Dan is er wel wat ergers in de wereld.

17 oktober 2020 om 16:46

Zou toch wel meevallen wat een hel het is om te horen, de meeste mensen zullen het krijgen. Vreselijke ziekte, voor sommige de meeste niet. Belangrijk om verder niet te verspreiden...

17 oktober 2020 om 17:06

Het lijkt erop dat corona toch niet zo heel gevaarlijk is voor gezonde jonge mensen. Ik ken inmiddels aardig wat mensen die corona hebben of het gehad hebben, twee hebben er echt last van gehad (een man van 80 en een zware roker van in de 60), maar de rest eigenlijk maar amper. Hooguit een paar dagen wat koorts. Al zou ik me, als ik het zou krijgen, uiteraard wel zorgen maken over het besmetten van kwetsbaardere mensen. Dat wil je natuurlijk niet op je geweten hebben.

Dit gaat de hele competitie jaar nog door zo... Fijn voor de trainers, iedere week last minute hun opstelling omgooien, afwachten wie er wel of niet positief en/of negatief getest wordt.. Laat staan als dadelijk 6 tot 10 spelers positief getest worden in een belangrijke wedstrijd, krijg je toch nooit een eerlijke competitie?

17 oktober 2020 om 17:37

Als het niet gaat zoals je wil, moet het maar zoals het gaat he. Zie het als een blessure. Dan heeft een coach toch ook een plaatje in zijn hoofd, dat wordt verstoord door een absentie van een of enkele spelers? Vind het dus onzin om dan gelijk van oneerlijke competitie te spreken.

17 oktober 2020 om 19:00

De spelers kunnen maar 1x corona krijgen dus zo erg is het niet. Heb liever dat nu al een groot gedeelte van de selectie corona heeft dan later in t seizoen wanneer de belangrijkere wedstrijden worden gespeeld.

Nou, leuk die interlands. Net wanneer het virus in alle landen weer oplaait vliegen alle spelers overal heen om in contact te komen met spelers uit andere landen. Kunnen ze die interlands niet effe schrappen ofzo?

Wat gaat dit nog voor een seizoen worden?! Het wordt straks nog een soort loterij, want corona bepaalt deels hoe sterk of zwak je aan een aftrap verschijnt.

17 oktober 2020 om 18:15

Feit is wel dat de situatie voor iedereen hetzelfde is. Corona is immers niet clubspecifiek. Als supporter kijk ik er gewoon naar alsof het een blessure is.

Jammer, had hem wel zien willen spelen Zahavi, toch betrap ik mezelf als Ajax fan erop dat ik psv ook gewoon kijk. Misschien omdat mijn buurman voor psv is maar er lopen echt leuke namen rond. Al ben ik wel blij als ze niet winnen natuurlijk.

We krijgen het vroeg of laat nog allemaal, ik probeer me zelf strikt aan de regels te houden om niet besmet te raken vanwege mijn hart maar echt waar er zijn zoveel mensen die totaal geen idee hebben van dit virus en voordat je het weet staan ze in je nek te hijgen en helemaal niks om die 1.5 m geven@

We kunnen het negatief of positief bekijken. Nu zijn ze tenminste imuum en hoeven ze zich geen zorgen te maken dat ze nog meer wedstrijden missen.

Wat mij dan opvalt is dat een speler dus eerder mee mag trainen dan wedstrijden spelen?? Dus het is schijnbaar niet veilig genoeg om wedstrijden te spelen, maar wel om te trainen? Dus je mag wel medespelers besmetten, maar niet tegenstanders ofzo? Apart verhaal. Lijkt mij dat het net zo erg is als je een medespeler besmet dan als een tegenstander.

Nu is het wel fijn dat PSV er 4 spelers bij heeft gekregen afgelopen week. Zonder alle nieuwkomers had PSV wel echt een dunne selectie gehad. Nu is het prima op te vangen. Baumgartl kan Teze prima vervangen en de spits is ook prima op te lossen. Götze heeft er weleens gespeeld, Madueke kan er spelen en je zou het ook op kunnen vangen met een extra middenvelder. Het is jammer ze er niet zijn maar het mag geen excuus zijn voor PSV.

Dus Teze mag wel met de groep meetrainen maar mag niet in actie komen tijdens een wedstrijd? Vanwaar dit verschil precies?

17 oktober 2020 om 19:32

In de groep meetrainen is blijkbaar ook echt geen probleem anders gebeurd het niet. Wedstrijden zou dus ook prima kunnen. Enkel de regelgeving houdt het dus tegen. Je zou de conclusie kunnen trekken dat dat dus overbodige regels zijn. Of je vraagt om strengere regels die internationaal toch geen zoden aan de dijk zal zetten ivm internationaal verkeer in en uit NL.

Zahavi is jammer maar lijkt me verder geen aderlating. Malen en Madueke kunnen prima in de spits. Teze daarin tegen..... dat is echt ruk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren