Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman: ‘Dat ga ik wel proberen, want ik heb hem er graag bij’

Laatste update:

Ronald Koeman werd afgelopen zomer aangesteld als trainer van Barcelona. Hij wilde de selectie versterken met Memphis Depay en Georginio Wijnaldum. Beide spelers kwamen niet, maar de coach sluit niet uit dat de club uit Catalonië in januari een nieuwe poging gaat wagen voor een van de twee. In een interview met het Algemeen Dagblad laat Koeman doorschemeren dat Barça over een paar maanden wederom gaat proberen om Depay aan te trekken, terwijl hij vertelt waarom hij Wijnaldum graag aan zijn selectie had willen toevoegen.

Toen Koeman arriveerde bij Barcelona kreeg hij direct te maken met een ontevreden Lionel Messi. De Argentijn wilde weg, maar koos er uiteindelijk voor om te blijven. Koeman ging op huisbezoek en sprak uitgebreid met de aanvoerder. Daarna kon hij alleen maar afwachten op het besluit van Messi. “In mijn ideeën ben ik er steeds van uitgegaan dat hij zou blijven”, vertelt Koeman in een uitgebreid interview. “Als Messi was vertrokken, was er een totaal andere situatie ontstaan, dat hadden we dan moeten zien. Onze interesse voor Wijnaldum stond er sowieso los van.”

Waarom Koeman de middenvelder van Liverpool dan wel graag wilde hebben? “In algemene zin vind ik dat onze selectie wel wat diepgang kon gebruiken, zeker ook zonder bal. Gini heeft een geweldig gevoel voor de ruimte, hij kan vanaf het middenveld fantastisch goed bij de goal komen, daarin kon hij echt iets toevoegen aan het team”, stelt Koeman in de krant. “Maar de financiële situatie was bekend bij de club, zijn positie had uiteindelijk minder prioriteit dan bijvoorbeeld de rechtsback of de spitspositie.”

Voor de rechtsbackpositie werd Sergiño Dest aangetrokken. Tot op het laatste moment heeft de club geprobeerd om Depay naar het Camp Nou te halen. “We wilden Memphis graag hebben omdat hij een prima speler is, en omdat hij kwaliteiten heeft die we in mijn ogen ontbeerden: vooral diepte in het aanvalsspel”, vervolgt Koeman, die graag meer diepte in zijn spel zou wilen toevoegen. “De meeste aanvallers bij Barcelona willen de bal in de voeten, Memphis kun je als aanspeelpunt gebruiken, maar ook in de diepte wegsturen. Hij is sterk, dynamisch, en kan zowel in de spits als vanaf de linkerkant spelen.”

Koeman sprak met Depay over een eventuele transfer. De twee werkten goed samen bij het Nederlands elftal en een nieuwe samenwerking leek in de maak. “In principe lag alles klaar, maar door de regels van LaLiga wisten we dat we éérst een speler moesten verkopen. Uiteindelijk kwam het er niet van. Jammer, maar Memphis wist ook hoe de situatie was.” Het contract van Depay bij Lyon loopt in de zomer van volgend jaar af. Het lijkt erop dat de Oranje-international in januari alsnog naar Barcelona verkast. “Dat is zeker een mogelijkheid, ja. Dat ga ik wel proberen, want ik heb hem er graag bij. Maar ik kan nu niet inschatten hoe de financiële situatie van de club in januari is. Dat is afwachten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is hij stiekem fan van Real Madrid of?... Sorry maar Depay is naar mijn mening echt zwaar Barcelona onwaardig!

Bedoelt hij met diepte bij Depay dat hij de bal op de eigen helft komt halen en continu uit positie loopt?? Want ik heb hem bij Oranje niet een keer diep zien gaan. Wat ik wel zag dat hij de ruimtes dicht liep door continu uit te zakken en daardoor het middenveld enorm in de weg liep. Geldt ook voor Wijnaldum. Die loopt eigenlijk alleen maar in de weg en als hij de bal krijgt is de pass of op het verkeerde been, te traag voor de inschuivende speler of simpelweg in de voeten van de tegenstander.

17 oktober 2020 om 09:19

Heel apart idd. Als er iemand niet voor diepte zorgt is het Depay wel.

17 oktober 2020 om 10:13

Depay's rol bij Oranje is heel vrij, zo speelt hij ook niet bij zijn club. Hij combineert natuurlijk wel kracht met explosiviteit. Of het goed genoeg is voor Barca vind ik lastig te beoordelen, vooral omdat hij daar een hele andere status krijgt dan bij Oranje en Lyon. Maar het is zeker geen koekenbakker. Ik vind het vooral opvallend dat hij zo hard wordt afgekraakt na een paar mindere optredens in Oranje. Want zelfs als hij minder is zie je dat hij op dit moment voorin de enige is waar echte dreiging vanuit gaat. Hij maakt elke wedstrijd wel een paar acties die je andere spelers niet ziet maken. Hij was uiteindelijk toch bepalend tegen Italië en ik zag hem ook een weergaloze actie maken met een snel schot wat tegen 90% van de keepers een goal is. Tuurlijk was hij ook koning balverlies, maar hij doet tenminste wat. En als het drie potten wel allemaal lukt lopen we weer de polonaise achter hem aan. Beetje gek ook dat ik Depay hier zit te verdedigen, want buiten het veld vind ik het een enorme flapdrol.

17 oktober 2020 om 12:39

Ja de actie waar uiteindelijk de goal van vd veek uit voortkwam was echt heel goed. Zie je alleen bij top aanvallers.

17 oktober 2020 om 12:38

Het gaat erom dat Depay het wel zeker kan. En Koeman kan Depay wel de opdracht mee geven om met meer diepgang te spelen wanneer hij zou zijn gekomen.

17 oktober 2020 om 07:40

Dan zeg je eigenlijk toch dat Depay niet goed genoeg is voor Barcelona?

17 oktober 2020 om 08:08

Dan heb ik je verkeerd begrepen, want ben het daarmee eens.

17 oktober 2020 om 11:49

Inderdaad: omdat je begon met "ik snap ergens wel wat Koeman bedoelt".

Het NL elftal zonder Depay is vleugellam. Dat vind ik wel iets zeggen over zijn kwaliteit. Hij legt er regelmatig een vrije trap in, probeert acties te maken. Ze mislukken ook vaak, toegegeven, maar zolang het balverlies niet de spuigaten uit loopt heb ik dat liever dan de hele tijd dat gebrei en geen actie. Daar heeft Barca er genoeg van toch . Hij brengt altijd wel wat in een wedstrijd, maakt een wedstrijd attractief. Ik heb wel het idee dat hij volwassener is geworden. Nog steeds een aardige ego, maar speelt naar mijn mening wel meer in teambelang. Afijn, ik denk dat het wel een aanwinst zou zijn. Ander type dan altijd wordt aangetrokken.

17 oktober 2020 om 08:23

Zegt misschien meer over het NL elftal dat het offensief afhankelijk is van Depay...

17 oktober 2020 om 09:17

Eens.. ik denk ook dat hij mensen zal verrassen. Ik heb er vertrouwen in, iedereen praat maar over wat hij wel of niet kan.. Koeman is zijn trainer geweest dje weet toch echt wel hoe hij hem kan laten spelen .: hij heeft Memphis in de nations league ook anders laten spelen waardoor hij beter tot ze recht kwam.
Ik heb zwz het gevoel dat veel mensen hem naast het voetbal niet mogen ondanks ze hem niet kennen, dat je al dat negativiteit hoort

17 oktober 2020 om 10:08

Memphis kan hartstikke goed voetballen en zou bij de betere van de wereld horen als voetbal een individuele sport zou zijn. Maar da is nie.. Het moet toch enorm opvallen dat hij altijd het spel vertraagt? Altijd wil hij vanuit stilstand een actie maken, waardoor een verdediging weer tijd heeft om te organiseren. Ja, soms creëert hij ruimte met een actie en hij heeft een goed schot. Maar dat vertragen doet meer kwaad dan goed. Reken er als medespeler maar op dat je niet gelijk de bal krijgt. Memphis moet er eerst zijn plasje over doen. Dat mensen Memphis niet vaak mogen klopt ook en dat heeft niks te maken met het hoedje (waar Memphis-fanaten altijd over beginnen). Dat heeft te maken met zijn arrogante houding en zijn niet bijster intelligente uitspraken. Met jouw argument over het niet kennen van Memphis sla je overigens de plank volledig mis. De meeste mensen kennen namelijk geen enkele voetballer. Moeten we dan allemaal neutraal blijven in onze meningen?

17 oktober 2020 om 12:25

Je hoeft niet neutraal te zijn je mag van mij je mening of oordeel over iemand geven .. echter merk ik dat bij veel mensen zoveel emotie mee speelt dat het voetballende gedeelte vergeten word, dus zelfs als hij een goede wedstrijd heeft gespeeld .. hebben ze het over het hak balletje of slechte corner .. behalve het goede wat hij heeft gedaan .. en dat is gewon een feit, iemand als Luuk de jong of een malen heeft daar zwz minder last van

Ik hoop echt dat iemand echt op staat en even duidelijk maakt aan Koeman dat we allebei de spelers niet nodig hebben. Je hebt al genoeg diepte in het team, je hebt Fati, Dembele, Alba, Dest, Trianco en Puig. Dat zijn spelers die of in de bal komen maar ook goed oog voor de ruimte hebben. Dat was vorig seizoen anders natuurlijk. Barca moet verdedigers halen en moet investeren in een Alaba of een Upamecano. Wijnaldum en Depay gaan je niet verder helpen. Ik ben toch bang dat depay in de winter komt..

Haha, Depay en diepte in z'n spel... Hij komt juist altijd in de bal en zakt veelal in. Het is te hopen dat Barca in januari tot een beter besluit komt !

Als er een speler is zonder diepgang is het Depay wel. Die komt altijd in de bal.

17 oktober 2020 om 09:19

En als hij die taak van Koeman krijgt om niet in de bal te komen ? Dan doet hij het nog steeds ? .. in NL moet hij juist zwerven

17 oktober 2020 om 09:50

Inderdaad in NL elftal moest het misschien ook wel omdat er geen balvaste spits in staat. Ik denk ook dat Depay bij Barcelona best goed kan uitpakken, zoals ik begreep wil Koeman ook veel zwervende spelers in de voorroede die op allerlei posities uit de voeten kunnen en dan heb je met Depay een speler die op alle posities kan spelenl

Als dit alsnog werkelijkheid wordt is het een trieste zaak. Depay heeft geen diepgang in zn spel. Ik zie hem nooit de diepte in sprinten. Wil elke bal in zn voet en denkt vervolgens dat hij Ronaldinho is ofzo. Overzicht heeft hij ook niet. Moet er niet aan denken dat Fati en Trincao minder minuten gaan maken omwille van deze knaap. En dan laat ik Dembele achterwege. Kijk verkopen ze Braithwaite en willen ze Depay als vervanger, dan kunnen we erover nadenken. Zelfs dan liever niet want Braithwaite heeft wel die diepte in zn spel en is ook sneller dan Depay.

Iedereen baseert zijn mening op Depay over de afgelopen paar wedstrijden in het Nederlands elftal / Lyon. Depay tot zijn blessure was namelijk erg goed op dreef bij zowel Nederlands elftal en Lyon en sinds corona (na zijn blessure) is hij zoals veel andere spelers op het moment niet vorm. Natuurlijk wordt hij niet de verlosser van Barcelona, maar iemand met zijn kwaliteiten voor een relatief laag bedrag en half jaar contract is dit prima het gokje waard. Zelfs Braithwate moest meer kosten.

Heh? Depay en diepte gaan toch niet samen in 1 zin? Diepte? Ik heb deze jongen nog nooit diep zien gaan. Hij is juist een speler die naar de bal komt, zelfde als Coutinho, Messi, Griezmann. En Depay is de mindere van de 3. Als Koeman diepte wilt dan moet hij Dembele sooner or later een kans geven. Imo 2x beter dan Depay mits fit. Nah, Depay heeft niks bij Barca te zoeken. Als je tussen Wijnaldum en Depay moet kiezen, doe maar Wijnaldum.

Je hebt opbouw trainers en je hebt trainers die in staat zijn om een staat van dienst af te breken. Al is het de laatste jaren met name bij Feyenoord goed gegaan, lijkt hij toch weer in zijn oude valkuil te trappen. Gino en Depay zijn toch niet wat Barca moet nastreven en als je kiest voor een NL enclave zorg dan dat het een absolute meerwaarde is en geef anders de jeugd een kans. Ik begrijp dat garanties moeilijk te geven zijn, maar bij twijfel niet oversteken. Ze hebben zoveel rotzooi gehaald de laatste jaren dat Barca echt moet ingrijpen voor je weer met spelers zit die je aan de straatstenen niet kwijt kunt. Waar is het beleid en waar is de scouting gebleven? Wanneer gaan ze dat een keer op orde maken? Ze leren het blijkbaar nooit bij Barca en dat is eeuwig zonde voor zo'n prachtige club.

Er zijn op dit moment zo veel spelers die bij Barcelona in de basis zouden staan of er dicht tegen aan zouden zitten en dan komen ze uit bij Depay en Wijnaldum.
Juist twee spelers waarvan ik denk dat er veel betere rondlopen.

Wat een armoe wanneer hij beschrijft waarom hij deze degelijke voetballers wil hebben. Hij licht wat simpele eigenschappen uit en dat moet het dan zijn, alsof hij de coach is van RKC. Ik wens Barca supporters heel veel sterkte!

Wijnaldum laat de laatste maanden bij NL elftal en LFC zien dat hij een middelmatige voetballer is. Te langzaam en te weinig techniek voor topniveau. Was bij NL elftal in alle 3 laatste wedstrijden in mijn ogen 1 van de zwakste spelers. Hij is echter een goede jongen en een echte teamspeler. Dat geeft hem veel krediet maar staat natuurlijj los van het niveau van Barça dat voor hem toch echt vele malen te hoog is.Memphis op zijn best is een topspeler. Alleen is hij zo weinig op zijn top. En in dat geval is ook hij een matige voetballer. Maar dan ook nog met een zeer eigenaardig karakter.Kortom, er zullen velen zijn die blij worden van deze mogelijke transfers maar die wonen allemaal buiten Catalonië.

Wat een negativiteit. Volgens velen hier, is Depay niet goed genoeg en is het een middelmatige voetballer. Maar als Depay voor Oranje wedstrijden beslist of minimaal heel erg belangrijk is voor de ploeg, dan is het de coach die een goede snaar heeft geraakt. Het kan niet zo zijn dat Depay gewoon de kwaliteiten heeft om belangrijk te zijn voor een ploeg. Als Depay veel inzakt en te weinig de diepte zoekt, en niet daarop wordt afgerekend door de coach, dan zal dat vast iets met het strijdplan te maken hebben, denk ik. Maar ja, misschien ben ik te simpel.ook Wijnaldum is niet goed genoeg voor velen hier. Wat heeft die nou bewezen? Bij Liverpool hangt hij er zeker maar bij en als er al iets goeds uit zijn voeten komt, dan komt dat waarschijnlijk door die coach die elke stap van Wijnaldum aan hem heeft uitgelegd. Volgens mij hebben deze 2 spelers maffia banden. Anders kan het toch niet dat ze door verschillende coaches belangrijk worden gemaakt? Hopelijk zien mensen de absurditeit in van hun comments. Wat je ook vindt van deze spelers, de ene speelt in de subtop en wordt gelinkt aan de top en de andere speelt al geruime tijd in de top. Best wel goed voor spelers die , volgens velen hier, kwaliteiten bezitten om mee te kunnen doen in de Keuken Kampioen divisie...

17 oktober 2020 om 13:10

Even voor je beeldvorming, wij hebben het hier over Barcelona, een van de grootste clubs van Europa. Nu wordt er een Nederlander trainer en 3 keer raden wat er gebeurd. Deze mooie club heeft veel aan goodwill verloren de laatste tijd en staat voor een nieuw tijdperk. Ga dan ook zelf in je scouting na of er pareltjes zijn a la Fati of Puig die Barca weer elan geven, ook al hebben ze tijd nodig om aan te passen. Waarom heeft Barca Anthony en Kudus niet proberen vast te leggen die jonger en goedkoper waren en in potentie beter. Nee, het is 'Koeman, ken jij nog wat spelers?', terwijl je als Barca af moet van dit beleid. Zorg dat je je scouting professionaliseert en lijstjes klaar hebt en met een fris nieuw Barca komt en daarnaast rekening houdt met de toekomst. Depay en Wijnaldum met alle respect passen niet in dat plaatje en laten ook zien dat ze wisselvallig zijn. Wil alleen zeggen, als je opnieuw start doe het dan goed en laat niet je oren hangen aan een passant.

17 oktober 2020 om 13:40

Gerben1978, dus die club die behoort tot 1 van de grootste clubs van de wereld, die hun successen hebben behaald zonder jouw inbreng, die weet opeens niet meer hoe het moet. Deze club heeft de laatste tijd veel goodwill verloren , omdat? Omdat de successen van de lastste 15 jaar uitblijven? Leg je erbij neer dat die tijd niet meer gaat komen. Ja Barcelona zal bij de grootste clubs blijven horen, maar niet in die mate van deze afgelopen 15 jaar. En het goodwill dat ze zijn verloren was voordat Koemand werd aangesteld. Dus laten we maar lekker wachten tot we een jaar verder zijn ofzo. En een Nederlandse trainer die 2 Nederlandse spelers wilt aantrekken, is geen ramp. 2 spelers wilt hij aantrekken van Nederlandse afkomst, dat is niet een heel elftal. En het zijn spelers die echt wel iets met een bal kunnen. Niet de namen zoals Griezman o Dembele die tot nog toe weinig klaarspelen.

17 oktober 2020 om 14:08

@stua

Met verloren goodwill bedoel ik vooral de honderden miljoenen die ze hebben uitgegeven aan spelers die in ieder geval tot nu toe geen aanwinsten zijn gebleken. De club die bekend stond om zijn opleiding haalde ineens de ene na andere dure speler wat ook nog miskopen bleken zoals bijvoorbeeld Dembele en Griezmann (gelukkig krijgt Coutinho nog een kans). Dat is geen goed signaal naar je eigen jeugd. Depay en Wijnaldum zijn uiteraard geen pannenkoeken, maar ik zie ze liever afstappen van het korte termijn beleid. Barca heeft Fati en zet daar dan een jonge potentiële speler neer in plaats van Depay. Dan kun je hem over 2 jaar moeiteloos laten inpassen. Daarnaast vind ik ze persoonlijk niet van het niveau Barca, maar dat je een andere mening hebt wil niet zeggen dat je gedachte verkeerd is, want misschien pakt het wel heel goed uit.

17 oktober 2020 om 22:13

@gerben1978 , de afgelopen 20 jaar heeft Barcelona inderdaad veel spelers opgeleid, maar minimaal net zoveel aangekocht. Maar wat mij opvalt is , dat ze de afgelopen 20 jaar maar 1 speler in de voorhoede hebben opgeleid , die is uitgegroeid tot een vaste waarde. De andere spelers hebben het niet gered. Die ene speler is Messi. Maar bij Messi vraag je je af, of opleiding ervoor heeft gezorgd voor zijn klasse of zou het niks hebben uitgemaakt waar hij opgeleid zou zijn. Fati zie ik het trouwens wel redden als vaste waarde. Ik weet niet of Depay het zal redden bij Barca, maar hij heeft in elk geval het werk-ethiek er wel voor. En dat is ook een kwaliteit waar de jeugd zich aan kan optrekken. En ik denk dat je in een team met topspelers , je eigen niveau ook zal toenemen. Denk zelfs dat ik in de spits bij Barca een paar doelpunten kan maken. En ik heb al spierpijn als ik aan rennen denk...

van Dijk ,de Ligt en de Vrij zijn de enige Nederlanders die goed genoeg zijn voor Barcelona.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren