Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Italiaanse media zien grote uitblinker bij Oranje: ‘Gewoon fantastisch’

Laatste update:

Nederland wist woensdag een punt over te houden aan de Nations League-confrontatie met Italië: 1-1. De formatie van bondscoach Frank de Boer kwam na kwartier spelen op achterstand door een goal van Lorenzo Pellegrini, maar tien minuten later maakte Donny van de Beek alweer de gelijkmaker. De Italiaanse kranten tonen zich donderdag positief verrast door het spel van Oranje en hebben complimenten in huis voor onder anderen De Boer en Frenkie de Jong.

"Nog nooit heeft een ploeg ons zo verpletterd als Nederland sinds we dit Italië zijn", schrijft La Gazzetta dello Sport. De roze sportkrant stelt dat Oranje heel anders voor de dag kwam ten opzichte van de vorige ontmoeting in september in de Johan Cruijff ArenA (0-1). "Pellegrini brak de ban en Van de Beek bracht de ploegen in evenwicht na een actie van Frenkie de Jong, gewoon een fantastische speler."

De man van de wedstrijd was niet Stefan de Vrij of Frenkie de Jong

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Oranje. Lees artikel

Corriere dello Sport, dat een 7,5 uitdeelt aan De Jong, is eveneens lovend over de middenvelder. "Nederland paste zijn formatie aan, maar slaagde er toch in om vast te houden aan de 'geometrie' (patronen, red.) van Frenkie de Jong. Hij is de grote spelmaker, het complete spel van Nederland begint bij hem. Ook de 1-1 werd door hem ingeleid. Hij danst met de bal en liet Italië op zijn ritme dansen. Pure voetbalintelligentie."

Rai Sport zag dat De Jong verdeelde en heerste en ook Calciomercato meent dat de middenvelder van Barcelona het tempo dicteerde. Laatstgenoemde medium deelt een 7 uit aan De Jong. Ook Jasper Cillessen, Van de Beek en Memphis Depay krijgen hoge cijfers in de Italiaanse pers. Hans Hateboer wordt gezien als de slechtste speler aan de kant van Oranje. De back van Atalanta krijgt in meerdere kranten een lichte onvoldoende.

De Italiaanse pers is daarnaast lovend over De Boer, die koos voor een 5-3-2 formatie. "Hij verraste zijn Italiaanse collega Roberto Mancini als een kameleon", schrijft Tuttosport bijvoorbeeld. Ook la Repubblica zag dat de ingreep van De Boer goed uitpakte. "Dit keer domineerde Italië niet dankzij de intuïtieve keuze van De Boer. Hij zorgde voor veel zenuwen in het Italiaanse kamp."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat kwam ook omdat Italië wat ruimte weg gaf. Tegen een Bosnië was het voor De Jong een stuk lastiger, maar dat komt ook omdat veel van zijn medespelers in de kleine ruimtes niet sterk zijn.

15 oktober 2020 om 10:21

Is het niet vermoeiend om als het om een (ex) Ajacied gaat altijd weer een reden te zoeken waarop je het kan bagitaliseren? Frenkie heerste gewoon tegen een niet misselijk middenveld. Was het andersom had je waarschijnlijk geroepen dat hij het alleen tegen de kleintjes laat zien..

15 oktober 2020 om 10:30

als wij een hele goede partij zien van Berghuis en hij wordt vervolgens gepasseerd voor Promes krijgen we ook van veel Ajacieden te horen dat Berghuis geen Messi en dan moeten we niet zeuren, dus dit geldt voor beide kanten

15 oktober 2020 om 10:36

Op zich is dit een realistische analyse toch. Met meer ruimte kan je vanaf de 6 positie al de beslissende pass geven, terwijl tegen een compacter team deze pass vanaf de 10 moet komen. Daarnaast is dit 5-3-2 fijner voor De Jong, omdat er op de flanken veel lege ruimtes zijn waar iedere keer iemand ander induikt. Die dynamiek is ideaal voor een passer als frenkie. Bij een 4-3-3 tegen een compact team, kan hij alleen breed geven op de backs of schuin naar voren in de voeten van de buitenspelers.. niet echt sensationeel dus.

15 oktober 2020 om 10:38

Dat Berghuis is gepasseerd, daar kan ik nog inkomen. Hij wilde twee verschillende soort spelers in de voorhoede en ik denk dat Depay meer kan brengen (als hij in goede doen is) dan Berghuis en de Jong is meer een echte kopsterke spits. Maar ik snap niet dat Berghuis er later niet inkwam. Die wissels waren inderdaad niet goed en Babel, met alle respect, die moet gewoon niet meer worden geselecteerd.

15 oktober 2020 om 11:38

Hoe kom je erbij dat ik bagatelliseer? Hij speelde werkelijk fantastisch, genot om te zien en hij is ook gewoon fantastisch. Hij krijgt, ook bij zijn club, best wel eens wat kritiek, wat in mijn ogen juist onterecht is. Tegen Bosnië waren de ruimtes klein en geef ik aan dat juist medespelers van hem daarin tekort komen waardoor je dat niet aan De Jong moet wijten.

15 oktober 2020 om 11:39

Diego_forlan - Wat zegt hij precies verkeerd dan? Frenkie de Jong is een erg goede speler, maar nog wat kwetsbaar als er weinig ruimte is op het middenveld. We hebben het dan ook over een nog relatief jonge speler. Hoeveel talent iemand ook heeft, maar als je 23 jaar bent, ben je nog niet uitgeleerd.

15 oktober 2020 om 12:07

@japiekrekel, onzin, ik vind echt dat Berghuis had moeten spelen of althans minuten had moeten maken. Wisselbeleid van De Boer is helaas nog wel ondermaats. Je zag dat de vermoeidheid toenam en dat Italië iets gevaarlijker werd met Keane op de zijkant, naast Veltman kon Berghuis nog echt wel komen, en dan niet voor slechts 3 minuten. De Jong kon echt nog wel wat vaker in stelling worden gebracht via goeie voorzetten

15 oktober 2020 om 12:17

@ajacied02 ik ben het met je eens maar ik reageerde meer op de stelling van @diego_forlan. voor mij maakt het me niet uit waar je speelt of bij welke club je vandaan komt, als je goed presteert heb je gewoon recht op speeltijd. alleen niet voor iedereen werkt het zo

15 oktober 2020 om 15:03

Alleen is het zo dat de Jong daadwerkelijk bij dezelfde club en dezelfde wedstrijden SPEELT als Messi.... Dus daar begint de manke vergelijking. Daarnaast is de Jong de daadwerkelijke verlosser van dit elftal (denk maar aan het pre de Jong nl elftal) en tot slot vond iedereen dat Berghuis juist wel goed speelde de afgelopen wedstrijden en werd dit totaal niet gebagatelliseerd met opmerkingen als het is maar een oefenwedstrijd of het is maar tegen een bepaald niveau. Berghuis werd gisteren trouwens gepasseerd voor Depay en niet voor Promes. Dat Berghuis vervolgens niet als kleuter wordt gebruikt om de laatste 3 minuutjes wat tijd te rekken, is zeker te prijzen. Berghuis wordt duidelijk serieus genomen, Babel duidelijk niet. Het zijn nooit de spelers die als belangrijk te boek staan die gebruikt worden voor een tijdrek wissel....

15 oktober 2020 om 16:42

@ninjakai alsof dat iets uitmaakt. het gaat er toch om om wat je in Oranje laat zien tussen de big boys en dan doet Berghuis het de laatste tijd gewoon uitstekend wat betekend dat hij moeiteloos mee kan in Oranje en van meerwaarde kan zijn. aan alleen harde werkers heb je ook niks, je hebt ook creativiteit nodig en Berghuis is onze enige creatieve speler samen met Ihattaren momenteel

Bizar hoe Frenkie keer op keer versnelde met de bal aan zijn voet, niemand hield hem bij. De Boer loof ik om zijn durf m.b.t. zijn startopstelling. Ik kijk dan weer kritisch naar zijn wisselbeleid. Waarom niet Malen of Berghuis de laatste 20 minuten?

15 oktober 2020 om 10:11

Die 2 dingen waren mij ook opgevallen... berghuis kun je toch gewoon niet meer omheen ...

15 oktober 2020 om 10:21

Als er 433 werd gespeeld had Berghuis hoe dan ook gestart. In een 532 heeft Berghuis geen enkele meerwaarde. Malen had je daarentegen gewoon kunnen brengen de laatste 20 minuten. Daarnaast jammer dat er geen goede lopende middenvelder in de selectie zit, dan had je vd Beek of Wijnaldum nog kunnen vervangen. Koopmeiners en Strootman waren hier beide te statisch en niet geschikt voor.

15 oktober 2020 om 10:38

Tegelijkertijd was de wissel Veltman voor Blind een hele goede zet. Na de invalbeurt van Florenzi en Kean, werden we op links overlopen en kreeg Italië grip op de wedstrijd. Door Veltman erin te zetten en Van Dijk en Aké een positie naar links te schuiven, werd die angel er volledig uitgehaald en kreeg nederland weer grip.

15 oktober 2020 om 10:50

Geen goede lopende middenvelder? Daar hebben we er juist 2 van, Donny & Gini.

15 oktober 2020 om 10:55

Ik had Berghuis wel graag rondom de Jong wil zien in plaats van Depay. Ik vond Depay gisteren toch ook vaak ongelukkig en de meer dynamische Berghuis had de toch relatief statische verdediging wellicht meer in de problemen kunnen brengen.

15 oktober 2020 om 11:06

ik zag halverwege de helft De Jong een kwartier weg lopen uit de spitspositie. Volgens mij heeft hij dan ook totaal geen meerwaarde. Lekker in de 16 hangen en niet gaan mee voetballen aan de zijkant.

15 oktober 2020 om 11:08

@rochus ja ik snap ook niet precies waarom de Italiaanse kranten zo lovend waren over Depay, Dit was toch zeker niet zn beste interland. Veel balverlies, mislukte acties enz.hij bleef het proberen, dat is op zich positief, maar soms even wat makkelijker spelen kan toch geen kwaad.

15 oktober 2020 om 11:22

Daarnaast jammer dat er geen goede lopende middenvelder in de selectie zit, dan had je vd Beek of Wijnaldum nog kunnen vervangen. -> Waarmee ik dus aangeef dat dit dit dus je lopende middenvelders zijn. Maar misschien had ik moeten specificeren en moeten zeggen dat er geen goede lopende middenvelder op de bank zat.

15 oktober 2020 om 12:14

@theo4ever? Heeft Berghuis een hattrick gemaakt of blinkt hij wekelijks uit in een Europese topcompetitie? Je doet alsof hij Messi is

15 oktober 2020 om 15:20

Robben deed het prima in een 2 mans aanval en is statischer dan berghuis.. andere kwaliteit maar de vorm van berghuis is moeilijk te ontkennen (alleen voor enkele feyenoordhaters hier dan, maar die worden zelfs door ajacieden uitgelachen)

15 oktober 2020 om 10:26

Ik denk dat 532 geen formatie is voor Berghuis. Ik denk wel dat wanneer we eenmaal terug zijn bij 433, Berghuis meteen opgesteld moet worden. Ik zou het met hem op rechtsbuiten op het EK ook aandurven als hij deze vorm vasthoudt.

15 oktober 2020 om 10:43

Dit 5-3-2 is ideaal voor de kwaliteiten van dit oranje. Mocht je vervolgens een voorsprong krijgt en meer onder druk komt, zou Malen de eerste wissel moeten zijn met zijn snelheid. Bij een achterstand zou Berghuis de eerste wissel moeten zijn om Luuk de Jong te bedienen (zoals tegen Bosnië. Als je die scenario's erin slijpt heeft oranje wel een prima basis om iedere wedstrijd te kantelen.

15 oktober 2020 om 10:55

@simonsays: Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had Depay zeker gewisseld (denk voor Malen). Berghuis had ook gekund, maar dan had ik hem gewisseld voor Vd Beek. Luuk de Jong was echt een rustpunt voorin, die had ik laten staan.

15 oktober 2020 om 15:39

Ik was gewoon nooit gestart met Luuk de Jong. Voegt in mijn ogen zeer weinig toe aan het spel van Oranje, maar wellicht dat iemand anders mij het licht kan laten zien. Ik zou daar gewoon starten met Malen of Berghuis, beetje afhankelijk van de tegenstander. Wel nog steeds naar Memphis, want ook al speelde hij geen wereldpot, er gaat toch veel dreiging van hem uit en hij is gewoon in alles beter dan De Jong (op het koppen na dan). Frenky speelde echt fenomenaal, bepaald alles bij Oranje. Die Italianen kunnen dat ook zo mooi verwoorden in hun kranten he, geweldig. Zijn versnelling aan de bal, op elk moment, zijn overzicht, echt een genot om naar te kijken. Laten we alsjeblieft vasthouden aan de 3-5-2 of 5-3-2, want we hebben er gewoon het juiste materiaal voor. Helemaal als De Ligt terug is, dan kan je Ake vervangen door hem en dan Van Dijk op de positie van Ake. De Ligt dan op de rechtercentrale kant (kan nog beter doordekken dan De Vrij) en dan de Vrij dus echt centraal, waar hi na de wissel van Blind ook kwam te spelen. Enige echte zorgenkindje is voorlopig de rechtsback, want Hateboer is gewoon niet goed genoeg. Dan maar Dumfries, al heeft hij mij ook nooit overtuigd. Misschien anders Kuijt maar weer van stal trekken....;-)

Cillisen
de Ligt
De Vrij
van Dijk
Dumf/Promes
Wijnaldum
Frenk
Blind/Ake
Beek
Berghuis
Memphis

Nederland speelde ook gewoon prima. Snap het gezeur bij sommigen leden totaal niet. Lijkt eerder op puur misgunnen van de Boer.
Er zat perspectief in het spel. Klaar.

15 oktober 2020 om 09:58

Ja prima om mee verder te bouwen. Hateboer eruit voor Dumfries. De Ligt voor Ake. En nog wat meer wedstrijden in deze formatie en je kunt elk team verrassen, terwijl je defensief enorm sterk staat.

15 oktober 2020 om 10:02

Ik vond Ake een best goede pot spelen. Ik had De Vrij centraal gezet en Van Dijk rechts. Misschien volgende keer Van Dijk links (speelt hij bij Liverpool ook toch) en De Ligt rechts.

15 oktober 2020 om 10:05

Wel benieuwd dat als Oranje straks weer met vier verdedigers gaat spelen of De Vrij of De Ligt dan gaat spelen. De Vrij sloopt de Serie A en speelde ook in deze interlands zeer sterk. In een 532 lijkt het me logisch wie er zullen spelen.

15 oktober 2020 om 10:07

Hij zegt ook niet dat de Ligt basis moet staan ten opzichte van de Vrij. Hij vindt dat Ake plaats moet maken.

15 oktober 2020 om 10:46

Elfenomeno. Daarnaast heeft De Vrij een fantastisch WK gespeeld in die formatie en zie je hem bij Inter ook zijn hoogst mogelijke niveau halen in een 5-mans achterhoede.

15 oktober 2020 om 11:54

@fcg Ake speelde echt slecht. Minste vh veld. Continu liet hij zijn man lopen of maakte hij een verkeerde keuze. Niet goed genoeg. Hateboer was ook slecht.

Slecht waren: ake, hateboer, wijnaldum en Depay
Goed waren: Cillessen, de Vrij, Blind, Veltman (viel superieur in) en Frenkie.
De andere waren ‘oke’

Dus als je de vc wisselt tussen de Vrij, de Ligt en Veltman heb je een super verdedigend blok.
Blind op vl of middenveld. Als vr kan je dumfries proberen. Geen superspeler, maar verdedigend denk ik meer solide. VL is na blind lastig. Wijndal op termijn maar is nu nog wat ligt.

15 oktober 2020 om 10:01

Er is geen kritiek op de opstelling, alleen zag je in het laatste halfuur, door vermoeidheid en wissels bij Italie dat er wel iets een beetje aangepast mocht worden en dat gebeurde niet.

15 oktober 2020 om 10:14

Zie er helaas toch genoeg klagen over het opstellen van Blind, en het ontbreken van Berghuis bijvoorbeeld. Maar ach, je kunt ook nooit iedereen tevreden stellen.

15 oktober 2020 om 10:16

Vooraf had ik dat ook, achteraf minder. Vind nog wel dat een Malen of Berghuis na een uur Depay wel had mogen vervangen.

15 oktober 2020 om 10:43

Blind deed het deze wedstrijd anders prima en Berghuis, tja had hij Depay moeten vervangen? Want met deze opstelling is dat de enige speler die hij had kunnen vervangen, want L de Jong was de kopsterke echte spits. Waar ik wel over verbaasde is dat Berghuis niet werd gebracht voor Depay en dat Babel uit de oude doos getrokken werd.

15 oktober 2020 om 10:02

Zeker. We missen alleen goede spitsen want de Jong en Memphis zijn gewoon net niet

15 oktober 2020 om 10:26

Memphis heeft tig wedstrijden beslist. Gisteren moet hij in zn eentje wat acties maken want Luuk de Jong kan niet mee in het aanvalsspel. In ieder geval niet met deze tactiek. Vd beek speelt verstoppertje. Wijnaldum probeerde wel wat maar is niet in vorm.
Als depay malen en berghuis ipv vd beek en de Jong om zich heen had, zat er veel meer voetbal in de aanval.

15 oktober 2020 om 11:02

@feye88: Ik vond De Jong wel heel fijn hoor. Hij was een rustpunt voorin. Wijnaldum was gisteren wel echt dramatisch. Ik had Depay gewisseld voor Malen, ik zie Berghuis om De Jong heen niet renderen. Dan had ik Berghuis gewisseld voor Vd Beek.

Mooi voor de Boer, wat hij wilde kwam tot uiting dat is mooi om te zien. Iedereen heeft het er altijd over dat Luuk de jong niet kan voetballen, ik heb hem gisteren anders prima mee zien spelen. Hij had veel goede kaatsen en ook af en toe rust aan de bal. Al met al een mooie wedstrijd voor Nederland

15 oktober 2020 om 11:04

Luuk is een beetje op en af. Als aanspeelpunt heel vaak uitstekend maar af en toe ook enorme missers waarbij het lijkt alsof hij de techniek van een verdediger uit de KKD heeft.

15 oktober 2020 om 11:58

En luuk zou kopsterk moeten zijn, maar was juist zwak met het hoofd. Had twee keer met de kop moeten scoren maar miste ruim. Qua meedoen met het spel viel hij mij wel positief op.
Een type malen ernaast lijkt mij beter dan depay. Aangenomen dat malen zijn niveau van een jaartje geleden weer kan halen en verder kan doorgroeien.

15 oktober 2020 om 12:06

Klopt, het komt af en toe zo slungelig over. Maar juist in de laatste twee interlands viel me op dat het veel beter oogde van hem dan ik gewend was. Uit de spits komen, kaatsen of even vasthouden, prima. Gevoelsmatig dus minder balverlies geleden dan Memphis die het vaker zoekt in de individuele actie.

De Jong krijgt wel eens een emmer gal over zich heen dus deze mag ie van mij ook opstrijken. Goede voetballers komen altijd bovendrijven, het zal wel s op en af gaan maar het wordt alleen maar beter met hem.

15 oktober 2020 om 10:14

Dat hij kan wat hij gisteren liet zien dat weten we. Dat mensen gaan zeuren bij wat mindere wedstrijden...tsja, welke speler is dat niet overkomen? Hij is 23, daar zit nog een heleboel rek in. Die wordt alleen maar beter. Maar ik ben het wel met Van der Vaart eens: dat die jongen eens wat doelgerichter durft te zijn. Ik weet niet of hij kán schieten, maar dat doet hij veel te weinig. Hij heeft een geweldige pass in huis, dan heeft hij toch wel íets van traptechniek? Ik hoop dat hij hiermee aan de slag gaat en uitgerekend Koeman hem hier een beetje in kan gaan helpen. Die weet toch wel waar hij het over heeft. Na iedere training wat afwerkoefeningen en aan zijn traptechniek werken.

15 oktober 2020 om 10:19

Het rare is dat hij vroeger geregeld op 10 heeft gestaan en doelpunten maakte. Maar als hij nu in schietpositie komt heeft ie ineens het schietvermogen van een keeper. Bizar voor iemand met zijn traptechniek. En daarom heeft ie het schieten nu maar opgegeven volgens mij. Maar je zag al aan de Italianen dat ze puur passlijnen aan het afdekken waren toen De Jong zo richting doel liep. Stel je toch voor dat die jongen ineens het vertrouwen krijgt om te poeieren haha, dan wordt het echt een bizarre speler

15 oktober 2020 om 10:26

Ja en zeker omdat hij het ooit wel redelijk heeft gekund moet dat toch op z'n minst een béétje op te trainen zijn? De één gaat extra de sportschool in na de training. De ander doet dit. Van Hooijdonk gaf ook ooit aan dat hij zijn goede vrije trap dankte aan structureel extra trainen. Sneijder hetzelfde. Die gaf bovendien aan dat hij daarin profijt had van zijn tijd onder Koeman.

1-1 gespeeld, niet bijster veel kansen gecreëerd, niet beter gespeeld dan Italie, maar hey Frenkie was weer top hoor, als Frenkie top is en we winnen nooit wat voegt ie dan precies toe? Hoe belangrijk is hij dan ? Wordt wel weer heel groot gemaakt een paar versnellingen waarna een balletje breed volgt.

15 oktober 2020 om 10:13

Ja dan moet je echt wat meer op Frenkie letten in dit soort wedstrijden. Het is niet voor niets dat iedereen heel erg lovend is over zijn voetbalkwaliteiten. Hetgeen bijna unieke wat hij toevoegt is dat hij door zijn sterke dribbel en korte versnelling bijna altijd een man meer situatie creëert op het middenveld. Al laat hij dat in mijn ogen ook veel te weinig zien het afgelopen jaar. Maar Frenkie die een goede wedstrijd speelt is wat mij betreft echt een genot om naar te kijken. En volgens mij hoef je niet heel veel voetbal te volgen om te zien dat dit een bijzondere speler is.

15 oktober 2020 om 10:16

Het blijft nog steeds een teamsport he. Dus Frenkie kan wat jou betreft de sterren van de hemel spelen, maar als we niet winnen dan voegt ie niks toe? Wat een onzin zeg.

15 oktober 2020 om 10:23

Maar misschien zou je er goed aan doen om dan net iets verder te kijken dan je neus lang is. Waarom creeerden we niet bijster veel kansen? Volgens mij omdat er gister zon zeven of acht grote mogelijkheden omzeep werden geholpen. Overigens speelden we wel degelijk beter dan Italie, maar prima om in jou verhaal mee te gaan. Hoe kwam het dat we in ieder geval gelijkwaardig waren? Doordat we nu wel het middenveld konden domineren. En hoe kwam dat? Ik denk dat je mijn antwoord weet. En als je echt niet ziet wat De Jong toevoegt na een pot zoals gister dan heb je of heel weinig verstand van voetbal, of een aversie tegen die jongen. Want het is in mijn ogen niet zo moeilijk om de meerwaarde te zien van een speler die tien keer in een wedstrijd drie spelers uitspeelt waardoor je met vijf man zo richting de laatste linie van de tegenstander kan rennen.

15 oktober 2020 om 10:35

Ik let juist heel erg op Frenkie week in week uit, om nou te zien wat iedereen ziet, hij creëert helemaal geen man meer situatie, want door zijn gedraai geeft hij juist spelers van de tegenpartij de tijd om terug te komen, heel leuk dat hij 1 speler uitspeelt maar in die tijd dat hij hem uitspeelt zijn alle andere spelers weer omgeschakeld en staan ze verdedigend gepositioneerd. Doet hij dit 30 meter hoger, en geeft ie daarna een beslissende splijtende pass dan heb je iets aan hem, maar dit voegt echt weinig toe.

15 oktober 2020 om 10:52

Dan snap jij het spelletje niet. Het is niet zijn taak om splijtende passes of assists te geven.

15 oktober 2020 om 11:05

Wat is dan wel zijn taak? De bal in de breedte spelen zeker?

15 oktober 2020 om 11:27

Haha nee @cr7_arsenal, zijn taak is om een man meer te creeren. Wat hij ook doet. Gister echt meermaals dat iedere andere speler de bal rustig had teruggespeeld op een centrale verdediger, maar De Jong loopt nog een paar meter door, kapt zijn tegenstander uit en speelt de bal tussen de middenvelders van Italie door, naar voren. Dat 'balletje breed' gedoe werd ook altijd over Blind gezegd en ook daar is het complete onzin. Zowel hij als Frenkie de Jong zijn meesters in het vinden van spelers tussen de linies. Gister ook hoe De Jong aan de rechterkant doorstoomt en 10 van de 10 spelers een balletje op Hateboer hadden gegeven. Wat doet de Jong? Die speelt de bal tussen wat Italianen door naar links waardoor er in het centrum iemand helemaal vrij staat en vervolgens de bal op Blind kan geven die opkomt. Dat zijn geen assists en zelfs geen voorassists, maar wel passes die een tegenstander openbreken. En nogmaals, als je dat soort acties echt niet op waarde kan schatten en bij De Jong alleen ziet dat hij zogenaamd de tegenstander laat terugplooien en balletjes breed geeft, dan zou je er goed aan doen niet meer op De Jong te letten maar alleen nog op spelers vanaf de nummer 10 positie. Die beslissende acties zijn namelijk wat makkelijker te meten met assists en doelpunten.

15 oktober 2020 om 15:47

Hilarisch. Elke trainer in de wereld wil Frenkie de Jong hebben, van Guardiola tot aan Mancini. Dat heeft Mancini ook na deze wedstrijd weer gezegd, maar ene cr7_arsenal vind hem maar beperkt. Wie denk je dat er meer verstand van heeft ontzettende nitwit. Ga alsjeblieft bij de plaatselijke korfbalclub commentaar geven, maar als je nog serieus genomen wil worden kan je hier beter zwijgen.

15 oktober 2020 om 12:10

Verwacht jij dan dat Nederland veel beter zou moeten zijn dan Italië? Dat Italië heeft gestunt met een gelijkspel tegen oranje?

15 oktober 2020 om 12:18

Het is nota bene de Italiaanse media die dit over Frenkie zeggen, als je niet ziet wat hij precies toevoegt... Hij versnelt het spel op het middenveld naar voren toe, heeft een goeie verdedigende actie in huis, gister paar keer gezien, hij heeft de eindpass in huis, ook gister laten zien, het enige wat er nog aan ontbreekt is inderdaad het schot op goal. Hij komt in de positie dus dan zou hij best de trekker mogen overhalen, faalangst niet nodig

Wil nu de Frenkie ‘haters’ wel zien. Vorig week nog alleen maar negativiteit, risicoloze passes blabla dit dat en nu is hij onze nationale held. Zo snel kan het gaan in de voetbalwereld..

15 oktober 2020 om 10:09

Je doet nu feitelijk gewoon hetzelfde.... Hij laat namelijk al een jaar te weinig zien, maar dit was een prima wedstrijd. Dan ben je geen hater, dan ben je realistisch. Of vind jij zijn transfersom te rechtvaardigen als hij enkel balletjes terug en breed speelt? Als Barcelona zou ik meer van hem eisen

15 oktober 2020 om 11:20

Dit is zo’n goedkope, populistische opmerking. Wat moet Barcelona allemaal van hem eisen dan? Een verdedigende middenvelder die er 15 inschiet? Laat me niet lachen. Vind je Busquets ook een matige speler, omdat hij ‘alleen maar’ balletjes terug en breed speelt? Beter opletten en meer kijken, hij heeft zowel met zijn dribbels als passes, als het kan, drang naar voren. Hij is een controleur, dus hij pompt niet roekeloos ballen naar de aanvallers.

15 oktober 2020 om 12:04

Hij moet alleen nog wel consistenter worden. De enigste reden waarom hij wisselvallig is, is omdat hij soms nog wat te bang is om z'n eigen spel te spelen. Als die twijfel eenmaal wegvalt (kwestie van tijd), dan word het denk ik echt pas genieten. Ik denk dat hij soms nog niet goed weet wat hij met z'n kwaliteiten aanmoet en hoe zeldzaam dergelijke kwaliteiten zijn. Hij heeft nog iets te veel respect voor het niveau waarop hij speelt en te weinig respect voor zichzelf als speler; althans, dat is mijn observatie.

15 oktober 2020 om 10:12

Als hij slecht speelt, mag dat benoemd worden toch? Of moet iedereen maar altijd die zogenaamde Nederlandse talenten ophemelen?

15 oktober 2020 om 10:14

Dat mag zeker benoemd worden. Het is alleen dat heel de wereld lovend is over Frenkie. In Engeland, Italië, Spanje etc. zijn ze allemaal lyrisch over hem. Tuurlijk is dit soms overdreven en hij wordt ook wel gewezen op slechte wedstrijden, terecht ook. Alleen hier in Nederland leeft echt de norm dat we allemaal even normaal moeten doen omtrent Frenkie. Hij wordt nergens zoveel afgebrand als in eigen land... Echt enorm jammer vind ik dat.

15 oktober 2020 om 10:23

Je moet de berichtgeving op vz met een korreltje zout nemen. De Jong is een geweldenaar. Maar met zijn kwaliteiten moet hij toch veel vaker beslissend zijn? Die voorassist gisteren was geniaal. Maar dat laat hij lang niet altijd zien. En als hij zulke acties niet maakt, dan is het een tikkie breed speler.
Zodra hij consistent zo speelt als gisteren is het zo'n beetje de beste middenvelder die er is. Maar als hij dat niet doet, en dat gebeurt regelmatig, dan is dat jammer.

15 oktober 2020 om 10:13

Nationale held haha. Overdrijven is ook een kunst. Vorige wedstrijd was het kritiek gewoon terecht. Nu speelde ze gisteren goed maar spelen we nog steeds gelijk, en daar heb je niets aan. Daarom begrijp ik de wissel veltman voor blind, hateboer op rechtshalf niet. Je moest winnen, breng dan berghuis en ga met meer risico spelen. En dit was wedere risicoloos al was het spel wel veel beter

15 oktober 2020 om 10:19

Wat begrijp je niet aan het feit, dat Blind een paar keer eruit werd gelopen door Kean? Een coach moet daar na handelen, Aké is sneller en fysiek sterker. Dus die keuze was heel goed te billijken, en wat nog het meest ironische was. Dat Veltman foutloos inviel, en 3 keer een 100% kans onschadelijk maakte. Ben zeker niet zijn grootste fan, maar hij deed het prima gisteren waren velen daar ook teleurgesteld om. 😬🤦🏾‍♂️

15 oktober 2020 om 10:33

Ik vond de wissel van veltman echt wel goed. Alleen jammer dat er niet meer wissels werden gedaan. L de jong en vd beek voor berghuis en malen had in ieder geval voor een impuls gezorgd.
We moeten maar snel gaan kijken wat spelers als gakpo kunnen bijdragen

15 oktober 2020 om 10:34

Waar geef ik aan dat dat het niet zo is? Je doet nu een aaname maar deze is nergens op mijn comment gebaseerd. Ik refereer naar het risicoloze wisselbeleid van de boer. Na deze wissel wordt er 442 gespeeld met hateboer op rechtshalf. Waarom dan niet berghuis voor blind en hateboer op rechtsback laten spelen. Gelijkspel jeb je niets aan. Ik zou graag wat meer risico willen zien van de boer. Hij speelt ye veel op safe. Veltman viel uitstekend in, daar kan ik helaas niet onderuit

15 oktober 2020 om 19:53

Na de wissel van Veltman voor Blind, bleven ze gewoon 5-3-2 spelen hoor, geen idee hoe je erbij komt dat het toen een 4-4-2 werd. Ja die matige verslaggever riep het, maar zag het gewoon verkeerd. Hateboer bleef gewoon klungelen op links en Ake ging op de positie van Blind spelen, wat logisch was met Keane als tegenstander. Van Dijk werd de linker van de 3 (centrale) verdedigers, Dvrij ging echt centraal en Veltman kwam op links centraal.

15 oktober 2020 om 23:12

Omdat hateboer de gehele wedstrijd misschien al door de mand viel? Zou toch niet verstandig zijn om hem dan rb verder te laten spelen. Hij had hem uiteraard wel kunnen wisselen, maar ik begrijp ook dat frank niet meer risico wilde nemen. Stel dat er werd verloren? Dan had hij een groot probleem gehad, om een simpele reden dat hij al met 10-0 achter stond bij zijn aantreden.

15 oktober 2020 om 10:17

Frenkie ‘haters’ waarom zou iemand Frenkie zonder reden haten? Ik ben altijd kritisch op Frenkie omdat ik weet dat hij groter wordt gemaakt dan dat hij is, maar ben absoluut geen hater vind jet een leuk talent, en een leuke knul in interviews. Maar dit gehype moet stoppen, Nederland speelt gelijk, in een wedstrijd die je ook kan verliezen, en we praten over een absolute uitblinker. Hoe is het mogelijk, wat voeg je dan toe? Ik weet dat voetbal een teamsport is maar meestal als een topspeler uitblinkt komt er wel wat uit voort (doelpunten, assists, een resultaat) maar Frenkie is de enige speler in de Nederlandse geschiedenis die kan uitblinken in verliespartijen en gelijk spelletjes. Leg mij uit waarin hij zo geweldig is, en wat dat werkelijk toe voegt aan zn ploeg, want ik zie het niet zie een speler die door dat gedraai op zn eigen heft een speler vaak te lang bij zich houd en hem vervolgens vaak op safe speelt in de breedte. Het ziet er heel mooi uit en hij doet het heel elegant, maar het voegt echt bijna niks toe, sterker nog door dat gedraai duurt het alleen maar langer voor dat hij de bal sleelt.

15 oktober 2020 om 10:25

Wanneer je niet ziet dat de Jong altijd de voetballende oplossing probeert te vinden, dat dit als dit kan altijd naar voren is, dat hij met wachten juist ruimte creã«ert en met zijn versnelling een meerderheid creã«ert, ben je of blind of heb je een ontzettend groot bord voor je kop.

15 oktober 2020 om 10:41

De voetballende oplossing? Gast waar heb je t over een pass terug naar je centrale verdediger is altijd de voetballende oplossing, of een risicoloos passje breed. Dat heet dan ‘de bal in de ploeg houden’. Maar voor hoe de media en velen hier op de site doen mag je wel meer verwachten. Ik kom uit een andere tijd, waar als Sneijder een geweldige wedstrijd speelde hij hoogst persoonlijk verantwoordelijk was voor 2/3 goals.

15 oktober 2020 om 11:06

Frenkie dribbelde gisteravond 3 a 4 keer zo'n beetje van het eigen strafschopgebied tot aan die van Italië. Als je daar de waarde niet van inziet heb je er geen verstand van. Italië kreeg totaal geen grip op hem.

15 oktober 2020 om 12:32

Ff serieus cr7_arsenal, met welke vooringenomenheid heb je gister op frenkie lopen letten want je betoog slaat als een tang op een varken ouwe. Frenkie deelde in de malaise tegen Bosnië, volmondig ja. Maar gister was hij weer een van de redenen waarom NL best hoge ogen zou kunnen gooien op het EK.Ik zag een Frenkie zoals ik die ook tegen een Real Madrid zag in seizoen 2018/2019, langs spelers dribbelen, met voorwaartse passes strooien richting een Wijnaldum, opkomende Blind, of Depay. Sterk in de combinatie, oog voor de lopende man, uitzakken wanneer balverlies dreigde etc. Temporiseren (die balletjes breed waar jij het over hebt) wanneer dat moest om onder de Italiaanse druk uit te voetballen. Je zag op een gegeven moment dat Italië niet meer full force durfde te pressen, ja hoe denk je dat dat kwam? Het Italië van in de Amsterdam Arena domineerde vanwege een Spinazolla, maar ook vanwege de constante druk op het middenveld. Nu speelden we goed onder die druk uit, ja en natuurlijk was het niet altijd even goed. Maar dit stemt mij echt wel tot tevredenheid, hopelijk zitten we in een stijgende lijn.En wat betreft de vergelijking Sneijder met De Jong, ja sorry hoor maar dan heb je d'r echt geen kaas van gegeten. Sneijder was een 10 puur sang, links en rechtsbenig. Die heeft weleens op de positie van Frenkie gespeeld, als controleur maar daar bakte hij er naar mijn mening weinig van.

15 oktober 2020 om 23:15

Je weet dat je op een voetbalforum zit. Je weet wel die sport met 2 doeltjes, 22 spelers en 1 bal. Dus als luuk de jong gewoon die bal.had ingekopt. Iets wat zelfs mijn overleden oma nog had gedaan, dan was het volgens jou wel een topspeler.

15 oktober 2020 om 23:18

Andere tijd en je noemt sneijder 😂😂😂 wesley nam de vrije trappen en speelde op 10. Hoezo zou hij meer goals maken.

15 oktober 2020 om 10:30

Frenkie de Jong heeft geen ‘haters’ in Nederland. Hoe kom je hierbij?

Nationale held? Zo snel kan het inderdaad gaan...

15 oktober 2020 om 10:34

geldt dat niet voor elke speler? Depay speelde onder Koeman aardig wat weergaloze partijen maar die kan er nu ook niks van volgens velen. nu speelt Frenkie een keer weer sporadisch een goede partij en dan moeten we na 1 zwaluw gelijk al onze woorden terug nemen. alsof hij recent niet gewoon heel veel matige potten heeft gespeeld in Oranje. laat hem dit eerst eens meerdere wedstrijden op rij laten zien voordat elk beetje kritiek op Frenkie meteen de woorden zijn van een zogenaamde hater

15 oktober 2020 om 15:13

Zelfs in Frenkie zijn slechte wedstrijden hoort ie nog steeds bij de best presterende oranje-spelers op het veld. Bij Barcelona zakt hij nog wel eens dieper door het ijs. Ik vond hem tegen Bosnië ook als een van de weinige een prima wedstrijd spelen. Wel heeft hij tegen ploegen die zich ingraven meer moeite om zijn stempel te drukken zoals hij gisteren deed.depay is natuurlijk een heel ander type speler. Zelfs de wedstrijden waar hij zijn momenten pakte, zag het er voor de rest ook niet bijster goed uit. Dit zijn 2 spelers aan het uiterste van het risico-spectrum. Juist door deze verschillen kunnen ze fantastisch bij elkaar in een elftal.overigens hoop ik dat we voor de volgende keer tegen een ingravende tegenstander weer eens een buitenspeler opstellen die de achterlijn kan halen, zodat we de verdediging uit elkaar kunnen trekken (vinden ze niet fijn). Ik durf alleen niet te zeggen wie hiervoor de beste optie is.

Ik vind het vreemd dat Blind niet genoemd wordt, want Blind creeerde een man meer sitiuatie op het middenveld en was zoals gewoonlijk ijzersterk in de passing. Met name Wijnaldum mag weleens op cursus bij Blind, want wat was zijn passing weer matig; zeker voor een speler van een topclub. Bijna elke ionterland grossiert hij in balverlies door slechts passing. Overigens snap ik het goede rapport van Depay ook niet, want Depay is weleenswaar ijzersterk in de duels en hij heeft erg goede dribbels, dat is het dan ook meteen. Het ontbreekt hem aan overzicht en zijn passing en aannames zijn ondermaats voor een international; en zijn taak is dat hij als kapstok moet dienen en die bal moet vasthouden!. Zijn "assist" op v/d Beek was de ironie ten top. Hij kijkt niet en schiet lukraak, raakt Donny die daarmee een kans kreeg. Ik verlang geen Messiaans overzicht, maar een goede spits heeft al gekeken voordat de bal komt en weet ongeveer waar iedereen om hem heenstaat en waar de bal heen moet. Maar goed, ik ben een roepende in de woestijn, want zodra je uitzonderlijk goed kan dribbelen en af een toe een penalty erin schiet schijn je een topspits te zijn. Als laatste wil ik FdB vragen Hateboer nooit meer te seleceren. Gebruik Dumfries als back als er een goede verdediger nodig is, met Veltman als backup en gebruik een speler als Promes als de back vrijheid krijgt om aan te vallen. Ik vind het zo jammer dat Mazraoui voor Marokko heeft gekozen, want die kan zowel aanvallen als verdedigen.

15 oktober 2020 om 10:19

Echt? Hij schoot lukraak? Donny had niet in de baan van een schot dat naar de verre hoek ging moeten staan. Met puur toeval kwam het goed, maar dat kun je depay echt niet verwijten.
Ook die voorzet op Luuk de jong in de eerste helft kwam van memphis.
Ja, er gaat veel fout maar hij was gisteren wel een handenbinder met weinig afspeelmogelijkheden.
Depay wordt ineens afgeschilderd als boeman. Terwijl hij oranje ontzettend vaak heeft gered.
Wijnaldum speelde niet groots maar zorgde wel voor gevaar.

15 oktober 2020 om 10:26

Depay kan uiteraard best aardig voetballen. Zijn grootste mankement is dat hij zichzelf overschat en denkt de spelverdeler uit te moeten hangen, terwijl hij dat niet kan en ook te vaak slechte beslissingen neemt omdat hij de beslissende man wil zijn. Een voorbeeld is dat compleet nutteloze, domme schot van 25 meter rond de 90ste minuut. Er waren zo'n 4 man voor de bal en we stonden goed gepositioneerd om, als hij wat meer geduld had en de bal aan iemand met hersens had (terug)gegeven, zoals Frenkie, uiteindelijk tot een mogelijkheid te komen met een hogere slagingskans dat dat kansloze schot.

15 oktober 2020 om 10:43

Ach, jij bent in staat om Donny te verwijten dat hij scoorde of niet Feye88? Want als Donny altijd verstoppertje speelt en als Depay niet lukraak schoot, snap ik niet hoe dat in mijn ogen wilde schot tegen Donny aan kwam. Het is helemaal geen garantie dat die het doel had getroffen. De overtuiging waarmee Donny hem binnen werkte daarentegen klaarblijkelijk wel. Daarbij is juist het wapen van Donny, dat hij altijd op die gevaarlijke plekken staat. Dus dat hele verstoppertje verhaal begrijp ik niets van. Het is niet zo dat iedere aanval zoals bij Memphis en Wijnaldum om zeep wordt geholpen door Donny.

15 oktober 2020 om 11:31

Nee myvision. Elke goal is een goede goal. Maar donny stond gisteren toch gewoon niet goed? Stond bij toeval op de plek waar een bal tegen hem aangeschoten werd. Waarom dat lukraak genoemd wordt weet ik niet. Want het was een schot dat geplaatst naar de hoek ging.
Maar verder is hij nauwelijks voorgekomen in het spel. Memphis en wijnaldum maken fouten, maar die proberen wel te winnen. Het enige gevaar in de tweede helft kwam door hen en de fenomenale frenkie.
Het wapen van Donny gebruikte hij gisteren niet en in het veldspel kwam hij niet veel voor.

15 oktober 2020 om 11:34

@feye88 dat schot van Depay was logischer om in de rechterhoek te gaan. Vandaar dat Van de Beek naar links sprong. Niet zo vreemd. En ik zie dat je echt constant de prestatie van Wijnaldum aan het bagatelliseren bent als zijnde 'niet groots' of 'niet zijn beste wedstrijd', maar 'wel voor gevaar zorgend'. Met alle respect, maar Dumfries zorgde de vorige wedstrijd ook voor dreiging. Het probleem was alleen dat hij vervolgens geen enkele goede bal gaf. Dat Wijnaldum een keer een loopactie in de diepte maakte waarna de bal van Depay net niet aankwam is top, maar dat neemt niet weg dat Wijnaldum letterlijk drie a vier keer een grote mogelijkheid omzeep hielp. Dat Oranje gewoon kon doorlopen met vier of vijf man richting de verdedigers van Italie en dat Wijnaldum weer een zaadbal gaf of op een gegeven moment zelfs schoot waar hij beter had kunnen passen. Dan kun je nog zoveel gevaar stichten, maar dan heb ik toch liever iemand als Van de Beek die gister in dergelijke gevallen misschien twee keer de bal is kwijtgeraakt en voor de rest alleen maar de juiste keuzes heeft gemaakt. Donny en Wijnaldum speelden allebei niet groots, maar bij Wijnaldum was het - zeker in de eerste helft maar ook een groot deel van de tweede helft - wederom schrijnend

15 oktober 2020 om 11:49

Nou ja, het zegt wel wat dat je het voor een aanvaller moet opnemen met argumenten als "maar hij gaf een goede voorzet op de spits" en het feit dat je een zondagsschot afschuift op een speler die in de weg zou staan. Memphis speelde gewoon niet zo goed evenals Wijnaldum. De laatstgenoemde herstelde zich enigszins in de tweede helft, maar goed was het zeker niet van beide heren. Dat mag ook gewoon gezegd worden. We gaan die oliedomme fout van Hateboer toch ook niet afschuiven op de speler die de bal daarvoor al verloor?

15 oktober 2020 om 12:16

Een zondagsschot? Hoe kom je erbij. Dat is feitelijk gewoon niet juist. Het was een bal in de hoek en van beek springt ervoor terwijl hij daar niets te zoeken heeft.
Verder zijn we het gewoon oneens. Dat mag. Maar dat het een zondagsschot was slaat echt als een tang op een varken.

15 oktober 2020 om 23:20

Dat is ook onterecht, want depay is op dit moment gewoon onze beste aanvaller.

Tot aan de positie van Frenkie hebben we een uitstekend team, met Frenkie als absolute heerscher, samen met De Ligt de toekomst van Oranje, en de twee zullen vrijwel zeker tot boegbeelden van de komende generatie uitgroeien. Als je het het elftal in een controleren/verdedigend en aanvallend gedeelte verdeelt zijn we in de verdediging over het algemeen heel goed tot uitstekend, maar in de aanval is het matig tot ok. Jammer genoeg is alles wat bij de voorste 4-5 speelt ondermaats, Depay overschat zichzelf schromelijk en is op zijn best als hij de tweede of derde beste aanvaller is, dat kansloze schat in de 90ste min getuigd van weinig (voetbal)intelligentie, nul realiteitsbesef, en egoïsme. We stonden als team aanvallend heel goed gepositioneerd en met iets meer geduld had je er een aardige mogelijkheid uit kunnen slepen, maar onze aanvalskoning besloot om van 25 meter op doel te schieten... Ik hoop dat Ihattaren zichzelf herpakt, indien nodig bij een andere club dan Psv. Met De Ligt, De Jong en Ihattaren zou je in theorie wereldtop hebben in elke linie. Als verder iemand als Gravenberch de laatste stap kan zetten kan je echt een fantastisch middenveld opstellen met Frenkie, Gravenberch en Ihattaren. Alleen de aanval blijft enigszins een zorgenkindje omdat ook de meest talentvolle spelers (malen, Gakpo etc.) niet echt in de buurt komen van het talent van bijv. Robben en van Persie, maar als je een ok aanval hebt met een geniaal middenveld (en dat talent is er wel) en een meedogenloze verdediging heb je al een team dat een goede kans maakt om mee te strijden om op eindtoernooien mee te strijden voor de laatste 4 of hoger.

15 oktober 2020 om 11:12

Ik snap je punt al denk ik dat Donny van de Beek zeker de potentie heeft om net als Depay vlak onder het niveau van de absolute top te kunnen spelen. Luuk de Jong is geen wereldspits maar heeft wel specifieke kwaliteiten, zijn niet veel spitsen die Chiellini in de lucht kloppen. Met de drie achterin en Luuk de Jong zijn corners sowieso een groot wapen.

15 oktober 2020 om 11:52

De potentie van Van De Beek is lastig in te schatten. Van De Beek is niet zozeer een speler die vertrouwt op natuurlijk talent, maar op hard werken en z'n spelinzicht. Het is altijd een stuk moeilijker om dergelijke spelers in categorieen te plaatsen. We gaan het uiteindelijk wel zien. Gisteren was hij vooral in de eerste helft goed en in de tweede helft viel hij wat terug, maar het was nog steeds een voldoende.

Wat ik me na deze wedstrijd wel afvraag is hoe we ervoor kunnen blijven zorgen dat de Jong de ruimte blijft krijgen. Hij zei het zelf al dat 3 cv's achter hem voor de verdedigende stabiliteit zorgen, maar door voor hem en Wijnaldum en van de Beek en L. de Jong neer te zetten creëer je ook heel veel ruimte. Alleen zijn dit wel 6 spelers... 3 cv's is prima maar van de Beek en Wijnaldum komen hier totaal niet tot een recht. En bovenal, F. de jongs rendement is aanvallend nog heel laag gezien de ruimte die hij heeft. Men vroeg het gisteren al in het live verslag, maar waarom niet eens zelf schieten met die zee van ruimte.want laten we eerlijk, iedereen kan genieten van rushes en acties die F. de Jong gisteren maakt. Puur genot omdat te zien... maar als er geen vervolg aan die actie zit.

15 oktober 2020 om 10:34

Het is nog even wachten tot Gravenberch en Ihattaren definitief doorbreken, zodra dat het geval is kan je die twee voor de Jong neerzetten en heb je een briljant middenveld. Op dit moment zou ik lig Promes als RB en op den duur kan je Wijndal of eventueel Bakker als hij doorbreekt bij PSG als LB doen. Met de Vrij, de Ligt en van Dijk heb je genoeg power en slimme positionering om twee zeer aanvallende vleugelspelers op te stellen.

15 oktober 2020 om 11:00

Op papier klinkt dat heel goed. Maar het is natuurlijk niet dat van de Beek en Wijnaldum slechte spelers zijn. Toch komen ze op deze manier niet tot hun recht en of Gravenberch en Ihattaren het überhaupt halen en wanneer is de vraag. Gezien de leeftijd kan het makkelijk dat ze nog 2 grote toernooien aan zich voorbij moeten laten gaan.

15 oktober 2020 om 11:08

Gravenberch en Ihattaren zijn qua mentaliteit en werklust op dit moment nog lang geen oranje materiaal. In ieder geval niet in de buurt van wat Wijnaldum en vd Beek leveren. In het moderne voetbal is dat zeer belangrijk.

15 oktober 2020 om 12:02

Nou ja, Wijnaldum levert de laatste wedstrijden ook totaal niet. Die heeft het echt even moeilijk. Gisteren herstelde hij zich wel wat in de tweede helft, maar echt goed was het zeker niet. Verder ben ik het overigens wel met je eens.

Ik vind vooral mooi dat Blind en Cillessen de vaak bekritiseerde spelers hier hey zo goed deden. Cillessen is gewoonweg verreweg de beste keeper en als hij stopt hebben we een groot probleem. En bkind is verreweg de beste linksback. Snap dan ook niet dat sommige mensen leek het wel de pik op die twee te hebben.

Ja, er zijn aanknopingspunten. Bij vlagen goed combinatievoetbal, maar ik vond NL niet beter dan Italië. In het begin werd de verdediging kinderlijk eenvoudig met één pass een aantal keer overhoop gespeeld. En naarmate de tweede helft vorderde zag je dat Nederland conditioneel minder sterk was dan Italië. Daarom was het ook verbazingwekkend dat De Boer niet eerder wisselde. Bijv. Wijnaldum eerder wisselen en wellicht ook Depay er eerder uit.

15 oktober 2020 om 11:54

Het was voor de centrale verdediging ook nog behoorlijk onwennig in het begin. Ze stonden te hoog en dan kun je net zo goed gewoon met 2 centrale verdedigers spelen. Dat hebben ze onderschat en het ging na het doelpunt een stuk beter, al had ik liever een libero gezien achterin zodat dat doelpunt voorkomen had kunnen worden.

Natuurlijk was Frenkie en niet zoals in het andere artikel Jasper Cillessen de beste speler bij Nederland. Frenkie was gewoon een klasse apart. Ik heb de wedstrijd hier in Engeland gezien en ze kwamen superlatieven tekort voor hem en vergeleken hem met spelers van Oranje uit het verleden die ze alleen kenden van verhalen of oude beelden (het Nederland van de 70er jaren). Frenkie zweefde over het veld en leek overal tussendoor te glippen. Wat een speler kan het toch zijn.

ik vond hateboer de motm , ik heb bij zijn naam zo vaak gevloekt dat hij mij het meest is opgevallen. hij moet op duindigt gaan voetballen en zelfs daar moet je de hekken nog open zetten. Wat een drama techniek en handelingssnelheid, draaicirkel van n vrachtwagen en heeft ook last van slaapziekte volgens mij , dat hij betaald voetbal speelt en ook nog eens in oranje is mij werkelijk een raadsel.maar oohh wat heb ik genoten van Frenkie , het gemak, de rust en overzicht en altijd naar de goeie kleur met een gedachten achter elke actie , weergaloos !!

Frenkie moet gewoon meer de diepte zoeken en risico in zijn spel brengen. Dan kan ie het. Het lijkt alsof hij te vaak bang is om verkeerd te passen of de bal te verliezen waardoor hij breedte kiest. Depay moet minder vaak terugzakken, moet het niet zo zijn dat De Jong juist het aanspeelpunt is en Depay vrij laat lopen? Hateboer is geen verdediger. Hij past perfect in het systeem van Atalanta, daar moet ie de achterlijn halen en dat kan ie een hele wedstrijd. Ik denk dat je hem alleen moet opstellen in Oranje als je een rechtshalf zoekt.

15 oktober 2020 om 11:58

Dat is ook inherent aan z'n leeftijd. Op die leeftijd weten spelers nog niet hoe goed ze werkelijk zijn en kunnen zijn. Hij is nog wat te braaf en is daardoor ook wisselvallig, zeker als de tegenstander druk op 'm zet. Gisteren echter werd hij door de Italianen gedwongen om snel beslissingen te nemen en als hij dan thuis geeft, is hij fenomenaal. Als de consistentie er eenmaal is, denk ik niet dat mensen nog twijfels zullen hebben over z'n kwaliteiten.

Frenkie de Jong is ook gewoon een weergaloze speler, wat een genot om te zien aan de bal. Nu kan hij ook meer vooruit spelen, daarin moet hij nog wel wat dwingender zijn, in de kleine ruimte spelen is geen probleem voor hem.

"nog nooit heeft een ploeg ons zo verpletterd als Nederland sinds we dit Italië zijn." huh? verpletterd?

15 oktober 2020 om 12:00

Ik denk dat ze het hebben over fases in de wedstrijd. Er waren wel drie periodes van 10 minuten tot een kwartier waarin Italie alleen maar aan het tegenhouden was. Verpletterd wil ik het overigens niet noemen, maar Oranje liet gisteren na 5 zeer matige wedstrijden zien dat het nog steeds kan voetballen. Het kan beter, maar er zijn genoeg aanknopingspunten.

Hij was fantastisch, het is alleen jammer dat hij lijkt dicht te slaan zodra hij in de huurt van de goal komt. Dan zijn zn passes opeens niet altijd perfect. Daarnaast moet iemand hem echt eens vertellen dat op doel schieten niet verboden is. Verder echt een genot om te zien hoevaak hij met de bal mensen voorbij loopt alsof ze er niet staan.

Frenkie heeft eindelijk weer eens laten zien waar hij toe in staat is. Ben kritisch op hem omdat hij zoveel meer kan dan dat hij het afgelopen jaar heeft laten zien. Hij was zeer aanwezig en speelde met lef en risico. Nu nog durven te schieten op het doel Frenkie !

Frenkie de jong rendeert alleen in een 4-2-3-1 en 5-3-2 systeem want dan kan hij overal zijn ballen kwijt.deze 2 systemen hebben we ook de spelers voor. Nederland kan niet domineren zoals in een 4-3-3 systeem.frenkie moet wat consistenter zijn en leren als hij in een schietpositie komt te schieten en niet die bal passen.tevens zou de Boer moeten kiezen tussen Wijnaldum en van de Beek, 2 dezelfde spelers.berghuis kan alleen spelen in een 4-3-3 domweg omdat hij niet past in een ander systeem.mijn opstelling zou zijn in ideale situatiecillissenhatenboer, de ligt, de vrij, van dijk,akevan de beek, blind en de jongmalen en depay

Dit systeem past ook meer bij oranje op een paar aanpassingen na. Ik zou toch echt een Dumfries gebruiken in plaats Hateboer en zou toch echt voor een Bergwijn gaan in plaats Luuk de Jong. Daarnaast mag Frank wel wat eerder wisselen want de 2de helft vond ik Nederland erg matig en dat kan je dan mooi veranderen met wissels maar dat deed Frank maar niet.

Depay een hoge score? Op basis waarvan? Balverlies? Slecht overzicht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren