Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Griezmann deelt sneer uit aan Koeman na overwinning van Frankrijk

Laatste update:

Antoine Griezmann had woensdagavond een belangrijk aandeel in de overwinning van Frankrijk op Kroatië in de Nations League. De aanvaller opende na acht minuten spelen al de score in het Maksimir Stadium, waar het team van bondscoach Didier Deschamps uiteindelijk met een 1-2 zege van het veld stapte. Griezmann stond drie dagen eerder tegen Portugal (0-0) ook in de basis en was vorige week trefzeker in de 7-1 zege op Oekraïne.

Na afloop leek Griezmann, die achter Kylian Mbappé en Anthony Martial speelde, ogenschijnlijk een sneer uit te delen aan Ronald Koeman, zijn trainer bij Barcelona. Het is geen geheim dat de aanvaller bij Barcelona niet op zijn favoriete positie speelt en ook Deschamps zette daar eerder vraagtekens bij. “Het was een mooi doelpunt”, vertelde de aanvaller woensdagavond over de 0-1, een harde knal in de kruising. “Ik kreeg de bal voor mijn voeten en haalde hard uit. Hij was mooi.”

“Of ik mij goed voel? Ja, ik voel mij goed na dit doelpunt. De trainer weet waar hij mij moet neerzetten. Ik maak gebruik van het vertrouwen van de trainer en mijn teamgenoten.” Ofschoon Griezmann in het midden liet of het indirect een sneer was aan het adres van Koeman en/of zijn teamgenoten, zijn de media in Frankrijk en Spanje ervan overtuigd dat de aanvaller wel degelijk op zijn situatie in het Camp Nou doelde.

Deschamps zette begin deze maand al vraagtekens bij de rol die Griezmann vervult onder Koeman. “Ik wil niet praten over wat er bij clubs speelt, maar Antoine speelt bij Barcelona op de rechterflank. Ik kan niet begrijpen waarom hij niet een meer centrale rol speelt”, zei de bondscoach van les Bleus over het 4-2-3-1-systeem van de Nederlander, die voorlopig Philippe Coutinho en Lionel Messi centraler laat spelen.

“Ik ben ervan overtuigd dat hij niet blij is met de huidige situatie”, zei Deschamps een kleine tien dagen geleden. “Als hij er publiekelijk iets over zou zeggen, dan denk ik niet dat Koeman dat graag zou willen horen.” Het is nog onduidelijk of Koeman zaterdag in de uitwedstrijd tegen Getafe enkele internationals rust zal geven na de interlandperiode, ook met oog op de eerste Champions League-wedstrijd tegen Ferencvaros van komende dinsdag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is jaren bij Barca niet om de goede positie gezet, dus dit richt hij echt niet specifiek tegen koeman. In tegendeel zou ik zelfs willen zeggen. Hij richt het tegen heel barca en de vorige trainer

15 oktober 2020 om 08:55

Messi heeft volgens mij al 4/5 verschillende posities gehad. Coutinho bij Liverpool ook 3/4 verschillende Suarez heeft over zijn gehele carrière allemaal verschillende posities gehad. Wat ik wil zeggen is dat spelers niet perse op 1 positie hoeven te spelen. Ze moeten gewoon optimaal gebruikt worden in het collectief. De tactiek moet ook kloppen. Kijk bij mijn club Liverpool daar staat Firmino in de spits. En iedereen heeft elk jaar commentaar dat ie niet genoeg scoort, behalve onze eigen fanbase en trainer

15 oktober 2020 om 10:56

@keizer! dat geldt voor sommige spelers maar niet voor alle spelers. ik denk dat bv een Luuk De Jong of Giroud op de flank ook geen succes zou zijn

15 oktober 2020 om 11:28

Maar dat zijn dan ook geen topspelers die ooit basis bij een club als Barca zouden staan. Iemand van het niveau Griezmann moet toch iets meer kunnen?

15 oktober 2020 om 12:17

met rasechte spitsen is dat een ander verhaal.. al kunnen Zlatan, Lewandowski en Haaland allemaal in een andere rol spelen Lewa had bij Dortmund een andere rol dan bij Bayern nu, maar blijft in zijn kracht. Griezmann heeft de kwaliteiten voor een valse 9 hij is redelijk snel, technisch en doelgericht. maar blijkbaar alleen goed genoeg in een bepaald systeem. dan kunnen we gewoon concluderen dat Simeone hem optimaal heeft gebruikt en dat Griezmann eigenlijk geen wereldklasse is?

15 oktober 2020 om 08:55

Jaren? Hij speelt er net een jaar en paar maanden. Verder is het gewoon einde verhaal voor Griezmann bij Barcelona. Op zijn positie spelen andere spelers die dat beter invullen. Vind het nog steeds een onbegrijpelijke aankoop, vooral omdat ze in die zomer dat geldt van Griezmann beter in Neymar had kunnen investeren.

15 oktober 2020 om 09:35

Klopt, in die 7 jaar dat Griezmann bij Barca speelt heeft hij nooit op zijn positie kunnen spelen.

Nou nou wat een sneer van Griezmann. Echt wat een slappe titel weer. Hij noemt Koeman niet eens bij naam, maar geeft een compliment aan deschamps.

15 oktober 2020 om 08:55

De reden staat gelijk in hetzelfde stukje.
Messi en Couthinho krijgen voorkeur in de centrale rol. Logisch. Zijn beide beter.

15 oktober 2020 om 12:11

Nouja. Coutinho op de flank is ook drie keer niks. In ieder geval staat Griezmann nu op rechts, dan zou hij nog naar binnen kunnen snijden en met z'n linker kunnen schieten. Vorig jaar ook vaak op links, dan heb je er niks aan.

Tja als Griezmann graag centraal wil spelen dan zou dat betekenen dat Coutinho op zijn beurt dan dus van zijn favoriete positie wordt afgehaald. Ben geen Barca volger, maar ik had het idee dat Coutinho het wel lekker deed op doe positie. Verder kan alleen Griezmann zelf afdwingen om daar te mogen spelen, en dat doe je niet met een mooie goal voor het nationale elftal maar door je gewoon te laten zien op de trainingen. Als dit dus echt een sneer zou zijn van Griezmann dan is dat echt onnodig.

Het is gewoon dom geweest van barca om hem te halen. Zolang Messi daar speelt, gaat dat gewoon niet gebeuren. Dybala heeft hetzelfde bij Argentinie. Sommige spelers kunnen niet samen ofwel zijn het beste op dezelfde positie en dan is het logisch dat anderen moeten wijken voor Messi.

15 oktober 2020 om 10:02

Het is net zo goed dom van Griezmann geweest om naar Barcelona te gaan, dit kon je gewoon zien aankomen.

15 oktober 2020 om 10:09

Ja dat ook maar het lijkt me lastig om toen even Barca af te wijzen hoor. Pijnlijke was trouwens toen Griezzy in de 90e minuut kwam invallen tegen Atleti en zag je Simeone echt zo kijken van pff wat is dit voor onzin. Die dacht echt van, Griezzy toch waarom was je gewoon niet gebleven lol.

Hij kan echt beter zo snel mogelijk weggaan. Past voor geen meter bij het spel wat barcelona wilt spelen. Rare aankoop van barcelona. 120miljoen voor niks. Het is ook zo pijnlijk om te zien als hij speelt. Net een vis uit het water

15 oktober 2020 om 12:35

Bovendien lijkt het ook wel alsof Griezmann niet is gemaakt voor de absolute top. Ik wist vorig jaar niet wat ik zag: Een aankoop van 120 miljoen euro die al bewezen had veel te kunnen scoren in Laliga en hij kwam binnen als een jong talent die totaal verbouwereerd was over de club Barcelona. Ik kan me niet heugen dat een (bijna) "recordaankoop" ooit zo onder de indruk was? De meesten zijn eerder arrogant dan veel te bescheiden.

15 oktober 2020 om 12:54

Tuurlijk is hij wel gemaakt voor de top. Anders ben je niet een van de belangrijkste pionnen in een team dat wereldkampioen wordt en daarvoor de finale haalde van het EK. Griezmann is echter al lang over zijn top heen. Bij Sociedad en de eerste jaren bij Atletico waren zijn beste. Qua resultaat piekte hij in 2018. Bij Barcelona lijkt hij vooral ook het zelfvertrouwen te missen. Logisch, met Coutinho en Messi die daar het spel verdelen nu, en spelend in een team dat de hele tijd de bal heeft en het spel dicteert, ligt hem niet. Het lijkt echt alsof hij niet vooruit komt bij een sprint, dus op de flanken en in de spits heb je ook niets aan hem.

15 oktober 2020 om 14:31

Zou goed kunnen dat hij gewoon niet goed genoeg is. Hij heeft wel een groot mankement en dat is dat hij een man gewoon niet kan uitspelen. Nou kan je daar als spits zijnde mee wegkomen bij de absolute top. Maar op elke andere positie of het op de vleugel is of als schaduw spits dan moet je een passeerbeweging in huis hebben. Anders streven een messi en coutinho je snel voorbij op die positie

De opmerking van Griezmann vind ik wel meevallen. Ik stoor me eerder aan Deschamps die zich openlijk gaat bemoeien met het werk van een collega. Verder is het aan Griezmann zelf om zijn positie op het veld af te dwingen en dat heeft hij gewoon nog niet gedaan bij Barca.

Tsja, bij ons lopen Messi en Coutinho in die centrale rol, dus dat was het dan. Het enige wat ik kan verzinnen is om Messi naar rechts te zetten en Griezmann in de punt te gebruiken, maar ook dat is weer niet zijn sterkste positie, want hij moet achter de spits. Lastig.

15 oktober 2020 om 09:20

Met Messi op rechtsbuiten mis je weer diepgang en aangezien Messi altijd naar het midden toe trekt heb je niemand op rechtsbuiten. Messi moet gewoon als cf blijven spelen en Dembele of Trincao moeten op rechtsbuiten komen te staan.

15 oktober 2020 om 09:45

Ik redeneer hier idd ook puur vanuit het oogpunt van Griezmann, Messi is als valse 9 gewoon vele malen beter dan Griezmann. Overigens wil Koeman positiewisselingen zien in de aanval, misschien dat Griezmann daaraan kan gaan werken, in plaats van sneertjes uit te delen aan Koeman.

15 oktober 2020 om 09:53

Positiewisseling is geweldig. Je moet je teamgenoot wel heel goed aanvoelen en begrijpen anders gaat het nergens op lijken. Nou zijn messi en griezman niet echt het beste duo. Wat griezman moet doen is gewoon de kansen die hij krijgt erin knallen. Want kwa spel gaat het heel moeilijk worden om te verbeteren

Iedereen mag echt zelf weten hoe die juicht, maar ik kan niet onder woorden brengen hoeveel kippenvel ik telkens krijg bij dat 'dansje' van hem als hij scoort, ziet er niet uit. Maar ieder z'n ding.

Ik weet ook niet of hij bij Barca duidelijk heeft aangegeven wat het probleem is. Ik heb het niet op spelers die indirect een hun ongenoegen uiten. Als je een probleem hebt dan probeer je het op te lossen door met de verantwoordelijke persoon of personen te praten , maar niet via via . Wees een man ..

15 oktober 2020 om 10:25

Spelers zijn er niet altijd tegen als ze van positie gewisseld worden. Griezman snapt zelf ook wel dat hij moeilijk de concurrentie van messi gaat winnen voor een centrale rol. Alleen blijkt hij totaal niet uit de voeten te kunnen op de andere. Ik denk dat het na dit seizoen einde oefening is. Hij wilde zelf al weg volgens berichtgeving maar werd door korman overtuigd mogen wij de verhalen geloven. Maar als het zo doorgaat zal koeman hem ook niet willen

15 oktober 2020 om 11:10

Het gaat mij meer in het algemeen. Dat spelers via de media of zo een indirecte sneer geven aan een ander persoon of club. Als je er echt mee zit probeer dat dan binnenshuis op te lossen.

Dus volgens de titel is het een sneer maar in de tekst wordt in het midden gelaten of het een sneer is? Wat is het nou? Mannetjes als Griezmann zullen nooit maar dan ook nooit enige zelfreflectie laten zien. Goede speler maar bij Barca is het vooralsnog matig.

Heeft met speelstijl te maken en niet met positie. Frankrijk speelt altijd vrij defensief (op de nul) en in zo'n systeem (veel ruimte voor de bal) komt Griezmann veel beter tot zijn recht (net als bij Atletico) dan bij Barcelona. Die spelen op de helft van de tegenstander.

15 oktober 2020 om 12:30

Frankrijk speelt momenteel eigenlijk zoals Oranje ook altijd speelde tot 2012. Risicoloos positiespel en de grote heren die de wedstrijd beslissen met hun individuele kwaliteiten met zo nu en dan een zeer aantrekkelijke wedstrijd.

15 oktober 2020 om 13:02

Precies, zo hebben wij onder van Gaal Spanje met 5-1 opgerold in Brazilië. Met die Fünferkette.

Het is raar dat Koeman zegt voor dat die bij Barcelona kwam dat hij zei dat Griezmann geen buitenspeler is en dan zet hij hem alsnog op de rechterflank.

15 oktober 2020 om 11:26

Zag binnen 2 trainingen dat er betere zijn voor centraal. Als je een valse 9 wilt en je hebt messi in je team dan moet je op je achterhoofd gevallen zijn om een andere daar op te stellen

15 oktober 2020 om 12:17

Voortschrijdend inzicht van Koeman wellicht . Een ander inzicht is dus dat er op rechts bij barca niemand rondloopt die het blijkbaar beter kan invullen dan Griezmann nu doet, terwijl het niet eens zijn favoriete positie is.

Het lijkt me sterk dat die jongen het zich in z'n hoofd haalt een sneer uit te delen. Vorig jaar liep hij er totaal verbouwereerd bij en nu zou hij zich er ineens aan wagen de trainer publiekelijk "aan te vallen"? Dat lijkt me niet. Het is namelijk ook niet zo dat hij een knikker raakt sinds z'n komst bij Barcelona. Dat is overigens niet volledig zijn schuld. Toch lijkt Griezmann gewoon totaal niet op z'n plek bij Barcelona.

Ach ik stoor me voor geen meter aan Griezzi's opmerking, die zal ook wel slimmer zijn dan dat anders kan hij al helemaal op de tribune gaan zitten. Daarvoor is hij niet naar Barca gekomen. Ik stoor mij wel gigantisch aan Deschamps, die moet zijn meningen voor zichzelf houden over het selectie beleid bij Barcelona, vooral omdat de gene die centraal staat Messi en Coutinho heten en beter zijn dan Antoine. Een top speler als hem hoort niet zo door de mand te vallen op een andere positie, ik zie vooral een speler die vaak moeite heeft met het tempo van Barcelona en nog meer. Verder heb ik een hekel aan Deschamps vanwege zijn voetbal, je hebt de meest brede beste selectie ooit ongeveer en nog speelt hij alleen via de omschakkeling, met de spelers die zij hebben zou je dat graag anders zien.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren