Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederlandse kranten loven Oranje: ‘Heerlijk als hij vrijuit voetbalt’

Laatste update:

De oerkreet van Frank de Boer galmde door het stadion toen Donny van de Beek woensdag de gelijkmaker binnenschoot tegen Italië (1-1). Na het verloren oefenduel met Mexico (0-1) en een teleurstellend gelijkspel bij Bosnië en Herzegovina (0-0) verraste De Boer het al negentien duels op rij ongeslagen Italië met een systeem met vijf verdedigers. De tactische zet van de bondscoach en het optreden van Oranje ontvangen veel lof in de Nederlandse media. “Eerherstel in Bergamo”, zo staat op de voorpagina van het sportgedeelte van De Telegraaf.

“Lef van De Boer wordt beloond”, luidt de titel van het wedstrijdverslag. “Het klinkt paradoxaal als een trainer vijf in plaats van vier verdedigers opstelt. Maar De Boer is in Italië beloond voor zijn moed”, schrijft Mike Verweij. “De Boer stak zijn nek uit. Na de teleurstellende wedstrijden tegen Mexico en Bosnië wist hij dat er een storm van kritiek zou losbarsten als het spel in Italië opnieuw ondermaats zou zijn en het resultaat zou tegenvallen. Vooral omdat hij de man in vorm Steven Berghuis weer op de bank zette.”

“Maar hetzelfde doen als op 7 september onder interim-coach Dwight Lodeweges in de Johan Cruijff ArenA was voor De Boer geen optie. Hij hield zich vast aan de aloude voetbalwijsheid dat een 5-3-2-systeem het beste kan worden bestreden met 5-3-2, omdat er over het hele veld koppeltjes worden gevormd.” Verweij vindt het belangrijkste voor De Boer dat het treffen in Bergamo voldoende aanknopingspunten geeft voor een (zonnige) toekomst. “Al zal ook hij beseffen dat uiteindelijk weer de switch naar 4-3-3 zal moeten worden gemaakt. Dat zijn team in staat is om ook een ander strijdplan uit te voeren als de situatie daarom vraagt, is echter een prettige wetenschap.”

De man van de wedstrijd was niet Stefan de Vrij of Frenkie de Jong

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Oranje. Lees artikel

Op de voorpagina van het sportkatern van het Algemeen Dagblad staat ‘Sterk signaal’ en boven het wedstrijdverslag van Sjoerd Mossou prijkt de kop ‘Weer wat kleur op de wangen’. De journalist omschrijft het 5-3-2 als ‘een systeem uit de oude doos’. “Een speelwijze die Oranje onder Ronald Koeman in 2018 voor het laatst gebruikte in Turijn, ook toen tegen Italië, maar die destijds, ondanks een late Nederlandse gelijkmaker (1-1), finaal mislukte. Het weerhield De Boer er niet van opnieuw terug te grijpen op het concept, weer zonder de man in vorm, Feyenoorder Steven Berghuis.”

“Tactisch was dat deze keer wel uit te leggen: Oranje kreeg met dit spelsysteem eenvoudiger grip op de beweeglijke middenvelders van Italië, terwijl de offensieve linksback Leonardo Spinazzola een min of meer directe tegenstander had in Hans Hateboer. Tegen een Italiaanse ploeg die graag domineert, ontstonden er voor Nederland automatisch ruimtes in de omschakeling.” Na een stroeve start is het tijdperk Frank de Boer alsnog begonnen, concludeert Mossou. “Tevreden wandelde De Boer meteen na afloop naar binnen, eindelijk met wat kleur op de wangen.”

‘Oranje straalt weer warmte uit’, zo staat er boven het wedstrijdverslag in de Volkskrant. Willem Vissers zag Oranje ‘bij tijd en wijle weer als een zonnetje voetballen, als een ploeg die vrolijkheid, warmte en spelvreugde uitstraalt’. “Italië - Nederland was dus de beste wedstrijd van De Boer, al zei dat niet zoveel na de ondermaatse vertoningen tegen Mexico en Bosnië. De Boer keerde verrassend terug naar het systeem waarmee zijn voorganger Ronald Koeman even speelde, al zwoer die het vrij snel weer af: 5-3-2.”

“Hij wilde koppeltjes op het veld, duidelijkheid in de hoofden, duels. Als oud-verdediger weet hij hoe het werkt: de ploeg in last kan het best eerst zorgen voor verdedigende organisatie, om vandaar de aanval te omarmen. (…) Waar Italië domineerde in Amsterdam, met Spinazzola als ronkende motor van het offensief, was het woensdag andersom”, vervolgde Vissers zijn relaas. “Althans, Nederland koesterde in grote delen van de wedstrijd het betere van het spel, al had Italië ook zomaar kunnen winnen. Frenkie de Jong draaide, dribbelde en passte dat het een aard had. Heerlijk als hij vrijuit voetbalt, als de tegenstander geen klever op zijn hielen plakt.”

Trouw vindt het ironisch dat ‘de sleutel lag in een spelsysteem dat Koeman twee jaar terug bij het vuilnis had gezet: een concept met vijf verdedigers en twee spitsen’. “Koeman had in juni 2018 gezien dat Nederland uit tegen Italië (1-1) was overlopen en gooide het over een andere boeg. De Boer haalde het 5-3-2 echter weer van stal”, valt in het wedstrijdverslag te lezen. De remise in Bergamo zal vooral lucht geven aan De Boer. “Al in de eerste week van zijn bondscoachschap was hij stevig onder vuur komen liggen. Zijn imago als coach van het breivoetbal van ploegen die niet veel scoren werkte weer tegen hem, net als zijn mislukte trainersavonturen van de laatste jaren.”

“En ja, hij maakte fouten in zijn opstelling zondag tegen Bosnië en met zijn wissels. Na woensdagavond zal de kritiek weer even luwen”, voorziet journalist John Graat. “Hij had het aangedurfd zijn elftal overhoop te gooien, wat tot een voorzichtige wederopstanding in Bergamo leidde. Nederland oogde als een strijdbaar collectief dat het ongelijk van de criticasters leek te willen bewijzen. Een gelijkspel tegen dit Italië is verdienstelijk. Winnen deed Nederland op Italiaanse bodem nog nooit.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We zijn wel erg snel tevreden zeg. Zeker iets om op voort te borduren, maar zo goed was dit nou ook weer niet. En het wisselbeleid was wederom lachwekkend.

15 oktober 2020 om 08:22

Vertel...hoe had jij gewisseld?

15 oktober 2020 om 08:42

Luuk De Jong eruit, Malen/berghuis erin? En veel eerder dan in de 91 minuut natuurlijk. We speelden op dat moment op de counter. Dit kon niet meer. Ook Blind was al veel eerder op. Met het inbrengen van, de normaliter erg matige, Veltman ging je volledig op de 1-1 spelen. Geen risico met Wijndal, die de drive naar voren wel heeft. De wissels waren zeer matig

15 oktober 2020 om 08:50

Al heeft de wissel Veltman ons wel een paar keer gered. Voor de rest eens, Babel er in kan sowieso niet, en in minuut 91 al helemaal niet. Ik had Malen er wat eerder ingebracht gezien zijn snelheid.

15 oktober 2020 om 08:55

@messibazoer: Met Veltman (en dus Aké op linksback) heb je alleen optisch geen aanvallende intenties meer. Veltman en Aké zijn geen opbouwers. Dan is Blind veel meer. Wijndal zou dat meer zijn. Ik geef direct toe dat het een risico is, maar dan heb je wel iemand met de juiste drive naar voren. Ik denk namelijk dat Veltman ook moest ingrijpen omdat de tactiek ervoor heeft gezorgd dat wij naar achteren liepen aan het einde

15 oktober 2020 om 09:06

Maar juist doordat we naar achteren werden gedwongen is het toch niet onverstandig, om met een meer verdedigende linksback te gaan spelen dan met een aanvallende. Dan had je beter Malen nog in kunnen brengen zodat je kon counteren.

15 oktober 2020 om 09:53

Dan had het strijdplan niet gewerkt. Luuk speelde als kapstok. Deze rol hadden beide heren niet gekund tegen Chielleni en Bonucci. Waren dan ondergesneeuwd.

15 oktober 2020 om 10:50

@lanjouwerveltman is aan de bal prima hoor, heeft een uitstekende cross pass onder andere. Speelde Luuk de Jong ook meteen hard in, maar die stond helaas buitenspel. Prima back-up achter de Ligt, de Vrij en van Dijk. Ake vind ik aan de bal behoorlijk matig, maar hij past wel perfect daar linkscentraal. In deze opstelling zijn de buitenste centrale verdedigers halve backs, daar is hij wel het perfecte type voor. Evenals Veltman, de Ligt en de Vrij overigens.

15 oktober 2020 om 15:41

Depay moest er natuurlijk uit. Die speelde onwaarschijnlijk slecht. Berghuis erin voor ballen op Luuk. Malen overtuigt ook nog totaal niet in oranje.

15 oktober 2020 om 09:28

Ik zou als Ajacied zijnde niet klagen als het doorwerkt op Atalanta

15 oktober 2020 om 10:19

Ook knap dat Oranje op 30% nog wilde aantreden tegen de 70% Italianen. Je moet jezelf eens lezen. Man man man.

15 oktober 2020 om 10:41

@messibarca: Wat een enorme bullshit. Allemaal redenen zoeken, sinds wanneer heb jij de wijsheid in pacht en kan jij percentages vasthangen op hoeveel procent Italie en Nederland speelde. Amsterdam is momenteel de grootste haard van Europa, wat lul je nou man. Alsof dat in de hoofden speelt van het Nederlands Elftal.

15 oktober 2020 om 15:42

Gebaseerd op? Zo kan je altijd wel een excuus opvoeren. Trainer en media reppen daar met geen woord over en zijn heel positief over oranje

15 oktober 2020 om 08:36

Omdat we Berghuis (wie is Messi?) op de bank hebben gelaten? Omdat Veltman 3 keer in eigen goal heeft geschoten?

15 oktober 2020 om 08:46

Omdat je vaker kan wisselen en fitte mensen kan inbrengen, daarom. Memphis had je bijvoorbeeld al wel wat eerder kunnen wisselen. Gini en of Donny had je ook best kunnen vervangen door een verse kracht. Zijn dit genoeg voorbeelden voor je?

15 oktober 2020 om 09:41

En omdat je had moeten winnen van dit 'zwak' Italiã« en omdat je had moeten winnen om eerste in de poule te worden.

15 oktober 2020 om 10:37

dus Berghuis is na een hele goede wedstrijd en een geweldige invalbeurt geen Messi maar Frenkie is na 1 hele goede interland na weet ik veel hoe lang meteen weer een wereldspeler? mooi, dan weten we ook gelijk weer hoe er met 2 maten wordt gemeten

15 oktober 2020 om 14:07

Er zit wel degelijk verschil tussen Berghuis (die uberhaupt ooit nog maar 1 goede interland heeft gespeeld) en Frenkie de Jong (die als missing link werd gezien - sinds zijn debuut begon Oranje plots goed voetbal te spelen). Ik vind het wel logisch dat die 2 langs een iets andere meetlat gelegd worden eerlijk gezegd.

15 oktober 2020 om 14:57

Frenkie de Jong die op zijn 22e Ajax naar de halve finale CL leidde en zorgde voor de wederopstanding van Oranje om het seizoen erna bijna de meeste minuten te maken bij Barca, terwijl Berghuis op die leeftijd nog moest falen bij Watford?

16 oktober 2020 om 00:56

toch zag ik Berghuis excelleren in een wedstrijd waarin de grote Frenkie verstoppertje speelde en alleen maar risicoloze balletjes breed en terug speelde. waar een internationaal speelt maakt mij helemaal niet uit, het gaat erom wat hij in een Oranje shirt laat zien. als Frenkie de beste op zijn positie is moet hij spelen en dat geldt ook voor Berghuis. dan kan je niet komen aanzetten met een Promes ipv een speler in vorm die al 5 jaar lang niks laat zien in Oranje

15 oktober 2020 om 08:54

Wissel can Veltman was een erg goede zet. Linkerkant werd compleet over lopen tweede helft en door Veltman te brengen ving hij dit op. Babel moet je niet te serieus nemen.

15 oktober 2020 om 08:55

Nee er zijn juist weer velen die nu weer naar redenen zoeken om de Boer af te zeiken. Schandalig wat er over hem al geroepen wordt terwijl hij amper de kans gehad heeft. En velen hebben blijkbaar een korte termijn geheugen, want het voetbal onder Koeman was de laatste maanden echt niet beter dan wat we gisteren gezien hebben. Daarbij toegegeven dat ik de Babel wissel niet begreep, maar die was onder Koeman ook nog vaak basisspeler, heb ik toen niet zoveel mensen over gehoord. Voor de rest was het toch gewoon een prima wedstrijd van Oranje. Geen 3 punten nee, maar dit is de Nations League. Die WK-kwalificatie is veel belangrijker.

15 oktober 2020 om 09:03

Natuurlijk kun je wissels bekritiseren, maar Veltman was gewoon zeer goed, en lachwekkend vind ik overdreven. Wel eens dat we snel tevreden zijn. Oranje speelde eindelijk weer goed. Maar we hebben niet gewonnen. En zijn ook een paar x ontsnapt. Dus te lyrische commentaren vind ik overdreven.

15 oktober 2020 om 09:10

Inderdaad, men vergeet even de momenten waar Oranje goed weg kwam

15 oktober 2020 om 09:07

Typisch Nederlands inderdaad; wanneer je 3x niet wint kan je er helemaal niks van, en wanneer je daarna met dezelfde spelers een leuke wedstrijd speelt zijn we goed genoeg om het EK te winnen.

15 oktober 2020 om 09:08

Lachwekkend, werkelijk waar. Ja het was beter, nou leuk maar je presteert niet. Er was weinig overtuiging voorin en effectiviteit. Het ging goed omdat Frenkie heerlijk bezig was maar dat was het wel. Zonder hem was het anders gelopen ben ik bang. Ik vind echt dat we te snel tevreden zijn zeg. Een gelijkspelletje tegen Italie, nou. Bosnie konden we ook al niet verslaan. Daarvoor met Lode verloren van Italie. Welk progressie ziet men? Leuk spel?Poeh daar hebben we niets aan als je niet wint! Hoop dat dat beter zal gaan maar het team en FdeBoer moeten overtuigender zijn, effectiever.

15 oktober 2020 om 09:11

Een gelijkspel bij Italië is gezien ons spelersmateriaal gewoon een logisch resultaat als je het mij vraagt. Dat iedereen wat positiever is, is dan ook niet zo gek imo. Beter dan al dat gezeik. Dat we nog een lange weg hebben te gaan, is duidelijk.

15 oktober 2020 om 09:18

Het grote nadeel is dat je voorin geen Nederlander hebt lopen die echt goed is. Als je voorin alleen maar middelmaat hebt wordt het moeilijk om te scoren

15 oktober 2020 om 09:26

@100% Meijer Tsja we scoorden 3 x tegen de Duitsers, daarna 4 x en ook tegen Frankrijk 2 x e.d. Er staat gewoon dezelfde selectie hoor. Nu verliezen we 1 - 0 tegen Italie, 0-0 tegen Bosnie en gelijk, tsja. Onder Koeman stond Oranje effectief te spelen. Zakte ook meer in om zelf ruimte te genereren in de omschakeling. Het was mentaal overtuigender en scherper. Ik mis dat nu opeens.

15 oktober 2020 om 09:59

Offtopic: Waarom kan ik geen ruimtes creeeren tussen mijn alineas. Wat is dit nou weer voor opmaak Vz? . Ontopic: "een gelijkspel bij Italie is gezien ons spelersmateriaal gewoon een logisch resultaat als je het mij vraagt. " Het is geen 2014 meer. We hebben ondertussen gewoon een selectie vol met spelers die in de absolute top spelen. Verdediging bestond gister uit de Vrij (de beste verdediger in de Serie A) van Dijk (de beste verdediger in de Premier League/wereld) Ake (speelt bij Manchester City en gekocht voor heel veel geld) Blind (een jaar geleden nog CL halve finalist en 1 van de uitblinkers bij Ajax) Hateboer (CL halve finalist en spelend bij 1 van de beste teams in de Serie A) Het middenveld gister bestond ook alleen uit grote namen: Wijnaldum (CL winaar, Premier League kampioen en 1 van de steunpilaren bij Liverpool) van de Beek (CL halve finalist met Ajax 1 jaar geleden en spelend bij de grootste club ter wereld, Manchester United) Frenkie De Jong (na De Bruyne, de beste middenvelder ter wereld op het moment en spelend bij FC Barcelona) De aanval is niet denderend qua namen maar zeker niet zo slecht: Luuk de Jong (europa League kampioen met Sevilla, een grote club in Europa, en had een groot aandeel daar in) Depay (CL halve finalist en de grote man bij Lyon na Aouar. Is gewoon een geweldige speler bij Oranje geweest de afgelopen paar jaar. De beste zelfs als hij goed gebruikt wordt) Al met al hebben we op elke positie, buiten de aanval om, spelers staan die bij de beste clubs ter wereld spelen. Op 2 linies hebben we zelfs de 2 beste spelers ter wereld in hun categorie. En die zijn ook nog eens omringd door capabele spelers. Onze selectie is dus helemaal niet zo mager en met een goede coach die het team weet te motiveren kun je hier een heel mooi team van maken. Al helemaal als ze tactisch ook nog eens goed staan. Maar met een Frank de Boer die overal mislukt is,(behalve bij Ajax door gebrek aan concurrentie) ga je het niet redden. Ik vind het zelfs lachwekkend dat we opeens zo verbaasd en tevreden zijn met een simpele gelijkspel. Dat laat eiegnlijk alleen maar zien hoe laag de verwachtigingen zijn. Terwijl we juist 1 beste elftallen ter wereld hebben qua namen.

15 oktober 2020 om 10:05

@Linley Precies, helemaal eens met je. We hebben een topselectie. En nu al 4 wedstrijden ofso zonder winst, gaan waarschijnlijk als 3e eindigen achter Italie en Polen terwijl we onder Koeman 1e werden tegen echte grootmachten, Duitsland en Frankrijk. Toen zag ik ook echt mannen voetballen. Dat is nu (vooral mentaal gezien) opeens weg, weinig overtuiging en effectiviteit. En we zijn alweer meteen tevreden na een gelijkspelletje tegen Italie. Tsja ik verbaas me over.

15 oktober 2020 om 10:25

Ik weet niet onder welke steen jullie leven, maar dat geldt dus alleen voor het defensieve centrale blok + Frenkie de Jong en soms, maar veel te weinig Gini. Memphis is een topper, maar geen wereldspeler. En dan houdt het op!! Als je dat vergelijkt met Robben, van Persie en Sneijder qua scorend vermogen, dan vallen je de schoenen uit.

15 oktober 2020 om 10:25

Sociofan vergeet niet dat veel spelers bij hun clubs ook gewoon niet echt in vorm zijn. Dit neem je toch mee naar het NL elftal

15 oktober 2020 om 10:55

Ach sociofan, de almighty Koeman speelde ook zijn 3e wedstrijd, tegen Slowakije!!, gelijk. En de 4e wedstrijd was tegen Italie en guess what? Dat werd 1-1! En na een overwinning op Peru werd zijn zesde wedstrijd gewoon verloren van Frankrijk. Ik zie je zoveel onzin blaten over het mentale aspect, terwijl gisteren na de 1-1 Nederland een hele poos overtuigend op zoek was naar de 2e goal. De spelers geven zelf ook aan dat het enorme gezocht gelul is, natuurlijk is het jammer dat Koeman klusjes niet af kan maken maar get over it. De Boer is nu de man en als ze in Italie al aangeven dat er nog nooit zo tegen dit Italie is gespeeld, zou ik ook maar eens de positieve kanten van De Boer gaan bekijken.

15 oktober 2020 om 10:57

@DeSteek77 Oranje onder Koeman scoorde met dit team gewoon 3x tegen Duitsland, daarna nog een 4x, en tegen een wereldelftal Frankrijk 2x etc. Daar ligt het echt niet aan. Het was mentaal gewoon overtuigender en effectiever toen. Dat is nu vele malen minder geworden. Maar ik zie het graag verbeteren. Presteren is wat er moet gebeuren want mogelijk 3e eindigen achter Italie en Polen is gewoon slecht!

15 oktober 2020 om 11:07

Sociofan: De eerste wedstrijden tegen toplanden onder Koeman werden ook gewoon verloren of gelijk gespeeld. Engeland werd direct verloren, Italie gelijk, Portugal was onder Koeman 'het lek boven' wedstrijd werd overtuigend gewonnen om vervolgens de eerste wedstrijd in de Nations League te verliezen van Frankrijk. Als jij aan scorebordjournalistiek gaat doen, mogen we dat nu ook doen. Jij doet alsof Koeman al zijn eerste wedstrijden glansrijk won en dat is gewoon ook absoluut niet zo. Als Koeman die tijd kreeg, verdient De Boer het nu ook. En gisteren was er na de 1-1 een hele fase in de wedstrijd waarin je een mogelijke overwinning voelde aankomen en dat gevoel had ik al een poos niet gehad.

15 oktober 2020 om 12:10

We hebben het niet over scoren, maar over een wereldelftal dat ik niet zie?

15 oktober 2020 om 09:37

@benzema: Ik erger me zo aan mensen als jij waarbij altijd het glas halfleeg is, zeiken om het zeiken. Vooraf had niemand ons een kans gegeven tegen Italie. Dan doen we het naar mogelijkheden gewoon goed (en hadden zelfs kunnen winnen) en dan nog direct bezig met zeiken. Natuurlijk ging niet alles goed, maar een beetje positiviteit kunnen we wel gebruiken.

15 oktober 2020 om 09:47

Zijn we zo snel vergeten hoe stabiel en sterk Oranje was onder Koeman? Vergeten we echt zo snel? Tuurlijk moeten we positief blijven en FdeBoer de tijd gunnen maar het is toch ook duidelijk en vreemd tegelijk dat Oranje nu al 4 wedstrijden ofso niet kan presteren. Scorem gaat opeens moeilijk terwijl we voorheen tig goals maakten tegen grote landen als Duitsland en Frankrijk. En nu gaan we wellicht (hoop het niet) als 3e eindigen in een poule met Italie en een Polen. Tsja. Helaas is men snel vergeten hoe sterk Oranje was, vooral mentaal en als team, het was overtuigend en effectief. Mooi spel is leuk maar je moet presteren. En ja zo te zien is men wel erg snel weer tevreden waar ik me over verbaas.

15 oktober 2020 om 09:59

@sociofan1: Zo goed en stabiel waren we helemaal niet onder Koeman. Kan me genoeg hele slechte wedstrijden herinneren (hebben onder hem amper een fatsoenlijke 1e helft gespeeld). Kijk naar de spelers die we hebben en wie er in vorm is. Wijnaldum en Depay zijn hopeloos uit vorm. Er zijn zoveel zaken waar Koeman ook mee te dealen had als hij was gebleven. Daarnaast zijn we beter geholpen met positiviteit dan al die afbraak commentaren (die vaak nergens op slaan).

15 oktober 2020 om 10:10

Over een halfleeg glas gesproken, je doet net alsof dit Oranje bestaat uit bagger spelers, maar het elftal van gister begon bestond uit voetballers die stuk voor stuk bij de beste clubs ter wereld spelen, en waarvan sommige zelfs de beste zijn in hun categorie. We moeten stoppen met het doen alsof Oranje bestaat uit hele magere spelers. We hebben een top selectie waar je mee zou kunnen presteren. Alleen missen we de juiste coach. Onder Koeman deden we het geweldig. Iedereen lijkt al vergeten te zijn wat we met Duitsland en Frankrijk hebben gedaan? Dat de laatste paar resultaten onder hem minder waren heeft denk ik meer te maken met het feit dat hij met zijn hoofd al in Barcelona was.

15 oktober 2020 om 10:23

@linley: Ah, dus als de resultaten onder Koeman iets minder werden, was dat niet zijn schuld, maar wordt door De Boer keihard aangerekend. Lachwekkend zeg. Ik weet niet of De Boer de juiste coach is, maar zo keihard hij nu wordt afgeserveerd, is echt sneu. 1-1 tegen en in Italie is gewoon een prima resultaat (ook onder Koeman). Natuurlijk moeten er dingen beter, maar je kan er ook met een positieve blik naar kijken ipv alles in de grond te willen stampen. Nu Koeman weg is, lijkt het net of alles wat hij deed met Oranje een goede greep was. Dat was zeker niet zo. Ik was zeer tevreden met Koeman en had hem liever niet zien gaan. Maar alleen hosanna was het echt niet.

15 oktober 2020 om 11:02

@Sociofan, ben je vergeten hoe het tegen Noord-Ierland ging? Of in Minsk?

15 oktober 2020 om 11:02

Sociofan1: je vergeet zelf nogal snel. Koeman verloor zijn eerste wedstrijd ook, van Engeland. Speelde zijn 3e wedstrijd ook gelijk, tegen Slowakije!! En zijn 4e wedstrijd was tegen Italie en die kon hij ook niet winnen. Ik heb het idee dat je zelf de boel nogal romantiseert onder jouw almighty Koeman en De Boer, nee, die kan bij jou niets goed doen want die komt van Ajax.

15 oktober 2020 om 10:43

We zijn ook erg snel ontevreden. Werkt een beetje twee kanten op. En het wisselbeleid, tsja. Blind zat er doorheen, logisch dat Veltman dan wordt gebracht. Deed het bovendien gewoon hartstikke goed. En Babel in de slotminuten...als hij Berghuis had gebracht dan was de kritiek gekomen dat dat respectloos is. Malen en Promes missen body voor een slotoffensief / bal opvangen na een hijs naar voren. M.a.w. prima dus (vind ik).

15 oktober 2020 om 11:05

Koeman speelde regelmatig met Babel! En dan niet voor 2 minuten. Maar het wordt De Boer kwalijk genomen dat hij Babel voor twee minuten in het veld brengt.

Ik snap even niet zo goed waar deze blijdschap vandaan komt. We spelen 1-1 tegen Italie, maar moeten toch gewoon proberen te winnen? Oke, het voetbal was beter, maar nog steeds vind ik het onbegrijpelijk dat het wisselbeleid geen enkele toevoeging heeft gehad op het spel. Waarom geen Berghuis? Waarom Veltman en waarom nog steeds Babel.

15 oktober 2020 om 08:22

Waar had je Berghuis willen inpassen dan in een 5-3-2?

15 oktober 2020 om 08:26

Simpel Babel kan totaal niet voetballen. Berghuis op dit moment veel beter en een voor zet op Luuk komt gewoon aan en niet in de tribunes

15 oktober 2020 om 08:29

Babel deed 2 minuten mee...waar heb je het over? Berghuis als spits in een 5-3-2 systeem suggereer je dus? Hoe vaak komt ie dan in 2 minuten id positie om een voorzet te geven vanaf de zijlijn?

15 oktober 2020 om 08:35

Berghuis is een aanvaller, dus als 1 van de 2. Hij kan prima in zo'n systeem spelen. Hij is toch geen buitenspeler die heel statisch alleen aan de zijkant staat, hij zwerft sowieso heel veel over het veld. Dat moet in een 2 mans aanval ook goed te doen zijn.

15 oktober 2020 om 09:11

Robben deed het ook fantastisch in de 2-mans aanval onder Van Gaal. Op die manier kan Berghuis dit ook invullen.

15 oktober 2020 om 09:17

Berghuis had vd beek prima kunnen vervangen.

15 oktober 2020 om 10:53

Luuk was ondanks Chiellini een paar keer dreigend met het hoofd. Ik zou juist Malen gebracht hebben voor meer bewegelijkheid en snelheid later in de wedstrijd toen we ook wat meer op de counter gingen spelen. Berghuis is een stuk minder dan Depay, maar een prima back-up in een zwervende rol. Geen hoogvlieger.

15 oktober 2020 om 15:47

Overigens is chiellini toch wel een hele nare gemene speler. Zoveel ellebogen uitdelen en daarna de vermoorde onschuld uithangen. Hopelijk gaat de var hem op zijn plek zetten

15 oktober 2020 om 08:53

We spelen 1-1 tegen Italië. Dat is toch gewoon een prima resultaat? Italië is geen San Marino ofzo.. We moeten onszelf echt niet gaan overschatten hoor. Zo goed is onze selectie niet imo. Tuurlijk heb je spelers die echt super zijn, maar meer niet dan wel. Onze keepers, backs en buitenspelers zijn allemaal niet van het niveau dat ik zeg, daarmee moet je van Italië winnen. Met de selectie van nu is een kwartfinale op het EK een goeie doelstelling imo. Met een beetje geluk of pech loopt het natuurlijk anders.

15 oktober 2020 om 09:20

Als je een 5 mans verdediging kan hebben met spelers van Ajax, atalanta, inter, City en Liverpool heb je toch gewoon een wereldverdediging?
Alleen voorin is het karig en in het doel. Verder uitstekend spelersmateriaal. Dat moet beter dan gisteren. Laten we hopen dat de boer iets op kan bouwen

15 oktober 2020 om 09:39

Dat is het dus net. We zijn niet meer mans genoeg. Mentaal zijn we verzwakt. We vinden het wel prima dat we hier gelijk spelen terwijl onder het Oranje van Koeman versloegen we Duitsland, wereldelftal Frankrijk als mannen! Terwijl er gewoon eenzelfde selectie staat als voorheen. Je zou eigenlijk zelfs weer een stukje beter moeten zijn daar de spelers zich hebben ontwikkeld. Tsja.

15 oktober 2020 om 10:57

Inderdaad. Het is maar net wat die 'backs' doen en wie je er neerzet. Blind is een halve middenvelder en heeft ook wel drang naar voren, zijn gebrek aan snelheid wordt hiermee opgelost in verdedigend opzicht. Sinkgraven zou overigens ook perfect op die positie kunnen spelen en Wijnaldum is ook een uitstekende optie. Op rechts zou je met Promes voor extra aanvallende impulsen kunnen brengen, je kunt je afvragen of je dan met 3 of 5 verdedigers speelt.

15 oktober 2020 om 09:19

Veltman was een perfecte wissel. Zet die oogkleppen nu eens af.

15 oktober 2020 om 09:21

Prima dat veltman erin komt. Hij speelde goed. Maar waar waren de rest van de wissels dan? Berghuis voor vd beek. Malen voor Luuk?

15 oktober 2020 om 09:45

Eens. Ik zat ook te wachten op deze wissels. Italië werd beter ook omdat je de bal voorin niet meer vast kon houden. Luuk speelde niet z'n beste wedstrijd, hij kon niet gevaarlijk worden. Op de counter had je de laatste 20 minuten veel meer gehad aan Malen. Vergeet niet dat het ook poule wedstrijd is die Nederland heeft gespeeld. Je had eigenlijk moeten winnen om nog kans te maken op die 1e plek.

15 oktober 2020 om 09:41

@guandriks: Je degradeert jezelf enorm door Veltman af te vallen. Als je niet zag dat hij gisteren perfect inviel, heb je echt geen verstand van voetbal.

15 oktober 2020 om 11:06

Veltman heeft een paar vrijwel zekere doelpunten voorkomen en toch blijven sommigen op hem zeiken.

15 oktober 2020 om 15:04

Veltman biel zeker goed in. De wissel zelf verbaasde mij maar hij pakte goed uit. Ik dacht meer aan vers bloed voorin om daar meer vast te houden en te creëeren, dat zijn geen dingen die ik van Veltman verwacht.

15 oktober 2020 om 15:37

@vakkied: De wissel verbaasde mij ook en dacht even dat we een ander systeem gingen spelen. Ik had Malen voor Depay en Berghuis voor Vd Beek gebracht. Maar vond Veltman het echt goed doen gisteren. Heeft gevaarlijke aanvallen eruit gehaald. En nee, is natuurlijk geen basismateriaal. Maar wat hij moest doen, deed hij gewoon goed.

15 oktober 2020 om 15:48

Probleem met veltman is dat als hij maar lang genoeg speelt hij gegarandeerd cruciale fouten maakt. Heeft het Nederlandse voetbal al zoveel ellende opgeleverd. Helaas volstrekt geen betrouwbare pion

Pffff
Wat is een kinderhand snel gevuld zeg. Ja er was meer inzet en ja het zeg er iets beter uit. Maar kom op zeg de laatste 30 min v d twee helft. Was echt voor de Italianen. 5x een grote kans gehad.

15 oktober 2020 om 08:26

tja, als er al weken alleen maar kak in die hand gelegd wordt dan is een klein dropje opeens het mooiste wat er is. ik vond het ook allemaal nog niet zo indrukwekkend, maar gelukkig wel weer goede dingen gezien. wat is de Frenkie toch een baas

15 oktober 2020 om 08:26

Kinderhand is snel gevuld ja. Ik heb gister met een beetje plezier zitten kijken, dat was ook wel een keer leuk na 2 van die zaadwedstrijden.

Eindelijk een potje dat perspectief biedt. NL heeft goed gespeeld en dat is mooi als je ziet dat de wedstrijden ervoor het leek alsof oranje er geen bal meer van kon. Dat is dus niet zo. En laten we niet doen alsof Berghuis na 1,5 goed potje opeens de lord & savior van oranje is, want dat is hij niet.

15 oktober 2020 om 09:23

Niemand beweert dat. Maar spelers in vorm moeten opgesteld worden. Als je dan professioneel verstoppertje speler vd beek opstelt, kun je daar toch beter berghuis neerzetten? Die strooit nog met passjes en scoort af en toe. Vd beek liep telkens op de verkeerde plek. Het is dat die bal goed viel bij toeval anders had hij de grootste kans van de wedstrijd om zeep geholpen.

15 oktober 2020 om 09:43

Onzin. Depay bijv. was een periode uit vorm bij Lyon maar bij Oranje onder Koeman was hij bijna altijd weergaloos en belangrijk.

15 oktober 2020 om 09:55

Dus als van de Beek scoort is het toeval en Berghuis (0 goals in oranje, net als vd Beek tot gister) scoort wel aan de lopende band? Berghuis heeft net een paar goede wedstrijden in de eredivisie achter de rug, that's it. Het zijn geen eens concurrenten voor dezelfde positie, je roept maar wat.

15 oktober 2020 om 12:20

3 seizoenen productie van +/- 25 a 30 doelpunten en assists. Hoezo een paar goede wedstrijden? Is al jaren de meest consistent goede aanvaller van Nederland

Zijn we nu ineens weer van wereldklasse? Gisteren redelijke wedstrijd maar als cillessen de beste man was(terecht overigens) dan zegt dat toch ook wel wat over de rest. Maar de media waaien met alle winden mee.

15 oktober 2020 om 09:35

Cillessen was de beste omdat Hateboer de slechtste was. Straks speelt Dumfries daar weer. Dan wordt het hopelijk betrouwbaarder. Plus de Ligt voor Ake, die steeds maar half ingreep en onrustig oogt.

15 oktober 2020 om 10:06

Het was toch best goed als je het vergelijkt met de slechte wedstrijden van laatst? Doe niet zo zuur. Gisteren leek het (soms) nog ergens op, er zat schwung in het elftal. Tegelijkertijd hadden we ook gemakkelijk kunnen verliezen.

15 oktober 2020 om 11:08

Ik keek gisteren voor het eerst sinds tijden weer met wat plezier naar Oranje. En het resultaat is beter dan ik had verwacht. Je kan ook te veel azijn spuien.

Zie hier het oppertunisme van de Nederlandse pers als het om voetbal aankomt..wint Koeman een paar wedstrijden met geluk zijn we kandidaad nummer 1 op Ek/wk te winnen.. Verliezen we een potje dan zijn de spelers verwend en hebben ze een harde hand nodig..spelen we gelijk tegen Italie dan is het een lichtpunt aan de horizon..

Ake en Hateboer waren schandalig slecht. Dat kan echt niet meer, ook blind moet je LCV zetten of niet meer opstellen, die kan je ook niet meer serieus nemen als linksback. Verder vond ik memphis en cilessen weer eens goed spelen. Goed om te zien, zo verder gaan en er staat weer een redelijk elftal.

15 oktober 2020 om 09:00

Je vond Blind slecht en Memphis juist goed spelen? Weet je zeker dat je gisteren de juiste wedstrijd gezien hebt? Blind op LB ben ik normaal ook echt geen fan van, maar die deed het gisteren prima hoor. Stond verdedigend z'n mannetje, gaf de voorassist op de goal, en ook bij die grote kopkans van Luuk was het Blind die de hele aanval zo ongeveer op had gezet met 3 passes aan de linkerkant.memphis was behalve bij dat schot die voor de voeten kwam van Donny, echt alles behalve belangrijk gisteren. Bijna elke bal schoot met zijn aanname van z'n voeten, en hij heeft eigenhandig 3/4 corners om zeep geholpen met z'n schepijs ballen. Nee, Memphis was toch echt alles behalve goed gisteren.

15 oktober 2020 om 10:09

Blind speelde echt niet goed hoor, door Hateboer en zijn fout verloren we bijna. Ook geen goede corner gegeven alleen maar kut balletjes en op linksbuiten lopen en dan niets toevoegen. Ik ben een ajacied en hou van Blind, maar hij is geen linkerfklank speler punt. Hij is een LCV of Cvm, meer kan hij niet en dat is ook helemaal niet erg.

15 oktober 2020 om 11:10

Gast, die goal kwam voort uit de de aanval die Blind opzette waarna hij nog 2x in balbezit kwam via Frenkie. En ook die gemiste kopkans en nog veel meer gevaarlijke momenten kwamen via de kant van Blind. Aanvallend en voetballend was hij meer dan voortreffelijk.

15 oktober 2020 om 09:44

@DavidHerres Depay was op 1 actie na verschrikkelijk! Het word tijd dat ze hem een tijdje op de bank zetten. Hij komt er iedere keer mee weg onder het mom van dat we geen beter spelers hebben voorin. Jammer dan als dat zo is, geef gewoon een ander de kans, slechter kan diegene het niet doen

15 oktober 2020 om 09:49

@davidherres: Hateboer was zeker slecht, ik vond Ake de eerste 60 a 70 minuten echt wel goed spelen. Maar als je dit systeem behoudt en De Ligt is terug, kan je met De Ligt, De Vrij en Van Dijk spelen. Blind was gisteren man of the match. Je bent niet serieus te nemen als je dat niet ziet. Memphis was gisteren nergens te bekennen, Luuk de Jong deed het een stuk beter dan Depay. Ik zou de wedstrijd nog maar een keer terugkijken als ik jou was.

15 oktober 2020 om 10:07

Luuk deed het beter dan Depay? Pardon? die heeft geen bal goed gepseeld, van memphis ging dreiging uit

15 oktober 2020 om 10:14

Depay heeft behalve het geblokkeerde schot (door Vd Beek) niets goeds gedaan. Luuk de Jong was een rustpunt voorin. De enige dreiging die Depay had, was de dreiging dat hij de bal weer eens verloor. Luuk de Jong had zeker moeten scoren, dus een perfecte wedstrijd speelde hij zeker niet. Wil daarnaast ook een onderbouwing waarom je Blind niet goed vond. En dan geen open deuren en algemeenheden, maar op basis van gisteren. Die kan je niet geven, want hij was heel erg goed. Apart dat je daar dan niet op reageert.

15 oktober 2020 om 10:59

Blind speelde een belangrijke rol in het bij vlagen weergaloze combinatiespel. Heel belangrijk bij de 1-1, hij heeft die aanval zelf opgezet en prima teruggelegd op Depay. Hij is in dit systeem ook geen echte linksback maar meer een wingback die veel meer in het spel betrokken wordt, aan de bal ligt juist zijn kracht.

15 oktober 2020 om 15:51

Memphis goed??? Lieve help. Zakte voor de zoveelste keer volledig door de ondergrens. Werkelijk alles ging fout bij hem

Ik denk dat als we Europees Kampioen worden er hier mensen in plaats van vreugde nog steeds alleen maar lopen te hakken op minst favoriete speler in de selectie of op de coach.
Het probleem is dat we het blijkbaar altijd beter schijnen te weten. Misschien is dat ook de reden dat we nu in deze lockdown zitten.

15 oktober 2020 om 09:52

Je raakt de gevoelige snaar. Het is stuitend om te zien hoeveel mensen hier aan het hakken zijn, vooral op Blind en Veltman. Blind was in mijn ogen man of the match en Veltman heeft perfect ingevallen. Vooraf had iedereen getekend voor een gelijkspel. Nu konden we zelfs winnen van een team dat al 2 jaar ongeslagen is en in vorm is. In plaats van blij te zijn, gaan ze hakken. Mensen die zo in het leven staan, wil ik niet om me heen hebben. Wat een triest gedoe.

15 oktober 2020 om 11:09

Juist! Als ik van tevoren had kunnen tekenen voor een gelijkspel had ik dat gedaan. Nu waren er momenten dat ik dacht dat Oranje kon winnen.

15 oktober 2020 om 12:08

Kom, dat weet je toch inmiddels. wel, Blind en Veltman zijn altijd de gebeten hond. Bij Ajax kan dat al zo zijn laat staan als je niet voor Ajax bent. Vergeet niet dat er veel chaggerijn is over het niet spelen van Berghuis. Of de aanstelling van de Boer. Het enige wat helpt is dat er resultaten zijn. Zo niet, dan breekt de pleuris uit. Dat was al na afgelopen twee wedstrijden zo. Daarom ook leuk dat er lol in zat gisteren.

Die Frenkie de Jong, zo kan je er helemaal niets van en ben je overschat en zo ben je weer de ster. Terwijl Frenkie de Jong de man was van de wederopstanding van Oranje onder Koeman, In ieder geval leuk voor Frank de Boer die ook al afgebrand was voordat er een bal getrapt was.

15 oktober 2020 om 10:42

imo was Memphis toen de man van de wederopstanding van Oranje. die schoot er de ene na de andere goal in zonder aanvoer en was ongrijpbaar voor de toplanden. zonder hem hadden we geen wedstrijd gewonnen toen. ook tegen Noord Ierland ging het pas draaien toen hij erin kwam en heb ik Frenkie toen niet gezien. gisteren speelde Frenkie idd wel een hele goede match maar dat mocht ook wel weer een keer. hopen dat Memphis zijn voorbeeld volgt want die speelt nu al een tijdje niet best meer

15 oktober 2020 om 11:11

Dan heb je nooit naar Koeman geluisterd. Die heeft zelf gezegd dat Oranje pas ging lopen toen Frenkie in Oranje kwam. "Hij was de missende schakel". Maar Japie vindt Depay de man van de wederopstanding. Tuurlijk.

15 oktober 2020 om 12:04

Zat zelf wat te denken aan Frankrijk - Nederland als omslagpunt. De wedstrijd van de Jong. Dit is mijn gevoel, net zoals De Jong bij Ajax (samen met de Ligt) de mannen waren. Toen die vertrokken was het ook meteen anders. Het is een optelsom, want ook de mannen van de Liverpool, Wijnaldum en van Dijk zijn de gezichten van dit Oranje.

15 oktober 2020 om 12:21

@kyle66 dat vind ik idd ja. wie had dan anders die goals gemaakt van onze aanvallers als Memphis niet had mee gedaan? tegen Noord Ierland kregen we geen poot aan de grond bv totdat Memphis erin kwam en de wedstrijd in zijn eentje kantelde en besliste. tegen Frankrijk, Duitsland en Belgie was hij ongrijpbaar en maakte hij met individuele acties het verschil en was hij bepalend. ik vond Depay gewoon onze belangrijkste international toen, gevolgd door spelers als idd een Frenkie, Van Dijk en Wijnaldum die toen na Depay de speler was met het hoogste rendement

Was erg blij met deze tactiek. Eindelijk! Jammer dat de foutjes van de onrustige Hateboer en Ake nog bijna fataal werden. Volgende keer Dumfries en de Ligt er in, maar lekker op deze wijze doorgaan. Staan straks eindelijk onze 3 topverdedigers er in. Vond trouwens Cillessen ook erg betrouwbaar. Een positieve verrassing.

15 oktober 2020 om 09:18

Wel positief de opstelling en strijdplan! Maar wijnaldum kan echt niet meer die zoutzak klooit maar wat aan , geen inzet of werklust, geen focus

15 oktober 2020 om 09:34

Nee maar dat eindelijk de 532 een keer is geprobeerd. Dat is al super. Vond Wijnaldum misschien niet super. Maar Hateboer heeft me vooral in deze 3 wedstrijden laten zien niet mee te kunnen. Dumfries verdient die positie wel vind ik. En Ake geldt hetzelfde voor. Blind op links vind ik ook niet geweldig. Maar dat is gewoon een zwak bezette plek. Dus neem aan dat de Ligt en Dumfries straks spelen en dan speelt het sterkste team straks eindelijk eens samen.

15 oktober 2020 om 09:38

Klopt 5-3-2 was gedurfd maar miss wel de beste opstelling op dat moment! Hateboer is gewoon heel matig met of zonder bal,maar toch ben ik van mening dat wijnaldum een beetje klaar is,komop boys hij voetbalt bij liverpool en laat al 3 x niks zien bij NL

15 oktober 2020 om 11:02

Ik zou voor Promes gaan voor Hateboer en de Ligt voor Ake inderdaad. Promes zou net nog wat meer aanvallende impulsen en creativiteit kunnen brengen. Met Luuk de Jong, van Dijk, de Ligt heb je drie geweldige (aanvallende koppers) en de Vrij is ook sterk in de lucht, maar ik weet niet of hij hiermee veel scoort. Dat kan ook een groot wapen worden van Oranje.

15 oktober 2020 om 15:53

Betrouwbaar is hij niet. Dat ben je als je structureel goed keept. Als iemand je positief "verrast " is die persoon dus per definitie niet betrouwbaar

Ik heb een hele andere wedstrijd gezien. Zo bijzonder was het allemaal niet. Op momenten was het prima, maar dat hoort de minimale standaard te zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren