Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frenkie de Jong krijgt fikse waarschuwing: ‘Dit gaan ze niet meer accepteren’

Laatste update:

Frenkie de Jong kan geen excuus meer opvoeren na de interlandperiode, vindt Marca. De grootste sportkrant van Spanje constateert dat de 23-jarige middenvelder na zijn komst naar Barcelona medio 2019 goede momenten te vaak afwisselt met mindere periodes. Men is van mening dat De Jong dit seizoen als leider van het middenveld moet opstaan, zeker na de komst van Ronald Koeman.

"De middenvelder moet verbeteren", zo luidt de heldere conclusie van Marca dinsdag. Barcelona heeft dit jaar de beste versie van Frenkie de Jong nodig na een debuutseizoen vol ups en downs, zo klinkt het. "De voormalig ster van Ajax moet zijn vorm terugvinden om ook maar iets van de transfersom van 75 plus 11 miljoen euro in te lossen. Het was een strategische gok: een speler die het middenveld van Barcelona in de toekomst vorm moet geven, maar tot op heden nog een optreden op de mat moet leggen dat bij een speler uit zijn categorie hoort."

Koeman niet tevreden over Frenkie de Jong: 'Dat heb ik hem verteld'

Marca erkent dat De Jong zelfkritisch is, maar constateert eveneens dat de Oranje-international nog ver is verwijderd van zijn status van superster bij de Amsterdammers. Het goede nieuws voor De Jong is de komst van Koeman. De nieuwe trainer van Barcelona heeft met de middenvelder samengewerkt bij Oranje. "De Catalaanse grootmacht heeft de juiste man aan het roer geplaatst om het spel van de Nederlander te kunnen verbeteren."

"Koeman heeft het systeem van Barcelona veranderd en kiest voor een 4-2-3-1-systeem. Hij kiest dus voor twee regisseurs centraal op het middenveld (samen met Sergio Busquets, red.), waardoor De Jong in theorie beter tot zijn recht moet komen. Barcelona plukt nu al enigszins de vruchten van het besluit van Koeman als je de prestaties vergelijkt met die van vorig seizoen. Er werd gewonnen van Villarreal (4-0) en Celta de Vigo (0-3) en alleen tegen Sevilla (1-1) was er geen sprake van een clean sheet. Het valt te bezien of de defensieve stabiliteit, vormgegeven door de aanwezigheid van twee regisseurs, standhoudt als grotere tegenstanders zich aandienen."

"Naast de komst van Koeman kan De Jong ook profiteren van de aanwezigheid van Alfred Schreuder. De assistent kent De Jong van hun gezamenlijke tijd bij Ajax. Schreuder was de rechterhand van Erik ten Hag, die vooralsnog het beste van De Jong naar boven heeft gehaald. De staf heeft zodoende een speler op een sleutelpositie in huis die precies weet wat voor voetbal er gevraagd wordt. Zelden heeft een speler te maken met zoveel gunstige omstandigheden wat betreft de staf. Men weet welk niveau De Jong kan aantikken en ook de staf gaat een excuus niet meer accepteren. Als 23-jarige moet hij nu een stap vooruit zetten en de nieuwe leider op het middenveld worden waar Barcelona naar snakt", zo besluit de krant.

Ben jij het eens met de analyse van Marca?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is een goede voetballer met rust aan de bal veel voetbalintelligentie. Maar trekt het spel te weinig naar zich toe en speelt met veel te weinig risico, waardoor hij zelden echt beslissend is. Wil hij zich meten met de echte grote jongens dan zal hij dit echt moeten veranderen.

13 oktober 2020 om 16:18

Beslissend in welk opzicht? Het is een speler die met name op eigen helft tot 10/20 meter over de middenlijn de bal moet hebben. Het zal nooit een speler zijn met doelpunten/assists.

13 oktober 2020 om 16:56

Beslissend in de zin van een serieuze bijdrage leveren aan overwinningen. Dus deel uitmaken van de beslissende momenten. Dat kan dus ook de voorassist zijn, maar ook die geeft hij zelden. Er zijn spelers genoeg (geweest) die op zijn positie veel dwingender waren. En als hij dat niet is....is zijn transfersom dan te rechtvaardigen?

13 oktober 2020 om 16:36

Op welke manier vind jij dat frenkie beslissend moet zijn? Want beslissend zijn is een vage term. Dat kan op veel manieren?

13 oktober 2020 om 16:58

In aanvulling op mijn beschrijving hierboven, ben ik het met Japie krekel eens dat Pirlo wellicht het beste voorbeeld is van hoe het ook kan.

13 oktober 2020 om 17:17

Maar pirlo is pirlo. Frenkie is nooit zo geweest. Waarom moet hij dat nu in een keer zijn? Als je team
Te weinig goals maakt ga je niet kijken naar de verdedigende middenvelder.....

13 oktober 2020 om 17:37

Nee, maar voor een pure verdedigende middenvelder is hij niet meedogenloos genoeg en daarvoor zetten ze er meestal een extra verdedigende middenvelder naast. Hij staat daar als spelmaker voor de verdediging, maar maakt het spel niet door zijn risicoloze balletjes en is dan ook nog eens verdedigend kwetsbaar...dan vind ik dat hij te weinig brengt en zijn geld nog niet waard is

13 oktober 2020 om 19:38

Waan van de dag dit. Alsof hij alleen maar risicoloze balletjes geeft. Hij heeft waarschijnlijk de meeste balcontacten per wedstrijd van heel Barca, het kan niet allemaal beslissend zijn. Echt ongelofelijke lariekoek wat je allemaal typt...

14 oktober 2020 om 01:02

Ik onderbouw mijn lariekoek in ieder geval...jij komt met een waarschijnlijkheid en een dooddoener, want ik heb nergens gezegd dat het allemaal beslissend moet zijn, maar dat het meer beslissend moet zijn. Ow en ik baseer dit niet op enkele weken, maar op een jaar

Dit is de jaar van de waarheid voor Frenkie hij moet nu echt opstaan en laten zien dat zijn positie waard is. Om eerlijk heb ik een hard hoofd in, hij is té wisselvallig.

13 oktober 2020 om 16:06

Van Ajax naar een club als Barca en mensen verwachten dat Frenkie in zijn tweede jaar als leider op moet staan ofzo? Hij moet volwassener spelen maar ik heb gevoel dat het wel goed zal komen,

13 oktober 2020 om 16:28

Voor 75 miljoen plus nog bonussen mag je toch ook wel verwachten dat iemand direct een bepaalde waarde voor het elftal heeft? Daarom betalen ze zoveel. Ik heb Frenkie fan en hoop dat hij die stappen kan zetten.

13 oktober 2020 om 16:37

Langzamerhand wel toch? Hoeveel seizoenen wil jij hem dan geven voordat hij constant goed gaat spelen?

13 oktober 2020 om 16:51

Eens. En men vergeet een beetje dat er in de 1,5 jaar dat Frenkie er nu zit er 2 trainers gesneuveld zijn, de groep hopeloos verouderd is en gedemotiveerd en hij op andere posities gezet is dan waar zijn kracht ligt. De omstandigheden waren voor hem niet ideaal in zijn 1e seizoen. Ik hoop dat dat onder Koeman beter zal zijn.

Klopt geen hol van, de jong zit er net man, speelt prima.. de enige met wat voetbal en inzet bij elkaar.

13 oktober 2020 om 16:19

Hij zit er inmiddels een heel seizoen. Bij topclubs is het 2de seizoen echt wel cruciaal. Dat is het moment dat je er echt al moet staan.

13 oktober 2020 om 16:29

Marca zal niet heel gauw iets positiefs over een Barcelona speler schrijven. Ze zijn echt in vorm wat dat aangaat de laatste weken. Het is een klassieke kampanje.

hij voegt idd heel weinig toe. veel risicoloze balletjes breed en terug maar hij neemt veel te weinig initiatief. geen dieptepasses, geen assists, geen schoten op doel. hij loopt ook vaak veel te veel met een bal. dat is misschien logisch voor een dienende speler maar Frenkie wordt zo groot gemaakt dat je meer verwacht

13 oktober 2020 om 16:03

Je weet dat Frenkie een verdedigende middenvelder is toch?

13 oktober 2020 om 16:07

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar Frenkie heeft in dit systeem aanzienlijk meer diepgang dan vorig seizoen. Daarnaast doet hij veel meer voorwaartse (risico) passing tov van vorig seizoen.al met al is het al een hele verbetering dan vorig seizoen waar hij als linkshalf niets meer deed dan balletjes terug en breed. Dat ze meer van hem van verwachten, dan snap ik ook wel gezien zijn prijskaartje. Komt goed maar hij is niet de man van de assists en goals. Dat was Pirlo ook nooit en toch mega belangrijk.

13 oktober 2020 om 16:31

@jasper Pirlo was juist wel een spelbepalende middenvelder. die gaf ballen in de diepte, verdeelde het spel en bepaalde het tempo. Frenkie is meer iemand die balletjes over 5 meter breed en terug speelt. het is een hele goede nuttige speler maar een dienende speler en geen bepalende speler zoals bv een Pirlo en Xavi dat wel waren

13 oktober 2020 om 17:03

Heb je ooit Pirlo zien voetballen? Lol, gaf zovaak de gevaarlijke bal naar voren dat sommige ploegen 3 man om Pirlo heen gingen zetten ipv om de spits

13 oktober 2020 om 18:40

@Jasper Mijn hemel heb jij weleens naar een wedstrijd van Pirlo gekeken? Typ voor de grap een keer op youtube "goal Grosso germany" het was het doelpunt van Grosso, maar wat daaraan vooraf ging was een en al genialiteit van Pirlo. Die man gaf zoveel lange ballen dat ze uit zijn broek vielen. Frenkie de Jong maar de veters van Pirlo niet eens aankijken, laat staan strikken. Frenkie de Jong is gewoon niet zo goed als mensen dachten. Men deed alsof het de nieuwe messias was, maar het blijkt dat het gewoon een normale speler is. Voegt niks soeciaals toe als bijvoorbeeld een Thiago of Kimmich. Beide(Thiago minder) spelen op cdm maar kijk wat voor een impact zij op het spel hebben. Frenkie de Jong is echt geen 70 miljoen waard. Ik zou er nog geen eens 40 miljoen voor betalen.

13 oktober 2020 om 19:32

Pirlo op zijn 22ste was ook niet de pirlo dat we in zijn latere jaren zagen. Xavi was maar een bij figuur bij Barca totdat pep aan het roer kwam en dat was pas op zijn 29ste leeftijd. De jong is nog te jong om een beslissende speler te zijn, hij is technisch heel begaafd

14 oktober 2020 om 15:35

Ik heb talloze wedstrijden van Pirlo gekeken. Samen met Xavi een van mijn favoriete middenvelders. Op de leeftijd van 22 was Pirlo lang niet zover als Frenkie nu is. Jullie verwachten teveel van 1 speler. Frenkie past bij uitstek goed bij Barca. Dat hij niet de beslissende assist geeft kan je hem niet aanrekenen. Hij speelt verdedigende middenvelder. Geen nr 10! Als je ziet hoe vaak hij aanspeelbaar is, hij snel hij de vrije man heeft gevonden. Als deze voorin niet vrij staat, dan moet hij wel breed of terug. Zijn passing nauwkeurigheid is extreem hoog.

13 oktober 2020 om 16:09

Een controlerende middenvelder moet vooral het spel verplaatsen. Busquets ooit zien scoren en assists geven? Zelfs Pirlo deed dit voornamelijk uit een vrije bal en verder niet. Het gaat om de juiste opening vinden en spelvoortzetting en daarin neemt hij altijd het initiatief. Vergeet niet dat je afhankelijk bent van je medespelers.

13 oktober 2020 om 16:21

Pirlo was juist een speler die prachtige lange diepe passes naar voren gaf. Passes die je idd niet op het wedstrijdformulier ziet maar als ik jou was zal ik ff Pirlo passes intoetsen op YouTube. Een echte specialist daarin.

13 oktober 2020 om 16:28

@bobo1 exact en hetzelfde geldt voor Xavi. dit waren spelbepalende middenvelders waar Frenkie meer iemand is van de risicoloze balletjes breed en terug over 5 meter

13 oktober 2020 om 16:47

Volgens mij vergeet je de leeftijd verschillen erbij te noemen. Xavi werd ook pas echt beslissend rond zijn 26e? Of stond hij al zo te ballen op Frenkie zijn leeftijd? Geef hem wat meer de tijd, heb er vertrouwen in dat ook Frenkie nog kan groeien.

13 oktober 2020 om 16:52

het gaat toch niet altijd om leeftijd. Xavi was toen nog niet de Xavi van later maar hij gaf wel af en toe een bal diep bv. we hebben Pogba bv toch ook gezien op zijn 19e bij Juventus of een Koke op zijn 21e bij Atletico Madrid bv. die waren toch aardig nadrukkelijk aanwezig in die wedstrijden toen. Frenkie is een goede speler maar die Curyff vergelijkingen enzo gaan nergens over. het is een prima gozer om balbezit te houden en te spelen in een dienende rol maar het is geen spelbepalende middenvelder die de lijnen uitzet, strooit met passes en het tempo bepaald en ik denk niet dat dat hij dat dan over bv 3 jaar opeens wel allemaal heeft

13 oktober 2020 om 17:01

Vergeet niet dat elke individu op zijn eigen tempo groeit. 3 jaar tov nu is echt een brok aan extra ervaring. En in zijn 1e seizoen werd ie regelmatig niet op zijn "eigen positie" gebruikt. Maar goed na zo'n korte periode al gelijk zo'n label erop plakken en betwijfelen of hij in 3 jaar zijn spel zal kunnen verbeteren... Xavi en Iniesta schijn schoolvoorbeelden hoe sterk zij zijn gegroeid. Waarom zou Frenkie dat niet kunnen. Je hebt altijd laatbloeiers en super talenten die later geen schim van zichzelf zijn. Ben het verder met je eens dat de Jong zwaar werd opgehemeld.

13 oktober 2020 om 17:06

@latkoning7 je hebt bepaalde eigenschappen of je hebt ze niet. toen ik Vennegoor op zijn 21e zag spelen dacht ik echt niet die heeft over 3 jaar opeens een fluwelen techniek of toen ik Blind op zijn 21e zag spelen dacht ik ook niet wie weet is die over 3 jaar een speler met veel snelheid. Frenkie zijn kwaliteit is zijn dribbel en daarin zie ik hem nog beter worden maar ik zie hem echt niet opeens over 3 jaar 8 doelpunten in een seizoen maken, spelers structureel vrij voor de goal zetten en strooien met dieptepasses

13 oktober 2020 om 17:59

@ bobo Je zegt nu hetzelfde als ik zeg.. dus ik kan je commentaar niet helemaal plaatsen.

13 oktober 2020 om 18:43

Frenkie voegt niet meer toe dan een pak m beet Tolisso. Leuke speler maar meer niet. Het is geen speler die dynamiek in het spel brengt. Kijk naar Kimmich bijvoorbeeld. Ook een controlerende middenvelder. Maar zijn impact is erg zichtbaar en hij is onmisbaar voor het team. Ik zeg je eerlijk als je Frenkie bij Oranje wisselt voor Koopmeiners veranderd er weinig. Ik zou bij Barca Frenkie gewoon wisselen voor Pjanic.

13 oktober 2020 om 18:53

Dat hebben ze niet barca misschien hier in NL maar in het buitenland niet meer tijd.

13 oktober 2020 om 19:04

Jij zegt dat Pirlo het alleen doet uit een vrije bal( neem aan vrije trap) & verder niet maar dat is gewoon niet waar.

14 oktober 2020 om 15:37

Als ik Youtube opzoek, vind ik zelfs wereldvoetballers in de keuken kampioenschap terug. Pirlo was pas op latere leeftijd de dirigent van het team. Extreem belangrijk, maar ook met veel meer ervaring dan Frenkie nu heeft. Als je ze nu naast elkaar legt is het appels met peren vergelijken. Youtube zijn compilaties van momentopnamen. Die vind je ook terug in de amateur kelderklasse

13 oktober 2020 om 16:26

Frenkie is een goede speler maar op een gegeven moment werd hij neergezet als de nieuwe Cruyff en dat zie ik er echt totaal niet in. het is gewoon een hele goede functionele speler voor een team maar geen bepalende speler die de lijnen uitzet ofzo

14 oktober 2020 om 11:45

Japie gaat weer lekker los! Voor de goede orde: niemand heeft de Jong ooit de nieuwe Cruijff genoemd, echt niemand! Er zijn vergelijkingen gemaakt met Cruijff's sierlijkheid en versnelling, in het kappen en draaien en het dribbelen met het hoofd omhoog. Maar jij hebt duidelijk weer een stokpaardje gevonden en komt met kulargumenten als de vergelijking met Cruijff en dat de Jong geen goals maakt. En hem dan nota bene zelf vergelijken met een andere grootheid als Pirlo. Nogal logisch he, dat hij niet als Pirlo is, net zo logisch als de Jong geen tweede Cruijff is. Daarbij ga je ook compleet voorbij aan dat hij tot aan dit seizoen verkeerd gebruikt werd en dat de Jong in een team is gestapt waar een paar , en zeker niet de minste oudjes de dienst uitmaken. Ga d'r maar aanstaan om dan ' even de lijnen uit te zetten' tegenover Busquets, Messi en anderen die al alles gewonnen hebben en die al jaren HET gezicht van Barca zijn. Jij vindt het een modale speler, niks bijzonder terwijl de hele voetbalwereld het wel ziet. Erg typisch weer, Japie.

13 oktober 2020 om 16:20

@Japie: een verdedigende middenvelder afrekenen op zijn schoten op doel en assists😂? Tja dan waren Pirlo, Keane, Viera,... ook maar koekenbakkers hoor. Ik ben geen Frenkie fanboy en volg je dat hij te groot gemaakt wordt maar die jongen is binnengekomen bij het minste Barca van de afgelopen 15 jaar. Geef hem dus nog maar wat tijd zou ik zeggen want voetballen kan hij echt wel hoor.

13 oktober 2020 om 16:27

Pirlo en Xavi gaven wel ballen diep natuurlijk. Frenkie speelt voornamelijk alles breed of terug over 5 meter dus ik vind Frenkie niet vergelijkbaar met een Pirlo. dat was echt een spelbepaler waar Frenkie een dienende speler is

13 oktober 2020 om 16:44

Xavi was ook geen verdedigende middenvelder. Heeft ie even gespeeld onder rijkaard. Maar op zijn best onder guardiola was hij dat niet en was busquets de enige verdedigende middenvelder of yaya toure was de verdedigende middenvelder. Xavi altijd van rechts.

13 oktober 2020 om 16:49

ja maar het was toch wel een man van de controle ook. Busquets was idd de echte CVM maar ik vraag me af of Frenkie wel een echte CVM is. tegen Mexico en Sevilla liet hij zijn directe man aardig vaak lopen

13 oktober 2020 om 17:35

Valt wel mee wat controle beteeft hij was gewoon belachelijk goed. Hij gaf meer assists dan iniesta die doorgaans als de aanvallendere van de 2 werd gezien

13 oktober 2020 om 18:46

Ja maar het probleem is niet alleen dat hij bij Barca weinig toevoegt, ook bij Oranje is het pover. Het was eerst dat hij niet op de juiste positie speelde, toen waren het zijn medespelers, toen de coach. Hij heeft letterlijk alles in zijn voordeel op dit moment, maar het is nog steeds niet bijzonder. Althans zeker niet in de lijn der verwachting. Frenkie zal nooit uitgroeien tot de nieuwe Busquets. Het is een leuke speler maar voegt weinig bijzonders toe. Je hebt het over Pirlo maar dat was een soeler die strooide met lange ballen.. Die zie ik Frenkie nooit geven. Meer respect voor die legende is wel op zij plaats. Noem hem nooit meer in 1 adem met Frenkie.

14 oktober 2020 om 15:41

Als je de bal voorwaarts niet kwijt kan, moet je dan alsnog een pass geven met groot risico op balverlies? Barca draaide afgelopen seizoen bizar slecht. Zo slecht dat zelfs Messi weg wilde. Frenkie werd dan ook nog eens gebruikt als Linkshalf. Eenzelfde fout die ze ook maakte met Coutinho. Op zijn "eigen" plek gaat hij het een stuk beter doen. Balletje breed en passing over 5 meter is ook het spel dat past bij Barcelona. Ze geven geen cross passes of sturen een spits over 40 meter weg. Daar hebben ze de aanvallers niet voor. Barca voetbalt altijd vanuit balbezit. Kan het niet over links, dan over rechts of weer even terug. Net als het NL elftal.

13 oktober 2020 om 16:39

Huh “geen assists en geen schoten op doel” jij was toch van mening dat frenkie een verdedigende middenvelder was en dat barca hem afgelopen seizoen verkeerd gebruikte. Hoezo hou jij hem dan in een keer aan de criteria wat beter past bij een aanvallende middenvelder.

13 oktober 2020 om 16:46

dat zei ik idd en dat vind ik nog steeds. mijn punt is dat mensen hem te overdreven hypen en hem zowat bestempelen als de nieuwe Zidane ofzo terwijl het gewoon een dienende speler is

13 oktober 2020 om 18:07

Maar jij doet net of het de Roon is. En dat gehype valt wel mee. Iedereen ziet dat hij een bijzondere speler is vlak voor de verdediging, waar een aanval begint. Niet waar aanval eindigt. Dus met assists en goals komen vind ik onzin. Je moet iemand beoordelen op zijn rol.

13 oktober 2020 om 18:12

Ik snap wat je bedoelt maar dan heeft het geen zin om je standpunt kracht bij te zetten door vergelijkingen te maken met andere types spelers. Als je bij Barca bijvoorbeeld 1 speler kam vergelijken van de afgelopen 10 jaar is het Busquets. Precies dezelfde natuurlijke positie en vergelijkbare statistieken qua goals/assists. Daarnaast zie ik Frenkie nog wel eens mooie passes geven die iemand in scoringspositie brengen. Einde van vorig seizoen gaf ie vanaf de punt van de 16 een hoge pass buitenkant rechts op Messi, die scoorde (wel buitenspel helaas) en dit seizoen nog vanaf links een heerlijke buitenkant voet pass vanaf links op Griezmann (die de bal dan weer verkeerd controleert). Zo zijn er wel meer voorbeelden van passes die hij keurig heeft gegeven dankzij zijn positionering en inzicht. Hadden zo 2 assists moeten zijn. Verder volledig met je eens dat Frenkie iets meer durf in zijn passes mag tonen, hij heeft de ballen ervoor (dat zie je aan zijn dribbels).

13 oktober 2020 om 18:20

Begrijp me goed. Ik ben niet tegen Frenkie. Ik wil echt dat hij slaagt. Daarnaast lijkt het mij een prettig persoon. Hij heeft zoveel in zijn mars. Ik zou zeggen. Gooi die schroom van je af en durf want je hebt het .

13 oktober 2020 om 19:18

@13nesta13 natuurlijk heeft Frenkie veel meer in huis als De Roon. Frenkie kan echt wel goed voetballen maar het is niet de bepalende speler als hoe sommigen hem neerzetten. het is een hele goede voetballende controleur maar niet de nieuwe Cruyff of Xavi

13 oktober 2020 om 19:06

Hij loopt echt veel en veel te veel met de bal waardoor hij het spel regelmatig weer vertraagd. Zou vaker 1 a 2 keer moeten raken. Helemaal eens met je!

Ben 't hier eigenlijk wel mee eens. Vorig jaar heeft ie 't prima gedaan rekening houdend dat hij niet op z'n sterkste positie werd gebruikt en dat het z'n eerste jaar is. Maar dit jaar moet ie z'n status en transfersom waar gaan maken voor Barca. Hij heeft zeker de potentie maar dat is uiteindelijk niet genoeg hij moet gewoon een sleutelspeler worden dit jaar.

Wel een hele dreigende titel als je nu ziet waar het artikel daadwerkelijk over gaat. Dat nu de Frenkie van 2018/2019 wordt verwacht is logisch. De Jong heeft nu een staf en een systeem waarin hij kan excelleren, maar er staan daar nog 10 man op het veld die zich ook allemaal lekker moeten gaan voelen in dit systeem en dan kan het echt gaan draaien. Het lijkt me daarom vooral de klus voor Koeman om iedereen zoveel mogelijk in zijn kracht te laten spelen. Dan is dit systeem met de Jong een goed begin.

Volgens mij waren de wedstrijden van Frenkie afgelopen seizoen redelijk (een 6) of uitstekend (een 8 of 9) zonder dat daar een matige (een 5 of lager) wedstrijd bij zat. Dat is wat anders dan ups en downs. Is de verwachting dat Frenkie vanaf nu elk seizoen 20 assists op Messi geeft, minimaal 10 op andere teamgenoten en er zelf ook nog 10 tot 20 inlegt? Dat zijn statistieken waar zelfs een Xavi, Iniesta, Maradonna of Zidane niet aan kunnen tippen.

13 oktober 2020 om 16:40

Heeft heel zelden een 8 gespeeld hoor. Denk niet meer dan 2 of 3 wedstrijden. Het mag beter.

Net als Piqué, totaal geen beslissende ballen. Alleen maar balletjes op de back of het middenveld in.

13 oktober 2020 om 21:32

En die ter Stegen dan, die zet hoogstens een speler vrij voor de keeper elk seizoen. Mensen spreken over ter Stegen alsof het de nieuwe Zidane is.

Men verwacht echt teveel van hem, als je ziet hoe makkelijk hij voetbalt, daardoor lijkt het allemaal risicoloos maar dat is het echt niet. Daarnaast, een goede steekpass kan pas gegeven worden als de degene die hem ontvangt ook goed wegloopt. En wat mist Barca en het NL, juist speler die diep gaan. Noem eens een betere verdedigende middenvelder dan Frenkie? 23 jaar en nu al zo goed, Kevin de Bruine was toen bijvoorbeeld echt nog niet zo goed. Busquets, een aantal jaar geleden enorm opgehemeld, heeft ook maar 15 keer gescoord bij barca in bijna 600 wedstrijden.

13 oktober 2020 om 16:54

KDB speelde op zijn 23-24 de Bundesliga kapot, werd recordhouder assists en won speler van het seizoen in Bundesliga...en men moet nu niet raar opkijken in Nederland dat de verwachtingen te hoog liggen. Deel van de transfer is immers in grote mate te danken aan de hype die rond de "reincarnatie van Cruyff" is ontstaan.

13 oktober 2020 om 17:43

Klopt KDB speelt al jaren op hoog niveau, hij was altijd een topper. Mourinho heeft gewoon laten zien niet om te kunnen gaan met jonge talentvolle spelers. Lukaku, kdb, salah,.... massas voetballers die hij negeerde maar die nu aan de top spelen.

13 oktober 2020 om 23:31

En veel jonge voetballers hebben ook getriomfeerd onder hem zoals een 19 jarige Varane die Pepe uit de basis speelt lol.

13 oktober 2020 om 23:34

Meer niet als wel in ieder geval, hij staat niet bekend als een trainer dat jongeren beter maakt. Hij staat bekend als werkende met ervaren spelers. Bij utd draaide het voor geen meter met de jonkies. Inter ook allemaal gevestigde spelers.

13 oktober 2020 om 16:55

en hoe vaak zette Frenkie bij Ajax dan een speler voor de goal? of Vd Beek en Neres waren zeker ook geen diepgaande spelers?

13 oktober 2020 om 18:29

Hoevaak deed busquets dat bij het oude barca? Frenkie is gewoon geen nr 10. Al mag zijn lange pass zeker beter.

13 oktober 2020 om 18:26

Het punt is dat een Fati en vooral Griezmann heel vaak vrijopen in voorwaartse richting waar de ruimte openlicht . Frenkie geeft hem dan gewoon niet. Erg ondankbaar voor vooral Griezmann die zich werkelijk drie keer uit de naad loopt voor niks.

13 oktober 2020 om 18:56

Hahaha weet je nog toen half Nederland helemaal van stapel ging? Er kwam een artikel met de titel: "Het probleem van Busquets heet Frenkie de Jong". Men was er helemaal van overtuigd dat hij Busi zo 1 2 3 de basis uit zou spelen. Net zoals ze dachten dat die andere overhypte speler Donny, Fernandes er wel uit zou spelen. Maar niets is minder waar. Het zijn beide overhypte spelers die absoluut niet van de buitencategorie zijn. Frenkie schat ik wel hoger in dan Donny. Hij zou kunnen slagen bij Barca, maar hij zal nooit de geschiednis boeken ingaan als een man die een grote impact had op t team. Meer als een speler als Rafinha, die ooit voor Barca heeft gespeeld.

Alles wat Marca over frenkie zegt niet serieus nemen. Dat hij Madrid in de CL eruit kegelde en hun Modric vernederde en dan ook nog eens naar Barca vertrekt doet pijn. Gevolg is dit soort stukken.

13 oktober 2020 om 17:03

Het verschil is dat dat verleden tijd is en men nu mag verwachten dat hij dit bij Barcelona ook gaat tentoonstellen. Tot op heden doet hij het best aardig maar best aardig is een beetje mager gezien zijn koopprijs. Dit seizoen zal Frenkie uit een ander vaatje moeten tappen en laten zien dat hij het middenveld van Messi gaat overnemen wanneer dezw weg gaat.

13 oktober 2020 om 17:45

Hij is nog niet weg de beste man, ik zie hem zomaar bijtekenen, met nieuwe bestuur. 10mil erbij en hoppa dan kan hij weer met volle moed naar het pensioen. 😜

De Jong moet NU opstaan en zijn transfersom waarmaken. Zoniet,is ie over 2 jaar bij een valencia Sevilla ofzo.

Misschien was het gewoon dat ene seizoen 18/19 waarin hij zichzelf ontsteeg. Ben benieuwd!

Iedereen met verhalen over dat Frenkie ineens assists moet geven en goals moet gaan maken kan direct ophouden en die ‘fikse waarschuwing’ van Sport.. Tsja. Kwamen eerder vandaag ook al met een onzinverhaal over Barca, de kranten moeten weer vol. Vergelijk Frenkie niet met Xavi of Iniesta, maar met Busquets, hij is de natuurlijke opvolger van Busquets. Vorig jaar over en weer gegooid in belachelijke tactische plannen, maar daar hoort hij. Dit is het eerste jaar op zijn beste positie en ik verwacht dat hij, samen met de rest van het team in vorm raakt. Hij kan uitstekend diepgaande mensen bedienen (waar het vorig jaar aan ontbrak) en in dienst van de creatievelingen spelen. Komt helemaal goed.

Ik heb Barca en dus Frenkie vorig seizoen veel zien spelen. In de eerste maand in de voorbereiding van het vorige seizoen speelde Frenkie echt goed. Hij voegde met zijn spel en inzicht weer een beetje Barcelona voetbal toe. Maar door het gegoochel van de vorige twee coaches over zijn positie kon hij nooit zijn draai vinden. Nu onder Koeman krijgt hij hulp van alle kanten, dus er is geen excuus meer. Hij moet het nu wel laten zien. Ik schreef al eerder dat hij beslissende en dwingender miet zijn. Dus bijvoorbeeld een beslissende assist of een splijtende diepte pass of een lekker schot op het doel. Hij komt vaak genoeg in de positie om al deze zaken te kunnen doen. Maar san kiest hij toch weer voor een veilig breedte pass over 5 meter en holt her dan vervolgens zelf achteraan om zich weer op die plek aan te bieden. Dat schiet natuurlijk niet echt op. Gelijk is constant met een rondo bezig met nul resultaat. Ja naar hij is zo lekker ballast zegt men dan. Zijn pass acurasie is 95% en alles naar voren . Ja maar wel allemaal over 5 meter . Hij lijdt nu ook best veel balverlies op plekken die dodelijk kunnen zijn omdat de tegenstanders zijn gekap en gedraai nu wel doorhebben en hem dus gewoon blokken.Hij heeft een beperkt arsenaal. Dat arsenaal moet hij gaan uitbreiden door te werken aan zijn tekortkomingen anders is het gauw over voor hem. Rakatic in zijn gloriedagen was veel beter dan Frenkie de Jong. Frenkie moet meer doen dan alleen maar rondkijken.

Misschien is hij gewoon niet goed genoeg voor de echte top. Je ziet het op een ander niveau in de eredivisie: een goede speler van fc Utrecht die uitstekend speelt tégen Ajax zal als hij bij Ajax speelt niet mee kunnen. En misschien speelde hij 2jaar terug tijdens de succesvolle CL campagne van Ajax wel boven zijn kunnen.

Iets met over en hype... Ik was erg blij toen ik hoorde dat Ronald de trainer van Barcelona werd. Met Ronald heeft Frenkie alle voordelen met zich mee en daarmee dus ook het eindperk van die nutteloze excuses waarom Frenkie slecht speelt. Het was eerst zijn positie, dan zijn coach, dan zijn medespelers. Ik denk dat half Nederland deze jongen enorm heeft overschat. Men sloeg zo erg door om deze jongen in 1 adem te noemen met Johan Cruijff. Ik denk dat zelf Cruijff in zijn kist moest lachen van die domme statements. Deze jongen is een goeie speler, maar voegt niks speciaals toe. Alle teams hebben hem door. Ze gooien er 2 man op en Frenkie is onschadelijk. Een speler van de buutencategorie, kan altind een olan bedenken om alsnog schadelijk en effectief te zijn, dat is niet zo bij Frenkie. Want dan begint hij met zijn tikkie terug, tikkie breed acties. Kijk naar een Kimmich, Thiago, Pirlo dat zijn middenvelders die ook diep spelen. Maar hun impact op het spel is heel erg zichtbaar itt Frenkie de Jong. Als hij zo blijft spelen speelt deze jongen over 2 seizoenen bij Arsenal of Leicester City.

14 oktober 2020 om 12:07

Er is niemand die Frenkie vergeleek met Cruijff, echt niemand op wellicht een verdwaalde kokosnoot na. De vergelijking betrof zijn fysiek, zijn dribbel met het hoofd omhoog, het kappen en draaien, de lichtvoetigheid en zijn inzicht. Daar hield verder ook elke vergelijking op omdat Cruijff zo groots is op een manier die ver boven alles en iedereen staat, alle Maradona's, Ronaldo's en Messi's ten spijt.iedereen heeft gezien hoe hij bij Ajax speelde en bij Oranje, de hele voetbalwereld was het eens: Frenkie is een bijzondere speler. Frenkie is geen Verlosser zoals Cruijff was en Frenkie is als bleu mannetje van 21/22 ingestapt in een verrotte club waar niet de minste oudjes de dienst uitmaken. En dan ook nog stelselmatig verkeerd gebruikt worden. Dat is gewoon geen lekkere start. Nu brullen de opportunisten dat hij het moet gaan waarmaken. De vraag is of dat uberhaupt wel kan in dit team waar dezelfde oudjes nog steeds zitten en het gekonkel binnen en buiten het veld nog lang niet voorbij is. Je kan wel een vlag op een modderschuit zetten maar dat maakt het nog geen superjacht. Zet Kimmisch, Thiago en Pirlo in dit Barca en zij komen ook niet uit de verf. Dat is pas een eerlijke vergelijking.

Frenkie speelde de laatste wedstrijd zijn slechtste wedstrijd tot nu toe voor Barcâ, was echt heel slacht eens. Frenkie heeft de beste cijfers van de hele Spaanse competitie als het gaat om pasings die aankomen. En daar komt bij dat ze Frenkie te weinig opzoeken als extra man tussen de linies. Jullie weten ook wel allemaal dat de verhoudingen in en naast het veld nog niet in het voordeel zijn van Frenkie. Hij zal na Cruijff de grootste voetballer worden die Nederland ooit gekend heeft. Kom maar op 😜

13 oktober 2020 om 21:04

Bijna eens, maar dat is natuurlijk van Basten. We gaan het zien.

Ach, een Real krant die wat over een Barcelona speler schrijft. Afgelopen keer was de de Jong niet goed voor Barcelona, daarvoor was hij weer geweldig. Bij Oranje was het helemaal niet lekker zoals meerdere speler. Maar de Jong was ook de sleutelspeler waardoor Oranje zijn resultaten behaalde onder Koeman. Toen hij erbij kwam werd het pas wat, net zoals hij (samen met de Ligt) bepalend was voor Ajax. En Ajax een andere ploeg was na het vertrekt van deze twee.

Hij speelt verdedigende middenvelder. Voorin moeten wedstrijden beslist worden, dat heeft Frenkie nooit gedaan en daar is hij ook niet voor gekocht lijkt mij.
Hij moet de bal vooral niet kwijt raken, opbouwen, tussen de linies aanspeelbaar zijn en met zijn rushes een man meer creeeren.
Als je het bij Barcelona hebt over spelers die het moeten laten zien qua wedstrijden beslissen zijn het Dembele en Griezmann

Lachen, zo'n drie dagen oude thread. Inmiddels hebben we Frenkie's masterclass tegen Italië achter de rug en kunnen Japie Krekel en z'n pathetische legertje anti-Frenkie trolletjes weer met staart tussen de benen en schaamrood op de wangen terug onder hun steen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren