Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez speculeert over vijftiende duel van Daley Blind op andere plek

Laatste update:

Door de schorsing van Marten de Roon treedt Oranje woensdag tegen Italië aan met een ander middenveld dan zondagavond tegen Bosnië-Herzegovina (0-0). In het duel van zondag stond De Roon opgesteld als controlerende middenvelder naast Frenkie de Jong. De vraag is hoe bondscoach Frank de Boer de absentie van de twintigvoudig international gaat oplossen. Kenneth Perez verwacht dat Daley Blind als controleur wordt ingezet.

Blind stond in Bosnië-Herzegovina opgesteld als linksback. De laatste keer dat hij als defensieve middenvelder werd ingezet tegen Oranje was op 18 oktober 2018, in het oefenduel met België (1-1). Van zijn zeventig interlands speelde Blind er maar veertien als controleur. Onder Ronald Koeman gebeurde dat maar één keer, tegen België, en De Boer wordt bij Oranje geacht om de lijn van de vorige bondscoach voort te zetten. Perez raadt de nieuwe keuzeheer echter aan om zijn eigen plan te trekken.

Het is volgens de analist 'heel moeilijk' om van een bondscoach te vragen dat hij de ingeslagen weg van een voorganger voortzet. "Want ieder persoon is heel anders en lost bepaalde situaties heel anders op. Je kunt dat nooit doen", merkt Perez maandagavond op in de uitzending van Voetbalpraat op FOX Sports. "Hij moet gewoon de Frank de Boer-manier volgen. Voor zover hij het nog niet heeft gedaan, moet hij gewoon de dingen doen die hij wil doen, zonder zich af te vragen wat Koeman gedaan zou hebben."

De zwakste speler van Oranje stond zondagavond in de achterhoede

In het spelersrapport van Voetbalzone kreeg Daley Blind het laagste cijfer. Lees artikel

"Ik kan me voorstellen dat hij Daley Blind op het middenveld gaat zetten", reageert Perez op de vraag wat De Boer zou doen bij het volgen van zijn eigen lijn. "Hij zit natuurlijk ook wel een beetje in de ideeën van Ajax. Hij wil een voetballende nummer zes. Dat is Daley Blind wel. Hij is een van onze slimste voetballers. Snelheid heeft hij niet, maar hij kan situaties eerder lezen dan anderen. Ik denk dat er wel op die manier gedacht wordt. Je kunt Georginio Wijnaldum daar wel neerzetten, maar de stap van nummer tien naar die positie is misschien te groot."

Perez merkt dat De Boer na één wedstrijd en enkele trainingen al met argusogen wordt gevolgd door de buitenwereld. Zijn aanstelling stuitte op fel verzet, vanwege zijn teleurstellende dienstverbanden in het buitenland. "Het is zo dat De Boer bijna elke keer voor een soort van tribunaal staat. Er is weinig draagvlak, dus hij moet zich bijna elke keer excuseren dat hij bondscoach is", geeft de Deen aan. "Hij heeft een bepaalde druk nu: 'ja, maar ik kan het echt wel.' En iedereen staat maar te kijken: 'Frank de Boer, laat het nou zien.' Nu gaat het er weer over hoe saai het is met hem als trainer. Het lijkt mij best moeilijk voor hem."

Zou jij Daley Blind als verdedigende middenvelder opstellen tegen Italië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blind moet je alleen op cv zetten. In dit geval is Koopmeijners de beste optie

13 oktober 2020 om 00:47

Op het middenveld is zijn beste positie.

Blind - De Jong met daardoor vdBeek of Wijnaldum. Liefst beide, in een Leipzig-achtig 4-2-2-2, maar een NLse coach als De Boer weet niet hoe je dat moet spelen.

13 oktober 2020 om 00:54

Zijn handelingssnelheid is veel te laag om op het middenveld te spelen tegen een tegenstander als Italie

13 oktober 2020 om 07:31

Veel lager dan Schöne op 6 bij Ajax tijdens het succesvolle 18/19 seizoen? Denk ik niet.

13 oktober 2020 om 08:09

Zeker wel. De handelingssnelheid van Schone was nog best aardig hoor

13 oktober 2020 om 09:29

Ik werd gisteren al uitgelachen maar ik zie blind best zitten.
Hij moet lekker met mooie ballen strooien en niet te veel in duels komen. Vooral goed positie kiezen.
Nederland moet inzakken en omschakelen. Aanval afslaan en het spel razendsnel verleggen naar voren.
Als je daar de Jong neerzet heb je blind nodig voor de lange bal. Hij is de enige op het middenveld die een uitstekende lange bal in de benen heeft.
Je zou voor Koopmeiners kunnen opteren maar die heeft minder ervaring.

13 oktober 2020 om 01:10

Ik zou het helemaal begrijpen als Blind op 6 zou spelen. Hoewel Koopmeijners er echt aan komt heb je met Blind een jongen die 5 keer landskampioen is geworden, waar hij bij enkele titels ook op 6 speelde. Daarnaast heeft hij internationale ervaring. 3e op een WK, Europa League gewonnen met ManU, om de nationale schalen in Engeland en NL maar niet te benoemen. Blind heeft meer wedstrijden op 6 gespeeld dan Koopmeijners, die trouwens ook gewoon als CV wordt gebruikt. Ik zou voor ervaring kiezen.

13 oktober 2020 om 10:43

Elke keer als Blind op t middenveld werd geposteerd werd hij aan alle kanten voorbij gelopen. Heeft ook niet het overzicht en de handelingssnelheid om op het middenveld te spelen.

13 oktober 2020 om 03:11

Wat een onzin kunnen sommige mensen hier uitkramen. Blind kan prima op zes zeker met onze meer dan uitstekende achterhoede achter zich. Denk zelfs dat dat eigenlijk de enige positie is waar hij voor het huidige oranje een toegevoegde waarde kan zijn. Hij is alleen niet in vorm deze start van het seizoen dus daar zit wel een mogelijk probleem. Maar zelfs dan is ie een betere optie dan Koopmeinders... Wat een lachertje.

13 oktober 2020 om 07:42

Wat jij zegt, Blind op 6 is onzin! Blind heeft ooit 1 goede wedstrijd gespeeld (barca thuis 2-1) en verder is blind op 6 altijd een ramp gebleken. Nog 5x trager dan schone... en dan is er nog een groepje mensen dat vast houdt aan Bayern uit en thuis. (1-1 en 3-3) uit spaarde de scheidsrechter blind door geen 2e geel te geven en thuis zorgde blind in t eerste kwartier ervoor dat gnabry 3x voor onana stond.. maar doordat er geen een in ging zijn we dat allemaal vergeten. Blind is geen 6.

13 oktober 2020 om 15:15

Bij Blind is 5x trager dan Schone ben ik opgehouden te lezen. Blind is de perfecte zes voor Nederland met een wereld centrale achterhoede en bv een Frenkie ernaast of in combi met Wijnaldum. Bij Ajax zou ik het niet aandurven omdat 't te kwetsbaar wordt achterin maar ik durf te stellen dat 't sowieso een veel betere optie is dan bv de Roon. Heb 't maar es opgezocht en Blind heeft in dacht het eennalaatste seizoen bij Ajax voor zijn vetrek naar United aardig wat wedstrijden gespeeld op zes en dat deed ie prima. Sterker maar dat kan ik niet meer hard verifiëren dat is oa waarmee hij zijn transfer naar United verdiende. Hij is daar volgens mij in eerste instantie vooral gehaald voor de zes positie en zijn mogelijkheden op linksachter zodat hij meteen ook kon backuppen voor Shaw. Hij is daar toen ook begonnen maar de achterhoede was zo beroerd dat dat te kwetsbaar was en van Gaal 'm uiteindelijk zelfs op CB heeft gezet. Daarnaast was hij toen uiteindelijk ook vaak op links nodig en was die zelfs een periode eerste keus boven Shaw. Dus erg feitelijk is dat verhaal van jou allerminst. Los dat als je d'r een beetje kijk op hebt zou zien dat hij de ideale zes is qua overzicht, passing, inzicht etc. Hij is een regista maar moet op z'n zwakkere punten worden geholpen (zoals alle middenvelders zwakke punten hebben: brekers kunnen over het algemeen niet passen, technisch spelers missen vaak fysiek etc etc.), bij Oranje is nou toevallig precies daar een situatie waarin een echte Regista zoals hij top zou kunnen functioneren.

Zullen we niet gewoon stoppen met Blind in plaats van steeds een andere plek voor hem verzinnen. Lang nuttig geweest en 3 jaar terug tegen top aan, maar de koek is al een tijdje op nu. Vaak de slechtste op het veld en tegen iedere random snelle aanvaller is het tegenwoordig al billen knijpen.

12 oktober 2020 om 23:36

3 jaar geleden?? Hij speelde 30 april 2019, anderhalf jaar geleden dus, nog een halve finale CL. Vervolgens speelde hij tot zijn hartincident ook weergaloos bij Ajax, zowel Europees als in de competitie vorig seizoen. Ik zou hem juist bij de ruimte die De Roon achterlaat gaan proberen. Juist tegen Italië.

12 oktober 2020 om 23:44

Zucht... alles wat Ajax spelers betreft tot in den treuren willen verdedigen. Blind is allang niet meer de Blind van voor zijn blessure en sowieso kun je alleen met Blind spelen wanneer je als team dominant op de helft van de tegenstander speelt. Blind kan heel goed aan de bal zijn en als team speel je daardoor altijd goed vooruit, maar in de fase waarin Blind verkeerd en oranje heb je gewoon weinig aan Blind. En ondanks dat jij en andere Ajax supporters Blind goed vonden spelen zag de overige mensen die objectiever kijken dat Blind gewoon een slechte pot speelde en die wil je tegen Italië laten spelen? Soms zou ik wel eens een dag Ajax supporter willen zijn en zo blind zijn... Laat Blind eerst maar eens de oude worden voordat je met Blind op de proppen wilt komen, maar jouw Ajax hart kan het niet verdragen dat een Ajacied even een van de mindere is.

12 oktober 2020 om 23:54

Kun je misschien aangeven waar myvision zegt dat hij Blind goed vond spelen de afgelopen wedstrijd? ‘Soms zou ik wel eens een dag Ajax supporter willen zijn en zo blind zijn..’. Ik denk eerder dat je even naar jezelf moet kijken voordat je iemand beticht van het kijken met een Ajax bril. Je praat nu gewoon over dingen die myvision nooit gezegd heeft

12 oktober 2020 om 23:55

Zucht hij heeft gelijk en was geen 3 jaar geleden. Zucht als we elke speler gaan uitzwaaien na 1 of 2 mindere wedstrijden dan kunnen we beter stoppen. Zucht als we jouw theorie er op los laten. Iedereen zag Depay 2 slechte wedstrijden spelen, Wijnaldum was dramatisch, Malen armoede dus ook niet meer opstellen? Virgil al 2 wedstrijden bij Oranje niet best en bij Liverpool nog slechter niet meer opstellen? En dan alles op Ajax gooien is zo makkelijk. Dumfries zijn voorzetten en aanvallende acties drama niet meer opstellen? Of geldt dat alleen bij Ajax spelers?

13 oktober 2020 om 00:56

Blind speelt al heel lang slecht in Oranje. Dat waren niet enkel de laatste twee wedstrijden

13 oktober 2020 om 01:21

Ik heb eerder al een discussie gehad met hem over de wedstrijd en daarin was hij duidelijk dat Blind goed speelde en later zie ik hem pleiten voor Blind op het middenveld terwijl Blind allang niet meer op zijn oude niveau speelt. Dus als je wilt praten moet je eerst zelf weten wat ik allemaal weet... “myvison nooit gezegd heeft”

13 oktober 2020 om 01:25

Als jij Blind nog steeds zo goed vindt als voor zijn blessure prima toch. De namen die jij noemt lopen niet zet als Blind zo lang te sukkelen naar hun vorm, maar geloof jij maar dat maar 1 of 2 mindere wedstrijden heeft.

13 oktober 2020 om 10:54

Oh Dneres, je hebt helemaal gelijk dat Blind minder is dan voor zijn blessure maar ik reageer op The King die zegt dat hij al 3 jaar niet meer op topniveau heeft gespeeld. Nou, dat is vrij eenvoudig te weerleggen. Dat hij afgelopen weekend niet al te goed speelde heb je ook gelijk in alleen vind ik dat de rest van het team ook belabberd was. Dus dat gooi ik dan vrij snel onder de noemer collectief falen terwijl types als jij gaan zoeken naar Ajacieden die je graag op de bank ziet. Want Wijnaldum, ik vind hem in vorm een legend, loopt al even lang te sukkelen met zijn vorm bij Oranje.

13 oktober 2020 om 11:40

@myvision er waren ook wedstrijden dat heel Oranje slecht was en Depay steeds de kop van jut was. waarom beoordelen we Blind dan wel opeens op basis van wat zijn teamgenoten laten zien?

13 oktober 2020 om 12:02

Omdat het nu even over Blind ging en niet over Depay. Je hebt na die mindere optredens van Depay mij ook nooit zien zeggen dat we moeten stoppen om een plekje voor hem te zoeken in het elftal. En dat wordt nu wel over Blind gezegd, waar ik slechts op reageer.

Laten we vooral weer een speler op een plek zetten waar hij normaal gesproken niet voetbalt. Wellicht is dit wel een goede opstelling: DM Van Dijk (lengte), RB Wijnaldum (heeft hij ooit wel eens een kwartiertje gespeeld), CV Luuk (kopsterk), CV F de jong (opbouwend goed), LB Ihattaren (Is nog kneedbaar) , 6 Blind enz, enz.

Blind is over. En dat ligt vooral aan zijn medische geschiedenis, vermoed ik. Ook bij Ajax is hij niet dezelfde speler als voor zijn twee uitvallen vanwege hartproblemen. Ik zie nu een onzekere speler die vaak te laat anticipeert of slecht verdedigt. Ook zijn passing is niet meer als voorheen. Daarnaast, hij kan zeker niet meer als linksback of verdedigende middenvelder mee. Daarvoor is zijn snelheid, het ontbreken daarvan, een nog groter probleem dan op de LCV positie. In Oranje staat van Dijk op de enige positie die Blind in betere tijden nog redelijk in kon vullen. Maar net als b.v. Babel en Promes, zou ik hem niet meer selecteren voor Oranje. Er zijn betere alternatieven. Dus niet blijven leven in het verleden.

13 oktober 2020 om 00:36

Noem 1 alternatief die minimaal gelijk of beter is voor het nederlands elftal? Nee die is er op dit moment niet. Met andere woorden Blind hoort gewoon in oranje. Sterker nog, ik zie hem liever in het centrum dan v dijk. Niet omdat hij beter is, maar v dijk doet al maanden niet meer wat hij moet doen. Namelijk verdedigen. Als hij dit deed, dan maakt het ook minder uit dat blind iets minder snel is. Er is dan namelijk rugdekking, maar Nederland gaat het nog wel zien. Daley was ooit ook het pispaaltje bij ajax en iedereen heeft daar ook gezien dat ze fout zaten. Blind is trouwens perfect op 6. Als hij ook maar een heel klein beetje sneller was, dan gaven club zo 100 miljoen voor hem uit.

13 oktober 2020 om 00:54

Moeten we dit serieus nemen of wat? Geloof ff niet hoe groot de onzin hierboven is

13 oktober 2020 om 00:59

Precies! Laten we anders ook Schuurs opstellen ipv De Vrij of De Ligt. Daar worden we echt beter van van het passeren van onze sterspelers voor nuttige teamkrachten

13 oktober 2020 om 06:41

Los van het feit of het onzin is of niet, van dijk wordt al sinds het opheffen van de lockdown zwaar bekritiseerd in Engeland. Vorige week na de 7-2 werd hij nog met de grond gelijk gemaakt door vrijwel alle media. Dus hij heeft ergens wel een punt.

13 oktober 2020 om 11:41

Van Dijk zit in een mindere fase maar dat is toch geen reden om hem te passeren voor een kwalitatief veel mindere verdediger? als Neymar nu uit vorm is gaan ze hem bij Brazilie echt niet opeens banken voor een Neres ofzo en een Messi uit vorm gaat ook niet op de bank voor een Dembele

13 oktober 2020 om 13:36

Ik heb het over de Blind van vandaag. Hem is absoluut niet kwalijk te nemen dat hij vanwege hartklachten al twee keer naar de grond is gestort. Je ziet nu een speler die aan zichzelf twijfelt, wat niet meer dan normaal is. Ik zou hem adviseren te stoppen met topsport, want daar draait het op den duur toch op uit. Maar dat is aan hem en Ajax. Wil de club na het Nouri gebeuren weer risico lopen? Je kunt nog zo veel testen en kastjes afkijken dat er niks aan de hand is, maar volgens mij ging hij voor een tweede keer neer - na alle seinen op groen. Nou, die zouden bij mij direct op rood springen. En ik denk dat Blind dat inmiddels ook beseft. Ondanks alle voorgenomen risico vermijdende factoren.

Ik vond Koopmeiners prima spelen afgelopen woensdag en denk dat die zo'n rol prima kan invullen zowel defensief als voetballend.

Laat Blind aub gewoon weer de oude worden en niet op andere posities spelen. Blind heeft dit seizoen ook al moeite genoeg om bij Ajax goed te spelen en dan moeten we van Blind op aan op het middenveld? Hij heeft inderdaad een hele goed pass en traptechniek, maar Blind is gewoon erg zwak sinds zijn blessure. Als linksback is het al een ramp laat staan op het middenveld wat nog veel crucialer is wanneer hij niet kan ingrijpen bij aanvallen van de tegenstanders.

Dit Oranje zou ideaal passen bij een 3-4-3 opstelling. We hebben legio aan CV’s, geen fatsoenlijke backs en halve buitenspelers... maar goed, 4-3-3 is heilig en staat al voorbedrukt op elk wedstrijdformulier. Helaas.

13 oktober 2020 om 03:00

Hoezo een 343? Dat lijkt me meer een optie als tegenstanders 442 spelen. Wat dacht u van 433 waarin blind wel LB is maar dan maar binnen knijpt en niet diep gaat als buitenspeler. In plaats zou van dijk als een soort libero spelen

13 oktober 2020 om 07:46

Dan kom je nog steeds snelle rechtsbuitens tegen als blind zijnde. Aanvallende gedeelte is pas een 2e

Oranje zou 343 moeten spelen of 352 sowieso met 3 CV. Depay in een vrije rol en de rest kunnen jullie zelf invullen.

Blind voorlopig lekker passeren. Is geen schim meer van zichzelf. Zijn voetballende kwaliteiten lijden al vrij lang onder zijn andere tekortkomingen. Mist snelheid en duelkracht. Te sloom en matig als linksback en op het middenveld loopt hij zwaar achter op jongens als De Jong, Wijnaldum, Koopmeiners en Van de Beek. Blind exit.

3-5-2 gaan spelen

Beetje het systeem van atalanta
We hebben een aantal goede cv met de vrij van dijk blind de ligt en ake

13 oktober 2020 om 08:21

Ja. En maar 1 back die dit systeem kan spelen..

13 oktober 2020 om 09:57

Doe eens gek Promes en Berghuis als back, met de Vrij, van Dijk en Blind centraal.

Liever Koopmeiners, Propper of Blind in plaats van Strootman of de Roon. De Roon vind ik net als Luuk de Jong. Nuttig in bepaalde situaties, maar niet iets wat bij de beoogde spelwijze past. Nederland speelt toch veelal op controle en balbezit. Blind/koopmeiners en de Jong zijn verdedigend ook voldoende onderlegt en positioneel goed. En daarachter staan altijd twee topverdedigers. De Roon doet vaak meer kwaad (aanvallend) dan dat hij verdedigend toevoegt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren