Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Alleen Cristiano Ronaldo verdient meer dan Matthijs de Ligt

Laatste update:

La Gazzetta dello Sport zet ieder jaar de Serie A-salarissen op een rij en de roze sportkrant heeft zaterdag uitgepakt met de lonen voor dit seizoen. Cristiano Ronaldo blijft met een jaarsalaris van 31 miljoen euro ruimschoots de grootverdiener in de Italiaanse competitie en zijn ploeggenoot bij Juventus Matthijs de Ligt is de nummer twee op de lijst. La Vecchia Signora maakt met een salarishuis van 236 ook verreweg de hoogste loonkosten van alle clubs in de Serie A.

Juventus wist met het vertrek van spelers als Gonzalo Higuaín, Miralem Pjanic en Douglas Costa voor 58 miljoen aan salarissen te besparen, maar betaalt nog altijd ruimschoots het meest aan salarissen. Nummer twee Internazionale keert met een totaal van 149 miljoen aan salarissen bijna 90 miljoen minder uit. Romelu Lukaku en Christian Eriksen zijn met een jaarsalaris van 7,5 miljoen de grootverdieners in het Giuseppe Meazza.

AS Roma, Napoli en AC Milan maken met respectievelijk 112 miljoen, 105 miljoen en 90 miljoen de top vijf vol. Edin Dzeko is met een jaarsalaris van 7,5 miljoen ruimschoots de grootverdiener in Rome, terwijl Kalidou Koulibaly met 6 miljoen per jaar aan de leiding gaan in Napels. Bij Milan zijn Zlatan Ibrahimovic en Gianluigi Donnarumma de grootverdieners: de Zweed ontvangt zeven miljoen per jaar, terwijl zijn veel jongere ploeggenoot zes miljoen ontvangt.

Stuntploeg Atalanta staat wat betreft zijn salarishuishouding ergens in de middenmoot. De huidige koploper van de Serie A, en groepsgenoot van Ajax in de Champions League, keert slechts 42,6 miljoen op jaarbasis uit aan lonen. Alejandro ‘Papu’ Gómez is met 2 miljoen per jaar de topverdiener en hij wordt gevolgd door Josip Ilicic (1,8 miljoen), Luis Muriel (1,8 miljoen) en Duván Zapata (1,8 miljoen). De totale uitgaven aan salarissen in de Serie A zijn vanwege de coronacrisis gedaald van 1,36 miljard naar 1,29 miljard.

Salarissen Juventus:
Cristiano Ronaldo - 31 miljoen
Matthijs de Ligt - 8 miljoen
Paulo Dybala - 7,3 miljoen
Adrien Rabiot - 7 miljoen
Aaron Ramsey - 7 miljoen
Leonardo Bonucci - 6,5 miljoen
Wojciech Szczesny - 6,5 miljoen
Alex Sandro - 6 miljoen

Salarissen Internazionale:
Romelu Lukaku - 7,5 miljoen
Christian Eriksen - 7,5 miljoen
Alexis Sánchez - 7 miljoen
Arturo Vidal - 6,5 miljoen
Achraf Hakimi - 5 miljoen
Ivan Perisic - 5 miljoen
Radja Nainggolan - 4,5 miljoen
Stefan de Vrij - 3,8 miljoen

Salarissen AC Milan:
Zlatan Ibrahimovic - 7 miljoen
Gianluigi Donnarumma - 6 miljoen
Ante Rebic - 3,5 miljoen
Alessio Romagnoli - 3,5 miljoen
Hakan Calhanoglu - 2,5 miljoen
Franck Kessié - 2,2 miljoen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect voor de Ligt, maar het is belachelijk dat hij meer verdient dan Dybala. La Joya verdient echt een hoger salaris bij Juve!

10 oktober 2020 om 13:02

Vind vooral dat salaris van Ronaldo bizar. Er zouden dus zo'n 4 'Dybala's' op de loonlijst kunnen staan ipv hem. Het is niet zo dat Ronaldo ze al zoveel extra heeft opgeleverd.

10 oktober 2020 om 13:10

Je snapt niks van commercie als dit je redenering is. Ronaldo heeft de club zoveel gebracht, zijn salaris is niks.

10 oktober 2020 om 13:15

Niks gebracht haha. Topscorer vorig jaar. Daarnaast die legendarische wedstrijd tegen atletico. Commercieel heel aantrekkelijke speler. En hij kan bij juve niet alles alleen doen he. Makkelijk om altijd de vinger richting Ronaldo te wijzen maar het moet ook van anderen komen

10 oktober 2020 om 13:17

Wat heeft Ronaldo Juve in tegenstelling tot Dybala gebracht dan?

10 oktober 2020 om 13:24

@rannioals je echt denkt dat het zo werkt dan snap je er niks van. Wat kost het om 4 Dybala's te vinden en te kunnen kopen. Daarnaast hangt het ook af wanneer hij zijn contract heeft getekend en onderhandeld, zoveel factoren.

10 oktober 2020 om 13:28

Wereldwijde exposure. En als je naar Neymar en Messi kijkt dan is het nog een zeer schappelijk salaris te noemen.

10 oktober 2020 om 13:39

Ronaldo brengt qua commercie natuurlijk veel aan de club maar p sportief gebied heeft hij niet iets ''extra's'' toegevoegd. Kampioen worden en de beker winnen kan juve ook zonder hem. Het is vooral dat Ronaldo meer bewijst dat hij overal presteert.

10 oktober 2020 om 14:07

Precies, niks extra's wat een andere topspits voor 8 miljoen salaris kan leveren. Natuurlijk snap ik dat het qua merchandise wat oplevert, maar was dat het waard?

10 oktober 2020 om 14:08

Zijn salaris is niks? Jij weet dat die 31 miljoen netto is? De Italiaanse salarissen worden altijd netto gepubliceerd en deze uit de andere voetballanden bruto, dus je moet wel appelen met appelen vergelijken. Sowieso vind ik 31 al redelijk krankzinnig en niet "niks", maar bruto spreken we dus over 55 miljoen, per seizoen! Dat is dus 220 miljoen voor 4 jaar contract, 275 in 5 jaar. Het is gewoon algemeen geweten dat Juve zich een beetje heeft vergaloppeerd in dat salaris van Ronaldo en daardoor flink wat extra schulden heeft moeten maken (oa door vorig jaar obligaties uit te geven) en spelers als Cancelo heeft moeten verkopen voor de veel slechtere Danilo. De komst van Ronaldo heeft hen dus geen grote boost gegeven, niet sportief en niet extrasportief. Om dan maar schaapachtig anderen na te praten met dooddoeners als 'je snapt niks van commercie' en dat dat salaris niks is... vind ik kort door de bocht. Leg het ons simpele zielen anders eens uit, alwetende voetbalautoriteit. Ikzelf vind Ronaldo een geweldige speler en samen met Messi uiteraard de 2 meest bepalende spelers van de voorbije 13 a 14 jaar maar ik blijf wel zeggen dat ik vind dat ze buitensporig veel verdienen. Ze verdienen bijna 4 a 5x zoveel als spelers als Lewa of de Bruyne, dat is toch wel een groot verschil. Om zo'n salaris te rechtvaardigen moet je bij wijze van spreken 6 goals per wedstrijd maken. Qua commerciele waarde valt dat ook altijd wel mee, de omzet wordt heus niet verdubbeld of zo. Tuurlijk leveren die spelers extra shirts en zo op maar daar houden clubs vaak maar 10 procent aan over en sowieso levert dat niet zo gek veel op omdat men dan wel veel shirts van Ronaldo mag verkopen, maar dat gaat dan wel ten koste van dalingen in de shirtjes van Dybala en Chiellini en zo. Is natuurlijk moeilijk om te meten wat dat effectief precies is, maar je mag dat niet overschatten. Het is geen toeval dat Barca en Juve het nu zeer moeilijk hebben en de laatste jaren wat op de dool zijn na een voor de rest zeer sterk decennium. Ze hebben zich zwaar vergallopeerd aan de verlenging van Messi in 2017 en het aantrekken van Ronaldo in 2018. En nu slaan ze zelfs de handen in elkaar met een schimmige deal tussen Arthur en Pjanic omdat ze beiden hun boekhouding moeten opsmukken om aan de ffp te voldoen. Het is geen toeval dat het net om die 2 clubs gaat.

10 oktober 2020 om 14:12

Wereldwijde exposure? Want Juve is zo een onbekende club die niet twee keer CL finale stond en tig keer de serie a won? Ik snap dat een Ronaldo exposure brengt, maar 1. Wordt zijn prijs daarmee terugverdiend? 2. Brengt hij uberhaupt genoeg exposure als hij in de cl niet presteert?

10 oktober 2020 om 14:17

Ja het is het waard, als Juve de champions league wilt winnen dan moet je naast Ronaldo andere topspelers halen en geen afgedankte spelers. Even Ronaldo vergelijken met een andere spits doe ff normaal zeg.

10 oktober 2020 om 14:44

Absoluut. Op 17 maanden tijd ging het aantal volgers van Juventus op Instagram van 9.8 miljoen naar 33.5 miljoen en momenteel zitten ze op 43.4 (de eerste 24 uur na de transfer van Ronaldo naar Juve kwamen er 2.2 miljoen volgers bij op de social media accounts van de club), van 730 000 naar 2.33 miljoen subscribers op YouTube, +7.5 miljoen volgers op Facebook en nog het meest opvallende is dat ze op de Chinese versie van Facebook van 200.000 naar 2.33 miljoen volgers gingen. Daarnaast is Ronaldo ook de persoon met de meeste volgers op Instagram en dus gewoon een van de bekendste mensen ter wereld. Mensen die niks van voetbal kennen, kennen Ronaldo en nu dus ook Juventus. Dus ja mondiale exposure.

10 oktober 2020 om 14:51

Ronaldo presteert echt wel in de CL hoor, hij heeft alle knockout goals van Juve gescoord sinds zijn komst. Juventus is als geheel gewoon te matig om goed te presteren in de CL. Ronaldo heeft Juve meer exposure gegeven. Juventus is na Real en Barca de grootste op instagram. Voor de komst van Ronaldo haalde Juve net de top 10. De volgers zijn meer dan 4 keer zo veel als voor zijn komst. Ook zie je aan de fors verhoogde sponsordeals en het extra geld dat Juve heeft gekregen van Adidas, gezien de enorme overschrijding van het aantal verkochte shirts, dat Ronaldo zeker een grote invloed heeft op commercieel vlak. Zonder de commercie ben je sowieso wel minimaal 15 miljoen euro netto kwijt aan een speler van de kwaliteit Ronaldo. Hoeveel hij dan nog extra goed maakt met marketing weet ik niet, maar hij hoort sowieso wel een stuk meer dan de rest te verdienen.

10 oktober 2020 om 14:55

@tjoepita, leg eens uit waarom hij niks van commercie snapt, want in mijn optiek heb jij er werkelijk heel weinig van begrepen! Maar ik zal het nog een keer uitleggen voor je. Stel dat er 10.000.000 shirts van Ronaldo verkocht worden gedurende zijn tijd bij Juve (in officiële shirts gerekend, want aan de rest verdient Juve niks). Dan zou Juventus daar ongeveer 15% per shirt van ontvangen. Immers, een deel gaat naar de productiekosten, het grootste deel naar Adidas en dan nog een deel naar de verkooppunten. Dan zouden ze aan shirtverkoop 150 miljoen verdienen. Daarmee is nog niet eens zijn salaris te betalen. En dan te bedenken dat 10.000.000 volkomen onrealistisch is, aangezien er bij Real gedurende zijn hele periode 3 miljoen verkocht zijn, wat daar een record was. Kijk ik op meta niveau, dan is het nog minder, want de verkoop van Ronaldo gaat ten koste van de verkoop van andere shirts. Juventus heeft een omzetgroei gehad (tot aan Corona) sinds de komst van Ronaldo van ongeveer 77 miljoen. Echter groeiden ze zonder Ronaldo normaal ook al met ongeveer 60 miljoen per jaar. Oftewel het echte effect wat eventueel aan Ronaldo toe te schrijven is, is 17 miljoen per jaar. Dus nog niet eens 1/3 van zijn bruto salaris! Maar leg het vooral nog een keer uit aan de mensen die niks van commercie snappen!

10 oktober 2020 om 13:35

Ik vind het echt een steek in de rug voor spelers als Buffon , Chillinie etc. die er al jaren spelen, dat snotneusje als De Ligt bijna het dubbele verdienen en middelmatige spelers als Rabiot en Ramsey ook veel meer verdienen dan hun.

10 oktober 2020 om 14:20

@vegitosanjij bent 34 jaar en je snapt nog altijd niet hoe dit werkt? Als Buffon nu 27 jaar was geweest en op zijn piek zat had hij ook zoiets verdient zoals De Ligt. Hij is enkel geen 27 he.

10 oktober 2020 om 14:39

Juist daarom snappen we dit niet. Spelers die al langer bij een club zitten, hebben vaker bijgetekend en zullen logischerwijs een hoger salaris hebben. Waarom überhaupt Chiellini hier niet eens tussen staat, is mij een vraag. Is al jaren het hart van dit team en samen met Dybala en Cristiano de beste speler. Ik had een veel hoger salaris verwacht, en van Mathijs juist veel lager.

10 oktober 2020 om 14:47

Dan is dat toch aan chielini en zijn zaakwaarnemer om af te dwingen? Men kijkt altijd naar de ander.. wat k echt bizar vind, kijk naar jezelf en dwing het zelf af

10 oktober 2020 om 15:44

Het is belachelijk dat hij het tweede meeste verdient in Italië. Zijn zo 10-15 spelers doorslaggevender imo

10 oktober 2020 om 18:04

Je kan ook zeggen dat de ligt veel zakelijker is geweest bij zijn salaris onderhandelingen. Daarbij de interesse van o.a. Barca waardoor hij meer kon vragen. Zou iedereen doen bij zijn salaris onderhandelingen.

Eerlijk is eerlijk Raiola heeft zijn werk goed gedaan voor De Ligt

10 oktober 2020 om 13:06

Net zoals bij donnarumma. Als jonkie na ibra de grootverdiener.

10 oktober 2020 om 13:19

Jonkie? Die man is na Ibra de beste man bij Milan. Heeft meer dan 250 wedstrijden achter zn naam staan, en staat al basis sinds zn 16e bij een grote club als Milan in een topcompetitie. Als iemand zijn salaris verdient heeft. Is het Donnarumma wel.

10 oktober 2020 om 13:23

Vraagje he, volg Milan niet maar is hij nou echt zo goed als dat er vroeger altijd van hem werd gezegd? En met welke keeper vergelijk je hem ongeveer qua niveau?

10 oktober 2020 om 13:34

Je vraagt het niet aan mij haha, maar Donnarumma is jarenlang een groot talent geweest die echter naar mijn mening af en toe gewoon niet goed was. Hij speelde door zijn potentie, niet door het niveau wat hij haalde. Vooral de laatste 2 jaar vind ik hem sterk keepen, maar ik zou hem allesbehalve tot de wereldtop rekenen. Nou is dit een cliche uitspraak, maar hij speelt bij gebrek aan beter. Hij is eerste doelman van Italië, maar alleen omdat er geen betere Italiaanse keeper is. Het is geen waardig opvolger van Buffon, vind ik. Net zoals Cillessen geen waardig opvolger van Van der Sar is. Beide zijn echter wel fatsoenlijke keepers, maar geen wereldtoppers.

10 oktober 2020 om 13:40

Hij is 21, dan kan je hem nog wel een jonkie noemen.

10 oktober 2020 om 13:44

Nou jongens, Donnarumma is echt wel een hele goede keeper hoor. Bij gebrek aan beter is echt wel een hele denigrerende opmerking. En als je Cillessen gaat vergelijken met Donnarumma zit er echt een steekje bij je los. Donnarumma keepte vroeger al heel goed, maar maakte wel is een paar foutjes, maar die laat die nu steeds vaker weg.

10 oktober 2020 om 14:41

Gelukkig is Cillessen dan ook de natuurlijke opvolger van Stekelenburg.

10 oktober 2020 om 13:13

Raiola doet zijn werk goed bij iedereen. Die heeft Balotelli meer dan 100 miljoen laten verdienen (salaris+sponsors). Als je rijk wilt worden moet je Mino in dienst nemen maar sportief word is het een ander verhaal.

10 oktober 2020 om 13:17

Want? Matthijs zit prima op zn plek toch. Er is geen betere plek om te leren verdedigen dan bij juve imo. Donnaruma, wat is daar mis mee? En zo heeft raiola genoeg spelers die het gewoon goed doen. En natuurlijk een paar die het minder doen maar ja, is dat zijn fout?

10 oktober 2020 om 13:18

Atletico is ook wel een heerlijke plek om topverdediger te worden trouwens

10 oktober 2020 om 18:57

@chsmpagnepapi waar slaat dat op? Je doet alsof Mino je enkel naar het Midden Oosten of China kan brengen. Pogba, De Ligt, Kluivert etc. spelen allen in Europa met topcontracten. Sportief kiest de speler toch zelf ... Jouw comment is echt onzin, sorry!

10 oktober 2020 om 13:43

Precies! Typisch dingetje dat de Raiola haters nooit meenemen in hun overweging. Je kunt zeggen van Raiola wat je wilt, maar hij regelt altijd de beste contracten voor zijn cliënten, klaar. Want laten we eerlijk zijn, als je met Barry Hulshof bij Juventus aan komt kakken, ja dan had De Ligt nu ergens tussen het rijtje waar De Vrij nu staat. Overigens, niets mis met het salaris van De Vrij! Maar je wilt als speler toch ook in een kleedkamer zitten waar jouw gage hoger is dan dat van je collega's. Status wordt ook heel erg aan salaris gelinkt in voetbalkleedkamers.

10 oktober 2020 om 15:46

@constant Kante, Stefan de Vrij is inmiddels overgestapt op Raiola. Ben benieuwd wat Raiola voor hem gaat betekenen

10 oktober 2020 om 18:55

@Noldries en destijds was hij de boosdoener omdat Mathijs per se naar Barca moest van voetbalminnend Nederland. Raiola en Mathijs hebben bevestigd dat Barca meer loon bood maar zij zich niet konden vinden in het plan van Barca. Het is misschien niet de aardigste man maar als ik speler was had ik het wel geweten bij het uitkiezen van mijn zaakwaarnemer. Een garantie op 'het onderste uit de kan' contract.

8 miljoen. Nu weten we dus de ware reden voor de keuze voor juventus.En Stefan de Vrij wordt echt onderbetaald. Schandalig voor een van de beste verdedigers in Italië

10 oktober 2020 om 13:08

Je snapt hoop ik dat een De Jong bij Barca ook een vergelijkbaar bedrag krijgt? En dat een City ook niet veel minder betaalt? Als De Ligt voor een van die clubs had gekozen, had ie een vergelijkbaar loonstrookje gekregen hoor. Wel eens dat De Vrij wordt onderbetaald vergeleken met de andere verdedigers op deze lijst.

10 oktober 2020 om 13:23

Onderbetaald?? met een salaris van 3,8 miljoen mag je in principe niks te klagen hebben..

10 oktober 2020 om 13:27

Als je zowat de beste verdediger van Italië bent en je ziet wat anderen uit dat rijtje betaald krijgen dan wordt de vrij zeker onderbetaald.

10 oktober 2020 om 13:31

Misschien wordt de rest gewoon overbetaald. Daarnaast heeft De Vrij nog geen nieuw contract getekend sinds hij van Lazio overkwam als ik het goed heb, bij een volgende contract zal er wel een verhoging plaatsvinden.

10 oktober 2020 om 13:09

Nu pas? Dit salaris was toch allang bekend? Vorig jaar is la gazette ook al met zo'n lijstje gekomen. En zouden andere gegadigden als Barca, City en Psg niet eenzelfde kunnen betalen?

10 oktober 2020 om 13:10

De Vrij wordt niet onderbetaald, de rest wordt overbetaald. Dat je een salaris van 3.8mln nog schandalig laag noemt joh.

10 oktober 2020 om 13:16

Komt nog bij kijken dat salarissen in Italië om netto bedragen gaat.

10 oktober 2020 om 13:30

Volgens mij zeg ik nergens dat ik het bedrag zelf schandalig laag vind. Ik vind het schandalig dat hij een van de toppers qua verdedigers is in Italië en andere spelers uit dat rijtje dubbel of bijna driedubbel zoveel betaald krijgen. Dat vind ik schandalig en als die dat bedrag krijgen dan vind ik dat de vrij onderbetaald wordt....punt.

10 oktober 2020 om 13:34

Elke voetballer in deze categoriek wordt overbetaald.

10 oktober 2020 om 13:39

Die 8 miljoen is toch geen nieuws. Dat is al vaker gemeld.

De salarissen in Italië vallen me nog heel erg mee op Ronaldo na. Kijk eens naar topclubs uit Engeland of Spanje, betalen ze veel meer geld voor soms mindere spelers

10 oktober 2020 om 13:45

Nou eigenlijk niet. Dit zijn waarschijnlijk netto bedragen. In Italie worden de bedragen meestal netto bekendgemaakt..

10 oktober 2020 om 14:57

Dit zijn inderdaad netto salarissen. In Italie wordt er veel geld (in verhouding) uitgegeven aan salarissen.

Juventus heeft zich toch mooi in de luren laten leggen zeg met dat belachelijke salaris.een jongen die uit de eredivisie komt kan natuurlijk nooit zo'n hoog salaris krijgen.kan alleen maar hopen dat clubs die zulke bedragen durven te geven er ooit van leren dat als ze potentieeltjes kopen ze hun ook gewoon een normaal salaris geven met uitzicht op beter als ze ernaar presteren.

10 oktober 2020 om 13:31

Ja op die manier konden ze hem uit de handen van andere clubs houden hè

650.000 per maand dus ongeveer. Ik reken het altijd om naar wat het per maand is. Dat zegt me namelijk meer.hoe dan ook.. hij kan dus iedere maand een nieuw huis kopen. Echt niet best eigenlijk als je er bij stilstaat. Niet dat hij er ook maar iets aan kan doen trouwens. Maar ik vind het wel triest eigenlijk. Zoveel mensen die honger lijden en dan zijn er mensen die niet eens een risico-beroep uitvoeren maar wel bakken met geld verdienen.

10 oktober 2020 om 13:39

Risicoberoep niet nee. Maar De Ligt heeft wel een beroep in een entertainment business waarin mensen die bepaalde dingen kunnen die anderen niet kunnen. En aangezien wij een kapitalistische samenleving kennen waarin de grootste beloningen gaan naar hen die iets doen wat bijna niemand kan, is het logisch en begrijpeljik dat een paar spelers zoals hij dit soort schandalige bedragen verdienen. En in een kapitalistische maatschappij zullen er altijd mensen honger lijden. Dat is een gegeven. En het is een offer dat we maken zodat wij, de meesten, het lekker en goed hebben.

10 oktober 2020 om 13:43

Ik denk dat het nogal utopisch is een maatschappijvorm te hebben waar niemand honger lijdt.

10 oktober 2020 om 16:00

Waarom zou het in godesnaam zo moeten zijn dat anderen honger lijden zodat ik normaal kan leven? Ik zie die connectie niet. Dat is absoluut onnodig en eigenlijk een schande in een samenleving die technologisch en institutioneel zo ver gevorderd is als de onze. Een salaris van 31 miljoen is net zo onnodig. Dat het utopisch is om te denken dat niemand honger hoeft te lijden is misschien waar, zeker op mondiaal niveau. Binnen Nederland is dat alweer een ander verhaal. Het is in ieder geval nergens voor nodig gezien de rijkdom die er is.

10 oktober 2020 om 23:11

Waarom dat zo zou moeten zijn? Dat zeg ik niet. Dat het zo moet zijn. Ik zeg dat als je in een kapitalistisch systeem leeft, een systeem dat uitgaat van competitie en hebzucht, er altijd winnaars zijn en dús ook verliezers. En die verliezers, in extreme vorm, zijn dan gedoemd om honger te lijden. Omdat de winnnaars alles voor zichzelf houden. Een hele eenvoudige en logiasche connectie, lijkt mij, die te zien en te volgen valt. Overigens, inderdaad, binnen Nederland is het weer een beetje een ander verhaal, maar dan vooral omdat wij hier zo godsgruwelijk rijk en welvarend zijn dat hier in Nederland in principe niemand honger hoeft te lijden. Onze welvaart verschaft ons de luxe en (tegelijk) decadentie dat we hier voedselbanken hebben, de Bijstand en zoveel andere regelingen die in bijna geen enkel ander land bestaan. Hier hoeft niemand honger te lijden. Maar gek genoeg zijn er dus ondanks die onmetelijk rijkdom en welvaart ook nog steeds mensen die net doen of de boel hier in de fik staat en Nederland op het punt staat op te houden te bestaan. Houdt je niet bezig met wat de connectie is tussen het kapitalisme en mensen die honger lijden maar verdiep je in de vraag hoe het komt dat hele volksstammen in Nederland of er hier alleen nog maar rokende puinhopen bestaan en de afgrond ons is genaderd. Hoe dan ook, deze uitwassen waar professionele sporters krankzinnige bedragen verdienen is een uitvloeisel van ons kapitalisme. Punt uit. Wie weet kunnen we eens een ander en sociaal rechtvaardiger systeem invoeren? Best jammer eigenlijk dat de leiders van de 'volkspartijtjes' van Nederland allebei zulke enorme kapitalistjes en neoliberaaltjes zijn. Die gaan ons land dus nooit in positieve zin veranderen.

Wat zou een chiellini verdienen dan? Lijkt mij ook niet de minste.

Ongelooflijk dat ze Alexis Sanchez bij Inter ook weer 7 mln per jaar geboden hebben. Die had op dat moment al een jaar of 4 helemaal niets gepresteerd.

Hoe kan ramsey 7 miljoen verdienen en de ligt 8 miljoen. Beiden zijn overschatte spelers. Niet raar dat juve het zo slecht doet in de CL

De als moet snel naar een andere club gaan, hij verdient veel minder wat andere spelers in andere landen verdienen

10 oktober 2020 om 21:28

Helemaal niet. In Italië geven ze netto bedragen op en in andere toplanden bruto

10 oktober 2020 om 21:29

Hoezo bizar . Die jongen kwam als 21 jarig talent uit Argentinië. Hoezo zou die miljoenen moeten verdienen ?? Ja hij presteert nu een jaar goed en hebben ze het over een verbeterd contract maar het geen FIFA waar dat in 2seconde is gebeurt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren