Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Miljoenenaankoop ontbreekt in Champions League-selectie Ajax

Laatste update:

Ajax heeft de selectie voor de Champions League doorgegeven aan de UEFA. Trainer Erik ten Hag heeft geen plek voor Hassane Bandé, zo valt te zien op de site van de Europese voetbalbond. De aanvaller, in 2018 voor ruim acht miljoen euro overgenomen van KV Mechelen, werd na het vertrek van Noa Lang naar Club Brugge teruggehaald van FC Thun, maar zal dus niet in actie komen voor de Amsterdammers in het miljardenbal.

Zaakwaarnemer Erkan Alkan was eerder deze week nog blij dat Ajax Bandé had teruggehaald naar Amsterdam, na een moeizaam verlopen verhuurperiode in Zwitserland. "Dan is het volgens mij ook een gevolg van de crisis: waarom zou Ajax een vervanger voor Lang halen als ze ook kunnen proberen de potentie uit Bandé te halen? Misschien levert het beide partijen toch nog wat op. Dat zie ik als een positief iets", zo zei de belangenbehartiger tegen het Algemeen Dagblad.

Recente aanwinsten Sean Klaiber en Davy Klaassen, die woensdag officieus debuteerden in het oefenduel van Ajax met AZ (1-1), zijn wél geselecteerd door Ten Hag. De afgelopen zomer aangetrokken Antony en Mohammed Kudus mogen eveneens hopen op speeltijd in het miljardenbal. In totaal zijn 42 spelers opgenomen in de selectie van Ajax, die bestaat uit een A- en een B-lijst. Laatstgenoemde lijst is voor spelers die op of na 1 januari 1999 zijn geboren. Tevens moeten deze spelers na hun vijftiende verjaardag minstens twee jaar voor Ajax hebben gespeeld.

Ajax begint op 21 oktober aan de groepsfase van de Champions League. Op die dag komt Liverpool op bezoek in de Johan Cruijff ArenA. De eerste uitwedstrijd volgt op 27 oktober tegen Atalanta, dat afgelopen seizoen tot de kwartfinale reikt. Over de inzetbaarheid van André Onana lijkt onzekerheid te zijn. Verschillende media uit Kameroen melden dat de doelman het coronavirus heeft opgelopen, al is dat nog niet officieel naar buiten gebracht door Ajax.

Doel: André Onana, Maarten Stekelenburg, Kjell Scherpen, Dominik Kotarski, Daan Reiziger, Calvin Raatsie

Verdediging: Perr Schuurs, Sean Klaiber, Devyne Rensch, Daley Blind, Lisandro Martínez, Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui, Neraysho Kasanwirjo, Enric Llansana, Nordin Musampa, Liam van Gelderen, Anass Salah-Eddine, Terrence Douglas, Jurriën Timber

Middenveld: Edson Álvarez, Davy Klaassen, Ryan Gravenberch, Jurgen Ekkelenkamp, Mohammed Kudus, Kenneth Taylor, Victor Jensen, Naci Ünüvar, Alex Méndez, Quinten Timber, Youri Regeer

Aanval: David Neres, Zakaria Labyad, Klaas-Jan Huntelaar, Dusan Tadic, Quincy Promes, Lassina Traoré, Brian Brobbey, Giovanni Manson Ribeiro, Antony, Sontje Hansen en Max de Waal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou je een speler terughalen om hem vervolgens achter jongens neer te zetten waar nog nooit iemand van gehoord heeft?

8 oktober 2020 om 12:11

Waarschijnlijk omdat hij geen eigen jeugd is en daardoor een plek op de A lijst moet krijgen en daar geen plek voor hem is

8 oktober 2020 om 12:48

Ah tuurlijk, ik had niet aan de A- en B-lijst gedacht. Toen ik dit plaatste stond dat stukje tekst er niet bij.

8 oktober 2020 om 13:17

Stond er eerder idd ook nog niet. Zie het nu ook staan. Leek me de meest logische verklaring 😬

8 oktober 2020 om 12:12

Volgens mij is hij teruggehaald omdat Thun hem niet meer kon betalen en omdat hij weinig tot niet aan spelen toe kwam.

8 oktober 2020 om 12:49

Ah duidelijk, bedankt

8 oktober 2020 om 12:13

Nog nooit van gehoord, van wie dan?

8 oktober 2020 om 12:31

Kan me toch goed voorstellen dat een Groningen fan (of wie ook) niet 1, 2, 3 van Max de Waal heeft gehoord. Maar zoals vedet zegt; dat zal te maken hebben met de A- en B lijsten.

8 oktober 2020 om 12:42

Maar misschien moet die FC Groningen fan dan zelf een beetje na proberen te denken wat de reden is dat Bandé is teruggehaald. Niet omdat hij per direct een versterking is voor Ajax, maar omdat FC Thun is gedegradeerd en omdat hij daar ook niet veel aan spelen toe kwam.

8 oktober 2020 om 12:51

@frits en Mgmv Inderdaad, Max de Waal heb ik nog nooit van gehoord en was waar ik aan dacht. En @paulr_1982 Dat belerende toontje is nergens voor nodig hoor. Ik volg Ajax (en al helemaal niet zijn verhuurde spelers) niet zo op de voet als anderen. Dan vraag ik me even af waarom een teruggeroepen speler niet ingeschreven wordt. Dan kan je ook gewoon antwoord op de vraag geven. Niet alles hier is Ajax-bashen.

8 oktober 2020 om 12:42

@fcg95, omdat de jongens waar jij nog nooit van gehoord hebt op de B lijst staan. Dat zijn dus jeugd spelers waarvan sommige zelfs nog bij 017 zouden mogen voetballen.

8 oktober 2020 om 12:52

Yep, duidelijk. De tekst over 2 lijsten stond er nog niet toen ik postte. Dat hij niet bij de eerste 25 zit snap ik wel.

8 oktober 2020 om 15:25

Dat doet Ajax dan ook niet. De zaakwaarnemer van deze jongen komt met een mooi verhaal.

Lijkt erop dat dit een flinke miskoop is van 8 miljoen, die gewoon echt niet het niveau heeft. Moet ook eerlijk zeggen dat ik deze knul helemaal was vergeten. Hopelijk voor hem kan hij opbloeien in Jong Ajax, maarja Ajax haalt hem terug als vervanger van Lang.

8 oktober 2020 om 12:13

Ajax haalt hem niet terug als vervanger van Lang.

8 oktober 2020 om 12:21

Aha, beter. Bij eerste berichten over het terughalen van Bande werd er vermeld dat hij terug kwam als vervanger van Noa Lang. Waarvan ik het overigens ook onbegrijpelijk vind dat jullie hem naar Brugge hebben laten gaan. Weliswaar misschien geen mega sympathieke guy, maar wel een met flair en potentie. Ik houd daar wel van.

8 oktober 2020 om 12:36

Naar mijn idee komt Lang gewoon te kort en wordt er terecht door geselecteerd, komen nog aardig wat jeugdspelers aan voor op de flanken, die ook al redelijk goed bezet zijn.bandé heeft door blessures zichzelf nooit kunnen laten zien, maar denk niet dat het nog wat wordt eerlijk gezegd.

8 oktober 2020 om 12:16

Inderdaad een miskoop, maar deze jongen heeft een ongelofelijk gecompliceerde beenbreuk opgelopen in zijn eerste voorbereiding! Daarna nooit meer zichzelf geworden. Ook is hij teruggehaald omdat FC Thun blijkbaar niet meer aan de huursom kon voldoen, daarnaast zijn zij gedegradeerd en ziet Ajax hem liever trainen en spelen bij jong dan op het tweede niveau van Zwitserland.

8 oktober 2020 om 12:16

Gewoon pech gehad met blessures, dat kan een carrière fnuiken.

8 oktober 2020 om 14:06

Het is pas echt een miskoop als hij niet meer voor Ajax aan de bak komt en ze hem moeten laten gaan voor minder dan zijn aankoopbedrag. Iedereen verdient een tweede of derde kans en zolang ik hem nog niet in Ajax 1 heb gezien, ga ik hem niet afschrijven.

Toen ik de titel las, was ik even bang dat het ging over Anthony of Kudus. Gelukkig gaat het om Bandé.

8 oktober 2020 om 12:13

Haha waarom zouden die er in godsnaam niet bij zitten, je kent VZ toch? 😜

8 oktober 2020 om 12:15

Daar was je toch niet echt bang voor, hoop ik?

8 oktober 2020 om 12:33

Nou ja, PSV is ooit vergeten Ruud van Nistelrooij in te schrijven voor Europese wedstrijden dus het had gekund

Hele goede en brede selectie. Daar kan het in ieder geval niet aan liggen. Nu nog zien hoe Ajax het gaat doen qua spel en een antwoord heeft op de lastige tegenstanders in de poule

Vrij aardige selectie maar niet meer dan dat. Ik verwacht dat Ajax 3de wordt in hun poule wat zeker geen schande is. Ik vind dat Ajax nu de matigste selectie heeft van de afgelopen 3 seizoenen. Zitten te weinig spelers met de X-factor in deze spelersgroep. In de Eredivisie verwacht ik Ajax wel minimaal op de 2de plek, Met Götze erbij zie ik ons op papier niet zwakker dan Ajax.

8 oktober 2020 om 12:14

Sorry maar Ajax heeft wel degelijk een sterkere selectie dan PSV. Op papier is dat eigenlijk al jaren zo, ook toen PSV de titel won

8 oktober 2020 om 12:18

Zolang ten hag met zijn rare opstellingen blijft komen zie ik ajax geen 1e worden. Daarnaast vind ik eerlijk gezegd de selectie van psv ook niet onderdoen voor ajax. Ik vraag me ook af waarom altijd iedereen zomaar zegt dat ajax de beste selectie heeft.

8 oktober 2020 om 12:27

En ik verbaas me juist over de mensen die PSV ineens een betere selectie vindt hebben dan Ajax. Kudus en Antony hebben al laten zien echte versterkingen te zijn, daarnaast weet je wat je met Klaassen in huis haalt. Een aanjager, en eentje die voorop gaat in de strijd.psv haalt Götze, maar dat is naast de grootste stunt, ook het grootste vraagteken. Is nog afwachten hoe hij zich gaat profileren. Daarnaast van Ginkel terug gehaald, ook daar weet je nog niks van, heeft al 2,5 jaar geen volledige wedstrijd meer gespeeld. En vinden we Fein nu ook al ineens beter dan de gemiddelde basisspeler van Ajax?toegegeven, Ten Hag maakt rare opstellingen laatste weken, maar als hij de poppetjes op de juiste plek zet, heeft Ajax wel degelijk een betere selectie in mijn ogen. Met Promes, Tadic, Antony, Klaassen, Kudus en Martinez staat er een ijzersterk middenveld plus bewezen aanval. De verdediging is sowieso sterker dan Psv, want ik vind het CV duo daar nog echt een zorgenkindje. En dan heb je op de bank nog voldoende opties als Neres, Gravenberch, Huntelaar om wat te forceren. Alvarez is ook geen verkeerde optie, maar die zie ik wel liever op de bank starten.

8 oktober 2020 om 12:29

Achterin kraakt het gewoon al jaren bij PSV terwijl bij Ajax daar een gedegen achterhoede staat en in ieder geval een uitstekende keeper. Dat is bij PSV niet zo. Verder heeft het zeker een goed middenveld en aanval. Dit jaar vind ik dat Ajax gewoon weer een betere (en zeker bredere) selectie heeft dan PSV, maar ook met een mindere selectie kan je natuurlijk winnen

8 oktober 2020 om 12:38

Ik vraag me af of anthony wel zo een goede speler is als iedereen hier altijd zegt. Hij heeft zn statistiekem in zn voordeel maar ik ben bang dat het meer een speeltuin voetballer is dan echt een killer die goals maakt zoals een gakpo.

8 oktober 2020 om 13:07

PSV heeft wel een betere keeper.

8 oktober 2020 om 13:56

Ik vind anders dat Ajax helemaal geen goede verdediging heeft. Het piept en kraakt wekelijks. Per Schuurs is de nieuwe rots in de branding, die had het aardig lastig tegen Vitesse. Ik denk dat psv als ze zoals in hun club-dna zit de boel achterin dicht gooit dat ze heel moeilijk worden te verslaan.

8 oktober 2020 om 14:19

@cvmer nog een beetje te vroeg om te oordelen welke selectie sterker zal zijn. Eerst eens een paar wedstrijden kijken als alle spelers speelgerechtigd zijn. Maar jij vind dat er dit jaar een gedegen achterhoede staat bij Ajax?

8 oktober 2020 om 16:43

Gedegen achterhoede is misschien iets te veel van het goede idd. Ik vind wel dat de verdediging van Ajax een stuk beter is dan die van PSV. Denk dat op (bijna) elke positie achterin bij Ajax een betere speler staat dan bij PSV. Tagliafico > Max, Blind > Viergever, Schuurs > Baumgartl. Alleen de rechtsback positie is bij PSV misschien beter bezet met Dumfries

8 oktober 2020 om 16:46

Vind je dat? Obama heeft zich nu al paar jaar bewezen en PSV maakt er de afgelopen jaren een zooitje van met keepers. Tot nu toe speelt Mvogo ook zeker niet verdienstelijk

8 oktober 2020 om 12:31

Ajax heeft de afgelopen 3 jaar dan ook voor meer dan 350 miljoen verkocht.. Niet zo gek ook dat je dan nu een mindere selectie hebt dan 3 seizoen terug, met nog wereldtoppers als Frenkie, De Ligt, Ziyech en Donny.

8 oktober 2020 om 12:32

@gotzepsv, geen spelers met de X-factor? Kudus, Anthony, Onana. Daarnaast hebben we nog Neres. Nico. Zt behoorlijk wat X-factor in de selectie. Of deze genoeg is om kampioen te worden of in de CL hoge ogen te gooien durf ik niet te zeggen maar ben wel vaker behouden. Als Ajax de swung erin krijgt kan het genieten zijn als ze blijven zoeken in hun formatie dan kan het ook wel eens gaan tegenvallen.

8 oktober 2020 om 12:40

Onana en Taliafico hebben geen X factor, Kudus ook niet overigens. Ajax heeft niet zo'n super selectie en ik zie ze de groepsfase ook niet overleven. Wel hebben ze de beste selectie van NL, dus ze zijn topfavoriet nummer 1 om kampioen te worden.

8 oktober 2020 om 12:56

Onana geen X-factor?? De beste keeper sinds Van de Sar maar nee joh, totaal geen X-factor.

8 oktober 2020 om 13:05

Beste keeper sinds Van der Sar? Bedoel je bij Ajax? Alleen Stekelenburg was al beter bij Ajax. Cillessen is gelijkwaardig aan Onana. Het is niet voor niks dat Chelsea een keeper van Rennes kocht he en niet Onana, Onana is niet zo goed als Ajax supporters doen beweren.

8 oktober 2020 om 13:12

Hahah Onana geen X-factor? Tja dan heeft waarschijnlijk alleen Zlatan deze. Onana kwam uit Jong Ajax en bleek tig x beter dan men dacht. Heeft spectaculaire reddingen met zijn katachtige bewegingen op zowel langere als korte afstand. Heeft punten opgeleverd en is een speciale keeper. X-factor is niet alleen voor de beste keeper maar ook speciale keeper. Maar bijzonder hoe jij beweert dat hij niet zo goed is de meeste denken want dat denken niet alleen de Ajacieden.

8 oktober 2020 om 13:12

Sorry chelseaboy, ik ben geen Ajax fan maar dit is gewoon onzin wat je uitkraamt. Cillisen is veeeeel minder dan Onana en die presteerd veel constanter dan stekelenburg die een paar leuke seizoenen heeft gehad. Ik word ontzettend moe van dat tijd rekken van hem maar hij heeft juist de xfactor. En Tagliafico was, tot Max kwam, veel beter dan alle verdedigers bij ons Psv. En bewijst dat al langere tijd. Met zijn drive en fanatisme heeft hij ook zeker de xfactor. Je moet je roze bril afzetten.

8 oktober 2020 om 13:43

Misschien nam Chelsea hem niet omdat Onana drie keer zo duur was als die keeper van Rennes? Als je mij de keuze geeft tussen Onana, Cillessen en Vermeer dan is die heel gauw gemaakt. Naast talent ook veel meer uitstraling.

8 oktober 2020 om 12:36

Weinig spelers met de X-Factor ?! Wat denk je van spelers als Kudus, Antony, Tadic, Neres, Onana, Promes ?! En op papier denk ik wel dat je zwakker bent. Keeper hoeven we niet eens over te praten. Verdediging van Ajax is ongetwijfeld beter. ( Waar de backs vrij gelijkwaardig zijn, is jullie centrum zeer zwak). Middenveld met Martinez, Kudus & Gravenberch, jullie met Gotze en wie daar bij komen te staan is nog de vraag, maar van Ginkel voorlopig niet en de rest was vorig seizoen ook te zwak gebleken, behalve Mo Ihataren, die ze dan weer niet opstellen. Dus daar laat ik even in het midden wie beter is. Het is ook niet zo dat Götze overal is uitgeblonken. Nog sterker, na zijn top seizoenen bij BVB is hij nergens meer echt aan niveau gekomen. Voorin hebben wij Antony (supertalent) Tadic (spits die super speelde met CL) & Promes/neres (ook beiden goed geweest voor veel gevaar in de Cl).daar tegenover zetten jullie Malen ( Supertalent, scoort makkelijk) en Zahavi(alleen nog maar wat laten zien in China, ook geen zeer rijke carriere).

8 oktober 2020 om 12:44

Moge duidelijk zijn dat Ajax achterin sterker is. Voorin is PSV beter, komt ook omdat Ajax geen fatsoenlijke spits heeft. Tadic en Promes spelen tot nu toe dramatisch. Het middenveld is nog even gissen, PSV heeft zich flink versterkt op het middenveld en we gaan zien hoe dat uitpakt. Ajax heeft een redelijk middenveld, maar ook een heel statisch en saai middenveld. Ze gaan een beetje terug naar 2013 qua middenveld. Degelijk maar saai.

8 oktober 2020 om 12:58

Met Kudus op het middenveld is dat totaal niet zo. Die brengt genoeg creativiteit en voetballend vermogen. Zodra Tadic naar de spits gaat en Neres dan wel Promes op linksbuiten zal je zien dat het beter gaat draaien. Nu moet alleen Ten Hag het nog even zien.

8 oktober 2020 om 13:07

Kudus is degelijk, speelt net 4 potjes. Laat hem eerst 20 wedstrijden goed spelen. Kudus is niet zo goed als Ajax supporters doen beweren.

8 oktober 2020 om 13:13

Gotze, en v Ginkel hebben helemaal nog niet gespeeld en Zahavi ook maar een paar minuten. Als je een argument gebruikt moet je deze wel altijd 2 kanten op gebruiken.

8 oktober 2020 om 13:21

Het zijn niet alleen de Ajax-supporters die dat zeggen. Ook analisten hebben dat gezien en gezegd.

8 oktober 2020 om 13:27

@psvchelseaboy, Hoe kun jij na 4 potjes zeggen dat Kudus degelijk is en "niet zo goed als Ajax supporters doen beweren" . Maar wij mogen na 4 potjes niet zeggen dat hij creatief en bewegelijk is ?! Beetje raar. Daarbij lopen buiten hem om Gravenberg, Ekkelenkamp en Klaassen dadelijk op het middenveld. Ik weet niet of je daadwerkelijk ooit voetbal kijkt, of alleen maar hier op topics zit om mee te praten. Maar ik denk als je af en toe kijkt, dat je Gravenberch, Klaassen en Ekkelenkamp alles behalve statisch en saai kan noemen. Klaassen scoorde in zijn laatste 2 seizoenen bij Ajax in 68 wedstrijden 27 goals, dat is ruim 1 uit 3 wedstrijden. Ik denk dat elke middenvelder die in een seizoen 10 + scoort niet statisch en saai is.

8 oktober 2020 om 12:47

De Götze die de afgelopen 2 seizoen maar 12x de 90 minuten vol heeft gemaakt? En vorig seizoen zelfs maar 1x? Ik heb echt een zwak voor Götze overigens hoor, maar ik ben bang dat hij erg lang nodig heeft om op niveau te komen. Dit geldt overigens ook voor Marco van Ginkel in mijn ogen. Verder ben ik het wel redelijk eens met jouw comment. Al denk ik wel dat als de poppetjes ‘gewoon’ weer op de goede plek gezet worden dat Ajax kampioen wordt. De speelstijl van Schmidt zal gewoonweg een tijd nodig hebben om erin geslepen te worden en dat zal punten kosten op den duur. Maar al met al hoop ik op een spannende Eredivisie met Ajax als kampioen uiteindelijk.

8 oktober 2020 om 13:01

Helemaal mee eens PSV heeft een gebalanceerde selectie alleen centraal achterin zou het nog wat beter kunnen. Ajax daarentegen mist echt nog wel spelers op plekken (een 6 en een 9) maar is achterin weer beter. Denk wel dat het spannend wordt tussen PSV en Ajax en dan is het meer de vraag boekanier heeft psv nodig om te wennen aan de speeltijd en hoelang gaat ten Hag weer prutsen met de opstelling voordat hij eindelijk het licht ziet.

8 oktober 2020 om 13:31

@sebasjuh Ajax heeft een fantastische nummer 6 (martinez) en nummer 9 (tadic). Helaas heeft de trainer dat na een jaar nog niet in de gaten. Als Ajax speelt zoals in de bijlage heb je echt wel een team dat gewoon in Nederland domineert. Nu nog iemand die dat inziet.

Onana
Mazraoui
Schuurs/Timb
Blind
Tagliafico
Kudus
Martinez
Antony
Klaassen
Promes/ Nere
Tadic
8 oktober 2020 om 13:12

Gotze blij dat je zo positief denkt over je club. Het is ook geen schande als we vierde worden. Alles draait tegenwoordig om geld. En door je te plaatsen ben je al verzekerd van 40 miljoen euro. We gaan zien of je gelijk krijgt. PSV zal gewijzigd worden op 7-9 plekken tov vorig jaar. Daarnaast is van Ginkel de tweede Affelay. Keeper is dramatisch. Gotze heeft amper gespeeld. En die middenvelder komt uit de tweede League. Slechter dan vorig jaar zal het niet zijn. Maar kampioen zal lastig worden. Ik wens je geluk.

"lassina Traoré, Brian Brobbey, Giovanni Manson Ribeiro, Antony, Sontje Hansen en Max de Waal." deze jongens allemaal wel en Bande niet. Dat wordt dus een lastig verhaal voor hem.

8 oktober 2020 om 13:43

Natuurlijk ook niet gek.. Hij heeft Ten Hag ook nog niet echt kunnen overtuigen. Als hij in de Eredivisie mee mag spelen is dat al een prima prestatie.

8 oktober 2020 om 15:14

nee, gek is het ook niet. Maar t is wel een enorme miskoop.voor een Marin hebben we t meeste geld wel terug gekregen, dat wordt bij deze jongen een lastig verhaal.nou ja, je ontkomt ook niet aan miskopen en zo lang de balans onderaan de streep maar positief is.

Kon je niet 1 keeper minder inschrijven dan? Salah-Eddine ligt er lang uit en Terence Douglas bakt er helemaal niets van.

Soms heb je er idd helaas zo'n miskoop bij. Ik kreeg deze speler zelf ook in Football Manager niet aan de praat :-)Jammer voor 8 miljoen. Heeft hij trouwens überhaupt een minuut gespeeld in het eerste?

8 oktober 2020 om 12:16

Nee. Wel vier wedstrijden bij Jong. Deze speler moet gewoon vertrekken en een stap lager gaan spelen in een andere competitie. Hij is ook pas 21

8 oktober 2020 om 13:38

Hij kan best wel wat maar heeft niet het Ajax niveau. Snap niet dat ze hem terug halen. Lekker verhuren en hopen dat hij dan verkocht kan worden.

Karige voorhoede, 1 of 2 blessures in de voorhoede en je zit gelijk in de problemen.nog maar eens duidelijk te zien dat de selectie niet in balans is. Jammer dat de voorhoede de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar elk jaar verzwakt wordt.

8 oktober 2020 om 12:19

Vind juist voor het eerst sinds jaren dat er een redelijk brede voorhoede is. Tadic, Antony, Neres, Labyad, Huntelaar en dan heb je nog jeugd zoals Sontje Hansen, Traore en Brobbey. Kudus kan er ook prima bij aangezien die eigenlijk een nummer 10 is en rechtsbuiten kan spelen

8 oktober 2020 om 12:49

Ga nog even een keer je lijstje na, en je ziet dat het allemaal wel erg matig is en het verschil in kwaliteit enorm is. Tadic, Antony en Neres (en Promes eigenlijk ook) zijn top, maar alles wat daarachter komt is gewoon niet goed genoeg voor de basis, zeker niet in Europese wedstrijden. Huntelaar is een leuke targetman als je iets moet forceren, labyad niet echt een aanvaller en zeker niet goed genoeg als 9, Traore is gewoon niet goed genoeg en lijkt zich nauwelijks te ontwikkelen en Hansen en Brobbey zijn te jong en hebben nog niets bewezen op niveau (als in: eerste elftal van ajax). Dan heb je dus eigenlijk maar 4 echte voorhoede spelers voor 3 posities.

8 oktober 2020 om 12:50

Ik vind van niet. Voor 75% van de competitie wedstrijden maar in de CL is dit te weinig. 1 blessure of speler die niet in vorm is en je moet terugvallen op Sontje of labyad. Daar kun je in de CL echt niet mee aankomen.

8 oktober 2020 om 14:03

@Rubentje, maar voor Nederlandse begrippen is het hebben van 4 van zulke aanvallers toch ongekende luxe? Korte tijd was het hebben van 1 aanvaller van dat niveau nog luxe, 2 was wilde en nu zouden we er zelfs 1 op de bank kunnen zetten... Dat is toch absurd? Ik kan me nog goed herinneren dat we met spelers als Kishna, Andersen, Hoesen, Sana, Bulykin, Castillion, Kennedy, Rommedahl etc moesten spelen. Daar hadden jongens als Labyad, Huntelaar en Traore denk ook basis gestaan en nu zijn dat onze reserves... Het niveau van onze voorhoede is kwalitatief en kwantitatief uitstekend.

Mensen moeten echt even rustig aan doen met de eigen jeugd in het eerste praten. Hansen? Komt net terug van een blessure, en kon nog niks brengen in zijn eerste wedstrijd voor O18 (helemaal niet gek overigens). Traore was vorig seizoen aardig in jong, maar kan dit seizoen ook niks in jong klaar spelen. Joeri Regeer snap ik al helemaal niks van. Ik zag wel dat ie super jong is, maar ik vind hem niet klaar voor jong. Taylor steekt er eigenlijk bijna elke wedstrijd bovenuit, en als Brobby er bij jong in komt, gebeurt er ook altijd wat. Dus die jongens hoop ik dit seizoen wel in het eerste te zien.

8 oktober 2020 om 13:48

We kunnen dit ook commercieel bekijken. Als Ajax die jonge jongens inschrijft, valt dat ook op bij de Europese topclubs. Jeugdspelers van Ajax staan er altijd al goed op, jeugdspelers die Ajax zelf snel brengt komen er nog eens extra goed op te staan en als ze dan ook nog eens presteren is het flink kassa. Het zou mij niks verbazen als Ajax de jonge gasten ook alvast inschrijft als een soort PR/marketing-actie om die gasten alvast wat in de schijnwerpers te krijgen, zodat ze er later meer aan kunnen verdienen.

Als je zo de selectie bekijkt is die ook niet heel breed. Jongens als Onana, Blind, Mazraoui, Tagliafico, Kudus, Klaassen, Martinez, Antony, Promes, Tadic, Neres zijn spelers waar we op lijken te kunnen bouwen. Dat zijn er 11. Daarachter hebben we jongens als Schuurs, Alvarez, Huntelaar, Labyad, Ekkelenkamp, Stekelenburg die prima mee kunnen (soms in een zeer specifieke rol/situatie), maar ons in de Champions League niks gaan brengen en daarna volgen al snel jonge, onervaren talenten. Bij enkele blessures loopt onze Europese campagne direct gevaar.... Voor de jonge spelers wel mooi, want er is voor hen zeker perspectief. Zie nu ook de Champions League selectie met zoveel jonge talenten. Ik ben ervan overtuigd dat jonge spelers als Timber, Rensch, Ekkelenkamp, Gravenberch, Traore zeker veel minuten kunnen maken dit seizoen en hoop ook dat jongens als Unuvar, Hansen en Brobbey er geregeld aan mogen ruiken. Dat is toch waar wij als Ajax voor moeten blijven staan.

8 oktober 2020 om 13:48

Ach wat is breed? Ajax zal nooit een CL bank hebben want dat kan gewoon niet in Nederland. In ons goede CL jaar hadden we ook geen hele brede bank. Dit jaar zijn er iig wel alternatieven en veel jeugd en zo zal je moeten hopen dat je toppers heel blijven. Dus heel breed voor CL niet voor ED prima.

8 oktober 2020 om 14:20

Het is precies zoals jij zegt. En met wat geschuif kunnen we zonder al te veel problemen nog wel 3 spelers missen zonder al te veel niveau in te leveren denk, maar toch... Ik ben wel heel blij met Klaassen. Dat is gewoon een topper erbij in een linie die het echt nodig had.

8 oktober 2020 om 14:33

Tja, ik verbaas me dat Ajax niet meer heeft ingekocht afgelopen transferperiode. Alleen Klaassen er nog bij, maar blijkbaar gokt men op heel blijven en de jonge(re) talenten langzaam brengen. Maar het is maar de vraag of die aan het verwachtingspatroon kunnen voldoen. Bij F. de Jong, Nouri, van de Beek en De Ligt zag je bij Jong Ajax al de potentie, maar die zie ik nog niet bij de huidige leeftijdsgenoten. Op zich niet zo raar, want niet iedere lichting is van exceptionele klasse. En als je ziet dat PSV absoluut niet bij de pakken neer gaat zitten en Ajax maar laat uitlopen, heb je zelf de taak een voorsprong te pakken. Niet gedaan, wel mooie cijfers, maar die kunnen op zich leiden tot sportief verlies. Daarnaast heb je ook nog eens te maken met de aanwezigheid van 1 van de slechtste trainers ooit bij Ajax, dus die handicap moet je ook nog eens overwinnen. Ik zie het niet al te fleurig in. Geluk bij een ongeluk: bij mij is het glas meestal halfleeg;-)))

Vind het qua sterkte geen brede selectie. Als Kudus en Anthony uitvallen blijft er weinig over van topklasse. Ok, Onana en Tagliafico. Mazraoui als hij zijn dag heeft. Maar dan houdt het op. Van Tadic al lang niet meer iets goeds gezien en Promes is gewoon niet goed genoeg. Dat zag je gisteren bij NL elftal ook al.

8 oktober 2020 om 15:30

En Neres, Blind, Martinez kunnen niets meer ?! Promes is niet goed genoeg ?! Vriend, Promes is afgelopen jaar gewoon een belangrijke schakel voor Ajax geweest, zowel Europees als In Nederland. Dat iemand in het NL elftal niet presteert kan ook andere redenen hebben. En als Ajax weer gaat lopen, kan Tadic ook zomaar weer mee gaan draaien. Daarbij zegt iedereen dat Tadic het slecht doet. Maar zijn cijfers qua goals/assists blijven gewoon prima !

Als ik zo dat elftal van Ajax zo zie vindt ik het eerlijk gezegd qua verdediging en middenveld echt tegenvallen zeg.. 😯Schrik ervan hoeveel spelers ze eigenlijk kwijt zijn geraakt. Ben bang dat je hier geen potten mee gaat breken in de Champions League. Aanval moet ik ook nog maar zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren