Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Media uit Kameroen melden positieve coronatest André Onana

Laatste update:

André Onana heeft het coronavirus opgelopen, zo weten CFOOT en 45fois2, media uit Kameroen, donderdag te melden. De doelman van Ajax ontbreekt vanwege de positieve test tijdens de vriendschappelijke interland tegen Japan van vrijdag in de Utrechtse Galgenwaard, zo klinkt het. De voetbalbond van Kameroen en Ajax moeten het nieuws over de besmetting van Onana nog wel officieel bevestigen.

Mocht Onana inderdaad besmet zijn met het coronavirus, dan moet de sluitpost uit Kameroen voorlopig in quarantaine. Normaal gesproken mist hij dan de aanstaande wedstrijden van Ajax tegen sc Heerenveen (17 oktober) en Liverpool (21 oktober). Onana verscheen woensdag al niet op het trainingsveld van de nationale ploeg van Kameroen. Naar verluidt heeft ook middenvelder Pierre Kunde Malong een positieve coronatest ingeleverd.

Ajax wilde vanwege het coronavirus de meeste van de Afrikaanse internationals in de selectie niet afstaan. Noussair Mazraoui, Zakaria Labyad (allebei Marokko), Mohammed Kudus (Ghana) en Lassina Traoré (Burkina Faso) zouden moeten afreizen naar een gebied dat dat code oranje of rood had, waardoor Ajax ingreep. Onana mocht zich wel melden bij Kameroen omdat de Ontembare Leeuwen een trainingskamp in Nederland hebben opgeslagen.

Het is niet de eerste keer dat Ajax wordt getroffen door het coronavirus. In augustus kwam naar buiten dat er verschillende gevallen van besmetting met het virus waren geconstateerd bij de Amsterdamse club. De Telegraaf wist later te melden dat in totaal dertien medewerkers van Ajax in juni positief waren getest op het coronavirus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij is helemaal niet zeker dat ie die wedstrijden van Ajax dan moet missen. Ik zie mensen in mijn omgeving die positief getest zijn en niet zolang hoeven te wachten voor ze weer naar buiten mogen.

8 oktober 2020 om 11:05

Inderdaad, volgens mij moet je iig 10 dagen in quarantaine na een positieve test en daarna pas naar buiten als je 48 uur volledig klachtenvrij bent.

8 oktober 2020 om 11:07

GGD vertelde mij gisteren 1 week quarantaine en daarna 24 uur klachtenvrij.

8 oktober 2020 om 11:09

@Spandoek, Of ik lees het verkeerd of ik begrijp het verkeerd. Dat zou betekenen dat je na 10 dagen nog 48 uur klachten vrij moet zijn voor je maar buiten mag? Of moet je 48 uur klachten vrij zijn voordat je naar buiten mag na een positieve test?

8 oktober 2020 om 11:12

Van de week was muhren van Cambuur op TV. Hij heeft behoorlijk lang in quarantaine gezeten terwijl volgens mij hijzelf niet eens besmet was. ik vind het zelf allemaal nog behoorlijk lastig wat de regels zijn.

8 oktober 2020 om 11:17

@MessieBazoer, Volgens mij moet je iig een aantal dagen in quarantaine, ook als je klachtenvrij bent, omdat je niet bewezen onbesmettelijk bent. Als je daarna nog klachten hebt moet je minimaal zoveel uur klachtenvrij zijn voor je weer naar buiten mag. Of dat nou 7 of 10 dagen zijn en 24 of 48 uur week ik niet, maar aangezien De Toekomst het van de GGD gister hoorde zal dat wel het meest actueel zijn

8 oktober 2020 om 11:31

@Spandoek, ik moet wel zeggen dat ik dit advies kreeg en het wellicht per persoon anders is. Ik ben geen GGD-medewerker en dat ze dit tegen mij zeiden, zegt niet dat het de standaard is. Toen ik gisteren contact met ze had was ik namelijk alweer voor 90% hersteld en voelde me echt prima. Iemand die misschien 3 of 4 dagen echt ziek is, in plaats van mijn ene dag, moet misschien wel 10 dagen thuisblijven. Die kennis heb ik natuurlijk niet

8 oktober 2020 om 11:36

Janssen. De quarantaine voor mensen die in contact zijn geweest is langer dan voor mensen die corona hebben. In het ergste geval is corona 10 dagen besmettelijk. Op het moment dat je getest wordt heb je meestal al klachten, dan duurt het 2 dagen voor je het resultaat krijgt en dan een week quarantaine. Die 24 uur daarna is uit voorzorg. Voor mensen die contact hebben is dat anders, in principe gaat de quarantaine pas in op het moment van het laatste contact, waarna die 10 dagen moeten worden gepakt. Ben je de laatste 48 uur van die 10 dagen klachtenvrij, is er niet aan de hand.

8 oktober 2020 om 11:48

Betere tijden dan Ik moest in juli 24 dagen thuis zitten...toen was het vanaf het moment dat je positief getest bent, in quarantaine totdat je 24 uur klachten vrij bent. Toen ging het naar 10 en nu dus al naar 7?heeft ajax geluk met deze tussenstop dat Onana niet veel ajacieden besmet.mocht het allemaal waar zijn

8 oktober 2020 om 11:07

Ik ben ook positief getest dinsdag. Voelde me zondagnacht en maandag zeer beroerd, dinsdagochtend laten testen, gisteren de uitslag en voel me nu alweer redelijk goed. Heb de GGD gesproken en die gaven ook aan dat ik, na 1 week thuisblijven, mijn leven weer kon hervatten als ik 24 uur klachtenvrij was geweest. Kan allemaal dus best snel gaan ja.

8 oktober 2020 om 11:21

Noi ik ben vorige week woensdag negatief getest, maar moet wel in quarantaine totdat ik 24u klachtenvrij ben. De test is een momentopname en geeft geen reden dat je niet besmet bent met een snotterneus :-).

8 oktober 2020 om 11:24

@4fRedondo, heel vreemd.. Waarom zou je dan nog een test laten doen? Je moet toch in quarantaine.. Maar goed, de GGD heeft dit gisteren gezegd, dus hier ga ik vanuit. Als ze andere dingen zeggen tegen andere mensen, zal hun situatie wellicht anders zijn. In ieder geval beterschap

8 oktober 2020 om 11:26

4fRefondo, Had je zo’n sneltest? Die binnen een kwartier uitslag geeft? Heb namelijk nog nooit gehoord dat het wordt gezien als een momentopname.

8 oktober 2020 om 11:35

@MessiBazoer, die sneltesten worden volgens mij nog niet gebruikt om uitslagen definitief vast te stellen. De sneltesten worden uitgevoerd om hun betrouwbaarheid te testen, maar de proefpersonen krijgen ook de normale test en daarvan krijgen zij de uitslag. Verder verschilt het ook een beetje qua beroep hoe lang je in quarantaine moet volgens mij. Ik kan me tenminste voorstellen dat iemand die in een verpleeghuis werkt minder risico neemt/mag nemen dan iemand die pak hem beet ehmm.. Hovenier is in de buitenlucht?

8 oktober 2020 om 11:44

@De Toekomst, helaas moet zorgpersoneel juist z.s.m. weer aan het werk. Heb zelfs gevallen gehoord dat personeel in het ziekenhuis met klachten gewoon moest gaan werken, weliswaar volledig ingepakt in beschermende kleding. Dat komt door het schromelijk te kort aan personeel als gevolg van het wegbezuinigen van Rutte en co.Zeker nu de R weer in de maand is zie ik collega's met bosjes wegvallen waardoor we al op andere (onbekende) locaties in moeten vallen.

8 oktober 2020 om 13:07

Als de klachten erg op covid lijken en de test is negatief dan is er een relevante kans dat het om een vals negatieve gaat. In zo’n geval is het toch verstandig om voorzichtig te zijn.

8 oktober 2020 om 13:41

@Lunny, schrijnend... Lijkt me een situatie die koste wat kost voorkomen moet worden. Meer geld naar de zorg en meer banen/minder werkdruk lijkt mij een goede zaak. Niet alleen nu, ook na Corona. Zo te zien werk jij ook in de zorg, dus in ieder geval sterkte/succes de komende tijd. Hopelijk redden we het met elkaar om de druk op de gezondheidszorg niet weer zo hoog op te laten lopen, maar ik ben er bang voor....

8 oktober 2020 om 13:46

Elke test is een momentopname. Er is geen enkele test die 100% juist is. Je zou positief kunnen zijn, maar niet het virus hebben, en vice versa. Ik weet niet wat de sensitiviteit en de selectiviteit is van de coronatest though.

8 oktober 2020 om 14:15

Bij mij op t werk zijn een aantal die tien dagen thuis moeten zitten omdat ze in aanraking zijn geweest met besmette collega. En werk in de zorgsector

8 oktober 2020 om 14:28

@De Toekomst; ik werk inderdaad in de zorg. Bedankt voor je wensen. Ik heb nu (eindelijk mijn zomer) vakantie. Toch kan ik nu nog steeds terug geroepen worden.
De druk wordt weer wat hoger merk ik. Helaas doen veel mensen laconiek. 90% van de mensen zal het waarschijnlijk inderdaad overleven en nemen het daardoor minder serieus, maar realiseren zich vaak niet dat ze het ook kunnen overdragen aan iemand die wel kwetsbaar is of iemand besmetten waardoor deze niet kan werken en zijn/haar team daardoor een poppetje missen. Een computer kun je uitzetten of laten. Dan gebeurd er niks, maar dit is (o.a.) in de zorg niet mogelijk. Daar moet iemand komen om voor de cliënten te zorgen. Gelukkig heeft mijn organisatie nu een eigen 'teststraat'. Paar weken terug moest een collega bijna 2 weken thuis zitten, omdat er geen plek was om te laten testen. Uiteindelijk moest ze zelfs bijna anderhalf uur rijden om zich te laten testen. Dat was de enige, dichtstbijzijnde plaats waar plek was. Dat terwijl het ging om een loopneus.
Onana, mocht hij inderdaad besmet zijn, zal niet de laatste zijn die ziek wordt. De bonden zullen duidelijke afspraken moeten gaan maken wat te doen bij meerdere besmettingen. Wanneer las je het af, verzet je de wedstrijd en hoe vaak ga je dit doen? Bij de inhaal wedstrijd kan bij wijze van spreken de andere helft besmet zijn. Of sla je dat allemaal over en krijgt de andere ploeg een reglementaire 3-0 overwinning? Lijkt mij dan niks aan mocht je uiteindelijk een prijs winnen.

8 oktober 2020 om 11:11

Liverpool sowieso niet lijkt me. Als hij gister positief is getest is hij dan toch al weer uit zijn 10 daagse quarantaine?

8 oktober 2020 om 11:14

Die 10 dagen lijkt mij sowieso een vuistregel/richtlijn. Als Onana zich beter voelt, Ajax hem opnieuw laat testen en die test is negatief dan gaat hij gewoon weer trainen en spelen. Clubs gaan hun bepalende spelers echt niet langer thuis laten zitten dan nodig.

8 oktober 2020 om 11:21

tjonge jullie hebben het alleen maar over voetbal. Denk eens aan de gezondheid van deze man. Volgens de media is de kans nu heel groot dat ie dood gaat, of maanden lang last heeft. Dit is een ramp voor die jongen.oh nee, wacht ...waarschijnlijk had hij zonder die test niet eens geweten dat hij corona had. Traint hij nu gewoon volle bak thuis en is volgende week gewoon weer aanwezig bij Ajax.gelukkig maar

8 oktober 2020 om 11:33

Maak er maar grapjes over. Heel leuk voor de mensen die deze ellende hebben meegemaakt. Bedankt...

8 oktober 2020 om 11:36

Tenzij hij zonder het te weten de halve selectie heeft aangestoken en we tegen Liverpool spelen met U21

8 oktober 2020 om 11:39

Ja, ik heb die ellende nu tweemaal meegemaakt. De eerste keer was ik zelf ziek, voelde me echt 2 dagen verkouden, niet normaal. Testen mocht ik niet, begin maart. Wel kwam toen het ergste, ik moest in quarantaine, echt verschrikkelijk vervelend. Test in juni mijn zusje positief, waarna ik ineens weer 2 weken in quarantaine moest. Ik ben er helemaal klaar mee, geen haar op mijn hoofd die nog in quarantaine gaat.

8 oktober 2020 om 11:40

@DNSDKR, dan heeft Liverpool in ieder geval een hoop scouting voor niks gedaan qua voorbereiding/analyse van Ajax en hebben we daar een soort voordeel van. Wie en hoe we spelen zal dan een grotere verrassing zijn.

8 oktober 2020 om 11:44

@Nijogeth, Dus als je weer positief besmet bent ga je gewoon de straat op omdat het je niet aanstaat? Hou je gewoon aan de regel zou ik zeggen, verkleind de kans 😉.

8 oktober 2020 om 11:49

@nijogeth: "ik ben er helemaal klaar mee, geen haar op mijn hoofd die nog in quarantaine gaat." nou lekker dan, als je het weer krijgt ga je dus gewoon naar buiten en ga je andere mensen besmetten, lekker egoistisch.. Is dan het eerste wat je gaat doen langs je opa of oma (mcht je die nog hebben)?

8 oktober 2020 om 11:57

@Nijogeth: that’s the spirit... de regels niet meer volgen zodat we nog langer met restricties opgezadeld worden omdat mensen zoals jij handelen uit egoïsme en eigenbelang.

8 oktober 2020 om 12:15

@soccerfan_1 k vond het al lang duren voordat je reageerde Xd.alle mensen maken deze ellende mee, terwijl er relatief weinig mensen echt zwaar ziek zijn of overlijden.dus nee, dit is op deze manier voor niemand leuk.

8 oktober 2020 om 12:17

@thenry_228 zo lang ze geen normale regels kunnen maken.... Om 22.00 moet de horeca dicht, want dan komt corona!! Voor die tijd kun je rustig de kroeg in. Gaat toch helemaal nergens over. Jongens...we moeten luisteren naar het Rivm, die hebben er verstand van, aldus de regering. rivm: mondkapjes helpen niet regering: laten we mondkapjes op doen, want het volk wil dat (uhm...het volk...hebben die er nu wel meer verstand van dan het rivm??)

8 oktober 2020 om 12:55

Hoezo weer besmet raken? Ik heb aanwijsbaar antistoffen, dus dat lijkt me niet voor de hand liggen, dat ik weer besmettelijk ga worden. Daar zijn wereldwijd 3 gevallen van bekend, dat zullen vast uitzonderingen zijn. Als er echt risico is op herbestemming, dan waren er toch wel al meer gevallen bekend wereldwijd?

8 oktober 2020 om 13:05

@nijogeth 3 gevallen wereldwijd is genoeg om met zn allen in lockdown te gaan. Het zal tenslotte maar net je eigen opa of oma zijn die door iemand wordt besmet die voor de 2x corona heeft

8 oktober 2020 om 13:09

Dat zullen we dan zien. Als ik niet ziek wordt, omdat ik antistoffen heb, dan zal ik nooit weten of ik het een 2e keer heb.

8 oktober 2020 om 13:10

Dan moet je beter onderzoek doen. Eind augustus waren er inderdaad 3 gevallen bekend, maar eind september waren dat er al meer dan 20 (waarvan 2 in België). En dat lijkt natuurlijk weinig maar daar is een goede reden voor. De drempel om een herbesmetting vast te stellen, ligt immers heel hoog. Het volstaat niet om twee keer positief te testen, want het virus kan lang rondwaren in het lichaam. En daarom is er een genoomanalyse nodig, maar die zijn er vaak niet van de eerste besmetting (bron: Katrien Lagrou, een klinisch biologe van het UZ Leuven).

8 oktober 2020 om 13:11

@nederland79
Het RIVM zegt niet dat mondkapjes niet werken. Ze zeggen dat er geen sluitend bewijs is, een wereld van verschil.
Als mensen tot laat in de kroeg zitten dan zijn ze onder invloed van alcohol veel minder voorzichtig. Ik vind dit een logische maatregel waardoor je hopelijk niet de horeca hoeft te sluiten.

8 oktober 2020 om 13:12

En volgens welke test heb je antistoffen? Ergens een particuliere test gedaan? Die zijn niet echt betrouwbaar.

8 oktober 2020 om 14:18

Nederland79,En wat denk je vd mensen die hij evt, per ongeluk heeft kunnen aansteken? Die misschien wel heel slecht erop gaan? Denk daar eens aan. Dat hij geen klachten had maar toch corona geeft geen vrijbrief voor de mensen om hem heen. Juist zeer gevaarlijk als iemand geen klachten heeft..er geen erg in had en dus mensen heeft kunnen aansteken.

8 oktober 2020 om 14:21

Nijogeth,

Geen haar? Scheer je kaal dan. En blijf je alsnog thuis wanneer nodig. Voor jezelf.. en een ander.

8 oktober 2020 om 15:17

als jij en die anderen gewoon thuis blijven hoef je niet bang te zijn voor Nijogeth

8 oktober 2020 om 15:18

@kush ik geef hem toch ook geen vrijbrief of wat dan ook. Ik zeg alleen dat als hij geen voetballer was geweest had ie niet eens geweten dat ie het had.net als nog heel veel mensen die jij elke dag tegen komt. Dus dat virus verspreidt zich toch wel

8 oktober 2020 om 20:45

Ik lees regelmatig de comments, maar heb nooit de moeite genomen om een account aan te maken, totdat ik dit gesprek las. Niet om je af te zeiken ofzo hoor, want ik snap het helemaal. Ik ben het ook zat. Maar met een virus werkt het zo dat "3 gevallen wereldwijd" in de praktijk betekent dat niemand immuun is als ze het al een keer gehad hebben. Bij sommige virussen ben je na 2 keer wel immuun; zo is bijvoorbeeld een hepatitis A prik 1 jaar werkzaam maar als je dan binnen 6 maanden voor een tweede prik gaat zit je voor de rest van je leven gebakken. Maar elk virus is anders. En zeker nieuwe virussen muteren nog veel vaker. Dus in dit geval weten we het gewoon nog niet. Dus alsjeblieft. Neem het serieus. Ik ben dit jaar m'n vader en allebei m'n oma's verloren, waarvan één aan corona. Heb alleen m'n ene opa nog. Als hij corona krijgt is hij weg, heb ik niemand meer. Twee weken quarantaine is kut, de rest van je leven zonder ouders/grootouders is kutter.

8 oktober 2020 om 11:31

Lijkt me heerlijk keepen, iedereen moet anderhalve meter afstand van je houden en met dit nieuws gaan ze het nog zeker doen ook.
Maar nu ff serieus, als hij het bij ajax opgelopen heeft gaan er daar meer volgen, of bij het elftal van Kameroen. Geïsoleerde gevallen zijn zeldzaam.

8 oktober 2020 om 11:40

Volgens mij zijn geïsoleerde gevallen onmogelijk.

8 oktober 2020 om 11:46

@soccersupp, Als hij het bij Ajax heeft opgelopen is er toch al sprake van meerdere gevallen? Anders kan Onana niet via iemand bij Ajax besmet raken 😅.

8 oktober 2020 om 11:57

Lijkt mij ook. Maar je hebt ook verhalen van superspreaders die zelf niet veel verschijnselen hebben maar wel anderen besmetten (de Oostenrijkse barkeeper), maar die zouden met de vele testen die de spelers krijgen er toch uitgefilterd moeten worden.

8 oktober 2020 om 12:59

Maar dat zijn dan geen geïsoleerde gevallen, maar eerder gevallen waar niet bekend is waar de besmetting vandaan komt. Zoals bij mij in maart. Op dat moment waren 2 gevallen in Nederland bekend en toen ik een lichte verkoudheid had en belde of ik me moest laten testen werd me gevraagd of ik deze 2 gevallen kende. Dat was niet zo, dus kon het geen corona zijn. Achteraf bleek het wel zo te zijn, want ik had maanden later antistoffen in mijn lichaam en ik voldeed aan veel van de symptomen. Op papier was er bij mij ook geen bron, maar die is er in praktijk wel geweest.

8 oktober 2020 om 14:26

Heftig verhaal nijogeth, ik hoop dat je er blijvende schade van hebt overgehouden en weer volledig bent opgeknapt.

8 oktober 2020 om 11:53

Coronana.... ik hoop dat je gelijk hebt Boris, we kunnen hem heel goed gebruiken

8 oktober 2020 om 12:12

Dat word leuk tegen Liverpool met Stekelenburg in het doel

Hoezo wordt een interland tussen japan en kameroen in utrecht gespeeld?

8 oktober 2020 om 11:05

Omdat beide teams in Europa verblijven, ik denk omdat de meerdere internationals van die landen in Europa spelen

8 oktober 2020 om 11:05

Ik denk dat de meeste spelers in Europa actief zijn. Waarom specifiek Utrecht weet ik niet, maar een wedstrijd in Europa vind ik op zich wel logisch.

8 oktober 2020 om 11:06

Hele terechte vraag. Je zou toch juist internationale reizigers willen weren op dit moment?

8 oktober 2020 om 11:08

Denk dat er net als bij Oranje geen publiek welkom is.

8 oktober 2020 om 13:21

Dat snap ik uiteraard. De internationale reizigers waar ik op doelde zijn in dit geval de spelers.

8 oktober 2020 om 11:06

Veel spelers spelen in Europa denk ik dus is het coronatechnisch beter.

8 oktober 2020 om 11:12

Landen die erg ver liggen zoals Japan, Brazillie etc werken wel es hun (vriendschappelijke) wedstrijden af in Europa omdat het makkelijker is voor de spelers die bv wel in de EU spelen om niet zo ver te hoeven reizen.

8 oktober 2020 om 11:22

Dan kunnen Itakura, Sugawara en Nakayama gewoon lekker met de trein.

8 oktober 2020 om 13:46

@sambasam omdat ze in het mooiste stadion van nederland willen spelen natuurlijkmaar volgens mij is het zo dat er in europa de meeste spelers rondlopen, en dat scheelt voor die spelers 3 keer vliegen omdat ze nu maar 1 keer naar nederland hoeven te komen en daarna weer terug naar huis kunnen (mits corona geen roet in het eten gooit)

De ironie – spelers niet naar Afrika laten gaan, maar wordt duidelijk dat ze hier ook gewoon besmet kunnen raken (wellicht van spelers uit Kameroen, maar toch).

8 oktober 2020 om 11:12

Het ging er niet om dat spelers niet naar Afrika mochten. Spelers mochten niet naar risicogebieden (oranje, rood). Iedereen kan tegenwoordig overal Corona oplopen, maar Ajax probeert de kans op basis van de beschikbare informatie zoveel mogelijk te beperken. Als Marokko het virus weer beter onder controle krijgt, mogen Labyad en Mazraoui daar bijvoorbeeld wel weer naartoe.

8 oktober 2020 om 11:18

Waarom wellicht van spelers van Kameroen? Zijn er dan nog Coronabesmettingen in hun selectie?

8 oktober 2020 om 11:35

In het artikel wordt nog een positieve test genoemd

8 oktober 2020 om 11:59

Hij zegt “spelers uit Kameroen”, en laat die Malong toch wel bij Mainz spelen.

8 oktober 2020 om 13:01

En laat die Malong alsnog uit Kameroen komen.

8 oktober 2020 om 13:12

Dan is het een zeer vreemde formulering. Op deze manier wordt er gesuggereerd dat het Kameroeners uit Kameroen zelf zijn, want het is nogal triviaal te vermelden dat spelers van het nationaal elftal van Kameroen de Kameroense nationaliteit hebben.

8 oktober 2020 om 11:34

Vreemd he terwijl in Nederland het aantal besmettingen stijgt. Nederland is momenteel een van de broeihaarden van Corona , dus zo vreemd is het niet dat een speler die in Nederland is positief getest is.

8 oktober 2020 om 12:14

Nederland is momenteel de corona hoofdstad van de wereld. Spelers uit Kameroen lopen hier meer risico dan andersom. Als je hier op straat loopt lijkt het of iedereen corona wil hebben. Het aantal mensen dat afstand houdt is verwaarloosbaar.

Als Onana ontbreekt tegen Liverpool zou dat wel heel zuur zijn zeg. Los daarvan is gezondheid natuurlijk het belangrijkste, hopelijk blijft het bij lichte klachten zoals bij de meesten!

8 oktober 2020 om 11:09

Mochten wel al hoop hebben op een resultaatje tegen Liverpool dan had Onana z'n ouderwetse CL niveau moeten laten zien. Met een andere keeper heb ik daar een hard hoofd in. Sluit me aan bij je laatste zin, hopelijk komt hij er mild vanaf zonder blijvende of ernstige gezondheidsklachten.

8 oktober 2020 om 11:52

Achja Liverpool mist Allison. Dus dat wordt dan een mooie 10-10 uitslag door afstandschoten

Wedstrijd tegen liverpool schriftelijk afdoen of toch proberen met Stekelenburg op doel die er helemaal niks meer van kan?

8 oktober 2020 om 11:06

Heb jij Stekelenburg recentelijke zien keepen dan? Waar baseer je op dat "hij er niks meer van kan"?

8 oktober 2020 om 11:10

Ja paar keer zien keepen in de voorbereiding

8 oktober 2020 om 11:15

In de voorbereiding en gisteren in het oefenduel tegen AZ maakt hij nog geen beste indruk. Heb je de tegengoal gisteren gezien? Daar gaat Steek weer flink de mist in bij een hoge bal. Er niks van kunnen gaat wellicht wat ver, maar ik bibber wel een beetje als je belangrijke wedstrijden moet gaan spelen met Steek op doel.

8 oktober 2020 om 11:18

Ik heb hem ook een aantal keer gezien en het is niet ‘je van het’ met de Steek. Heeft natuurlijk ook al een aantal jaar niet meer meerdere wedstrijden achter elkaar gespeeld.

8 oktober 2020 om 11:28

Als dat de norm is Heiky, wil ik wel keepen. Ik ben nog foutloos op champions league niveau

8 oktober 2020 om 11:06

Liverpool speelt met Adrian, die heeft twee linkerhanden joh

8 oktober 2020 om 12:24

scheelt dat die adrian op goal bij Liverpool nog een stuk minder is

Ze kunnen de tegenstander toch ook verzoeken om zo ver als mogelijk van het Ajax doel te blijven?

Als dit waar is, dan mist hij gelukkig maximaal 1 wedstrijdje. Met Stekelenburg als vervanger ga je er toch wel flink op achteruit. Hij heeft mij in de oefenwedstrijden nog niet echt kunnen overtuigen. Hopelijk krijgt Scherpen de kans, mocht het nodig zijn.

Hopen voor het Europese voetbal dat ie tegen Liverpool erbij is. Is toch wel een keeper die zich bewezen heeft in de wedstrijden waar het echt om gaat. Ergens is het ook wel een geruststelling dat Steek 2de keeper is. Ondanks z'n leeftijd, lijkt ie nog aardig lenig te zijn; en straalt ie (dankzij z'n ervaring) de nodige rust uit.

Scheelt weer dat Liverpool ook Alisson moet missen en dus met die clown van een Adrian moet spelen. Al zou het wel zuur zijn als Ajax Onana moet missen, die sleepte ze voorgaande jaren juist vaak door wedstrijden in de CL heen.

8 oktober 2020 om 11:11

Ja, dit is wel zo fair inderdaad, gewoon allebei belabberde keepers op goal en veel doelpunten. Alhoewel, Labyad tegen van Dijk, dat wordt wat..

Dat zou een grote aderlating voor Ajax zijn. Steekelenburg maakt tot op heden geen hele sterke indruk. En dit lijken niet echt de makkelijkste wedstrijden.

8 oktober 2020 om 11:27

Kijk, Stekelenburg is niet de keeper die ons jaren geleden verliet voor een Italiaans avontuur, maar ik zie hem beetje bij beetje wel weer zekerder worden. Natuurlijk is een fitte Onana altijd eerste keus, maar met Stekelenburg zit ik ook niet heel gespannen voor de tv. Beter dan een Lamprou of Varela in mijn ogen.

Lol. Stekelenburg of Scherpen gaan de ballen om hun oren krijgen tegen Salah en consorten. Achja, het is wel eerlijk. Al schat ik het gemis van Onana groter in voor Ajax dan het gemis van Mane, Allison en Shaqiri bij Liverpool. Liverpool heeft een brede selectie, al is Adrian misschien wat minder. Alsnog beter dan de reservekeepers van Ajax.

8 oktober 2020 om 12:38

Zo'n lol is het niet, want als Onana een dag voor de wedstrijd negatief test kan hij gewoon gaan spelen. En ik weet niet of je het een beetje volgt, maar de reservekeeper van Liverpool krijgt er ook genoeg om zijn oren...

8 oktober 2020 om 13:04

Die dag had Liverpool een complete off-day, maar als Ajax continu wil aanvallen, moet het vertrouwen hebben achterin. Als jij er 2 scoort en er 4 om de oren krijgt, is het een mooie wedstrijd, maar is het resultaat hetzelfde. Ik hoop dat je dat begrijpt.

8 oktober 2020 om 13:49

Dus wie zegt dat ze tegen Ajax geen offday kunnen hebben? En het is in principe heel normaal hoor, als Liverpool de wedstrijd tegen Ajax wint. Dus alles meer dan dat is mee genomen voor Ajax.

En ook onana heeft waarschijnlijk totaal geen klachten en is toevallig positief getest tijdens de wekelijkse controle... hardnekkige symptomen zijn echt uitzondering op dit moment ik vraag me af hoe lang ze deze klote maatregelen nog gaan houden voor de absolute minderheid die gevaar loopt

8 oktober 2020 om 11:21

Op basis van zoveel aannames het nationale Coronabeleid ter discussie stellen? Ik heb het nu ook gehad en heb het ervaren als een griepje, maar de ziekenhuizen en ic stromen weer vol. Die regels zijn echt wel nodig om de gezondheidszorg niet te overbelasten, want zodra dat gebeurt is het hek van de dam. En als we ons allemaal grotendeels (altijd 100% is een utopie) aan de maatregelen houden kunnen we nog een prima leven leiden, maar als jij dat anders ziet en graag daarover in discussie wilt gaan pak dat feiten erbij in plaats van aannames.....

8 oktober 2020 om 12:46

@de toekomst het nationale corona beleid op onlogische maatregelen ter discussie stellen, mag dat wel? de kroegen moeten om 22.00 dicht. Waarom, kun je voor die tijd geen corona krijgen, komt dan corona pas te voorschijn? het kabinet: we luisteren naar het Rivm, die hebben er verstand van. Het volk en wij zijn geen virologen. rivm: mondkapjes helpen niet het volk: wij willen mondkapjes! het kabinet: laten we allemaal maar mondkapjes opdoen!

8 oktober 2020 om 13:58

Hij is gewoon kritisch he.. en hij heeft gewoon een punt!

8 oktober 2020 om 11:36

Ik vind het wel heel egoïstisch van je gesteld. Hopelijk worden jij en ik ooit onderdeel van die 'minderheid'. Stel er komt zo een uitbraak wil je dan je leven riskeren, zodat de jonge mensen lekker hun ding kunnen doen? Levens gaan boven geld en plezier.

8 oktober 2020 om 12:01

@thijsjuh.m "hardnekkige symptomen zijn echt uitzondering op dit moment ik vraag me af hoe lang ze deze klote maatregelen nog gaan houden voor de absolute minderheid die gevaar loopt" Weer zo'n twintiger die denkt dat het allemaal een hoax is, en er zelf lekker op los feest, en daarmee anderen besmet. Die "klote maatregelen" blijven zolang men zich niet aan de regels houdt. En hoezo hardnekkige symptomen zijn uitzondering? Hou je bij de feiten in plaats van je onderbuik gevoel, de Ic's stromen vol, hoezo hardnekkige symptomen zijn uitzondering? Nederland is op dit moment de Corona haard in Europa. Zoals al eens eerder gezegd in een topic, ik heb mijn beste vriend hier aan verloren, en dan kom jij aanzetten met "klote maatregelen". Wat mij betreft gaat het hele land in lockdown, en degene die zich er niet aan houden echt keihard straffen.

8 oktober 2020 om 13:51

Hahaha. Dus omdat Thijsjuh.m een andere mening heeft, word hij weggezet als een gekkie. Hij ergert zich gewoon terecht aan wat de stand van zaken nu zijn in deze hele corona (wan)beleid. Bijzonder wanneer mensen kritisch zijn, worden ze als egoïstisch neergezet of worden ze niet meer serieus genomen en als mensen zich zogenaamd niet aan de regels houden, moeten ze keihard gestraft worden....angstzaaien is de grootste vijand van de mens zelf. We vinden allemaal dat iedereen gezond moet blijven en zijn zeker bereid om elkaar te helpen, iedereen mag vinden dat mensen zich aan de regels moet houden, Maar ook mensen die terecht kritisch zijn, mogen daar een mening over hebben en die meningen zijn voor grotendeels feiten gebasseerd.

8 oktober 2020 om 14:32

Als je mijn reactie en ervaring zou hebben gelezen, zou je deze reactie niet geplaatst hebben, maar goed. Ik heb inhoudelijk gereageerd op de bewoordingen van Thijsjuh.m. Als hij het anders bedoeld heeft, dan had hij dat ander moeten verwoorden. Ter verduidelijking, niets mis met kritisch zijn, dat ben ik zelf ook, maar doen alsof er niets aan de hand is gaat mij te ver. En als je dan toch van statestiekjes houdt: Van de Covid-19 patiã«nten overlijdt 3 tot 4 procent. Van de grieppatiã«nten overlijdt 0,1 tot 0,3 procent. Een Covid-19 patiã«nt besmet (voor zover nu bekend) gemiddeld 2,5 andere mensen. Een grieppatiã«nt besmet gemiddeld 1,3 andere mensen.

8 oktober 2020 om 15:21

@badhabbit wat houdt jou tegen om nu vast zelf in lockdown te gaan?je hoeft niet te wachten tot de overheid dit tegen je zegt.net als dat gezeur van Jan Publiek om mondkapjes die niet werken. Iedereen die dat graag wil kan toch een mondkapje op doen, daar heb je t kabinet niet voor nodig. Dan heb je vast een groot deel van de bevolking met kapje.

8 oktober 2020 om 15:24

@badhabbit volgens berekeningen van t WHO zijn er nu 2 miljoen mensen overleden aan corona (officieel 1 miljoen) en hebben 750 miljoen mensen corona gehad. Dan kom je dus op 0,25. T zelfde als een stevig griep seizoen dus.

9 oktober 2020 om 17:10

@nederland79 Ik draag een mondkapje als ik perse het huis uit moet, en wie zegt dat ik niet al voor mezelf in lockdown ben? Nogmaals, i reageerde inhoudelijk op een reactie, en kwam terug met feiten. Je reageert daarop met aannamens, die ik simpel weerleg. Je kent me niet, dus doe dan ook geen uitspraken waarvan je niet weet of ik dat wel of niet doe.

9 oktober 2020 om 17:15

Ik reageerde met officiele cijfers op een uitspraak dat een griep net zo ernstig is. Zoals je daar in kunt lezen is het besmettings gevaar van Corona hoger als dat bij een griep. Doe er mee wat je wil.

8 oktober 2020 om 12:37

(Thijsjuh)We zullen jou maar niet echt serieus nemen , want als de ziekenhuizen voller worden komt de reguliere zorg in gevaar heb je daar wel eens over nagedacht , dus van jou mogen mensen met andere kwalen dan Corona nog langer wachten op behandelingen en operaties , even nadenken voor de een reactie plaatst je bent niet alleen op de wereld en zijn veel belangrijkere dingen dan voetbal hoor .

8 oktober 2020 om 13:56

Ach in 2018 toen de ziekenhuizen vol zaten met grieppatiënten, zat jij waarschijnlijk ook te genieten in de kroeg of je gewone leven te leiden

8 oktober 2020 om 16:00

Maar Corona is niet gewoon een griepje maar dat wist jij natuurlijk niet even een tipje kijk even naar het aantal besmettingen weer vandaag pff , jammer dat mensen het voetbal zo belangrijk vinden tov gezondheid ik kan daar echt met mijn verstand niet bij hoor ,

Liverpool is toch 'pas' over twee weken? De incubatietijd van het nieuwe coronavirus is maximaal 14 dagen. Heel soms krijgen mensen dus nog klachten na de quarantaineperiode van 10 dagen. Het lijkt mij dus dat hij Liverpool zou moeten kunnen halen..

8 oktober 2020 om 11:28

Misschien moeten we hem juist opstellen. Geen aanvaller die bij hem in de buurt durft te komen ;p

Iedereen is onderhand wel klaar met dat kut virus. We weten er genoeg over, of beter gezegd hoe te voorkomen dat je het oploopt. Waarom blijkt het dan toch zo moeilijk voor zoveel mensen om zich aan hele eenvoudige maatregelen te houden?

8 oktober 2020 om 12:03

Lees de reactie van Thijsjuh.m en alles wordt duidelijk.

8 oktober 2020 om 12:47

omdat die maatregelen niet helpen. Het virus verspreidt zich even goed wel

Nou dat wordt dan de Steek op doel tegen Liverpool. We waren, denk ik, al vrij kansloos. Maar zonder Onana wordt helemaal een zware bevalling.

Dat is mooi kl*te. Ten eerste voor hem zelf natuurlijk (ook al heeft hij geen klachten lees ik), ten tweede dat hij erg gemist wordt in elke wedstrijd die hij niet speelt.

Dat komt slecht uit als Onana dan minimaal die 2 belangrijke wedstrijden moet missen. Tegen Liverpool kan je een verlies incalculeren maar Heerenveen is ook erg goed aan het seizoen begonnen. Het officiële begin van het seizoen voor Ajax was natuurlijk al vrij mager, qua spel, veel spelers niet op hun natuurlijke positie etc en nu moet die grabbelaar van een Stekelenburg ook nog op doel. Hij had van alle spelers zo'n beetje de slechtste voorbereiding qua prestaties. Als ten Hag nou eens besluit om de spelers op de juiste plekken te zetten en, voor zover mogelijk, de spelers die uit vorm zijn, niet opstelt dan kan je hooguit winnen van Heerenveen en misschien een kleine nederlaag slikken tegen Liverpool, als het meezit.

Wat moet Onana met de aanvaller van Mexico? On: Wel heel erg balen. Niet alleen voor hemzelf, zijn land, maar ook voor Ajax. Komt erg ongelegen met oog op competitie en vooral CL. Natuurlijk is het afwachten hoe ernstig de besmetting is, maar het werpt hem sowieso minimaal een week terug wat betreft arbeid/training.

Dus onana mocht niet naar Afrika en is vervolgens besmet in Nederland haha hahah. Nee niet leuk dat onana besmet is maar als er 1 land is waar je besmet kunt raken dan is 't Nederland wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren