Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

V/d Vaart licht typerend moment uit: ‘Hij gaf de allerslechtste bal van vandaag’

Laatste update:

Oranje verloor woensdagavond de eerste interland onder bondscoach Frank de Boer van Mexico (0-1 nederlaag). Voor Teun Koopmeiners was het ondanks de verloren wedstrijd een heugelijke avond: de middenvelder van AZ maakte zijn debuut voor het Nederlands elftal. Rafael van der Vaart beoordeelt het optreden van Koopmeiners als 'redelijk', maar zag ook hoe de AZ'er 'de allerslechtste bal van de wedstrijd' speelde. Overigens gaf Voetbalzone Koopmeiners een 5,5.

"Koopmeiners was redelijk, wisselde goede met slechte momenten af", zegt Van der Vaart in zijn analyse voor de NOS. "Hij heeft een geweldig linkerbeen, maar was een paar keer een beetje ongelukkig. Maar ik vond dat hij er wel was, zeg maar. Dat was goed om te zien. Hij had wel de uitstraling of hij vaker hier gespeeld had. In de laatste fase gaf hij de hoge ballen die Luuk de Jong nodig heeft, daar werd het ook gevaarlijk door."

Typerend voor het spel van Oranje: deze ongelofelijke pass van Joël Veltman... ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 7 oktober 2020

Dan worden op tv de beelden afgespeeld van een dramatisch moment aan de zijde van Oranje. Eerst speelt Joël Veltman, die volgens Van der Vaart 'verschrikkelijk' was, Koopmeiners ongelukkig aan. "Dit is natuurlijk gewoon een ziekenhuisbal van Veltman, wat moet je ermee?", aldus de oud-middenvelder, die Koopmeiners de bal vervolgens zomaar ziet inleveren bij Mexico. "Dit is echt de allerslechtste bal van de wedstrijd."

Van der Vaart was sowieso totaal niet te spreken over het niveau dat Oranje haalde. "Het verbaast me... je wordt geselecteerd voor het Nederlands elftal, dan hoef je niet zomaar de bal naar wit te spelen", doelt de oud-Ajacied op de kleur die Mexico woensdag droeg. "Vandaag zat ik te kijken, spelers die helemaal vrij staan, en gewoon de bal naar de verkeerde kleur spelen... dat mag je toch van elke prof wel verwachten."

Koopmeiners zelf reageerde overwegend positief op zijn debuut. "Buiten de uitslag is het een prachtig gevoel", aldus de middenvelder. "Je wil elke wedstrijd winnen, ongeacht of het je debuut is, of een oefenwedstrijd. Het verlies geeft een hele zure nasmaak, omdat het onnodig was. Ik probeerde gewoon mijn ding te doen, zoals ik altijd doe, ook bij de club. Het is natuurlijk een speciale wedstrijd, dus in die zin wel spannend. Maar ik ben ook iemand die graag de bal wil hebben, of dat nou hier is of bij AZ, dat maakt voor mij niet zoveel uit."

Speelde Teun Koopmeiners een 'redelijke wedstrijd'?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou die uittrappen van Tim Krul waren ook vreselijk in het begin. Tegen echte topaanvallers kan je dan zo direct 1 of 2-0 achterstaan en loop je achter de feiten aan. We komen gewoon echte kwaliteit tekort wanneer spelers in de as wegvallen. En onze keepers zijn echt om te janken helaas.

8 oktober 2020 om 01:22

Erg jammer, ik riep altijd dat Krul beter was/is dan Cillessen helaas vanavond bewezen dat dit gewoon echt niet zo is. Toch Bizot / Bijlow een kans geven, al hoewel Bizot momenteel een drama seizoen heeft.

Hopelijk kiest Frank de Boer voor Luuk in de spits. De roon en frenkie in het midden en winna moet wakker gemaakt worden. Zelfde geldt voor Memphis, lekker berghuis erbij en kijken of het werkt

8 oktober 2020 om 07:03

Ik zou kiezen voor 4-2-3-1 de vrij en van dijk Centraal. Dumfries en ake op de vleugel. De jong en de Roon als verdedigende middenvelders (evt Koopmeiners in de toekomst). Berghuis rechts, wijnaldum op 10, depay links naar binnen trekkend rol en L de Jong in de spits.En dan zou je er in de toekomst nog voor kunnen kiezen om jetro Willems als linksback te selecteren.

8 oktober 2020 om 07:08

@feye88, zelf ben ik ook altijd een groot voorstander van de 4-2-3-1 omdat je heel makkelijk kan schakelen tussen een aanvallende of verdedigende opstelling. Het blok voor de verdediging bepaalt hoeveel voetbal of hoeveel verdediging je in de ploeg hebt. Met slechts 1 wissel kan je de hele dynamiek van de ploeg aan passen. Alleen zou ik een paar aanpassingen doen. Ake laat al meerdere wedstrijden zien dat hij het niet aan kan, elke wedstrijd maakt hij cruciale fouten (nog meer dan Veltman). Lekker op het bankie. Je kan eventueel voor een aanvallendere vorm Vd Beek naast F De Jong zetten voor loopvermogen en extra voetballend vermogen tov de Roon.als onze laatste linie de beste linie is, gewoon lekker 3-5-2 gaan voetballen? Met een Weghorst als targetman, Depay er om heen als schaduw spits, Wijnaldum en vd Beek die vanuit het middenveld diep gaan.

Cillesen
De Ligt
De Vrij
Van Dijk
Dumfries
Vd Beek
De Jong
Blind
Wijnaldum
Weghorst
Depay
8 oktober 2020 om 07:14

Ik vond mijn opstelling juist al erg aanvallend zonder balans te verliezen.
Ik denk dat Luuk het aanspeelpunt is dat je mist en iemand die echt doelpunten kan maken.
Zonder de Roon wordt het echt te aanvallend. Dat is een sloper en die heb je nodig. Nigel de Jong rol.
Het is wat mij betreft wijnaldum of vd beek en dan is die keuze wel duidelijk.

8 oktober 2020 om 10:57

@feye88, het ligt er in mijn ogen aan tegen wie je speelt. Speel je tegen een top 20 land moet de Roon starten. Speel je tegen de nummer 21 of lager moet je lekker voor het voetbal kiezen toch?

8 oktober 2020 om 14:38

@D-Bergkamp, ik snap niet waarom je in je opstelling Depay op neemt. Is als een eenling weggegaan bij PSV en heeft daarna nooit opgepikt dat voetbal een teamsport is. Speelt net als gisteren zijn hele Oranje-carrière dramatisch. Verder is in mijn optiek Klaassen de verbeterde versie van van de Beek. Klaassen is in Engeland vernaggelt door Koeman en heeft daardoor al 2 jaar geen oproep gehad, daar was Koeman een te grote lafbek voor.gewoon een middenveld met Frenkie - Klaassen - Wijnaldum en zeker Blind (indien hij fit blijft) weer in de verdediging, want wat dit Oranje mist in de verdediging is de voetballende / passende kwaiteiten van Daley.

Als dit een wedstrijd was om anderen aan het werk te zien, dan hoop ik dat hier ook consequenties aan zitten. Met De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Blind en Ake is het selecteren van Veltman totaal onnodig. Niet meer doen. Koopmeiners ook niet doen, kan geen topniveau aan. Babel is klaar. Wijnaldum moet je blijven gebruiken zoals Koeman deed, anders kun je hem net zo goed banken. Donny loopt Wijnaldum eigenlijk in de weg, dus daar moet je een keuze tussen maken. Frenkie blijkt de sleutel voor meer controle, zeker tegen een drukzettende tegenstander. Die werd gemist vandaag.

8 oktober 2020 om 00:45

Ake was ook heel slecht hoor. ik vind die vrij overhyped

8 oktober 2020 om 01:07

Je vind de vrij overhyped? Hij is toch echt uitgeroepen tot de beste verdediger van de Serie A en dat wordt je niet zo maar. Dan ben je niet overhyped hij is gewoon heel goed. Beetje jammer dat de commentator wel bij ieder balcontact die de vrij had even moest zeggen "de beste verdediger van de serie a de vrij" Edit: ik las je comment verkeerd, je vind Ake vrij overhyped. Lezen blijft lastig, laat m'n comment ook staan zodat iedereen kan zien dat ik lezen lastig vind Ake is overhyped, maar ook niet slecht speelde vorig seizoen als enige goed bij Bournemouth jammer dat ze degradeerde.

8 oktober 2020 om 02:11

@drenniz nee, De Vrij vind ik na Van Dijk onze beste verdediger en dan heb je ook nog De Ligt. die 3 steken er met kop en schouders bovenuit Ake vind ik zeker niet slecht maar iedereen zei dit is nu al een Europese topverdediger en dat vind ik nog niet dus daarom vind ik hem vooralsnog overhypt. hij is inmiddels ook 26 jaar dus ik verwacht wel wat verdedigende stabiliteit van hem en vandaag zag hij er echt meerdere keren niet goed uit

8 oktober 2020 om 01:08

Ben het met je eens dat Veltman totaal overbodig is, de slechtste cv die we hebben eigeblijk. Koopmeiners daarentegen vond ik wel goed spelen, van de beek was weer eens onzichtbaar. Zondag gewoon lekker met Koopmeiners, de jong en wijnaldum op het middenveld.

8 oktober 2020 om 06:23

En toch speelde hij gister 10 keer beter dan die Ake. Wat speelde die dramatisch

8 oktober 2020 om 14:40

speelde heel wat beter dan Ake, en die speelt totnutoe altijd ondermaats

8 oktober 2020 om 07:03

@gunnero, als er consequenties aan deze wedstrijd verbonden worden blijft er weinig positiefs over. Te beginnen met Krul, niet meer oproepen en lekke Bizot een kans geven. Wijndal speelde onwennig maar ook heel erg beroerd. Ake was dramatisch, Veltman was dat ook. Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar mag Dumfries aub basis staan? Koopmeiners speelde onwennig, Vd Beek was aan het zwemmen, Wijnaldum grossierde in foutieve ballen, Babel heeft geen bal geraakt, Memphis heeft alles tot bal verlies gedribbeld. Alleen Berghuis blijft over met een voldoende?

8 oktober 2020 om 08:18

Bizot ? Nou die had nooit geselecteerd moeten worden , het is eigenlijk een grote schande dat Bijlow er niet een bijzit maar Bizot hou op zeg modaal keepertje dat als hij bij pak weg Helmond sport zou keepen niet zou opvallen en daar moeten wij het EK mee gaan doen ?

8 oktober 2020 om 10:55

@sloep01, Bijlow had zeker ook een kans verdiend, in ieder geval meer dan Krul. En Bizot heeft zich bij AZ echt ontwikkeld tot een hele stabiele doelman. Is het een wereld talent? Nee zeker niet. Stabiliteit is ook wat waard.

8 oktober 2020 om 12:27

Dat hebben we afgelopen zondag tegen Sparta gezien heel stabiel , ook vorig seizoen heeft hij regelmatig geblunderd hoor, en wat je zelf al zegt het is geen wereld talent we hebben niet zoals pakweg 10 jaar terug meerdere goede keepers er wordt volgens mij ook minder aandacht aan gegeven , mijn kleinzoon zit ook bij een bvo en die hebben in de selectie 3 keepers en toevallig wordt daar wel veel aandacht aan besteed , dat is 14/15 jaar maar verder hoor je eigenlijk weinig van keepers die beginnen toch vaak met keepen omdat ze niet kunnen voetballen en dan maar hopen of zij zich ontwikkelen tot een goede doelman .

8 oktober 2020 om 14:00

Klopt, ben er niet zo van om spelers in één wedstrijd af te schieten, maar doe het toch. Misschien moet ik wat nuance aanbrengen. Maar Veltman is in vergelijking tot de andere opties middelmaat. Waarom moet hij er steeds perse bij? Kies dan liever voor Schuurs, daar zit toekomst in, die kan leren van dit soort periodes bij Oranje. Verder is het lachwekkend dat Koopmeiners een kans krijgt, maar Babel basis staat. Als je wil verjongen en verversen, dan kom je toch uit bij Malen, Kluivert, Stengs, Gakpo. Een El Ghazi verdient 100 meer kansen dan Babel... Iedereen roept maar dat dit een simpel oefenpotje is met een halve selectie, maar ook deze potjes zijn voor een bondscoach spaarzaam. Hoe Frank er nu al mee omspringt baart me direct zorgen.

Koopmeiners, redelijke wedstrijd inderdaad, in ieder geval een stukje beter als zijn maat op de linksback positie. Jesus Corona had daar een aantal mooie acties waar Wijndal werd dolgedraaid.Als Koopmeiners zich verder ontwikkelt zou die wat mij betreft zeker naast Frenkie kunnen komen te spelen, in die 'dubbele 6" rol, liever hij dan een De Roon eerlijk gezegd. Wat betreft de analyse van Vd Vaart, die is ondertussen een hetze aan het creëren tegen Veltman :D. Normaliter vond ik Veltman een prima 12e man, bij Ajax. Bij Oranje wat ongelukkig geweest maar vandaag prima. Ake daarentegen, wat die vandaag aan het doen was mag Joost weten

8 oktober 2020 om 01:25

Even over die dubbele 6, zo speelde Oranje onder Koeman maar waarom stapt de Boer opeens naar de 433. Dat wordt echt helemaal niks als hij daar aan blijft vasthouden. We hebben helemaal geen wereldflankspelers. 4231 was onder niet voor niets stabiel.

8 oktober 2020 om 06:24

Omdat de boer altijd eigenwijs is en we wisten dat dit ging gebeuren. Hij zou op dezelfde voet door gaan maar hij breekt alles weer af omdat wederom hij denkt dat hij het wel kan. Keer op keer die fout maken. Te eigenwijs voor woorden.

8 oktober 2020 om 07:57

Ik denk dat dat gewoon een kwestie is van wel of geen Frenkie op het middenveld. Volgende wedstrijd is het middenveld gewoon weer, F.de Jong- Wijnaldum - de Roon.

5,5? Daar snap ik niks van. Heeft me echt positief verrast.
Bij zijn eerste wedstrijd leveren de spelers de ballen al bij hem in en durft hij vooruit te voetballen.
Heeft daarnaast ook (in mijn beleving) veel ballen onderschept.
Natuurlijk heeft hij ook ballen ingeleverd maar dat liever nu dan straks wanneer het er om gaat.
Leuke speler!

Gelukkig gaven mensen met verstand van voetbal Veltman een voldoende en de opmerking dat hij goed inviel.
Naast Wijnakdum, de Vrij en van Dijk was hij de enige met een voldoende.
Dus wees reëel...niemand mag op 1 bal afgeserveerd worden.
Dus ook can de Vaart zal objectiever moeten kijken....een 'verschrikkelijk' slecht commentaar zeg ik dan ook maar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren