Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer debuteert met nederlaag bij het Nederlands elftal

Laatste update:

Frank de Boer heeft zijn eerste interland als bondscoach van het Nederlands elftal niet met een overwinning af weten te sluiten. Mexico was woensdagavond in vriendschappelijk verband de eerste tegenstander van De Boer en deze vuurdoop in de Johan Cruijff ArenA leverde een 0-1 nederlaag op. Raúl Jiménez nam in de tweede helft vanaf de strafschopstip de enige goal van de avond voor zijn rekening. De Boer en Oranje krijgen de aankomende week de kans om zich te revancheren, als Bosnië-Herzegovina en Italië in de Nations League de tegenstanders zijn.

De Boer maakte een aantal verrassende keuzes in zijn basiself en ruimde plek in voor onder meer Tim Krul en debutanten Owen Wijndal en Teun Koopmeiners. Zij kwamen een Mexicaans elftal tegen met een aantal bekende gezichten, waaronder Ajax-middenvelder Edson Álvarez, voormalig FC Twente-aanvaller Jesús Corona en ex-PSV’ers Andrés Guardado en Héctor Moreno. De eerste goede kans van de wedstijd was voor de Mexicanen toen Hans Hateboer zich af liet troeven door Jesús Gallardo, die Jiménez kon bedienen. De spits van Wolverhampton Wanderers schoot echter te gehaast in en zag zijn poging voorlangs gaan.

Na een schot van Corona dat vlak langs het doel van Krul vloog volgden ook de eerste doelpogingen van het Nederlands elftal. Een schot van afstand van Memphis Depay vormde geen probleem voor Alfredo Talavera en vlak daarna was ook een poging van Steven Berghuis een prooi voor de Mexicaanse doelman. In het laatste kwartier van de eerste helft werd Mexico toch weer gevaarlijk toen Wijndal een bal achterin verspeelde en Jiménez opnieuw voorlangs schoot. Op rechts liet Hateboer zich niet lang daarna in de luren leggen door Corona, wiens voorzet echter werd weggewerkt. Guardado probeerde het een paar minuten voor de rust ook nog van afstand, maar zijn inzet ging hoog over.

De mooiste actie uit de eerste helft: Memphis Depay stuurt Edson Álvarez van AFC Ajax volledig het bos in! ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 7 oktober 2020

De Boer begon de tweede helft met een nieuw verdedigingscentrum, aangezien Virgil van Dijk en Stefan de Vrij in de kleedkamer achterbleven voor Nathan Aké en Joël Veltman. Oranje leek in de openingsfase van de tweede helft weer wat meer aan aanvallen te mogen denken, maar kreeg tien minuten na de rust toch bijna de openingstreffer om de oren toen Corona uit de rug van Wijndal wegliep en daarmee aan de buitenspelval ontsnapte. De aanvaller van FC Porto stond vervolgens oog-in-oog met Krul, die een knappe redding in huis had op zijn inzet.

Vijf minuten later moest Krul de bal toch uit zijn doel halen. Jiménez werd, nadat hij ogenschijnlijk in eerste instantie buitenspel stond, bij een voor het doel geslingerde vrije trap door Aké onderuit getrokken en scheidsrechter Srdan Jovanovic wees daarop naar de strafschopstip. Jiménez nam zelf plaats achter de bal en hij stuurde Krul beheerst de verkeerde hoek in. De Boer voerde niet lang daarna de volgende drie wissels door en Marten de Roon, Luuk de Jong en Calvin Stengs maakten hun entree in plaats van Georginio Wijnaldum, Ryan Babel en Berghuis.

Deze nieuwe aanvallende impulsen leidden echter niet direct tot kansen voor het Nederlands elftal en aan de overkant dreigde een kwartier voor tijd opnieuw gevaar toen Corona Aké en Wijndal van zich afschudde. De aanvaller mocht vervolgens uithalen, maar zag zijn schot opnieuw worden gekeerd door Krul. Zes minuten voor tijd kwam ook Quincy Promes nog in het veld voor Wijndal, maar ook de aanvaller van Ajax wist het tij niet meer te keren. Met een kopbal van De Jong op doelman Talavera en de rebound van Depay op de lat kreeg Oranje in de slotfase nog wel twee grote kansen op de gelijkmaker, maar gescoord werd er niet meer.

Vind jij dat Mexico het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, we kunnen dus absoluut niet zonder Frenkie de Jong. Het was een collectief falen maar wat speelde Koopmeiners erbarmelijk slecht. In deze vorm zal hij amper speelminuten krijgen bij Oranje gok ik zo. Akã© zowel verdedigend als in de voortzetting verschrikkelijk. Ik kon nergens terugzien dat het een speler van City betrof.â in deâ achterste linie vond ik oprecht Veltman de beste. Depay deed niets goed, Stengs viel slecht in, Van de Beek kwam niet lekker in het spel. Frank heeft nog een hoop werk te verzetten maar in deze samenstelling konden we vandaag helemaal niets. En uit deze wedstrijd blijkt maar weer dat een VAR geen overbodige luxe is.

7 oktober 2020 om 22:40

Koopmeiners was de beste middenvelder maak ok?

7 oktober 2020 om 22:44

Koopmeiners speelde inderdaad prima voor zijn doen, maar hij brengt ook niet echt iets extra's. Voor een debuut niet slecht, kan nog genoeg stappen maken

7 oktober 2020 om 22:45

Vond Koopmeiners ook maar matig. Werd overlopen op het middenveld en passing was ook niet best.

7 oktober 2020 om 22:46

Ik vind zijn inspeelpass echt wel iets extra tov De Roon of die we vaak op 6/8 zien

7 oktober 2020 om 22:47

Vond hem in de opbouw juist opvallend rustig en handig aan de bal terwijl die Mexicanen superveel druk op hem zetten.

7 oktober 2020 om 22:49

Hij bracht als enige diepgang in het spel. Had nog wel meer op zijn vertrouwde lange bal mogen spelen.

7 oktober 2020 om 22:49

Koopmeiners had de lijnen moeten uitzetten, tempowisselingen regelen vanuit die positie. Niets van teruggezien, erbarmelijk slecht ja. Het is namelijk de reden waarom Nederland totaal niet aan voetballen kwam. Weet niet wat voor ondergrens de meeste mensen hier dan hebben? En nee, het is niet mijn gekleurde bril want ik had juist gewild dat hij het wel goed had gedaan.

7 oktober 2020 om 22:49

Hij bracht als enige diepgang in het spel. Had nog wel meer op zijn vertrouwde lange bal mogen spelen.

7 oktober 2020 om 22:50

Af en toe had hij een goede inspeelpass, maar ook veel te vaak balverlies. Op die positie moet dat echt wel wat constanter.

7 oktober 2020 om 22:51

@myvision de ondergrens werd bepaald door vd beek en de invalbeurt van promes/ake. Zegt genoeg dat je van een debutant verwacht dat hij het elftal even neerzet, wat een verstand.

7 oktober 2020 om 22:53

Mwa hij had het minste balverlies van onze middenvelders terwijl hij van iedereen de minste ruimte kreeg van die Mexicanen.

7 oktober 2020 om 22:58

@goalski Ik snap niet zo dat je over een totaal andere positie gaat praten in de vorm van Donny? Die vond je voor de wedstrijd toch ook al slecht? Ik zie alleen een speler op de plek van Frenkie niet doen wat ik wel van hem verwacht. De sleutel lag bij Koopmeiners en die maakte het niet waar in mijn ogen vandaag. Totaal niet erg in een van je eerste wedstrijden, wat ook nog een oefenwedstrijdje was, maar wel de reden waarom de machine niet begon te draaien in mijn ogen.

7 oktober 2020 om 23:03

Er is geen diepgang niets in het spel van Oranje.Geen gevaar geen goeie kansen geen motivatie en zelfs de bal een beetje rond tikken lukt niet meer. Aan dit elftal moet duidelijk nog veel aan gedaan worden. En ik blijf zeggen dat momenteel alleen Van Gaal dit Nederlandse elftal weer aan de rails zal krijgen, want er moet meer pit erin.!

7 oktober 2020 om 23:03

De bondscoach en de analisten zijn het niet met je eens. Hoe is het toch mogelijk dat verschillende mensen zulke verschillende wedstrijden zien terwijl het toch echt om één en dezelfde wedstrijd betreft? Ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik weet niet wie gelijk heeft.

7 oktober 2020 om 23:31

Probeer het maar eens waar te maken in zo'n Oranje. Daarnaast vond ik hem de 2e helft best wel sterk. Erg goede ballen die hij naar voren speelde en hij leest het spel enorm goed. Liever hem dan de Roon.

7 oktober 2020 om 22:41

Koopmeiners slecht? Je hebt een andere wedstrijd zitten kijken. Een bal ongelukkig ingeleverd, voor de rest heel stabiel.

7 oktober 2020 om 22:41

En Hateboer dan.. Krul mee voetballend dramatisch, Wijnaldum niet gezien. Ach ja, het is maar een oefenwedstrijd.

7 oktober 2020 om 22:57

Wijnaldum was juist een van de betere, maar ga jij maar voor die nietszeggende en onzichtbare overschatte van de Beek

7 oktober 2020 om 23:18

Beide waren onzichtbaar zoals altijd.

7 oktober 2020 om 23:45

Wijnaldum ging voor een recordpoging balverlies in 1 helft Tonvan Rooij (makkelijk over de 10 keer balbezit verloren tijdens de eerste helft), speelde zelfs twee keer de bal zo over de zijlijn zonder enkele druk. Een van de beteren, hoe kom je daar bij? Speelde echt dramatisch. Ook Donny was drama, die kon nieteens aan balverlies doen want die had de bal maar zeer zelden.

7 oktober 2020 om 22:41

Ben het grotendeels eens met je verhaal, maar Stengs viel slecht in? De lat lag niet echt hoog maar Stengs, en bovenal Berghuis, waren de enige die enigszins niet in de malaise meegingen.

7 oktober 2020 om 22:46

@blindevogel Ik vond Berghuis ook prima inderdaad. Ik had wellicht meer verwacht van Stengs.

7 oktober 2020 om 22:47

Eens BlindeVogel, ik dacht dat Stengs niks zou brengen. Maar met Berghuis samen de twee beste, die er nog wat aan deden om te scoren en winnen. De rest vond ik helemaal niets persoonlijk.

7 oktober 2020 om 22:51

Wat betreft Koopmeiners geef ik je grotendeels gelijk. Ik snap de hosanna reacties omtrent zijn optreden hier niet zo. Vond hem somber spelen, en grossieren in balverlies. Wel een goede bal op Luuk de Jong gegeven. Toegegeven, hij had het daar ook niet makkelijk met die zoutzakken om hem heen, dus ik vond zijn optreden niet erbarmelijk slecht, zeker voor een debutant. Ik vond van de middenvelders vooral Van de Beek erg matig, maar dat is niks nieuws. Die jongen moet vroeger heel goed zijn geweest in verstoppertje spelen, want dat voert hij nu tot in de perfectie uit als voetballer. Typisch een speler die maar in een specifiek systeem rendeert, zoals bij Ajax dus, maar daarbuiten speel je gewoon feitelijk met een man minder.

7 oktober 2020 om 22:54

Ja Sulejmanii, Stengs heeft mij ook positief verrast. Ik was wel een beetje fan van hem, maar dat werd compleet gedoofd door zijn matige vorige seizoen. Hopelijk weet hij op een manier het toch nog waar te maken, want iedereen kan zien dat die jongen kan voetballen.

7 oktober 2020 om 23:14

BlindeVogel klopt, daar betrapte ik mezelf ook op. Door zijn vormverlies verloor ik ook wat vertrouwen in hem. Hoop ook dat hij het gaat maken, iedereen hunt hem dat.

7 oktober 2020 om 22:41

Volkomen terechte nederlaag en je mistte zeker Frenkie. Alleen v dijk, de vrij en berghuis voldoende. De rest heel zwak.

7 oktober 2020 om 22:45

Daar ben ik het mee eens, ik begrijp echt niet waarom mensen Koopmeiners zo goed vonden. Af en toe gaf hij een bal die aankwam, maar ik vond hem zwak spelen, net als de rest van het middenveld.

7 oktober 2020 om 22:41

Koopmeiners was niet uitmuntend maar ook niet slecht, maar van een Van de Beek had ik al helemaal meer verwacht. Die was een partij pover zeg.

7 oktober 2020 om 22:59

Nog nooit een goede wedstrijd gespeeld in oranje gewoon een overschatte speler,
Nee van de Beek mag nooit meer opgeroepen worden

7 oktober 2020 om 22:41

Ik vond van de Beek vandaag juist totaal afwezig, in de opbouw maar ook wat normaal zijn sterke kwaliteit is, het duiken in de zestien. Maargoed altijd makkelijk om een debutant aan te pakken

7 oktober 2020 om 22:42

Hahaha Koopmeiners was met afstand de beste speler aan onze kant , je bent in de war met Donny van de Beek.

7 oktober 2020 om 22:42

Veltman stond weer eens te slapen bij de buitenspelsituatie waar die goal uit valt maar ik ben met je eens dat Ake nog slechter was vandaag. ik hoop dat Botman zich goed door ontwikkeld en er snel bij komt en hopelijk Schuurs ook

7 oktober 2020 om 22:44

Dat was roch gewoon buitenspel van vijf man of ben ik nou scheef?

7 oktober 2020 om 22:44

Los van het feit dat het volgens mij buitenspel was vond ik Veltman echt heel goed invallen. Had ik niet verwacht

7 oktober 2020 om 22:47

@rannio hij deed het idd minder slecht als de imo zwaar overschatte Ake maar ik wacht op een definitieve doorbrak van Botman. iemand met lengte en power die stabiel presteert. Veltman en Ake zijn geen verdedigers op wie je op dit niveau kan bouwen

7 oktober 2020 om 22:56

@Japie: Stabiel presteert? Het afgelopen halve seizoen? Veltman speelde heel sterk. En echt even eens serieus. Zelfs mijn opa viel minder in herhaling dan jij en hij had Alzheimer.

7 oktober 2020 om 22:59

@regulator goed, dan verschillen we daarover van mening. Ake vond ik overigens helemaal extreem matig. Botman heeft iig veel talent en hij heeft lengte en power dus als hij zo blijft presteren dan zou ik hem snel bij Oranje nemen. het is sowieso al belachelijk dat we in de tweede helft spelen met een verdedigend centrum waarvan er een 1.82 meter is en de ander 1.80 meter is. dat is veel te klein om een verdedigend centrum te vormen

7 oktober 2020 om 23:10

Stond niet te slapen, want het was gewoon buitenspel. Ik wil vragen om gewoon te stoppen met het veltman bashen. Speelt hij slecht, dan mag je sit uiteraard benoemen, maar de laatste tijd zoek je gewoon naar dingen en benoem je zoals vandaag gewoon dingen die niet bestaan.

7 oktober 2020 om 23:12

klopt maar dat wil niet zeggen dat je dan je arm in de lucht moet steken en niet meer je man goed moet blijven dekken. neemt niet weg dat Ake nog veel slechter was en zo waren er nog wel een paar slechter als Veltman vandaag

7 oktober 2020 om 22:42

Wat een onzin, Koopmeiners was nog van redelijk niveau, dit is gericht zagen. Pak dan Van de Beek, Depay, Hateboer, Wijnaldum erbij als je 'erbarmelijk' gebruikt

7 oktober 2020 om 22:42

Tja, 8 speler die nog nooit samen gestart zijn. Het was slecht, maar deze wedstrijd had gewoon nooit gespeeld moeten worden met 2 Nation League wedstrijden op komst. Enfien het zij zo deze wedstrijd zegt vrij weinig voor mij.

7 oktober 2020 om 22:42

Koopmeiners “embarmelijk” noemen maar Donny van de Beek “kwam niet lekker in het spel” jahoor prima.

7 oktober 2020 om 22:44

@Barca--070 Vd Beek was totaal onzichtbaar. die speelde net als tegen Italie verstoppertje

7 oktober 2020 om 22:45

@Japie_Krekel, Mee eens, net als Wijnaldum eigenlijk. Spelers van United en Liverpool horen de middenvelder van AZ op sleeptouw te nemen, niet andersom.

7 oktober 2020 om 22:47

Ja dat is toch wat hè als je zo n ajax bril op hebt. Dan lijkt me het voetbalwereldje erg bekrompen. Die van de beek speelde zo slecht dat het eigenlijk gewoon sneu is vooral omdat ie dan ook nog eens bij united het zet. Typische united aankoop overigens. Die kopen de laatste 3 jaar alleen maar rommel

7 oktober 2020 om 22:49

mee eens! Wijnaldum was wederom uiterst teleurstellend en dat mag je hem zeker kwalijk nemen

7 oktober 2020 om 22:50

Van Beek is echt typisch een speler voor een team die veel balbezit heeft. Perfect als je tegen een geparkeerde bus voetbalt maar als je de onderliggende partij bent verdwijnt hij volledig.

7 oktober 2020 om 23:00

Wijnaldum speelde gewoon degelijk

7 oktober 2020 om 23:01

Wat een onzin, van de Beek was verreweg de slechtste

8 oktober 2020 om 00:29

Maar als die volgende 3 wedstrijden beslissend is praat je weer anders. Waan van de dag

8 oktober 2020 om 01:05

@rukbunker ja mooi verhaal. dan kunnen we op geen enkele Oranje international meer kritiek hebben want wie spelen ze over 10 wedstrijden wel een geniale match

7 oktober 2020 om 22:42

Ten eerste, zo heet hij niet. Ten tweede, Koopmeiners speelde best goed op wat slordigheidjes in de passing na. Bood zich goed aan, gaf een aantal prima ballen naar voren en had een aantal prima onderscheppingen. Aké was inderdaad dramatisch en ook Promes viel in als een slapjanus.

7 oktober 2020 om 22:42

Met Frank aan het roer zijn we gewoon terug bij af, heb oranje niet onder Koeman zo slecht zien voetballen. Geen enkel idee of visie achter het manier van voetballen. Ik zie velen schrijven dat de selectie niet goed genoeg is, daar ben ik het niet mee eens. Dit oranje moet gewoon 5-3-2 gaan spelen met de vrij, de ligt en van dijk achterin, vanuit de basis bouwen noem je dat.

7 oktober 2020 om 22:44

@Caribbean, het was dan ook een ongewenste oefenwedstrijd waarin spelers zich moesten sparen. Met De Jong op de bank en Depay die wat rondrent op het middenveld komt er sowieso weinig uit voetballend.

7 oktober 2020 om 22:42

Welke wedstrijd heb jij gezien? Koopmeiners beste man van Oranje. Op de voet gevolgd door Berghuis.

7 oktober 2020 om 22:42

Tsja ik zie het anders. We kunnen niet zonder Ronald.

7 oktober 2020 om 22:43

Berghuis en Stengs waren imo vandaag de minst slechte spelers

7 oktober 2020 om 22:44

Nee dat was van de Beek

7 oktober 2020 om 22:46

Van de beek heeft inderdaad niks fout gedaan, daarvoor moet je namelijk eerst meedoen aan het spel

7 oktober 2020 om 22:43

Koopmeiners slecht? Populistisch gelul. Zoals vele al hebben gezegd, je praat poep. Ik verwachtte weinig van Teun Koopmeiners, maar hij deed het voor het algemeen goed

7 oktober 2020 om 22:43

Koopmeiners slecht noemen en VD Beek afdoen als "niet lekker in het spel" we weten weet wat voor Bril je op hebt. Van De Beek deed weer NIETS. was weer matig. Net zoals zijn ex clubgenoot Promes en verder Hateboer ook weer zoek gespeeld

7 oktober 2020 om 22:53

Oh zeker heb ik een bril op maar ik wil juist dat Koopmeiners het goed doet. Van de Beek inderdaad niet gezien, dus dan komt hij toch niet in zijn spel? Er moeten gewoon vastigheden komen.

7 oktober 2020 om 23:37

Sorry zet idd die Ajax bril af ..Je hebt een andere wedstrijd zitten kijken. Koopmeiners deed het gewoon redelijk goed. En dat voor een debutant. Ik hoor je niet over dony. Wil je iemand benoemen zoals jij doet dan zou ik beginnen met dony maar die laat jij bewust weg . Over promes zeg ik al helemaal niks. Die doet meestal voor spek en bonen mee.

7 oktober 2020 om 23:51

Bedoel je Donny? Ik vond Koopmeiners in die positie dus helemaal niet goed. Als je daar een dirigent hebt staan, zoals Frenkie, dan krijg je een lopende voetbalmachine. Het is verder ook niet erg, maar Donny heeft er niets mee te maken. Overigens laat ik die niet bewust weg want ik zeg volgens mij heel duidelijk dat die niet in zijn spel kwam, dus dan kan je concluderen dat ik die slecht vond. En als ik iemand als Promes niet noem, kan je die onder het collectief scharen die ik vond falen. Ook duidelijk genoemd, dus misschien moet je even de reactie helemaal lezen.

7 oktober 2020 om 22:43

Van de beek kwam niet lekker in t spel is een understatement. Die gast speelde 3x slechter dan koopmeiners dus die hoeven we ook niet meer op te roepen. Bar en bar slecht iedere keer als ie in Oranje speelt

7 oktober 2020 om 22:44

Ik vond Koopmeiners niet heel slecht spelen. Wijndal speelde nerveus, maar vond hem wel gretig. Maar verdedigend was het inderdaad heel matig, De Vrij deed het niet heel onaardig, Van Dijk deed zijn werk I guess, Ake veroorzaakte een penal, en ik moet erkennen, Hateboer speelde echt niet goed. Ik vroeg me echt af wat er door zijn hoofd gaat, want Italie viel nog goed te praten, maar deze wedstrijd lag hij te zwemmen zonder water. Veltman deed wel okay, maar hij ging weer Roberto Carlos spelen met die lange ballen. Moet hij niet doen. Stengs speelde ook niet heel onaardig. Van de Beek was ook bar weinig, die heeft echt niks laten zien dan ballen verspelen. Memphis is overal te vinden, behalve in het zestienmetergebied. De Boer moet echt veel werk verzetten, want dit sloeg nergens op.

7 oktober 2020 om 22:46

Stengs viel verschrikkelijk in, stond daar als een flierefluiter te voetballen. Goede voorzet op de Jong en verder alles fout gedaan.

7 oktober 2020 om 22:53

Mua, amper balverlies. Met hem erbij kwam er wel meer swung. Ik bedoel het kon erger. Was wel veel lopen.

7 oktober 2020 om 22:44

Gsus, wat een azijnzeiker ben jij zeg. Kom op, andere spelers. nieuwe coach. Veel spelers een slecht weekend gehad. Oefenwedstrijd, dus geef men eens even wat tijd.

7 oktober 2020 om 22:54

Oh, ik sta niet bekend als azijnzeiker hoor. Ik vind die spelers juist doorgaans heel goed, vooral die van jouw cluppie en was er echt voor hun voor gaan zitten. Ik weet heus dat het even tijd nodig heeft.

7 oktober 2020 om 22:56

Hahah, zo kwam het niet over

7 oktober 2020 om 23:02

Nee, dat is wel duidelijk gezien de reacties haha. Maar ik heb een dikke huid en ik verwachtte er gewoon veel meer van.

7 oktober 2020 om 22:45

Niet mee eens. Koopmeiners was de beste bij het Nederlands elftal. De enige die de bal opeiste en nog wat snelheid aan het spel gaf.

7 oktober 2020 om 22:45

Vind het wel grappig om te lezen. Je geeft koopmeiners die schuld eigenlijk daarnaast zeg je dat stengs slecht ik viel en depay deed niets goed. Als klap op de vuurpijl zeg je dat van de beek niet in zijn spel kwam. Nou gozer van de beek speelde een gruwelijke draai van een partij, waardeloos die gozer.

7 oktober 2020 om 22:45

Mensen zeggen elke keer iets als: “Van de Beek kwam er niet lekker in”, maar hij is toch gewoon bizar slecht. Benoem dat ook gewoon.

7 oktober 2020 om 22:45

Al getypt bij de aftrap? Heb koopmeiners zelden zien voetballen, en dit keer was hij wel een van de betere.....

7 oktober 2020 om 22:46

Koopmeiners slecht? Ik vond dat samen met berghuis de enige twee die inzet toonden

7 oktober 2020 om 22:48

zo zeg jij laat wel heel erg zien waar jij supporter van bent. Koopmeiers slecht?? van de beek niet lekker in zijn spel??denk dat het eerder andersom is zeg.wat was van de Beek slecht en koopmeiers een van de betere.betere in een slecht spelend oranje.veltman de beste achterin? tsja dan ben jij voor Ajax denk ik zoals je als trainer in een keer en de(beste van het veld) Vrij en van Dijk eruit haalt en je brengt Aké en Veltman centraal dan ben je gewoon ongeschikt.maar goed dat is mijn mening.

7 oktober 2020 om 23:27

Waarom weten sommigen niet wat een oefenwedstrijd is? Van Dijk en De Vrij hebben we hard nodig voor de Nations League, dus hele logische wissels.

8 oktober 2020 om 06:47

Klopt helemaal. Frank de Boer is ongeschikt

7 oktober 2020 om 22:49

Jij hebt een andere pot zitten kijken. Koopmeiners slecht? Had kneiter veel onderscheppingen, durfde als een van de weinige direct een linie over te slaan. Frenkie de jong gaat dat niet brengen voor je. Wat mij betreft frenkie er in voor Donny..

7 oktober 2020 om 22:50

je hebt gelijk en al die reacties hier zeg. Dit was een collectief falen en nog zijn er mensen die gaan discusseren over wie er net nog minder was dan de ander. Kom op zeg er stak niemand echt bovenuit en het was een slecht en pover Oranje alsof niemand zin had in een oefenpot. Maar ga toch niet de ene slechter prestatie tegen de ander afzetten zeg.

7 oktober 2020 om 22:54

Er komt vooral kritiek omdat hij zegt dat koopmeiners slecht was en gewoon dat Donny “niet in zijn spel kwam”. En elke keer roept hij dat Donny in oranje moet, terwijl hij vaak tegenvalt. Dan roep je het wel wat over jezelf af.

7 oktober 2020 om 23:04

Hee @thamike Wat vond je van die internationale sterspeler van 45 miljoen? Je weet wel, die ene die zo goed is dat je hem nooit ziet in de wedstrijd. Ben benieuwd wat je van hem vond vandaag en al zijn voorgaande wedstrijden in Oranje. Laat even weten wat je van hem vond.

7 oktober 2020 om 23:39

@Holland8

Hij was natuurlijk enorm belangrijk met zijn harde werken en zijn loonacties. Hij hield constant de verdediging van de tegenstander bezig. Het leek alsof zijn ploeggenoten niet met het tempo van Van De Beek meekonden.

8 oktober 2020 om 01:04

Maar waarom niet verder gaan met 4231 en nu zomaar weer terug naar 433. Slaat nergens op. Koeman deed dat niet zomaar. Oranje heeft geen wereldflankspelers, dat is 1 en met 2 cdms heb je meer controle en mogelijkheden om eruit te kunnen voetballen, vooral als dus Frenkie speelt naast een de Roon. Heel vreemd om weer die zure 433 te gaan spelen.

8 oktober 2020 om 11:24

@holland8, zal je eerlijk zeggen dat ik niet wilde reageren omdat ik had verwacht dat deze provoerende, niets toevoegende post verwijderd zou worden en dan nemen ze de reacties ook vaak mee. Schijnbaar zijn er moderators die meten met 2 maten dus zal ik sportief zijn en toch reageren. Donny speelde geen sterke wedstrijd. Ondanks dat hij vaak in de dekking werd aangespeeld en hij er 4x nog balbezit uit haalde was hij te weining betrokken bij het spel. Andere wedstrijden van Oranje doen er niet echt toe aangezien hij niet heel veel gespeeld heeft en dat een ander onderwerp is. Wel is hij nog niet zo sterk in Oranje geweest als zijn geweldige wedstrijden bij Ajax. Dat jij hieronder een post neerzet waarbij je aangeeft dat Oranje met 10 man speelde door Donny daarmee diskwalificeerde jij jezelf als objectieve poster. Want, zoals ik al eerder aangaf was dit een collectief falen en toch weet jij er een blonde blanke voetballer uit te halen als de rotte appel. Ik weet niet waarom jij denkt hier je gram te kunnen halen, dit laat mij alleen maar zien hoe selectief en kinderachtig je berichten zijn. Ik hoop dat met deze wedstrijd je weer even kan teren en je hele Donny fobie weer even gevoed is.

7 oktober 2020 om 22:58

Wat had je dan verwacht met De Boer als coach en spelers zoals Babel? Gaan we elke keer kritiek lezen. Alsof je een Steven Seagal film gaat kijken en dan achteraf zeiken over het niveau van de film.

7 oktober 2020 om 23:06

@thanos Babel was drie klassen beter dan Van de Beek. Kun je nagaan. Overigens heeft Babel al genoeg goede wedstrijden in Oranje gespeeld tegen toplanden (duitsland, Frankrijk, Engeland). Hoeveel goede wedstrijden heeft Donny in Oranje gespeeld? Hahaha maar hij mag het blijven proberen en blijven stuntelen. Elke wedstrijd dat deze gozer meedoet behoort tot de historisch slechtste wedstrijden van Oranje. Toeval?

7 oktober 2020 om 23:14

Vd Beek speelt idd dramatisch in Oranje. als ik hem niet in de opstelling had zien staan had ik niet eens door gehad dat hij mee deed

7 oktober 2020 om 23:13

We kunnen niet zonder Frenkie de Jong en Veltman was achterin de beste.. duidelijk een Ajacied haha

7 oktober 2020 om 23:18

Kunnen we wel zonder Frenkie dan? Ik noemde Veltman inderdaad met opzet omdat die altijd gigantisch wordt afgezeken daar waar de man van City toch echt de kroon spande met zijn waardeloze beurt.

8 oktober 2020 om 02:14

Misschien is dit een hele gekke gedachte, maar ik zou Depay graag een keer als linksbuiten zien. Momenteel lijkt Depay moeite te hebben met de kleine hoeveelheid ruimte die hij bij het Nederlands elftal in de spits krijgt. Bovendien lost dat dan meteen ons "linksbuiten probleem" op. Promes heeft bij Nederland helaas nooit te weten overtuigen en Babel zie ik liever niet eens op de bank. Uiteindelijk zou ik dan dus gaan voor een aanval Depay-Malen-Berghuis. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik verbaas me echt over de slechte balbehandeling van bijna elke speler van dit elftal. Wat een trage stront en wat een povere bedoeling zeg.

7 oktober 2020 om 22:44

Dat ligt aan Frank de boer . Overal waar hij coach is zie je dit spelbeeld terug. Dus dit had geen verrassing mogen Zijn. Tijd om schoon schip te maken bij de KNVB.

7 oktober 2020 om 22:47

Hahahahahaha ja dat zal. Als FdB in 4 uur training een heel team stroperig kan maken, dan kan hij ons in veertien dagen wereldkampioen maken. Wat een ongelofelijke onzin zeg

7 oktober 2020 om 22:48

Alsof binnen 1uur trainen de jongens niet meer spelen als onder Koeman, maar totaal zijn omgetoverd door de boer.. je kunt de boer niks kwalijk nemen. In tegendeel zelfs, hij wil liever in de nations League winnen dan zijn eigen debuut.

7 oktober 2020 om 22:52

Jullie kunnen ontkennen, maar ik spreek feiten. Je zag vandaag weer dat de spelers zich niet prettig voelen bij de spelovattingen van de boer, de zogenaamde passing game, traag. Ook het van systeem veranderen sloeg nergens op. Frank probeert altijd het anders te doen, op zijn manier, maar dat is dus kansloos, dat bleek ook bij zijn laatste 4 clubs

7 oktober 2020 om 22:57

Je ziet vandaag een elftal dat nog nooit samen heeft gespeeld, niet eens op een training.

7 oktober 2020 om 23:03

Laatste 4 clubs nog wel. Dus bij ajax was hij kansloos. Goed geprobeerd. Hij heeft andere spelers de kans gegeven die normaal niet gaan spelen. De kwaliteit is gewoon minder, dan de basis. Daarnaast presteren de meeste bij hun clubs ook niet.

7 oktober 2020 om 22:46

Nee, dan de 2 centrale verdedigers de 2e helft die steeds verkeerd gepositioneerd staan. Je kunt zeggen dat ze nog nooit in deze samenstelling hebben gespeeld, maar enkele spelers liepen erbij alsof ze al een aantal jaar gestopt zijn.

7 oktober 2020 om 23:02

@fr-manfred Kijk, een man die harde woorden durf te uiten. Daar hou ik wel van. Mits je natuurlijk ook lof uit als het echt lof verdient. Maar Klopt. Het leek nergens op. Mexico is fysiek,organiserende veel verder met veel meer passie. In Oranje zie ik echt maar 4/5 mensen er voor vechten

Wat was het aanvallend pover zeg.. Ook op het middenveld weinig dynamiek. Jammer dat Berghuis werd gewisseld, die vond ik in de eerste helft een van de weinige lichtpuntjes. Bij Wijndal en Koopmeiners zie je dat ze naar dit niveau kunnen toegroeien. Ook zie je toch dat je Frenkie mist op het middenveld, die zorgt voor rust aan de bal wat bij een hoop spelers mistte vandaag. En waarom hebben we vandaag Dumfries niet gezien? Hateboer was wederom erg zwak en Dumfries hebben we helaas al een tijdje niet meer gezien in Oranje. Goede back, brengt altijd wat extra's. Hoop in ieder geval niet dat het spel van vandaag een voorbode gaat zijn voor de periode onder de Boer.

7 oktober 2020 om 22:51

Ik vond Berghuis goed spelen en ik ga er toch ook voor pleiten om De Jong als diepe spits en Depay vanaf links daaromheen. Vind dat er zoveel dreiging van De Jong vandaan komt en aangezien hij toch wel van groot belang is voor Sevilla verdient hij het ook om te spelen. Ik vond Aké echt pijnlijk slecht spelen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een international zo slecht heb ziek spelen. Krul keepte aardig, maar voetballend slecht. Berghuis erg goed en Wijndal ook voor herhaling vatbaar, deels vanwege gebrek aan beter. Wijnaldum en Vd Beek weer eens onzichtbaar. Hateboer ook zeer slecht. Toch vond ik het er bij vlagen in aanvallend opzicht best leuk uitzien.

7 oktober 2020 om 22:54

Ik denk dat Berghuis gespaard werd voor de echte wedstrijden. Net als de Vrij en van Dijk.

7 oktober 2020 om 23:02

Jij schrijft het wat ik wilde schrijven. kan het niet beter verwoorden. Alleen ben ik bang dat jouw hoop tevergeefs is. ben bang dat dit het niveau van Oranje onder Frankie is.maar goed dat is mijn mening.

7 oktober 2020 om 23:41

Er zit ook totaal geen idee in het spel en om eerlijk te zijn had ik dat bij Koeman ook vaak genoeg. Natuurlijk ging het sinds zijn komst beter, maar ook toen had ik meer het idee dat dit kwam door individuele kwaliteiten die erg in vorm waren.

Voorin staat Mephis die overal staat behalve voorin en er is weinig creatiefs op het middenveld. Nu probeer eens te kappen met 4-3-3 en probeer 5-3-2 eens. Bv Hateboer en Wijndal die de hele kant bespelen, Frenkie en Gini als centrale blok met daarvoor Donny die in zn kracht gebruikt wordt als diepgaande middenvelder. Berghuis en Depay in de spits, waar Berghuis wat meer vanaf rechts komt en Donny die ruimte in kan. Ik noem maar even iets. Wat we nu doen past niet omdat we geen creatieve 10 of aanvallende middenvelder hebben. Andere optie is vol gas zoals Liverpool. Wie weet.

8 oktober 2020 om 00:37

Hmm, dan heb je juist een goede spits nodig, want anders gaat Donny niet renderen. Die vind ik erg afhankelijk van een kaatsende spits, zoals Tadic het invulde bij Ajax. Ik vrees dat Wijnaldum en Donny in één elftal niet gaat werken, want dan moet je Wijnaldum op een andere positie zetten, waar juist zijn kwaliteiten niet tot uiting komen. Enige manier waarop ik hen beide in één team zie spelen is als je Donny als een valse spits zou posteren, want eigenlijk gedraagt hij zich meer als spits dan als middenvelder. Je kan denk ik ook met 3 aanvallers spelen, maar dan moet je memphis op links hebben staan. Rechtsbuiten is een probleem. Eigenlijk is momenteel Berghuis de enige die het een beetje kan invullen, maar wellicht zou je een hangende Stengs daar neer kunnen zetten.

8 oktober 2020 om 01:08

Wat ik niet snap is waarom je niet gewoon die 4231 aanhoudt. Wordt gek van die 433, we hebben geen wereldflankspelers. Als het vaker 433 gaat worden, dan wordt het een ramp. Oranje was onder Koeman voetballend misschien niet top maar het was zeker stabiel, vertrouwd en overtuigend. Daar Frenkie veel vrij kwam met de Roon naast zich in een 4231. Nu met die 433, echt dat wordt helemaal niks. In een 4231 kwam Wijnaldum oplopen en Frenkie waar nodig. Vanuit de 10 en Frenkie vanuit de 6.

Grootste minpunt: De Boer die in zijn eerste wedstrijd direct van het ingeslepen en vertrouwde 4231 overstapt naar 433. Verder valt Hateboer weer tegen door een verdedigend matig optreden. Dumfries lijkt daar toch de beste keuze. Wijndal ook niet goed maar kan in de toekomst misschien nog komen. Tot de 88ste minuut geen enkele kans gecreëerd.enige pluspunten: Berghuis goed, en Koopmeiners lijkt me toekomstig oranje materiaal. Verdedigend opvallend goed en rustig aan de bal.

7 oktober 2020 om 23:28

Wat is volgens jou nu het grote verschil tussen 4231 of 433? Bij 433 heb je ook vaak 2 centrale middenvelders en een nummer 10. Daarnaast zijn de vleugel spelers in zowel 433 als 4231 gewoon hetzelfde.

8 oktober 2020 om 01:10

Helemaal eens, dat snap ik gewoon niet. 433 is rampzalig als je geen wereldflankspelers hebt. Had je nou Robben oke maar onder Koeman was Oranje sterk vanwege 4231 die stabiliteit brengt maar ook Frenkie meer ruimte geeft naast de Roon. Wijnaldum ervoor die oploopt zo nodig en zo kon Frenkie weer meters maken naar coren toe. Nu ga je met 433 iets totaal anders krijgen. Echt heel frustrerend als de Boer aan die 433 gaat vasthouden.

Pff wat een slechte pot zeg, Hateboer functioneert alleen in vijfmans verdediging. Laat Dumfries maar de vaste rechtsback zijn, ook niet de beste voetballer maar verdedigend wel vrij betrouwbaar. Berghuis was de beste man van het veld en werkte keihard, hij had gewoon moeten blijven staan. In de Nations League moeten we wel echt beter voor de dag komen.

7 oktober 2020 om 22:46

klopt. Hateboer redeneert alleen in een ploeg dan 90 procent van de tijd balbezit heeft en heel aanvallend is, dat is dit zwak Oranje niet. Want aanvallend heeft Hateboer wel paar keer laten zien heel snel te zijn, snel reagerend en die bal naar de andere kant te van het veld te verplaatsen tijdens de aanval zoals hij ook doet bij Atalanta. Maar hoe prima hij is aanvallend, zo matig is hij verdedigend. In een 4 mans verdediging dan

7 oktober 2020 om 22:49

Eens Maurootje, bizar hè? Dat een systeem zo een verschil kan maken, want ik vind Hateboer zeker geen slechte speler. Doet het goed in Italië.

7 oktober 2020 om 22:58

Tja, ik vind het zelfs er best pijnlijk datvje ZO goed kan zijn bij Atalanta de nummer 3 van Italië en zo super matig, misschien wel de slechtste uit de selectie in oranje. Maar goed. Inderdaad het systeem kan iemand een koekenbakker lijk of een superheld

7 oktober 2020 om 23:00

Je merkt dat die teveel naar voren speelt. Dan moet die heel de tijd achter de bal aan na een omschakeling. Daardoor komen ploeggenoten ook in de problemen. Inderdaad niet het juiste systeem voor hem.

7 oktober 2020 om 22:56

Of misschien moeten we wel gewoon overstappen op 532. Niet alleen vanwege hateboer, maar vooral omdat je met De Vrij, De Ligt en Van dijk een heerlijk centrum daarvoor hebt. Echt goede vleugelaanvallers hebben we ook niet echt, dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik zou op dit moment met Luuk de Jong en depay dan voorin spelen, maar met Berghuis en Malen als eerste mannen daarachter. Ik zou opteren voor: Cilessen; Hateboer, De Vrij, De Ligt, Van Dijk, Wijndal; De Roon, Frenkie, Wijnaldum; Luuk en Depay.

7 oktober 2020 om 23:00

Zou gewoon een oerdegelijk team zijn, waar je veel tegenstanders pijn mee kunt doen. Al durf ik te betwijfelen dat De Boer defensief gaat spelen. Want als counterploeg werkt dit uitstekend, maar dominant spelen zou toch wat anders zijn.

7 oktober 2020 om 23:23

@Lierse Atalanta speelt er superaanvallend mee. Alleen dan zou je Wijnaldum meer in een rol hangend op De Jong heen moeten zetten, net als Depay. En dan zou je daar wellicht beter voor een Berghuis of (op termijn) Ihattaren of Stengs kunnen opteren. Maar om dit systeem te moeten laten werken, dien je goed op elkaar ingespeeld te zijn. Aangezien we normaal al nauwelijks tijd hebben om een elftal echt te smeden bij Oranje en het dit seizoen meer dan ooit zo is, denk ik dat het hij het oude vertrouwde 433 blijft. Maar het is inderdaad doodzonde om niet met 532/352 te spelen met dit elftal. Je zou zelfs Promes als linkervleugelverdediger dan kunnen neerzetten, zoals hij ook bij Sevilla speelde (maar dan vaak op rechts).

7 oktober 2020 om 23:29

@martijn.. Het is helemaal waar dat je hiervoor veel training nodig hebt, maar tot aan het EK heb je geen wedstrijden van echt groot belang en daarna nog eens een paar weken voorbereiding. Dus ik zou vanaf dag 1 hierop inzetten en beginnen met slijpen.

7 oktober 2020 om 23:46

Zou dit ook gaan proberen a la Atalanta. Past denk ik veel beter bij het materiaal, zeker omdat we een creatieve aanvallende middenvelder missen. Ik denk wel dat je met de Roon, Frenkie en Gini te verdedigend bent. Donny achter de 2 spitsen, die bij mij Depay en Berghuis zijn. De Jong kun je niet meet voetballen over de grond. Berghuis dan wel half hangend op rechts, met de vrijheid om wat te zwerven. Donny kan die gaten induiken.

8 oktober 2020 om 00:11

Dit is gewoon wat De Boer voor voetbal speelt, aanvallend pover, veel balbezit, traag aanvallen. Wat een verademing was het om van De Boer naar Bos te gaan des tijds.

8 oktober 2020 om 00:24

@Martijn, zou inderdaad zeker kunnen. Maar het lijkt me dan weer sterk dat De Boer er een dergelijk spel in kan krijgen. Hij staat namelijk toch meer voor geduldig en verzorgd voetbal met veel balbezit. En echt veel evolutie maakt hij niet door.

8 oktober 2020 om 00:48

@siepie, wellicht heeft De Boer gewoon getest op wat wel en wat niet werkt? Daar is een oefenwedstrijd voor..

8 oktober 2020 om 09:30

@ajaxmind.. Ik kan me goed voorstellen dat het zelfs zijn gehele eerste interlandbreak daarvoor is. Veel spelers van dichtbij bekijken, zowel de spelers van koeman als een aantal talenten. We hebben nu nog twee wedstrijden te gaan, maar ik ben eigenlijk al benieuwd naar de selectie van de volgende break. Want dan krijgen we pas echt antwoorden over wat De Boer vindt en wil. Vallen Babel en Strootman eindelijk af? Houdt hij vast aan dit systeem? Blijven de AZ talenten erbij? Mag De Vrij ook blijven staan als De Ligt weer fit is? Het worden interessante weken.

Hateboer bewijst maar weer hoe belangrijk een systeem voor een speler kan zijn, werkelijk nog niks laten zien als international. Hele saaie pot zo, maar het boeit eigenlijk niks. 80% van vandaag gaan we niet zien in de wedstrijden waar het straks om gaat. Nog niks aan de hand dus. Voor de talenten van AZ komt het echt nog te vroeg imo. Jammer dat De Jong/Depay op het laatst niet de 1-1 maakt. Die moesten erin.

7 oktober 2020 om 22:41

Idd zo zien we maar weer dat die talenten van AZ nog niks te zoeken hebben in Oranje. Mensen klagen wel over De Roon maar zowel Van de Beek, Koopmeiners doen het echt niet beter.

7 oktober 2020 om 22:44

Koopmeiners vond ik juist het enige lichtpuntje. Strak in zijn passing, onder druk rustig aan de bal, verdedigend vaak goede timing met tackles. Alleen af en toe een onnodige overtreding maar dat is geen blijvend probleem ofzo.misschien is de Jong - Koopmeiners wel een goed duo straks op het toernooi.

7 oktober 2020 om 22:45

Koopmeiners deed het prima voor zijn debuut. Zeer mooie passes. Voornamelijk stabiel op een kleine fout na

7 oktober 2020 om 22:49

"Voornamelijk stabiel op een kleine fout na". Koopmeiners maakte binnen 3 seconde 2 enorme fouten door eerst een slechte terug speel pass en daarna een foute pass door het midden....

7 oktober 2020 om 22:51

Vond het hele middenveld vrij dramatisch. Koopmeiners was inderdaad de minst slechtste naar mijn mening maar dat is oke want het is zijn debuut. Wijnaldum en Van de Beek waren weer drama. Frenkie is toch een absolute steunpilaar in het Nederlands Elftal.

7 oktober 2020 om 23:09

Die eerste was een ziekenhuis bal van Veltman daar kon hij niks aan doen. Beter kijken svp

Ik was een beetje huiverig, maar deze wedstrijd geeft vertrouwen voor de toekomst. Dat zit wel snor met Frank aan het roer. Ik denk dat het makkelijker is om alleen de positieve punten te benoemen die me zijn opgevallen deze wedstrijd. Dit is mijn lijstje: Berghuis en Stengs.

7 oktober 2020 om 22:44

Én De Jong. Als Ajax supporter krijg/kreeg je toch een beetje een hekel aan zo’n zeikerd (wat anderen met Tadic hebben), omdat het de spits van de grote concurrent is. Maar hij heeft me bij Sevilla verbaast. Ik vind hem koppend echt van een geweldig niveau. Zijn timing is echt bizar. Ook ik heb lang om Weghorst lopen schreeuwen, Maar Koeman had toch gelijk al die tijd. Knap!

7 oktober 2020 om 22:47

Hij kan inderdaad beter in de spits staan dan Depay, want in zijn huidige vorm is dat toch 3 keer niks.

8 oktober 2020 om 01:11

Nou als de Boer aan de 433 gaat vasthouden, dan wordt het een blamage. Dat kan ik je nu al vertellen. Oranje onder Koeman was juist stabiel vanwege de 4231.

Wat is de aanval toch ontzettend matig zeg vergeleken met de rest van het elftal. We kunnen opzich een prima verdediging en middenveld opstellen. Alleen als we achterkomen wordt het ontzettend lastig steeds. Ja we hadden comebacks onder Koeman maar de laatste maanden is dat niet meer zo. Met Promes, Babel, Stengs, Bergwijn, Berghuis zijn het eigenlijk net niet. Depay kan wel goed zijn maar de laatste tijd ook niet best? Tegen ploegen zoals Mexico kan je het dan lastig krijgen. We creã«ren zo weinig zeg. Geen echte kansen en veel passes mislukken gewoon. Spelers als Wijndal, Koopmeiners en Stengs zijn ook niet het niveau van Oranje. Het is pas 1 wedstrijd gelukkig dus alles kan nog gebeuren. Alleen het ziet er niet best uit.

7 oktober 2020 om 22:43

Inderdaad, met alweer superdissonant Depay. Waar die jongen z’n heldenstatus vandaan heeft gehaald vraag ik me echt af. Het is toch een eenvoudige spits hoor, Europees subtopniveau. Enige echte toppers: van Dijk en Frenkie

7 oktober 2020 om 22:46

Ook van de Beek is niet goed genoeg

7 oktober 2020 om 22:48

Middenveld is ook enorm slecht hoor zonder Frenkie. Koopmeiners deed het nog wel aardig, maar wijnaldum en van de beek speelden weer ouderwets verstoppertje. We hebben ook geen creatieve middenvelder die spelers kan wegsteken.

Wat was dit een bizar slechte wedstrijd aan de kant van Oranje zeg.

Wat een verschrikkelijk saaie pot zeg. Wat een gebrek aan stootkracht voorin. Enige positieve puntje vind ik dat Koopmeiners heerlijk aanwezig was. Speelde met lekker veel bravoure en eiste vrijwel elke bal op. Niet alle passes gingen even goed, maar over het hele plaatje gezien vond ik hem prima spelen. Helaas een redelijk ongelukkig debuut voor Wijndal, Corona liet hem even zien hoe het er op hoger niveau aan toe gaat.

7 oktober 2020 om 23:01

Koopmeiners lijkt me mentaal een hele sterke gozer. Debuut en dan gelijk zo rustig ondanks veel druk van de Mexicaanse spelers.

7 oktober 2020 om 23:30

Zo komt hij op mij ook over. Hij houdt zijn koppie er goed bij en blijft met beide benen op de grond staan. Hij kon bijvoorbeeld wel een stap maken, maar wil dit pas als alles klopt en niet in de hectiek van zo’n deadline day. Daarom zei hij zondag ook al vrij stellig dat hij zou blijven, terwijl de deadline er nog niet was. In het veld straalt hij ook rust uit, ook als de druk er is van buitenaf. Hij heeft zelf eerder al eens gezegd dat hij juist lekker voetbalt als er druk bij komt kijken. Zijn penalty’s zijn daar ook wel getuige van, die schiet hij normaal gesproken koelbloedig en overtuigend binnen (zondag daar gelaten). Voetballend gezien vind ik hem ook heel nuttig. Naast zijn goede trap weet hij goed hoe het team onder de druk uit moet voetballen. Hij denkt voor mijn gevoel soms al 3 stappen vooruit via welke 1-2tjes hij eruit komt. Zoals je misschien hoort, ik ben fan 😄. Onbegrijpelijk dat Til boven hem als captain gekozen werd.

8 oktober 2020 om 00:18

Saai, dat is de het spel onder de teams van Frank de Boer in een notendop

7 oktober 2020 om 23:15

Geen idee waarom zoveel mensen Koopmeiners zo slecht vonden ook vandaag, heb zelfs het woord 'erbarmelijk' zien vallen. Hij was samen met Berghuis de enige goede basisspeler vandaag. Stengs viel ondanks zijn 'erbarmelijk' slechte vorm ook goed in met veel dreiging mijn inziens. Wijndal liet potentie zien, was goed fel in de duels wat ik bij veel andere spelers miste, alleen erg onzeker aan de bal helaas.

7 oktober 2020 om 23:35

Koopmeiners was soms wat slordig in de passing maar over de gehele wedstrijd gezien vond ik hem in ieder geval goed spelen, zeker als je bedenkt dat dit zijn debuut was. Misschien vergeten mensen dat als je het meeste aan de bal bent, je ook meer foutjes zal maken.

Hele matige wedstrijd van Nederland. Ik heb al vaker gezegd dit team is geen favoriet voor eindtoernooien. Wij zijn gelijk aan teams als Zwitserland, Rusland , Turkije etc. Mexico heeft erg goed gespeeld en zijn gewoon sterker in het winnen van duels. Ze spelen echt als een team en vechten voor elke meter daar kunnen wij wel wat van leren. We mogen blij zijn als we de groepfase doorheen komen op het EK. Dat spelers als Babel, Veltman, Wijndal, Hateboer( in de 4 man verdediging), Stengs nog steeds word opgeroepen kan ik echt niet begrijpen. Dit Nederlands elftal komt kwaliteit tekort en elke keer als ik zit te kijken zie ik onze sterspeler “Depay” niks doen totaal niet geschikt voor een topclub en zeker niet met die mentaliteit van hem. Maakt totaal niet het verschil voorin. Berghuis moet altijd een basisplaats hebben dat is duidelijk hij heeft bewezen aanvallend en ook verdedigend. Veel inzet hopelijk krijgt die kansen in de wedstriiden tegen Bosnie en Italie. Valse start voor De Boer had niks anders verwacht, de volgende 2 wedstrijden zijn cruciaal.

Ik ben verdrietig, niet omdat we niet kunnen winnen van Mexico, maar omdat we met Frank de Boer nooit hoge ogen gaan gooien op een toernooi. Wel snel zijn eigen speelstijl kunnen meegeven aan de groep. Wat een slechte pot zeg!

7 oktober 2020 om 22:51

Aan de ene kant heb je gelijk. Maar de laatste wedstrijden onder Koeman was het ook al erg matig en moeizaam. Dus in die zin wordt de lijn wel goed doorgezet. Maar Ake, Hateboer en van de Beek blijken toch nog geen basis materiaal. Wijndal en Koopmeiners mochten even meedoen, maar waren ook erg slordig af en toe. De Jong en Stengs brachten nog wat hoop, maar voor de rest was het niet veel.

7 oktober 2020 om 22:54

Wat een onzin is dit weer. We kunnen pas na de Nation League wedstrijden een conclussie trekken, omdat dan wel de beste 11 opgestelt gaan worden. Deze wedstrijd zegt niks.

Onze selectie is totaal niet breed genoeg om kans te maken op een EK of WK titel. We hebben een aantal topspelers zoals Frenkie, Van Dijk, De Ligt en Wijnaldum in de selectie. Alleen dat wordt aangevuld met wat Eredivisie spelers en Premier League C-garnituur. Het schijnt dat de manager van Brighton vergeten is dat ze Veltman hebben aangetrokken. Die man speelt bijna nooit daar en mag nu weer meedoen in Oranje, onbegrijpelijk! Als je dan die bank van Portugal vanavond ziet, pfoe wat een selectie hebben zij. Duitsland, Frankrijk, Italië, België en ook Engeland hebben op papier betere ploegen. Ik zie het somber in op het EK.

8 oktober 2020 om 01:13

Portugal is bizar goed. Wat betreft Oranje, Koeman won wel van de grote ploegen. Kwam ook echt door zijn stabiele 4231. Als de Boer 433 blijft spelen, gaat het helemaal niks worden. We hebben geen wereld flankspelers daarvoor.

Frenkie De Jong en De Ligt deden dan niet mee vandaag maar we moeten gewoon eerlijk zijn en erkennen dat we qua selectie niet kunnen tippen aan de kwaliteit van de grote landen als Frankrijk, Belgie, Portugal, Engeland etc. Oranje is een selectie zonder creativiteit en zonder spelers die bepalend zijn in de Europese top op Van Dijk na. spelers als Ake, De Roon, Hateboer, Vd Beek, Koopmeiners, Strootman, Promes, Babel, Stengs, Krul, Cillisen, Bizot, Berghuis, Bergwijn, Blind, Wijndal, Malen en Ihattaren zouden op dit moment bij de grote landen niet eens bij de selectie zitten. We zijn onder Koeman een paar keer boven onszelf uitgestegen maar structureel mag je dat niveau niet verwachten van dit materiaal wat toch vrij pover is.

7 oktober 2020 om 22:46

Dus ipv volle bak inzetten op domineren van een wedstrijd zou ik eerder kiezen voor gecontroleerd aanvallen in de omschakeling met Depay - De Jong - Bergwijn.

7 oktober 2020 om 23:21

Sterker nog, zet alleen Depay en De Jong er maar in. We hebben een gebrek aan kwaliteit in de voorhoede, en centrale verdedigers van wereldklasse. Ga dan maar gewoon weer lekker a la 2014 spelen, Luuk die de lange bal opvangt is nu onze Van Persie en Memphis, degene die daaromheen beweegt en acties maakt, is onze Robben. Wingbacks Willems en Hateboer (die in die opstelling ogenschijnlijk wel kan voetballen) en centraal De Ligt, De Vrij en Van Dijk. Wie weet kunnen we op die manier wel potten breken, ook vanavond zag je dat er pas kansen kwamen toen er op de lange bal werd gespeeld.

7 oktober 2020 om 22:46

Dus ipv volle bak inzetten op domineren van een wedstrijd zou ik eerder kiezen voor gecontroleerd aanvallen in de omschakeling met Depay - De Jong - Bergwijn.

7 oktober 2020 om 22:46

Dus ipv volle bak inzetten op domineren van een wedstrijd zou ik eerder kiezen voor gecontroleerd aanvallen in de omschakeling met Depay - De Jong - Bergwijn.

7 oktober 2020 om 22:47

Joh België en Engeland zijn echt niwt veel beter. Hebben ook paar wereldtoppers maar een smalle selectie. Boyata etc.

7 oktober 2020 om 22:50

Engeland heeft een betere selectie in het algemeen alleen de keeper en cv zijn erg matig.

7 oktober 2020 om 22:51

De basis is toch wel merkelijk beter bij België. De selectie is verder wel smal inderdaad.

7 oktober 2020 om 22:51

ja maar ze hebben iig wel met Kane, Sterling en Sancho bv bepalende spelers in huis. welke spelers van ons op Van Dijk na zijn bepalend op dat niveau? Lukaku, De Bruyne, Hazard (mits fit) zijn natuurlijk ook spelers van een hoger niveau als wat wij hebben lopen, wederom op Van Dijk na

7 oktober 2020 om 22:57

@Japie De Jong is toch vrij bepalend bij Barca. Als hij geweldig speelt, speelt Barca ook goed. De Ligt was na een stroef begin veruit de beste verdediger van Juve. Zijn ook niet de minste jongens. De Vrij wordt uitgeroepen tot beste cv van Italie. We hebben echt wel wereldtoppers in huis, alleen het nadeel is dat ze niet voorin lopen. Zet bv een Sancho bij Oranje in de voorhoede en we hebben ineens een wereldelftal. Nu staan daar gemiddelde spelers of talenten + een Depay die nu slecht speelt en geen rendement heeft, en we kunnen ons niet meten met de top.

7 oktober 2020 om 23:06

ik vind dat wel meevallen. ik vind Frenkie vrij anoniem voetballen bij Barcelona. bepalend zijn is voor mij de boel op sleeptouw nemen en het initiatief nemen in het veld. ik zeg niet dat hij het daar slecht doet maar het is ook weer niet heel indrukwekkend. we hebben een elftal zonder creativiteit wat louter bestaat uit dienende spelers en dan is het leuk dat ze bij grote clubs spelen maar als er geen balans is dan heb je daar niet heel veel aan en dat is bij ons het geval imo

7 oktober 2020 om 22:49

Vrij grote conclusie na een matig potje. Eens dat we creativiteit missen, maar je ziet wel dat het met iemand als Berghuis en Stengs bij vlagen wel lekker kan lopen. Natuurlijk hebben we niet op iedere positie in de selectie een wereldtopper. Maar dit elftal vandaag is bij lange na niet je basiself. En we spelen ook niet tegen een heel slechte tegenstander. + De Boer heeft misschien 2 trainingen kunnen leiden. Zullen we het eerst wat tijd geven? Overigens hoeven we ook niet structureel top te zijn. Als we het een paar weken lang op het EK zijn is het al genoeg. Dat bewees Portugal ook toen ze een selectie hadden die niet veel beter was dan dit oranje. In tegendeel.

7 oktober 2020 om 22:53

ik geef De Boer ook niet de schuld. ik ben gewoon nooit onder de indruk geweest van de kwaliteit van deze selectie (in vergelijking met de selecties van de toplanden)

7 oktober 2020 om 23:01

Ik denk dat ons probleem vooral is dat we veel van hetzelfde hebben, waar de meeste toplanden op iedere positie ten minste 1 goede hebben. Keepers? Allemaal matig. Centrale verdedigers? Veel toppers. Een Ake bv zou ook bij Belgie basis staan, terwijl hij bij ons vierde of vijfde cv is. Backs? Hebben we niet. Verdedigende middenvelders? Met de Jong een topper, maar puur verdedigend hebben we alleen De Roon. Ook Koopmeiners is meer een type De Jong. Van de Beek en Wijnaldum: allebei goede spelers, maar lopen elkaar in de weg. Zelfde mer Strootman destijds. En voorin heb je Malen, Depay, Promes, Bergwijn...allemaal vergelijkbare types. Spelers die net geen links of rechtsbuiten zijn. Net geen spits. Dus dat maakt het lastig om tot een samenhangend geheel te komen. Maar met het talent dat eraan komt denk ik dat er best een topselectie aankomt

7 oktober 2020 om 23:25

@martijnnr12 dat ben ik zeker met je eens. het is idd teveel van hetzelfde en daardoor voetballen we vaak moeizaam. ik weet dat het inmiddels een vervelend riedeltje wordt maar dat is wel de reden dat ik nog steeds baal dat we Ziyech niet net als Ihatarren gewoon hebben geselecteerd destijds. dat zou echt de ontbrekende schakel zijn geweest in dit elftal die voetbal in het elftal had gebracht. in spelers als Bijlow, Stengs, Ihattaren, Boadu, Botman en Schuurs bv heb ik ook wel vertrouwen dus als die zich goed blijven door ontwikkelen komt die balans er idd wel in de toekomst

8 oktober 2020 om 00:04

@Hangover maar meer kun je ook niet verwachten toch? Vergelijk ons inwoneraantal met die van de meeste toplanden. Dan is het knap dat wij er al dicht tegenaan zitten. Een Duitsland bijvoorbeeld kan vier vleugespelers van wereldklasse opstellen bij wijze van, maar die hebben natuurlijk ook veel meer aanwas. Je moet - net als Belgie had - geluk hebben dat je een generatie hebt waar op iedere positie een topper loopt. Al was dat in Belgie niet helemaal het geval aangezien ze vrij matige backs hadden, maar soi. Dus als je over drie of vier jaar kunt spelen met vier of vijf spelers in de wereldtop en de rest in de subtop, doe je het als nederland zijnde fantastisch.

8 oktober 2020 om 01:10

@martijnr12 maar vroeger hadden we wel voortdurend van die lichtingen. ik vraag me af of het in de jeugdopleidingen wel goed gaat. wordt er bv niet teveel gefocust op die jeugdwedstrijden winnen ipv op het spelplezier en spelers fouten durven laten maken? worden de zogenaamde lastige jongetjes met het voetbaltalent niet te snel weg gestuurd? verdwalen we niet in teveel in tactische wiskunde in de jeugd? ik heb daar toch mijn twijfels bij omdat we tegenwoordig in Nederland het voetbal toch vaak graag ingewikkelder maken dan dat het eigenlijk is. daarnaast kiezen veel van onze talentjes ook al snel voor een stap naar een buitenlandse jeugdopleiding dus dat werkt ook niet in ons voordeel

8 oktober 2020 om 01:15

@hangover96 dat is idd zo. Ola John, Bmi, Bazoer, Kongolo, Fosuh Mensah, El Ghazi, Riedewald, Tete, Van Rhijn, Vd Hoorn, St.juste, Sinkgraven, Boetius. slechts een greep uit een lading spelers die een grote toekomst werd voorspeld en die het niet hebben kunnen waarmaken

8 oktober 2020 om 11:38

@Japie ik denk dat dit komt doordat wij vroeger de innovatieve partij waren. En omdat we schijtmazzel hadden met de talenten die doorbraken. Ik bedoel: mensen met het talent van Cruyff of Bergkamp e.d. kun je proberen op te leiden, maar het komt toch ooo gewoon op talent aan. Desalniettemin denk ik zeker dat we weer innovatief kunnen worden in het jeugdvoetbal. Heb daar ooit een stuk over geschreven voor mijn studie. Je ziet dat er veel meer kinderen in de topelftallen spelen (bij topclubs, maar al helemaal op amateurniveau) die geboren zijn in het eerste half jaar dan in het tweede half jaar. Want die kinderen zijn fysiek verder. En trainers willen winnen, dus gaan voor de jongens die op dat moment het beste zijn ipv wie het meeste talent heeft, maar fysiek nog niet zo ver zijn. En je ziet ook bij nederlandse jeugdelftallen dat dit zo is, ondanks dat de KNVB zich zogenaamd nu enorm inzet om dit geboortemaandeffect terug te dringen. Dat soort dingen veranderen (doen ze al volop in Scandinavie) zou al helpen. Wat ze nu gedaan hebben met kleinere velden en doelen, zodat spelers technischer worden. Echt top. Je kan dan zeggen: toen wij die topelftallen hadden vroeger speelden deze kwesties ook al en toch brak er genoeg talent door. Maar misschien dat veel landen ons nu gewoon hebben ingehaald qua scouting en opleiding. Aan ons om weer innovatief te worden, zodat er wel weer talent doorbreekt. Maar dan nog blijft het koffiedik kijken; een paar jaar terug moest alles op zijn kop gezet worden, want Nederland kon niet verdedigen. Daar moest meer aandacht naartoe. Vijf jaar later hebben we drie wereldtoppers centraal en zijn jongens als Ake, Veltman en Blind derde garnituur, waar zij in veel Oranje-teams gewoon basis hadden gestaan.

8 oktober 2020 om 11:45

@Japie ik denk dat dit komt doordat wij vroeger de innovatieve partij waren. En omdat we schijtmazzel hadden met de talenten die doorbraken. Ik bedoel: mensen met het talent van Cruyff of Bergkamp e.d. kun je proberen op te leiden, maar het komt toch ooo gewoon op talent aan. Desalniettemin denk ik zeker dat we weer innovatief kunnen worden in het jeugdvoetbal. Heb daar ooit een stuk over geschreven voor mijn studie. Je ziet dat er veel meer kinderen in de topelftallen spelen (bij topclubs, maar al helemaal op amateurniveau) die geboren zijn in het eerste half jaar dan in het tweede half jaar. Want die kinderen zijn fysiek verder. En trainers willen winnen, dus gaan voor de jongens die op dat moment het beste zijn ipv wie het meeste talent heeft, maar fysiek nog niet zo ver zijn. En je ziet ook bij nederlandse jeugdelftallen dat dit zo is, ondanks dat de KNVB zich zogenaamd nu enorm inzet om dit geboortemaandeffect terug te dringen. Dat soort dingen veranderen (doen ze al volop in Scandinavie) zou al helpen. Wat ze nu gedaan hebben met kleinere velden en doelen, zodat spelers technischer worden. Echt top. Je kan dan zeggen: toen wij die topelftallen hadden vroeger speelden deze kwesties ook al en toch brak er genoeg talent door. Maar misschien dat veel landen ons nu gewoon hebben ingehaald qua scouting en opleiding. Aan ons om weer innovatief te worden, zodat er wel weer talent doorbreekt. Maar dan nog blijft het koffiedik kijken; een paar jaar terug moest alles op zijn kop gezet worden, want Nederland kon niet verdedigen. Daar moest meer aandacht naartoe. Vijf jaar later hebben we drie wereldtoppers centraal en zijn jongens als Ake, Veltman en Blind derde garnituur, waar zij in veel Oranje-teams gewoon basis hadden gestaan.

Mijn oranje hart huilt. Koeman had zo iets moois opgebouwd, dan komt zo’n de boer langs om alles weer in elkaar te laten storten. Het Nederlands elftal voetbalde vandaag zo visieloos, maarja laten we frank de boer maar de tijd geven, het was tenslotte maar een oefenwedstrijd. Voor mij gevoel zijn we iedergeval terug bij af.

7 oktober 2020 om 22:49

Beetje kortzichtig om de Boer de schuld te geven. Oranje was tegen Italie nog slechter en heeft ook onder Koeman genoeg slechte wedstrijden en helften gespeeld.

7 oktober 2020 om 22:57

En dat zeg je op basis van een oefenwedstrijd?🙄

8 oktober 2020 om 00:21

Het leek wel op een wedstrijd van Ajax destijds onder De Boer, ovrigens wonnen die de wedstrijd meestal wel met 1-0/2-0 omdat de meeste tegenstanders in de Eredivisie er echt niets van bakken.

8 oktober 2020 om 01:15

Ik snap je heel goed. Weinigen zien het verschil met Oranje onder Koeman en erna. Het mentale aspect is zo minder geworden nu en onder Koeman speelden we stabiel met 4231 en nu komt de Boer dat even omgooien naar 433 tsja. Dat wordt niks, want daarin moet je vooral ook wereld flankspelers hebben en dat hebben we niet.

Voor iedereen die de spelers en de Boer nu meteen neersabelen: het is maar een oefenpotje, waar niemand zin in had. Wat had je dan verwacht?!

Corona was onhoudbaar vandaag voor de Nederlandse defensie! 😂
Al met al zeer matige pot en dan vond ik Koopmeiners nog wel degelijk spelen, op naar de Nations League en hopelijk staat Malen er dan in met Berghuis weer.

7 oktober 2020 om 22:52

Je moet hem ook op 1,5 meter verdedigen en niet te dicht in de buurt komen. Die gast is ziek snel en doet je naar lucht happen

8 oktober 2020 om 00:23

Leek net of het Nederlands elftal speelde met mondkapjes op.

volgende wedstrijd met de jong in de spits en berghuis op rechts. wat aanvoer zou wel lekker zijn

Typerend dat koopmeines en berghuis de beste spelers aan nederlandse zijde waren. Als je ziet wat een geld word gesmeten in de premier leauge aan pure middelmaat... van de beek, ake en mindere mate veldman dan zie je pas echt hoe het voetbal kapot wordt gemaakt. Bedroevend als je er over na gaat denken

De hand van de boer was direct zichtbaar.... man wat was dit slecht.

Berghuis beste man van het veld en word gewisseld. Dramatische pot voor de rest.

Typerend dat koopmeines en berghuis de beste spelers aan nederlandse zijde waren. Als je ziet wat een geld word gesmeten in de premier leauge aan pure middelmaat... van de beek, ake en mindere mate veldman dan zie je pas echt hoe het voetbal kapot wordt gemaakt. Bedroevend als je er over na gaat denken

7 oktober 2020 om 22:42

Koopmeiners vond ik juist een van de minste. En de Man Utd. fans zullen zich ook wel afvragen waarom ze zoveel voor vd beek hebben betaald.

7 oktober 2020 om 22:42

Koopmeiners vond ik juist een van de minste. En de Man Utd. fans zullen zich ook wel afvragen waarom ze zoveel voor vd beek hebben betaald.

Helaas zeg. Veltman, Koopmeiners en Stengs zijn mij bevallen. Voor de rest veelll onvoldoendes, met Promes als laagste. Wat een waardeloze invalbeurt zeg. Deed alles verkeerd. Je ziet aan alles dat hij de vorm mist.

7 oktober 2020 om 22:42

Toevoeging: heb Berghuis niet zien spelen. Heb alleen de 20/30 min gezien.

7 oktober 2020 om 22:42

Toevoeging: heb Berghuis niet zien spelen. Heb alleen de 20/30 min gezien.

7 oktober 2020 om 22:42

Veltman?! Hoe dan. Waarom noem je Berghuis niet? Was een van de betere vandaag.

Jammer voor de Boer. Zie je toch echt het missen van Frenkie. Zelf wel net 7-13 in de zaal gewonnen. Al met al toch een lekker avondje

Kansloos, ging ook nergens om en dat was duidelijk te zien in het gebrek aan motivatie bij iedereen. Ik geef de Boer nog de kans, zaterdag gaan we iets heel anders zien, kan niet anders.

Ik weet het, ik heb een gekleurde bril.. Dus vraag aan jullie: welke aanvaller van deze 4 zou je voortaan het liefst basis willen zien? Promes, Babel, Berghuis of Stengs?
Ik zelf zou Berghuis kiezen, maar ja, feyenoord bril he!

7 oktober 2020 om 22:47

Depay - De Jong - berghuis, en dan op de omschakeling ipv pressie.

7 oktober 2020 om 22:57

Op dit moment Berghuis, Stengs voor de toekomst. Zeker als je Luuk brengt moet je of Berghuis of Stengs neerzetten. Die kunnen een voorzet geven.

Zie het zwaar in als we Zondag gaan beginnen met Donny.. wat een pure armoed zeg, verreweg de slechtste speler. Veltman hoeft ook niet meer opgeroepen te worden. Geen best debuut van deBoer. zag er slapjes uit. Lichtpuntjes: Koopmeiners en Berghuis, een ongelukkig momentje van Koopmeiners maar voor de rest een degelijke pot. Berghuis was in de eerste helft verreweg de beste speler, en dan word hij gewisseld, lachwekkend.

Hoop matige spelers, geeft te denken. Koopmeiners, Stengs, Wijndal, ik zie het niet zo in die AZ-talenten. Verder hebben spelers als Veltman en ook Promes natuurlijk absoluut niet het niveau, dat is C-materiaal. In de aanval hebben we ook te weinig lopen. De toplaag van Oranje is te dun om echt top te zijn, we hebben een stuk of 4 absolute topspelers, waar andere landen er minimaal 10 hebben rondlopen. Ook daarom hoop ik dat een Ihattaren zich doorontwikkelt, want je hebt dat soort talenten nodig om het niveau wat op te krikken straks.

7 oktober 2020 om 22:48

Van de Beek is het zeker

wat een gestuntel met deze man! Tis bijna weer zover en de cirkel is weer rond en dan is ie weer weg en heeft hij het NL elftal weer naar de afgrond gebracht! wat een toppers daar bij de knvb. mafkees

Geest behoorlijk uit de fles. Hopelijk pakken we het weer op met frenkie. Ben benieuwd naar de achterliggende gedachte bij de wissels. Ake viel door de mand wijndal te gespannen. Ik vond berghuis en koopmeiners prima.

Waarom kunnen spelers bij Oranje eigenlijk niet opbouwen? Ik zie geen samenhang, maar vooral ballen die van de voet springen en spelers die nooit goed op elkaar anticiperen. 3 wedstrijden na Koeman, 1 goal. Mooi man. Nations League wedstrijden maar schriftelijk af doen? Dit is niet om aan te zien.

Slecht slecht slecht. Oranje laat maar weer is zien dat het niet kan meten met de toplanden. Daar gaat ook een Frenkie de Jong niks aan veranderen. Laat Van De Beek, Hateboer, Babel en Wijndal maar sowieso lekker thuis voortaan. Kan gewoon echt niet. Dit wordt nog wat tegen Italië volgende week...

Dit was een hele slechte pot voetbal. Vrijwel niets afgedwongen. Het elftal oogde als los zand. Het is overigens dat die Mexicanen een penalty cadeau krijgen anders was die met recht een bloedeloze 0-0 te noemen. Weinig hoopgevend naar de komende wedstrijden.

Wat was het slecht zeg. Tuurlijk mis je belangrijke krachten maar het was niet best. Ik zie toch een groot verschil tussen afgelopen wedstrijden zonder en met Koeman. Het spel was toen ook niet top maar het was mentaal veel sterker onder Koeman. De scherpte, vertrouwen en effectiviteit. Nu vandaag en vorige wedstrijd zie ik sneller onzekerheid en onduidelijkheid ontstaan. Heel jammer want Mexico was helemaal niet wauw ofso. Geen beste begin voor de Boer. En snap nieg dat ie afstapt van de stabiele 4231. 433 gaat gewoon niks worden.

Tja, je wist op voorhand al dat het lastig zou worden. Mexico speelt geen oefenwedstrijden, voor ons was deze pot vooral een last en de nieuwe bondscoach mocht een half b elftal voorbereiden op een aardige tegenstander. Maar toch weer eens lekker nostalgisch me kunnen ergeren aan het kansloze spel. Gelukkig is daar altijd Frank Snoeks om je nog harder aan te irriteren. Paar punten: Koopmeiners een welkome versterking, Wijndal talentvol, maar er nog niet klaar voor, Berghuis hoort in de basis (en je zag ook met Stengs dat je die creativiteit van een linkspoot op rechts wil hebben), Van de Beek wederom onzichtbaar en onnodig slordig, maar die wordt pas goed als je zelf domineert, Wijnaldum bij vlagen goed, maar uiteindelijk domineer je het middenveld niet met deze drie, benieuwd naar een middenveld met De Jong, Koopmeiners en Wijnaldum. Anyway, hopelijk kan De Boer iets aanpassen aan het team richting zondag. Misschien dat de inbreng van een creatieveling op rechts de missing link is.

Hoe is het mogelijk dat van de Beek nog geselecteerd wordt voor het NL elftal, niks helemal niks heb je aan hem en dat is altijd als hij in het NL elftal speelt.
Gewoon te licht voor de top, en zeer overgewaardeerd.
Nu zal ik een hoop ajaxieden over mij heen krijgen het zij zo.
Gewoon een beperkte speler

7 oktober 2020 om 22:48

Is gewoon de waarheid. Die prutser heeft nog nooit een goede pot in Oranje gespeeld. Ik heb altijd gezegd dat hij een iets betere versie van Klaassen is en dat blijf ik doen. Hele beperkte middenvelder.

7 oktober 2020 om 22:57

Hoezo Ajacieden? Deze vd Beek speelt toch in Engeland? Maar je wilt er gewoon een clubdiscussie van te maken.

7 oktober 2020 om 23:06

Wie moet volgens jou voor hem in de plaats dan?

Geen fijn begin voor Frank maar wat een slap zooitje bij elkaar vanavond zeg! Het had niet uitgemaakt wie er langs de zijlijn zou staan vanavond, ze hadden er weinig zin in

Virgil die zeft nog de jongens hebben het fantastisch gedaan weet niet welk wedstrijd hij gespeeld heeft 🤦‍♀️

vindt koopmijners toch wel klasse vandaag! hadden ook meer ballen op berghuis gemogen.

Verschrikkelijk slechte wedstrijd. Er zit niks in dit Oranje behalve een bevlieging van Depay. Koopmeiners enige lichtpuntje, die versnelde het spel tenminste nog en speelde geen verstoppertje. De rest was pure middelmaat.

7 oktober 2020 om 23:26

Je vergeet de beste man van het veld Berghuis.

Ik denk dat we beter gewoon met Luuk de Jong kunnen starten want dan heb je nog enigszins dreiging door voortzetten en corners vanaf de zijkant. Nu speel je voorin niks klaar omdat we geen echte nummer 10 a la Sneijder of Van der vaart vroeger die een spits kan vrijspelen vanuit het midden... Dit was echt pijnlijk hoe er voorin niks gecreëerd wordt, en Depay die wel redelijk speelt maar teveel terugzakt vaak en denkt dat hij ook als een 10 moet fungeren.

Ik had Frank de Boer een beter resultaat gegund omdat het onterecht is wat voor bagger hij over zich heen moet krijgen. Helaas waren de spelers niet bereid iets extra te geven. Het is en was een oefenpot met een aantal nieuwe spelers die in principe niks hebben laten zien (alleen Berghuis vond ik aardig). Dat kan de nieuwe bondscoach verder helpen. Verder moeten we deze pot echt niet zo serieus nemen, en mogen veel mensen gewoon rustig adem halen. Mijn beste spelers waren Berghuis en Veltman die ook goed inviel.

7 oktober 2020 om 22:58

Wat is er onterecht dan?

3 keer achter elkaar ontslagen.
Tikjesbreed voetbal
Kan vaker niet met vedettes omgaan

Bevestigd deze wedstrijd weer zijn onkunde met zo een opstelling met spelers als Babel, van de Beek, Veltman etc.

7 oktober 2020 om 23:28

Een oefenpotje en de Boer moet al z'n biezen pakken of zo? Dit is dus precies wat ik bedoel. Totaal geen inhoud, puur onzin verklaren en dan nog alleen Ajacieden opnoemen. Veltman viel prima in, was een van de beste in de tweede helft, maar ja Joël kan niks goed. Gelukkig voor je dat ik hem niet als basisklant zie maar als nuttige back up...

8 oktober 2020 om 01:18

Maar waarom stapt de Boer van de stabiele 4231 af naar 433? Daar was dit Oranje zeer sterk in. En voor 433 heb je wereldflankspelers nodig en dat hebben we niet.

Nuttige wedstrijd. Depay heb je niks aan. Egoist en veel balverlies. Malen met Luc opstellen. Donny OF Wijnaldum, niet allebei. Hateboer bij Atalanta laten, dat doet hij zelf ook met zijn kwaliteiten zo lijkt het. Veltman altijd nuttig om er bij te hebben.

7 oktober 2020 om 22:53

Van de Beek nooit meer, zet je bril eens af

De enige goede speler van Oranje was Berghuis, dan zet je Luuk de Jong er in en haal je hem eruit en laat je circuspingelaar Memphis staan. Oefenwedstrijd of niet, dan snap je het gewoon niet. Verder kan je Veltman niet meer oproepen, op rechtsback kan hij niet veel kwaad, maar centraal lijkt het op zo'n oude voetbalbloopers videoband. Verder ben ik er inmiddels van overtuigd dat Donny van de Beek buiten Amsterdam nergens gaat slagen. Hij kan goed ruimte inlopen die worst benut met een berg creativiteit om hem heen. Dat had hij bij Ajax in dat goede jaar, maar het lijkt me duidelijk dat hij daar passagier was, geen bestuurder. Zondag Berghuis en Luuk de Jong basis. Oh en mijn God zullen we nooit meer zonder Frenkie spelen?

7 oktober 2020 om 22:51

Berghuis viel niet tegen, liever hem met De Jong en Depay zaterdag. Iedereen weet dat Vd Beek een dienende speler is, net als Wijnaldum. Die maken het spel niet en daarom ziet het er zo kansloos uit, heeft niets met Donny te maken. Verwacht dat Veltman niet wordt opgeroepen zodra de Ligt er weer is.

7 oktober 2020 om 22:54

Depay graag niet meer selecteren.

Zeer matig, had niet het idee dat Nederland deze oefenwedstrijd heel serieus nam. Heel slordig, ja oke je speelt met veel nieuwe namen, maar ballen van over paar meter mag je best verwachten dat profs ze bij een medespeler in de voeten spelen. Koopmeiners komt nog te kort, maar verder wil ik niet te veel over hem oordelen deze wedstrijd als 1 interland. Hij kan nog aardig groeien net als Wijndal. Donnie weer veel te onzichtbaar (jammer want zn diepgang kan best een wapen zijn) Wijnaldum vaak veel te laconiek en slordig. Maar 1 kans in de wedstrijd gehad (ofja 2x snel achterelkaar) das toch niet goed genoeg. Nou op naar Bosnie en dan hopelijk een scherp Oranje vanaf de eerste minuut en niet vanaf de 85e minuut.

Depay weer voor de bühne bezig...vrije trappen en ingooi opeisen...Berghuis eerste helft een lichtpuntje...Koopmeiners prima...Frank de Boer geen ambitie om de eerste wedstrijd te winnen....snel vergeten en hopelijk volgende wedstrijd weer dominant zijn en vooral winnen.

Hoe die Van Dijk ook overkwam tijdens zijn interview. Geen vastberadenheid, geen wilskracht. Het leek hem niet moeilijk zich erbij neer te leggen.

Wat een droefgeestige pot voetbal van Oranje. Overal waren ze te laat en leden veel balverlies. Nou ja,laten we het houden op het feit dat er spelers in de basis stonden die nog even moeten wennen. Daar zijn oefenwedstrijden voor. Bovendien verloren Koeman en Van Gaal ook hun eerste wedstrijd als bondscoach. Hiddink deed dat zelfs beide keren toen hij begon. Maar speel zo tegen Italië en je gaat er met 4-0 af...

Schandalig optreden van de grote namen zoals Van Dijk, Wijnaldum, Babel, de Roon en met name Depay! Wijndal en Koopmeiners net aan voldoende maar komen nog tekort. Hatenboer, Veltman en Aké z.s.m afscheid van nemen. Geen inzet of passie. Luuk de Jong de beste en de enige met gif en passie. Promes en Stengs starten aub veel meer diepgang en dreiging aan de zeikanten. Frenkie is zo belangrijk voor dit elftal. De grote jongens hebben Frank laten vallen vandaag, echt schandalig. En natuurlijk credits naar Mexico, spelen met gif en echte passie.

7 oktober 2020 om 22:54

Goede uitgebreide vocabulaire... Gif en passie...

7 oktober 2020 om 23:02

Nooit een fan geweest van Luuk maar is nu toch echt een vent geworden. Kunnen we niet een een paar Zuid-Amerikanen naturaliseren?

Wat stond die van Dijk nou te zwammen na de wedstrijd. Alsof we hebben verloren, omdat Mexico zo'n wereldteam is.

7 oktober 2020 om 22:53

Van Dijk.... Nou ja.... Het Nederlands elftal presteert al jaren niet voor het volk met het hart.

Er hangen donkere wolken boven Oranje door de aanstelling van Frank de Boer. Hateboer past niet in dit NL systeem

Frank de Boer laat Dwight Lodeweges te veel toe, de nieuwe Spijkerman! Hij moet laten zien dat hij de man is!

Waardeloos. Waar heb ik in godsnaam naar zitten kijken? Het regent onvoldoendes. Holland8 vind ik altijd overdreven zaniken op Donny, maar hij kan weer los want we hebben 65 minuten met 9 man gespeeld (Babel deed ook niet mee). Pas met De Jong erbij, die goed inviel, kon Donny wat betekenen. Dus als we zonder echte spits spelen laat hem dan maar op de bank. Dumfries is beter dan Hateboer, die teveel 5mans verdediger is. Koopmeiners is er nog niet klaar voor. De Vrij was beter dan ik De Ligt ooit in Oranje heb zien spelen. Wijnaldum weer machteloos zonder Frenkie. Wijndal was oké. Benieuwd naar de ontwikkelingen onder de Boer, want de halve B heeft zich zeker niet naar de A keuze gespeeld. Misschien op Berghuis na. Die vond ik niet slecht. Memphis was ook loei-irritant. Als hij er niet inzit is hij de ultieme stoorzender.

7 oktober 2020 om 23:24

Ik ben voor de verdedigingsduo De Vrij en De Ligt. De Ligt heeft véél meer gedaan voor ons dan van Dijk.ik heb van Dijk nog nooit zien opkomen voor anderen en ook zie ik hem nooit de duels aangaan.

Donny en Babel zeer, zeer matig. Koopmeiners goede verdedigende acties, in balbezit wat minder actief. Winkels wat kleine foutjes, maar ook zeker positieve dingen gezien. Depay als vanouds weer de trucjes die niet op zijn plaats zijn, maar wel constant sleuren en dreigend aan de bal. De Jong had moeten scoren evenals Memphis, maar dat was meer ongeluk dan onkunde. Berghuis erg goed, ook mee verdedigend en enkele goede acties in huis. Verder was het ver beneden maats. Wissel van VVD en de Vrij niet het beste voor deze wedstrijd, maar met het oog op komende én voorgaande wedstrijden in hun respectievelijke competities begrijpelijk. We missen Frenkie op het middenveld voor wat excentriciteit, laat een De Roon en een andere middenvelder hem maar voorzien van ballen en mogelijkheden. Hopelijk in de interlands die er toe doen een betere pot!

Zo, tijd voor koning toto! tientje op Bosnië en Italië winnen?

On: daar gaan we weer. Matige wedstrijd nummer 1. Ik zie het somber in helaas. Enige wat nog mist is “we hebben gedomineerd” in de nabeschouwing. Hopelijk gaat t beter met de echte basisklanten.

Ik weet dat het maar een oefenwedstrijd is, maar je stuurt je ploeg toch met een idee het veld in? Ik heb dat idee niet kunnen herkennen, of het moet zijn geweest om de bal zo snel mogelijk bij Depay te krijgen en hopen dat die iets uit zijn hoge hoed trekt. Je speelt met twee buitenspelers die vooral naar binnen knijpen, maar de backs komen er zelden overheen. Door het midden gaat al helemaal niet lukken als je voorste middenvelders (vdBeek en Wijnaldum) geen creativiteit bezitten of makkelijk een mannetje uitspelen. En de organisatie achterin zag er ook niet best uit. Dan blijft er bar weinig over behalve gokken op individuele kwaliteit, en daar lopen we ook al niet in over...

Dit Oranje wordt compleet vernedert door Italië de volgende pot. Gaat nog wat worden dat EK volgend jaar. Wordt weer 3x niks, doodzonde. Jammer maar realistisch genoeg kan je ook niet meer verwachten van een team van pure middelmaat.

Het was te verwachten: je stelt een bondscoach aan met precies "nul %" ervaring op internationale niveau EN die is blijven steken op het niveau van 5 jaar geleden toen hijzelf op zijn hoogtepunt was als een coach.

En dat terwijl het spelletje 3x sneller is geworden: je dient dus spelers op te stellen met gogme, tactisch inzicht en een goede fysiek.

Ik snap heel goed dat je spelers moet testen/inpassen omdat ze nieuw bij het elftal zijn maar dat wil nog niet zeggen dat je oude koeien van stal haalt...

De selectie is goed genoeg, er zijn zat alternatieven even goed dan wel beter dan: Babel, Mulder, Cilissen, Blind , Strootman en Veldman (wellicht mis ik er nog een paar) om te kwalificeren voor de Nations league final four en hoge ogen te gooien op het EK en WK.

De KNVB is de hoofdschuldige als met dit mareriaal niet op zijn minst een hoofdtoernooi gehaald wordt.

Daarnaast



Nederland andermaal laten zien dat het een beperkt elftal is. Mensen moeten beseffen dat ze ook onder koeman matig voetbalde maar wel wonnen gelukkig. Al jaren stroperig waar je duitsers of italianen gewoon lekker frivool ziet voetballen. Ik vind dat we terug moeten naar 4-3-3 met luuk in de spits. Ik denk dat we anders zoals vandaag heel pover zullen blijven voorin en het is blijven hopen op een bevlieging van ???

Ps ontdekt dat ik dus kan genieten van 2 van de 3 corona’s die ik ken

8 oktober 2020 om 01:22

Huh ze speelde 433 juist. Ze moeten terug naar de stabiele 4231. En onder Koeman werd er gewoon ook van grote landen gewonnen, dat doe je niet zomaar. Koeman's leiderschap en mentale kwaliteiten mis je toch duidelijk nu. Na zijn vertrek is Oranje vooral mentaal zwak geworden. Onder Koeman had je misschien geen mooi voetbal maar het was stabiel, overtuigend en effectief. Iets was je ook nu bij barca terugziet. Nu met de Boer wordt het echt heel lastig. Je had beter van Gaal kunnen aanstellen!

8 oktober 2020 om 08:51

Ja excuus zie het, dan houdt het op😉. We zijn niet meer te redden. Ik zou in ieder geval luuk in de spits zetten maar of iets en daar omheen bouwen met depay etc. Want anders gaan we nooit scoren.

De gedachte van De Boer om spelers te laten debuteren en spelers te laten spelen die dicht tegen de basis aanzitten is geen gekke gedachte vind ik. De gedachte om je basisspelers een helft te laten spelen met in gedachte dat ze fris zijn in de volgende wedstrijd is ook niet gek. Ook gedacht aan de lange termijn visie dat deze spelers veel wedstrijden spelen. Deze wedstrijd was gewoon prima om wat dingen uit te proberen. Of het slim is om zo te beginnen is een andere vraag. Het hele land wil natuurlijk gewoon resultaat zien en daar wordt De Boer op afgerekend. Tijdens deze wedstrijd zijn wel paar dingen duidelijk geworden: Krul is absoluut geen Nl elftal keeper. Kan weinig met zijn voeten. (pakte wel een aantal keer goed 1 op1). Hateboer is geen verbetering t.o.v Dumfries die imo op dit moment de beste back is. Babel is geen Nl elftal speler. Nooit meer selecteren. Wijndal is een talent en zou door kunnen groeien. Koopmeinders mist toch techniek en finesse op dit niveau. Alleen fysiek en een goede trap hebben is niet genoeg. Memphis moet kunnen zwerven en niet vast diep in de spits spelen. Luuk de Jong blijft een geweldige pinchhitter. Ake speelde vandaag niet goed. (wellicht een slechte dag) en van de Beek is alleen nuttig als je dominant op de helft van de tegenstander speelt. Ik hoop dat De Boer op een aantal plekken door gaat selecteren en dat hij zijn eigen keuzes snel gaat maken. Dan heb ik er alle vertrouwen in. Is dit de beste opstelling op dit moment voor het Nl elftal?

Cillessen
Dumfries
De Ligt
Van Dijk
Blind
De Roon
Wijnaldum
De Jong
Berghuis?
Memphis
Malen

Pfff wat is dit Nederland slecht. We zijn weer gezakt naar het niveau onder Blind. Want zoveel verschilt de boer niet met Blind qua spelopvatting en opstelling.Hoe kan je nog steeds met babel, veltman en van de Beek spelen? Dat gaat nergens over.Het moet echt beter wil je niet afgeslacht worden door Italië. Want met dit spel en het opstellen van C spelers ga je niks bereiken op het Ek. Berghuis en Koopmeiners de lichtpuntjes van vanavond.

7 oktober 2020 om 23:09

Je laatste zin, Koopmeiners lichtpuntje? Jezus die was slecht! By far de slechtste speler op het veld.

8 oktober 2020 om 10:00

Voor een debuut? Vond hem een van de betere om eerlijk te zijn, vooral als je het naast de middenvelders van ManU en Liverpool legt. Vooral Donny was verschrikkelijk, continue verstoppertje aan het spelen en zijn positie verlaten.

9 oktober 2020 om 08:49

Een van de betere? Hoe is het mogelijk dat mensen dat toch denken.. grossieren in fouten en als hij dan de bal naar de goede kleur speelt is het een balletje breed of terug. Nee, hij was echt dramatisch. Debuut of niet, speelt geen rol. In oranje word je keihard beoordeeld.

Koopmeiners hoeft voorlopig dus niet meer uitgenodigd te worden. Vandaag weer duidelijk geworden hoe groot het verschil is tussen leuk meedraaien in de eredivisie en het hoogste niveau. Aan Stengs zie je dat hij in de toekomst kan aanhaken, aan Koopmeiners zie ik dat niet. Stond talloze keren verkeerd opgesteld, levert simpele ballen in, zet verkeerd druk en tot overmaat van ramp wordt hij ook nog heel vaak overgeslagen door ploeggenoten. Dat laatste zegt eigenlijk alles (wat we al wisten); Koopmeiners is niet goed genoeg voor dit niveau! Nu moet het niet lijken alsof ik de nederlaag wijdt aan zijn spel, helemaal niet want er waren er wel meer onvoldoende. Dat gezegd hebbende tegelijk een complimentje voor Berghuis. Die speelde als een van de weinige prima! Hateboer, Wijndal en Wijnaldum zeer matig, vd Beek, Memphis en de Vrij redelijk en Babel en Dijk erg matig. Conclusie: weer 4-5-1 en counteren met die hap, meer zit er (nog) niet in voorlopig.

7 oktober 2020 om 23:25

Dus jij denkt dst Koopmeiners niet naar het magische niveau van De Roon, vd Beek en Propper kan toegroeien? Brilletje nodig? Want hij is al minstens even goed als die drie, zelfs in zijn debuut met knikkende knieeen

8 oktober 2020 om 08:39

Voorlopig zit hij zelfs van die drie dertien in een dozijn spelers ver verwijderd inderdaad. Deed gisteren vrijwel alles fout en heeft 0 ervaring op topniveau. Voor alsnog absoluut geen international dat heeft iedereen duidelijk kunnen zien, hoe jammer ik dat ook vind overigens.

Ik roep het al sinds zijn tijd bij Ajax. Frank de Boer is de meest overschatte trainer in de geschiedenis van Nederland. Geprofiteerd van een zwakke eredivisie tijdperk waarin Europees in de voorrondes veel clubs werden uitgeschakeld en won daar de titels mee met een afgezakte Feyenoord en een verloren PSV. Frank gaat nergens meer aan de bak kunnen na Oranje.

8 oktober 2020 om 00:01

En net zoals vele anderen blijkbaar zijn vergeten, speelde Ajax onder De Boer de eerste 2/3 jaar prima voetbal. Debuteerde met een klinkende overwinning uit tegen Milan in de CL. Werd kampioen met een hele matige selectie, terwijl PSV beschikte over Van Bommel, Wijnaldum, Mertens, Strootman, Toivonen etc. En in de CL werden er oa schitterende overwinningen geboekt tegen Barcelona, Man City. Pas in de laatste jaren kwam er de klad in bij de Boer, maar gezien de selectie kon je hem dat niet eens zo kwalijk nemen.

Daarnaast, we praten over een nietszeggende oefenwedstrijd tegen Mexico, aan de vooravond van 2 veel belangrijke wedstrijden. De Boer is geen wereldcoach, maar laten we hem in godsnaam gewoon de kans geven. Want we kunnen het ook zo stellen; hij heeft in NL wél goed gepresteerd.

8 oktober 2020 om 10:03

wat ajacieden blijkbaar vergeten was dat ze massaal met witte doekjes zaten te wapperen om Frank weg te krijgen, jullie konden het zelf niet eens meer aanzien. Een paar prijzen verbloemden zijn verschrikkelijken spel.

Ff serieus die frank de hoer is toch geen trainer wat een kut vent man begrijp echt niet hoe knvb deze man heeft aangesteld we gaan we terug naar een middelmatige voetballand door deze man

8 oktober 2020 om 00:02

Ze hadden ten Cate moeten nemen. Weet niet of hij deze groep kan leiden en komt twijfelachtig over.

Dit was een potje waar de 2e en 3e garde kon ruiken aan topvoetbal. De jongens uit de eredivisie moeten echt nog wel wat stappen zetten. Ook Berghuis. Aké vond ik erg zwak . Zwak in de persoonlijke duels, zwak in snelheid en hij werd regelmatig in de luren gelegd. Hatenboer, de Roon horen niet opgeroepen te worden. Geen creativiteit en voetballend vermogen. Die twee zijn clubvoetballers . En dan Frank de Boer.........tja!

Memphis zijn hele houding bij dat interview, bah wat een 'attitude'. Koopmeiners man of the match aan de kant van NL.

''worst manager ever in Premier League history.'' - José Mourinho. De feiten spreken ook voor zich. Speelde 7 wedstrijden met Crystal Palace en won 0. Scoorde 0 goals. Haalde 0 punten. Ja ja, ''maar hij had veel blessures''. Dat betekent niet dat je 0x hoeft te scoren in 7 wedstrijden en je invallers ook al niet weet te motiveren terwijl de rest ook nog eens je bloed kan drinken in de kleedkamer. El Hamdaoui banken werkt wel in de Eredivisie met een Ajax vol schooljongens toentertijd. Die mindset gaat je nooit helpen bij een PL club, Inter of zelfs in Atlanta. De Boer gaat dit Oranje ook niet weten te inspireren. Een bondscoach hoort juist iemand te zijn die goed is met people management want je hebt de spelers niet veel onder je hoede, je moet met simpele tactieken spelen, je kan het niet fine tunen zoals bij een club waarbij spelers iedere dag meerdere malen trainen. Daarom kun je beter iemand hebben met uitstraling, zoals een Gullit. En iemand die de veldtrainingen goed kan verzorgen zoals een Ten Cate.

Koeman is nu 3 wedstrijden weg en het is werkelijk een drama. Het spel is niet om aan te zien slecht en traag. Had gewoon Van Gaal aangesteld!

8 oktober 2020 om 00:03

Jep, vooral mentaal is het onzeker en twijfelachtig. Onder Koeman stond er mentaal een sterke team, dat overtuigend en effectief speelde. Dat zie ik sinds Koeman's vertrek niet echt meer terug.

Gelukkig heb ik de wedstrijd niet gezien. Denk ook niet dat ik de volgende ga kijken. Het enige wat we met De Boer gaan winnen is de 'balbezit trofee'.
Je kunt stellen dat in de leiding van de Knvb geen mensen zitten die vaak naar Ajax hebben gekeken. Toen De Boer Ajax leidde had het publiek pas 10 minuten na het eindsignaal door dat de wedstrijd was afgelopen. Zelfs italiaans voetbal was toen aanvallender.

De Boer laat wederom zien een tactisch zwakke coach te zijn. En ja het was dan ook zeer pover wat de spelers lieten zien. Kom op zeg laat dan je beste spelers op het veld staan en wissel Berghuis dan ook niet laat die jongen eens een volledige wedstrijd spelen zodat hij ook eens zijn kans kan grijpen.en met alle respect voor Veltman maar die jongen krijgt toch echt teveel credits dat hij continu weer opgeroepen wordt.

Heb nooit, maar dan ook nooit een saaier Ajax gezien dan onder De Boer. Verwacht dan ook dat hij die lijn voortzet bij het Nederlands elftal. Ik heb niet hoeven kijken En zie mijn verwachting komt uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren