Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verbijstering om nieuwe nummer 9 van Barcelona: ‘Dit is beschamend’

Laatste update:

Barcelona heeft de rugnummers voor dit seizoen definitief vastgelegd. De opvallendste keus volgens fans van Barcelona is de toewijzing van nummer negen aan Martin Braithwaite. De spits neemt het getal over van de naar Atlético Madrid vertrokken Luis Suárez. Op social media wordt er vol verbazing gereageerd op het nieuwe nummer van de spits, die eerst nummer 19 droeg.

"Van Laudrup, Stoichkov, Romário, Ronaldo, Kluivert, Eto'o, Ibrahimovic en Suárez naar... Braithwaite", zo schrijft een fan cynisch op Twitter. "Legende", grapt een ander over de Deen. "Dit is beschamend", stelt een supporter over de gang van zaken bij Barcelona. Enkele fans spreken hun steun uit en stellen dat Braithwaite nou eenmaal de enige spits in de selectie is. Lionel Messi draagt zoals gewoonlijk nummer 10, aanwinst Sergiño Dest gaat met 2 spelen en Frenkie de Jong speelt wederom met 21. Antoine Griezmann heeft rugnummer 7 toebedeeld gekregen.

Didier Deschamps geeft op een persconferentie aan dat Griezmann mogelijk niet gelukkig is met zijn huidige rol bij Barcelona. Ronald Koeman gaf bij zijn aanstelling bij de topclub aan dat het logisch zou zijn dat de Fransman centraal in de spits zou spelen, maar vooralsnog moet Griezmann het doen met een positie aan de zijkant. Deschamps denkt dat de aanvaller ontevreden is bij Barcelona.

"Ik weet zeker dat hij niet blij is met de huidige situatie bij Barcelona", aldus de bondscoach van Frankrijk. "Ik spreek hem later nog wel hierover. Als hij er publiekelijk iets over zou zeggen, dan denk ik niet dat Koeman dat graag wil horen. Voor mij is het in ieder geval het beste als hij centraal speelt. Hij heeft niet de kwaliteiten van een vleugelspeler. Om de kwaliteiten van Griezmann optimaal te benutten, moet hij op zijn beste positie worden geposteerd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ook wel netjes van Dechamps dat ie zich ermee bemoeit

6 oktober 2020 om 14:55

als er een iemand raar bezig is is het Deschamps zelf wel. die passeert een geweldige spits als Benzema voor Giroud die vaak bankzitter is van Chelsea en behalve goed koppen eigenlijk niks kan

6 oktober 2020 om 15:00

Maar dat heeft dan weer niet met voetballende kwaliteiten te maken. En ik ben het met je eens, maar ze zijn wel wereldkampioen met (of ondanks?) Giroud.

6 oktober 2020 om 15:00

Volgens mij weet iedereen de kwaliteit van Giroud wel. Alleen koppen is wel raar zeggen.

6 oktober 2020 om 15:04

hij heeft 1 goal gemaakt op het WK terwijl ze tot de finale zijn gereikt. dat zegt eigenlijk alles al over Giroud zijn prestaties. Benzema is allang vrij gesproken van die vermeende afpersing dus ik vind het een beetje onzin om dat dan als reden te geven om hem te passeren

6 oktober 2020 om 15:06

ik vind Benzema voor Giroud passeren ongeveer hetzelfde als de bondscoach van Oranje bv Kluivert had gepasseerd voor Vennegoor Of Hesselink

6 oktober 2020 om 15:11

Giroud was op het laatste WK gewoon doelpuntloos. Zegt genoeg over het surplus aan kwaliteit bij de Fransen dat je zelfs met een spits die niet scoort zoveel doelpunten maakt en wereldkampioen wordt.

6 oktober 2020 om 15:17

Sowieso is deschamps zijn glorie tijd bij Frankrijk voorbij. Heeft nooit aantrekkelijk voetbal gespeeld met materiaal waar je 3 a 4 wk waardige teams uit op kan stellen. Mbappe heeft Frankrijk de wereldbeker bezorgd, totaal niet aan te rekenen op deschamps imo

6 oktober 2020 om 15:29

@japie_krekel maar jongens als mbappe, griezmann en ook in het verleden Hazard bij Chelsea vinden het heerlijk om naast een type Giroud te spelen. Niet de beste spits nee, maar speelt uitstekend voor het team naar mijn mening.

6 oktober 2020 om 15:35

@joshuak_ Inderdaad. Giroud is belangrijk voor het team, hij scoort misschien niet maar werkt wel keihard voor het team, hij hield de 2 centrale verdedigers zodanig bezig dat Mbappe en Griezmann vrije doortocht hadden, tegenwoordig moet je kunnen mee voetballen als Spits en niet alleen maar kunnen scoren.

6 oktober 2020 om 15:39

Het is zo simpel om Giroud af te zeiken. De man heeft 40 goals voor Frankrijk gemaakt, meer dan oa Robben, v Nistelrooij en Cruyff er voor Nederland hebben. Qua aanspeelpunt in dienst van het team ga je vrijwel geen betere speler vinden, waarom bij Chelsea Abraham de voorkeur boven hem geniet is mij ook niet duidelijk. Ohh ja, hij chanteert ook geen teamgenoten. Ook een klein pluspuntje.

6 oktober 2020 om 15:43

@mrsamosa dat kan maar ik denk dat ze het ook heerlijk zouden vinden om naast Benzema te spelen

6 oktober 2020 om 15:44

@johnterry Benzema is vrijgesproken van die chantage en dan ben je imo onschuldig. ik vind Giroud een iets betere versie van Luuk De Jong maar niet veel bijzonders. hij heeft niet voor niks geen basisplaats bij Chelsea en wordt meestal gebruikt als pinchitter. ik denk dat Benzema die 40 goals ook wel had gemaakt en wie weet nog wel meer

6 oktober 2020 om 15:48

@shevanr7 een spits die niet scoort schiet imo zijn doel voorbij. dat hij hard werkt en verdedigers bezig houdt is leuk maar dat is ongeveer hetzelfde als een keeper die leuk kan uittrappen maar zelden een bal tegen houdt. hij zal er best wat scoren tegen wat B-landen in de kwalificatie en in oefenwedstrijden maar op het WK heb ik hem niet gezien

6 oktober 2020 om 15:50

Beetje vreemd om Cruijff hierbij te halen, die heeft 33 goals in 48 interlands. Giroud 40 uit 99 interlands. Hier sla je echt compleet de plank mis.

6 oktober 2020 om 15:56

Bovendien was Cruijff een aanvallende middenvelder en geen spits. Appels met peren dus.

6 oktober 2020 om 16:01

Omdat Cruyff een honderd keer betere voetballer was natuurlijk, maar daar refereer ik niet naar. Ik vind dat de rol die Giroud voor Frankrijk heeft gehad te makkelijk omlaag wordt gepraat terwijl hij met zijn cijfers en spel echt een behoorlijk aandeel heeft gehad in Frankrijks recente successen. Ek finale en wereldkampioen in een paar jaar terwijl hij altijd basis stond, en dat kunnen we helaas van Cruyff niet zeggen.

6 oktober 2020 om 16:05

en hoeveel doelpunten heeft Giroud op dat EK en WK gescoord dan?

6 oktober 2020 om 16:12

@bvb058 die Fransen moeten gewoon Wenger bondscoach maken imo. die kan ook prijzen pakken met topmateriaal hebben we gezien in zijn Arsenal tijd en het voetbal zal meteen een stuk leuker zijn om naar te kijken

6 oktober 2020 om 16:19

Giroud heeft een top WK gespeeld hoor toen ze wonnen, deed precies waarvoor hij in het team zat. Lange ballen doorkoppen naar de flank of valse spits griezman. Ook enorm balvast en een bliksemafleider bij corners ect.

6 oktober 2020 om 16:27

Tja volgens mij worden spitsen nog steeds afgerekend op doelpunten. Hij doet zo lekker mee is wat de coach van je zoontje tegen je zegt nadat hij drie keer in eigen goal heeft gescoord.

6 oktober 2020 om 16:40

Eens. Maar het lijkt me dat dit niet puur om kwaliteit gaat. Zal toch iets met het verleden te maken hebben. Wellicht is het besproken in de groep en willen ze hem er niet bij hebben?overigens hebben ze zonder Benzema natuurlijk best aardig gepresteerd...

6 oktober 2020 om 17:01

@japie, ik vind Benzema een uitstekende spits, daarover is denk ik niet zo veel discussie. Maar als je ergens van bent vrijgesproken wil dat nog niet zeggen dat je geaccepteerd wordt door het team. Iedereen die vaak in een kleedkamer vertoeft weet dat je echt niet veroordeelt hoeft te zijn om buiten de boot te vallen.hoewel het speculatie van mijn kant uit is ga ik er toch van uit dat Deschamps geen beroep doet op Benzema omdat hij anders problemen krijgt met de rest van de selectie.

6 oktober 2020 om 17:05

Nou, kan me nog herinneren dat Giroud in het Stade de France een knappe goal scoorde tegen Virgil van Dijk. De beste verdediger ter wereld liet zich daar lelijk aftroeven. Voor de rest eens inzake Benzema, maar iedereen weet dat dit andere redenen heeft.

6 oktober 2020 om 17:07

Dat is precies mijn punt: Japie voert de discussie op (in mijn ogen terechte) voetbaltechnische punten, maar er zal wel meer spelen met Benzema. Ik denk dat de groep hem gewoon niet mag. Dan liever een hardwerkende, niet-zo-veel-scorende spits die goed in de groep ligt

6 oktober 2020 om 17:09

Overigens is 1 goal per 2.5 wedstrijden helemaal niet zo slecht. Op het afgelopen WK was 0 goals natuurlijk wel erg weinig. Maar goed, daar hadden ze anderen voor t scoren

6 oktober 2020 om 17:57

@BVB058 "sowieso is Deschamps zijn glorie tijd bij Frankrijk voorbij" sinds wanneer dan? Ik ben het met je eens dat hij nooit aantrekkelijk voetbal speelt, maar om nou te zeggen dat zijn glorietijd voor bij is? Terwijl hij wereldkampioen is, met hetzelfde soort spel dat hij altijd heeft gespeeld, vind ik wel raar.

6 oktober 2020 om 18:40

@makallelele ik denk eerder dat Deschamps hem niet mag als de groep. je ziet wel heel vaak dat er wordt geselecteerd op het ik mag je gehalte en niet op kwaliteit. Ziyech bv is ook nooit veroordeeld maar werd wel gepasseerd in Oranje omdat hij een keer kritisch was geweest op Van Basten in een interview die toevallig op dat moment de assistent bondscoach was

6 oktober 2020 om 22:24

Zo goedkoop om af te geven op Giroud.
Net zoals afgeven op Benzema om wat zijn jeugdvriend heeft gedaan door Valbuena te chanteren.
Giroud scoort vaak voor Frankrijk, helaas voor sommige stuurmannen aan de wal niet op het WK. Daarom is hij niet goed genoeg. Voetbal is echter niet de beste spelers alleen maar gebruiken zoals bij FIFA spelletjes maar het beste evenwicht in een team creëren. Voor Deschamps is dat blijkbaar met Giroud en hij boekt daarmee succes dus werkt het. Het is niet bewezen dat het met Benzema beter of slechter gaat. Een trainer wordt beoordeeld op zijn successen en die heeft hij behaald. Met Giroud scoort Frankrijk bijna twee keer zo veel als Spanje in 2010....

6 oktober 2020 om 16:36

Koeman deed als bondscoach vergelijkbare uitspraken over de positie van Frenkie de Jong onder Setien.

6 oktober 2020 om 17:00

Deed koeman ook over frenkie zijn rol bij barca!

'it's just a number', toch? Haha, tsja, vóór Martin zijn er een tal van legendarische nummers 9 geweest. Dus verontwaardigde blikken verbazen me niet.

Tsja eerst één van de beste spitsen ter wereld met nummer 9 en dan nu Braithwaith ik had hem vrij gehouden voor een nieuwe spits maar goed wat maakt het ook uit, wel leuk voor Araujo dat hij nu 4 krijgt

6 oktober 2020 om 15:05

Volgens mij mag je in Spanje de rugnummers niet vrijhouden, of je moet vrijwillig maar 24 spelers in je selectie speelgerechtigd willen hebben. Dan kun je rugnummer 9 open laten, maar om daar nu voor te kiezen.

6 oktober 2020 om 15:25

Eens. Maar als je dan kijkt wie het oude rugnummer van Martin Braithwaite (19) heeft overgenomen, dan had je misschien zelfs nog beter een lege plaats in de selectie kunnen laten. Want Matheus Fernandes heeft werkelijk niets te zoeken in Barcelona.

In Spanje moeten al je spelers rugnummers hebben tot 25. Keepers moeten ofwel 1 of 13 hebben. Als je dan nummer 9 over hebt, moet je gewoon dat nummer laten invullen door de enige echte spits in je selectie en dat is Braithwaite. Het kan zijn moraal alleen maar ten goede komen.

Griezmann niet blij met Barcelona? Dat is dan wederzijds

Centraal is er geen plek voor Griezmann. Ja, misschien centraal op de bank. Want laatste paar wedstrijden speelt Coutinho erg sterk centraal. Zou zonde zijn om hem weer op de flank te zetten net als in zijn eerste periode bij Barca.

Deze vreemde rugnummers zijn natuurlijk een direct gevolg van het feit dat het in Spanje verplicht is om spelers van het eerste elftal een rugnummer tussen 1 en 25 te geven. Daarom speelde Jean-Clair Todibo bijvoorbeeld met rugnummer 6. Maar deze jaargang zijn er wel erg veel spelers met een 'niet passend' rugnummer. Ansu Fati (22), Matheus Fernandes (19, en wat doet hij überhaupt in de selectie van het eerste elftal), Braithwaite (9)... Ach, uiteindelijk is het grote positieve nieuws dat Riqui Puig een definitieve plaats in de selectie heeft gekregen. De benauwde financiële situatie van de club heeft ervoor gezorgd dat Koeman geen verkeerde aankopen als Wijnaldum en Depay heeft kunnen doen. En dat is een grote meevaller. Nu nog het bestuur af laten treden in de komende maanden!

6 oktober 2020 om 15:30

Guaporta, ene kant is het wel positief dat Puig blijft. Maar aan de andere kant zal hij denk ik niet veel minuten krijgen van Koeman. Dit is dan weer minder voor zijn ontwikkeling. Welke positie vind je geschikt voor Puig in een 4231 formatie? Op de plek van Busquets/ Frenkie of Coutinho?

6 oktober 2020 om 17:14

Denk dat we niet moeten vergeten dat Riqui Puig eigenlijk de beste middenvelder van Barcelona was na de Corona-break. In de 4-3-3 van Quique Sétien had hij natuurlijk rugdekking van een controlerende middenvelder als Busquets en dat moet hij natuurlijk ook krijgen in de 4-2-3-1 van Ronald Koeman. Dus als hij als één van de controleurs speelt (wat hij overigens in de voorbereiding geweldig deed), dan moet daar iemand naast staan die hem helpt in de fysieke duels op het middenveld. Dus zou hem bijvoorbeeld niet samen met Miralem Pjanic voor de verdediging laten spelen, maar met Sergio Busquets of Frenkie de Jong moet dat probleemloos kunnen. Maar denk dat hij op z'n best is als hij iets verder naar voren kan spelen.

6 oktober 2020 om 16:14

Ik vind 22 eigenlijk prima passen bij Ansu Fati, naar voorbeeld van die briljante #22 die deze zomer van Ajax naar Chelsea is gegaan. Maar even serieus, door hem nu al op deze leeftijd nummer 9 of een ander laag nummer te geven dat bij zijn status past leg je wellicht teveel druk op zijn schouders. Nu kan 'ie zich rustig ontwikkelen zonder continu vergeleken te worden met voorgangers die #9 droegen.

6 oktober 2020 om 17:19

Bij andere clubs ligt het natuurlijk anders, maar bij Barcelona is dat rugnummer doorgaans weggelegd voor een vleugelverdediger. Kijk alleen al naar de voorgangers van Ansu Fati. Eric Abidal, Dani Alves, Aleix Vidal, Michael Reiziger... Arturo Vidal was wat dat betreft een uitzondering, puur omdat hij bij andere clubs al met dat rugnummer speelde. Misschien ben ik daarin een vreemde vogel, maar ik heb wel iets met de historie van bepaalde rugnummers. Zeker omdat er in Spanje geen unieke rugnummers worden uitgedeeld (in principe). Overigens pleit ik niet voor het rugnummer 9 voor Ansu Fati, dat lijkt me een ongezonde druk voor die jongen. Zeker als je kijkt naar de vloek die er op dat rugnummer rust.

7 oktober 2020 om 07:35

Arturo Vidal speelde.bij andere clubs met #23 en niet #22.

6 oktober 2020 om 16:41

Zeker mee eens.wegens de financiële situatie Is schade beperkt gebleven.

Deschamps hou maar gewoon je muil. De beste positie voor Griezmann daar speelt ene Lionel Messi. En die is 100000000x beter dan Griezmann. En Griezmann is niet gelukkig? Vriend ik spreek voor alle Barcelona fans dan bij deze: niemand is gelukkig met hem! Kwestie van tijd voordat Dembele of Trincao hem uit de basis spelen.

Ik heb het gezegd ze hadden beter Griezmann verkocht voor het geld om spelers te kunnen kopen en ze hadden better Suarez bij gehouden om moeilijke verdedigingslijnen te doorbreken want nu zijn ze voorin geamputeerd wanneer ze tegen een peparkeerde bus spelen

6 oktober 2020 om 16:01

Suarez en verdedigingslijnen doorbreken jaja. Hoe? Die gast loopt de 100 meter in een half uur Of op een scootmobiel zeker? Eindelijk is de aanval een beetje dynamisch en onvoorspelbaar, maar toch blijf je maar zeuren en huilen voor een man die maar een knockout goal in uit wedstrijden in vijf jaar heeft gemaakt niet te vergeten op 24 mln per jaar zat. Move on hij is weg.

6 oktober 2020 om 16:15

@mkvali ja maar dan moet er natuurlijk wel interesse in Griezmann zijn en hoeveel verlies is Barca bereid te pakken. er zijn denk ik niet veel clubs die nu even 120 miljoen voor hem aftikken na zijn prestaties afgelopen seizoen

Zeker verkeerde rugnummers, toch was bijna nog veel erger kunnen zijn.stel maar: Dest 2 en Depay 9, zou vreselijk zijn.

6 oktober 2020 om 17:27

Ik dacht dat het niet erger kon dan nr 7 voor Mariano na Ronaldo's vertrek maar dit is er eentje hoor lol.

Nummer maakt op zich niks uit.
Wat ik erger vind is wat Deschamps doet. Die praat over de positie van een aanvaller terwijl hij heeft aangetoond niks van aanvallen te snappen!

Het is maar een nummer man. Wat een onzin zeg. Dat hij nummer 9 krijgt wil niet zeggen dat hij nu de onbetwiste vervanger van suarez is

Van het rijtje dat hij noemt, heeft 75% in de Eredivisie gespeeld. Toch een eervolle vermelding waar we trots op kunnen zijn! Daarnaast is Braithwaite niet een typische Barcelonaster, maar ik waardeer zijn aanwezigheid. Hij geeft altijd 200% (waarschijnlijk ook door zijn besef dat hij geluk heeft) en is daardoor vaak heel waardevol.

Deschamps moet zijn mond houden, Griezz rendeert niet in Barca omdat de enige positie die hij goed zou bekleden word bekleed door de beste speler allertijden. Is absoluut geen 9 en loopt dan Messi, de 10 en buitenspelers alleen maar in de weg.

De beste positie van Griezmann is net echter een lange spits die de bal kan bijhouden zodat hij kan inschuiven. En net dat ontbreekt bij Barca. En nog belangrijker, Messi komt daar ook. Dus dit kan nu wel vastgesteld worden als een mislukte transfer. Niet meer wachten tot het beter zal worden.

Ik zie het probleem niet. Hij is de enige echte spits die ze hebben nu, geef hem 9. Het is maar een rugnummer, laten we niet dramatisch gaan doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren