Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De vraag is meer of het nog goed genoeg is als Ajax de laatste acht bereikt’

Laatste update:

Ajax haalde met Mohammed Kudus deze transferperiode al een jonge middenvelder binnen en daar lijkt het niet bij te blijven als het aan de Amsterdammers ligt. Davy Klaassen wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een terugkeer in de Johan Cruijff ArenA en de huidige speler van Werder Bremen zou de nodige ervaring toevoegen aan de selectie van trainer Erik ten Hag. Erik Meijer, in het verleden speler van onder meer Bayer Leverkusen en Hamburger SV en tegenwoordig Bundesliga-analyticus, snapt wel dat Ajax weer blij Klaassen uit is gekomen.

De oud-spits geeft aan dat directeur voetbalzaken Marc Overmars met Klaassen iemand binnenhaalt die de club, de speelstijl en de competitie kent: “Als je hem vandaag haalt, kan hij morgen spelen”, legt hij uit in gesprek met het Algemeen Dagblad. Meijer denkt bovendien dat de nu 27-jarige Klaassen een andere speler is geworden in de drie jaar dat hij in het buitenland heeft gespeeld: “Als je naar een zwaardere buitenlandse competitie gaat, maak je automatisch stappen.”

“Fysiek is Klaassen sterker en zijn leidersrol heeft hij in Bremen ook verder ontwikkeld. Hij is niet voor niets aanvoerder en de rechterhand van trainer Florian Kohfeldt.” Meijer ziet dat Ajax in de afgelopen jaren met Daley Blind en Dusan Tadic al twee ervaren spelers binnenhaalde en hij denkt dat Klaassen eenzelfde rol zou kunnen vervullen: “De trainer kan ze meenemen in zijn plannen. Zij helpen om trainingen pittig te houden en in wedstrijden een commando van Erik ten Hag meteen door te voeren. Zo creëert hij een sterke as waar de rest omheen kan bewegen.”

TOP 10 GOALS I De mooiste goals van Davy Klaassen bij Ajax

Klaassen heeft zich in de afgelopen seizoenen bovendien ontwikkeld tot een meer verdedigend opererende middenvelder en dat is juist een positie waar Ajax nog zoekende is. De zestienvoudig international van het Nederland elftal opereerde in de tijd dat hij nog in Amsterdam actief was juist als nummer 10: “Nu heeft hij meer een controlerende rol. Eigenlijk een speler die tussen de 6 en 8-positie in zit, maar nog steeds met het neusje voor de goal”, stelt Meijer.

Als Klaassen naar Ajax komt en opgesteld wordt als een controlerende middenvelder, zal hij deze rol waarschijnlijk wel anders gaan invullen dan bijvoorbeeld Edson Álvarez of Lisandro Martínez doen: “Klaassen is niet superdefensief. Hij kan als de meest verdedigende middenvelder spelen, maar dat zou ik zonde van zijn kwaliteiten vinden. Zijn loopvermogen blijft zijn grootste wapen. Conditioneel is hij alleen maar sterker geworden. Ik zie hem dan ook nog graag dat passje geven op de spits en bijsluiten.”

Ajax maakte in de afgelopen seizoenen op Europees gebied stappen, terwijl Klaassen met Werder juist tegen degradatie streed. De middenvelder heeft volgens Meijer wel de ervaring en het niveau om zich weer bij zijn oude club aan te sluiten: “De vraag is meer of het nog goed genoeg is als Ajax de laatste acht bereikt. Twee jaar geleden zeker, maar elke Ajacied is naar een hoger niveau gegroeid. De grotere persoonlijkheid die hij in de Bundesliga is geworden, kan Ajax internationaal nog wel een extra zetje geven.”

Zou jij Davy Klaassen een goede aanwinst vinden voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach wat schattig , ze hebben iemand bereid gevonden om een positief woordje te doen over verledentijd-voetballer Klaassen. Het wachten is op iemand die gaat lopen roepen dat ook Klaiber een fantastisch voetballende back is die iets toe gaat voegen.

29 september 2020 om 21:34

@Baradona, 80 wedstrijden Bundesliga, 16 goals en 13 assists, aanvoerder en dat in slechts twee jaar tijd. Daarvoor als je het jaar Everton skipt 45 duels CL/EL, verkiezing beste speler eredivisie en beste speler+aanvoerder Ajax. Hoe bedoel je Klaassen is geen toevoeging?

29 september 2020 om 21:45

Klaassen is natuurlijk een prima speler hoor, maar ik begrijp ook niet echt dat Ajax hem haalt. Hij lijkt mij gewoon niet nodig als je ziet wie je op zijn positie kan zetten. Dan zou ik het geld eerder investeren in een type Guardado van een aantal jaar geleden. Een speler die goed is in ballen afpakken en het spel kan verdelen lijkt mij gewoon een betere toevoeging.

29 september 2020 om 21:51

@MemphisDepay, als je weet dat Klaassen al ruim 30 wedstrijden meer tussen de 6 en 8 positie speelt bij Werder Bremen en al lang niet meer op de 10. Is het dan al meer een speler die in de mogelijkheden behoort? Op de 6 heb je nu in principe alleen Alvarez, een komst van Klaassen betekent reserve bank Alvarez en een enorm dynamisch middenveld met veel aanvallende impulsen, loop vermogen, duel kracht en voetballend vermogen.

29 september 2020 om 21:52

Waarom denk je dat hij maar niet bij het NL elftal kwam?

29 september 2020 om 21:59

@Suc6Magnet, zijn concurrent bij het NL elftal zijn Wijnaldum, F de Jong, VD Beek en ga maar verder. Deze spelen respectievelijk bij Liverpool, Barcelona en United ondertussen. Daarnaast heeft Klaassen zeker een slechte periode gehad met o.a. Bij Everton en is daarom een tijd niet meer geselecteerd. Nu is zijn Wijnaldum, Depay, De Vrij, Blind ook allemaal niet onbetwist geweest, die zijn gegroeid net zoals Klaassen ook is gegroeid na een slechte periode.

29 september 2020 om 22:00

Dat zal best dat die daar zo speelt maar Werder speelt natuurlijk met een compleet andere tactiek. Het is gewoon geen creatieve middenvelder dat ga je mij niet wijsmaken. Verdedigend kan hij een bijdrage leveren maar ook daar zijn sommige spelers gewoon veel beter in. Zulk soort spelers zijn voor Ajax gewoon haalbaar. Je kan best met Kudus, Klaassen en Promes gaan spelen maar zoals ik het zie zijn dat eigenlijk allemaal middenvelders die het meer van hun aanvallende kwaliteiten moeten hebben. Dat kan tegen een heleboel tegenstanders maar er zijn ook genoeg ploegen waar het niet tegen kan. Klaassen is zeker geen slechte speler maar met geld van Ajax moet je gewoon wat beters kunnen doen, mij lijken Veerman en Koopmeiners bijvoorbeeld al betere opties.

29 september 2020 om 22:05

@Memphis, wat willen we nou, een Alvarez is een verdedigende middenvelder die niet goed kan voetballen en weinig aanvallende impulsen heeft. Klaassen kan minder verdedigen maar heeft wel de aanvallende impulsen en kan wel heel goed voetballen. Als je een combinatie zoekt van die twee kom je bij spelers uit die 80 miljoen kosten. Ergens moet je dus op toe leggen!

29 september 2020 om 22:09

En hoe enorm fan ik ben van Veerman, dat is een speler die alleen maar Gravenberch, Kudus en Taylor in de weg gaat zitten. En Koopmeiners is leuk maar gaat het drie voudige kosten en is op het moment in geen enkel opzicht beter of verder dan Klaassen.

29 september 2020 om 22:17

Klaassen kan helemaal niet heel goed voetballen. Het is geen bijzondere passer en zijn techniek is ook niets bijzonders. Verder overdrijf je sterk! Klaassen is een speler van een middenmotor/rechterrijtje club in Duitsland die vorig seizoen maar net degradatie ontliep. Voor 20-30 miljoen kun je echt wel een betere speler kopen. Voor dat bedrag kun je ook gewoon een 6 halen die wel kan verdedigen en ook kan voetballen in de eredivisie lopen er al 2 rond Veerman en Koopmeiners, maar ik het buitenland zijn er ook genoeg opties.

29 september 2020 om 22:20

Koopmeiners is vele malen beter in het veroveren van de bal en zijn passing skills zijn echt 100 keer beter. Die man kan vanuit elke positie een speler vrij zetten voor de goal mer zijn traptechniek. Je gaat mij niet wijsmaken dat hij geen basisspeler bij een matige club als Werder zou zijn. Hetzelfde geldt voor Veerman. Hij zou Kudus, Gravenberch en Taylor juist minder in de weg staan omdat hij toch verdedigender kan spelen dan Klaassen.

29 september 2020 om 22:27

@Memphisdepay, allereerst zal Klaassen slechts 10 miljoen kosten. Zowel Heerenveen als AZ laten Veerman en Koopmeiners niet gaan. En laten we die even vergelijken, Klaassen heeft 180 wedstrijden Ajax gespeeld, 45 wedstrijden CL/EL, aanvoerder geweest, speler van het jaar eredivisie, liep gemiddeld 1 op 2. Heeft 1 rot seizoen gehad bij Everton. Is al 2 jaar lang basis speler bij Werder Bremen, aanvoerder, 80 wedstrijden Bundesliga, speelt als een 6/8 en heeft alsnog 16 doelpunten en 13 assists. Heeft ook nog 16 interlands gespeeld. In de 5 jaar dat Koopmeiners jonger is moet hij dus nog minimaal 90 duels op Ajax niveau spelen, 25 duels El/CL niveau en 80 Bundesliga wedstrijden om vergelijkbaar te komen. Veerman is ook al 21 en is pas net begonnen bij Heerenveen en heeft nog helemaal niets laten zien. Klaassen debuteerde op zijn 18e bij Ajax, Veerman op zijn 21ste bij Heerenveen. Alsjeblieft, beiden komen nergens in de buurt van wat Klaassen op vergelijkbare leeftijd heeft laten zien

29 september 2020 om 22:32

Ik kan niet aanpassen dus nog even een reactie, ga eens terug kijken naar wat Klaassen bij Ajax presteerde toen hij 23 was (Koopmeiners is 22) juist toen werd Klaassen speler van het jaar eredivisie. Ik zie zowel Koopmeiners als Veerman niet op hun 23ste speler van het jaar eredivisie, aanvoerder Ajax en kampioen worden.. tot zover de meest passende vergelijking over verschil in kwaliteit. Als Klaassen slechts een rechter rijtje speler Bundesliga is. Dan hebben Koopmeiners en Veerman nog niets laten zien en/of bewezen op vergelijkbare leeftijden en zijn ze dus nog minder.

29 september 2020 om 22:50

Heerenveen en AZ laten ze echt wel gaan bij een leuk bedrag, Koopmeiners zal duurder worden maar Veerman heb je ook wel voor 10 miljoen. Verder gaat dat vergelijken op leeftijd natuurlijk helemaal nergens over zo kan ik nog wel een aantal andere voorbeelden geven. Ontwikkeling gaat nou eenmaal compleet anders bij sommige spelers frenkie de Jong speelde ook 2 jaar later dan van de Beek maakt dat hem een mindere voetballer natuurlijk niet. Of vergelijk ziyech en klaassen, ziyech zat ook later bij de top dan Ajax maar de verschillen zijn nu gigantisch in het voordeel van Ziyech. Je kan wel zeggen dat Veerman bijvoorbeeld 21 is en dat hij niet veel bewezen heeft maar voor hetzelfde geldt ontwikkelt hij zich zoals een Strootman dat bijvoorbeeld eerder deed. Die ging ook van Jupiler league naar PSV en was daar binnen no time een van de beste spelers. Het is natuurlijk altijd afwachten maar ik weet wel dat deze spelers momenteel niet heel veel voor Klaassen onder doen en ik zie ze bij topcompetities in het rechterrijtje ook wel basisspeler worden.

29 september 2020 om 22:51

Dat ook nog bij Bremen, die nou niet echt heel denderend presteert de laatste jaren.

29 september 2020 om 22:54

@memphiszijn techniek is functioneel, gewoon, simpel en eenvoudig. Maar kijk maar eens een compilatie terug, veel kaatsen op snelheid, volleys, afstandschoten, kopballen. Het is zeker geen Messi of Frenkie de Jong waar je naar kijkt maar het functioneert goed. Zijn grootste kwaliteit is loopvermogen, heel belangrijk bij Ajax in het druk zetten en trekken van gaten in de verdediging.

29 september 2020 om 23:12

Zijn grootste kwaliteit is zeker niet zijn loopvermogen. Zijn grootste kwaliteit is opduiken in de 16 als een soort 2e spits, daar behoudt hij inderdaad vaak het overzicht. Daar is hij zeker best goed in en ik sluit zeker niet uit dat hij een doelpunt of 10-15 kan maken op die positie. Maar als ik de selectie bekijk dan zie ik eigenlijk dat je al zoveel aanvallende kwaliteiten op het middenveld hebt dat er op die positie helemaal niemand nodig is. Als 6 is hij echter totaal ongeschikt omdat hij een trage handelingssnelheid heeft en geen bijzondere pass in zijn benen heeft. Je kan hem best halen maar dan moet je Promes wel weer opstellen in de aanval. Je kan ook gewoon iemand kiezen die maar mijn mening de zwakste schakel (alvarez) van Ajax kan vervangen. We hebben het al eerder gezien bij Ajax dat Klaassen als 6 echt de slechtste periode uit zijn loopbaan had.

30 september 2020 om 08:10

@memphisdepay, als je beweert dat Koopmeiners en Veerman niet veel onder doen voor Davy Klaassen houd het op vrees ik. Als je niet in wilt zien dat Davy Klaassen op vergelijkbare leeftijd als beide heren al beste speler eredivisie werd. Klaassen speelde op zijn 23ste een Europa League finale en was in de campagne nog de uitblinker ook. Hoe zie jij Veerman/koopmeiners op hun 23ste uberhaupt in de buurt van dat niveau komen? Vervolgens gaat Klaassen naar Everton, 1 slecht seizoen met alsnog 20 westrijden. Gaat naar Werder Bremen en is onbetwist basis speler, aanvoerder, zakt 1 en meestal 2 linies dus speelt buiten zijn natuurlijke positie. En desondanks is hij nog uitblinker en de eerste naam op papier. Klaassen toont juist aan over het hele middenveld te kunnen spelen. Heeft veel meer fysiek, loop vermogen, technisch inzicht voor de ruimtes, ervaring, leiderschaps kwaliteiten. En als je bedenkt dat Klaassen een mindere techniek hebt, dan moet je eens op Klaassen gaan letten. Alles is namelijk maximaal 2x raken bij hem.

30 september 2020 om 08:51

ik denk dat het goed uit gaat pakken, na vetrek schone en frenkie, vorig jaar verkeerd ingekocht. Hierdoor moest Zyech zelfs noodgedwongen naar het middenveld. Klaassen op plek van Schone kan prima.

30 september 2020 om 09:13

@D-Berkamp als jij beweert dat de verschillen heel groot zijn kan ik jou ook niet serieus nemen. Klaassen zit in zijn prime bij clubs als Ajax en Werder dat kunnen die spelers binnen een zeer korte termijn ook wel bereiken. Verder maakt het natuurlijk geen reet uit wat Klaassen op jonge leeftijd al heeft gepresteerd ten opzichte van hun. Heeft Wijnaldum hetzelfde gepresteerd op die leeftijd of van Ginkel of Propper of de Roon etc. Maar dat zijn volgens jou ook zeker veel minder goede spelers? Virgil van Dijk is hij ooit de beste speler van de eredivisie geweest? Verder geef je ook dingen aan die gewoon niet waar zijn. Klaassen is geen eerste aanvoerder van Werder en speelt meestal als centrale middenvelder dus niet as defensieve middenvelder. Daarnaast was hij zeker niet de uitblinker in de Europa league destijds.

30 september 2020 om 14:06

@suc6magnet, omdat de coach van Oranje de lafaard was die hem in Engeland liet stikken. Klaassen had al lang weer bij Oranje moeten zitten: multifunctioneel en beter qua niveau dan alles wat op de bank zat bij Oranje.

30 september 2020 om 14:23

Dat zegt natuurlijk niet zoveel, Blind kwam van een slecht presterend Man U en Tadic van een matig Southampton.klaassen is een aankoop waar weinig risico aan zit. Hij kent de club, heeft het vereiste niveau en heeft zich in de afgelopen periode ontwikkeld op een positie waar nu ruimte voor verbetering zit bij Ajax.12m is het natuurlijk een koopje voor een speler die je een paar jaar geleden voor ruim het dubbele hebt verkocht en die een aantal jaar meer ervaring heeft.

30 september 2020 om 23:58

Voor 20-30 miljoen? We hebben het over ajax en niet over city, madrid ect. Ajax kan niet continu zoveel geld uitgeven. Veerman en koopmeijers zijn helemaal niet zo haalbaar als jij denkt. Daarnaast heb ik mijn bedenkingen bij koopmeiners.

29 september 2020 om 21:36

Ah we hebben iemand gevonden die anoniem op fora op denigrerende wijze zijn woordje wil doen. Klaassen is een speler die op verschillende posities uit de voeten kan, veel werk verzet en scorend vermogen heeft. Wie weet draait ie weer lekker mee en zo niet dan wordt je er gezien de huidige bank absoluut sterker van.

30 september 2020 om 11:09

Precies, ik vermoed dat hij een versterking is op he totaal van de selectie. Professioneel, kan taken uitvoeren, leest het spel goed. Ik snap heel goed dat ten Hag hem er graag bij heeft.

Prima voor in de breedte, zolang het niet een te hoog bedrag is.

30 september 2020 om 09:30

Ben ik het niet mee eens. We hebben ook nog een Ekkelenkamp lopen die prima op die positie uit de voeten kan. Geef zo'n jongen dan het vertrouwen i.p.v. dat je een oud-speler terughaalt zonder restwaarde.

30 september 2020 om 21:25

Dat kan toch nog steeds? We gaan genoeg wedstrijden spelen waarvoor rouleren nodig is. Op 10 kunnen nog een Promes, Tadic of Neres uit noodzaak spelen maar in principe heb je alleen maar Ekkelenkamp, Kudus, Gravenberch en Martinez als echte middenvelder daar waar Martinez ook nog eens backup is voor zowel de LCV als de LB. Dan is de spoeling vrij dun en mag wat mij betreft best een Klaassen daar bij.

Ik ben helemaal fan. Multi-inzetbaar, brengt weer ervaring mee voor de jonge garde, echte Ajacied, brengt strijd en gif in een wedstrijd en als hij zogenaamd niet goed genoeg is, laat de jonkies zich maar bewijzen. De beste speelt.

Waardeloze aankoop. Dit soort spelers helpt je niet verder. Voor zes mist Klaassen de handelingssnelheid, fijne techniek en overzicht. Hij zou het beter aanvallend mogelijk beter invullen dan Alvarez, maar om daar dan tien miljoen voor te betalen? Klaassen is, in tegenstelling tot Gravenberch en Kudus, niet iemand die zich onder de druk uit kan draaien. Op 10 hebben we met Promes een onderschatte speler, die naast dynamiek en scorend vermogen ook veel arbeid meebrengt en een Ekkelenkamp die oogt als een groter talent dan Klaassen.

29 september 2020 om 21:43

Heb je Klaassen bij Bremen gevolgd?

29 september 2020 om 22:29

Ik vond hem bij Bremen nauwelijks overtuigen. Hij won veel duels en was belangrijk met goals, maar hij was niet de man die vanuit achteruit opbouwde zoals hij bij Ajax wel moet doen als 6.

29 september 2020 om 22:02

Ekkelenkamp een groter talent dan Klaassen? Meen je dit? Weet je wat Klaassen allemaal heeft laten zien in de jeugd?

29 september 2020 om 22:28

Ik weet dat Klaassen een groot talent was. Ik vind hem echter een 13-in dozijns-voetballer geworden. Ekkelenkamp combineert loopvermogen en scorend vermogen aan een (mijns inziens) uniek gevoel aan positionering. Dat laatste maakt hem mijns inziens een speler die beter kan worden Klaassen.

29 september 2020 om 22:42

Onzin. Je hebt Klaassen totaal niet gevolgd bij Bremen. Klaassen brengt veel als hij naar Ajax gaat. Vechtlust, diepgang wat vdBeek ook heeft, kan scoren en daarnaast ervaring. Martinez, Kudus en Klaassen lijkt me een top middenveld. Ervoor Promes, Tadic, Antony (Neres).

29 september 2020 om 22:47

Nee maar wel iemand die goed druk zet, veel loopacties maakt en gaten trekt voor andere spelers en meestal staat hij goed om te scoren. Overzicht is echt geen probleem bij Klaassen, handelingssnelheid ook niet, fijne techniek - wat valt daar onder volgens jou?hij heeft een fijne volley, fijn afstandschot, fijne kaats, fijne aanname, fijne kopbal, fijne afwerking. Maar niet een fijne schaar, hakbal of het hele korte wegdraaien van een Kudus, je kunt niet alles hebben en hij maakt het middenveld juist compleet.

Als ie wordt gehaald komt ie op tien te spelen denk ik, aangezien daar op dit moment (promes zie ik liever vanaf links) geen specialist is. Ben benieuwd of Erik met Klaassen, Gravenberch en Kudus (laatste twee kan je niet meer omheen) durft te spelen, tegen Ado thuis kan dat makkelijk, maar ook in de topwedstrijden? Ben benieuwd.

30 september 2020 om 04:41

@LuitenantZone6 niet meer om Gravenberch heen? Doe normaal. Heeft talent maar nog veel te speels en tactisch middelmaat

30 september 2020 om 21:47

Vind Ryan ontzettend sterk tot nu toe en is gewoon het grootse talent van Ajax atm. Als ie fit is gewoon laten spelen, of heb je daar liever Edson?

Meijer hanteert andere normen, is geen topvoetbal gewend of is daar meteen weer uit gegooid. Dit is topsport geen ervaren mannetje spelen vanaf de bank. Bijzonder vreemde move dit.
Maar goed, als je volgend haar weet 5 of 6 verkoopt dan kom je vanzelf weer eens op t niveau van Klaassen.

Zou echt de perfecte aankoop zijn, was bij Ajax al heel goed destijd en vooral heel belangrijk, denk inderdaad dat hij nu nog completer is dan hij al was. Als er bij de aanval van Ajax ook nog veel beweging vanuit het middenveld komt, dan wordt het echt lastig te verdedigen. Dat brengt Klaassen volop en verdedigend staat hij zijn mannetje, vooral in het druk zetten, naast balbezit houden misschien wel de beste vorm van verdedigen.

Zou veel kunnen brengen bij dit Ajax. Vooral vechtlust en daarnaast heeft hij het top gedaan bij Bremen. Scoort ook makkelijk en komt veelvuldig in de 16 zoals vdBeek. Heeft ervaring en een middenveld met Martinez, Kudus en Klaassen lijkt me niet verkeerd. Ervoor Promes, Tadic en Antony (Neres). Toch best netjes. Men onderschat Klaassen toch zo lijkt het.

29 september 2020 om 22:50

Denk vooral dat die voorhoede veel baat heeft bij Klaassen, weet zeker dat hij het team beter laat spelen zonder perse zelf heel veel op te vallen. Kan ook nog eens in de spitspositie duiken als een van de aanvallers uitzakt.

Lasse Schöne was ook een aanvallende middenvelder toen hij bij Ajax kwam. Ik zie Klaassen de verdere ontwikkeling naar een opbouwende 6 wel maken.

29 september 2020 om 22:56

Als ik me niet vergis speelt Klaassen zijn meeste wedstrijden bij Bremen op de 6 positie, dus dat moet die al gewend zijn.

Hij lijkt mij nog steeds een prima speler voor Ajax. Brengt inmiddels ook de nodige internationale ervaring met zich mee, waar de jonge talenten op kunnen bouwen en van kunnen leren. Bovendien ook goed om de identiteit van de club te waarborgen met een echte clubman als hij, met de vele nationaliteiten en passanten tegenwoordig. Dit zelfde geldt voor Blind en zorgt dat de club karakter behoudt.

Tja duidelijk gevalletje voor en tegens. Voor: bewezen het niveau aan te kunnen, echte Ajacied, goede mentaliteit, all-rounder op het middenveld is lekker. Tegen: vooral de wetenschap dat hij geen sensatie gaat worden. En stiekem hoop je daar altijd een beetje op bij een flinke aankoop.

30 september 2020 om 07:39

En ook tegen. Eigenlijk weet je helemaal niet of hij het niveau aankan. Hij is geen 10 meer en wordt hoogstwaarschijnlijk aangetrokken voor de meer verdedigende rol. Bij Bremen vult hij dat op zijn manier aardig in, maar dat wil niet zeggen dat dit ook bij Ajax lukt. Vind het een beetje een zwaktebod, zeker als je ziet wat voor beest PSV heeft gehaald voor dezelfde positie. En dat gelul over niet te veel buitenlanders en identiteit behouden is onzin. Maak gebruik van ekkelenkamp als zes of lang als 10 en koop een fatsoenlijke zes of 10 met flink wat potentie. Ajax begint weer breedte aankopen te doen, waar jeugd zo voorbij gaat. Sterker nog, denk dat al die talenten die bijgetekend hebben zich in de maling genomen voelen. Zeker als je aan komt zetten met Klaiber.....

30 september 2020 om 08:14

@ninjakai, je noemt Sangare een beest en Klaassen niet? Sangare is nu 22 jaar oud en speelt 2 seizoenen in de ligue 2, toen had Davy er al 4 seizoenen bij Ajax op zitten. Sangare maakt op zijn 22ste een transfer naar Psv. Klaassen werd op zijn 23ste speler van het jaar eredivisie en speelde een europa league finale? Iedereen lijkt even te vergeten hoe goed Klaassen bij Ajax was? Op je 23ste speler van het jaar eredivisie worden, aanvoerder zijn bij Ajax en een europa league finale gespeeld (45 El/cl wedstrijden toendertijd al) Hoezo is Sangare, die werkelijke waar nog niets bewezen heeft, een beest? Terwijl Klaassen die al 6x zoveel bewezen heeft, geen beest is? Op basis waarvan is Sangare nu echt meer een beest? Vanwege zijn uiterlijk, lengte of boze blik? Want op basis van zijn ervaring staat hij ver en ver achter.

30 september 2020 om 14:26

Breedte aankoop? Klaassen is toch gewoon een directe versterking die in de basis komt en het team substantieel beter maakt.

Alsof Ajax de laatste 8 gaat halen?
Dat was een uitzondering gebleken helaas. Vorig jaar niet overwintert in de CL en eruit tegen Getafe in de EL. Dus om Klaassen niet te nemen omdat hij niet goed genoeg is bij de laatste 8 is echt een drogrede. Of ze moeten de laatste 8 van de KNVB beker bedoelen.

30 september 2020 om 11:48

Komt niet je strot uit, maar die kans is toch echt reã«ler dan je denkt volgens mij. We zitten nu in pot 2, dus met een beetje geluk wordt je poulehoofd en loot je een gelijkwaardige nummer 2. Natuurlijk moet er veel mee zitten, maar zo onmogelijk als jij het schetst is het zeker niet. We hebben dan wel niet overwinterd vorig jaar, maar je weet zelf dondersgoed hoe dat komt.

30 september 2020 om 18:20

Eindstation Ajax in CL2019-2020 Poulefase2018-2019 Halve Finale2017-2018 3e voorronde CL2016-2017 4e voorronde CL2015- 2016 3e voorronde CL2014-2015 Poulefase2013-2014 Poulefase2012-2013 poulefase2011- 2012 Poulefase2010-2011 Poulefase2009-2010 Niet deelgenomen.om deze reden vind ik het een beetje vreemd om een speler niet te nemen omdat hij niet goed genoeg zou zijn bij de laatste 8 van de CL. Dit hebben ze welgeteld 1 x gehaald in de laatste 10 jaar. Sterker nog, ze zijn maar 1x overwinterd in de laatste 10 jaar. De reden waarom er vorig jaar geen overwintering in zat, was dezelfde reden waardoor je uberhaupt in de CL bent gekomen. Want tegen Paok viel het kwartje de andere kant op.

Klaasen, jongen van de club. Kent het reilen en zeilen. Voor een relatief laag bedrag kun je hem m.i. prima aan de selectie toevoegen. Wel benieuwd of hij zich in zijn rol kan schikken, nu niet direct de belangrijkste man.

Wat een rare zin in dit interview: “de vraag is of het nog goed genoeg is als Ajax de laatste 8 haalt.” Want elke Ajacied zou beter geworden zijn. Sorry hoor, we zijn Mathijs de Ligt, Frenkie de Jong en Hakim Ziyech kwijt, en nu ook Donny nog. Ajax is als geheel nu echt niet even goed als toen. De laatste 8 halen zou helemaal prima zijn.

30 september 2020 om 09:29

Tuurlijk zijn we wat verloren maar er staan ook weer nieuwe spelers op, Antony en Kudus zijn alweer de volgende.

Veel negatieve reacties op Klaassen en dat begrijp ik niet. Het is een echte clubjongen, die op vele plaatsen inzetbaar is. Dankzij spelers zoals Blind en Klaassen behoudt je het DNA van de club in combi met de doorbrekende talenten. Een middenveld Klaassen - Kudus - Gravenberch. En dan heb je daarachter nog Martinez voor de 6 positie en Lang, Ekkelenkamp, Taylor als talentvolle backups. Dat is eigenlijk jaloersmakend !

30 september 2020 om 09:30

Nufc Helemaal eens met jou, en ik zal tevreden zijn als Klaassen straks getekend heeft.een speler met zoveel karakter en feeling met de club keert terug.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren