Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AD benoemt ‘aversie Klaiber tegen Ajax’; rechtsback heeft extra optie

Laatste update:

Ajax heeft zich bij FC Utrecht gemeld voor Sean Klaiber, zo meldde De Telegraaf maandag. De interesse vanuit Amsterdam in de rechtsback wordt door diverse media bevestigd en het Algemeen Dagblad schrijft dat Klaiber meer ijzers in het vuur heeft. Volgens de krant staat hij namelijk ook in de belangstelling van het Italiaanse Parma.

Ajax versterkte zich deze zomer op verschillende posities, maar niet in de achterhoede. Desondanks werd Sven Botman verkocht aan Lille OSC, Joël Veltman aan Brighton & Hove Albion en staat Sergiño Dest op het punt naar Barcelona te vertrekken. De spoeling in de achterhoede is derhalve dun en dus wil directeur spelerszaken Marc Overmars een nieuwe verdediger toevoegen aan de selectie van Erik ten Hag.

Volgens het Algemeen Dagblad was AZ-back Owen Wijndal al langer in beeld bij Ajax als opvolger voor Nicolás Tagliafico, maar wordt hij gezien als een te dure optie voor een reserverol. Klaiber als alternatief voor Noussair Mazraoui is voor Ajax in financieel opzicht voordeliger, zo klinkt het. Overmars is in onderhandeling met FC Utrecht, maar het verschil tussen vraag en aanbod is volgens de krant nog ‘behoorlijk’.

Het zou geen uitgemaakte zaak zijn dat Klaiber FC Utrecht inruilt voor Ajax. Ook Parma, de huidige hekkensluiter van de Serie A, zou een oogje op hem hebben. Volgens de verslaggever van de krant ligt een overstap van Klaiber naar Ajax gevoelig vanwege de rivaliteit tussen beide clubs. Bovendien heeft de verdediger de afgelopen jaren zijn aversie tegen Ajax meermaals laten blijken.

Zo sprak hij ooit uit dat hij het niet vindt kunnen dat een speler van FC Utrecht naar Ajax gaat. In 2018 werd hij nog boos op ploeggenoot Zakaria Labyad, die als speler van Utrecht na het duel met Ajax een Ajax-shirt wilde aantrekken. Vorige week gaf Klaiber overigens nog aan dat hij niet weg wil. “Er is hier zoveel moois gaande", zei Klaiber. "Ik wil gewoon onderdeel zijn van dit team."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het al vaker gezegd maar Ajax had gewoon Czyborra moeten halen. Eerst nog een half jaar bij Heracles wekelijks laten spelen en vervolgens langzaamaan Tagliafico opvolgen.

29 september 2020 om 14:33

Alleen gaat dit artikel over een rechtsback. Lijkt me niet dat Klaiber het over zijn hart kan verkrijgen om alsnog naar Ajax te gaan.. als hij weggaat zal het een buitenlands avontuur worden.

29 september 2020 om 14:37

Laat m dan lekker naar de hekkensluiter van de serie A gaan. Veel plezier. Normaal hebben voetballers niet zo'n last van Fan gedrag. Tis hun werk en ze willen zo hoog mogelijk spelen. Klaiber die CL voetbal weigert vanwege een zeer eenzijdige Utrechtse haat tegen ajax...zielig eigenlijk he...

29 september 2020 om 14:39

Daarom reageer ik ook op de derde alinea "volgens het Algemeen Dagblad was AZ-back Owen Wijndal al langer in beeld bij Ajax als opvolger voor Nicolás Tagliafico, maar wodt hij gezien als een te dure optie voor een reserverol."

29 september 2020 om 14:39

Om bij ajax op de bank te gaan zitten lijkt me ook niet geweldig voor 'm

29 september 2020 om 14:43

Hoezo zielig? Mag toch een hekel hebben aan Ajax? Ik zou er ook voor geen geld naar toe gaan (als ik de kwaliteiten had ). Dat het hem misschien een stap hogerop kost realiseert hij zelf ook wel maar niet iedereen beschouwt Ajax als het mooist haalbare en zeker in de wetenschap dat hij waarschijnlijk achter Mazraoui komt te staan

29 september 2020 om 14:44

Van mij, als Ajacied, hoeft hij ook niet per se te komen. Als een speler een overduidelijke afkeer tegen Ajax heeft, laat hem lekker naar een andere club gaan dan.

29 september 2020 om 14:50

Probeer dat de Ajacieden op VZ maar wijs te maken die denken dat het voetbal is uitgevonden in Amsterdam 😋 ik zal als ik Klaiber was ook eerder voor het buitenland gaan dan naar Ajax. Leuk CL spelen maar hoe groot is de kans dat je hem wint? Of dat je net zo jaar als met Frenkie en de Ligt meemaakt? Ik zal liever naar een topcompetitie gaan en wekelijks topwedstrjjden spelen dan 6 tot 10 potjes CL in een jaar.

29 september 2020 om 14:59

Bij Parma speel je ook niet wekelijks topwedstrijden. Nu heeft hij nog de kans om überhaupt ooit een keer mee te doen aan de champions legue. Ajax hoeft hem echt niet te winnen hoor. Dat verwacht niemand. Maar ik ben dolgelukkig iig dat hij zelf waarschijnlijk niet wil. Ik kreeg vanmorgen de schrik van mijn leven toen ik voetbalzone opende. Klaassen en Klaiber.... wat een armoe! Bij Ajax kan hij waarschijnlijk trouwens wel vaker een beker finale spelen zonder dat hij hoeft te janken. 😁

29 september 2020 om 15:01

Mooi man, serie A, handvol topwedstrijden en volgend jaar serie B. Maar ja, probeer dat maar uit te leggen aan mensen die denken dat Ajax de grote rivaal is.....

29 september 2020 om 15:03

Fcu-030.het voetbal is niet in Amsterdam, maar wel het Nederlands voetbal. En wrm zou je in een 'top' competitie tegen degradatie willen voetbal ipv de beste club van NL waar het Nederlands voetbal is uitgevonden.

29 september 2020 om 15:07

@clarkkent...waarom. ik Zou ook Liever niet naar de belangrijkste concurrent gaan van mijn huidige bedrijf. Ik heb jaren tegen Jan en alleman verkondigd dat wij beter zijn. Uiteraard is iedereen te koop Maar ik Zou er toch echt wel zeer serieus verschil moeten zijn.
..

29 september 2020 om 15:09

@fcu 030, wat voor zin heb het om met Utrecht eredivisie te spelen als je hem toch niet kan winnen

29 september 2020 om 15:18

Als je dat echt voor geen geld zou doen heb ik respect voor hoe sterk je aan je principes vast houdt. Ik denk dat de meeste profvoetballers (waar voetbal immers werk voor is) gewoon de enorme salarisverhoging zouden pakken. Kijk, kan je voor hetzelfde geld ook naar een andere club (feyenoord, Psv, Parma whatever) dan snap ik dat je je clubvoorkeur laat gelden. Maar als voetballen je baan is en je kan bij de club waar je een hekel aan hebt het driedubbele verdienen, dan vind ik het heel sterk als je dat laat schieten. En daarmee zeg ik absoluut niet dat een Ajax het hoogst haalbare is of wat voor soort onzin, ik heb het puur over geld.

29 september 2020 om 15:19

Hahahaha jij was naar Parma gegaan he in plaats van Ajax. Dat is best jammer als je afkeur jegens ajax zoo groot is. Echter denk ik dat ik bijv ook Parma had gekozen ten opzichte van feyenoord. Iets persoonljks, niks mis mee.

29 september 2020 om 15:24

Heel scherp Luie. On: zelf altijd fan geweest van de speler Klaiber (De persoon kan ik geen oordeel over vellen). 100% inzet, laat vaak best wel goede dingen zien en is zowel verdedigend als aanvallend best sterk. Maar, ik vind het geen speler voor Ajax. Ik hoop toch echt dat er betere optie voorhanden is, want Overmars zou zijn werk toch al goed voorbereid hebben lijkt me, want dat Dest wegging (en evt Nico) mag toch geen verrassing zijn?!

29 september 2020 om 15:31

Ik zal eerder voor Leeds wachten wat ook voorbij gekomen is en anders even afwachten. Maar blijkbaar ben je dan gelijk een hater omdat er meer is in het leven dan Ajax.

29 september 2020 om 15:42

@rikkkiee Ik ben Ajacied maar als PSV (ik heb niets tegen Feyenoord, mooie club. PSV heb ik wel een sportieve hekel aan) mij een kantoorbaan aanbiedt die x keer mij huidige loon betaald dan ga ik gewoon bij PSV op kantoor zitten hoor. Ik weet verder niet hoe jij in elkaar steekt maar als jij je alleen vanwege een club niet verder wil ontwikklen op het hoogst haalbare nivo dan ben je denk ik echt in de minderheid. Ik verwacht dat een voetballer (in dit geval Klaiber) toch het hoogst haalbare wil halen en dat is in dit geval Ajax (in Nederland) Best als hij dat niet wilt maar ik vindt dat blinde paarden gedrag en die verhalen in de pers van hem over Ajax echt stom en kortzichtig. Ik ben vooral blij als hij niet komt.

29 september 2020 om 15:45

fcu_030, als je niet voor Ajax zou willen spelen, ben je imo wel een hater hoor 😉. Maar ken weinig echt principiële voetballers als er weer een zak geld voorbij komt. Ben dus benieuwd. Edit: kunnen mensen bewezen uitzonderingen bedenken? Ik denk direct aan Totti.

29 september 2020 om 15:49

Ik weet niet of het echt een stap omhoog is als je als onbetwiste basisspeler van Utrecht gaat naar bankzitter bij Ajax. Natuurlijk is bij Ajax alles groter maar het zijn nog steeds dezelfde tegenstanders waar je tegen speelt. Europees spelen is leuk maar om nu de bank in Londen, Lisabon en pak m beet Saloniki warm te houden terwijl de rest lekker aan het voetballen is op die leeftijd? Ik vraag het mij af. Utrecht staat er momenteel goed voor en lijkt ook te groeien. Om dan in dezelfde eredivisie op de bank te gaan zitten bij een grotere club lijkt mij geen vooruitgang.

29 september 2020 om 15:51

Maar waar zeg ik dat ik niet voor Ajax wil spelen? Ik bekijk het vanuit Klaiber en die heeft al genoeg tegen VVV en alles gespeeld.

29 september 2020 om 15:51

Hoezo zou Klaiber het niet willen? Klaiber heeft ook in de jeugd bij Ajax gespeeld. Misschien ziet hij dit wel als de kans om alsnog bij Ajax te slagen.

29 september 2020 om 15:57

@formus Maldini? Gerrard?on: Veel grote verhalen weer vooraf terwijl er nog helemaal niets duidelijk is. Ik denk dat elke voetballer zelf moet weten waar hij wil werken en met welke reden dan ook. Dat fans altijd zo overdreven reageren hoort er ook bij, bij sommige zit clubliefde wel heel diep dat het persoonlijk gaat worden. En als Klaiber graag bij Utrecht wil blijven heeft het ook wel iets, loyaliteit mag beloond worden.

29 september 2020 om 16:00

Nooit geweten dat Klaiber bij Ajax heeft gespeeld in de jeugd? In de O17 speelde hij al bij FC Utrecht in ieder geval.

29 september 2020 om 16:00

Hekel hebben aan een club is voor hele zielige kleine jongetjes. Dat leer je nog wel als je wat ouder bent en je jezelf afvraagt waar was ik toch mee bezig. Ik was best wel zielig in die tijd..Achter Mazraoui komen is niet zo'n schande toch? Wil niet zeggen dat hij geen kansen krijgt? Mazraoui zal ook wel is geblesseerd raken. Buiten dat heeft hij het zelf in de hand. Laat je zien beter te zijn dan krijg je echt wel kansen. Maargoed ik vind het best liever geen geld uitgeven aan Nederlandse clubs

29 september 2020 om 16:03

Maar het gerucht van Ajax speelt nu en over Leeds lees ik niks. Misschien wil hij helemaal niet wachten? Wat het Ad schrijft neem ik sowieso niet serieus. Stelletje stokers

29 september 2020 om 16:07

@Sanderk91, Ja hij speelde bij Ajax niet lang hoor haha. Denk max 2 jaar..

29 september 2020 om 16:09

Moest je over die laatste zin zolang nadenken apeldoorner? Wel heel laat aangepast kleuter😂

29 september 2020 om 16:21

Sanderk91, in de F jeugd schijnt. Speelt al 13(?) jaar bij Utrecht nu. Zal ergens tussen 1 en 3 jaar bij Ajax hebben gezeten toen hij heel jong was.

29 september 2020 om 16:30

@d@nny ik ben het helemaal met je eens. Sportief zet ik mijn vraagtekens bij de komst van Klaiber (en Klaassen) maar wat iemand ooit in de media geroepen heeft maakt me allemaal niet zo veel uit zo lang hij zijn best maar doet.ik heb Ajax ook met de paplepel naar binnen gekregen en heb, zeker in de eredivisie, een behoorlijke sportieve aversie tegen zowel Feyenoord als Psv. Maar als ik een miljoen per jaar kan verdienen in een PSV of Feyenoord shirt dan doe ik dat meteen. Al moet ik er in mijn eentje pinguins voor gaan tellen op de zuidpool. En als ik er dan nog bij moet lachen en zeggen dat het het mooiste shirt ter wereld is dan doe ik dat ook nog.

29 september 2020 om 16:32

@rikkkieee: Niet van het een of ander, maar natuurlijk ka je een hekel hebben aan Ajax. Dit is jouw goed recht, hoe kinderachtig het ook is als volwassen man om een andere voetbalclub daadwerkelijk te haten. Maar goed, los van het feit dat het jou helemaal vrij staat om Ajax te haten is het natuurlijk een leugen dat je voor geen geld voor Ajax zou willen spelen. Zonder aannames te doen over jouw intellectuele capaciteiten en financiã«le situatie kan ik er toch vanuit gaan dat ook jij ondanks al je haat gewoon voor Ajax zou willen spelen mochten zij je morgen uit het niks een miljoenencontract aanbieden. Als dit geen leugen is, dan kan ik overigens wel aannames doen over je intellectuele capaciteiten, want financiã«le onafhankelijkheid voor jezelf en je gezin weigeren omdat je een voetbalclub haat vind ik ronduit getuigen van weinig intellect.

29 september 2020 om 16:45

Over welke zin heb je het? Waarschijnlijk heb ik een paar foutjes bewerkt. Gelijk iemand voor kleuter uitmaken is natuurlijk heel volwassen! 😂😂

29 september 2020 om 16:52

@wolterx, Denk iets later wel in de E ofzo, want D2 of D3 was zijn laatste team bij Ajax toen hij weg ging of weg moest.

29 september 2020 om 16:57

Hahaha prima reactie vriend. Nee, financieel helaas (nog) niet onafhankelijk en in dat kader wellicht is het misschien niet het snuggerste idee maar ik verdien liever wat minder dan dat ik voor een club (of in ons dagelijks leven een bedrijf) werk waar ik een stuk ongelukkiger ben doordat ik er nul affiniteit mee heb (of om weer terug te gaan naar bedrijfsvergelijkingen omdat ik het werk dat dit bedrijf doet afkeur oid). Heeft weinig te maken dus met intellectueel capaciteiten maar gewoon een gevoelskwestie en Sean zal hetzelfde hebben

29 september 2020 om 17:22

"Bij ajax kan hij wel een bekerfinale spelen zonder te janken" is wel heel laat bewerkt en voeg totaal niks toe als we het over volwassen hebben 😂

29 september 2020 om 17:58

Waarom zielieg? Tenminste iemand die vasthoudt aan zijn principes. Maargoed, eerst zien, dan geloven.

29 september 2020 om 18:32

Sorry ik was gewoon aan het werk. Dus ik poste het inderdaad wat later. Ik vond het wel een leuk grapje, jij niet? Iets met lange tenen? Zeg ik iets dat niet waar is dan? Hij moest toch ook janken omdat hij geschorst was!

29 september 2020 om 18:33

Wat een vijandigheid hier zeg. Apeldoorner: dat je je zo op stang laat jagen vind ik minstens net zo zielig. @Pablo: financiële onafhankelijkheid weigeren omwille van principes getuigt van weinig intellect? Ga alsjeblieft je mond spoelen man... Mensen zo veroordelen zonder ze te kennen, bah.

On:
Ik zou het wel doen hoor, puur omdat ik zo ver van het gewenste niveau afzit dat ik waarschijnlijk elke wedstrijd verziek hahaha. Feyenoord weer meer kans op kampioenschap😇.

29 september 2020 om 18:40

Vijandigheid? Waar heb je het over? Ik reageer gewoon netjes op iemand die iets tegen mij zegt. Whoeeeee erg hoor! Je ziet het echt totaal verkeerd 😂

29 september 2020 om 19:16

@Apeldoorner: vijandigheid was niet specifiek naar jou hoor. Snap wel dat je dat zo oppakt omdat ik daarna op een reactie van jou reageer.

Wel blijf ik "hele zielige kleine jongetjes" een aparte woordkeuze vinden.

29 september 2020 om 19:36

Voor een voetballer is voetbal gewoon werk. Bij Utrecht voetballen is leuk maar miljonair gaat hij daar niet worden denk ik. Of je nou bij Ajax voetbald of bij Utrecht. Het werk blijft hetzelfde namelijk tegen een balletje trappen. Bij Ajax kan hij ook nieuwe vrienden maken. Ik had bijvoorbeeld nooit gedacht dat een Theo Janssen bij Ajax zou komen. Zo'n Arnhemse jongen en vaak ook niet al te positieve teksten over Ajax. Ajax was echt niet zijn cluppie maar dat wist bij Ajax ook iedereen. Toch werd hij gewaardeerd heeft het volgens mij best naar zijn zin gehad. Hij is kampioen geworden en waarschijnlijk financieel onafhankelijk. Of Sean ook zo is zal ik dus maar even afwachten

29 september 2020 om 20:29

Zo erg is het allemaal idd niet we reageerder allebei niet zo handig maar dat kan gebeuren op internet vat je dingen al snel anders op dan ze bedoeld worden 👍Als Klaiber naar Ajax wil moet die lekker gaan maar ik zal het van Klaiber en Ajax niet slim vinden. Utrecht heeft met troupee al een prima opvolger in huis maar ik zal niet voor de CL in NL blijven als ik Klaiber was. VVV Heerenveen enz heeft die al genoeg gespeeld dus ik zal voor het buitenland gaan (niet naar Parma maar wel een Leeds of een andere leuke club als ze zich melden). Klaiber is verdedigend zwakker dan Mazroui , Klaiber heeft een mooie leeftijd voor een stap naar het buitenland en Ajax heeft met Timber een prima 2e rechtsback die ook nog is 6/7 jaar jonger is denk ik. Dat zijn voor mijn eigenlijk wel de redenen om veder te kijken als ik Klaiber was. Heeft ook niks met de rivaliteit te maken want tegen spelers als vd Hoorn en Labyad heb ik ook niks al moet Labyad wel ophouden met scoren tegen Utrecht want dat word wel vervelend haha

29 september 2020 om 21:21

Bij Leeds komt ie op de bank terecht. Die gaat Ayling niet uit de basis spelen.

29 september 2020 om 14:36

Haha het AD, die Rotterdamse krant, is lekker aan het stoken en hoopt dat wij, de Ajax fans ons keren tegen Klaiber. Dat gaat echt niet gebeuren. Klaiber is een potentiele topper, past bij ons team en die hebben we er graag bij. Wat moet zo een speler nou bij Parma?

29 september 2020 om 14:41

AD Rotterdamse krant met een aversie tegen Feyenoord.het is als speler nooit slim om je zo uit te laten over bepaalde clubs.dat gaat je altijd achtervolgen. Als hij nu naar ajax zou gaan gaat hij dit nog wel een paar keren horen. Ben dan ook zeer benieuwd hoe de Utrecht fans zich laten Gelden.

29 september 2020 om 14:42

Als Ajax hem haalt hoop ik dat je gelijk hebt hoor, maar de potentie moet er dan ook echt uitkomen gezien hij al 26 is en dus in de kracht van zijn leven zit.

29 september 2020 om 14:46

@holland8 wat moet Klaiber bij Parma.. tja.. Misschien is ie wel gek op Italië en wil hij daarom best voor een Italiaanse club spelen? Misschien wil die naar het buitenland puur om het feit dat ie dan ook in het buitenland gespeeld heeft?o.t: Mij maakt het niet. Klaiber heeft zich altijd ingezet voor mijn club. als hij de stap omhoog kan maken naar Ajax dan gun ik hem dat van harte.

29 september 2020 om 14:48

"klaiber is een potentiele topper". Hebben we het over dezelfde speler?

29 september 2020 om 14:51

Wat zie jij in Klaiber wat ik niet zie? Potentiële topper nog wel, ik zie hem niet verder komen als reserve back bij Ajax of PSV.

29 september 2020 om 16:02

Ik zie Klaiber nu al een paar seizoenen in de Eredivisie en heb nooit begrepen dat hij niet werd opgepikt door Ajax of Psv. Dat Ajax zie nu kennelijk meldt maakt me wel enthousiast. Echt goeie speler, een type Nico op rechts. Veel energie, een bikkel, beter dan Zeefuik maar wel een (veel) mindere versie van Dest.

29 september 2020 om 16:08

Sinds wanneer hebben ze een aversie tegen Feyenoord. Praat is niet van die onzin joh. Willem Van Hangem schrijft daar de stukjes en het zit er vol met Rotterdammers. Dat ze vrij kritisch zijn op Feyenoord is niet anders dan de Telegraaf op Ajax.

Prima, lekker naar Parma gaan. Klaiber heeft niet het niveau en zeker niet de sympathie. Dat kan niet goed gaan

29 september 2020 om 14:38

Totdat hij het logo van Ajax kust na een doelpunt en dan is alles vergeven en vergeten.

29 september 2020 om 14:46

Zeker niet. Zeker de harde kern van Ajax is erg obsessief met zijn haat tegen sommige spelers. Ik kan me makkelijk een Lurling-situatie indenken, toen hij naar Feyenoord ging.

29 september 2020 om 15:24

Hahahaha nee zo hypocriet is mijn aanhang niet en dat weet je best. Ook al scoort die er 4 in 10 minuten veranderd niets aan de zaak

29 september 2020 om 16:27

Als Ajax er net zo'n meesterlijk filmpje tegenaan gooit als toen met Scherpen dan draaien ze wel bij.

Ben altijd wel benieuwd of deze mensen die mening vast houden zodra ze zelf de kans krijgen om naar ajax te gaan. Maar goed als hij niet wil, dan is het jammer. Hebben in de jeugd redelijke talenten op die positie maar Maza is wel redelijk blessure gevoelig dus iets meer ervaring op de bank zou geen kwaad kunnen

29 september 2020 om 14:41

Ik ben het met je eens dat de spoeling dun is voor de bank / back-up. De jeugd zou hier de kans moeten krijgen ondanks dat het achterin dun is. Er moet alleen iemand bij als er nog iemand (tagliafico) weg gaat, maar dan moet men naar een heel ander niveau dan Klaiber kijken. Daarnaast ben ik zelf nog niet overtuigd van RCV positie, maar voor de eredvisie zou het voldoende moeten zijn.

Klaiber wacht op Feyenoord of Psv. Want als Ajax zich meldt, dan melden Fey en PSV zich ook wel, en dan kiest hij wel voor 1 van die 2 clubs, aldus Klaiber.

29 september 2020 om 14:44

Want Feyenoord heeft financieel het geld om spelers te halen om Ajax dwars te zitten?

29 september 2020 om 14:49

Nee, ik citeer klaiber gewoon. Vandaar de 'aldus Klaiber'. Daarnaast zou dit voor Feyenoord een versterking zijn. Niet een pure dwarsboming en verspilling van 3 miljoen

29 september 2020 om 14:53

Kan ie lang wachten geloof ik. PSV en Ajax zitten zelden achter dezelfde speler aan...

29 september 2020 om 15:20

Daar denkt de zaakwaarnemer van Zahavi anders over .

29 september 2020 om 19:59

Ik wilde er niet over beginnen hahaha

29 september 2020 om 14:42

Toch moet er nog wel een back bij indien Dest vertrekt. Benieuwd of Overmars nog meer op zijn lijstje heeft staan. Hij heeft nog 1 week om de selectie, wat nodig is, vooral in de breedte te versterken.

29 september 2020 om 14:49

Yep, inderdaad. Of er wordt gewoon weer eens gekeken of een jeugdspeler die lacune kan opvullen. Zeg maar, zoals het vroeger bij Ajax ging.

29 september 2020 om 14:53

Wie heb je in gedachte dan?

29 september 2020 om 14:57

Maakt niet uit. Rensch, Timber. Desnoods andere noodgreep. Ophouden met middelmatige spelers halen

29 september 2020 om 15:05

De spoeling is achterin al heel dun. Er mag gewoon wel wat bij. Stromen genoeg talenten door. Het ene jaar meer dan het andere. Dat je inzet op de jeugdopleiding zegt niet dat je niks mag kopen. Als het er niet is, dan is het er niet.

29 september 2020 om 15:08

Ik ben ook niet overtuigt van de meerwaarde van een Klaiber voor Ajax. Je hebt namelijk eerst Nous en dan zou Klaiber gewoon te duur zijn als back up. Waarom dan inderdaad niet een jeugdspeler de kans geven. Zo zie ik het ook bij Klaassen. Waarom Klaassen als dure oplossing halen terwijl hij daarmee Ekkelenkamp in de weg gaat lopen. In de Nederlandse competitie moet je gewoon durven spelen met Kudus, Gravenberch en Ekkelenkamp. Internationaal moet je meer zekerheid inbouwen en dan heb je nog Martinez en Alvarez. Waar moet je dan naar toe met Klaassen? Dus ik zou alleen gaan voor een linker centrale verdediger als back up voor Blind en indien je geen rechtsback hebt uit de jeugd voor een talentvolle rechtsback achter Nous.

29 september 2020 om 15:08

Probleem is dat onze rechtsback uit 2002 met 16 naar Liverpool ging en de rechtsback uit 2003 naar Leipzig. Zitten beetje krap daar nu de rechtsback uit 2000 naar Barcelona lijkt te gaan, Constant kante. Owja, de opties uit 2001 zijn momenteel geblesseerd (imo is Q. Timber beste optie maar ligt er maanden uit, Van Gelderen meest stabiele optie maar ook geblesseerd) Misschien dat je iemand kan opperen voor rechtsback?

29 september 2020 om 15:09

Er mag inderdaad wat bij, maar aub niet van niveau Klaiber. Dan had je beter een Zeefuik terug kunnen halen

29 september 2020 om 15:58

J. Timber en Rensch zijn weliswaar centrale verdedigers maar kunnen natuurlijk ook rechtsback ingezet worden. Dat is met Veltman ook gebeurd en heeft prima uitgepakt.

29 september 2020 om 16:06

Ajax heeft met Dest (die nu op 19-jarige leeftijd vertrekt), Mazraoui (die basis staat) en in het recente verleden Veltman, Tete, Van Rhijn en Van der Wiel de ene na de andere rechtsback opgeleid. Ook zijn er nog 2 rechtsbacks uit de jeugd die nu langzaam zouden kunnen gaan doorbreken vertrokken op jonge leeftijd, zoals Wolterx al aangeeft en zijn Q. Timber en Van Gelderen ook nog (vrij langdurig) geblesseerd. Dan wordt er logischerwijs gekeken naar een extra versterking en dan komt Constant nog aan met 'naar de jeugd kijken'. Kom op man, Dest en Nous zijn praktisch nog jeugd en een van die twee vertrekt al, denk je dat Ajax jaarlijks een nieuw blik rechtsbacks open trekt? Edit: Ik vind Klaiber overigens niet echt de beste keuze voor een versterking achterin, maar dat verder terzijde.

29 september 2020 om 18:36

Ja, heel raar dat Constant kantelen de supporters van opleidingsclub Ajax eraan moet herinneren dat ze in plaats van 'marc, haal nog eens een paar spelers' ook gewoon eens een punt kunnen maken van het feit dat Ajax tegenwoordig meer spelers haalt dan zelf blijvend echte kansen geeft. En dat dan larderen met voorbeelden van backs die tussen 2009 en 2018 werden opgeleid, en daarbij ook nog eens een keertje de gehaalde rechtsbacks Silva, Olajuela en Kristensen niet noemen,... Sander, ik snap best dat ook jij jeuk krijgt als iemand gewoon een stukje realiteit en feit benoemt, want hey: Ajax geeft de jeugd altijd kansen! Toch?? Maar als puntje bij paaltje komt valt niet te ontkennen dat de Ajaxsupporters sinds een paar jaar vooral schreeuwen om aankopen. Terwijl de jeugdspelers zich niet voor niets drie keer bedenken voordat ze hun contract verlengen. Die zien kennelijk iets dat een deel van de Ajaxsupporters niet (willen) zien. Ik weet daarnaast dat jij echter beter kan dan hoe je nu reageert. Dus deze reactie van jou valt me best een beetje tegen.

29 september 2020 om 19:02

Ik ben het wel ergens met je eens ja. Ik vind ook dat Ajax te snel naar aankopen kijkt.zonder eerst de eigen jongens te testen. Het gebeurt toch regelmatig dat een aankoop binnen no time wordt ingehaald door jeugd spelers. Ik denk niet dat het verder iets met Ajax supporters te maken heeft maar meer met de voetbalsupporter. Bij Psv was ook iedereen blij dat er met meer eigen jeugd was gaan spelen maar wat zijn ze blij met Max en die Ivoriaan. Tja onder de Boer sloeg het misschien een beetje door met jeugd ook wegens gebrek aan geld natuurlijk. Vergeet ook niet dat niet elke speler direct vervangen zou kunnen worden uit de jeugd zonder er op achteruit te gaan. Ik vind wel dat een jeugdspeler eerst een serieuze kans moet krijgen voordat er wat gekocht wordt.

29 september 2020 om 20:37

"Maar als puntje bij paaltje komt valt niet te ontkennen dat de Ajaxsupporters sinds een paar jaar vooral schreeuwen om aankopen." Sinds diezelfde paar jaar zijn Mazraoui en Dest op de bewuste positie doorgebroken. Nu zijn er langdurig geblesseerden achter in Jong Ajax en zijn de rechtsbacks van 2002 en 2003 vertrokken uit de jeugdopleiding. Dus ja, dat Ajax dan naar een extra (back-up) rechtsback zoekt kan ik prima begrijpen. En nee, Ajax geeft niet meer altijd de jeugd de kans, je kunt nu toch niet een heel jaar gokken op Rensch en J. Timber achter Nous en Schuurs (die zelf allebei ook nog piepjong zijn). Rensch en Timber hebben nog amper wedstrijden bij senioren gespeeld joh, dat is gewoon te mager. En laten we niet doen alsof jij de enige bent die alles glashelder ziet want jij overdrijft op dit punt vaak ook nogal schromelijk hoor. Er breken de laatste jaren nog altijd grote talenten door, minder dan onder De Boer ja (dat was namelijk overmacht, er was geen andere keus), maar nog altijd 2 a 3 spelers per seizoen. Helemaal niks mis mee dus wat mij betreft! En kom, we mogen het best om iets oneens zijn, dan hoeft toch m'n reactie toch niet gelijk tegen te vallen?

Tja, dan sta je als Klaiber wel met grote mond vol tanden. Nu kan je laten zien of je woord iets waard is.

29 september 2020 om 14:44

Ja hoor, ongeveer 3x meer salaris per jaar.geef hem groot gelijk!

29 september 2020 om 17:08

Haha, ja hij heeft toentertijd natuurlijk gedacht; dat is veel te hoog gegrepen voor mij. Dus ik kan dit makkelijk zeggen en goodwill kweken bij de supporters.nu zal hij zeggen dat hij verkeerd is geciteerd of verkeerd begrepen of zo.daarom zeg ik altijd geef nooit af op andere clubs/spelers. Zie hen als collega's elders

Aversie of niet, maar niveau Klaiber halen is echt een belediging voor de jeugdopleiding. Echt een breedte aankoop die het net niet is, te oud om echt door te groeien naar een potentiele topper en ook niet goed genoeg om het Mazraoui een beetje moeilijk te maken. Zet Alvarez een linie terug en laat Timber en Alvarez en in de nabije toekomst van Gelderen/van der Sloot/kasanwirjo, Schuurs en Mazraoui uitdagen voor een basisplek. Haal vervolgens Klaassen om het middenveld op peil te houden.

29 september 2020 om 14:58

Helemaal eens. Dit is echt schandalig. Desnoods maak je maar een rechtsback. Van Ekkelenkamp ofzo, weet ik veel. Reiziger en Bogarde begonnen ook voorin. Beetje creatief zijn mag wel

29 september 2020 om 15:00

Hoezo, de jeugdopleiding heeft net twee goede rechtsbacks afgeleverd met Mazraoui en Dest. Doordat Dest zo vroeg vertrekt, kan het zijn dat er niet gelijk een kwalitatieve goede jeugdspeler klaar staat. van der Sloot en Van Gelderen zijn bij lange na nog niet goed genoeg, de anderen zijn centrale verdedigers.

29 september 2020 om 16:09

Tussen 1996 en 2003 lopen er nu spelers rechtsback te spelen in PL (Fulham, Wolves en Man U), Bundesliga (Leipzig en Hertha) en binnenkort dan La Liga (Barcelona). Geen gek lijstje voor 24-17 jarige rechtsbacks (al vind ik vrijwel allemaal niet geschikt voor dit Ajax) maar je kan niet verwachten dat er nog meer rechtsbacks doorkomen. Als Mazraoui straks stap zet heb je 7 rechtsback opties onder de 25 jaar in top 5 competities aangeleverd met Tete, Fosu-Mensah, Hoever, Bonnah (nu nog jeugd Leipzig), Zeefuik (via Groningen), Dest en Mazraoui. Heb zelf verwachting dat als Q Timber zich op rechtsback gaat richten hij volgende kan zijn. Terwijl Gooijer ook opties in top 5 competities had maar pas net 16 is.

29 september 2020 om 16:43

Inderdaad, maar nu moet dus de volgende klaar staan, als je Alvarez een linie terughaalt en eventueel Jurrien dan wel Quinten Timber op deze positie inzet dan kunnen van der Sloot en van Gelderen dit jaar ook debuteren en zo langzaam doorstromen. Klaiber zou dat hele proces verstroren, ik zie nog liever Musampa spelen, die niet als toptalent aangeschreven staat maar zeker niet minder is als Klaiber. Dat is het hele punt, hij is niet beter dan we al hebben in de opleiding.

29 september 2020 om 16:47

@wolterxgrappig, ik dacht ook zo over Quinten Timber. Het bewijst mijn inziens destemeer dat we voldoende niveau kunnen opleiden voor de RB positie en juist daarom niet voor Klaiber moeten gaan.

29 september 2020 om 16:51

@clayklaiber is ook niet goed genoeg, van Gelderen en van der Sloot hebben in ieder geval wel die potentie. Talenten kunnen zich razend snel ontwikkelen, zeker bij Ajax, juist het feit dat er net twee voortgekomen zijn uit de opleiding is het ultieme bewijs daarvoor. Timber en Alvarez kunnen ook op RB uit de voeten, geen enkel probleem. En desnoods zet je Promes er neer, die er bij Sevilla ook heeft gespeeld. Sowieso wel een leuke variant als je extra aanvallende impulsen nodig hebt.

29 september 2020 om 15:06

Ben ik het niet mee eens. Het is juist oneerlijk om die jonge gasten zo onder druk te zetten bij uitval van mazraoui. Klaiber voor de breedte lijkt me een verstandige aankoop. Jonge jongens kunnen genoeg minuten maken in de kkd of in de beker.

29 september 2020 om 16:45

Je hebt dan nog Jurrien Timber of Alvarez òf desnoods Promes die op RB kunnen spelen als alternatief bij uitval van Mazraoui, pas als die opties ook wegvallen moet je terugvallen op die jonge gasten. Ik zie zijn broer Quinten Timber overigens ook wel als optie voor de RB positie, zijn allemaal nu al beter dan Klaiber.

29 september 2020 om 17:22

Mee eens - aankopen horen basismateriaal of potentieel basismateriaal te zijn. Kaliber zit zover van het basiselftal af qua kwaliteiten en brengt ook niks qua ervaring of leiderschap - dat kan je gewoon niet aankopen.

Ik verwacht ook dat dit gerucht de prullenbak in kan, Klaiber komt te kort voor het niveau Ajax (nederlandse top en Europese subtop) en zou je dus als Ajax zijnde nooit aan moeten beginnen. Wens hem overigens wel een leuk avontuur toe in Europa.

Zie Klaiber ook niet naar Ajax gaan. Is echt een lekkere platte Utrechter. En zijn aversie tegen Ajax is inderdaad vaker dan eens naar buiten gebracht. Ik zou persoonlijk ook nog wel 1 kaartje bij Utrecht blijven. Lijkt er inderdaad op alsof Utrecht flink aan het bouwen is

Ik praat alleen maar negatief over de concurrent van mijn werkgever. We maken ze belachelijk enz. Tot dat die concurrent mij morgen opbelt en me 3x zoveel betaald voor hetzelfde werk. Dan werk ik volgende maand bij de concurrent. Een club is een werkgever, een speler een werknemer. Clubgevoel bestaat niet. Op enkele hele grote uitzonderingen na.

29 september 2020 om 17:35

Wat een onzin. Prima dat mensen graag meer willen verdienen maar je kunt ook bepaalde persoonlijke ideeen of voorkeuren hebben, waardoor je zelfs voor meer geld een bepaalde baan niet zou willen gaan doen. Als het om drie keer zoveel gaat, moeten die redenen wel erg sterk zijn, dat snap ik. In het geval van Klaiber was de haat zo groot dat ik het een schande zou vinden dat 1. Ajax hem koop en 2. Hij al die sterke gevoelens ineens over boord gooit voor geld. Ik ben zelf Ajax fan en hoef hem absoluut niet. Grotendeels omdat ik niet denk dat hij het niveau heeft wat we na willen streven maar ook zeker vanwege zijn uitspraken en handelen in het zeer recente verleden. Ik zal niet met veel trots naar hem in een Ajax shirt kunnen kijken denk ik.

Dat een speler van Feyenoord niet naar Ajax verkast kan ik nog begrijpen, dat ligt aan beide kanten gevoelig. Maar Utrecht? Wat voor rivaliteit is er nou tussen Ajax en Utrecht? Dat komt puur van één kant op de wat oudere hooligans na, maar dat is meer op het gebied van rellen. Ik vind het lachwekkend als dit waar is.

29 september 2020 om 14:51

Inderdaad en ex spelers als Marco van Basten maar recenter nog Wesley Schneider kwamen ook gewoon vanuit Utrecht naar Amsterdam.

29 september 2020 om 15:18

Vanuit Utrecht ja. Niet vanaf FC Utrecht. Daar zit nog wel een verschil tussen.

29 september 2020 om 16:12

ook van fc utrecht zijn de nodige spelers gekomen. Labyad recent, daarvoor vd Hoorn. Iemand als Wouters is in mijn ogen ook gewoon een club icoon voor beide clubs en is bij beide clubs zowel speler as trainer geweest.

29 september 2020 om 15:23

Zeker lachwekkend. Dat clubs als utrecht Ajax als concurrent zien. Zelfs AZ ook.. Haha ff een seizoentje goed gedraaid, stijgt helemaal naar hun bol. Go play outside joh.. 1 seizoen in de race voor de titel.. Dan deze attitude... Doe dat dit seizoen weer en daarna nog 5 seizoenen, dan ben je waar feyenoord nu voor ajax is. Laat staan PSV, die zijn pas echt concurrent.. Enige concurrent.

29 september 2020 om 15:44

Klaiber wilde met die uitspraken gewoon een wit voetje halen bij de supporters. Hetzelfde met de jongere generatie supporters van clubs als Utrecht die ook maar tegen Ajax zijn omdat de oudere dat ook zijn en dan ben je dus vet cool ofzo.

29 september 2020 om 17:25

Dat is gewoon sentiment uit de regio. Elk jongetje in een dorp langs de A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft ooit de keuze gemaakt tussen die twee clubs. Dit heeft niks te maken met rivaliteit qua ranglijst of steden onderling maar veel meer de lokale supporters.

29 september 2020 om 18:20

In de dorpjes rond de a2 tussen Amsterdam en Utrecht is de keuze wel heel snel en eenzijdig op Amsterdam gevallen. Harde kern fc Utrecht is toch echt Utrecht zelf (hoewel daar ook veel ajax fans wonen) en richting Bunnik.

29 september 2020 om 18:37

Laat ik het dan zo zeggen: de Utrecht ‘fans’ met een hartstochtelijke afkeer voor Ajax die ik ken (beperkte steekproef) zijn over het algemeen de jongens die op de basisschool als enige voor Utrecht waren waar de rest voor Ajax was.

29 september 2020 om 17:39

Het gaat er meer om wat hij tot zeer kort geleden in interviews liep te roepen + bijv. Labyad stond uit te schelden toen hij een shirt aan wilde trekken toen ie die geruild had (gewoon sportief) na een wedstrijd. Sorry, maar als fan hoef ik zo'n vent niet te zien in het Ajax shirt hoor. Maakt me niet uit waar hij speelde, want inderdaad Utrecht.. Tja, daar word je als Ajax zijnde natuurlijk niet heel warm of koud van, maar het gaat om zijn persoonlijk handelen.

Ik snap alle ophef ergens wel. Maar dan nog. Stel, hij speelde bij Feyenoord of Psv, dan kan ik me er nog meer bij voorstellen. Maar met alle respect: FC Utrecht. Dat is totaal geen concurrentie voor Ajax. Als Sean de stap naar Amsterdam kan maken, doe dat gewoon. Ajax is de absolute top in Nederland. Los van alle uitspraken die hij heeft gedaan. Die klonken niet meer als stoere jongens praat. Dat hoef je niet heel serieus te nemen.

29 september 2020 om 14:59

Zelfs dan niet. Overspannen gedoe.
Ajacieden zijn uiteindelijk overal welkom (Vermeer, JAvdHeijden, Witschge weet ik veel wie allemaal)
Andersom ook niet zeuren.

29 september 2020 om 18:10

Het lijkt me duidelijk dat Klaiber gewoon een afkeer tegen Ajax heeft. Dat heeft niks met wel of geen concurrent te maken, maar met persoonlijke voorkeur. Waarom zou hij dan naar Ajax willen gaan?

Klaiber wil misschien niet maar wat wel het belangrijkst is, hij heeft er niet eens de kwaliteiten voor om voor Ajax uit te mogen komen.

Iedereen snapt wel dat dit de praatjes zijn wat publiek wil horen.maar wanneer de euro's en de mogelijke kansen om de hoek komen kijken vertrekken ze toch.klaiber bij Ajax zou een prima back-up zijn!het is geen jongen die het van zijn schoonheidsvoetbal moeten hebben maar van het keihard bikkelenop dat vlak zie ik hem liever dan Veltman.als Klaiber bij Utrecht eens een 3 a 4 ton verdient en bij Ajax richting een 9 ton gaat is hij echt wel vertrokken...

Het gaat mij er dus totaal niet om of Klaiber fan is van Ajax, Utrecht of Hull City. Het gaat mij erom dat hij gewoon totaal niet het niveau heeft dat Ajax na moet streven en ook zegt na te willen streven. Zit goed op zijn plek bij een Utrecht of wellicht een club uit het rechterrijtje in Italië of Duitsland ofzo.

29 september 2020 om 14:52

Als back-up een prima keuze lijkt me. Hij moet alleen geen 5-6 miljoen of zo kosten, want dan kun je beter verder kijken.

29 september 2020 om 14:58

Een miljoen of 3-4 moet hij sowieso kosten lijkt me. Utrecht gaat echt niet hun beste rechtsback en een van hun betere spelers voor een lage prijs aan Ajax slijten. Bovendien, als Ajax zijnde moet je in deze tijden niet zulke bedragen uit willen geven aan een gegarandeerde bankzitter. Waag dan een gokje in het buitenland voor die prijs, dan kan het eventueel nog positief uitpakken.

Ik heb ook een aversie tegen Ajax, maar als ik van een subtopper in de Eredivisie naar Ajax kon dan ging ik ook. Voor het geld en de mogelijkheden bij Ajax zou ik zo zwichten (en het logo kussen bij een doelpunt). Die aversie bij zo'n Klaiber is maar betrekkelijk, het is gezonde rivaliteit.

Fieuwww wat een geluk dat hij waarschijnlijk zelf niet wil. 👌 lekker richten op de jeugd zou ik zeggen. Wat een onzin om een back-up back te halen. Als je die positie niet zelf kan invullen kun je de opleiding wel opdoeken.

Om te beginnen moet Klaiber helemaal zelf weten of hij wel of niet naar Ajax zou willen. Als hij dat niet wil, dan heeft hij dat recht. Zeker omdat het vrij waarschijnlijk is dat hij daar geen basisspeler gaat worden. Dat is ondanks een goed salaris natuurlijk een prima reden om een andere keuze te maken. Als hij wel wil, zal er gezeik zijn bij Utrecht-supporters, maar ook daar moet hij zich niet te veel van aantrekken. Die aangehaalde actie rond Labyad zegt overigens wel nét wat anders dan dat Klaiber nooit naar Ajax zou willen. Er gingen op dat moment geruchten dat Labyad naar Ajax zou gaan. Als je dan op dát moment met een Ajax-shirt gaat lopen, is dat om te provoceren en redelijk minachtend naar je eigen supporters toe (dat zou niet alleen zo zijn bij Ajax, maar ook als het om een andere club zou gaan. Natuurlijk ligt Ajax wél nog wat gevoeliger).

Zou een zegen zijn als ie niet wil, dat soort selectie opvulling moet je gewoon uit eigen jeugd halen. En als je iets koopt moet het OF ervaring zijn, of Kwaliteit. Zeker geen Klaiber

Waarom in godsnaam Klaiber? Geef Timber gewoon een kans als 2e rechtsback!

Als Ajax zijn eigen jeugdopleiding serieus wil blijven nemen, ga je toch geen voetballer van het kaliber Sean Klaiber aantrekken? Het eventueel aantrekken van Davy Klaassen vind ik een totaal ander verhaal. Zeker in het licht van de vele jaren die Klaassen bij Ajax heeft gespeeld. Je hebt het eigenlijk over een geboren en getogen Ajaxied. Wat Klaiber ooit over Ajax zou hebben geroepen, vind ik minder relevant.

Ik zie graag nog een verdediger komen, maar Klaiber hoef ik niet bij Ajax. Niet vanwege zijn uitspraken over Ajax in het verleden of dat moment dat Labyad als speler van FC Utrecht van shirt wisselde met Ziyech, want dat interesseert mij niks en ik heb daar geen problemen mee. Bijvoorbeeld Scherpen die gaf als kind ook aan dat hij Feyenoord-supporter was en bij Schuurs zag ik ook voorbijkomen dat hij PSV de mooiste club van Nederland vond, maar ik hecht ook geen waarde aan dit soort uitspraken en dus ook niet bij Klaiber. Maar Klaiber doet het prima bij FC Utrecht, maar ik zie gewoon een versterking in hem voor Ajax. Niet voor de basis en niet voor de breedte. Dest staat op het punt om te vertrekken en ik zou dan voor Mazraoui als eerste rechtsback gaan, met Timber en Rensch daarachter. En natuurlijk hebben de laatste twee weinig tot geen ervaring, maar zo zijn Dest en Mazraoui de afgelopen seizoenen zelf ook begonnen. Ik heb dan echt veel liever dat Ajax Timothy Fosu Mensah terughaalt. Ik las dat Ajax ook wat meer Nederlandse-spelers wilt hebben en dat vind ik prima en aangezien Fosu Mensah ook Nederlands is en een groot gedeelte van de jeugdopleiding van Ajax heeft doorlopen, zie ik hem graag terugkeren. Fosu Mensah heeft nog maar een contract tot volgend jaar zomer bij Manchester United en basisspeler zal hij toch niet worden. Hij is al 2x verhuurd geweest (aan Crystal Palace en Fulham) en hij heeft daar hier en daar wel wat wedstrijden gespeeld, maar basisspeler was hij niet echt. Bij Manchester United speelt hij ook niet veel en zal hij ook geen basisspeler worden en dan zullen velen vast denken dat Fosu Mensah geen aanwinst voor Ajax zal zijn, aangezien hij nooit een basisplaats heeft veroverd bij Manchester United en een beetje wisselend succes had bij Fulham en Crystal Palace, maar hij is gewoon een goede verdediger. Is ook nog altijd pas 22-jaar (wordt in januari 23) en is best multifunctioneel, aangezien hij als back kan spelen, maar ook centraal in de verdediging en eventueel nog als verdedigende middenvelder. Persoonlijk vind ik hem het best als back of centrale verdediger en ik zie nog gewoon genoeg potentie in hem. Dus ik heb hem liever dan Klaiber en zeker omdat Fosu Mensah een paar jaar jonger is (want Klaiber is 26-jaar) en in mijn ogen wel potentie heeft om nog door te groeien plus het feit dat Fosu Mensah multifunctioneel is.

Tja rivaliteit....volgens mij is dat vooral éénrichtingsverkeer. Heb zelf geen enkel probleem met FC Utrecht. Sterker nog, vaak in het stadion geweest.

29 september 2020 om 15:27

Rivaliteit is niet eenrichtingsverkeer, maar vooral voor mensen met een veel te laag IQ. De zogenaamde fanatieke supporters die elke keer hun eigen club in diskrediet brengen.

Graag of niet hoor. Mazraoui zal de meeste wedstrijden spelen, dus Timber en Rensch zijn prima vervangers. Als het nodig is kijken wie er het beste in vorm is en die lekker opstellen.

29 september 2020 om 15:54

Wat als Schuurs geblesseerd raakt? Timber is daar eerste back-up. Rensch heeft 2(?) profwedstrijden gespeeld en misschien 5 potjes op back gestaan laatste jaren. Daarnaast is hij 17. Daar kan je dus absoluut niet op gaan gokken als je Eredivisie wilt winnen en Europees wilt overwinteren.

29 september 2020 om 16:14

Ja, er is altijd een moment waarop een jeugdspeler slechts 2 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Dat moment is er voor iedere speler die meer dan 1 keer in het eerste speelt. En mocht het rampscenario voorkomen zoals jij voorlegt, dan gaat Alvares centraal achterin spelen en Timber op de back-positie.

29 september 2020 om 16:29

Rensch heeft geen 2 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld maar in profvoetbal. Laat hem zich eerst in KKD laten zien, imo absoluut geen optie als rechtsback. Voor hem vreemde positie, had het gisteren eerste helft al moeilijk genoeg met linksbuiten van Excelsior. Dat is nu zijn niveau en dat is meer dan prima met 17. Mazraoui komt van een jaar vol blessures terug, daar moet echt een optie achter. Alvarez als CV zie ik absoluut niet zitten, wel een optie natuurlijk maar met het budget van Ajax is deze situatie niet bedoeling. Je hebt Martinez die back-up van hartpatiënt Blind is en van Taglifico en zoals het nu is wanneer Dest weg is heb je Alvarez, Mazraoui, Schuurs en Timber voor RCM, RB en RCV. Daarom dat een nieuwe middenvelder die op RCM en rechtsback een must zijn. Niet kapot van de genoemde namen maar we hebben spelers nodig daar en voor 15/16 miljoen als je geluiden mag geloven moeten dat dus Klaassen en Klaiber worden. Naar mijn mening vrij veel geld voor oudere spelers als je al Blind en Tadic hebt zonder restwaarde.

Klaassen en Klaiber voor de breedte? Moet je dat nou echt willen? Klaassen kent het Ajax spel nog, maar Klaiber zie ik niet zitten. Zeker niet omdat hij een aversie heeft met Ajax. Ik heb liever dat Ajax een goede 6 aantrekt. Dan kan Alvarez zich richten op cv en anders gewoon verkopen.

Oké, van spelers die uit Utrecht en omgeving komen wordt dus verwacht dat ze extreem anti-Ajax zijn. Net als in de omgeving Rotterdam en Den Haag. Maar hoe zat dat dan met Leo van Veen, Gerald Vanenburg, Marco van Basten, Robbie de Wit, Jan Wouters, Rob Alflen en Wesley Sneijder?

29 september 2020 om 16:12

Andersom mag wel natuurlijk dat boeit niet...Kinderlijk gedrag. Zegt veel over voetbalsupporters. Iq van een pinda!

29 september 2020 om 16:30

Deze man heeft zelf bij Ajax gespeeld toen hij jong was schijnt.

Klaiber is toch absoluut niet het niveau dat je als ajax na wil streven. Ik snap dat je in de breedte verzwakt bent; maar Klaiber lijkt me geen echte versterking. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij het ziet zitten om als speler voor de breedte naar Ajax te gaan.

De Ajax fans hebben denk ik ook een aversie tegen Klaiber als hij komt. Beide partijen moeten dit niet willen, want hij staat al met 3-0 achter voordat hij begonnen is. Verder vind ik niet dat hij het niveau heeft.

Schrijnend dat veel mensen het hier wel even beter proberen te weten dan Klaiber zelf. Als Klaiber een aversie tegen Ajax heeft is daar niet mis mee. Dat mag hij zelf bepalen namelijk. Het is zijn goed recht om een eventuele aanbieding van Ajax af te wijzen.

29 september 2020 om 18:42

Klopt, dat mag hij zelf bepalen. Net als wij daar wat van mogen vinden.het is nogal ridicuul namelijk.

Zorgelijke ontwikkeling voor Ajax als er weer dit soort spelers op de radar verschijnen. Is in geen enkel opzicht goed genoeg voor Ajax.

29 september 2020 om 18:43

Precies, geen reclame voor deze veel grotere club.het lijkt me dar er wel erg veel betere alternatieven zijn.

Kan toch niet waar zijn, alsof Ajax op Klaiber zit te wachten. Zonde, blokkeert alleen maar eigen jeugd.

Ik vind Klaiber best wel een interessante speler, heb mij wel eens geïrriteerd aan zijn gedrag(bewijs drang) als het om Ajax gaat maar hij geeft wel altijd 100%.
Redelijk tot goede verdediger die misschien nog wel meer uit kan halen bij een stap hoger.
De tijd zal uitwijzen als hij komt en als hij zal slagen bij een overstap naar Ajax.

Ps. Klaasen hoeven ze van mij niet te halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren