Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord vreest enorme klap: ‘Is dit dan belangrijk deel van de oplossing?’

Laatste update:

De Eredivisie ging onlangs met een beperkt aantal supporters op de tribunes weer van start. Hier lijkt voorlopig echter een einde aan te komen, aangezien het kabinet volgens het Algemeen Dagblad en de NOS maandagavond bekend gaat maken dat er vanwege het rap toenemende aantal coronabesmettingen in ieder geval de komende drie weken geen fans welkom zijn in de stadions.

Bij Feyenoord wordt dit nieuws met ontsteltenis ontvangen: “Als dit juist is, is dit een enorme klap voor de clubs”, stelt een woordvoerder van de Rotterdammers in gesprek met RTV Rijnmond. “Wij zijn zeer benieuwd naar de toelichting, want is geen publiek bij voetbalwedstrijden dan een belangrijk deel van de oplossing?”

“Het Nederlandse betaald voetbal is één van bedrijfstakken die er echt alles, maar dan ook werkelijk alles aan heeft gedaan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en dat terwijl er nog steeds geen bewijs is dat het virus zich in de open lucht in stadions verspreidt”, vervolgt de woordvoerder van de club.

“Het is zuur voor alle clubs, dus ook voor Feyenoord, zeker na afgelopen weekend waarin we samen met de supporters er alles aan hebben gedaan om veilig van voetbal te kunnen genieten.” De KNVB heeft naar verluidt maandagmiddag om 17.00 uur een video-vergadering ingelast om de clubs uit de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie op de hoogte te stellen van de nieuwe maatregelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 september 2020 om 17:14

En toch geloof ik experts die door de overheid worden ingeschakeld meer dan een woordvoerder van een voetbalclub, die duidelijk een financieel motief heeft

28 september 2020 om 17:21

Feyenoord heeft al het maximale gedaan wat ze financieel konden dus het water staat al aan de lippen en dat nieuwe stadion is ook nog niet zeker. Door Corona kan de club (wat ik niet hoop want er is maar 1 klassieker) ook wel eens failliet gaan ben ik bang. Ik vraag me ook af of PSV die 9 Mio wel had uitgegeven aan die transfer van vandaag als men dit wist. Maatregelen gaan echt niet voor 3 of 4 weken gelden maar wordt echte wel een half jaar tot het voorjaar er weer is, let maar op. Maar ja wat moet je dan? dat is het probleem

28 september 2020 om 17:24

Groninger Hopp: wat bedoel je? Woordvoerder van Feyenoord heeft er belang bij dat voetbal doorgaat. Welk belang heeft de overheid bij het stoppen van voetbal? Anders dan de volkgezondheid.

28 september 2020 om 18:02

Terechte vragen waarop ik de antwoorden niet heb. Ik weet ook niet of de aannames in je vraagstelling kloppen. En ik weet ook niet of het huidige beleid verstandig is. Ik ben geen viroloog of wetenschapper. Wel heb ik er meer vertrouwen in dat de overheid beter beleid (op gebied van volksgezondheid) kan maken dan een woordvoerder van een voetbalclub. Daarin verschillen we wellicht.

28 september 2020 om 20:15

@groninger Hopp, op veel vlakken heb je gelijk. Rutten en consorten doen best veel besluiten op basis van onvolledigheden en soms tegenstrijdigheden waar menig politicus door strand. Echter heb jij een aantal vragen gesteld die niet perse beantwoord hoeft te worden. Corona is geen Nederlands virus en bij onderzoeken doen ze dat natuurlijk over de wereld heen. Onderzoek naar aeresolen, mondkapjes, medicijnen etc worden as we speak gedaan en is al een hele tijd aan de gang. Dat is wat mij ook stoort aan de complot denkers. Je kunt geen wereldwijd complot in elkaar steken die zoveel impact heeft zonder dat dit zou uitleggen oid. Iedereen heeft baat bij een oplossing en alles wordt vanuit 4 kanten bekeken. Dat er dan iemand roept dat iets niet bewezen is dus moet je maar lekker verder gaan is naief en vol risico. Ik geloof dat als Rutte ook de zomer had ingeperkt dan hadden we nu echt heel ver geweest maar dan is onze economie en luchtvaart toch weer belangrijker.

28 september 2020 om 16:56

Je bedoelt de club die samen met Casper van Eijk en het Erasmus MC een voortrekkersrol heeft in het onderzoek naar de mogelijkheid van evenementen in de buitenlucht?

28 september 2020 om 17:33

Erg zuur dat dit onderzoek nu niet meer kan door gaan, althans niet in de oorspronkelijk bedachte vorm. Was erg benieuwd wat daar uit ging komen. Misschien dat ze in het kader van het belang van dat onderzoek voor Feyenoord een uitzondering moeten maken en wel publiek toelaten in De Kuip

28 september 2020 om 17:03

Lekker kort door de bocht. Ik zie heel veel pijlen van verwijt richting Feyenoord vliegen, maar geen woord over de onderbouwing (of gebrek aan) van het besluit van de regering zelf. Dat nu iemand van Feyenoord zich hier het eerst over uitlaat is misschien ietwat onhandig/ironisch, maar dat doet toch niks af aan de rechtvaardigheid van de vraag zelf; wat is de onderbouwing voor het besluit om geen toeschouwers meer toe te laten? Bij Feyenoord ging het mis, maar (naast enkele andere gevallen) over het algemeen is het toch prima verlopen overal? Dit zijn ingrepen die clubs hard raken, en achter die clubs zitten een hoop werknemers. Dan moet duidelijk zijn wat die ingrepen rechtvaardigen; oftewel; wat is het risico op besmetting in de stadions, en in hoeverre dragen die bij aan (een significante) verspreiding van het virus? Als antwoorden op die vragen uitblijven, zijn dit soort frustraties van de clubs heel begrijpelijk.

28 september 2020 om 17:15

Dat is een goed punt. Wellicht ook het maken van een statement door de overheid. Voetbal is een hele zichtbare industrie. Veel mensen in een stadion kan een verkeerd (voor)beeld geven. Nogmaals, ik speculeer

28 september 2020 om 17:09

Klopt, zij hadden de zaken niet op orde (ging gisteren al beter). Wil niet zeggen dat hun opmerkingen niet terecht zijn, want dat zijn ze wel.

28 september 2020 om 17:46

Ook beetje krom om te zeggen dat er geen bewijs is gevonden dat het virus overdraagbaar is in de buitenlucht. Je zou toch eerder moeten aantonen dat het niet schadelijk is. En daar is volgens diverse medici geen enkel bewijs voor, aldus Kuipers vanmiddag. Hij stelde zelfs dat Nederland te laat is met het aanscherpen van de maatregelen.

28 september 2020 om 17:40

Wat een hemeltergende onzin, met de club die in de fout gaat. Geloof me, als er wel publiek was gebleven het restant van het seizoen zal het bij iedere club wel eens 'fout zijn gegaan', derby's, wedstrijden met een emotioneel scoreverloop, daar komt emotie bij kijken. Heeft niks met Feyenoord te maken dit. Daarnaast, Feyenoord had juist een voortrekkersrol met het onderzoek in samenwerking met het Erasmus MC over de verspreiding van het virus in de buitenlucht. Hoe kan je de plank zo finaal misslaan zeg.

28 september 2020 om 18:05

Lees ik het verkeerd of ontken je nou echt dat het de eerste wedstrijd bij Feyenoord fout is gegaan? Dat was toch duidelijk zicht- en hoorbaar? Dat staat los van wat andere clubs al dan niet fout zouden doen, of van een onderzoek dat Feyenoord doet.

28 september 2020 om 19:12

Je leest het verkeerd.

Een klap deels veroorzaakt door de eigen aanhang. Zijn wel de laatsten die mogen klagen. Had je supporters tot de orde geroepen tijdens de wedstrijd..

28 september 2020 om 16:34

Denk dat ze als alles vanaf het begin goed was gegaan ze publiek ook hadden verboden. Ze willen mensen zo min mogelijk op de weg hebben. Dan moet je geen voetbalwedstrijden met publiek toe staan.

28 september 2020 om 16:51

Precies.. het is gewoon onderdeel van de maatregelen met een maximaal aantal personen per ruimte/gelegenheid die gelden voor alle gelegenheden. Dit treft niet alleen het voetbal, maar weer vele branches.

28 september 2020 om 16:55

Klopt. En het was ook een luxe. In zowel Engeland, Spanje, Italië en Duitsland wordt zonder publiek gevoetbald. Na 3 week zien we weer verder, zolang het voetbal in ieder geval maar doorgaat. Dan zal het weinig financiële problemen opleveren. Voor sommige clubs is 3 week maar 1 thuiswedstrijd.

28 september 2020 om 17:22

maar ja het zal vast langer worden dan 3 weken dat kunnen we nu al wel nagaan....

28 september 2020 om 18:18

Bij inter zaten er anders gewoon supporters in t stadion

28 september 2020 om 16:40

Jammer dat alleen die van Feyenoord eruit worden gehaald. Afgelopen weekend waren ze wat mij betreft een voorbeeld hoe het zou moeten.

28 september 2020 om 17:17

Helaas wel een weekend te laat. In de publieke opinie was het kwaad al geschied.

28 september 2020 om 16:41

Oh, je was erbij? Het is meerdere malen omgeroepen...

28 september 2020 om 16:46

Daarom zegt hij ook door de eigen aanhang, niet perse door de club. Als de club het omroept en de supporters houden zich er niet aan, dan tja. Hoorde overigens ook dat bij Feyenoord procentueel gezien het meest supporters aanwezig mogen zijn? Waarom dringen ze het bij elke club niet iets terug van 35 naar 25%? Is die 1,5meter ook makkelijker te handhaven.

28 september 2020 om 16:51

Ze hadden ze veel meer over het hele stadion moeten verspreiden. Er mochten ook veel te veel supporters bij zijn bij Feyenoord vond ik. 13.000 kom op zeg

28 september 2020 om 16:54

Eens. 13.000 was ook teveel en moeilijker te handhaven. Ze hadden de stavakken ook dicht moeten gooien en eisen dat iedereen blijft zitten. Dan is het ook veel makkelijker te overzien

28 september 2020 om 21:01

Was het niet zo dat er een kinderkaartje tot 12 jaar gekocht kon worden per normaal gekocht kaartje? Welke ook nog eens gevrijwaard waren van een vast vak of ingang. Dat gaan ze natuurlijk nooit kunnen controleren bij de ingang, al is het alleen al uit voorzorg mbt afstandsregels. Dat kon je natuurlijk weten.

28 september 2020 om 16:47

Het mooie is we kunnen 100 keer roepen dat Feyenoord en willem 2 de oorzaak hiervan is maar dan denk ik niet dat je het begrijp.de besmettingen lopen inmiddels met 3000 per dag op. De ziekenhuis opnames ook dus wat wil je dan niet?juist grote groepen bij elkaar.en dan nog eens het volgende er is volgens mij maar 1 club die bezig is het tegendeel te bewijzen dat je in stadions het virus op kan lopen als je de 1.5 mtr in acht neem in de buitenlucht.maar blijf lekker als kleine kinderen wijzen

28 september 2020 om 16:50

Inderdaad. Ik denk dat een dergelijk verbod allang in de koker zat bij het Kabinet, ongeacht hoe het verlopen is. Enorm zuur voor Casper van Eijk trouwens. Die kan zijn onderzoek in de prullenbak gooien door deze maatregel...

28 september 2020 om 16:52

Vind het ook een raar besluit zeker nu een arts nog eens onderzoek voor je wil doen kosteloos.daarnaast laat staan dat er 10000 mee hebben gedaan heb je toch een aardig onderzoek.

28 september 2020 om 17:36

Alsof de maatregelen daardoor komen. Misschien ff keer ook ander nieuws lezen

28 september 2020 om 17:42

Natuurlijk is dit niet deels veroorzaakt door de eigen aanhang. Dit is gewoon een maatregel die toch wel werd genomen, en het voetbal zou altijd een makkelijk slachtoffer zijn geweest.

28 september 2020 om 16:45

Ja heel jammer. Er worden voor mijn gevoel nu maatregelen genomen, omdat de publieke opinie maatregelen wil zien. Naar mijn mening is er nu een tak gezocht, waar mede met dank aan de genoemde clubs, waar makkelijk met een stok kon worden geslagen. Maar in het algemeen geldt, wanneer mensen zich gewoon verantwoordelijk gedragen het nu niet zo uit de hand was gelopen. Nou jammer

28 september 2020 om 17:00

Dat van WillemII is ontzettend dom, maar die burgemeester is en blijft verantwoordelijk imo. Tuurlijk doen de mensen het zelf, maar zo’n burgemeester zet zichzelf voor lul.

28 september 2020 om 17:07

Stel, jij viert je verjaardag en ik mag komen. Ik misdraag me vervolgens. Wie staat dan voor lul....jij of ik? Precies ik. We moeten de burgemeester niet de schuld geven waar andere idioten zich misdragen. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedrag

28 september 2020 om 17:23

De burgemeester van Tilburg had het natuurlijk niet op deze manier moeten faciliteren dat is uiterst merkwaardig en dom maar idd de supportes zijn de schuldigen.

28 september 2020 om 17:25

@Hansje1969 Om op jouw voorbeeld in te gaan, jij staat dan voor lul ja, maar als MessiBazoer had kunnen verwachten dat jij je ging misdragen, je toch uitnodigt en dan ook nog eens niet ingrijpt zodra je je inderdaad gaat misdragen, dan staat MessiBazoer net zo goed voor lul.

28 september 2020 om 17:25

Als jij je misdraagt stuur ik je weg. Ik nodig dan niet allemaal gekken uit die zich misdragen. Het is toch idioot om in deze tijden 1000 man op een plein te laten? Onder het mom van ‘anders lopen ze door de stad’. Had gewoon de stad dicht gegooid van 2030 tot 2230.

28 september 2020 om 17:33

Nou wanneer ben je jarig messibazoer? Ik heb wel zin in een feestje:-)Maar zonder dollen, dat feestje van Willemii staat model waardoor het nu zo mis gaat. Te veel individuen in de maatschappij hebben lak aan de huidige maatregelen. Je kan nu van alles verzinnen, maar zolang men het niet serieus neemt, gaat het niet werken

29 september 2020 om 08:56

Eens Hansje. Het probleem is toch ook dat je niet meer weet wat je serieus moet nemen.de nieuwe regels zijn toch ook om te lachen. Met jeugdwedstrijden mag je blijven als je van de uitspelende ploeg ben! Laat iedereen blijven bij de jeugd mits je een mondkapje op heb.men weet gewoon niet meer wat waar is en wat niet..ik zelf probeer me er zoveel mogelijk aan te houden maar ga ook echt de fout wel in.

Ik zeg niet dat het terecht is om alleen deze clubs er op aan te spreken, maar laten we zeggen dat de supporters van Feyenoord en Willem 2 geen positieve bijdrage hebben geleverd aan dit besluit.

28 september 2020 om 16:56

Ik begrijp nog wel waarom ze publiek in voetbalstadions en in het algemeen bij sportevenementen willen verbieden. Ik zie alleen het nut van een sluitingsuur van 22.00 niet zo. Mensen gaan dan gewoon eerder beginnen met drinken, om vervolgens in kleine groepjes ergens thuis zich verder te bezatten. Echt zo'n halfslachtige maatregel. Ik zou het weer wel begrepen hebben als ze ervoor gekozen zouden hebben om alle horeca wederom te sluiten. Men weet dat vervuiling bijdraagt aan verspreiding en toch laat men doorvliegen. Het is zo krom als maar kan.

28 september 2020 om 17:04

Tot 22.00 uur is een logische tijd, bij de meeste restaurants in Nederland is het dan wel gedaan met de klandizie dus die hebben er minder schade aan, juist in café en clubs is de kans het grootst om het virus te verspreiden, als men gedronken heeft wordt men wat losser in de omgang met regels

28 september 2020 om 17:18

Ja, dus gaat men eerder beginnen met drinken en vervolgens in kleine groepjes naar huis en vieren daar verder. Echt heel naïef om te denken dat men dit niet gaat doen.

Beetje hypocriet om jezelf af te vragen of dit een oplossing is voor het probleem. Als er een oplossing was, had men die al lang aangeboden. Het is nu zoveel mogelijk om de schade te beperken. Daar lijkt dit me een logisch gevolg van aangezien het amusement is en niet van vitaal levensbelang. Net als de horeca zijn dat sectoren waar inderdaad de hardste maatregelen worden getroffen. Maar dat lijkt me ook terecht. Het is dweilen met de kraan open, maar als je de kraan iets zachter kan laten lopen dan moet je dat doen.

Ik kan me best voorstellen dat je grote evenementen e.d. even wil dimmen in deze tijd. Maar ik kan het echt niet rijmen met de uitgelekte maatregelen waaruit zou blijken dat Ahoy en nog andere concertzalen wel open mogen blijven, 'omdat zij hebben laten zien goed om te kunnen gaan met de regels'. Lijkt me dat dit in het voetbal ook blijkt, met uitzondering van enkele wedstrijden. Alleen doordat het voetbal nu negatief in het nieuws is, nemen ze een besluit voor de hele sector. Pure symboolpolitiek. Het was juist bemoedigend dat ze gingen onderzoeken hoe groot het gevaar in een stadion werkelijk is. Buiten het feit dat er nog geen enkele aanwijzing is dat er grote besmettingen hebben plaatsgevonden, of uberhaupt besmettingen, in de afgelopen weken in een stadion. Als het voor drie weken is, prima, maar het is echt puur symboolpolitiek in mijn ogen en een klap in het gezicht voor het makkelojkste pispaaltje, dat zich nu juist zo had ingespannen om aan de regels te voldoen.

Prima als er geen bewijs is. Gezien het aantal besmettingen kan je geen risico nemen

Ik snap niet waarom we het niet zoals hier in Portugal doen. Overal mondkapjes als je ergens naar binnen gaat, personeel constant mondkapje op etc. Het stikt hier van de vakantiegangers, iedereen weet de regels en houd zich eraan. Afstand probeer je toch wel te houden. Waarom we in Nederland altijd maatregel na maatregel moeten doen..

28 september 2020 om 17:22

Niet alleen in Portugal hoor, bijna in heel Europa hanteren ze de mondkapjes, zodat dingen draaiend gehouden kunnen worden. Alleen NL wil er niet aan.

28 september 2020 om 18:09

En in Azie. Hier heel gewoon om mondkapjes te dragen. Al voordat men ooit van corona had gehoord. Verkouden/ziekjes en toch naar buiten/kantoor? Mondkapje op

28 september 2020 om 18:50

Dat komt omdat de Aziatische industrie geen rekening houdt met de natuur en alleen maar streeft naar economische groei. Een beetje zoals Europa in de 18e-20e eeuwen. De Aziaten dragen dan ook maskers vanwege de verschrikkelijke luchtkwaliteit en de fijnstof in de lucht.

28 september 2020 om 18:32

Er is toch allang bewezen dat mondkapjes niet werken, tenminste, niet de mondkapjes die de meeste op hebben? Alleen die speciale zorg mondkapjes werken, al die anderen zijn puur voor de schijn.

Met alle respect van de wereld, maar dit kabinet maakt er ook gewoon een potje van. Waarom geen mondmaskers? Te bang om de eerder gemaakte uitlatingen dat mondmaskers niet werken te moeten inslikken? Het dragen van een mondmasker zorgt er misschien voor dat mensen de Ernst van de situatie kunnen inzien. Het is toch belachelijk dat niemand in een Albert Heijn een mondmasker draagt. Als iedereen in een stadion (met de al bestaande maatregelen ) ook nog eens een mondmasker aandoet, dan miet publiek in een stadion toch zeker kunnen? Maar nee hoor, even de fouten van Willem2 en Feyenoordsupporters als excuus gebruiken om de eigen fouten te camoufleren.

28 september 2020 om 16:45

Precies je hebt helemaal gelijk! Als je mondkapjes op hebt overal is het probleem al een stuk minder. Maar nee hier moeten we eerst afstand houden zonder mondkapjes.. kunnen beter eerst met mondkapjes overal beginnen.

28 september 2020 om 16:59

@sander1410; nou ik zit liever stil en klappend in een stadion dan met een mondkapje. Het was juist mooi om zonder mondkappie stadion in te mogen. Die supporters die zonodig moesten zingen kunnen beter naar hun zelf kijken. De 'hooooooo' en de 'haaaaaaaaaaaaaa' dat hou je niet 123 tegen, maar de clubliederen uit volle borst zingen c'mon. En als je daar van hebt geleerd... okay prima we gaan verder... maar bij Feyenoord bijvoorbeeld deden ze het gisteren gewoon weer (al deden het er nu minder). Bizar...

28 september 2020 om 17:24

@janter, ik begrijp het, en ik ben het ook mee eens dat het in de buitenlucht met gepaste afstanden een mondkapje niet per se nodig is. Wat mij echter stoort is dat dit kabinet in plaats van het gebruik van mondkapjes te propageren, meteen tot drastische maatregelen overgaat. Je bent het er toch mee eens dat je liever met een modkapje in een stadion zit, dan helemaal niet in een stadion te kunnen zitten. Kennelijk kunnen die elitaire ministers dat gewoon niet begrijpen.

28 september 2020 om 17:25

Die mondkapjes ben je echt zo aan gewend hoor, waar ik woon moet dat ook. Maar de Nlse experts waar iedereen hier op vz zo aan refereert, willen er niet aan, en dus het volk ook niet. De experts van alle andere landen en internationale organisaties hebben blijkbaar ongelijk.

Als dit daadwerkelijk straks wordt vermeld en zoals Feijenoord aangeeft de bedrijfstak betaald voetbal heeft er alles aan gedaan, dan moet je de conclusie trekken dat de bedrijfstak er verder niets aan kan doen. Het zijn de supporters geweest. Het kabinet neemt dan ook een matregel tegen hen.helaas het is niet anders. Nu zijn veel fans, clubs, toeleveringsbedrijven de dupe.maar wat moet dat moet

Wat maakt het uit of het een belangrijk deel van de oplossing is of niet. Feit blijft, met het verbieden van publiek sluit je per definitie uit dat mensen in stadions besmet kunnen raken. Of het relatief gezien veel uit zal maken doet er dan ook niet toe.

Publiek toelaten is een risico factor. Hoe klein dit risico ook is, het blijft een risico. En met de oplopende besmettingen is het dan ook meer dan logisch dat elk onnodig risico uitgesloten wordt. Voetbalwedstrijd bezoeken is nou niet perse een noodzakelijk iets om ervoor het risico te nemen.

Met alle respect maar is de topvoetbal branche nu niet de laatste die mogen zeggen dat het een ramp wordt. Duidelijk was al dat het toelaten van supporters tijdelijk kon zijn tot het moment dat het aantal besmettingen, en daarop volgend de opnames en ic opnames weer zou oplopen. Clubs strooien de afgelopen maanden met miljoenen, hebben overheidssteun gehad, had je dan niet gewoon als voetbalclubs de afgelopen maanden minder geld uit moeten geven en meer voorzieningen moeten treffen?

Dus ook de leiding van Feyenoord grijpt weer naar de Calimero modus.er is wekenlang geroepen: "gedraag je, blijf bij elkaar vandaan, roep niet, ga geen feesten houden. En iedereen wist dat als dat wel zou gebeuren wat dan de consequenties zouden zijn. Al die domme bla-bla waarin allerlei mensen laten weten wat ze allemaal van het virus weten is voor mij dan ook gewoon domme praat. Er was ergens voor gewaarschuwd en daarbij zou niet worden gelet op de mening van een supporter en ook niet op die van Dick Advocaat, die van mij of die van welke lezer van dit stukje dan ook. Het moest gewoon zoals was gezegd, maar zo ging het dankzij al die betweters niet. En nu zit iedereen met de gebakken peren. Goed gedaan nepsupporters, jullie hebben de clubs geweldig geholpen !

28 september 2020 om 18:49

@theo uphus
Ga niet juichen, niet zingen, omhels elkaar niet, blijf bij je opa en oma uit de buurt, geef elkaar geen hand, blijf op afstand van elkaar, volg de begrafenis via facetime, dan ben ik liever een betweter. Kijk eens naar de CBS cijfers, kijk naar de sterfte in voorgaande jaren en wees geen schaap maar zoek informatie ipv de opgelegde informatie.. Kijk ook eens hoe het in Zweden gaat en ga dan pas roepen over gebakken peren en nepsupporters.

Het heeft geen zin om met vingers naar elkaars club te gaan wijzen, want bij tegenvallende coronacijfers staat de voetballerij toch wel vooraan de rij om met maatregelen geconfronteerd te worden. Hoezeer we ook van het spelletje houden, en hoe pissig we (inclusief ikzelf) worden als het steeds weer stilligt, het blijft een vorm van luxe en vermaak. Minder een vitaal orgaan in onze samenleving dan bijvoorbeeld scholen, zorg, openbaar vervoer etc. Het is vreselijk wat de sector te verwerken krijgt, maar in 1945 werden hele stadions weggebombardeerd en de voetballerij bestaat nog steeds. Deze klappen komt de sector ook wel te boven.

Fair punt wel van Feyenoord, want de maatregel is wel erg kortzichtig en zeer impactvol voor de clubs. Niettemin vind ik wel dat Feyenoord ook naar zichzelf mag kijken. En verder dan alleen vorige week. De club reageert publiekelijk namelijk al langer met hetzelfde conservatisme als indertijd met het onderwerp voetbalpiramide: het wordt niet te serieus genomen allemaal. Waar andere clubs bijvoorbeeld coronatest als normaal beschouwen, duurde het nog wel even voordat Feyenoord dat op dagelijkse basis wilde gaan doen. En het openlijke verzet van boegbeeld Dick Advocaat is al even stuitend, zelfs nadat vorige week de aanhang van Feyenoord zich uitleefde alsof het op de camping was!

28 september 2020 om 22:27

@gomes1psv
Niks mis mee als een club vragen stelt over het opleggen van regels, jij noemt dat conservatisme maar ik noem dat gezond verstand. Regels opvolgen van de overheid is prima maar dat moet je niet blindelings doen. Ik vind het dommig als mensen zomaar alles slaafs opvolgen, gelukkig is Dick iemand die niet zo handelt, gewoon respectvol vragen aan de supporters zich aan de regels te houden maar naast kritisch te zijn naar de supporters is hij dat ook richting de opgelegde regels en ja dan ben je een boegbeeld In dat opzicht had Ten Hag ook een prima verhaal, de overheid is goed in het wijzen richting de supporters, maar bij eigen falen is het stil. Bek houden roepen over juichende en zingende mensen is pas stuitend.

Ze moeten gewoon net als in Zweden alles opengooien. Dan is het een tijdje even afzien, maar daarna voorbij. Dit duurt veel te lang allemaal en ze hebben de verkeerde strategie gekozen.

Mensen, dit besluit heeft helemaal niets te maken met Willem II en Feyenoord. Dit is gewoon een makkelijke manier om te laten zien dat het kabinet ermee bezig is

Volgens mij heeft de Jonge toch gezegd dat nu de meeste besmettingen zijn in huiselijke kring dus achter de voordeur of op het werk!! Lekker makkelijk scoren over de rug van het voetbal.

Wat een oliedomme reactie, feit is dat de cijfers meer dan rap omhoog lopen en we zoetjes aan weer richting overbelaste ziekenhuizen gaan. Dus zaak om contacten zoveel mogelijk te beperken. Het was een fijn zomer, op vakantie, overvolle horeca, volle stranden, naar het voetbal (als bijna enig land!). Misschien moet de Feyenoord leiding niet te persoonlijk nemen, het zit hem niet in de blije fans of de WII fans die er zin in handden, het is de optelsom van alles.

Feyenoord krijgt hier van velen (surprise, surprise) de zwartepiet toegespeeld, maar het is de enige eredivisieclub die een viroloog heeft aangesteld, baseert zijn hele coronabeleid op de expertise van deze viroloog en haar collega's van het Erasmus MC en faciliteert als klap op de vuurpijl het grootste Nederlandse onderzoek naar de mogelijkheden van evenementen in de buitenlucht. Je mag het de mensen kwalijk nemen die zich zichtbaar niet aan de maatregelen hebben gehouden - niet alleen in de Kuip of andere stadions, maar breder in de maatschappij - , maar de club treft geen blaam. Maar ja, we weten hoe de hazen lopen op voetbalzone. Als er ongefundeerd met de vinger gewezen kan worden, staan de zolderkamerknurften van voetbalzone altijd van de partij.

Wat zijn we weer lekker bezig. Op de tv was inderdaad te zien dat de supporters bij Feyenoord zich niet aan de regels hielden tegen Twente. De nieuwe minister van de VVD moest zonodig haar stem laten horen dat als het afgelopen zondag niet goed ging ging de boel op slot. Nou het ging relatief goed maar meneer Rutte moest een stok hebben om te slaan. Wekenlang wanbeleid geen goede maatregelen wreken zich nu. Op een persconferentie alleen het vingertje omhoog en foei zeggen houd geen Corona tegen. Het zijn nu dan ook maatregelen die kant nog wal raken. Tot 9 uur in de kroeg,deur op slot je nog een uur volgooien en weg. En dan maar hopen dat het horloge van Corona niet voorloopt. Ongetwijfeld zullen er wel weer kroegbazen zijn die het een waardeloze regeling vinden en dat het teveel geld kost. Jarenlang is alles goed gegaan nu een jaar niet. Als alles open zou blijven gaan er teveel mensen naar het hiernamaals. Neem nu eens maatregelen die ergens op slaan en niet halfwas. Als je in Amsterdam maar 30 man in een zaal mag, huur een paar bussen en rij naar bv Harderwijk daar mogen of mochten er meer in een zaal.hetzelfde geld voor voetbalvelden. Het is in de buitenlucht dus kun je meer toelaten volgens de Rivm . Nou dat zien we.

Overheid maakt bepaalde sectoren/branches echt helemaal kapot en duwen zoveel mensen financieel helemaal de afgrond in. Is het totaal niet waard. Balans is ver te zoeken

Laten we gewoon allemaal lekker normaal doen en ons aan de regels houden des te eerder kunnen clubs weer bezoekers ontvangen. en tot die tijd. Gewoon het geld dat je zou uitgeven aan kaartjes of andere dingen bij een bezoek aan het stadion gewoon overmaken naar de club. lijkt mij toch dat hier wel een mogelijkheid voor moet bestaan.

@ramondiaz Jij bent een typisch voorbeeld van het volk dat ik bedoel. Een van de 17 miljoen virologen in ons land. Als iedereen had gedaan wat was gevraagd had je nu deze maatregelen gehad. Maar jij krijgt liever je gelijk dan dat je de mensen en de clubs had geholpen door mee te werken met de gevraagde maatregelen. Nou gefeliciteerd daarmee. Je mag met je gelijk voorlopig thuis blijven, net als ik.

Het lijkt mij dat Feijenoord krokodillentranen huilt. Het zou zo maar kunnen dat ze hun hand hebben overspeelt door vol te gaan voor kampioenschap met bijbehorende spelers en salarisbudgetten. Ik denk dan aan Berghuis’ die het lieve sommetje van 1’9 miljoen euro verdient. Je had er ook voor een bescheidener ambitieniveau kunnen kiezen. Zo verrassend is dit kabinetsbesluit niet dat zag je toch alng aankomen

Ik begrijp niet waarom we er een discussie van maken . In Spanje , Italië , Engeland , Duitsland wordt er ook zonder publiek gevoetbald . Waarom kan het hier dan niet ?

Er is geen aantoonbaar verband tussen oplopende coronacijfers en stadionbezoek. De maatregelen zijn dus een veronderstelling. Evenementen komt de overheid toch al slecht uit i.v.m. ordehandhaving en politie-inzet. Het skippen van evenementen komt ze dus heeeeel goed uit....

Het heeft helemaal niks, noppes, nada te maken met wat er is gebeurd. Mensen moeten gewoon zo veel mogelijk thuis blijven. Dus niet duizenden mensen tegelijk naar één plek toe laten bewegen, zoals naar stadions, horeca, kantoorgebouwen etc. Dus dit is gewion meer dan logisch!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren