Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veel kritiek op ‘symboolpolitiek’ van kabinet: rampscenario dreigt

Laatste update:

Het kabinet gaat maandagavond om 19.00 uur op een speciale persconferentie melden dat er geen publiek meer is toegestaan bij het profvoetbal, zo claimt het Algemeen Dagblad. Volgens de NOS zijn in ieder geval de komende drie weken bij alle sportevenementen geen fans meer welkom; niet bij profwedstrijden en niet bij amateurwedstrijden. Dit mogelijke besluit van het kabinet stuit op veel weerstand. Op social media vraagt men zich af waarom de politiek juist nu ingrijpt in het (prof)voetbal.

Het gedrag van voetbalfans rondom de duels Feyenoord - FC Twente en Willem II - Rangers FC werd hevig bekritiseerd. Verschillende politici waarschuwden voorafgaand aan het afgelopen weekend dat de fans zich moesten gedragen. In het voorbije weekeinde gedroegen de supporters zich goed in de diverse stadions, waardoor de verwachting was dat het kabinet het bij een waarschuwing zou laten. Nu lijkt het er echter op dat publiek alsnog verboden wordt bij sportevenementen.

AD: Kabinet gaat publiek bij voetbal verbieden

Het kabinet gaat naar verluidt hard ingrijpen en fans bij sportevenementen verbieden.Lees artikel

"Het voetbal is blijkbaar weer de pineut bij dit kabinet", zo klaagt Jeroen Kapteijns, sportjournalist van De Telegraaf, op Twitter. "Ondanks alle inspanningen die zijn gedaan om de wedstrijden coronaproof te laten verlopen, wat in de overgrote meerderheid van de gevallen ook is gelukt. Dit heeft alle schijn van symboolpolitiek. Het kabinet wil ook bij amateurwedstrijden geen publiek meer, terwijl daar nog nadrukkelijker voor geldt, dat afstand houden en de buitenlucht de besmettingskansen minimaliseren." Rik Elfrink, journalist van het Eindhovens Dagblad, spreekt van een enorme klap voor de voetballerij. "PSV wilde zondag juist opschalen naar negenduizend toeschouwers. Het is allemaal voor niks geweest. (....) Enorme klap voor de sector en domper voor supporters.”

Ook Reon Boeringa van Voetbal International begrijpt het niet. "Tientallen duels rimpelloos verlopen, het publiek gedraagt zich (op die ene procent na) keurig. En het belangrijkste: er is geen enkele besmettingsketen te herleiden geweest tot een stadionbezoek. Symboolpolitiek met potentieel rampzalige gevolgen. Wat je op de koop toe krijgt door publiek uit stadions te weren, is precies het tegenovergestelde van wat je wil: clandestiene bijeenkomsten waar je geen toezicht op hebt. Je gaat dus van een controleerbare situatie buiten, naar oncontroleerbare situatie binnen."

De regering ziet zich de afgelopen weken geconfronteerd met een snelle toename van het aantal besmettingen. Momenteel liggen er 660 coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen, waarvan 142 op de intensive care. Het aantal besmettingen steeg in de afgelopen 24 uur met 2914.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien moeten ze eerst gaan onderzoeken of die testen wel betrouwbaar genoeg zijn. Zeker nu groeiseizoen nadert. Hoor zoveel verhalen over dat die testen onbetrouwbaar zijn gebleken, vind dit wel een dingetje. Daarnaast hoop ik dat ze ook zoveel moeite gaan doen om tabak te verbieden, mensen gezonder te laten eten en meer te laten bewegen. Gaan dagelijks volgens mij meer mensen aan dood. Vind het heel vervelend voor veel mensen dit virus maar om hier door de economie te laten klappen vind ik echt een heel slecht teken. Iedereen zegt dat een vaccin gaat helpen maar sinds wanneer werkt een vaccin tegen een virus? Neem nou de normale griep of de Mexicaanse... misschien moeten we lekker met z’n allen opgesloten binnen blijven. Ben er wel klaar mee!

28 september 2020 om 15:13

@FCVoetbal23, of beginnen met een onderzoek dat aantoont dat de 1,5 meter daadwerkelijk werkt (verassing: die is er niet)

28 september 2020 om 15:16

Precies, leuk die regels maar 0 onderbouwing!

28 september 2020 om 15:17

Nu dat lijkt me sterk. Zeker op basis van speekseldruppels bij het praten of gewoon ademen is afstand houden wel degelijk efficiënt omdat er in de directe nabijheid van een persoon natuurlijk meer druppels zijn.

28 september 2020 om 15:20

Ook dat is typisch Nederlands, altijd maar dwars en tegen de regels in. Waarom altijd zaken beter weten, waarom altijd de regering op de kop geven?

Waarom niet gewoon een keer luisteren en zorgen dat we met elkaar niet allemaal besmet raken door een dodelijk virus? Kijk eens om je heen, waarom gaat het in Duitsland veel beter? Waarom zijn alle stadions in andere landen leeg? Waarom dragen daar de mensen vaak zelf al mondkapjes zonder dat dit verplicht dient te worden? We worden met elkaar een zeiklandje dat altijd het buitenbeentje wil zijn, nou succes dan en op naar weer een totale lockdown, economische crisis, hoge werkeloosheid en gigantische werkdruk op de zorg. Over de doden nog maar te zwijgen, zo dom dit.

28 september 2020 om 15:20

Die regels zouden op VZ gewoon verwijderd worden vanwege gebrek aan onderbouwing.

28 september 2020 om 15:21

"Iemand die hoest of niest, verspreidt in een straal van anderhalve meter rondom zichzelf het grootste volume aan vochtdruppels met virus.

En via die kleine vochtdruppels kun je het coronavirus doorgeven. ’’Dat staat vast’’, zei hoogleraar infectieziekten en medisch microbioloog Andreas Voss van het Radboud UMC en ziekenhuis CWZ in Nijmegen" Als je twee minuten Googled, krijg je tal van berichten te zien waarom je 1,5 meter moet aanhouden. Er zijn zelfs meerdere laden die 2 meter aanhouden.

28 september 2020 om 15:22

@okydoky, jij verwoordt het perfect in mijn ogen wat ik ook wou zeggen.

28 september 2020 om 15:24

@Dbergkamp @FCVoetbal23

https://bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-020-01597-8

Het afstand houden en contact verminderen heeft als geschat effect dat de R0 van ~2.6 naar ~0.6 is gegaan in de eerste lockdown op basis van een onderzoek in het VK.

Tot uw dienst.

28 september 2020 om 15:27

Het is een heel simpele risicovermindering. Als je dichter staat, is er meer kans op druppels en druppels kunnen virussen verspreiden. Allemaal niet zo moeilijk.

28 september 2020 om 15:29

https://bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-020-01597-8

Bij deze de onderbouwing.

28 september 2020 om 15:40

Je kunt ook overdrijven, alsof dat allemaal niet meer mag?

28 september 2020 om 15:41

Wilders wint de verkiezingen? Een hoer knuffelen? Haha sorry hoor, maar op zoveel onzin kan ik niks zinnigs zeggen, maar goed voorbeeld...

28 september 2020 om 15:41

@kevinho026 "geschat effect"als je de gompert curve naast de ontwikkeling van het virus legt, zie je dat die bij corona het zelfde is als bij andere virussen. De daling heeft dus niks te maken met 1,5 meter afstand.

28 september 2020 om 15:46

Volgens zijn internetgoeroe is het allemaal complot. Uit die hoek kwamen ook het geruchten dat de besmettingen van het coronavirus via het 5G netwerk komt. Ik luister liever naar mensen die er jarenlang voor gestudeerd hebben dan naar een stelletje complotidioten.

28 september 2020 om 15:49

Dat bewijs is er wel, zo lastig is dat niet te vinden. Maar als jullie zo stellig zijn dan hebben jullie zeker bewijs dat het niet werkt? Ik wordt altijd kribbig van mensen die alles maar bewezen moeten hebben terwijl ze er geen verstand van hebben.

28 september 2020 om 15:49

Hoeveel doden per dag maakt Corona? Hoeveel mensen per dag gaan er dood aan k***, hart en vaat ziekten etc? Hoeveel doden vallen er in een zwaar griep seizoen? Vooral de zwakkeren en ouderen worden hierdoor getroffen. Moeten we daardoor de hele wereld maar stoppen? Dood gaan hoort helaas bij het leven. Mijn oma is er aan overleden met onderliggende ziekte maar dat is het nu eenmaal hoe het werkt in dit leven.

28 september 2020 om 15:50

Er is ook bewijs dat het niet werkt, is ook niet zo lastig te vinden. Wat is waar?

28 september 2020 om 15:57

@fcvoetbal sinds wanneer zijn die genoemde ziektes besmettelijk?

28 september 2020 om 15:59

@groninger, in België mogen we gewoon met vijf mensen nauwe contacten (knuffelen en dergelijke zijn inbegrepen) hebben. Dus ja je overdrijft.

28 september 2020 om 16:05

@nederland79, nog zo iemand die schijnbaar een hoger diploma in de wiskunde heeft. Want weet je überhaupt wat een Gompertz (niet "gompert" dus) functie mathematisch betekent en hoe je het moet interpreteren? Of heb je het eens ergens gelezen en het argument dan maar gecopypasted?

28 september 2020 om 16:09

Groninger hopp, gaat alles wel goed? ik lees allemaal voorbeelden die onbegrijpelijk zijn variërend van wilders die in oorlog wilt mer Marokko en de berlijnse muur die gevallen is? neem een kopje thee en kalmeer haha. Kritisch zijn is niet compleet je hoofd volladen met complotten. Bekijk gewoon de wetenschappelijke bronnen rondom besmettingen. Tuurlijk is er veel onduidelijk, maar wat jij hier doet is alleen maar vermoeiend voor jezelf en je omgeving, namelijk overal een kwaad in zien terwijl dat er niet is. Bel anders gewoon de GGD of dergelijks als je vragen hebt, die kunnen je gewoon helpen met beantwoorden, hoeven wij geen gekke voorbeelden meer te zien over Wilders die in oorlog met Marokko wilt, dat heeft mijn inziens weinig te maken met corona en kritisch zijn ..

28 september 2020 om 16:24

ja, ik zie mijn familie wekelijks via zoom. Dus daar kan ik prima mee leven, ik hoef niet wekelijks mijn familie te zien en is het belangrijk dan komen ze maar naar mij toe, want ik woon daar niet, maar ik mijd het voorlopig, want de cijfers liegen er niet om, het virus verspreidt zich weer. Gewoon niet zo egoïstisch zijn en even doorbijten, er zijn belangrijkere zaken in Nederland dan familiebezoek. Overigens snap ik ondanks mijn geschiedeniskennis nog steeds niet wat je wilt bereiken met een voorbeeld uit de koude oorlog toepassen op de situatie met corona vandaag de dag..

28 september 2020 om 16:25

Omdat wetenschap nooit volledig uniform is?

28 september 2020 om 16:58

Datzelfde geldt voor jullie. 0 percent onderbouwing. Of aankomen met “feiten” die door mensen die zelf viroloogje gaan spelen zijn verzonnen. Echt zo typisch hè. Altijd maar weer overal tegenin gaan. Alles maar weer beter lijken te weten.

28 september 2020 om 17:07

Als je wel met hoeren iets mag doen maar niet met je oma? Hoe serieus besmettelijk vinden ze dat dan? Of willen ze juist van die oudjes af? Daarnaast als je positief bent maar geen klachten hebt, zeggen ze dat het niet besmettelijk is en mag je gewoon met mondkapjes naar werk etc. Jullie doen net alsof iedereen die in aanraking komt dood gaat. Feit is dat er verschillende ziektes zijn waar dagelijks meer mensen aan overlijden waar minder moeite voor wordt gedaan dan dit virus. Heb je de cijfers goed bekeken?

28 september 2020 om 17:14

Okydoky je hebt best voor een deel gelijk hoor, maar het is wle jammer dat je daarna allemaal voorbeelden geeft van helpende maatregelen die andere landen wel hebben gedaan, maar nl niet. Klinkt dan toch alsof je ook vindt dat de overheid van alles niet goed doet. Overigens vind ik de prof voetbal maatregel absurd. Totaal niet onderbouwt, alleen maar omdat het lekker scoren is over de rug van een bedrijfstak waar je veel media aandacht van krijgt.

28 september 2020 om 17:22

@groninger: zoals altijd doe je weer alsof jij er alles van weet. Het is inderdaad aangetoond dat afstand houden helpt (wat niet wil zeggen dat het een 100% zekerheidje is). Met een mondjekap (wat je overigens draagt voor anderen, niet voor je eigen bescherming) scheelt het ook veel. Een en ander is laatst eens onderzocht op de Duitse Rtl, met behulp van ultraviolet licht. Het was daar duidelijk te zien hoe ver de speekseldruppels komen met en zonder mondkap, als je spreekt, schreeuwt en/of niest. Hier heb je je antwoord op de aanname van D-Bergkamp..

28 september 2020 om 18:04

Ja pas dit dan eens toe in een vliegtuig. De mooie regeltjes Dan verplicht je toch mondkapjes net als in het openbaarvervoer.

28 september 2020 om 18:58

Daar is die weer hoor "als je je er beetje in verdiept". Er wordt letterlijk gezegd "grootste volume". Dat is dus niet gelimiteerd aan die 1 tot 1,5 meter. Deze regel beperkt echter wel veel meer schade. Wat nog meer zou helpen als iedereen daadwerkelijk mondkapjes op doet of die 8 meter hanteert maar dat is voor vele, en in vele situaties niet reëel. We zijn gewoon een zeur natie. Als we met zijn allen 4 weken voorbeeldig hadden gedragen, niet tegendraads zouden zijn en gewoon de afspraken respecteren was dit allemaal zeer waarschijnlijk beter te controleren.

Maar helaas vinden zekere individuen zich belangrijker dan de maatschappij. Is hun hobby meer waard dan de gezondheid van een ander. En wil iedereen maar zijn ding kunnen doen, en daarmee een risico vormen voor ons allen. Leuk dat slechts 1% van de gevallen fout gaat bij voetbal wedstrijden maar meer heb je ook niet nodig om het land in eeuwig risico gehalte te houden.

28 september 2020 om 15:14

Dat is meermaals aangekaart in de Tweede Kamer maar Rutte en consorten wuiven dat weg.

28 september 2020 om 15:16

Daar is al veel over te vinden maar onze regering lijkt daar niet echt aan te willen..

28 september 2020 om 15:19

De economie klapt sowieso. Zelfs in het door sommigen zo bewierookte Zweden heeft de economie vergelijkbare klappen gekregen als die van de omliggende landen.

28 september 2020 om 16:21

Dus moeten we alles maar loslaten en economisch niet de schade proberen te beperken. In Nederland gaat de zogehete Pakketcomissie er vanuit dat een gewonnen levensjaar maximaal €80.000 mag kosten. Het is een hele berekening, maar het is niet moeilijk om te zien dat de economisch schade ver boven deze €80.000 per gewonnen levensjaar uitstijgt. Dat er iets moet gebeuren mag duidelijk zijn, maar ik ben van mening dat de overheid hierbij ook de gehele zorgvraag plus de economische en maatschappelijke schade in beraad moet nemen. Anders dweilen we met de kraan open en hoppen we het komende decennium van probleem naar probleem.

28 september 2020 om 16:26

Maar het maakt dus geen verschil of je het op zijn Zweeds of zijn Nederlands doet.

28 september 2020 om 16:51

Het is gewoon een complex vraagstuk en ik ben van mening dat we niet blind moeten staren op het virus zelf, maar ook de economie en misschien belangrijker de gehele zorgvraag. Welke manier dat is, maakt mij vrij weinig uit. Als de gehele schade maar beperkt blijft.

28 september 2020 om 15:32

Tabak is een keuze, gezond leven is een keuze, bewegen is een keuze. Totaal niet te vergelijken met dit virus.wat ik heel kwalijk vind is dat met name de horeca nu weer de zak is. Er is nul bewijs dat het virus meer wordt verspreidt door de horeca. Dit geldt ook voor sportwedstrijden.

28 september 2020 om 15:47

@gooner4er is wel degelijk bewijs dat het virus meer verspreidt wordt door de horeca aangezien in meerdere landen vele clusters daaraan toe te wijzen zijn. Dat is ook gewoon logisch. Sportwedstrijden zelf in de buitenlucht zal het probleem ook niet zijn. Je zal best met 20.000 of meer in de Arena of De Kuip kunnen zitten maar het probleem zit hem er dan in dat die mensen ook naar de stadions toe moeten komen. Dus wordt het weer drukker in het OV. Dat is de redenering die het kabinet heeft. Nu de besmettingen zo snel stijgen wil je juist drukte voorkomen. De horeca om 22:00 sluiten scheelt wel weer een aantal uur aan exposure van het virus. Geen supporters meer onderweg scheelt drukte. Anderzijds is het maar inderdaad de vraag of dit minder besmettingen gaat opleveren. In het OV zit je met een mondkapje op en nu gaat iedereen juist in de privésfeer voetbal kijken en waarschijnlijk in grotere groepen waardoor alle maatregelen niet meer gehouden worden. Je hebt nu gezien dat er 4-5 maanden helemaal niets is gebeurd qua besmettingen en nu opeens weer wel. Dat heeft echt niets te maken dat mensen zich opeens niet meer aan de maatregelen houden, want dat deden de meesten toch al niet tijdens de zomer. Het virus blijft zich sowieso wel verspreiden en het enige om het weer te stoppen is een lockdown. Maar dan heb je wel grotere schade dan dat het virus zelf zal aanrichten.

28 september 2020 om 16:56

Het klinkt logisch, maar ik heb er nog geen onderzoek (in Nederland) over gezien. Voor de rest ben ik het redelijk met je eens hoor. Het blijft ook enorm lastig om het juiste te doen. Ik vraag me ook af of er uberhaupt een juiste manier is om dit aan te pakken. Laat je alles losser dan gaat het beter met de economie, maar dit kan ten koste gaan van levens. Andersom is het precies hetzelfde en dan kiest een kabinet logischerwijs voor levens.

28 september 2020 om 15:37

De ziekenhuizen opnames stijgen ook in eens uit het niks zeker nadat de testen aangeven er duizenden meer besmettingen zijn. Wacht het is een ander virus zeker en ze verzinnen het allemaal om zo als jij zegt de economie kapot te laten gaan omdat ze het leuk vinden ?

28 september 2020 om 18:15

Helemaal eens! Heel NL kapot maken met een dodental lager dan de griepepidemie van 2018. Er gaan meer mensen dood door andere ziekten cq omstandigheden. Maar niet zo raar dat de ministers dit soort besluiten nemen. Zij krijgen iedere maand lekker hun salaris. Dan is het ook makkelijk om zogenaamd verantwoordelijk te zijn. Men maakt sinds april alleen maar missers. Isoleer dan desnoods de risicogroep van 60+ en laat de rest de economie draaien.

En een paar maanden geleden was het nog absurd, toen de knvb wilde door voetballen, dat het voetbal zichzelf weer groter voelde dan de maatschappij.

Wat een onzin weer, dit heeft helemaal niet zoveel met het voetbal te maken. Regels worden aangescherpt en dat is gewoon geheel terecht. We maken er met z’n allen gewoon een zooitje van. Alle buurlanden doen het beter dan ons, zou het dan toch niet een beetje aan ons zelf liggen??

28 september 2020 om 15:15

@Okydoky, wat zou schelen en wat de buurlanden goed onder controle hebben is het testen zelf. Ik kreeg afgelopen dinsdag klachten, kon vrijdag getest worden en kreeg vandaag de uitslag. 6 dagen! Na de eerste klachten. Ik mag alweer bijna uit quarantaine zolang het geduurd heeft (ik test positief met alleen een hoestje trouwens)

28 september 2020 om 15:24

Klopt dat is 1 van de zaken die beter gaan in de buurlanden, maar dat is niet de voornaamste reden waarom hier het Corona virus om zich heen grijpt. Daar begrijpen de mensen zelf ook heel goed, dat dit geen griepje is en dat afstand bewaren wel heel goed helpt. Hier in Nederland gaan we massaal de winkels in, de stadions in en organiseren we zoveel mogelijk (illegale) feesten.

28 september 2020 om 15:51

Wat maakt dat testen nou uit? Als je klachten hebt is het aan jezelf om niemand te besmetten. Zeker zo lang je niet weet wat het is. Al werd er helemaal niet getest. Met koorts en snotneus blijf je lekker bij iedereen uit de buurt.

28 september 2020 om 15:23

Inderdaad, dat meteen in de slachtofferrol kruipen. Die mensen hebben toch echt een enorme plaat voor hun hoofd, alsof alles in de wereld rond voetbal draait.

28 september 2020 om 15:27

De enige met een plaat voor hun hoofd zijn figuren als jij die vergeten zijn dat er meer is op de wereld dan corona. Maar iedereen moet lekker zijn leven in het teken stellen van de illusie dat we elke positieve test, ziekenhuisopname en dode moeten/kunnen voorkomen. Sterfelijkheid is een vies woord, tenminste als het aan corona is. Alle doden als gevolg van de maatregelen i.p.v. het virus zelf doen er niet toe.

28 september 2020 om 15:34

Ik heb mijn bril niet op dus misschien kijk ik er even naast, maar waar zeg ik dat iedereen hun volledige leven in het teken van Corona moet zetten?

28 september 2020 om 15:42

Alsof je leven volledig door corona beheerst wordt, wanneer je je aan de maatregelen houd. Ik hou me zo veel mogelijk aan de maatregelen(zal ze vast wel zo nu en dan vergeten), maar het leven is er geen drama door geworden hoor

28 september 2020 om 15:53

@lfc dat is nou sociaal met elkaar omgaan. Als het toch ieder voor zich is in deze maatschappij waarom dan belasting betalen, pensioen en aow afdragen, verzekering betalen etc? Ook jij profiteert van een sociale maatschapij.

28 september 2020 om 16:16

Deze maatregelen hebben niks met sociaal te maken. Het is niet voor niets dat alle maatregelroepers allemaal argumenten uit dezelfde grabbelton halen. Makkelijker om jezelf te overtuigen dat alles wat je de afgelopen maanden hebt gedaan effect gehad moet hebben, dan dat het allemaal geen moer heeft uitgemaakt. Behalve dan straks torenhoge werkloosheid, kinderen met ontwikkelingsachterstanden, chronische stress, angst en depressies op een ongekend niveau, etc. Allemaal zaken die tien keer desastreuzer zijn voor de volksgezondheid dan het virus ooit zou kunnen zijn.

28 september 2020 om 16:34

Toch straf dat je in de toekomst kan kijken. Maar mensen die voorspellingen doen op basis van hypothetische dingen die nooit gebeurd zijn, neem ik niet echt serieus.

28 september 2020 om 16:41

Grappig dat je precies beschrijft waar dit wanstaltige beleid op gebaseerd is.

28 september 2020 om 17:02

Jij hebt het allemaal al eerder ervaren de belangrijkste gevoelens in het leven onderdrukken en laten regeren door angst. Ik ben benieuwd hoe je daar als mens uit gekomen bent man

28 september 2020 om 15:25

Heb jij erover nagedacht dat wij in Nederland met veel meer mensen per vierkante meter leven dan andere landen om ons heen. Scheelt toch een hele hoop. In andere landen gaan heel festivals of grootschalige evenementen door. Door het verbieden van steeds meer evenementen, vinden er meer huiskamersessies plaats waar mensen bij elkaar komen en bij elkaar zitten. Wordt de kans op verspreiding niet minder op hoor.

28 september 2020 om 15:26

Een beetje zoals de regering er een zooi van maakt. 4 weken roepen dat het de verkeerde kant op gaat en ingrijpen ho maar. Nee, nu het te laat is, dan grijpt men in. Het testen en contactonderzoek was belangrijk. Iets wat ze zelf niet goed hebben geregeld. Het project rond de App is een ramp en ligt te verstoffen op een plank vanwege de coronawet die nog niet klaar is. De regering heeft gefaald ging vakantie vieren, deed alsof alles weer losjes kon en heeft alle negatieve signalen genegeerd.

28 september 2020 om 16:05

België doet het beduidend slechter dan Nederland.

Het kabinet doet maar wat. Ze laten zich continu sturen door de experts terwijl er juist behoefte is aan regie en leiderschap. We blijven in de reactieve modus zitten. Voor de bühne is het voetbal nu de klos maar in de plaatselijke supermarkt schurkt iedereen langs elkaar heen.

28 september 2020 om 15:19

Klopt. Maar dit is veel lastiger te reguleren. Want wat zou je graag willen, dat er halve politie-eenheden worden ingezet om mensen in een supermarkt te controleren op 1.5 meter afstand houden? Het gaat altijd eerst op grotere schaal worden aangepakt, dat betekend (zeer) grote samenkomsten en daar vallen voetbalwedstrijden en grotere sportevenementen nu eenmaal onder.

28 september 2020 om 15:20

Ik ben blij dat ze zich laten sturen door experts en niet door een schreeuwerd als Wilders of Baudet.daarnaast zijn deze maatregelen juist pro-actief; de tering is nog losgebroken maar het wel twee voor twaalf dus alles gaat weer op slot.dat je de supermarkt en voetbal vergelijkt is natuurlijk helemaal absurd; de ene is een vorm van vermaak die je ook thuis kan beoefenen, de andere is letterlijk essentieel om in leven te blijven.daarnaast kan je in de supermarkt klanten een stuk beter reguleren dan in een stadion en bij de plaatselijke super wordt er hier nog steeds goed op gelet.

28 september 2020 om 15:29

Ik denk dat supermarkten veel meer risico vormen dan een stadion maar dan komen we op het gebied van ventilatie etc. En qua crowdmanagement zit het in stadions een stuk beter in elkaar dan supermarkten hoor.

28 september 2020 om 15:21

"ze laten zich continu sturen door de experts". Dat is een beetje de verstandige keuze wanneer je zelf de kennis niet hebt, zoals de miljoenen thuisvirologen. En in de supermarkt worden de regels ook weer aangescherpt, dus dat is ook een onzinargument.

28 september 2020 om 15:25

In mijn optiek moeten experts binnen hun vakgebied informatie geven, en bij voorkeur vanuit verschillende invalshoeken zodat bestuurders, die eindverantwoordelijk zijn, zichzelf in staat stellen om een route te kiezen en beslissingen te maken. Als we het land laten besturen door virologen dan zijn we echt verkeerd bezig.

28 september 2020 om 15:34

Buiten dat er wereldwijd ook gewoon virologen zijn die voor een totaal andere aanpak pleiten. Maar die eenzijdige visie heb je helemaal gelijk in. Volksgezondheid is niet alleen de aan-/afwezigheid van een virus.

Het lijkt me logisch dat dit een gevolg is van het aantal coronabesmettingen dat de afgelopen weken sterk is gestegen en blijft stijgen. Maar blijkbaar vinden sommige mensen voetbal belangrijker dan corona. Ik vind het niet meer dan een begrijpelijke beslissing van de politiek.

28 september 2020 om 15:20

Dejan het is best wel logisch hoor alleen ik snap een hoop dingen niet.ik mag zaterdag voetballen als amateur in de wedstrijd heb je vele contacten. Daarna mag ik douchen en als de derde helft begin moeten we uit elkaar.dat is toch te gek voor woorden.er moet echt wel iets gebeuren hoor de ziekenhuizen lopen weer vol. Niet zozeer de ic's maar wel de opnames.echter krijg is soms het idee dat er selectief maatregelen worden genomen.

28 september 2020 om 15:24

Nee, ik vind het niet meer dan logisch. Bij een derde helft, als jij met je vrienden aan de bar zit pils te tikken. Juist dan is er een groot risico op besmettingen, dat valt op het veld nog wel mee denk ik. Maar in een afgesloten ruimte, met meerdere mensen bij elkaar, beetje kletsen, biertjes tikken (wordt je ook losser van uiteraard) dat is juist het grote gevaar.

28 september 2020 om 15:27

Op het terras buiten is hetzelfde verhaal. Het weer is nu nog prima geweest.en de meeste Pilsen worden na de wedstrijd in de kleedkamer gepakt.ik vind echt wel dat er maatregelen moeten komen en ik probeer me er echt zoveel mogelijk aan te houden geen probleem.maar ik blijf erbij het is allemaal maar half.

28 september 2020 om 17:06

Vergeet ook niet de mensen die werkloos raken depressief worden en de vele miljoenen die deze maatregel kost er is meer als een supporter die voetbal kijkt

Iedereen trouw aan de regeltjes houden, zeker deze absurde symboolpolitiek die meer kwaad dan goed zal doen. Twee maanden, drie maanden, een halfjaar, een jaar, etc. Ja, het virus bestaat, maar er is meer op de wereld. Deze tunnelvisie op corona en eenzijdige blik op corona als equivalent van volksgezondheid en welzijn moet per direct stoppen.

28 september 2020 om 15:39

Met die laatste zin sla je wat mij betreft de spijker op zijn kop. In een onderzoek kwam laatst ook naar voren dat er in NL 30% minder verwijzingen naar oncologische zorgvragen zijn geweest. Aantal oncologie patiënten in het ziekenhuis, is sinds de uitbraak terug gelopen met bijna 50%. Daar zouden we eens met zijn allen naar moeten kijken, ipv k*** op een zijspoor zetten terwijl we corona op 1 zetten.

28 september 2020 om 16:21

Maar dat is wel wat er gebeurd in ziekenhuizen. Als coronagevallen blijven stijgen, zal andere zorg weer op lager pitje komen te staan. Je kunt moeilijk niet opschalen en corona patienten die zwaar getroffen worden dood laten gaan.

28 september 2020 om 16:30

Harde keuzes als gevolg van jarenlang inzetten op efficiënte zorg, niet door het virus zelf. Andere zorg moet sowieso niet ondergeschikt gemaakt worden aan een ziekte. Vreemd dat dat überhaupt gebeurd is en dat niemand daar vragen over stelt. Wat maakt een patiënt met covid-19 nou meer waard dan elke andere willekeurige patiënt? Alhoewel, iedere heldere denker heeft dit allang uitgevogeld. Helaas zitten die in zeer beperkte mate op vz.

28 september 2020 om 16:35

Heb je door dat in Italië gewone mensen nog minder behandeld werden dan in Nederland tijdens die enorme crisis in het noorden? Nogal contradictorisch wat je nu stelt.

28 september 2020 om 16:40

Wat is er tegenstrijdig aan? Heb het over Nederland, zou niet weten waarom een ander land dan relevant is.

28 september 2020 om 18:33

Dat is een voorbeeldcasus van dat niets doen niet per se inhoudt dat mensen betere zorgen zullen ontvangen.

Als je dit niet begrijpt heb je een enorme plaat voor je hoofd. Nederland gaat gewoon naar terug bij af. Met dank onze egoã¯stische medemensen die dachten dat Corona het land was ontvlucht en daardoor dachten alles te kunnen te veroorloven. Logisch gevolg is dat de regels weer worden aangescherpt en nee niet alleen in het voetbal, maar in het algemeen. De tweede lockdown komt eraan.

28 september 2020 om 15:22

Denken dat een virus zich ook maar veel aantrekt van al deze niet-medische interventies of pleiten voor een lockdown, terwijl wereldwijd de bewijzen te over zijn dat dat niet werkt en vooral bizar grote collateral damage met zich meebrengt. Zelden waren mensen zo kortzichtig als in 2020. Alleen maar druk maken om corona en geen enkel oog meer voor andere zaken.

28 september 2020 om 15:28

Geldt toch hetzelfde voor het tegenovergestelde? Interessanter is vragen te stellen met de juiste onderbouwing en durven te luisteren naar de antwoorden met onderbouwing.

28 september 2020 om 15:31

Die discussie is op vz, net als overal, al vaak zat gevoerd. Dat het zelden gaat over de negatieve effecten van een maatregel, maar enkel over wat een interventie misschien kan (!) bijdragen aan terugdringen van het aantal positieve tests zegt al meer dan genoeg. Dat alle regels ook totaal niet met elkaar te rijmen zijn eveneens.

28 september 2020 om 15:37

Deels mee eens, nu volg ik niet alle discussies op VZ maar ik kan je ook wel begrijpen in bepaalde mate. Toch denk ik dat de maatregelen goed zijn voor ons land. Dat is ook gebleken, aangezien individuen zich niet geroepen voelen om hun eigen verantwoordelijkheid na de medemens te nemen. Corona is geen geintje of griepje. Waar ik na een griepje volledig hersteld was, ben ik nu nog steeds niet de oude na het oplopen van Covid-19.

28 september 2020 om 15:43

Maatregelen lijken goed als je de illusie hebt dat ze hét verschil hebben gemaakt. Anekdotisch bewijs zegt weinig. Het heeft niemand ooit geïnteresseerd, maar er zijn ook mensen die lang moeten herstellen van de griep. Niettemin, wel een voorspoedig herstel gewenst.

28 september 2020 om 16:39

En als men al oog heeft voor de negatieve effecten van een maatregel, is dat alleen op lokaal/nationaal niveau. Niemand kijkt er naar de derde wereldlanden in Afrika en centraal-Azie, waar velen geen toegang meer hebben tot voedsel en kinderen niet meer gevaccineerd worden tegen echte dodelijke ziektes. Daar worden vele tientallen miljoenen mensen richting een hongersdood geduwd, en lopen 6 miljoen kinderen de kans te sterven doordat de juiste zorg nu ontbreekt omdat alles in het teken staat van Corona. Daar hoor je jammer genoeg nooit iemand over.

28 september 2020 om 16:53

Nee, natuurlijk niet. Lekker deugen voor de bühne met je 1,5 meter en inperken van normaal sociaal en fysiek contact. Dat heeft ook helemaal geen invloed op de gezondheid van mensen. Zijn er nou daadwerkelijk mensen die zichzelf voor de gek houden dat normale menselijke sociale interactie geen enorme meerwaarde heeft op echt alle vlakken? Bovenal op gezondheidsvlak.

Wanneer gaat er wat aan de ic capaciteit veranderen want deze schade is niet te betalen. Moeten we hooggeleerde hier naar toe te halen kern wetenschappers. dit is geen oplossing ik wil niet gedwongen betalen voor de aankomende 20 jaar om misschien iemand te redden die wat ouder is. kortom ic capaciteit is missie nr 1 en zie ik niet in oorlog snelheid gefixt worden ik zie wel alles in oorlog snelheid afbreken helaas

28 september 2020 om 15:40

Hoe zie jij voor je dat die IC capaciteit in oorlogssnelheid wordt opgehoogd dan?

28 september 2020 om 16:36

Net zoals ze in de oorlog deden investeren en mensen opleiden volledig gericht op covid ic behandeling. met al deze miljarden die nu worden verbrast aan uitstel tot executie moeten er een veelvoud aan mensen in aanmerking komen voor een spoedcursus ic COVID behandeling

28 september 2020 om 20:15

Het kost jaren voor IC personeel adequaat is opgeleid. Een spoedcursus links en een LOI cursus rechts werkt niet.

29 september 2020 om 00:20

@Misseva88 Dit hadden ze de afgelopen 7 maanden niet kunnen doen dan? De IC's opschalen. Ze wisten dat daar het probleem zit en ze laten het er gewoon bij. 1130 plekken op een bevolking van 17,5 miljoen mensen is echt schandalig slecht. En ik noem het geen toeval meer dat dit niet is gebeurd. Is gewoon bewust. Want ik geloof niet dat de mensen die ons land leiden niet tot die conclusie kunnen komen als iedereen dit kan😅vraag me toch af wat hier allemaal achter zit.

28 september 2020 om 15:25

Precies alsof je je niet aan de regels kan houden zonder angstig te zijn en niet naar buiten te gaan?

28 september 2020 om 16:01

Ik houd me aan de regels en toch ga ik bijna elke dag in het park lopen, maak ik regelmatig een wandelingetje, ga ik nog wel eens een pintje drinken met vrienden op café of bij me thuis. Je dramatiseert het nogal hoor, je doet uitschijnen alsof we niets meer mogen.

28 september 2020 om 16:27

Nee ik zeg dat je nogal overdrijft omdat je doet alsof we in een politiestaat leven waarin niets meer mag.

28 september 2020 om 15:30

Dus jij zou het prefereren om winkels en supermarkten te sluiten, maar sociale evenementen te laten doorgaan? Dat is een uiterst aparte visie. In Maart en April gingen mensen al ineens massaal meer online bestellen en supermarkten en Postnl konden dat amper aan, moet je nagaan wat er gaat gebeuren als het hele land dat gaat doen. Dan komen er dus oprecht mensen zonder eten te zitten.

28 september 2020 om 15:46

@dejan, neem maar iets doen wat geen invloed heeft, omdat iets wat wel invloed heeft niet kan heeft weinig zin....

28 september 2020 om 15:35

Ben ook bang dat deze consequenties echt enorme mentale gevolgen gaan hebben, wat weer gevolgen heeft voor alle anderen dingen in ons land. Corona is erg, maar misschien zijn de gevolgen van de maatregelen nog erger.

28 september 2020 om 16:24

Dat de maatregelen erger zijn, is allang bekend, maar maatregelen opgeven, betekent ook impliciet dat we al maandenlang onnodig veel leed aanrichten. Dan maar in alle bochten wringen om de illusie in stand te houden dat maatregelen de volksgezondheid (!) bevorderen.

28 september 2020 om 16:28

Dus zo een situatie als in Italië is beter dan wat er nu heerst?

28 september 2020 om 16:35

Pak van ieder willekeurig land de ontwikkeling van het virus en geen mens kan aanwijzen welke maatregelen er wanneer genomen zijn. Maar fijn dat jij kan cherry picken en daardoor enorm deugt in je gedrag. Dat binnen een jaar de gezondheid van een veelvoud aan mensen enorme schade leidt door werkloosheid als gevolg van de maatregelen is niet relevant.

28 september 2020 om 16:37

Nu na die enorme lockdown ging het na een aantal weken een stuk beter (al is dat een slechte formulering in deze) dan daarvoor. En ja het is ook wel makkelijk van jouw kant om een voorbeeld dat niet echt in jouw straatje past af te doen als “cherry picking”.

28 september 2020 om 16:56

Zou je kunnen aanwijzen wanneer de lockdown ingevoerd werd? Waarschijnlijk niet, maar blijf maar geloven dat het de lockdown was die de oorzaak was. Duidt anders alle andere landen met een lockdown?

28 september 2020 om 17:24

Wat voor alwetende entiteit ben jij dan? Jij presenteert jouw mening alsof het een feit is, zonder enige bronvermelding. Ik zeg niet dat ik het 100 eens ben met alle maatregelen, maar jij doet net alsof het niet in de beleidsbepalers opkomt dat dit een geweldige dreun op het sociale leven is. Dat jij hier ook even bepaalt dat de maatregelen erger zijn dan het virus zelf, is overigens lachwekkend.

28 september 2020 om 17:52

Ik doe niet aan bronvermelding (niemand hier), de maatregelroepers doen enkel aan een beroep op autoriteit. Dat bepaal ik niet hoor. Daar wijzen wereldwijd toonaangevende experts op. Helaas wordt de wereld grotendeels geleid door virologen die bewijs (moeten) zoeken bij het genomen beleid. Het heeft echt niks meer met wetenschap te maken, maar enkel en alleen politiek.

28 september 2020 om 18:37

Rond 12 maart als ik me niet vergis. En op 27 maart bereikte Italië het hoogste aantal doden dat ze gehad hebben, namelijk 919 op één dag. Vanaf dat moment zijn de cijfers beginnen dalen. Maar het zal wel toevallig zijn dat twee weken na de ingang van de lockdown de cijfers opeens naar beneden begonnen te gaan?

28 september 2020 om 19:33

Kap eens met jouw mening verkondigen als feit. Wat maakt jou geloofwaardiger dan 10000 virologen op de wereld? De maatregelen worden genomen om het te beperken en dat heeft zeker geholpen. Of ze allemaal helpen is de vraag, maar rigoureuze maatregelen zoals nu helpen zeker. Het virus verspreid zich voornamelijk door contact, dus hoe minder contact hoe minder kans dat het zich verspreid.

eigen schuld en aub stoppen met denken als Louisa en Bizzy en weet ik veel genoeg is genoeg we willen allemaal de corona verslaan en doorgaan met onze leven maar nee sommige vinden het leuk om de regels niet te volgen .volg de regels Allemaaaaaaal

Het blijft opmerkelijk hoe makkelijk mensen zich laten sturen. Zoveel maatregelen voor een virus waarvan wetenschappelijk nog helemaal niet is aangetoond dat het bestaat. De wereld gaat naar de klote omdat mensen zich liever conformeren aan een groep die claimt "te deugen" ipv kritisch onderzoek te doen naar gigantische onzin die we door de strot gedrukt krijgen.

28 september 2020 om 15:28

Het virus bestaat, maar mensen die na meer dan een halfjaar dociel alles geloven en volgen wat de overheid en een beperkte groepje experts uitbraakt, zijn onderdeel van het probleem.

28 september 2020 om 15:31

Die mensen zijn absoluut het probleem, maar jij zegt dat het virus bestaat. Heb je daarvan bewijs gezien? zou je dan een linkje kunnen sturen dan zou ik die informatie graag tot mij nemen.

28 september 2020 om 15:39

Dat mensen het niet eens zijn met de maatregelen of over de geloofwaardigheid twijfelen kan ik begrijpen, maar dat er nog altijd mensen zijn die niet geloven dat dit virus er is? Kom op zeg. Hoe kun je nou zeggen dat het nog niet eens is aangetoond? Leef jij onder een steen ofwat?

28 september 2020 om 15:49

@gooner4 Hoe kan jij zeggen dat het wél is aangetoond? Zou je mij die informatie kunnen toezenden? Corona is de verzamelnaam voor meerdere typen virussen. Het SARS-CoV-2 virus waar het hier om gaat, is nog nooit uit een patiënt geïsoleerd en onder elektronen microscoop in beeld gebracht. Wel is er naar verluidt een laboratorium gekweekte versie gefotografeerd, maar het SARS-CoV-2 kan niet worden geïsoleerd of worden getoond.

28 september 2020 om 16:29

Ik geloof de cijfers al tijden niet meer. Geen enkele besmetting meer in China, sure. Gisteren ineens 21 doden melden die al voor april waren.

28 september 2020 om 17:00

Tja, dat is China. Ook in Noord Korea zeggen zeiden ze dat ze er nog geen hadden. Wij zijn totaal niet te vergelijken met dit soort landen.

28 september 2020 om 17:01

het gaat idd om Sars-Cov-2. Hoe kom jij erbij dat dit niet zo is? Waar gaan al die mensen dan aan dood? Waar houden mensen dan zo'n longletsel aan over? ontken je nou dat er een virus is, of ontken je dat het virus Sars-Cov-2 is?

28 september 2020 om 17:11

@ Gooner4.. het gaat idd om Sars-Cov-2. Hoe kom jij erbij dat dit niet zo is? Dit is de omgekeerde wereld. Er wordt beweerd dat er een virus is met alle gevolgen van dien. Dan is het niet aan mij om aan te tonen dat het niet bestaat, het is aan degenen die dit claimen om te bewijzen dat het wel bestaat. Het hele corona verhaal begint haast een religieus sprookje te worden. Het gaat niet om ontkennen, het gaat erom dat er een geclaimd dat Sars-Cov-2 de oorzaak is van alle ellende momenteel, maar het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Overigens is longletsel ook bij griep voor sommige mensen realiteit. Dit wordt nu gebracht als iets volkomen nieuws, wat niet het geval is.

28 september 2020 om 17:26

En mensen die niets geloven, zijn net zo erg. Die keyboardwarrior mentaliteit...

28 september 2020 om 17:31

Waarom zou je alles geloven wat door anderen wordt beweerd? Dat lijkt me erg problematisch worden als je zo leeft. Maar het gaat erom dat een onbewezen claim nu gigantische gevolgen heeft, en mensen die daar op wijzen worden neergezet als complotdenkers en allemaal op een hoop gegooid. Terwijl deze kritische houding standaard zou moeten zijn bij een ieder.

28 september 2020 om 17:39

Ik heb geen zin om mijn Google-skills te laten zien. Maar dit virus houdt haast 7 miljard mensen in zijn greep en honderden landen en overheden. Maar jij leest een paar sites (die overigens iedereen kan maken) en maakt jouw eigen waarheid. Er is een verschil tussen kritisch denken en de waarheid ontkennen.

28 september 2020 om 17:51

Uiteraard, want de hele wereld wordt geinformeerd door dezelfde media. Jij gaat hier volledig in mee, je noemt het zelfs "de Waarheid". Nogal een stevige uitspraak. Een vraagje; verkondigd de mainstream media volgens jou altíjd de waarheid, of met name in deze situatie? Ik zou toch graag een beroep willen doen op jou zelf benoemde Google-skills, en mij laten zien waar de informatie staat die het bestaan van Sars-Cov-2 wetenschappelijk bewijst.

Zouden jullie een zak dropjes eten als er één dropje tussen zit wat giftig is? 'dat ene procentje waar het fout ging' kan desastreuze gevolgen hebben voor de algehele volksgezondheid. Het getuigt van bijzonder infantiel gedrag waar weinig zelfreflectie achter schuilt om je achter dat soort zaken te verbergen. Het gros van de KKK bijeenkomsten verliep vredevol. Het gros van de BLM protesten verloopt vredevol. Het gros van wapenbezitters gebruikt dat wapen niet om onschuldigen neer te schieten. Dus dat is allemaal ook oké? Natuurlijk niet. Het gaat juist om de negatieve uitwassen die het verpesten voor de grote groep.

28 september 2020 om 15:48

@misseva88 je doet de hele dag levensgevaarlijke dingen.95 van het eten uit de supermarkt is k***verwekkend. Neem jij deel aan het verkeer? Je kunt je nog zo netjes gedragen maar toch dood gereden worden. Loop jij op de trap? Je zult niet de eerste zijn die valt en zn nek breekt. Sommige mensen zijn zo bang voor de dood dat ze vergeten te leven. en nee, ik zou het dropje laten liggen., omdat je er te weinig voor terug krijgt. Maar als ik 50 jaar lang een mooi leven kan hebben en dan houdt het op, doe ik dat liever dan 90 jaar lang opgesloten zitten in een kooi, zodat me maar niks overkomt. En waarom gaan we dan niet elk jaar van september tot maart in lockdown? Dat scheelt in Nederland zo'n 8000 griepdoden en wereldwijd zo'n 600.000 griepdoden. Of is dat de moeite niet?

28 september 2020 om 16:08

Het is alleen vervelend dat jij niet de enige persoon in Nederland bent. De regering moet maatregelen nemen voor de gezondheid van heel Nederland. Zoals de vrijheid van meningsuiting geldt voor mensen die op de rand praten, geldt het recht op een zo goed mogelijke gezondheid ook voor mensen in de risicogroepen. De reden dat we kinderen in Nederland vaccineren is om een virus in de hele samenleving uit te roeien, om zo de kwetsbaren die een dergelijk vaccin niet aan kunnen te beschermen tegen de aanwezigheid van een ziekte als polio.

28 september 2020 om 16:22

Je bent je er van bewust dat de maatregelen de gezondheid meer schaden dan bevorderen? Oh nee, want voor jou is gezondheid enkel maar corona, corona, corona. Heerlijk leven moet dat zijn.

28 september 2020 om 17:05

Nee, gezondheid is ook de schade die ondervonden wordt doordat er allerlei operaties uitgesteld moeten worden omdat ziekenhuizen weer volstromen. Je weet wel, datgene wat we kunnen voorkomen/vertragen als we ons allemaal aan de maatregelen houden.

28 september 2020 om 15:53

Zouden mensen die keuze dan niet zelf mogen maken in plaats van dat dit allemaal opgelegd moet worden? Fundamentele mensenrechten voor langer dan een halfjaar opgeven voor (de illusie van) een klein beetje veiligheid.

28 september 2020 om 16:03

Mogen mensen zelf bepalen of ze hun koplampen aan doen in de auto? Mogen mensen zelf bepalen of ze dronken achter het stuur kruipen? Je leeft niet alleen in een samenleving. Jouw acties kunnen anderen schaden. We hebben in Nederland een rookverbod in algemene ruimtes, niet om mensen te pesten maar om mensen te beschermen die last van die rook krijgen. Daarom worden er ook maatregelen genomen om mensen te beschermen van dit virus. Volkomen in lijn met het Internationaal Verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten. Dus wat dat betreft voldoet de overheid gewoon aan de mensenrechten van Nederlanders.

28 september 2020 om 16:14

Exact. Om Benjamin Franklin te quoten: Any society that would give up essential liberty to obtain a little security will deserve neither and lose both.

28 september 2020 om 16:20

Echt, al die maatregelpleiters en dociele volgers kunnen alleen maar met kromme vergelijkingen komen. Nee, de volksgezondheid moet men waarborgen rekening houdend met het totaalplaatje. Dat gebeurt allang niet meer. Het is nog niet te laat om kritisch te worden. Beter nu je voor je kop slaan dan over een jaar. Als je geluk hebt.

28 september 2020 om 17:04

Kromme vergelijkingen? Welnee. Het zijn voorbeelden van maatregelen die genomen worden waarin mensen opgedragen wordt op een bepaalde manier te handelen om de volksgezondheid te verbeteren. Bovendien, dan doe je toch lekker aangifte joh? Laat de rechter maar lekker toetsen of de overheid buitenproportioneel is in het afkondigen van maatregelen. Je bent er kennelijk enorm van overtuigd.

28 september 2020 om 17:29

En zo kritisch worden als jij? Het enige wat jij doet is alles ontkennen en nog meer onzin de wereld in te helpen. Jij presenteert jouw mening als absolute waarheid. Degene die het beleid bepalen, onderbouwen de maatregelen ieder geval nog. Jij bent simpelweg de zoveelste complotdenker. Maar ja, in 2020 kan iedereen door wat tactisch copypasten, zijn eigen feiten maken.

och jongens toch. Dit zijn algemene maatregelen, daar valt het voetbal ook onder. Dus niet specifiek voor voetbal. Voetbal staat niet boven de rest van Nederland.ik ben het verder niet eens met de regels, maar heeft niks met voetbal te maken.

Ik wil de mensen die denken dat ze het beter weten vragen om eens te kapen met die onzin! Mensen die er voor geleerd hebben en de verantwoordelijkheid dragen nemen beslissingen in het belang van alle Nederlanders. Er zijn (ook hier) veel mensen die denken dat ze het beter weten, maar op basis waarvan? Omdat je je strikdiploma hebt gehaald op de basisschool? Volg gewoon de richtlijnen zo goed mogelijk, dan zijn we ook weer het snelst van al deze maatregelen af. Ik wordt ontzettend moe van de 'ja maar' mentaliteit in Nederland.

28 september 2020 om 16:18

Mensen zoals jij zijn het allergrootste probleem. Dat jij zelf niet in staat bent om kritisch na te denken, en een dusdaning slap karakter hebt dat je jezelf niet uitspreekt als je twijfels en vragen heb , is exact de reden waarom de wereld vandaag de dag is wat het is.

28 september 2020 om 16:50

Jij noemt dat een slap karakter, dat mag. Maar omdat ik iemand volg die ergens voor heeft geleerd en verantwoording draagt, heb ik een slap karakter en vorm ik het allergrootste probleem? Ik heb nergens gezegd dat ik geen vragen heb, maar er zijn al heel veel vragen gesteld en beantwoord. Maar mensen die ondanks al die antwoorden en uitleg nog steeds denken dat ze het beter weten, dat vind ik pas een probleem/bedreiging. Als jij thuis een c.v. monteur laat komen, om maar even iets te nomen, dan ga je toch ook niet heel de tijd achter hem staan om te roepen dat hij het allemaal verkeerd doet en dat het anders moet?

28 september 2020 om 17:02

Het is gewoon heel gevaarlijk om blindelings iets of iemand te volgen. Er zijn namelijk meer mensen die er voor hebben gestudeerd en die komen tot hele andere conclusies. Juist daarom is het van cruciaal belang dat er constant zeer kritisch naar wordt gekeken en er heel veel vragen worden gesteld. Jij zegt dat veel vragen zijn beantwoordt, maar dat ben ik het niet mee eens. Er zijn enorm belanrijke vragen die nog steeds schreeuwen om een duidelijke reactie. Het gaat vooral om emotie op dit moment.

Sjongejonge wat hebben die journalisten soms toch een bord voor hun kop. Alle maatregelen worden opgeschaald, niet alleen bij voetbal, maar ook bij de horeca, werkgevers, reizen etc. Volgens mij is voetbal nog steeds gewoon (de belangrijkste) bijzaak. Ik denk dat die sportjournalisten wat te lang in hun (al dan niet door corona geïnstigeerde) bubbeltje hebben gezeten.

Het kabinet maakt zichzelf al langere tijd belachelijk, maar dit is wel weer de overtreffende trap. Er gebeurd niks in het stadion en er is geen enkele besmetting af te leiden aan een stadionbezoek. Als het kabinet draagvlak wil krijgen voor de maatregelen, doe dan wat je moet doen. Stop het vliegverkeer voor niet noodzakelijke reizen. Sluit de grens voor niet noodzakelijke reizen. Werk thuis tenzij dit echt niet anders kan. Verbied het winkelen voor gezinnen en sta maximaal twee personen toe in een winkel. Ov gebruik alleen als het essentiëel is met mondkapje.

Eerst dacht ik nog: bedankt Feyenoord en Willem II, maar ik ga er nu maar vanuit dat deze maatregelen deel uit maken van een totaalpakket. Het is natuurlijk niet alleen het stadionbezoek, maar ook het reizen er naartoe, drankje, hapje, enz. Toch klote, volgens mij zou PSV nu twee keer thuisspelen en dus nog enige inkomsten hebben. Ook voor de seizoenkaarthouders die nu weer wedstrijden moeten missen. Maar goed, de maatregelen zijn nodig, het aantal besmettingen lopen rap op. Ik heb zelf eind maart Corona gehad en ben nog steeds niet hersteld. Blijf een beetje hangen op 60. Stay safe allemaal!

Belachelijk. Gelukkig woon ik niet meer in Nederland. Ik heb het zelf gehad. Gewoon een heftige griep. Nu genoeg anti stoffen voor immuniteit. Laat de bejaarden en zwakkeren binnen en dan kan de rest zijn ding doen. Is in Israël ook zo gedaan. Gewoon gezond leven goed eten en sporten.

Er wordt veel contactonderzoek gedaan. Als daaruit blijkt dat voetbalwedstrijden in de buitenlucht een belangrijke besmettingshaard zijn dan is deze regel terecht. Als dit niet zo is dan niet. Vrij simpel.

Ach flikker op, voetbal wordt niet specifiek geraakt. Draai het maar om, waarom zou je voetbal een speciale behandeling geven? Meer dan terecht dus dat ook het voetbal geraakt wordt door de maatregelen. Het is even niet anders.

Ik sta voor 100% achter het coronabeleid van het kabinet, ja corona zelf is misschien minder schadelijk als men denkt maar de ic bedden allemaal bezet raken dan hebben we met z'n allen een groot probleem en deze nieuwe maatregelen gaan dat hopelijk voorkomen.

Is gewoon een hele realistische beslissing van de overheid. Ze hebben de kans gegeven om publiek toe te laten. Helaas hebben enkele wedstrijden laten zien dat dit niet kan. De reporters kunnen zich beter druk maken over de verantwoordelijkheid van de supporters in die wedstrijden dan over de overheid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren