Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Theo Janssen ziet dissonant in Ajax-opbouw en pleit voor wissel

Laatste update:

Ajax was zaterdagavond met 2-1 te sterk voor Vitesse. De overwinning werd over de streep getrokken ondanks dat de Amsterdammers meer dan een helft met een man minder speelden. Mohammed Kudus maakte een uitstekende indruk, vindt Theo Janssen. De oud-middenvelder is diep onder de indruk van de kwaliteiten van de aankoop, terwijl hij een stuk minder lovend is over Quincy Promes als nummer tien. Janssen denkt dat de Oranje-international beter tot zijn recht komt op een andere positie, zo laat hij zondagavond weten bij het televisieprogramma Studio Voetbal.

Na het vertrek van Donny van de Beek naar Manchester United heeft trainer Erik ten Hag gekozen voor Promes op de nummer tien-positie. De Oranje-international was zaterdagavond tegen Vitesse voor het eerst trefzeker. Toch vindt Janssen dat Promes niet de juiste nummer tien is voor Ajax. “In het voetbal zelf, dus als Ajax aan het opbouwen is, doet hij helemaal niet mee. In de laatste dertig, veertig meter is hij supergevaarlijk. Dan komt hij voor de goal en creëert hij kansen voor zichzelf. In de eindfase Promes op tien: prima. Maar daarvoor? Als Ajax wilde opbouwen misten ze gewoon een extra voetballer.”

GELUID AAN ???? Daley Blind gaat na de zege tegen Vitesse even langs diens kleedkamer en roept dan DIT! ??

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 26 september 2020

Janssen ziet Promes liever op een andere positie spelen, maar vraagt zich dan wel af welke speler uit het team van trainer Erik ten Hag moet verdwijnen. “Het probleem is dan wel: wie haal je eraf? Labyad is nu een paar keer geslachtofferd vanuit de spits. Hij heeft wel een goede voorbereiding gedraaid”, aldus de oud-Ajacied. “Ik zou het liefst Tadic in de spits willen zien, Promes vanaf links en Antony vanaf rechts. En dan misschien wel gewoon Jurgen Ekkelenkamp erbij op het middenveld, want ze missen echt een voetballer op het middenveld.”

Janssen zag dat Vitesse zaterdag goed uit de startblokken schoot. “Ik vond Vitesse heel goed beginnen. Je zag dat Ajax het daar heel moeilijk mee had”, vervolgt hij, om vervolgens de complimenten uit te delen aan Kudus. “Dat is écht een goede speler. Hij is heel bepalend voor hoe Ajax nu speelt. Edson Álvarez staat daarnaast en in balbezit heb je niet heel veel aan hem, die speelt de bal breed of terug. Ze hebben hem gehaald als verdediger en hij speelt nu op het middenveld. Verdedigend is hij prima, maar aan de bal is het niet heel goed.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Labyad heeft het goed gedaan gedurende de voorbereiding. Hij heeft pech gehad dat Ajax in de eerste 3 wedstrijden, 2 keer rood heeft ontvangen en dat hij de kind van de rekening werd In de competitie. In tegenstelling tot vele anderen snap ik de keuze van Ten Hag om hem in de basis elf te laten starten. Maar toch.. het is allemaal net niet het niveau wat je verlangt van een aanvaller van Ajax.. de paasjes, de techniek.. ik geloof in Zaka, maar hij zal het nu wel echt moeten laten zien de komende 2-3 wedstrijden en anders Tadic gewoon weer in de punt. Ik heb ook het gevoel dat Tadic zich irriteert om aan de zijkant te spelen, hij wil liever in de spits spelen.

28 september 2020 om 00:07

Labyad kan je ook prima rouleren. Volgens mij zeer bruikbaar in 80 procent van de potjes in de Eredivisie. Voor de topclubs in de CL is hij denk ik te licht maar misschien kan hij me verrassen.

28 september 2020 om 00:10

Helemaal mee eens, maar denk jij dat die jongen daarvoor de juiste instelling heeft? Wellicht dat hij nou denkt dat hij basisspeler is en geen stapje meer terug wil doen.

28 september 2020 om 00:14

Ik vind hem zeer volwassen overkomen dit jaar. Het lijkt alsof zijn goede band met Ziyech hem goed heeft gedaan. Hopelijk blijft dat inderdaad zo, ook als hij er even niet in staat. Positive vibes.

28 september 2020 om 10:40

Labyad heb ik nog nooit negatief gehoord over zijn plek bij Ajax. Ook niet toen hij 95 procent van de wedstrijden op de bank zat. Ik kan wel van die jongen genieten, zit tegenwoordig een goede kop op.

28 september 2020 om 10:40

Labyad heb ik nog nooit negatief gehoord over zijn plek bij Ajax. Ook niet toen hij 95 procent van de wedstrijden op de bank zat. Ik kan wel van die jongen genieten, zit tegenwoordig een goede kop op.

28 september 2020 om 12:08

Eigenlijk al sinds hij bij Utrecht speelt. Lijkt als mens ontzettend te zijn gegroeid sinds het PSV/Sporting debacle.

Ajax heeft op dit gewoon een probleem met de nummer 10 positie. Promes is een linksbuiten, Kudus is een 8 en Labyad komt kwaliteit te kort om er te spelen. Je hebt gewoon niemand in de selectie wat een echte 10 is. Er moet imo nog iemand bij komen want de selectie is totaal niet in balans. Hoop ook dat Ajax volgende week een wereldpot speelt zonder Alvarez, zodat Ten Hag eindelijk ziet dat hij een dissonant is op het middenveld.

28 september 2020 om 00:04

Totaal niet in balans? Het was gisteren toch echt best prima ondanks die 10man. Ekkelenkamp verdient meer kansen. Alvarez eruit laten en Martinez naast Kudus.

28 september 2020 om 00:17

Dus jij zegt een middenveld dat bestaat uit Kudus-ekkelenkamp-martinez? Zou ik niet eens een gek idee vinden

28 september 2020 om 00:28

Ik denk wel dat Ajax de meeste wedstrijden met dat middenveld zou moeten kunnen spelen. Alvarez moet weer even banken, misschien zou hij nog een plekje in de verdediging kunnen krijgen. Wil hem niet al te hard afschrijven namelijk.

28 september 2020 om 08:01

Niet mee eens. Met Martinez en Kudus heb je 2 linkspoten op de dubbele zes. Vrij vervelend met sliding smaken en snel naar links moeten openen. Zou gaan spelen met kudus en ekkelenkamp op de dubbele zes, waarbij ze afwisselen wie opkomt en wie de balans bewaard en Lang op 10. Dat is namelijk een tien die bij gebrek aan lef op de vleugel wordt gebruikt. Gravenberch kan ook nog ipv ekkelenkamp of kudus en Alvarez moet gewoon back up cv (leuk die snelheid van Timber, maar Ajax wordt gewoon te kwetsbaar bij standaard situaties en hoge voorzetten, helemaal toen Dest en Timber de rechterkant bewaakte).

28 september 2020 om 00:08

Als er 1 trainer is die Labyad wel goed genoeg laat zijn voor de nr 10 positie is het Ten Hag wel, ik zou hem daar de kans geven en dan idd Tadic in de spits en Promes vanaf links.

28 september 2020 om 00:30

Eens! Labyad is ook van nature een middenvelder. Gewoon uitproberen de komende wedstrijden. Dan kan Promes en Tadic ook weer op hun vertrouwde positie. Dan gaat het denk ik pas echt lopen bij Ajax.

28 september 2020 om 00:19

En Tadic op 10.en dan Traore of Labyad in de spits? Promes LB en Anthony RB.

28 september 2020 om 00:28

Ik vind de voornaamste disbalans het centrum van de verdediging. Zeer kwetsbaar. Blind en Schuur beide rete traag. Blind compenseert wel een en ander met zijn ervaring. Maar zie hem liever op zes dan Alvarez. Die is opbouwend 0. Tis niet anders, maar een degelijke cv zal je van buiten moeten halen

28 september 2020 om 02:13

Schuurs schijnt 1 van de snelste spelers van de selectie te zijn.

28 september 2020 om 11:55

Blind is net zo traag op het middenveld dus nee laten we dat maar niet doen. Tenzij je graag Ajax zwakker ziet worden natuurlijk. Timber viel eergisteren ook fantastisch in. Lekker vertrouwen op je eigen talenten in plaats van altijd te willen kopen.

28 september 2020 om 12:47

Leuk en aardig, maar Timber is een dwerg voor een centrale verdediger. Alvarez is net zo traag maar kan 0,0 opbouwen. Dus wat zie je dan liever?

28 september 2020 om 02:12

Ajax speelt al jaren zonder echte nr 10 maar met een schaduw spits. Vd beek was dat als hij daar speelde en nu is Promes dat. Het verschil is dat een schaduwspits veel maar naar de spits toe speelt en in de gaten duikt die de spits trekt terwijl een 10 dichter bij de andere middenvelders speelt en zich met de opbouw bemoeit. Ten hag heeft veel succes met dit systeem dus zou niet weten waarom hij het ineens moet veranderen. Als hij het al verandert zou ik met de punt naar achter gaan spelen met kudus en gravenbergh voor Alvarez en dan Promes op links en Tadic in de spits.

28 september 2020 om 05:42

Ja het zal voor Ajax zeker lastiger worden. Ziyech weg is huge en dan nog Donny erbij. Dat gaat wel gevoelt worden, zeker Europees straks. Maar de beste formatie is toch gewoon, Voorin, Neres, Tadic, Antony. Promes als valse 10, die over Tadic heen kan gaan. Kudus erachter met Martinez die wat lager speelt. Dit lijkt me het beste. Labyad is leuk voor op de bank en Alvarez als je een stofzuiger nodig hebt, plus vind hem toch meer een centrumverdediger.

28 september 2020 om 07:51

Alvarez dissonant? Heeft een goede voorbereiding achter de rug en speelt gewoon echt sterk, dus hoe kom je hierbij? Bovendien speelt Promes lekker op 10 en heeft Ekkelenkamp ook zijn visitekaartje afgegeven. Niet zo zeuren mensen, Ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen en gaat ook in europa wederom verbazen. Kudus en Anthony zijn een lust voor het oog.

Ekkelenkamp greep gisteren wel z'n kans inderdaad. Het hangt ook een beetje af wie je tegenstander is, Labyad kwam in de voorbereiding weer lekker uit de verf. Alvarez heeft voor nu z'n kans wel gehad en zou ik lekker voor de breedte laten. Martinez naast Kudus posteren en je bent een stuk verder.

28 september 2020 om 00:08

Ik geloof in Ekkelenkamp bij Ajax dit jaar. Ik ben geen fan van Alvarez en Gravenberch. Laat hem maar lekker op het middenveld speler, beetje als een ‘knecht’ op het middenveld om de andere twee te ondersteunen.

28 september 2020 om 09:08

Ekkelenkamp is nog groen achter de oren; hij moet nog volwassen worden. Als je met 1-0 voorstaat en je krijg de keuze om de bal van bijna de achterlijn aan de rechterkant van het doel met binnenkant rechts in te schieten of om de bal af te leggen op een van de twee vrijstaande spelers, dan gaat het groentje voor eigen succes. Een volwassen speler gooit de wedstrijd op slot door af te spelen.

28 september 2020 om 11:59

Wat een droevige reactie! Ekkelenkamp heeft speciale kwaliteiten. Hij heeft een neusje voor de goal, kan goed koppen, heeft uitschuifbare benen. Hij kan spelers omver gooien Hij is vrij technisch ook al zou je het niet zeggen als je hem ziet. Dat hij die goal niet maakte was gewoon domme pech. Beetje jammer om iemand daar op af te rekenen. Ik zie elke wedstrijd wel een moment dat Promes of Tadic of wie dan ook hem af had kunnen spelen aan iemand die er beter voor staat.

28 september 2020 om 12:21

Hoezo een droevige reactie? Het is toch waar wat ik zeg of heb jij iets anders gezien. Die bal was uiterst moeilijk om met rechts te maken en hij had twee alternatieven wat een zeker doelpunt zou zijn. Een mooie assist is vaak mooier dan een doelpunt en dat zou hier van toepassing zijn. Mocht je deze wedstrijd hebben verloren, dan was dit een key moment in mijn ogen.

Haha daar gaan we weer. Promes doet het heel erg goed op 10. Een moderne nummer 10 die meters maakt, weet wat aanvallen is, wat verdedigen is, een steekbal heeft, kan creeren voor hemzelf en zijn medespelers. Een nummer 10 die ik ook gisteren weer als het nodig was in zn eigen strafschop gebied zie meeverdedigen. Niet schijnverdedigen maar echt fysiek. Een nummer 10 die druk kan zetten. Een nummer 10 waardoor ons middenveld eindelijk geen gatenkaas meer is. Wat heerlijk dat we daar nu zo een topper hebben rondlopen. Theo moet proberen authentiek te blijven en zich niet laten beinvloeden door Pierre van Hooijdonk. Ik vraag me af wat Theo van Thomas Muller als nummer 10 vindt? Die kan namelijk stukken minder goed voetballen dan Promes maar staat daar voor een bepaalde reden. En dan Ekkelenkamp als alternatief noemen. Mag ik even heel hard lachen.

28 september 2020 om 00:24

Promes mist de voetbalintelligentie , de techniek en het gevoel voor positie voor een nummer 10. Zijn kracht is juist dicht bij de goal opduiken. LB is zijn positie.

28 september 2020 om 02:15

Hij speelt ook niet als 10 maar als schaduw spits. Zo speelt ajax al jaren. Dus dan is Promes precies in zijn kracht.

28 september 2020 om 02:50

Wou net zeggen je speelt toch met een dubbel 6. Is gewoon hetzelfde als met Donny, en dan is Promes dwingender aanwezig. Met Neres 100% fit kunnen die 2 mooi afwisselen zoals vorig jaar, mensen vergeten snel maar dat liep gesmeerd. Martinez hoort er ook gewoon in!

28 september 2020 om 05:44

Precies, want Tadic zakt in als spits, creeert gaten en daar kan Promes dan in duiken. Hij is niet die echte nr 10.

28 september 2020 om 07:07

Tadic staat niet in de spits SocioFan1, die staat linksbuiten. Maar verder wel waar wat je zegt dat Ajax niet met een spelverdeler op 10 speelt maar meer met een extra valse spits. Dat deden ze met Donny al en dat doen ze nu met Quincy nog.

28 september 2020 om 00:26

Aah, daar is'ie! Ik vroeg me al af wie je volgende slachtoffer zou worden na het vertrek van Donny, het is Jurgen Ekkelenkamp geworden. Ik heb het idee dat jij vooral kijkt naar het individu en je geen zicht hebt op het totale plaatje van schakels waarin Ajax functioneert. Jij bent een Real Madrid man, die alleen maar individuele toppers op iedere (belangrijke) positie wil hebben. Zo werkt dat niet bij Ajax. Ajax is een aan eengeschakelde ketting van balans, dat was zo in de jaren '70, in de jaren '90 en dat bleek in 18-19 weer. Spelers die individueel zich niet zouden kunnen meten met Real Madrid (schone, De Wit, voor jou zeer zeker ook Donny) waren keer op keer die spelers in maagdelijk wit te snel af. Ajax is een voetbalmachine. Promes is totaal niet geschikt op 10, dat bleek gisteren. Promes moet de diepte zoeken, zoals hij dat in combinatie met Ziyech weergaloos deed. Ekkelenkamp zorgde na zijn inbreng voor die extra dynamiek die Donny ook kon geven. Theo blijkt er wel iets meer zicht op te hebben en de enige waarom ik hier altijd hard moet lachen, ben jij.

28 september 2020 om 02:18

Hahaha ik moet weer hartelijk lachen om jouw. Promes speelt in het huidige systeem als schadyw spits net zials vd beek dat deed. De laatste keer dat ajax met een nummer 10 speelde kan ik mij niet herinneren Onder Jol denk ik hahaah

28 september 2020 om 03:01

Ekkelenkamp is gewoon een goede speler net als Ryan een goede wordt. Maar ik zie het wel anders.. Promes speelt gewoon hetzelfde als Donny, Donny was slimmer maar ook onzichtbaar soms. Promes scoort vaker, speelt meer in de bal maar heeft genoeg diepte in zijn en de disbalans ligt imo bij de dubbel 6. Dat blok moet beter. Martinez met Kudus samen heb je gelijk meer voetbal en dynamiek. Neres fit, kan die mooi afwisselen met Promes achter de spits. Tadic gewoon spits, Antony van rechts. Labyad op de bank. AlVarez en Labyad zijn de dissonanten niet Promes! En of hij van links of achter de spits komt maakt niet uit.

28 september 2020 om 12:17

Dan heb je wel echt een kort termijn geheugen als je niet meer weet dat Donny vorig seizoen vaak als 8 speelde en Ziyech als 10. Of je vond Ziyech als schaduwspits spelen, maar dan snap je niet wat beide posities inhouden. Pas na blessures voorin en ook van Ziyech speelde hij weer een tijdje op rechtsbuiten voor de corona stop.

28 september 2020 om 09:58

Als ik jouw verhaal lees, is Promes een perfecte nummer 10! Dat is hij verre van. Ik heb hem nog nooit een steekbal zien geven, hij mist overzicht en voetbalintelligentie. Hij moet gewoon als winger spelen, dat ziet heel voetballend Nederland, behalve jij en Ten Hag

28 september 2020 om 12:15

Muller stuk minder voetballen? Hahaha Ik nam je post bijna serieus, totdat ik dit las.

Ten Hag geeft Promes de kans op 10, waarom niet Neres de kans geven op 10 zodra die weer top fit is. Beter aan de bal dan Promes, en los van acties maken is hij in de combinatie ook niet verkeerd.

28 september 2020 om 07:28

Omdat Neres een pure aanvaller is.zet gewoon Kudus er neer. Dat is een echte nr 10

28 september 2020 om 09:39

Ajax speelt met een schaduw spits op 10... Al jaren lang..

28 september 2020 om 09:41

Vorig jaar stond Zyech daar toen iedereen fit was

Echt word soms zo moe van dat ouderwetse gezwam. Gewoon van de duidelijk beste 11/12/13 spelers een team van maken. Onana, Nous, Schuurs, Blind, Nico, Kudus, Martinez, Promes, Neres, Tadic, Antony. En dan heb je een sterke bank waar als Dest weggaat je nog een verdediger moet halen, en ik zou een spits halen want Labyad is geen spits leuke backup..

Tja, Ten Hag is een meester spelers op de verkeerde plaats te zetten. Iets in verband met teambelang. Als ik Ajax was zou ik hem (ten Hag) zo snel mogelijk vervangen. Wartaal uitslaan en het middenveld na meer dan een jaar niet op orde hebben, getuigt niet van vakmanschap. Om over de op zijn initiatief gehaalde spelers, waaronder Labyad en Marin, maar te zwijgen. Hij acteert een toptrainer, maar heeft het gewoonweg niet in de vingers. Over Promes en Alvarez op het middenveld is iedere voetbalkenner het wel eens: niet (meer) doen. Alvarez is gewoon een halve miskoop en Promes geen nummer tien. Eigenlijk ook een beperkte speler die floreerde bij de ingevingen van ene Ziyech. Daarna weer op zijn normale niveau. Af en toe een goaltje meepikken, maar laten we eerlijk zijn, hij heeft niet het technisch niveau dat b.v, een Kudus, Tadic, Antony of zelfs Ekkelenkamp en Lang hebben. Ook de lompe Traore hoef je niet meer op te stellen. Veroorzaakte met zijn onvermogen in de laatste minuut tegen Vitesse, op een gevaarlijke plaats nog een vrije trap, dus kans voor Tannane. Bal ging net naast, maar voor hetzelfde vliegt die er nog in. Vrij vertaald: hij is in de spits een brekebeen en verdedigend een gevaar voor eigen doel. Daarnaast zal Ajax na al die geld opleverende verkopen toch echt de selectie moeten versterken. Je moet namelijk nog rekening houden met het feit dat Blind wel eens voortijdig moet stoppen - is nog lang niet de oude - en dat Tagfiaglico en Onana nog kunnen vertrekken. Worden er dan wedstrijden van Ajax afgelast in verband met te weinig spelers??;-)))

28 september 2020 om 12:25

Haha, Ajax speelt voor het eerst in vele jaren weer overwegend goed voetbal de laatste 2 jaar, en het is tijd om hem te vervangen. Koekoek. Mag ik je even herinneren aan hoe het spel was onder Keizer, Bosz, Frank, Jol, Van Basten en Blind is geweest? Ik kan je wel helpen herinneren. Keizer speelde overwegend nog wel leuk voetbal maar is echt slachtoffer geworden van het management, Bosz was super aanvallend en entertaining, maar verdedigend echt een drama. Frank had de eerste 1,5 jaar goed voetbal, maar daarna werkelijke kut selecties waar niets in zat qua voetbal, met toppers als Lukoki, De Sa en Sana allen in de CL. Jol was het alle ballen op Pantelic die doorkaatste op Suarez in de hoop dat die wat er van wist te maken. En dan begin ik nog niet over zijn technische beleid wat hij in handen had met spelers als Luque, Atouba en Urzaiz. Van Basten en Blind zijn om vrij duidelijke redenen ontslagen.nee echt een top idee om terug te gaan naar die tijdperken. Dit huidige voetbal is geen toevalstreffer he. Ten Hag wist met nagenoeg dezelfde selectie als Bosz en exact dezelfde selectie als Keizer ineens erg goed, gebalanceerd voetbal te spelen. Combineer dat met het uitstekende technische beleid en financieel zelf ontwikkelde daadkracht en je hebt de formule van de huidige uitkomst.

28 september 2020 om 15:36

Een gotspe dat Ten Hag met hetzelfde materiaal veel meer heeft gepresteerd. Die verloor bijna twee kampioenschappen, waar Frank de boer er vier won met onvergelijkbaar materiaal. Nu was ik geen fan van de laatste 2/.3 jaren onder de Boer, maar die presteerde dus prima. Bosz met flair en ook met minder materiaal de EL finale gehaald, dus ook niet mis. Daarnaast, niemand weerlegt het feit dat hij (ten Hag) al meer dan een jaar het middenveld niet op orde heeft. Dat is toch niet te veel gevraagd? Al verbaast het mij niet na al die flaters, foutieve wissels, spelers oververmoeid en geblesseerd terug na een trainingskamp. Te veel om op te noemen, maar je moet het wel willen zien. En natuurlijk speelt Ajax af en toe leuk voetbal, maar met deze gemankeerde selectie (overmars) breek je geen potten in de CL. Maar we blijven hopen op de inkomende transfers....

28 september 2020 om 17:22

Een gotspe? Je realiseert je dat Ten Hag halverwege het seizoen het overnam van Keizer en vervolgens slechts 2x verloor in de competitie met echt veel beter voetbal dan onder zijn voortgangers? Hij verloor helemaal niet 2x bijna kampioenschappen, waar haal je dat vandaan? Ten Hag presteert uitstekend met een schitterende palmares tot nu toe bij Ajax. Bosz is geen kampioen geworden overigens, en is tactisch in de finale volledig overklast. Daarnaast ook volledig oneens dat het middenveld al meer dan een jaar niet in balans is. Dat de uitvoering soms niet goed is, is wat anders. Maar de ideeen erachter zijn correct. De punten die je vervolgens aanhaalt zijn losse flodders, dat zegt niet veel. Welke foutieve wissels, welke spelers oververmoeid? Welke flaters? En wat mankeert er precies met de selectie?

28 september 2020 om 12:26

Nou, gelukkig ben jij niet degene die deze beslissingen neemt. Daar zijn de meeste Ajax-supporters heel blij mee! Geloof me! Ten Hag is de meest succesvolle trainer sinds Van Gaal weg is en jij wilt hem weg hebben. En dat komt niet alleen door de spelers, maar ook door de trainer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren