Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi haalt uit naar Barcelona bij emotionele boodschap aan Suárez

Laatste update:

Lionel Messi baalt enorm van het vertrek van Luis Suárez bij Barcelona. De 33-jarige spits laat de Catalaanse grootmacht na zes jaar achter zich voor een dienstverband bij Atlético Madrid. Messi neemt op Instagram op emotionele afscheid van zijn boezemvriend. Tegelijkertijd steekt de Argentijn zijn teleurstelling over de gang van zaken bij Barcelona niet onder stoelen of banken.

"Ik was al bezig om te wennen aan het idee", begint Messi. "Maar nu ik de kleedkamer binnenloop, komt het echt hard aan. Hoe moeilijk het zal worden om de dagen niet meer met jou te spenderen, zowel op het veld als daarbuiten. We gaan de speciale momenten met elkaar missen. Het waren vele jaren, vele vrienden, vele etentjes... Ik ga veel momenten nooit vergeten."

Dit bericht bekijken op Instagram

Ya me venia haciendo la idea pero hoy entre´ al vestuario y me cayo´ la ficha de verdad. Que difi´cil va a ser no seguir compartiendo el di´a a di´a con vos, tanto en las canchas como afuera. Los vamos a extran~ar muchi´simo. Fueron muchos an~os, muchos mates, comidas, cenas... Muchas cosas que nunca se van a olvidar, todos los di´as juntos. Va a ser raro verte con otra camiseta y mucho ma´s enfrentarte. Te mereci´as que te despidan como lo que sos: uno de los jugadores ma´s importante de la historia del club, consiguiendo cosas importantes tanto en lo grupal como individualmente. Y no que te echen como lo hicieron. Pero la verdad que a esta altura ya no me sorprende nada. Te deseo todo lo mejor en este nuevo desafi´o. Te quiero mucho, los quiero mucho. Hasta pronto, amigo.

Een bericht gedeeld door Leo Messi (@leomessi) op

"Het zal gek zijn om je in een ander shirt te zien. Het zal nog gekker zijn om tegen je te gaan strijden. Je verdient het om te vertrekken zoals je bent: als een van de belangrijkste spelers uit de clubgeschiedenis. Je hebt geweldige dingen neergezet, als individu en als onderdeel van het team. Je verdient het niet om op deze manier eruit getrapt te worden door de club. Maar de waarheid is dat niets mij meer verrast op dit moment. Ik wens je het allerbeste toe. Ik hou enorm veel van je. Ik zie je snel, vriend", besluit Messi.

Donderdag ging Suárez op een persconferentie in op zijn vertrek bij de club van trainer Ronald Koeman. "Het was een gekke maand", aldus Suárez. "Er zijn veel dingen verzonnen in de media, er is veel gelekt naar de pers. Er kwamen veel verhalen voorbij die mij kwaad maakten. De club heeft veranderingen doorgevoerd en de coach rekende niet meer op mij. Ik had het belletje van Koeman al verwacht, want ik was gewaarschuwd door alle verhalen. Dit soort dingen moet je accepteren in de voetballerij."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik word er ondertussen bij Messi een klein beetje moe van. Wilt van alles eisen aan ‘sportproject’ en weet ik veel wat, maar ondertussen wel klagen dat Suarez weg moest en Neymar terug moest maar wel elk jaar een idiote hoeveelheid aan salaris wilt eisen. De vriendschap tussen Suarez en Messi was in het begin goed voor het team maar op gegeven moment werd het wel wat giftig. Elkaar bewust opzoeken, elkaar isoleren van de rest, nauwelijks kritiek op elkaar terwijl dat richting andere spelers vrij veel voorkwam.

25 september 2020 om 11:37

Hij klaagt ook niet dat Suarez weg moest maar op de manier hoe het is gebeurd. Hoe graag ik deze luie trage oliebol weg wou hebben. Het blijft je derde topscorer aller tijden die informeer je niet doormiddel van een telefoontje van 30 seconde dat hij moet vertrekken. Hier heeft Messi gewoon gelijk.

25 september 2020 om 11:46

Suarez was op vakantie. In Corona tijd. Dat Koeman hem dan belt om te vertellen wat zijn rol komend seizoen zal zijn, is normaal. Zou Koeman wachten totdat Suarez op de club terug was, dan zou Suarez het via andere kanalen vernomen hebben en dan was het ook niet goed.

25 september 2020 om 11:48

Lees even over de transfersaga en de rol van Bartomeu hierin. Zelfs toen Suarez al rond was met Atletico ging Bartomeu er nog bijna voor liggen.

25 september 2020 om 11:49

Je verwijt de club respectloos om te gaan met de derde topscorer aller tijden, maar noemt hem zelf een 'luie trage oliebol'. Hoe valt dat met elkaar te rijmen?

25 september 2020 om 11:51

Hij is een clublegende maar als speler een luie trage oliebol geworden. Kan toch?

25 september 2020 om 11:59

Speedy Suarez zat met messi in ibiza. Als koeman messi kan bellen voor afspraak fan kan ie dat ook met Luis

25 september 2020 om 12:03

@speedyafc hij zat op 2 uur rijden vanaf Barcelona. T was niet dat ie in Argentinië zat of zo.koeman had er heen kunnen rijden, of halverwege afspreken, Suarez had zelfs met Messi mee kunnen rijden, aangezien die ff terug kwam.

25 september 2020 om 12:23

Koeman behandelt Messi en Suárez exact hoe hij de andere spelers van de selectie zou behandelen. Kijkt naar het collectief ipv individu. Exact wat Barcelona nodig heeft. Voor de sterspelers even wennen, voor de continuïteit in de club fantastisch. Zeker omdat hierdoor ook andere spelers op gaan staan...

25 september 2020 om 12:50

@nederlanf79 In Corona tijd kan ik me voorstellen dat iemand niet zomaar eventjes ergens langs gaat. Verder kennen Koeman en Suarez elkaar geeneens. Ook is het niet Koeman die beslissingen neemt, dat doet de technisch directeur, samen met de directie. Al met al zie ik het probleem echt niet dat Koeman hem belde. Storm in een glas water.

25 september 2020 om 12:53

Alsof het verhaal beter zou zijn als Koeman hem persoonlijk had gesproken. En dan: kopje koffie, lekker kletsen en na een uur “oh by the way, je moet weg”?

25 september 2020 om 13:01

Ik vond het echt een overdreven emotioneel berichtje, doe dat persoonlijk ofzo...en natuurlijk Suárez, veel gescoord, maar 1 vd belangrijkste spelers in de clubgeschienis vind ik m niet. Zoveel heeft ie nou weer niet gewonnen met ze. En daarbij, wat is dit voor gekkigheid, de man is 33, mag Barca überhaupt wel doorselecteren van Messi of moeten ze gewoon door met al zijn vrienden. Dit jaar heeft de selectie niet gepresteerd, sterker nog tegen Bayern hebben ze aangetoond zwaar over the hill te zijn, in elke geval in deze combinatie. Ik vind (ook door corona) dat koeman dan nog teveel spelers aanhoudt, ik had van Alba tot Pique tot Busquests ook eruit gesodemieterd.

25 september 2020 om 14:06

Luie trage oliebol??!?? Gast je je t het over een van de beste spitsen van de afgelopen 10-15 jaar. Hoeveel heeft hij gegeven aan Barcelona man man man. Wat respect mag wel hoor hee

25 september 2020 om 14:45

die jongen heeft 13 prijzen met ons gepakt waarvan een CL en 4 keer kampioenschap. Laat ik voor nu de bekers achter wege

25 september 2020 om 16:58

Ze lagen zeker lepeltje aan lepeltje!? Schei toch uit, het is nooit leuk om slecht/negatief nieuws te mededelen, laatstaan te horen, plus het maakt echt niet uit hoe en zeker in het huidige Corona-tijd!!

25 september 2020 om 17:02

@varcalover: als je kijkt wat barca de afgelopen 20 jaar heeft gewonnen , is 4x de titel en 1x de CL mager. dat zijn ook de enige prijzen die gelden. supercups etc no body cares man. Dan hoor je niet bij de grootste spelers ever van Barca a. Dat zijn jongens als Messi, Xavi, Guardiola, Iniesta, Stoichkov en...koeman.

25 september 2020 om 11:39

Ik denk dat hij meer doelt op de manier waarop het gebeurt. Messi weet heus ook wel dat er aan alles een einde komt. Daarom wilde hij zelf ook vertrekken. Maar zonder corona had Suarez zeker en vast een veel mooier afscheid gekregen, daar ben ik zeker van. Zelfde geldt voor Rakitic.

25 september 2020 om 11:48

Voetbalwereld is keihard, dat is toch algemeen bekend. Er is duidelijk verteld dat er niet meer gerekend zal worden op Suarez. Mocht gewoon mee blijven trainen tot hij een nieuwe club vond, afscheidsceremonie (die zonder corona heus wel groots zou worden). Wat is dan het echte probleem hier nu? Want ik ben het eens dat Bartomeu er echt een enorme puinhoop van heeft gemaakt, maar deze vriendschap tussen Messi en Suarez was uiteindelijk een beetje een mankement aan het worden.

25 september 2020 om 12:34

Hoe had het dan anders gekund? Door Coraona was het seizoen extreem laat afgelopen. Na de CL kwart finale ging Suarez op vakantie. Dan komt er een nieuwe trainer, de directie en de TD besluiten dat veel oudere, erg dure spelers wegmoeten om geld vrij te maken voor vernieuwing op termijn. Koeman kiest ervoor Suarez te bellen voordat hij het via media te horen krijgt. Ik zie echt niet wat daar mis mee is.

25 september 2020 om 12:37

Ik weet het, en persoonlijk heb ik er ook geen problemen mee. Er moest een revolutie komen en het elftal was toe aan een enorme verandering. Daarna moeten ze niet klagen. Wil alleen maar zeggen dat ik het begrijp. De vriendschap hoeft geen mankement te zijn. Mensen ergeren zich aan dat omdat het niet meer liep, dat is de enige reden. Net zoals mensen zich ergeren aan Messi en zijn gebrek aan lopen op het veld. Dat doet ie altijd, maar omdat de ploeg niet presteert wordt meteen naar voren geschoven.

25 september 2020 om 11:48

Het blijft toch gewoon raar dat je je 3e clubtopscorer aller tijden via een telefoontje ff meld dat hij weg moet. Dat hij weg moet is zo gek niet, maar iets meer ‘respect’ was wel op zijn plaats. Ik vind het wel goed dat Messi zich nu eens duidelijk uitspreekt de laatste tijd. Bartomeu is een verschrikking voor de club Barcelona. Niet vergeten hoe hij een of ander vaag bureau inhuurde om oa Messi in de media naar beneden te halen hè.

25 september 2020 om 11:52

Eens dat Bartomeu een verschrikking is voor de club. Maar in de tijd van Covid, waar Suarez op vakantie was en Koeman moest beginnen met de selectievorming. Moest er dan gewacht worden tot Suarez terug was in Barcelona terwijl de media dan al van alles zou hebben gepubliceerd? Want dat zou ook niet netjes geweest zijn.

25 september 2020 om 11:53

Er kan toch ook niet gelekt worden naar de media?

25 september 2020 om 11:56

Mwah de clubleiding had denk ik al voor de vakantie besloten dat Suarez, Vidal en Rakitic plaats moesten maken. Dan had je hem ook meteen uit kunnen nodigen en het netjes vertellen. In plaats daarvan hebben ze Koeman daarvoor gebruikt.

25 september 2020 om 12:35

Hoe hadden ze het dan volgens jou moeten doen?

25 september 2020 om 12:56

Messi is nog steeds in dienst van Barcelona. Hij heeft zijn contract bewust getekend. Een beetje meer respect voor je werkgever mag wel.

25 september 2020 om 14:24

@barca0070 de media kan alleen publiceren als er wat gelekt wordt. En 3x raden wie daarvan verdacht wordt door barcagate? Juist maestro bartomeu zelf

25 september 2020 om 11:54

precies, als je zo close met elkaar bent, is het objectieve beoordelingsvermogen vaak ver te zoeken.barcelona is geen vriendenclub, maar een professionele voetbal organisatie (of dat zou het moeten zijn)

25 september 2020 om 13:32

Het lijken af en toe net mensen. Kom op het is een bericht uit emotie, lekker zo laten verder gaan met het leven!

25 september 2020 om 16:57

Ho ff hoor.hoe vaak heb jij Messi persoonlijk horen zeggen of schrijven over Neymar dat die terug moest.of over al die andere zogenaamde eisen?het zijn wel altijd "bronnen" binnen de club he, altijd roddelbladen.het valt mij op hoeveel onzin er wordt verteld, en mensen er maar mee omgaan alsof het feiten zijn.zolang ik Messi zelf al die dingen niet heb horen roepen, neem ik het met een korreltje zout!

Die Messi moet zich eens richten op het sportieve gedeelte ipv zijn werkgever continu zwart te maken.
Of probeert hij op die manier toch een vertrek te forceren!?

25 september 2020 om 11:38

Suarez is toch gwn verschrikkelijk behandeld door het bestuur? De man is een clublegende en moest per se vertrekken. Dat accepteerde hij en hij onderhandelde met atletico, waarna Bartomeu er bijna weer tussensprong.

25 september 2020 om 12:52

@damserdam Wel eerlijk blijven. Barcelona moest Suarez afkopen, hij wilde geld mee hebben. Dan wil je als Barcelona bestuur niet dat hij naar een concurrent gaat terwijl jij het grootste gedeelte van het salaris moet betalen. Suarez wilde bij Barcelona het volle pond blijven verdienen, maar is wel bereid voor minder dan de helft bij Atletico te spelen. Geeft ook te denken in deze Corona tijd.

25 september 2020 om 16:39

Daarom wilde hij het bedrag vangen zodat dat gecompenseerd wordt met het salaris dat hij nu gaat krijgen bij Atleti, wat veel minder is.

25 september 2020 om 11:42

Het laatste zou me niet verbazen.Wat het eerste betreft ben ik het volledig met je eens. Het komt allemaal ook wel heel sentimenteel over terwijl Messi niet bij een veteranenelftal van een amateurclub maar bij Barcelona speelt. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor alle partijen beter is als Messi wordt verkocht. Messi, Busquets en Pique hebben veel te veel macht gekregen binnen de club.

25 september 2020 om 11:46

Het sportieve gedeelte? Hij schiet al 15 jaar de hele La Liga aan gort hahahahaha

25 september 2020 om 16:41

Maar echt, ik als Real fan snap sommige reacties niet eens. Messi heeft voor mij alle recht om te zeggen wat hij wil over zijn club. De beste man is daar 20 jaar, en zoals je zegt is al 15 jaar bizar bezig betreft sport prestaties. Kom nou. Dit bestuur is gewoon belachelijk.

25 september 2020 om 11:49

Messi heeft toch gewoon een punt in deze? Suarez heeft 6 seizoenen alles gegeven voor de club en vervolgens wordt hij door middel van 1 telefoontje buiten gewerkt. Het zou niet meer dan normaal zijn wanneer dit op een normale / respectvolle manier zou gaan.

25 september 2020 om 12:58

Was je erbij? Wellicht dat Koeman hem belde en - zoals het hoort - het slechte nieuws gelijk meldde. Waarop Suarez ophing en/of geen zin meer had om te praten.

25 september 2020 om 13:56

Zo makkelijk die opmerking... "was je erbij". Belde zoals het hoort? Dus jij vind het ook maar prima als jouw baas je even op belt om te zeggen dat je niet meer nodig bent. Je kan dit op z'n minst toch even face to face met Suarez bespreken?

25 september 2020 om 14:55

Nee, maar ik ken de omstandigheden niet. Jij doet alsof het respectloos is gegaan zonder de details te weten. Vandaar mijn vraag of je erbij was. “Zoals het hoort” slaat op hert slechte nieuws direct melden, niet dat het per telefoon moet

25 september 2020 om 11:49

Het sportieve gedeelte bij Messi is al 15 jaar gedeelte dik in orde. Ook vorig seizoen waren zijn cijfers gewoon uitstekend voor normale stervelingen. Jarenlang gewoon meer dan zijn werk gedaan voor Barca, terwijl de club zelf vooral heeft lopen klootviolen. Dat is lang gemaskeerd omdat Messi maar bleef scoren en assists bleef geven. Als iemand heeft geleverd sportief en daardoor alle kritiek van de wereld op de club mag geven is het Messi.

25 september 2020 om 13:49

Ware het niet dat hij gewoon onder contract staat bij zijn werkgever. Kritiek niet via de media spelen (van beide kanten overigens).

25 september 2020 om 14:28

@makellele die station zijn ze voorbij bij barcelona. Het kritiek is ook niet richting barca als club. Maar richting bartomeu die overigens zelf heel veel naar de media lekt. Als je dat nog niet wist zou ik even Barcagate opzoeken mocht het je interesseren

25 september 2020 om 14:57

Daar ben ik mee bekend. Two wrongs don’t make a right. Messi kan hierboven staan en het wel chique spelen. Pas in de media kritiek geven als hij weg is.

25 september 2020 om 12:23

Klopt die messi is net een balotello. Nooit het potentieel eruit gehaald. Wel jammer want die kleine argentijn kan wel heel goed voetballen

25 september 2020 om 15:42

Wat praat jij nou allemaal
Weer? Hij doet dat al jaren. Mensen zoals jij zijn niet gewend dat Messi meer van zich laat horen over feiten die de hele wereld al weet.

Begin Messi ook zat te raken. Suarez en hij zijn ook verantwoordlijk voor deze bende. Op het veld zochten ze elkaar op waardoor een Griezmann niet rendeerde. Laten we maar niet beginnen over de verdedigende kwaliteiten van deze heren. Lopen rond als een stel oude opa’s voor een gigantisch salaris.

25 september 2020 om 11:39

Haha het Griezmann verhaal. Messi heeft Griezmann zo vaak voor de keeper gezet en er kwam bijna nooit een goal uit.

25 september 2020 om 11:45

Griezmann rendeert niet omdat Griezmann niet rendeert in een speelwijze waarbij balbezit centraal staat. Bij Atletico had hij continu 50 meter ruimte om in te rennen. Dan is hij levensgevaarlijk. Bij Barca sta je rondom de zestien van de tegenstander.

25 september 2020 om 11:50

Dat inderdaad en volgens mij staat Griezmann bij Barcelona ook op een totaal andere positie wanneer Suarez speelt.

25 september 2020 om 12:37

Mooi uitgelegd, is in mijn optiek ook precies de reden dat Hazard niet rendeert bij Madrid wanneer hij fit is.

25 september 2020 om 11:49

In zes jaar tijd 198 doelpunten en 109 assists in 283 wedstrijden meer zeg ik niet. Suarez heeft er vorige seizoen gewoon 21 gemaakt ondanks een seizoen vol blessures. Suarez behoort vandaag de dag nog steeds bij de beste 5 spitsen in de wereld. Dus naast dat het een vriend van hem is is hij gewoon beter als de vervanging die ze gaan halen. Depay mag nog niet eens de veters strikken van Suarez.

25 september 2020 om 12:05

"in zes jaar tijd 198 doelpunten en 109 assists in 283 wedstrijden meer zeg ik niet."vervolgens nog een hele lap tekst ;-)

25 september 2020 om 11:51

@GOAT: vergeet dan ook niet te vermelden dat Suarez en Messi afgelopen seizoen goed waren voor zowat 60 doelpunten en 35 assists. Dus om hen verantwoordelijk te stellen voor de puinhoop waar Barca nu in zit snap ik niet goed. Het is al 3-4 seizoenen een puinhoop bij Barcelona. Alleen werd dat grotendeels gecamoufleerd door, juist ja, de sportieve bijdrage van Messi en Suarez.

25 september 2020 om 11:51

Dat je bij messi over zijn verdedigende kwaliteiten begint snap ik. Maar Suarez is misschien wel een van de beste meeverdedigende spitsen. Hij legt hier zoveel arbeit in.

25 september 2020 om 11:54

2 jaar geleden is hij daar wel mee gestopt overigens. In balbezit tegenstanders speelde Barca de afgelopen jaren met 8 veldspelers. Suarez kwam nauwelijks meer vooruit. Of dat door blessures kwam geen idee, maar Suarez heeft in zn interview toegeven vaak gespeeld te hebben terwijl hij gewoon niet fit was.

25 september 2020 om 11:57

Ja komt ook vooral doordat Barca in 2018-19 geen fatsoenlijke reservespits had (Kevin-Prince Boateng). Hij heeft toen tot na Liverpool met een blessure rondgelopen.

25 september 2020 om 15:47

Sommige mensen praten zomaar en willen allerlei “geweldige argumenten” geven maar zijn nergens op gebaseerd. Precies wat jij hier doet. Trainers en griezman zelf halen niet het beste uit griezman sufferd.

Heel Barcelona was in rep en roer toen het leek alsof Messi weg zou gaan. Maar voor de club zou het beter zijn. Het is geen teamspeler meer. Al lang niet meer. Hij heeft een gigantisch salaris en hij blokkeert alles om heen in het veld. Vervelend hoe het is gegaan met Suarez maar dit is de voetbalwereld van vandaag en ik vrees dat het Messi niet heel veel anders zal gaan. Vooral ook omdat duidelijk is dat hij er zelf ook niet veel zin meer in heeft...

25 september 2020 om 11:46

Net wanneer hij nu voor een teamspeler opkomt, is hij geen teamspeler. Raar. Hoe moet hij dat dan bewijzen? Goals/assists? Oeps, daar kan je hem ook niet op pakken. Probeer anders nog een keer vandaag, ik wens je veel succes.

25 september 2020 om 12:12

Voor 1 speler opkomen maakt je nog geen teamspeler als je de rest (ik noem Griezzman) negeert. Goas/assist? Ja allemaal leuk maar het is allemaal niet goed genoeg meer. Maw hij kan het niet meer in zijn eentje zoals vroeger. Ik wens jou ook veel succes overigens!

25 september 2020 om 12:31

Messi heeft het nooit alleen gedaan. En hoe kan je Messi geen teamspelers noemen als uit de statistieken blijkt dat hij dit seizoen gewoon +20 assists heeft? Bizar hoor...

25 september 2020 om 12:39

Nogmaals, hij negeert niet niemand. Dat is gewoon idioot om te denken, sorry. Als je wedstrijden van Barca hebt gezien zou je beter geweten hebben. Niemand kan het in zijn eentje. Dat had je moeten weten.

25 september 2020 om 12:41

@thenry_228, nou dat is blijkbaar heel makkelijk tegenwoordig. Ze negeren alles wat feitelijk is, en reageren puur op onderbuikgevoelens en wat artikels die gebaseerd zijn op de mening van een journalist. En zo komen ze aan hun 'waarheid'. Het stelt hen gerust en geeft het gevoel dat ze gelijk hebben.

25 september 2020 om 13:15

Je kan andere spelers niet de schuld geven van griezman's slechte prestaties. Die heeft gewoon moeite met de speelwijze van barcelona.

Beste wat Barcelona kon doen alleen jammer hoe het allemaal is gegaan via media lekken etc. De gif van Suarez en Messi sloeg over op heel het team. Nu kunnen ze weer focussen op het teambelang i.p.v. individu belang.

Krijgt Koeman zometeen ook nog met een chagerijnige Messi te maken, omdat zijn vriendje weg is. Zie daar maar eens mee te dealen, die man is inmiddels groter dan de club.

25 september 2020 om 12:07

Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Messi is een top prof, houdt van Barcelona en heeft teveel eergevoel om rustig aan te doen. Het bestuur is maar één, inmiddels insignificante factor, en dat weet Messi dondersgoed.

Het had veel beter gekund, en hierin geef ik Messi groot gelijk. Al had hij dit beter niet kunnen zeggen, want nu gooit hij meer olie op het vuur.Barca moet Messi ook gew laten gaan. Je merkt aan alles dat het Messi niet meer interesseert. Om nog even terug te komen op de verkoop van Suarez. Absurd!

25 september 2020 om 12:23

Jij vind het absurd dat Barcelona wat zwaar is getroffen door de coronacrisis haar 33 jarige aftakelende grootverdiener Suarez, die jaarlijks 24 miljoen euro bruto verdient uit de boeken schrapt? Het zou pas absurd zijn om deze aftakelende spits aan zijn peperdure contract te houden. Voor de helft van dat salaris zou hij een mooie pinchitter kunnen zijn, maar zeker niet voor 24 miljoen.

25 september 2020 om 12:49

Het gaat om de manier waarop het is gebeurd.

25 september 2020 om 12:57

Blink geeft aan dat hij de verkoop van Suarez absurd vind. Niet op de manier hoe hij vetrokken is.

25 september 2020 om 16:02

Aftakelende spits? Suarez is nogsteeds een van de beste ter wereld. Ik zou hem zo met Benz ruilen. Dat hij niet meer druk kan zetten is ook flauwekul. Anders zou Simeone hem echt niet halen. De enige die wandelt is Messi.Het probleem van Barca is dat ze niet willen toegeven dat Griezmann een miskoop is. Suarez was 3a 4 maanden geblesseerd en nogsteeds meer doelpunten dan Griezmann gemaakt.

25 september 2020 om 16:51

De nagel op de kop Blink182. Gelijk welke spits die ze halen, zal niet beter doen dan Suarez. Hij had er dit jaar ook 'gewoon' 20 ingeramd. En ja, hij kost veel, maar liever dat dan een goedkope middenmotor die eerst nog 2 jaar zijn draai moet vinden.

25 september 2020 om 21:34

Blink als je schaamteloos durft te zeggen “alleen messi wandelt” en durft te claimen dat Suarez niet wandelt en claimt dat hij hard werkt dan heb jij Suarez en Barcelona vast in 2017 voor het laatst zien spelen. Gigantische onzin wat je nu aan het uitkramen bent.

Absolute stilte na de 8-2, vervolgens horen we dat die man weg wilt en nog steeds geen excuses van die blamage en zijn Houdini act tegen Bayern. Shots na shots tegen het bestuur en hij is nog altijd de aanvoerder? Geef die Catalaanse band aan Pique of Busquetes want dit is toch niet serieus te nemen meer? Als aanvoerder moet je het publiek te woord staan, maar dat doet hij niet terwijl Pique wel altijd praat voor Barca en Catalonië. Ongeacht jouw persoonlijkheid, en volgens mij Messi ook een introvert, maar dat is geen excuus om je zo te gedragen dit is al een aantal jaren bezig en niemand neemt de club nog serieus mede door deze diva.

25 september 2020 om 11:55

Wanneer heb je Busquets en Piqué gehoord dan? Precies die heb je allebei niet gehoord.

25 september 2020 om 12:09

Pique werd geïnterviewd na de wedstrijd en hij bood zelf aan om te vertrekken als dat nodig was voor Barca om te rebuilden. Busquetes heeft inderdaad niets gezegd, maar zwijgen is goud. Wat Messi doet verdient totaal geen schoonheidsprijs.

25 september 2020 om 12:10

Dus Messi moet excuses aanbieden voor de 8-2 tegen Bayern, maar bij Busquets is zwijgen goud. Dat terwijl je zelf zegt dat een aanvoerder het publiek te woord moet staan. Dat is nogal tegenstrijdig.

25 september 2020 om 12:37

Messi is de aanvoerder, hij hoort zoiets te doen naar mijn mening maar dat deed hij niet ipv geeft hij een interview over hoe hij weg wilt en zijn ontevredenheid. Pique sprak wel, ondanks dat hij geen aanvoerder is maar die man praat altijd voor de fans van Barcelona en de mensen uit Catalonië. Busquetes sprak niet omdat hij ook niet die verantwoordelijk heeft, maar ik denk dat hij dat wel zou doen als hij de aanvoerder was.

25 september 2020 om 15:00

Juist. Messi doet alsof hij groter is dan de club. Ja, dankzij hem presteert het team nog redelijk, maar de club is altijd groter dan een speler.

Ja Messi is ook maar een persoon met gevoelens. Barca heeft hem veel gegeven, hij Barca misschien nog wel meer. Een beetje tact mag wel vind ik, dat belletje van een minuut van Koeman, het niet normaal afscheid nemen, je moet die Messi ook gemotiveerd houden. We kunnen allemaal wel roepen dat hij moet werken voor zijn geld, dat hij niet moet zeuren, en ik denk dat dat na de 8-2 en een seizoen zonder prijzen zeker juist is, maar niet iedereen gaat overal hetzelfde mee om. Een Hiddink had Suarez er ook uitgezet maar op zo'n manier dat iedereen elkaar blij de hand schud en verder gaat.

100% met Messi eens. De manier waarop, verdiend absoluut geen schoonheidsprijs. Het is toch één van de top 5 doelpuntenmakers in de clubhistorie. Vele prijzen gewonnen.hij verdiende gewoon te veel salaris, voor wat hij nog bijdroeg aan FC Barcelona. Doorselecteren is af en toe lastig, maar op dit moment de juiste keus voor Fcb.messi kon wel terugkomen van vakantie (dmv een telefoontje van Koeman), maar Koeman nodigt Suarez dan niet uit voor een gesprek, maar zegt het hem per een telefoontje van enkele minuten? Dat is gewoon weg respectloos. De man heeft zo veel betekend voor FCB en dan wordt hij door zo'n simpele passant als Koeman op een respectloze manier buitengezet. Verder ga ik er van uit dat dit ook het laatste jaar is van Messi bij Fcb. Hij lijkt ook helemaal klaar te zijn met het beleid van de club...wat is dat toch, clubs in Spanje en toch wel clublegendes een eervol afscheid geven? FCB nu o.a. bij Suarez. Maar ook een Raul en Casillas bij Real Madrid bijvoorbeeld. Heel apart allemaal.

25 september 2020 om 16:45

Best gek, Zo had je bijna dat beide gewoon weg zouden zijn, Messi wilde ook weg. Maar idd niet best gehandeld. Bij Real had je dat idd ook met Iker met name. Maar hey er is wel een groot verschil he. Daar ik Suarez niet meer zie terugkeren bij barca in een andere functie, zal een D Alves dat ook niet e.d. maar Raul zit bij Castilla, Iker is nu adviseur van Perez.

In het Engels zeggen ze " do not bite the hand that feeds you "! Barça heeft Messi en Suárez alles gegeven.. meer dan riante salarissen ook nog eens. Barça had misschien toch beter afstand kunnen doen van Messi. Had een hoop gezeik gescheeld. Had Koeman aan een nieuw team kunnen bouwen, nu heeft ie een zeurderig meisje in zijn groep die zijn vriendje mist...

25 september 2020 om 15:03

Juist. Als Messi t allemaal zo vreselijk vindt van Barcelona, dan ook niet schaamteloos tientallen miljoenen aannemen van de club. Laat m maar lekker weg gaan. Hij is mijn respect al lang verloren

25 september 2020 om 19:15

Hij wil ook weg maar dat mag niet. Dan zou ik ook die tientallen miljoenen willen blijven ontvangen,

25 september 2020 om 15:03

Juist. Als Messi t allemaal zo vreselijk vindt van Barcelona, dan ook niet schaamteloos tientallen miljoenen aannemen van de club. Laat m maar lekker weg gaan. Hij is mijn respect al lang verloren

Wel mooi dat Messi bepaald wie er eigenlijk in de kleedkamer moet zitten, aankoop beleid bepalen, opstelling bepalen...lijkt eigenlijk geheel beleid.
Zullen ze zelf nu nooit denken, ik ben over mijn top heen? Tijd voor een ander?
Suarez super jaren, djw nu weer ruimte voor een jongere toch?

Vraag me altijd 1 ding af, spelers zijn gelukkig bij een club maar ze moeten weg omdat ze teveel verdienen zeker in Suarez z'n geval. Waarom nemen ze dan niet gewoon genoegen met een stap terug in salaris om de clubliefde te kunnen behouden? Neymar was idem dito, gelukkig bij barca en voor 't geld weggaan. Vervolgens wel terug willen. Zo werkt 't toch ook allemaal niet. Geluk betekend niks in de voetballerij zonder geld blijkbaar.

25 september 2020 om 14:58

@drenniz inderdaad. In suarez zijn situatie had ik gewoon een lager salaris geaccepteerd en alsnog in barca blijven, desnoods als een reserve speler, waar suarez gewoon voor open stond. Het lijkt erop dat suarez inderdaad liever was gebleven. Maar misschien wilde het bestuur dat allemaal niet en wilden ze hem echt alleen maar weg hebben.

25 september 2020 om 15:05

Er moest een schoonmaak komen. Tja, waar gehakt wordt... Met Messi én Suarez nog in t team, kom je nooit tot een echte schoonmaak. Nog los van het salaris

25 september 2020 om 15:24

Je kan Suarez als reserve spits meer dan prima gebruiken. Daar is hij eigenlijk te goed voor dan heb je gewoon een mooie luxe op de bank. Want een ding dat ik zie dat mensen steeds vergeten is dat suarez nog steeds naar behoren doelpunten maakt. Dat was na messi momenteel de enige die garant stond voor doelpunten. Nu is messi dat alleen nog. Ik hoop dat griezman dit seizoen op zijn minst wel doelpunten kan maken.

25 september 2020 om 16:27

Sportief gezien wel, maar een schoonmaak is niet alleen sportief. Een paar oude rotten weg zodat andere kansen krijgen kan soms heel verfrissend werken

Sorry Lionel, maar je grote vriend is niet meer de voetballer die hij ooit was en zijn overgewicht lijkt niet op een echte professional.

De club waar je speelt is een echte top club, daar is geen ruimte voor spelers die het niet meer kunnen belopen. Dhr. Koeman weet wat hij aan het doen is, als je weg zou willen had je misschien zelf die 700 miljoen moeten neerleggen (zou verwachten dat een voetballer van jou statuur, zo’n vermogen inmiddels wel bij elkaar hebt) en nu niet meer zo zeuren, maar weer gaan voetballen.

3e clubtopscorer in de geschiedenis verdient een beter afscheid! Lijkt net Real Madrid op deze manier. Jammer zeg

Hij gaat naar Madrid hoor? Niet naar India. Ik snap dat het moeilijk is als een vriend weg gaat, Maar vooral met zoveel geld is elkaar blijven zien verre van een probleem. Heel cringe dit want het slaat echt een beetje nergens op

Tja, dit krijg je als je je huishoudboekje niet op orde hebt. Jarenlang wanbeleid resulteert in geforceerd afscheid nemen van spelers waarbij je voor 3 internationaal gerenomeerde namen 0 euro krijgt! Een regelrechte schande. En al helemaal als je weet dat er gemeenschapsgeld in Barcelona wordt gepompt.

Met een 2-1 nederlaag tegen bayern en geen financiële corona strop, had dit bestuur niets ondernomen. Alles en iedereen die Barcelona een warm hart toedragen zullen opgelucht ademhalen op het moment dat dit bestuur vertrekt.

Nu roeien met de riemen die er zijn en proberen om jonge spelers in te passen. Hopelijk lukt het koeman om komend seizoen een grote stap voorwaarts te zetten.anders ben ik bang dat er na 1 seizoen afscheid wordt genomen om onder regie van een nieuw bestuur echt schoonschip te maken.

Overigens is ie niet boos dat Suarez weg is. Maar de manier waarop. Wat ik goed kan begrijpen

25 september 2020 om 13:27

En wat valt daar dan aan te begrijpen? Leg dan ook eens uit hoe Barceloan het had moeten aanpakken. Ik ben erg benieuwd.

25 september 2020 om 16:29

Een standbeeld bij t stadion, gouden handdruk, stadion naar hem vernoemen en zijn rugnummer nooit meer gebruiken. Maar serieus: dit had Koeman nooit heel goed kunnen doen

Cruijff had het bestuur er uit gekregen met behoud van trainer. Messi niet. Naar mijn mening blijft daarmee Johan het grootste icoon van hun club.

Ondertussen nog steeds de beste speler van Barca. Niet gek dat hij Suarez elke keer opzocht in de wedstrijden. De rest bakt er vrij weinig van. En maar lof voor De Jong... kerel heeft nog niks laten zien. Pfff wat zijn we toch goed in NL. Messi mag veel bepalen dat recht heeft hij toch dik verdiend??

25 september 2020 om 16:30

Hij mag veel bepalen binnen t veld maar toch zeker niet of en hoe een club afscheid neemt van een speler?

Volgens mij wordt het beleid nog altijd bepaald door anderen dan Messi. Natuurlijk, zoals bij zo veel clubs worden de sterspelers wel eens gehoord, ook over het transferbeleid. Maar het kan niet zo zijn dat een speler bepalend wordt. Sterker: stel over vijf jaar is Messi zelf trainer, TD of zelfs eigenaar van een club. Dan wil ik nog wel eens zien hoe hij zich gedraagt als hij in zijn achterhoofd weet dat hij moet gaan verjongen maar de dertig plussers maken aar amok over.

Messi overdrijft met zijn lofbetuigingen ...er zijn heel wat anderen die veel belangrijker waren dan die bijter ! En dat suarez het zo ver heeft geschopt is een mirakel want er waren momenten dat hij het niveau niet aankon vanwege technisch niet zo begaafd als diegene rondom hem ...als afwerker ok maar veel aanvallen gingen soms verloren door zijn gestuntel aan de bal ! We gaan eens zien wat hij bij atletico zal forceren .En messi zou beter vertrekken hij begint irritant te worden, er schiet niks meer over van dat schuchtere jongetje

25 september 2020 om 14:54

''veel aanvallen gingen soms verloren door zijn gestuntel aan de bal.'' ;; en dat suarez het zo ver heeft geschopt is een mirakel..'' Hoe kan je jezelf serieus nemen? Oh ja ik zie het United fan, Suarez heeft bij Barca 283 wedstrijden gespeeld, hierin was hij goed voor 195 doelpunten en 113 assists. Betrokken bij 308 doelpunten in 283 wedstrijden. Hoe kan je nou roepen dat het een mirakel is.. Die jongen heeft elke competitie waarin hij speelde kapot gespeeld, hij heeft met MSN elke tegenstander helemaal zoek gespeeld. Hij heeft doelpunten gescoord die ik de meest technisch begaafde spelers niet zie maken. Als je dood leuk beweert dat het een mirakel heb je er niet zo veel kaas van gegeten. Suarez is de beste spits van de afgelopen 10 jaar.

Het fijne weet ik er niet van, maar krijg de indruk dat Suarez niet op een fijne manier vertrokken is. Belletjes of appjes dat er geen toekomst meer is voor hem in het team. Zal vast met Corona te maken hebben anders ga je anders met je spelers om of miss is het omdat ik Koeman menselijker inschat. Hoe dan ook het is chaos in Barcelona. Hopelijk wordt de club snel weer stabiel dat hoort bij zo’ grote club. Dan over socialmedia.. waarom zou je via Instagram je beste vriend bedanken voor alles. Ik ben wss te oud om dat te begrijpen. Ik zeg dat face to face en verder hoeft niemand dat te weten. Vraag me af waarom je dat met heel de wereld wilt delen. Maar dat zal vast aan mij liggen.

25 september 2020 om 14:56

Ligt inderdaad aan jou ik vind wel mooi dat Messi de fans ook laat zien hoe belangrijk de vriendschap is met suarez. Iniesta zijn post kon ik ook waarderen

25 september 2020 om 16:33

Ik zou het ook liever direct doen, maar so be it. Echter, om een sneer naar Barcelona uit te delen vind ik niet chique

Messi blijft, maar ik denk dat Barca er beter aan had gedaan om hem te verkopen. De kleine Argentijn was normaal wat stil, maar schopt nu tegen alles aan wat Barca is. Niet verstandig en dat gaat voor een spagaat leiden in de kleedkamer. Wat betreft Suarez en Messi: Messi wil graag prijzen winnen en in een goed team voetballen, maar blijkbaar wil hij niet dat zijn vriendjes vertrekken. Zo verandert er natuurlijk niets!! Ik wil niet zeggen dat de nieuwe aankopen (pjanic) nu een verbetering is, maar hij moet wel accepteren dat het elftal gaat veranderen.... zoals hij zelf ook eiste destijds. Verder moet hij niet zeuren, want hij wilde zelf weg, maar kwam tot de conclusie dat hij aan een gouden ketting zit en geen club hem kan betalen. Kortom; accepteer de verandering en ga voetballen voor prijzen!

25 september 2020 om 16:35

Helemaal eens. Daarnaast is Messi erg naief geweest. Hij had gewoon op tijd zijn contract op moeten zeggen en anders, even op de blaren zitten en niet zeuren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren