Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Klaas Dijkhoff reageert woedend en vol ongeloof: ‘Wtf, Tricolores!’

Laatste update:

Willem II-supporters en de gemeente Tilburg hebben donderdagavond geen goede beurt gemaakt rondom de wedstrijd tegen Rangers FC in de voorronde van de Europa League. Honderden supporters kwamen bijeen rond het stadion en hielden zich niet aan de coronamaatregelen. De verontwaardiging is groot, onder meer bij Klaas Dijkhoff. De VVD-fractieleider in de Tweede Kamer haalt op Twitter hard uit, terwijl burgemeester Theo Weterings van Tilburg achter het besluit blijft staan om het feest waar ongeveer duizend man op afkwam toe te staan. De politievakbond spreekt tegenover het Brabants Dagblad van 'een mes in de rug van het zorgpersoneel'.

Willem II verloor de wedstrijd tegen de Schotse topclub met 0-4, maar na afloop ging het niet over de nederlaag van het team van trainer Adrie Koster. De supporters vestigden de aandacht op zich door misdragingen, ongeregeldheden en het schenden van de coronaregels. Volgens het regionale dagblad zijn zes mensen aangehouden nadat in de buurt van het Willem II-stadion een grote hoeveelheid zwaar, illegaal vuurwerk werd gevonden. De Explosieve Opruimingsdienst moest er aan te pas komen om het onschadelijk te maken. Een kleine groep supporters keerde zich volgens Omroep Brabant tegen de Mobiele Eenheid, er werd met vuurwerk gegooid en er vlogen blikken bier door de lucht.

Burgemeester Weterings noemt het een ‘waardeloze avond’. Hij gaf toestemming aan maximaal achthonderd supporters om de wedstrijd samen te kijken op een groot scherm op het Olympiaplein. In de middag stroomde het plein al vol met fans; een uur voor de wedstrijd gooide men met bier, werd er gejuicht en geschreeuwd. In totaal zouden circa duizend supporters bij elkaar zijn geweest. Toen op het plein de coronaregels niet werden nageleefd is gewaarschuwd dat de bijeenkomst gestaakt zou worden. Weterings legt uit waarom hij het toeliet aan een grote groep om samen voetbal te kijken. “Als je het niet toestaat, loop je het risico dat supporters zich op verschillende plekken in de stad manifesteren”, zegt hij tegen Omroep Brabant. “Door ze op een plein samen naar de wedstrijd te laten kijken, valt het allemaal beter te controleren en te handhaven. Het was een bewuste keuze.”

De ongeregeldheden die volgden kwamen voor Weterings niet geheel als een verrassing. “We hebben geregeld te maken met dit soort supporters. Dat is niet niks. Ik snap de verontwaardigde reacties die nu loskomen. Het is een terugkerende discussie die we voeren rondom de coronaregels en de handhaving ervan”, aldus Weterings, die met zijn team de situatie volgende week gaat evalueren wanneer alle informatie beschikbaar is. De gemeente had naar eigen zeggen voldoende maatregelen genomen. Van de beloofde gezondheidscheck bij de ingangen leek echter geen sprake en er zou ook niet zijn geteld om de bezoekersstroom in de gaten te houden. Een woordvoerder van de gemeente Tilburg laat weten dat ze de keuze hadden om de kop in het zand te steken ‘en dan krijg je feestjes achter de voordeur. Maar wij hebben gekozen voor een zichtbaar feestje in het openbaar’.

“De bezoekers zijn zelf verantwoordelijk”, zei de woordvoerder eerder op de avond. “Wij hebben het juist vanwege de oplopende besmettingen op deze manier gedaan. Wij zien dat supporters na vijftien jaar zonder Europees voetbal weer feest willen vieren. We zijn niet gek en we weten ook wel dat er gefeest wordt. Als we niets zouden faciliteren, zouden mensen thuis illegale praktijken organiseren.” Dijkhoff heeft geen goed woord over voor de gang van zaken in Tilburg. Op Twitter uit hij zich fel: “Wtf Tricolores! Dit gaat gruwelijk mis zo. Ongelofelijk. Dit is hoe ‘verpesten voor de rest’ er uitziet. Vreselijk eigen doelpunt in onze strijd tegen Corona.”

??????

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 24 september 2020

De politievakbond ACP Zeeland-West Brabant laat in verklaring weten geen begrip te hebben voor de ongeregeldheden. “Onbegrijpelijk en zeer onverantwoord dat dit soort evenementen georganiseerd mogen worden. Een enorm risico voor de volksgezondheid en een mes in de rug van de hulpdiensten en het zorgpersoneel”, zo klinkt het. Maarten Brink, voorzitter van de politievakbond ACP Zeeland-West Brabant: “Politieagenten vragen zich echt af hoe bestuurders het in hun hoofd halen een vergunning te verlenen voor dit soort ‘bijeenkomsten’. Ik heb het antwoord ook niet. Hier begrijp ik helemaal niets van. Niets. Ik hoop dat hier het laatste woord niet over gesproken is.”

Willem II-trainer Koster kreeg na afloop van de nederlaag mee hoe het buiten het stadion mis is gegaan. Hij noemt het ‘doodzonde’ in gesprek met RTL7. “Dat men iets wil doen voor de supporters begrijp ik wel, maar het is wel moeilijk om allemaal in de hand te houden. Helaas is het gebeurd. Doodzonde."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

#ikdoenietmeermee blijkt in Tilburg goed aan te slaan. Hier snap je toch helemaal niets van, alsof er niks aan de hand is. En dan heb ik het uiteraard nog niet eens over de “ongeregeldheden” waar een aantal “supporters” voor zorgt. Zo
dom dit.

25 september 2020 om 07:17

Het is dom, maar de overheid moet ook nodig eens reflecteren op de huidige maatregelen. Ik snap dat je het politicus moet afkeuren, en vind de supporters ook gewoon dom maar hoe realistisch is die 1.5 meter regel nou. In de Albert Heijn, het OV tijdens de spits, op werk bij de printer wordt die regel ook weinig nageleefd.

25 september 2020 om 07:20

Dat die regel niet altijd valt te handhaven ben ik met je eens, maar dit is wel de overtreffende trap daarvan. Gewoon ontzetten dom want binnen een maand is er weer een lockdown, mogen er geen supporters meer naar de stadions, en dan zijn dit soort types de gene die het meest zeiken.

25 september 2020 om 07:20

Nee natuurlijk. Maar niet met duizend tegelijkertijd schreeuwend. Of tenminste, zo ziet 't er niet uit bij de printer op mijn werk.

25 september 2020 om 07:35

Ik ben het daar ook mee eens, ik geef ook aan de supporters dom te vinden. De woorden van Klaas zijn niet meer dan logisch. Uiteraard is dit de overtreffende trap, maar ik probeer het in perspectief te plaatsen. Miljoenen mensen houden zich dagelijks niet aan de regels. Er staan bij mij ook niet duizenden mensen bij de printer, maar er staan wel 100.000 printers in Nederland. Desalniettemin is dit extra dom, de supporters verpesten het op deze manier voor zich zelf en voor anderen. Ik geef het nog één speelronde.

25 september 2020 om 07:52

dat de maatregel niet goed nageleefd wordt is geen reden om de overheid van verkeerde maatregelen te betichten. Het is reden voor mensen om te reflecteren op een eigen handelen en hun eigen verantwoordelijkheid

25 september 2020 om 14:33

@etihad: ik werk in een vitaal beroep, niet in de zorg, maar wel iets waar heel Nederland baat bij heeft waardoor dit proces gewoon dag en nacht door moet gaan. Toevallig kom ik in mijn werk veel met omgeving Rotterdammers en Brabanders in aanraking. Tot nu toe ben ik gelukkig niet ziek geworden, ik ben bijna 60 en heb wat overgewicht (geef ik eerlijk toe haha), maar ik zorg al maanden dat ik wel afstand houd tot mensen waar ik mee te maken heb, en ook niet te lang bij hun blijf. Eventueel draag ik een mondkapje. Uiteraard houd ik me aan de hygiëneregels als het handenwassen. En ik ga er vanuit dat ook zij hetzelfde doen. Daarnaast ben ik al een 2 keer getest, met name ook voor de mensen in mijn directe omgeving, gelukkig had ik het niet.maar als ik de Feyenoord supporters zie die eerst bij de training massaal op elkaar staan en na een waarschuwing ook nog eens bij en wedstrijd en dan nu de Tilburgers weer massaal tekeer zie gaan tijdens een feestje, dan vraag ik mij wel af waar men mee bezig is.ik zou zeggen: mochten ze ziek worden, er er zou een keuze moeten worden gemaakt tussen de ene patient of deze voetbalsupporters, dan zou ik die ene voor laten gaan. Deze aso's lopen willens en wetens een risico dus waarom moeten we hen dan met spoed behandelen?

25 september 2020 om 15:13

Wat dacht je portiekwoningen iedereen raakt de knoppen van de lift en de handvat van de portiek deur.

25 september 2020 om 15:14

De 1,5 meter regel is zo realistisch als het niveau van de mensen die het moeten naleven. Verder is dit ook gewoon ronduit belachelijk. Het is ook niet zo dat er iets te vieren viel. Willem II liet gewoon zien dat het werkelijk niets te zoeken heeft betreft Europees voetbal en het niveau van die supporters was eigenlijk nog slechter. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet elke Willem II supporter, maar de personen die daar massaal de regels aan hun laars lapten.

25 september 2020 om 15:43

Ronnie goed punt, mensen die zich aan de regels houden verdienen sowieso voorrang!

25 september 2020 om 07:17

Helaas gebeurt het nu te vaak. Als het dit weekend weer mis gaat gewoon 2 speelrondes zonder publiek doen. En dan elke keer proberen, lukt het niet 3 weken zonder. Dan 4 etc etc. Enige manier om het te stoppen

25 september 2020 om 08:09

Ik gok sowieso dat we voor eind volgende week weer drastische maatregelen erbij hebben hoor. Gezien de toon binnen de politiek van de laatste dagen kan dat niet lang meer duren.

25 september 2020 om 08:22

De politiek is ook weer terug van vakantie. Zelf de zaakjes niet op orde, alles weer toegelaten van de zomer.

25 september 2020 om 08:32

Ach, de toon van de politiek zegt nu ook weer niet zo veel. De verkiezingen komen er aan en de meeste draaien hun mening zonder moeite weer volledig bij. Als je naar de cijfers kijkt kun je zelf ook zien dat dit de verkeerde kant op gaat. Ik denk idd dat we weer wat maatregelen gaan krijgen.

25 september 2020 om 10:41

AjaxLove: Ik kan je meerdere redenen geven waarom er weer een lockdown kan gaan komen, maar daar hebben voetbalsupporters niets mee te maken. September, oktober, etc. zijn de maanden dat iedereen normaal snotterig/ziek (griepseizoen, maar dat is volgens het RIVM ineens verdwenen > waar zijn die griepdoden dan die er normaal wel zijn?) wordt, maar de enige ziekte die blijkbaar nog bestaat is Corona. De rest boeit niet meer. Alles moet wijken voor een ziekte met een mortaliteitscijfer dat net iets hoger ligt dan van de griep (volg de debatten van de Kamer, daar is het besproken). Even ter vergelijking: volgens de media had Ebola een mortaliteitscijfer van 50%(!). Gingen we toen in lockdown? Nee hoor, absoluut niet. De voorspellingen in maart/april waren al dat er in september een nieuwe lockdown zou komen en als het zo doorgaat, blijkt het nog uit te gaan komen ook. Raar he, dat er media zijn die eigenlijk heel de Corona periode al goed voorspelt hebben.

25 september 2020 om 11:04

Ebola was wel een iets ander verhaal, dat heerste hier in het Westen nauwelijks. Snap niet helemaal waarom je die vergelijking maakt eigenlijk. In de Ebola epidemie zijn er West-Afrika ongeveer 11.000 mensen omgekomen. Dat staat totaal niet in verhouding met corona. Verder ben ik benieuwd naar je 'meerdere' redenen waarom er weer een lockdown gaat komen, want ik vond dit een vrij onsamenhangend verhaal.

25 september 2020 om 11:25

Romanempire010 GGD geeft aan dat ook de griep een stuk minder is geworden door de maatregelen als handenschudden e.d. Verder geven ze toe dat die cijfers niet goed bijgewerkt zijn omdat alle focus op corona was/is. Niet zo heel vreemd verhaal toch? Verder oprechte vraag: wat insinueer je? Dat de overheid in samenwerking met de media ons allemaal eigenlijk aan het naaien zijn en ons in bedwang willen houden? Met als doel? De economie gaat eraan, mensen zijn ontevreden, waarom zou Rutte en de media dit zo gepland hebben?

25 september 2020 om 11:31

@roman, specialisten hebben hier al antwoord op gegeven. Ten eerste was het een mild griepseizoen afgelopen winter. Daar is niets raars aan: in de winter van bijvoorbeeld 2013/14 was er amper griep. Ten tweede is dit virus veel en veel besmettelijker dan de griep. Het aantal doden wereldwijd gaat naar de miljoen. En dat mét een lock down. Stel je eens voor hoeveel doden er zouden zijn gevallen als er geen lock down zou zijn. in 2017 waren er wereldwijd 650000 doden door de griep. Met een lock down zitten we nu dus op anderhalf keer zoveel. Heb je echt nog meer info nodig om bepaalde domme gedachten los te laten?

25 september 2020 om 13:12

Ik heb eigenlijk maar één vraag aan jou RomanEmpire. Wat zou voor de regering, het RIVM en het OMT in godsnaam het motief zijn om niet de juiste maatregelen te treffen en er niet eerlijk over te zijn? Ze winnen er helemaal niets mee, misschien heb je te weinig te doen en komen dit soort vage theorieën daardoor in je op, maar houd ze aub voor je, want er zijn mensen die direct geloven wat je schrijft en dat is levensgevaarlijk. Kijk maar naar het hele #ikdoenietmeermee gebeuren.

Denk ook ff twee keer na voordat je zo’n onzinnige vergelijking als met ebola de wereld in slingert. Nederland was namelijk ook niet in lockdown toen het Corona-virus al zo dichtbij was als Italië. Ebola heeft überhaupt nooit serieus geheerst in een Europees of zelfs Westers land, dus er was dan ook geen enkele reden om in lockdown te gaan.

25 september 2020 om 14:59

Precies! En mee eens. Dát is de kernvraag en het valt me steeds weer op dat de 'ik doe niet meer mee'-kliek totaal geen passend of coherent antwoord kan formuleren op die terechte vraag. Het gaat altijd over 'hunnie' die dit doen tegen 'ons' maar waarom dat blijft vaag of daarop komt nooit antwoord. Zelfde met die mensen die maar steeds roepen dat 'nederland kapot gemaakt wordt door hun'. Wie is of zijn 'hun' dan? Of beter nog, wie zijn 'zij'?! Enfin, het klinkt steeds meer als die flat earthers. Die mensen die ervan overtuigd zijn dat de aarde niet rond is maar plat. Ook daar gaat het over 'hun' de machthebbers die 'ons' het volk dom willen houden en 'ons' voorliegen en bedriegen. Maar waarom ze dat doen? Joost mag het weten. Het is onintellectuele prietpraat, ongefundeerde retoriek en armoedige stemmingmakerij. Ben gewoon solidair! Klaar.

25 september 2020 om 07:18

Dat de supporters samen zouden komen staat vast. Of dat nu op een redelijk controleerbaar fanplein was of in de stad. Alle aanwezigen hebben hun contactgegevens op moeten geven voor het bron en contact onderzoek. Het was een lastige keuze maar ik denk dat de burgemeester nog niet eens zo’n gekke beslissing gemaakt heeft.

25 september 2020 om 07:22

Nou, dan kan je ze nu alle 1000 bellen en vragen 2 weken in quarantaine te gaan zitten lijkt me. Dan kan je corona een keertje voor zijn. Want ik denk niet dat deze groep de maatregelen op het werk ook heel strikt zal nemen.

25 september 2020 om 07:27

Dat denk ik ook niet aan de hand van de beelden van gisteren. Maar als de burgemeester dit niet had toegestaan, kwamen de supporters alsnog samen in de stad en bij politie optreden werd het waarschijnlijk een kat en muisspel in de stad of wellicht nog ergere rellen en moet de stad het ontzien.

25 september 2020 om 07:46

Maar op Femke destijds op de Dam had men destijds bergen kritiek, dit is veel erger aangezien er ook vernielingen zijn. Selectieve verontwaardiging noemt men dit ...

25 september 2020 om 07:47

LaPaloma dus als hij de bijeenkomst niet had toegestaan waren er op een andere plaats 1000 mensen bij elkaar gekomen? Onzin!!! Dan waren er kleine groepjes bij elkaar gekomen. Als er iemand besmet is zal die dan veeel minder mensen besmetten. Los van het feit dat je kunt verwachten dat mensen die maanden relatief weinig mochten, op zo’n bijeenkomst los gaan. En dan heb je nog het voorbeeld naar de rest....waarom zij wel? Waarom zijn zij zo belangrijk? Nee zeer domme keuze die gevolgen moet hebben voor iig de besluitnemer!

25 september 2020 om 08:15

@LaPaloma, ten eerste staat er duidelijk in het artikel dat het mis ging bij het opgeven van de contactgegevens. Ook werd er niet geteld. Ten tweede: als mensen thuis bij elkaar waren gekomen, zouden dat echt niet 1000 mensen op 1 adres zijn geweest. Dus nee, dit was een net zo stomme beslissing als Halsema heeft genomen.

25 september 2020 om 08:19

@tipptopp Laat me vooropstellen dat het kiezen uit 2 kwaden was. Echter lijkt het me ook sterk dat wanneer je met 1000 man bij elkaar bent, in de open lucht, 1 iemand alle 1000 mensen aan kan steken. Kans is natuurlijk wel ietsje groter op meer besmettingen. Nu was iedereen in iedergeval wel op 1 plek en is eventueel ingrijpen voor de politie makkelijker.

25 september 2020 om 08:26

@kyle66 ik weet niet precies hoe het is gegaan, ben er niet bij geweest. In dat geval zou het mooi bedacht zijn achter een bureau maar in de realiteit niet uit te voeren zijn. Ik kan me niet voorstellen dat die supporters allemaal bereid zijn om ter plekke mee te werken. Er had dan een anders systeem bedacht moeten worden. Ajax bijvoorbeeld werkt nu met een app, in die app moet je eerst de gezondheidsvragen beantwoorden, daarna verschijnt pas je ticket. Zoiets had WII ook kunnen doen.

Op je tweede punt: denk je werkelijk dat deze supporters, indien dit niet was georganiseerd, allemaal netjes binnen gingen zitten?

25 september 2020 om 08:37

Denk jij echt dat mensen die lak hebben aan regels eerlijk zullen invullen dat ze klachten hebben? En ja, ik denk echt dat als dit was verboden, de supporters niet met honderden tegelijk bij elkaar waren gaan zitten.

25 september 2020 om 08:52

Op het werk? Dit lijken me geen mensen met een betaalde baan, daarvoor missen ze een flink aantal hersencellen.

Waarschijnlijk is het meerendeel overdag bezig met papiertjes prikken of schoffelen in de gemeentetuinen als taakstraf.

25 september 2020 om 09:21

@RemcoB Al die reisjes uit en thuis zijn niet te betalen zonder echte baan, deze mensen werken vaak ook gewoon.

25 september 2020 om 09:23

@kyle66 nee, maar doet iemand dat ooit wel? Lijkt me niet dat iemand die ergens naar binnen wil toe gaat geven dat het eigenlijk niet mag. Die persoon had dan bovendien eigenlijk al thuis moeten blijven. Als het allemaal netjes was gegaan, zou dan alsnog wel telefoon nr. van betreffende personen genoteerd zijn en zou er achteraf actie kunnen worden ondernomen bij besmettingen.

25 september 2020 om 08:40

Klopt hoor, maar wat ik dan weer zorgelijk vind. Tijdens de BLM op de Dam werd er niet zo hard geroepen. Ach ja, de 2de lockdown komt eraan. Economisch gaan we een hele zware tijd in. Succes iedereen alvast.

25 september 2020 om 09:14

Klopt. De overheid maakt er ook een potje van wat betreft inconsequentheid en communicatie. Dat begon bij het BLM-demonstratie op de dam. Toen had er moeten worden opgetreden. In plaats daarvan ging de rode loper uit, onder toeziendoog van Femke Halsema. Ook volgende BLM-dmoenstraties werden voledig gefaciliteerd. Demonsraties waar de (lokale/centrale) overheid minder mee ophadden werden meeteen uit elkaar geramd. Kortom: willekeur alom. Ook bij de genomen maatregelen: willekeur alom. Dan moet de overheid niet klagen dat het nu uit de hand loopt en burgers het niet meer begrijpen of niet meer aan zelfregulatie doen.

Verre van fan van Dijkhof, maar hier ben ik het volledig mee eens. Verhaal van de gemeente is tenenkrommend.

25 september 2020 om 07:17

Juist dit soort momenten zijn toch ook de reden om geen fan te zijn van Dijkhof. Dit soort uitspraken doet hij wel vaker, iedereen denkt het al en hij wil er nog even makkelijk mee scoren.

25 september 2020 om 07:31

Is dat niet hoe de hele politiek werkt?

25 september 2020 om 08:14

Volgensmij is politiek toch meer iets beweren dat niet perse waar is maar wel lekker populistisch klinkt.

25 september 2020 om 15:16

Uiteindelijk gaat het er in deze om of hij gelijk heeft en dat heeft hij. Op deze manier is publiek in de stadions snel weer verboden en lijden clubs weer financiele schade. Allemaal door een stel egoisten die schijnbaar te dom zijn om even wat verder te kijken. Helemaal als je nagaat dat Willem II in eigen huis met 0-4 verliest van Rangers. Zowel op als buiten het veld in niets een topsport-klimaat dus.

25 september 2020 om 07:17

Zou vooral ook boos zijn op de bestuurders daar. Net of dit goed zou gaan? Dan sta je echt ver van de realiteit.

25 september 2020 om 07:20

Oh, maar lees net dat t een VVD er is en die vallen elkaar natuurlijk nooit af....

25 september 2020 om 09:03

Of misschien de hand in eigen boezem steken. Dit krijg je als je alles op het bordje van het regionale bestuur gooit. Dan kan je of een virusontkennend gekkie aan het roer hebben of (meer waarschijnlijk) een burgemeester die als de dood is dat er groepen supporters in zijn of haar achtertuin staan wanneer het besluit ze niet bevalt

25 september 2020 om 09:45

zelfde als Rutte toch, iedereen zag aankomen dat supporters niet hun "bek" zouden houden. Super naïef beleid, vvd is wereldvreemd lijkt het wel.

25 september 2020 om 14:43

man man man, maar als Rutte supporters direct had geweigerd, wat hij eigenlijk had moeten doen, stonden al die Willem II supporters voor de Ridderzaal met hun vuurwerk en alles. Sorry hoor Baabman, het valt me op dat je heel makkelijk oordeelt en dat je alles begrijpt, maar in deze heeft Rutte het toegelaten zodat hij straks een reden heeft geen publiek toe te laten. Ik mag dat wel.

25 september 2020 om 16:52

Nou Ikea, ik vind die supporters randdebielen, maar als jouw verhaal klopt slachtoffert hij dan nu een van zijn eigen partij. En op een gegeven moment is het toch de druppel....

25 september 2020 om 09:20

Dit is gewoon makkelijk scoren van Dijkhoff. Toen bij de BLM-demonstraties de coronaregels op nog veel grotere schaal werden overtreden, heb ik Dijkhoff niet zo stellig gehoord. Zelfde geldt voor Rutte overigens. Wordt wel een beetje moe van de dubbele standaard die er in dit land lijkt te heersen, waarbij voetbalsupporters wel een erg makkelijk doelwit zijn. En praat gewoon normaal, 'wtf' en 'gewoon je bek houden' past bij het taalgebruik van een kind van 16.

25 september 2020 om 09:26

Makkelijk scoren ben ik wel met je eens. Maar ook bij de BLM demonstratie is er een hoop commotie geweest. Misschien niet door Dijkhof, maar dat is zeker niet onder het tapijt geveegd.

25 september 2020 om 11:36

Dijkhof op 1 juni, over de demonstratie op de dam:"maak me niet alleen boos, maar ook heel erg zorgen om de beelden uit Amsterdam. Als iemand daar het virus heeft verspreid, zijn we terug bij af."bron: zijn twitteraccount.vind ik toch best stellig.

25 september 2020 om 10:24

En of dat het verhaal van de gemeente tenenkrommend. En dan nog te bedenken dat de burgemeester van Tilburg de voorzitter van de veiligheidsregio is in West Brabant. Man man man ik kan hier dus echt met mijn kop niet bij.

Voetbalsupporters zijn te dom om te poepen, dat hebben ze keer op keer bewezen. Als je na al die jaren nog niet doorhebt dat je ze, ongeacht de situatie, geen regels op kunt leggen, dan ben je wat mij betreft echt wereldvreemd. Dit feest had onder geen enkele voorwaarde door mogen gaan, gewoon thuislaten dat volk.

25 september 2020 om 07:37

Heeft weinig met voetbalsupporters te maken. Het merendeel van de bevolking zou de regels aan de laars lappen voor een evenement waar zij graag bij willen zijn. Alleen is voetbal nu het enige evenement waar veel mensen op afkomen dat niet afgelast is.

25 september 2020 om 08:20

Natuurlijk heeft het wel met voetbal te maken. Hoe vaak lees je het dat bijvoorbeeld publiek bij een concert (ook een evenement waar sommige mensen graag bij willen zijn) op de vuist gaan of dingen slopen?

25 september 2020 om 08:23

Het gaat hier toch om covid regels of niet? Niet om vechtpartijen.

25 september 2020 om 08:40

Het gaat erom dat er wordt aangegeven dat voetbalsupporters dom zijn. Vechten is ook geen teken van intelligentie. Dus als er wordt gevochten, mag je er gevoeglijk vanuit gaan dat dezelfde mensen ook te dom zijn om regels te volgen.

25 september 2020 om 10:45

Je moet me niet te letterlijk nemen. Ik (en vele anderen) weten heus wel dat het de rotte appels zijn die de boel verpesten, maar deze relatief kleine groep rotte appels hebben zich niet aan de maatregelen gehouden wat weer enorme gevolgen kan hebben. Sneu voor de mensen die zich kunnen gedragen, maar zo'n groot scherm werkt gewoon niet.

25 september 2020 om 08:47

Je bedoelt "deze voetbalsupporters" of gaan we nu iedereen lekker weer over een kam scheren om een punt te maken? Daarnaast is het helaas een landelijke tendens die is ingezet toen de maatregelen wat versoepeld werden. De angst voor besmetting is minder groot geworden en uit onderzoeken blijkt dat voorheen 86 procent zich netjes aan de anderhalve meter hield en dit nu nog 78 procent is. Dat is nog steeds een meerderheid natuurlijk, maar eigenlijk kom je steeds meer richting een punt waar een kwart van de mensen zich er niet aan houden en misschien zelfs over 2 maanden de helft nog maar. Gunstig is echter wel dat het slechte weer er aan komt. Niet alleen voor de plantjes is dat goed, maar ook voor het naar buiten willen om lekker in het park met je maten biertjes te drinken. Ik zag laatst namelijk op tv meerdere studenten (de zogeheten toekomst van ons land) en die begrepen niet waarom kroegen om 01:00 uur moeten sluiten "alsof mensen om 01:00 uur meer dronken zijn dan om 22:00 uur en dan ineens aan elkaar gaan zitten?" Maar vooral voetbalsupporters benoemen.

25 september 2020 om 08:58

Dat slechte weer is toch eerder slecht nieuws? Dan gaan de studenten met 20 op een kamer (die hoogstwaarschijnlijk niet verlucht wordt) feestjes vieren.

25 september 2020 om 10:50

Het gaat in dit geval toch over voetbalsupporters? Zoals ik net ook aangaf weet ik heus wel dat het om een klein deel gaat. Maar dat kleine deel is groot genoeg om grote problemen te veroorzaken. Het maakt dat ene deel van de supporters geen reet uit wat de consequenties van hun acties zijn, en dat zijn de mensen van wie ik bedoel dat ze te dom om te poepen zijn. Om deze lui zijn er nog steeds geen uitsupporters welkom bij Ajax-Feyenoord en je hebt ze letterlijk bij elke club. Ik weet heus wel dat niet alleen voetbalsupporters zich eraan schuldig maken, maar dat is een beetje off topic lijkt me.

Als dit soort volk op deze manier doorgaat, kan er straks niemand meer van een potje voetbal genieten. Laten we ons toch verdomme met z’n allen gedragen, zodat niemand een aanleiding heeft om deze sport stil te leggen.

25 september 2020 om 07:17

De overheid grijpt gewoon niet in. Dat is het probleem, over de gehele linie. Dit soort gedrag met wortel en tak uitroeien. daarvoor hebben we in dit land teveel softies.

25 september 2020 om 07:31

En wat is je oplossing dan ?

25 september 2020 om 08:38

Voor Corona zou ik het direct ook niet weten, maar het onvoldoende aanpakken van criminaliteit en illegale migratie en het gedogen van aso’s over de gehele linie leidt onherroepelijk tot verloedering.

25 september 2020 om 10:01

Dat is een utopie, solidariteit hebben we wegbezuinigt. Mensen zijn egoisten geworden en geef ze eens ongelijk, de scheve welvaard verdeling word steeds extremer.

Stel hersenloze op dat plein daar. Dikke middelvinger naar de zorgmedewerkers en je medemens die zich wel aan de voorschriften houdt. Door dit soort idiote acties zit iedereen straks weer thuis te werken, staat er weer een wachtrij voor de supermarkt omdat er maar 10 man tegelijk naar binnen mag en staan de leraren weer voor een webcam les te geven. Dit onder de noemer clubliefde scharen slaat nergens op. Clubliefde kan ook thuis voor de TV geuit worden. Straks mag er weer helemaal niemand het stadion in, lekkere clubliefde is dat.

25 september 2020 om 08:02

Het is sowieso al de bedoeling dat iedereen, waar mogelijk, thuis werkt. Degenen die dat niet doen hebben lak aan de voorschriften. Les geven ging vaak heel aardig online. Voetbalwedstrijden zullen binnenkort ook wel weer zonder publiek gespeeld gaan worden, als ze al gespeeld mogen worden.
Het gedrag van de voetbalsupporters is wat dat betreft belachelijk, schandalig, bijzonder ondoordacht. Er waren geen supporters in het stadion aanwezig en toch ging het mis. Wat er gisteren gebeurde kan aanleiding zijn om de wedstrijden te verbieden. De politici gaven dit eerder ook als reden.

25 september 2020 om 08:11

Een barman, een fysiotherapuit en een kapper mogen inmiddels weer hun werk doen. Dat is in het begin van de uitbraak wel anders geweest. Als we naar een volledige lockdown gaan, zullen die mensen weer thuis zitten. Ik kijk liever voetbal met 20 van de mensen in het stadion dan dat ik naar lege stadions zit te kijken. Dit soort acties helpen Nederland nooit. Oliedom van de gemeente om het toe te staan, oliedom van de mensen om naar het plein te komen.

25 september 2020 om 08:30

Ben het helemaal met je eens. Onder deze omstandigheden is dat helaas nu eenmaal zo. Denk wel dat de stadions snel weer gesloten zullen worden en dat de barmannen ook moeten vrezen voor hun zaak/baan.

25 september 2020 om 08:39

Les geven gaat helemaal niet heel aardig online. Je leert er een stuk minder van, je leert minder van elkaar. Docenten snappen de helft van de tijd niet hoe Zoom, Teams of Skype werkt. Het is gewoon waardeloos. Het is een regelrechte aanfluiting dat je op het HBO €2100 (!) collegegeld moet betalen om thuis onderwijs te krijgen wat gewoon helemaal niks voorstelt. Verder helemaal eens met je betoog, die supporters zijn gewoon ontzettend dom bezig. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me van de zomer ook niet altijd strikt aan de regels heb gehouden omdat ik dacht dat het weer kon.. helaas zijn we er nog niet van af.

25 september 2020 om 09:00

Op universitair niveau is het zeker een valabel alternatief. Al hangt het er ook wel van af welk vak je volgt. Een cursus over de geschiedenis van de nieuwe tijd is perfect online te doen, een cursus Grieks is dat weer niet want dan mis je de interactie best hard.

25 september 2020 om 09:19

@lierse1997, het is ook heel docentafhankelijk. Sommige hadden pre corona al moeite met een youtube filmpje opstarten. Dat zijn niet opeens helden geworden met online les geven

25 september 2020 om 09:27

Ook waar natuurlijk. Al kom je dergelijke docenten toch steeds minder en minder tegen heb ik het gevoel (zelfs een paar jaar geleden al).

25 september 2020 om 09:58

Nee ook op universitair niveau is de kwaliteit van onderwijs hard gekelders. Ik betaal >2000 euro per jaar en ik moet in een programma werken dat voelt alsof het gemaakt is voor windows Vista. Presentaties etc leer je ook veel minder van want je kan het nu natuurlijk letterlijk voorlezen. Snap best dat het ff online is, maar kwalitatief wordt je er gewoon niet vrolijk van

25 september 2020 om 11:08

Ja, het hangt inderdaad ook af van het vak dat je volgt, het ene vak is meer geschikt voor online onderwijs dan het andere vak. Zoals Rvp1999fr ook al aangeeft, sommige programma's lopen echt ver achter in de tijd. Misschien zit ik op de verkeerde opleiding, maar mijn docenten snappen nog niet hoe je een advertentie weg moet klikken bij een Youtube filmpje...

En zo heeft Tilburg na Rotterdam en Den Haag de supporters en de clubs weer een slechte dienst bewezen. Hoe lang denk je dat het nog gaat duren voor we Rutte horen zeggen dat het voorlopig maar weer met lege stadions verder moet ?

25 september 2020 om 07:17

Dan mag je van geluk spreken. Het zou mij niks verbazen als er na oktober weer een paar maanden niet gevoetbald mag worden.

25 september 2020 om 07:18

Dat mag Rutte doen wanneer hij eens duidelijk is over het feit dat het nog altijd belachelijk is dat er nog altijd niet voldoende kan worden gestrest. Daarnaast is die hele Grapperhauskwestie ook slecht geweest voor het hele Coronabeleid. Als je het zelf niet in de hand hebt, dan moet je het vervolgens niet gaan afreageren op een stel hersenlozen die niet alle supporters representeren.

25 september 2020 om 07:28

Dat zou in dit geval kant noch wal raken, zo’n fanzone is bijna smeken om overtreden van de Corona maatregelen, heeft echt niks met stadions te maken.

Mensen in Tilburg willen heel graag ook voorop lopen tijdens de 2e golf. Een paar maanden geleden had ik dit nog enigszins gesnapt omdat er toen niet zoveel coronagevallen waren, nu lopen die cijfers weer op en zijn dit soort samenkomsten echt heel dom. Ik snap ook niet zo goed waarom die burgermeester dit zomaar toestaat. Is dat angst voor de fans of heeft die man ten eerste heel veel respect voor corona?

25 september 2020 om 07:46

Je kent dat soort mensen toch? Die lezen op internet dat het buiten wel mee valt en die gaan daar dan volledig in mee en hebben schijt...

25 september 2020 om 10:49

Denk dat er ook veel mensen bijzitten die 6 maanden zich aan heel veel regels hebben gehouden. Deze mensen hebben gewoon 6 maanden de hun hobby en uitlaatklep niet gehad. En dan nu loopt het een keertje uit de hand. Vind het zelf niet slim en houdt me aan de regels, maar vindt het wel begrijpelijk. Op een gegeven moment kom je er gewoon achter dat de maatregelen totaal niet passen bij de situatie.

Weer een VVD’er die er een krachtterm uitgooit. Het wordt zo ongeloofwaardig. We kunnen in dit land gewoon maar zeer matig handhaven. De capaciteit en politieke wil ontbreekt om echt in te grijpen, dat geldt voor tal van dossiers.

25 september 2020 om 07:42

Ik vind het niet ongeloofwaardig hoor, zowel Rutte als Dijkhof heeft simpelweg gelijk. Bovendien vind ik krachttermen als 'bek' en 'wtf' echt niet onfatsoenlijk ofzo. Het zorgt in ieder geval voor wat opschudding die hard nodig is.

25 september 2020 om 08:06

Ben jij er van onder de indruk als een premier zegt dat je je bek moet houden? Ik niet. Rutte was gewoon wel erg naïef door te verwachten dat mensen niet zouden juichen. Emoties zijn hem dan blijkbaar vreemd. Geef hem wel gelijk wat het afstand houden betreft. Dat moet toch wel op te brengen te zijn.

25 september 2020 om 08:23

Er zou ook veel minder ophef zijn geweest als men alleen af en toe had gejuicht. Maar het ging om juichen, zingen, roepen, dicht tegen elkaar staan, etc. Dus ik begrijp de frustraties van de politici wel.

25 september 2020 om 09:25

Nee ik ben er niet van onder de indruk, Rutte hoeft ook geen gekke dingen te doen om mij onder de indruk te laten zijn, ik denk zelf wel gewoon na. Juichen na een doelpunt vind niemand raar en daar zou ook geen ophef over ontstaan. Maar gewoon een half uur lang schouder aan schouder staan fluiten, schreeuwen en zingen is heel iets anders.

25 september 2020 om 19:16

Dus we gaan ons druk maken om de termen van Vvdérs als die 'bek houden' en 'pleur op' zeggen, maar als Wilders het over 'kutmarokkanen' 'schapenneukers' en weet ik wat allemaal heeft, of als Baudet een minister een 'sluipmoordenaar' noemt, ja dan is dat gewoon de vrijheid van meningsuiting. Jajaja, helder.

25 september 2020 om 20:23

Nee. Waar is het me hier om gaat is dat de VVD veel stoere taal in de praktijk geen kracht bijzet, zo is de laatste 10 jaar onder opvolgende VVD-regeringen gebleken. Dan zijn me die woorden ook niets waard.

Als voetbalsupporter moet ik eerlijk bekennen dat we niet tot de slimsten behoren..

Ik kan hier echt met m'n kop niet bij. Je zou haast denken dat Tilburg niet weet wat corona is, dat het daar niet heeft geleefd. En dat terwijl het de eerste grote brandhaard in Nederland was. Maar deze idioten hebben allemaal een geheugen als een goudvis en staan straks te janken dat alles weer in lock down moet. Maak met z'n allen maar weer een spandoek voor het ziekenhuis. Klap over een maand weer om 8 uur voor het zorgpersoneel. Maar je bent zelf degene die gewoon verantwoordelijk is voor de tweede golf. Hebben ze dat echt niet door? Zijn ze echt zo gestoord. Wat een vreselijk volk zeg. Echt verschrikkelijk.

Ongelooflijk dom van de gemeente Tilburg. Het toelaten van zo'n feest ondermijnt de handhaving van de maatregelen, want hoe valt dit te rijmen met de eerdere sluiting van de horeca? Hoe leg je uit dat mensen in de privésfeer geen feestjes meer mogen geven als voetbalsupporters dat wel mogen? Waar hebben voetbalsupporters die uitzonderingspositie aan verdiend? Ongelooflijk dat men dit heeft toegestaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld demonstraties die we gezien hebben was hier geen grondwettelijk recht in het geding, dit was louter voor de fun. Bizar.

Allemaal leuk en aardig die gespeelde verontwaardiging van meneer Dijkhoff, maar het komt allemaal omdat de regering die hij steunt niet tijdig heeft ingegrepen. Cijfers lopen al wekenlang op en men komt niet verder dan foeigesprekken, afschaffing van het laatste rondje in de horeca en niet werkende campagnes. Ik ben benieuwd wanneer ze de stekker uit voetbal met publiek trekken. Dat is een kwestie van dagen vrees ik. Allemaal omdat mensen (In dit geval Willem II) zich niet aan de regels kunnen of willen houden. Dat een burgemeester hier toestemming voor geeft is de triest voor woorden. Ze hebben dit handelen gisteravond ook nog eens verdedigd.

25 september 2020 om 08:46

Het lijkt me intelligenter casus per casus te bekijken en niet gewoon algemeen alles af te schaffen. Dat is dan ook weer slecht voor de goodwill. Doen ze het fout in pak em beet Groningen, dan straf je Groningen. Maar daar moeten de mensen in Breda die zich wel gedragen niet voor gestraft worden.

25 september 2020 om 09:08

Maar ze kijken niet casus voor casus. Meeste besmettingen vinden plaats in de thuissfeer geeft men zelf aan. Maar daar nemen ze geen maatregel. Ja er is ook verspreiding in de horeca, maar het is niet dat het virus pas na 12 uur actief wordt, dus de maatregel van om 12 uur het licht aan is wat dat betreft onnavolgbaar. We zien de cijfers steeds meer stijgen en juist dan is die anderhalve meter heel belangrijk, dus wat doen we als we dan toch een keer per casus kijken: we staan in Tilburg een situatie toe waarbij we 1000 heel dicht op elkaar proppen zodat ze met bier in de hand voetbal kunnen kijken op een plein. Maar goed dat zal wel verantwoord zijn geweest omdat het voor 12 uur was afgelopen. In dit tempo komen die generieke maatregelen vanzelf omdat alle gebieden vrij rap in de zwaarste categorie terechtkomen. Dit allemaal omdat er geen maatregelen getroffen worden en Nederland anders zo klein is dat je lekker naar een wat losser gebied gaat.

25 september 2020 om 09:10

Ja dat ben ik met je eens hoor. Maar het is toch krom de supporters van een voetbalclub waar de supporters zich goed aan de regels houden te straffen voor de gebeurtenissen in Tilburg?

25 september 2020 om 10:12

Je krijgt te veel discussie als je het niet doet. Waar ligt de grens van ingrijpen en zonder publiek? Ligt die bij situaties als in Tilburg of bij Feyenoord. Of zijn de situaties bij FC Twente en ADO ook al voldoende? Uiteindelijk kun je bij elke club momenten vinden waarop de regels niet worden nageleefd.

25 september 2020 om 10:39

@master D bij het journaal op NPO gaven ze aan dat ze nog steeds achter het besluit staan, omdat er de vrees voor een illegaal feest heerste bij eventuele afwijzing van het verzoek. Ik snap niet waarom ze dan niet wat meer handhavers inzetten en zo'n groep hulp bieden het enigszins verantwoord te organiseren. Wat betreft je opmerking over de meeste besmettingen die in huiselijke sfeer zijn, vraag ik me af wat je daar dan tegen zou willen doen. Er kan niet zomaar gehandhaafd worden op een limiet aan bezoekers thuis.

25 september 2020 om 15:20

Ben ik de enigste die zich uberhaupt verbaast over het feit dat er word gefeest terwijl de ploeg met 0-4 thuis van het veld getikt word? Tja, Willem II en supporters maken verre van een goede beurt. Tevens ook de reden dat je dit soort clubs niet wil zien pieken in de Eredivisie. Die ploegen kunnen de druk van zo'n Europa League helemaal niet aan. Die vinden het zelfs geweldig als hun ploeg met 0-4 van de mat worden getikt.

Het lijkt mij ook niet de bedoeling dit structureel te gaan doen, maar sinds ze volgens de burgermeester alle contactgegevens hebben een mooie kans voor een uitgebreid onderzoek?

Voorop gesteld dat dit niet kan. Maar bah wat een selectieve verontwaardiging van meneer Dijkhoff. Bij PSV lopen ze de polonaise in t stadion en houden ze zich ook niet aan de regels. Maar over zijn club hoor je m niet. Trieste gast die Dijkhoff

Dat is de mens. We denken de mens goed te kennen maar het zal altijd over de grens willen gaan. Volwassenen of niet. Je gaat ook niet een kind in een kamer opsluiten vol snoepgoed en dan zeggen dat hij het niet mag aanraken. Zulke zaken toestaan, dan kan je verwachten dat het fout gaat. Dan is de verontwaardiging achteraf pas krom. Maar gewoon hard aanpakken!

En dit is nota bene een regio waar corona de hardste klappen uitdeelde! Ongelooflijk!

Wat ik dan niet begrijp is dat de verontwaardiging jegens voetbalsupporters groter is en de politiek zich veel harder uitlaat als dat ze deden toen grapperhaus dit deed. Deze werd niet zo "hard" aangepakt en kwam er zelfs (in eerste instantie) met een sorry en een traan mee weg. Dus als al die supporters op het plein gister even een filmpje online zetten met een sorry en een traan kunnen we allemaal weer verder.

25 september 2020 om 07:38

Niemand houdt zich aan de 1,5m, als ik in de stad loop is het 1 mierenhoop, handhaving nul, bewustzijn nul.
Het is maar waar je de aandacht op richt.

Wat ongelofelijk dom van deze supporters, heb het gevoel dat mensen niet helemaal doorhebben dat er wel degelijk een tweede lockdown aankomt als het zo doorgaat.

Aan de andere kant, denk ik dat dit ook deels komt door matig optreden van de overheid eerder dit jaar. Door destijds (vooral rond juni) andere bijeenkomsten met minstens zoveel personen door te laten gaan, denken deze lui dit nu ook te kunnen maken.

25 september 2020 om 07:39

Denken? Dat kunnen ze ook..... er word niet gehandhaafd.....

25 september 2020 om 07:41

En dan wijzen ze straks massaal naar de regering. Ja je hebt er zelf mede voor gezorgd denk ik dan. Kijk maar in de spiegel...

Al die supporters moeten even de uitzending van Jinek van gisteravond terug kijken. Dat verhaal van dat meisje over haar gezonde moeder die Corona kreeg en de gevolgen daar van. Dat kan ieder van ons zijn. En kom niet aan met ja dat zijn uitzonderingen. Niemand maar dan ook niemand verdiend dat.

25 september 2020 om 07:50

Het probleem is dat het wel degelijk de uitzonderingen zijn..... en daar landelijk beleid op voeren is nogal wat.
Er gaan mensen in dit land dood aan uitzonderlijke zeldzame ziektes simpelweg omdat ze buiten de “normale” zorg om lijden aan een ziekte die we niet behandelen.
Dat gun je ook niemand, toch maken we daar geen beleid op, staat de krant er niet vol van en zitten ze minder bij Jinek. Uitzonderingen zijn maar zelden grondslag voor landelijk beleid.

Ik vind het taalgebruik van Dijkhoff eerlijk gezegd nog een stuk schokkender. Ongeschikt als politicus, en helemaal als VVD'er waarvoor relatief hoge standaarden gelden.

25 september 2020 om 10:27

Hoezo zijn er juist voor Vvd'ers hoge standaarden? Kijk naar de cijfers en je ontdekt dat de VVD opvallend vaak betrokken is bij gevallen van smeergeld, dronkenschap, etc. Google maar eens op "vvd partij met meeste en de ernstigste integriteitsaffaires".

Wat een stel mafklappers daar in Tilburg. In maart van dit jaar het epicentrum van corona zijn met overvolle ziekenhuizen en dan nu volop feesten alsof er niets aan de hand is. Het is maar goed en meer dan terecht dat ze uitgeschakeld zijn.

Helemaal niets aan de hand (op het vechten met de ME na). Dit was in de buitenlucht en daar is de kans op overdracht van het virus nihil. Onderzoeken tonen dat duidelijk aan. Verder reppen ze van een 2e golf terwijl er geen significante stijging van aantal opnames en overlijden zijn. En positief getesten (met PCR test) staat niet gelijk aan besmette / zieke personen. Heeft Jaap van Dissel van de week in de 2e kamer toegegeven.

25 september 2020 om 08:15

Geen significante stijging van het aantal opnames en overlijden? Heb je sinds vanmorgen pas weer internet?

25 september 2020 om 08:30

Geen besmettingen in de buitenlucht. Zucht. Stond het op Feesboek? Hoe zit het met carnaval? Geen besmettingen daarna? En Atalanta-Valencia? Ook geen besmettingen daarna?

25 september 2020 om 08:31

Wat Wouterke hierboven zegt: kijk even op internet hoeveel extra opnames en overlijdens er zijn.

25 september 2020 om 08:42

@kyle66 Atalanta-Valencia hebben duizenden mensen hele stukken samen in de trein en daarna de volgepropte metro gezeten. Voor die tijd met zn allen in kroeg.

25 september 2020 om 08:50

En deze mensen zijn allemaal individueel gekomen zeker, niemand met 4 in de wagen of iets dergelijks?

25 september 2020 om 09:35

@nederland79, hoe weet jij zo zeker dat die besmettingen toentertijd niet tijdens de wedstrijd hebben plaatsgevonden? En hoe denk jij dat de supporters gisteravond hebben gereisd? Iedereen in zijn eentje op de fiets?

25 september 2020 om 10:11

Wow Kyle, weinig mensen gezien die zo heftig zijn geã¯ndoctrineerd door de media als jij. Maar om antwoord te geven: ja, gisteren veel met de fiets natuurlijk. Atalanta - Valencia met de wedstrijd van gisteren vergelijken is totale onzin, Atalanta supporters moesten (terwijl ze thuis speelde) 70km reizen naar Milaan dus zaten in zeer waarschijnlijk volgepropt OV. En je loopt te roeptoeteren over waar het bewijs is dat ze onderweg besmet zijn, maar waar is het bewijs dat ze in de buitenlucht besmet zijn tijdens de wedstrijd? Waar is überhaupt het bewijs dat mensen in de buitenlucht besmet zijn? En dan wetenschappelijk bewijs he, niet wat jouw bronnen (nos, NPO hoogstwaarschijnlijk) zeggen...

25 september 2020 om 10:22

Wow, osss, leuk, een aanhanger van dr. Famke! Tijdje geleden was er in Friesland een feestje in de tuin. Remember? 1 Persoon heeft toen 14 anderen besmet. Maar ga jij lekker door met het opsteken van je middelvinger naar de zorg. Wel vind ik dat een ieder die weigert afstand te houden en aan andere regels te houden, niet naar het ziekenhuis mag gaan als hij ziek wordt. Gewoon lekker thuis blijven dan, neem een paracetamolletje en laat de zorg met rust. Deal!

25 september 2020 om 10:25

Mooi wetenschappelijk bewijs Kyle! Een feestje in een tuin een Friesland waarvan jij heel zeker weet dat niemand binnen is geweest of het feest deels binnen is geweest. Laat me de bron raden; het AD?

25 september 2020 om 10:31

Ik ga bij figuren die Famke volgen niet eens de moeite nemen om met bewijs te komen. Iets van paarlen en zwijnen en duiven en schaken (Mark Twain). Maar hoop dat jij wel het fatsoen zult hebben dat wanneer jij ziek wordt, je naar geen enkel ziekenhuis gaat. Val de hardwerkende mensen in de zorg niet lastig!

25 september 2020 om 10:43

Haha die Kyle. Steeds komen met Famke. Ik heb niets met Famke, ik doe zelf een beetje onderzoek en volg niet klakkeloos de Msm. En nee, ik heb geen schijt aan de zorg, ik volg de cijfers van Stichting Nice dagelijks net als andere data, zoals van het Rivm. Dat jij niet kritisch wilt zijn en altijd vol vertrouwen hebt in de MSM en de overheid prima, maar laat mensen die wel verder kijken gewoon kritische vragen stellen. Als dit virus buiten echt zo gevaarlijk is, waarom mogen amateurvoetballers bijvoorbeeld wel weer gewoon voetballen op zondag? Dan sta je ook 90 minuten lang veel tijd binnen 1,5 meter op andere mensen? Waarom mag je een volgepropt vliegtuig in? Iets met belangen misschien? Toch inhoudelijk over de zorg, en dit is gewoon een oprechte vraag: hoe druk was het in de ziekenhuizen begin 2018? tijdens de griepgolf? Ben oprecht geã£â¯nteresseerd. Volgens de MSM "puilden de ziekenhuizen uit" ik ben benieuwd naar de verschillen namelijk.

25 september 2020 om 16:28

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoek-nauwelijks-kans-op-besmetting-in-buitenlucht~b28c006b/

25 september 2020 om 08:49

Kun je zo eens een aantal onderzoeken noemen? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar.

25 september 2020 om 15:22

En wat was het dan waard om zo te feesten? De enorme pak rammel die ze kregen in eigen huis (0-4)? In alles zakt Willem II door de mand betreft dit Europees avontuur.

Naam en rugnummer noteren of opsporen, 14 dagen verplichte quarantaine en bij een overvolle IC mogen ze achteraan aansluiten.

25 september 2020 om 08:32

Achteraan? Helemaal niet in de rij, lijkt me beter.

Ik lach mij helemaal stuk wanneer er, net als het blm protest op de Dam, totaal geen opleving van het virus is.

Gelukkig is Tilburg niet de randstad, daar is corona wel echt een probleem.

Hoppa, daar komen de verboden aan... en terecht. Dit is toch echt kansloos...

De burgemeester praat dit ook nog goed, dat vind ik het allerergste. Hoe krijg je het voor elkaar om dit te laten gebeuren.

Het ziet er heftig uit zo ja, maar op een avondje in de stad hangt ook iedereen samen. De handhaving is al een tijdje verdwenen

Dit was te belangrijk om niet te doen, gevalletje op de dam of een trouwerij ofzo

Vorige keer moesten ze carnaval vieren, nu de wedstrijd met z'n allen #lockdowntilburg

Ben blij dat Willem 2 eruit ligt. Eerst met elkaar in de auto door Tilburg rijden, daarna samen afreizen naar Luxemburg en nu dit weer. Willem 2 supporters hebben keer op keer schijt aan de regels gehad. Europees voetbal geweldig voor die club maar dat wil niet zeggen dat je de regels die er nu zijn niet hoeft na te leven. Misschien het stadion daar toch maar weer dicht doen voor die gasten die nog dommer zijn dan Famke Louise.

25 september 2020 om 15:23

Daarom moet je dit soort clubs ook helemaal niet in Europa willen zien. Welke supporter gaat nou zo staan feesten als de eigen club met 0-4 van de mat word getikt in eigen huis? Totaal geen topsport-klimaat bij zowel de club als de supporters.

Dit krijg je als er van overheidswege een regel wordt opgelegd en er gemarchandeert wordt met de uitvoering. Lekker wazige regels opstellen die voor het ene wel gelden en voor het andere niet. Kom je in het ziekenhuis, geld geen enkele afstands of mondkapjes regel, in het vliegtuig en de bus mogen we ook dicht op elkaar, de BLM mag protesteren maar de andere groep weer niet. Lekker de boel blijven polariseren met grote woorden zoals rutte eerder deze week:" je moet gewoon je bek houden" over de Feyenoord supporter en nu dhr dijkhoff met stoere:"what the fuck" uitspraak. Zo kun je ook lekker de hele tijd de politieke verantwoording afwijzen door te stellen dat er "mensen zijn die zich niet aan de regels houden," de aso's"
Buiten het feit dat dit soort taalgebruik niet in de politiek hoort maar gewoon op de straat zou het helpen als we regels krijgen die helder en eenduidig zijn. Overigens kun je gewoon je gezonde verstand gebruiken, dat was hier ver te zoeken natuurlijk.

Bij deze voelde ik de drang om toch een soort ooggetuigen verslag te maken van hoe ik deze avond beleefd heb. Ik was zelf aanwezig op dit plein. Vanaf een uur of 7/half 8 werd het vrij druk op het plein en stond een grote groep mensen dicht op elkaar te feesten. Ik denk man of 850, media denkt 1000. Schatten we toch beiden met een andere bril op. Dit ging een kwartier door totdat de eerste waarschuwing werd afgegeven door de dj. Hier werd gehoor aan gegeven. Daarna schoof alles weer langzaam in elkaar. Tot aan het moment van de foto, die volgens mij iedereen gezien heeft en waar iedereen over valt. Half uur voor de wedstrijd werd er nog 1 keer gewaarschuwd. Het feest ging niet door totdat er afstand was. Hier werd wederom, na een tijdje, goed gehoor aangegeven. En zo werd de wedstrijd ook bekeken. Na de 0-3 ging het mis en werd er onderling (!) aardig wat gevochten. Niet echt corona-proof. Een oud Tilburgs gezegde luidt dan ook: ''op een goei Tilburgs fiske moet gevochten worden''. Dit ging even zo door. Vervolgens stond de ME klaar, die al vanaf 7 uur aanwezig was. Maar hier is werkelijk waar geen moment ruzie of iets dergelijks mee geweest. Ik heb 1 blikje bier zien vliegen maar die jongen werd meteen terecht gewezen door mede supporters. Er werd wat gescholden, maar zeer zeker niet het massale gooien van vuurwerk en vechten met politie zoals ik in de media veel lees. Al met al een teleurstellende avond, zowel sportief als naast het veld. Dom om zo dicht bij elkaar te staan, dat blijft.

25 september 2020 om 08:59

Een mooi verslag uit de 1e hand. Ik kan nou alleen niet direct zeggen dat het e.e.a. ontkracht 😏.

25 september 2020 om 09:14

Oh maar het dicht op elkaar staan verhaal ga ik ook zeker niet ontkrachten, want dat vind ik zelf gewoon enorm dom. Stond zelf bewust achteraan, op afstand. Kon makkelijk met al de ruimte die nog over was. Maar wat ik wel belangrijk vond is om het 'geweld' en vuurwerk tegen politie te ontkrachten. Want dat wordt er wel vaker snel bij gepakt merk ik.

25 september 2020 om 15:25

Nu mijn vraag: Wat valt er te feesten als je met 0-4 van de mat word getikt in eigen huis? Dan is er echt een volledig gebrek aan topsport-klimaat. Dan ben je als club een uitgelachen figurant in een wereld die ze de pet te boven gaat.

En maar zeuren als we straks een 2e lockdown krijgen..... Ik snap het niet

Dijkhoff kan alleen op deze manier scoren bij de menigte, want inhoudelijk voegt hij werkelijk waar nix maar dan ook nix toe. Werkelijk waar ongelofelijk.

Gewoon een vergrote Grapperhausje en verder niets! Onzin natuurlijk maar wat wil je als de overheid zo zelf ingenomen is en iedereen elkaar indekt. Een Dijkhof die werkelijk niets maar dan ook niets toevoegd. Graupperhaus die zelf schijt aan de regels heeft. Krijgt met terugwerkendekracht alsnog een boete en 4 dagen later is het probleem strafblad verwijderd van de coronaboete. Als klap op de vuurpijl nog een premier die alleen kan zeggen bek houden....

Ja hallo, wtf tricolores? Deze gekkies heb je bij iedere club en een fanzone maken in een tijd als deze is ook vragen om problemen.

Klaas is als psv er een beetje jaloers dat ze in Tilburg met 1000 man meer sfeer kunnen maken dan een vol psv stadion.

Slim is het niet. Maar ik denk dat de mensen die hier reageren zelf ook wel eens de fout in gaan hoor.

Mensen verpesten het voor de rest. Wat mij betreft speelt Feyenoord en Willem II de eerste thuiswedstrijd zonder publiek.

25 september 2020 om 09:55

De zwaksten gaan als eerste. Dat geloof ik gerust. Maar wat als je een luchtweg aandoening hebt? Of als je op een operatie zit te wachten? Daar hoef je geen 86 voor te zijn. Het is iets te eenvoudig om alleen te kijken naar zwakke bejaarden.daarbij is het nog niet zo heel lang geleden dat de gezondheidszorg vast liep. Dat zou jij toch moeten weten. Daar hadden niet alleen Corona patiënten last van. Ook mensen met hart en vaatklachten, k*** patiënten enzovoort.

25 september 2020 om 10:00

Ik weet niet op welke afdeling je werkt maar ik hoor toch echt andere verhalen van mensen die in de zorg werken. De kans dat je aan Covid-19 overlijdt is klein. Dat klopt. Maar daar gaat het toch niet om. Als het aantal besmettingen weer hard gaat stijgen dan stijgt ook automatisch de druk op de zorg. Dat is waarom we ons aan de maatregelen moeten houden. Het gaat namelijk ten koste van andere zorg. Het is bijv. best schokkend dat het aantal k*** diagnoses fors is gedaald tijdens de coronacrisis. Op langere termijn kunnen deze gevolgen ingrijpend zijn.

25 september 2020 om 16:16

Die lockdown onzin zorgt er voor dat diagnoses etc allemaal uitgesteld moeten worden. Als iedereen nou gewoon logisch nadenkt. Ik ga als ik verkouden of grieperig ben ook niet naar mijn oma in het verzorgingstehuis. En ik denk dat meer mensen dat so wie so al deden. Of als er in je kennissenkring een baby is geboren ga je ook niet op bezoek als je niet fit bent. Lijkt me allemaal logisch toch? Met covid is het niet anders. Mortaliteitsratio is vergelijkbaar met griep. Het is geen ebola, waar je een dodelijkheid hebt van 30%, waar covid maar 0,2% is. Dus waar hebben we het over met deze vrijheidsbeperkende maatregelen.

25 september 2020 om 19:10

Waar hebben we het over? We hebben het over een virus waarvan jij kennelijk allang weet hoe het zit én hoe het met de middellange of lange termijn zit. Jij bent namelijk ook viroloog. Oh wacht, nee dus. Oftewel, hier is totaal geen sprake van logisch nadenken. Dachten mensen maar logisch na. Dan hadden we niet die tarefelen zoals rond Willem II. Enfin, hoe dan ook, jij citeert ongetwijfeld uit één studie of onderzoek, waarbij er tig onderzoeken en studies bestaan die iets heel anders zeggen. En waarop baseer jij dat wat jij hier stelt klopt? En dan nog, hoe zit het met de lange termijn effecten. Er lopen mensen rond met grote longschade. Wat nu als zorgverzekeraars oover tien jaar gaan roepen dat mensen die longschade door Corona hebben extra premie moeten betalen?neenee, terug naar de basis. De onzin wordt vooral verspreid door mensen die net doen of Corona een griepje is. Zoals jij. Houdt ermee op! Denk na. En doe gewoon normaal.

25 september 2020 om 20:12

De lockdown heeft er niet voor gezorgd dat onderzoeken, diagnoses en operaties uitgesteld moesten worden. Dat kwam doordat er zoveel mensen besmet waren geraakt met het virus waardoor de instroom van patiã«nten zo fors was toegenomen dat ziekenhuizen andere zorg (tijdelijk) niet kon verlenen.

Nelom die een strafschop veroorzaakt, je verwacht het niet.

Grenzeloos naã¯ef als je denkt dat je met een groep van 800 supporters afspraken kunt maken over 1.5 meter. De horeca heeft al moeite zat om een veel kleinere groep mensen zich aan de regels te laten houden. Zeker als er een biertje in zit. En er werd bier geschonken/gedronken. Regels moeten voor iedereen duidelijk zijn. ook voor degene moet 100 redenen om het niet te doen. Dus niet zoals nu in de horeca niet en bij de voetbal wel. Dat is precies waardoor mensen de regelgeving niet begrijpen of geloven.we proberen in Nederland het sop en de kool te sparen. Dat werkt niet. We geven de burger veel eigen verantwoordelijkheid, maar daar kan een grote groep niet mee omgaan. Te eigenwijs, te verwend.

Volstrekt belachelijk. De Tilburgse politie had hier in een keer zijn jaarquotum aan bekeuringen moeten halen. Dit kan simpelweg niet en zou keihard bestraft moeten worden. Nog belachelijker is dat organisatoren een beetje lamlendig met ‘tsja, ik zag al dat het lastig zou gaan worden de regels te handhaven’ komen.

Kwesti van maar 1 letter. Eerst was het Femke die alle schit over zich heen kreeg nu is die aandacht verlegd naar Prof. Dr. Famke.😊😷

Pijnlijke beelden, overtrokken reactie van Dijkhoff. Hij had beter zijn ongeloof kunnen uiten richting de burgemeester van Tilburg, een partijgenoot.

Kijk dat het vooral dom is dat is niet te ontkennen want je geeft de overheid een stok om mee te slaan.Maar meneertje Dijkhoff en ook Rutte moeten niet met 2 maten meten. Waarom ga je niet zo uit je plaat als je collega alle regels overtreed, en er nog over blijft liegen ook.Dat is volgens mij net zo'n steek in de rug naar onze zorg medewerkers. En dan hebben onze zorg medewerkers ook nog eens die 1000 euro toeslag niet gekregen. En dan maar slaan met "het is een steek in de rug van onze zorg medewerkers". Goed voorbeeld doet goed volgen toch!!!.

Ik zie maar één maatregel die Rutte & Co nu gaan toepassen. Namelijk het weigeren van supporters in stadions! Logisch vervolg als je deze taferelen ziet. Laat het duidelijk zijn dat Corona niet voor iedereen hetzelfde betekent. De een reageert er heftiger op dan de ander, de een sterft eraan en de ander ervaart nauwelijks klachten. Het is een onvoorspelbare ziekte waar we vooralsnog vrij weinig van afweten. Er is namelijk geen peil op te trekken! Laten we met z'n allen gewoon het gezonde verstand gebruiken. Dan zouden taferelen zoals die bij Willem 2 gisteren niet plaatsvinden. Des te vaker we nadenken en geen schijt hebben aan het virus, des te eerder alles weer bij het oude is. De regering doet er alles aan om een perfecte balans te vinden tussen het redden van de economie en zorgen voor het welzijn van de samenleving. Laten we er in ieder geval voor zorgen dat ze zo snel mogelijk de maatregelen kunnen afschaffen!

Dat de overheid best duidelijker mag zijn en met 1 mond moet spreken, daar zijn we het wel over eens maar ga dat virus niet bagatelliseren als een soort griepvirussen wat sommige mensen nu doen.

Natuurlijk kan dit niet. Maar wij weten wij niet in welke mate deze randdebielen ook de burgemeester of zijn familie hebben bedreigd als het feestje niet door kon gaan. 15 jaar geen Europees voetbal gehad, dan is het eindelijk zo ver, en dan is het te begrijpen dat mensen dat willen vieren. En als je dan als supporter weinig hersencellen hebt dan is het helaas goed mogelijk dat je de burgemeester even laat weten dat hij voor zijn leven moet vrezen. Ik zeg niet dat het echt zo gegaan is, maar we moeten wel realistisch zijn: er lopen genoeg gekken rond die het op die manier spelen. Er was deze week toch ook in Belgiã« een politicus die ermee stopt omdat hij het niet meer trekt dat hij steeds geã¯ntimideerd en uitgescholden wordt. Ik begrijp dat wel. Voor mij is de burgemeester van Tilburg 100 verantwoordelijk als dit feestje echt helemaal zijn eigen keuze was. Maar misschien werd de druk voor hem te groot.

Ik schaam me kapot voor mijn mede Tilburgers.. ook al ben ik zelf ook actief binnen de harde kern (en nee niet iedereen binnen de harde kern is hooligan)..

Dat handhaven is inderdaad goed gelukt nu iedereen op een locatie was. We hebben afgelopen weekend (supporters van) Feyenoord veroordeelt omdat daar enkele 10-tallen supporters zich niet aan de corona-maatregelen hielden. Hoe kun je dan denken dat vele honderden supporters wel urenlang op een plein samen kunnen komen. Echt iedereen kan bedenken dat dit een uitermate onverstandig plan is. Dat de gemeente Tilburg hier toestemming voor geeft en de verklaringen die ze (achteraf) geven vind ik echt onbegrijpelijk.

Wat ik mij dan afvraag is waarom er geen aandacht werd besteed toen alle ajax fans Donny gingen uitzingen?

25 september 2020 om 10:47

Die zongen zuiver en zonder valse noten;-)))

25 september 2020 om 11:02

Welke idioot gaat er ook buiten in coronatijd, een groot beeldscherm plaatsen. Je hoeft geen professor te zijn om te voorspellen dat het dan misgaat.

Je denkt dat na de enorme explosie van Corona besmettingen na het carnavalvieren de meeste mensen uit die regio zich wel twee keer zullen bedenken het virus op deze manier uit te dagen, maar niets is minder waar. Als je in de huidige brandhaarden woont, wil je toch voor je eigen veiligheid en uit naastenliefde toch ook nog eens niet het zorgpersoneel een dikke middelvinger tonen met dit gedrag? Dat Dijkhoff hierover uit zijn slof schiet, is de hypocrisie ten top. Juist het (wan)gedrag van politici en het oordeel daarover, is juist een aanleiding voor mensen om de regels te negeren. Ten onrechte, maar je hebt het er zelf naar gemaakt, Klaas!

Waar maken we ons druk om? Ik vraag me serieus af hoe lang de politiek dit nog gaat volhouden om alles met grote groepen maar te gaan verbieden omdat er een heel klein groepje mensen aan een virus overlijdt. Twee jaar? Drie jaar? Vijf jaar?en gaan we straks weer strengere maatregelen krijgen door dit event van gisteren?de effecten van de maatregelen hebben minstens evenveel gevolgen als het virus zelf. Ik mag dit waarschijnlijk hier niet zeggen, want m'n vorige reactie is ook al verwijderd. Maar dat zegt veel over hoe open het debat hierover is.

Wanneer komt het besef van talloze domme mensen dat ze met dit gedrag de samenleving in gevaar brengen. Hoe dom moet je zijn om dit nog steeds niet te willen begrijpen.....

De relletjes keur ik niet goed. De rest is goed te begrijpen. De fans hadden (terrecht) zin in een feestje. Besmetting oplopen buiten die kans is heel klein. Plus minister Grapperhaus kan ook zijn gang gaan zonder in de problemen te komen. Dan kunnen de fans dus ook gewoon een feestje bouwen

Ik blijf het erg dubbel vinden. Dit mag absoluut niet, maar de demo's destijds begin Juni waren allemaal oke. "Nul coronabesmettingen". Dan zou dit toch met 800/1000 man ook moeten kunnen?

Dan nog even off topic:
Waarom stelt niemand een mondkapjes plicht voor in de stadions? Dan heb je mijns inziens toch het hele 'schreeuw'-probleem opgelost? Kunnen er zelfs nog wat mensen bij, paar stoelen om je heen vrij laten en je komt al een behoorlijk eind.

25 september 2020 om 15:20

Aub geen mondkapjes ze werken niet dit is muggen vangen met kippengaas totaal geen nut puur onderdrukking van mensen,die vieze dingen, schone lucht inademen ook goed voor imuunsysteem

25 september 2020 om 16:24

Gewoon terug naar normaal en volle stadions. Arena en Gelredome dak open en alle wedstrijden worden in de buitenlucht gespeeld dus nul kans op besmetting.

Mensen moeten eens stoppen met naar elkaar te wijzen in de trant van - "maar daar ging het toch ook mis ?". Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en niet voor dat van een ander. Dat een ander schaap in de sloot springt, betekend toch niet dat je er zelf ook in moet springen ? Wat er gebeurt is op dat plein met al die Willem II supporters is gewoon schandalig en dat je nog genoeg andere voorbeelden op kan noemen die schandalig zijn maakt deze "figuurlijke middelvinger" van de Willem II supporters naar de zorg niet minder schandalig. Begin bij jezelf als je een betere wereld wilt.

25 september 2020 om 15:24

Neem jij maar lekker de nieuwe wereld pak het vaccin en je bent er geweest veel plezier, doe onderzoek is het enigste wat ik kan meegeven en er speelt heel wat anders, maar zoek dat maar eens uit zelf, succes een gewaarschuwd mens telt voor twee

Er gebeurt helemaal niks in de buitenlucht we hebben het gezien bij het BLM protest op de dam, en als er wat gebeurt hebben we een prachtig geneesmiddel H C Q genaamd innemen bij de eerste verschijnselen en niks aan de hand maar dit mag niet meer gebruikt worden omdat het niet veilig is wat pertinent niet waar is, wel dure waardeloze PCR tests afnemen van 110 euro per stuk het middel kost minder dan 20 euro, en alles kan doorgang vinden in NL maar nee ze maken alles naar de knoppen, en maar zeiken over de zorg, zie het toch eens in dat het bedrog is alles kan maar de politici laten het niet toe, tijd om wakker te worden en stadions weer te vullen zoals vroeger!

25 september 2020 om 19:13

Jij schijt het te weten. Mooi! Vertel ons dan even hoe het zit met die mensen die bij de BLM protesten waren en die andere mensen hebben besmet??? Jij hebt de cijfers, dus kom maar door. Hoeveel besmettingen heeft dat opgeleverd en hoeveel doden zijn daarbij gevallen??

Dijkhoff was tov Grapperhaus een stuk milder....maar goed, wat een eikels om je zo te misdragen als je wat ruimte krijgt om als groep iets te doen.

Schandalig. Deze gasten verkloten het straks voor ons allemaal. Nog een keer van dit soort acties en je kan er op wachten dat we weer verder moeten zonder publiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren