Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald de Boer: ‘Ik vind zelf dat de KNVB het niet kan maken’

Laatste update:

De KNVB maakte woensdagavond wereldkundig dat Frank de Boer de opvolger wordt van Ronald Koeman als bondscoach van het Nederlands elftal. De vijftigjarige oefenmeester heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot en met het WK in Qatar, dat in het najaar van 2022 wordt gespeeld. Ronald de Boer is trots op zijn broer en had graag deel willen uitmaken van zijn staf bij Oranje, maar vindt dat de KNVB ‘dit niet kan maken’.

De Boer vertelt bij FOX Sports dat het contact tussen zijn tweelingbroer en de KNVB twee weken geleden tot stand kwam. Presentator Jan Joost van Gangelen vraagt of de analist vervolgens al snel in de gaten had dat beide partijen eruit zouden komen. “Je weet het niet, want ik denk dat ze eerst het gesprek wilden aangaan. Uiteindelijk hebben ze besloten om met hem in zee te gaan. Ik denk dat je in het begin niet één vaste keuze hebt, maar dat je om je heen kijkt. Ze vinden waarschijnlijk dat Frank de juiste kandidaat is.”

“Ik ben zeker trots, laat dat duidelijk zijn. Dit is het hoogst haalbare, een erebaan. Ik ga genieten, maar het zal ook nagelbijten worden. Als hij de leiding heeft, is het voor mij wel lastig. Je hoopt dat hij het goed doet”, gaat De Boer verder. Er wordt hem vervolgens gevraagd in hoeverre hij in de afgelopen tijd een ‘klankbord’ is geweest voor zijn tweelingbroer. “Je praat natuurlijk over bepaalde dingen, die ik voor me houd. We hebben het over aspecten gehad waar hij tegenaan kan lopen.”

Johan Derksen vrijdagavond bij Veronica Inside: ??????

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 23 september 2020

Van Gangelen vraagt zich af of De Boer een plek in de staf van zijn broer bij Oranje had gewild. “Ik heb een contract bij FOX. Nee, natuurlijk was het een droom geweest. Ik vind zelf dat de KNVB het niet kan maken. De KNVB is het opleidingscentrum voor coaches en ik heb geen papieren. Natuurlijk kun je een rol vinden die ik kan invullen op een bepaalde manier die goed is voor het Nederlands elftal. Maar je bent een opleidingscentrum als KNVB, dus er moeten trainers zijn die hun papieren hebben.”

Zoals het er nu naar uitziet, blijft de staf die Koeman bij Oranje had intact. Het betekent dat De Boer gaat samenwerken met Dwight Lodeweges, Patrick Lodewijks en Maarten Stekelenburg. “Wat ik heb meegekregen, is dat exact zo”, reageert De Boer. Het bondscoachschap biedt zijn broer een mogelijkheid om zijn trainerscarrière nieuw leven in te blazen. Met vier landstitels met Ajax kende zijn loopbaan als oefenmeester een vliegende start, maar aan periodes in het buitenland bij achtereenvolgens het Italiaanse Internazionale, het Engelse Crystal Palace en het Amerikaanse Atlanta United kwam vervolgens voortijdig een einde. Sinds zijn vertrek bij laatstgenoemde club in juli van dit jaar zat De Boer zonder werk.

“Natuurlijk, hij heeft geen makkelijke periode achter de rug”, beaamt De Boer. “Atlanta ging redelijk tot goed, als je kijkt hoe hij daar gepresteerd hebt. Maar de maanden bij Internazionale en Crystal Palace zijn niet de leukste momenten in het trainersvak en hij wil laten zien dat hij nog steeds de coach is die hij bij Ajax was, dat hij het nog in de vingers heeft.”

Heeft de KNVB de juiste keuze gemaakt met de aanstelling van Frank de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat Ronald hier zegt, dat was ik - en ik denk met mij velen - een beetje vergeten, namelijk dat Frank de Boer bij Inter en Crystal Palace tesamen slechts een paar maanden heeft gezeten. Dus: los van Atlanta vier succesvolle jaren als trainer bij Ajax en twee onsuccesvolle maanden in Italië en Engeland. Nog steeds ben ik niet heel blij met Frank de Boer als bondscoach, maar zet het toch een beetje in een ander perspectief voor mij.

23 september 2020 om 21:01

Je kan het ook zo zien dat iemand het zodanig slecht gedaan heeft dat twee uitdagingen buiten zijn comfort zone na enkele maanden al stopten omdat het zo dramatisch was.

23 september 2020 om 21:11

ja, zo kun je het ook bekijken. Hoe bont moet je het maken als trainer om al na 1 maand ontslagen te worden??? Gelukkig zijn het allemaal Nederlanders bij Oranje, want ik heb het gevoel dat Zuid Amerikanen hem niet trekken (netzoals bij Louis van Gaal).

23 september 2020 om 21:24

Voordeel is dan dat Nederlands Elftal binnen zijn comfort zone is.

23 september 2020 om 21:31

Ik ben die hard Feyenoorder maar ik wil iets zeggen wat ik allang al had willen zeggen. Iedereen blijft maar roepen dat het een slechte coach en dat hij overal gefaald heeft. Bij palace en inter werd hem tijd beloofd en dat heeft hij zeker niet gekregen. Het probleem met frank de boer is dat hij naar een club gaat die totaal andere voetbal speelt dan hij zelf in gedachte heeft. Je moet dan vind ik op die voet verder gaan en je kan wel aanpassingen toevoegen maar ga niet alles veranderen en ze proberen te laten voetballen op jou manier en dat was zijn probleem, dat maakt hem nog steeds geen slechte coach. Ik zie het zeker in hem zitten en hij weet ook dat er types zijn waar hij niet mee kan omgaan dat die aanwezig zijn. Ik heb sterk het gevoel dat hij het dit x anders gaat aanpakken en dat hoop ik voor hem en voor het Nederlands elftal en natuurlijk voor ons als kijkers. Dit kan zijn carriã¨re weer een enorme boost geven en ik gun hem dat van harte. Ik vind gewoon jammer dat men gelijk moet praten over crystal palace of een inter. Wat verwacht je van een nieuwe coach die er net is en die de tijd niet krijgt kom op. Er waren destijds dingen afgesproken en dat hij de tijd zou krijgen maar die praatjes krijg je altijd te horen bij de Europese top, totdat het niet draait en je kritiek krijgt van de media fans supporters, op dat moment ga je door al die druk de coach ontslaan en vergeet je alles wat er was besproken wat super jammer is. Ik gun elke Nederlandse coach die buiten Nederland een baan heeft en wil ik dat se graag slagen en dat gele ook voor de spelers.

23 september 2020 om 21:55

Heidi ,Ja, zo kun je t ook bekijken. Welke club houdt nou zo'n beleid voor dat je een trainer ontslaat na 4/5 wedstrijden? Geef m dan minimaal een half jaar en dan evolueren.

24 september 2020 om 00:05

Tja dat is inderdaad wel erg snel. Doet me een beetje terug denken aan wat Marcel Kijzer gebeurde bij Ajax. Die kon er ook niet veel aan doen dat hij aangesteld was en een selectie had die totaal niet in balans was. Half november was al gesloten dat hij weg gestuurd zou worden. Was alleen nog even wachten op het moment om hem met een stok te slaan (uitschakeling beker). Bij Inter en Pallace ken ik de situatie niet. Maar na vier weken je trainer eruit gooien, moet ik eigenlijk alleen maar om lachen. Gaat nergens over

24 september 2020 om 08:04

@hansje, klopt. Dat gaat nergens over als een clubbestuur iemand aanstelt en he een maand later eruit gooit. Aan de andere kant als de resultaten slecht zijn (wat overigens bij Keizer helemaal niet het geval was, maar bij Frank de Boer waren die niet heel goed (inter) tot dramatisch (crystal palace)) en er wordt door belangrijke spelers en mensen in de club veel geklaagd over de trainer, dan kun je ook zeggen: beter gelijk door de zure appel heen bijten als club in plaats van nog maanden aanmodderen. Blijft natuurlijk wel zo dat de club bij de aanstelling misschien iets te weinig onderzoek heeft gedaan naar de trainer Frank de Boer. Overigens kun je het Frank de Boer ook aanrekenen. Van Ajax naar Inter en Palace. Niet echt vergelijkbare clubs wat betreft stijl, manier van spelen en selectieopbouw natuurlijk.

23 september 2020 om 21:03

4 succesvolle jaren bij Atalanta ? Gewoon met pek en veren weggestuurd hoor, door zijn gebrekkige manier van communiceren. Dat ze dat in Amerika wat later door hadden als in Italië en Engeland is hun eigen schuld geweest.

23 september 2020 om 21:08

Rustig aan. Hij zegt los van Atlanta, 4 goede jaren bij Ajax. Gaat dus over Ajax. Verder heeft Frank natuurlijk wel laten zien dat hij in de Nederlandse cultuur grotendeels prima kan functioneren omdat er minder communicatie skills verwacht worden.

23 september 2020 om 21:10

Hij doelt denk ik op Ajax met wanneer hij het over vier succesvolle jaren heeft.

23 september 2020 om 21:33

4 succes volle jaren bij Ajax staat er.

24 september 2020 om 10:19

Succesvol is enorm relatief, als je kampioen word met 73, 76, 76 en 71 punten is dat erg mager. Aangezien de jaren erna met 88, 84, 82, 83 en 86 punten kampioen geworden werd.

23 september 2020 om 21:34

Niet vergeten dat hij het in Atlanta prima deed het eerste seizoen, een paar ster spelers gingen weg zoals Miguel Almiron naar Newcastle. Voor 21 miljoen dus die kon echt wel wat. Ook viel de absolute sterspeler en topscorer van de MLS weg door een beenbreuk dus was het wel gedaan. Het enige wat ik wel jammer vind bij zijn tijd in de MLS is dat hij het leuke voetbal van Tata Martino op heeft gebroken. Ja er vielen veel minder tegengoals, maar er werd minder gescoord en er was geen reet aan.

24 september 2020 om 06:23

Precies! En dat gaat nu weer gebeuren.

Als iemand wil laten zien dat je het trainerschap nog steeds in de vingers hebt, na onder andere 2 flaters, vind ik het raar dat je zo iemand bondscoach maakt. Laat dat lekker bij een club in de Eredivisie of in het buitenland zien.

23 september 2020 om 21:06

Maja wie anders? De groep wilde Van Gaal niet. Rijkaard wilde zelf niet, Bosz past niet bij dit spelersmateriaal, Ten Cate heeft de afgelopen 5/6 jaar in de zandbak gezeten. Dan is De Boer als voormalig record international misschien wel de beste keus, hoe slecht/jammer dat ook is. Cocu/Gio/Van Bommel is allemaal lood om oud ijzer. Met een goeie staf kan dit best werken, hoop ik.

23 september 2020 om 21:10

Je haalt je hele betoog onderuit met je laatste 2 woorden ... "hoop ik"

23 september 2020 om 21:12

@NJfromVOL, integendeel. Het is een realistische reactie. Je moet altijd maar afwachten hoe iemand het doet. Met elke andere bondscoach had je deze reactie op exact dezelfde manier kunnen plaatsen.

23 september 2020 om 21:13

@NJFromVOL, Waarom? Ik ben geen fan van bijvoorbeeld Van Bommel, maar als hij het was geworden hoopte ik namelijk net zoveel op succes als nu met De Boer. Ik ben een Nederlands elftal supporter en hoop dat we het EK winnen, of zover mogelijk komen. of dat nou met Pietje of Jantje is boeit me niet zoveel.

23 september 2020 om 21:23

@MessiBazoer, vergeet voor de diversiteit Mo-tje ook niet hè

23 september 2020 om 22:37

Je kan jouw betoog blijkbaar op 2 manieren lezen. Dat het NL XI-tal gaat presteren hopen we allemaal (ongeacht wie de bondscoach is), maar ik dacht dat je het in meer overdrachtelijke zin bedoelde (in de zin van "god zegene de greep" )

Ben benieuwd wat hij met Ihattaren gaat doen en eigenlijk al die moeilijke jongens. De Boer heeft het niet zo met mensen met een eigen persoonlijkheid

23 september 2020 om 21:12

Ach ja, de spelers hebben aangegeven Van Gaal niet te willen, nu mogen ze niet meer zeiken.

23 september 2020 om 22:00

Maar van Gaal neemt de jonge spelers juist graag mee, ook de "niet brave" types.

23 september 2020 om 21:14

Ihattaren is een moeilijke jongen omdat hij 1 week slecht of ongeïnteresseerd heeft getraind? Zit volgens mij gewoon een goeie kop op die jongen.

23 september 2020 om 22:00

Wie is er volgens jou moeilijk dan?En is een sterke persoonlijkheid per definitie ook moeilijk?

24 september 2020 om 10:24

het is natuurlijk wel bekend dat FdB niet de beste peoplemanager is. Ik hoop echt dat hij gaat slagen al ben ik er bang voor.

"Ze vinden dat Frank de juiste kandidaat is". Hieruit maak ik dan op dat er meer kandidaten waren waarmee ze in gesprek waren, heeft iemand een idee wie dat waren? En waarom die het niet zijn geworden? Rijkaard is nooit in gesprek geweest, net als Bosz. Van Gaal en Ten Cate hebben ze nooit benaderd. Wie o wie weet het?

Ik begrijp maar niet wat de naam ten Cate tussen de potentiele trainers doethij heeft toch niets gepresteerd in Europagaal heeft plussen en minnenbosz idem ditoadvocaat plussen (en minnen?)de Boer plussen en minnenmaar ten Cate is toch alleen lang geleden veldtrainer geweest onder Rijkaardik zou het heel raar vinden als iemand zou worden aangesteld die nooit eerder een club alleen ondr zich heeft gehad en Europees heeft gespeeld

23 september 2020 om 21:25

Ik denk dat je een goed punt maakt hier, maar het zou wel fijn zijn voor de leesbaarheid als je ook af en toe eens een punt zet tussen je zinnen. Ten cate vind ik zelf ook wel een vreemde om voor te stellen. Zo'n mooi palmares als hoofdtrainer heeft hij jou ook weer niet.

23 september 2020 om 21:37

Ik had niet verwacht dat het allemaal achter elkaar zou staan. Ik had per kandidaat 1 regel ingeruimd. Nu ziet het er inderdaad heel raar en onoverzichtelijk uit. Bedankt voor de opmerking

Ach we kunnen roepen dat hij er bij Atlanta niet veel van gebakken heeft, maar hij heeft daar 2 prijzen gewonnen. In de halve finale van de play-offs uitgeschakeld omdat zijn sterspeler op 1-0 voorsprong een strafschop mist. Kun je als trainer niet heel veel aan doen. Ondertussen gaat het sinds hij weg is bij Atlanta niet beter met 1 overwinning in 7 wedstrijden en een voor laatste plaats. Dus ja, hoeveel valt hem daar aan te rekenen? Vanzelfsprekend was zijn tijd bij Inter en Palace een ramp en daar kun je alleen Frank de schuld van geven. Verre van mijn ideale bondscoach en het wordt toch niks want de meeste gaan hem toch geen eerlijke kans geven. Dus hij gaat op voorhand al niet gelijkwaardig behandeld worden. Als Lodeweges een rukwedstrijd tegen Polen op de mat legt met 1-0 winst vinden we het prima. Had de Boer dezelfde wedstrijd gehad, was het typisch saai Frank de Boer voetbal en kon ie er niks van.

23 september 2020 om 21:35

Volgens mij kwam dat ook omdar zijn superspits geblesseerd raakte toch?

Misschien kan de Boer zijn ideeën toepassen op middelmatige spelers. Misschien kan hij alleen met de beste spelers werken.ik schrijf dit, omdat hij in Engeland en Italië niet heeft kunnen presteren, maar bij Ajax wel. Of je nou voor of tegen Ajax bent, feit is wel dat hier vaak veel betere spelers lopen dan bij veel andere clubs in Nederlandnu gaat hij werken met de beste Nederlandse spelershopelijk gaat men voor het Nederlands elftal en niet tegen Frank de Boer

23 september 2020 om 21:48

Nu ben ik pro FdB als bondscoach, maar de reden waarom FdB bij Ajax heeft kunnen presteren is omdat het in het systeem spelt waarin hij zelf is grootgebracht en laat dat nou net het systeem zijn waar bijna alle Nederlandse voetballers in zijn grootgebracht. Het is daarom best aannemelijk dat hij een goed team weet te smeden. Anderzijds het enige voetbalsucces bij de Nederlandse mannen (en ook het zaalvoetbal daar buiten gelaten0 hebben we te danken gehad aan 4-4-2 in '88.

23 september 2020 om 22:00

Frank heeft ruime ervaring als speler en als assistent op grote toernooien. Daarmee heeft hij een voorsprong op de concurrentie. De kracht van Oranje ligt achterin en op het middenveld. Dat is koren op de molen van Frank. We moeten ook niet teveel van Oranje verwachten, met welke coach dan ook.

Na de vele zure reacties die te ver gaan, ga ik hopen dat hij het goed gaat doen. Ik heb ook aangegeven dit vreemd te vinden nadat Frank vooral faalde de afgelopen tijd en dan zo'n functie mag bekleden alsof je er dus helemaal niet meer voor hoeft te presteren. Dat verzwakt de waarde van de bondscoachschap totaal. Maar goed, gun hem succes om vele de mond te snoeren. En wat Ronald zegt, is gewoon logisch. Hij is zelfkritisch en over Frank, tjsa hij is tevens zijn broer dus wat moet hij anders zeggen.

Je kan er van alles van vinden, hij heeft in Nederland bewezen een goede trainer te zijn. In het buitenland bewezen geen goede trainer te zijn of zich niet aan de cultuur te kunnen aanpassen.

Hij komt nu weer in Nederlandse dienst, heeft een hoop over zichzelf geleerd en weet dat dit zijn laatste kans is. Ik ben geen fan van hem, maar ik denk dat de Boer dit gewoon prima gaat aanpakken.

23 september 2020 om 23:41

Daarnaast vind ik zijn periode bij Ajax het beste referentie materiaal omdat hij destijds ook in Nederland werkte met veelal Nederlandse jongens net zoals hij dat nu gaat doen. Zet er iemand bij voor de zachte en warme kant en dit gaat lukken.

de Boer heeft natuurlijk ook nog een belangrijke rol gespeeld bij het Nederlands Elftal waar hij een duidelijk aanwezige assistent was van Bert van Marwijk. Mede op basis van die ervaring werd hij bij Ajax aangesteld. Verder is er ook op dit moment niet veel keuze zeker niet als het een Nederlander moet wezen en ik vind dat laatste wel belangrijk.

Dit is ongehoord. FdB is hoewel met veel ervaring , totaal ongeschikt als bondscoach. Ik kan me voorstellen dat mensen de discussie zat zijn en gewoon verder willen ( met FdB) maar het blijft een slechte keuze. En dan wil Ronald, hoewel nog minder bereikt op het trainerschap wel even mee met zijn broer?!? Grappig, dan zou in het kader van diversiteit in ieder geval de minderheidsgroepering van de tweelingen bediend zijn geweest .

Je zou bijna niet geloven dat deze heren uit hetzelfde oord komen!Laat staan dat zij tweeling zijn.Ronald de Boer is een verfijning als persoon en analist!

“ Ze vinden waarschijnlijk dat Frank de juiste kandidaat is “

Nee Ronald ze kiezen voor de makkelijke weg. Ze weten het gewoon niet. Een paar opties willen ze niet en dan blijft er weinig over dus ja dan Frank maar. Dan zijn ze er weer vanaf.

Henk Fraser was de beste optie geweest in dit geval. Iemand met karakter en waar spelers voor door het vuur willen gaan.

Daarnaast laat hij bij Sparta zien dat hij zijn ploegen leuk kan laten voetballen. Verder luister ik graag naar hem tijdens persconferenties

24 september 2020 om 11:24

Henk Fraser is ,idd,niet een geheel slecht idee.Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn.Het is een ongewaardeerde trainer die behoorlijk wordt onderschat!Zoals jij schrijft,iemand met karakter,peoplemanager en het voetbal is aantrekkelijk.

Ik hoop dat ik het helemaal mis heb, maar denk dat Frank ook niet zo lang bij oranje zal zitten en het erg zal tegenvallen. Na mijn idee stapt hij te vroeg in het vak van bondscoach en had nog een tijdje club trainer moeten blijven. Alleen bij Ajax heeft hij een ongelooflijk goed resultaat neergezet(als dat in doetinchem niet was gebeurt had hij de langste reeks neergezet met landstitels). Wat me echter veel meer bij staat van die periode is het ontzettend slaapverwekkende voetbal. Hopelijk lag het aan het materiaal en gaan we dat nu niet ook elke keer bij Oranje meemaken. Na Ajax alleen maar gevaald bij buitenlandse clubs.doordat hij in Nederland ook alleen maar voor Ajax heeft gevoetbald en trainer is geweest zal hij vanuit rotterdam/eindhoven ook veel eerder feller kritiek over zich heen krijgen.

Commercieel gezien natuurlijk best interessant voor Nederland. Ronald de Boer als een van de ambassadeurs van het WK in Qatar, Frank daar met Oranje mogelijk naartoe als bondscoach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren