Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bayern München grijpt door akkoord van 25 miljoen alsnog naast Dest’

Laatste update:

De toekomst van Sergiño Dest is al weken onderwerp van gesprek en het leek er de afgelopen dagen sterk op dat Bayern München de beste papieren voor de komst van de vleugelverdediger van Ajax in handen had. Dinsdagavond laat komt echter het nieuws vanuit Spanje dat Barcelona de nieuwe werkgever van de Amerikaans international lijkt te gaan worden.

Onder meer TV3 en Sport maken melding van een akkoord tussen Barcelona en Ajax over een transfer van Dest. Met de overgang van de rechtsback is in eerste instantie naar verluidt een bedrag van twintig miljoen euro gemoeid. Deze som kan door middel van een bonusconstructie met nog eens vijf miljoen oplopen.

Barcelona werd eerder al genoemd als gegadigde voor Dest, maar de club van trainer Ronald Koeman kon pas werk maken van nieuwe spelers als er eerst ruimte werd gemaakt middels het vertrek van een aantal oudgedienden. Met Arturo Vidal die al naar Internazionale is en Luis Suárez en Nélson Semedo die op korte termijn vertrekken, lijkt deze ruimte er nu te zijn.

Dest wordt in het Camp Nou de vervanger van Semedo, die hard op weg is naar Wolverhampton Wanderers. Hoewel Barcelona of de Premier League-club nog geen melding hebben gemaakt van een transfer, heeft de Portugees op social media alvast afscheid genomen van Barça. In een korte boodschap spreekt hij onder meer een dankwoord uit voor de afgelopen drie seizoenen.

Lijkt Barcelona jou de beste optie voor Sergiño Dest?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou hem liever bij bayern zien😪

22 september 2020 om 23:53

Je ziet hem liever op de bank zitten?

23 september 2020 om 00:02

Bij Bayern hebben ze Pavard, Davies, Alaba, Kimmich en Hernandez als mogelijke vleugelverdedigers. Ik zou dan toch ook liever voor Barca kiezen als ik Dest was, meer kans op minuten!

23 september 2020 om 01:20

Davies en alaba alaba spelen niet op rechts. Kimmich is vooral cvm. Niet perse concurrentie imo. Qua spelwijze past dest beter bij Bayern.

23 september 2020 om 11:04

Linksback is Dest's secundaire positie, vandaag dat ik die jongens ook noemde. En Kimmich inderdaad veelal op het middenveld inderdaad maar ook die is (nog) beter op rechtsback dan Dest denk ik. Er is dus wel een gruwelijke concurrentie bij de Duitsers, bij Barca is dat echt veel minder.

Lijkt me oprecht een hele goede back voor een dominante ploeg, maar dacht dat het met Bayern al rond was?

23 september 2020 om 07:06

Het kan ook zijn dat overmars dat heeft gezegd tegen Mike Verweij om de druk op barca op te voeren en zo meer geld er uit te slepen.

23 september 2020 om 09:50

Raar dat Barcelona wel 25 miljoen kan neerleggen voor Dest, maar de transfer van Depay voor 30 miljoen niet.... We laten ons allemaal gek maken door de media!

23 september 2020 om 11:20

Daar is niks raars aan. Doordat Barca 30miljoen minimaal krijgt voor Semedo kunnen ze Dest kopen! Was semedo gebleven, had Barca ook geen 25mil kunnen neerleggen voor Dest

Persoonlijk vind ik het niet heel erg. Dest heeft echt wel laten zien dat hij potentie heeft, maar het is toch wel heerlijk dat je hier weer 20 miljoen pakt na 1 seizoen. Fijn is dat er jeugd klaar staat. Zo gaat het al jaren op de rechtsback positie.

22 september 2020 om 23:57

Zo fijn vind ik het niet. Als supporter hebben we niet veel aan die 20miljoen. Een betere vervanger ga je niet krijgen namelijk.

23 september 2020 om 00:35

voor 20 miljoen kan je echt wel wat beters vinden als Dest hoor. imo is het gewoon een doorsnee talent zonder uitzonderlijke kwaliteiten. ik vind dat Overmars weer een topdeal heeft gerealiseerd voor Ajax door hier 20 miljoen voor te vangen

23 september 2020 om 00:59

Zijn techniek aan de bal is uitzonderlijk. Daarnaast heeft hij een hele goede gecontroleerde dribbel en is hij pijlsnel op de eerste meters. En slechts 19 jaar. Maar boven alles: hij is heel sterk in de korte combinatie en als je dan ene Messi voor je hebt en spelers als Frenkie om je heen dan gaat hij zich al snel als een vis in het water voelen. Verbeterpunten? Positionering in verdedigend opzicht en momenten kiezen om op te komen. Hij wil het liefst elke keer opkomen, hij moet dat gaan doseren. En zijn voorzet mag hij aan werken maar overzicht behoudt hij altijd wel. Koeman is de ideale trainer om hem daarin te begeleiden. De man of ik moet zeggen dit ventje is slechts 19 jaar. De beste rechtsback ooit imo (Dani Alves) brak pas echt door als back op het wereldtoneel sinds zijn overstap in 2008 naar Barcelona. Hij was toen “al” 25 jaar. Genoeg potentie en rek voor Dest.

23 september 2020 om 01:13

ik zie het niet. leeftijdsgenoten als TAA en Davies vind ik toptalenten. in Dest zie ik persoonlijk geen toptalent

23 september 2020 om 01:25

@japie: nu noem je zo'n beetje de twee beste backs van dit moment. Dest is natuurlijk wel een talent, weliswaar met een aantal verbeterpunten. Maar als je geen kwaliteiten bij hem kan ontdekken heb je er weinig kijk op.

23 september 2020 om 01:26

Laten we kijken wat hij op dit niveau kan brengen. Davies kende niemand, kwam bij Bayern en floreerde. TAA kwam vanuit de jeugd door en floreerde. Dest moet het maar gewoon laten zien, maar ik heb hem wekelijks gevolgd bij Ajax en ik vind het gewoon een groot talent. Heeft gewoon zijn mimiek zwaar tegen. Die jongen zei dat hij de absolute top wilde halen en dat hij erin geloofde. Hij zei zelfs dat hij een ster wilde worden. Iedereen lachte hem uit, maar de beste man maakt op 19 jarige leeftijd al de stap naar de Europese top. Wie het laatst lacht...

23 september 2020 om 04:27

Als hij deze dingen niet inziet wanneer hij mag opkomen dan zit er al een kronkel in z’n hoofd, je noemt zoveel kritische verbeter punten, die jongen kan wel leuk ballen maar inzicht en fysiek is alles in de voetballerij. Mazroui heeft een drive, heeft ook techniek en is eigenlijk in veel dingen beter komt alleen onbesuisd binnen bij z’n tegenstanders en als hij dat onder controle heeft is hij onpasserbaar maar dat was Ramos in z’n begin van z’n carrière ook en hij begon ook als RB. Er zit juist zoveel rek bij Mazroui. Die hoeft alleen aan z’n communicatie en tackles te werken want dat is pas een jongen die kan slagen in de top.

23 september 2020 om 10:28

Inderdaad, voor 20 miljoen zijn er genoeg rechtsbacks aan te trekken hoor die van hoger niveau zijn dan Dest.

23 september 2020 om 00:05

Wie gaat die plek dan overnemen? Je gaat gewoon transfermarkt op moeten, hij is imo je beste rechtsback en je beste back-up van Tagliafico die je hier laat gaan. Ik moet er niet aan denken dat Tagliafico of Mazraoui nu blessure oploopt want Martinez en Timber als backs zijn gewoon stuk minder dan in de as.

23 september 2020 om 00:10

Sowieso zonde dat Dest vertrekt, zijn snelheid, drive en veelzijdigheid gaan we missen. Maar goed, het loopt anders... Nu wordt Maz de vaste rechtsback en met Timber/ Rensch heb je prima backups. Ik maak me meer zorgen over de backup van Nico. En dat we na Hojbjerg geen nwe namen horen voor een creatieve en sterke nr 6....

23 september 2020 om 00:21

@wolterx Maar beide Timber en Martinez zijn toch überhaupt niet geschikt voor het centrum? Timber is überhaupt nog niet klaar voor het grote werk. Die jongen leidt nog heel veel knullig bal verlies. En Martinez heeft het afgelopen seizoen ook slecht gedaan als cv. Die zal nog regelmatig onde r andere nachtmerries hebben van Sierhuis (groningen uit). Daarnaast is Timber onder de cv's gewoon een dwerg. Dat moet je toch niet in je centrum willen hebben staan als je op zoek bent naar aansluiting in Europa? Ik vind dat hetzelfde beleid als Lamprou als reserve keeper neerzetten. Voetbal heeft ook een belangrijk fysiek aspect dat onder Overmars niet genoeg wordt meegenomen. Onbegrijpelijk trouwens

23 september 2020 om 01:01

Timber is 1cm kleiner dan Blind met wie we halve finale CL haalde en die met Man U EL won. Is ook maar 2 of 3cm kleiner dan Veltman was die vorig jaar centraal stond. Zelfde is met Martinez vs Blind, die verschillen zich 2 cm. Wat is 2cm? Noem mij eens de laatste CV van 1.90+ die sterkhouder was bij Ajax. Sanchez en Alderweireld zaten dichter bij de 1.85 dan de 1.90, Blind is 1.80. Alleen Vertonghen en De Ligt laatste jaren die praktisch 1.90 waren. Timber verschilt zich 5 cm of minder met Thiago Silva, Ramos, Marquinhos, Alaba (dit seizoen klasse als CV) om er paar te noemen in de top. Je moet dan kijken naar de kwaliteiten van speler en niet lengte. Ramos is extreem dominant met aanvallend koppen ondanks dat hij "klein" is voor een specialist. Nu ga ik Timber of Martinez geen specialist noemen maar met sprongkracht en timing maakt je veel goed. Tagliafico en Martinez zijn 2 van de beste koppers bij Ajax ondanks hun lengte. Met je eens dat Timber en Martinez geen wereldtoppers zijn oid maar zou persoonlijk bij uitvallen van Schuurs zonder twijfel voor Timber gaan boven Alvarez, ondanks dat die stukje langer is. Zelfde met Martinez boven Magallan toen die er nog was. Wanneer een speler gebrek aan lengte niet kan compenseren valt hij achterin af, spelers als Blind maar in mindere mate ook Martinez en Timber compenseren veel met intelligentie (Blind), agressie (Martinez) of atletisch vermogen (Timber).

23 september 2020 om 02:05

Als kleine verdediger moet je veel ervaring hebben zoals Blind om je goed te kunnen positioneren. Martinez was drama bijv vorig jaar centraal achterin. Je wint niet alleen geen 1 kopduel je hebt ook geen lange benen om schoten te blokken.

23 september 2020 om 06:57

Ramos heeft Varane naast zich, en Alaba Boateng/Sule.
Een mix van fysiek en voetbal is misschien handiger.
Maar voor de eredivisie zie ik geen probleem, daarnaast spring Martinez veel hoger dan gemiddelde mens. En is Blind tactisch heel sterk.
Ik vind Timber gewoon nog niet klaar voor een heel seizoen Ajax, niet omdat die te klein is, maar
Omdat die teveel dingen moet
Leren en ervaren.

23 september 2020 om 09:58

Vooral je laatste zin, ben ik het helemaal met je eens Wolter. Blind is gewoon heel slim en daarom staat hij vaak goed. Verdedigend is het geen wonder. Zie 1 op 1 duel met Dessers waardoor Ajax van Heracles verloor. Maar Blind compenseert dat wel weer met zijn opbouw en steekballen. Martinez is opbouwend eigenlijk helemaal niets. Maar Blind heeft veel jaren nodig gehad om een meerwaarde te zijn centraal. Weet je nog toen hij zo werd uitgefloten? Timber is nog lang niet klaar voor Ajax 1. En dus imo nog geen backup centraal achterin.

23 september 2020 om 11:20

Martinez is imo prima opbouwer, heeft misschien niet die linie doorbrekende strakke pass over de grond maar heeft wel een prima lange bal waarmee hij middenveld wanneer nodig over kan slaan. Hij komt qua opbouw het dichtste bij Blind van huidige opties. Ik denk dat Timber verder is dan hij credits voor krijgt, was echt veruit meest solide verdediger bij Jong Ajax dat zonder hem geregeld een absolute gatenkaas was en haalde stuk hoger niveau dan Pierie. Voor CL is het geen optie maar in de Eredivisie is hij tegen groot deel van de spitsen solide. Het is geen afgewerkt product natuurlijk maar heeft vlieguren nodig. Dat is vrij normaal voor een CV van 19 met pas net 35 wedstrijden op profniveau.

23 september 2020 om 11:43

De periode dat Daley veel werd uitgefloten stond hij meestal op links en daar komen zijn grootste mankementen het meest naar voren. Je zet je traagste verdediger gewoon niet op je tegenstander zijn snelste aanvaller.. Toen Daley naar de as ging klikte heel Ajax in elkaar omdat daar juist wel zijn sterke kanten naar voren komen. Blind snapt het spelletje zo goed, die ziet dingen al veel eerder dan de meeste spelers waardoor hij bijna altijd op de juiste plaats staat. Dat hij met zijn vrij matige fysiek, zijn ietwat korte lengte en enorme gebrek aan snelheid onze belangrijkste man achterin is terwijl we met zoveel ruimte in de rug verdedigen is dan ook het grootste compliment wat je hem kunt geven.

25 september 2020 om 01:21

Gelul, draait om timing

Ja die gaat naar Barcelona!

Net op de insta gekeken van Semedo en die heeft iedereen bij Barca bedankt voor de afgelopen jaren.

23 september 2020 om 00:42

Dat Koeman praktisch als eerste aankoop met Dest aan komt zetten... man man man. Die wil snel ontslagen worden...

23 september 2020 om 01:59

Koeman is geen technisch directeur bij Barcelona.

23 september 2020 om 07:24

Barca wilde Dest al voordat Koeman daar zat.

Als ik Dest was zou ik lekker naar Bayern gaan als hij de CL heeft gekeken afgelopen maand. Dat team is gewoon 1 grote machine en met afstand het beste team ter wereld op dit moment. Daarnaast ook enorm veel potentie met Davies, Gnabry, Sane, Kimmich, Sule, Hernandez, Gorerzka, Coman en Tolisso om de komende 8 jaar nog top te zijn met wereldtoppers als Alaba, Muller, Neuer en Lewandowski die voorlopig ook nog niet klaar zijn. Dat vind ik bij Barcelona toch een stuk minder.

22 september 2020 om 23:58

Juist daarom zou ik op dit moment niet naar Bayern gaan. Hoe kan ie daar in vredesnaam een basisplaats bemachtigen. Pavard, evt Kimmich. Dat gevecht win je niet zo maar eventjes

23 september 2020 om 00:03

Ik verwacht dat Kimmich de veranger van Thiago wordt. Pavard of Sergi Roberto eruit spelen lijkt me om het even. Als je ziet hoe Davies daar een sensatie is geworden dan zie ik Dest dat ook zomaar doen. Hij heeft ook die snelheid en die flair. Dat Bayern hem al zo lang wil (en Barcelona pas bij een grote renovatie) lijkt me ook wel een bepaald vertrouwen uit te spreken naar hem toe.

23 september 2020 om 00:05

Dest wordt ook gehaald als back up. Ik zie hier al dagen topics over voorbij komen en moet schaterlachen. Van rummenigge, tot Flick tot aan de spelers, iedereen heeft al uitgesproken dat er een back up RB gehaald moet worden om te voorkomen dat Kimmich van het middenveld af gaat. Pavard in huidige vorm wordt er never nooit uitgespeeld. Ik zie hier mensen dus echt zeggen hoe het kan dat Bayern hem wil, maar die jongen wordt gehaald voor de breedte. Af en toe invallen, zoals Odriozola afgelopen seizoen ook deed.

23 september 2020 om 00:11

Zytto, Pavard speelt echt goed nu, kent de Bundesliga en is de RB van de wereldkampioen en de CL-winnaar. Ik wens Dest succes mocht ie gegaan zijn.

23 september 2020 om 00:16

Tuurlijk, maar Sergi Roberto heeft ook een lijstje waar je U tegen zegt + is een jongen van de club bij Barcelona. Als je als jonge speler van Ajax naar Bayern/Barca gaat dan is het voor iedereen lastig, maar bij Bayern kun je qua club beter zitten dan bij Barcelona op dit moment.

23 september 2020 om 00:18

Alleen kun je lastig met Dest en Davies spelen, weinig balans in dat geval, zeker omdat de back op rechts veel verdedigender staat bij Bayern, die knalt er niet zo vaak omheen omdat hun kandidaten op rechts vaak breder blijven. Om dat spel goed te laten vloeien en verdedigend niet extreem kwetsbaar te zijn is het dan Davies of Dest, misschien beide tegen de kleintjes, maar nooit in grote wedstrijden

23 september 2020 om 00:21

Verschil is wel dat Barca in transities is en dat vaak betekent dat iedereen weer op 0 begint. Terwijl Bayern momenteel als een huis staat. Laatste weken hebben overigens ook laten zien dat een jongen van de club niet heel veel meer betekent bij Barca. Nee ik zou als ik Dest was eerder Barca verkiezen omdat hij daar kan strijden voor een basisplek. Bij Bayern zal het zoals nu naar uitziet (en zoals de plannen van Flick uitzien) voornamelijk als back up fungeren.

23 september 2020 om 00:23

Zytto, tuurlijk heeft Roberto ook zo'n lijstje. Alleen veel langer geleden 😉

23 september 2020 om 00:34

Dat hij bij Barcelona meer kans op speeltijd maakt zie ik ook wel, maar Bayern is qua aankopen en scouten altijd enorm sterk. Die leggen nooit zomaar recordbedragen neer voor een naam. Davies, Kimmich, Thiago, Coman, Alaba, Gnabry, etc. Die kwamen allemaal als jonge speler zonder status, maar hebben allemaal de kans gekregen. Bij Barcelona kopen ze Griezmann voor 120 miljoen terwijl ze Suarez nog hebben en kopen ze een 10 als Coutinho terwijl ze zonder 10 spelen. Als ik als jonge speler zou moeten kiezen dan zou ik altijd naar Bayern gaan. Die hebben vaak toch een beter traject voor jonge spelers. Dest gaat zeker wel 10 wedstrijdjes krijgen tegen de Hertha's en Werders. Als hij zich daar laat zien: wie weet? Hij is nog maar 19, dus hij hoeft echt niet meteen 50 wedstrijden te spelen.

23 september 2020 om 00:35

Dest die Pavard eruit zou gaan spelen?? Dan moet de beste man eruit liggen, want voetballend is Dest nog niet wellicht in de buurt.

23 september 2020 om 02:07

Parvard gaar zeer waarschijnlijk centraal achterin spelen als er een nieuwe rechtsback komt. Parvard is van origine ook een centrale verdediger.

23 september 2020 om 10:26

martijnovic, bij Bayern heeft Pavard ongeveer 90 procent van zijn wedstrijden rechtsachter gestaan en rechts centraal hebben ze Boateng en Sule. Dest zal er echt niet voor zorgen dat Boateng en Sule gaan banken om Pavard rechts centraal te krijgen, zodat Dest kan spelen.

Overmars doet even een Zahavi'tje om het maximale eruit te slepen. Prima bezig, nu nog een versterking in zijn plaats💪.

23 september 2020 om 00:00

Haha, hier doe je je gebruikersnaam wel eer aan imo.

Ik ben benieuwd. Dat hij zowel op links als rechts kan spelen is een luxe. De backs van Barcelona waren de zwakte van Barcelona het afgelopen seizoen. Dest heeft bij Barcelona simpelweg ook meer kans om te spelen dan bij Bayern. S. Roberto speelt hij wel uit de basis. Nu hoop ik dat we Eric Garcia en Max Aarons nog halen.

23 september 2020 om 01:05

Als we Eric Garcia nog weten te strikken zou dat mooi zijn. Garcia en Pique zie ik wel centraal spelen (beide kunnen ook links centraal uit de voeten overigens). Dest zou echt een verademing zijn velen onderschatten hem. Ik denk dat hij gemaakt is voor het type spel wat Barcelona wil spelen. Volgend jaar aub Grimaldo terughalen. Dan zit het qua back posities wel snor de komende jaren. Als je dan een grote aankoop volgend jaar achterin erbij doet in de naam van Upamecano of iets in die trend staat er een fundering voor een nieuwe defensie voor de komende jaren.

Jaja, twee uur geleden was Barca nog akkoord met Aarons, wat een onzin verhalen allemaal

22 september 2020 om 23:54

Ik ga er van uit dat die ook nog komt. Die komt voor de toekomst. Die zal misschien niet meteen spelen.

Zou ik een hele rare deal vinden. Dan moet Barca dus 40 miljoen verdienen om deze transfer mogelijk te maken? Dan is het hele budget zowat dus op aan Dest. Die je op zijn hoogst met het oog op de toekomst haalt. Vind ik heel moeilijk te geloven.

22 september 2020 om 23:55

Semedo vertrekt. Morgen wordt dat officieel. Hij komt dus voor de rechterzijde in principe.

23 september 2020 om 00:02

Maar jullie hadden toch nog Sergi Roberto? Die niet goed genoeg is maar wel verder is dan Dest. Als je zoals Barca moet doorselecteren en tegelijkertijd de hand op de knip moet houden vanwege die overheidsgerelateerde verdubbelaar, dan smijt je toch niet met geld voor een talentje dat nog niks bewezen heeft? Sowieso verkoopt Ajax heel duur omdat ze het geld niet nodig hebben. Op t oog lijkt deze transfer gewoon heel onverstandig.

23 september 2020 om 00:03

Ja, maar wat MT87 dan zegt klopt dan toch ook gewoon? Alhoewel ik het niet heel raar vindt als je ontevreden met over Semedo, is dit een soort van win-win. 20 miljoen winst en in hun ogen een betere back. Zeg niet dat ik het daar mee eens ben trouwens 😉

Ik zit vol smart te wachten op de nieuwe Trabelsi, wat een beest was dat

23 september 2020 om 00:13

Met zijn brommer. Die was echt top gescout !!!

23 september 2020 om 06:28

Mogelijk wisten jullie dit al - maar Trabelsi had ook een beetje apart privé leven;in 2013 bevestigde Trabelsi zijn lidmaatschap van de salafistische beweging rond de met terroristische organisaties gelieerde imam Bilel Chaouachi en bepleitte hij de invoering van de sharia..

23 september 2020 om 07:31

Een apart feitje, maar dat doet natuurlijk niks af van de voetballer Trabelsi.

23 september 2020 om 16:38

Nee, je heb gelijkeen echte verdediger.maar wel een met een donkere schaduwkant.

Wat wordt er weer een soap van gemaakt, artikel 564.. En dat over een speler die niet eens een basisplek heeft.

Max 25 Miljoen dat is gewoon echt veel. Bij Bayern zie ik hem beter passen, kan daar denk ik ook wat meer in de luwte wennen aangezien het daar toch loopt. Barca gaat een moeilijk jaar in, lastig om in te stappen, alles ligt onder een vergrootglas daar..

Als het klopt dan vind ik het bedrag nog wel aan de magere kant. Een tiener met een doorlopend contract, international bij Amerika en een moderne back die tegen de basis aanzit van Ajax zou 15miljoen per contract jaar moeten kosten. Ajax moet geen basisspelers meer onder de 30miljoen verkopen want "klein"geld heeft Ajax niet zo veel aan.

22 september 2020 om 23:58

Basisspeler??

Volgens mij is Mazraoui basisspeler maar goed! Je moet blij zijn met zo een bedrag want die zou echt bijna geen speeltijd krijgen omdat hij verdedigend te kort komt t.o.v. mazraoui

23 september 2020 om 00:15

@tikitaka, vorig jaar heeft hij gewoon volop gespeeld. 35 wedstrijden. Dat hij nu op de bank zit vanwege transferperikelen lijkt me normaal, was ook zijn eigen wens

23 september 2020 om 00:23

Heb je een seizoen gemist? Dit seizoen begint Dest niet als basis omdat hij niet geblesseerd mag raken ivm die transferperikelen.

23 september 2020 om 00:49

Welk aspect van verdedigen is Mazraoui precies beter in, uit pure nieuwsgierigheid. Zo snel even gezocht op vergelijking tussen Mazraoui en Dest (parool: wie is de betere rechtsback voor Ajax Mazraoui of Dest) en daar doet Sam Planing (VI PRO) cijfers naast elkaar leggen: ppw Dest: 2.47 vs Mazraoui 2.41. Klein verschil in voordeel Dest. Individuele statistieken: passer per 90' Mazraoui 61, Dest 47. Gecreëerde kansen per 90' Mazraoui 0.8, Dest 1,0. Voorzetten aangekomen: Mazraoui 25%, Dest 20%. Dribbels geslaagd Mazraoui 59%, Dest 67%. Tackles succesvol 77% Mazraoui en Dest 76%. Kortom; Mazraoui passt meer en haalt hoger percentage op voorzetten, Dest creëert meer kansen en heeft een meer succesvolle dribbel. Doelsaldo goals voor met Mazraoui 2.8 per wedstrijd. Met Dest 3.1. Goals tegen met Mazraoui 1.4, met Dest 0.6. (Geen sprake van tegenstander-inflatie aangezien Dest gewoon basisspeler was in CL en toppers in Eredivisie zoals tegen Feyenoord en PSV) (artikel van begin 2020) Kortom Ajax scoorde meer en kreeg minder tegen met Dest tov Mazraoui, pakte meer punten per wedstrijd. Je geeft extra passes op voor een meer opportunistische manier van spelen maar je krijgt minder dan helft van doelpunten tegen met Dest dan dat je met Mazraoui kreeg afgelopen seizoen. Wedstrijden Dest (tot moment van artikel): 180' Lille, 135' Valencia, 90' Chelsea. 45' PAOK, 118' APOEL. 180' Getafe. 180' ADO, 90' Willem II, 23' Twente, 23' Heracles, 35' Utrecht, 81' Feyenoord, 90' RKC, 23' Groningen, 78' Fortuna, 180' PSV, 65' Sparta, 90' VVV, 37' Emmen. 90' Telstar, 90' Spakenburg. Mazraoui: 90' Chelsea, 45' Lille, 90' Valencia. 172' PAOK, 80' APOEL. 21' Vitesse (op middenveld wel), 53' Emmen, 25' Sparta, 67' Groningen, 59' RKC, 90' PEC, 55' Utrecht, 67' Heracles, 90' Twente, 10' Willem II, 90' AZ, 90' Sparta en 76' Telstar. Qua tegenstanders had Dest het imo zwaarder, Mazraoui was bijna alle topwedstrijden afwezig en de wedstrijden die hij speelde werden op Lille U en PAOK T niet gewonnen terwijl Dest speelde bij winst op PSV T (JCS), Feyenoord T, Getafe T, APOEL T, PAOK T, Lille U en T en Valencia U (tot moment van artikel, allebei speelde mee in competitie tegen PSV T, Mazraoui viel in, Dest begon in basis) Imo ook niet onbelangrijk is dat Mazraoui in helft van de minuten meer kaarten pakt waaronder rood in CL kwalificatie en Dest in minder dan helft van aantal wedstrijden van Mazraoui nog maar 1g/a van hem af zit terwijl hij 3 jaar jonger is. Op whoscored scoorde Dest beter op nauwkeurigheid passes, keypasses, aantal succesvolle voorzetten, tackles, onderscheppingen, minder overtredingen nodig en minder voorbij gedribbeld (alles per 90' en scoorde Mazraoui beter op clearances. Scoorde gelijk op blocks en offsides. (Alles Eredivisie). Ook wil ik aanraden draadje op Twitter van @TaistoFCB van 18 januari over Dest. Interessante stats daarin: 2.5 Dribbels in Eredivisie aan 68%, 1,3 in CL aan 69%. 89% nauwkeurigheid passes Eredivisie, 86% in CL. 0,5 succesvolle voorzetten per wedstrijd (voor Ajax prima, spelen niet op voorzetten) maar nu het interessante: 3.3 Tackles per 90' aan 79%, 2.2 in CL aan 90%, dat zijn enorm goede cijfers op tackles. Zeker met 0,5 clearances, 1.0 intercepties en 1.4 blocks erbij. (Alles per 90' hij wint 56,6% van zijn duels over de grond (heel solide aantal) maar door lucht is het tragisch met 23.5% (niet onverwacht) maar hij heeft hierbij gemiddeld minder dan 1 overtreding (0,8) nodig en pakt zelden kaarten.

23 september 2020 om 01:46

Heb je ook de statistieken die vertellen hoe vaak hij verkeerd staat opgesteld, zijn mannetje laat lopen of hoe vaak hij te laat is doordat hij voorin is te vinden? Dit is wel heel erg eentonig belicht. Prima artikel verder.

23 september 2020 om 12:03

Dat zijn redelijk lastige elementen om in statistieken terug te vinden maar het kan niet extreem vaak zijn kijkende naar lage aantal tegendoelpunten tov concurrent. Ook in Wyscout (imo toch beste statistiekenverzamelaar) zien zijn stats er prima uit ( via @goalanalysis) waarin hij hoger dan 70 percentiel haalt op: xassist, Keypasses,crosses into box, Deep completions, Progressive pass acc, Dribbles, Progressive runs, Def. duels won. Al deze elementen zit hij bij beste backs in Eredivisie. Sommige zijn logisch kijkende naar hoe dominant Ajax speelt, zo haalt hij met 5.93 intercepties (prima aantal imo) slechts percentile 40.9. En met 27.66 acc crosses zit hij laag in de 30 percentile. (op barcauniversal is het stuk sergino-dest-the-answer-to-barcelonas-right-back-i... interessant voor visualisatie van die stats tov Semedo, tuurlijk is Eredivisie lager niveau dan La Liga maar toch) Daar concluderen ze dat hij tov gemiddelde Eredivisieback de bal minder vaak wint in absolute getallen maar percentueel hoog slagingspercentage heeft in duels. Dest zijn 64.29 succesrate met defensieve duels is maar nipt minder dan Tagliafico die 65.79 haalt die als redelijk goede back gezien word defensief. Als Dest nauwkeurigheid op voorzetten, aantal progressieve passes en aantal defensieve duels omhoog kan brengen heeft hij eigenlijk perfecte 'chart' voor een back. Aangezien hij een tiener is zal dat voor deel nog wel gaan komen. Andere interessante artikels rondom wat jij zegt was in VI Pro (hoe Sergino Dest het antwoord blijkt op de counters van Lille en waarom de club met s werelds beste rechtsback sergino dest toch nodig heeft)heb gezocht op verkeerd opgesteld staan/dispossessed en scoort daar minder (dus vaker dispossessed) op dan Mazraoui (al was praktisch zelfde aantal in debuutseizoen Mazraoui als debuutseizoen Dest) maar bijvoorbeeld beter dan Dumfries om een voorbeeld te nemen bij concurrent. Dat aantal mag omlaag natuurlijk maar is niet dusdanig hoog (1.2, ongeveer 5x elke 4 wedstrijden dat hij niet goed opgesteld staat) dat het een enorm probleem hoeft te worden. Als hij dat naar rond de 0.8 kan brengen oid zit hij gewoon heel solide daarmee.

ik ben geen echte Barcelona kenner maar ik vind dit echt een onbegrijpelijke aankoop, je hebt achterin niet de sterkste centrale verdedigers rondlopen en dan heb je links Alba die alleen maar naar voren gaat als een soort veredelde linksbuiten en dan heb je straks op de rechterkant ook een speler die lekker naar voren wil maar verdedigend nog een hoop te leren heeft. Op deze manier leg je wel heel veel druk op jongens als Pique en Lenglet.

23 september 2020 om 00:07

Precies. En dan voor 20 a 25 miljoen! Terwijl je vooralsnog geen enkele aankoop kunt doen omdat er geen geld is. Die 40 miljoen van Semedo is dan meteen verdampt. En dan heb je 0 verbetering in je elftal dat zwaar doorgeselecteerd moet worden.

Niet dat die Semedo zo'n geweldenaar is, maar Dest is nog altijd stukken minder dan Semedo. Zelfs Maz is gelijkwaardig aan hem. Ajax gaat hem niet erg missen.

23 september 2020 om 00:02

Semedo kan er echt vrij weinig van. Hele beperkte back. opgevreten door Davies.

23 september 2020 om 00:07

Nu was Semedo ook behoorlijk door de ondergrens gezakt. Al met al denk ik dat Dest bij Barca om een basisplaats zou vechten en bij Bayern is ( zoals bestuur en trainer aangaven) het iemand voor de breedte nu Odriozola terug is naar Madrid.

23 september 2020 om 00:15

Als je alleen die Bayern wedstrijd (waar hij zwaar door de ondergrens zakte) van hem gezien hebt, zou je inderdaad denken dat Semedo er helemaal niks van kan. Maar hij is gewoon een degelijke back die constant op en neer rent en er aanvallend wat van probeert te maken. Nu halen ze in de vorm van Dest nog zo'n aanvallende drammer, terwijl de verdediging juist zeer kwetsbaar is. Dit is echt een waardeloze aankoop van Barca.

Dus in totaal zal Barca voor Dest 40 tot 50 miljoen moeten vrij maken , dit vanwege de corona maatregelen in Spanje . Dat is toch aardig wat geld voor Dest

23 september 2020 om 00:05

Nope. In totaal 20 miljoen vrijmaken, die andere 20 steken ze in hun zak voor de spaarpot (om bv Suarez te kunnen lozen oid)

23 september 2020 om 00:17

20 miljoen betalen en dan 20 miljoen voor de corana maatregelen omdat de Spaanse regeing het voetbal had gesteunt . Daardoor moesten ze bij Depay ook iets van 60 miljoen kunnen overleggen .

23 september 2020 om 00:26

Maar die 40 miljoen transferinkomsten is alleen een vereiste voor een gezondere financiële huishouding. Dan mogen ze de helft besteden en de andere helft mogen ze gewoon zelf houden. Zie het als verplicht sparen voor een betere financiële huishouding. Dat kost ze dus geen 40, maar 20. En 20 op de eigen rekening. En dus niet vrijmaken voor Dest. Maar misschien bedoelen we hetzelfde 😉

Barca beste keuze voor hem, zeker nu Semedo naar Wolves gaat vertrekken. Daar kan hij dan zijn kans meteen pakken. Koeman en Frenkie om hem heen, prima voor hem.

Bij bayern zou hij echt een prima speler zijn voor de breedte. Bij Barca ben ik oprecht bang dat ze een 1e team speler in hem zien die er gelijk gaat staan. Een oké rechtsback maar echt mijlenver verwijderd van semedo, als je die dan vervolgens verkoopt en fest voor een soortgelijke prijs binnenhaalt mag je eens even je clownmasker afdoen, wat een matig weet bij barca

Het is een prima twaalfde man net als vele Ajax spelers maar voor de basis komt hij tekort. Hij kan op beide kanten als fullback spelen en is een leuke optie om erbij te hebben. Hij heeft wel veel concurrentie met Kimmich, Pavard,hernandez en Davies. Al denk ik dat Kimmich als middenvelder volgend jaar gaat functioneren.

Snap hier geen moer van.

Oké Dest is een stuk jonger. Maar hij is niet beter dan Semedo.

Verdedigend is Dest nog veelste kwetsbaar. Aanvallend is hij redelijk. Maar veelste weinig ervaring om al mee te gaan met het niveau
wat Barca streeft. Was niet eens de onbetwiste rechtsback van Ajax (waar hij vaak met mazraoui de concurrentie aanging).

Maarja, het grote geld en de naam doen een talent dromen. Had beter één a twee jaar kunnen blijven bij ajax.

Even serieus. Wat heeft Dest te zoeken in Barca. Helemaal niks. Pffff totaal geen toegevoegde waarde.

Ben ik toch echt benieuwd wie ajax gaat halen. Dat er iemand achterin moet komen is broodnodig

Semedo had al afscheid genomen op zijn instagram. Lijkt me duidelijk dat Dest naar Barca gaat om hem te vervangen.

hulde aan Overmars! die doet dit toch weer uitermate knap. 20 miljoen voor een imo middelmatig talent als Dest is de absolute jackpot

Bayern is beter geweest want als er een nieuwe trainer komt kan je weggaan. En je moet nooit naar een Nederlandse trainer gaan als je een Nederlandse nationaliteit hebt of bij een Nederlandse club speelt. Dan is het beter om andere richting te kiezen.

Dest, topper in wording, zeer mooi mocht ie daadwerkelijk de stap naar Barca maken. Maar net als wat hier eerder werd gezegd, hij kan liever naar Bayern ondanks alle concurrentie. Groeimogelijkheden volop daar en in een geoliede machine terechtkomen is niks mis mee! Bovendien de onbetwiste CL winnaar, hoe mooi wil je het nog hebben. Nu snap ik Overmars natuurlijk wel, laat de clubs lekker tegen mekaar opbieden en er voor Ajax het maximale uithalen. Een goeie rechtsback is niet zomaar gevonden, dat heeft het recente verleden ook al uitgewezen. Maza met als back up Rensch en/of Timber is prima. Laat de jeugd het maar doen!

waarom mag deze transfer nu wel maar werd de transfer van depay tegengehouden?als die toen niet mocht dan mag deze nu toch ook nog niet of zie ik dat nu verkeerd?

Ongelofelijk. Talentvol ja, maar 20-25 miljoen. Knap om dat bedrag te krijgen, maar ja, een Ajax speler is door de naam gewoon (helaas) meer waard. Bij psv hadden ze 10-15 gekregen Max en bij Feyenoord 5-10. Zo liggen de verhoudingen nu eenmaal. Maar nu al zo’n hoog bedrag en dat na een (1e) Corona crisis.

Vind het wel gek dat ze nu ineens op dest in zetten, terwijl er vd week nog stond dat ze eerst moesten verdienen voor dat Depay kon komen. Maar wel geld voor dest?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren