Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zaakwaarnemer Zahavi countert Ten Hag: ‘Heb een reputatie hoog te houden’

Laatste update:

PSV versterkte zich afgelopen weekeinde met Eran Zahavi, die volgens Voetbal International en het Eindhovens Dagblad ook op het laatste moment voor een overstap naar Ajax had kunnen kiezen. Voorafgaand aan het duel met RKC Waalwijk (3-0 overwinning) werd dit gerucht ontkracht door trainer Erik ten Hag, maar zaakwaarnemer Ronan Katzav houdt vol dat de Amsterdammers in de markt waren voor de 33-jarige Israëlische spits.

"Het is andersom. Hij is bij ons neergelegd door zijn agenten. We hebben het bekeken en uiteindelijk niet gedaan”, zo reageerde Ten Hag voor de camera van FOX Sports op de vermeende belangstelling van Ajax voor Zahavi. Toen verslaggever Milan van Dongen ter bevestiging vroeg of Ajax dus inderdaad géén poging had ondernomen, sprak de oefenmeester: "Nogmaals: zijn agenten hebben deze speler bij ons neergelegd.”

‘Concurrent’ van Cristiano Ronaldo moet Lammers doen vergeten bij PSV

Voetbalzone publiceerde dit weekend een portret van Eran Zahavi.Lees artikel

“Een speler als Eran Zahavi hoef je nergens aan te bieden. Wij hebben van tien goede clubs aanbiedingen gehad voor Eran en uit respect voor die clubs doe ik daar geen mededelingen over. Bij Ajax mogen ze zeggen wat ze willen. Ik doe dat niet, ik heb een reputatie hoog te houden”, zo reageert Katzav, die al tien jaar de belangen van Zahavi behartigt, in gesprek met Voetbal International op de woorden van Ten Hag.

“Er was overigens geen enkele discussie waar Eran heen zou gaan. PSV was zijn eerste keus. Eran wilde met Schmidt werken. In China heeft hij al eens geprobeerd Eran naar Beijing te halen. Toen hebben we ook met hem gezeten. De filosofie van Schmidt spreekt ons zeer aan, Eran wilde alleen naar PSV”, stelt de zaakwaarnemer van Zahavi. Voetbal International benadrukt dat men in Eindhoven volhoudt dat Ajax ‘concreet in de markt’ was voor de spits, die uiteindelijk voor twee jaar heeft getekend bij PSV en overkwam van Guanzhou R&F.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn woorden: Een speler als Eran Zahavi hoef je nergens aan te bieden. Wij hebben van tien goede clubs aanbiedingen gehad voor Eran en uit respect voor die clubs doe ik daar geen mededelingen over. Bij Ajax mogen ze zeggen wat ze willen. Ik doe dat niet, ik heb een reputatie hoog te houden.' Maar je zegt niets uit respect voor de clubs maar dat Ajax een ultiem bod heeft gedaan ligt wel op straat? Hoe dan? Lekker eenduidig. Kulverhaal dus.

21 september 2020 om 12:35

Lekker geloofwaardig. Tientallen clubs hadden hem willen hebben maar blijkbaar niet van het nivo cl of wou hij echt gewoon dolgraag bij Psv Europa League spelen? Als Ajax hem echt had willen hebben dan hadden ze hem gewoon kunnen kopen lijkt mij. Wat Psv kan bieden kan Ajax ook bieden en zelfs meer ook nog. Financieel en sportief. Komt op mij een beetje over dat de zaakwaarnemer baalt dat Ajax niet concreet is geworden.

21 september 2020 om 12:38

Los van het feit over wie eerst contact heeft genomen, kan het toch gewoon zijn dat een speler PSV verkiest boven Ajax? Jij laat uitschijnen dat zoiets niet kan en Ajax een soort heilige graal is, waar elke speler wil voor spelen. Zaken zoals speeltijd, persoonlijk gevoel, trainer die aanwezig is,... spelen ook een rol.

21 september 2020 om 12:40

Apeldoorner, het kan natuurlijk dat ie eens onder Schmidt wil spelen of gewoon zekerder wil zijn van basisplaats?! Ajax is niet voor iedereen heilig. Misschien vindt ie Ajax wel een rotclub (weet ik, dat is lastig te geloven 😉)

21 september 2020 om 12:41

Natuurlijk kan dat. Maar dan heb je het vaak over een speler die een bepaalde band heeft met een club. Of die houdt van het soort voetbal dat daar wordt gespeeld. Maar als een speler geen van beide clubs persoonlijk kent, dan is het logischer dat hij voor Ajax kiest dit moment: er wordt daar in de CL gespeeld en hogere salarissen betaald.

21 september 2020 om 12:52

Wat zou jezelf doen als je een voetballer zou zijn ( dus even het clubgevoel uitschakelen) elke speler wil toch op het hoogste nivo spelen bij een club het liefst in de cl lijkt mij. Denk je dat Zahavi dan 1e spits gaat worden bij Psv? Wel ironisch dat net Romero begint te scoren

21 september 2020 om 12:55

Aan de andere kant heeft die jongen natuurlijk goud geld verdient in China dus daar zal hij het niet meer voor hoeven te doen. Ik denk dat het een hele leuke spits is voor Psv maar zie voor hem niet echt plek bij Ajax en ik kan me zo voorstellen dat Romero toch wel de voorkeur krijgt. Daar is net wat meer voor betaalt en hij kan ook scoren tegenwoordig...

21 september 2020 om 12:57

apeldoorner: hij heeft Ajax al eens eerder afgewezen voor een veel minder clubje (wel meer geld). Dus is niet heel raar.

21 september 2020 om 13:06

Dat vind ik niet gek als je weet hoeveel geld hij per jaar kon verdienen in China. Die keuze snap ik heus wel.

21 september 2020 om 13:13

@thenry &formus:je draait de discussie weer naar club voorkeur. Waar het in dit artikel over gaat is of Ajax concrete belangstelling had of niet. Daar redeneert Apeldoorner ook op. En zoals het verhaal nu loopt is het maar een vaag verhaal van die zaakwaarnemer die ongeloofwaardig overkomt. Ik geloof dan ook eerder het verhaal van Ten Haag / Ajax. Maar Zahavi kan best PSV de voorkeur hebben gegeven, dat maakt me in dit verhaal weinig uit als Ajax nooit interesse heeft gehad.

21 september 2020 om 13:13

Apeldoorner (en xstream) ik reageerde alleen maar dat dus niet elke voetballer op het hoogste niveau en in de cl wil spelen. Steeds minder zelfs. Geld is een belangrijkere drijfveer geworden lijkt t wel.

21 september 2020 om 13:14

Xstream: zie mijn reactie onder de jouwe

21 september 2020 om 13:26

Niemand hier die dus de docu over Schmidt heeft gezien, daar wordt duidelijk benoemt dat hij nog een keer met schmidt wilde spelen.. Dus elke andere club was sowieso kansloos geweest want niemand evenaart het salaris wat hij in China gepakt heeft.

21 september 2020 om 13:51

Waarschijnlijk hebben ze hem gewoon eerst bij een aantal cl-spelende clubs aangeboden. Toen daar niks tussen zat of niemand hapte, zijn ze overgeschakeld naar clubs net daaronder. Ik geloof niet dat hij zo'n PSV-hart heeft, maar als hij nog 1x wil shinen in Europa lijkt het me logisch dat hij eerst voor Ajax zou kiezen. In dat opzicht en vele andere opzichten heeft Ajax gewoon meer te bieden op dit moment.

21 september 2020 om 13:57

Waarom zou Ajax nog een spits halen? Dat is echt ongeloofwaardig. Je hebt 5 spelers die in de spits kunnen spelen. Anders kun je bijvoorbeeld Huntelaar gelijk met pensioen sturen...

21 september 2020 om 15:35

@apeldoorner er staat toch in de tekst dat hij onder Smith wil spelen, dat zou toch prima kunnen? Smith is geen coach bij Ajax toch?

21 september 2020 om 17:52

Ik zou niet weten waarom die zou liegen het lijkt me aannemelijker dat ajax een blauwtje heeft gelopen en zich er voor schaamt

21 september 2020 om 12:36

Ben zelf fan van PSV, maar moet je hier gelijk in geven. Uit respect had hij dan ook niets over Ajax moeten zeggen. Wat boeit het overigens, hij heeft nu getekend bij PSV. Beetje kinderachtig van deze zaakwaarnemer.

21 september 2020 om 12:47

volgens mij was hij toch niet de gene die naar buiten bracht dat Ajax bod had geplaatst dat was voetbal internationaal

21 september 2020 om 12:49

Dit soort verhalen hoor je continu over Ajax. Geen idee of dat dan telkens onzin is of dat Ajax inderdaad zo te werk gaat. Zal wel beetje van beide zijn he. Feit is dat Ajax op dit moment nog geen duidelijk spits heeft, gezien labyad dus klinkt niet eens gek. Hoop overigens dat het niet waar is want dat zou niet netjes zijn.

21 september 2020 om 12:52

Barcaliver: Maar hoe komt dat in vredesnaam bij VI of überhaupt de wereld in?

21 september 2020 om 13:15

@ouwehoeri, denk dat Tadic gewoon weer spits wordt met Neres op links en Antony op rechts, Promes daar dan weer achter. Ik kan me trouwens herinneren dat Neres zelfs een tijdje op 10 heeft gespeeld, misschien dat dat nog een overweging waard is als hij weer volledig fit is. Maakt tijdens de minuten die hij maakt wel weer een hele gretige indruk. Een basisplaats zal niet ver weg zijn voor hem.

21 september 2020 om 13:52

Zo werkt het over het algemeen bij veel clubs. Vooral in de topcompetities.mocht een club concreet worden met een speler die andere clubs ook op het oog hadden dan komen zij vaak ook op het laatste moment nog in actie. Zie bijvoorbeeld Tottenham bij Donny vd Beek. Ook doen op het laatste moment puur om kosten van hun concurrent omhoog te jagen etc.dit kan het geval bij Ajax geweest zijn. Alleen lijkt het mij niet geloofwaardig daar Ajax uberhaupt geen extra spits nodig heeft. Of we het ooit te weten zullen komen? Dat is de vraag.

21 september 2020 om 12:45

Dat is van jou natuurlijk een kulredenering. Ajax spreekt zich als eerst uit, daar kan hij dan prima op reageren ondanks zijn insteek dat hij uit respect voor de clubs die een aanbieding gedaan hebben niets wil zeggen. Echter spreekt Ajax zich wel uit en geeft daarmee duidelijk aan dat zij best in het verhaal betrokken willen worden. Om daar nou op te baseren dat het niet waar is, is overigens nog grotere kul. Als je Labyad in de spits zet, kun je gerust stellen dat je nog niet echt tevreden en zeker bent over je huidige opties.

21 september 2020 om 12:49

Kakadu. Ajax reageerde op berichtgeving van Vi, en rara uit welke bron zullen die hun verhaal gehaald hebben? Ajax sprak zich dus zeker niet als eerste uit.

21 september 2020 om 12:49

Kadaku, je wilt het maar wat graag geloven hè?! Hoe, maar bedenk echt even hoe dit verhaal anders de wereld in zou zijn gekomen? En dus bij VI? Als het waar zou zijn! Via mijn grootmoeder? Ten Hag werd iets gevraagd en die zegt gewoon wat er gebeurde. Niet zo gek toch? En dat ie is aangeboden bij Ajax (Israëliër, Ajax grotere club, meer geld, Champignons League) is logischer dan dat Ajax nog een spits wil hebben, laat staan van 33. Als Neres weer fit is, gaat Labyad er echt weer uit hoor. Maar blijf maar denken dat t waar is. Heb je iig één overwinning op Ajax. Geniet er van.

21 september 2020 om 12:57

Als je er niks vanaf weet kan je beter niks zeggen, met dit stukje onzin zet je jezelf gewoon voor lul want het klopt van geen kant.

21 september 2020 om 13:01

MessiBazoer: Ajax werkt echt als een rode lap op een stier bij sommigen. Elk gevoel van objectiviteit is verdwenen dan.

21 september 2020 om 13:01

Labyad doet het toch gewoon goed in de voorbereiding en in de competitie? Ik ben het wel met je eens dat hij daar van mij ook niet hoeft te staan maar je kan niet zeggen dat hij het daar slecht doet. Ik zou gewoon Tadic in de spits zetten met Labyad erachter en Promes op links. Maargoed.... Ten Hag is een beetje eigenwijs af en toe.

21 september 2020 om 13:17

formus, Je zegt dus eigenlijk hetzelfde als ik. Dat het niet logisch is dat Ajax hem had willen hebben...

21 september 2020 om 13:23

Haha, inderdaad. Ik denk echt niet dat Ajax hem wilde hebben hoor. Dacht dat dat wel duidelijk was. Speelde alleen even advocaat vd duivel: als Ajax hem wel wilde hebben (en dit verhaal dus waar was) hoefde het imo niet automatisch zo te zijn dat ie voor Ajax zou hebben gekozen (wat jij impliceerde). Dat wilde ik alleen even verduidelijken. Maar ik weet 99 procent zeker dat het verhaal onzin is en die laatste procent is omdat ik nooit meer iets geloof om iemands mooie blauwe ogen en sprekende verhaal 😉

21 september 2020 om 13:24

Het is maar raden van welke bron het komt, ik werk namelijk niet bij VI, en jij denk ik ook niet. Ik zeg alleen: van de mogelijke partijen, in elk geval van de partijen Zahavi/zaakwaarnemer en Ajax, spreekt Ajax zich als eerst uit, want het was niet Zahavi's zaakwaarnemer die je het hebt horen zeggen, toch? Dat Ten Hag voor Ajax spreekt en het allemaal benoemt neemt inderdaad de horde weg dat de zaakwaarnemer de clubs niet wilde noemen.

21 september 2020 om 13:27

Nee hoor Formus, het interesseert me niets. Ik reageer alleen op een niet sluitende redenering. Ook weten wij allemaal niet hoe het bij VI gekomen is, misschien iemand uit de omgeving van Zahavi, misschien iemand uit de omgeving Psv, of iemand uit de omgeving Ajax. Ook een goede gok van VI is mogelijk. Wij weten het simpelweg niet.overigens snap ik niet dat je je zo op windt, en ik ben niet per se geinteresseerd in een overwinning op Ajax behalen. Niet iedereen heeft afgunst naar Ajax hoor, prima club, alleen niet de mijne.

21 september 2020 om 13:28

Nee hoor Messibazoer. Nogmaals, ik reageer alleen op een niet sluitende redenering. We weten er allemaal niets van af.

21 september 2020 om 13:56

Maar Kadaku, Ten Hag werd erom gevraagd. Dan mag ie toch reageren? Die zaakwaarnemer mag zich afvragen hoe dit bij VI komt en bij het ED? Daar zou hij zich druk over moeten maken. Oh nee, dat doet ie niet, want dat is in zijn voordeel. En zaakwaarnemers doen alles voor hun client, die vertrouw ik voor geen meter. Hij had t meest hiermee te winnen om dit de wereld in te brengen. "Ajax wil mijn speler ook! Ik zou maar snel dat dure contract opstellen en tekenen, anders gaat ie naar Ajax". Je kan hier nergens Ten Hag of Ajax beschuldigen. Bovendien is het meest logische verhaal dat alles vanuit kamp Zahavi's kant komt toch? Zij hebben het meeste ermee te winnen. Maar nee, ik heb de waarheid niet in pacht. Maar kan wel logisch beredeneren.(zaakwaarnemer) Zahavi-Elferink-ED/VI. Dat is heel logisch. En Elferink en/of VI/ED hadden dit wel mogen checken. En die media zouden dat wel doen als het uit onbetrouwbare bron komt en dat komt het dus in hun ogen niet. Dua vanuit Elferink. En die weet t van???? Ja, lijkt me een logisch verband.

21 september 2020 om 14:06

Formus, doe eens kalm aan. Ik beschuldig jullie zo dierbare Ajax helemaal nergens van.. Lees eens kalm terug op welke reactie ik reageerde, en wat die reactie en die van mij precies inhield. Let op:- Er wordt door jou gezegd dat het verhaal Zahavi-Ajax onzin is omdat de zaakwaarnemer zegt dat hij de namen van de clubs die aanbiedingen deden niet wil prijsgeven maar dat vervolgens wel doet.daar zeg ik het volgende over:- Ten eerste is het Ten Hag die reageert op een VI-bericht en daarmee als eerste van de partijen Ajax en Zahavi publiekelijk iets zegt. Daarmee vervalt natuurlijk de houding "ik ga niks prijsgeven" van de zaakwaarnemer, de link Ajax-Zahavi is nu publiekelijk gemaakt door een van de partijen waar de zaakwaarnemer geen publiciteit aan wilde geven. - Ten tweede heeft hetgeen jij zegt (dat de zaakwaarnemer zichzelf tegenspreekt) werkelijk niets te maken met of het waar zou zijn of niet. Dat is, in een notendop en dus hopelijk niet al te moeilijk te begrijpen, wat ik wilde zeggen in eerste instantie.begrijp me dus niet verkeerd: ik heb niets tegen Ajax, wil hiermee geen overwinning op Ajax, en dit is ook niet mijn rode lap. Ajax vind ik een hartstikke fijne club.

21 september 2020 om 14:22

Zijn zaakwaarnemer heeft trouwens niet zo'n heerlijke reputatie. Google hem maar eens. En vraag Acuna. Bovendien is Zahavi samen met Solomon zijn goudmijntje. Dus nog 1 keer een hoge(re) commissie pakken klinkt logisch. En nogmaals, ik zeg nergens dat het de waarheid is he, ik zeg alleen dat het logisch is dat het van hem (of wie dan ook van zijn kant) komt en dat Ten Hag eerder de waarheid spreekt dan dat ik hem geloof. Hij wil ons laten voorkomen dat Ten Hag liegt. En dat geloof ik niet. En Ten Hag werd wat gevraagd hè, die geeft antwoord. Hij begint niet. Edit: en ik ben rustig hoor 😉

21 september 2020 om 14:25

Haha, ik begrijp je punt ook wel, wellicht moet ik ook niet reageren onder werktijd, dan zit ik nog een beetje in de juristenmodus anyway, ik denk ook best dat hij aangeboden is aan Ajax hoor, maar dat Ajax er niet aan wil beginnen. Jullie hebben immers al een AOW-er voor in de spits, en voldoende talent daarachter.

21 september 2020 om 14:41

Haha, die juristenmodus moet je cht laten vallen als je op VZ zit. Want als je alles idd juridisch wilt opschrijven, uitsluiten en dichttimmeren, ben je voer pagina's verder (en heel erg onbegrepen 😉). En tuurlijk heb je juridisch gelijk want in dit geval sprak Ten Hag natuurlijk eerder dan hij, maar het gaat mij om het hele plaatje en dan moet ie Ten Hag niet aanpakken maar diegene proberen op te sporen die het gelekt heeft. Want daar ligt het probleem waarom Ten Hag antwoord geeft op een vraag. Maar hoe het verhaal de wereld in komt boeit hem natuurlijk niet. Komt hem goed uit. En dat Ten Hag zegt dat Zahavi is aangeboden bij de grootste concurrent is natuurlijk schadelijk voor de zaakwaarnemer. Maar zaakwaarnemers vertrouw ik echt never nooit. Werkse

21 september 2020 om 15:14

Haha, zaakwaarnemers nooit vertrouwen lijkt me een hele goede

21 september 2020 om 12:45

Dat Ajax een bod zou hebben gedaan hoeft toch niet door hem gelekt te zijn? Hij reageert enkel op de stelling van Ten Hag dat hij zelf Zahavi zou hebben aangeboden. VI en ED kwamen met dat nieuws, dat hoeft niet te zeggen dat dat via zijn zaakwaarnemer komt.

21 september 2020 om 12:53

Skede, via wie wel? De enigen die dat hadden geweten als t waar was zijn Zahavi en zijn zaakwaarnemer. En Ajax. Maar denk niet dat die laatste VI zou bellen 😉. Lijntje Rick Elfrink met die media is heel kort. En lijntje dan naar Zahavi plus zaakwaarnemer ook. Iets met 1 plus 1. En anders: hoe komt t anders de wereld in? Echt benieuwd

21 september 2020 om 12:57

Er lopen rondom zo'n persoon meer mensen rond dan alleen 1 zaakwaarnemer. Ook binnen PSV hebben die kranten natuurlijk hun lijntjes met mensen die echt wel weten wat er speelt rondom zo'n transfer. Ik heb geen idee of het waar is, boeit me ook niet. Maar snap niet dat zoveel Ajacieden bijna beledigd zijn dat het als nieuws gebracht wordt eerlijk gezegd.

21 september 2020 om 13:11

Waarom beledigd? Als je hier op reageerd ben je gelijk als Ajacied beledigd. Ik probeer gewoon te redeneren of het klopt wat die zaakwaarnemer zegt. En nee ik ga er niet achter komen of het klopt. Ik kan het me gewoon haast niet voorstellen als je ziet wat Ajax heeft aan opties, thats all. Voor de rest hoop ik voor Psv dat hij het super gaat doen. Er zit absoluut geen afgunst of jaloezie bij.

21 september 2020 om 13:11

Haha Skede, is inderdaad eigenlijk nul interessant, heb je helemaal gelijk in. Maar als je gister de reacties hebt gelezen dan begrijp je misschien wel waarom Ajacieden zich verdedigen. Ook in mijn directe omgeving kreeg ik dit direct te horen: "Jullie" wilden hem ook. Nou, dan probeer je die mensen wel even wat bij te brengen 😉. En tuurlijk spelen er meer mensen een rol bij zo'n transfer, maar het komt uiteindelijk bij zijn zaakwaarnemer vandaan, want Ajax zou natuurlijk hem benaderen. En VI en het ED weten het natuurlijk via Elferink, maar het is natuurlijk puur sensatie. En dat weten ze en daarom plaatsen ze het zonder bron en zonder wederhoor. Edit: dit is het meest logische verhaal in mijn ogen hè, de waarheid ken ik natuurlijk ook niet. Maar zaakwaarnemers vertrouw ik in ieder geval echt voor geen cent

21 september 2020 om 13:20

je ziet het andersom ook wel is. Dan haalt Ajax een speler en dan hoor je dat Psv hem ook had willen hebben. Zijn inderdaad berichten waar je niks mee kan. Ajax en Psv zullen wel een beetje uit dezelfde vijver vissen.

21 september 2020 om 13:54

En niet alleen lopen er meer mensen rond Zahavi heen die dit hadden kunnen lekken naar de pers, maar bij Ajax zijn er dan natuurlijk ook genoeg mensen bij betrokken. Om nou te stellen dat de enige 'lek' de zaakwaarnemer kan zijn lijkt mij behoorlijk naief.

21 september 2020 om 14:09

Gilau, tuurlijk niet, ik zeg ook dat ik de waarheid ook niet ken. Geen zin om t nog een keer uit te leggen, lees mijn andere berichten maar. Maar dat de zaakwaarnemer/Zahavi het meest profijt had met het lekken van deze info naar PSV lijkt me toch heel logisch en dan is het lijntje naar Elferink kort. Toch veel meer dan Ajax? Naïef te denken dat Ajax dit zou lekken trouwens.

21 september 2020 om 13:11

En van 10 clubs een bod gehad en dan kies je voor PSV, yeah right. Misschien alleen vanwege de trainer. Ken weinig buitenlandse spelers die naar de Nederlandse competitie willen, en zo ja dan is het toch meestal Ajax. Waarschijnlijk omdat ze weten dat die het rijkste is.

21 september 2020 om 13:24

Iemand van 33 heeft waarschijnlijk wel door de voetbalwereld in elkaar zit. Dat veel jonge spelers de premier League verkiezen boven de Ed dat is hun goed recht. Maar 95% van de spelers valt compleet door de mand. Hij had aangegeven dat hij het ook in Europa graag wil laten zien. PSV speelt in Europa, dus lijkt logisch. Plus daarbij uitgaande op t artikel dat Schmidt hem al eerder heeft willen halen, hem dat allicht het vertrouwen heeft gegeven om het nog een x te proberen. Je weet toch nooit wat er echt waar is. Misschien vind die Tadic wel een verschrikkelijke vent want heeft die met Israël x tegen Bosnië gevoetbald, weet jij veel.

21 september 2020 om 13:27

Zaakwaarnemers beweren wel vaker dingen om het onderste uit de kan bij een deal te halen, in dit geval psv tot een hoger bod verleiden want Ajax ligt zogenaamd op de loer. Maar laat ik jullie allemaal 1 ding vertellen, als Ajax hem al echt had willen hebben dan kunnen ze gewoon het dubbele van psv bieden. Zolang dat niet gebeurt willen ze hem niet echt hebben of zelfs helemaal niet hebben (en is hij dus gewoon aangeboden).

21 september 2020 om 16:10

Precies. Dus dat. Wel eerst naar buiten brengen dat ajax een ultiem bod deed. En nu er aan fact checking wordt gedaan laat je je er niet over uit. Maar goed. Zegt verder niets over de kwaliteiten van de speler.

Lijkt meer een move van de zaakwaarnemer om het salaris/contract nog iets te verbeteren. Kan mij niet voorstellen dat Ajax voor deze spits zou gaan. Er wordt ook overal aangegeven dat Ajax alleen voor een verdediger en wellicht middenvelder zal gaan.

21 september 2020 om 12:41

Zo is dat. Ik denk dat ze het salaris wilden opdrijven. Ajax bekijkt alles wat aangeboden wordt denk ik maar zal snel geen interesse kenbaar hebben gemaakt. Na een verkoop van Dest, wat ik deze week verwacht, zal Ajax hopelijk een sterke verdediger aantrekken. Ik ben ook nog gecharmeerd van Joey Veerman maar zou niet eens weten waar die op het middenveld momenteel zou moeten spelen. Datzelfde geldt voor van de Water van Heracles. Prima speler met enorme snelheid en potentie die je er zeker bij zou kunnen hebben als er ruimtes gaan ontstaan. Maar feitelijk zal er alleen een verdediger bij gaan komen. Wel benieuwd wie dat gaat worden als ze Dest en Botman laten vertrekken.

21 september 2020 om 12:55

Als Ajax Dest verkoopt hoop ik dat Ajax een sterke centrale verdediger zal halen en dat Timber wordt gebruikt als de back up voor de rechtsbackpositie. Rensch zou daar dan als 3de rechtsback kunnen spelen. Een sterke centrale verdediger die de positie van Schuurs en Blind kan overnemen bij blessures of schorsingen zou ideaal zijn. Het liefst een speler van rond de 26 die genoegen neemt met een rol als back up. Op het middenveld hebben we nu toch wel genoeg opties als ik de prestaties van Kudus zie. Hij zou prima als 6 kunnen spelen, evenals Alvarez en Martinez. Het zou zonde zijn om Veerman te halen en hem het hele seizoen te laten banken.

21 september 2020 om 13:12

Zou een spits en een verdediger halen als ik Ajax was. Je hebt alleen Tadic die echt wat toevoegt als spits en van Traore verwacht ik dat hij het helaas niet zal redden en Huntelaar is veel te oud en zal denk ik niet lang meegaan.

21 september 2020 om 13:11

Inderdaad, spitspositie is met Tadic, Huntelaar, Traore en nu zelfs Labyad al heel vol. Zou echt een onbegrijpelijke move zijn om Zahavi aan dat rijtje toe te voegen.

21 september 2020 om 13:16

Exact. Ten Hag lijkt dit onzinbericht te counteren door te zeggen dat de speler is aangeboden en ze hem niet wilden hebben. Dat is waarschijnlijk ook niet waar, maar een kleine sneer terug naar zaakwaarnemer en Psv. Verder ben ik het met je eens dat Ajax de back-positie beter intern kan opvangen en een (veelzijdige) CV moet halen. Als Nederlandse opties kom ik alleen bij Kongolo en Fosu-Mensah uit. Mwah.. Zal dan waarschijnlijk iemand vanuit scoutingsrapporten worden.

21 september 2020 om 14:49

Zou inderdaad kunnen dat dit gewoon een sneer is, het is wel vrij duidelijk dat hij voor Schmidt naar PSV komt. De opties die je noemt zijn inderdaad niet heel indrukwekkend, Fosu Mensah lijkt bovendien erg op Timber en ga je ook niet voor de breedte halen. Zal eerder (helaas) weer een buitenlander worden.

Dit is een welles nietes verhaal, waar we verder geen aandacht aan moeten besteden. Uiteindelijk gaan we er nooit achterkomen wat er echt gebeurd is.

21 september 2020 om 13:19

Dit dus. Nu zijn er al vele artikelen en kansloze discussies besteed aan een verhaal dat door twee kanten altijd anders verteld zal worden. Daarnaast ook volledig oninteressant, want wat boeit het nou. Hij heeft gewoon voor PSV getekend en zal het daar ongetwijfeld uitstekend doen. Voor zover ik weet is het gewoon een goede speler die zeker in de Eredivisie met gemak mee kan.

Prima allemaal, maar wat boeit het wat ajax wel of niet wilde. Hij heeft bij PSV getekend. Ik snap de ophef totaal niet.

Lekker boeie allemaal, het is allemaal gebaseerd op één gerucht van Voetbal International. Waar je je druk om kan maken zeg, hij is speler van PSV, move on.

Ik geloof in deze Ajax, om de simpele reden dat we helemaal geen 33 jarige spits nodig hebben. Een spits van 24-28 jaar zou ik nog geloofd hebben. Als ervaren spits/veteraan hebben we Huntelaar en verder hebben we nog Traore, Tadic en tegenwoordig Labyad. Waarom zou Ajax dan Zahavi willen halen met ook nog een fors salaris?

21 september 2020 om 12:33

Vergeet Brian Brobbey niet. Die jongen doet het ook uitstekend in de jeugd.

21 september 2020 om 12:49

Inderdaad, die vergat ik nog te noemen, al zal die dit jaar nog voornamelijk met Jong Ajax meedoen

21 september 2020 om 12:37

Dat heb ik ook een beetje. Het zal vast een prima speler zijn. Zijn statistieken liegen er niet om maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ajax nog een spits had willen hebben met al die opties die jij nu noemt.

21 september 2020 om 12:39

Joh, ik bedenk me ineens ook dat dit kan gaan om een eventueel bod dat jaren geleden gedaan is door Ajax toen Bosz nog trainer was. Dan liegt er misschien niemand, wel zou het vreemd zijn om daar nu mee te schermen.

21 september 2020 om 13:17

Traore gaat het helaas niet redden denk ik. Kan niet echt rustig zijn voor het doel en heeft een matige aanname waardoor die bal steeds van zijn lichaam vandaan gaat. En Huntelaar zal niet lang meer doorgaan ben ik bang en met alleen Tadic is het niet genoeg en je gaat veel wedstrijden spelen. Er komen nog lastige duels in de CL. Je kan niet met Labyad komen als spits tegen een Dortmund of Real.

21 september 2020 om 15:58

Huntelaar zal niet lang niet doorgaan, maar dit jaar wel. Dus zou deze man halen alsnog overbodig zijn.

21 september 2020 om 17:06

Maar hoe oud is sparen?

Hou op man. Ajax kan met Tadic, Traore, Huntelaar en Eventueel Labyad in de spits, en blijkbaar is het een type Huntelaar, die we dus al hebben. Wij zouden dus in de markt voor hem geweest zijn, iemand die het alleen heeft laten zien in Israël en China, en geflopt is in Italië? Nee ik geloof Ten Hag in deze kwestie.

21 september 2020 om 13:21

Maar mocht één van de vleugel spelers van Ajax geblesseerd zijn dan zal Tadic als vleugel gaan spelen. En Huntelaar zal het niet gaan doen meer in de Zware CL wedstrijden. Traoré kan helaas op dit moment het niveau niet aan. Ajax kan wel degelijk een spits goed gebruiken.

21 september 2020 om 16:52

Wat mij betreft blijft Tadic lekker spits staan. Voor de vleugels hebben we nu Antony, Promes, Neres en Lang, die ik alle 4 erg goede spelers vindt, en liever op de vleugel zie spelen dan dat Tadic daar weer heen moet. Desalniettemin heb ik het gevoel dat Ten Hag daar anders over denkt. In dat scenario zou een extra spits naar mijn mening nog steeds geen noodzaak zijn aangezien ik het niet eens ben met dat Traore het niet aankan en Huntelaar echt nog wel van waarde kan zijn, aangezien we het hier al hebben over de mogelijke vervanger van de 1ste spits. Mocht je dan echt nog een extra spits willen is wat mij betreft zo goed als overbodig maar dan zou je al helemaal niet bij hem uitkomen, iemand die dus waarschijnlijk zeer weinig speelt en wel veel salaris wilt hebben.

Er zullen inderdaad 10 goeie clubs een bod hebben gedaan op een bejaarde die in China speelt. Ik geloof het meteen. Hij heeft een reputatie hoog te houden ja. Maar ik denk dat hij daardoor juist alleen niet toe durft te geven dat ze hem overal hebben moeten aanbieden.

21 september 2020 om 13:42

Hoewel ikzelf Madueke en Romero de kans had gegeven en vanwege het torenhoge salaris en verlies van restwaarde niet meer voor een 33-jarige speler zou hebben gekozen, vind ik je kwalificatie van deze speler en het cynisme van de rest van je opmerking niet heel gepast. Ter vergelijking: Samuel Eto'o stond op dezelfde leeftijd in de belangstelling van Ajax, ging echter naar Chelsea en kwam daarna nog uit voor Everton en Sampdoria, voordat hij in Turkije en de zandbak nog bakken geld opstreek. Ik moet zelf ook nog zien of Zahavi het op een hoger niveau ook gaat waarmaken, maar natuurlijk hoeft zo'n zaakwaarnemer niet te leuren met een spits die zulke gemiddeldes overlegt om tot tien geinteresseerde clubs te komen.

21 september 2020 om 14:23

Eens. Dit lijkt me ook gewoon een prima aankoop voor PSV. Jullie hebben zoveel talenten in de aanval, dan is wat ervaring ook wel lekker. Kan me ook best voorstellen dat deze jongen een interessant profiel zou hebben voor Ajax als we al niet zoveel ervaring én talent voorin hebben lopen. Denk dat deze man het prima gaat doen in Eindhoven.

Ik snap niet zo goed wat dit hele verhaal uberhaupt boeit? Waarom vinden we dit interessant? Is het een soort van 'overwinning' voor psv dat ze hem hebben kunnen halen ipv ajax? Want het lijkt me een leuke & goede speler, maar we hebben het hier niet over de nieuwe Messi ofzo.

21 september 2020 om 12:36

Voor de PSV'ers natuurlijk heerlijk om te horen (hij heeft voor ons gekozen boven het 'grote' Ajax), voor hem zelf een heerlijke binnenkomer. Daarom vooral. En het is op 1 of andere manier altijd hetzelfde liedje en dan krijgen PSV-supporters weer de bevestiging dat Ajax stom is 😉

21 september 2020 om 12:40

Maar ze doen al net alsof ze Zlatan hebben binnen gehaald. Goede cijfers in Israël en China maar wat zegt dat verder. Lijkt een goede aankoop maar ff afwachten nog. Zijn cijfers in Europa zijn niet om naar huis te schrijven. Ik hoop voor psv dat ie het goed gaat doen.

21 september 2020 om 12:49

Ik zal je aanraden om even wat filmpjes van Zahavi te zien. Kan je gauw genoeg oordelen dat het een topper is.

21 september 2020 om 12:55

@PSVeruit030 van harte gefeliciteerd!!!! Ik hoop dat dat waar is. Maar zoals @formus zegt: zie het nou niet als enorme 'overwinning' op ajax ofzo. Zahavi zal zijn keuze voor psv echt niet hebben gemaakt vanwege zijn enorme clubliefde voor psv en zijn enorme afkeer voor ajax.

21 september 2020 om 12:56

Nouja jij lijkt meer gepikeerd over het nieuws dan dat PSV supporters het leuk vinden eerlijk gezegd 😂 Ik lees hier op VZ en op social media ook ontelbaar reacties van Ajacieden die vooral aan het benudrukken zijn dat het toch vooral niet waar kan zijn. Relatief meer dan PSV'ers die het heerlijk vinden om te horen. Mij boeit het persoonlijk echt niet hoor dat Ajax nog een poging gewaagd zou hebben. Denken dat alle PSV'ers dat zo heerlijk vinden is ook wel een beetje grootheidswaanzin 😉

21 september 2020 om 14:34

Tsja ik zou jou ook wel veel reageren Skede maar als ik dan een reactie plaats met redenen waarom Ajax hoogstwaarschijnlijk geen interesse heeft dan is het ineens stil. Dan kom je ook wel over als iemand die vooral graag wilt geloven dat Ajax interesse had. Alsof het bijzonder is dat een speler psv boven Ajax verkiest. Vind het zelf bijna beledigend naar PSV dat er zo blij word gedaan dat hij voor PSV kiest. Zoveel meer is er in Amsterdam echt niet te bieden hoor. Dat veel Ajacieden hier over discussiëren is ook logisch, de transfermarkt is nog open en onze selectie is niet helemaal in balans. Als je dan leest van interesse in een 33-jarige spits terwijl we voldoende opties hebben en juist broodnodig een sterke 6 nodig hebben dan maakt dit nieuws wel wat tongen los. Dat had ook zo geweest als hij bij AZ of een buitenlandse club had getekend.

Ik zou hier als Ajacied over zeggen: lekker boeien! PSV gefeliciteerd met op het eerste oog een goede extra spits. Maakt toch geen zak uit of Ajax wel of niet interesse had, PSV heeft hem binnengehaald.

Al is het wel waar. Ook totaal niet interessant. Zolang PSV hem niet heeft vastgelegd, mag Ajax een poging wagen.

In Amsterdam hebben ze geen ervaren aanvallers en al helemaal geen ervaren pinchhitter die topfit is.Ik geloof er niks van dat ze hebben geprobeerd om hem binnen te halen. Het suggestieve antwoord van de zaakwaarnemer zegt mij genoeg, “ik heb een reputatie hoog te houden” lees ik als “ik gooi er nog een waardeloos argument in en dan sluit ik de discussie met een dooddoener”. De reputatie van de gemiddelde zaakwaarnemer is inderdaad dat ze uiterst betrouwbaar zijn en sowieso nooit op geld uit zijn.

In de wereld van de voetbal transfers werkt het vaak met meerdere middle man partijen. Die bij de ene club een speler aanbieden en dan de agent van de speler benaderen dat ze een mooie club voor hem hebben om zo een commisie te verdienen. Maatstaf die men het beste kan hanteren, is er een formeel bod neergelegd ja of nee?

Een zaakwaarnemer die een reputatie hoog te houden heeft? Mag ik even een teiltje? De hedendaagse zaakwaarnemer zal het worst zijn dat het huidige betaalde voetbal bezig is zichzelf ten grave te dragen. Hij heeft maar éã©n belang: Het vullen van de zakken van de speler die hij vertegenwoordigt. En, vooral niet te vergeten, het vullen van zijn eigen zakken.

Dit gelooft toch niemand? Had bij Ajax champions league kunnen spelen..maar kiest "liever"voor psv. Dit is gewoon zaakwaarnemers praat om het salaris hoog te krijgen.

21 september 2020 om 12:36

Haha, in Eindhoven blijven ze het, volgens de tekst, wel geloven. Als ze daar lekkerder door kunnen slapen moeten ze dat trouwens ook lekker blijven doen

21 september 2020 om 12:49

Tsjah blijft een welles/nietes spelletje. Zaakwaarnemers zijn niet altijd berouwbaar. Maarja we hebben ook gezien hoe betrouwbaar Ajax kan zijn in de zaak Nouri
Waar (financiële) belangen spelen, sterft de waarheid als eerste

21 september 2020 om 13:16

@PSVeindje, in de zaak Nouri ging het er totaal niet om dat Ajax zich onwillig opstelde. Ze hebben constant alles voor die jongen en zijn familie gedaan en daarom zie je ook dat, ondanks de verschillende standpunten van de club versus de familie, ze altijd samen op konden blijven trekken. Er waren verschillende standpunten, maar de club was niet onwillig.

21 september 2020 om 12:36

Er zullen altijd mensen zijn die er wel in trappen.

Nou Eran, als het je echt zo hoog zit, dan scoor je toch gewoon 2 keer uit en thuis tegen Ajax.

21 september 2020 om 12:35

Het zit die zaakwaarnemer hoog en die zie ik er niet zo snel eentje inschieten tegen Ajax

21 september 2020 om 12:38

Hij spreekt toch namens Eran Zahavi. Dus het zal ook wel namens hem zijn. Maar goed, als PSV hoop ik als nog dat hij het doet haha

21 september 2020 om 13:17

Oh van mij mag hij er zelfs 5 inschieten per wedstrijd, als Ajax er maar meer scoort dan PSV is alles prima

Haha, wat een onzin. Uit respect naar de andere clubs toe worden hun namen niet gemeld, maar de naam van Ajax moet wel perse de media halen? Het zijn natuurlijk allemaal spelletjes. Ik kan me zelfs voorstellen dat Ajax hier net zo graag aan meewerkt. Als dit PSV weer een paar ton extra kost, is dat mooi meegenomen. Dat maakt hun budget voor andere spelers weer kleiner. Hoe dan ook kan ik mij niet voorstellen dat Ajax serieus werk wilde maken van deze speler, omdat er voorin al een overschot aan kwaliteit en kwantiteit is.

Feit blijft dat Ajax genoeg spelers voor de spitspositie heeft. Die zijn nooit in de markt geweest voor deze dure jongen.

Lekker boeiend of Ajax wel of niet interesse had. Ik ben wel blij dat hij bij PSV heeft getekend, want zoals we zaterdag ook weer zagen heeft PSV wel wat extra's nodig voorin. Het aantal schoten op doel is voor een club als PSV dat tegen Emmen speelt gewoon veel te laag.

Volgens mij wordt onderhand bij elke transfer een speler bij de club "aangeboden". Zaakwaarnemers hebben ongelooflijk veel macht. Waarom zou dat bij deze jongen ondenkbaar zijn?

Droevige reactie. Als hij echt een naam hoog te houden had, had hij dit niet naar buiten gebracht. Hij komt een beetje gepikeerd over, dat hij moet stellen dat er wel ‘10 clubs waren die interesse hadden’. Schijnbaar waren dat geen aanbiedingen uit topcompetities of van CL kandidaten dan. Kan me niet voorstellen dat Zahavi de Europa League ambieerde.

21 september 2020 om 12:51

Heb je uberhaut wel verder gelezen dan je neus lang is. Hij wilt met Schmidt samenwerken. Dat is de reden dat het oog op PSV viel.

21 september 2020 om 13:21

Met Schmidt samenwerken is natuurlijk een prima reden, maar elke speler noemt factoren om zijn keuze te onderbouwen. Dat kan de trainer zijn, de club, de supporters, speeltijd, samenspelen met grote namen, Europees voetbal, een aantrekkelijke competitie, een aantrekkelijk land om te wonen, een mooie/sfeervolle stad en ga zo maar door. Dat hij nu Schmidt noemt, betekend niet dat hij echt perse alleen naar PSV wilde...

21 september 2020 om 15:31

Met alle respect, maar als een echt grote club zich aan had geboden, geloof ik niet dat hij dan doodleuk voor Schmidt had gekozen. Het kan wel een factor zijn, maar alsnog komt het schetsen van een situatie waarbij iedereen achter Zahavi aanzat een tikkeltje ongeloofwaardig over.

Reputatie hoog te houden.. met dit soort treurig je gelijk halen, haal je hem juist naar beneden. Snapt ie natuurlijk weer niet.

Bovendien no one cares.

Een.leuk ouderwets welles - nietes spelletje. Hij is speler van PSV en dat is het dan , next ...

Aiii Ten Hag.. en dat is de reden waarom een trainer daar niet op in moet gaan. Of het nou waar is of niet. Die man krijgt waarschijnlijk iets ingefluisterd en staat nu voor paal.

Altijd maar weer hetzelfde liedje. Elke speler die aan PSV wordt gelinkt zou zogenaamd Ajax ook interesse in hebben. Zahavi is een hele goede goaltjesprikker, maar hij is vergelijkbaar met Huntelaar. Sterker nog, volgens mij is Huntelaar zelfs beter dan Zahavi man. Daarnaast heeft Ajax genoeg spitsen, natuurlijk of omgebouwd, rondlopen. Kapitaalvernietiging is dus nergens voor nodig geweest. Veel plezier bij PSV zou ik zeggen. Dan kan er nu weer een leuke kraker komen tussen Ajax en PSV.

Wat een gedoe allemaal zeg...We hebben het over een Israëlische spitsje van 33 die veel scoort in diverse micro mouse competities, want heeft een seizoen op het hoogste niveau gespeeld namelijk italie en toen er geen moer van gebakken 23 wedstrijden 2 goals...Israel als nationale team en daarnaast Israëlische spelers stellen niks voor in het mondiale voetbal dus waarom al deze heisa?

Lekker boeiend of het waar is of niet. Hij heeft bij psv getekend, en laat hem zich daar maar op focussen.

Lekker belangrijk zeg of Ajax wel of geen interesse had. Hij speelt nu voor PSV en daarmee is het verhaal klaar.

Jongens en meisjes niemand hier weet hoe het gelopen is. Iedereen gokt maar wat, niemand weet het precies.

Wat mij wel lichtelijk stoort is dat sommige mensen vinden dat Ajax zo'n spits niet kan gebruiken. Naast dat ie al jaren 1 op 1 loopt in 2 competities die sterker dan de Kkd is zegt nog niet heel veel, echter z'n recente EK kwalificatiereeks met 13 goals uit 12 wedstrijden moet toch wel indruk maken. Dat ie 33 is hoeft niets te zeggen als iemand topfit is.

Bij Ajax wordt met namen geschermd. Wij hebben Tadic Huntelaar Traore Brobrey Labyad. Ten eerste zie ik daar niemand die meer dan 20 veldgoals gaat maken. Ten tweede zijn er 2 op leeftijd, 2 heel erg jong en 1 totaal geen spits. Ten derde, raakt Tadic op dit moment geblesseerd of een vleugelspeler heb je al 'n probleem. Bij het laatste geval zal Tadic naar de vleugel verhuizen, waardoor je imo geen spits hebt op het niveau wat Ajax nastreven wil. Moeten ook de CL in he. Met het oog op dat Ajax met Peter Bosz het al eerder geprobeerd heeft zou het kunnen zijn dat men het nu weet geprobeerd heeft. Kan.

Als ze in Eindhoven blij worden van het verhaal dat ze een speler hebben die Ajax ook zou willen hebben, prima toch. Ik weet niet wat de waarheid is, dat zal ook wel nooit bekend worden en eigenlijk boeit het me ook niet zoveel. Maar dit zou de eerste zaakwaarnemer zijn die we op zijn woord kunnen geloven. Het zijn allemaal mannetjes die profiteren van elke transfer die hun spelers maken, en dus nooit geheel objectief (kunnen) zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren