Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wordt De Boer serieus genomen bij Oranje na zijn slechte prestaties?

Laatste update:

Frank de Boer is de topkandidaat om de nieuwe bondscoach van Oranje te worden. De clubloze trainer heeft volgens het Algemeen Dagblad donderdag een oriënterend gesprek gehad met de KNVB, nadat Frank Rijkaard en Peter Bosz zonder succes werden gepolst. Een afspraak voor een inhoudelijk vervolggesprek is volgens de krant al gemaakt. De bond is op zoek naar een opvolger voor Ronald Koeman tot en met het WK van 2022 en is nu uitgekomen bij De Boer.

De Boer had succes bij Ajax en werd vier keer kampioen met de Amsterdammers. Daarna beleefde hij een mindere periode in het buitenland, want bij Internazionale en Crystal Palace werd hij snel ontslagen. Bij Atlanta United hield hij het langer vol, maar na een seizoen en een belabberde voorbereiding op deze jaargang gingen beide partijen uit elkaar. Is De Boer de juiste man om het Nederlands elftal naar nieuwe successen te leiden? Laat je stem gelden in onderstaande poll en geef je mening onder de video.

Ben je voor of tegen de mogelijke aanstelling van Frank de Boer als bondscoach?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind alle overdreven reacties (dan kunnen we beter thuisblijven etc.) Nogal overtrokken. Bij inter en crystal palace heeft de boer het twee x erg slecht gedaan, bij ajax was het geweldig (met matig materiaal, we kennen het verhaal) en bij atlanta was het het 1e jaar ook gewoon erg goed. Frank heeft bewezen goed met nederlandse spelers om te kunnen gaan, is reeds assistent geweest bij oranje & is zelf ook een grote voetballer geweest. Met de juiste assistenten naast hem (en dan denk ik niet weer aan trustfull) zie ik niet in waarom dit huwelijk per see gedoemd is te mislukken.

18 september 2020 om 10:23

Hij heeft het met ajax wel goed gedaan alleen het kampioenschap verbloemt veel. Zoals het spel en het aantal punten. de jaren erna zou je met die punten geen kampioen geworden zijn

18 september 2020 om 10:25

Nee, maar ajax moest het toen doen moet zeer matig materiaal. Verder geloof ik niet zo in de premisse dat de boer altijd 'saai' voetbal speelt. Zal de Jong ineens alle balletjes breed geven? Zal Mephis ineens geen acties meer durven maken? Lijkt me toch sterk dat de Boer het zijn spelers waarmaakt deze dingen allemaal niet te doen.

18 september 2020 om 10:30

@gloryUnited, precies, het spel was niet om aan te zien en qua punten zijn ze bovenaan geeindigd destijds omdat de rest nog slechter was, niet omdat ajax zo goed was.

18 september 2020 om 10:30

De boer speelt vanuit een behouden tactiek gebaseerd op balbezit. Ik kan het me dus inderdaad goed voorstellen dat een De Boer een Depay meer taken in het veld geeft en daardoor een deel van zijn vrijheden afneemt om acties te maken. Over de kampioenschappen: Uiteraard moest Ajax het doen met matig materiaal maar Koeman moest het doen met nog minder materiaal en kwam toch elk seizoen tot op 6 punten. Alleen PSV heeft het toen echt laten liggen. Die hadden toen by far de beste selectie

18 september 2020 om 10:32

@AjaxCagliari, de Boer heeft spelers ook niet individueel beter gemaakt destijds, hij had wel degelijk grote talenten tot zijn beschikking maar door zijn spelwijze was er geen oog voor het individueel belang waar spelers zichzelf kunnen ontwikkelen en nog beter kunnen worden. Alles moest wijken voor het saaie tikkie terug voetbal.

18 september 2020 om 10:41

Heeft ie toch echt bij Ajax en zijn clubs daarna gedaan, ook in Amerika, men was zijn saaie voetbal daar ook zat. Je ziet in alles de degelijke oud-verdediger terug.verder had hij nog steeds het beste materiaal van de eredivisie, en al die jaren lag de concurrentie in de eredivisie totaal op hun gat, alleen Twente deed het leuk.dus nee, ook zijn tijd in de eredivisie was niks, met name Europees ook, schandalig eruit steeds, met name door pure lafheid.

18 september 2020 om 10:41

Moest het doen met matig materiaal? Had gewoon een prima selectie, echter kom hij niet met spelers als Suarez en El Hamdaoui en Van der Wiel omgaan waardoor hij deze ging passeren voor jonge talenten. Wat een Drama was dit bij Ajax zeg heb nog nooit zo een kleurloze perdiode mee gemaakt als Ajax supporter. De kampioenschappen waren ook echt kampioenschappen des armoede. Inde jaren voor en na zijn komst word je gewoon 4 met het punten aantal waarmee hij kampioen werd. Heeft hij het dan goed gedaan of was de rest gewoon echt slecht.

18 september 2020 om 11:18

In de jaren ervoor kon je er wel kampioen mee worden. Ajax is duidelijk veranderd door de CL inkomsten en haalt sindsdien meer punten. In 2014 investeerde PSV in Guardado en Luuk de Jong, aangevuld met de eigen talent Depay en eerdere aankopen Willemse en Wijnaldum hadden ze toen een top elftal waarmee ze het hoogste aantal punten van deze eeuw haalde.

18 september 2020 om 11:23

eens dat ajax veranderd is door de CL inkomsten alleen dat doet niks af aan de matigheid van het spel en de behoudendheid van de Boer.

18 september 2020 om 11:27

Al dat gezever over dat het spel niet om aan te gluren was en dat hij behoudend heeft gespeeld is grote onzin, die mensen zijn zeker vergeten dat Ajax toendertijd de knip op de beurs hield. Ik heb onder FdB ontzettend genoten zaten hele goede wedstrijden tussen (oa de kampioenswedstrijd tegen twente, maar ook een 2-3 in eindhoven, 0-5 tegen heerenveen enz. Frank is gewoon een goede trainer die het helaas in het buitenland wat minder heeft gedaan

18 september 2020 om 11:33

@byrazzz ik moet toch elke keer weer lachen als er weer iemand roept dat Ajax niet goed was maar de rest slecht hahaha. Wie die zin ooit bedacht heeft verdiend kudo's diegene die het is gaan geloven is een beetje naief en druk ik me voorzichtig uit. Je wordt niet 4x kampioen omdat andere het laten liggen. Je wordt niet kampioen omdat je slechter bent of de ander nog slechter. Is je glas half vol of half leeg hahah. Frank zal bij veel mensen nog vaag in hun geheugen staan als de trainer die zo slecht speelde met tikje breed voetbal. Tuurlijk waren er tikje breed wedstrijden zoals we die bij veel clubs zien, denk aan huidige barca maar ik heb ook echt genoten van prima wedstrijden zoals bv tegen Barca, Psv. Verder zijn alle Ajacieden hem dankbaaar dat we nu geld op de bank hebben en spelers op het veld. Dit heeft niets met Oranje te maken maar zijn filosofie wel. Frank wordt onderschat door menigeen en mischien wel overschat door zichzelf. Met een goede assistent kan hij prima Oranje trainen want zeg nu eerlijk was Koeman nu zo goed? Speelde Koeman fantastisch voetbal? Verschil 1e helft en 2e helft van Koeman zijn wedstrijden waren bizar maar schijnbaar speelt er bij veel mensen meer dan alleen een objectieve mening.

18 september 2020 om 11:54

@Thamike, ik moet altijd lachen om mensen die de Boer zien als een toptrainer omdat ie 4x op een niet aan te zien manier kampioen is geworden met Ajax en ondanks zijn dikke flops erna. Hoe je het wendt of keert, Ajax is in die seizoenen kampioen geworden met relatief weinig aantal punten voor een kampioen, dus ja we kunnen ook concluderen dat andere teams ook niet op hun best waren in die periode waardoor Ajax telkens ermee aan de haal ging. Daarnaast, je zegt dat alle Ajacieden blij mogen zijn dat we nu zoveel geld hebben, ik had het over het voetbalinhoudelijke waar ik de Boer op beoordeel, niet op financien. Waar ik de Boer wel credits voor geef is dat hij in een roerige periode (revolutie Cruijff) de spelers er ver weg van hield en hij na jarenlang geswitch met systemen hij de Ajax dna weer toepaste, 433 met flankspelers. Maar voetbalinhoudelijk gezien kan je niet zeggen dat het vest was en kan je ook echt niet zeggen dat ze nou zoveel beter waren dan de rest want dat is niet zo. Maar aangezien de Boer bij Ajax niet garant stond voor aanvallend voetbal, hij spelers ook niet beter heeft gemaakt en daarna is geflopt acht ik hem jog steeds niet geschikt voor de hoogste trainerspositie van Nederland.

18 september 2020 om 12:11

Vier keer achter elkaar als trainer kampioen van Ajax. Bij die preststies kun je een hoop kantekeningen zetten bijv. wat betreft de concurrentie destijds in de eredivisie, maar die statistiek pakt niemand hem af. Frank de Boer levert wel ouderwets voetbal. Risicoloos getik achterin, voortdurend de backs aanspelen en overloze terugspeelballen op de keeper. Zou Frank de Boer zich weleens verdiepen in tactiek? Andere coaches als bijvoorbeeld Bielsa, Guardiola of Mourinho analyseren? Aan het voetbal dat hij zn teams laat spelen lijkt dat van niet Ja, de 6-seconden-regel en drukzetten. Dat deed Frank de Boer nog wel, en dat waren de enige momenten dat het leuk kon worden.

18 september 2020 om 12:19

@thamike ----------------- De puntenaantallen van Ajax onder Frank de Booer waren gewoon heel laag. Normaal gesproken word je daar helemaal geen kampioen mee. Dat is toch een serieuze indicatie dat de concurrentie ook niet heel erg goed was op dat moment? Maar inderdaad, wel vier keer achterelkaar kampioen geworden met Ajax terwijl er voor weinig geld aankopen werd gedaan en er elk jaar voor veel geld spelers werden verkocht. Van dat opgepotte geld heeft Ajax later zeker profijt gehad.

18 september 2020 om 12:24

@byrazz -------- Helemaal met je eens. Bovendien vind ik dat wanneer een trainer bij zn laatste drie tainersklussen drie keer achter elkaar keihard is geflopt de Knvb zo iemand niet moet gaan aanstellen als bondscoach. Daar is bondscoach worden van het Nederlands elftal te bijzonder voor. Een speler die het goed doet bij Ajax vertrekt en bij zn drie volgende clubs flopt gaat Barcelona toch niet aantrekken? Ik vind het heel vreemd dat de Knvb bij F de Boer uitkomt. Een beetje minachting voor het belangrijkste ambt bij de Knvb...

18 september 2020 om 12:28

@Thamike tot die conclusie kan je toch wel gewoon komen, niemand hoefde dit mij te vertellen. Ajax werd kampioen met een historisch laag puntenaantal, vaak door een totale inzinking van PSV. Herriner je je Mertens nog die dacht al kampioen te zijn. Rutten die niet tegen de druk kon? Fijn dat jij er om kan lachen maar dit komt echt wel ergens vandaan. Of heb jij 4 jaar lang zitten genieten van het geweldige ajax? Met die geweldige prestaties in Europa? Ik ben trots supporter van ajax te zijn wanneer ik de intentie zie tegenstanders te domineren. Onder de Boer was het niet om aan te gluren man. 4 jaar op een houtje bijten, zeker bij tactische vernederingen zoals tegen RB salzburg.

Wat was Peter Boss een verademing als coach na deze man. Eindelijk weer genieten van mooi dwingend spel.

Maar ok, ik heb zon gevoel dat we het hier niet over eens worden. Jij doet duidelijk meer aan scorebordjournalistiek. Jij vond Dirk Kuijt bij nederland waarschijnlijk ook geweldig spelen als hij weer een scoorde na een bizar matige wedstrijd.

Laten we de middenweg kiezen. Hij werd kampioen. Er zijn twijfels over de manier waarop en de tegenstand. Dan faalt hij 3 daarna 3x op rij volledig, botst opnieuw met vedettes binnen selecties.

Dan heb je dus een 6.5/7 en 3 keer een 3 gehaald. Na 4 periodes sta je dan toch echt onvoldoende en ga je niet over naar het volgende jaar. Maar nee laten we deze man ondanks de onvoldoendes ipv het volgende jaar mavo havo maar gelijk door naar het gymnasium sturen. Het nederlands elftal. Iets wat een eer zou moeten zijn, enkel voor de op dat moment beste coaches van nederland.
Oh wacht.. Zelf al zou je hem het voordeel van al deze twijfel geven, van gaal is beschikbaar en wil. Schaar je de Boer in deze categorie? Leg de cvs eens Naast elkaar. Ik hoor Graag van je.

18 september 2020 om 12:40

Matig materiaal ja! Ebecilio etc dat soort jongens hebben we niet meer en Sana. Daar hoor ik je niet over, Eriksen en ging bijna meteen weg. Er word zelfs gelogen om Frank maar naar beneden te kunnen halen. Spelers als Bosz en Ten Hag en vooral dat budget heeft hij nooit gehad.

18 september 2020 om 12:45

Ik ben voor Ajax omdat ik van leuk voetbal hou. Bij de 2e plaats onder Bosz heb ik meer genoten van Ajax dan bij de vier kampioensseizen van Frank de Boer.

18 september 2020 om 12:52

@sulemani Helamaal gelijk. Je kunt well oogstrelend voetbal willen spelen Maar met spelers als Anita, Ebicilio, Kisna, Sana etc. Wordt dat erg lastig en met spelers als Zyechz Tadic, Nerves, Frenkie en vd Beek erg makkelijk. De top van een coach wordt altijd schromelijk overdreven, het zijn de spelers die het moeten doen. Wat dat betreft zou ik het als ik hem was niet doen. Veel mensen denken dat NL een top kandidaat voor het EK is, maar daarvoor hebben ze aanvallend veel te weinig kwaliteit. Depay is op een goede dag, die hoi nog te weinig heeft, een aardige speler Maar daar houdt het wel mee op.

18 september 2020 om 12:54

@louis, het is geen duidelijke constatering dat je met minder punten kampioen bent geworden omdat andere het laten liggen. Minder punten kan betekend in mijn ogen dat er meerdere teams dichter bij elkaar liggen en of dat iedereen beter is geworden of slechter is geen graadmeter voor je kampioenschap. Daar heb je namelijk teveel wedstrijden voor. Ik zeg nergens dat Frank de Boer een top trainer is of was. Maar als je 4x kampioen wordt met Ajax dan heb je iets heel goed voor langere periode gedaan want er zijn er maar weinig die dit ook kunnen vertellen. Dat hij is mislukt bij andere competities is helemaal waar en zal ik nergens ontkennen. Dat vedette gelul is onderbuik want elke coach heeft wel een of meerdere spelers die je testen die lastig zijn, die het groeps gevoel verpesten. Maar geloof me dat als er een paar spelers onheus bejegend worden dat je selectie in opstand komt. Frank houdt van discipline en veel vedettes hebben daar een hekel aan. Doet hij het dan fout of de spelers, beide kan hoor in mijn ogen. Maar als v Gaal met 532 speelt omdat zijn selectie niet best is loopt niemand te zeiken. Ook de grote v Gaal staat te boek als top trainer maar heeft erg vaak gefaald. Is Frank geschikt als bondscoach? Weet ik niet en is lastig in te schatten maar hoe men zijn prestaties bagateliseerd is overdreven in incorrect.

18 september 2020 om 12:57

@Sulejmanii Ja klopt, best matig materiaal. Maar dus ook extreem lage puntenaantallen. De concurrentie met ook enorm matige elftallen. PSV dat ernstig aan het choken was steeds einde van het seizoen. Doe nou toch niet alsof het matige spel enz. niks met de Boer te maken had. Heeft het daarna ook nergens laten zien dus waarop maken we hem nou bondscoach?

18 september 2020 om 12:57

@heidihallo, Als Frank nu dezelfde selectie had mogen hebben als Bosz kun je zoiets stellen. Frank begon met een leuk elftal maar moest bij elk vertrek het opvangen met steeds minder en jij gaat deze vergelijking maken? Daarbij mis jij als echte Ajacied nogal wat mooie wedstrijden in die 4 jaar. En mag jij genieten van Bosz zijn mooie aanvallende spel mede dankzij Frank de Boer en zijn realistische manier van spelen met zijn selectie vooral in zijn laatste 2 jaar.

18 september 2020 om 13:45

@thamike ----------- Ik heb wel een aantal leuke wedstrijden gezien, maar dat was leuk vanwege het drukzetten van Ajax. Daar ontstonden voornamelijk kansen uit. Zodra Ajax moest opbouwen van achteruit dan was het drama. Altijd meteen de back inspelen, die nergens heen kan behalve terug op de keeper. De keeper naar een verdediger die weer naar een back. En terug op de keeper. Ik ben met je eens dat het materiaal dat Frank ter beschikking had een stukje minder was dan dat van Bosz of Ten Hag, maar dan is zulk ideeloos schuifvoetbal nog steeds niet nodig hoor. Ook Frank heeft spelers als Vertongen, Alderweireld, Eriksen, Blind, Janssen, Klaassen, Fischer, Sulejmani, Anita, Schone, Krkic etc gehad. Nog steeds veel behoorlijk goede tot uitstekende voetballers waar echt wel wat spectaculairder en aanvallender voetbal meegespeeld kon worden.

19 september 2020 om 08:30

@Heidihallo, kan dus nooit waar zijn. Wat je duidelijk merkt is dat mensen een heel slecht geheugen hebben. Eerste 2 seizoenen onder de Boer klaagde geen hond. Voetbal was heel behoorlijk en in Ajax stijl. Ajax wist Europees ook altijd te overwinteren en kon verassen. Daarna werd het afromen te gortig. Toch probeerde hij telkens weer aanvallender te voetballen, met puntenachterstand tot gevolg, om steeds behoudender te gaan spelen maar tegelijkertijd constanter. Hij deed niets anders dan waar advocaat zo voor geroemd wordt bij het huidige Feyenoord. Daarnaast spelers beter maken kan hij als de beste. Siem de Jong is nooit meer zo goed geweest als onder Frank. Babel leefde helemaal op onder Frank de Boer. Jasper Cilissen leek een absolute topkeeper onder Frank. Anita was een wereld zes en zo zijn er genoeg matige spelers die er veel beter uitzagen onder de Boer.

19 september 2020 om 09:52

Als je 7 jaar geen kampioen bent geworden, dan zijn supporters al snel blij met een trainer die Ajax weer kampioen maakt. Bovendien volgde de Boer de totaal niet-Ajax trainer Martin Jol op. Allemaal oorzaken waarom Ajax-man in hart en nieren Frank de Boer in het begon enorm de gunfactor had. Ik ben het wel met je eens dat de Ajax-selectie ieder jaar werd afgeroomd en er tegelijkertijd niet veel werd uitgegeven op de transfermarkt, maar het voetbal van Ajax onder de Boer was gewoon vreselijk saai. Helemaal wanneer je het vergelijkt met het voetbal dat Peter Bosz of ten Hag Ajax laat/liet spelen. Alleen naar de mindere kwaliteit wijzen om dat te verklaren is veel te gemakkelijk. Ook Frankde Boer had - voor eredivisie-begrippen- goede spelers tot zijn beschikking. Dan kun je je team best wel wat sprankelender laten spelen. Los daarvan was het maar de vraag geweest of meer creatieve spelers Frank de Boer had geholpen aan mooier spel. Grote kans dat hij daarmee ruzie had gekregen. Zie Mounir El Hamdaoui, Sujlemani, Aisatti. Allemaal creatievelingen die problemen hadden onder Frank de Boer. De ideale schoonzonen, die zich helemaal conformeerden aan het schuifvoetbal van de Boer, die 'floreerden'. Dus als we geschiedenis gaan ophalen, dan wel het hele verhaal aub.

19 september 2020 om 10:23

Kom kom ben je de mooie dingen al weer vergeten. Er werd ook mooi gevoetbald alleen dat word snel vergeten

19 september 2020 om 11:19

Als er druk veel werd gezet, was het leuk. Dat was vooral tegen de betere ploegen (europees). Ploegen die minder waren en/of Ajax de bal lieten, tja dan was het oersaai. Oeverloos doelloos geschuif achterin (keeper incluis). Europees werd Ajax in de Champions League steeds derde in de poule (1 keer heel onterecht), maar zodra er dan in de EL gespeeld moest worden tegen een mindere tegenstander, dan kwamen de tekortkomingen van Ajax onder Frank de Boer altijd weer bovendrijven en was het roemloze exit. Ondanks de vier kampioenschappen en het verdiende geld door de transfers kijk ik met weinig plezier terug naar de periode Frank de Boer bji Ajax. En velen met mij.

19 september 2020 om 15:48

De reden voor het lagere aantal punten moet je juist omdraaien. Het niveau in de eredivisie ligt nu in het algemeen een stuk lager dan toen. Kijk naar Twente, Heerenveen of Groningen. En dan hebben we het nog niet eens over een NAC of NEC. Minder weerstand betekent automatisch meer punten.

19 september 2020 om 16:03

Het gaat niet om het niveau van de eredivisie, het gaat om het niveau van de concurrenten. In die tijd waren middenmoters en subtoopers als Heerenveen en Twente misschien sterker, maar dat zijn geen echte concurrenten van Ajax. Als je het over concurrentie hebt moet je toch kijken naar clubs als PSV en Feyenoord. En die waren die jaren ook niet zo heel goed. Goede graadmeter is de coefficientenlijst van de Nederlandse clubs in Europa. De jaren dat Frank de Boer trainer was werden heel weinig punten gehaald europees. Een teken dat de Nederlandse topclubs (want die moeten de punten halen Europees) er niet van bakten.

18 september 2020 om 10:28

Maar daar heb ik ook zo mijn twijfels. Het klopt dat ie blijkbaar goed kon omgaan met de meesten van Ajax als hoofdtrainer. Maar kan die dat ook met de grote vedettes? Destijds waren er bij Ajax stuk voor stuk talenten, die wellicht opkeken naar een De Boer, maar nu spreekt ie (potentiële) wereldtoppers aan. Dat is denk ik wel wat anders. Maar waarom zou je als bond niet de trainer nemen waar de spelers het meeste belang naar hebben? Die moeten er toch uiteindelijk mee samenwerken? Even vanuitgaande wat ik hoorde dat ze graag HTC willen. Aan de andere kant lopen er veel jonge gasten rond en hij kan daar blijkbaar wel mee omgaan. Pfff lastig lastig.

18 september 2020 om 10:33

Ben het met je eens. Ik snap de reacties overigens wel want hij heeft natuurlijk 2 slechte avonturen en 1 redelijke achter de rug.
Ik heb zelf wel een beetje het idee dat communicatie 1 van zijn valkuilen is geweest. Hij praat toch al niet duidelijk en dan ook nog eens in een andere taal, dat spelers hem niet goed begrepen misschien. Dat is mijn theorie enigszins, een heel klein gedeelte althans. Bij het Nederlands elftal heeft ie dat probleem niet natuurlijk. En met dit materiaal kan hij misschien wel wat attractiever spelen als bij Ajax, want dat was geen geweldig materiaal.

18 september 2020 om 10:47

Vergeten alle ajacieden voor de gein ook de witte doekjes op de tribune? Zelfs jullie konden het niet meer aanzien terwijl het een ajax-man is. Waarom nu ineens wel dan? Of dat hij telkens ruzie had met de spelersgroep. Kan me de trainingbeelden nog herrinneren dat hij geforceerd gewichtig wou overkomen. Dat word een drama in oranje met al deze veddetes die 0.0 ontzag hebben voor FdB.

18 september 2020 om 12:29

Rustaaaaaaaaaaaaaagh. In ben ook voor Ajax en heb Frans de Boer liever niet als bondscoach. En wel meer Ajacieden met mij. Als veel Ajacieden niet achter de Boer staan en Feyenoord, Psv, Utrecht, AZ, ADO etc -supporters waarschijnlijk al helemaal niet, wat is het draagvlak dan voor de keuze van de Boer? Kan de Knvb wel de spelers gaan polsen, misschien moeten ze dan ook maar eens hun voelsprieten uitzetten bij het volk. Want de gunfactor die Oranje weer had kkan snel verdwenen zijn.

18 september 2020 om 10:34

Natuurlijk zijn zulke overdreven reacties overtrokken, dat is een open deur die iedereen in kan trappen. Maar behalve wat GloryUnited zegt over Ajax, geldt het ook voor Atlanta (en niet Atalanta zoals jij zegt). Daar begon hij ook heel wankel, wilde juist de succesformule en speelwijze volledig naar zijn hand zetten, kreeg ruzie met alles en iedereen, stond al 3x met één voet buiten de deur.. Tot ze een keer echt goed met elkaar en de groep gingen praten en toen is De Boer degene geweest die zich uiteindelijk heeft geschikt in wat de groep wilde. Toen is het beter gaan lopen. Maar met een verkorte competitie (waardoor het dus meer een toernooi-opzet werd) faalde hij weer compleet.
Kortom, sorry, maar niks van je betoog klopt.

18 september 2020 om 10:35

Ik moet zeggen dat ik dat gebash van de Boer volledig overtrokken en vaak onzin vind. Maar uiteindelijk heb ik ook weinig vertrouwen in deze aanstelling. Vind 't ook geen logische keuze. Dit zou niet de baan moeten zijn waarin je je als trainer kan rehabiliteren, de Boer moet gewoon weer een paar goede jaren draaien bij een club. Daarna zou hij een prima toekomstige optie kunnen zijn. Nu heeft hij gewoon te weinig gepresteerd in de jaren na Ajax voor een bondscoach-schap.

18 september 2020 om 10:43

Heeft niks met een huwelijk te maken. Oranje heeft gewoon een coach nodig. maakt geen reet uit wie. elke oud international met trainerservaring kan je neerzetten nu. Vergeet niet dat dit een crisis-Ek is,zonder volle stadions. De sjeu is er al compleet van af. Doet er ook niet zoveel toe wie dit Coronacrisis-EK wint. Fdeboer is een prima keuze. hoop dat ie toehapt. als assistent zou ie een bekende rapper kunnen nemen. hebben de spelers ook nog een leuke tijd.

18 september 2020 om 10:44

Want de tegenstanders van jouw club waren oh zo geweldig wil je zeggen? Zwak excuus om 't daarop te gooien 🤨

18 september 2020 om 11:16

Bij Ajax heeft ie in 5 seizoenen niet 1x een CL ronde overleefd. Hij wist zelfs een keer niet eens te kwalificeren. Het is niet overdreven om te stellen dat FdB internationaal nog nooit iets heeft gepresteerd. Met name de wijze waarop hij bij CP halstarriv bleef vasthouden aan ‘zijn’ speelwijze terwijl hij daar de spelers niet voor had is een brevet van onvermogen. Een slechte keuze

18 september 2020 om 11:42

Dan moet je er ook bij zeggen dat hij op dat ene jaar na wel elke keer 3e is geworden en dat is een hele prestatie geweest zeker gezien de nummer 1 en 2 steevast uit de grotere landen kwamen (ac milan, real, dortmund, barcelona etc). We zijn toch niet vergeten hoe lyon Ajax toendertijd een loer geeft gedraaid? En je vergeet voir het gemak seizoen 2012 waar Ajax in ern poule zat met Real, Dortmund en City maar zich gewoon als derde kwalificeerde voor de eufa-cup. FdB heeft het europees dus écht niet zo slecht gedaan als dat jij beweerd

18 september 2020 om 11:19

Zijn periode bij Ajax als "geweldig" betitelen vind ik erg eufemistisch. Als je kijkt naar de punten die De Boer behaalde in zijn kampioensjaren (achtereenvolgens 73, 76, 76 en 71), heeft hij het matig gedaan in vergelijking met voorgangers als Jol, Bosz en Ten Cate - die allen echter niet het geluk van een falende concurrentie. Ook in Europa heeft De Boer nooit wat noemenswaardigs kunnen presteren met Ajax. En dan laat ik het feit dat het voetbal niet om aan te gluren was nog even buiten beschouwing. De term "geweldig" lijkt me in ieder geval niet van toepassing hier, ik zou het hooguit bij "goed" houden (al kun je daar ook nog zeker over discussieren). Overigens, het feit dat je zelf al aangeeft dat De Boer een goede assistent om hem heen nodig heeft, suggereert toch ook al dat hij nog steeds niet rijp genoeg is om volledig op eigen benen te staan. Zo'n opmerking zul je over iemand als Louis van Gaal, die in alle opzichten een betere kandidaat is, toch niet snel lezen.

18 september 2020 om 11:22

Bij Ajax was ik wel een Frank de boer fan, maar ik vrees dat hij gaat botsen met de meer uitgesproken karakters als Depay, Primes etc. Maar misschien dat hij met de "braverikken" cillessen, blind, de Roon, de jong, vd beek enzo wel heel goed gaat klikken.

18 september 2020 om 11:26

En desnoods gooit hij de rotte appels er uit en selecteerde hij vd Hoorn voor in de spits als er opportunistischer gespeeld moet worden. Guus Hupperts hoopt overigens wel dat Frank het gaat worden.

18 september 2020 om 12:38

Zelfs in de eredivisie had hij het moeilijk. Ja, hij had matig materiaal, maar de rest van de ploegen waren die jaren ook niet bijster goed. Het aantal punten in de kampioensjaren zegt genoeg. En toen het een jaar echt spannend werd kon hij het tegen de Graafschap uiteindelijk niet bolwerken. Bovendien is het spel van de Boer verschrikkelijk slaapverwekkend. Of dat bij Oranje anders zal zijn durf ik niet te zeggen, maar "balletje breed" is wel een beetje zijn signature move.

18 september 2020 om 12:58

FdB was een ideaal koppel met Bert van Marwijk. Laat beide heren het nu als koppel samen oppakken, waarbij Frank naar de media een meer prominente rol krijgt t.o.v. 2010.de kracht van de staf in 2010 was dat er een vertegenwoording was van de traditionele Top3 en de karakters een aanvulling op elkaar waren.

19 september 2020 om 12:20

Dat vind ik als PSV fan ook. Hij heeft met Ajax ook gepresteerd en is zelf een voetballer met een zeer grote historie, dus veel ervaring. Als de huidige generatie het van hem niet aan wil nemen, zegt dat meer over die spelers dan over de kwaliteiten van de Boer als trainer. Ik zie in hem een goede bondscoach. Uiteindelijk moeten de spelers het doen (wat hij ze opdraagt) en dat lukte bij Ajax ook. Het voor deel nu is dat hij niet hoeft te kijken of hij de beste selectie bij elkaar kan krijgen, want niemand hoeft aangekocht te worden. Iedereen die speelgerechtigd is voor Oranje en in de ogen van de Boer geschikt, moet zichzelf bewijzen, niet de Boer, die heeft dat allang gedaan. Als voetballer en als trainer. Nu nog als bondscoach, maar mijn vertrouwen heeft hij.

Nee dat is de boer niet. De Boer heeft laten zien dat hij maar 1 bepaalde manier kan opleggen aan zijn selectie. Bij inter en Crystal was het van te voren al duidelijk dat deze manier niet zou werken en de Boer heeft dan niet het tactisch vermogen om zijn tactiek aan te passen aan zijn selectie. Wellicht is hij te koppig maar de Boer blijkt een tunnelvisie te hebben wat betreft voetbal en bij een Nationaal elftal ben je afhankelijk van je selectie en wat je selectie gewend is bij hun clubs. Hier is dus ook de nodige flexibiliteit vereist. Iets wat de Boer tot nu toe niet heeft laten zien dat hij er over beschikt. De vraag is alleen, wie dan? Er zijn momenteel maar weinig geschikte kandidaten. Ik zou kiezen voor een interim coach en tot januari goed gaan zoeken ahv een profielschets.

18 september 2020 om 10:40

Van Gaal! Ik snap echt niet dat hij niet wordt gepolst, dat is toch een topper?

18 september 2020 om 13:14

@aadhandgranaat: Waarom wil je een bejaarde vent aanstellen? De Knvb zou voor de toekomst moeten gaan met een jongere bondscoach. Of dat De Boer dan moet zijn, weet ik niet. Ik ben alleen niet zo desastreus in mijn mening als menigeen hier. De Boer heeft naast zijn fouten meer bereikt dan de meeste coaches die we hebben rondlopen.

18 september 2020 om 14:49

Anderzijds speelt Oranje doorgaans ook op de klassieke 4-3--3-manier, dus in dat opzicht kan De Boer weinig verknallen. Verder weten we het allemaal ook wel een beetje te overdrijven. De Boer heeft duidelijke fouten gemaakt, maar dat zijn wel fouten die je vooral bij clubs kunt maken. Bij een nationaal elftal heb je wel de vereiste kwaliteit ter beschikking om op een bepaalde manier te spelen en Frank de Boer is qua karakter wel hard genoeg om boven deze groep te kunnen staan. Dat is namelijk wel iets wat deze groep nodig heeft.

Hij heeft het natuurlijk goed gedaan bij Ajax qua resultaten.daar is alles helaas ook mee gezegd, hij had in de eerste jaren de beschikking over top spelers die daarna in top competities goede prestaties hebben neergezet.daarna werd het spel echt heel erg saai en hij lijkt mij een trainer die niet over de sociale vaardigheden beschikt om een ervaren team naar zijn hand te zetten.

18 september 2020 om 11:17

Die resultaten bij Ajax zijn overdreven, hij overleefde in die periode niet 1x een CL ronde

18 september 2020 om 12:21

Omdat lyon de boel had belazerd. Verder steevast 3e geworden in poules met alleen maar top-teams (barca, real, dortmund, milan). Vergeten dat in 2012 Ajax in een poule zat met Real, Dortmund en City maar dat Ajax wel gewoon door ging als derde zeker?

18 september 2020 om 14:52

Maar hij had ook nooit het geluk om een vervallen Bayern, Benfica, Chelsea, Valencia, AEK en een leeggekocht Lille te loten. In die tijd lootte Ajax erg zwaar telkens.

Het is heel simpel, er zijn weinig risicoloze opties en een perfecte keuze is er niet. Van Gaal - Dicator. Spelers geven aan dat ze met dezelfde lijn door willen, gaat niet met Van Gaal. De Boer - gefaald bij Inter en Crystal. Cocu - ook een grijze middelmaat trainer + onervaren. Ten Cate - acteert al jarenlang op C-niveau. Ten Hag - kan niet. Rijkaard - wil niet. Van Bronckhorst - heeft ongetwijfeld een dik contract en is ook vrij onervaren.

18 september 2020 om 12:39

Hoezo hebben de spelers iets te willen? Sinds wanneer stellen werknemers hun eigen manager aan? Van Gaal is veruit de beste coach die we hebben, en hij wil nog ook. Stel die man aan! Luisteren zullen ze, die misplaatste vedettes van ons. We doen nou net alsof Nederland laatst een toernooi gewonnen heeft ofzo wat de spelers dit soort rechten zou opleveren. We spelen na jaren kutvoetbal eindelijk weer ergens voor en dan gaan we weer een twijfeltrainer aanstellen die op basis van niks deze eervolle baan krijgt. Terug bij af.

Het maakt niet uit. Je weet dat het gewoon niet goed gaat komen en dat hij bij een serieus deel van het publiek geen enkel krediet of gunfactor heeft. Alle positieve dingen die er wellicht komen zullen qua credits richting spelers gaan of richting Koeman als architect van deze ploeg en alle negatieve dingen zullen op Frank de Boer afstralen want dat is nu eenmaal de man die 'compleet geflopt is in het buitenland, die niet met spelers kan omgaan, die 4x kampioen van de armoede is geworden met Ajax door falende tegenstanders en die verschrikkelijk saai en slecht voetbal speelt.' Dat zijn de vooroordelen waar hij mee te maken krijgt en die gaat hij nooit van zich afspelen met Oranje. Als Oranje onder hem zo'n wedstrijd als tegen Polen aflevert breekt de pleuris al uit omdat het saai was, de tegenstander niet veel deed en verschillende van onze topspelers niet thuisgaven. Als hij met Veltman zou beginnen heet dat 'vriendjespolitiek'. Terwijl een Lodeweges dit toch allemaal redelijk zonder kritiek kan doen. Frank kan dat schudden. Ik laat in het midden of dit terecht is. Dit is wel de situatie waar hij in terecht gaat komen. Het is niet dat hij net als Koeman binnenkomt met support van iedereen. Daarom verwacht ik er helemaal niks van. Omdat de druk vanaf het begin enorm zal zijn en we eigenlijk al weten dat hij voor wat betreft die druk niet kan leveren.

18 september 2020 om 10:39

Prima verwoord en ik vrees dat je volledig gelijk hebt. Dit is nu al echt gedoemd te mislukken en dat is wat mij betreft volledig te wijten aan de incompetentie van de KNVB.

18 september 2020 om 11:54

Ik ben het deels met je eens. Ik kan me zeker vinden in bijna alles wat je zegt. Alleen vind ik dat De Boer wel een NL voetbalvisie heeft. De Nederlandse spelers zullen dat sneller waarderen dan spelers uit een ander land. Ik denk ook echt dat hij daarom ook is mislukt in andere landen. In Amerika ging het al een stuk beter, waarom? Omdat die club in een competie zit waar het voetbal voor mannen sowieso elk jaar verbeterd wil worden, dan gaat een club ook een trainer zoeken met een bepaalde visie. En wat die druk betreft, die kan De Boer wel aan. Hij heeft niet voor niet 112 caps achter zijn naam staan, is oud profvoetballer en heeft ervaring in het trainersvak (met 2 slechte uitschieters) Ik denk dat het wel een juiste keuze kan zijn, zolang men hem maar een kans geeft. Nooit geschoten is altijd mis. Je zal maar zo zien, dat hij na een jaar opeens de beste Bondscoach op het moment is, je weet het nooit.

18 september 2020 om 14:46

Nou ja, het zijn natuurlijk niet allemaal vooroordelen. Er zitten ook gewoon duidelijke feiten tussen al die tegenargumenten en hij heeft na Ajax ook aantoonbaar te maken gehad met problemen die je hem aan kunt rekenen. Bij Internazionale had hij een redelijk deel van de selectie tegen zich en bij een degradatiekandidaat in de Premier League probeerde hij dominant te voetballen. Dat zijn niet enkel ervaringsfouten, maar ook regelrechte blunders. Echter denk ik dat het verder wel meevalt. Mensen zullen zo hun vraagtekens zetten als hij eenmaal is aangesteld, maar als Oranje niet door het ijs zakt, zijn die argumenten relatief snel weg. Echter is het wel zaak dat hij daadwerkelijk heeft geleerd van z'n fouten, want als de vorige interlands iets hebben aangetoond, is dat de spelersgroep niet in staat is om op zichzelf te opereren zonder iemand met gezag en dat tactische fouten deze ploeg ook direct heel beperkt maken.

Er zit nu een vaste groep waarmee ze voor het eerst in lange tijd weer een eindtoernooi hebben gehaald. Ik snap dat de knvb loyaal wilt zijn naar deze groep maar om echt prijzen te winnen is er iemand nodig als Louis van Gaal die schijt heeft en het sterkste elftal neerzet.

18 september 2020 om 10:32

De Knvb moet zeggen: We hebben hard geknokt om naar een toernooi te mogen. Nu nemen we tot het toernooi graag de adviezen van van Gaal op om zo ver mogelijk te komen en daarna zoeken we een geschikte kandidaat om weer op te bouwen naar de volgende toernooien. Dan verdient de Knvb mijn respect omdat ze niet naast hun schoenen gaan lopen en durven toe te geven aan mogelijke zwaktes

18 september 2020 om 11:24

Als spelersgroep moet je daarmee om kunnen gaan. Bij een club kan ook ineens de trainer weg gaan of ontslagen worden. Dan komt er een nieuwe met andere ideeen en een ander karakter. Daar heb je maar mee te dealen. En zo ook bij Oranje. En bij de echte topspelers maakt een trainer niet uit. Denk je dat het Cristiano Ronaldo boeit wie de trainer is? Nee joh die schiet ze er gewoon in.

19 september 2020 om 08:12

Het wordt tijd voor de toekomst , Van Gaal is weer een tijdelijke oplossing, daarbij draait het bij Van Gaal altijd om de persoon zelf, Koeman stelde zich bescheiden op en de schijnwerpers waren voor de spelers die het verdienden, je weet een ding zeker dat gaat bij van Gaal natuurlijk nooit gebeuren.

Frank de Boer zag in zichzelf en het publiek ook een toptrainer schuilen. Echter is hij na Ajax niet uitgegroeid tot de categorie trainer wat hij wilde en wat wij verwachtten. Bij Ajax heeft de Boer heel slecht voetbal op de mat gelegd en daarmee toch kampioen geworden waarmee we ook de conclusie kunnen trekken dat Ajax in die periode slecht was maar de rest nog slechter. Ajax is niet 4x kampioen geworden omdat ze nou zo goed waren.. en dat de Boer daarna bij Palace, Inter en Atalanta is ontslagen zegt ook veel over zijn kwaliteiten in zijn nog eigenlijk prille trainerscarriere. Hij teert nog steeds op wat hij bij Ajax heeft "gepresteerd" en heeft voor de andere clubs een excuus, het lag nooit aan hem. Dit laat ook meteen zien wat voor trainer de Boer is, iemand die geen schuld bij zichzelf zoekt maar anderen als oorzaak ziet. Dit maakt je allesbehalve een toptrainer en het Nederlands Elftal verdiend een toptrainer. Dus wat mij betreft is de Boer een uitermate ongeschikte kandidaat.

Het is natuurlijk lachwekkend om voor De Boer te kiezen op het moment dat iemand als Louis van Gaal ook gewoon beschikbaar is. Zeer treurig dat de Knvb haar oren laat hangen naar de spelersgroep, die blijkbaar niet op de komst van Van Gaal zit te wachten. Met De Boer haal je een trainer in huis die eigenlijk nog nooit wat gepresteerd heeft, want zelfs bij Ajax was het allemaal erg pover (de kampioenschappen werden gehaald met een historisch laag puntenaantal van resp. 73, 76, 76 en 71 en het voetbal was niet om aan te zien). Het enige dat De Boer in zijn trainerscarriere tot op heden echt heeft bewezen is dat hij niet om kan gaan met ego's en dat hij niet in staat is om zijn elftallen attractief voetbal te laten spelen.

18 september 2020 om 11:10

4 titels is idd geen prestatie. 3 jaar ervan zelfs boven Koeman geeindigd.

18 september 2020 om 11:14

Toe maar, 3 jaar boven Koeman geeindigd die in alle opzichten veel minder goed materiaal tot zijn beschikking had.

18 september 2020 om 11:26

En 0x een ronde overleefd in de CL. Internationaal heeft FdB nog nooit iets gepresteerd

18 september 2020 om 12:29

@ajax01-95 Koeman moest bijna alles transfervrij halen bij Feyenoord omdat er geen geld was en eindigde geloof ik twee keer boven PSV. Dat vond ik misschien nog wel knapper dan dat De Boer kampioen werd met Ajax

Ik zie in De Boer niet de geschikte kandidaat. Niet zozeer omdat hij het ergens wel (ajax, Atlanta) of niet (inter, Crystal Palace) heeft gemaakt, maar vanwege zijn manier van spelen, gebrek aan aanpassingsvermogen en manier hoe hij met spelers omgaat (o.a. El Hamdaoui bij ajax bekend, maar bij Inter zijn er na zijn vertrek ongelooflijk veel spelers geweest die slecht over hem spraken).

Achja Danny Blind werd ook door onze strot geduwd door de KNVB, misschien weer op het ek van 2024 dat we iets kunnen betekenen.

Hij heeft het bij Crystal Palace natuurlijk niet goed gedaan, maar ik meen ooit iets gehoord te hebben dat ze van het bestuur verwachtte dat hij in een bepaald systeem ging spelen, dat 532 of 352. En dat werkte voor geen meter. Dus ik vond het in eerste instantie een beetje vreemd dat hij er zo snel uit werd gegooid.
Zijn er mensen die dit enigszins kunnen beamen, of heb ik dit gewoon gedroomd. ;p

Ik hoop ergens wel dat hij nog eens kan laten zien dat het een aardige trainer is.

18 september 2020 om 12:30

Hij wilde zijn passing game spelen met een selectie van houthakkers. Niet zo vreemd dat dat niet werkt. Je moet een speelwijze hanteren die past bij je spelersgroep

Als Louis niet wilt of de spelers willen hem niet, misschien is het dan tijd om buiten de box te denken en Allegri of Pochetinno voor de groep te zetten.. Of Wenger met Bergkamp en van Persie..zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Pols Guardiola voor een dubbel functie. t/m zomer 2021er zijn zo veel mogelijkheden als je iets verder durft te denken dan dat de Knvb nu doet.

19 september 2020 om 10:39

Is Kliensmann niet wat? Die heeft het met de VS goed gedaan

T elftal is echt niet zo goed als iedereen denkt,koeman heeft ook veel geluk gehad,dus de boer,bosz,v.gaal of wie dan ook,t is subtop europa dit elftal niks meer of minder en dat komt vooral door een zeer matige voorhoede,met een arrogante depay voor op

Als ze de Boer nemen zou het handig zijn als ze hem 1 a 2 assistenten geven.
Waarom proberen ze van Bronkhorst niet als assistent ben ik wel gecharmeerd van.
Persoonlijk heb ik liever een van Gaal, heeft meer ervaring en een fantastische persoonlijkheid

Ik denk dat hij een prima bondscoach zou zijn. Maakt logische keuzes. Zet iedereen op de goede plek. En ik dat de spelersgroep zich prima voelt bij deze coach. Alleen de negatieve vibe die zal ontstaan, omdat heel veel mensen hem bij voorbaat al geschoten hebben kan tegen hem werken. Koeman heeft niks beter gepresteerd van te voren, maar die was volgens de publieke opinie perfect. Frank de Boer heeft net als Koeman heel wisselend gepresteerd, maar die is volgens de publieke opinie kansloos. Ik denk dat hij prima kan voortborduren op Koeman. Qua persoonlijkheid zijn ze beiden duidelijk, consequent en hebben de nodige ervaring als coach en speler. Tuurlijk zou van Gaal het best zijn, maar daar wil de Knvb en de spelers niet aan. Dat laatste vind ik overigens kansloos. De spelers moeten zich maar schikken als de Knvb denkt dat we met van Gaal gaan winnen. Maar blijkbaar denkt men niet zo bij de Knvb. Dan is de Boer een logisch alternatief.

Waarom moet er nu eigenlijk een nieuwe bondscoach komen. De WK kwalificatie begint pas in maart volgend jaar. Lodeweges is duidelijk onderdeel van de huidige lijn. Laat hem het nou eerst eens even proberen. Low en Flick zijn voorbeelden waar dat heel goed is uitgepakt. Die Nations League gaat ook echt nergens over. En wordt het toch niks heb je volgend jaar nog alle tijd om een nieuwe coach aan te stellen voor het EK.

18 september 2020 om 11:54

Buiten mijn onderstaande reactie ben ik het hier ook wel mee eens. Lodeweges mag wat mij betreft ook blijven zitten, al vind ik wel dat hij zijn eigen ding moet blijven/gaan doen en niet proberen Koeman te kopieren. Tegen Italië vond ik zijn keuzes niet erg sterk. Maar ook hij kan leren van fouten.

Wat een grap dit artikel. Wordt er nu alleen naar zijn mindere prestaties gekeken? Hij is 4x kampioen geworden met Ajax.. hoevaak is Louis ontslagen? Wat heeft ten Cate gepresteerd? Rijkaard die gedegradeerd is met Sparta? En wat voor ervaring had v Basten? Tactisch is Frank volgens mij wel sterk, en het voetbal van Atlanta was ook best leuk, misschien zelfs te aanvallend soms. Ik gun het hem in ieder geval. Overigens was Louis voor mij ook prima geweest, maar ben blij dat het ten Cate niet lijkt te worden.

De Boer heeft de laatste jaren niet veel potten meer kunnen breken, maar dit is toch verreweg de meest logische keuze. 112-Voudig international, vier keer landskampioen geworden als trainer, clubloos, nog redelijk jong en echt iemand waar zelfs de grootste vedettes nog wel wat ontzag voor zullen hebben... Ik ben geen voorstander van voor de zoveelste keer terugvallen op dezelfde oudjes (van Gaal, Advocaat, Hiddink, Van Marwijk), dus zie ik echt geen logischere optie dan Frank de Boer.

18 september 2020 om 12:43

Je vergeet wel dat Frank de Boer bij zijn laatste drie trainersklussen keihard is geflopt. Vind ik toch minachting voor het ambt van bondscoach van het Nederlands elftal. Doe mij dan maar van Bronckhorst. Hoef je geen bijzondere tactische hoogstantjes - a la Van Gaal - van te verwachten, maar zal wel logische keuzes maken. Werd kampioen met Feyenoord (ook knap), is ook oud internaional met veel caps achter zn naam. En is waarschijnlijk prettiger als persoon voor de spelers. Hij is alleen niet vrij.

De Knvb heeft gewoon geen andere keus.want wie kan je anders nog halen bij Ajax.en het gaat toch hoofdzakelijk om de talenten van Ajax wat vlieguren te geven op een hoger niveau.en als er dan ook nog een keertje gewonnen wordt is mee genomen.

Ze moeten gewoon een buitenlandse trainer halen die beschikbaar is.je hebt een top trainer nodig voor Nederlands elftal .de boer is geen top trainer

Het is natuurlijk een gok om zo iemand aan te stellen, hij is overal mislukt en kan slecht met spelers omgaan, bovendien overschat hij zich zelf en gaat ie arrogant gedragen.

Bescherm de Boer tegen zichzelf. Als je in het bedrijfsleven 3 maal geflopt bent is het tijd om naar jezelf te kijken en een lange sabbatical te nemen. Als je 3 keer achter elkaar geflopt bent moet je bijna autistisch zijn om niet aan jezelf te twijfelen. Het is totaal onverantwoord om je zomaar weer in een vierde avontuur te storten. Ik begrijp de mannen in Zeist niet. Hier kunnen alleen maar verliezers uit komen.

Het moment dat koemand weg was dacht ik aan de boer.
Worden we eerste in alle kwalificatie poules en daarna uitgeschakeld in de eerste nockout wedstrijd

Ja hij heeft het goed gedaan met Ajax... maar dat is alweer zo lang geleden. Wat bij het publiek en bij hem zelf veel meer blijft hangen zijn de 3 opeenvolgende flops van recentere data. Ongeloofwaardig dat de knvb iemand met zo'n cv de belangrijkste baan in voetballand geeft.

Ik kan me nog een wissel herinneren bij de graafschap uit. Je moet winnen om kampioen te worden en dan haal je Milik er vanaf. Typisch Frank de Boer. Bang en laf. Dit gaat weer helemaal niks worden

Hahaha De Boer bondscoach, dat kan toch niet....wat een fiasco bij de knvb.
Het leek de goede kant op te gaan. Kap er maar mee, dit wordt het Blind effect. Die verprutste het ook gigantisch. Leeft Beenhakker nog? zet die maar voor de groep. Opa Huub Stevens? Nee dat kunnen de milljonairs niet aan.....

Wil je wat dan is Van Gaal de beste optie!
Ten Cate heel misschien....Foppe de Haan zou nog beter zijn...dan Frank. Mark, Philip e.d. Je moet een doorgewinterde trainer voor deze ego groep zitten. die zich druk maken over Zwarte Piet e.d. maar niets van politiek afweten en niet weten wat een brood kost in de buurtsupper. Maar wel willen voetballen in Qatar Wk. Waar slavenarbeid en veel leed aan de orde van de dag is. Hypocrieten bij elkaar. Anders sla de wk maar over....oi oi oi De Boer als bondscoach. Laat hem eerst weer fatsoenlijk een clubtrainer worden met resultaat.

Laat ik voor op stellen dat ik niet geheel voorstander ben van Frank de Boer als bondscoach. Maar in deze hele discussie verbaas ik me echt over een aantal dingen. Frank Rijkaard wordt genoemd, terwijl hij al 10 jaar niets in het voetbal heeft gedaan. Ik hoor analisten roepen om Ruud Gullit, terwijl hij nooit heel succesvol is geweest als trainer, en zijn laatst club ook al jaren geleden is geweest. Henk Ten Cate wordt genoemd, maar die heeft sinds zijn vertrek bij Chelsea in 2008, waar hij assistent trainer was, eigenlijk geen enkele serieuze club getraind. Van Gaal en Van Marwijk worden genoemd, maar persoonlijk vind ik dat deze (leeftijds)catagorie trainers wel een keer klaar is. Die gasten hebben zeker hun waarde gehad, maar hun tijd is wel over vind ik. Ik heb echt het idee dat een deel van de kenners geforceerd een bondscoach wil hebben met bepaalde huidskleur. Het maakt mij persoonlijk niet uit welke huidskleur de bondscoach heeft, als het maar de beste optie is en niet een excuus.

Ik herinner me nog een wedstrijd van destijds Ajac-NAC met coach FdB. Dit was het saaiste spel wat ik ooit heb gezien. Alle risicos waren uit het spel verdwenen, alleen maar veilige risicoloze en voorspelbare ballen en geen tempo maar spel vertraging. Wel mooi de nul gehouden maar geen enkele kans gecreerd. Dat staat ons te wachten met Oranje als FdB bondscoach wordt. Niet doen aub

19 september 2020 om 18:36

Knap dat je je zo'n wedstijd nog kan herinneren. Is dat ook de enige wedstrijd die je gezien hebt? Hij is 4x kampioen geworden, daar moet je op zn minst voor gescoord hebben.

Volgens mij solliciteert Cocu inmiddels ook naar de functie van bondscoach.. begint het seizoen niet best met Derby.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren