Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Motie van wantrouwen is erdoorheen: 20.687 handtekeningen tegen Bartomeu

Laatste update:

De positie van Josep Maria Bartomeu als voorzitter van Barcelona blijft zeer wankel. Een protestgroep met de naam Més Que Una Moció, wat zoiets betekent als 'meer dan een beweging', heeft inmiddels aan de eisen van een motie van wantrouwen tegen de huidige preses voldaan. In de afgelopen periode zijn 20.687 handtekeningen verzameld, die donderdagavond zijn gepresenteerd in het Camp Nou, zo meldt de club.

De naam van de protestgroep is een verwijzing naar 'Més que un club', het motto van Barcelona dat 'meer dan een club' betekent. De initiatiefnemers zijn zeer ontevreden over de werkwijze van het bestuur van de Catalanen onder leiding van Bartomeu. Men is met name verbolgen over het feit dat Lionel Messi onlangs op het punt stond om de club te verlaten, voornamelijk omdat de Argentijnse spelmaker het beleid van Bartomeu hekelde. Inmiddels is bekend dat Messi nog minstens een jaar aan Barcelona verbonden zal zijn.

Bartomeu verder in het nauw bij Barcelona door motie van wantrouwen

Een protestgroep werkt hard aan het afzetten van de Barcelona-voorzitter.Lees artikel

De motie van wantrouwen zou geldig worden als minimaal vijftien procent van de socio's van Barcelona, 16.520 leden, een handtekening zou zetten. In die missie is de protestgroep dus geslaagd. De volgende stap is nu dat Barcelona een referendum uitschrijft waarin tweederde van alle socio’s zich voor het ontslag van Bartomeu dient uit te spreken. Mundo Deportivo meldt 17 of 18 oktober als mogelijke datum. Als dat het geval is, wordt een overgangsbestuur geformeerd. Dan ook pas zijn nieuwe presidentsverkiezingen mogelijk.

Joan Laporta, tussen 2003 en 2010 al voorzitter van Barcelona, staat honderd procent achter de motie van wantrouwen richting Bartomeu. "En ik had het nog eens 20.000 keer gedaan als dat mogelijk was. Bartomeu en zijn collega's hebben Barcelona veel schade toegebracht en ze verdienen het niet om nog een minuut langer door te gaan met hun werk. Dit is de laatste dag, als je nog niet getekend hebt: vandaag ben je nog op tijd!", zo liet Laporta, die meedoet aan de presidentsverkiezingen in maart 2021, optekenen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk gaat ze het snel lukken dan kunnen we onder Koeman en een nieuw fatsoenlijk beleid Barcelona weer Barcelona laten worden #Bartomeuout!!!!!!

17 september 2020 om 14:11

Ik had een paar kandidaten voorbij zien komen en ik ben bang als de sportieve prestaties uitblijven dat het zonder koeman gaat gebeuren.

17 september 2020 om 14:26

Koeman krijgt dit denk ik wel aan de praat. als je iedereen gewoon op een logische positie neerzet en je maakt af en toe gebruik van creatieve spelers als Puig en Coutinho dan zie ik het wel goed komen. het enige probleem van Koeman is dat hij geen echte centrumspits heeft. Griezmann is meer een schaduwspits, Messi is ook geen echte spits en dan heb je alle aanvallers gehad die eventuele in het centrum kunnen spelen

17 september 2020 om 14:39

Messi maakte als spits volgens mij een keer 91 goals in één kalenderjaar. Denk dat je best met Dembele op rechts kan spelen en dan Messi op 9.

17 september 2020 om 14:46

91 goals in 1 kalenderjaar bij Barca? en dat waren allemaal officiele wedstrijden?

17 september 2020 om 14:52

Heb het even opgezocht. In 2012 scoorde hij inderdaad 91 goals in officiële wedstrijden.

17 september 2020 om 14:55

91 goals idd in 1 jaar im de officiële wedstrijden. Volgens mij ook stuk of 30 assists gegeven dat jaar. Onwerkelijk aantal en dat was Messi niet eens op zn best. De beste Messi vind ik toch die van 2010-2011

17 september 2020 om 23:14

Inclusief interlandgoals toch?

17 september 2020 om 23:51

Even een vraag kijk jij pas 2 jaar voetbal? omdat je niet wist dat Messi zo goed was en is.

18 september 2020 om 09:45

Onzin messi zn record met meeste goals in een seizoen waren er 50 in 2011 2012

18 september 2020 om 10:22

Helemaal geen onzin dat is namelijk per kalender jaar met alle officiële wedstrijden van dat seizoen. die 50 waar jij het overhebt ging over dat seizoen in de la liga

Lachwekkend dat uitgerekend Joan Laporta met zijn quote onder deze motie staat in dit artikel. Hij heeft buiten een enkele tweet op geen enkele wijze bijgedragen aan dit resultaat. Uiteraard een veilige benadering om ongeschonden aan de verkiezingen te beginnen, maar tegelijkertijd een laffe streek. Geef mij maar Victor Font, die voorop gaat in de strijd met deze motie en al een uitgeschreven plan klaar heeft liggen om de club naar een gezondere toekomst te leiden.

17 september 2020 om 13:05

Font was inderdaad wel hard bezig in de media tegen bartomeu. Laporta gaat denk ik de verkiezing winnen op basis van wat hij eerder gepresteerd had. Hij had vorige keer wel een paar flinke ruwe diamanten die de club in haar meest succesvolle periode hebben geleid.

17 september 2020 om 13:07

Toch hoop ik dat Laporta de nieuwe president word, want heeft zich al zwaar bewezen in het verleden met Cruijff aan zijn zijde. Misschien moet jij jezelf beschikbaar stellen Guaporta? Je weet het allemaal zo goed.

17 september 2020 om 13:08

Dezelfde Victor Font die niet af wil wachten wat een trainer zal presteren en nu al zegt dat hij weer een trainer zal ontslaan volgend seizoen?
Dan liever iemand geheel anders en dan lijkt Laporta mij de ideale kandidaat. Heeft het eerder al heel goed gedaan

17 september 2020 om 16:37

Dat is niet wat Victor Font over de kwestie Koeman gezegd heeft. Victor Font is al jarenlang bezig om een plan uit te dokteren waarmee Barcelona weer de oude tijden moet doen herleven. Xavi is daarin de 'leider van het sportieve project', terwijl er ook plaats is voor Ronald Koeman als hij goed functioneert (al dan niet in een andere rol).

17 september 2020 om 13:10

Doe mij maar Laporta, Font komt over als het schoothondje van Xavi..Dat is het laatste wat we willen

17 september 2020 om 16:39

Doe mij maar een leider van de club die zich al jarenlang buigt over een concreet plan in plaats van een oud-president die denkt de verkiezingen 'op zijn gemak' te winnen. Met die gemakzuchtige houding verloor hij de verkiezingen eerder ook al. Victor Font heeft een duidelijk plan en daarin speelt Xavi een grote rol. Tsja, het is maar waar je de klemtoon op legt.

18 september 2020 om 10:18

Was jij hiervoor niet eerst een groot voorstander van Benedito?

18 september 2020 om 11:53

Augusti Benedito was in mijn ogen de meest geschikte kandidaat tijdens de verkiezingen in 2015, dat klopt. Inmiddels zijn er in mijn ogen geschiktere kandidaten. Neem bijvoorbeeld zijn rol in deze motie. Benedito stond aan de zijlijn en bleef vasthouden aan zijn standpunt dat Bartomeu hoofdelijk aansprakelijk moet zijn voor de gemaakte schulden. Tsja, dan krijg je nooit iets gedaan. Maar onder de streep denk ik dat er weinig fundamentele verschillen zijn in de visies van Laporta, Benedito en Font.

18 september 2020 om 13:01

Mij is het om het even wie het wordt. Zowel Laporta of Font: met beide ga je er gegarandeerd op vooruit. Kijk Laporta heeft nu eenmaal de primeur dat hij aan het hoofd stond van de opmars voor wat later het beste Barca tijdperk ooit zou blijken. Het begon met het binnen halen van legende Ronaldinho in de eerste fase en de tweede fase was toen de era van Pep begon. Font doet het ook slim door met een concreet plan te komen en oud spelers erbij te willen betrekken (voornamelijk Xavi en Puyol). Onder Laporta heb ik gek genoeg het idee dat Pep weleens terug zou kunnen keren naar de club, maar dan in de rol van technisch directeur.

17 september 2020 om 13:16

Vind je dat dan een maatstaf? Omdat hij hier niks aan heeft gedaan? Victor Font heeft op papier hele mooie plannen, mijn vraag is hoe serieus denk je dat dit is en gaat hij dat echt haalbaar kunnen maken? Serieuze vraag btw. In mijn ogen is wat Font doet echt een verkiezing runnen en vertellen wat iedereen wilt horen. Ik denk persoonlijk dat Laporta zal gaan winnen omdat mensen waarschijnlijk voor zekerheid zullen gaan kiezen na de afgelopen jaren.

17 september 2020 om 16:43

Ja, dat is in mijn ogen absoluut een maatstaf (in de zin van dat het laat zien hoe daadkrachtig iemand is). Blijkbaar verkiest hij 'politieke veiligheid' boven daadwerkelijk iets gedaan krijgen voor de club. Ja, dat is in mijn ogen absoluut een signaal. Verder ben ik ook geen tegenstander van Joan Laporta, laat dat duidelijk zijn. Denk trouwens ook dat hij uiteindelijk gaat winnen. En als hij dat doet, dan zou hij er verstandig aan doen om Victor Font een directeursfunctie aan te bieden. Want het grote verschil tussen Joan Laporta en Victor Font is dat de ene volledig voorbereid is en de ander nog altijd moet komen met zijn plannen.

17 september 2020 om 13:31

Op dezelfde twitteraccount die door VZ hier genoemd wordt, staat in de meest recente tweet dat er nog 271 handtekening nodig zijn om het vereiste totaal aantal handtekening te bereiken. Dus op basis van wat beweert VZ nou eigenlijk dat het totaal aantal handtekeningen bereikt is????

17 september 2020 om 16:46

Er zijn in totaal 16,521 handtekeningen nodig, maar daarin is een buffer van tien procent opgenomen voor afgekeurde stemmen. Dus ondanks dat het officieel aantal benodigde handtekeningen behaald is hoort het einddoel hoger te liggen. Overigens maakt het weinig meer uit, want de laatste geruchten zijn dat het totaal aantal inmiddels al richting de 19,000 gaat.

17 september 2020 om 14:12

Niets bijgedragen, hij is niet de persoon die de motie heeft georganiseerd maar hij heeft wel zijn handtekening gezet en natuurlijk is zo'n vertrouwensstemming op politiek vlak een gevoelig onderwerp. De hoofdreden waarom hij afwachtend is komt door het feit dat huidig bestuur sowieso nog maar een 1 jaar te gaan heeft. Victor Font is onervaren en praat graag over idealen en normen en waarden maar Barca zit in een crisis en heeft een crisis manager nodig , daarom dat ik de ervaren Laporta eerder zie als de juiste kandidaat indien hij zich omringd door de juiste mensen op voetbaltechnisch vlak , zijn adviseur Johan Cruijff van weleer kan hij niet meer bellen dus dat zal een belangrijk beslissing worden wie hij vertrouwd qua technisch beleid , daarnaast is hij de persoon om Messi te overtuigen om te blijven en zijn carriere bij de club af te ronden. Daarnaast is hij een voorstander van La Masia , weet hij hoe hij grote namen kan strikken en weet hij hoe hij de club moet positioneren om terug wat respect en vertrouwen te winnen bij fans en de rest van voetbalpubliek. Hij is verre van perfect maar de juiste man op de juiste plaats op de juiste tijd. Ik zou graag Laporta Messi zien uitzwaaien en een nieuw generatie van spelers samenstellen gebaseerd op La Masia en toevoegingen van de en wie weet verlengd Pep niet bij city of Bielsa en Messi.

17 september 2020 om 16:53

Laat ik duidelijk zijn, Joan Laporta is in mijn ogen absoluut geen ongeschikte kandidaat. Sterker nog, we hebben in het verleden onder zijn leiding enorme ontwikkelingen doorgemaakt. Maar dat betekent niet dat we niet kritisch mogen zijn. Onder de streep heeft hij nog weinig door laten schemeren over zijn plannen met Barcelona, dus alle aspecten die je nu benoemt zijn vooralsnog enkel geruchten en je eigen hersenspinsels. Dat is niet erg, denk namelijk ook dat hij op die manier successen kan behalen. Victor Font daarentegen heeft al een uitgedokterd plan klaarliggen dat op dezelfde normen en waarden steunt. Voorstander van La Masía, meer transparatie binnen de club, gebaseerd op Cruijff-filosofie. Zoveel scheelt het niet met Laporta. Dus mocht Laporta uiteindelijk de verkiezingen winnen, dan zou hij er op z'n minst goed aan doen om Font op te nemen in het bestuur.

17 september 2020 om 14:19

Ik dacht dat jij juist fan was van Laporta gezien je naam.

17 september 2020 om 16:54

Klopt, maar dat betekent niet dat ik niet kritisch mag zijn op zijn rol binnen deze motie van wantrouwen. De credits behoren in dit geval naar Victor Font en in mindere mate Jordi Farré te gaan.

17 september 2020 om 17:32

Als ik de stemming in de regio hier (Vall de pop)zo'n beetje pijl is Laporta met afstand de grote favoriet, Font wordt hier in het Barça café (bar Porche in Alcalalí) amper genoemd, de meeste hebben wel getekend en zelfs dat levert al verhitte discussies op, zal mij benieuwen of in het komende referendum er genoeg stemmen zullen zijn om dit bestuur naar huis te sturen, maar als dat zo is geef ik Font niet heel veel kans eerlijk gezegd

17 september 2020 om 14:52

Laporta deed verstandig niet mee. Aangezien de verkiezingen om de hoek staan is deze motie toch vooral voor de buhne. Jaren geleden had deze motie al moeten plaatsvinden. Het bestuur van Bartomeu zal toch op de winkel blijven passen nu.

Leden van barcelona hebben wel een flinke wekker nodig om wakker te worden. En komen ze ook nog veel te laat op het werk figuurlijk gesproken.

17 september 2020 om 13:28

Denk je dat ze de tweederde meerderheid gaan halen?

17 september 2020 om 13:45

66 1 van de opkomst. Niet van het totaal aantal leden. Er moet wel minimaal 10 van alle leden gaan stemmen.

17 september 2020 om 14:12

Ah thanks voor de opheldering!

17 september 2020 om 14:53

degene die zich nu gaan mobiliseren zijn juist degene die hem eruit willen dus kans is groot dat hij eruit vliegt als de minimum van 10% wordt gehaald

17 september 2020 om 15:01

Eerlijk gezegd maakt het mij niet veel meer uit. Een nieuwe verkiezing een paar maanden voordat de officiele verkiezingen zouden zijn. Wat een aanfluiting.

17 september 2020 om 16:57

En dat is dus de denkfout, bf1994. In de komende maanden er een aantal cruciale beslissingen die nog genomen moeten worden voordat een andere president het over kan nemen. Deze motie zorgt ervoor dat Bartomeu niet nog meer schade voor de lange termijn aan kan richten door langlopende contracten aan te gaan. Daarnaast worden de verkiezingen (mits de clubleden dat goedkeuren) vijf maanden eerder gehouden, dat is toch wel een aanzienlijke periode waarin een aantal belangrijke sponsorcontracten moeten worden heronderhandeld en bijvoorbeeld bepaalde goedkeuringen gedaan moeten worden voor de renovatie van Camp Nou.

Onzinnige actie. Mocht het al lukken dan zal tegen de tijd dat dit allemaal georganiseerd is sowieso nieuwe verkiezingen plaatsvinden. Dat el presidente niet goed ligt dat is wel bekend, daar is geen motie voor nodig.

17 september 2020 om 13:47

Zei nuanceman, zonder enige kennis of nuance. Zodra de motie doorgaat, wordt er héél snel gestemd en zullen de verkiezingen in november/december plaatsvinden ipv maart (op z'n vroegst, want dit kan nog veprlaatst worden richting mei).

17 september 2020 om 13:58

Los van dat Bartomeu aan vervanging toe is, heeft deze presidentswitch op dit moment toch weinig invloed/nut? De selectie zal niet meer aangepast kunnen worden tegen dat er een nieuwe voorzitter zit. Stel dat ze dan kampioen of CL winnen zal men beweren dat het, onterecht, aan de president lag. En stel dat ze niks winnen begint de nieuwe voorzitter meteen met een slechte noot. Daarbovenop zal de eerste helft van de competitie in teken staan van verkiezingen, wat mij ook niet optimaal lijkt voor de focus. Denk dat de timing niet beter wordt door verkiezingen midden in het seizoen te houden.

17 september 2020 om 14:20

er staan zeer belangrijke contractonderhandelingen gepland met de grootste sponsoren van Barca , als Messi in januari gaat onderhandelen dan weet je dat je als club uw onderhandelingspositie verzwakt want een club met Messi of zonder Messi is een zeer groot verschil. Het is beter om nu verkiezingen te houden vroeg in de competitie dan in maart wanneer alles op het spel staat. Barca heeft geen tijd te verliezen. Koeman deze jaar laten coachen en kijken waar hij terechtkomt en op basis van de resultaten beslissen over zijn verlenging. Heb je Messi zien rondlopen op het veld die jongen zit in zak en as omwille van hele de situatie. Als Laporta president wordt dan verandert zijn gezicht in een en al glimlach want hij weet dan dat betere tijden komen.

17 september 2020 om 14:37

Wachten tot maart/mei betekent niet alleen dat dit seizoen per definitie verloren is (gezien er niet echt gebouwd kan worden), maar ook dat het nieuwe bestuur te weinig tijd gaat krijgen om te werken aan 2021-2022. Jouw argument dat het eerste deel van het seizoen in teken staat van de verkiezingen is natuurlijk geen goed argument, gezien je 'm ook kunt omdraaien en kunt zeggen dat in het tweede deel van het seizoen (met name belangrijk in toernooien) in teken staat van verkiezingen. Om nog maar te zwijgen over spelers die op dat moment niet weten of het nieuwe bestuur met ze door wil gaan of niet.

Ze zeggen dat het aantal al is bereikt maar dat ze niet prijs willen geven hoeveel stemmen er nou precies zijn. Mocht Bartomeu ervoor kiezen illegaal stemmen niet toe te laten is er altijd nog een backup aan stemmen..Geen idee of dit klopt

17 september 2020 om 13:22

Hier gaan enkele weken overheen dus zal er mocht het lukken toch best snel afscheid genomen kunnen worden.

17 september 2020 om 15:03

Laten we het hopen.

Dit is (als ik het me goed herinner, na een aantal jaren geleden) al de tweede motie van wantrouwen die deze prutser tegen zich krijgt uitgeroepen. Hij heeft alles verkeerd gedaan: van miskopen, tot dramatsch verkoop beleid, financieel het salarishuis compleet laten ontploffen, Messi zijn laatste goede jaren verspeeld, geen eenheid/plan/groei binnen de club gekregen, veel toptalenten laten vertrekken uit de jeugd doordat ze geen toekomst bij het eerste hebben door zijn dramatische aankoopbeleid aan breedtespelers, veel goodwill verloren namens Barca wereldwijd door de vele transfersoaps, de hele affaire rondom het PR bedrijf dat hij had ingeschakeld, belastingfraude claims, zelfverrijking door Barcelona te laten betalen aan zijn eigen bedrijven, externe leningen afsluiten om de financiã«n voor nu maar rond te krijgen maar daardoor voor de toekomst weer meer schuld opbouwen, Arthur ruilen voor Pjanic om extra geld binnen te krijgen in pure wanhoop, door smerige boekhoudkundige tructjes zogenaamd als eerste club de grens van 1 miljard aan inkomsten voorbij gaan terwijl dit helemaal niet zo is (ze hadden gewoon 125 miljoen aan inkomsten uit 'verwachte transferinkomsten' erbij gezet terwijl geen enkele club in Europa dit doet) en ga zo maar door. Deze man heeft geen eer en zal daarom ook niet aftreden (anders had hij dat wel gedaan toen Messi aangaf weg te willen). Hij heeft de club waar ik zoveel van hou hard richting de afgrond geduwd en ik ben bang dat door zijn vele financiele missers Barcelona nog lang nadat hij eindelijk weg is, nog last van hem zal hebben: Pjanic, 30 jaar een mega dik contract aanbieden qua salaris en ook nog eens voor 5 jaar! Frenkie die nu al veel teveel verdient dus in de toekomst bij verlengen alleen nog maar meer wil, Griezmann die belachelijk veel verdient en ga zo maar door. Alleen Barcelona (en Real Madrid bij Bale en United bij Sanchez, maar dat was maar 1 speler per club) krijgt het voor elkaar om zo'n belachelijke salarissen te betalen, dat we 'blij' moeten zijn als Suarez, Vidal en Rakitic straks samen voor 5 miljoen vertrekken alleen al om salarisruimte te creã«ren. Wat een drama deze man.

17 september 2020 om 13:48

Dit is de eerste die doorgaat. Eerder werd er eentje geleid door Benedito, maar hij haalde niet het benodigde aantal stemmen. Mede doordat dit bestuur het minimum van 5% naar 15% getild heeft. Van zelfverrijking hebben we niets meer dan geruchten.

17 september 2020 om 14:23

Zij hebben Laporta eruit gekregen met die 5% dan lekker verlegd naar 15% en hebben ook verkiezingen strategisch vervroegd na triplete waardoor de concurrentie kansloos waren. Dit bestuur met Bartomeu verdient een gevangenisplunje omdat het zeer vroeg zeer duidelijk werd dat ze die rijke gozers Barca eerder zagen als een hobby dan een echt job.

17 september 2020 om 14:33

Volgens mij waren er nog 271 handtekeningen nodig om het totaal aantal vereiste handtekeningen van 16.500 te bereiken. Daarna moeten alle handtekeningen ook nog gekeurd worden ivm fraudepreventie. Dus op basis waarvan ben je nu al ervan overtuigd dat de eerste fase inmiddels is afgehandeld?

17 september 2020 om 16:26

Ze hebben Laporta er helemaal niet uit weten te krijgen. Hij had er gewoon twee termijnen op zitten en dat is het maximum dat je mag hebben als president bij Barça.

18 september 2020 om 15:19

Waarom kan laporta nu wel weer mee doen dan? Of is het 2 termijnen achter elkaar?

17 september 2020 om 14:03

Volledig mee eens. Alleen wat FdJ betreft: hij krijgt dat salaris natuurlijk omdat hij anders bij PSG terechtkomt. Het is niet dat Bartomeu zomaar het dubbele aanbiedt. De vraag is dan: heb je liever het toptalent erbij of had je tegen die prijs FdJ liever niet gehad? Al is dat waarschijnlijk een vraag die je binnen 5 jaar beter kan beantwoorden afhankelijk van zijn ontwikkeling.

18 september 2020 om 01:25

Ik denk wel dat het zou helpen om een beter imago en project te kunnen aanbieden. Ik kan me zo voorstellen dat spelers ook wel voor een wat lager salaris naar hun droomclub willen (die dan dus wel een goed project biedt). Clubs als Liverpool en Manchester City doen het de laatste jaren zo goed dat vrijwel iedere speler daar wel voor zou willen spelen. Idem dito met het Barça van 2008-2013 en het Real Madrid dat drie Cl's won

18 september 2020 om 09:36

Klopt dat kan je over een aantal jaar beter beoordelen. Echter vind ik dat ze dan beter een salaris kunnen bieden dat flink stijgt in de toekomst afhankelijk van het aantal wedstrijden dat hij speelt etc. dan nu direct heel veel bieden. Geld moet niet de doorslaggevende factor zijn voor een speler om naar Barcelona te komen, hoewel dat tegenwoordig wel zo is.

18 september 2020 om 15:38

Vroeger had je bij Barcelona en Real natuurlijk de glans van die clubs en een topsalaris. Beide Spaanse clubs kunnen echter moeilijk mee met het grote geld uit Engeland en Psg. Ik denk dat FDJ zeker meer had kunnen verdienen bij Psg. Misschien heeft hij wel een 3 miljoen of dergelijk laten schieten. Maar het aantal spelers dat voor de helft bij wijze van spreken gaan tekenen om toch bij Barcelona of Real te spelen, zijn wel heel schaars geworden. En dat is ergens wel te begrijpen. Want ook bij City, en in mindere mate PSG omwille van de competitie, valt ook sportieve eer te halen. Verder wel met je eens met salarissen variabel te maken in de toekomst. Als je dat koppelt aan gespeelde wedstrijden, vermijd je ook situaties zoals Suarez, Vidal, Bale,.. die dan eigenlijk gewoon hun contract willen uitzitten of uitbetaald krijgen voor ze vertrekken. Als een speler dan ouder wordt, verdiend hij ook minder omdat hij normaliter minder speelt.

Zouden de dagen van Koeman dan ook al geteld zijn? Of staat dat hier los van?

17 september 2020 om 13:25

dat ligt aan de eventueel nieuwe voorzitter

17 september 2020 om 14:35

Ik zie Koeman wel blijven indien hij Barca kan doen schitteren.ik heb echter zeer grote twijfels dat hij dit kan doen.de aanval is bezet met jong talent , Griezman en Coutinho zijn overbodig en passen niet bij het spel want ze willen het opeisen en dat gaat niet als je Messi hebt rondlopen. Suarez, Messi, Dembele, Trincao, Pedri, Ansu Fati en De La Fuente is meer dan genoeg.wij hebben sterspelers met dezelfde status als Griezmann en Coutinho nodig in het middenveld.verdediging blijft grootste probleem. Ik zou Griezman , Coutinho en Braithwaite verkopen en een spits halen Ik zou Rafinha, Vidal, Rakitic verkopen en een aanvallend middenvelder halen.ik zou Wague, Todibo, Umtiti en Firpo verkopen en rechtsback linksback en een centrale verdediger.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werking gaat mocht er een nieuwe president komen.
Hoe wordt hij gekozen, door wie etc?
Ik heb me er nog nooit zo in verdiept hoe dat nou zit.

17 september 2020 om 14:15

De nieuwe president wordt door de leden van de club gekozen.

17 september 2020 om 14:31

Maar nemen ze zelf ook geld mee? In het verleden gingen dan verhalen over mogelijke nieuwe presidenten, die dan met grote namen kwamen om te kopen.

17 september 2020 om 14:54

Die nemen geen geld mee. Ze moeten wel een bankgarantie overleggen voor het geval van mismanagement.

Dit is toch helemaal niks, 16000 is als een paar gekkies die op het malieveld lopen en zeggen dat 'iedereen' dat steunt en zo vind :D

Historische dag toch, nooit heeft een motie van wantrouwen de cijfers gehaald die Bartomeu nu voor de kiezen krijgt. Zijn nog veel dingen die moeten worden gedaan, o.a contract verlenging van Messi die vanaf januari al met andere clubs kan onderhandelen. Hervormen van de selectie, zou ook niet onder dit bestuur moeten gebeuren. Iets te laat deze motie maar beter laat dan nooit.

Zou dit ook de positie van Koeman aan het wankelen brengen? Zeker nu hij nog niet officieel de trainer van Barca is

18 september 2020 om 01:27

Denk ik niet. Het lijkt me dat Koeman gewoon een redelijke kans krijgt. Die uitspraken van Font die mogelijk uit verband zijn getrokken heeft hij in ieder geval genuanceerd. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Koeman, met zijn giga reputatie in Barcelona, er zomaar uitflikkeren als hij het goed zou doen

18 september 2020 om 05:10

Dan moet hij eerst wel resultaat neerzetten. Mocht dat niet snel gaan , dan denk ik dat bv een Xavi nog meer krediet heeft dan Koeman

Iedereen die roept dat hij weg moet heeft geen flauw idee watvoor ecenomische impact dat met zich mew brengt, zoek maar eens op welke sponsors hij binnen heeft gehaald en wie dat zijn hele goede vrienden van hem, hij weg, meeste sponsors volgen meteen

18 september 2020 om 10:32

Dat zal wel meevallen. Dat gaat altijd via contracten en de sponsors hebben daar ook een belang bij. Barcelona wordt dan echt niet in ene een voetbalclub met 500 miljoen omzet i.p.v. 1 miljard omdat de voorzitter vertrekt. En daarbij: wat heb je aan veel geld als je er alleen maar miskopen mee doet?

18 september 2020 om 15:31

Die sponsoren doen niet aan vrienden diensten he. Je gaat geen miljoenen geven omdat een vriend van je de president is van een voetbalclub. Die hebben barca gesponsord omdat het hun ook goed uitkomt. En mocht het ze goed blijven uitkomen zullen die sponsoren blijven. Dat heeft bartomeu dan wel goed gedaan, het omzet onder hem was hard gestegen. Alleen heeft hij dat geld dan weer slecht besteed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren