Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB zet vaart achter gesprek met Frank de Boer

Laatste update:

De KNVB ziet Frank de Boer als kandidaat om de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal te worden. Volgens De Telegraaf is er 'vaart gezet' achter een eerste gesprek met de clubloze trainer: de directie van de KNVB wil graag voor de volgende interlandperiode met wedstrijden tegen Mexico, Bosnië en Herzegovina en Italië een nieuwe bondscoach presenteren.

De Boer en de KNVB hebben inmiddels een afspraak gemaakt om op korte termijn met elkaar om de tafel te zitten. Omdat de oefenmeester zeven weken geleden werd ontslagen bij Atlanta United, hoeft er geen afkoopsom te worden betaald voor zijn aanstelling. Zelf wil De Boer niet reageren en ook zijn zaakwaarnemer Guido Albers geeft geen commentaar.

De Boer zei zondag vereerd te zijn om te worden genoemd, maar gaf bij FOX Sports aan dat hij nog niet was benaderd. "Als je al die namen voorbij ziet komen, of dat nou Frank Rijkaard of Peter Bosz is, dan ben ik ook blij dat ik in dat rijtje zit. Een droombaan? Nou, ik vind het een hele eer als je bondscoach mag zijn van dit land. Naast minister-president is het misschien wel de belangrijkste baan van Nederland", zei De Boer.

Vorige week werd bekend dat Frank Rijkaard en Peter Bosz bedankten voor de eer na een telefoontje uit Zeist. Andere namen die de revue passeren zijn die van Louis van Gaal, Bert van Marwijk en Henk ten Cate. Op dit moment is Dwight Lodeweges actief als interim-bondscoach van Oranje. Op 7 oktober speelt Oranje vriendschappelijk tegen Mexico; daarna wachten duels met Bosnië-Herzegovina (11 oktober) en Italië (14 oktober) in de Nations League.

Zie je in Frank de Boer een goede bondscoach voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh God dat meen je toch niet zeg

17 september 2020 om 00:23

Je neemt de woorden uit mijn mond. Ik was er al bang voor.

17 september 2020 om 07:18

Krankzinnig, de beste man flopt overal heeft een ernstig gebrek aan communicatie vaardigheden. En mag als beloning van al dat falen het Nederlands Elftal gaan trainen. Dat word Siem de Jong bij de selectie .....

17 september 2020 om 07:35

Ik begrijp eerlijk gezegd al die apathische reacties niet. De Boer is een van de succesvolste coaches ooit bij Ajax geweest, wat ontzettend lastig is met een dergelijke clubhistorie. Daarbij zijn veel mensen vergeten dat hij in het begin van de fluwelen revolutie de minimale middelen had om toch erg goed voetbal op de mat te leggen. Pas toen Bosz kwam, kwamen er veel meer financiële middelen vrij om behoorlijk in te kopen. Ten Hag heeft het al helemaal goed voor elkaar. Daarbij begrijp ik niet dat men wel zo'n fan was van de oh zo behouden tactiek van Koeman. En wat heeft die man precies gepresteerd? Die heeft nog nooit een klus afgemaakt. De Boer heeft na Ajax natuurlijk niet meer goed gepresteerd. Zijn clubkeuze vond ik dan ook zeer discutabel, dat is een understatement. Maar van mij mag hij het gaan doen.

17 september 2020 om 07:44

Tijd voor een grote schoonmaak bij de Knvb. Gudde, Hoogma en Langeler moeten een keertje weg. Lichtgewichten zijn het. En Frnak de Boer aanstellen? Die heeft na Ajax helemaal niets meer bereikt. Integendeel: ik ken geen trainer die zovaak achter elkaar zo hard is afgegaan. Bij Ajax een aantal keren landskampioen geworden, maar wel met zo,n beethe het saaiste voetbal uit de geschiedenis van de club. Ga na gewoon voor Louis van Gaal. Maar ja, ze hebben de spelers gevraagd en die willen hem niet. Domkoppen bij de Knvb. Nooit spelers vragen.

17 september 2020 om 07:46

@myvisionmeen je nou serieus dat Ajax onder Frank de Boer erg goed voetbal op de mat legde? Het was vooral erg saai. Het saaiste voetbal van Ajax ooit met dat oeverloze geschuif achterin.

17 september 2020 om 07:54

Probleem is dat mensen alleen het laatste jaar onthouden. In het begin was Ajax onder De Boer helemaal niet saai.

17 september 2020 om 07:56

@myvision, de enige reden dat hij kampioen werd was het gebrek aan concurrentie.

17 september 2020 om 08:05

Jawel, in het begin was het ook saai voetbal. Peter Bosz is de redding van Ajax geweest. Toen begon het na jaren weer te sprankelen. .zoeizo vind ik het een schande als Frank de Boer het wordt. Het bondscoachschap zou het hoogste moeten zijn wat je kunt bereiken als Nederlandse trainer en dan komen ze aan met een trainer die niet een klein beetje is gefaald bij zijn laatste 3! clubs. Maar keihard is gefaald bij zijn laatste 3 clubs. Ik ken geen trainer in de wereld die drie keer achter elkaar zo hard is gefaald. En die krijgt als beloning het mooiste trainersbaantje van Nederland? Schande!

17 september 2020 om 08:26

Klopt inderdaad wat jij zegt..... bij Ajax. Maar daar buiten faalt hij hopeloos. Hij heeft nu in 3 verschillende competities bij 3 verschillende clubs bewezen dat hij er niks van kan. Hij houdt stug vast aan zijn eigen spelprincipes en is dramatisch in zijn communicatie. Als wij met ons nationale team verder willen groeien dan moeten wij ver wegblijven van dit soort trainers.

17 september 2020 om 08:58

@heidihallo, je vergeet even één heel erg belangrijk aspect. Toen Bosz begon speelde Ajax echt dramatisch. Er zat totaal geen lijn in en de voorronde van de CL werd dan ook verloren van een onbekend Russisch clubje. Pas toen Ziyech kwam, begon het te draaien. Ziyech is zo enorm belangrijk geweest voor het succes van Ajax, dat is niet normaal. Het ontbrak bij Ajax al tijden aan een creatieve speler. Een speler die openingen ziet die een ander niet ziet en die pass ook daadwerkelijk durft te geven.velen vergeten dat De Boer in zijn eerste half jaar prima voetbal speelde. Zo werd onder meer Milan van de mat getikt in San Siro (cl). En dat met een jonge ploeg met Eriksen, Suarez, Alderweireld, noem maar op. Toen was een Suarez ook enorm belangrijk. Die kon een wedstrijd voor je openbreken.de betere spelers vertrokken iedere keer. Dat gebeurt nu ook, maar nu kunnen er spelers gehaald worden. Toen moest Frank de Boer het doen met transfervrije spelers en afdankertjes.delorge (transfervrij)duarte (3 miljoen)zimling (transfervrij)youness(1.5 miljoen)schone (transfervrij)serero (transfervrij Ajax Cape Town)sana (3 ton)poulsen (transfervrij)cuenca (huurbasis)boerrighter (paar ton, kwam mede door blessurelees niet uit de verf)moisander (4 miljoen)al deze spelers kostten Ajax toen nog geen 10 miljoen. Dat was toen het beleid van Ajax. Ga daar maar eens een extreem aanvallend team van smeden. Voor Ziyech werd toen eindelijk in de buidel getast en toen ging het lopen.daar kreeg Ten Hag nog eens Blind, Tagliafico en Tadic bij. Plus een gouden lichting met De Ligt, Van de Beek en De Jong.

17 september 2020 om 09:00

Valt me nog mee (of eerder tegen) dat volgens de poll van 1934 stemmen 40% voor de komst van Frank de Boer als bondscoach is. Daar kan ik niet bij.

17 september 2020 om 09:05

Begrijp je dit niet .. kijk eens wat andere selecties in de eredivisie op de mat legde .. Ajax was gewoon kampioen van de armoede en het spel was toen om niet aan te zien.. vervolgens overal maar dan ook echt overal geflopt en constant kwamen dezelfde problemen aan het licht.. COMMUNICATIE!! Een bondscoach moet een peoplesmanager zijn, zeker omdat hij de jongens niet iedere dag ziet.. als FdB iets niet is is het een poeplesmanager dat heeft hij de afgelopen jaren wel bewezen.. kom op knvb we hadden net de goede weg ingeslagen en nu dit .. we zijn weer helemaal terug bij af.. laat dan maar lodeweges gewoon zitten hoor

17 september 2020 om 09:08

Ja en bij Ten Hag liep het in eerste instantie ook voor geen meter (en die had wel Ziyech tot zijn beschikking). Een nieuwe trainer heeft even tijd nodig om zijn principes door te voeren. Dus zeker ook moderne, dynamische en aanvallende trainers als Peter Bosz of Erik ten Hag. Geef je Frank de Boer de tijd dan wordt het alleen maar saaier en voorpelbaarder. Die opbouw van Frank de Boer. Zo ouderwets. En altijd maar weer die back laten inspelen die geen opties had en altijd maar weer terug naar de keeper moest. Die weer naar de andere back en weer terug. Eindeloos. Geen club ter wereld die in een wedstrijd vaker de keeper inpeelde als het Ajax van Frank de Boer. En dan ga jij zeggen dat dat komt door het gebrek aan een creatieve aanvallende middenvelder? Nee joh, dat komt door hopeloos ouderwetse ideeen van de trainer Frank de Boer. Nooit meer gezien bij Bosz en Ten Hag. Omdat zo'n opbouw ook nergens op slaat.

17 september 2020 om 09:11

oh ja @jows. Ziyech speelde in het begin bij Bosz helemaal niet altijd en al helemaal niet op zijn favo positie op het middenveld. Die werd steevast rechtsbuiten geposteerd. Nee het hyuwelijk tussen Bosz en Ziyech was het eerste half jaar helemaal geen gelukkige. Dus Ziyech alle credits geven en Bosz niet...

17 september 2020 om 09:34

@heidihallo, Ten Hag kwam tijdens de winterstop. Dat is altijd vervelend. En Ziyech speelde bij Ten Hag wel steevast op het middenveld? Dat waren Donny, Schone en Frenkie. Daar speelde hij ook regelmatig rechtsbuiten hoor.

17 september 2020 om 09:36

Dat je op dat moment Milan van de mat tikte, was niet zo’n wereldprestatie @Jows

17 september 2020 om 09:51

Ja wat is nu je punt, @jows? Als Frank de Boer Ziyech in zijn team had gehad dan had Frank de Boer sprankelend, modern, dynamisch aanvallend voetbal gespeeld? Nee, joh! Frank de Boer begrijpt de principes van modern opbouwen niet. Klinkt gek voor een oud-verdediger die bekend stond om zijn opbouwende kwaliteiten. Maar de nadruk dient hier gelegd te worden op "oud" verdediger. Bij modern opbouwen speel je de back zo min mogelijk in. Want die kan vaak toch alleen maar terug naar de keeper. Iets wat bij Frankde Boer dan ook steevast 80 keer in een wedstrijd gebeurde. Maar ja, balbezit he. Heilig.

17 september 2020 om 09:54

Kom op hoor. Onder het voetbal onder De Boer was na de eerste twee seizoenen gewoon ruk. Niet alleen het laatste seizoen.

17 september 2020 om 10:49

FdB heeft in zijn kampioenschappen 73, 76, 76 en 71 punten gehaald. Daarna is zijn hoogte aantal (76) in geen enkel volledig seizoen genoeg geweest om kampioen te worden. Sterker nog: in maar 1 van alle seizoenen erna zou 76 punten genoeg zijn om tweede te worden. Tot zo ver het Ajax deel.dan heb ik het nog niet gehad over Inter, CP en Atlanta. Daar kunnen we ook niet zeggen dat hij resultaten geboekt heeft.van Basten zei zondag in Rondo nog dat het Nederlands Elftal een goede leerschool was gezien zijn onervarenheid/gebrek aan resultaten. Volgens mij is Oranje geen opleidingselftal of leerschool. Daarom FdB niet doen. Laat hem eerst maar resultaten halen elders.

17 september 2020 om 11:20

@myvision Ajax is wel de enige plek waar Frank de Boer als coach goede prestaties heeft geleverd en als er zoveel berichten zijn dat hij niet goed communiceert/met spelers overweg kan dan moet daar toch een kern van waarheid inzitten, op z'n minst. Bovendien staat hij nou ook niet bekend om oogstrelend voetbal. Ik ben hem als Ajacied dankbaar voor die 4 kampioenschappen hoor, maar als bondscoach zie ik hem totaal niet zitten.

17 september 2020 om 19:40

@heidihallo laat de boer dan maar met super saai voetbal europees kampioen worden... die man heeft echt wel kijk op het top voetbal waar hij ook oo gevoetbalt heeft

17 september 2020 om 19:43

@kim88 bij het nederlands elftal hoef je niet om te gaan met spelers waarin je het niet zitten dus dat scheelt al een hoop. Plus waarom willen nederlanders altijd dat het nrderlands elftal mooi voetbal speelt? Zolang we maar winnen toch?

17 september 2020 om 00:51

Persoonlijk hoopte ik zelf op Van Bronkhorst. Ik ben van mening dat het tijd is voor een nieuw tijdperk met een lange termijn visie en daarom vind ik ook De Boer een betere optie dan bijvoorbeeld een Van Gaal of Ten Cate die na 2 jaar weer vertrokken zijn.

17 september 2020 om 01:20

Lange termijn visie? Je kan moeilijk die spelers kopen voor het Nederlands elftal die aan je lange termijn visie voldoen. Je moet 't hebben van de spelers die er op dat moment bovenuit steken.

17 september 2020 om 01:29

En ik zou graag Preudhomme als trainer van oranje zien. Heeft bij veel clubs grote successen gehaald als trainer en speler. En laat teams gewoon goed voetballen.
Maar mocht er perse een Nederlandse trainer moeten komen dan zou ik gewoon Advocaat eens bellen.

17 september 2020 om 05:10

Preudhomme? Zolang die nog steeds zich gedraagt als een clown langs de lijn heeft hij niks bij het Nederlands elftal te zoeken.

17 september 2020 om 07:06

Daarnaast heeft Preudhomme vorig seizoen bewust een stap opzij gezet bij Standard Luik en is hij er nu technisch directeur. Wel jammer voor Oranje mocht De Boer daadwerkelijk aangesteld worden want dat zou een beetje zijn zoals Wilmots destijds bij België.

17 september 2020 om 07:18

Voorspelbaar om bij zo’n trainer uit te komen. Wat is de KNVB toch een visieloze slappe hap zeg. Mensen zonder ballen. Als ik ergens van gruwel in het leven is het wel voor de ‘veilige’ optie gaan. Ja je krijgt zo waarschijnlijk tevreden internationals maar je wint er geen ene k*t mee. Onsterfelijk belachelijk maken ze zich weer, als dat überhaupt nog mogelijk was.

17 september 2020 om 07:22

Michels in 88 was ook een veilige keuze.

17 september 2020 om 08:06

De boer zette alle moeilijke jongens naar het 2e bij Ajax. Vraag me af of hij depay etc kan handelen. Dit wordt helemaal niks.

17 september 2020 om 08:28

Och och ja haal nog even de uitzondering aan zonder verdere onderbouwing. Waarom zou Frank de Boer een goede optie zijn? Omdat hij ons met betonvoetbal kampioen wist te maken met 70 punten? Makkelijk om als wijsneus hier iets neer te zetten maar daar zal het verder waarschijnlijk ook stokken. Next.

17 september 2020 om 09:11

MessiBazoer. Niet iedereen is perfect en het gaat erom wat hij als trainer zou (kunnen) presteren. Van alle opties die ik nu zo'n beetje gehoord heb, heeft elke trainer wel minpunten. Dat hij zich soms laat gaan langs de lijn neem ik op de koop toe. Er zijn meer trainers die langs de lijn en in de perskamer zich als een clown gedragen hebben maar toch behoorlijk succesvol zijn geweest. Er bestaat geen perfecte trainer. Wel een perfecte keuze.

17 september 2020 om 09:18

@Thenry. Ik weet dat hij het trainerschap bewust naast zich neer heeft gelegd maar hij zou in ieder geval gevraagd kunnen worden. Preudhomme is echt een ondergewaardeerde trainer. Maar als je zijn carrière ziet (lees Wikipedia), dan bezit deze man toch kwaliteiten. En laat hem een keer een clown langs de lijn zijn, wat maakt dat uit? Zolang hij niet buiten de perken gaat. Daarnaast zie ik zijn gedrag langs de lijn als iemand die gepassioneerd is.

17 september 2020 om 09:22

Ga nu serieus Michels, die op dat moment al eens een WK-finale had gehaald met Nederland, de CL had gewonnen met Ajax en een titel met Barcelona, vergelijken met Frank de boer??

17 september 2020 om 09:40

Hij doelt er waarschijnlijk meer op dat een "veilige keuze" niet perse slecht is. Zoals Jizzy lijkt te beweren. Van Gaal zou je ook een veilige keuze mogen noemen, net als elke andere toptrainer. De Boer dan weer niet naar mijn mening.

17 september 2020 om 10:00

Vooral dat laatste. Waarom zou de boer een veilige keuze zijn? Ik vind het toch geen al te beste vergelijking eerlijk gezegd.

17 september 2020 om 10:30

@jizzy: mij als wijsneus neerzetten terwijl je zelf onzin uitkraamt door te stellen dat je gruwelt van de veilige optie. Ik neem aan dat je die in je leven dan ook nooit kiest? Vind je het gek dat ik een uitzondering opnoem? Er is maar 1 coach die ooit iets gewonnen heeft. Dat was een veilige keuze destijds. De knvb heeft in het verleden ook meermaals 'onveilige' keuzes gemaakt.rijkaard, vbasten, vmarwijk (destijds) en zelfs Blind kun je prima omschrijven als 'out-of-the-box of onveilig. Dat heeft zo lekker veel prijzen opgeleverd he? Overigens zie je mij nergens stellen dat Frank de Boer een goede optie is, dat vind ik namelijk niet. Ik vind jouw redenatie alleen volledig de plank misslaan vanuit historisch perspectief

17 september 2020 om 10:34

Maak je niet zo druk joh, met dit spelersmateriaal is de invloed van de coach niet zo groot hoor. Hij moet ze op de juiste plek neerzetten en verder heeft Koeman de basis al wel gelegd. Er gaat weinig veranderen.

17 september 2020 om 10:58

Ik ben eerder bang dat de Boer zijn eigen stempel wil gaan drukken op Oranje. Logisch als hij verantwoordelijk wordt gemaakt. Ik ben echter niet onder de indruk van dit stempel. Zoals hierboven al eerder beschreven is de filosofie van de Boer 10 jaar geleden al ingehaald door de Guardiola's/klopps en 10 Duitse laptoptrainers.

17 september 2020 om 19:50

@ijsmuts f de boers visie bij ajax was met 4123 met de punt naar achteren de boel achterin potdicht houden en op balbezit de tegenstander uit te putten om dan laatste kwartier van te profiteren hoe kan zo een filosofie nou ingehaald worden? Heel saai om naar te kijken maar wel uiterst effectief dat de bal de hele tijd van links naar rechts spelen in de verdediging.. maar ik hoef geen goed voetbal in het nederlands elftal te zien in het nederlamds elftal zolang die pot naar gewonnen word! Ik zie f de boer wel met een stengs en een itaharan spelen voorin en dat is broodnodig want de huidige aanval is zo slecht...

17 september 2020 om 20:32

Stengs en itaharan hebben momenteel helemaal niets te zoeken in oranje. Overigens is de enige die uitgeput raakt van het rondtikken van de teams van de boer de toeschouwer.

17 september 2020 om 02:01

Echt he, die heeft ook al eerder in de media zich negatief uitgelaten over Depay. Bij iedere club behalve Ajax hoor je van spelers hoe slecht hij met ze omgaat.Jammer, we waren op het juiste pad, maar dat lijkt nu voorbij.Ik hoop dat dit niet doorgaat en Van Marwijk of Van Gaal een kans krijgen.

17 september 2020 om 02:20

Fantastisch nieuws. Kan de redding zijn voor de carrière van Frank. Boegbeeld van het Nederlandse voetbal en Ajax.

17 september 2020 om 06:50

Wouter, precies het laatste. Spelers van die club krijgen bij twijfel sowieso altijd voordeel. Waardoor ze ook weer meer waard worden. Frank de Boer heeft laten zien geen goede manager te zijn. Kan niet met vedettes omgaan. Ook bewezen.

17 september 2020 om 08:01

Frank de Boer staat voor mij symbool voor de neergang van het Nederlandse voetbal na 2010. Saai, voorspelbaar, langzaak en makkelijk te verdedigen. Backs voortduerend inspelen in de opbouw. Typisch Frank de Boer-voetbal. De Knvb heeft geluk dat het Corono-tijd is, dan kan het publiek in het stadion hem en het Nederlands elftal dat dat saaie schuifvoetbal van hem moet spelen niet massaaal uitgefloten worden.

17 september 2020 om 08:08

Haha precies dit. Alle verassing eruit. De grote reden waarom nl clubs niet meer door kwamen en komen in Europa. 70% balbezit zonder een kans te creëren en dan een foutje maken achterin

17 september 2020 om 08:16

Ja, inderdaad inspiratieloos schuifvoetbal. Balbezit om het balbezit, niet om tot kansen te komen. Er hoeft straks maar 1 land naar de wedstrijden Ajax - Salzburg te kijken en Roger Schmidt na te doen en Nederland zal gaan worden vernederd. Schande was dat toen. Je kunt je 1 keer laten verrassen (al mocht je van Frank de Boer verwachten dat ze destijds Salzburg geanalyseerd hadden, was ze speelden altijd zo). Maar als je dan weggespeeld wordt en je hebt in 2 weken tijd niet een oplossing kunnen bedenken en in de terugwedstrijd wordt je er even hard tactisch afgeblazen dan is dat een ultiem brevet van onvermogen. Frank de Boer-voetbal is passe. Dat is het laatste waar het Nederlands elftal behoefte aan heeft. En voor de gezelligheid moet je Frank ook niet nemen. Misschien moeten ze nu de internationals even vragen. Ik weet zeker dat ze liever Louis van Gaal hebben als Frank de Boer. Beide niet gezellig. Maar bij Louis wel kans op succes!

17 september 2020 om 09:27

“Frank de boer voetbal is passé” Ik ben niet per se voor de komst van Frank, maar denk wel dat het iets genuanceerder ligt. Het is natuurlijk een heel verschil of je met het Ajax materiaal van toendertijd attractief voetbal probeert te spelen of met een team waarbij de as bestaat uit Virgil en Frenkie en voor de rest een heel behoorlijk team. Ik denk dat Frank ons nog weleens zou kunnen verrassen

17 september 2020 om 10:02

Ook het Ajax van Frank de Boer had elk seizoen materiaal waarmee hij kampioen kon worden. En dan kan je dus ook attractief voetbal spelen. Begijp me niet verkeerd: wat Frank de Boer gepresteerd heeft als trainer bij Ajax - in de eredivisie welteverstaan - is vreselijk knap te noemen. Iedereen bij Ajax ging rollebollend over straat. Bestuurlijk gezien de meest hectische tijd in de geschiedenis van Ajax. En dan presteert hij het om 4 x achter elkaar kampioen te worden. Dat is een wereldprestatie! Een tijd ook waar er veel geld verdiend is. Dus dat moet ik hem nageven. Alleen internationaal viel Ajax vreselijk door de mand. En belangrijer nog: ik keek niet meer met plezier naar Ajax. En meerdere met mij. Het was ouderwets, inspiratieloos voetbal in een tijd waarin de Eredivisie kwalitatief het slechtste ooit was.

17 september 2020 om 10:19

@heidihallo, Ben benieuwd wat FdB straks gaat zeggen welk speelwijze/spelopvattingen gaat spelen als nieuwe bondscoach. Ik denk en misschien velen gaan hier keihard om lachen. We willen dominant balbezit en attractief voetbal spelen. Dit zijn zijn woorden bij het aanstellen als de nieuwe coach toen bij Ajax. Het was gewoon een mislukt catenaggio voetbal wat we zagen. Eén ding dat FdB wel beschikt is de aanvallen van de opponenten moet neutraliseren. Dat eindeloos en doelloos rondgetikt achterin.

17 september 2020 om 10:36

Dat had Koeman in het verleden ook allemaal ruimschoots bewezen. Geef de man eerst een kans alvorens hem af te branden. We overschatten de invloed van een coach.

17 september 2020 om 14:17

Overschatten we de invloed van de coach? Nou ja, Danny Blind is beschkbaar. Kunnen we die ook wel weer terug nemen. Hou op he! Coach is heel belangrijk. Kijk een hele goede coach kan nooit heel goed presteren met hele slechte spelers. Maar goede spelers worden echt wel sterker met een goede coach.

17 september 2020 om 05:29

Hoewel ik niet verwacht dat ie het bijzonder zou doen als bondscoach (ik vind de Boer meer een clubtrainer), zou ik het stiekem wel fantastisch vinden als ie Depay zou laten banken!

17 september 2020 om 05:45

Je vindt Frank meer een club trainer? Is bij 3 van de 4 clubs ontslagen..

17 september 2020 om 06:12

Ik zeg niet dat hij bij alle clubs past, hij heeft een wat conservatieve persoonlijkheid. Bij Ajax heeft ie het fantastisch gedaan, en ik verwacht een soortgelijke prestatie bij een Duitse club, aangezien discipline en een goede mentaliteit belangrijk zijn in Duitsland.

17 september 2020 om 07:01

Wat is er fantastisch aan om je beste aanvaller op de bank te zetten?

17 september 2020 om 07:20

Ik moet zeggen dat Depay zich de laatste maanden Wel weer normaal gedraagt. Maar fdb is wel iemand die idioot gedrag niet tolereert. Prima!

17 september 2020 om 07:37

Beter bij 3 van de 4 clubs ontslagen worden dan een team in opbouw naar iets moois keihard verlaten, wat de vorige bonscoach herhaaldelijk heeft gedaan.

17 september 2020 om 07:59

Bij 3 van de 4 clubs ontslagen worden en ook nog eens slecht voetbal spelen is gewoon slecht. Jij bent fan van Frank, maar 99% heeft toch liever Koeman dan De Boer?

17 september 2020 om 08:07

De vorige bondscoach heeft wel prijzen gepakt in het buitenland. En Frank?

17 september 2020 om 08:28

Ik ben ook geen fan van de manier waarop Koeman (herhaaldelijk) is weggegaan; maar het hoort natuurlijk ook bij de voetballerij. Als een team een paar weken slecht draait sta je als coach ook zomaar op straat. Koeman draait het om, als het goed gaat maakt ie die stap naar boven.

17 september 2020 om 09:19

@myvision ik lees de afgelopen tijd heel veel van dit soort reacties over Koeman. Vind het toch een beetje een gebrek aan respect voor wat hij heeft neergezet. Ik neem aan dat je de periode onder de vorige bondscoaches nog kan herinneren en wat voor verschrikking dat was? Koeman heeft de fundering voor een nieuw Oranje gelegd en zijn opvolger kan hier nu mee verder. Aan de Knvb de taak om de juiste opvolger neer te zetten. Hij zou blijven tot na het EK van deze zomer. Is uitgesteld maar wie geeft de garantie dat het volgend jaar wel doorgaat? Moet hij dan maar eindeloos afwachten tot Barca nog eens aanklopt?

17 september 2020 om 10:51

@borrelhond, laten we ook niet vergeten dat Koeman de beschikking had over spelers die bijvoorbeeld Blind niet had.

17 september 2020 om 12:43

Wie dan? Alleen Frenkie niet volgens mij en vergeet niet dat Blind Ziyech had kunnen hebben maar hij liet die links liggen omdat zijn vriendje Van Basten zijn trots niet opzij kon zetten. Wat een amateurs waren dat zeg

17 september 2020 om 07:56

Dit is het probleem met de keuze voor Frank de Boer. Hij is, naar mijn mening, meer dan geschikt voor het bondscoachschap. Hij heeft het aantal interlands gespeeld waarvan deze selectie alleen maar kan dromen. Men laat zich vaak zand in de ogen strooien door te reppen over saai spel, behoudend, etc. Is allemaal niet echt waar, Ajax was saai omdat de selectie slechter en slechter werd. Zag van de week nog een middenveld van Frank de Boer met Schone, Eriksen en Janssen. Dat is geen vieze broekjes middenveld, geen tikkie breed klucht. Maar goed het probleem is: hij mist draagvlak in Nederland. Een saaie pot (bv zoals tegen Polen of Italie) en het is zijn schuld.

17 september 2020 om 08:44

Resultaten worden minder als de selectie minder is. Maar ook met de selecties van Ajax onder Frank de Boer was het prima mogelijk om attractief dynamisch voetbal te spelen. Dat gebeurde niet. Het was ouderwets ideeloos voetbal van Frank de Boer. Balbezit voetbal en hopen op individuele bevliegingen.

17 september 2020 om 09:04

Ik kan niet wachten om 80% balbezit te hebben tegen grote landen als Bosnië, Andorra en Moldavië maar toch verliezen met 0-1! Uiteraard heeft de keeper vaker de bal gehad als alle aanvallers bij elkaar en zijn er meer passes breed en terug gegaan als vooruit! Nee zonder gekheid dit moet je niet willen lijkt mij. Deed het leuk bij Ajax maar naarmate de concurrentie sterker werd daalde het niveau ook wekelijks. Laten we het maar niet meer over zijn buitenlandse avonturen hebben. Denk dat Gio v Bronkhorst de meest ideale optie is, al weet ik niet of hij China nu al wil verlaten.

17 september 2020 om 10:53

@borrelhond, ik ging helemaal stuk om je comment. Grote landen als....haha. FdB zou perfect bij het Nederlandse rugby team passen. In dat sport is verplicht de bal achteruit te passen.

17 september 2020 om 09:43

Als dit waar is koop ik een Duitse vlag en hang die tijdens het EK uit m'n raam. Ik ga pleiten voor de opheffing van de Knvb. Waar die zich al aan schuldig hebben gemaakt de afgelopen 10 jaar...

17 september 2020 om 00:12

Dit moet de Boer toch ook niet willen.. hij gaf laatst al heel mooi aan dat het bondscoachschap samen met premier de ‘zwaarste’ banen zijn omdat 17 miljoen andere denken het beter te weten. Ben hem dankbaar voor de kampioenschappen die hij ons heeft gebracht maar het voetbal destijds was niet om aan te zien. En bij al zijn vorige clubs hoef ik het denk ik niet te hebben. Dit moet je als trainde zijn, in dit stadium van je carrière waarbij je 4 keer in korte tijd bent ontslagen, absoluut niet willen.

17 september 2020 om 07:58

Daley, met welke riemen moest fdb roeien? Ik noem er een paar. Serero, Duarte, Boerrigter, Sana, Enoh, Zimling......rotzooi waar hij bij het NL elftal nooit mee te maken krijgt. Vooral de laatste twee kampioenschappen, had psv een betere selectie, maar kwam fdb goed weg door het gerommel daar.

17 september 2020 om 08:30

Mee eens dat de kwaliteit (vooral op het einde van zijn tijd bij Ajax) niet overhield. Maar, zelfs met voor Ajax-begrippen slechte kwaliteit spelers, kun je echt wel attractiever en minder voorspelbaar schuifvoetbal spelen. Peter Bosz kon bij Heracles met echt ruk materiaal ook leuk attrractief voetbal spelen. Dus dat saai voetbal uitsluitend komt door de matige selectie van Ajax destijds is onzin. Dat saaie voetbal kwam door Frank de Boer.

17 september 2020 om 09:05

@Heidihallo: maar wat heeft Bosz ooit gewonnen? En wat heeft de Boer gewonnen? Precies misschien is dat behoudende voetbal wel beter om prijzen te winnen. Koeman was trouwens ook saai verdedigend voetbal met hopen op wat bevliegingen van de spelers voorin maar daar hoor je niemand over...
Als er geen andere alternatieve zijn dan kan je beter naar dit soort trainers kijken zodat hij nu nog kan bouwen naar uiteindelijk een WK. Ik persoonlijk had van Gaal erop gezet tot het EK, die is al bekend maar lastig zal het voor elke trainer zijn want je kan niets meer inbouwen omdat het EK zo dichtbij is zonder al te veel serieuze wedstrijden meer.

17 september 2020 om 09:17

Je kunt veel van Koeman zeggen (en het is inderdaad zeker geen coach die zijn teams spectaculair voetbal laat spelen), maar hij geeft geen oudewertse ideeen. Frank de Boer wel. Schuif- balbezit voetbal, zonder iedeeen waarin de backs en de keeper de meeste ballen hebben op eigen helft in de opbouw. Echt niet meer van deze tijd. Ik ben trouwens met je eens hoor. Ik ben groot fan van Peter Bosz, maar ik weet niet of hij een goede bondscoach zou zijn. Te weinig tijd en momenten met de spelers om het systeem erin te slijpen. Mijn favoriete kandidaat is ook Louis van Gaal. Is een no-brainer als je het mij vraagt. Maar ja, wij zitten met Gudde, Hoogma en Langeler bij de Knvb. Daar is niets een no-brainer.

17 september 2020 om 07:31

Nee hoor ik wil van Gaal helemaal niet. Kans is veel te groot dat het gaat botsen tussen hem en deel van spelers uit de selectie. Mede daarom vind ik Frank de Boer ook geen goed idee. Is ook veel te star in zijn ideeen en is ook slecht in het geven van vrijheid aan spelers. Liever dan Gio!

17 september 2020 om 08:58

Hoe kom je erbij dat bij Louis de kans te groot is dat het gaat botsen met de spelers? Omdat Van Gaal Virgil van Dijk nooit opriep? Dit is gewoon een aanname die je doet. De spelers moeten het een eer vinden om voor Oranje uit te komen. Het zijn geen midweekse vakantietjes.

17 september 2020 om 09:25

Welke aanname doe jij nu zelf dan, Heidihallo?

17 september 2020 om 09:44

Als het een eer is om voor oranje uit te komen kun je dus iedereen voor de groep zetten. Van Gaal is een geweldige trainer, maar ook een trainer die spelers vol stopt met opdrachten, alles moet volgens zijn idee en niet anders. En dat past gewoon niet bij deze groep. Denk dat ze het allemaal een eer vinden om voor oranje te spelen, want ander zouden ze wel bedanken. Maar om optimaal te kunnen presteren moet er wel een klik zijn tussen coach en spelersgroep. En ze hoeven elkaar niet aardig te vinden, maar wel te respecteren.

17 september 2020 om 10:32

'We' willen LvG helemaal niet. Spreek aub namens jezelf en daarbij willen de personen die het moeten doen hem ook niet. De groep heeft een people manager nodig geen drill sergeant, bovendien heeft LvG een eigen stempel die niet bij deze groep past. Alle vastigheden zouden weer neergesabeld worden zeker als ene Koeman zijn voorganger zou zijn. Neee, geen Louis en ook geen schuifvoetbal Frank. Heel Holland Bakt is nog spannender dan het spel onder Frank. De KNVB moet rustig de tijd nemen; ten Cate was de perfecte geweest maar nee akkefietje gehad met een liegende Hans van B. dus uitgerekend hem wordt afwijkende karakteristieke eigenschappen verweten. Wat een grap! Zou eerder gaan voor: een buitenlandse trainer: Klinsmann, Wenger meer in die hoek internationaal gelouterd. KNVB forceert altijd maar een Nederlander, hoezo eigenlijk? Zo bekrompen denken is dat ...

17 september 2020 om 10:38

Echt Savano, ze doen allemaal alsof we het fantastisch zouden van als de grote meneer LvG komt. Nou, van mij mag hij lekke rbij Jeroen van der Boom blijven zitten

Dit moet een grap zijn. Wat heeft Frank nou bereikt behalve in zijn eigen voetbalcarrière en zijn titels bij ajax met weinig leuk voetbal.

17 september 2020 om 01:00

Niet dat ik Frank graag als bondscoach zie, maar in Amerika is jij toch ontslagen omdat hij de eerste paar oefenpotjes voorafgaand aan het nieuwe seizoen verloor? Daarvoor was ie toch zelfs kampioen geworden daar?

17 september 2020 om 06:39

Vind ik te makkelijk. Was Rijkaard dan een goede optie, niet gek dat ie mooi voetbal kon spelen met het team dat Barca had, maar voor de rest, Sparta, Saudi...of Peter Bosz, attractief maar niks winnen. Zo kleeft er aan elke kanditeit wel minpunten/vooroordelen. Het is niet dat er een legio aan keuzes is voor de KNVB.

17 september 2020 om 07:22

Rijkaard heeft overal gefaald waar hij een team moest managen met zijn eigen kwaliteit.

17 september 2020 om 08:50

Deed het prima met Nederland en uitstekend bij Barça. Heeft uitstekende people skills, is communicatief erg vaardig en heeft een bepaalde status. Dan kun je één seizoen uit Sparta pakken, maar dat is erg sneu.

17 september 2020 om 09:28

Bij sparta gefaald. Niet goed gepresteerd bij oranje.
Bij barca hoefde hij niets te doen. De spelers waren goed genoeg om het zelf uit te vogelen. Hij wist wel goed de vrede te bewaren door de diva’s hun eigen zaken te laten bepalen.

17 september 2020 om 09:59

Maar dan is Guardiola ook niet zo goed als wij denken gezien die top spelers die hij altijd krijgt!

Volgens de Telegraaf... Memphis zou naar Barcelona gaan, de Jong naar PSG en vd beek naar Real. Doe maar niet. Overal gefaald na Ajax, totaal geen trainer deze man.

17 september 2020 om 00:53

Van de Beek zou idd naar Real Madrid gaan maar ja Corona.. Dat is nu zo vaak door is Van de Beek zelf bevestigd dat het gewoon echt heel vreemd is dat mensen dit nog als fake news beschouwen. On: Lijkt me niet de ideale kandidaat maar de ideale kandidaat bestaat niet. Als de KNVB voor een trainer zonder afkoopsom gaan zijn ze echt sneu. Gudde moest lachen om de grote afkoopsom die Barca voor Koeman betaalde. Er is dus geld. Wees ambitieus, al weet ik niet wie je dan realistisch kan benaderen. Een toptrainer voor enkel en alleen het toernooi? Ik zou het prima vinden.

17 september 2020 om 01:33

Klopt idd, van de Beek zou naar Real gaan. Maar er is geen ontkennen aan dat onze vriend Valentijn Driesen, chef voetbal bij de Telegraaf, er de laatste jaren heel vaak naast zit met zijn 'nieuws'. Dus de bron Telegraaf neem ik vaak wel met een korreltje zout als het over voetbal gaat.

17 september 2020 om 08:25

Ja en ze zouden zwart op wit hebben dat de spelers ten cate wilden. Wat een lachwekkende krant 😂

17 september 2020 om 09:45

Frank de boer als bondscoach is lachwekkend. Wat een onkunde om deze man überhaupt te polsen voor deze job. Heeft bewezen een tactisch onbenul te zijn, en heeft de laatste jaren helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets gepresteerd. Als dit waar is, kun je mij bij deze citeren. Het Nederlands Elftal speelt onder leiding van de Boer helemaal niks klaar.

RIP Nederlands elftal. Heel het systeem wat eindelijk een beetje werkt gaat hier weer kapot. Saaie potjes komen eraan, letsgo!

17 september 2020 om 01:53

Exact dit. Het wordt zo saai dat ik zelfs bij Nederlands elftal af ga haken... resultaatloos balletjes breed tikken. Danny Blind 2

17 september 2020 om 07:49

Haha sorry maar Frank de Boer speelt Veel aanvallender dan Koeman. Koeman vindt dat Wijnaldum (gewoon een normale half) niet met Van de Beek (iets aanvallend ingestelde half) op het middenveld kan. Frank de Boer speelde bij Ajax gerust met Schone, Jansen en Eriksen op het middenveld.

17 september 2020 om 08:46

Dat is niet de reden dat VdB en Wijnaldum niet samen spelen, de reden is dat VdB geen pepernoot raakt in het Nederlands elftal.

Er zijn beter coaches beschikbaar. Ik zou er persoonlijk niet erg blij mee zijn. Zie liever Ten Cate of Van Gaal.

17 september 2020 om 06:59

de Boer of ten Cate is om het even. Beide weinig laten zien. De Boer natuurlijk met Ajax geweldig gepresteerd, maar daarna niets meer. Van Gaal zou wat dat betreft prima zijn. Van de andere kant Koeman was ook niet zo heel geweldig voor zijn aanstelling. In Engeland en Spanje was hij compleet geflopt. Dus ik denk wel dat er een behoorlijk verschil is tussen clubtrainer en bondscoach.

17 september 2020 om 09:27

Koeman was bij Valencia en Benfica geflopt. Hoewel hij bij beide clubs wel een beker heeft gewonnen. Met Benfica reikte hij zelfs de kwartfinales door onder andere ManUtd, Porto en CL winnaar Liverpool te verslaan.

Bij Southampton heeft Koeman de club twee keer naar Europees voetbal geleid. Een unicum bij Southampton.

17 september 2020 om 13:37

Klopt bij Southampton heeft hij boven verwachting gepresteerd, maar bij Everton was het toch niet echt een succes.

Voelde dit al aankomen, wel een persoonlijkheid maar heeft nou de afgelopen jaren niet echt wat weten neer te zetten...

17 september 2020 om 00:12

Persoonlijkheid van een goudvis. Van Gaal is uitstraling

17 september 2020 om 00:47

Bij van Gaal draait alles om de persoon zelf , moet je toch niet willen?

17 september 2020 om 00:50

Veel liever een trainer die overal gefaald heeft in het buitenland. Is toch geen uithangbord voor het Nederlandse voetbal.

17 september 2020 om 01:17

Dus je hebt liever een Kilo Utrecht Tango uithangbord dan een goede trainer uit 't buitenland? Vertel waarom want ik zie 't probleem niet. Alsof de voetbalwereld zich tegen Nederland zou keren. En als dat zo was... Wat kan ons 't verrekken?

17 september 2020 om 01:08

Het schijnt dat Frank de Boer verantwoordelijk was voor het succes van Oranje in 2010...
Hoe hij in het buitenland eruit gekickt is....tja, zegt dat wat over hem of over de clubs? En bij Ajax heeft ie het briljant gedaan gezien de situatie en de middelen. Topgozer, goede keuze van de KNVB.

17 september 2020 om 01:55

Zo. Cynisme nu weer uit of is de plaat echt enorm voor je hoofd....

17 september 2020 om 01:56

als je achter elkaar bij 3 buitenlandse clubs ontslagen wordt zegt dat denk ik toch eerder wat over De Boer

17 september 2020 om 01:59

En schreuder was verantwoordelijk voor het succes van Ajax en daarna als trainer gefaald, meulensteen bij man utd en daarna overal gefaald, ten cate was de grote man bij barca en daarna nog nooit iets gepresteerd als hoofdcoach. Dat van de boer bij Oranje zegt helemaal niks. Ik vind het echt een verschrikkelijke keuze.

Ontslagen bij Inter, Crystal Palace en in Amerika maar wel bondscoach worden.

17 september 2020 om 00:13

het zegt gewoon tegen iedere mislukte trainer als je overal faalt behalve bij 1 club genaamd Ajax dan kun je altijd nog Bondscoach van het Nederlands elftal worden. dit is vergelijkbaar met Tom Beugelsdijk aanvoerder maken van het Nederland elftal en hem op de positie van Van Dijk zetten

17 september 2020 om 01:55

Van het schip niet beschikbaar?

17 september 2020 om 07:25

Rijkaard had ook overal gefaald en toch kwam hij bij barca terecht..

17 september 2020 om 08:15

Rijkaard heeft wel wat gepresteerd, namelijk Sparta voor het eerst in zijn bestaan laten degraderen.

17 september 2020 om 07:52

Koeman ontslagen Bij Everton, Valencia en Benfica.

17 september 2020 om 12:48

Ja en bij Feyenoord en Southampton uitstekend gepresteerd met minimale middelen. De Boer is buiten Ajax overal geflopt en hij wil niet leren van zijn fouten. Iedere keer dat hij op zijn bek gaat doet hij bij zijn volgende club weer exact hetzelfde

Niet mijn keus iig dit, Ten Cate of Vgaal was prima geweest.

17 september 2020 om 00:21

of van Marwijk heeft 1 finale gehaald

17 september 2020 om 07:28

Van marwijk was verschrikkelijk. Maakte een opstelling op zijn vriendjes en zijn familie, zat geen gedachte achter zijn spel en tactiek.

De boer heeft in elk geval bewezen met weinig materiaal (en zonder nieuw aan te kunnen kopen) een team te kunnen smeden en resultaat te kunnen boeken met een matige selectie. Dat kunnen er niet veel.
En oranje heeft een erg gebrekkige selectie.
Van gaal kan er wat discipline in stoppen en heeft zich vaak bewezen.
De boer kan het net als van gaal, maar heeft meer persoonlijkheid.

17 september 2020 om 08:47

Van Gaal kan alleen met Oranje presteren als het zich al geplaatst heeft voor het eindtoernooi. In de kwalificatiemodus op weg naar een eindtoernooi (WK 2002) faalde hij hopeloos. Waarom Gio niet. Met het minste materiaal van de top 3 de meeste prijzen gepakt van de 3, waaronder een titel na 20 jaar.

17 september 2020 om 09:05

Te makkelijk, Van Marwijk is een, al dan niet de meest, succesvolste Nederlandse trainer van deze eeuw op europees/wereld niveau. Wint in 2002 met Feyenoord de Uefa Cup en wint in 2010 bijna het Wk.het spelersmateriaal wat hij in 2010 ter beschikking had, was dan wel van een iets andere klasse dan wat we nu hebben. Maar om hem nu af te schepen als een verschrikkelijke trainer vind ik absoluut niet terecht.

17 september 2020 om 09:31

Oke. Je hebt gelijk. Van Marwijk was niet verschrikkelijk. Kan zeker slechter. Maar zijn selectiebeleid en het spel onder van marwijk waren niet goed. Zoals je zelf zegt; er waren goede spelers die presteerden, maar een betere coach had veel meer uit die lichting gehaald. Puur zonde.

17 september 2020 om 09:35

Als je de beker meeteld misschien ja, had ook enorme hulp van kuyt in het kampioensjaar.

17 september 2020 om 10:33

En Peter Bosz had de beschikking over Ziyech, Sanchez, Klaasen etc. Kuyt zat vaak chagrijnig op de bank, maar in de laatste wedstrijd was hij idd fenomenaal.

Gio heeft maximaal gepresteerd bij Feyenoord als beginnend trainer. Heeft bij diverse topclubs gespeeld. Rustige jongen met een goede uitstraling.

Frank de Boer, Cocu, van Bommel of Gio. Dan zou ik toch altijd voor laatstgenoemde gaan.

Doe me dit alsjeblieft niet aan. Na het verbieden van een onschuldige sponsor nu dit, kan die boel in Zeist niet opdoeken aub? Ik zeg dit als Ajacied. Ben blij dat we onder Frank 4 titels hebben gepakt, maar het lijkt me gewoon niet de geschikte kandidaat voor dit Oranje. We hebben vuur nodig bij tegenslagen, een gouden pik als je wil. In Louis we trust.

17 september 2020 om 00:34

ik zou zeggen Van Gaal of Van Marwijk, hij heeft toch de Finale gehaald, maar zelfs Mike de Boer de Stylist is een betere optie en zou een betere Bondscoach zijn dan Frank overal mislukt behalve bij Ajax de Boer

Dit is zowat de slechtste optie. Gefaald bij 3 clubs achter elkaar. Oke 4 keer kampioen met Ajax wat een mooie prestatie was, maar ook door een gebrek aan competitie. En het spel was niet om aan te gluren. Ongelofelijk dat ze voor hem kiezen.

Mits De boer het wordt kunnen we net zo goed Duitsland of Belgiã« gaan supporten guys, of je wilt weer het saaie 'tikkie breed,tikkie terug' verhaal zien bij Oranje, waar de Boer handelsmerk van is! Wat er gebeurde tegen het grote Italiã« gaat dan elke keer gebeuren; fysiek afgetroefd worden, op snelheid afgetroefd worden, en het enige wat Oranje dan tegenover kan zetten is het "heilige" balbezit...

17 september 2020 om 07:35

Heb je wel echt naar hem gekeken of is het lekker iedereen napraten en makkelijk scoren?

De boer wist met een erg slechte selectie zonder echte aankopen een team te smeden en geweldige resultaten te boeken. Dat het niet zo mooi was, komt door het gebrek aan kwaliteit van de spelers. Hij had geen Antony, onana, tadic etc tot zijn beschikking he..

Maar dat weet jij ook wel neem ik aan? Of heb je echt geen voetbal gevolgd?

Oh nee, foute boel. Laat me raden, hij gaat meteen Depay eruit werken want ja je moet niet denken dat je 't mannetje bent he. En dan daarna een Promes. Hey ja je moet naar mij luisteren want ik ben de baas. Pff dit is helemaal geen juiste keuze. Wat heeft Frank nou echt gepresteerd na leuk wat kampioenschappen met Ajax zonder enig tegenstand. Europees niets en bij zijn volgende clubs was het keer op keer een ramp. Zou dit een vreemde zet vinden maar de Knvb lijkt inmiddels wanhopig lijkt het, als dit waar is. Ze willen niet nog een afwijzing dus tsja.

17 september 2020 om 07:36

Zonder tegenstand? Met een slecht team, betere teams verslaan door goede tactiek en max uit een groep halen. Ja verschrikkelijk hoor, zo’n trainer die niet vooral zijn vriendjes opstelt, maar die het maximale resultaat haalt 😱

17 september 2020 om 09:51

70 punten en kampioen worden zegt alles. Daarnaast was het oersaai, weet je nog de ajacieden met de witte doekjes? Was tenenkrommend slecht die 4 jaar.

Wat mij betreft de meest rampzalige keuze. Ik krijg spontaan de rillingen als ik dat fletse voetbal van de Frank de boer herinner. Denk dat ik nog liever Henk fräser zou hebben.

17 september 2020 om 07:37

En hoe kwam het dat het voetbal flets was?
Door het beperkte materiaal waar de boer het maximale uithaalde misschien?

17 september 2020 om 09:53

Dus was het nogsteeds saai, waarom verdedig je hem hier steeds? Ben jij dit Ronald? Verschikkelijk gefaalde trainer, kan er beter mee stoppen.

17 september 2020 om 12:50

Ja maar het voetbal bij zijn drie clubs erna was ook slecht

Als er iemand is die deze team verder kan laten doorgroeien is Frank de boer. Is een trainer die een duidelijke visie heeft en is niet bang om alles op alles te zetten om dat te laten slagen. Daarbij heeft hij een kwalitatieve team om mee te werken. Aan de andere kan was het ook heel mooi geweest als Ceedorf de kans zal kunnen krijgen.

17 september 2020 om 00:31

zelfs Mike de Boer de Stylist zou een betere Bondscoach zijn dan frank de Boer

17 september 2020 om 07:38

Natuurlijk een reactie van jou puur om ff te provoceren. Maar kom dan met argumenten. Waarom een kapper het beter zou doen dan een trainer die 4 titels wint met de slechtste selectie in 50 jaar?

17 september 2020 om 09:55

Gebrek aan competitie, kijk voor de grap eens naar het aantal behaalde punten inndie seizoenen. Waarom ben je zo ondersteboven van hem? Zelfs ajacieden wouden van hem af, veel witte doekjes gezien die periode.

17 september 2020 om 00:43

Samson van Gert heeft nog meer visie dan de Boer.

Kunnen we dan niet beter zonder bondscoach doen dan.

Hmmm, hoe kan ik ervoor zorgen dat alles weer zoals eerst word en wat er de afgelopen jaren rond het Nederlands elftal is opgebouwd teniet wordt gedaan?

KNVB: Hold my beer.

Okeee, deze zag ik niet aankomen! Ik was blij met frank de boer als trainer van ajax toendertijd. Ondanks dat het spe bij vlagen niet om aan te gluren was, maar ja we hebben blijkbaar geen betere opties! Succes Nederlands elftal!

deze man is overal mislukt behalve bij Ajax, als hij Bondscoach word dan is dat echt een grote grap want dan zeg je eigenlijk als je overal mislukt en faalt dan kun je altijd nog Bondscoach van Nederland worden.kies alsjeblief voor een echte Trainer Van Gaal, Van Marwijk Frank Rijkaard allemaal betere opties

17 september 2020 om 00:13

Rijkaard wil niet meer terug in de voetballerij. Van gaal zit deze spelers groep niet op te wachten blijkbaar, en marwijk mmm ??

17 september 2020 om 00:20

Finale gehaald dat moet je niet vergeten. Van gaal zou geweldig zijn de spelers hebben het niet voor het zeggen maar de Knvb en de bondscoach de spelers horen Professionals te zijn ongeacht de bondscoach.

17 september 2020 om 00:39

En met wie in zijn staf heeft van Marwijk de finale gehaald? Van Marwijk gaf destijds aan dat Frank de Boer een belangrijke factor was.

17 september 2020 om 01:08

net zoals Schreuder een belangrijke Factor was voor Ten Hag die daarna faalde bij Hoffenheim toen hij de leiding had. dat is hetzelfde als de man die Tiger Woods zijn golfclubs aangaf nu Tiger Woods laten vervangen in de wedstrijd. dat je hebt gezien hoe het moet betekent niet dat je het ook kunt uitvoeren.

Middelmatige trainer die niet kan werken met grote namen, zou een ontzettende verspilling zijn van een goede generatie voetballers om deze man aan te stellen voor het Ek/wk.

17 september 2020 om 01:40

Uhm deze trainer heeft Eriksen, maar ook Vertonghen dat laatste stapje laten zetten wat nodig was om in het buitenland te slagen. Het is dezelfde man die koste wat kost schone wilde hebben terwijl heel Ajax het niets vond. Frank de boer wordt heel erg afgerekend op zijn buitenlandse avonturen en zijn laatste 2 seizoenen Ajax. Iedereen is vergeten dat de eerste andrrhalf/2 seizoenen er heel behoorlijk voetbal op de mat werd gelegd en hij voor de ommekeer zorgde bij Ajax. Zelfs tijdens de niet zo fluwelen revolutie zette hij zijn werk rustig voort en had dit nauwelijks invloed op het elftal. De kwaliteit van Frank ligt heel erg in het smeden van een elftal, tactische wonderen moet je niet verwachten. En laat juist het nl elftal nu vooral wel de kwaliteit hebben waar voor de eindtoernooien weer een vechtmachine van gesmeed moet worden. Daarnaast is Frank de Boer de coach die Babel wel gewoon aan de praat kreeg, als hem dat nou ook eens lukt bij Promes in het NL elftal hebben we misschien eens een volledige voorhoede ipv een halve.

Had dan Gio ofzo genomen. Met Frank De Boer haal je veel problemen in huis want die ligt binnen no time met de helft van zijn selectie overhoop

17 september 2020 om 08:21

Zelfs ik als Ajacied heb 10 keer liever van Bronckhorst als Frank de Boer. Ik moet mezelf steeds knijpen om te te checken of dit geen nachtmerrie is.

17 september 2020 om 12:53

Ja, ik snap je. Ik ga niet beweren dat Gio een of ander tactisch genie is maar dat is De Boer ook niet. Het voordeel wat Gio echter wel heeft is dat hij goed met spelers overweg kan op Kuyt en Boetius na misschien maar dat lag niet aan Gio imo. Frank De Boer is een stuk lastiger in de omgang

Laat dit niet waar zijn.. heeft niets gepresteerd de afgelopen jaren, overal weggestuurd.

Laat ik het zo zeggen, ik zou het best gek vinden want hij is niet bepaald succesvol geweest in zijn carriere, op die 2.5 eerste seizoenen na dan. Toch was iedereen altijd laaiend over zijn doen bij de ploegen van Bert van Marwijk. Frank blijft een bepaald figuur met een grote staat van dienst als speler, misschien dat hij het met een echt goede selectie wel kan doen. Ik blijf op Van Gaal of Bosz hopen. Aub geen Ten Cate.

Ja op zich: als we wederom met betonvoetbal vier titels op rij kunnen halen, hoor je mij niet klagen

17 september 2020 om 00:29

Eerste seizoen was best goed toch? Daarna leek Ajax te bezuinigen en alles op de jeugd te gooien. Met die betonkampioenschappen heeft hij de basis gelegd voor het huidige Ajax fortuin. Belangrijke periode voor de club was dat. Wel heel slecht voetbal op het laatst inderdaad.

17 september 2020 om 01:41

Waar Bosz te veel lef en durf had in het spel, had De Boer het te weinig. Ik hoop dat hij daarin nu iets verder is, maar onder Koeman was het al redelijk behoudend. Onder de De Boer die we kennen wordt het 80 procent balbezit en dan wat ingevingen van creatieve spelers. Dat is prima als we die jongens hebben, maar die hebben we nauwelijks. En dan ben ik dus bang voor het spel van De Boer in zijn laatste jaar/jaren: tikkie breed, tikkie terug en breien.

17 september 2020 om 12:56

Toch zou ik Bosz graag zien. Ja hij is misschien wat te aanvallend maar hij is wel onderscheidend. Frank De Boer is puur resultaat gericht maar de resultaten vielen na Ajax overal tegen en dan blijft er niks over want het voetbal is ook niet om aan te zien

Mooizo. Gauw aanstellen met een goeie, ervaren assistent. Misschien is Lodeweges wel gewoon een goeie assistent als hij dan niet de behoefte voelt om z'n stempel te drukken met zo'n rare opstelling met Wijnaldum als rechtsbuiten.

17 september 2020 om 00:21

Achja, Frank de Boer heeft voor langere tijd Schöne op rechtsbuiten gezet bij Ajax. In dat opzicht verschillen Lodeweges en De Boer blijkbaar niet al te veel. Ik hou m’n hart vast als dit daadwerkelijk wordt doorgezet.

17 september 2020 om 00:27

Da's waar ook ja. Maar was dit niet in de tijd dat ze geen fatsoenlijke rechtsbuiten hadden? Dat was toch in de tijd van Sana die nog geen pion voorbij kwam?

17 september 2020 om 10:58

Ja, de opties waren toen wel beperkt bij Ajax. Echter stond dit wel symbool voor De Boer als coach, alle keuzes gebaseerd op zoveel mogelijk balbezit en zekerheid. Weet nog dat er een statistiek na buiten kwam dat Ajax na de winterstop na enkele wedstrijden op plek 16 te vinden was met aantal schoten op doel...

Hoewel ik Frank een sympathieke man vind, hoef ik hem echt niet als bondscoach. Ik vind de bakker hier op de hoek ook een sympathieke man en die wil ik tenslotte ook niet als bondscoach. Frank is op bij Ajax na overal gigantisch door de mand gevallen. Nou is de Knvb wel vaker kampioen in domme keuzes maken, dus ik vrees het ergste. Gelukkig is het de Telegraaf die het meldt en die zitten er wel vaker naast, dus er is nog hoop.

Frank de Boer is een goede trainer voor een Nederlands team én het Nederlands elftal. Hij heeft gewoon de Nederlandse voetbalvisie en die jongens van NL elftal ook. In Amerika, Italië en Engeland is het voetbal heel anders dus die kennen geen Nederlandse “voetbalschool”. Het gaat prima passen, hij gaat ons verbazen

17 september 2020 om 00:28

En daarom liet hij Ajax zo slecht voetballen omdat hij de “Hollandse school” zo goed beheerst?

17 september 2020 om 00:32

Nee, Ajax had toen gewoon geen goede selectie, op het eerste seizoen na. Daarmee kon je echt niet vrolijk en aanvallend 433 spelen. Toch 3 extra kampioenschappen, da's gewoon knap. Als Ajacied heb je veel aan De Boer te danken, want daar ligt de basis van nu. Geen enkele coach had met zoveel (beperkte) jeugdspelers willen spelen anders dan een man met hart voor de club.

17 september 2020 om 09:59

Vertongen, eriksen en anderwereld waren slecht ja...

17 september 2020 om 12:03

Baabman, nee Sana en Kishna waren toppers.

Niet mijn eerste keus, maar als hij het toch wordt hoop ik dat hij geleerd heeft van zijn fouten en zijn peoples skills zijn verbeterd. LvG heeft dit ook pas later ontwikkeld. Dan heb ik nog wel goede hoop. Maar indien dat niet zo is, zie ik hem zo botsen met memphis.

Op basis van welke prestaties eigenlijk? Zou nieteens in de top 10 van de KNVB moeten voorkomen!

Ik zie het wel zitten in De Boer. Was in Oranje campagnes altijd een belangrijke factor, zozeer zelfs dat ie geblesseerd meeging toen voor de kleedkamer. Assistent onder Van Marwijk in 2010. Daarna eerste periode goed voetbal bij Ajax, totdat de selectie steeds verder afgeroomd werd. Eigenlijk ging het allemaal hosanna met zijn carrière tot dat punt. Daarna stelselmatig teleurgesteld. Slechte keuzes gemaakt ook. Maar Frank weet wel wat met trots voor Oranje spelen is en kent het Nederlands voetbal als geen ander. Hopelijk Gullit als assistent voor de arm over de schouder. Frank geeft die schop onder de kont wel. Hij is een icoon van het Nederlands elftal en heeft daarin nog nooit teleurgesteld.

17 september 2020 om 09:44

Nog nooit teleurgesteld? Ik kan me nog een aantal penalty's herinneren...

Je hebt zoveel ervaren toptrainers beschikbaar en dan ga je voor de Boer die behalve bij Ajax nergens gepresteerd heeft. Knvb maakt zich weer belachelijk. Wat een schande voor het Nederlands voetbal.

17 september 2020 om 00:24

Zo veel? Wie nog meer naast van Gaal en van marwijk die ook vrij zijn?

Geen van Gaal dus, das jammer. Maar gelukkig ook geen ten Cate. Ben blij dat ze de oren niet laten hangen naar de buitenwacht.

De spelers willen ten Cate,ze gaan de fout in met de boer want hij bakt er geen moer van

17 september 2020 om 00:39

Ik twijfel of ten Cate zelf wel wilt op dit punt. Ik schat de knvb namelijk niet zo dom en of arrogant in , dat zij niet naar de spelers luisteren. Dat zou een aardige frictie opleveren denk ik.

Tja, ik begrijp het wel. Ten eerste zit de spelersgroep niet op van gaal te testen, ten tweede kun je dan lekker de huidige staf behouden en z’n ding laten doen met een boegbeeld ervoor (zoals werd aangekaart in Rondo). Van Gaal gaat de hele boel weer op de schop gooien, daar is geen behoefte aan. Al had ik dan wel weer liever van Bronckhorst gezien dan de boer.

Niks geleerd van Danny Blind als bondscoach, lijkt me niet echt de ideale keus voor het NL elftal.

Prachtige voetballer geweest maar dramatische coach. Liet Ajax erg verdedigend voetballen en laten we het over zijn buitenlands avontuur maar niet hebben.

De trainer waar niemand op zit te wachten. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Veel mensen waren blij met de 2de aanstelling van de ervaren Hiddink en kijk hoe het hem verging. Frankie kon wel eens verassen.

17 september 2020 om 00:38

Ja precies. Met Gullit erbij zie ik het wel wat worden.. Frank zit te dicht op zijn teams denk ik, een beetje a la van Gaal. Puur gevoel trouwens en wat ik van hem zie als persoon.

Heel Ajax wordt geselecteerd in oranje, mijn hemel zeg hoe kun je bij een Frank de Boer uit komen? In Nederland kon hij door triestigheid van de rest paar keer kampioen worden, maar daarna heeft hij het nergens laten zien. En niet te vergeten dat het Ajax onder de Boer het slechtste voetbal in eeuwen heeft gespeeld. Snel het EK maar vergeten en hopen dat de spelers die in het buitenland zitten zich gaan ontwikkelen voor het WK.

17 september 2020 om 01:48

Ff serieus heel Ajax? De spelers die hij zou kunnen selecteren zijn Blind, Schuurs, Gravenberch, Promes, Lang, Ekkelenkamp en Rensch. Nou Blind en Promes zitten er al tijden bij. Schuurs zit er alleen bij gebrek aan beter. Lang zou terecht geselecteerd worden als hij zo doorgaat bij Jong Oranje en wat meer minuten maakt bij Ajax en de rest wordt echt niet geselecteerd.

17 september 2020 om 05:07

Ekkelenkamp in oranje... Rensch? Wie is dat? Tja dat zou nog belachelijker zijn dan Frank de Boer als bondscoach.

17 september 2020 om 07:35

@ninjakai,
Overdrijven is ook een vak.
Denk dat Blind blij moet zijn als hij straks überhaupt geselecteerd word, door zijn vriend de Boer. Ake is op dit moment een betere optie.

Daarbij Lang in Oranje??!!!!!!!! Dit is echt lachwekkend, dat vervelende kwalbakkie, nee by far nog niet toe aan Oranje!
Gravenberch loopt nog te veel met de bal, goede voetballer, maar echt nog niet goed genoeg.
Ekkelenkamp en Rensch, hebben die überhaupt al een paar wedstrijden achter elkaar in de Eredivisie gevoetbald?

Promes, die kunnen ze beter ook niet selecteren, als hij speelt doet hij dat zo matig in Oranje

Frank de Boer en Memphis wekken zo te lezen vergelijkbare gevoelens op bij de leden 😂.

On: Waar is de knvb mee bezig? Probeer dan op z’n minst iemand te strikken, die nog moeite doet om attractief voetbal te spelen...

Als we dit spelletje maar blijven spslen met lodewegens erachter en de boer kan een prima coach zijn laat het hem blijken in zijn laatste kans !

Op basis waarvan moet de Boer nu ineens de bondscoach worden. Hebben ze bij de Knvb geen beeld van hoe slecht de Boer de afgelopen jaren wel niet heeft gepresteerd in het buitenland. Het lijkt wel of ze maar wat aan het doen zijn bij de Knvb.

Dat er nog steeds mensen zijn die in Frank geloven, heeft bij Ajax een paar kampioenschappen gewonnen uit pure armoede van de eredivisie. Werd keer op keer kampioen omdat de rest van de concurrenten het liet afweten en nog slechter waren dan Ajax. Heeft nooit meer punten gehaald dan het aantal punten waarmee Jol 2e werd. Is verder bij elke club keihard gefaald.

17 september 2020 om 00:36

Dat vind ik wel iets te makkelijk gezegd. Maar goed, dat is jou waarheid/mening natuurlijk! Ik denk dat hij vooral in het buitenland gewoon geen goede klik had met de teams. Misschien zichzelf iets te overschat en wellicht dat teams niet aan zijn werk konden wennen. Ik denk ook dat de Boet er te dicht op zit. Maar dat zal nu wel meevallen omdat ze maar een paar keer bij elkaar komen uiteraard.

17 september 2020 om 00:57

Van Gaal zal het denk ik niet worden als de spelers geen trek in hem hebben dan gaat dat alleen gezeik opleveren als ze hem wel aanstellen. Ten Cate wat heeft hij dan op zn cv staan wat zo indrukwekkend is? Assistent trainer bij Barca. Ik hoorde hem laatst bij Rondo erover praten alsof ie zelf de hoofdtrainer daar was en Rijkaard zn assistent. Frank de Boer is ook niet mijn eerste keus maar heeft wel 112 interlands achter zn naam staan. Zal dus vast wel iets weten wat er allemaal bij komt kijken. Heeft met Ajax saai voetbal gespeeld so what. Zn eerste klus als hoofdtrainer met een matig elftal. Ik zou een tandem De Boer en Gio wel eens willen zien als dat een optie is.

17 september 2020 om 06:24

De boer is een fan van van gaal. Als er iemand bovenop zit is Frank het wel.zowat heel Nederland is hier tegen en de spelers gaan hier ook niet blij mee zijn. En matig elftal? Volgens mij waren de spelers van Cambuur nog matiger en die konden wel leuk voetbal spelen. Het gaat er niet om of je topspelers hebt....de manier van spelen gaat het om. Je kan prima leuk voetbal spelen met mindere spelers en Frank zijn speelwijze is gewoon traag, saai en gewoon helemaal k * t. En hoevaak moeten de oud spelers van barca nog verklappen dat ten cate eigenlijk de grote man was daar. Dat is een publiek geheim. Rijkaard was voor de bühne de hoofdcoach maar ten cate trok aan alle touwtjes achter de schermen.

17 september 2020 om 09:54

Dat je een keer gelukt hebt kan, maar 4 keer achter elkaar kampioen worden met een heel matig elftal is gewoon een wereldprestatie en geen toeval of geluk meer. Zat een hoop slecht voetbal bij, maar ook zeker wel een paar prima potten.

De televaag zegt het. Die hebben vaker bewezen niet altijd even accuraat met hun berichtgeving te zijn.
Maar de Boer zou het best weleens aan de praat kunnen krijgen. Hij moet zelf toch ook wel enigszins tot de conclusie zijn gekomen dat niet alles wat hij wilt invoeren of wilt wijzigen altijd even goed is geweest bij zijn buitenlandse avonturen.
Toch hoopte ik dat ze voor Gullit hadden gegaan. Dit team heeft geen trainer nodig die er heel dicht op zit, maar de teugels iets losser laat. Gullit zou hiervoor top zijn geweest! Misschien Gullit en de Boer samen..?

17 september 2020 om 07:27

@fiish010,

Frank de Boer dit aan de praat krijgen?!
Denk niet dat het hem lukt, gezien zijn laatste buitenlandse avonturen.

Is te direct en speelt een voetbal, nou dan val je zowat dood neer van, het leuke aantrekkelijke voetbal kunnen we met hem wel vergeten.

Dit meen je toch niet?! Wordt weer genieten van sprankelend voetbal, tikkie takkie, tikkie terug, tikkie breed en aanvallend voetbal. Deze man heeft al jaren niks meer gepresteerd. En dat is nou juist wat de zacht gekookte eitjes van de knvb willen.

Had Wenger niet gesolliciteerd voor deze functie..? Toch ook zeker wel een interessante optie!

17 september 2020 om 01:00

Wenger lijkt me ook geen verkeerde.

17 september 2020 om 01:08

Nee hij had alles helaas ontkent

Bert van markwijk was de logische 3de. Dan toch voor frank is eenngroot risco

Dan nog liever iets geks doen en voor Arne Slot gaan. Ja tuurlijk nog te onbewezen, maar liever een kans op een mogelijke bullseye, dan naar dat anti voetbal van Frank te moeten gluren de komende jaren. Wat heeft die mijn plezier om naar Ajax te kijken uit mij gezogen toendertijd. Ik word er gewoon weer misselijk van als ik eraan terugdenk. Eerst slaat de Knvb al een flater met de benoeming van Blind en nu dit weer. Dom en zwak leiderschap maakt gewoon je voetbal kapot.

17 september 2020 om 09:31

Kijk, Blind was geen succes. Daarentegen had Blind ook helemaal geen buitenlandse ervaring. Dat heeft Frank wel. Het is geen succes geweest, maar hij heeft wel ervaring opgedaan. Hij hoeft niet te dealen met een cultuurverandering qua speelwijze. Hij hoeft alleen maar de juiste poppetjes te selecteren en deze aan het spelen te krijgen.

Werkt de KNVB mee aan een grap van Bananasplit ofzo. In dat geval is het wel een hele slechte grap

Slim, altijd goed om in contactte staan. Kan over drie jaar een prima kandidaar zijn. Nu niet.

R.I.P het Nederlands elftal, daar gaan onze kansen.

Ik zag liever iemand als van bronkhorst die toch altijd stabiel wist te presteren of anders een wim jonk, andries jonker? Arne slot zou ook een goed bondscoach kunnen zijn alleen heeft hij niet de reputatie. Ik zie eerlijk gezegd ook wel liever van bommel of cocu als bondscoach dan frank de boer. Die moet eerst eens ff opnieuw succes boeken om in aanmerking te komen.

Doe het niet! Straks wordt het doodsaai rondtikken. Balletje breedt balletje terug. Een corner gaat direct terug naar eigen keeper. Vervolgens 3-0 verliezen, maar wel 70-80% balbezit, waarnaar Frank de Boer zegt: "Wij hebben de wedstrijd gedomineerd" 😉

En ja hoor daar heb je het al. Ze kunnen geen geschikte kandidaat vinden dus dan maar Frank de boer. Lekker makkelijk allemaal weer. Niet te geloven zeg. Al het werk van Koeman wordt zo de prullenbak in gegooid. Ik ga geen oranje meer kijken als Frank trainer wordt. Dan kijk ik liever naar een stel schildpadden die een bal heen en weer tikken. Daar zit meer tempo in dan zijn voetbal.

Waardeloos dit! Enige reden dat Frank de Boer een optie is, is zijn verleden als speler. Als trainer keer op keer keihard gefaald. Een schaamteloze lobby van zijn broer en Sneijder die totaal niet serieus genomen word en hopla: daar is ie. Frank de Boer als bondscoach van een van de meest talentvolle internationale selecties.Het is onvoorstelbaar, het zet direct ook vraagtekens bij de TD van KNVB want dit is echt geen richting die je op wil. Snap best dat er niet veel smaken zijn...Wat ik onbegrijpelijk vind is dat Giovanni van Bronkhorst tot op heden vrijwel niet of nauwelijks genoemd is als opvolger. Met wat hulp van Dickie is ie destijds kampioen geworden van Nederland met Feyenoord. Tevens was hij captain van het Nederlands elftal in 2010 (een team dat in 2012 zonder hem de groepsfase niet door kwam!) en volgde hij Koeman met succes op bij Feyenoord. Een rustige evenwichtige man, met wat hulp van een Advocaat de man voor de job.Frank de Boer is een Danny Blind 2.0, iemand die een dergelijke positie niet verdiend.Mocht Frank trainer worden, dan kijk ik (net als in periode Blind/Hiddink) geen enkele wedstrijd oranje meer. Tot ie eruit gekegeld word, samen met technische staf oranje.

17 september 2020 om 09:43

Dat is dus gewoon feitelijk niet waar, hij is 4 keer kampioen geworden als trainer met Ajax. Frank de Boer is een leidende speler geweest als voetballer dus dat argument gaat ook niet op, bovendien heeft hij heel Ajax omhoog geholpen. Mijn inziens is het gewoon pure afgunst richting Ajax en daarmee Frank, Van Bronckhorst zou ik ook een prima kandidaat vinden overigens maar het is mij om het even.

Jezus... Dat zou niet best zijn, zeg.... De ambities van de knvb kunnen ook meteen de prullenbak weer in als dit waar is

In mijn ogen is Frank de allerslechtste keuze. Dan had ik nog liever Cocu of Gio gezien (en daar word ik ook niet blij van). Aan de andere kant moeten we gewoon voor hem klappen als hij de baan aanneemt. Beginnen met gezeur, gezeik en geen vertrouwen zal Frons de Boer niet helpen.

In mijn ogen is Frank de allerslechtste keuze. Dan had ik nog liever Cocu of Gio gezien (en daar word ik ook niet blij van). Aan de andere kant moeten we gewoon voor hem klappen als hij de baan aanneemt. Beginnen met gezeur, gezeik en geen vertrouwen zal Frons de Boer niet helpen.

Oranje speelt 3 duels in 1 week??? Zijn ze gek bij de knvb en uefa. We zitten in een seizoen zonder voorbereiding dat anderhalve maand later is begonnen dan normaal en eerder eindigt door het ek. De roofbouw op die gasten is extreem.

Frank de Boer, lekker lachwekkend dit weer!
Overal in het Buitenland bij de grote Big Jobs mislukt en zelfs ontslagen in Amerika, en dat moet de bondscoach worden...
Gaat weer een dramatische periode worden voor het Nederlands Elftal.

Echt ongelofelijk, er lopen zoveel betere trainers rond en wie word het... Frank de Boer😂😂😂

17 september 2020 om 09:45

Koeman mislukte ook bij Valencia onder andere, net als Koeman eveneens succes gekend met bv. Ajax. Frank de Boer heeft successen gehad, kent het spel goed, was als speler al een prima tacticus en ook een leider.

17 september 2020 om 10:32

Wil je hetzlefde spel als onder ajax? Dat was alles behalve tactisch, verschikkelijk saai.

17 september 2020 om 10:34

@lausho,

Noem 1 buitenlandse club waar de Boer niet ontslagen is...
Gaat niet lukken, bij Koeman was dat anders.
Koeman is er inderdaad bij Valencia uitgeschopt, maar heeft daarna bij Feyenoord bewezen een topcoach te zijn, niet voor niks noemde van Gaal hem als zijn gewilde opvolger.
Koeman heeft het bij Southampton meer dan naar behoren gedaan.
Koeman ging naar Everton, dat ging in het begin ook goed, maar ooit is de chemie op. Koeman had dus in het buitenland bewezen een goede coach te zijn, in een daadwerkelijke topcompetitie.

Frank de Boer daarentegen heeft bij Inter laten zien, niet om te kunnen gaan met grote vedettes, spelers die wedstrijden winnen of verliezen van hun coach.
Toen Crystal Palace, ook niet het beste avontuur.
Het enige beetje succes had hij dan in Amerika, waar hij desondanks ook weer ontslagen werd.

Nee de Boer is ook echt de coach die Nederland naar prijzen leid... Geef mij Peter Bosz maar.

17 september 2020 om 10:40

Koeman mislukte bij Valencia en AZ en toen leek het ook een beetje over wat betreft een topcarrière. Dat klopt. Die is toen echt bij zichzelf ten rade moeten gaan. Juist dát heeft hem tot een betere coach gemaakt en toen hij dat eenmaal had bewezen was hij geschikt voor Oranje. De Boer heeft nog niet bewezen dat al die tegenslagen hem beter hebben gemaakt.

Dit wordt weer opnieuw het Danny Blind verhaal. Alles wat weer een beetje is opgebouwd wordt compleet weer afgebroken. Bedankt KNVB!

Nou, lekker wakker worden zo. Nog erger dan de nachtmerrie van vannacht. Verheugde we ons op het EK, is nu gelijk over.

Nee, nee en nog eens nee. Totaal ongeschikt voor deze job. Alsjeblieft niet. Het Nederlands elftal was eindelijk weer leuk om te kijken onder Koeman. Met Frank aan het roer gaan we weer terug naar het Blind tijdperk, verschrikkelijk. Waarom niet gewoon eens over de landgrenzen heen kijken? Die jongens spelen zelf ook allemaal internationaal. Ik vond Wenger helemaal geen verkeerde optie.

De Boer als coach; zulke mooie voetballers en toch een verloren generatie... zucht... ik denk dat De Boer begint met een flinke achterstand in krediet in Nederland.

17 september 2020 om 10:34

inderdaad, een beetje zoals riduan thagi minister van justitie maken.

Deze van Gaal kloon kan alleen mompelen of schreeuwen. Normaal converseren is niet aan deze man besteed. Totaal ongeschikt als trainer, dat is inmiddels wel gebleken.

Prima keuze. Mensen kijken tegenwoordig alleen naar hetgeen je als laatste hebt gepresteerd. Hij is bij Ajax 4x achter elkaar kampioen geworden met een minimaal transferbudget. Hij had geen Tadic, hij had geen Ziyech. Hij had heel even Suarez. Tactisch is hij echt wel sterk, bloedfanatiek ook. Prima keuze.

17 september 2020 om 10:42

hij had wel eriksen, vertongen, anderweireld, anita, van der wiel en silva.

17 september 2020 om 12:22

Wat heeft ie hierna gepresteerd dan??? Jij ligt zeker te slapen onder een rots de afgelopen jaren

17 september 2020 om 13:05

Dat is toch niet zo raar. Als ik 10 jaar geleden een bedrijf goed gerunt heb en daarna drie keer op rij failliet ben gegaan met andere bedrijven dan zal er ook niet veel vertrouwen meer in me zijn

Wat zou de criteria van de Knvb zijn voor een nieuwe trainer als ze uitkomen bij Frank de Boer??onbegrijpelijk zal dit zijn mocht dit waar zijn.

Is het zo mager in de Nederlandse trainerswereld dat de KnvB bij De Boer uitkomt?

Ihattaren kom maar naar marokko. Frank kan niet met marokkanen overweg.

17 september 2020 om 10:43

Ihattaren is ook meer nederlander dan Marrokaan.

Als het zo wordt dan is de Knvb niet bang en Frank de Boer ook niet. Laatse jaren niet goed gedaan bij Ajax wel. Maar onder de Ajax fans niet alom geliefd, het is een Ajacied, dus dan die ook bij de andere fans niet geliefd. Heel lastig voor de Knvb, andere keuzes willen niet dus dan wordt het heel moeilijk. Koeman heeft Oranje in de steek gelaten. Er kwam weer eens een trein voorbij. Die waardeloze man hoeft het van mij in iieder geval nooit meer te worden.

17 september 2020 om 10:38

Willem,
Koeman, Oranje in de steek gelaten...
Koeman kon al 2x eerder mee met de trein naar Barcelona, maar deed dat niet. Om de reden het EK2020 te spelen, maar nu dat niet doorgaat, snap ik zijn keuze wel, wie zegt dat het EK volgend jaar namelijk wel door gaat?
En voor de 3e keer komt Barca langs, hier had de KNVB gewoon veel eerder op in moeten spelen.

17 september 2020 om 11:39

Moet je niet 2 maanden daarvoor zeggen dat je bij Oranje blijft. Dit is een stramien bij Koeman, hij heeft het al bij verschillende clubs geflikt. Zomaar weggaan omdat het ergens ander beter is. Een beroepsopportunist.

17 september 2020 om 13:07

Koeman hoeft zich nergens schuldig over te voelen. Eerder werd hij op het laaste moment gepasseerd voor Hiddink en Blind door de KNVB en toch heeft hij later Oranje uit de brand geholpen

Als van Gaal niet de gewenste coach is, ga dan toch gewoon een keer voor een buitenlandse coach. Frank de Boer heeft het aanpassingsvermogen van een goudvis. Die kijkt niet hoe hij het beste uit de selectie kan halen, maar met welke 11 hij het beste zijn spel kan spelen. Met hem als bondscoach hoeft je komend seizoen ook geen voetbal te kijken, dan bespaar je jezelf een paar tranen.

17 september 2020 om 09:04

Ik zou het wel triest vinden als we niet eens een geschikte Nederlandse coach kunnen vinden en bij een buitenlander uitkomen. Dat gaat me toch iets te ver. Dat oranje is toch ook een soort nationaal gevoel. Daar hoort een Nederlander bij, niet een Duister of een Italiaan.

17 september 2020 om 09:09

Wat is dat nou voor bekrompen gedachte, genoeg voorbeelden gezien van buitenlandse coaches die goed hebben gepresteerd.

17 september 2020 om 09:35

Ik zie ook liever een Nederlandse bondscoach als uithangbord voor oranje. Maar alle goede tot redelijke Nederlandse coaches zijn al coach op clubniveau. Als van Gaal dan niet de gewenste coach is, dan zie ik liever een buitenlander dan C-garnituur als Frank de Boer.

17 september 2020 om 09:37

Een buitenlandse coach zou het in mijn ogen prima kunnen doen bij Oranje, echter vind ik ook dat er een Nederlandse coach hoort te staan bij Oranje. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor andere landen. Het is een nationaal team, dus moet je in mijn ogen ook iemand aanstellen uit het land zelf.

Ik vond (als PSV-fan) het altijd erg vervelend hoe Frank de Boer bij Ajax steeds uit een matige selectie een maximaal resultaat kon halen. En dat jaren op rij. Het is niet zo dat hij er helemaal niks van kan. Hij zal de laatste jaren toch ook bijgeleerd hebben lijkt me. Bij veel alternatieven heb ik ook mijn twijfels. De naam van Bosz werd vaker genoemd, maar die speelt kamikazevoetbal. Leuk om te kijken, totdat je een keer met 5-0 wordt weggecounterd.

Toch wel gênant als de KNVB gaat voor een kandidaat waar zelfs Ajax supporters geen goede herinneringen aan hebben beleefd. Zelfs met zijn kampioenschappen klaagde iedereen steen en been over het saaie voetbal.

nee aan een hele goede coach die goed met het team kan opschieten maar vlak voordat het ek/wk begint kiest voor zijn eigen succes terwijl hij met zijn volle verstand heeft getekend om de klus af te maken , daar heb je wat aan !

In eerste instantie dacht ik; oh nee, het zal toch niet. Hij heeft na Ajax weinig gepresteerd en we moeten ook eerlijk zijn ongelukkige keuzes gemaakt. Heeft bij Inter en Crystal Palace niet de tijd gekregen om iets op te zetten. Met name bij Crystal Palace is hij ook genaaid, aangezien de plannen kort na zijn aanstelling omgegooid werden. Wat verder wel opvallend is dat Oranje na het vertrek van De Boer als assistent van Van Marwijk plots erg stroef ging draaien en vervolgens compleet instorte. Bij Ajax heeft hij met weinig middelen wel het maximale eruit weten te halen, maar in dit tijd was de eredivise met alle respect ook echt een micky mouse competitie. Het niveau was die jaren dramatisch laag. Ik had liever Van Gaal gezien, maar mocht De Boer aangesteld worden dan moeten we hem ook een eerlijke kans geven. Het probleem is echter dat dit Oranje redelijk staat en hij bij mindere resultaten natuurlijk direct flinke kritiek zal ontvangen en een roep om zijn vertrek snel zal volgen.

17 september 2020 om 10:00

@redondono5eens, hij deed het in de CL overigens ook niet zo slecht met heel matig materiaal. Het mag een godswonder heten dat hij een groep met Real, Dortmund en City heeft overleefd. Ik denk dat hij door zijn buitenlandse avonturen wel rijper is geworden, hij was wel erg gewend aan de NL en Ajax cultuur/speelstijl. Die druk om te presteren is hij vanuit Ajax wel gewend, juist daarom een prima keuze. Denk wel dat een Gullit als assistent om een brug te slaan naar jongens als Depay veel toe zal voegen.

17 september 2020 om 11:32

bij Gullit heb ik geen goed gevoel. Prima gast bij een tafel programma. Bij Chelsea heeft hij het leuk gedaan als speler/coach, maar voor de rest heeft hij niks indrukwekkend gedaan. Ik zou het liefst zien dat iemand van dezelfde generatie als De Boer dan als assistent wordt aangesteld. Waarom niet Davids als assistent?

Zou een uitstekende keuze zijn in combinatie met een assistent die de spelers tevreden kan houden. De boer is net als van Gaal en meer ten opzichte van Koeman van de strakke lijntjes een van Dijk of Frenkie de Jong zie ik daar weinig problemen mee hebben. Depay en Promes zouden daar nog wel eens moeite mee kunnen hebben, maar zouden er ook van kunnen profiteren. Ruud Gullit zou bijvoorbeeld prima zijn.

Genoeg met die vriendjespolitiek daar bij de KNVB, beste man heeft de laatste 5 (?) jaar niks laten zien. In z'n tijd bij Ajax was het spel ook niet om aan te zien, waarschijnlijk de enige periode dat ik gewoon geen zin meer had om een wedstrijd van ajax te zien; al had hij daar wel resultaat.

Misschien eens tijd om ook eens een buitenlandse coach te overwegen als dit de enige Nederlandse optie is.

Dit zou echt een waardeloos besluit zijn.onze spelersgroep floreert op inspiratie, organisatie en fun. Koeman, met zijn rijke trainersverleden en persoonlijkheid scoort op alle drie hoog en dat blijkt te werken.de Boer scoort op alle drie laag (enkel wanneer je hem als speler bekijkt is dat anders), ik denk dat dit echt een fiasco zou worden. Veel liever een buitenlandse trainer zoals Wenger of een oude rot zoals Van Marwijk of Van Gaal dan een De Boer die bij 3 clubs achter elkaar ontslagen is, een duidelijk gebrek heeft aan flexibele leiderschapskwaliteiten en het strategisch coachingsniveau heeft van een pinda.

Pff..Hoorde Frank de Boer laatst weer op tv, en dan is het tenenkrommend hoe dom hij is en praat. Geen boegbeeld voor onze nationale trots.Het voetbal zal ook zeker niet sprankelend zijn. De Boer is altijd erg gecharmeerd geweest van een type als Veltman, dus die kneus zal ongetwijfeld regelmatig bij de selectie zitten.Ik had Frank de Boer wel een ideale assistent gevonden, naast een ervaren goede coach.

Neeee,ik heb veel liever Ten Cate!dit is gewoon lachwekkend.....

Hoe is dit mogelijk, succesvol bij Ajax met treurig troosteloos balletje breed voetbal. Daarna ontslagen Bij drie clubs . Dit kan niet waar zijn

Ik kan me oprecht geen slechtere kandidaat voorstellen. Naja, niet een uit de voetballerij iig. Los van zijn prestaties bij verschillende clubs, kan hij gewoon niet met mensen omgaan. En dat is voor een bondscoach vrij belangrijk. Hij is de stereotype koppige Nederlander die even komt uitleggen hoe het hoort.

Wat zonde zeg. Oranje onder Koeman was weer de moeite waard om te kijken, maar nu zetten we 3 stappen terug..

Ach ja, natuurlijk, Frank de Boer....een Ajacied, we konden er op wachten!
Dat wordt vechten voor Virgil van Dijk en Stefan de Vrij om een basisplaats te bemachtigen naast Veltman!

Echt ongelofelijk hoe mensen de Boer gaan afkraken om zijn 4 behaalde titels bij Ajax. Prima als je hem geen goede coach vind met kut voetbal. Maar het is een godswonder dat hij met het allerslechtste Ajax ooit zo vaak kampioen is geworden. Daar viel geen mooi voetbal mee te spelen.

Maar de mensen lijken te vergeten welke spelers toen op het veld stonden omdat we nu weer verwend worden met kwaliteit.

17 september 2020 om 11:11

Daar heb je gelijk in hoor, maar hij komt echt in alles tekort om bondscoach te zijn. Hij mist simpelweg de autoriteit die iemand als Koeman wel heeft. Zet Ten Cate en Gullit voor de groep, dat lijkt mij een gouden duo

Incapabel en respectloos deze bond als ze hem gaan aanstellen als bondscoach.. 🤦🏿‍♂️

KNRB, de R van rugby team zeker. Bij rugby is het verplicht de bal achteruit te spelen wat dat betreft is Frank de Boer wel een geschikt kandidaat ervoor. Is master in tikkie terug spelen.

Als Ajacied ben ik geen voorstander van deze keuze. Wat mij betreft moeten we een coach hebben die echt gezag uitstraat (maar niet zoals Van Gaal), charisma heeft en die bovenal een zogenaamde peoplesmanager is. Allemaal kenmerken die bij De Boer ontbreken. Daar gaan we helaas de oorlog niet mee winnen. Ik snap de Knvb ook niet. Bel nu gewoon eens met Ten Cate en Gullit. Vraag wat hun ideen zijn, hoe zij de toekomst zien. Alle bovengenoemde eigenschappen bezit dit duo juist wel. Hoe lullig het ook klinkt, maar alleen la vanwege de stem van Frank de Boer (die is erger dan bij zijn broer) gaan veel internationals hem niet serieus nemen. Daar kan je van alles van vinden, maar helaas is het wel de realiteit.

Hoop echt dat dit niet doorgaat.

Goed plan en gelijk Danny Blind als assistent nemen en beide aanstellen voor het leven. Dan ga ik Belgie of Duitsland supporteren.

Hoe stom kan je zijn als KNVB zijnde..wat een idioten zeg. Frank heeft werkelijk waar niks bewezen en kan niet met vedette's omgaan. Met Ajax 4 x kampioen worden kan ik ook wel..hierna nooit meer ergens wat laten zien.

Niet best. Bondcoach zou een uitverkiezing moeten zijn op basis van zeer goede prestaties als trainer. Dat kunnen we van Frank de Boer helaas niet zeggen. Nu 3 keer op rij mislukt. Waarom geen buitenlandse trainer als de Nederlandse niet beschikbaar zijn?

Ik zie geen ideale kandidaat als opvolger van Ronald Koeman, waardoor je mijn inziens altijd een vervanger krijgt waar mitsen en maren aan kleven. Daarop is Frank de Boer geen uitzondering. Ik denk dan ook dat we hem maar een kans moeten geven bij gebrek aan veel betere opties. En dan zien we daarna wel of we hem moeten afbranden of complimenteren met de prestaties van Oranje.

Dan liever Dick Advocaat met een dubbel functie

Nee! Mijn God! Doe het niet! Dan nog liever Lodeweges!

Als FdB bondscoach zou worden is dat het bewijs dat de selectie procedure volkomen gefaald heeft. Niet alleen is hij 5e of 6e keuze maar als alle kandidaten hiervoor afzeggen doe je iets fout in je voorwerk of communicatie. En als je als knvb met de 5e keus genoegen neemt zegt dat ook iets over hoe de knvb het nederlands elftal ziet.
Ieder normaal magement zou de strategie heroverwegen en de procedure opnieuw opstarten.

Tuurlijk de boer is niet de ideale kandidaat. In 2010 was hij wel de assistent en wat waren er toen dicht bij. Tuurlijk op club niveau heeft hij naast ajax niet veel gepresteerd maar het is wel iemand die goed kan met van gaal en Koeman hij zal niet enkel alleen met zijn eigen visie gaan werken. Denk dat we ook af moeten van de gedachte mooi voetbal. In geschiedenis boeken sta je enkel en alleen met prijzen. Al spelen we op het ek enkel alleen maar anti voetbal en winnen het ek wel is iedereen blij.

Dat wordt dan geen Europees kampioen en mislopen kwalificatie van het WK...KNVB heeft duidelijk geen ambities...gaan we maar de Duitse vlag kopen....

Wat een armoede! Na Ajax bij elke club met pek en veren weggejaagd. Dat was het dan weer.
VAN GAAL!!!! Hoe moeilijk kan het zijn. De spelers moeten gewoon hun bek houden en uitvoeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren