Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Erotiekfirma inzet van felle strijd tussen FC Emmen en de KNVB

Laatste update:

Er is grote irritatie bij de leiding van FC Emmen richting de KNVB, zo meldt Voetbal International woensdag. De club wil EasyToys, een bedrijf dat seksartikelen verkoopt, als nieuwe hoofdsponsor aantrekken, zo kwam vorige week al naar buiten. De deal zou FC Emmen een half miljoen euro per jaar opleveren, maar voorlopig is er geen medewerking van de KNVB voor deze plannen.

De KNVB is niet enthousiast over het voornemen van FC Emmen om in zee te gaan met de firma uit Veendam. Men zette zelfs een streep door de officiële presentatie van EasyToys als nieuwe hoofdsponsor, omdat de producent van seksspeeltjes niet voldoet aan de richtlijnen die de KNVB hanteert wat betreft sponsoring. De Nederlandse voetbalbond wil verder geen reactie geven op het hele gebeuren. De zaak wordt overigens wél bekeken door een speciale commissie, zo meldt Voetbal International op basis van enkele bronnen.

Artikel 3 uit het sponsorreglement van de KNVB lijkt cruciaal te zijn omtrent de besluitvorming. 'De uit hoofde van sponsoring door de club te leveren of te ontvangen tegenprestatie mag niet in strijd zijn met enige wet, de openbare orde of de goede zeden of met de Nederlandse Reclame Code, dan wel met de goede smaak of het fatsoen en evenmin met de statuten en reglementen van de KNVB of met besluiten van het bestuur betaald voetbal', zo klinkt het. Het is nog niet bekend wanneer de KNVB met een definitief besluit aanklopt bij FC Emmen.

Bij FC Emmen groeit ondertussen de irritatie, zeker omdat de naam van de beoogde nieuwe sponsor al een week op straat ligt. Vanwege het ingrijpen van de KNVB speelde het elftal van trainer Dick Lukkien afgelopen zondag met blanco shirts tegen VVV-Venlo (3-5), wat intern ook voor onvrede zorgde. Daarnaast vreest men voor de gevolgen op financieel gebied in deze toch al lastige coronatijden. Het bestuur van FC Emmen wil verder niet inhoudelijk reageren, omdat de clubleiding vreest dat EasyToys zich vanwege alle ophef helemaal terugtrekt als sponsor.

Opmerkelijk is het feit dat EDC, het moederbedrijf van EasyToys, al voor een langere periode is verbonden aan FC Groningen. Bestuursleden van de Trots van het Noorden waren nog niet zolang geleden op werkbezoek bij het bedrijf. Voetbal International voegt toe dat na afloop van het bezoek 'een goed gevulde EasyToys goodybag op hen stond te wachten'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Typisch hypocriete KNVB weer. Nee we mogen wel banken op shirts, die investeren in allerlei ellende over de hele wereld en ons ook nog eens oplichten, maar nee. Seksspeeltjes dat is pas écht erg.

16 september 2020 om 14:37

Nee het is typisch nls dat er uberhaupt een debat ontstaat. Het is natuurlijk onbegrijpelijk dat veel mensen het gewoon oke vinden om 18+ sponsor op shirts van een eredivisie club te zetten en tegelijkertijd hopen dat zoveel mogelijk kinderen (dus onder 18) betrokken zijn bij het spelletje. Dat banken zulke doen is een ander onderwerp, als we daar over mogen stemmen ga ik ook tegen banken op shirts stemmen. Maar dildo verkopers op shirts is toch BELACHELIJK. Edit: en dan nog de naam van dat bedrijf erbij: EasyToys.... Kinderen gaan dat opzoeken man!

16 september 2020 om 14:40

En de biersponsors dan? da's ook 18+. Vanaf 2021 mogen er gokbedrijven als sponsor bij, ook 18+. Laten we niet te puriteins doen zeg, seks is niet vies ofzo.

16 september 2020 om 14:42

Maar tegelijkertijd mogen gokbedrijven, biermerken, fastfoodketens, vliegmaatschappijen, dubieuze investeringsfondsen etc. wel..

16 september 2020 om 14:45

Haal maar weer iets anders erbij... Probeer eens de standpunt van sextoys verkopers op shirts te verdedigen zonder banken en gokken erbij te halen. Ten tweede, wat is erger? Een kind dat "Easytoys" of "toto" in een zoekmachine typt.

16 september 2020 om 14:47

Tja, je kunt het interpreteren zoals je het zelf wilt, maar als je Easytoys niet op de borst mag hebben, dan moet je bedrijven met dubieuze geldstromen of bedrijven die een negatieve impact op het milieu hebben zoals energiebedrijven ook verbieden. Het is gewoon hypocrisie ten top. Nu zeg ik overigens niet dat een club dan maar gewoon zo'n Easytoys op het shirt moet hebben, maar ik denk dat de Knvb niet de partij is die geloofwaardig overkomt als je zo'n grens trekt ten opzichte van al die bedrijven die wel toegestaan zijn en zich schuldig maken aan veel ergere zaken.

16 september 2020 om 14:49

Dat vraag ik mij ook af? Heb liever dat mijn kind later seks heeft dan gaat gokken . Dus wat is dan vervelender om eerder mee in aanraking te komen? Is gewoon een prima vergelijking. Alsof een kind gaat googlen op de sponsor die op een shirt staat? Tenzij die denkt dat het een speelgoedwinkel is haha

16 september 2020 om 14:50

Easytoys is al jaren sponsor van FC Groningen, ook gewoon in beeld op televisie. Niet op het shirt weliswaar. En waarom zou je er niet iets anders bij kunnen halen wat wél toegestaan is, er gaan veel meer mensen/gezinnen kapot aan gokverslavingen etc. dan aan seksspeeltjes hoor.nog daargelaten dat kinderen zelf heel prima weten hoe ze op blote bipsen moeten zoeken. Zonder Easytoys op het shirt van FC Emmen.

16 september 2020 om 14:56

Heb het net gegoogled, maar dan zien ze echt niets. Laat staan iets interessanters dan in een willekeurige videoclip of op de pagina van een instagram 'influencer'. Moet wel een heel fanatiek speurend kind zijn die naar de wat explicietere toys doorklikt. Maar zo'n kind heeft dan al lang ergens een keer in google 'tiet' ingetypt.

16 september 2020 om 15:16

Sorry Moraalridder, maar dat is niet los van elkaar te zien! Ja het bedrijf verkoopt sexspeeltjes, maar meer dan rode oortjes zou het niet opleveren. Of denk jij dat er duidelijke instructievideos op de website te zien zijn? Je moet niet roomser dan de paus willen zijn.

16 september 2020 om 15:17

In wat voor wereld leef jij man? Ik ben basisschooldocent groep 7. Ik geef seksuele voorlichting voor groep 7 en 8. Daarnaast de meeste kinderen hebben al porno gezien op het internet op die leeftijd. Van seksuele speeltjes gaan zij echt niet meer schrikken. Als wij kinderen willen weerhouden om 18+ zaken zelf te onderzoeken is voorlichting bijna een must. Ik ben benieuwd hoe je daarover tegenover staat.

16 september 2020 om 15:24

Prima Taxidriver123. Het is een retail organisatie, dus waarom niet? Bol.com of Wehkamp zou toch ook op een shirt mogen? (en dan laat ik even buiten beschouwing dat laatstgenoemde winkels ook 18+ artikelen verkopen)

16 september 2020 om 15:25

@taxidriver213 er is elke dag reclame op TV en radio van deze firma. Waarom zou een voetbalclub het dan niet mogen? Wees blij dat een bedrijf zoveel geld in een kleine club wil stoppen, dat is toch wat we willen? Meer geld in de eredivisie om het niveau omhoog te krikken (pun intended)

16 september 2020 om 15:50

Kinderen gaan dat zeker opzoeken. Net als alle andere dingen die ze gaan opzoeken waar ze nieuwsgierig naar zijn. Het is zo kneuterig hoe mensen koste wat het kost proberen hun kinderen te beschermen tegen zaken waar ze gewoon mee te maken krijgen zodra het in hun interesse ligt. Dweilen met de kraan open en ondertussen wordt er een BVO geremd in hun ontwikkeling. Prima dat de Knvb richtlijnen opstellen voor dit soort zaken, maar dit is gewoon een individuele principekwestie waar al die kinderen in Emmen niets mee te maken hebben. Als je als ouder bang bent geen grip te hebben op je kinderen, moet je daar iets aan doen en dat doe je niet door de rest van de wereld verboden op te leggen. Maak je kind weerbaar. Praat met elkaar over zaken zodra er vragen komen. Ik denk zelfs dat deze shirtsponsor tot veel educatieve gesprekken zal leiden, die anderszijds door ouderlijk tekortkomen niet zullen plaatsvinden.

16 september 2020 om 16:04

Helemaal eens met Silverhaze, je moet kinderen juist voorlichten op het gebied van seksualiteit, zodat ze niet onzeker zijn. Je kunt er ook je winst mee halen om homoseksualiteit erbij te betrekken zodat er minder discriminatie plaatsvind. Kinderen zoeken toch wel achter dingen wat niet mag, want dat is spannend. Haal die spanning weg, dingen verbieden kan vaak slechter zijn dan goed.

16 september 2020 om 16:15

Het internet is gewoon de schuldigge, te veel info zonder leeftijdbeperking of identificatie. Kinderen kunnen zonder probleem onthoofdingen, verkrachtingen en andere traumatische beelden zien. Het grootste probleem van de huidige maatschappij als je het mij vraagt, identificatieplicht is de enige oplossing om op internet te mogen.

16 september 2020 om 16:16

Ja, lijkt me waterdicht: identificatieplicht. Leg eens uit hoe je dat gaat controleren

16 september 2020 om 14:54

Als je de "goede zeden" zo belangrijk vind als Knvb, dan vaar je niet mee met een boot op de gay pride waar oa vele mensen in een kontloze broek rondlopen. Als je dat niet meer van deze tijd vind, sta je zowel de sponsoring toe en vaar je mee.

dit moet gewoon kunnen ze zitten Emmen voor niks dwars

Hahaha ik lach me dood hier, toch fijn op zo'n saaie middag. Thanks VZ. Valt voor beide partijen wat te zeggen denk ik. In Nederland zijn wel heel tolerant wat betreft 'taboe' onderwerpen zoals bijvoorbeeld seks, drugs en gokken. Uit dat oogpunt snap ik Emmen wel maar er zijn ook kleine kinderen die dan met een shirtje met een seksfirma op de borst lopen, en dat is toch ook niet helemaal de bedoeling. Benieuwd hoe dit afloopt.

16 september 2020 om 14:38

Alsof kleine kinderen bezig zijn met een sponsor wat op het shirt staat. Ik denk dat de kinderen van rond de leeftijd 6 tm 12 niet gaat opzoeken op internet wat dat nou precies is...
Ik zie er verder geen kwaad in. Beetje kinderachtig van de knvb

16 september 2020 om 14:42

Ik denk dat je onderschat wat kinderen tegenwoordig wel niet opzoeken op het internet. Het is in elk geval heel anders dan toen ik opgroeide (en dat zegt veel, ik ben immers pas 21). Elk kind heeft wel een tablet oid.

16 september 2020 om 15:26

wat is het probleem? het is geen pornhub ofzo. Laat kinderen het lekker opzoeken en hun ouders er vragen over stellen. Leren ze ook eens iets anders dan welke pokemon in welk park zit

16 september 2020 om 16:08

Ajacfr1, je zult je verbazen wat kinderen 10 jaar geleden deden. Of zelfs 20 en 30 jaar terug zonder internet, maar in boekjes. Seks in films op tv was zelfs vrij normaal met elk detail erop.

16 september 2020 om 16:16

krijg ineens weer beelden van sexcetra op mijn netvlies haha.

16 september 2020 om 14:39

Diezelfde kinderen kijken binnenkort ook naar gokfirma's op de shirts. Dan lijkt seks me heel wat gezonder.

16 september 2020 om 14:40

Is natuurlijk allebei niet gewenst toch? Dat gokken mogelijk gemaakt wordt vind ik ook moreel verwerpelijk. Dat soort dingen zou je niet moeten promoten, maakt een hoop levens kapot helaas.

16 september 2020 om 14:44

Zou niet weten waarom een seksfirma niet gewenst moet zijn. Zoals je zegt, we zijn een heel tolerant volk tegenover dit soort onderwerpen. Het tegenhouden van dit soort zaken is niet in lijn met onze cultuur. Dan zou ik gokbedrijven eerder weren, maar de Knvb wil dat juist gaan accepteren. (heb ik toevallig van die ene gozer die wel eens bij VI zit)

16 september 2020 om 14:50

Nou, ik vind het persoonlijk niet gewenst. Ik vind het geen goede ontwikkeling kinderen actief in contact te brengen met de seksindustrie of gokindustrie. Ik ben voor het tolerante aspect maar meer op natuurlijke wijze, als je snapt wat ik bedoel? Ik ben echt groot fan van hoe onze maatschappij is alleen vind ik het als hoofdshirtsponsor allebei niet echt hoe ik het zelf zou willen zien. Maar goed, zoals ik al zei kan je het van twee kanten bekijken en vind ik het nou ook weer geen thema om grote ophef over te creëren zoals de Knvb nu doet.

16 september 2020 om 14:54

Ik vind dat er voor de Knvb heel weinig valt te zeggen, aangezien zij ondertussen veel kwalijkere firma's wel willen gedogen, hetgeen net zo 'fatsoenlijk', of zelfs minder fatsoenlijk is. Mensen buiten de Knvb die achter het besluit staan mogen er natuurlijk een andere mening op na houden. De Knvb zelf toont zich echter compleet ongeloofwaardig, bekrompen en hypocriet met zo'n actie.

16 september 2020 om 15:06

Absoluut met je eens dat de Knvb in deze niet serieus te nemen is, nadat ze gokken en alle praktijken rondom Qatar allemaal prima vonden. Bekrompen inderdaad.

16 september 2020 om 15:34

Ik vind het opmerkelijk dat zo'n jong persoon zo preuts is omtrent sponsoring door een bedrijf dat sexspeeltjes verkoopt. Een kind van 6 gaat het niet opzoeken en een kind van 12 weet waar Abraham de mosterd haalt.

16 september 2020 om 15:44

Het gaat hier niet om of gokken gewenst is. Het gaat hier omdat de KNVB de grens legt bij seksspeeltjes. Dat is hypocriet.

16 september 2020 om 17:19

Als je denkt dat een kind van 6 dat niet opzoekt, betwijfel ik of je weet hoe de jeugd van tegenwoordig is eerlijk gezegd. Kinderen van 12 is natuurlijk een heel ander verhaal, daar ga je al richting puberteit. Heeft verder niet zo heel veel met preuts te maken denk ik, meer met gewoon nadenken over wat je kinderen in de categorie 6-10 voorschuift. Ten minste, zo sta ik erin.

16 september 2020 om 14:44

De Knvb gaat samenwerkingen aan met bedrijven die een negatieve impact hebben op het milieu of schimmige geldstromen hebben. Ze vallen nota bene onder de Uefa en Fifa die in allerlei dubieuze potten roeren, dus simpelweg hypocrisie ten top. Vergeleken met dat soort organisaties en hun partners is zo'n Easytoys de braafste van de klas. Kinderen lopen toch ook met VAE of Qatar op de borst? Niet dat je dan maar gelijk zo'n Easytoys op een shirt moet toestaan, maar hypocriet is het zeker.

16 september 2020 om 14:52

Easytoys / Intertoys ze zullen er maling aan hebben 😂

16 september 2020 om 14:58

Goed punt, blij dat er nog mensen zijn die oog hebben voor het fatsoenlijke, al helemaal als je weet dat er ook tig kinderen meekijken. Ik verbaas me over sommige reacties. Het is allemaal zo normaal geworden maar dat is het niet en men heeft ook niet door dat bepaalde zaken enorme gevolgen hebben in een maatschappij. Ik vind dit ook gewoon niet normaal, een beetje zo'n sponsor op je shirt terwijl er vele kinderen kijken en dan zeg je het idd goed, men onderschat het enorm om hoe kinderen zich gedragen op het internet.

16 september 2020 om 16:03

Je laatste zin ben ik het helemaal mee eens. Denk je dat dat betekent dat je allerlei zaken zoals shirtsponsors van zogenaamd onfatsoenlijke categorie daar enig effect op gaan hebben? Open over seks kunnen praten zorgt er juist voor dat de interesse afneemt, omdat kinderen die hormonen niet aanmaken. Iets oudere kinderen vanaf leeftijd 10 ofzo gaan zelf op zoek naar seks, want dat is namelijk wat hun groeiende hormonen willen. Door alles maar uit het zicht te houden, ontstaat er juist een onwetendheid. Dan gaat een kind zelf op zoek en dat kan verkeerde gevolgen hebben. Uitspraken zoals: Het is allemaal zo normaal geworden: wordt al honderden jaren uigesproken door ouders die zich vergeefs verzetten tegen ontwikkelingen.

Ik hoop trouwens wel dat de club dan FC Memmen gaat heten.

Hoe bekrompen wil je als Knvb zijn, anno 2020, en midden in een ongekende crisis. FC Emmen weet een sponsor te strikken die flink wil betalen, die feitelijk gezien volstrekt onschuldige producten verkopen waar stiekem heel veel mensen plezier aan beleven.er zijn heel veel bedrijven wél actief in de voetballerij/topsport die de wereld stukje bij beetje alleen maar kapot maken en dit zou dan niet mogen? Echt bizar.

16 september 2020 om 14:44

Sorry hoor, maar ik vind personen zoals jij zeer bekrompen. Omdat je niet verder wilt kijken dat je neus lang is. Er is van beide kanten iets van te zeggen. Aan de ene kant is het maar een bedrijf waar genoeg mensen van kopen. Anderszijds is het een bedrijf waar bepaalde bevolkingsgroepen, zoals kinderen, liever niets mee te maken willen hebben

16 september 2020 om 14:47

Maar vervolgens mogen kinderen wel naar hartelust bedolven worden onder de Mcdonalds, Unibets, Alcoholische dranken, Fondsen die investeren in kinderarbeid, vervuilende vliegmaatschappijen. Dat vind ik op z'n minst hypocriet. Kinderen beschermen is ontzettend belangrijk, maar wees dan consequent.

16 september 2020 om 14:47

Over verder kijken dan je neus lang is gesproken, hoe vind je het dan dat de Knvb gokbedrijven als shirtsponsor wil accepteren? Is dat iets waar kinderen wel wat mee te maken moeten hebben? Ik vind het hypocrisie ten top.

16 september 2020 om 14:48

Maar gokbedrijven, alcoholproducenten en malafide landen mogen wel op shirts prijken? Wat een onzin zeg. Meten met 2 maten.

16 september 2020 om 14:57

Ja, en? Dat is een drogreden. Het gaat nu over een bedrijf wat seksspeeltjes verkoopt. Niet over aanbieders van andere producten. Probeer daarop je argumentatie te baseren. Overigens zeer ironisch dat je alcohol erbij pakt, omdat er steeds meer stemmen zijn voor een verbod op alcohol reclame

16 september 2020 om 15:00

Ze hoeven geen seksspeeltjes te kopen. Een naam van dat bedrijf lezen is toch echt iets anders.

16 september 2020 om 15:01

Drogreden? De Knvb baseert zijn besluit op een artikel waarin gesproken wordt over goed fatsoen en goede smaak. Hoe is het besluit gokfirma's als shirtsponsor te accepteren van beter fatsoen dan seksfirma's?

16 september 2020 om 15:15

Oké: Easytoys is een legaal, Nederlands bedrijf dat producten voor volwassenen verkoopt. Hun logo en naam zijn in mijn ogen niet dusdanig expliciet dat de link door kinderen direct gelegd wordt. Hun producten worden door veel mensen met veel plezier gebruikt en zijn eerder gezond dan schadelijk. Op deze manier kan het snelgroeiende bedrijf meer exposure genereren bij hun doelgroep, en kan FC Emmen een mooi sponsorbedrag tegemoet zien in financieel behoorlijk moeilijke tijden. Een klassieke win-win situatie. Over smaak valt verder niet te twisten. Daarnaast is hetzelfde bedrijf al jaren sponsor bij een andere eredivisieclub, waarbij hun logo bij live-uitzendingen en samenvattingen ook op televisie te zien is. Rondom eredivisiewedstrijden worden bijvoorbeeld ook reclames van Second Love uitgezonden, wat ook gewoon is toegestaan ongeacht of het smakelijk is. Ik zou me overigens goed kunnen voorstellen dat je de kindermaten in de fanshop Niet met het logo van Easytoys bedrukt, en dat je voor de jeugdteams een andere sponsor zoekt. Zo inhoudelijk genoeg?

16 september 2020 om 16:23

Als kind denk je toch meteen aan speelgoed bij zoon naam? Soort nieuwe intertoys, was ook een leuke naam voor seksspeeltjesbedrijf haha.

Is toch weer wat anders dan de Ti Ta Tuinmeubelen en Klaas Puul garnalen.

Wat een onzin vanuit de Knvb. Een amateurteam in Zevenaar, mocht vorig jaar een gesponsord tenue (o.b.v. dat artikel) door een private club niet meer aan.. Belachelijk, wanneer je het mij vraagt!

Hele rekbare begrippen in artikel 3. ' Goede ' zeden, 'goede' smaak... fatsoen. Ik vind het logo van Easytoys niet echt schokkend, waar het op de TV reclames wel onmiskenbaar maakt welke vorm het nabootst haha. Wat mij betreft moet dit gewoon kunnen. Ergens zijn sponsors als Qatar of Emirates met alle ellende die in die landen gebeurt veel erger. Gokken brengt ook veel ellende. Alcohol ook. Zo'n easytoy brengt dan juist weer veel vreugde, en daar doe je niemand kwaad mee.

Het was enigszins begrijpelijk geweest als de Knvb een dergelijk moraal kompas ook aan zichzelf spiegelde, maar die gaan ook samenwerkingen, sponsordeals en/of dergelijke zaken aan met bedrijven die de meest schimmige geldstromen hebben, dus hoe hypocriet kan je zijn? Vergeleken met oliebedrijven, energiemaatschappijen e.d. is zo'n Easytoys het braafste van het stel. Niet dat je dan gelijk maar zoiets moet toestaan, maar er word zo wel een hele rare grens getrokken. Als de Knvb er geld mee verdient, is het oke.

In de eerste instantie denk je: wat een onzin van de Knvb. Maar stel, je kind loopt in een shirt met de sponsor Easytoys erop, dan zou ik het denk ik niet meer zo grappig vinden. Uiteindelijk zien we in de stadions ook veel sponsoring van diverse biermerken langs komen en wat te denken van de Jupiler league enkele jaren geleden. dit is toch ook allemaal 18+. Enfin, misschien moet Emmen zichzelf gaan afvragen of ze dit als shirtsponsor willen hebben.

16 september 2020 om 14:59

Je kunt toch ook gewoon de kindershirts zonder sponsor laten maken, zoals vele andere clubs in het buitenland doen wanneer zij door een wedkantoor worden gesponsord. Kan mij niet voorstellen dat men daar bij Easytoys moeilijk over gaan doen.

Knvb is achterlijk! Toen ik met mijn bedrijf Rookruimtes BV de plaatselijke voetbalclub van Scherpenzeel wilde gaan sponsoren werden ze ook boos. Ze moeten hun mond een keer leren houden in Zeist!

16 september 2020 om 15:42

Net of alle sex SM is. Ik denk dat elke cent nu welkom is. Het heeft ook wel wat ludieks vind ik.

16 september 2020 om 16:10

Lekker preuts weer, we lijken net Amerikanen.

Easytoys heeft z'n doel inmiddels allang bereikt trouwens, geweldige stunt!

Lachwekkend weer van de Knvb. Ik vind ook hier de reacties rond kinderen die dan met een dergelijke sponsor op de borst zouden lopen lachwekkend. In het buitenland zijn er al zat clubs die door een wedkantoor worden of zijn gesponsord. Daar laten ze bij kindershirts de sponsor weg. Een shirt van Valencia, dan staat Bwin daar niet op. Geldt ook voor Bournemouth en al die andere clubs met wedkantoren. Dat kun je bij Emmen dan toch ook doen? Los van het feit dat het aantal kinderen dat met een Emmenshirt loopt te verwaarlozen is. In Fifa games heb je die shirtsponsoren ook niet, maar ondertussen draait het spel wel om gokken met het kopen van pakjes met spelers, zodat je een steeds sterker team kan formeren. Dat is ook gewoon gokken in optima forma. Dat vinden we wel goed, dan geeft de Knvb wel toestemming om hun beeltenis te gebruiken.

16 september 2020 om 15:04

Wist ik niet dat zulke shirts in het buitenland bij de kindermaat zo'n sponsor niet hebben. Dat lijkt me dan de meest volwassen oplossing. Denk ook dat Emmen daar zeker toe bereid is, en dat Easytoys het ook alleen om de volwassen shirts gaat. Vind dat je toch wel heel sterke inhoudelijke argumenten moet hebben om een club als Emmen een half miljoen per jaar door de neus te boren. Artikel 3 is veel te vaag opgesteld om je daar achter te verbergen.

Even een toevoeging aan dit artikel; het stadion van Fc Groningen heeft meerdere borden van Easy Toys. Elke thuiswedstrijd ook weer vol in beeld op tv. Beetje hypocriet van de KNVB als ze nu wel ingrijpen

Als je de producten niet in het openbaar wil tonen, dan moet je ook niet aan die shirtsponsoring beginnen.

16 september 2020 om 15:43

Hoe bedoel je openbaar? Als klant bedoel je, of als verkoper van de artikelen?

16 september 2020 om 16:26

Als verkoper. Ik neem aan dat ze geen dildo op een reclamebord gaan zetten?

16 september 2020 om 16:37

Bijna elke shirt sponsor staat met de naam op het shirt en niet met het product, ik snap het probleem niet zo.

Wat is er in godsnaam nou erg aan een seksspeeltje? Stel saaie bekrompen SGP-ers daar in het bestuur. We wonen in een liberaal Nederland, waar de beleggingsfondsen massaal investeren in kinderarbeid, wapens en maximaal vervuilende industrie. Maar een seksspeeltje mag niet, dat is godslaster! Wat een gelul! West Ham heeft eigenaren die actief zijn in de porno industrie, maar dat boeit die Britten geen moer. En als er nou een volk is van de regeltjes...

Niet zo moeilijk doen KNVB!

Als een goksite als Toto sponseringen aan mag gaan, dan moet Easytoys geen probleem zijn lijkt mij?

Gvd zeg, zag je als klein jochie vroeger de rooie oortjes, joop klepzeiker en de playboy staan in de sigarenwinkel en dan doen ze nu moeilijk over “easytoys” op een voetbalshirt. De wereld gaat zichzelf nog eens verbieden als het zo door gaat.

Een eindtoernooi spelen in een land waar slavernij aan de orde van de dag is getuigt pas echt van weinig fatsoen, maar daar hoor je de KNVB natuurlijk niet over.

Vind het ergens wel wat ongepast als jonge kinderen reclame maken voor erotiekwinkels.

wel grappig als een 7 jarig mannetje in een Fc emmen shirt zou lopen en aan zijn moeder vraagt : Mam mag ik Fifa 21 kopen? misschien hebben ze die bij easytoys ook

Ik vind het vooral heel bijzonder dat bij fc Groningen Easytoys elke week op de reclameborden rond het veld voorbij komt, en in elke hoek van het stadion het geloof ik groot op de deuren staat. Ik dacht ook te horen dat bij Emmen EDC op het shirt komt en niet easytoys. Ik snap echt niet dat dit niet zou mogen van de KNVB.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren