Crouch neemt het op voor ‘arrogante’ Van Dijk na nieuw verwijt

Woensdag, 16 september 2020 om

Liverpool won zaterdag met 4-3 van promovendus Leeds United, ondanks een fout van Virgil van Dijk. De centrale verdediger verspeelde na een halfuur spelen bij zijn eigen strafschopgebied de bal, waarna Patrick Bamford de 2-2 kon maken. Oud-verdediger Jamie Carragher beschuldigde Van Dijk al van arrogantie en ook Gabriel Agbonlahor, oud-spits van Aston Villa, pakt de Oranje-international aan om zijn instelling.

"Iedereen weet dat Virgil van Dijk een geweldige verdediger is", begint Agbonlahor bij talkSPORT. "Hij kan geweldige passes geven en tegelijkertijd durft geen spits het tegen hem op te nemen. Maar ik vond het optreden van Van Dijk tegen Leeds United arrogant. Hoe hij dat doelpunt weggaf... Het leek alsof hij dacht: we spelen tegen Leeds United, het wordt een makkelijke wedstrijd. Ik kan mijn niveau wel wat laten zakken."

Virgil van Dijk scoorde eerst met een prachtige kopbal, maar geeft nu een doelpunt weg! ??

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 12 september 2020

"Van Dijk is een geweldige verdediger. Hij wordt misschien wel een van de beste verdedigers aller tijden. Maar als mensen hem nu plaatsen in een rijtje met Vincent Kompany en Rio Ferdinand... Ik denk dat mensen zijn vergeten hoe goed deze spelers waren. Ferdinand in zijn hoogtijdagen was geweldig. Hetzelfde geldt voor Kompany en John Terry. Je was een beetje bang voor deze spelers."

"Van Dijk is geweldig, maar hij valt nog niet in deze categorie", besluit Agbonlahor. De woorden van de oud-aanvaller vallen niet bij iedereen in de smaak. Oud-spits Peter Crouch neemt het op Twitter bijvoorbeeld op voor Van Dijk. "Ik denk dat hij één fout heeft gemaakt in twee jaar tijd", aldus de voormalig aanvaller van onder meer Tottenham Hotspur en Liverpool over de stopper.

Van Dijk makes no excuses for Dutch defeat to Italy
Meer video's

Poll

Ben jij het eens met Gabriel Agbonlahor?


Gerelateerd

Meer sportnieuws

78 reacties (laatste reactie door heidihallo)

Dat arrogante lijkt me echt een misvatting. Zoals ik Van Dijk inschat, denk ik niet dat hij bewust op halve kracht speelt. Ben het er wel mee eens dat hij nog (lang) niet in het rijtje Terry - Kompany - Ferdinand thuishoort, daarvoor moet ie nog jaren op topniveau presteren.

16 september 2020 om 12:06

Ik vind op basis van kwaliteit Van dijk beter dan Kompany, en op lange termijn zie ik hem Kompany ook wel inhalen.

16 september 2020 om 12:48

Bedoel je de kwaliteit van niet geblesseerd te zijn ? Dan begrijp ik je, anders ben ik benieuwd naar je antwoord

16 september 2020 om 13:26

Kwa leiderschap gelijkwaardig maar Virgil is dominanter dan wat Kompany was, en dan vooral in de lucht.

16 september 2020 om 13:46

maar Van Dijk heeft 2 CL finales gespeeld. wat heeft Kompany nou echt bereikt in zijn carriere op wat landstitels na? ik vond Kompany wel een goede verdediger maar Van Dijk vind ik toch wel iets beter

16 september 2020 om 14:06

Japie: welke prijzen een speler pakt maakt hem niet direct beter of slechter. Dat hangt namelijk ook van je team af. Voor de rest mee eens: ik vind Van Dijk beter

16 september 2020 om 14:17

Waarom zou je het behalen van landstitels bagatelliseren? On: V Dijk heeft een redelijk trage carriere gehad. Daarom is hij lastig te vergelijken met spelers die hun hele carrière op het hoogste niveau hebben geacteerd.

16 september 2020 om 14:27

Stam had ook een trage carriere maar dat vond ik toch echt een geweldige verdediger en die durf ik net als Van Dijk zeker wel te vergelijken met andere topverdedigers. ik bagatelliseer landstitels niet maar als je de duurste selectie uit je competitie hebt vind ik dat niet zo heel speciaal. dat een Bayern, Juve, Psg, Celtic etc. kampioen worden steeds verbaasd mij niet, aangezien ze veruit de duurste selectie uit hun competitie hebben en dat geld ook voor City. dan ben je imo ook aan je stand verplicht kampioen te worden. verder vind ik de impact die Van Dijk op Liverpool heeft gehad in het succes daar groter als de impact die Kompany heeft gehad bij City. neemt niet weg dat ik Kompany wel een geweldige verdediger vond die echt vele malen beter is imo als zo een Laporte die in de CL steeds door de mand valt

16 september 2020 om 15:29

@japie, Ik zou zelf Van Dijk liever in mijn team hebben dan Kompany, puur omdat hij gewoon veel minder geblesseerd is. Maar ik denk dat je de impact die Kompany heeft gehad op City wel onderschat. Niet toevallig liepen hun meest stabiele defensieve periodes tussen 2010 en 2020 gelijk met die waar Kompany een langere periode fit was. Op dat vlak was zijn impact juist net hetzelfde als die van Van Dijk op Liverpools verdediging. Zonder Kompany was City vaak een kaartenhuis achterin, net zoals Liverpool dat was voor de periode Van Dijk. Wie de betere carriere zal hebben moeten we nog afwachten, ik vind Van Dijk heel goed en hij is qua fitheid veel betrouwbaarder, maar Kompany heeft het natuurlijk wel meer dan 10 jaar lang laten zien op het hoogste niveau. Op dat vlak kan Van Dijk hem nog maar heel moeilijk inhalen.

16 september 2020 om 15:33

ik weet het niet. Van Dijk heeft een kampioenschap met Liverpool en een CL titel met Liverpool en was van essentieel belang in dat succes. uiteindelijk gaat het toch om de grote prijzen die je binnenhaalt imo. ik snap dat dat ook aan je medespelers kan liggen, maar het is natuurlijk niet zo dat Kompany bij Fortuna Sittard speelde ofzo want City heeft nog veel meer mogelijkheden als Liverpool

16 september 2020 om 16:52

Hmm fair enough, op de loopbaan van Kompany valt ook genoeg aan te merken. Terry en Ferdinand vind ik (nog) wel van een ander kaliber.

16 september 2020 om 13:18

Plak vidic hier ook maar bij. Maar ben blij dat er eindelijk wordt uitgesproken dat van dijk nog niet op dat niveau zit. Hopelijk kan de hype hier in Nederland wat tot rust komen

16 september 2020 om 13:28

Ach houd nou toch snel op met je hype tot rust komen. Als jij niet ziet dat Virgil nu al wel gerekend kan worden tot dat niveau na alles wat hij al heeft laten zien dan kijk je teveel door een United bril. Prijzen zeggen niks over het niveau van een individuele speler, dat zijn teamprestaties. Virgil is echt niet minder kwa niveau dan de namen die hier opgenoemd worden uit het verleden.

16 september 2020 om 13:34

Ik spreek niet over prijzen. Ik spreek over 4 verdedigers: vidic ferdinand terry en kompany, waar aanvallers echt bang voor waren. Snap niet dat je mij een United bril verwijt aangezien de helft van de verdedigers ook van rivalen komt in mijn lijstje. Van dijk doet het nu erg goed en is zeker wereldtop alleen de vier namen hebben het jaren laten zien. Van dijk nu pas een jaar of 3.

16 september 2020 om 13:40

Ja dus? Of hij het nou 3 jaar laat zien of 10 jaar, ding blijft dat hij hetzelfde niveau heeft laten zien dan de spelers die jij en anderen opnoemen. PFA player of the year, alleen Terry heeft dat als verdediger ook voor elkaar gekregen, zegt voldoende. En doe niet alsof aanvallers niet bang zijn voor Virgil, ik heb hem nog nooit een kopduel zien verliezen en elke wedstrijd wordt weer duidelijk dat de centrale aanvaller altijd naar Gomez trekt om Virgil te ontlopen.

16 september 2020 om 13:45

Maar ondertussen hebben Ferdinand en Terry er bij het Engelse nationale elftal weinig van gebakken. En laat je verder precies zien waar het verschil zit. Ferdinand had Vidic en vise versa, Terry had Alex, Carvalho etc. Kompany stond met Kolo Toure (maar hebben Europees ook weinig laten zien) en Virgil stond met Lovren of een half fitte Gomez. Des te knapper wat hij de afgelopen jaren heeft laten zien en nog beter...zie het verschil dat hij heeft gemaakt.

16 september 2020 om 14:07

De ‘hype’ is echt niet alleen in Nederland hoor. Hij wordt wereldwijd gezien als een top verdediger. En ja, iedereen maakt wel eens een foutje

16 september 2020 om 14:23

Ik word daar ook een beetje moe van hier op voetbalzone. Uitspraken als "de hype is alleen in Nederland" of "chauvinistische Nederlanders" of "in Nederland zijn jullie niet objectief". Maar ondertussen zijn alle topics hier overladen met zure reacties als het om Nederlanders gaat.

16 september 2020 om 14:57

Een van de eigenschappen van de absolute top is het vasthouden van het niveau. Natuurlijk is van Dijk geweldig alleen Kompany, Ferdinand, Terry en Vidic zijn levende BPL legendes. Dat is van Dijk simpelweg nog niet.

16 september 2020 om 14:58

Dat engelse elftal had ook spelers als Scholes, Gerrard en Lampard. Die worden ook gezien als de top of the top. Dat het er met Engeland niet uit kwam, lag aan de rivaliteit binnen die ploeg. Dat hebben ze zelf toegegeven.

16 september 2020 om 14:59

van Dijk is ook een topverdediger. Alleen mensen doen alsof het al een levende legende is. Dat is het nog niet en dat zijn Terry, Vidic, Ferdinand en Kompany al wel..

16 september 2020 om 15:03

Die gasten zijn allemaal gestopt...maar we mogen hem er toch wel mee vergelijken? Hij komt e er het dichtst bij en haalt misschien zelfs een hoger niveau

16 september 2020 om 15:05

Met en voor een groot deel door Virgil van Dijk 1 CL gewonnen, 1x verliezend finalist en voor het eerst in 30? jaar kapioen geworden met Liverpool, terwijl het voor de komst van Van Dijk altijd misging in verdedigend opzicht bij Liverpool. Nou dan denk ik dat Van Dijk nu al een legende is. Voor de Liverpool-fans, maar ook voor het Engelse voetbal. Zulke begrippen als levende legenda zijn natuurlijk altijd vaag want er zijn geen duidelijke crieteria. Maar voor mij - en ik denk voor velen (de genoemde oud-voetballers incluis - hoort Van Dijk al bij dit rijtje.

16 september 2020 om 15:56

Ach ja, het woord legende wordt al te vaak gebruikt. Was Lallana laatst ook al legende genoemd?

16 september 2020 om 16:17

Ach ja, voor sommige mensen zijn scheidsrechters legendes en die kiezen als geburikersnaam een verbastering van Makkelie...

16 september 2020 om 19:38

Je bent niet bekend met Claude Makélélé, zeker? Was ook best een prutser natuurlijk...

16 september 2020 om 20:08

Het aantal jaar wat je op niveau speelt is wel degelijk bepalend hoe goed je werkelijk bent in vergelijking met anderen. Ben zelf niet zo'n fan van v Dijk, prestaties van het team zijn prima maar de manier van spelen bij Liverpool helpt hem enorm. Bij het NL elftal zie ik hem wel eens een onrustige indruk maken en lijkt zich geen raad te weten met de ruimtes die voor hem vallen, wat bij Liverpool zelden voorkomt. Ieder zijn voorkeur, niet waar.

16 september 2020 om 13:45

ik zag gewoon een verkeerde balaanname. dat mag idd niet op dat niveau maar dat kan incidenteel een keer gebeuren

16 september 2020 om 14:08

Eens. Nadeel van Van Dijk is dat zijn houding nonchalant lijkt. In mijn ogen is dat gewoon zijn manier van bewegen

16 september 2020 om 14:40

Scherp is hij niet. Als je scherp bent komt een pass over 10 meter naar de back gewoon aan en gaat die niet over de zijlijn zoals bij Oranje gebeurde. En als je scherp bent weet je dat er een aanvaller in de buurt is zoals afgelopen weekend.

16 september 2020 om 14:48

Hij is wel eens beter geweest inderdaad. Neemt niet weg dat hij nog steeds erg goed is. En hij gaat zijn ‘oude’ niveau wel weer halen

16 september 2020 om 15:07

ja daar maak ik me ook totaal geen zorgen over. Maar de huidige kritiek is wel terecht imo.

16 september 2020 om 15:17

@heidihallo dat klopt wel idd maar een paar dagen daarvoor tegen Polen speelde hij imo echt fenomenaal en vond ik hem de beste man bij Oranje. wat gebeurde tegen Leeds dat mag idd niet en daar verdient hij zeker kritiek voor maar die komt wel weer in vorm verwacht ik

16 september 2020 om 15:36

Kritiek moet zeker kunnen maar er wordt door sommigen wel overdreven. Alsof Van Dijk er opeens weinig meer van kan.

16 september 2020 om 16:19

Japie, ik vond van Dijk tegen Italie ook slecht. Niet alleen was de goal voor een deel op zijn conto te schrijven, ook in de opbouw enorm slordig.

17 september 2020 om 11:17

Inderdaad. Volgens mij is het eerder wat laconiek zijn bij van Dijk. Bij Groningen had hij dat erg vaak, waardoor o.a. de Nederlandse topclubs het toen niet in hem zagen zitten. De laatste jaren in de Premier League en CL is dat wel verdwenen, maar heel soms zie je er nog iets van terug.

Nee dat is zeker zo hij heeft niet het niveau van een Ferdinand en Terry die lieten het jaren zien en of hij dat ook laat zien betwijfel ik , maar vDijk is wel gewoon een hele goede verdediger maar zeker niet als die bovenste twee .

16 september 2020 om 12:48

Ferdinand had Vidic en Terry heeft ook een aantal hele goede maatjes centraal gehad. Van Dijk moet het doen met Gomez of Lovren. Dat helpt ook niet in continuïteit en des te knapper zijn prestaties van afgelopen seizoenen.

16 september 2020 om 14:43

Ik was het eens met Agbon maar je hebt hierin wel een punt. Een andere wereldverdediger naast je scheelt enorm veel. En van Dijk heeft dat totaal niet. En als je maar steeds moet coachen, en leiding geven aan anderen dan kan je weleens zelf je focus verliezen. Dat lijkt bij van Dijk weleens te gebeuren. Je concentratie valt even weg. Los van dat van Dijk soms wel nonchalant kan zijn en daar geef ik Agbon wel gelijk in.

16 september 2020 om 15:57

Eens, hoewel Gomez en Matip verrassend sterk presteerden vorig jaar

Arrogant zijn of onderschatting, dat zijn naar mijn inziens twee verschillende dingen? Daarnaast vind ik het vooral een fout in de communicatie tussen van Dijk en de keeper. Beide gaan hier niet voor de volle 100 procent.

16 september 2020 om 13:13

Vind het persoonlijk eerder nonchalant dan arrogant. Maar je wordt nonchalant als je denkt het wel even te kunnen doen en dat benoemen zij als arrogant. Ach, geef het beestje een naampje en je hebt weer wat om over te spuien en je baan veilig te houden als analist tegenwoordig. Anders moet je straks anoniem op VZ gaan spuien

Meh. Had denk weinig met arrogantie te maken. Kiest ervoor om met de buitenkant van zijn voet de bal richting Robertson te spelen, in plaats van de spits af te denk om Becker naar de bal te laten komen of de bal naar Becker te spelen. Speelt de laatste tijd wel minder gefocust lijkt het. Wil hij echt tussen de grote namen staan die Agbonlahor noemt, moet ie langer het niveau vasthouden die hij eerder liet zien.

Haha van Dijk arrogant. Ik heb die jongen na een wedstrijd van Oranje bezig gezien met gehandicapte kinderen in de Kuip en hun begeleiders. Dat was helemaal geen verplichting maar zo puur en oprecht met die kinderen en hun begeleiders bezig. Kippenvel kreeg ik ervan. Wat een fijn persoon. Die jongen is in de voetballerij juist een voorbeeld en verre van arrogant. Oranje kan zich geen betere aanvoerder wensen.

16 september 2020 om 12:10

Ik vind wel dat Van Dijk arrogantie in zijn spel heeft. Als het dan lukt dan ziet het er fantastisch uit en dan is het ook wel ietwat vernederend voor een tegenstander. Maar de laatste tijd is Virgil niet echt in vorm voor mijn gevoel (afgaande op de wedstrijden van Oranje en Liverpool) en dan is hij toch wat te nonchalant. Tja, het is iets wat altijd wel aan Van Dijk zal blijven kleven (ook de reden waarom Louis van Gaal zo sceptisch was over Van Dijk).

16 september 2020 om 12:56

Dat heet nonchalant en niet arrogant. Het is gewoon een fantastische verdediger die vrij stoïcijns speelt.

16 september 2020 om 12:58

nonchalance en arrogantie liggen toch vrij dicht bij elkaar? Had Van Dijk deze fouten ook gemaakt als het hele belangrijke wedstrijden waren aan het einde van het seizoen?

16 september 2020 om 15:37

Ze liggen dicht bij elkaar maar er is wel degelijk een verschil. Ach ja, als 'pundit' moeten ze natuurlijk ook in de spotlight blijven. Dan kan je inderdaad overdrijven

16 september 2020 om 12:13

@Holland8:Mee eens. Ik ervaar Van Dijk ook niet als arrogant. Maar ik denk wel dat hij net dat tikkeltje minder focus heeft de laatste maanden. Maar dat maakt hem enkel maar menselijk😀

16 september 2020 om 13:01

@thenry228 Misschien is het wat minder focus of lijkt het op wat mindere focus. Feit is dat wij en hijzelf waarschijnlijk ook, weten dat hij beter kan. Sommigen menen dat zijn wat mindere spel (zo matig speelt hij overigens niet) komt door arrogantie maar vandaar mijn post, deze jongen is verre van arrogant. Het zou een focus dingetje kunnen zijn want de boog kan niet altijd zo gespannen zijn. En na het winnen van de CL en PL kan het zomaar zo zijn dat je net wat minder gretig bent en iets teveel ontspannen.

16 september 2020 om 13:10

@Holland: ja het lijkt me puur om focus te gaan hoor want kwaliteiten heeft hij genoeg. Dat heeft de afgelopen twee seizoenen wel bewezen! En het is ook niet zo dat hij de blunders opstapelt he? Het kan evengoed onbewust zijn.

16 september 2020 om 12:52

Holland8. Snap je dan niet wat er bedoeld wordt met arrogantie? Arrogantie in zijn spel. Niet als persoon. Zo wordt een Salah bijvoorbeeld Egoïstisch genoemd, maar geeft wel veel aan goede doelen. Mag je zijn spel dan niet als egoïstisch bestempelen omdat de mens Salah geen ego is?

16 september 2020 om 13:15

@isco24 Ik heb in stukken en opmerkingen van een enkele speler gelezen dat ze hem (ook) als persoon arrogant vinden. Het gaat, hoe ik het gelezen heb, dus verder dan arrogantie in zijn spel.

16 september 2020 om 13:18

En dat mag toch? Mensen mogen hem toch arrogant vinden op basis van hun ervaringen met hem? Dan kan hij arrogant tegen Pietje doen, maar vervolgens wel gehandicapte kinderen helpen. Ik zie niet in dat je niet arrogant bent als je iets goeds doet voor de maatschappij?

16 september 2020 om 13:36

@isco24 Dat mag natuurlijk. Ik geef ook aan dat het bij mijn waarneming niet alleen om de omgang met die kinderen ging maar ook om de omgang met de begeleiders en eigenlijk met iedereen in die ruimte. Hij nam de tijd, was toegankelijk, open en geinteresseerd in de mensen en in de kinderen. Dat was zo echt en natuurlijk, niks gemaakts of kunstmatigs aan. Verre van arrogant.

16 september 2020 om 13:19

Je kan arrogant zijn in het veld en heel zachtaardig buiten het veld. Zo kan van dijk arrogant zijn binnen de lijnen en buiten de lijnen bezig zijn met gehandicapte kinderen. Ronaldo is ook arrogant in het veld en ‘normaal’ buiten het veld

Ik stoor me totaal niet aan zijn schijbaar 'arrogante' manier van verdedigen. Dat is simpelweg zijn stijl van voetballen en verdedigen. Dat gaat Virgil echt niet veranderen. Dat kan hij ook niet. Het is zijn stijl, wat niks zegt over zijn persoonlijkheid. Want arrogant is hij niet. Tsja, afgunst, jaloezie... ik weet het niet. Laat hem lekker zijn ding doen.

16 september 2020 om 12:24

Nou, hij mag wel even op scherp gesteld worden hoor. Zijn laatste wedstrijden (los van die snoeiharde kopbal) waren gewoon niet goed. Lijkt mij - ondanks de stijl van verdedigen van Virgil - toch ook wel een focus-probleempje.

Sinds vorig seizoen heeft Van Dijck al 3 fouten gemaakt die rechtstreeks tot een doelpunt hebben geleidt. Meeste van alle PL verdedigers. Hij heeft nog genoeg crediet maar mocht Maguire die gedaan hebben dan zou VB ontploft zijn met Van der Vaart op kop.

Wat ik vooral vind aan van Dijk is dat hij tegenwoordig te druk bezig lijkt te zijn met het 'leiding geven'. Bij zowel NL elftal als Liverpool. Natuurlijk leiderschap is altijd goed, dat bezit hij ook. Maar sinds een half jaar zo'n beetje lijkt hij zich te geforceerd als de grote leider te willen manifesteren en daardoor lijkt hij minder gefocust op z'n verdedigende taken. Ik kan het mis hebben hoor, maar zo oogt het bij mij een beetje. En als hij zich weer op het verdedigen richt, kan hij weer wereldklasse worden. Op dit moment is zijn spel dat allerminst. En Agbonlahor zegt niks verkeerd lijkt me qua voorbeelden. Terry, Rio, Kompany, Vidic. Dat is de creme de la creme van de verdedigers in de Premier League. v Dijk moet terug naar zijn oude niveau om in dat rijtje genoemd te worden.

16 september 2020 om 12:53

Ik vind dat Van Dijk best in dat rijtje past gezien zijn prestaties. Alleen is het de laatste tijd minder. Een vormdipje - focusprobleempje dat tijdelijk kan zijn. Dat het beter moet is 1 ding dat zeker is.

16 september 2020 om 13:22

Deze heren hebben dit jaren laten zien in de BPl. Laat van dijk het eerst maar eens wat langer laten zien. Ook in tijden dat liverpool wat minder lekker draait

16 september 2020 om 13:26

Van Dijk heeft het toch ook al een aantal jaar in de PL laten zien? En in de CL? De spelers die jij noemt zijn allemaal gestopt. Van Dijk heeft nog wel wat jaren voor zich. Dus wat dat aangaat. Ik dnek niet dat 1 van de genoemde namen zich hoeft te schamen als Virgil van Dijk ook in dat rijtje wordt genoemd.

16 september 2020 om 13:29

Die hadden voorgenoemde toppers ook natuurlijk. Verschil is dat v dijk pas later op hun niveau is geraakt in zijn carrière, bijgevolg een minder lange periode aan de top zal staan en dipjes zwaarder doorwegen als je achteraf op zijn carrière terug kijkt

16 september 2020 om 13:36

Virgil van Dijk is een van de 6 verdedigers en samen met John Terry de enige verdediger in de laatste 20 jaar die de PFA player of the year award heeft gewonnen. Meer hoef ik niet te zeggen, hij hoort allang in dat rijtje thuis. Virgil is niks minder dan wat Kompany, Vidic, Ferdinand of Terry ooit geweest is.

16 september 2020 om 13:44

Consy/ Je snapt dat de PFA player of the year wordt uitgeroepen over een jaar en niet je gehele carriere? Daarmee zeg je dus precies wat wij ook aangeven. Hij doet het nu goed, maar bovengenoemde namen deden dit jarenlang. v Dijk was bij S'ton goed, maar geen wereldklasse. Dat is hij pas 2 seizoenen. Als hij dit (oude) niveau nog tenminste 2 jaar kan aanhouden, zal hij vanzelf in dat rijtje genoemd worden en zou het terecht zijn. Nu is het natuurlijk de waan van de dag eigenlijk. "oh, v dijk won bijna de gouden bal? Dan moet ie wel 1 vd beste verdedigers ooit zijn." - Nee, dat betekent dat ie een goed jaar had.

16 september 2020 om 14:20

Sinds dat hij bij Liverpool speelt laat hij het zien in de wereldtop, dat is wel wat langer dan 1 seizoen. Hij is een van de betere verdedigers ooit in de PL, dat vind ik nu al ja gezien zijn geweldige prestaties.

16 september 2020 om 14:25

@consy. Zo wordt hij in Engeland ook wel bekeken hoor. Ze noemen hem daar de rolls royce onder de verdedigers. Maar ook een klasbak als Van Dijk maakt foutjes en moet dan kritisch benaderd worden. Houdt hem ook scherp!

Hij is de laatste tijd niet zo scherp als voorheen.

Heel veel clubs zetten vraagtekens bij Virgil omdat ie gemakzuchtig oogde. Daarom haalden ze m niet. Toen haalde Liverpool m binnen en bleek ie weergaloos. Hij Lijkt alles zo ogenschijnlijk makkelijk te doen, waardoor ie dan als gemakzuchtig overkomt als het misgaat. Hij is geweldig maar ook hij maakt fouten. Heb Ramos ook wel eens domme rode kaarten zien pakken, domme overtredingen zien maken. Ferdinand idem, Kompany was de helft van zn carriere gewoon geblesseerd en heb ik ook wel eens rare fouten zien maken. Terugkijkend willen we dat wel eens vergeten. Terry mist ook jammerlijk een penal in de CL finale. Die mannen waren (ik vond Ferdinand en Terry nog wel een klasse boven Kompany) geweldig doordat ze constant waren. Dat is Virgil ook, maar hij is ook menselijk.

Van Dijk arrogant? Die man is zo correct dat ik het soms zelfs een beetje saai vind.

Vind Van Dijk een veel completere voetballer dan Ferdinand en Terry. Ferdinand kan alleen mannetje uitschakelen, verder totaal geen voetballend vermogen.terry was vooral goed in kaarten pakken en smerig voetbal. Vidic vind ik een interessante vergelijking. Vidic is vooral in zijn laatste jaren gaan pieken. We gaan zien wie het laatst lacht want als Van Dijk zich zo doorontwikkelt gaat hij deze alle drie ontstijgen.en arrogant? Het mag wat mij betreft een tikkeltje arroganter gezien zijn staat van dienst. Verder wat betreft Van Dijk. Een voetballer die verzorgd voetbalt speelt en weinig kaarten/overtredignen nodig heeft in zijn spel.

Vind het wel mooi dat veel met Terry, Vidic en Rio redeneren alsof ze hun gehele cariere of een aantal jaar lang de beste van de wereld waren. Terry was dan zeer lang een absolute leider, maar Rio en Vidic hebben hun lange blessures gehad en ook tijden dat ze gewoon slecht waren. Hoe knullig was Vidic toen hij balverlies leed tegen Torres? Hoe knullig hebben we Rio niet gezien over de jaren? Volgens mij had hij nogal wat momentjes dat hij de bal compleet mistte.... We verafgoden de gepensioneerde en we durven niet uit te spreken wat voor impact V Dijk heeft op het team, zelfde als dat Henderson's kwaliteiten lange tijd onderschat is.

Elke prof speelt per seizoen een handjevol wedstrijden waarbij de mindset niet 100% is. Dat is menselijk en vaak zonder gevolgen. Nu maakt hij een fout en dat wordt afgestraft, maar dat betekend niet dat je arrogant bent. Hij heeft iets nonchalants over zich, maar heeft al in legio topwedstrijden bewezen dat hij er staat als het moet. Niks menselijker dan eens teleurstellend presteren. Zoals hij zelf al aangaf; geen reden tot paniek, keihard trainen en volgende week weer staan als een huis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Liverpool

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: Premier League
SpelersPositieW
Roberto FirminoAanvaller20
S. ManéAanvaller22
AlissonKeeper20
Mohamed SalahAanvaller23
T. MinaminoAanvaller10
R. BrewsterAanvaller00
AdriánKeeper00
Voor de complete selectie: Clubpagina Liverpool.

In de wandelgangen

Maandag 21 september
Indien Sergiño Dest, Max Aarons én Héctor Bellerín onhaalbaar blijken, haalt Barcelona een nieuwe rechtsback mogelijk uit de eigen gelederen. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren