Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay eist hoofdrol op in mogelijk laatste wedstrijd voor Lyon

Laatste update:

Olympique Lyon heeft dinsdagavond voor het eerst dit seizoen verloren in de Ligue 1. Het elftal van trainer Rudi Garcia verloor met 2-1 op bezoek bij Montpellier. Memphis Depay begon bij Lyon op de bank, maar werd in de tweede helft alsnog ingebracht en wist zelfs nog een doelpunt te maken. De Nederlandse aanvaller kon een nederlaag van zijn ploeg echter niet afwenden. Lyon heeft na drie speelrondes vier punten en staat elfde in Frankrijk.

Doordat Depay bij Lyon op de reservebank begon, vermoedelijk vanwege zijn naderende transfer naar Barcelona, droeg Houssem Aouar de aanvoerdersband bij les Gones. De onder meer door Arsenal begeerde middenvelder probeerde zijn verantwoordelijkheid te nemen, maar bezweek op slag van rust onder de immense druk: na een onbesuisde tackle op de achterlijn werd hij met een directe rode kaart van het veld gestuurd door scheidsrechter François Letexier.

Lyon keek op dat moment al tegen een achterstand aan, want Téji Savanier had Montpellier in de 38ste minuut uit een strafschop op voorsprong geschoten. De middenvelder had vanaf elf meter een prachtige panenka in huis, nadat hij zelf daarvoor in de rug was gelopen door Léo Dubois.

Tien minuten na de onderbreking besloot Garcia Depay als invaller alsnog binnen de lijnen te brengen, maar de Oranje-international beleefde aanvankelijk geen gelukkig rentree. Hij werd drie minuten na zijn komst op eigen helft van de bal gezet door Pedro Mendes, waarna Montpellier kon overnemen. De thuisploeg zette vervolgens een aanval op over links, waarna opnieuw Savanier wist te scoren: 2-0.

Daarmee leek de wedstrijd gespeeld, maar Lyon wist de spanning tien minuten voor tijd toch weer terug te brengen. Vitorino Hilton, de 43-jarige centrumverdediger van Montpellier, vergreep zich in de zestien aan de ingevallen Rayan Cherki, waarna Depay de stafschop die volgde benutte: 2-1. Hilton werd bovendien met rood van het veld gestuurd, waardoor ook Montpellier in de slotfase met tien man kwam te staan. Lyon had inclusief blessuretijd nog ongeveer een kwartier om een gelijkmaker te forceren, maar Montpellier hield uiteindelijk stand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man wat was die weer bezig met zn ik ben de geweldige depay show. Je staat met 10 man 2-0 achter. Met zn hakjes en nutteloze afstandschoten

15 september 2020 om 23:14

Ik geniet altijd van Depay. Ok, af en toe denk ik ook weleens... moet dat nou? Maar er gebeurt wel altijd wat. Het hedendaagse berekende moderne voetbal schreeuwt om voetballers als Depay.

16 september 2020 om 06:37

Maak van “af en toe” maar vaak. Ik schreeuw dan ook totaal niet om Depay. Enige wat er vaak gebeurd is dat hij de bal verliest. De 2-0 komt weer door balverlies van hem. Heeft er al weer 10 wedstrijden op zitten waarbij ik me echt niet kan voorstellen dat jij hebt genoten van Depay. Want hij speelt bar en bar slecht.

16 september 2020 om 08:40

Ja tering, je lijkt wel een Belg. Mag een speler die supersnel herstelt is van zowat de ergste blessure in het voetbal even de tijd krijgen om terug te komen en in vorm te raken?

16 september 2020 om 09:19

‘Mag een speler die supersnel herstelt is van zowat de ergste blessure in het voetbal even de tijd krijgen om terug te komen en in vorm te raken?‘

In het geval van Memphis denk ik dat wat hij nu laat zien, los staat van zijn blessure.

De overbodige hakballetjes, de bal te lang bij zich houden, het balverlies, z’n ‘grillige’ spel.
Dit zijn aspecten in zijn spel die we voor zijn blessure ook (veelvuldig) zagen.

Ik maak mij niet zo druk om zijn fitheid. Z’n arbeidsethos is altijd goed geweest en m.i. is hij nog steeds een van de hardst werkende Oranje internationals, maar bovengenoemde voorbeelden moet hij m.i. echt uit zijn spel gaan halen, wil hij een mooi verhaal in Barcelona gaan schrijven. En heel veel tijd gaat hij niet krijgen. Zelfs Ronald Koeman gaat hem daarin niet kunnen beschermen als z’n progressie / rendement te laag blijft.

16 september 2020 om 09:33

Als je de Depay van voor zn blessure kijkt dan kan je zn balverlies makkelijk accepteren. Bij Ziyech doen we dat toch ook?

Allemaal leuk en aardig, maar ik zie Depay niet uitgroeien tot een basisspeler bij Barcelona. Voor hem zou het echt veel interessanter zijn om naar clubs te gaan die net tegen de top aanschurken. Clubs als Sevilla, Dortmund, Atletico Madrid, Napoli. Als hij nog een stapje kan zetten, zou hij daar de absolute sterspeler kunnen worden. Bij grotere clubs zie ik hem eerder op de bank belanden en zonder (zelf)vertrouwen is Depay een stuk minder goed.

15 september 2020 om 23:08

Dortmund heeft hem allesbehalve nodig: hij zal 2e spits zijn achter Haaland, 4de CAM achter Reus, Brandt en (zelfs) Reyna en op de flanken zullen Hazard en Sancho de voorkeur hebben. Dan loopt Reynier ook nog rond maar die heb ik nog niet goed kunnen inschatten.

15 september 2020 om 23:16

Dat mag jij misschien niet zien, maar gaat wel gebeuren kerel. Heerlijke foto met die vingertjes in zijn oren. Voetbalzone doet ook mee met het bashen op Memphis, met hun nutteloze video. Lekker dat hij nou net de enige is die scoort. Jullie gaan jullie eigen schoenen opeten, Memphis is volgende week alleen nog maar te bewonderen in het Camp Nou☺️ deal with it 👉👂👈

15 september 2020 om 23:27

Dus uitwedstrijden speelt hij niet meer? Overigens, in het andere filmpje zijn ze weer overdreven positief over hem...

16 september 2020 om 00:13

Ja geweldige penalty weer... die kan hij bij Barca alvast vergeten. En zijn vingertjes in zijn oren zullen ze ginds vast appreciëren. Net als zijn balaananmes en combinaties op korte ruimte...

15 september 2020 om 23:22

Hoevaak moeten we zulke comments nog aan horen? ''ik zie Depay niet uitgroeien tot een basisspeler bij Barcelona'' Depay gaat het wel redden bij Barcelona.

16 september 2020 om 01:42

Totaal niet en als je serieus denkt van wel kan je beter darten gaan kijken. Kan niet wachten op ontslag van koeman zodat hij samen met depay een enkeltje terug naar nl krijgen. Ik zit hier in Barcelona en geloof me de mensen lachen zich dood om deze aankoop

16 september 2020 om 06:52

Als basisspeler zie ik het echt nog niet gebeuren, goed voor de breedte en zal zeker zijn minuten pakken. Het continu van afstand schieten zullen ze hem daar wel afleren.

16 september 2020 om 11:10

@l4Barca En ik kan niet wachten dat hij jou de mond snoert.

Ps Lachen om een aankoop wat nog niet eens officieel is ? Vreemd.

Lyon gaat als een kaartenhuis in elkaar storten door het mislopen van Europees voetbal verwacht ik. Eerst Traore, dan Depay en daarna Aouar. Wordt wederom een lastig seizoen voor OL verwacht ik

16 september 2020 om 00:02

En dan noem je Traore als eerst? Komop zeg.. je weet zelf ook beter dat die nooit speelde. En het is heel makkelijk om dat nu na deze wedstrijd te zeggen terwijl je rood krijgt en een penalty tegen krijgt met nog 50 minuten te spelen... En Lyon stortte ook helemaal in elkaar tegen City toen Depay werd gewisseld, toch?

16 september 2020 om 07:35

Traore heeft anders in 3 jaar tijd nagenoeg alles gespeeld maar oke. Vorig seizoen was ie wat minder, maar de 2 jaren ervoor gewoon uiterst bruikbaar

Hoop echt dat die Memphis het verbluffend gaat doen bij Barca, ik merk dat er in Nederland een beetje een dubbele standaard is. Voor de ene groep spelers is het nooit te vroeg om naar een topclub te gaan. En voor een andere groep is het altijd te vroeg en konden ze beter een tussenstap maken. De ene groep wordt bij verliespartijen er uit gelicht als enige lichtpuntje. En bij de andere groep wordt er bij een overwinning, waarin ze een belangrijke rol spelen bijna niet gesproken over hoe geweldig de prestatie is. Bij de ene groep wordt er altijd maar gesproken over wat ze geweldig kunnen, en bij de andere groep wordt er altijd gesproken over wat er beter kan. Bij de ene groep mogen talentjes van 18/19 jaar nog fouten maken. En bij de andere groep wordt er maar constant getwijfeld of het wel zo een groot talent is en mogen ze op 18/19 jarige leeftijd geen fouten maken. Nu is het aan jullie de vraag wat er het verschil zal zijn tussen de twee groepen? Ik vraag het mezelf ook af.

15 september 2020 om 23:17

De potentie/ constantheid/ goede spel/ niet te lage ondergrens/ speciale kwaliteit, wat de ene groep wel heeft en de andere groep niet?

15 september 2020 om 23:30

@AubaArsenal ik heb het gevoel dat er bij de beoordeling van Memphis zijn prestaties er veel meer speelt dan zijn spel. de ondergrens en constantheid van De Ligt waren dit jaar ook niet best maar waarom beoordelen we die niet hetzelfde als Memphis dan?

16 september 2020 om 00:22

De Ligt speelde afgelopen seizoen al bij een absolute topclub, Memphis moet die stap nog maken. Niet helemaal te vergelijken dus, hoger niveau, meer druk,enfin je snapt het wel.

16 september 2020 om 00:26

Precies! Met de medespelers van Juventus om je heen is het normaliter makkelijker goed te presteren dan met kwalitatief mindere spelers om je heen zoals Memphis dat bij Lyon heeft

16 september 2020 om 01:43

Ik volg geen instagram en snapchat enzo en ik kijk puur alleen naar zijn spel. Hij is technisch gewoon niet goed genoeg voor de wereldtop. Nooit geweest en zal die ook nooit worden. Je kan trainen tot je een ons weegt maar de ballen blijven van je voeten springen of weer net te ver voor je uit. Hij heeft wel een goed schot maar dat is niet voldoende voor de echte top.

16 september 2020 om 02:00

Maar wat vond je van de vele amateuristische cruciale fouten die De Ligt dit seizoen bij Juventus maakte dan? Zoveel fouten in een seizoen mag je toch ook niet maken op topniveau? En dat was ook niet de eerste keer want bij Ajax en in Oranje heb ik hem ook veel cruciale fouten zien maken. Als ik hem dan alleen op die fouten en wisselvalligheid ga beoordelen dan lijkt hij ook opeens op een koekenbakker

16 september 2020 om 03:49

De Ligt is diverse keren stevig aangepakt over zijn niveau de afgelopen jaren, en terecht. Daarnaast ben ik van mening dat de Ligt, naast nog een aantal spelers, veels teveel de hemel in is geprezen en mede als gevolg daarvan deze stap heeft kunnen maken. Dat neemt toch niet weg dat je kan of mag concluderen dat Depay een bepaald niveau (niet) heeft?

16 september 2020 om 11:18

@numro9 Dus je vind Suarez ze techniek beter dan van Memphis ?? Je bent niet goed joh ,, een spits word op het hoogste niveau afgerekend op goals, spitsen als lukaku Suarez lacazette giroud spelen allemaal op het hoogste niveau en hebben echt niet een betere techniek dan Memphis .. in Nederland gunnen mensen hem gewoon geen kans .. laat hij nou eerst de kans krijgen en ga hem dan beoordelen .. want over man united praten wat jaren terug is , hebben we niks aan. ,, die jongen word voor 30 miljoen gekocht.. iedereen doet alsof het de verlossende aankoop is van Koeman ,, hij kan gewoon wat toevoegen aan de selectie, voor met Koeman als trainer ... is toch ook alleen maar mooi voor het Nederlands voetbal.Wat hebben al die andere aankopen bewezen, griezman dembele braithwate , en dan zullen we het niet over die transfer bedragen hebben van die 2 frans mannen

15 september 2020 om 23:23

Persoonlijk denk ik de instelling van genoemde spelers; als men potentie in iemand ziet en hij werkt er niet hard genoeg voor (of kan zich niet goed uiten voor een camera) dan kan dat voor een grote groep mensen afgunst opwekken. Het is dus de mentaliteit die naar mijn mening van belang is in groepsdynamieken, want harde werkers worden altijd geprezen. Zelfs als deze harde werkers minder talent blijken te hebben, wekken ze al meer bewondering op door een werk-ethiek. Vandaar dat Klaassen, Van de Beek en Dumfries altijd redelijk tot goede kritieken krijgt. Ook ben ik van mening dat een slechte mentaliteit, die men weleens ziet bij omhooggevallen talenten, weerslag geeft op de rest van de selectie en de neutrale kijker. Daarbij is die bepaalde groep naar mijn inziens al bij uitstek meer getalenteerd dan het gros van de bevolking, wat ook jaloezie opwekt, maar naar mijn gevoel ook meer berust op het talent dat ze hebben. Met andere woorden: ze teren meer op hun kwaliteit dan op hun instelling.

15 september 2020 om 23:43

Acmilaanfan. Als je Memphis hebt gezien tijdens zijn blessure of toen hij faalde hij United en nog harder moest werken om beter te worden, dan kan je niet anders concluderen dat de beste man zichtbaar harder werkt dan een Frenkie. Frenkie is echter een voetballer die bijna alles op de automatische piloot kan. Dat is echt heerlijk om soms naar te kijken, maar waarom wordt het harde werken van Memphis dan afgerekend en het natuurlijke van Frenkie zo geprezen?

15 september 2020 om 23:48

Het gaat niet om zijn harde werken maar om zijn houding. Uitstraling. Maniertjes. Uitspraken. Gewoon, de persoon Depay. Mensen gaan direct weer naar ras, niet perse jij, maar Wijnaldum en van Dijk zijn hartstikke populair. Die hebben die fratsen namelijk niet. Zo simpel is het, Nederlanders, de 'Hollandse variant' in ieder geval, is meer van nuchterheid en 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'. Als Depay iets NIET is is dat het wel. Echt hoor, zo moeilijk is het niet. Het is gewoon een extraverte en nogal domme vent. Verder een prima werk-mentaliteit die hij door de jaren heen heeft ontwikkeld.

16 september 2020 om 00:05

True, maar gaat het niet om de werk mentaliteit op het veld? Mensen lijken bijna persoonlijk qua memphis, veltman etc. Best sneu eigenlijk. Kritiek op zn spel prima hoor.

16 september 2020 om 00:12

Ik vind dat de populariteit van Wijnaldum en Van Dijk wel mee valt hoor. T leek bijna alsof de media blij was dat Van Dijk de gouden bal niet won. En wat Wijnaldum betreft, die is al helemaal niet populair. Ging na een jaar PSV gedragen te hebben, en de gouden schoen in ontvangst te hebben genomen naar Newcastle United, want ook hij zou eerst een tussenstap moeten maken. Vervolgens naar Liverpool gegaan waar hij week in week uit een belangrijke speler is, en alsnog zou hij te kort komen voor barca, ironisch want toen hij tegen barca speelde stam hij er er met kop en schouders boven uit en was hij zeer belangrijk

16 september 2020 om 00:28

Niet populair? Het enige wat beide spelers in populariteit heeft doen afnemen is het hele racisme-verhaal waar ook zij mee bezig waren. Voor de rest nooit. Zelfs toen Wijnaldum van Feyenoord naar PSV ging niet. Wijnaldum was het oogappeltje van de club die inderdaad, zoals zoveel spelers, met een omweg bij de top kwamen. Daarnaast is een wedstrijd winnen en inderdaad het praktisch zelf doen niet genoeg om bij een club te komen. Gaat ook om de soort voetballer. Van Dijk en Wijnaldum zijn gigantisch populair, Depay niet. Maar het zal wel racisme zijn, alleen heel selectiet, want zo werkt dat bij racisme. Hou op.

16 september 2020 om 00:32

Als voetballer gaat het daarom ja. Ik vind het juist een goed verschijnsel dat mensen niet alles van een persoon goedpraten enkel omdat ie op het veld hard werkt. In een perfecte wereld zou hoe goed je kan voetballen ergens volledig onderaan staan mbt belang. Dus ja, het gaat om wat ie op het veld doet, als voetballer. Maar daarnaast is ie mens en die staat me niet zo aan.

16 september 2020 om 01:23

Nuchterheid daar houden we van in Nederland? Waarom vind iedereen de persoon Van Gaal zo geweldig dan? Vergeleken met zijn gedrag is Memphis bijna de belichaming van bescheidenheid en nuchterheid

16 september 2020 om 03:54

Van Gaal geweldig? Onder welke steen leef jij? Van Gaal wordt (werd) geroemd om zijn trainerskwaliteiten maar verguisd om zijn media optreden, wat ook ronduit wanstaltig is te noemen.

16 september 2020 om 06:32

@Japie, welk gedrag bedoel je precies? Dat hij, toen hij bij Barcelona werkte, elk jaar op eigen kosten een groep kinderen met een beperking naar Camp Nou liet komen zonder daarvoor de publiciteit te zoeken? Ik kwam hem in die periode een keertje tegen toen hij in Nederland was. Hij was met een paar mensen in gesprek, allemaal strak in het pak. Mijn zoontje (toen 5) stond schuchter naar hem te kijken. Toen hij hem zag kijken, kwam hij uit zichzelf naar hem toe, ging op zijn hurken en gaf hem een hand. Hij had alle tijd voor hem en vroeg hem van alles. Toen hij vroeg wie de beste club was van de wereld, zei mijn zoontje "Ajax", waarop Van Gaal hardop moest lachen en zei: "je hebt gelijk, knul". Ik had geen pen bij me voor een handtekening, waarna hij terugliep naar zijn gesprekspartners en hen vroeg om een pen.

Dus ik heb geen problemen met zijn gedrag privé, terwijl Depay daarentegen privé poseert met huisdieren die geen natuurlijke huisdier zijn en te pas en te onpas roept dat hij gediscrimineerd wordt.

15 september 2020 om 23:24

Zou je misschien wat dieper in kunnen gaan op die groepen? Wie zitten er in de groep van Memphis en wie zitten er in de andere groep?

15 september 2020 om 23:45

Om wat voorbeelden te noemen. In de ene groep zitten bijvoorbeeld een Ziyech, die al jaren liet zien dat hij bij Ajax er boven uit stak en week in week uit de beste speler van Ajax was, maar hij alsnog niet rijp geacht werd voor de absolute top, nee hoor Dormund was zijn plafond. Waar een speler als Van De Beek, na een jaartje best goed presteren bij Ajax meteen rijp geacht wordt voor de absolute top. Volgende voorbeeld; Wijnaldum die in de halve finale tegen Barca, Liverpool bij de hand neemt en naar de Finale loodst en je er vervolgens bijna niks over hoort. Terwijl er tijdens een verlies partij van Ajax een Frenkie de Jong clip wordt gemaakt waarin zijn beste acties van die wedstrijd worden uitgelicht. Nog een voorbeeld; Myron boadu heeft dit seizoen 19 goals gemaakt in alle competities en dat op 18 jarig leeftijd, en een goal bij zijn debuut in het nederlands elftal, en de hype rond hem is 0, ik hoor vaak de media praten over wat hij nog niet goed beheerst en dat hij te wild is, zijn we serieus?? 19 goals op 18 jarige leeftijd en we praten over dingen wat hij nog niet goed beheerst. Ik ben een Ajacied en heb de Ligt zien stuntelen in zijn debuut seizoen, en veel fouten zien maken die ons uiteindelijk misschien wel het kampioenschap koste (Excelsior) en bij oranje fouten zien maken die misschien wel het WK hebben gekost(bulsgrije). Maar daar ging het aan het einde van het seizoen niet over hoor, het ging over wat voor geweldige potentie hij liet zien. Waar nu momenteel een Ihatarren helemaal afgemaakt wordt, werd een Donny van de beek in bescherming genomen toen hij na een paar x met een zuur gezicht op de bank zat vorig jaar en vervolgens heel verongelijkt zijn goal vierde na een inval beurt. Dit is de dubbele standaard die ik veelal merk in de media, en het slaat misschien wel onbewust over naar de massa. Ik merk het nu weer met de reacties op de transfer van Depay, die jongen kan goed voetballen misschien mislukt hij ja dat kan maar niet geschoten is altijd mis. Een transfer kan altijd wat minder uitpakken, ook een toptransfer waar iedereen wel op xit te wachten kan slecht uitpakken, maar de reacties zijn zoo zuur dat het bijna lijkt afgunst naar zo een jongen.

16 september 2020 om 00:04

@Arsenal: ik ben het onderhand wel kotsbeu te horen dat het ‘afgunst’ is om te stellen dat Depay niet goed genoeg is voor Barca. Wat mij betreft is hij niet consistent genoeg, scoort hij te weinig ( newsflash: bij Barca geen penalty’s meer), hij ontbeert de rust en het overzicht voor Barca en, niet onbelangrijk, er is geen plaats voor hem bij de eerste elf. Tot slot: het enkel door Koeman dat Depay naar Barca kan. Er is namelijk 0,0 interesse van andere topclubs, wat al een indicatie op zich is. Maar nu ben ik waarschijnlijk een ‘hater’. Sta me dan toe al diegenen die Depay wel bij Barca zien slagen, fanboys te noemen vanaf nu.

16 september 2020 om 00:08

Ik ben het met je eens. De Vrij is nog zo'n speler. Voetbalzone post er vrijwel niets over, veel mensen vinden de Ligt beter, terwijl het afgelopen jaar wel gebleken is dat de verhoudingen anders liggen. Zou het wellicht met clubvoorkeuren te maken hebben?

16 september 2020 om 00:13

Ik vind echt dat je uit je nek kletst, zoekt naar een bepaalde verdeling die er niet is. Ihattaren en Boadu zijn vorig jaar op een bepaald moment bijna in de basis van Oranje geschreven. Van Depay werd bij PSV al geschreven dat hij de top ging halen. Er zijn zoveel spelers zoals Ziyech geweest die pas wat later erkenning hebben gekregen en ook heel veel spelers die op hun 18e al Messi waren (type Bazoer enzo).dat voorbeeld van de Jong en Gini vind ik ook raar. Wijnaldum is super populair maar niet zo elegant als de Jong. Vergelijk het meteen compilatie van Federer die waarschijnlijk meer views heeft dan een van Djokovic, heeft ook gewoon met de bijzondere stijl van de Jong te maken.het is zo dat de media kritischer is op de ene speler dan op de andere, maar dat heeft vaak ook te maken met hoe de speler zich presenteert of andere factoren.

16 september 2020 om 00:15

Helemaal eens. Denk dat de meeste mensen en ik ook het Depay superhard gunnen, maar ik heb ook echt mijn twijfels.

16 september 2020 om 00:30

Ik vind jou reactie heel goed! Want ik vroeg me af waardoor het zou kunnen komen en was echt oprecht opzoek naar een verklaring en andere mensen hun kijk op mijn mening, voor het verschil in behandeling van de groepen, en ben blij dat jij jou objectieve mening hebt gegeven en wat in jou optiek een reden kan zijn voor het verschil in behandeling chapeau knul, hele goede inhoudelijke reactie

16 september 2020 om 01:53

@cr7_arsenal ik ben het met je eens. Frenkie heeft een matig seizoen achter de rug, De Ligt zelfs een slecht seizoen maar daar worden nu allemaal excuses voor gezocht. Zogenaamd liggen die matige prestaties aan alles en iedereen behalve aan beide heren zelf. Depay
kan er drie scoren maar dan hebben mensen het alleen over balverlies. Het meten met twee maten viert weer zijn hoogtijdagen

16 september 2020 om 04:01

Er wordt hierboven over clubvoorkeuren gesproken, in mijn optiek helemaal waar. De media overspoelt ons hiermee en krijgt (logisch) voor een deel gehoor. Ik persoonlijk heb nooit begrepen waarom de Jong zoveel gehypt is/wordt. Maar datzelfde vind ik dus ook oa van Depay. Beiden overgewaardeerd.

16 september 2020 om 07:48

Kap hier nou gewoon eens mee en kijk eens objectief naar Memphis als speler. Hij mist gewoon te veel dingen als speler. Consistentie, balvastheid, overzicht. Het is allemaal te wisselvallig en Barca heeft daar nu absoluut geen behoefte aan. Daarbij is het irrelevant wat er van andere spelers gezegd wordt (begrijp me niet verkeerd, ik vind vd Beek naar United ook te vroeg), Memphis is gewoon niet goed genoeg voor Barca, of hij nou met al z’n maniertjes buiten het veld komt of niet.

16 september 2020 om 08:03

Klopt, die groepen herken ik ook. Het verschil is volwassenheid in gedrag.

16 september 2020 om 08:04

De ene groep komt van ajax af en de andere niet Je hebt wel gelijk met hoe mensen en de media omgaan met spelers. Persoonlijk hoop ik ook dat memphis het goed gaat doen! Mooi voor hem en ook zeker voor het Nederlandselftal.

16 september 2020 om 10:20

Mooiste reactie tot nu toe ik kan wel antwoord geven maar dan krijg ik iedereen over me heen geen zin in maar je reactie is top !!!

16 september 2020 om 10:34

Helemaal mee eens.

Zelf zou ik zeggen dat savanier de hoofdrol pakte. Trouwens bijzonder dat ze een 43 jarige hebben bij montpellier. Knap hoor!

16 september 2020 om 00:29

Ik weet niet of je sarcastisch bent maar zo ja: die vent is dus echt 43, geen typfout oid! Dus idd best knap.

Of Memphis het niveau van Barcelona aankan is een eerste, maar een tweede is toch wel dat we het hem allemaal moeten gunnen. Is toch een mooie stap van Lyon naar Barcelona voor een Nederlander? Hopelijk maakt hij het waar, en zet hij nog grotere stappen om nog belangrijker te worden voor Oranje. Go Memphis!

15 september 2020 om 23:53

Omdat hij naar Barcelona gaat maakt dat hem niet automatisch een betere speler. Als hij minder spel minuten gaat krijgen en stel je voor het lukt niet bij barca dan zal dat slecht uitkomen voor oranje. PS ik heb het gevoel dat mensen hem hier het alleen maar gunnen omdat hij een nederlander is en niet om zijn kwaliteiten want laten we eerlijk zijn. Depay is niet echt een speler die Barvelona naar de volgende niveau zal tillen

16 september 2020 om 00:08

Dat is zoooo een dooddoener: hij gaat naar Barca dus goed voor het NL voetbal🤔🙄? Ik denk dat het NL voetbal er meer aan heeft als hij, zoals bij Lyon, alle weken speelt. Want bij Barca zou dat zo maar eens een pak minder kunnen worden en zeker als Koeman daar niet meer zit. Idem dito voor Ake bij Man City... dat is zogezegd ook goed voor NL voetbal, tot als hij wekelijks op de bank zit🙄

16 september 2020 om 06:38

@ACMilaanFan, waarom zou ik het hem moeten gunnen als supporter van Barcelona? Dan wil ik juist dat ze spelers halen waarvan de kans groot is dat ze daar meteen zullen staan op het juiste niveau. En het klopt dat je dat niet kan voorspellen hoe iemand het zal doen, maar ik vind Depay gewoon niet constant genoeg om daar te slagen. En als hij daar niet wekelijks zal spelen, welk voordeel is er dan voor Oranje?

Die 2-0 is in feite ook weer zijn balverlies. Gun het hem echt wel, maar heb gewoon het idee dat hij behoorlijk tekort komt voor de absolute top. Bij PSV vond ik zijn eerste aanname altijd al zeer zwak, maar daar kwam hij er mee weg omdat hij natuurlijk wel te goed voor de eredivisie was.

15 september 2020 om 23:18

Daar heb je hem. Jij mag hem wel niet goed genoeg vinden maar daar denkt Ronald anders over. Hij heeft wel meer verstand dan jou over het voetbal. Ik zou zeggen, zet wat geld apart en koop binnekort een Barcelona tshirt met Memphis erop. ðÿ˜¬

16 september 2020 om 00:00

Wat een drogreden is dat. Dus omdat een trainer het zogenaamd ziet is het allemaal in orde. Volgens jouw logica kunnen er geen slechte transfers plaatsvinden....

16 september 2020 om 00:10

Koop jij er alvast eentje, je zal het vast vaker dragen dan Depay😉

16 september 2020 om 02:01

@Lierse1997 Jij hebt echt een lenigheid in het verdraaien van feiten. Waar heb ik gezegd dat als een trainer het ziet, het allemaal in orde is? Ik heb het over Ronald. Dat is een coach die je meer credit hoort te geven dan dat je nu doet. Ik heb vertrouwen in de keuzes van Ronald omdat het een goeie coach is. Zelfde geld voor Klopp.

16 september 2020 om 02:04

Ja, ik zal er zeker eentje kopen. Men denkt hier dat Barcelona Ajax is ofzo. Nee, in Barcelona gaan ze niet huilen omdat hij een hoef op heb. In Barcelona gaan niet 4 volwassen mannen zeiken omdat hij een rap heb gemaakt of een foto met een lijger. Dat gebeurt alleen hier, waar we willen het verschil niet weten te maken tussen Depay voetballer en Depay privé.

16 september 2020 om 04:09

Koeman een goede coach... Tsja, het kan verkeren. Ondanks dat ik een voorkeur heb voor Feyenoord heb ik daar toch een heel ander idee over. Het zou me oprecht verbazen mocht Koeman succesvol blijken bij Barcelona.

16 september 2020 om 06:41

@Hoed, ben het met je eens. Vind dat Koeman het bij Feyenoord en Southampton geweldig heeft gedaan, maar dat is het. Bij Oranje heeft hij de beschikking over spelers die bijvoorbeeld Blind niet had: een ijzersterke verdediging en Frenkie. Over de laatste zei Koeman zelf: "Frenkie is de speler die het elftal samenvoegt".

16 september 2020 om 06:41

@Hoed, ben het met je eens. Vind dat Koeman het bij Feyenoord en Southampton geweldig heeft gedaan, maar dat is het. Bij Oranje had hij de beschikking over spelers die bijvoorbeeld Blind niet had: een ijzersterke verdediging en Frenkie. Over de laatste zei Koeman zelf: "Frenkie is de speler die het elftal samenvoegt". Edit: toen Frenkie ging spelen, ging Wijnaldum veel en veel beter spelen ook.

16 september 2020 om 08:09

Ook bij Koeman zijn er legio voorbeelden van slechte aankopen.

15 september 2020 om 23:20

Depay zn aanname slaat nergens op, dat is wel echt schrikbarend eigenlijk. Springt soms gewoon 1 meter van zn poot, basistechniek bij sommige amateurs is beter

15 september 2020 om 23:25

Depay is een flashy speler. Het Barcelona-shirt zou hem ook prachtig staan. Na een doelpunt met zn vingers in zn oren. 👉👂👈

16 september 2020 om 00:09

Welke doelpunten want de penalty’s zijn niet voor hem hoor bij Barca? Of bedoel je bij Barca B?

16 september 2020 om 11:29

Ga je weer welke doelpunten ... je gaat alweer ergens vanuit .. geef die jongen een kans .. hij gaaf zwz spelen .. want Koeman is trainer , dus hij gaaf 100 procent kansen krijgen .. en die moet hij gewoon pakken .. met een frenkie achter hem die hem begrijpt en Messi eromheen .. zie ik wel mooie dingen gebeuren

15 september 2020 om 23:30

Zijn aanname is idd zwak. Daar gaat hij nog moeite mee krijgen bij Barca, aangezien het tempo daar al een stuk hoger ligt. Depay vind ik ook meer een individualist dan echt een teamspeler. Bij Barca vraag ik me af in hoeverre hij de ruimte en vrijheid krijgt om zijn spel te spelen.

Hoe vaak gaan we dat nog lezen ,'mogelijk zijn laatste wedstrijd '.
Wr moeten het allemaal.nog zien. Het zou voor hem een fantastische stap zijn .

Ik dacht dat de hoofdrol was weggelegd voor Téji Savanier die 2x scoorde....

Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die niet konden falen in de top maar dat wel deden en andersom. Waarom nu al bashen en van afgunst niet meer weten hoe je normaal over een persoon kan praten. We kunnen het ook afwachten toch? Het is niet dat Memphis helemaal niet kan voetballen, wellicht ontwikkelt hij zich door op een manier wat we totaal niet verwachten.

16 september 2020 om 06:43

Waarom is het bashen en afgunst als je zegt dat iemand niet goed genoeg is voor een topclub?

Best een leuk spelertje hoor die Depay, maar dan vooral voor een middenmoter/subtopper waar hij helemaal het mannetje kan zijn. Als je hem vergelijkt met de spitsen van andere topclubs (Benzema, Lewandowski, Ronaldo, Aguero, Firmino, Mbappe etc.) lach je je toch de ballen uit de broek dat Barcelona hiermee op de proppen komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren