Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ gaat Europa League in na teleurstellende avond in Kiev

Laatste update:

AZ komt dit seizoen niet uit in de groepsfase van de Champions League. De Alkmaarders wisten in hun eerste voorronde voor het miljardenbal nog af te rekenen met Viktoria Plzen, maar dinsdagavond bleek Dynamo Kiev met 2-0 te sterk. De doelpunten werden gemaakt door Gerson Rodrigues, die in het verleden kortstondig onder contract stond bij Telstar, en Mykola Shaparenko. Voor AZ rest nu het hoofdtoernooi van de Europa League, waarvoor de Alkmaarders al een ticket op zak hebben.

De twee ploegen maakten er een stevige eerste helft van, met gele kaarten voor Vitaly Buyalski, Rodrigues en Calvin Stengs na forse overtredingen. Laatstgenoemde werd overigens fit genoeg bevonden om aan de aftrap te verschijnen, maar dit niet gold niet voor zijn kompaan in de aanval Oussama Idrissi. Met Albert Gudmundsson als diens vervanger binnen de lijnen had AZ in het eerste bedrijf het beste van het spel en waren ook de grootste kansen voor ploeg van trainer Arne Slot.

Mooie reactie van Calvin Stengs, nadat hij terecht geel krijgt voor een harde overtreding... ??

Geplaatst door voetbalzone op Dinsdag 15 september 2020

Dani de Wit kwam in de openingsfase echter tweemaal net tekort om de bal in het doel te werken. Met iets meer dan 25 minuten op de klok slaagde Myron Boadu er vervolgens wel in om te scoren, maar zijn inzet werd afgekeurd wegens buitenspel. Een minuut of tien later was er opnieuw gevaar van de aanvaller, die nog net af kon worden gestopt door de verdediging van Dynamo. Boadu’s claims dat hierbij een overtreding was begaan, waren niet besteed aan arbiter Orel Grinfeld.

De thuisploeg stelde hier in aanvallend opzicht weinig tegenover, maar op slag van rust was er toch nog een gevaarlijk schot van Buyalski. Doordat Ron Vlaar deze inzet met het hoofd echter wist te keren, werd er met een 0-0 stand gerust. AZ dacht in de tweede helft verder te gaan waar het gebleven was en een gevaarlijk schot van Stengs leek een opmaat naar meer. Een slechte pass van Fredrik Midtsjö op een gevaarlijke plek bezorgde de bezoekers drie minuten na de hervatting van de wedstrijd echter een flinke domper doordat Buyalksi kon onderscheppen en Rodrigues vervolgens de bal snoeihard in het dak van het doel van Marco Bizot joeg.

AZ raakte in de fase na deze openingstreffer even de controle kwijt en Bizot kon maar ternauwernood voorkomen dat Vladyslav Supriaga de voorsprong van Dynamo verdubbelde. Idrissi was toen al in het veld gekomen voor Gudmundsson en ruim twintig minuten voor tijd bracht Slot ook Ferdy Druijf in voor Midtsjö. Een kwartier voor tijd volgde een aardige kans op de gelijkmaker toen een schot van Stengs in eerste instantie geblokt werd en Idrissi uit de rebound net over knalde. Dynamo bleef echter gevaarlijk en vier minuten voor tijd viel het doek voor AZ definitief toen Bizot nog net een hand achter een voorzet kreeg, maar Shaparenko vervolgens op de goede plek stond om raak te koppen. De Wit en Boadu kregen daarop nog goede kansen op de aansluitingstreffer, zonder de bal achter doelman Georgi Bushchan te krijgen.

Vind jij dat Dynamo Kiev het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Typisch hollands avondje. Zat veel meer in tegen een matige ploeg en dan knullige fouten die afgestraft worden. Simpelweg te weinig afgedwongen. Die stengs mag ook wel wat aan zn mentaliteit doen, laat zn koppie veelste snel hangen. Had allang gewisseld moeten worden.

15 september 2020 om 20:57

Ik vind stengs eerder gewoon overschat. Begon destijds heel leuk, maar na zijn blessure zijn zijn goede wedstrijden helaas op 1 hand te tellen. Ook vorig seizoen werd hij vaak de hemel ingeprezen om 1 actie in de samenvatting, maar dan was zijn wedstrijd voor de rest gewoon enorm slecht.

15 september 2020 om 21:04

Stengs is wel een talent. Zie je ook aan dat balletje op Boadu. Is inderdaad alleen enkele momenten, speelt 75% slecht en moet nog veel constanter worden. Met dat diva gedrag zoals vandaag gaat hij het niet halen ben ik bang. Snap dat je na een blessure minder bent maar veel te slappe mentaliteit.

15 september 2020 om 21:14

Ja, maar dat zie ik nu al 1,5 jaar bij stengs en er zit nog weinig verbetering in. 1 leuk balletje of 1 mooie panna is leuk, maar daar tegenover heeft hij gewoon 20 keer onnodig balverlies. Als hij constant goede acties heeft dan is het een geweldige speler, maar blijft hij zo aanmodderen dat is het de nieuwe Lucas Andersen. Je ziet het talent, maar het komt er niet uit.

15 september 2020 om 21:16

Ik weet niet of mensen dat door hebben maar hij is al bijna 22 jaar. Hij is geen 18 meer waarbij het logisch is dat er wat wisselvalligheid is. Ik vind dat je meer van hem mag verwachten dan dat hij laat zien. Hij moet toch nog heel veel stappen zetten om de potentie, die veel mensen in hem zien, waar te maken. Fysiek niet sterk genoeg voor een grotere competitie, er lijkt niet veel pit in die jongen te zitten en hij is te vaak te slordig aan de bal

15 september 2020 om 21:19

Wel wat blessures gehad natuurlijk maar idd al 1,5 jaar weinig verbetering qua constantheid. Doelde meer op dat je het talent ziet. Fysiek zegt niet alles (net als talent), maar vooral pit zie je niet, meer divagedrag. Hopen dat het nog komt maar weinig verwachtingen.

15 september 2020 om 21:47

Stengs is wel een talent maar het mag er ondertussen ook wel een keer uit gaan komen. Ik denk dat het voor Stengs goed zou zijn om weg te gaan, of naar een grotere club in NL of naar het buitenland. Leuk dat hij daar aan spelen toe komt, maar je kan ook te lang in de subtop blijven hangen. Hij is nu heel erg een momenten voetballer, ik denk dat het beter voor hem is wanneer hij constant moet presteren zodat hij stappen kan maken. ik heb niet het idee dat dat bij AZ lukt.

15 september 2020 om 21:49

Wat Ajax vroeger ook had dat heeft AZ nu, ze hebben geen ervaren spelers die een toegevoegde waarde hebben. Met alleen modale aankopen uit de eredivisie daar kom je Europees niet meer mee weg.

15 september 2020 om 22:18

@london Calling hoe gaat hij dan beter presteren als hij contstant druk heeft in het buitenland? Heeft geen status daar en als momentvoetballer gaat hij niet spelen daar. Bij AZ nog genoeg te bewijzen. Wordt zo gehyped dus laat maar zien dat je de leider bent en AZ bik hand kan nemen. Zorg dat AZ meedoet voor kampioenschap en Europees ver komen. En Oranje ernaast.

15 september 2020 om 22:43

@janta ben het niet mee eens. Het is juist een prima mix van ervaring en talent. Bizot is eind 20. Vlaar ervaren rot achterin. Svensson en Midsjo prima spelers en met 27 jaar horen die dan op te staan. Idrissi met 24 jaar ook niet jong, maar precies een goede leeftijd. Is gewoon bijna de helft van je elftal die ervaring heeft en hebben laten zien wat toe te voegen. Die laten je vandaag met persoonlijke fouten in de steek, terwijl de grote talenten ook niet thuis geven.

16 september 2020 om 09:33

Master D ervaring op welk niveau de lagere competitie van Europa en vrijwel geen Europese ervaring op Ron Beton na

15 september 2020 om 20:58

Maar echt. Zo van kijk we hebben echt leuk gespeeld, goed voetbal, ze waren nergens. Maar toch eruit liggen pff. Zo slecht. Pak die gasten aan man, wees klinisch en sluw. Wat een diva spelertjes heb ik gezien vandaag, en dan kopjes meteen omlaag, belachelijk.

15 september 2020 om 21:03

Heel veel simpel balverlies in een tempo dat zelfs in de kelderklasse nog hoger ligt. Snap ook niet dat AZ vrijdag niet gevoetbald heeft. Had anders op donderdag een oefenwedstrijd gespeeld. AZ had totaal geen wedstrijdritme.

15 september 2020 om 21:01

Ik wist niet dat het nog slechter kon, maar Az speelde eigenlijk nog slechter dan 2 weken geleden. Het begin was ok, maar daarna gewoon dramatisch. Ballen die continu naar elkaar werden overgespeeld achterin, te triest voor woorden.

15 september 2020 om 21:14

Eerste helft vond ik zo slecht nog niet. Niet heel veel kansen gecreëerd maar Dynamo voor het grootste gedeelte wel vast gezet. Na de goal van Dynamo was het niet heel best meer helaas. Kiev was ook echt niet best maar maakt de schaarse mogelijkheden wel af. AZ had natuurlijk gewoon door moeten gaan.

15 september 2020 om 21:03

Er zat helemaal niet meer in. Hoeveel kansen heeft az gekregen. 1x op doel geschoten in 90 minuten. Het is idd wel typisch Nederlands om de tegenstamder matig te noemen, terwijl ze niets weggeven en heerlijk op een kansje loeren. Plus, zie ik in de andere reacties dat az beter was. Waarin dan? De bal naar elkaar overspelen zonder iets te creëeren. Voor veel buitenlandse ubs moet het heerlijk zijn om tegen naïeve Hollandse ploegen te spelen. Geef ze de bal, zak lekker in, en geef ze maar het gevoel dat ze zo goed bezig zijn. Dan hoef je alleen maar de verdediging op orde te hebben en je krijgt zelf zeeën van ruimte en tijd voorin. Oh, bizot...2e cruciale fout in 2 Europese wedstrijden.

15 september 2020 om 21:03

Wat een slappe hap tegen zo een matige ploeg als Dinamo Kiev. Wijndal linksback van Oranje? Stengs naar Ajax? Laat me niet lachen. Midtsjo zou volgens Kenneth Perez een aanwinst zijn voor Ajax en beter dan Kudus en Gravenberch. Dit zegt alles over de "analist" Perez. Koopmeiners en Idrissi krijgen een pluim. Ik ben in het verleden wel eens wat kritisch geweest over Koopmeiners maar hij begint me steeds meer te bevallen. En Idrissi viel heel goed in. Met hem erbij kantelde het wedstrijdbeeld totaal. Jammer want dit was echt niet nodig.

15 september 2020 om 21:47

Koopmeiners 154 passes , met een passingspercentage van 88,3 % dus er komen er 136 aan. Bizarre getallen en ja veel breed , maar ook veel enorm hard en zuiver naar voren. Gewoon een hele jonge maar al enorm volwassen speler, is net zo oud als Stengs. Stengs was weer Stengs , af en toe iets leuks maar wat een slappe speler is dat.

15 september 2020 om 21:53

Kerel heb je de wedstrijd bekeken? 90% van koopmeiners zn passjes gingen naar Vlaar, 5% naar wijndal en de andere 5% vooruit. Dus de percentages van zn passjes voegen niks toe aan zn kwaliteiten

16 september 2020 om 11:11

Je zou je bijna afvragen, hoe kan het dat AZ verloren heeft met een middenvelder die zo geweldig gespeeld heeft?

15 september 2020 om 21:16

Stengs is zwaar overschat. Is ook veel te iel, komt fysiek in alles tekort.

15 september 2020 om 21:37

Hier zie je gewoon dat de clubs buiten de traditionele top 3 tekort schieten tegen de rest van Europa. Dat komt omdat ze de lijn vaak niet kunnen doortrekken naar het volgend seizoen. Iets wat de traditionele top 3 vaak toch wel kan.

15 september 2020 om 22:48

Alsof Feyenoord in Europa niet te kort schiet met hun 2x overwinteren in 14 jaar en hun winst in 2 uitwedstrijden in de laatste 13 jaar. Die zijn aantoonbaar minder in Europa dan AZ. PSV de laatste jaren in Europa ook dramatisch, dus laten we die ook niet te veel omhoog schrijven dat ze zo goed de lijn kunnen doortrekken naar een volgend seizoen.

15 september 2020 om 23:27

@ Achizozo, gewoon even een vraag uit pure interesse. Wanneer hebben PSV en Feyenoord die lijn dan doorgetrokken in Europa? PSV heeft de laatste 10 jaar nauwelijks iets gepresteerd en van Feyenoord kan ik me ook geen hoogtepunten herinneren. Praat me alsjeblieft een beetje bij.

16 september 2020 om 14:59

Psv heeft in 2015/2016 de 1/8 finale van de cl gehaald en daar verloren van atletico na penalties. Waarna atletico de finale heeft berijkt.

Wat is dit zonde zeg. Ik had het niet verwacht maar AZ was gewoon stukken beter dan dit Kiev, maar vergeet zich te belonen. Vervolgens 2 persoonlijke fouten van Midtsjo en Bizot en een tegenstander die wél weet hoe je jezelf beloont. Als je dan zoals Boadu van 1 meter voor open doel nog op de lat kopt, verdien je het ook niet. Ongelooflijk balen, want deze wedstrijd winnen was al 5 miljoen binnen en dat had nog veel en veel meer kunnen worden. Dat zijn toch cruciale miljoenen die de aansluiting met de top kunnen inleiden.

15 september 2020 om 20:58

AZ was niet stukken beter dan Kiev. NL clubs moeten eens ophouden zo ontzettend naïef te zijn. Kiev laat het gewoon gebeuren en hoopt met een countertje toe te slaan. Alles is volgens plan van Kiev verlopen. Ze zijn geen moment in de problemen geweest

15 september 2020 om 21:01

Zolang inderdaad de mentaliteit achteraf elke keer is: 'we waren beter, maar het zat niet mee', gaat het elke jaar hetzelfde liedje zijn.

15 september 2020 om 21:02

Tot de 1-0 was het voor mijn gevoel wachten op de 0-1 en dat had echt niet alleen te maken dat Kiev het ‘liet gebeuren’. Door een ongelooflijk nonchalant moment was het opeens 1-0 en kon Kiev achterover hangen. Ik vond ze echt stukken minder dan gedacht.

15 september 2020 om 21:06

@azchelsea ik had juist geen moment het idee dat 1 van beide ploegen een goal ging maken. Ook AZ niet, ondanks het vele balbezit

15 september 2020 om 21:08

Exact jacco. Alleen kunnen wij in nl niet verder kijken dan onze eigen tactiek van balbezit willen hebben. Az heeft niets afgedwongen en zoals je terecht aangaf ging de wedstrijd precies volgens het spel boek van Kiev.

15 september 2020 om 21:09

Ik denk dat je dan heeeel lang had moeten wachten. Het was juist wachten op de 1-0 zoals het nl ploegen vaak vergaat in nl.

15 september 2020 om 21:16

Mee eens, ik dacht van te voren ook dat Dynamo AZ op zou rollen maar na het zien van de eerste helft had ik eigenlijk gedacht dat AZ door zou gaan. Na de goal van Kiev heeft AZ niet zoveel meer gepresteerd, jammer.

15 september 2020 om 21:41

Jullie kunnen geen wedstrijden analyseren, Kiev is gewoon een veel grotere en sterkere ploeg, Kiev geeft geen ruimtes weg en hielden de druk hoog. Dan kan je wel meer balbezit hebben gehad maar de allerbelangrijkste aspect om een wedstrijd te winnen, is dat je geen ruimte weg geeft. Toen in de voorrondes Ajax tegen Kiev speelden was Ajax gewoon geweldig dat ze zich onder dat druk eruit voetbalden. Als een team zich onder de druk eruit kunnen voetballen moet je weten dat het een topploeg is. Dat hebben we ook dit jaar bij Bayern gezien. Eigenlijk had Ajax dat jaar de CL moeten winnen maar we hebben echt geluk met watvoor kwaliteit er wel niet in Oranje op dit moment rondloopt.

15 september 2020 om 21:51

Club Brugge won vorig jaar ook van Kiev en die moesten bij lange na de CL niet winnen. Kiev is nog steeds een goed team, maar niet meer zo speciaal.

15 september 2020 om 22:13

Acmilan2019, "zolang inderdaad de mentaliteit achteraf elke keer is: 'we waren beter, maar het zat niet mee', gaat het elke jaar hetzelfde liedje zijn". Lekker opportunistisch weer, aangezien de recente Europese wedstrijden van AZ juist het tegenovergestelde uitspreken: AZ verdiende het namelijk vorig jaar in cruciale Europese wedstrijden tegen zowel Antwerp uit, Partizan thuis, Partizan uit als dit jaar Plzen thuis eigenlijk niet, maar trok het toch op de valreep over de streep. Over het algemeen valt dat met die genoemde mentaliteit dus wel mee bij AZ.

15 september 2020 om 20:58

Heb alleen de wedstrijd gezien na de goal maar ondanks dat Kiev met 11 man verdedigde vond ik ze nog steeds beter, misschien dat dit anders was in de eerste helft. Tandeloos is het perfecte woord om de 2de helft te beschrijven, geen tempo, allemaal veilige balletjes, niemand behalve Idrissi die eens open durft te draaien of een man probeert voorbij te gaan. Mentaal moet het gewoon beter.

15 september 2020 om 21:20

AZ was de eerste helft de bovenliggende partij, maar zonder veel kansen. Tweede helft werd Dinamo Kiev steeds vaker gevaarlijker en door twee cruciale fouten van AZ (midtsjo en Bizot) kon de wedstrijd niet onterecht binnen worden gehengeld. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats....

15 september 2020 om 21:37

Het ding met Kiev is dat ze gewoon niet meer het team van weleer zijn. Als je de CL in wilt is dit gewoon een team dat je moet verslaan, want veel zwakker zit er niet in de CL.

15 september 2020 om 21:57

Ik vond beide teams niet goed. Maar ik hoor/zie/lees al 30 jaar bij Nederlandse teams "we waren beter" of "we hadden meer balbezit". Het resultaat is helaas ook al 30 jaar ongeveer het zelfde, je verliest steeds van die teams op een gegeven moment is dat geen toeval meer..

Wat een droevige wedstrijd. Genoeg balbezit maar weinig mee gedaan. 3 weken geleden az z’n laatste wedstrijd, lekker slim zonder ritme tegen kiev. Snap niet waarom ze niet gespeeld hebben tegen Utrecht. Stengs is echt overschat, lijkt nergens op. Voor Corona ook niet best... jammer van de Nederlandse punten.

15 september 2020 om 21:11

Stengs komt ontzettend laconiek over. Als hij een fout maakt lijkt het net of hij er geen zin in heeft. Toch heeft de jongen wel talent, maar is het de vraag of het er ooit helemaal uit zal komen.

15 september 2020 om 22:21

Ik stoor me er bij Stengs vooral ook aan dat hij nog steeds zo bang lijkt. Elk (potentieel) duel mijdt hij. Dat komt hoogstwaarschijnlijk door die zware blessures, maar dat zorgt er inderdaad voor dat het allemaal erg laconiek overkomt. Als hij hem vervolgens kwijtraakt lijkt hij ook te denken: 'dat lost de rest wel op'. Misschien is het wel goed als hij een keer gepasseerd wordt om hem op scherp te zetten.

15 september 2020 om 23:41

Eens, terwijl hij op het moment van z’n blessure uit bij PSV juist volle bak voor die bal ging die hij knullig verloor. Sindsdien voetbalt ie als een diva en gaat geen duel aan

15 september 2020 om 21:15

Ik weet niet hoe het zit met de punten. Krijg je voor een El winst niet evenveel punten als een CL winst. Volgens mij zit verschil vooral in het wel of niet kwalificeren voor een volgende ronde. Financieel is het verschil natuurlijk giga ntisch. Ajax krijgt hierdoor volgens mij nog meer geld uit de CL pot.

15 september 2020 om 21:17

De punten zijn per wedstrijd inderdaad hetzelfde in de CL als in de EL.

15 september 2020 om 21:24

Maar volgens mij krijg je meer punten bij plaatsing voor de CL.

15 september 2020 om 22:27

Edit: heb t even opgezocht: Je krijgt idd vijf punten bij plaatsing CL en bij EL vier. Echter, per overwinning of gelijkspel zijn dan de punten gelijk. En die kans acht ik groter in de EL dan in de CL. Dus zo slecht is het niet. Financieel echter wel voor AZ

De eerste minuut van de wedstrijd zegt alles over de instelling van AZ. De hele tijd achterin rondtikken zonder enige intentie. Heel laf en onnodig voorzichtig. Als je gewoon gaat voetballen en vooruit speelt dwing je uiteindelijk vanzelf een overwinning af tegen deze gasten. AZ heeft het op basis van vorig seizoen uiteraard verdiend om hier te staan, maar voor het Nederlands voetbal was het beter geweest als PSV of Feyenoord hier hadden gestaan. Niet dat die twee teams zo geweldig zijn in Europa, maar zij hebben op dit moment wel spelers en trainers die meer raad zouden weten met dit zwakke Kiev.

15 september 2020 om 21:07

''az heeft het op basis van vorig seizoen uiteraard verdiend om hier te staan, maar voor het Nederlands voetbal was het beter geweest als PSV of Feyenoord hier hadden gestaan. Niet dat die twee teams zo geweldig zijn in Europa, maar zij hebben op dit moment wel spelers en trainers die meer raad zouden weten met dit zwakke Kiev.'' Gebaseerd op wat? AZ heeft vrijwel dezelfde selectie, nog geen competitiewedstrijd gespeeld en PSV & Feyenoord spelen ook niet denderend.

15 september 2020 om 21:22

Idd exact dezelfde selectie en psv was vorig seizoen gwn bagger. Echter heeft az vorig seizoen eigenlijk het hele seizoen een fitte selectie gehad. Dit itt tot psv dat drama werd nadat heel de voorhoede weg viel en ajax kakte in na het gemis van bijna heel de aanval. Ben ook benieuwd of az dit seizoen het zelfde kan brengen als vorig seizoen

15 september 2020 om 21:27

Onder andere op basis van de trainers. Die Duitser van PSV had wel druk gezet op Kiev en Advocaat met zijn ervaring had het ook slimmer aangepakt. Wat AZ hier deed was gewoon dom om zo voorzichtig te spelen, dat is juist wat Kiev wilde. Daarnaast vind ik PSV betere spelers hebben dan AZ en Feyenoord doet het beter dan AZ sinds Advocaat er is.

15 september 2020 om 23:42

Ik heb dat ook zo gezien maar leek mij niet gek. Met Teun achterin proberen Kiev in eigen huis te laten komen en iets meer ruimte voorin te krijgen. Dat is toch weer de kwaliteit vorig seizoen lag, uit bij Ajax psv en Feijenoord in de omschakeling scoren. Dat was mi juist de tactiek

Waardeloos kiev, zeer matig az.


Jammer was niet nodig dit..

Bizar dat Az niet weet te winnen van dit Dynamo Kiev. Az eerste helft veel beter. Tweede helft heel erg slordig. Az trekt de vorm van eind vorig seizoen door en dan heb je helemaal niets te zoeken in de CL.

15 september 2020 om 23:44

Was het maar de vorm van eind vorig seizoen. Onze laatste potten wonnen we 0-2 wat veel ruimer had moeten zijn in de Arena en 4-0 van ADO.

Wat een vreselijke wedstrijd... Alle kansen gemist en het voetbal was gewoon belabberd... Terecht eruitgeknikkerd dus!

Toch weer schandalig wat Az heeft laten zien. Een Boadu, Stengs, Bizot en Wijndal die de ploeg moeten dragen zaken totaal door de ondergrens. Ik hoop deze spelers ook nooit meer bij het Nederlands elftal te zien, tot dat ze een seizoen lang normaal kunnen presteren. Zelfs in de EL gaat AZ het moeilijk krijgen zo..

15 september 2020 om 21:25

Wijndal vond ik nog best oké spelen, die had iig nog crosses die aankwamen en soms een goede actie. Maar az gaat het zwaar krijgen als de voorhoede lang naar hun vorm opzoek is.

Pffff dit az doet mij denken aaan Ajax in de tijd van Frank de boer, ik zie alleen maar tikkies breed en tikkies terug!!!! Het enige verschil is dat Ajax wel succes boekte en az niet!

15 september 2020 om 20:59

Nationaal wel ja, maar Ajax onder FdB was ook dieptriest in Europa.

15 september 2020 om 21:02

Meestal wel. Maar dat was wel in een tijd waarin jongens als Andersen, Serero en Sana in de basis stonden. Geld rolde nog niet als nu.

15 september 2020 om 21:05

@buitenspelgoal— Nou dieptriest valt ook nog wel mee, als je nagaat dat Ajax zowat elk jaar in de groep des doods werd geplaatst. Zaten ze niet bij Real en Dortmund in de poule dan zaten ze wel bij Barca en City of PSG in de poule. Maar goed Ajax heeft ook genoeg van zulke avonden als Az gehad, dat zal niemand ontkennen. Moet wel bekennen dat ik het een beetje karma vind voor het AZ bestuur, niks tegen AZ verder hoor.

15 september 2020 om 21:12

Dat viel reuze mee. 3e geworden in een pool met Real Madrid Dortmund en Man City. De kampioenen van hun competitie. Ook een jaar dat Dynamo Zagreb met 1-7 verloor. Waardoor Ajax niet naar de tweede ronde ging. Barca nog verslagen.

15 september 2020 om 21:00

Volgens mij boekte wij onder de boer ook erg weinig succes buiten nl

15 september 2020 om 21:03

Hier had het grootste trainerstalent van NL zijn ploeg toch beter op kunnen voorbereiden.

Jammer van het geld voor AZ, maar voor NL eigenlijk wel prima. AZ maakt veel meer kans op coefficienten in de EL. CL hebben ze niks te zoeken en zouden ze 6 keer zoek getikt worden in een waarschijnlijk nare poule.

15 september 2020 om 21:35

Ze hadden bij plaatsing voor de CL al minimaal 7 punten erbij gehaald (4 bonus punten voor de plaatsing, 1 voor deze ronde en 2 voor de volgende ronde). Om het beter te doen in de EL moeten ze nu eigenlijk al overwinteren in de EL dus heel vanzelfsprekend dat dit beter is voor coefficienten lijst is het niet.

Er komt 1 woord in mij op: Naïef! Ongelooflijk hoe je zo in de val kan lopen.

Wat een ongeïnspireerd zooitje is dit AZ zeg. Tegen Plzen al met de hakken over de sloot en tegen Kiev kinderlijk verloren. Met deze vorm zal AZ het heel moeilijk krijgen om de titelstrijd aan te gaan met Feyenoord, Ajax en PSV.

Jammer had niet gehoeven.
Uiteindelijk is/was groepsfase EL het hoogst haalbare en dat is gelukt

Wat een belachelijke vertoning tegen een enorm slechte Kiev. Door eigen toedoen verlies je. Je mist echt sluwe spelers bij dit Az. Met Stengs, Gudmun en een Boadu ga je de oorlog niet winnen. Wilde ze wel winnen? Pff zo slecht. Wat een drama. Een karakterloos Az gezien. Hoe kan je dit verliezen man. En Stengs pff hem hoef ik echt lang niet te zien, diva spelertje. Echt jammer dit, dit was je kans op CL voetbal, meer miljoenen en ervaring opdoen maar nee ze wilde niet. Nja behalve een Koopmeiners wellicht.

15 september 2020 om 21:00

Klopt, ik begin Stengs langzamerhand overschat te vinden. Na zijn blessure niet veel meer laten zien. Boadu geef ik nog wel een kans, zeker omdat hij nog geen 20 jaar oud is. Verder enorm zonde dat AZ niet gewonnen heeft, was echt mogelijk tegen dit Kiev.

AZ kan ook beter de puntjes pakken in de EL. Het is jammer, maar als je niet van Dynamo Kiev kan winnen heb je er ook niks te zoeken in de Champions League.

Oef zonde van de punten.. heb de 1-0 gezien, voelde als een typische NL voorronde wedstrijd, maar kan er inhoudelijk te weinig over zeggen. Vooral heel zonde van de centen voor Az en van de punten voor NL

Was te verwachten natuurlijk. Kiev is gewoon beter, elke Eredivisie-ploeg zal het daar lastig tegen hebben.

15 september 2020 om 21:14

En Kiev schroomt totaal niet de tegenstander het initiatief te laten. Ook in een thuiswedstrijd. Dat is ook een kwaliteit.

Onnodig en erg matig gespeeld. Nog een hoop ritme wat ontbrak en spelers die hopeloos uit vorm zijn. Ik ben niet per se negatief over het seizoen, want vorm is iets wat er echt wel in kan komen, zeker als Koopmeiners op het middenveld gaat spelen (want dat maakt wat mij betreft een wereld van verschil), maar zoals het nu gaat is het gewoon ruk.en zelfs dan had je vandaag gewoon door moeten gaan...

15 september 2020 om 21:09

Tja, wat is negatief? Als AZ vierde wordt, doen ze ook eigenlijk niets geks. Het is vooral zaak dat de selectie hard werkt en niet te veel in zichzelf gaat geloven vanwege de tweede plaats van vorig seizoen. Verder kan het in deze fase gebeuren dat ritme ontbreekt, zeker dit jaar. Echter word je vandaag afgetroefd op tactiek en dat is wel erg kwalijk. Allemaal leuk wat Arne Slot tot nog toe doet, maar op dit soort momenten zie je de zwakheden uitvergroot worden.

15 september 2020 om 21:10

Ik ben echt enorm teleurgesteld in ze man. Het was echt karakterloos, en dat tegen zo'n slechte Kiev. En met name Stengs, echt belachelijk. Boadu en Wijndal zijn nog jong maar Stengs denkt echt dat ie Ziyech is ofso. Man ga bikkelen man als het even niet loopt, meteen kopje omlaag, vaak meteen inhouden. Het was voorin zonder Idrissi fit echt heel weinig. Mis de nodige sluwheid en volwassenheid en klinisch zijn. Wat heb je nu gedaan? Leuk voetbal maar je ligt eruit en ook nog eens door eigen toedoen. Argh. Dit was je kans op CL voetbal, meer geld en ervaring opdoen.

Stelletje Prutsers. Had veel en veel meer ingezeten maar helaas... echt zonde dit, op basis van de eerste helft meer hier van moeten maken

Zonde voor het Nederlandse voetbal, maar ik denk dat de EL een geschikter podium is voor AZ. Ajax krijgt er weer flink wat miljoenen bij.

15 september 2020 om 21:41

Ze zouden de CL wel kunnen halen maar dan zal het waarschijnlijk een soort Genk scenario zijn. Niet heel veel echt slechte wedstrijden spelen, maar toch met 0 op 18 naar huis (of 1 of 2 punten).

Nou baal ik nog meer dat Ajax zo makkelijk het gunstigste ticket gekregen heeft voor cl. Zo oneerlijk dit, az verdiende om door te gaan.

15 september 2020 om 21:03

Had Ajax van begin tot eind vh seizoen voor gestreden en boven aan gestaan. Dus niet makkelijk, maar eerlijk verdiend.

16 september 2020 om 15:12

Eerlijk verdient is overdreven, maar verdiende het wel meer dan az. Doelsaldo is er niet voor niks, maar toc vraag ik me af wat er gebeurt was als de competitie was uitgespeeld. Nu kun je Ajax ook niet echt kampioen noemen, beetje goedkoop gekregen.

15 september 2020 om 21:11

Wat heeft AZ verdiend dan? Ze spelen hopeloos tot nog toe. Als je zo speelt in de CL, word je helemaal dol getikt en vertrek je met een verliespot van 0-5 van het veld. Mensen lijken te vergeten dat AZ nog gewoon een Nederlandse subtopper is en daar doet een incidentele tweede plaats niets aan af. Niets ten nadele van AZ overigens hoor, maar laten we het allemaal niet gaan overdrijven.

15 september 2020 om 21:57

Op basis van het spel van afgelopen seizoen hadden ze verdiend om de beste plek te krijgen, alleen op doelsaldo staat ajax bovenaan maar van az gewoon pakkie gekregen. Laatste 3 onderlinge duels door Az gewonnen, dat noem je gewoon een jantje krijgen. Ajax was makkelijker door deze fase heen gefietst en dan had az met rechtstreekse plaatsing een totaal andere voorbereiding gehad + hoogstwss 2 nederlandse clubs in de cl. We houden wel gewoon graag bij de feiten, dat ajax gunfactor heeft snap ik ook wel.

15 september 2020 om 23:00

Met alleen goed spel kom je er niet, dat zag je vanavond ook weer. En of AZ mooier dan Ajax speelde, is ook maar de vraag en erg subjectief.

15 september 2020 om 23:02

Blijf dan inderdaad bij de feiten. Ajax heeft terecht het rechtstreekse ticket gekregen voor de CL op basis van een beter doelsaldo. Einde discussie.

16 september 2020 om 06:58

@Temsamane, Ajax is op basis van de regels van de KNVB kampioen geworden. En hoeveel wedstrijden had AZ gewonnen in de CL als ze een wedstrijd als gisteren niet eens konden winnen?

16 september 2020 om 11:15

@temsamanane Hue het inderdaad gewoon bij de feiten. De eredivisie ranglijst gaat op basis van punten en bij gelijke stand op basis van doelsaldo. Dat zijn de feiten. Je verdiend geen CL tickets op basis van leuk spel maar op basis van bovenstaande feiten. Het simpele feit dat AZ kansloos door een CL laagvlieger uit de CL kwalificatie is geknikkerd zegt al genoeg, AZ heeft niets te zoeken in de CL.

16 september 2020 om 14:57

@temsamane - Ik hou het bij de feiten. Ik heb niets tegen Ajax en ben ik geen supporter. Ajax is voor mij gewoon 1 van de 18 clubs in de Eredivisie. Onderlinge duels zijn niet leidend in de regelgeving van de Knvb en dus is het helemaal niet relevant in deze context. Als je niet van dit Kiev kunt winnen, heb je sowieso niets in de CL te zoeken.

Wat is dat Kiev een zwak elftal zeg! Ben er echt van geschrokken. AZ was voetballend heer en meester maar Kiev had het tactisch natuurlijk goed voor elkaar. Als je de mindere bent ga je leunen en counteren. Dat pakte goed uit, zoals altijd bij Nederlandse ploegen. Uiteindelijk dan ook een terechte nederlaag, maar wat een dweil elftal daar uit dat Oekraïne. Vreselijk, echt niet om aan te gluren.

15 september 2020 om 21:14

Vlaar naar Koopmeijmers.. Koopmeijners naar Vlaar.. en nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Heer en meester inderdaad.

15 september 2020 om 21:17

Kiev was heer en meester? Het ging mooi gelijk aan op? Nee, Kiev gaat met 11 man tegenhouden en AZ maakt het spel, met name in de eerste helft speelde AZ echt wel goed. Dat een persoonlijke blunder achterin uiteindelijk aanleiding geeft tot de achterstand zijn we wel gewend van een Nederlandse ploeg.

15 september 2020 om 22:08

Hoe kun je goed spelen als je helemaal niets creëert in de eerste helft? Balbezit en rondtikken en kiev die het toelaat, dat noem je dan heer en meester hah

15 september 2020 om 22:47

Balbezit voegt alleen wat toe als je kansen creëert.

Dit Kiev heeft ook helemaal niets in de CL te zoeken. Nu hopen dat AZ in de europa League wel hun vorm van vorig seizoen terug krijgt. Stengs en Boadu vanavond echt dramatisch.

Tja duidelijk dat AZ niks in de Champions League heeft te zoeken helaas. Geen schande, maar ben blij dat Ajax het ticket voor de groepsfase heeft. Als je Kiev niet kan verslaan hoor je ook gewoon in de Europa League thuis. Nogmaals geen schande, maar wel duidelijk!

Als je maar twee keer op doel kan schieten tegen Dynamo, heb je niks te zoeken in de CL. Gelukkig heeft de knvb geen gehoor gegeven aan de eisen van Az. In de EL kunnen ze nog wat punten pakken.

Zo jammer en onnodig, dat Kiev kon er niet veel van! Die scheids die dan ook 2 penalties niet geeft, en een rode kaart niet geeft.jammer voor het Nederlandse voetbal.

Dit AZ is bizar slecht. 0.0 creativiteit in de aanval. Enige die iets goed deden waren Druijf en Idrissi. Hoe worden Boadu en Stengs zo gehypet? Ja, Boadu heeft goede looplijnen en snelheid, maar kan geen bal vasthouden en maakt zijn kansen niet af. Laatstaan Stengs. Ja, hij heeft de speelstijl van Ziyech, maar lijkt op een Ziyech op krukken. Veel balverlies, komt nergens langs, balletje breed. Wat ben ik blij dat AZ niet als nr. 1 de CL ingaat. Bizar, maar dan ook bizar slecht. Ja, dinamo kiev is een normale ploeg, maar geen 1 fatsoenlijke kans creëren. Of ja, 1 als je die per se mee wil tellen. Als je daar al tevreden mee bent... Na het vertrek van Scheringa spelen ze niets klaar in Europa. Nu nog PSV... ik hoop dat Utrecht wel presteert.

15 september 2020 om 21:19

Je bedoelt Willem II. Utrecht heeft geen Europa dit seizoen.

16 september 2020 om 15:17

hoe bedoel je: nu psv nog?

16 september 2020 om 15:21

@baabman heb je de resultaten van PSV de afgelopen jaren gezien? 1-1 tegen Rosenborg, uitgeschakeld door een matig Basel, uitgeschakeld door Osijek, Lask die van PSV wint met 4-1. Dat is gewoon schandalig. Heel schandalig. Alleen 2 jaar geleden in de CL groepsfase vond ik ze goed en een paar jaar geleden toen ze doorgingen tegen Atletico. Maar dit huidige PSV laat heel veel afzien. PSV presteert sowieso ontzettend slecht in de EL.

Ach ja, in de EL zijn de punten in ieder geval eenvoudiger te behalen. Hele slechte wedstrijd gezien. Je speelt Dynamo helemaal in de kaart zo. Precies hoe ze het wilden. Die ploeg stelt echt niks voor in vergelijking met een jaar of 10 geleden. Die gaan stijf onderaan eindigen in de CL, mochten ze het halen. Stengs moet zich echt gaan verbeteren. Vond hem vorig jaar bij vlagen al enorm slordig. En hij trekt die lijn gewoon door vooralsnog. Vond Idrissi gretig invallen. Verreweg de belangrijkste aanvaller van AZ.

15 september 2020 om 21:05

Dit kiev is ook gewoon EL niveau hoor. Die hebben ook niks in de CL te zoeken. Ze moeten echt hun vorm terug krijgen anders gaat het wel heel naar worden.

15 september 2020 om 21:16

Eens. Maar óf Gent (staan volgens mij ergens onderin in België) óf Rapid Wenen (ook geen wonderploeg) óf dit armzalige Kiev gaat nu de CL in. Voor geen van die ploegen hoeft AZ onder te doen, normaal gesproken. Maakt het nog zuurder.

15 september 2020 om 21:43

Gent is momenteel aan het winnen tegen Wien. Maar ze zullen het ook heel lastig krijgen tegen Kiev.

AZ had het gevoel dat ze beter waren. De nadruk op had. Buiten die twee kansen op het eind hoe vaak moest de keeper van Dinamo in actie komen? Daar gaat het tenslotte om. Midtsjo en Bizot maken dan de fouten die zij nodig hadden. Dan is het natuurlijk zuur voor de Alkmaarders, maar tenslotte verdient Dinamo de overwinning. Balbezit is leuk, doelpunten brengen je verder...

De betere partij heeft niet gewonnen. Maar dat is voetbal. Met balbezit win je geen wedstrijden.

15 september 2020 om 21:04

Ik snap sowieso het verband niet tussen balbezit en de betere partij zijn.

Wederom een dramatisch resultaat!

Dit Kiev is niet eens sterk, spits die scoorde speelde even bij Telstar...

Jammer dit...

Dit was zo niet nodig! Wederom lesje effectiviteit. Vond AZ niet eens zo slecht spelen maar creëerde veel te weinig. CL is met dit elftal net te hoog gegrepen. Gelukkig spelen we wel sowieso groepsfase EL dus dat worden nog mooie wedstrijden.

15 september 2020 om 21:18

Baltempo ligt veel te laag om teams als Kiev te ontrafelen.

Nou het AZ van vorig jaar is nergens meer te bekennen. Dit dynamo kiev was zeker wel te kloppen maar bij AZ leek het niet echt of ze heel graag champions league wouden gaan spelen. Achteraf mogen ze blij zijn dat ze de europa league in mogen.

Eigen schuld. Domme fouten gemaakt en zelf de kansen die je had niet afgemaakt. Dan ga je eruit tegen een ploeg die niet per definitie beter is. Jammer, want met deze route had je een gouden kans op een CL-ticket, wat je nu zelf verpest hebt.

Tsjah als je hier niet wint dan heb je ook niets te zoeken in de CL. Jammer maar helaas typisch Hollands er niks van gebakken tegen een matige ploeg. Waarom mag Stengs er zo lang in staan? Die bakt er echt al tijden helemaal niets meer van, wat compleet kansloos dat hij steeds aan transfers gelinkt wordt.

AZ weet ook weer waar het staat. Aanvallend onmachtig en niet de concentratie/ kwaliteit om 90 minuten gefocust zijn. Met als gevolg dat slechte verdedigen en twee onnodige tegen goals. Vorige ronde al met meer geluk dan wijsheid door. Al heeft die verlenging toen veel verbloemt.
Conclusie AZ vorig jaar boven z'n kunnen gepresenteerd. En nog niet volwassenen genoeg voor Europa.

15 september 2020 om 21:20

Dat nog niet volwassen vind ik zo’n onzin. Kiev had ook een paar 18-jarigen hoor. Die kunnen kennelijk wel vanuit de discipline spelen.

15 september 2020 om 21:51

Dat bedoelde ik met volwassenen zijn het hoofdje erbij houden, geconcentreerd zijn tot het einde en geslepen kunnen spelen waar nodig.

16 september 2020 om 08:24

Begrijp wel wat je bedoelt hoor. Jonge Nederlandse spelers beschouwen het voetbal ogenschijnlijk als een speeltuin. Leeftijdsgenoten uit andere landen maken zich al veel sneller meester over een zekere beroepsernst. Zo’n geval als met Ihattaren die 8 kilo te zwaar terugkomt is wat dat betreft ook tekenend.

Kunnen we in Nederland eindelijk stoppen met het hypen van Stengs en Boadu. Dat ze talent hebben zeker, maar dit is het toneel waar ze het moeten laten zien gigantisch door de mand gevallen. Dan vond ik de invallende Idrissi beste van allemaal.

Spelers van AZ doen het aardig als de verwachtingen laag zijn. Komt de druk erop dan presteren ze een stuk minder. Dat is het verschil
met een topclub.

Zowat geen enkel schot op doel van AZ. 1e helft probeerde Midtsjo, Appie, Wijndal en Koopmeiners nog een beetje. 2e helft was helemaal niks meer. Iedereen heeft wel gezien, Stengs en Boadu stonden niet bepaald aan vandaag. Ik dacht na 75 minuten ga zelf Fifa met AZ, 2-7 van Getafe verloren online. Gelukkig zitten ze nu al in groepsfase EL, maar moet echt beter. Je merkt bij veel ploegen, Liverpool laatste tijd flink minder en PSG nu al na 2 duels maar 1 nederlaag minder dan heel vorig seizoen. Sterkte voor AZ fans als Oeliewapper en anderen.

Terechte uitslag
AZ helemaal niks gecreeerd...
Kiev foutjes goed afgestraft.

Typisch ned club. Bal doelloos achterin rond tikken. Dan een foutje maken wat afgestraft wordt. Vervolgens je halve kansjes slap missen. Ik heb weer genoten, pffff.

16 september 2020 om 08:25

En die gewezen Telstar-spits schiet de eerste de beste kans direct genadeloos binnen.

Altijd hetzelfde.. altijd
En maar schreeuwen dat je kampioen kon zijn.
Echt verschrikkelijk.
Binnen paar maand roepen ze t weer.
Echt hè, zo klaar mee. Hou je iedereen bij elkaar, doe je dit. Manman .

Weer die Nederlandse bravoure die uiteindelijk verkeerd uitpakt

Lastig; aan de ene kant had ik het AZ gegund en was het mooi geweest om ze in de CL te zien. Ze waren vandaag ook beter.
Aan de andere kant blijft ook dat gevoel dat zegt: Karma.

pfff ben ik blij dat we afgelopen weekend niet mochten spelen van de Knvb tegen dit AZ , was goed voor het Nederlandse voetbal zei iedereen. Nou,utrecht zit ineens met een kostenpost maar Nederland heeft.......er dus niets aan. Hulde aan de Knvb.ben blij dat Az dan de el nog in mag, ben benieuwd hoeveel wedstrijden er dan weer voor worden verzet.maar goed dat is mijn mening.

Niet normaal hoor, ik vond Dynamo echt wonderbaarlijk slecht de eerste helft. Er zit nauwelijks enig voetbal in dat elftal en AZ had prima spel tot aan de 16. Je moet eigenlijk een oudere spits halen, want Boadu heeft zat talent, maar is ook gewoon nog een jochie die het niet altijd kan bewerkstellen. Ik begrijp ook niet waarom Stengs er niet werd uit gehaald, goh man hij was weer eens slecht en je ziet bij hem dat als het niet goed gaat hij z'n kop laat hangen. Het is dood en dood zonde, AZ was veel beter tot aan de goal, maar maakt hun kansen niet af en dwingt ook niet genoeg af, dat je de goals dan zo weg geeft man man man. Er waren nog mensen hier die Bizot de beste in de Ererdivisie vonden, of in het NL elftal wouden hebben. Goede keeper voor de Eredivisie, maar niet meer, wat een vreemde duik daar op t einde.

15 september 2020 om 21:45

Dat is eigenlijk al even met Kiev. Het is zeker geen slecht team. Maar als je als team iets wilt beteken in de CL (dus eens een wedstrijd winnen), moet je eigenlijk tegen hen kunnen winnen.

15 september 2020 om 23:55

Ik vond het een stuggere ploeg 2 jaar terug, ook het team dat tegen Feyenoord speelde met Ideye Brown in de spits, en zeker het team dat Ajax versloeg in de voorronde in 2011, dat was een goed team. Natuurlijk even geleden, maar vandaag leek het nergens op. Het is eigenlijk een wonder dat ze 2 keer hebben gescoord, daar mogen ze AZ hard voor bedanken.

AZ is en blijft n leuk provincie clubje, leuk voor de aanvulling van de Nederlandse competitie maar zal nooit echt n serieuze club worden die om de prijzen gast spelen, hooguit n keer de beker maar daar blijft t dan ook bij

15 september 2020 om 21:23

Wat is dit nou weer voor rare comment... Had weinig gescheeld of ze waren afgelopen jaar kampioen geweest. Beetje denigrerend dit, maar dat zal ook wel de bedoeling van je comment zijn...

15 september 2020 om 21:33

Bijna kampioen zeg je en dat schreeuwde alle AZ supporters ook en vonden zij dat AZ meer rechten had om CL te spelen en dan laat je dit zien in de voorronde , hoe serieus moet je deze clubleiding en spelersgroep dan nemen ? Niks denigrerends aan, pure feiten en realiteit dat je deze club je land niet vertegenwoordigd in de cl

15 september 2020 om 23:58

Ik vraag me af hoe serieus we jou moeten nemen met dit goedkope slappe gelul. Pure feiten en realiteit laten ons zien dat je niet goed op de hoogte bent.

16 september 2020 om 08:01

op basis waarvan maak jij op dat ik dan niet top de hoogte ben ? verklaar je nader ! jullie schreeuwde toch fat jullie meer recht hadden op basis van 2 gewonnen wedstrijden tegen Ajax en dat jullie Nederland moesten gaan vertegenwoordigen in het kampioenenbal terwijl jullie nu al struikelen in de voorrondes , jullie hadden anders het lachertje in de cl geworden dus wees blij dat jullie dat bespaard blijft .

16 september 2020 om 11:19

Het is wel de waarheid, de eredivisie gaat al decennia tussen Ajax en PSV met af een toe een dark horse (feyenoord, Twente, Az).

16 september 2020 om 13:27

Je bent niet op de hoogte op basis van wat je aan het orakelen bent. Je beweert dat AZ, behoudens een beker, nooit om de prijzen zal voetballen maar in 2009 waren ze kampioen. Als ze nooit om de prijzen voetballen dan is dat bij deze al weerlegd. Behoudens die ene toevalstreffer, zoals ik het voor het gemak maar even zal benoemen, deden ze vorig seizoen toch aardig mee om het kampioenschap. Nu struikelt AZ al in de voorronde maar al is een rekbaar begrip. Niemand heeft beweert dat Kiev een walkover zou worden. Sterker nog, het merendeel was er van overtuigd dat AZ het net zou halen. Wat het lachertje van de CL betreft kan ik ook kort over zijn. Als ik kijk naar Ajax en in mindere mate naar PSV dan zie ik toch echt 2 clubs die al diverse malen met het schaamrood op de kaken Europa hebben moeten verlaten en door half Europa werden uitgelachen. Dat schreeuwen viel ook wel mee. de knvb moest op last van de uefa een beslissing maken op sportieve gronden en dat heeft de knvb in de ogen van AZ niet of nauwelijks gedaan. Hoewel ik een supporter van AZ ben, kan ik me er niet zo druk over maken of ze in de CL of in de EL spelen maar de club maakt het natuurlijk wel uit. Om alleen het magere doelsaldo aan te wijzen als criteria vind ik wat magertjes als het om zulke belangen gaat. AZ heeft tweemaal van Ajax gewonnen en ook de uitwedstrijden tegen PSV en Feyenoord met een doelsaldo van 10 voor en 0 tegen. Je zal mij niet horen zeggen dat dat wel een gezonde criteria is maar toch klinkt mij dat beter dan een doelsaldo van +8 over 25 wedstrijden. Ik kan me heel goed in dat protest vinden. Kortom, je probeert goedkoop te scoren maar je bent slecht op de hoogte en eigenlijk is het alleen maar slap geouwehoer wat je hier neer kwakt. Tot slot wens ik je nog een fijne dag en ga gerust verder met slap ouwehoeren want meestal vind ik het wel vermakelijk

Zoals Wim Kieft net zei .
Stengs en boadu waren afgelopen seizoen een leuke jonge frisse verschijning, nu wordt er alleen verwacht dat ze zich snel verder ontwikkelen (ander verwachtingspatroon)
Als ze zo doorgaan vooral dhr stengs dan denk ik dat az ze plafond is . Verder Jammer. Na het verloop vond az niet heel slecht .

Wie de minste fouten maakt heeft gewonnen. Midtsjo en Bizot maakten fouten. Stengs en Boadu gaven helaas niet thuis vandaag. Idrissi viel wel goed in, maar helaas bleek het te laat. Vindt overigens Koopmeiners als verdediger toch wel erg compleet hoor. Die speelde wel een goede pot.

Bizot is in Europese wedstrijden altijd al een onbetrouwbare doelman gebleken. God verhoede dat hij ooit bij Oranje in het doel moet staan, want dan krijgen de zenuwen bij hem nog meer de overhand. En dan te bedenken dat sommige volgers hem als opvolger van Onana zien. Net als die Midtsjo. Die moest zo nodig naar Ajax. Net als Stengs en Boadu hangen daar voor Ajax prijskaartjes van boven de 20 miljoen aan, want AZ verkoopt niet aan de concurrentie. Gelukkig maar, want voor die prijs kun je b.v. een Antony aantrekken. Achteraf begreep ik wel dat AZ met alle macht dat eerste CL ticket wilde, want men wist op voorhand dat de drie voorrondes CL wel eens niet goed zouden kunnen aflopen. Tegen V. Pilzen ging het met heel veel geluk nog net goed, maar vanavond terecht uitgeschakeld. En de Europa League lijkt me voor AZ ook een veel geschikter podium. En voor ons leuk, want met Feyenoord en wie weet PSV en Willem II er bij heel veel Europese wedstrijden op donderdagavond. En Ajax zie ik het zonder versterkingen erg zwaar krijgen in de CL. Misschien na de winterstop ook Europa League??

Wat een grap. Omdat ik zeg dat Bizot geen niveau Oranje en Ajax is wordt mijn reactie verwijderd? Nou ik denk dat menig persoon dat wel heeft gezien! Beetje jammer dat VZ dan mijn reactie moet verwijderen. Maar goed jullie willen een toelichting, nou bij deze: hebben jullie, ja jullie moderators, die prachtige assist gezien van Bizot?

16 september 2020 om 12:52

Is er gereageerd op jouw toelichting? Na verwijdering en zelfs ban heb ik alle keren uitleg gevraagd met mijn motivatie. Nog steeds wacht ik op antwoord. En ook een van mijn posts over AZ (niet positief) werd met de zeis verwijderd. Zou het kunnen dat .......???;-))

17 september 2020 om 13:39

Hahaha ik had volgens mij ditmaal niet gereageerd, omdat er een andere keer ook niet vanuit hun kant er op werd gereageerd en op een reactie van mijn maatje ook niet. Volgens mij doen ze er niets mee. Er werd zelfs een reactie in de wedstrijd-live-topic verwijderd. Die tussen Kiev en AZ. Heel apart.

Tja,en gisteren werd er nog gezegd dat Midtsjø zo'n geweldige toevoeging zou zijn bij ons... On: dit AZ is echt geen schim van de ploeg die vorig jaar zo in vorm was en 2x van ons wist te winnen.

15 september 2020 om 23:47

En dan net die twee wedstrijden aangrijpen voor het bemachtigen van het eerste CL ticket. Als je niet eens van dit Dinamo Kiev kunt winnen en al bijna werd uitgeschakeld in de vorige ronde, begrijp ik wel waarom AZ met alle geweld direct de groepsfase CL in wilde. Want als AZ gemiddeld presteert, is de kans niet erg groot dat ze de voorrondes CL overleven. En dat hebben we gezien. Terwijl met Gent of Rapid Wien in de play offs ook nog eens een tegenstander zou worden getroffen waarvan best gewonnen kon worden. Maar achteraf terecht de Europa League in. Beter dan kanonnenvoer in de CL!

16 september 2020 om 00:05

Als Ajax gemiddeld presteert is de kans ook niet erg groot dat ze de voorrondes CL over leven. Dat hebben we allemaal kunnen zien in de afgelopen 20 jaar.

16 september 2020 om 12:47

Wordt met de huidige selectie bijzonder lastig. Wel heeft Ajax geluk dat ze in pot 2 terecht zijn gekomen. Dus in elk opzicht Lucky Ajax;-)). Wil je overwinteren, moeten er echt directe versterkingen bij. Want het middenveld met Promes, Gravenberch en Alvarez is echt van bijzonder matig gehalte, afgemeten naar het gemiddelde CL niveau. Maar als ik Ten Hag zondagmiddag na Sparta - Ajax hoor raaskallen, krijg ik de indruk dat men in Amsterdam denkt een fantastische selectie heeft staan. Door een gekleurde bril lijkt alles mooier en beter. Maar de realiteit achterhaalt dat soort indrukken razendsnel.

Offtopic: Goed nieuws voor Nederland: Benfica verliest 2-0 van Grieken, dus Ajax komt in pot 2 terecht van Cl(!)

15 september 2020 om 21:48

Die hebben ook enorme vormcrisis zeg. Dat het grote benfica ooit van poak verliest. Die trekken de vorm van de competitie iig door dan.

Het is allemaal heel duidelijk geworden, AZ is nog steeds niet klaar voor Europa. Nu maar duimen dat het in de EL wel beter gaat.

16 september 2020 om 00:06

Laten we dan maar hopen dat Ajax wel klaar is voor Europa want daar ben ik ook nog niet van overtuigd. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

16 september 2020 om 07:25

1 zwaluw? Ajax laat het al jaren zien dat het thuis hoort en mee kan in europa.. ben je uberhaupt wel op de hoogte of heb je onder een gekleurd dekbed gelegen?

Wel veelzeggend dat uiteindelijk die Rodriguez speler is die de wedstrijd beslist (goal en voorassist) terwijl die er echt helemaal niets van leek te kunnen. Die speelde werkelijk alsof die bij de amateurs zit. De voorhoede van az moet echt snel in vorm komen, anders gaat het zwaar voor ze worden dit seizoen (iig begin ervan)

Haha wij moeten de cl in werd er gezegd , maar vanavond laten zien daar absoluut niet in thuis te horen.
1ste helft niets aan de hand en 2de helft kinderlijk eenvoudig weggegeven.

Eigenlijk is het geen eens zo ongunstig. Ze kunnen veel meer punten sprokkelen in de Europa League. In de Champions League zouden ze een compleet modderfiguur slaan. Ik ben wel helemaal klaar met die Stengs. Waarom wordt die jongen zo gehypt? Zo slap als een vaatdoek. Af en toe leuk, maar wordt zo verschrikkelijk vaak afgetroefd en geeft naar mijn mening zo snel op.

15 september 2020 om 23:29

Nou dan mogen ze wel beter gaan spelen.

Beter hadden ze gewoon tegen Utrecht gespeeld zaterdagmiddag (of anders laten verplaatsen naar vrijdagavond) daar worden die jongetjes misschien man van. Want wat waren er een aantal slappe spelers bij zeg... met Stengs voorop.

Typisch iets voor het Nederlandse voetbal. Dinamo Kiev erg matig ploegje maar het is weer typisch Nederlands om zo'n matig ploegje te laten ontsnappen.

Ongelofelijk, dat AZ het presteert om wel 2 eigen goals te maken. Beide goals zet ik op conto van AZ. Prutswerk eerste klas en dat mag je niet overkomen. Ik proef bij die Nederlandse clubs altijd een bepaalde arrogantie alsof zij het voetbal uitgevonden hebben. Kan me daar mateloos aan storen.

Laat het op het veld zien en doe Kiev in het veld pijn door minimaal 2X te scoren.

In de eerste helft hadden ze de goal van Dinamo Kiev net zo goed weg kunnen halen. AZ ontzettend veel balbezit maar wat doe je er mee als ploeg? Helemaal niets. Breien en breien tot in die zestien en een keer uithalen is er niet bij.

De zogenaamde Toppers lopen al in dat veld of ze Wereldtoppers zijn. Ze laten nu zien, dat het allemaal uiterst matig is.

Een Stengs en Boadu blijven eeuwige talenten als ze zo blijven spelen. Ik mis de spirit en overlevingsdrang van die gasten. Allemaal veel te slap sinds ze geselecteerd zijn voor Oranje.

Stengs mag voor 5 miljoen naar Ajax komen. Ajax maakt dan echt een topper van hem. Verder speelde AZ maar ze geven het gewoon dom weg.

16 september 2020 om 00:00

Stengs wordt geen topper. Het is het gewoon net niet. Verliest veel te vaak duels en geeft snel op. Aan zo’n prima donna heb je niks.

Hoe kun je zeggen dat AZ beter was als je in 90 minuten niets maar dan ook niets creëert. Die keeper van Kiev had niets eens één redding nodig om AZ op 0 te houden. . In de hele wedstrijd hebben we zegge eb schrijve 1 corner zien nemen! Kiev was gewoon de betere omdat ze een speelplan hadden wat correct werd uitgevoerd, nauwelijks fouten maakte in tegenstelling tot AZ en die fouten ookmeteen afstrafte.

16 september 2020 om 08:28

Vond wat dat betreft het commentaar van Gijp in de rust tekenend. Die vond dat AZ veel beter was en zich geen zorgen hoefde te maken dat ze dit uiteindelijk zouden winnen. Dan snap je toch echt niet hoe veel Oosteuropese teams spelen. Je zag Kieft ook direct fronsen met zijn wenkbrauwen.

16 september 2020 om 14:59

@falcao1984 - Kieft is dan ook wel de enigste persoon bij VI die daadwerkelijk objectief kan zijn en voetbalverstand heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren