Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez countert Driessen: ‘Weet zeker dat hij een goede versterking voor Ajax is’

Laatste update:

Ajax raakte deze zomer Hakim Ziyech, Donny van de Beek en Joël Veltman kwijt. Daar tegenover stond de komst van Antony en Mohammed Kudus, maar Willem Vissers vraagt zich in Voetbalpraat van FOX Sports af of de Amsterdammers daarmee de juiste zaken hebben gedaan. Kenneth Perez is tegelijkertijd van mening dat Fredrik Midtsjö van AZ een absolute versterking is voor Ajax.

“Of je al kunt verwachten dat spelers als Antony en Kudus al in grote wedstrijden het verschil gaan maken... Dat waag ik te betwijfelen”, begint Vissers, journalist van de Volkskrant, als Ajax ter sprake komt. “Het heeft bij Neres ook een tijdje geduurd. De dragende spelers zijn bijna allemaal vertrokken. De mensen die de ziel van Ajax vormden in de afgelopen jaren - Ziyech, Van de Beek, De Ligt, De Jong, Schöne, Veltman - zijn allemaal weg.”

“Als ik Ajax was, had ik tegen AZ gezegd: ‘Wij willen Stengs’. En ik had tegen PSV gezegd: ‘Wij willen Malen’. Ik zeg maar even Stengs”, gaat Vissers verder. “Je kan niet zomaar wat zeggen. Antony speelt op dezelfde positie”, zo haakt Perez in op diens relaas. Vissers stelt dat het erom gaat dat ‘in Nederland niet gebeurt wat Bayern München doet’, waarmee hij wijst op het feit dat der Rekordmeister de afgelopen jaren geregeld spelers weghaalde bij concurrenten uit de Bundesliga.

“Ik zou zeggen: Midstjö zou misschien een versterking kunnen zijn”, zo is Perez van mening. Hij vindt geen bijval van de eveneens aanwezige Valentijn Driessen. “Midstjö? Een versterking? Voor Ajax? Natuurlijk niet”, vraagt de journalist van De Telegraaf zich lachend af. “Oh, je vindt van niet? Ik weet zeker dat hij een goede versterking voor Ajax zou zijn”, countert Perez. De 27-jarige Midstjö speelt sinds 2017 in dienst van AZ, dat hem drie jaar geleden voor ruim twee miljoen euro overnam van het Noorse Rosenborg BK.

Is Fredrik Midstjö een versterking voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 september 2020 om 11:05

Toch ook niet gek? Niemand weet hoe lang Corona voor problemen blijft zorgen en dus zijn de toekomstige inkomsten onzeker. Ik was al positief verrast door de transfersommen van Antony en Kudus. Daarnaast reken/hoop ik nog wel op een controleur/6 met de kwaliteit van een directe versterking a la Tadic, Promes, Blind, Tagliafico, Ziyech qua niveau.

15 september 2020 om 11:19

Los van die crisis heeft Ajax gewoon een surplus aan goede spelers waarvan velen multi inzetbaar zijn. Aankopen zijn echt niet meer nodig. Ajax speelt niet premier league en is ook niet verplicht kwartfinale CL te halen. Met deze groep heb je genoeg kwaliteit om de schaal te kunnen pakken,en te overwinteren in de CL. daarna is het toch een loterij.

15 september 2020 om 11:36

‘Structureel aanhaken bij de Europese top, dat willen we met Ajax'

Dat zijn de woorden van vd dat afgelopen december. Dus ze zijn wel degelijk verplicht de kwartfinale te halen. Zeker als je zoveel geld uitgeeft. Dat doen ze niet voor niks. Het is dat Corona om de hoek kwam kijken anders hadden ze nu meer uitgegeven denk ik. Als Nico en blind een keer wegvallen heb je in de CL ineens een stuk minder te zoeken. Met een Gravenberch kom je er ook niet.

15 september 2020 om 11:45

Midtsjo is volstrekt overbodig met alle middenvelders die we al hebben. Van der Gijp zei het voor het eerst een keer goed: bij Ajax missen ze een linker centrale verdediger die ook op de back positie zou kunnen spelen en een echte centrum spits. Labyad is dat niet en laten we wel wezen Tadic eigenlijk ook niet. Traore zou et kunnen worden, maar is het op dit moment ook nog niet. Feitelijk zou je die voor een jaartje moeten gaan verhuren. In tegenstelling tot velen verwacht ik wel nog een speler maar dat zal die linker verdediger zijn. Ik denk alleen dat we daar nog even op moeten wachten totdat de transferperiode dichter bij zijn sluiting komt. Gelet op de tegenstanders in de competitie start is die ruimte er natuurlijk ook.

15 september 2020 om 12:46

Lisandro Martinez is toch exact een linker centrale verdediger die ook op de back positie kan spelen? En welke huidige speler maakt dat Midtsjo overbodig is, Alvarez?

15 september 2020 om 13:00

Welke speler? Gravenberch maakt Midtsjo totaal overbodig. Sterker nog Midtsjo was super tegen Ajax, maar dan wel lekker op de counter. Afgelopen zondag liet Gravenberch zien dat vanaf eigen helft voetballen dodelijk simpel is. Maakte geen enkele foute keuze, geen balverlies en met splijtende passes aanvallen starten. Pas op de helft van de tegenstander werd het moeilijk, te veel lopen en spelvertragend. En dan zit daarachter nog een Taylor en zie ik veel potentie in het omturnen van ekkelenkamp tot verdedigende middenvelder. Zou als Ajax zijnde helemaal geen spelers meer halen van het eerste van AZ. Leuke meevoetballers op z'n best in de arena, maar nooit absolute leiders. Terwijl de sporadische spelers die van Willem 2 aangetrokken worden uitgroeien tot absolute meerwaarde. Ook het trackrecord van Groningen en Twente is aardig beter dan dat van AZ....

15 september 2020 om 13:20

Bobiku29 dat zijn Kudus en Taylor.

15 september 2020 om 17:48

Over de spitspositie gesproken hè, wat nou als je gewoon met Huntelaar basis begint tot ie op is. Ik denk dat die man er nog zeker 25 in schiet en ook wel ballen kan vasthouden. Heel raar? Haha. Traore heeft het (nog) niet echt. Tadic idd geen echte spits en labyad ook niet EN niet goed genoeg. Miss daarna traore of evt een brobby.

15 september 2020 om 11:06

Malen is onbetaalbaar voor Ajax, zeker na zijn contractverlenging en hij lijkt nu weer volledig op zijn oude niveau terug te komen.

15 september 2020 om 11:29

Tuurlijk is die onbetaalbaar. Tenzij een speler van PSV een eenjarig contract heeft en de speler in kwestie wil graag zelf gaat Ajax geen spelers van PSV krijgen. Daarbij heeft PSV denk ik op dit moment een betere aanval dan Ajax, dus waarom weggaan.

15 september 2020 om 11:38

Psv een betere aanval dan Ajax? Mijn hemel zeg ik verslikte me bijna. Sorry hoor, met alle respect, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

15 september 2020 om 11:56

Niet perse beter maar ik zou hem ook niet veel minder willen noemen. PSV heeft met een fitte Malen naar mijn mening de topscorer van de eredivisie in huis, Gakpo wordt ook steeds beter en lijkt mij een aanvaller te worden die echt wel bij 20-30 goals per seizoen betrokken kan zijn. Daarnaast is Lammers ook gewoon een aardige spits die in vorm ook wel leuke dingen kan laten zien en tot slot heeft PSV met Madueke en Ihatarren naar mijn mening ook wel 2 toptalenten in huis. Ze zijn misschien nog wat minder dan een Promes maar ik denk niet dat we dat over een half jaar, drie kwart jaar nog steeds zeggen.

15 september 2020 om 12:45

Onbetaalbaar niet, alleen wat iedereen vergeet is dat het verschil in omzet tussen Ajax en PSV relatief gezien helemaal niet zo groot is (20% of zo, tenzij Ajax een bijzonder CL jaar heeft). Als Ajax 40 miljoen moeten gaan betalen voor Malen kun je je afvragen wie daar nou echt beter van wordt. Het verschil in omzet is dan in een keer weg. En daar kan PSV een prima vervanger voor halen en de selectie op 3 andere plaatste versterken en dan houden ze nog geld over ook. Ajax zit dan met een speler die ze niet meer voor veel winst gaan verkopen.bij Bayern is de omzet in een normaal jaar 2x zo hoog als die van dormund en meer dan drie keer die van de clubs die daar achter komen. Als die 100 miljoen uitgeven aan een speler van Dortmund (of rustig wachten tot hij uit zijn contract loopt) dan hebben ze nog steeds 200 miljoen meer te besteden.

15 september 2020 om 12:53

De aanval van PSV is wel degelijk talentvoller. Als Malen Madueke Gakpo los gaan zou ik niet weten wie er bij Ajax echt duidelijk beter zijn in aanvallend opzicht. In het algemeen vind ik overigens dat er door 9 vd 10 wel heel makkelijk gezegd wordt dat Ajax wel even kampioen gaat worden. Leveren goals en assists in met vertrek Zyech Donny.. Als Schmidt met nog een enkele versterking deze groep bij elkaar houdt kan er een vibe ontstaan die PSV ver brengen kan. Denk dat veel mensen het mentale aspect onderschatten. Zie bijvoorbeeld Boskali en Rosario nu. Van Bommel heeft veel spelers spelvreugde en vertrouwen ontnomen.

15 september 2020 om 13:04

Talentvoller nog wel. Neres is een koekebakker en Anthony lijkt een aanpassingsperiode nodig te hebben. Lang is een regelrechte pannekoek en Tadic en Huntelaar hebben niets in de eredivisie te zoeken.....

15 september 2020 om 13:14

Maar Malen kost niet 40 miljoen voor Ajax. Deze zomer klopte Napoli aan en toen werd er in de media gezongen over een vraagprijs van 50 miljoen met nog bonussen bovenop. Dus reken er maar op dat als Ajax aanklopt dat ze 60 miljoen plus bonussen moeten aftikken. Ajax gaat haar transferrecord niet verdriedubbelen voor een spits van Psv. Conclusie? onbetaalbaar.

15 september 2020 om 13:27

Ninjakai. Neres en Anthony zijn momentvoetballers, Lang heel goed, Tadic en Huntelaar ervaring maar het beste is er duidelijk vanaf. Terwijl Malen Madueke Gakpo Ihattaren alleen maar beter kunnen en zullen worden dan ze nu zijn mits ze fit blijven.

15 september 2020 om 13:38

Hou het er gewoon op dat beide teams een goede aanval hebben, laat het seizoen maar uitwijzen wie de beste aanval heeft.

15 september 2020 om 13:59

Rikas, idd de tijd zal het leren. Vind Ajax de favoriet. Maar niet met afstand vooralsnog.

15 september 2020 om 11:27

Messi zouden jullie ook wel kunnen gebruiken, maar ook dat is geen realistische optie.

15 september 2020 om 12:06

Messi zou eerst een jaar in jong Ajax gezet worden om te kunnen wennen aan het Ajax-systeem

15 september 2020 om 17:45

Dan zit ie dus een heel seizoen lang op de tribune.

15 september 2020 om 11:34

Nouja ik denk inderdaad dat Ajax geen 40 of 50 miljoen gaat aftikken voor een spits van PSV. Of voor iedere spits whatsoever

15 september 2020 om 11:46

Op zich zei Perez het gisteren ook wel goed bij Voetbalpraat. Kijk voor wat voor geld je Anthony hebt gehaald en bedenk je dan hoeveel AZ voor een Stengs zou vragen. En met wie ben je daadwerkelijk beter af? Zo is dat bij Stengs, Boadu, Malen, Berghuis, noem maar op. Er wordt vaak naar Bayern verwezen, maar vergeet niet dat zij bijna steeds de spelers van concurrenten hebben gehaald op het moment dat ze of transfervrij of bijna transfervrij waren. In dat laatste geval moest een dortmund zich maar gewonnen geven en proberen iig nog iets ervoor te krijgen. Een Sancho zou bijvoorbeeld vele malen duurder zijn voor Bayern dan voor Man U, omdat hij een lang contract heeft en je dus hard spel kan spelen.

15 september 2020 om 13:22

@siepie, Berghuis lijkt me relatief goedkoop op te halen. Wel moet je als Ajax zijnde wat extra miljoenen betalen door de rivaliteit. Maar haalbaar is die zeker.

15 september 2020 om 13:59

Nu is hij door de gelimiteerde afkoopsom wel haalbaar (puur qua prijs), maar Ajax heeft hem niet nodig en Berghuis zal zelf niet willen vanwege de rivaliteit.

15 september 2020 om 15:16

Bijzonder dat Perez Midtsjo aanbeveelt voor een positie bij Ajax waar twee van de grootste talenten spelen (gravenberch en Kudus) die in elk opzicht twee klassen beter zijn dan Midtsjo. Een positie waar Ajax juist geen versterking nodig heeft. Bijzonder. Wat is de motivatie hierachter?

Midtsjo overklaste vorig jaar in zijn eentje het middenveld van Ajax in de ArenA. Hij speelde toen een van zijn beste wedstrijden van het seizoen, maar ik verwacht wel dat hij absoluut een meerwaarde is voor elk team in de eredivisie, inclusief Ajax. Heel dynamisch, technisch zeer begaafd en hij leest het spel heel goed. Hij is de motor op het middenveld van AZ en ik ben blij dat hij nog een jaartje blijft.

15 september 2020 om 11:52

Geweldige speler inderdaad, maar ik hoop dat Ajax hem niet haalt. Ik vind het 1 ding als Ajax de beste spelers bij subtop weghaalt, maar als Ajax de beste spelers van PSV en AZ begint te kopen, wordt het een Bayern verhaal. Trouwens, als Driessen zegt dat hij geen verbetering zou zijn weet je eigenlijk wel al zeker dat hij de beste middenvelder van de Eredivisie is.

15 september 2020 om 12:37

Meestal doen spelers van AZ het niet zo geweldig in Amsterdam. En vind ik ze best wel duur. Ook spelers die van AZ een stap vooruit maken naar andere clubs zijn niet zo succesvol, dus ik ben best huiverig om veel geld aan een AZ speler uit te geven.

15 september 2020 om 13:27

Klopt helemaal wat je zegt. Zijn er maar een paar die het gered hebben na hun vervolgstap. Echter denk ik ook dat het huidige team meer talent bezit dan de meeste spelers die zijn vertrokken de afgelopen 5 à 10 jaar. De prijs/kwaliteit verhouding van AZ spelers is voor de kopende club vaak niet heel goed, maar toch blijft AZ haar spelers voor veel geld verkopen. Ik zou ook zeker 2x nadenken voordat je een speler haalt vanuit Alkmaar.

15 september 2020 om 15:23

@alkmaardertje Dat ben ik met je eens maar dat was wel het slechtste Ajax middenveld dat ik ooit had gezien. Mister De Graafschap Carel Eiting, Mister Gebakken Lucht Donny van de Beek en dan nog Gravenberch van 17 jaar die tussen twee slome spelers op zijn jonge leeftijd alle gaten moest proberen dicht te lopen die door hun slome spel ontstonden. Kansloos. Maar met een inmiddels volwassenere Gravenberch die afgelopen periode enorme stappen heeft gezet, een Promes op 10 die weet wat aanvallen EN verdedigen is en een Kudus die dynamiek, techniek en power combineert, hebben we een Midtsjo niet nodig want die is in alles twee klassen minder dan deze drie topmiddenvelders van Ajax. Ben het wel met je eens dat hij beter is dan Eiting en Van de Beek, dat wel.

Dit zou inderdaad de meest ideale aankoop zijn voor Ajax. Een voetballend 6 die de balans bewaard, maar ook in balbezit het tempo kan versnellen. Ik weet alleen niet of het haalbaar is, denk niet dat Az hem voor een appel en een ei laat gaan.

15 september 2020 om 11:52

Hij lijkt me inderdaad niet haalbaar of iig niet voor een enigszins normale prijs, mij is inderdaad wel exact het type dat je nodig hebt. Als je namelijk een type schone naast Gravenberch zet, wordt je bij balverlies overlopen, maar als je er een verdedigend ingestelde speler ernaast zet zoals Alvarez of Martinez dan kom je er (zoals tegen Sparta) voetballend niet uit. Midtsjo is wat dat betreft de ideale complete middenvelder.

15 september 2020 om 16:59

Ajax moet toch geen 27 jarige spelers meer uit de subtop gaan halen. Dat heeft volgens nog nooit gewerkt. En zeker als je dan ook nog eens de hoofdprijs voor zo'n speler moet gaan betalen. Er loopt in de overige competities echt wel een speler rond van begin - midden 20 met dezelfde kwaliteiten.

Ik lees in dit artikel een arrogante reactie van Vissers over Midstjö. Is al jaren een uitstekende speler voor Az, de nummer 2 van de eredivisie. Vind het bovendien een vrij complete middenvelder, Defensief voldoende en zeer technisch - Een type Propper.

Ik vind het een leuke middenvelder om te zien spelen, Maar vraag me af of Ajax er inderdaad sterker van zou worden en of ie zou renderen in het Ajax-Systeem.

15 september 2020 om 12:17

Dat was Driessen die er ook nog dom bij ging lachen. Als je om 1 analist/journalist kan lachen is het Driessen wel. Die man heeft werkelijk 0,0 verstand van voetbal.

15 september 2020 om 12:43

Toen ze Lasse Schöne kochten van NEC dacht ook iedereen, wat moeten we ermee? Scouts zijn er om te scouten. Driessen zit er om spelers af te kraken of de hemel in te prijzen om zijn krant te verkopen.

15 september 2020 om 18:26

Excuus, ik bedoelde inderdaad Driessen.

Die gasten moeten eens ophouden over die overschatte Stengs. Alsof hij een wereld ster is, nou zo goed vind il hem niet. Dan kun je denk ik beter Antony hebben. Malen was natuurlijk wel een versterking geweest voor Ajax. Net als Midtjo. Goede middenvelder die de 6 positie uitstekend kan invullen.

15 september 2020 om 11:15

Ben het helemaal met je eens wat betreft Stengs, dat vind ik ook oprecht een van de meest overschatte voetballers in/van Nederland. Hoe hij al na een goed half jaar bij AZ Oranje in werd geschreven sloeg nergens op, laat hem eerst maar de beste aanvaller van AZ worden voordat hij er weer bij komt.

15 september 2020 om 11:19

Dat gebeurt echt niet alleen bij Stengs. Ook een Ihattaren werd bijvoorbeeld meteen in Oranje geschreven, net als Malen en Bergwijn. Omdat de kwaliteit in de Eredivisie enorm terugloopt de afgelopen jaren, is er al snel de neiging om elk lichtpuntje direct oranje in te schrijven.

15 september 2020 om 11:26

Gebeurd dit niet met elk jong groot talent in Nederland de afgelopen jaren? Stengs, Boadu, De Ligt, Ihattaren, Dilrosun. Ze zijn allemaal na een handje vol goede wedstrijden het Nederlands Elftal in gebombardeerd.

15 september 2020 om 11:53

@suc6magnet & @borrelhond klopt wat jullie zeggen, dat Nederlandse talenten over het algemeen heel vroeg bij het Nederlands elftal worden gehaald. Het ligt ook wel aan mij eerlijk gezegd, dat ik Stengs simpelweg niet zo speciaal vind als velen in Nederland (goede voetballer wel hoor, heeft zeker talent). Boadu en Ihattaren bv ben ik dan wel fan van, vind dat ze itt Stengs, op jongere leeftijd al bepaalde exceptionele kwaliteiten hebben laten zien waarmee ze een oproep "meer" verdient hebben. Bergwijn valt wel mee trouwens, die mocht pas debuteren in Oranje nadat hij als basisspeler landskampioen was geworden bij PSV

15 september 2020 om 11:22

Dat Stengs nog stappen te maken heeft, dat zal haast niemand ontkennen. Maar hij is één van de grootste talenten in de Eredivisie. Met Antony heeft Ajax nu geen behoefte aan Stengs. Maar hij is zeker niet overschat.

15 september 2020 om 11:35

Sorry El Barto maar ik zie dat Grote talent echt niet in Stengs. Hij balt leuk mee in een goed draaiend elftal maar dat is het ook. Je zal het ook waarschijnlijk zien wanneer hij naar het buitenland toe gaat dat het niet veel bijzonders is wat hij doe op het veld. Maar hij date met de dochter van een bekende voetballer dus dat zal wel één vd reden e zijn waarom hij door analisten omhoog geschreven wordt.. Ajax heeft jarenlang dat soort spelers gehad en het bracht ons niks. Dus nee AUB geen Stengs bij Ajax

15 september 2020 om 11:48

@son_goku, het is compleet afhankelijk van de groei van Stengs in de komende jaren. Hij is op zijn leeftijd bijvoorbeeld verder dan Ziyech destijds. Ziyech bleef mooi doorgroeien, dat moet Stengs nog maar "eventjes" doen.

15 september 2020 om 11:52

Mee eens, en aangezien ik hem afgelopen jaar alleen maar zag stagneren in zijn ontwikkeling denk ik niet dat hij dit stap nog kan zetten. Maar ik laat mij graag verassen dit seizoen.

15 september 2020 om 11:57

Dat Stengs verder is dan Ziyech op jongere leeftijd klopt echt niet hoor. Kijkend naar Ziyech z'n prestaties in minder draaiende elftallen op 21/22 jarige leeftijd ( Heerenveen en Twente ), dan haalde hij betere cijfers en was hij dominanter aanwezig in z'n spel.

15 september 2020 om 12:54

Het mag er wel een keer uit gaan komen voor een groot talent. Hij wordt binnenkort toch al weer 22. Bergwijn maakte op die leeftijd de stap naar Tottenham en ik heb niet het idee dat Stengs een club van dat niveau al aankan.de hier door de meeste mensen al afgeschreven kluivert heeft in de Serie A minder minuten per goal nodig dan de oudere Stengs in de Eredivisie. Het is goed om als talent aan je minuten te komen, maar je kan misschien ook te lang in de Nederlandse subtop blijven hangen.

15 september 2020 om 11:29

@realee: Klopt. Aan de ene kant zeggen dat Anthony en Kudus niet direct het verschil gaan maken bij Ajax, maar Stengs al wel die kwaliteiten toedichten. Op basis waarvan dan?

15 september 2020 om 11:39

Echt he. Ik begrijp het ook totaal niet. Ik zie helemaal niks in Stengs wat hem een absolute topper gaat maken.

15 september 2020 om 12:06

Tja voor een absolute topper mist hij toch wel wat snelheid, fysiek en rendement maar technisch is hij een van de betere spelers van Nederland en hij is ook bijzonder creatief. Op die gebieden is hij wel degelijk een uitblinker in de eredivisie. Maar je moet wel extreem goed zijn wil je met die specifieke kwaliteiten in de absolute top komen. Spelers als Ozil en Isco bijvoorbeeld zijn ook niet de aller snelste en missen ook zeker fysiek, maar die horen wel echt bij de meest technische spelers van de wereld. Toch is het zeker niet onmogelijk Ziyech heeft het ook gehaald, maar hij heeft naar mijn mening wel een veel betere trap dan Stengs.

Ik ben het toch niet eens met Visser over zijn uitspraak dat je van Antony mag verwachten dat hij al grote wedstrijden gaat beslissen. Die gast is voor 20+ miljoen aangeschaft, die moet eigenlijk dit jaar de hele eredivisie aan gort schieten. Voor 20+ miljoen moet je echt iemand kopen die er meteen staat + iemand die bij de besten van de eredivisie hoort. Je kan niet zo'n uitgave doen en hem dan vervolgens de tijd geven, daarvoor is het te veel geld.

15 september 2020 om 11:20

Dus door het prijskaartje dat zijn vorige club op hem heeft geplakt is die jongen verplicht om basisspeler te worden? Op een of andere manier lijkt me dat niet fair tegenover Antony. De prijs die Ajax betaald drukt alleen uit hoeveel vertrouwen de club heeft in het slagen van de desbetreffende speler.

15 september 2020 om 11:37

Ik vind het prijskaartje aan een speler wel degelijk iets zeggen over de kwaliteiten van een speler + er hangen natuurlijk verwachtingen aan een speler als er een bepaalde prijs wordt betaald. Tuurlijk, de speler kan er vaak niets aan doen dat een bepaald prijskaartje op hem wordt geplakt en je kan het zo'n speler dan ook niet aanrekenen als hij daaronder gebukt gaat. Maar je kan het de club wel aanrekenen. Als Antony het niet goed doet, is dat een enorme inschattingsfout van Ajax.

15 september 2020 om 11:42

Die prijs heeft Ajax gewoon betaald omdat ze zagen wat voor enorme toekomst die jongen heeft. Daar gaan ze tig keer meer voor terug krijgen dus eigenlijk is het een koopje. Je kan nooit naar een prijs zien. De ene club laat zo’n speler voor 13 miljoen gaan en de andere 20. Als je daar al op af moet gaan. Zij zien toekomst in hem en investeren daar in. Deze jongen heeft veel meer dan neres.

15 september 2020 om 11:48

Te kort door de bocht. Bij een speler van zijn leeftijd betaal je vooral voor de potentie van hem. Hij verhuist naar een ander continent, hij moet wennen aan de nieuwe competitie en aan de manier van spelen bij Ajax. Neres stond er ook niet meteen in zijn eerste seizoen, dus geef hem even de tijd om zich aan te passen. Als er volgend seizoen nog steeds niets uitkomt, mag je kritisch zijn. Overigens heb ik op basis van de voorbereiding en de eerste competitiewedstrijd er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met Antony.

15 september 2020 om 11:49

@soccerfan. "Daar gaan ze tig keer meer voor terug krijgen dus eigenlijk is het een koopje." Dat weet je natuurlijk nooit zeker en is compleet afhankelijk van Antony zelf en de prestaties van hem en Ajax als team.

15 september 2020 om 17:55

Tig keer meer dan 20 miljoen, die wordt dus voor minimaal 400 miljoen verkocht volgens soccerfan dus dan is het wel een koopje inderdaad. Zelf heb ik er zo mijn twijfels over ;-)

15 september 2020 om 11:43

Kortzichtig redeneren noem ik dat, waar van je voor het gemak even finaal kortzichtig over de stijging van transferwaardes op de transfermarkt gaat en tevens ook voor het gemak finaal vergeet dat deze jongen uit Zuid-Amerika komt en als jonge jongen zich eerst moet aanpassen aan de omstandigheden in een totaal andere continent en land. Voetballers het zijn ook net mensen, maar goed hij heeft zich al laten zien in zijn debuutwedstrijd en alsmede gescoord. Dat is vaak alleen voor de grotere weggelegd.

15 september 2020 om 11:51

Ik ga zeker niet voorbij aan het feit dat de transferwaardes stijgen, ik blijf echter realistisch in het feit dat 20+ miljoen euro enorm veel geld is voor welke Nederlandse club dan ook en dat daar dan best een bepaalde verwachting aan mag zitten. Sommige spelers hebben meer aanpassingsproblemen dan anderen, zoals Neres, maar ik kan me ook zat spelers bedenken die er wel meteen stonden (ronaldo, Romario). Tis voor hem prettig inderdaad dat hij de eerste wedstrijd gescoord heeft, dat haalt al iets van de druk weg, maar ik blijf erbij dat ik het niet eens ben met Visser dat we niet van hem kunnen verwachten dat hij topwedstrijden gaat beslissen.

15 september 2020 om 11:47

De prijs bepaald toch niet per definitie dat iemand direct basisspeler moet zijn. De prijs van Antony wordt ook grotendeels bepaald door potentie. Kijk naar Real Madrid. Die halen een reinier, vinicius & rodrygo voor mega bedragen, maar geen is direct basisspeler. Nu is 20 mil + voor ajax natuurlijk enorm veel, maar dat is nu eenmaal de realiteit deze dagen voor Braziliaanse toptalenten.

15 september 2020 om 11:56

Ik vind wel dat je een onderscheid moet maken tussen Real Madrid en Ajax. Real haalt die spelers voor de toekomst en op het moment dat die spelers komen, staan er nog 4 anderen voorin die beter (moeten) zijn. Ajax haalt deze speler als basisspeler en bovendien is het - als ik me niet vergis - de duurste aankoop ooit. Ik vind het vrij bizar dat de meesten zeggen dat als je een speler van 20 miljoen haalt, je die gewoon even de tijd moet geven. Dat kan best met jonge talenten waar je een paar miljoen voor betaalt, maar deze gast is 20(!) miljoen euro voor de Nederlandse Mickey Mouse competitie. Romario en Ronaldo hadden ook geen tijd nodig om zich aan te passen

15 september 2020 om 12:28

Leuk verhaal. Ik vind hem nu al zeker de meest getalenteerde Ajacied. Dus 20 miljoen is terecht en zal me niet verbazen als hij het 4 voudige gaat opleveren. Deze jongen heeft het.

15 september 2020 om 12:36

Voorlopig staat hij er gewoon en ik zei niet dat hij er niet hoort te staan. Ik gaf aan dat de prijs wordt opgedreven door potentieel en niet perse bepaald of iemand basisspeler moet zijn. Maar die gozer is 20 jaar, laat familie achter, spreekt de taal niet, andere cultuur, ander klimaat, andere manier van spelen. Uit het verleden is gebleken dat zulke jongens een paar maanden de tijd hebben om zich aan te passen.

15 september 2020 om 12:29

Het prijskaartje zegt net alles. Kijk maar eens naar een club als Barca dat spellers haalt van 100 miljoen plus, en die maken he ook niet waar. Of een speler ergens slaagt hangt van heel veel factoren af

15 september 2020 om 12:37

Ben ik het ook wel mee eens. Deze jongen is niet voor de bank gehaald en gelukkig heeft die zijn eerste goaltje al te pakken met wat geluk. Ik denk ook wel dat de Ajax fans hier nog veel plezier aan gaan beleven.

Antony vind ik nu al beter als neres. Die gaat echt niet zo lang nodig hebben als neres om zich aan te passen. Kudus moet ik nog even zien, maar volgens mij zou hij het prima doen op de plaats van alvarez. Overmars heeft leuke aankopen gedaan, midsjo is totaal niet nodig.

15 september 2020 om 11:31

Precies. Neres vind ik meer een combinatie speler waarbij je duidelijk ziet dat Antony echt een individuele actie heeft waarbij die spelers horendol draait. Heeft neres in mijn ogen minder. Verwacht ook dat antony binnen 2 jaar weg is

15 september 2020 om 11:36

Juist antony heeft een betere individuele actie als neres. Dat miste ik vorig seizoen bij ajax. Hij word het volgende pareltje dat voor 40+ miljoen verkocht word. Echt een heerlijke speler en goed gezien door overmars

15 september 2020 om 11:44

Kudus is meer aanvallend. Die moet je dan juist niet op de plaats van alvarez zetten. Die staat daar juist om de verdedigende kant in de gaten te houden

15 september 2020 om 13:50

Deels mee eens, maar hij is ook enorm balvast en kan denk ik ook goed verdelen. Zou hem echt graag een keer op 6 willen zien hoor, tegen een van de "kleintjes". Denk echt dat die de meeste potentie daar heeft.

15 september 2020 om 16:17

Hij heeft in de voorbereiding al iets naar achteren gespeeld maar gaat toch steeds wel mee naar voren. Net als Gravenberch. Hem op de positie van alvarez zetten zou ik niet doen. Je zag het bij vd beek ook steeds als hij verdedigender moest spelen. Dat aanvallende blijft er in. Dan wordt je overlopen.

Een type als Midtsjo is toch precies wat Ajax nodig heeft? Als Driessen hem niet goed genoeg vindt, vraag ik me bovendien af of hij afgelopen seizoen weleens naar AZ heeft gekeken. Voetballend prima en loopt goed de ruimtes dicht. Echt aanzienlijk beter dan Alvarez op die positie

15 september 2020 om 13:52

Ja en nee...is inderdaad een heerlijke voetballen en wij moeten nog een beetje zoeken naar wie er op 6 moet naar mijn mening. Maar ik denk wel dat we het gewoon met dit middenveld moeten doen, zit genoeg potentie in.

Ik vind dat Bayern idee altijd een beetje kort door de bocht. Bayern profiteert vooral vaak van transfervrije spelers die ze dan benaderen van de concurrent zodat ze niet gaan verlengen. Denk aan Lewandowski, Nubel of Goretzka als beste voorbeelden. Ajax zou dan de beste spelers van Psv, AZ en Feyenoord in een vroeg stadium gaan benaderen zodat de contracten in het laatste jaar niet verlengd gaan worden. Ik acht die kans niet groot gezien het feit dat Ajax het graag netjes wilt houden. Dan krijg je dat je voor een Malen, Stengs, Boadu of Ihattaren de hoofdprijs moet gaan betalen en dat kan Ajax wel maar ze willen toch vooral opleiden en dan winst maken op een speler. Als je bijvoorbeeld 35 miljoen gaat betalen voor Malen zal de winst toch wel minimaal zijn.

15 september 2020 om 11:22

Plus dat Bayern absolute top is. Dat is Ajax niet. Sterker nog, omdat je maar een klein deel van de wedstrijden op een hoger niveau speelt (en misschien niet eens alle jaren) is het voor veel spelers van AZ, PSV en Feyenoord logischer om naar een middenmoter in Engeland te gaan dan naar Ajax.

Mitsjo zie ik graag naar Ajax komen. Mis toch een echte 6 bij dit Ajax en Mitsjo kan dat wel invullen. Voetballend vermogen, niet vies van vuil werk opknappen en ook best goed in de duels. En dat Bayern de Bundesliga leeg koopt valt tegenwoordig ook wel mee. Zoeken vaker de aanwisten buiten Duitsland (davies, Lucas Hernandez, Sané) terwijl een Dortmund de spelers vaker uit de Bundesliga haalt.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Perez. Ik denk dat Mitsjo de perfecte partner voor Gravenberch zou zijn op het middenveld. Hij is sterk in de duels, verdedigend solide, maar in tegenstelling tot Alvarez ook voetballend sterk.

Ik denk dat Ajax even afwacht hoe de Coronacrisis zich verder gaat ontwikkelen. Ik las dat er per wedstrijd in de Arena nu 1 miljoen verlies geleden wordt. Dan neem je geen risico's door spelers te halen die toch risicovol of duur zijn te halen. Als ik het goed begrepen heb wordt er alleen nog gekeken naar een linkerverdediger die op 2 posities inzetbaar is. Van andere Nederlandse topclubs zullen ze geen spelers halen: te duur, te veel risico, te weinig winst enz. Daarbij: ik denk dat het programma zo is dat er in de tweede helft heel veel punten ingehaald kunnen worden, met andere woorden in de wintertransfer window kun je nog heel goed shoppen....overigens druipt de klasse af van Antony en heeft hij persoonlijk al voor 2 punten gezorgd. Kudus lijkt ook een goede aankoop, maar ik snapte niet dat hij tegen Sparta niet speelde. Kunstgras? Verder denk ik dat Ajax, zoals voorgaande jaren pas echt goed gaat draaien na de transferperiode. Die brengt kennelijk een onzekerheid met zich mee waardoor het niet echt draait. Is iets wat al jaren speelt, ik weet ook niet wat je daar aan kan doen....

Ajax heeft in feite slecht ingekocht het afgelopen jaar. We zitten met een overschot aan buitenspelers: Tadic, Promes, Neres, Antony, Lang en eventueel Labyad, waar nog talenten achter zitten. We hebben genoeg opties op 10 maar geen echte 10 met uitzondering van Ekkelenkamp en eventueel Kudus die nog superwild is en tijd nodig heeft om op niveau te komen vanuit middenmoot DK. We hebben Traore als spits die niet goed genoeg is en Huntelaar die te oud is, terwijl Brobbey met zijn hoofd bij de uitgang lijkt te zitten. Als controlerende middenvelders hebben we 'slechts' Gravenberch, Alvarez en eventueel Martinez naast Eiting die weg lijkt te mogen en een talent als Taylor die niet klaar is. Achterin rechts en op het doel heb je de enige andere posities die goed bezet zijn terwijl centraal achterin en op linksback je geen dubbele bezetting hebt, of je moet Martinez meetellen als linksback. Het is duidelijk dat Ajax een buitenspeler moet verkopen om nog wat extra klasse bij te kopen. Suarez zou leuk zijn maar ligt niet echt in de loop der verwachtingen. Misschien moeten we eens in de eredivisie kijken of er nog wat supertalent rondloopt. Mitsjo is wat dat betreft wel een goede, Veerman hadden ze het over en voor achterin als opvulling vd Ven of Hoedt maar eens halen.

15 september 2020 om 13:09

Wesley Hoedt die niet goed genoeg is voor Southhampton? Dan kun je beter niemand halen. Dat super wilde bij Kudus heb ik nog niet gezien, daar bleek in de voorbereiding helemaal niets van in ieder geval. Tadic, Promes, Neres, Lang, Gravenberch en eventueel Labyad kunnen ook nog op 10 spelen.diezelfde Kudus kan overigens ook op 6-8 spelen. De enige posities waar je niet direct een goede backup hebt zijn links achterin. En op 6 kun je je afvragen of Alvarez/martinez goed genoeg zijn.

15 september 2020 om 14:29

Tadic zat ook vaak genoeg op de bank bij Southampton voordat hij een ster werd bij Ajax.met Hoedt haal je wel een NL sprekende Noord Hollandse ervaren verdediger. Voor op de bank lijkt me dat een redelijke zet voor niet teveel geld. Kudus speelde een wedstrijd goed, de rest was superslordig, teveel rennen met de bal, foute passes, dat gaat echt nog wel een tijdje duren voordat hij klaar is om bij Ajax mee te kunnen. En al die mannen die op 10 kunnen zijn buiten Gravenberch allemaal aanvallers.dat is net als een middenvelder voorin zetten of een verdediger op het middenveld. De meeste spelers, inclusief alle die jij noemt, kunnen allemaal niet meeverdedigen zoals het zou moeten.

15 september 2020 om 16:24

Wat een onzin.tadic was gewoon basis speler en ook nog eens een dragende kracht van een southhampton wat onder koeman mee deed om de plaatsen voor europees voetbal. Dat hij het bij Ajax zo goed zou doen had niemand verwacht, maar dat zijn vertrek een verzwakking was voor Southhampton daar was iedereen het hier in Engeland wel over eens al voordat hij het goed deed bij Ajax.hij kwam elk PL seizoen tot meer dan 30 wedstrijden, In zijn laatste seizoen, van de 38 wedstrijden 34 keer basis speler in de premier league en 2 keer ingevallen, seizoen er voor 30 keer basis speler een paar inval beurten en een paar wedstrijden gemist door een blessure.lijkt me niet dat je dat kan vergelijken met een speler die niet goed genoeg is voor een club die daarna is afgegleden naar het rechterrijtje. Hij zit daar niet eens op de bank maar op de tribune en mag weg. Wat maakt het uit of de nummers 10 naast Gravenberch, Kudus en Ekkelenkamp aanvallers zijn (dat zijn er dan al 3). Een aantal van de beste nummers 10 die Ajax en Nederland ooit gehad hebben waren aanvallers (cruijff, Bergkamp, Litmanen, etc...). Overigens speelde Lang in de jeugd en bij jong ook op 10 en niet op de vleugels alleen was er op 10 de afgelopen jaren geen plaats voor hem in het eerste. Ook Promes speelde tot en met zijn jaar de eagles op het middenveld en daarna bij Spartak weer en was eigenlijk alleen buitenspeler bij zijn terugkeer naar Twente en vorig jaar bij Ajax.. En gaan we het nou serieus hebben over de verdedigende kwaliteiten van een aanvallende middenvelder? Daar moest vd Beek het ook niet van hebben, en voor hem spelers als Sneijder, vd Vaart of Eriksen al helemaal niet. Terwijl Gravenberch, Kudus en Ekkelenkamp juist het atletische - loopvermogen hebben om dat wel op te pakken en ook iemand als Tadic is niet een speler die direct zijn taken verzaakt. Lang mag laten zien dat hij dit ook structureel heeft opgepakt en niet alleen in de voorbereiding. Het is nog wat vroeg om over spelers als Antony iets te roepen, maar die zag ik afgelopen weekend ook gewoon mee terug verdedigen.

Met deze selectie komt Ajax in CL niet verder dan poulefase ... middenveld is hopeloos met Gravenbergh en Alvarez

Ach Willem Visser, kan die man niet serieus nemen. Als hij bij Studio Voetbal zit zap ik vaak weg, net als bij Arno Vermeulen.
Komt alleen maar onzin uit bij die kerels. Vraag me echt af of ze wel verstand van voetbal hebben.-

Perez heeft geen gelijk. Kuduz is een fantastische aankoop. Gravenbergh wordt ook met de week beter. Misschien Jordi Veerman van Heerenveen kopen.overigens heeft Telegraafs Valentijn Driesen wel invloed, maar beslist geen verstand van voetbal !!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren