Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Vaart kritisch op Ajax-talent: ‘Daar word je doodziek van’

Laatste update:

Rafael van der Vaart is kritisch op Ryan Gravenberch. De oud-international denkt dat de middenvelder van Ajax het ver kan schoppen, maar vindt tegelijkertijd dat het talent moet stoppen met het vertragen van het spel. Bij Studio Voetbal laat Van der Vaart een analyse los op het spel van Gravenberch tegen Sparta Rotterdam. Het viel hem zondag en bij eerdere wedstrijden op dat de achttienjarige middenvelder veel treuzelt aan de bal.

“Je hoort natuurlijk veel dat hij de top is. Hij kan ook echt top worden, maar hij moet de bal een of twee keer, maximaal drie keer gaan raken. Hij wandelt zoveel met die bal, daar word je doodziek van. Hij is echt een geweldige speler”, aldus Van der Vaart, die in de studio een aantal beelden laat zien waar Gravenberch treuzelt aan de bal terwijl ploeggenoten vrij staan. Wanneer hij uiteindelijk geen kant meer opkan, speelt hij de bal alsnog naar een ploeggenoot. Van der Vaart zou graag zien dat Gravenberch sneller gaat handelen. “Dat moet hij meer gaan doen. Dan ben ik ervan overtuigd dat hij een absolute topcarrière kan hebben.”

Van der Vaart is van mening dat Gravenberch vaak wat simpeler moet voetballen. “Hij wil de Ziyech uithangen, maar dat kan hij helemaal niet. Dat moet hij ook niet doen”, aldus Van der Vaart, die denkt dat de trainers bij Ajax dat als zijn grootste verbeterpunt zien. Of dat makkelijk is af te leren? “Of dat makkelijk is weet ik niet. Ik ben geen trainer”, zegt de oud-middenvelder, die wordt aangevuld door Theo Janssen. “Je ziet dat hij het wel kan. Op zijn eigen helft doet hij het vaak wel. Dan speelt hij wel wat simpeler. Op de helft van de tegenstander is hij wat meer aan het lopen.”

“Maar je ziet dat hij het wel ziet”, vervolgt Janssen over Gravenberch. “Hij heeft alles: hij is atletisch, heeft loopvermogen en is sterk in de duels. Je zou bijna op trainingen tegen hem gaan zeggen dat hij de bal maximaal drie keer mag raken. Misschien dat het er dan uit gaat.” Gravenberch maakte zondag de negentig minuten vol op Het Kasteel. Ondanks dat Ajax ruim een uur met een man minder speelde door de rode kaart van Nicolás Tagliafico, wonnen de Amsterdammers met 0-1 door een doelpunt van Antony.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond hem ook een van de minste op het veld vandaag, vooral met 11 tegen 11. Zijn gele kaart was natuurlijk niks, dus daar kijk ik niet naar. Maar gezien onze huidige opties en het talent wat hij heeft, moet hij wel gaan spelen. Ik zeg het al weken, we moeten nog een CV en een 6 binnen halen. Een CV kan je wellicht nog wel opvangen met Alvarez, Martinez en de jeugd. Een 6 op dit moment niet.

14 september 2020 om 00:38

Een cv halen zou wat mij betreft vloeken met ons beleid. Schuurs verdient zijn basisplaats en in plaats van breedte aankopen zie ik dan liever jeugd die kansen krijgt. Op 6 zijn ze bij Ajax nu erg overtuigd van Alvarez, dus met Gravenberch die eraan komt zou het dan weer onlogisch zijn om een aankoop te doen. Al ben ik net als velen wel sceptisch wat Alvarez op 6 betreft. Laten we hopen dat de echte kenners bij Ajax het beter zien dan wij😉.

14 september 2020 om 00:46

Onzin, Gravenberch was een van de betere. De enige reden om hem te wisselen was de gele kaart die hij al op zak had en de rare scheids die de wedstrijd floot. Een Promes, maar bv ook een Tadic waren al vele malen slechter. Een Alvarez en een Dest ook. Gravenberch levert geen ballen in op eigen helft. Dan speelt die simpel en snel en met veel overzicht. Hij kloot pas op de helft van de tegenstander. Wat Ajax nodig heeft is een coach die materiaal op waarde schat. Vandaag had de voorhoede moeten zijn lang, Tadic en Anthony, waarbij lang in de 2e helft vervangen werd door Neres. Zeker geen Labyad, die werkelijk 0 ballen vast hield.....

14 september 2020 om 01:09

Was met gemak top 3 bij Ajax. Samen met Schuurs en Antony. Onana pakte ook wat op doel was. Vergelijk hem voor grap eens met ons slot op de deur Alvarez, Gravenberch had op alles muv blocks en percentage lange ballen beter dan Alvarez. Hogere nauwkeurigheid passing, meer passes, meer onderscheppingen, meer gewonnen grondduels, meer gewonnen luchtduels, meer succesvolle tackles, meer dribbels afgestopt en ga zo maar door. (SofaScore app ter vergelijking) Met bijna net zoveel balcontacten als Promes en Alvarez samen minder dan half zovaak balverlies. Gravenberch is op deze manier een no-brainer op het middenveld bij Ajax, zoals ten Hag bij voorbereiding al zei "anders maken we wel plaats voor hem". Beginnen met Labyad was te verwachten maar Tadic in de punt met Lang voor extra creativiteit en kwaliteit in de 1v1 was imo logische keuze. Hopelijk volgende pot wel geval, Dest op linksback voor geschorste Tagliafico imo. Voegt meer dynamiek toe dan Martinez op linksback.

14 september 2020 om 11:16

Een schande wat Van der Vaart zegt over Gravenberch. Behoorde absoluut tot de betere spelers, een jongen van 18 jaar die zich zo goed ontwikkelt, in de voorbereiding het goed heeft gedaan, bij Jong Oranje een fantastische wedstrijd gespeeld tegen Noorwegen. Waar komt dit nu weer vandaan? En sommige spelers hebben de kwaliteiten om met de bal aan de voet langs tegenstanders te gaan en meters af te leggen en op het juiste moment de combinatie te zoeken, te passen of een steekbal te geven. De meeste spelers kunnen dat niet en die moeten inderdaad snel passen maar wat heeft die Van der Vaart er de ballen verstand van zeg. Eerst beweren dat Fernandes en Pogba de ballen moeten inleveren bij die wereldvoetballer Donny van de Beek en nu doen alsof Gravenberch er niets van begrijpt. Waarom zo misplaatst kritisch op een evident groot talent als Gravenberch en totaal onkritisch op Donny. Het wordt met de week gekker allemaal.

14 september 2020 om 14:30

Amen! Eindelijk iemand het snapt. Ten hag moet kappen met z’n keuze voor tweede rang spelers als labyad.

wandelen met de bal doe je meestal omdat je de oplossing naar voren niet snel genoeg ziet

14 september 2020 om 00:21

Dus dat betekend er is iets mis met zijn spelinzicht/visie? Al moet ik zeggen, als er 2 rijen van 4 tegenover je staan, is ook best moeilijk om de juiste te vinden, waarbij je ook niet de bal verspeeld. Maar goed, dit moet je wel kunnen (uiteindelijk). Iedereen wil ooit in de wereldtop spelen, dit is dan een criteriapuntje. kevin De bruyne staat ook wekelijks tegenover een dichte muur. Maar slaagt er meerder malen per wedstrijd in, om de bal bij zijn spits/medespeler te leveren

14 september 2020 om 00:33

@maurootje misschien een gebrek aan ervaring ook want hij is nog jong. ik weet niet in hoeverre inzicht aan te leren is maar Gravenberch verdiend de tijd. iedereen heeft wel eens een mindere wedstrijd

14 september 2020 om 00:42

Gravenberch laat haast wekelijks zien aan creativiteit geen gebrek te hebben. Dribbelen aan de bal heeft soms andere voordelen zoals bij Frenkie bijvoorbeeld. Zelfde positie ook en door de bal net even wat langer bij je te houden kan je de tegenstander lokken en dwingen keuzes te maken waardoor er op andere plekken op het veld meer ruimte komt voor teamgenoten. Frenkie was hier bij Ajax meester in. Gravenberch moet dan wel beter leren zijn momenten te kiezen want zodra die ruimte voorin er is moet hij die bal snel en zuiver verplaatsen. Iets wat met ervaring wel goed moet komen.

14 september 2020 om 12:37

@orgineel: eens. De andere zouden de acties van Gravenberch kunnen aangrijpen. Als hij gaat lopen kunnen de aanvallers daar op anticiperen. Dat vergt echter afstemming.

14 september 2020 om 00:27

Frenkie wandelt ook zo vaak met de bal en dat heeft genoeg voordelen. Spelers lokken, tegenstanders moeten keuzes maken, zelf ruimte creëeren wanneer medespelers niet direct aanspeelbaar zijn enz. Gravenberch is er alleen nog niet zo goed in.

14 september 2020 om 00:34

klopt, het ligt er aan wat je rol is in het elftal. Frenkie moet de controle houden en dan is dat idd een prima kwaliteit. ben je de speler die voor de creativiteit moet zorgen dan zal je wel minder moeten lopen met de bal

14 september 2020 om 12:40

@Japie behalve als de spelers stil staan. Dan zouden die tijdens de rush van Gravenberch juist in actie moeten komen.

14 september 2020 om 08:21

Onzin. Hetzelfde spel werd bij Frenkie geroemd omdat hij als een van de weinige in staat zou zijn om keuzes uit te stellen. Nu is het een andere speler en wordt het vertaald naar treuzelen/vertragen.

14 september 2020 om 10:39

Het grote verschil is dat wanneer Frenkie gaat lopen met de bal er vaak een doel achter zit. Hij dwingt met zijn loopacties zijn tegenstanders om keuzes te maken: stap ik wel in of blijf ik hier staan? Wanneer de tegenstander dan een keuze maakt heeft Frenkie vaak de oplossing al klaar. Dat is iets dat natuurlijk komt en waar helaas te weinig spelers gebruik van maken. Bij Gravenberch heb ik het idee dat hij geen idee heeft waar hij heen loopt of wat hij wil bereiken met zijn dribbel. Dan kun je de bal inderdaad beter afgeven, zelf doorlopen en hopen dat je 'm in een betere positie terugkrijgt. Uiteraard ligt het er ook aan wanneer je de dribbel maakt en misschien dat hij wel het inzicht heeft maar ongelukkig is in zijn keuzes.

14 september 2020 om 10:58

Zou kunnen wat je zegt. Maar ik zie Frenkie de Jong vaak genoeg dribbels maken om vervolgens de bal breed of terug te spelen naar een speler die al de hele tijd vrij stond.

14 september 2020 om 12:16

Klopt, Frenkie vertraagd ook te vaak het spel. Heel lang met de bal lopen om hem vervolgens dan breed of terug te spelen. Die bal moet naar voren en het liefst zo snel mogelijk maar niet iedereen ziet de oplossing naar voren snel en dat maakt spelers als Thiago, Ziyech en De Bruyne bv unieke spelers

14 september 2020 om 13:20

Maar toch hebben we dezelfde analisten watertandend hoor kwekken nadat Frenkie met Ajax weer een wedstrijd in de CL had gespeeld.

14 september 2020 om 16:14

Het gaat ook niet om die dribbels, dat kan gebeuren dat je daarna alsnog terug of breed moet. Het gaat er om dat hij regelmatig met de bal aan de voet loopt (dus niet in een rush of een dribbel) om de bal daarna naar iemand te spelen terwijl hij die zelfde paas ook 5 seconden eerder had kunnen geven terwijl er op dat moment meer ruimte lag voor de speler die de bal krijgt.

Ajax moet op zoek naar een echte spits. Voetballen met een links en rechtsbuiten, opkomende backs vraagt op een echte spits en geen Tafic,Promes of Labyat. Gravenberch was niet goed maar dat waren Promes en Tadic ook niet.

14 september 2020 om 00:24

Voorafgaand de wedstrijd zei ik dat al, dat werd me niet in dank afgenomen; Ajacieden vinden Tadic goed genoeg, wat triest is, wat voordien stond het nooit spits. het is nooit goed als je als club zijnde spelers moet omtoveren. Ajax heeft alweer tijdje geen echte (presterende) spits gehad, Tadic in de spits zetten, is alsof je Mã¼ller in de spits zet; zal het prima doen, maar de een lange termijn visie is het niet en echte spitsengoals zul je ze niet zien maken. Tadic is en blijft een middenvelder

14 september 2020 om 00:30

Tadic in de spits werkt best als je tegen real madrid of een andere topteam speelt met snelle buitenspelers waardoor hij kan inzakken. Maar tegen ploegen als Sparta heb je idd een spits nodig die die ene kans altijd verzilvert.

14 september 2020 om 16:23

Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die tijdens hun carriere omgetoverd werden tot iets anders en daarna de wereld top haalden.het is niet alsof ze een verdediger omturnen door Tadic in de spits te zetten. Iemand als van Persie begon ook niet als spits en deed het daar vervolgens prima.

14 september 2020 om 00:30

Op zoek? Traoré en Huntelaar lopen bij Ajax rond. Of zijn dat verdedigers?

14 september 2020 om 01:06

@Soccerfan ja want, uum, Huntelaar en Traore zijn ook echt goed genoeg ofzo... Ajax moet gewoon ff de knip trekken voor een goede spits. Zo moeilijk is het niet.

14 september 2020 om 01:14

Huntelaar heeft nog steeds de minste minuten nodig per goal. Kan er prima in tegen driekwart van de Eredivisie. Voor de rest moet Ajax vooral opleiden en dus vertrouwen hebben in Traore want ze hadden een suoerdodelijke spits genaamd Dolberg die nu ineens toch wel weer van pas was gekomen.

14 september 2020 om 00:35

ik vind Promes alleen goed als hij in stelling wordt gebracht zoals vorig jaar door Ziyech bv. dan kan hij de ruimtes induiken en de goal maken. voor de rest vind ik hem eerlijk gezegd niet veel toevoegen want hij komt nooit een mannetje voorbij

14 september 2020 om 00:48

Onderschat het belang van diepgang niet Japie. Simpelweg een speler die de loopacties blijft maken is al onmisbaar. Toen vorig jaar de diepgang bij ons geblesseerd was begon de ineenstorting. Leuk hoor ziyech, tadic en andere creatieve jongens maar ze konden de bal gewoon nergens kwijt.

14 september 2020 om 09:53

Dat klopt ja. Maar op diezelfde manier was Promes geen ruk waard toen Ziyech er niet bij was.

14 september 2020 om 10:50

Je zag ook dat de enige keer dat Promes gevaarlijk was, was bij die bal van Blind waarbij Promes vanaf de flank kwam (zoals vorig jaar). Daarnaast heb je met met Anthony een speler die constant de actie naar binnen maakt en vervolgens de tweede paal zoekt (zoals Ziyech vorig jaar). Waarom dan niet gewoon Tadic centraal, waar hij beter rendeert, Anthony rechts en Promes links??toch bijzonder dat Ten Hag dat dan niet probeert. Vooral als je ziet dat Kudus tot nu toe echt een prima indruk maakt op 10.

Hij moet effectiever worden in zn dribbels. Daarmee bedoel ik dat hij zijn directe man uit moet spelen en dat andere tegenstander uot moet stappen zo een vrije medespeler creeren. Die capaciteit om zn directe mandekker te passeren middels een dribbel heeft hij wel. Alleen die momenten moet hij nog veel beter herkennen. Als daar t moment niet is moet ie idd vaker simpeler spelen, sneller vooruit passen.

Dit is het slechtste Ajax dat ik gezien heb in de afgelopen 5 jaar. Ze missen dat extra kwaliteit voorin dat Van de Beek en Ziyech wel hadden. Ben benieuwd want overtuigend was het zeker niet tegen Sparta.

14 september 2020 om 00:29

Voorbereiding was gewoon top hoor. Goede wedstrijden gezien. Met die kwaliteit zit het wel goed. Het kunstgras was vandaag weer om te janken en je speelt met 10 man. Telt ook mee. Was slecht vandaag maar dit is niet wat ze in de voorbereiding lieten zien.

14 september 2020 om 01:17

En toch wonnen ze ondanks een dik uur met een man minder. Ik denk dat je vooral uit hoop spreekt want ik heb ook in de afgelopen 5 jaar veel mindere wedstrijden gezien. Te beginnen die duikeling in Rotterdam tegen Feyenoord waarna ze de hele Europese top ineens voetballes gaven. Ik vind je opmerking dan ook super opportunistisch.

14 september 2020 om 02:24

Deze topic gaat niet over Rotterdam of Feyenoord, ik geef me mening dat er niet goed is ingekocht voor volgend seizoen. Ze hebben dat extra nodig op de bank dat zie ik niet.

14 september 2020 om 09:18

Nee joh, een bank met Traoré, lang, Kudus, Dest enz. stelt echt niks voor, amateurniveautje.

14 september 2020 om 06:48

Misschien had je wat vaker ajax moeten kijken in de laatste 5 jaar, dat had je gezien dat het nog veel slechter is geweest. Bijvoorbeeld onder Keizer, bijvoorbeeld de eerste serie wedstrijden onder Bosz en bijvoorbeeld de eerste 2 wedstrijden van Ten Hag tegen PSV in het Philips stadion.

14 september 2020 om 14:23

Master D want die wedstrijden konden niet op het conto geschreven worden van een sterk spelend PSV? Sowieso de eerste 3-0 voelde je aan alles dat PSV ging winnen. Was een historische dag!😁

14 september 2020 om 14:29

Tegenstander speelt altijd een rol. Echter is Ajax zelf verantwoordelijk voor wat ze op de mat leggen en gisteren was echt niet het slechtste wat ik in de laatste 5 jaar gezien heb.

14 september 2020 om 10:35

Heerlijk, de Eredivisie is weer begonnen. In de voorbereiding 1 wedstrijd gelijk en verder alles gewonnen, vaak nog met leuk en goed voetbal. De afgelopen 3 jaar won Ajax de eerste speelronde niet. Nu wordt er met de hakken over de sloot gewonnen en toch zijn er mensen die vinden dat het seizoen al voorbij is. Zo zouden we ook alvast kunnen zeggen dat Sparta gaat degraderen, want als Ajax met 8 man had gestaan hadden ze het waarschijnlijk alsnog wel over de streep getrokken, want Sparta heeft op een half schot na ook niks gecreeerd.allemaal leuk en aardig, maar zullen we gewoon lekker genieten dat er weer gevoetbalt wordt, en over een paar weken eens gaan beoordelen?

Vd vaart heeft het goed gezien. Ik krijg toch steeds Bazoer flitsen voor me. Ook zo’n loper met de bal. Dat past niet in dit spelletje. Vandaag ook niet best gespeeld. Dat totaal onnodige gegraai met z’n handen aan een speler in eigen strafschopgebied was ook niet slim. Hij zal hem maar op de stip leggen.

Welkom in nederland. Waar Frenkie de Jong geroemd wordt om een bepaalde kwaliteit. Maar als een andere speler het doet vertraagd hij het spel

14 september 2020 om 00:51

Dit dus. Hier is anders durven spelen direct slecht en moet er zo snel mogelijk uit want kleurloze voetballers gewenst.

14 september 2020 om 00:52

Er is een verschil tussen het spel versnellen van de verdediging naar de aanval door de bal zelf te brengen en tussen een bal ontvangen op het middenveld dan rond blijven dwarrelen met de bal om hem uiteindelijk opzij of naar achter te tikken...

14 september 2020 om 01:16

Ja maar het is tof om negatief te doen over Frenkie de Jong en / of de slachtofferkaart (voor een ander) te trekken. Rafael en Theo hebben gelijk, hij moet simpeler spelen. En als ie wilt rennen met de bal dan zoals Frenkie het doet, met een duidelijk doel en inzicht.

14 september 2020 om 01:37

Gravenberch had vorig seizoen 61(!)% van zijn passes vooruit en boekte meeste meters terreinwinst met bal aan de voet per 90' met 106.55m (zie totalfootballanalysis .com/article/ryan-gravenberch-ajaxs-teen-sensation) voor de bijbehorende modellen. Hij heeft specifieke kwaliteiten, gebruikt deze bovenmatig goed terwijl hij nog maar net 18 is en mensen willen hem "simpeler" laten voetballen. Hij haalt vanaf een positie dichter bij de CV dan de aanvallers 1 g/a elke 182 minuten sinds hij profvoetbal speelt (op deze 90 minuten na allemaal als 16/17 jarige) dat is bizar hoog rendement. "Hij moet simpeler spelen" is imo een bizarre opmerking. Als hij minder risico gaat nemen, simpeler gaat spelen en alles 1/2x raken gaat doen. Wie gaat die bal dan bij aanval terecht laten komen? Hij is na Blind onze beste verticale passer door het centrum. Of gaan we weer lekker alles over de flank laten lopen? Kudus is enige andere speler op middenveld die skillset heeft om onder druk uit te spelen maar hier belonen we dat met "hij moet het simpeler gaan houden". Onder druk uit kunnen spelen is wat een degelijk team een goed team maakt. In het CL team konden paar spelers op redelijk constante basis onder druk uit spelen op het middenveld of achterin (De Jong, Ziyech, Schone, Blind, Vd Beek en toch ook wel Mazraoui) nu hebben we amper spelers die dat kunnen. Laat je Gravenberch stoppen met dribbelen en het simpel houden/sneller spelen ga je De Boer achtig saai en voorspelbaar spel krijgen. Dit is gewoon het hele Frenkie de Jong kritiek ding met een andere hoofdrolspeler. Bazoer moest ook zo nodig alles simpeler en sneller gaan spelen, pakte ook zo geweldig uit. Als een speler specifieke kwaliteiten heeft moet je die zien te implementeren.

14 september 2020 om 19:49

@wolterx volgens mij bedoelden vd Vaart en theo Janssen niet dat hij geen dribbels of rushes meer moet/mag maken. Maar er waren een paar momenten dat hij de bal in wandel tempo ongeveer bij een medespeler bracht, terwijl hij die ook een paar seconden eerder aan had kunnen spelen of waar hij een counter in had kunnen leiden door direct te spelen. Het ging daar niet om een "uitgestelde" paas zoals we die van de Jong kennen waardoor je ruimte maakt maar om een bal die gewoon te laat werd gespeeld.die jongen is net 18 dus daar moet je ook niet te zwaar aan tillen denk ik, maar je mag er best op wijzen dat er nog verbeterpunten zijn, ik zou ook niet anders verachten bij een speler van zijn leeftijd.

14 september 2020 om 02:03

Het is zo erg dat in deze tijd je gewoon wéét wat je achterliggende gedachte is achter deze post. 'Welkom in Nederland' en 'andere speler'. Waanbeelden.

14 september 2020 om 07:44

Welkom in Nederland waarin sommige mensen moeilijk in de spiegel kunnen kijken en waarin iedere vorm van kritiek altijd negatief wordt opgevat in plaats van opbouwend...

14 september 2020 om 18:49

Frenkie krijgt ook al twee jaar precies diezelfde kritiek. Dus weet niet waar je het over hebt.

Klopt helemaal, deed ie vorig seizoen ook te veel. Niet makkelijk eruit te krijgen hoor, moet ook nog maar blijken waarom ie dit precies doet (is het onwil/hij moet het even beseffen of is het onkunde?).

Dit ga ik nooit begrijpen. Dit is juist een enorme kwaliteit van hem, hij kan ook zoals Alvarez naast hem elke bal direct terug spelen naar eerstvolgende Ajacied die in zijn zicht staat en zo geen progressie boeken. Nu heb je na de Jong weer een middenvelder die verticale passes geeft en mannetje uit kan spelen en willen ze dat hij sneller gaat spelen? Dit kreeg Frenkie de Jong ook te horen "postbodevoetbal" "in de top heb je geen ruimte om te dribbelen als middenvelder" en dat soort vreemde gedachten die dan genormaliseerd worden. Dit is juist iets dat weinig spelers bezitten en waar gigantisch veel vraag naar is. Ik heb liever een speler die consistent goede verticale passes over de grond kan geven zoals De Jong en Gravenberch dan je gemiddelde middenvelder die alles op veilig spelen en bal niet vooruit verplaatst krijgen.

14 september 2020 om 05:52

Helemaal mee eens. Ik schrik ook van hoe sommige mensen hierboven zo makkelijk meegaan met v/d Vaart en hoe de tafelgenoten niet even ingrepen. Genoeg voetballers die de bal naar dezelfde kleur kunnen passen. Het is al moeilijker om lekker veel van die passes naar voren te spelen. Nog moeilijker om constant lijn brekende passes te verzenden zoals Blind dat kan. Echter je voegt een totaal ander en extra wapen toe aan je arsenaal door op een betrouwbare manier een mannetje voorbij te kunnen komen en daardoor een overtal situatie te creeeren waar veel gevaar uit voort kan komen. Echter al zou hij dat niet doen en louter dreigen, dan trekt hij nog steeds spelers naar zich toe en komt er ruimte om mensen beter aan te spelen. Ik zie ook steeds op Twitter en ander social media die grafieken langskomen van possession value added (pv ) outputs. Ik zet er een kratje bier op dat Ryan met zijn passes, dribbles, final third entries en wat al niet meer gewoon in de plus zit tov gemiddelde i/d competitie. Gast maakt een prachtige ontwikkeling door en ik denk dat hij vrij rap aan het grote Oranje mag gaan denken. Nee, ik zit niet in over zijn manier van voetballen, maar hoe we voor het Nederlands Elftal Ryan en Frenkie kunnen combineren op het middenveld, want ze passen als profiel niet optimaal bij elkaar. Ze zijn echter geen kopie van elkaar. Frenkie is veel verdedigender en controleert het middenveld veel meer. Ryan kan makkelijker met lange passen bij rand 16 v/d tegenstander komen en met key passes, assists en goals de tegenstander echt pijn doen. Hij is echter verdedigend ook aan het groeien as we speak. Ik zie sommige mensen dit mogelijke koppel al afgeschrijven hier en daar, maar ik wil het eerst eens zien en ik wil ook eerst serieuze pogingen ondernomen zien worden om het te laten werken. Allebei prachtige voetballers.

Ryan is al vanaf de jeugd een van de grotere talenten uit de opleiding. Jongste debutant, jongste doelpunten maker ooit bij Ajax. Die gaat alleen maar beter worden. Speelt op een moeilijke positie in het veld maar scoort nu al elke wedstrijd een voldoende. Die wordt elke wedstrijd beter. Exceptioneel talent. Ook fysiek alles mee. Daar gaan we 3 jaar van genieten en dan zal ook hij een grote transfer maken naar een Europese grootmacht. Grootste talent op de Nederlandse velden met afstand.

14 september 2020 om 06:01

Precies. Hij en Ihattaren trouwens ook. Kreeg op zijn lazer vandaag door niet te starten bij Psv, maar wie veroorzaakte weer de penalty van Psv? Wie gaf die pracht bal op Manueke wat uiteindelijk door Gakpo de 3-1 werd? Met een invalbeurt al meteen weer van waarde. 2 hele grote talenten. Gaan mooie toevoegingen worden voor het grote Oranje.

Grappig, dit soort verhalen doen me denken aan Bazoer. En waar speelt die nu........

14 september 2020 om 09:56

Bij Vitesse, yes. Dit seizoen in een speciale rol en dat lijkt goed te gaan !!

Ik ben het hier wel deels mee eens, maar anderzijds heeft hij met die grote passen wel het vermogen om snel meters te maken. Dat hij dit iets beter kan/moet balanceren ben ik het dan weer wel mee eens.

Het zou Van der Vaart sieren als hij over de onlogische posities van sommige Ajacieden zou beginnen. Promes is geen 10, hij wel de diepgang daarvoor maar niet de techniek en creativiteit. Labyad is geen spits, ondanks dat hij dat in de oefenperiode leuk invulde. En Tadic mist de snelheid en diepgang voor een linksbuiten. Gravenberch vond ik gisteren prima spelen, comfortabel aan de bal en als er geen diepgang is, kan hij de bal ook niet geven.

Dit is pas het begin kwaliteit zat in de selectie ik zou wel alvarez vervangen kudus zit veel meer voetbal in en tadic in de spits neres op links

Gravenberch speelde redelijk maar om nu de polonaise te lopen is ridicuul. Eerst maar eens laten zien over langere tijd. Wat mij betreft komt hij echt tekort voor het niveau van Ajax 1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren