Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lukaku baalt stevig van FIFA-rating: ‘The f*ck is wrong with them’

Laatste update:

De ratings van FIFA 21 zijn donderdag naar buiten gebracht en niet alle voetballers zijn het eens met de cijfers die zij hebben gekregen in de populaire voetbalgame. Romelu Lukaku uit op Instagram zijn ongenoegen over zijn snelheid in het spel. Ook Manchester City-verdediger Aymeric Laporte had gehoopt op een betere rating, terwijl Liverpool-verdediger Trent-Alexander Arnold enigszins verrast is door zijn lage rating op het gebied van schieten.

Internazionale-spits Lukaku heeft een rating van 85, maar scoort lager op het gebied van snelheid. De Belg is niet blij dat hij is beoordeeld met een rating van 81. “Hebben ze mijn tweede goal tegen Shakhtar Donetsk wel gezien?”, vraagt de aanvaller zich af op Instagram onder een post van 433, doelend op zijn treffer in de Europa League waarbij hij zijn directe tegenstander te snel af was en de eindstand op 5-0 bepaalde. “The f*ck is wrong with them”, aldus Lukaku over EA Sports, de ontwikkelaar van de game.

FIFA 21 ratings: Ziyech blijft Wijnaldum, De Ligt en De Jong voor

Bekijk hier de top honderd van beste spelers in FIFA 21.Lees artikel

Alexander-Arnold heeft een rating van 87, waardoor hij de beste rechtsback in het spel is. Op het gebied van passing scoort hij ook 87. Die beoordeling is niet verrassend, daar hij alleen afgelopen seizoel al goed was voor dertien assists in de Premier League. Nadat hij vorig jaar niet in de top honderd terug te vinden was bij FIFA 20, is de Engels international blij dat hij nu wel hoog scoort. “Natuurlijk ben ik blij. 87, wow, dat is ontzettend hoog”, reageert hij bij de BBC. Hij baalt er wel van dat hij slechts 66 scoort op het onderdeel schieten. “Misschien hebben ze dat wel gedaan omdat het mijn rugnummer is. Ik hoop het. Ik zal er niet teveel op ingaan, maar ik had het fijn gevonden wanneer ik een hogere score had.”

Met een rating van 87 behoort Laporte tot de beste centrumverdedigers in het spel. De Fransman van Manchester City scoort op het gebied van snelheid echter laag: 63. Op sociale media reageert Laporte met een knipoog op zijn beoordeling. Ter vergelijking: Virgil van Dijk heeft een snelheid van 76, terwijl Juventus-routinier Giorgio Chiellini nog sneller is (66). In de top honderd van beste spelers in FIFA 21 zijn Gerard Piqué (57) en Mats Hummels (58) nog trager dan Laporte. De snelste centrumverdediger is Raphaël Varane (82).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niemand snapt de ratings van dit jaar. Waardeloos. Thiago, Werner, Auba allemaal een downgrade? Davies zit Niet bij de beste 20 backs van de wereld? Gnabry en Sancho met 82 en 83 pace? Ter Stegen die een hogere rating heeft dan Neuer? Rashford met dezelfde rating als Gnabry en Mahrez? Ik kan zo nog wel even door gaan.

11 september 2020 om 09:37

Je moet het ook uit perapecti3f zien. De alg rating zegt niet veel sober de verschillende kwaliteiten van de spelers maar dat ze vooral hoog scoren in hun plus punten. Het geeft dus een vrij vertekend beeld wanneer spelers de zelfde rating hebben

11 september 2020 om 09:38

Mahrez en Rashford eenzelfde rating kan ik best begrijpen, Gnabry had wel hoger gemogen. Vind ook dat Lukaku zeker hoger had gemogen na zijn seizoen.

11 september 2020 om 09:52

Gnabry en Sancho inderdaad belachelijk, Sancho is 3 punten omhoog gegaan en z'n snelheid is -5 gegaan. Ergens valt dat niet te rijmen natuurlijk. Net als de ratings van Muller (wereldseizoen gedraaid), Thiago (-2 terwijl hij een prima seizoen speelde), Hummels (-1 afgelopen jaar beste centrale verdediger in Duitsland) en in mijn ogen de ergste: Alaba -1. Die heeft juist zo'n enorm sterk seizoen gedraaid als CV na het wegvallen van Süle en L. Hernandez. Ik denk dat de mannen in Vancouver tijdens een potje ijshockey soms even snel de ratings erdoorheen rammen. Daarna nog wat nieuwe trucjes bedenken want het is immers een soort Fifa Street op het veld geworden.

11 september 2020 om 09:55

Alleen met Sancho, denk ik dat na het bekijken van zijn spel ze erachterkomen dat hij niet zo heel snel is. Ookal leek hij dat wel qua type doen hij nog relatief onbekend was.

11 september 2020 om 10:11

Sancho zat met een snelheid van 34.59 km/u een fractie onder de snelste jongens Hakimi en Davies afgelopen seizoen.

11 september 2020 om 10:04

EA wil waarschijnlijk de pace eruit halen. Als Sancho een snelheid krijgt van 90+ krijg je weer een UT jaar waarin iedereen gaat pace-abusen.

11 september 2020 om 12:53

Maar dat doen ze toch al jaren gloryUnited? Ik vind het compleet onzinnig overigens, dat geforceerd de snelheid uit het spel proberen te halen. Nu kun je als je niet drijft met de bal, met Aubameyang bijvoorbeeld niet eens wegsprinten bij een trage centrale verdediger zoals Maguire.. In het echt is pace toch ook belangrijk, waarom op FIFA dan niet?

11 september 2020 om 15:30

Zeker is snelheid belangrijk alleen het is heel moeilijk om de snelheid uit te drukken in een score van 0 tot 100 en het realistisch te houden. Je kan niet simpel zeggen dat Auba 1,5x sneller is dan Maguire. Er zijn heel veel factoren die fifa gebruikt om het realistisch te maken. Hetzelfde met schieten. De brunye heeft veel meer voor schieten dan een Wan Bissaka. Stel de brunye heeft 80 voor schieten en Wan Bissaka 40. is de Bruyne dan 2x zo goed in schieten? In het echt is eht misschien wel 1,8x of 2,3... het is heel moeilijk om de aspecten van een voetballer uit te drukken op een schaal van 1 tot 100. Waarschijnlijk hebben ze pace dus terug gehaald omwille van de realisme van het spel

11 september 2020 om 10:51

Gewoon PES spelen, veel beter spel.. en vind De Gea ook wel wat overgewaardeerd.. 😂😂

11 september 2020 om 15:00

vind persoonlijk beide spellen niet optimaal speel zelf ook pes geweldig spel alleen de verbinding is niet altijd super maar ze maken stappen veel zin in pes 21 waar het tenminste leuk is om Nederlandse talenten te gebruiken aangezien die dan gewoon 90 worden na verloop .

11 september 2020 om 10:52

Laporte vind ik ook belachelijk met een 87. die valt iedere keer door de mand in de CL. Modric krijgt een 87 en Kroos een 88 maar die vind ik in dit stadium van hun carriere niet beter als een Thiago die een 85 krijgt

11 september 2020 om 11:24

Met alles eens behalve Sancho want die is niet supersnel hoor, let er maar eens op.

11 september 2020 om 11:43

Ik zou wat meer wedstrijden kijken.

12 september 2020 om 10:41

Hij is snel maar er is een verschil tussen snel en heel snel lol Bailey, Aubameyang, Moura, Davies en ga zo maar door die rennen hem er allemaal uit zulke spelers zijn gewoon nog een niveau sneller.

11 september 2020 om 11:51

Bayern heeft vorig jaar een deal gesloten met PES. Dat zal er wel mee te maken hebben. Onwijs kinderachtig van EA overigens, dat wel.

11 september 2020 om 11:54

Zou kunnen idd. Ronaldo was een tijdje de beste in het spel en of dat nou onterecht was of niet, het is wel opvallend dat hij dat niet meer was vanaf het moment dat PES de rechten van Juve in handen kreeg

11 september 2020 om 13:28

Barcelona en Messi hebben ook een contract met konami.

11 september 2020 om 12:53

Valt me op dat Fifa al jaren Real Madrid , Barca, Ajax en Man Utd zit te paaien met hun (potentiele) ratings. En miss vergeet ik nog wat clubs , maar spelers van die clubs kunnen een belabberd seizoen draaien en nog steeds dezelfde rating behouden of zelfs hoger. Terwijl andere clubs “genaaid” worden.

11 september 2020 om 13:12

@vegitosan klopt. ik denk dat ze de teams die veel spelers kiezen de beste in het spel willen laten zijn en dan maar een beetje de ratings op willekeur gaan baseren om ervoor te zorgen dat die teams ook echt goed zijn in het spel

11 september 2020 om 13:38

Het spel is nog niet eens uit maar is nu al waardeloos. Carriere ziet er niet uit, Guardiola die Zouma verlangt laat alweer zien dat er geen malle moer aan klopt. De ratings slaan nergens op. Ik ben zo blij dat ik alweer terug ben naar PES. Gewoon eerlijk aangegeven dat ze pas volgend jaar weer een spel gaan maken, terwijl fifa nu weer geforceerd iets in mekaar probeert te breien. Echt schandalig.

11 september 2020 om 09:15

Ja, een spel waar hij in voor komt. Hij wil natuurlijk niet zien dat ie door dat spel een lage beoordeling krijgt. Het is ook weer niet zo dat ie dagen, weken, maanden gaat krijssen dat ‘m onrecht is aangedaan. Hij zegt er nu wat van. Logisch. Net als jij vast wel eens flink baalt van een verloren wedstrijd. Ook dat is maar een spel.

11 september 2020 om 10:02

Auba minder goed? Sorry maar dan heb je Arsenal gewoon niet gevolgd. Was echt gewoon een prima tot zelfs goed seizoen van zijn kant. Belachelijke downgrade.

11 september 2020 om 10:22

Trend-arnold is toch ook de vaste vrijetrapnemer bij liverpool toch? Dacht dat hij inderdaad een lekkere trap in zijn benen heeft.

11 september 2020 om 11:14

Jeez...helft van die gasten zeggen dit zelfs als ze een hoge rating hebben. Inderdaad zeiken om het zeiken, maar gewoon met een knipoog. Hier gaan we allemaal vet serieus erop in haha. Ik zie nu allemaal tegen het beeld schreeuwende Fifa spelers voor mij die willen dat elk team met 4 aanvallende middenvelders speelt

11 september 2020 om 11:23

Eagles ik denk dat heel veel niet-op-zichzelf-geilende voetballers het geen hol kan schelen hoe ze geranked worden. Terecht ook, het is een spel. Ben je dan zo op je kleine geslachtsdeel getrapt als de cijfers tegenvallen? Kleutergedrag.

11 september 2020 om 11:42

Wel ja joh, spelers die hier wat van vinden vallen onder de noemer "zelf geilende voetballers". Echt, zo groot moeten we het niet maken, maar de standaard reactie "het is maar een spel" vind ik te simpel. Lukaku speelt het natuurlijk graag, want hij komt er zelf in voor. Dat je dan vragen hebt bij je eigen rating, kan ik begrijpen. Maar Lukaku zit ook niet dagen te janken, omdat ie lager ingeschat wordt dan hij zelf vindt. That's it. Zelf geilende voetballers omdat ze iets van hun rating vinden.... kom op zeg.

11 september 2020 om 12:15

Eagles ja enorm op zichzelf gerichte egocentrische persoonlijkheden zitten ertussen ja. Waarom reageer je met 'what the fuck is wrong with them?'. Dan zit het je duidelijk diep en dat vind ik kleutergedrag. Je zegt dat we het niet zo groot moeten maken, die vlieger gaat vooral op voor zijne koninklijke hoogheid Lukaku vind je niet?

11 september 2020 om 14:26

''what the fuck is wrong with them'' is iets wat 99,9% van de Fifaspelers heeft geroepen...of iets in die trend.lukaku is een die hard Fifa speler , dus hij reageert hier niet alleen als voetballer op maar ook als fanaat.

11 september 2020 om 14:53

Nee, dat vind ik niet en ik vind jouw reactie daarentegen bijzonder kinderachtig.

Ik ben benieuwd hoe deze fifa is. Als de gameplay weer gedomineerd wordt door rennen en onrealistische trucjes dan gaat het opnieuw een jaartje voetbalmanager worden voor mij.

11 september 2020 om 11:48

Ja logisch, FM heeft letterlijk alles wat je wil/kan hebben en is super realistisch. Logisch dat er niks meer te veranderen valt, Maar daar kan je het van accepteren omdat het alles heeft. FIFA is gewoon shit, Super beperkt en er veranderd letterlijk nooit wat. Alleen ultimate team, Nou leuk hoor.

11 september 2020 om 09:33

Misschien FIFA 20 alsnog proberen want het spel had genoeg gebreken maar dat het puur gedomineerd wordt door rennen en onrealistische truckjes is onzin. Het nuttig “skillen” is juist veel lastiger geworden t.o.v. eerdere versies en op de eerste paar weken na is snelheid ook niet meer zo krachtig aangezien verdedigers al snel net zo snel worden als de meeste aanvallers.

11 september 2020 om 14:30

Maar dat is toch te debiel voor woorden FR-RKC? Alleen backs zijn normaal gesproken redelijk gelijkwaardig qua snelheid aan aanvallers, en zelfs dat is ook niet overal het geval. CV's zijn over het algemeen een stuk trager. Maar op FIFA kun je met David Luiz vaak makkelijk Aubameyang bijhouden.. Daar klopt toch geen snars van? Paar FIFA versies terug kon je met notabene Mertesacker nog zelfs redelijk wat snelle aanvallers bijhouden. Dat vind ik nou juist zwaar onrealistisch. Snelheid is gewoon een onderdeel van voetbal in het echt, waarom moet het dan zo geforceerd uit games gehaald worden?

11 september 2020 om 09:34

Speel al sinds jaar en dag Pro Evolution en dat bevalt me prima. 👍

11 september 2020 om 12:51

PES is ook gewoon een leuker spel, je hebt bij Fifa misschien meer opties om online je ding te doen, maar vind Fifa niet fijn om te spelen terwijl ik dat bij PES wel heb. Ook de ratings hadden beter gemoeten maar bij PES career mode heb ik toen PES 2008 was Messi helemaal geupgraded :P gaf ook veel voldoening, zou je nu ook kunnen doen met een Sansho of een Mbappee.

Ik vind thiago en muller anders ook een veel te lage rating hebben. Maarja iedereen weet dat fifa waardeloos is, dus het is eerder raar dat mensen raar opkijken van hun onkunde.

Mensen, neem Fifa nou niet te serieus. Het is al jaren een pauper game en ik heb niet de hoop/verwachting dat het snel gaat veranderen.

Waarom is dit eigenlijk een issue? Vroeger kocht je gewoon het spel en ging het met je vriendjes spelen. Ik kan me niet herinneren dat we überhaupt een mening hadden over de ratings van spelers.

11 september 2020 om 09:40

Zaten jij en jouw vriendjes er dan ook in? Want dat is het punt nu. Mij maakt het ook weinig uit. De ratings van Fifa raken redelijk kant noch wal. Maakt voor mij het spel echt niet minder leuk!

11 september 2020 om 10:34

Vroegâh was er ook veel minder social media, waardoor dit wellicht langs je heen ging.

11 september 2020 om 11:29

Precies. Kan me niet voorstellen dat spelers als Gerrard, Vieira, Terry, Davids, Puyol en Stam het ook maar iets kon verrotten hoe ze destijds in het spel geranked werden, ik denk dat het zelfs Ronaldo destijds niets kon bommen. Groot verschil met spelers van nu met al die ijdeltuiten die allemaal denken de beste te zijn. Ik mis de oude tijden en oude spelers die wars zijn van ijdeltuiterij en geen of in ieder geval een stuk minder theater maken op het veld.

Het spel zal wel weer draaien om snelheid like always, wat ook aan de ene kant wel logisch is, maar spelers als Kroos, Laporte etc met een redelijk hoge rating zullen toch nooit gebruikt worden. Kroos heeft een rating van 88 geloof ik maar een snelheid van 40 idemdito voor Busquets en zo zijn er vele anderen. Fifa heeft ons gelereerd dat je rating niks boeit als je maar snel bent

11 september 2020 om 10:37

Haha, persoonlijk ben ik een speler die graag dominant en met goede passers speelt, dus Kroos is altijd een mooie toevoeging aan m'n team, zeker met z'n 5* weak foot Maar inderdaad; 9 van de 10 spelers die je tegenkomt baseren hun spel vooral op snelheid, geglitchte trucjes (die altijd lukken) en counters. Zo is er eigenlijk vrijwel nooit variatie in teams, wat ongelooflijk jammer is.

11 september 2020 om 10:40

Ik zie zelden een Real in Fifa die zonder Kroos spelen. Is vraag me af wie je anders op het middenveld zet. Ik speel in ieder geval met Casemiro, Kroos en Modric. De laatste 2 kunnen de verdediging openbreken met hun passing en zelf goed schieten. Vond het Fifa 20 zeker niet alleen draaien om snelheid.

Ja, heel raar! Scoort in zijn debuutseizoen bij Inter maar liefst 34 keer! En dan blijft zijn rating van vorig jaar na zijn minder seizoen bij Manchester United onveranderd. Een Reus heeft ook 85, terwijl ik nog niet eens met zekerheid kan zeggen als die gast nog voetbal speelt of niet? Een Vardy heeft 86 terwijl die beduidend minder heeft gescoord dan Lukaku. Een overschatte speler als Benzema heeft 89?

11 september 2020 om 10:46

Jammer van het benzema voorbeeld. Die jongen heeft zijn beste seizoen in jaren gehad(mss wel beste seizoen ooit?) en is altijd in dienende rol al erg goed voor Real geweest. Na lewandowski is hij mss de beste allround spits die je op de velden gaat vinden..

11 september 2020 om 10:59

Benzema is gewoon erg overgewaardeerd. Ja bij een nederlandse middenmoter schiet hij alles aan gort. Maar bij bv een Ajax is het al de vraag of hij de concurrentie van Huntelaar zou winnen..

Benzema is een degelijke speler die heel veel geluk heeft gehad naar een topclub te kunnen dankzij een leuk seizoen. Hij klaagt weinig en speelt een beetje als Kuyt (is niet echt goed, maar werkt wel hard en andere spelers die beter zijn kunnen daardoor beter excelleren.

11 september 2020 om 11:17

Wat een onderschatting haha. Benzema schoot op zijn 18/19de al de ligue 1 aan flarden en speelt nu al jaren in de Spaanse top. Ik vraag me bijna af of je nu serieus bent of niet.

11 september 2020 om 11:58

Benzema is technisch natuurlijk superieur aan Kuyt

11 september 2020 om 12:09

''maar bij bv een Ajax is het al de vraag of hij de concurrentie van Huntelaar zou winnen..'' - Hahaha, wat?! Dit kan niet echt zijn. Benzema is een grandioze spits en speelt niet voor niets al jaren bij Real.

Ze zorgen maar weer is een keer voor een fatsoenlijke carrière modus. Dan ga ik weer eens twijfelen om Fifa te kopen.

11 september 2020 om 11:08

Ja zolang de carrieremodus ruk blijft koop ik fifa niet meer. Is juist de modus waardoor een fifa interessant is.
Misschien toch maar over stappen naar pes dan..

11 september 2020 om 11:24

Goed nieuws Westland96 en Iseldiroed, Career Mode gaat dit jaar na jaren eindelijk weer eens goed op de schop. Transfersysteem wordt uitgebreid (je kunt spelers huren met optie tot koop), je kunt bijvoorbeeld een rechtermiddenvelder omturnen tot rechtsback door hem specifiek te trainen, bij het simuleren van wedstrijden heb je een 2D overview zoals in Football Manager en kun je tijdens de wedstrijd ingrijpen om de wedstrijd zelf te spelen, en zo zijn er nog wat dingetjes die gaan veranderen. Ben het wel met jullie eens dat PES voor minder geld een veel uitgebreidere Career Mode te bieden heeft. Alleen die licenties..al kun je daar wel patches voor downloaden.

11 september 2020 om 11:38

"Goed op de schop" nee wat ze vooral doen is jaren geleden verwijderde opties opniew terugbrengen en noemen het innovatie...

11 september 2020 om 11:50

Ik heb het gelezen, wat ze gingen toevoegen. Vind het nog steeds erg magertjes.

11 september 2020 om 13:30

Na jaren waarin er nagenoeg niets veranderd is - alleen de UCL en UEL licenties werden toegevoegd - kun je zeggen dat career mode op de schop gaat ja. Je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat dit vooral oude features zijn die terugkomen, maar vroeger waren er veel meer dingen die in career mode zaten. Stadium expansion (zij het door gewoon een ander stadion te krijgen tegen betaling van een deel van je transferbudget) en het kiezen van sponsors waar wedstrijdinkomsten en bonussen uit voort kwamen. Het is allemaal verdwenen. Het trainen van spelers op een nieuwe positie is volgens mij wel geheel nieuw, ik heb het althans nooit eerder gezien en heb alleen Fifa 18 niet gehad. Ik roep al jaren dat EA met Fifa de ultieme career mode kan maken door de gamemode meer richting Football Manager te duwen, waarbij ook zelf gespeeld kan worden. Het is echter niet de bedoeling dat career mode zo leuk wordt dat FUT minder in trek raakt en EA inkomsten gaat mislopen.

11 september 2020 om 14:11

Ik zou het eerder een lichte aanpassing noemen, dan op de schop gooien aangezien er niet zoveel veranderd wordt. Ik mis inderdaad ook al die oude features en er zit inderdaad zo ontieglijk veel potentie in career mode maar fifa vertikt het om echt aandacht er aan te besteden. Het lijkt soms net dat ze echt met minimale inspanning zo veel mogelijk geld willen verdienen. Het klopt dat spelers van postie wisselen een nieuwe optie is, maar dat vind ik nou niet echt iets bijzonders. Je kan namelijk al zo'n 20 jaar spelers van positie veranderen in het team menu, dus het enige wat ze gedaan hebben is die optie eindelijk gekopieerd naar career mode.

12 september 2020 om 02:07

Heerlijk over die oude fifa herinderingen te lezen. Helemaal vergeten dat dit allemaal kon. Super gaaf eingenlijk. Ik speel fifa sinds fifa03 met feyenoord wat net de uefa had gewonnen en allemaal super goed waren en dat heerlijke man u team. Ronaldo die niet bij brazilie zat 😒. Hoop dat de stadion uitbreiding en staff weer zo word. Hoop ook altijd al op een combi van fifa en fm. Zou zo vet zijn met al die opties om spelers te verleiden te komen met gekke bonusen en sataliet clbs haha

11 september 2020 om 11:19

Dan zou ik als ik jouw was nog eens goed kijken, want naar mijn mening doen ze vrijwel niks aan de carriere modus. Ze hebben een aantal dingen toegevoegd die naar mijn mening helemaal niet zo veel grote veranderingen brengen 1. De live sim is iets wat 10 jaar geleden al uit fifa gehaald was. 2. De verbeterde AI heeft niks met carriere te maken maar met het spel in het algemeen. 3. Ze voegen 1 vrij nutteloze transferoptie toe. 4. Dan houdt je verbeterde trainingen en de optie om spelers van positie te wisselen (wat er al jaren in kon zitten) over. Al met al een vrij kansloze poging om zieltjes te winnen voor carriere naar mijn mening. Waar zijn staf aanpassingen zoals in fifa 06? Waar zijn de stadion aanpasmogelijkheden zoals in fifa 06 of nu in UT? Waarom is er nog steeds niks veranderd aan scouting sinds 10 jaar en is er geen jeugd team? Nee naar mijn mening is de carriere nog steeds veel te matig en mag EA wel eens de carriere compleet veranderen ipv een paar vrij simpele aanpassinkjes hier en daar, het is al 10 jaar dezelfde zooi en ze halen jaar na jaar steeds opties er uit. Kan je nog herrineren dat in bij fifa 07 ofzo een eigen team kon maken met carriere, of dat je je eigen sponsors kon kieze met verschillende doelstellingen? Zoveel dingem die fifa zonder reden er uit haalt maar zelden iets waardevols toevoegt.

11 september 2020 om 11:50

Fifa 2007 had de beste carrière modus. Toen kon je echt veel, maar dat was toen natuurlijk het vlaggenschip. Nu gaan ze vol voor cash cow Fut. Hoeveel moeite kan het zijn om features die je 14 (!) jaar geleden al had toe te voegen?

11 september 2020 om 12:34

Hij was sarcastisch, Lacazette. Iedereen weet dat de carriere modus bij Fifa al jarenlang zwak is. Wordt niet meer in geinvesteerd. Dit jaar zou het blijkbaar beter zijn en 'nieuwe' feats hebben. Maar eigenlijk zijn dat gewoon oude feats die terug in de carriere modus worden gestoken en dat verkopen als nieuw. Fifa is radeloos geworden met hun eigen spel. Ik koop het zelf al drie jaar niet meer, er niks meer aan.

11 september 2020 om 12:44

@millinario: ik vraag me sterk af het sarcastich is hoor. Ik hoor veel vaker voorbij komen dat mensen toch in hun mooie filmpje trappen dit jaar. Ik denk de 15 tot 25 jarige die oude spellen misschien ook minder kennen, dus niet weten welke onderdelen nu opnieuw uitgebracht worden en voor hun voelt het misschien wel echt innovatief. Ik koop het spel ook al tijden niet meer. Ik zou het hooguit een keer 2e hands kopen zodat fifa er geen cent aan verdient en ik niet met 5 jaar oude selecties hoef te spelen. Want ik begin nu wel flink achter te lopen qua selectie updates haha

Het zijn net mensen, die voetballers. Al is het natuurlijk wel een beetje kleinzerig gedrag. Lukaku geeft jaarlijks af op zijn rating bijvoorbeeld. EA doet het ook zodat er veel speciale kaarten met upgrades gemaakt kunnen worden. Lukaku krijgt sowieso weer 3-4 in forms, dus is het minder interessant als ze de basiskaart al endgame statistieken geven. Is het op de waarheid gebaseerd? Nee, maar het blijft een spel en hoe irritant ook, EA kiest voor hun eigen portemonnee. Dat laatste is overigens de reden dat ik niet meer speel, zonder geld investeren ben je nergens meer. De speciale pakketten en acties zijn een grote grap geworden.

Als ik met Mo Salah in een sprint duel met Michel Breuer dan wordt ik gewoon uitgesprint door Breuer, alsof het niets is what the@? Ik snap ook niet waarom Lukaku klaagt. Je wordt toch ingehaald. Fifa Games en PES ook balanceren het game dat voor beide partijen het leuk blijft. De laag gerankte speler kan zonder moeite aanhaken met een hoog gerankte speler spelen. Ik ben nog van de oude stempel. Waar zijn de tijden dat je behulp van skills moet hebben om wedstrijd te winnen. Dit is al jaren niet meer zo. Nu een no-brainer/noobs heb ik veel meer moeite om ze te verslaan.dat sprint duel heb ik als voorbeeld genoemd, maar er zijn meerdere mankementen in de voetbalgames dat niet eerlijk is.

11 september 2020 om 15:17

Precies dit Pes 20 had dit met de Demo gedaan ze kregen zoveel kritiek dat ze meteen de hele verdediging hebben aangepast de pes 20 demo was in mijn ogen beste spel ooit maar helaas heb je tegenwoordig meer spelers die counteren en dan is het niet leuk als de aanvallers de vrijheid hebben wat in het nadeel is voor de verdedigende club en net als bij fifa krijg je dat ze verdedigers beter maken en ze met 9 man voor het goal hangen met een steek pass er uit. Al was het bij Fifa nog extremer vanwege weekend league.

11 september 2020 om 16:40

In vergelijking van een aantal jaren dat pes uitkwam is PES 20 echt een verademing. De nostalgische gevoel is terug in pES 20. Dat vind ik juist belangrijke dan dat ze spelers grafisch gaan opschroeven wat ten koste gaat van bewegelijkheid van de spelers. Eerlijk gezegd heb ik niet zozeer last van counterende clubs zoals Liverpool die ik vaak online tegen kom. Alleen wat ik hierboven al heb omschreven, maar dat neem ik voor lief. Heb nog steeds plezier in.En wat je zei het beste spel in jaren.

Ik vraag met serieus af WTF er mis is met de voetballers van tegenwoordig. Gaan zich een beetje druk maken over hun rating bij een voetbalspelletje. Doe eens normaal joh...je verdient miljoenen!

11 september 2020 om 11:59

dan ken je de grootste Bloaze zoals we in gent zeggen nog niet diene gast is zo vol van zichzelf dat ik er geen enkel goed woord voor over heb

11 september 2020 om 14:35

Ik snap het ook best wel hoor. Fifa heeft bij mij mijn schotkracht op 3 gezet, terwijl het overduidelijk 5 moet zijn. Maar maakt niets uit hoor.. mijn team van advocaten regelt het wel.

de grootste bleiter op de voetbalvelden !

Nooit eerder was de oneliner 'het is maar een spelletje' zo van toepassing...

Die Lukaku heeft er een handje van om zichzelf te overschatten.Het loopt elke x maar weer verongelijkt te krijsen.Hij is een keertje iemand van Shakhtar te snel afgeweest.Geef hem maar meteen 100 voor speed.Waarom ook niet.

Haha je druk maken om een computerspelletje. Het leven is luxe, klein en overzichtelijk voor deze mensen.

We weten allemaal wel dat ie een hele, goede spits is. Maar bij Lukaku leeft het idee dat ie echt een superspits is. En dat is hij eigenlijk niet, zal ie ook nooit worden denk ik. Is enorm sterk, dus dat helpt als je op snelheid weg bent en probeer hem dan maar eens af te stoppen. Maar weet niet of hij over twee jaar nog over diezelfde snelheid beschikt want dan gaat ie richting de 30 jaar. Maarja, Fifa doet wel meer belachelijke ratings. Modric staat nog op 87 algemeen, wat een grap. Cristiano 89 dribbel? Laporte 61 snelheid? Het is allemaal niet zo nauwkeurig dus moet je het ook niet serieus nemen. En 81 snelheid voor een lange speler als Lukaku is eigenlijk nog knap.

Wat een zielig mannetje. Dat hij zich daar druk om kan maken. Je zou bijna denken dat we het over een jochie van 12 hebben.

Tsja Lukaku, Johan Cruijff was beoordeeld met 91 vorig seizoen dacht ik.. gewoon lachwekkend af en toe hoe die berekeningen zijn.

Die Lukaku is echt een grote jankbaby. Hij heeft niet ongelijk ofzo, maar hij zal altijd klagen als iets niet gaat zoals hij wil.

Als ik deze reacties zo lees dan komen er allerlei ideeën bij mij op die je als programmeur zou kunnen toepassen. Ik vrees echter dat het spel niet inhoudelijk verbeterd hoeft te worden door het bedrijf, maar alleen verslavend genoeg moet zijn voor de winst.

Nogal zielig om je daar druk over te maken. Die gekrenkte ego'tjes ook altijd. Als je de rating aan de voetballers zou overlaten, is hun gemiddelde rating direct 5-10 'punten' hoger.

Joh, waar maken we ons druk om? Ratings in fifa? Zijn volgens mij belangrijkere zaken op dit moment fan een paar gekrenkte ego's....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren