Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verbazing over interesse Barcelona: ‘Depay is geen Messi of Ronaldo’

Laatste update:

Ronald Koeman is druk bezig met de invulling van de Barcelona-selectie voor aankomend seizoen. De namen van onder meer Memphis Depay en Georginio Wijnaldum prijken op het wensenlijstje van de Nederlandse coach, zo is de laatste tijd herhaaldelijk naar voren gekomen in de Spaanse media. Louis van Gaal, verdeeld over twee periodes coach van de Catalaanse grootmacht, heeft echter zo zijn twijfels bij de interesse vanuit Barcelona in Depay.

”Vraagtekens zullen er altijd zijn”, verklaart Van Gaal, die Depay bij Manchester United één seizoen meemaakte, in een interview met Tuttomercatoweb. ”Depay is zonder meer een interessante speler, zeker als hij de vrijheid krijgt om acties te maken.” De clubloze oefenmeester plaatst wel gelijk een kanttekening. ”Jezelf in het eerste jaar bij een nieuwe club aanpassen aan de nieuwe cultuur en nieuwe ploeggenoten is altijd de zwaarste opdracht. Kijk maar naar Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt.”

”Depay heeft talent, maar hij is geen Lionel Messi of Cristiano Ronaldo”, voegt Van Gaal daaraan toe. De voormalig Barcelona-trainer laat zich ook uit over de aanstelling van Koeman in het Camp Nou. ”Ik vind hem een goede trainer. Hij heeft als speler een verleden bij de club, waardoor Ronald meer krediet heeft bij de achterban. Gezien de problemen rondom Lionel Messi zal het desondanks geen makkelijke klus voor hem worden”, zo voorspelt Van Gaal.

Barcelona zoekt een opvolger van Luis Suárez, die naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn vertrekt. Internazionale-spits Lautaro Martínez werd te duur gevonden, waardoor men is uitgekomen bij Depay. Volgens Mundo Deportivo twijfelt de clubleiding echter aan de noodzaak van het aantrekken van de aanvaller van Olympique Lyon. Een deel van het Barcelona-bestuur zou graag zien dat Koeman aan de slag gaat met de pas zeventienjarige Ansu Fati.

Ben jij het eens met Louis van Gaal over Memphis Depay?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je messi of cristiano ronaldo als meetlat gaat gebruiken dan lijkt niemand een goede aankoop. Denk niet dat depay het barca niveau heeft. Goede speler maar past imo beter bij een team dat anders speelt. Een inter of dortmund achtige speelwijze.

10 september 2020 om 17:22

Denk dat Depay een goede aankoop kan zijn om in de breedte te hebben. Zijn komst zou wel het einde van Braithwaite moeten zijn. Die zou ik immers verkopen samen met Suarez (aangezien hij weg moet).maar het probleem van Barcelona is de defensie en niet de aanval.

10 september 2020 om 17:28

Maar Depay lijkt me nou geen type die het prima vind om op de bank te zitten. Hij moet vertrouwen hebben en de man kunnen zijn als je het beste uit hem wil krijgen. Als hij alleen wordt gehaald voor de breedte denk ik niet dat het een gelukkig huwelijk word.

10 september 2020 om 22:05

Dembele is toch regelmatig geblesseerd. Suarez kan je dan na dit seizoen wegdoen. 1 seizoen aanpassen en tweede viool zal vast niet zo een ramp zijn voor hem.depay kan in centrum en op de vleugels.

10 september 2020 om 18:03

Lvg bedoeld denk ik dat messi en ronaldo geen aanpassing nodig hebben omdat ze zo ver boven de rest staan.

Depay gaat sws geen basis spelen daar daarvoor mist hij gewoon de snelheid. Ik denk dat de twijfel er is omdat ze al 4 a5 toppers in de aanval hebben en of een 6e dan nog wel nodig is. Ik verwacht trincao/fati op links fati/messi/griezman spits messi/dembele rechts.. Griezman zal voornamelijk op 10 gaan spelen als schaduw spits

10 september 2020 om 16:39

Vind het wel gek dat hij zo traag lijkt terwijl hij nog pas 26 is , bij
psv en manchester united was hij nog echt wel snel .

10 september 2020 om 17:42

Hij heeft veel getraind op zijn kracht en dat is ten koste gegaan van zijn snelheid en hij was nooit supersnel ook niet bij psv. Ja voor eredivisie begrippen wel natuurlijk maar bergwijn is veel sneller bijvoorbeeld. Of topic. Ik zie bergwijn veel liever in de spits bij het Nederlands elftal da depay want die kun je tenminste wegsteken met eeen steekpass.

10 september 2020 om 16:39

Hoe kom je erbij dat Griezmann op 10 zal gaan spelen? Staat Koeman of Schreuder op je sneltoets? Vind Griezmann overigens in eerste instantie al geen barca speler maar als hij er toch zit lijkt de spitspositie voor hem het meest logisch.

10 september 2020 om 16:43

Laten we hopen van niet zeg, Griezmann op 10 bij Barcelona. Alsjeblieft niet zeg.

10 september 2020 om 17:43

Koeman zei dat hij griezman in zuj kracht gaat gebruiken en zijn kracht is als schaduwspjts/10 spelen.

10 september 2020 om 16:43

wie gaat er in de spits spelen dan als Griezmann op 10 speelt? de enige andere spits in de selectie is volgens mij Braitwaithe

10 september 2020 om 16:53

Messi in de spits zou kunnen. Hoeft hij ook niet met een back mee, en kan hij al zijn krachten sparen voor de aanval. Al deed hij dat al redelijk 😅.

10 september 2020 om 16:54

dat kan zeker maar ik zag laatst op VZ dat Koeman Messi in een vrije rol vanaf rechts gaat laten spelen, dus achter wie moet Griezmann dan gaan spelen?

10 september 2020 om 16:59

Koeman gaf in een interview aan over Frenkie en Griezmann, dat hij vind dat als je zulke dure spelers koopt je ze ook op hun beste positie moet zetten. Griezmann komt dus gewoon in de spits te spelen.

10 september 2020 om 17:45

Fati in de spits is het idee.. maar fati is idd geen spits waar griezman achter kan functioneren. Ik zie veel liever messi in de spits en dan dembele op rechts. Messi in een dienende rol voor griezman zou een wereld koppel zijn.

10 september 2020 om 17:48

@messibazoer griezman speelt sws niet het beste als spits. Hij fuctioneerd juist veel beter als schaduwspits. Kijk de wedstrijden van atletico er maar op naar.

10 september 2020 om 17:52

Is goed. Zal al zijn Atlético wedstrijden ff gaan bekijken.

Dat geldt voor ongeveer elke speler ter wereld. Die 2 zijn zó uniek. Desondanks zou ik Depay een waanzinnig slechte aankoop vinden. Heeft het niveau niet en wil absoluut niet als back up gehaald worden denk ik. Met Fati, Dembele, Coutinho, Trincao, Griezmann en Messi heb je voldoende opties. Het enige wat ze missen is een plan b, een lang aanspeelpunt ala Llorente zou ik eerder halen.

Meteen de reden waarom van Gaal niet gaat werken bij Oranje. Hij kan niet met jongens als Depay omgaan, dit motiveerd spelers niet.

10 september 2020 om 16:43

Ten eerste wordt hij hier gevraagd om een analyse te geven over de interesse van Barca in Memphis en niet om Memphis te motiveren. Als tweede zegt hij hier niks negatiefs waar een normaal mens aanstoot aan zou nemen. Tenzij je zo hoog in de wolken zit dat je jezelf wel op 1 lijn met Messi en Ronaldo zou zetten.maar vertel eens, welke zinnen in dit verhaal maakt dat van Gaal niet gaat werken bij Oranje en dat hij niet met jongens als Memphis om kan gaan.

10 september 2020 om 16:45

Van Dijk liet toch wel tussen de regels doorschemeren dat hij niet op Van Gaal zit te wachten in zijn laatste persconferentie en ik neem aan dat Van Dijk wel van Depay en Blind heeft gehoord wat voor een coach Van Gaal is, want dat zijn zijn teamgenoten en die hebben met hem gewerkt bij United en op het WK

10 september 2020 om 17:09

Klopt allemaal, echter heeft dat allemaal niks te maken met dit artikel. Baabman geeft dat in dit artikel iets staat wat een reden is dat van Gaal bij Oranje niet gaat werken. Die reden zie ik in dit artikel niet.

10 september 2020 om 17:16

hij bekritiseerd de belangrijkste aanvaller en een van de belangrijkste spelers van Oranje. hoe ga je zo een speler dan straks motiveren als bondscoach? je verwacht een wereldprestatie van iemand waarvan je hebt aangegeven dat de wereldtop of in dit geval een Europese topclub in crisis te hoog gegrepen is. met dit soort uitspraken gooit Van Gaal zijn eigen ruiten in, tenzij hij geen zin heeft om bondscoach te worden. dat weet ik niet

10 september 2020 om 17:25

Van Dijk weet dat hij op de bank zal belanden en het over zal moeten laten aan het duo De Vrij De Ligt. Van Gaal is de enige oplossing als we willen denken dat er kans is op een halve finale.

10 september 2020 om 17:32

Welke kritiek op Memphis staat er precies in dit artikel? Dat 'jezelf in het eerste jaar bij een nieuwe club aanpassen aan de nieuwe cultuur en nieuwe ploeggenoten is altijd de zwaarste opdracht is?' ‘depay is geen Messi of Ronaldo?’ Dat vraagtekens er altijd zullen zijn? Of dat 'depay zonder meer een interessante speler is, zeker als hij de vrijheid krijgt om acties te maken.' Welke van deze 4 quotes is bekritiserend en waarom?

10 september 2020 om 17:59

@Japie: waar en hoe heeft Van Dijk dan laten doorschemeren dat hij niet op Van Gaal zit te wachten? Volgens mij heb ik iets gemist.

10 september 2020 om 16:51

Realisme zou normaal gesproken wel moeten motiveren. Als een aantal zichzelf overschattende spelers ook af en toe realistisch naar zichzelf zijn, en dit ook accepteren van een ander, kan het zomaar zijn dat ze een stapje extra zetten.

10 september 2020 om 19:02

Ik weet het niet, ik zou graag Van Gaal zien en dat hij Depay eens thuislaat. Depay lijkt een slechte invloed te hebben op het team qua mentaliteit, en met zijn egoïstische en ondoordachte "zwerven vanuit de spits" zorgt hij ervoor dat de Nederlandse aanval zonder tactiek speelt. Ik zie veel liever een, pak 'm beet, Weghorst.

10 september 2020 om 21:02

Eens. Hij mag van mij best mee doen naast een echte spits. Ik pleit voor een 5-3-2 onder van gaal met weghorst in de spits met memphis er naast. Veel andere opties kan ik niet bedenken.

11 september 2020 om 01:24

wat een onzin van gaal heeft altijd jonge jongens door laten breken juist de wat meer gevestigde spelers hebben moeite met hem depay is super leergierig mensen schatten hem echt verkeerd in! ( heb met hem op school gezeten dus weet waar ik over praat)

Waar blijkt die verbazing dan uit? Van Gaal geeft aan dat Memphis een interessante speler is wanneer je hem vrijheid geeft, maar dat je ook geen wonderen mag verwachten, want hij is geen Messi of Ronaldo. Ik vind het een redelijk genuanceerde analyse.

10 september 2020 om 16:47

maar dan mag je van niemand wonderen meer verwachten want er is geen enkele speler zo goed als Messi en Ronaldo. dat wordt straks lastig inkopen dan voor Barca

10 september 2020 om 17:13

Dat is meestal zo met wonderen, dat je ze niet snel verwacht of mag verwachten. Daarom zijn het ook wonderen. Die zijn zeldzaam. Net zoals dat spelers als Ronaldo en Messi zeldzaam zijn. En ja het wordt ook lastig inkopen doen voor Barca als je Messi moet vervangen. Zeker als ook nog eens je financiele middelen beperkt zijn door miskopen uit het verleden.

Tuurlijk heeft Depay zo zijn talenten op voetbalgebied, alleen die verbazing van Van Gaal gaat niet over dat het geen Messi of Ronaldo is..... maar verder een (alweer) mooie titel

en Van Gaal is geen Zidane dus misschien moeten teams hun vingers ook maar niet meer aan hem branden. wat een onzin vergelijking zeg. niemand is zo goed als Messi en Ronaldo. als dat de maatstaf is kan Barca niemand meer kopen

10 september 2020 om 17:15

Dat is toevallig, van Gaal heeft ook niet meer direct de behoefte of ambitie om bij teams aan de slag te gaan, dus ze hoeven hem ook niet te benaderen. Onzin vergelijkingen spreken jou aan, anders drop er namelijk zelf geen een.

10 september 2020 om 17:21

ik noem een prima vergelijking. Zidane heeft recent als debuterend coach 3 CL gewonnen en staat zelfs nog aan het begin van zijn carriere. hoeveel gewonnen CL toernooien heeft Van Gaal achter zijn naam staan dan?

10 september 2020 om 17:37

Van Gaal is geen trainerdie aan het begin van zijn carriere staat, maar aan het eind. Van Gaal heeft niet de ambitie om nog bij een team aan de slag te gaan, dus teams hoeven hem niet eens te benaderen. Zidane is niet in beeld bij Oranje en van Gaal niet bij Real Madrid. Van Gaal zegt iets als analist en Zidane zegt helemaal niks want die is niks gevraagd. Heel logisch inderdaad om dan de vergelijking tussen Zidane en van Gaal als trainer te maken, wie er beter was en wie de meeste Cl's gewonnen heeft. Dat in een topic over van Gaal die een analyse geeft over een transfer van een Nederlander, waar Zidane nooit mee heeft gewerkt naar Barcelona een club waar Zidane nooit heeft gewerkt en nooit gaat werken.

10 september 2020 om 17:42

Sla de gewonnen CL met Ajax wel iets hoger in dan 3 met Real

10 september 2020 om 17:57

@masterd ik ben het helemaal met je eens maar dat was juist mijn punt. spelers met Ronaldo en Messi vergelijken en dan zeggen ze zijn niet beter dus niet goed genoeg is ook een onzinvergelijking, net zoals mijn vergelijking hier tussen Zidane en Van Gaal dat is

11 september 2020 om 01:27

en sinds dat ronaldo weg is draaien ze ook lekker zeker? ze worden kampioen omdat barca nog slechter was maar zidane had die prijzen niet gepakt zonder ronaldo hoor maat😒

Depay is de voetballer die Barcelona verdiend, niet de voetballer die Barcelona nodig heeft.

Het einde van het Messi-tijdperk mag dan met een jaar zijn uitgesteld, maar ik denk dat iedereen die Barcelona een warm hart toedraagt er gezien de onrust binnen de club en de financiele positie er sterk rekening mee moet houden dat de vette jaren met een ultieme wereldster als blikvanger wel over zijn de komende tijd. In dat geval kan Barcelona zich beter concentreren op het samenstellen van een echt team, dat excelleert door de juiste afstemming te vinden, meer nog dan de onderscheidende meerwaarde per individu. Zelfs met die bril op twijfel ik of Depay de juiste man op de juiste plaats is, maar punt blijft dat het geheel de basis van succes moet vormen de komende jaren en niet de grillen van een of enkele wereldtoppers.

10 september 2020 om 18:56

Tja wat voor speler koop je dan voor 25 miljoen euro. De centjes zijn op. Koeman heeft ook liever Mbappe. Maar ja, dat gaat niet.

10 september 2020 om 22:31

Nee, dat maakt het ook best begrijpelijk dat je in een lager segment je heil zoekt. Maar dat wil niet zeggen dat Depay de oplossing is. Ik weet niet of hij zo goed bij Messi en Griezmann past bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik dat Depay de werkelijk 100% pure techniek mist, de lichtvoetigheid om werkelijk op het niveau van die jongens mee te kunnen. Het blijft toch meer een powerspeler, die ik om die reden veel beter bij bijvoorbeeld Dortmund of een Engelse club als Tottenham vind passen.

11 september 2020 om 01:29

koeman weet wat hij aan depay heeft en de andere spelers van 25mil hebben echt niet zo status als depay tegenwoordig door het nl elftal heeft neymar enzo zijn ook allemaal goed met hem die gaan echt niet met clowns om die ze niet respecteren

Memphis is de juiste man voor barca, meest complete spits die er is!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren