Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als je even ondeugend denkt: waarom gaat Ajax niet voor Wijnaldum?’

Laatste update:

Donny van de Beek heeft zijn transfer van Ajax naar Manchester United afgerond. Het is afwachten of Ajax een nieuwe speler gaat aantrekken om het vertrek van de 23-jarige middenvelder op te vangen. Mike Verweij weet niet of de Amsterdamse club zich gaat roeren op de transfermarkt en wijst naar een uitspraak van trainer Erik ten Hag.

"Davy Klaassen is een optie. Alleen we worstelen toch met de opvallende uitspraak van Erik ten Hag na een van de oefenwedstrijden. Dat hij in principe niemand meer nodig heeft", zegt de Ajax-watcher in de voetbalpodcast van De Telegraaf. "En dat is wel heel opmerkelijk, want Ajax speelt een verkort seizoen met veel wedstrijden op elkaar. Ook nog Champions League-voetbal. Ik denk dat je er wel verstandig aan doet om nog een middenvelder te halen."

'Ajax moet nu wel op zoek naar vervangers'

Valentijn Driessen, chef voetbal van de krant, bestempelt de eventuele komst van de middenvelder van Werder Bremen als een breedteversterking. "Het is een aanwinst in de breedte. Eigenlijk moet je ernaar streven dat je iemand haalt die er direct staat, iemand die de rol van Van de Beek kan overnemen. Als je even ondeugend denkt: waarom ga je niet voor Wijnaldum?", zegt Driessen over de middenvelder van Liverpool, die volgens het Algemeen Dagblad op weg is naar Barcelona.

"Ajax wil toch graag naar de Europese top?", vervolgt de journalist. "Bij Ajax denken ze aan Davy Klaassen, maar is hij een verbetering ten opzichte van Donny van de Beek? Als je iemand haalt, moet diegene het elftal beter maken. Dat was met Dusan Tadic en met Daley Blind zo. Ik weet dat het (Wijnaldum, red.) bijna niet haalbaar is, maar je moet de lat wel hoog leggen. Waarom zou je Klaassen halen als je bijvoorbeeld Ryan Gravenberch hebt?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Omdat Wijnaldum veel te goed is voor Ajax en de Eredivisie.

4 september 2020 om 12:21

Jep, dat gerucht ontbrak er nog aan: Wijnaldum naar Ajax... hoe vinden ze het allemaal uit? Kijk, Ajax is natuurlijk een absolute topclub en top 20 in Europa. Echter, en niet onbelangrijk, ze spelen in een Mickey Mouse competitie, waardoor ze niet zo aantrekkelijk zijn als clubs in Engeland, Duitsland of Italië. Dergelijke transfers gaan dus niet gebeuren, behalve bij spelers als Tadic en Blind die op een zijspoor zaten bij hun club en voor wie er waarschijnlijk enkel interesse was van laagvliegers. Aan zulke spelers kan Ajax CL voetbal en een mooi loon bieden. Maar spelers als Suarez en Wijnaldum, waarom zouden die naar Ajax komen terwijl ze naar Juve en Barca kunnen?

4 september 2020 om 12:30

@THenry, "Kijk, Ajax is natuurlijk een absolute topclub en top 20 in Europa." Je bedoelt vermoedelijk absolute topclub in Nederland, neem ik aan?

4 september 2020 om 12:33

Ja in NL uiteraard maar in Europa schat ik ze toch in als een top 20 club hoor.

4 september 2020 om 12:42

Sterker nog, je schatting is volledig terecht . De cijfers spreken je niet tegen, op de coëfficiëntenlijst staat ajax op dit moment 19e. Dat is de enige objectieve manier om dat te beoordelen.

4 september 2020 om 13:00

Als je zo gaat beredeneren is sparta ook top van de eredivisie, ook top 20 namelijk..

4 september 2020 om 13:02

Nee hoor. Op dit moment staat Ajax 21e. Porto staat 19e

4 september 2020 om 13:27

Dat is een ander schaalniveau. Bij 18 teams, is er een andere top uiteraard. Je kan wel stellen dat Sparta, als onderdeel van de Eredivisie, bij de top van Nederland hoort, gezien alle competities inclusief amateurvoetbal die er onder zitten...

4 september 2020 om 13:33

@glory: Bijna goed, Ajax staat 20e bij aanvang van 20/21 (nu dus), Porto staat 18e. Seizoen 2015/16 is nu effectief al weggevallen en voor 20/21 staan (bijna) alle teams nog op 0.000 punten.

4 september 2020 om 13:53

De uefa site geeft nog aan van niet maar die is nog niet up to date. (Tot 26 augustus) maar aangezien de uefa officieel is, laten we die maar met z’n allen aanhouden.

4 september 2020 om 15:14

Maar dan is het dus niet 'op dit moment', maar op 26 augustus.

4 september 2020 om 12:24

Hij zegt toch ook dat wijnaldum bijna niet haalbaar is. Maar hij legt een lat bij een speler zoals wijnaldum. Eentje die beter is dan wat je hebt lopen. Wijnaldum is hierin gewoon het voorbeeld.

4 september 2020 om 12:27

Waarom noemt hij die naam überhaupt? Het is totaal niet realistisch. Feyenoord kan ook zeggen dat ze een verdediger zoeken als Ramos of van dijk. Dan kunnen ze ook zeggen dat die niet haalbaar zijn. Je kunt toch ook gewoon realistische namen noemen?

4 september 2020 om 12:29

Wijnaldum is financieel zeker wel haalbaar voor Ajax. Ramos bij Feyenoord daarentegen...

4 september 2020 om 12:37

Een idee hoeveel Wijnaldum momenteel verdient en hoeveel hij kan verdienen bij zijn volgende club?

4 september 2020 om 12:37

Wijnaldum wil toch echt wel 5 miljoen netto hoor lijkt mij als hij naar barca gaat, dat gaat Ajax dus niet betalen. Daarnaast gaat het meer dan alleen om financieel. Jij denkt dat Wijnaldum voor Ajax wilt spelen?

4 september 2020 om 12:53

Lijkt me dat spelers als Wijnaldum financieel anders wel wat erbovenop willen om de Eredivisie boven een topcompetitie (en topclub) te verkiezen.

4 september 2020 om 13:08

Aauw niet zoo toch LW88! Hahahahaha

4 september 2020 om 13:10

Willen betalen niet nee maar ze kunnen het wel dus... en daarnaast wilt niemand wijnaldum bij ajax zien dus zullen we maar naar het volgende onderwerp?

4 september 2020 om 13:03

Driessen schrijft dit alleen maar in de hoop dat zijn club niet Klaassen gaat halen. Dat wil hij vooral even ventileren.

4 september 2020 om 16:32

Niet voor Ajax maar wel voor de rest van de eredivisie. 😊😷

De Telegraaf maakt zich nog ongeloofwaardiger door dit soort uitspraken. Wijnaldum die vorig jaar de CL won en basisspeler is bij landskampioen Liverpool zal eventjes op zijn hoogtepunt van zijn carriere terug gaan naar de Eredivisie. Iedereen met een beetje logisch verstand weet dat dit natuurlijk nooit gaat gebeuren.

4 september 2020 om 12:27

Nou nee niet echt. In het stuk nuanceert hij de uitspraak die VZ uitvergroot. Hij zegt dat hij niet haalbaar is en tegelijkertijd dat het zonde is als Ajax een Klaassen haalt als je al een Gravenberch hebt. Een Wijnaldum daarentegen zou wel een verbetering zijn. Je kunt heel veel vinden van Driessen en hij nuanceert vrijwel nooit zijn uitspraken en zegt vaker domme dingen dan slimme dingen. Maar op dit punt heeft hij gelijk. Als je echt naar de top wil - zoals Ajax wil - dan moet je durven dromen en niet blijven steken op het niveau Klaassen.

4 september 2020 om 15:28

@Andres13, luister de podcast, het ligt genuanceerder. De vraag is hoe Ajax beter word. Dat is niet met Klaasen maar met een Wijnaldum, alleen word daar aan toegevoegd dat het onhaalbaar is. Gewoon een luchtbalonnetje

Zou een hele mooie aanwinst voor ajax zijn, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Zeker niet aangezien Barcelona ook nog in de markt lijkt te zijn.

Ik denk vooral omdat Wijnaldum nooit voor Ajax wil spelen. Heeft hij dacht ik meerdere malen aangegeven dat dat voor hem een brug te ver is.Daarbij is Wijnaldum nog veel te goed voor de eredivisie.

4 september 2020 om 12:36

Hij gaat wel van feyenoord na psv dus wrm dan ook niet even ajax mee pikken.

4 september 2020 om 13:04

Psv is gewoon een fijne club

Ja. daarom halen ze Klaassen dus ook niet. Maar tjonge...wat een leuk werk lijkt me dit. Natuurlijk...wijnaldum, net kampioen geworden als basisspeler in de PL, jaar ervoor als basisspeler de CL gewonnen. Laten we die eens bellen. Ik snap ook niet dat ze met Suarez aankomen, waarom geen Lewandowski, die is op dit moment toch echt beter. En als Onana gaat moet je er ook op vooruit, Neuer of Ter Stege doen?

4 september 2020 om 13:24

Beetje overdreven dit, het is niet zo gek wat hij zegt. En Wijnaldum heeft zijn hoogtepunt gehad, zeer gewaardeerde kracht bij liverpool maar nooit de allereerste naam op het selectieformulier, contract nog steeds niet verlengd en mag nu weg voor een prikkie. Hij gaat Ajax ook echt niet in zn eentje kampioen maken. Suarez is ook het proberen waard, hij heeft al bij Ajax gespeeld, is al 33 en buiten zijn salaris ook nog eens te betalen. Je moet de lat zeker hoog willen leggen, als je bij voorbaat al zo'n instelling hebt dat het toch niet lukt, kom je nooit een stap verder.

4 september 2020 om 13:56

Helemaal niet overdreven. Ik schat de kans op een winnen even hoog als mijnalbum naar Ajax en hij is gewoon een zijn beste jaren. Helemaal niet voorbij.

4 september 2020 om 14:40

@martijngerbran... hij kan wel niet als eerste op papier staan, maar hij staat er wel op. 37 vd 38 PL wedstrijden gespeeld (en de jaren hiervoor 36,33 en 35x) Alleen Arnold, v Dijk en Firminho hebben 38x mee gedaan. Er zijn maar heeeeel weinig spelers die een team in hun eentje kampioen kunnen maken. Normaal gesproken Messi, maar zelfs hem lukte het dit jaar niet. En dan houdt het wel zo'n beetje op. Wijnaldum is 29 en heeft een heel sterk lichaam. Kan dus nog zo 4 jaar op het allerhoogste top niveau mee doen. Wat moet je dan in Nederland??

4 september 2020 om 14:52

Helemaal mee eens, zeg ook niet dat hij achter elkaar voor Ajax moet kiezen. Maar ik probeer meer te zeggen dat Ajax zich door dat soort feiten niet moet laten afschrikken en best een poging mag wagen als ze zo'n speler echt willen. Om ook maar eens een vergelijking te maken, het is geen Pogba of de Bruyne die alleen door de naam alleen al een hoop geld kosten en nooit zullen komen.

4 september 2020 om 14:58

Ja dan kan FC Emmen ook wel een poging wagen. Dat is bijna net zo realistisch.

Ja hoor Driessen, Wijnaldum...de reden dat het lukte om Blind terug te halen en om Tadic te halen is omdat zij allebei iets met de club Ajax hebben. Wijnaldum heeft niks met de club Ajax en zou dan in zijn hoogtijdagen (29 jaar) Ajax boven Liverpool/barcelona verkiezen? Is echt niet goed bij zijn hoofd die man..

4 september 2020 om 12:31

Blind had wat met re club ajax! Maar je denkt toch werkelijk niet dat als coty zich bij southampton had gemeld voor tadic dat die dan voor ajax had gekozen?😂

4 september 2020 om 13:38

Dat zeg ik ook niet toch? Het is een publiek geheim dat Tadic altijd sympathie heeft gevoeld bij Ajax. Mijn punt is dat Wijnaldum dat niet heeft, daar heeft city volgens mij niet zoveel mee te maken.

4 september 2020 om 15:06

Je snapt toch wel dat tadic dit riep om zieltjes te winnen? Mijn punt is dat als tadic de clubs voor het uitkiezen had in engeland dat die miet bij ajax had beland! Maar tadic was al niet zo een super belangrijke speler bij southampton daarom is het intressant voor de eredivisie

De ajax-watchers blazen weer eens te hoog van de toren zo te lezen. Terug naar de top is sowieso een utopie als ieder jaar de beste spelers verkocht worden na een leuk Europees jaar. Blijft een handelshuis en ik zie Ajax niet terug naar de top komen, daarvoor spelen ze in een te kleine competitie.

Wat er over Wijnaldum gezegd werd, gewoon negeren. Alsof Gini dat zelf zou willen mijn zijn Feyenoord achtergrond. Los van dat hij niet te betalen is en hij bij de beste middenvelders van Europa behoort momenteel. Kansloze optie die wordt gesuggereerd.

De vraag stellen is hem beantwoorden lijkt me..we staan er goed op wereldwijd maar Wijnaldum is een absolute topspeler; die hebben niks te zoeken op 29 jarige leeftijd in de ED. Wijnaldum na zijn volgende contract terug bij Feyenoord of PSV lijkt me mooi (over een jaar of 3/4 dus.)

Ik ben er zelf geen voorstander van om Davy Klaassen terug te halen. Hij is absoluut niet een topspeler. Hij is een leuke speler maar gaat je echt geen extra ronde in de CL houden en dat is nou precies wat een versterking op get middenveld wel moet gaan doen!

Mijn hemel. Ze doen er ook wel alles aan om Ajax naar de Europese top te schrijven zeg. Wijnaldum, Suarez, Vidal. Who's next? Messi?

4 september 2020 om 12:32

Hier zat ik ook al aan te denken. Deze krant doet zo z'n best om Ajax in alles omhoog te schrijven, je zou bijna denken dat ze betaald krijgen.

De heer Verweij kunnen we dus ook niet meer serieus nemen. Gini kan bij iedere topclub terecht, maar hij zal wel even naar Ajax komen (een club waar hij nul binding mee heeft in een niet al te sterke competitie). Als je niks te melden hebt, zeg dan gewoon niks.

4 september 2020 om 12:41

Je bedoelt Driessen denk ik. Die hoefde je hiervoor ook al niet serieus te nemen.

4 september 2020 om 13:24

Inderdaad, excuus.

Ja tuurlijk joh. Wijnaldum gaat van de CL winnaar van vorig jaar en de huidige PL winnaar naar de eredivisie om tegen Fortuna en Emmen te spelen. Wat denk je nou zelf? Soms is het realisme ver te zoeken bij sommige mensen.

Meerdere redenen. Wijnaldum is een kind van Feyenoord (stap naar PSV was een tussensprong om naar het buitenland te zetten en niet zo erg als Ajax), zit bij wie weet wel het beste team van dit moment op aarde, verdient veel meer, veel betere competitite, staat in belangstelling van Barcelona,.... Kom op. Sommige mensen verliezen echt de realiteit. Ja, Ajax is beter geworden en aantrekkelijker, maar hooguit van het niveau Porto/benfica...

4 september 2020 om 13:16

Laat ik voorop stellen dat we hier een onzin voorbeeld hebben en dit nooit realistisch is. Maar de argumenten kind van Feyenoord en nooit Ajax is een supporters hou vast om ergens tegen te zijn en hopelijk gesteund door spelers. De meeste professional spelers denken niet zo. Voor jouw jeffrey is Ajax erger dan een PSV maar jij bent Wijnaldum niet. De voorbeelden van spelers naar en van zijn legio. Net zoals Driessen hier net een voorbeeld pakt niet als voorbeeld genomen had moeten worden is dat Feyenoord Ajax verhaal hier niet een issue.

Blind moet naar Barcelona en Wijnaldum in z'n prime naar Ajax, inderdaad heel ondeugend gedacht van deheer Driessen.

Maar natuurlijk. Een 29 jarige speler die werkelijk overal ter wereld kan spelen zou er nu al voor kiezen om terug te gaan naar Nederland. En dan ook nog eens naar de club waar hij hoogstwaarschijnlijk het minste mee heeft.

4 september 2020 om 13:14

Ik denk dat dat wel meevalt, het is meer de angst is die jongens van Feyenoord hebben om iets goeds over Ajax te zeggen of daar ooit te gaan spelen. Bang dat het legioen ze iets aandoet of wat nare woorden voor ze heeft. Het ligt er altijd zo dik op bij interviews, dat is bijna eng. Ik schat Wijnaldum nog wel in om zijn eigen pad te durven kiezen, maar nu hij gelimiteerd weg kan, is het ook zijn kans om te cashen. Dat kan bij Ajax maar niet zoals in andere landen, en dus is het een grappige gedachte maar geen reële optie lijkt me.

Het verbaasde me niks dat het Valentijn Driessen was die dit heeft gezegd, dat die man nog een podium krijgt he alles wat hij voorspelt klopt nooit en heeft echt bizarre uitspraken

En dan waren er vannochtend vragen in het bericht over van Gaal waarom Driessen altijd zoveel commentaar krijgt. Nou, vanwege het in de wereld helpen van dit soort onzin. De geruchten van een transfer van Wijnaldum naar Barcelona zijn groot en serieus. Alsof Ajax dan uberhaubt enige kans maakt als dat soort clubs achter hem aan zitten. Los van het financiele aspect en de band die Gini heeft met een Feyenoord, maar ook met een Psv. De gedachte is al lachwekkend, maar het vervolgens ook nog eens uitspreken slaat helemaal nergens op. Daarom is er altijd zoveel kritiek op Driessen. Omdat er zoveel onzin uitkomt.

Hahahaha wat een onzin. Wijnaldum kan met zijn status overal naar toe, wat zou die dan bij Ajax moeten. Wat een grap dit!

Verweij: ik denk dat het verstandiger is om een speler te halen. Nadat Ajax zegt we halen niets. Ajax koopt speler: Verweij:: Ajax is koopclub. grote talenten willen niet bijtekenen.

Kunnen we ophouden met dit soort onzin, doe even normaal. Ajax is enorm gegroeid de laatste 4 jaar, maar Wijnaldum is veels te goed, veels te duur, zit in de kracht van z’n leven... dan ga je niet naar de aartsrivaal van je lievelings club. Suarez is al bijna onmogelijk, maar die is oud aan t worden en is dol op Ajax. Dat we weer een beetje mee tellen betekent niet dat we gestoord moeten doen. Wijnaldum is nagenoeg bijna altijd basisspeler bij de Engelse kampioen en tot voor kort ook de kampioen van Europa. Kom op zeg, dat iemand dit ooit heeft goed gekeurd voor de krant.

Te duur denk ik. Ik zou graag zien dat Gravenberch in de basis komt, Alvarez valt mij ook positief op als je daar nog Tadic of Promes voor zet heb je een prima middenveld. Eiting heeft imo nog steeds potentie net als Ekkelenkamp, Taylor, Regeer, Llansana en Unuvar.

AM: Promes, Kudus, Unuvar
RCM: Gravenberch, Ekkelenkamp, Taylor
VM: Alvarez, Eiting, Llansana, Regeer

Ik kan mij nog voorstellen dat je een wat meer ervaren speler erbij haalt bv. Davy Propper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren