Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De bal ligt bij Barcelona: Luis Suárez bereikt akkoord met nieuwe club’

Laatste update:

Luis Suárez en Juventus hebben een principe-akkoord bereikt, zo melden tal van Italiaanse media woensdag. Club en speler zouden overeenstemming hebben bereikt over een verbintenis voor twee seizoenen, met een optie voor nog een jaar. De bal ligt nu bij Barcelona, daar de 33-jarige Uruguayaan nog tot volgend jaar zomer op de loonlijst staat en hij alleen per direct wil vertrekken als hij zijn resterende salaris krijgt uitgekeerd.

Naar verluidt eist Suárez het volledige salaris over zijn laatste contractjaar, namelijk veertien miljoen euro netto. Als Barcelona niet akkoord gaat, is hij van zins om te blijven, ook al kan Ronald Koeman geen garanties over speeltijd geven. Suárez heeft geen haast om het contract te ontbinden, maar Barcelona wil juist zo snel mogelijk het salarishuis naar beneden bijstellen om daadwerkelijk in actie te kunnen komen op de transfermarkt. Dat is ook de reden dat Barcelona voorlopig genoegen heeft genomen met anderhalf miljoen euro van Sevilla voor Ivan Rakitic. Via prestatiebonussen kan er echter nog negen miljoen bovenop dat bedrag komen én Barcelona is verlost van een jaarsalaris van acht miljoen euro netto.

Suárez werd al in verband gebracht met onder meer Ajax, Internazionale, Paris Saint-Germain en Inter Miami FC. De Major League Soccer-club, een franchise van David Beckham, lijkt juist de bestemming van Gonzalo Higuaín te gaan worden. De Argentijn zou zijn jawoord hebben gegeven aan een contract voor twee jaar en is op die manier ook dichterbij zijn broer Federico, die acht jaar lang voor Columbus Crew speelde en sinds dit kalenderjaar in het tenue van DC United uitkomt.

Het contract van Higuaín met Juventus loopt ook nog een jaar door en de gesprekken over de ontbinding ervan verlopen moeizaam. Het was immers de Turijnse club die voorstelde om de samenwerking eerder te laten beeïndigen, daar de aanvaller niet in de plannen van Andrea Pirlo voorkomt. Juventus hoopt dat Higuaín zich soepeler zal opstellen nu hij met Inter Miami een nieuwe club lijkt te hebben gevonden.

Juventus hoopt Suárez gratis over te nemen van Barcelona, daar men in financieel opzicht ook ver is gegaan om de aanvaller ervan te overtuigen om in Turijn aan de slag te gaan. De Uruguayaan kan in het noorden van Italië tien miljoen euro netto per jaar gaan verdienen en daar kan nog eens vijf miljoen euro aan variabele bonussen bij komen, aan de hand van sportieve prestaties. Een overstap zou enigszins pikant zijn. Giorgio Chiellini werd tijdens het WK 2014 door Suárez in zijn schouder gebete, al leken de twee hun vete rond een eerdere ontmoeting tussen Juventus en Barcelona al te hebben bijgelegd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij alleen vertrekt bij volledig salaris zou ik hem gewoon houden als 2e spits op de bank. Als dit waar is , dan is dit overigens absurt aangezien hij bij Juve ook gewoon weer een salaris krijgt.

2 september 2020 om 08:17

Precies. Dan maar een jaar lekker op de bank. Hij weet zelf ook dat zijn carrière daarna over is dus hij gaat echt wel bijdraaien. Op je 34e een jaar niet spelen is funest

2 september 2020 om 10:38

Die jongen heeft zijn carriere al gemaakt en heeeft alles al gewonnen dat je kunt winnen in clubverband dit gaat over zijn landingsbaan waar hij moet denken aan zijn pensioen , 14 miljoen netto of toerist in Barcelona ik kies om toerist te spelen hoor mijn knie is toch al versleten dus dank u Bartomeu , ik zal eens Bale gaan opzoeken aan de golfbaan

2 september 2020 om 08:18

Ik weet niet of dit absurd is. Hij heeft een contract en heeft het heel erg naar zijn zin in Barcelona, dat is al vaker naar voren gekomen. Dat is zijn goed recht en als FC Barcelona hem echt zo graag weg wil hebben mogen ze hem daar best wat voor vergoeden. Over welk bedrag dat gaat worden wordt vast wel onderhandeld.

2 september 2020 om 08:30

BBL Barca wil hem weg omdat hij teveel salaris kost. Geef je hem 100% salaris mee kun je hem net zo goed niet weg doen.

2 september 2020 om 10:09

Precies dat! Vooralsnog heeft Barca geen nieuwe spits. Ik verwacht dat Griezmann in de spits komt te spelen, dan kan Suarez dan maar fungeren als (dure) backup. 15 miljoen wil hij sowieso zien, dus dan maar gewoon houden.

2 september 2020 om 10:48

Kijk toe hoe Griezman door de mand valt en Suarez alsnog basis speelt en 60% van de tijd speelt waardoor zijn contract automatisch nog met een jaar verlengd wordt , Bartomeu en Koeman zijn passanten die over een halfjaar weg zijn.

2 september 2020 om 08:19

Het zal een principe kwestie zijn van Suarez, lijkt mij. Barcelona wil van hem af, dus dan kan ik het mij voorstellen als je zo'n houding aanneemt. Dan mogen ze hem betalen, vindt hij. Ik denk niet dat 2e spits op de bank dan gaat werken.

2 september 2020 om 19:31

Juventus kan toch ook even 15 mil overmaken. Het is wel de club van de gratis vedettes oppikken zeg

2 september 2020 om 08:25

Ik krijg een beetje een Tevez naar Juve dejavu, die deed het daar toen ook wel echt lekker. In mijn ogen kan Suarez daar nog wel even flink gaan huishouden.

2 september 2020 om 09:34

@jasper waarom absurd? hii wordt weggejaagd uit Barcalona waar zijn gezin en hij een fijn prive leven hadden opgebouwd. Kids worden weggehaald van school en vriendjes. Hij mag best compensatie voor vragen

2 september 2020 om 09:53

@ Mrkrillin Hij wordt niet weg gejaagd, ze willen alleen niet meer met hem verder. In het normale bedrijfsleven gebeurt dit regelmatig en betaald de werkgever een afkoopsom. Zo zal het in deze situatie ook zijn, alleen denkt Suarez aan 14 miljoen euro, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Hij zal een aardig bedrag mee krijgen, maar dit tot het uiterste drijven zal hem zelf ook niet helpen.

2 september 2020 om 10:12

Compensatie vragen en 15 miljoen (lees volledig jaarcontract) zijn echt compleet twee verschillende oplossingen. Het lot van een profvoetballer is dat je nou eenmaal om de zoveel jaar van woonplaats verandert. Veel militairen maken dit ook mee. Dat hoort bij zijn beroep. Daar tegenover staat dat hij, zijn kinderen EN zijn kleinkinderen financieel geen zorgen hoeven te maken.het gooien op dat lekker zit in Barcelona qua sociaal leven snap ik, maar ga dan bij de lokale bakker werken.... Geen een baan heeft 100 zekerheid. Bedrijven verhuizen ook of reorganiseren. Daarnaast wordt hij niet weggejaagd, er is aangeven dat hij er geen plaats meer is voor hem als basisspeler bij Barcelona. Trek je eigen conclusies; wil je spelen of niet.

2 september 2020 om 10:12

Hij wordt toch gewoon door Juve gekocht en krijgt voortaan van hen een salaris? Hoezo zou dit een andere situatie zijn dan 99 van de 100 transfers? Club wil niet meer door met speler, of speler niet met de club.

2 september 2020 om 10:26

Hij kan prima bij Espanyol spelen als hij echt wil blijven.

2 september 2020 om 10:50

contractueel is zijn afkoopsom zijn netto jaarloon want er is geen enkel ander clausule , onze beste vriend Bartomeu blijft maar lange contracten uitdelen aan 30 plussers inclusief massieve salarissen die niet afhankelijk zijn van prestaties en prijzen !!!

2 september 2020 om 10:54

Dus als ik uw logica moet volgen dan moet Messi blijven want contract is contract maar Suarez moet vertrekken want hij kan niet zich blijven vasthouden aan zijn contract en jaarloon !!!! Het is Bartomeu en zijn incompetentie die je hiervoor moet aanrekenen , hij is degene die de contracten en salarissen opstelt , uitdeelt en tekent !!! Denken dat je als club kan doen en laten wat je wil en spelers zich maar hoeven te schikken is onzin !!! Suarez staat in zijn recht om te vragen wat hij vraagt !!! bovendien kijk toe hoe hij alnsog blijft waardoor er geen extra spits komt en hij Griezman naar de bank forceeert op zijn 33 jaar !!!

2 september 2020 om 11:19

@romarky dit is niet het bedrijfsleven. In voetbal wil je met iemand niet door, dan betaal je resterende contract uit of je zoekt samen een oplossing. Suarez had totaal geen plannen om Barcalona te verlaten. In een minuut gesprek is hem meegedeeld dat hij mag vertrekken. Als je wijst naar bedrijfsleven, je weet dat zoiets niet hoort. Je hoort face2face gesprek te houden om slecht nieuws te brengen. Suarez zegt dan prima, mijn gezin en ik moeten tegen ons wil vertrekken dan wil ik resterende uitbetalingen mee. Hij krijgt nergens meer zelfde contract.

2 september 2020 om 11:21

@jasper het is geen 21 jarige speler he. Hij zit in de nadagen van zijn carriere. Droom om daar af te sluiten en mogelijk vestigen. Barca wilt van hem af, is zijn recht om volledig salaris te vragen. Moet hij gelijk afstand doen? Mogelijk komen advocaten straks wel tot een compromis en krijgt bijv 6 maanden. Het is dus terecht en begrijpelijk dat hij eerst maximale vraagt.

2 september 2020 om 11:21

@sprokkie Bij Juve gaat hij minder salaris krijgen. Was zijn keuze niet he om de club te verlaten.

2 september 2020 om 14:28

Blijft speculeren wat de mededeling exact is geweest. Om nou te doen alsof het zielig is, dan vind ik te ver gaan. Het wisselen van club (of je het wil of niet) hoort bij dit beroep. Daarvoor staat een riante (meer dan riante) beloning tegenover. Een contract klaar hebben liggen bij een concurrent, maar nog wel even een volledig jaarsalaris eisen, slaat nergens op. Maargoed, het is niet iets nieuws dat voetballers vandaag de dag het financiã«le plaatje ver boven en sportieve aspect plaatsen. Ik kan me het nog een beetje voorstellen dat je richting het eind van je carriere nog je financiele toekomst wilt veilig stellen, maar Suarez heeft een geschat vermogen van tussen de 50 en 70 miljoen. Wat dat betreft past hij goed in het rijtje thuis met Ozil en Bale.

2 september 2020 om 09:34

Dus als hij blijft krijgt ie z'n salaris, maar als ie weg moet wil ie ook zijn salaris krijgen? Die vlieger gaat natuurlijk niet op.. Dan kan Barca hem net zo goed houden. Wat wel mogelijk zou zijn is dat Barca de transfersom aanwendt om het gat tussen zijn nieuwe salaris bij Juve en zijn huidige salaris voor één jaar te dichten.

2 september 2020 om 11:23

@markv Als ze hem afkopen betalen ze hem van andere potje. Er komt dus in salarishuishouding veel salaris vrij. Dus nee ze kunnen niet beter hem houden. Als ze hem afkopen komt er ruimte waardoor ze versterkingen kunneb halen

2 september 2020 om 09:39

Dit kan toch niet waar zijn, ik hoor hier zoveel mensen zeggen dat ie al genoeg verdient zou hebben, en dat Ajax wel sportief interessant genoeg zou zijn voor een fikse salaris reductie. Wie moet ik nou geloven :-(

2 september 2020 om 10:27

Barcelona kan het beste prestatiebonussen inbouwen. Bij 10 goal 10 miljoen erbij etc. Als hij het goed doet profiteren wij mee.

2 september 2020 om 13:13

Idd, ik kan me ook niet voorstellen dat dit de echte eis is. Ik denk dat hij gewoon transfer vrij wil vertrekken. In dat geval gaat hij naar ajax, oh nee toch niet, maar naar juve. Hij verdient daar 10m netto en zal ook wel 4m netto an tekenbonus krijgen.

Lijkt mij een prima club voor Luis Suarez. Italie is een van de landen waar oude spitsen weer op kunnen leven. Suarez heeft nog steeds speciale kwaliteiten en verdiend een beter team dan Ajax met alle respect.

2 september 2020 om 08:17

Hij kan inderdaad mooi af gaan bouwen in Italië, net als Ronaldo nu doet.

2 september 2020 om 08:37

Ik vind het even leuk om 1 keer te memoreren aan de laatste wedstrijd Ajax-Juventus. Dan begin ik mijn volgende zin, deze dus, wel met het feit dat Juventus absoluut de grotere club is en in een grotere competitie speelt. Het gat tussen Juventus en Ajax is in mijn optiek niet zo groot dat er 'met alle respect' bij gezegd hoeft te worden Ik snap het als Suarez naar Juventus gaat, mooie competitie, mooi land, nieuwe ervaring en absoluut een top 8 van Europa club waar Ajax top 20 is, misschien top 25. Vreemd trouwens dat Suarez in 2020/2021 dubbel salaris wil, dan is die echt pissig op Barcelona denk ik zo.

2 september 2020 om 08:55

Het verschil tussen Ajax en Juventus vind ik dan wel weer erg groot. Misschien qua club en prijzen niet in het verleden maar op dit moment als je de spelers vergelijkt en wat voor uitgaven je kan maken moet je Ajax vergelijken met een club als Fiorentina denk ik zo die geven ook nooit meer uit dan 30 mil.

2 september 2020 om 08:58

Toevallig wil Fiorentina torreira kopen voor zo’n 30 miljoen van Arsenal. Die kunnen dat dus zeker. Ajax kan spelers kopen van zo’n 25 miljoen? De echt dure spelers willen niet in de eredivisie spelen. Logische stap voor Suarez. Snap het alleen niet zo van de kant van juve omdat ze graag wilden verjongen.

2 september 2020 om 09:09

Juve heeft wel wat jonge spelers met De Ligt Demiral Sczesny Rabiot Dybala Bentancur. Denk dat het gewoon een reden was om af te komen van Khedira Higuain en Ramsey.

2 september 2020 om 09:52

Leuk de grootte van uitgaven, maar dat zegt natuurlijk echt niet alles. Ajax heeft een uitstekende jeugdopleiding, daar kan Juve niet aan tippen. Elk jaar breekt er wel minimaal 1 groot talent door in Ajax 1 dus dat vangt veel op. Daarbij denk ik dat een wedstrijd tussen Ajax en Juve hedendaags 50/50 is. Juve heeft grote spelers, Ajax speelt echter met een heel aanvallende tactiek en staat verdedigend ook zijn mannetje (ligt wel er aan of Blind kan meedoen, anders weet ik het gewoonweg niet).

2 september 2020 om 09:56

De uitgaven zeggen wel degelijk wat. Met dat geld kunnen ze namelijk echte topspelers halen. Ik vind Ajax eigenlijk niet echt indrukwekkend sinds de ligt weg is. Ik zou juve nog steeds de favoriet vinden. Het blijft Ajax dat elk jaar weer grotendeels hun topspelers verliezen. Dan is het moeilijk om het op te vangen. Zelfs als een weer is een groot talent doorbreekt. Maar iedereen weet dat een speler als de jong of de ligt nooit elk jaar doorbreekt.

2 september 2020 om 10:02

Grappig, de grootte van een voetbalclub laten afhangen van transferbedragen die ze in een jaar uitgeven. Terwijl de clubs die met mindere transferbedragen beter presteren natuurlijk eigenlijk veel knappere prestaties leveren. Op basis daarvan Ajax naast Fiorentina schalen, terwijl Ajax 20e staat op de coefficientenlijst en Fiorentina 139e, goeie man!

2 september 2020 om 10:16

@Janter leuk dat er elk jaar een talent doorbreekt bij Ajax, maar denk eens wat verder na; waar is het makkelijker door breken voor een talent? waar is het niveau hoger? Of je nou als speler moet doorbreken terwijl Ronaldo of Dybala,De Ligt of Chiellini,Arthur of Bentacur op plek staat? Is haast onmogelijk of je moet 1 van de grootste talenten ter wereld zijn. En bij Ajax zijn concurrenten zelf nog talenten en/of veel minder goed als wat er bij Juve rond loopt. Nee, je vergelijken gaat niet op

2 september 2020 om 11:02

@magikhetwete lol. Ja, Ajax heeft afgelopen jaren goed gepresteerd en Juve eruit geknikkerd, maar het verschil is er zeker. Kijk alleen naar sterkhouder De Ligt die vertrekt naar Juve; Ronaldo; sterke tegenstanders; top 5 competitie (oke dat had je zelf ook erkend). Ik denk dat Ajax het goed zou doen als ze dit niveau weten vast te houden en een Porto/Benfica-achtige status krijgen. En ik snap Suarez wel. Hij houdt van Ajax, maar hij houdt ook ervan om in de Europese top actief te blijven (dit zijn de laatste jaren uit zijn leven dat hij daarin kan voetballen) plus het salaris. Daarna kan hij altijd nog naar een club met de status van Ajax. Als Ajax dat niet meer wil, zal een Benfica, Besiktas, Everton of iets dergelijks echt wel met open armen Suarez willen ontvangen.

2 september 2020 om 11:17

Everton denk ik niet met het verleden bij Liverpool maar over de rest heb je gelijk, maar Ajax supporters willen zichzelf nog vaak overschatten. Ze zijn keer in de Champions League in de halve finale gekomen in de afgelopen 20 jaar en ze vergelijken hun zichzelf met de topelite clubs in Europa.

2 september 2020 om 08:39

Jij bent wel lekker aan het provoceren de laatste dagen of niet? Wat een kansloos gedoe man.

2 september 2020 om 08:57

Hou is op zeg, ik zeg alleen dat Suarez een betere club als Ajax verdiend door zijn kwaliteiten wat hij heeft laten zien bij Liverpool en Barcelona. Je overschat je team een beetje, laat ze eerst maar een ronde door komen in de CL voordat je ze met Juventus vergelijkt. Het is een keer gelukt na hoeveel jaar en nu denken ze allemaal dat ze in de elite top horen in Europa, wat een gedoe allemaal zeg.

2 september 2020 om 12:21

Mee eens. Het zou fantastisch zijn geweest als hij dit seizoen in ons shirt zou gaan spelen, maar de financiele/sportieve stap van La Liga naar ED en Barcelona naar Ajax is erg groot. Hij is goed genoeg om een club te kiezen die structureel bij de laatste 8 komt in de CL, en die keuze maakt hij dan ook.

Jammer als dit waar is, dit was het laatste moment voor een terugkeer van deze legende. Misschien maar beter ook, onze voorhoede is opzich al erg vol en we kunnen ons beter richten op een extra 6/ CV/ LB. Zal naturlijk een stuk meer verdienen in Italië. Ronaldo en Suarez met Dybala erachter is ook schitterend.

2 september 2020 om 08:25

Precies, ik denk ook dat het beter is dat Ajax hem nu niet haalt. Uiteraard extra kwaliteit, maar wat ga je dan doen met een Tadic bijvoorbeeld? Die gaat ook geen genoegen nemen met een plek op de bank en moet je niet (meer) op de flank willen hebben staan. Volgens mij zaten ze weer achter een Argentijnse LB aan, een vrij offensieve speler. Een LCV bij Blind zou ook geen overbodige luxe zijn, tenzij ze Martinez nu definitief zien als LCV. ETH moet naar mijn mening niet te veel gaan schuiven tussen posities met dit soort jongens.

2 september 2020 om 08:40

Wat maakt hem nu een legende voor Ajax? Ik hoor dat veel Ajacieden zeggen maar ik snap niet waarom iemand een legende is. Als hij nou zijn hele carrière bij Ajax had gespeeld oké maar hij heeft maar 4 seizoenen bij Ajax gezeten. Dan ben je toch geen legende?

2 september 2020 om 08:45

Suarez is voor mij persoonlijk een legende; de beste speler die ik ooit heb zien spelen bij ons (nou volg ik voetbal ongeveer sinds Sneijder/vd Vaart dat tijdperk maar ik vind Suarez een trede hoger bij Ajax). Heb zoveel momenten van hem die ik me kan herinneren en is dus voor mij een legende. Iedereen moet dat verder zelf weten hoor, iedereen heeft andere favoriete spelers natuurlijk.

2 september 2020 om 09:22

AjaxF1 voor mij ook, en vele andere Ajacieden. Natuurlijk niet als het statuur van Cruijff, want je hebt verschillende gradaties. Mijn hart was al snel gestolen, zelden zo een speler gezien met zo een extreme tomeloze inzet, wilskracht en motivator. En vergeet ook niet hoeveel goals hij wel niet heeft gescoord voor ons. Luis is zeker een van mijn Ajax helden!

2 september 2020 om 09:56

Misschien maak je dat hedendaags dus wel een legende, mits je uitstekend hebt gespeeld. Welke speler blijft nu nog zijn hele leven bij 1 club? Daarentegen ben ik niet zo van die term. Voor mij een uitstekende speler. Legende? Mwah geen idee. Een Ziyech vind ik echt grandioos. Man van zijn woord, zo lijkt ie. Gaat niet zomaar van club wisselen, ook niet voor wat meer geld. Briljante voetballer uiteraard! Van hem heb ik echt enorm genoten.

In de Serie A zie ik hem nog wel 15-20 goals maken, maar echt op het allerhoogste niveau in de Champions League zal hij geen potten meer breken daar heeft hij veel te veel fysiek en atletisch vermogen voor ingeleverd dan pak weg een jaar of drie terug. Al met al een legende bij Barcelona in veel Classico’s gescoord maar zijn tijd zit er op.

Dat verwachte ik al n beetje Juventus voor circus suarez. Nu nog messi erbij samen met ronaldo een paar jaar ballen. Dat zou mooi zijn.

Ik dacht te hebben vernomen dat als Suarez volgend seizoen minimaal 60 procent van de wedstrijden speelt, zijn contract automatisch met een jaar wordt verlengt. Is er iemand die hier meer over weet? De kans is natuurlijk niet super groot dat dit gaat gebeuren. Maar ik ben er wel benieuwd naar.

2 september 2020 om 08:27

Maakt op zich toch niet uit, wanneer hij nu een jaarsalaris mee wil krijgen. Dan kan je hem net zo goed een jaar op de bank zetten en hier en daar een keer laten invallen. Met een beetje geluk komt Suarez tijdens de winterstop terug bij zijn verstand en maakt hij dan de overstap zonder de salariseis.

2 september 2020 om 08:32

Klopt! Hij heeft het zelf ook bevestigd aan RAC1 (catalaanse media).

Dit tekent dus de domheid van zo'n Suarez, mocht dit waar zijn. Als jij zegt dat je geen haast hebt, maar Barcelona wel omdat ze zijn salaris willen schrappen, maar vervolgens datzelfde salaris wil hebben om te vertrekken (waar Barcelona dus geen reet aan heeft, want ze missen dan een spits die vervangen moet worden en het salaris), dan heb je het dus niet begrepen.

2 september 2020 om 08:51

Nee dat betekent dat de bal bij Barcelona ligt. Hij wil zelf niet weg, barca wil hem weg hebben dus mogen ze gaan betalen. Die zullen nooit op 100% compensatie uitkomen maar als Suarez dit zegt is dat niets meer dan een win win situatie voor hem. Hij blijft lekker in Barcelona of hij krijgt een som geld mee en kan ergens anders ook weer tekengeld vangen.

2 september 2020 om 09:13

Mwah, lijkt me geen teken van domheid. Hij heeft gewoon een contract. Als Barca van hem af wil dan moeten zij voorwaarden creëren waar Suárez content genoeg mee is om te vertrekken. Dus óf een kopende club vinden die zijn salaris over wil nemen of Suárez compenseren bij minder salaris. Contract is contract. Ik zou ook geen haast hebben als ik Suárez was.

2 september 2020 om 11:34

Het punt is: als je weet dat de club van je af wilt om jouw salaris te kunnen schrappen, maar je eist vervolgens datzelfde salaris, dan kom je dus nergens. Hier heeft Barcelona dus niets aan en dus zul je niet vertrekken. Wat prima is, maar iets voorstellen wat geen enkele zin heeft is dom. Dan kun je beter zeggen: ik ga niet weg want ik verdien prima. Slimmer is nog om gewoon te vragen of je transfervrij wegkunt zonder gedoe, dan pak je salaris, speeltijd en tekenbonus bij Juve.

2 september 2020 om 10:07

De domheid van Suarez. Denk je werkelijk dat hij dit zelf heeft bedacht? Of steekt er een zaakwaarnemer achter die de belangen van zijn cliënt voorop stelt het het onderste uit de kan wil halen? Het is onderdeel van het spel dat nu gespeeld wordt.

Ik zou zeggen, je trekt zijn juventus salaris van het barca salaris af, gooit en eer paar miljoentjes op en dan is het ook wel klaar. Onder deze eisen zou ik hem mooi een jaartje op de tribune zetten.

2 september 2020 om 09:37

@boris praat geen onzin. Barca wil van hem af, hij moet zijn priveleven met zijn gezin opgeven die ze daar hebben opgebouwd. Waarom moet hij coulant zijn? Hij moet een fijn leven achterlaten. Prima, maar compensatie daarvoor. Is zijn keuze niet he. Kids van school, je netwerk daar achterlaten, etc

2 september 2020 om 10:02

@mrkrillin. Waar heb jij het over? In mijn scenario krijgt ie een paar miljoentjes extra omdat ie tegen zijn zin in weg moet. Daarnaast zeg ik niet dat Suarez akkoord moet gaan. Maar als club zou ik (als meneer 2 volledige salarissen wil ontvangen) hem lekker voor zichzelf laten trainen en een jaartje op de tribune zetten.

Wat is de win-situatie voor Barcelona als Juve hem gratis wil overnemen en Suarez zijn resterende salaris opeist. Benieuwd of Barca opnieuw gaat schutteren....

2 september 2020 om 08:38

Boekhoudkundig is zijn salaris er van af en neem je een incidentele last van zijn salaris, mogelijk interessant voor financial fair play, maar dat kan ik niet overzien.

2 september 2020 om 09:05

Barca wil van hem af,
Suarez wil dat ze hem dan uitkopen.

Allebei hebben ze dan wat ze willen.

2 september 2020 om 11:36

Barca wil niet van de voetballer af, wel van het salaris. Om dus het volledige salaris te eisen is niet zo slim, want daar is het Barca nou juist om te doen..

Dacht dat Pirlo ook wilde verjongen?XD Zie ze tot nu toe bijna alleen maar met spelers die aardig op leeftijd zijn in aanmerking komen.

2 september 2020 om 10:29

Tot nu toe Mckennie (22), Kulusevski (20), Arthur(23), Pellegrini (22) en Romero (21). Ik weet niet op wie je doelt? Dat terwijl Matuidi en Pjanic van 33 en 30 zijn vertrokken. Higuain en Khedira gaan sowieso al volgen. Pirlo ziet Ronaldo het best excelleren naast een echte nummer 9 en aangezien Juve het geld niet heeft voor een jongere bewezen spits dier er direct staat, willen ze een spits die op korte termijn nog voldoet.

Wat is dit nou weer voor waanzin een speler laten vertrekken en dan zijn volledige salaris betalen. Dan kan je hem net zo goed erbij houden. Je maakt op die manier toch geen ruimte in het salarishuis. Dat Suã¡rez als hij bij Juve iets minder gaat verdienen het verschil bijgepast wilt zou ik nog wel kunnen begrijpen

Wat een ezels bij Barcelona als ze daarmee akkoord gaan. Wat is de winst dan? Ze willen van hem af om te besparen en hij vraagt t geld vooraf te krijgen.

Barca kan hem transfervrij laten gaan, maar zijn salaris uitbetalen moeten ze zeker niet doen, dan kun je hem beter houden als je hem toch moet betalen.
Juve moet maar betalen, ze hebben voor Ronaldo ook transfergeld betaald.

Jasper en chippolini jullie vergeten 1 ding hij wil niet weg barca wil hem weg, dus barca moet jaarsalaris meegevenof tranvervrij laten gaan en dan zal juventus hem wel het bedrag van 15 milj salaris in zijn tekengeld meenemen. Suarez heeft gelijk

Had hem echt graag bij Atletico gezien. Een typische Simeone-speler.

Eigenlijk hoop je dan gewoon dat Ajax en Juventus komende CL weer tegen elkaar moeten. Gewoon weer knallen en dan Ronaldo en Suarez eruit gooien. Dikke doei met je....ik kom terug....

Aub niet! Kan je net zo goed Hiquain nog een jaar houden. Heel veel respect voor Suarez maar een speler als hij hoef ik gewoon niet bij Juventus te zien. Laat hem lekker naar een andere club gaan. Natuurlijk haal je niet snel iemand met zijn kwaliteiten vooral transfervrij.

2 september 2020 om 21:40

Higuain die sukkelaar is de reden waarom Argentinie en Messi geen wereldkampioen zijn geworden , eeuwige subtop aanvaller valt onder druk door de mand elke keer opnieuw

Hij zou 14 miljoen krijgen en bijJuve 10. Als Juve dan 4 miljoen tranfervergoeding betaalt, is het toch gewoon klaar?

Als een andere partij je contract afkoopt slaat het nergens op om een vergoeding te eisen. Dat is alleen het geval bij een ontslag. In dit geval dus als Barca hem de deur had gewezen voor hij een nieuwe club had gevonden. Als een werknemer zelf voortijdig een samenwerking beëindigd, krijgt de werkgever juist een vergoeding daarvoor. In dit geval dus de afkoopsom van het contract, betaald door de nieuwe werkgever, Juve. Al met al is de eis van Suárez om tóch geld mee te krijgen, krankzinnig. Kan me niet voorstellen dat dit waar is.

Feit dat Suarez al op zoek is naar een nieuwe club luidt alleen meer aan dat Messi dus ook keihard onderweg is naar City. Dat Barcelona zo met deze spelers omgaat snap ik niet zo goed. Jaren lang heeft Suarez gewoon prima statistieken neergelegd en vaak met blessures nog doorgespeeld en mag nu via achterdeur vertrekken. Doet me beetje denken aan hoe Real Madrid wel eens met hun eigen legendes omgingen in het verleden pfft. Zo zuur hoe het snel kan schakelen in het voetbal.

Als Juventus dan even dat jaarsalaris lapt als transfersom, dan zijn we er uit toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren