Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Donny van de Beek ontbreekt door transferontwikkelingen

Laatste update:

Ajax treedt zaterdagavond zonder Donny van de Beek aan in de oefenwedstrijd tegen Eintracht Frankfurt. De middenvelder zit bovendien niet op de bank en Ajax heeft nog geen verklaring gegeven voor zijn absentie. Volgens De Telegraaf houdt zijn afwezigheid 'verband met ontwikkelingen rond de international'. Van de Beek wordt met een transfer naar onder meer Barcelona en Manchester United in verband gebracht.

De zaakwaarnemer van de Ajacied laat aan het Algemeen Dagblad weten dat men geen risico op een blessure wil lopen met het oog op een transfer. Trainer Erik ten Hag beaamt voor de wedstrijd in gesprek met Ziggo Sport dat Van de Beek mogelijk een transfer gaat maken. "Er zijn inderdaad ontwikkelingen, waardoor we besloten hebben om hem even uit de selectie te houden", geeft hij aan. "Als er duidelijkheid is, melden we dat keurig."

Ziggo Sport met unieke beelden van de laatste keer (?) dat Donny van de Beek een wedstrijd van AFC Ajax meemaakt ??

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 29 augustus 2020

Van de Beek is niet de enige speler die verrassenderwijs ontbreekt in de selectie. Ook Zakaria Labyad en Klaas-Jan Huntelaar zijn er niet bij in de Johan Cruijff ArenA. Onder de lat keert André Onana terug, nadat Maarten Stekelenburg dinsdag negentig minuten op het ved stond tegen Hertha BSC (1-0 zege). Daley Blind, die in die wedstrijd uitviel nadat zijn interne defibrillator afging, wordt achterin vervangen door Lisandro Martínez.

Ook Quincy Promes en Ryan Gravenberch keren terug in het elftal. De entree van Gravenberch is te verklaren door de afwezigheid van Van de Beek, terwijl Promes voorin speelt nadat Labyad nog werd opgesteld als spits tegen Hertha. De wedstrijd tussen Ajax en Eintracht begint zaterdagavond om 19.00 uur en is de op een na laatste oefenwedstrijd in het programma van Ajax; zondag treedt de club aan tegen 1. FC Union Berlin.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Gravenberch; Antony, Promes, Tadic; Traoré

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Barca deze speler halen, dan willen ze graag top 4 club worden ipv

29 augustus 2020 om 18:05

Lijkt mij ook niet dat Van de Beek momenteel de oplossing gaat worden. Maar ik heb me toch meerdere keren vergist over zijn plafond, dus wie weet

29 augustus 2020 om 18:16

ik denk dat hij het op de langer termijn misschien wel aankan, maar het grote probleem bij barca is dat ze spelers moet halen die er meteen staan. van de beek was erg goed in de champions league met ajax, maar al die spelers presteerden toen behoorlijk. nu word verwacht hij dat niveau aantikt in een slecht draaiend elftal.

29 augustus 2020 om 18:05

Inderdaad. 50 miljoen voor hem betalen zou onverantwoord zijn. Als hij flopt, rolt Koeman’s kop direct en ik denk dat de kans hierop aanzienlijk is.

29 augustus 2020 om 18:09

Mwa hij is nog jong, er zijn meerdere spelers (30+) die voor dat zelfde geld de afgelopen jaren binnen zijn gehaald

29 augustus 2020 om 18:16

Ben benieuwd wie je dan bedoelt. Barcelona heeft de afgelopen 7 jaar namelijk nooit een 30+er voor €50M gehaald.

29 augustus 2020 om 18:25

Ik denk dat Donny een betere investering is dan Pjanic

29 augustus 2020 om 18:37

Pjanic was feitelijk geen investering, want er is 20 miljoen voor hem ontvangen. Donny gaat gewoon 50 miljoen kosten.

29 augustus 2020 om 19:14

@FCB Catalunya, allereerst is het 10 miljoen. Alleen heeft Pjanic geen restwaarde en een contract van 2 miljoen per jaar meer. Oftewel Pjanic heeft zometeen juist 10 miljoen meer gekost dan Arthur heeft opgeleverd

29 augustus 2020 om 19:27

Kan je dat even met me doorrekenen, D-Bergkamp? 60 miljoen voor Pjanic, 72 voor Arthur + 10 aan variabelen. Dat is 12 tot 22 miljoen. Overigens krijg je natuurlijk wedstrijden van Pjanic terug voor dat salaris, dus dat is een beetje krom. Uiteindelijk was het een deal om 50 miljoen transferbudget vrij te maken - dat is bij deze gelukt.

29 augustus 2020 om 18:43

Noem eens betere spelers in dezelfde leeftijdscategorie en prijsklasse van Donny van der Beek???

Hij was de uitblinker in het CL seizoen...

Je roept maar wat.... geen verstand van voetbal.

29 augustus 2020 om 18:53

Aouar, Valverde, Barella, Tonali, Havertz en dan vergeet ik er nog een heleboel

29 augustus 2020 om 19:04

De meeste daarvan zitten echt in een andere prijsklasse. Anoura, Valverde en Havertz moeten allemaal minimaal 80 miljoen opbrengen. Barella mag niet weg bij Inter, behalve voor een monster bedrag. Tonali heeft alleen nog maar gespeeld bij een ploeg die onderin de middenmoot speelt. Eerst maar eens zien of die CL niveau aan kan.

Nou denk ik persoonlijk ook dat het niveau dat Barcelona nastreeft hoger is dan vd Beek kan leveren, maar het is niet dat er in die prijsklasse veel spelers haalbaar zijn.

29 augustus 2020 om 19:05

@deVisser moet er perse in zelfde leeftijdsklasse gehaald worden? Ik volg net als jij Ajax en in het buitenland Real Madrid. Probleem van vd Beek is dat hij te diep gaat en niet goed meeverdedigt. Doet vaak schijn verdedigen door half te jagen. Anders dan Ziyech die zijn longen eruit loopt. Kritiek op Barca waarom ze oa overlopen werden is het passief meelopen van Messi en Suarez. Als je dan een vd Beek haalt, dan blijf je overlopen worden, want de andere 2 middenvelders zijn niet super stofzuigers. Als je 2 Kantes erachter had staan, dan kan werken

29 augustus 2020 om 19:26

Je noemt spelers op die werkelijk nog niets hebben laten zien in de Cl! Van de Beek was elke wedstrijd 1 van de uitblinkers… Voeg aan dat rijtje trouwens Gravenberch maar toe, toekomstige topmiddenvelder!

29 augustus 2020 om 20:04

Mrkrillin. Lijkt mij een beetje voorbarig om te stellen dat als je Donny van der Beek haalt dat je dan niet meer om de eerste 3 plaatsen zou kunnen spelen. Misschien pakt het wel goed uit. Is ook een beetje afhankelijk van de rest van de samenstelling van het team toch?

29 augustus 2020 om 20:28

@Voetballer 2 Wat ik ergens boven heb getypt, kritiek op Barca was dat ze overlopen werden doordat speler als een Messi niet meeverdedigt. Ze schieten dus niets op met vd Beek die ook passief verdedigt en niet meejaagt. Blijft vaak te diep hangen. Barca heeft geen stofzuigers die dat compenseren. Verder is Barca groot en horen juist met spelers als Thiago, Alaba (beiden 1 jaar contract) of Mohammed Salah of Mane in verband gebracht worden. Als Messi en Suarez weggaan, lever je zo 70 a 80 goals/assists. Dit ga je never compenseren met spelers als vd Beek. Daarnaast voor nr 10 hebben ze Coutinho die het niet gered heeft maar wel paar klassen beter is dan vd Beek.

Lekker naar united. Kan hij goed in dienst spelen van goede voetballers, zonder dat er heel veel druk op hem staat.

29 augustus 2020 om 18:04

Volgens mij is dit juist niet het type voetballer wat united nodig heeft maar eerder een verdedigende middenvelder, scorend vermogen zit er zat op dat middenveld

29 augustus 2020 om 18:08

Precies, Rice bijvoorbeeld.

29 augustus 2020 om 18:24

Je moet toch ook een goede bank hebben, voor de breedte een prima aanwinst voor United.

29 augustus 2020 om 18:30

Voor de bank hebben ze al McTomminay en Fred die het afgelopen seizoen goed hebben gedaan en eventueel een mata. Gewoon totaal onnodig en hierdoor naar mijn mening geen goede transfer voor vd Beek ondanks dit wel een geweldige kans is natuurlijk. Hij kan beter naar bijvoorbeeldTottenham, Napoli, Sevilla waar hij meer speeltijd krijgt

29 augustus 2020 om 18:38

Ben het volledig eens met het rijtje clubs waar hij beter naartoe kan gaan, maar naast spurs gaan die nooit betalen wat Ajax verlangt.

29 augustus 2020 om 18:50

Ik schat vd Beek hoger in dan SMT. En Mata?? Die mag je niet eens noemen in dat rijtje. Die heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld dit seizoen. En zoveel heeft hij er niet gespeeld. Gaat zijn laatste jaar in. En ook aardig op leeftijd

Zie vd Beek graag komen. Wat als Bruno of Pogba geblesseerd raakt?? En voor 40a 50 miljoen. Is het een koopje.

Op de bank hebben. Ze niks. Lindgard Pereira Mata. Daar ga je het niet mee redden.

29 augustus 2020 om 18:07

United heeft met Bruno momenteel een nummer 10 die veruit het hoogste niveau haalde de afgelopen wedstrijden. Met Pogba hebben ze daarnaast de duurste nummer 8 ter wereld. Dat zijn precies de plekken waar Donny kan spelen. United heeft hem niet nodig. Wat dat betreft kan hij momenteel echt veel beter naar Barca waar men met Frenkie, Busquets en Pjanic nu 3 leuke controleurs heeft en met Vidal een verschrikkelijke loper.

29 augustus 2020 om 18:52

Vidal vetrekt. Barcelona heeft ook nog Coutinho en Puig. Van de Beek daar zie ik niet zitten bij Barcelona. We hebben een centrale verdediger en een stel backs nodig.

Jammer. Al vind ik wel dat hij uitgeleerd is bij Ajax en gun ik hem een mooie transfer. Ook maakt dit ruimte om met Neres, Promes, Tadic en Antony te spelen. Zou zonde zijn geweest als een van hun op de bank was beland.

29 augustus 2020 om 18:08

Met als gevolg dat je dan geen basis waardige wisselspeler hebt voor die posities.

29 augustus 2020 om 18:12

Labyad laat zich zien, Lang ook, Kudus kan op al die posities spelen. Daarnaast zijn er ook weer talenten als Unuvar die zich ontwikkelen. Het is minder dan dat één van die spelers op de bank zou zitten, maar zeker niet slecht.

29 augustus 2020 om 18:19

Tadic op 10 waar hij thuishoort! Promes, Neres en Antony mogen het uitvechten voor de plekken op de vleugels. En als 2de keus kan Promes ook wel op 10 heeft het niet verkeerd gedaan op 10 vind ik zelf maar verder vind ik hem wel een beperkte voetballer.

29 augustus 2020 om 18:26

Denk dat Promes, Tadic en Antony nu redelijk afwisselend de as van het veld zullen opzoeken. De befaamde 'drie tienen' van Ten Hag!

29 augustus 2020 om 21:54

Het was toch Afke's tiental???;-)) Maar voorin swingt het bij Ajax. Wel weer dezelfde kwaal van het te weinig scoren. Efficientie hoort ook bij voetbal. Nu wordt het maar 2-1, maar Ajax had bij rust wel met 5-1 voor kunnen staan. Verdedigend werd weer eens blootgelegd waar het aan schort. In de Eredivisie zal je dat nog best kunnen camoufleren, maar in de CL wordt dat meestal wel afgestraft.

Ot: Ik vraag mij ten zeerste af of martinez basis zal staan als blind er gewoon bij was.
On: het is donny gegund. Er moet wel iemand bij komen

29 augustus 2020 om 18:08

Martinez is juist een van de eerste die ten hag op schrijft.

29 augustus 2020 om 18:40

Nee hoor. Tegen Hertha BSC speelde hij ook niet. Staat nu lcv omdat Blind er niet is. Is zowel op lcv als op linksachter en middenveld geen eerste keus meer.

29 augustus 2020 om 19:21

Daarnaast was het feit dat hij opgesteld stond tegen een amateurclub eerder deze week, samen met andere wisselspelers en jeugdspelers, een duidelijk signaal. Martinez staat er voorlopig naast.

Alsjeblieft geen Barcelona. Dan word ik echt helemaal gek. We hebben amper geld en dan gaan we zeker 50 miljoen in vdBeek steken. Ik bid dat het niet waar is.

29 augustus 2020 om 18:07

Met Bartomeu weet je het nooit. Die doet wel vaker rare transfers. 50m+ zou inderdaad echt slecht zijn zeg.

29 augustus 2020 om 18:15

Inderdaad. Als hij deze deal sluit, dan kan hij maar beter gewoon direct aftreden - dat kan hij toch sowieso maar beter doen. Ik wacht gespannen af.

29 augustus 2020 om 18:12

Kunnen ze beter voor Wijnaldum gaan idd. Die heeft alles gewonnen in Engeland en wil misschien nog wel een stap maken. Zeker met Koeman. Een middeveld met Frenkie, Wijnaldum en Coutinho lijkt mij wel wat eigenlijk.

29 augustus 2020 om 18:14

Precies. Wijnaldum is wel ouder maar heeft zich op hoog niveau bewezen, kan nog zeker een paar jaar mee en is bovendien nog veel goedkoper ook. Lijkt me overduidelijk.

29 augustus 2020 om 18:15

Als Barcelona slim is investeren ze een keer in spelers met restwaarde, Wijnaldum is misschien beter dan Donnie op dit moment maar heeft geen restwaarde, juist verjongen is wat Barça nodig heeft

29 augustus 2020 om 18:29

Restwaarde is voor clubs als Barça, Bayern, Real, PSG van geen belang, dat zijn geen verkopende clubs maar kopende

29 augustus 2020 om 18:42

@fcb_cat/ kom op man, je bent nu Bartomeu aan het promoten door oude spelers in te lijven, Wijnaldum is bijna 30 in November en Donny is pas aantal maanden 23, en vind Donny echt geen mindere speler dan Wijnaldum. Daarnaast haal je met Donny 10+ goals. 50 miljoen is te veel maar 25+ miljoen is gewoon een prima aankoop. Beter dan Raketic, Vidal en Roberto, snap niet dat jij nu Wijnaldum ligt te promoten die de gemiddelde leeftijd eerder doet stijgen dan dalen.

29 augustus 2020 om 19:02

Ik ben allerminst Bartomeu aan het promoten. Met alle respect, maar wie zegt dat Donny er 10+ in gaat leggen bij Barca? Ik denk simpelweg dat hij niet goed genoeg is voor de absolute top. Al dat leuke gereken, maar Wijnaldum heeft zich bewezen in een topcompetitie en is belangrijk in een topteam, Donny niet. Moeten we dan 2x zo veel uitgeven omdat hij ‘restwaarde’ heeft? Kom op. Als hij flopt, maak je dik verlies.

29 augustus 2020 om 19:32

Donny heeft zich in de CL echt wel bewezen hoor. Ik snap niet waarom je zo pessimistisch bent. Als ik jou moet geloven staat het aantrekken van Donny gelijk aan degradatie. Koeman koopt hem toch niet omdat hij zo lekker kan koken? Denk je echt dat hij 50+ miljoen zou neertellen voor iemand voor wie hij geen duidelijke rol ziet weggelegd?

29 augustus 2020 om 18:16

We? Hoor jij tot de selectie of technische staf van barca ofzo?

29 augustus 2020 om 18:19

Dat moet per se wanneer je "we" zegt?

29 augustus 2020 om 19:23

“We” indiceert dat je onderdeel bent van Barca. Al ben je kantinejuffrouw. Fans mogen dus gerust “we” zeggen. Überhaupt domme reactie natuurlijk.

29 augustus 2020 om 18:36

Geef eens een goede reden waarom van de Beeek geen goede investering is? We hebben namelijk geen enkele aanvallende middenvelder die zo speelt als van de Beek of wil je nog liever jaren door met Vidal?

29 augustus 2020 om 18:59

Noem eens een middenvelder met dezelfde kwaliteiten als vd Beek (beweging zonder bal, diep gang) die hier beter in is op de Europese velden. Het is wel gebleken dat Barca diepgang mist in het elftal, dat is precies wat vd Beek je gaat brengen. Met een Messi (als hij blijft) als valse spits zou dat denk ik juist heel goed uitpakken en met Griezmann in de spits misschien ook wel. Juist een middenveld met de Jong, Wijnaldum en Coutinho Is wat Barca niet nodig heeft, alles lekker in de voetjes en lekker statisch voetbal

Ik denk dat Ajax deze speler enorm gaat missen.

Daar ik heeeel veel lees dat mensen DVDB tekort vinden komen voor de top ben ik het hier totaal niet mee eens!!

Heeft meermaals op het hoogste niveau laten zien goed mee te komen. Deze jongen ziet ruimte achter de verdedigers en is met zijn loopacties amper te verdedigen. Bovendien is hij de perfecte verbinding tussen middenveld en aanval. Ga je goed!

Hoop persoonlijk dat het niet om ManU gaat. Heb weinig met deze club maar dat is persoonlijk.

29 augustus 2020 om 18:25

Helemaal mee eens. Wordt een gewaardeerde kracht in Barca als hij daarheen gaat.

29 augustus 2020 om 18:34

Dat is juist precies het tegenovergestelde gevoel dat ik heb. Ik zie in hem juist een speler die de top niet gaat halen. Vindt hem qua niveau nog niet beter dan Klaassen. Maargoed, bij een juist team zie ik hem wel ontwikkelen en hopelijk dat hij mijn tegendeel bewijst. Tottenham en de Premier League lijken me wel een geschikte transfer op dit moment

29 augustus 2020 om 18:45

Vind het echt dubbel met een speler als Donny, in het verleden hebben spelers op een soortgelijke positie met een soortgelijke ‘game’ het echt geweldig gedaan bij Ajax (Siem de Jong, Davy Klaassen) Vervolgens zijn deze spelers heel hard geflopt in het buitenland. Davy Klaassen was bij Ajax misschien nog wel beter dan Donny nu is, al is Donny wel de betere voetballer. Maar ik moet het nog maar eens zien ben benieuwd hoe Donny het zal doen bij een top club

29 augustus 2020 om 18:48

Ik denk datje het mis hebt, hij zal nooit een type Ziyech worden of een speler die heel prominent aanwezig zal zijn in wedstrijden maar een type Donny zou elk team moeten hebben, soort Goretzska of hoe je zijn naam ook schrijft. Donny gaat er wel komen mits hij in zijn kracht wordt gebruikt iets wat Koeman wel gaat lukken mocht die naar Barcelona gaan.

29 augustus 2020 om 18:53

Donny is zoveel beter dan Klaassen ooit was.

29 augustus 2020 om 19:28

Yup. Snap niet hoe mensen hem zo kunnen onderschatten. Dat hij nou niet de meest elegante speler is, betekent niet direct dat hij ongeschikt is voor de top. Zijn functionele techniek is ongekend, gevoel voor ruimte idem, het is een speler met diepgang die daarnaast dienend kan spelen. Scoort vrij regelmatig voor een middenvelder. Ook denk ik niet dat Koeman hem zou willen als hij niet volledig overtuigd is van zijn kwaliteiten. Denkt nou iemand dat hij zo’n risico zou nemen als hij er geen kraakhelder idee bij heeft? Het middenveld met Van de Beek en De Jong overklaste iedereen in de CL. Ik zeg niet dat hij gehaaid een publiekslieveling gaat worden, maar Iedereen hier is ervan overtuigd dat hij faalt. Zo kortzichtig.

29 augustus 2020 om 18:48

We zullen hem zeker gaan missen als die weg gaat bij Ajax. Maar altijd staan er dan wel weer andere spelers op. Het beleid de laatste jaren is zo goed dat ik me daar niet erge zorgen om maak! En gun het hem van harte en is idd wel uitgeleerd in Nederland.

29 augustus 2020 om 21:02

Niet geheel mee eens.
Hij ziet ruimtes en heeft een enorme goede functionele techniek, hij mist alleen véél te veel kansen om te slagen in de top.

Ideale speler voor Barca! Laat de mensen maar praten Donnie. Zijn passing is zeer sterk om nog niet te spreken over zijn gevoel voor positie kiezen. Zeer goede transfer, voor de lange termijn ook verstandig voor Barca en hij kan ook meerdere posities spelen of op 10 of op de dubbele 6 samen met Frenkie. Ook niet onbelangrijk is dat hij gewend is te spelen bij een club die altijd eerste moet worden.

29 augustus 2020 om 18:32

Helemaal mee eens, tuurlijk hij zal moeten wennen, en Griezmann is geen top spits achter wie Donny goed zal functioneren, zie liever een ander type spits komen. Maar zijn gevoel voor positie kiezen en de ruimtes vinden is gewoon van het aller hoogste niveau

Man united? Waar komt dat gerucht vandaan lol.. Donny zal zich vereeerd voelen om bij de absolute top als stoelverwarmer te kunnen dienen. Donny blijf lekker bij Ajax, de rest van je carrière en wordt n mister Ajax. Dat zal m gelukkiger maken dan overal banken

29 augustus 2020 om 18:45

Ja deze reactie zal wel serieus worden genomen ,maar niet heus hij is een ideale speler voor iedere trainer en elk niveau hoor .

29 augustus 2020 om 19:29

Zegt de ajax fan xD. jou nneem ik ook niet serieus, voor elke trainer en elk niveau XD bankzitter bij oranje. Wat is er ideaal aan donny en kom niet me t verkapte 1) loopvermogen 2) diepgang 3) techniek. Jullie kakelen elkaar na. Bij man united komt hij niet in de basis. En bij barca ook niet, heeel leuk dat je t beste met m voorhebt.. maar dat heb ik ook! Liever Donny zn leven lang bij ajax en gewaardeerd worden dan afgedankt en gepasseerd bij topclubs.

Oww zou het toch zo jammer als donny gaat, jongen van de club al is het onvermijdelijk.
Waar hij ook heen gaat, hopelijk krijgt hij genoeg speeltijd, maak een goede keuze donny

Of hij is gewoon om dezelfde onbekende reden als Labyad en Huntelaar afwezig?

29 augustus 2020 om 18:09

Lijkt mij niet Donny heeft de hele voorbereiding met de zo gezegde b kern gespeeld, dit is een kwestie van tijd en geduld tot dat een transfer beklonken is.

29 augustus 2020 om 18:09

Correctie, Ajax blijkt Voetbal International geã¯nformeerd te hebben dat de afwezigheid komt door een transferproces.

Waarom staat Alvarez steeds op het middenveld? Neem aan dat we toch wel wat meer hebben aan Marin of Eiting?

29 augustus 2020 om 18:15

Marin is al zo goed als vertrokken en Eiting heeft te horen gekregen dat hij kan vertrekken. Dus dat zijn al twee redenen dat zij niet hoger staan in de rangorde.

29 augustus 2020 om 18:51

Alvarez doet het best aardig in de voorbereiding.eiting is te traag en Marin is op de weg naar de uitgang.

Die gaat dus weg, jammer. En de mensen die zeggen dat die niet goed genoeg is voor Barca hebben er weinig kijk op vind ik. Heeft alles wat een moderne middenvelder moet hebben, loopvermogen, techniek, scorend vermogen, en is nog maar 23 jaar dus voldoende kans op groei.

29 augustus 2020 om 21:09

Die mensen die dat niet zien hebben een kritische kijk op voetbal rn geen roze ajax bril. Vd beek komt zwaar te kort zoals klaassen dat ook had. Leuk cl seizoen gedraaid maar daarna hopeloos gefaald in de eredivisie, geen topclub materiaal.

Dit moet barca niet willen en donny zelf ook niet... als hij perse weg wil dan moet hij naar een subtopper als sevilla of leicester

29 augustus 2020 om 18:29

Leicester? Wie gaat daar uit de basis spelen? Madison? Tielemans? Ndidi? Al die middenvelders zijn een stuk beter dan Donny.

29 augustus 2020 om 22:02

Geef een voorbeeld qua status van een club... gewoon eerst naar de subtop zou het beste zijn voor zn eigen ontwikkeling.

Ik ben benieuwd of het nu toch een keertje rond gaat komen. Al meer dan een jaar heel veel geluiden rond Donny zonder dat het uiteindelijk echt dichtbij is gekomen. Het feit dat hij er nu niet bij zit, zelfs niet op de bank maakt dat er schijnbaar nu wel serieuze ontwikkelingen zijn. Of hij is geblesseerd geraakt of krijgt nog rust. Dat is ook niet uit te sluiten. Er ontbreken immers wel meer spelers.

Balen maar zoals verwacht!

Waar is onze grote vriend (holland8) geloof ik die vaker beweert heeft dat Donny nooit verkocht zou worden aan een topclub. Ik vind barca, real, manu nou niet echt kleine clubs.

Logische stap voor hem, een middenvelder die je niet vaak ziet. Idd niet zo oogstrelend maar O zo belangrijk voor een team, zie muller bij bayern bijvoorbeeld!

29 augustus 2020 om 18:15

Die staat nu te juichen dat zijn aartsvijand eindelijk weg gaat.

Toch wel goed op te zien dat al die miljoenen die ze in hun opleiding stoppen terug te zien zijn in deze basis 11 🤔

29 augustus 2020 om 18:22

Haha, er zit net iemand niet bij de selectie omdat er weer eens iemand uit de jeugdopleiding van Ajax in de belangstelling staat van de Europese top en dan lees je dit.

Ik speel liever met 2 a 3 jeugdspelers die uiteindelijk verkocht worden aan de top(de ligt, de jong en Vd beek) dan met 11 jeugdspelers die eindigen bij ludogrets! De jeugd krijgt genoeg kansen bij Ajax, mits ze goed genoeg zijn!

29 augustus 2020 om 18:28

Heeeele rare opmerking als er een jeugdspeler die vanaf de D'tjes bij Ajax speelt in de belangstelling staat van meerdere grote clubs.. Snap jij het zelf nog?

Goede voetballer,dat zeker,alleen zitten ze in Catalunya niet op Donny te wachten denk ik. Ik zie Donny overigens wel slagen bij een Dortmund of Sevilla. Ben benieuwd,misschien verrast hij ons wel!

Man U is geschrokken van de interesse van Barca en is snel te werk gegaan. Mooie transfer voor Van de Beek naar een club die in wederopbouw is.

Als deze gast naar Barca of Man United gaat moet die zaakwaarnemer een flinke opslag krijgen! Serieus, als Barca terug wilt naar de top is Van de Beek een transfer die de weg inzet naar 'subtop'. Dan hoeft Koeman zich ook niet druk te maken over die presidentsverkiezingen, want dan is die met Kerst alweer terug in Nederland.

Barca of United, Donny trapt ze er toch wel in. Voor elke ploeg een aanwinst. Dat gaan de pessimisten binnenkort wel zien. Maakt mij niet uit waar hij terecht komt, ik kijk er naar uit om hem te volgen.

29 augustus 2020 om 18:32

Voor elke ploeg? Vind hem bij het Nederlandse Elftal het tegenovergestelde van een aanwinst als die speelt. Liever Propper of De Roon, afhankelijk van de tegenstander.

29 augustus 2020 om 18:41

Ik bewaar je reactie. Zijn leuk om volgend jaar na het EK nog eens te lezen. Ik denk dat Donny er dan een paar heeft gemaakt en hoop dat hij tegen die tijd jou ook heeft overtuigd. Eerst een goed seizoen draaien, het is hem in ons aller belang van harte gegund.

29 augustus 2020 om 18:48

Ik hoop het ook. Elke speler die een toevoeging is voor het Nederlands Elftal is goed voor onze kansen op het EK. Maar wat ik tot nu toe van Donny gezien heb, tegen de wereldtoppers van Noord - Ierland en Wit - Rusland (of was het Estland) is het gewoon helemaal niets. Toen hij naast Frenkie werd opgesteld liep die alleen maar op 10/in de spits waar die dus Wijnaldum in de weg liep. Ook raakte Frenkie hierdoor geisoleerd waardoor hij makkelijk werd vastgezet en onze hele opbouw onmogelijk werd gemaakt. Toen De Roon, zeker niet onze meest getalenteerde middenvelder, erin kwam liep het opeens wel, want hij bleef gewoon op zijn positie spelen naast Frenkie waardoor die niet geisoleerd was en makkelijk kon opbouwen. Dus ik mag het hopen dat hij een versterking wordt, maar tot nu is hij het tegenovergestelde en begon het pas te lopen nadat hij gewisseld werd.

Hoop dat hij naar Barcelona toe gaat is een betere versie dan Vidal die ze halen. Jammer dat Messi weggaat want met Donny zouden ze echt een speler halen die minimaal 10 goals zou maken en daarnaast veel vuil werk doet. Frenkie, Puig en van de Beek is gewoon een heel dynamisch middenveld, Fati, Griezmann en Dembele en dan heb je gewoon een elftal die mee doet om de prijzen. Had Donny graag met een type Messi zien spelen omdat Donny in posities komt waar ik weinig middenvelders zie komen, zijn gevoel voor de ruimtes te vinden is gewoon van het allerhoogste niveau, wat veel mensen ook van hem vinden.

29 augustus 2020 om 21:12

Ik kan niet gelover dat je nuchter En barca fan bent En de komst van vd beek toejuicht....vd beek gaat messi echt niet beter laten spelen, die loopt messi enkel in de weg...

Fabrizio Romano heeft zojuist geretweet dat Donny geen optie is voor Barca, weer sensatie zoeken voor niks door de media dus

Van de Beek komt te kort voor de absolute top! Hij gaat verzuipen bij Barça.. Man. Utd is ook de top maar daar zou hij enigszins nog van waarde kunnen zijn. Dus ik zou zeggen lekker bij Ajax blijven Donny!!

Ik denk barca en dat Suarez en Vidal de omgekeerde weg bewandelen + 30 miljoen voor Ajax

Misschien dat Ajax toch nog de transfermarkt op zou moeten. Als van de Beek weggaat mis je toch wel flink wat kwaliteit op essentiële plekken in je elftal. Ziyech weg, vd Beek weg en Blind als groot vraagteken op dit moment

29 augustus 2020 om 19:09

Sowieso een verdediger met een linkerbeen voor als Nico ook nog gaat. Promes kan prima op de positie van vd beek. Bovendien hebben ze daar al op ingekocht met Kudus en Antony

29 augustus 2020 om 19:15

@Soccerfan, de basis kun je wel vullen maar je zult ook kwaliteit op de bank nodig hebben. Vorig seizoen zag je ook toen de basisspelers wegvielen, de vervangers gewoon tekort kwamen

29 augustus 2020 om 19:16

M.i. gaat vd Beek prima passen bij Barca. Middenvelder met diepgang. Messi vertrekt dus krijg je een voorhoede met Griezmann , Jesus en wellicht nog een aankoop.

Wat mij betreft mag VDB vertrekken. Heb weinig met hem. Promes, Kudus en Ünuvar kan zijn positie, iets verder vooruit overnemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren