Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern ontsnapt in beginfase en maakt zich op voor droomfinale

Laatste update:

Bayern München staat komende zondag in de finale van de Champions League tegenover Paris Saint-Germain. Der Rekordmeister was in de halve finale met 0-3 te sterk voor het Olympique Lyon van Memphis Depay en Kenny Tete, vooral door twee doelpunten van Serge Gnabry in de eerste helft. Op dat moment hadden de Fransen Bayern al laten ontsnappen, want in het eerste kwartier bij een 0-0 stand werden grote kansen door Depay en Karl Toko Ekambi onbenut gelaten.

Zowel Lyon als Bayern trad ongewijzigd aan ten opzichte van de kwartfinales tegen Manchester City (1-3) en Barcelona (2-8). Het betekende dat Moussa Dembélé, die de Fransen met twee doelpunten hoogstpersoonlijk een plaats in de halve finale bezorgde, het andermaal moest stellen met een reserverol, terwijl aanvoerder Depay samen met Ekambi de voorste linie vormde. Het was de Nederlandse aanvaller die na slechts vier minuten spelen al een levensgrote kans kreeg. Zijn poging oog in oog met Bayern-doelman Manuel Neuer ging echter net langs de verkeerde kant van de paal in het zijnet.

AAHHH! Memphis Depay heeft maar één taak in de vierde minuut ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 19 augustus 2020

Kort daarna liet Bayern zich voor het eerst zien, toen een inzet van Leon Goretzka Lyon-doelman Anthony Lopes tot een uiterste inspanning dwong. Het dichtst bij een doelpunt in het eerste kwartier was echter Ekambi, die zich knap vrij speelde in het strafschopgebied en vervolgens de paal raakte. Een beetje tegen de verhoudingen in werd de ban uiteindelijk gebroken aan de andere kant van het veld. Gnabry ontving met achttien minuten op de klok de bal na een lange pass van Joshua Kimmich, dribbelde naar binnen en vond met zijn linkervoet de linkerbovenhoek achter Lopes: 0-1.

Na ruim een halfuur spelen verdubbelde Bayern de marge. Ivan Perisic vond voor het doel Robert Lewandowski, die aanvankelijk op de bal viel en vervolgens Lopes nog zag redden. Gnabry maakte in de rebound van dichtbij echter geen fout en tekende voor zijn tweede treffer van de avond. Het bracht Bayern na de eerste helft al in de zetel en de eerste mogelijkheid na rust was ook voor der Rekordmeister. Perisic dook vrij op in het strafschopgebied, maar zijn poging miste kracht om Lopes in de problemen te brengen.

Na twee gigantische kansen voor Olympique Lyon komt Serge Gnabry met dit fantastische antwoord. Let op de camera in de laatste herhaling ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 19 augustus 2020

De wedstrijd had na een kwartier in de tweede helft weer spannend kunnen worden. Houssem Aouar bracht Ekambi vrij voor Neuer, maar de spits schoot van dichtbij tegen de doelman aan. Garcia besloot vervolgens Depay, Ekambi en Léo Dubois van het veld te halen voor Dembélé, Jeff Reine-Adélaïde en Kenny Tete. Olympique Lyon bleef zoeken naar de aansluitingstreffer en zorgde voor een aantal gevaarlijke momenten. Toch leek de derde treffer van de avond tien minuten voor tijd al aan de andere kant te vallen. Een doelpunt van de voor Gnabry ingevallen Philippe Coutinho werd echter geannuleerd wegens buitenspel.

Neuer moest vervolgens nog één keer reddend optreden, na een schot van Aouar. Dichter bij een aansluitingstreffer kwam Olympique Lyon niet meer en het slotakkoord kwam drie minuten voor tijd op naam van Lewandowski. De Poolse spits bepaalde op aangeven van Kimmich met een kopbal de eindstand op 0-3 en tekende voor zijn vijftiende Champions League-doelpunt van dit seizoen. Der Rekordmeister staat komende zondag om 21.00 uur in het Estádio da Luz in de eindstrijd van de Champions League tegenover PSG, dat zich dinsdagavond al dankzij een 0-3 overwinning op RB Leipzig verzekerde van een finaleplaats.

Wie wint de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weeral een draak van een wedstrijd van die Depay. Hij kan enkel maar ballen 10 meter naast knallen. Ik begrijp niet waarom ze het eerste uur op die manier weggooiden. Maar wat een geweldenaar is Gnabry! Een kleine 4 jaar geleden gaf Arsenal hem weg aan Werder Bremen voor 5M. Onvoorstelbaar dat dit kon...

19 augustus 2020 om 22:52

Zoveel waarde heeft deze corona CL ook weer niet. Trainers spraken niet voor niets over een voorbereidingstoernooitje op het nieuwe seizoen. Voor Depay geld dat hetzelfde. Hij doet ritme op voor komend seizoen en dan kun je zulke missers maken. Dat Leipzig en Lyon in halve finale staan, bewijst dat dit niets meer is dan een verkapte Audicup toernooitje dat nauwelijks waarde heeft in deze coronatijd. Bij alle topteams zie je dat ze het laten afweten. De fouten van Varane, Messi, Guardiola, noem maar op, is dan ook geen toeval meer.

19 augustus 2020 om 22:54

Ik denk dat trainers het vrij serieus nemen als je ziet om hoeveel geld het gaat en dat hun baan op het spel stond (Sarri, Setien).

19 augustus 2020 om 22:54

En wanneer city hem zou winnen was het zeker een heel speciale editie.

19 augustus 2020 om 22:55

Gast zit je nu echt te trollen? Of maak je excuses voor die uitschakeling van je ploeg?

19 augustus 2020 om 22:55

Lol geen waarde😂. Is gewoon een CL die je in je historie kan plakken. Tja dat jullie uitgeschakeld werden door Lyon.

19 augustus 2020 om 22:55

@zermatt, wat een onzin, weet je niet hoeveel imago en geld hier op het spel staat. Dit is het grootste tournooi van het jaar in het voetbal.

19 augustus 2020 om 22:55

De man op je profielfoto heeft gigantisch gefaald. Vraag hem maar of hij deze CL editie waardevol vindt.

19 augustus 2020 om 22:56

Zermatt hebben we toch helemaal gemist na de deceptie tegen Lyon?! Ineens is ie er weer met....... ja, een heel subjectieve opmerking!!!

19 augustus 2020 om 22:56

Ja jongen, bij City kan het hun geen moer schelen. Die 2de plek is veel belangrijker.

19 augustus 2020 om 22:57

Ik vind het wel een topcommentaar van Zermatt . Depay zal zich op het EK ook voorbereiden op zijn zoveelste seizoen bij Lyon. Dat staat nu al vast

19 augustus 2020 om 22:57

Zermatt deze reactie is gewoon een enorm lachertje vriend. Deze CL is net zo prestigieus als elke andere. De beker is hetzelfde, het prijzengeld ook. City heeft weer gefaald op een cruciaal moment en nu kom je met zulke onzin. Kom nou toch zeg...

19 augustus 2020 om 22:57

CL is CL en blijft de grootste Europese prijs. Voor een PSG zou het historische zijn mochten ze winnen. Volgens mij zeg dit alleen maar omdat jouw clubje City eruit is geknikkerd door club die niets eens tot de favoriete werd gerekend.

19 augustus 2020 om 22:58

Hoezo? PSG 4 maanden vakantie/voorbereiding!, Bayern 1 maand vakantie/voorbereiding!

19 augustus 2020 om 23:02

Wat kom je toch weer bizar uit de hoek, en je achteraf toegevoegde stukje maakt het niet beter. Natuurlijk heeft dit toernooi waarde... En dan zeker wel je Pep pyjama aan als city door was gegaan..?

19 augustus 2020 om 23:04

Je maakt jezelf zoals wel vaker compleet belachelijk. City is er weer ongenadig uitgepleurt en je gaat lullen dat het niet belangrijk is. Classic zermatt

19 augustus 2020 om 23:05

Guardiola heeft 856 miljoen uitgegeven en nog geen halve finale kunnen halen van de CL. Wellicht lukt dat volgend seizoen wel als die de miljard passeert.

19 augustus 2020 om 23:07

Met of zonder corona blijft de CL gewoon de grootste prijs voor een club om te winnen, wat een opmerking ook😅😅

19 augustus 2020 om 23:33

Laten we hopen dat Neymar een hattrick maakt en Di Maria 3 buitenkant voet assists geeft.

20 augustus 2020 om 00:11

Zermatt als de club die jij hier altijd de hemel in prijst in de finale stond had je vast een andere mening.. Doe niet zo zuur man.. Elke club die in de finale staat heeft het gewoon verdient..

20 augustus 2020 om 22:05

De wanhoop van Pep Guardiola langs de lijn gedurende het debacle tegen Lyon logenstraft jouw woorden, Zermatt. Hij vond het denk ik toch iets meer waarde hebben dan jij. Maar ja, wat weet Pep nou, niet waar?

19 augustus 2020 om 22:53

Hij begon wel goed en was dreigend. Alleen mist hij dan misschien net die kwaliteit om de kans af te werken of om de goede voorzet te geven. Daarna inderdaad een bleke partij.

19 augustus 2020 om 22:55

Dreigend door ballen 10 meter over doel te schoppen en een grote kans te missen. Dit was toch echt wel heel slecht, ook in het begin.

19 augustus 2020 om 22:56

Dreigend was hij echt wel met onder andere die gemiste kans (moet er natuurlijk in) en die voorzet op toko-ekambi. Maar overall was het zeker geen al te beste partij.

19 augustus 2020 om 22:58

Misschien was dit toch een te hoog niveau, te snel na de blessure. Echter denk ik persoonlijk dat ie dit niveau gewoon net niet aan kan tikken. Af en toe wel, maar niet constant.

19 augustus 2020 om 23:01

Je overdrijft enorm, maar ja dat doen wel meer mensen bij memphis.

19 augustus 2020 om 23:03

Dat denk ik persoonlijk ook niet. Gewoon een heel goede speler, maar absoluut geen wereldtopper. De geluiden dat Barca hem moet halen zijn dan ook nogal chauvinistisch getint naar mijn idee.

19 augustus 2020 om 23:03

Ik heb hem nog nooit een goede wedstrijd zien spelen tegen een goede verdediger. Depay kan lekker 50 doelpunten maken in de Eredivisie. Maar tegen verdedigers die er echt staan zal het nooit gebeuren.

19 augustus 2020 om 23:05

Hij heeft nochtans al gescoord tegen Brandon Mechele hoor 😉.

19 augustus 2020 om 23:06

Toch zijn de verdedigers van Frankrijk en Duitsland niet bepaald koekenbakkers. Kan me herinneren dat die sule ook dol draaide in de nations league

19 augustus 2020 om 23:09

De Nations League. Zijn dat officiële wedstrijden? Kijkt iemand naar dat toernooi?

19 augustus 2020 om 23:13

Of ze officieel zijn of niet, hij liet het zien tegen de verdedigers waar je zegt waar je hem nooit een goede wedstrijd hebt zien spelen. Dus die bewering klopt gewoon niet, al is het een wedstrijd voor het goede doel. Daar ging het niet om.

19 augustus 2020 om 23:23

Tegen Dts én Nations League én kwalificatie

19 augustus 2020 om 23:34

Duitsland was dan ook een aantal jaar middenmoot tot 2019. Ik hoop dat ze zich nu wat aan Bayern kunnen optrekken.

19 augustus 2020 om 23:55

Klopt echter was die speler die het zo moeilijk had sule en die speelde al basis bij bayern.

19 augustus 2020 om 22:53

Not True, hij wilde zelf weg

19 augustus 2020 om 22:54

Depay is minder goed dan mensen denken. Tis te danken aan zijn fysiek dat hij niet buiten de boot valt, maar zelfs fysiek kwam hij vandaag niet mee; Boateng had m' in zijn zak

19 augustus 2020 om 22:58

Maurootje, de man heeft er een half jaar uitgelegen, laat hem eerst wat wedstrijdritme opdoen en z'n vorm vinden voordat je je altijd gefundeerde en genuanceerde mening hier spuit

19 augustus 2020 om 23:04

@Skeuomorf onzin, hij heeft al meerdere wedstrijden achter en maakt grootste deel van de wedstrijd vol, dan mag je hem erop beoordeling en wat we zagen, was niet goed. En dat was al voor zijn blessure. Dat is mijn uitspraak en daar zal je het mee moeten doen.

19 augustus 2020 om 23:07

In 5 wedstrijden heeft die max 70 min mogen spelen, en dat is 2 keer geweest.

19 augustus 2020 om 22:55

Hij wilde zelf naar Duitsland toe en het lukte gewoon niet in de PL voor hem.

19 augustus 2020 om 23:00

Je hebt wel een huidige wereldtopper bijna gratis weggegeven. 5M, die is meer dan 100m waard nu. En Arsenal is middenmoot. Het 1 zal wel met het ander te maken hebben.

19 augustus 2020 om 23:27

Ach ja soms is voetbal onvoorspelbaar, letterlijk niemand had dit voorspeld (ook jij niet) want echt veel indruk maakte Gnabry niet. Een beetje zoals Kane die het niet leek te redden en dan plots in een wereldtopper transformeerde. Nogal goedkope en domme kritiek achteraf vind ik dit dus. Ik bekritiseer Arsenal bijzonder vaak want ze doen bijna alles fout wat maar kan maar dit kan je hen echt niet aanwrijven. Dan vond ik bijvoorbeeld de verkoop van KdB door Chelsea veel kwalijker, want daar zag je wel dat ze goud in handen hadden, maar elke club heeft wel zo'n verhaal.

20 augustus 2020 om 08:20

@Hoe oud was Gnabry toen hij bij Arsenal vertrok?

20 augustus 2020 om 08:44

21 jaar was hij toen hij van Arsenal naar Werder Bremen transfereerde.

19 augustus 2020 om 22:56

Vond hem een betere indruk maken dan de vorige wedstrijden. Die moet wel weer ritme hebben natuurlijk, dit is z'n 5e officiële wedstrijd sinds december. Dan kan je geen wonderen van een speler verwachten.

19 augustus 2020 om 23:07

Bizar inderdaad. Gnabry is beter dan Pepe, Nelson en Martinelli bij elkaar.

19 augustus 2020 om 23:28

Maar dat is ook niet zo moeilijk @Fenomeno... Gnarby is (tegen aan) wereldtop. Die 3 zijn op zn beste prima spelers waarvan Martinelli als enige een grote toekomst voorzich heeft

19 augustus 2020 om 23:31

Bij de herhaling van bovenaf, in de rug van Depay zag je dat Neuer lang op de rand van zijn strafschopgebied bleef staan. Depay had mensen naast zich, maar had wel de ruimte om hem gewoon makkelijk over Neuer heen in de goal te schieten. Geen idee waarom hij per se op de keeper af wilde rennen.

Niet het spektakel waar iedereen op hoopte, wel de uitkomst die iedereen verwachtte

19 augustus 2020 om 22:54

Bayern had voor mijn gevoel de wedstrijd volledig onder controle. Speelden op 60 procent, spaarden al voor PSG. Die Gnabry is er wel eentje hoor btw, zo goed in de actie en omschakeling. Benieuwd zondag.

19 augustus 2020 om 23:00

Dat begin zou ik wel echt geen controle noemen. Er was natuurlijk de kans van Goretzka, maar ze mochten na dat goede begin van Lyon toch blij zijn dat er geen goal gevallen was bij Bayern.

19 augustus 2020 om 23:16

Tuurlijk. Maar toen was het volgens mij gewoon even opschalen van 50 naar 60 procent en toen ging het crescendo. Maar dit was never nooit 100 procent.

19 augustus 2020 om 23:32

Ben ik nog wel met je eens. Alleen zou het natuurlijk ook onderschatting geweest kunnen zijn.

20 augustus 2020 om 00:13

Kan heel goed hoor. Ze hoopten het echt op halve kracht te kunnen doen.

20 augustus 2020 om 02:06

@liersee grappige is dat barca precies opdezelfde manier uit brak bij de eigen goal van alaba. Die verdediging van bayern is te pakken. Ik hoop dat mbappe en vooral neymar zijn schoenen waarmee die scoort aan heeft. Anders wordt het bijna onmogelijk voor psg

20 augustus 2020 om 11:47

@bf1994, inderdaad. Als je zo suïcidaal hoog speelt tegen Neymar en Mbappe ga je het niet makkelijk hebben. Ik hoop dan ook echt op een finale met veel doelpunten.

Zelfs Lyon verliest maar met drie doelpunten verschil van Beieren. Terechte finalist, wat een machine is het, maar ik vraag me serieus af of Mbappe en Neymar en Di Maria die twee kansen van Lyon vandaag hadden gemist. Beieren is te pakken, maar PSG kan ook makkelijk in de val lopen. Ik kan niet wachten tot het zondag is!

19 augustus 2020 om 22:57

Ik denk ook niet dat Bayern met zo’n hoge lijn tegen PSG gaat aantreden.

19 augustus 2020 om 23:00

Die gaan zeker tactisch anders staan. En ook scherpwr zijn. Blijven 'Duitsers' hè, die verliezen niet heel vaak als het er echt om gaat.

20 augustus 2020 om 00:11

Laatste 3 finales toch 2x verloren. En in die finale verloor een andere Duitse ploeg. Dus laatste 3 finales met een Duitse ploeg verloor er telkens een Duitse club.

20 augustus 2020 om 02:23

Geen idee, maar het zou me niks verbazen. Ik bedoel, ze speelden ook zo tegen Barca en het is dat Barca weinig diepgang heeft. Tegen PSG is dit zelfmoord. Dan kan het zomaar 5-4 of 4-5 worden.

19 augustus 2020 om 22:59

Leuk die sneer naar Barcelona. Als je een beetje gekeken hebt is het toch logisch, Lyon speelt en verdedigt gedisciplineerd en gegroepeerd. Daarnaast ging Barcelona de tweede helft 4-2-4 spelen, geen wonder dat je er dan 3 tegen krijgt in het laatste kwartier.

20 augustus 2020 om 08:15

Ja maar dat doet Barcelona toch allemaal zelf? Dat je goed moet verdedigen tegen Bayern weten we allemaal. Kan je geen vedette gebruiken die niet meeverdedigt of een keeper die de bal zo aan de tegenstander geeft. Uiteindelijk deed Lyon het gewoon beduidend beter. Maar ze kwamen nog steeds niet in de buurt van een overwinning.

19 augustus 2020 om 23:01

Neymar gezien de laatste 2 potten, top 3 voetballer hoor, maar die mist ook dot van kansen

19 augustus 2020 om 23:22

Heb neymar grotere kansen zien missen deze CL

20 augustus 2020 om 00:22

Tja, als de afgelopen wedstrijden een graadmeter zijn InsideRMadrid, dan missen Neymar en Mbappe die kansen juist ook... Met name Neymar heeft 10 kansen gehad en alles gemist. En dat waren ook 1op1 kansen. Dus valt weinig zinnigs over te zeggen in mijn optiek. Ik acht de verhouding 60/40 in het voordeel van Bayern, vanwege het feit dat Bayern in elke wedstrijd indruk heeft gemaakt en dat bij hen bijna iedereen wel een doelpunt kan maken.

Het was in ieder geval een leukere halve finale, maar daar was niet veel voor nodig. Zonde van de vele gemiste kansen maar dat is ook gewoon verschil in kwaliteit. De ware killers van de echte top tegenover de aanvallers van Lyon.
Verder wil ik even stilstaan bij Aouar, wat een geweldige middenvelder is dat toch. Speelde al zeer sterk tegen City, niet van de bal te krijgen en is ook niet te betrappen op een blinde dribbel die nergens eindigt. Er zit altijd een idee achter en vaak ook gevaarlijk! Kan zo mee bij iedere topclub naar mijn mening

19 augustus 2020 om 23:08

Hij is zeer zeker beter dan Ramsey en zit vooral meer rek in. Arthur vind ik meer een Thiago type speler, spelverdeler, alles beetje op een tempo en waar de aanval begint. Aouar heeft toch wat meer vind ik, qua snelheid en actie. Ik persoonlijk zou hem verkiezen boven de twee die jij noemt.

19 augustus 2020 om 23:17

Aouar is behoorlijk allround. Aanvallend sterk en balvast. Ik denk ook dat hij voor ieder team een toevoeging zou zijn. Voor mij persoonlijk de transfertarget van deze zomer.

20 augustus 2020 om 08:54

Moet alleen nog meer rendement bij komen voor een middenvelder. 3 goals en 3 assists in 25 wedstrijden is wel aan de lage kant.

19 augustus 2020 om 23:14

Had een keer de bal mee moeten geven aan Depay, maar ben het met je eens echt een geweldige voetballer. Vooral hoe hij beweegt en eigenlijk de bal nooit verliest als 'kleintje' vind ik heel speciaal.

Leuk begin, Lyon behoorlijk gespeeld. Maar wat een monster team heeft bayern zeg.. poh

Wordt een hele leuke finale zeg. Heb er zin in zeg. Geef ze beide evenveel kans. Over deze wedstrijd. Tja Lyon heeft het in het begin gewoon verknald. Bayern dodelijk effectief zeg.

die Coutinho zou ik echt een kans geven als ik Koeman was. die heeft de creativiteit en de diepgang die Barca mist op het middenveld

19 augustus 2020 om 22:55

Dacht precies hetzelfde, die moet lekker bij barca blijven aankomend seizoen. En verdient ook een basis plaatst.

19 augustus 2020 om 23:02

Als ie mentaal goed is en ook in zijn rol blijft spelen (dat wil Koeman graag), dan kan ie nog wel eens van grote waarde worden voor Barça.

19 augustus 2020 om 22:59

Frenkie-Puig/Pjanic-Coutinho, is toch een fantastisch middenveld, en je hoeft er niet eens voor te kopen. Dembele-Griezmann-Messi en een grote aankoop in de verdediging en je bent al redelijk ver.

19 augustus 2020 om 23:04

Pjanic vind ik persoonlijk echt een te trage voetballer. Past niet in het hedendaagse snelle spelletje. Snap de constructie, maar de aankoop verder totaal niet.

19 augustus 2020 om 23:15

Schone is ook traag. Het gaat erom dat ze sterk aan de bal zijn en overzicht hebben en een goede passing. Alle facetten beschikt Pjanic over. Maar goed, benieuwd wat hij kan toevoegen uberhaupt. Frenkie en Pjanic naast elkaar met Coutinho ervoor is niet slecht. Die Monchu lijkt mij echt een ideale speler om te hebben naast Frenkie. Juist als je met 2 controleurs speelt is iemand als Monchu toch wel een potentiele optie. En dan heb je ook nog Moriba..

19 augustus 2020 om 23:24

Probleem is alleen dat Messi helemaal niet meeverdedigt. Dan zou je eigenlijk een werkpaard als rcm moeten zetten die de gaten dichtloopt. Daar is Pjanic niet jammergenoeg niet de speler voor. Ik ben wel bang dat als je nu het beste uit Messi zou willen krijgen en daarbij verdedigend sterker staat, je hem op de 10 moet zetten.

20 augustus 2020 om 08:22

@BenjiAA mee eens. Misschien komt Barca er wel sneller bovenop dan verwacht want ik vind dat middenveld wat jij noemt ook veelbelovend

19 augustus 2020 om 22:59

Snap ook niet waarom die zo snel werd verhuurd. Knappe voetballer maar miste misschien wat zelfvertrouwen. Ik heb hem zeker nog niet afgeschreven.

19 augustus 2020 om 23:05

De club Barca en haar fans zijn ondankbaar. Toen hij er was, werd hij door alles en iedereen uitgescholden. En nu willen ze hem allemaal terug. Trieste fanbase. Ik was al vanaf het begin tegenstander van het vertrek van Coutinho.

20 augustus 2020 om 02:10

Wat heeft coutinho bij barca gepresteerd dat we hem dankbaar moeten zijn? Bedankt voor het spelen als een zoutzak in een barca shirt....???? Wie wilt hem terug? Een gedeelte en een minstens even groot gedeelte heeft geen vertrouwen in hem, mij mag je tot de laatste groep tellen

19 augustus 2020 om 23:31

Als je met pjanic haalt dan kan je zeker coutinho opstellen inderdaad

20 augustus 2020 om 02:08

Het is wel makkelijk in bayern. In een team waar hij het dan op sleeptouw moet nemen? Betwijfel het. Ik denk dat coutinho wellicht een extra kans gaat krijgen want barca heeft moeite met hem verkopen

20 augustus 2020 om 08:23

Hij werd bij Barca op links gezet. Zet hem gewoon op 10. Ja Barca speelt niet met een 10 maar misschien wordt het daar nu eens hoog tijd voor

20 augustus 2020 om 13:19

Japie, gozer als jij zo slecht als coutinho speelde bij barca ligt het niet aan je positie. Die man verspeelde ballen over 5meter. Durfde geen actie aan tr gaan.Dat heeft niets met positie te maken. Ik begin het idee te krijgen dat je barc de afgelopen 2 jaren niet helemaal hebt gevolgd

Mijn prognose: Bayern wint de CL!

Jullie?

19 augustus 2020 om 22:54

Ik denk dat de defensie niet opgewassen is tegen die drie van PSG, maar ik laat me graag verrassen.

19 augustus 2020 om 23:20

Bayern heeft maar 3 doelpunten meer tegen gekregen dan PSG. Als je dat vergelijkt met het aantal verschil in doelpunten (17!) Zou Bayern er meer maken dan dat ze tegen zouden krijgen. Hoop op een leuke finale met als winnaar FC Bayern München! Daarnaast vond ik het opmerkelijk hoe blij de spelers van PSG waren. Alsof ze de Champions League als gewonnen hadden.. dat zag je duidelijk niet bij Bayern die weten dat er nog steeds een wedstrijd te spelen hebben. Ik denk dat de druk te groot wordt voor PSG.

19 augustus 2020 om 23:26

Dat is wel een nonsens argument. Ik geloof dat dit de eerste keer is dat PSG in de finale staat en dat is Bayern wel wat vaker gelukt. Logisch dat ze dan superblij zijn.

19 augustus 2020 om 23:30

Neuer? Boateng?

19 augustus 2020 om 23:42

@hangover, Neuer, Alaba, Thiago, Boateng, Martinez hebben ook al een CL gewonnen. Navas zelfs 3

19 augustus 2020 om 23:44

Mbappe nog een WK finale datzelfde geldt voor Pavard, Coman en tolisso bij Bayern.Maar Navas, Mbappe, Di Maria en Neymar weten toch donders goed dat je niet te vroeg moet juichen. Je speelt nota bene tegen Duitsers die strijden tot de laatste minuut

20 augustus 2020 om 00:11

Je hebt gelijk! Niet Coman, maar wel Kimpembe van PSG en Hernandez van Bayern

20 augustus 2020 om 00:13

Het gaat er natuurlijk ook niet om wie nou de meeste finales gespeeld heeft of de meeste winnaars heeft, maar wie het meeste tegen de druk kan. Daarin zie ik Bayern echt wel een streepje voor hebben ten opzichte van PSG.

Bayern zal een versnelling hoger moeten schakelen tegen PSG. PSG zal het balverlies dat Bayern vandaag meermaals leed, genadeloos afstraffen met Neymar en Mbappé.

19 augustus 2020 om 23:18

Bayern staat er wel wanneer het finales betreft net zoals elke Duitse club en Duitsland zelf (op 2002 na ). Denk dat de ervaring van Bayern uiteindelijk de doorslag geeft. Denk een 2-1. 2x Lewa dan maar?

Hopelijk wint het jarenlange goede beleid het van het geldinjecteerbeleid!

19 augustus 2020 om 23:08

De duurste inkomende transfer van Bayern is 80M. PSG heeft een voorhoede (3spelers) van 465 miljoen. Nuance verschil

19 augustus 2020 om 23:42

Mja, ook omdat ze al aan de mouw trekken van spelers die nog onder contract liggen bij andere clubs en hen zelfs aanbevelen en opstoken om niet te verlengen en dan gratis over te stappen of voor een beperkte som met 1 jaar contract et cetera. Dan moet je minder transfersom betalen. Sommigen stellen de finale voor als de engel versus de duivel, maar psg is geen club vol duivels en bayern zeker ook geen club vol engeltjes (denk maar aan Hoeness en zijn belastingontduiking). Maar dat zal mij al bij al worst wezen. Ik kijk niet zozeer naar hoeveel geld een club uit geeft of hoe keurig het bestuur zich gedraagt of de shirtkleur of de erelijst van de club.... zal me allemaal worst wezen. Het gaat me er vooral om wat ze op het veld tonen en hoewel ik dit Final Eight toernooi bijzonder geslaagd vind, vielen de 2 halve finales toch wat tegen omdat de underdogs op hun limieten gebotst zijn. Ik hoop dus nog op een schitterende apotheose waarbij de beste mag winnen. Het zijn 2 voetballende ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. Beiden zijn countermachines dus het zou wel eens goed kunnen dat de eerste die scoort ook wint.

20 augustus 2020 om 02:16

Nou, vind dat totaal niet hoor. Ik denk dat bayern PsG als neutrale fan de ultieme finale is dit jaar. Beide zullen van eigen kracht uitgaan en die hebben ze ook. Ik verwacht dat PSG iets meer op de counter zal spelen. Denk dat dit de finale is die de meeste goals kan beloven

20 augustus 2020 om 08:25

@Mozias het gaat natuurlijk om de totale uitgaven als je kijkt naar het verschil

Was te verwachten. Lyon kan met opgeven hoofd het toernooi verlaten. Juve en city eruit geknikkerd en de halve finale bereikt. Respect.
En bayern ja daar is alles al over gezegd. Alle complimenten voor hansie flick. Wat een geweldig eerste seizoen voor hem.
Het word een mooie finale tussen 2 top teams

19 augustus 2020 om 22:54

Het wordt een finale tussen 2 Duitse coaches.

Lyon deed een kwartier leuk mee, maar bayern was effectief en daarna beter en toen was de wedstrijd gespeeld. psg is zeker niet kansloos want met die superaanval van hun kunnen ze iedereen pijn doen al denk ik toch dat bayern wint. Wel een schitterend affiche.

Ah nice dan is Ajax direct geplaatst voor CL volgend jaar.

Mooi om twee van de drie sterkste ploegen ter wereld in de CL finale te zien. Zal een mooiere finale worden dan die saaie Engelse wedstrijd van vorig jaar.

19 augustus 2020 om 23:12

Ik gun het beide ploegen wel maar hoop dat Bayern hem pakt. Bayern had hem de laatste jaren veel vaker kunnen en wellicht moeten winnen en PSG is gewoon een stabiel team dat op Mbappe en Neymar na helemaal niet zo met geld smijt als de Engelse en Spaanse ploegen en bovendien ook probeert te voetballen.

Wat een verschrikking van een analist is Vd Vaart zeg. Niemand kan er zogenaamd wat van.

19 augustus 2020 om 22:56

Doelend op de spelers van Lyon? Vond Lyon echt goed spelen, op Ekambi en Depay na

Kwaliteitsverschil voorin gaat de doorslag vandaag. Vond Lyon echt super goed spelen en ze waren af en toe enorm dichtbij een goal. Jammer genoeg kan je dit niet permitteren tegen een club als Bayern. Die straffen het direct af. Heel knap dat Lewa wederom zijn goaltje meepikt ondanks dat hij weinig kansen had vandaag. Dit is geen one man army, maar een collectief team die op een goeie dag ieder ploeg in Europa kan slachten. PSG aan de andere kant heeft juiste middelen om dit Bayern af te straffen. Ik denk echt dat het 50/50 is en vooral als we de wedstrijden van vandaag en gisteren meerekenen. Achterin is Bayern zeker te kloppen met snelle spelers als Mbappe en Neymar.

Oh nee alaba heeft zijn truitje gewisseld met dembele als ik me niet vergis 😉On topic: bayern is een echte machine alleen kunnen ze het zich niet meer veroorloven om zo slapjes te spelen in het begin van de wedstrijd. Barca en lyon waren allebei zeer gevaarlijk in de openingsfases van de wedstrijd tegenover bayern. Als een mbappe die kansen krijgt die vandaag depay en ekambi kregen, dan zal die hem hoogstwaarschijnlijk afmaken. Ik kan niet wachten op deze finale! 2 ploegen die willen aanvallen. Hopelijk krijgen we veel doelpunten te zien!

Mooiere wedstrijd ga je niet krijgen. PSG tegen Bayern. Twee voetballende teams. Wordt een dikke mooie finale. Bayern terecht gewonnen. Maar d'r is ook een maar en dat is dat Bayern tot de 1-0 van Gnbary, zwaar aan het onderschatten was. Lyon had 2 dikke kansen die erin moesten, dan had je een totaal andere wedstrijd gehad. Zo zonde, maar het is wat het is. Lyon kan trots zijn. Juve en City uitgeschakeld. Na de 1-0 van Gnbary, was Bayern op tijd wakker en had Lyon geen kans meer. Winnaar tussen PSG en Bayern, wint ook gelijk de treble.

Simpele zegen van Bayern, je zag duidelijk dat ze 2e helft op 70% speelde. Gaat echt heel spannend worden zondag, denk een nipte zegen voor Bayern.

Voor mij is na vanavond bevestigd dat koeman echt direct ouar moet gaan halen, wat een speler. Vandaag ook nog eens de 2e helft laten zien veel diepgang te hebben met die sprints. Dynamisch, technisch en inzicht; kan een geweldig duo vormen met frenkie. Verder weer makkelijk hoe mensen depay lekker bashen, hij speelt z'n 5e officiële wedstrijd sinds december en moet ritme/vorm krijgen in CL knockout wedstrijden terwijl normaal een speler nog bezig zou zijn met revalideren. Geef die jongen daar wel de tijd voor, want je ziet wel verbetering tov vorige wedstrijden

PSG 4 maanden vakantie/voorbereiding!, Bayern 1 maand vakantie/voorbereiding!
Fake champions league!

19 augustus 2020 om 23:05

Bayern de hele tijd ritme. Psg amper ritme. Fake champions league!. Hahahahahaha way een onzin gast. Iedereen probeert er het beste van te maken en in totaal heb je één wedstrijd minder gespeeld.

Nou, Ajax mag de voorwaartsen van Ol. Lyon wel op de knieën bedanken. In het eerste kwartier zo’n 5 grote kansen om zeep helpen, lukt niet veel clubs. En na de 1-0 wist iedereen: gespeeld. En omdat Bayern bijzonder matig speelde en Ol. Lyon zo ineffectief, was het een bijzonder teleurstellende halve finale. Nu maar hopen op een mooie finale. En daarin geef ik PSG best wel een redelijke kans, want zowel tegen Barcelona als ook vanavond, was de defensie van de Duitsers nou niet direct waterdicht. En met Mbappe en Neymar kan dat wel eens de achilleshiel zijn.

Al die potjes om 1 wedstrijd en dan geen enkele keer verlengen... Dan maar in de finale. Ik zie het echt als 50/50 de kansen in de finale. Het wordt sowieso een win-win. Of PSG verliest. Of Matheus, Hoeness en Thomas Mueller verliezen.

Er is maar 1 voordeel van de corona en dat is de directe knock out in de Cl/el. 1 pot, erop of eronder. Vond ik heel leuk. Ja, jammer voor Lyon, als je de kans krijgt moet je hem erin knallen en dat vergaten ze in het begin. Voor Bayern heel lastig, win je van Barcelona met 8-2 dan is de vraag: waar sta je nou? Dat was te merken vanavond, toch ook een mooie pot om naar uit te kijken: PSG-Bayern.En voor Ajax natuurlijk goed, directe plaatsing CL. Dan weet Overmars waarvoor hij het gedaan heeft na de corona uitbraak: corona, stoppen, wij zijn eerste, wij hebben recht op CL. Ik hoop weer op een mooi seizoen en als Ajax fan ben ik dol op Dick Advocaat.

Hier en daar wordt gesuggereerd dat Depay in beeld is bij Koeman/barcelona. Natuurlijk heeft het allemaal te maken met zijn blessure, maar de huidige Depay gaat Koeman niet verder helpen. Ik zou allereerst kijken of er van de huidig aanwezige aanvallers nog chocola te maken valt. Ik kan mij voorstellen dat hij Luis Suarez wil inruilen voor een jongere aanvaller. Als je "schoonmaak" wilt houden moet je bij de oudere spelers beginnen tenzij ze nog van extra klasse zoals Messi zijn. Ik zou dus ook gaan zoeken naar een opvolger voor Pique en zien of je laatstgenoemde niet in de staf op kunt nemen. Hij is natuurlijk wel een echte clubheld.

OFF topic: Er was gisteren een VZ-lid die zei dat Gnabry tweemaal zou scoren... Mag ik jouw glazen bol lenen?on:van de vier halve finalisten was Bayern München de ploeg die ik het liefst de finale wou zien spelen. Ze zijn zeker niet oppermachtig want het gebrek aan efficiëntie dat Lyon had, is er bij PSG in overvloed. Het wordt uitkijken naar zondag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren