Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax dankzij winst van Sevilla dichterbij gunstige Pot 2 in Champions League

Laatste update:

Ajax maakt door de winst van Sevilla in de Europa League nog altijd kans op een indeling in de gunstige Pot 2 van de Champions League. Doordat Sevilla in de finale afrekende met Internazionale (3-2), schuiven de Spanjaarden volgend seizoen in de Champions League door van Pot 2 naar Pot 1. Ajax moet nu hopen dat Benfica níet door de voorronde komt: dan zitten de Amsterdammers bij de loting in Pot 2.

Benfica heeft een hogere coëfficiënt dan Ajax, en zou in de potindeling daardoor boven Ajax terechtkomen. Indien de nummer twee van Portugal daar niet in slaagt, dan schuift Ajax op richting Pot 2. Benfica moet twee voorronden overleven om in de groepsfase terecht te komen. De Portugezen zouden AZ kunnen treffen; andere mogelijke tegenstanders zijn: AA Gent, Viktoria Plzen, Rapid Wien, Besiktas en FK Krasnodar.

Mocht Ajax in Pot 2 terechtkomen, dan is de kans op een minder zware poule een stuk groter, dan wanneer de Amsterdammers in Pot 3 zitten bij de loting: in Pot 2 ontloopt Ajax in ieder geval Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City, Manchester United, Chelsea, Borussia Dortmund en Shakhtar Donetsk als potentiële tegenstander.


De potindeling als Benfica wordt geëlimineerd:



CLUBS IN POT 1 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Real Madrid 1ste van Spanje 134,000
Liverpool 1ste van Engeland 99,000
Juventus 1ste van Italië 117,000
Bayern München 1ste van Duitsland 130,000
Paris Saint-Germain 1ste van Frankrijk 109,000
Zenit St. Petersburg 1ste van Rusland 64,000
FC Porto 1ste van Portugal 75,000
Sevilla Winnaar Europa League 100,000
CLUBS IN POT 2 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Barcelona 2de van Spanje 128,000
Atlético Madrid 3de van Spanje 127,000
Manchester City 2de van Engeland 127,000
Manchester United 3de van Engeland 100,000
Borussia Dortmund 2de van Duitsland 85,000
Shakhtar Donetsk 1ste van Oekraïne 84,000
Chelsea 4de van Engeland 83,000
Ajax 1ste van Nederland 69,500
CLUBS IN POT 3 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Dinamo Kiev 2de van Oekraïne (via voorronde*) 55,000
Besiktas 3de van Turkije (via voorronde*) 54,000
Red Bull Salzburg 2de van Oostenrijk (via voorronde*) 53,500
RB Leipzig 3de van Duitsland 44,000
Olympiacos 2de van Griekenland (via voorronde*) 43,000
Lazio 4de van Italië 41,000
Internazionale 2de van Italië 40,000
Celtic 1ste van Schotland (via voorronde*) 34,000
CLUBS IN POT 4 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Dinamo Zagreb 1ste van Kroatië (via voorronde*) 33,500
Atalanta 3de van Italië 33,500
Lokomotiv Moskou 2de van Rusland 33,000
Olympique Marseille 2de van Frankrijk 31,000
Club Brugge 1ste van België 28,500
Borussia Mönchengladbach 4de van Duitsland 26,000
Istanbul Basaksehir 1ste van Turkije 21,500
Stade Rennes 3de van Frankrijk 14,500

* In de potindeling wordt geïmpliceerd dat de clubs met de hoogste coëfficiënt doorstromen uit de voorronde (op Benfica na).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij is het niet echt een wonder als Bayern de CL wint. Sevilla zie ik ook zeker de EL Winnen

17 augustus 2020 om 19:59

Nee. Maar 3 criteria waarvan 1 is dat Benfica, dat komend seizoen echt een solide team lijkt te hebben, zich niet mag plaatsen is wel lastig. Een wonder gaat mij wat ver maar kans is toch wel 85% dat het pot 3 is, als hoogst geklasseerde ploeg uit die pot dan direct.

21 augustus 2020 om 23:18

Laten we hopen op AZ Benfica. Of Ajax krijgt 5miljoen tv geld erbij. Of Ajax gaat naar pot2 😉

21 augustus 2020 om 23:34

Mocht Benfica de 3e voorronde overleven, heeft Benfica 50 procent kans dat het Krasnodar loot. Krasnodar heeft Porto een jaar geleden in de playoffs gewipt. Ook niet onbelangrijk heeft Krasnodar voor aanvang van de playoffs inmiddels 8 rondes in de competitie achter de rug, dus zij zullen ritme hebben. Maar goed, we gaan het zien. Over vijf weken weten we meer.

21 augustus 2020 om 23:37

Meer dan 50% zelfs. Maar ik gun je even om zelf te bedenken waarom het meer dan 50% is

21 augustus 2020 om 23:57

Oekraïne en Rusland? Als Kiev en Benfica doorgaan dan speelt Benfica sowieso tegen Krasnodar?

22 augustus 2020 om 00:09

Klopt! Zo'n 75% kans dus

17 augustus 2020 om 20:00

Ja alleen helaas gaat Benfica die voorrondes echt makkelijk overleven.

Lees ik nou verkeerd of is de kans helemaal niet zo extreem klein? Bayern of PSG wint de CL, Sevilla of Shakhtar wint de EL en Benfica wordt uitgeschakeld in de VCL. Zo onrealistisch is dat toch niet?

17 augustus 2020 om 20:01

Grote kans dat Inter de EL wint, en grote kans dat Benfica één van de beste clubs in de VCL is. Alle drie de factoren moeten kloppen, waardoor de kans niet heel groot is dat het gunstig uitpakt voor Ajax, maar nee het is ook zeker niet onmogelijk. Ik zie Benfica alleen vooral sowieso wel de CL halen, zeker nu ze Cavani hebben rondlopen.

21 augustus 2020 om 23:19

Inmiddels wel 50/50 geworden. Zo goed is Benfica niet

17 augustus 2020 om 20:02

Je leest niet verkeerd maar je schat het wel verkeerd in. De kans dat Benfica de voorrondes niet overleeft is zeer klein waarbij automatisch de kans dat Ajax in pot 2 komt ook klein wordt.

17 augustus 2020 om 20:08

Niet onrealistisch, wel onwaarschijnlijk. Even een voorbeeldberekening van de waarschijnlijkheid gebaseerd op mijn eigen (gebrekkige) inschatting: Kans op criteria 1: 65. Kans op criteria 2: 70. Kans op criteria 3: 40. Dit geeft een kans van 18 dat alle drie criteria uitkomen. Ook als je de cijfers iets aanpast in Ajax nadeel is het nog steeds geen wonder, maar we hebben behoorlijk wat geluk nodig in ieder geval.

17 augustus 2020 om 20:27

Ah oké, dank.

De eerste twee voorwaarden acht ik zeer waarschijnlijk te gebeuren (Bayern winst CL en ik verwacht ook dat Shakhtar vanavond doorgaat) maar Benfica zal de voorrondes toch wel overleven? Zeker gezien de mogelijke tegenstanders.

17 augustus 2020 om 20:00

Ja, daar zit grootste gevaar ook. Maar omdat CL en EL over één wedstrijd gaat zijn die andere 2 ook verre van zekerheidjes. Ik ga uit van Pot 3.

Die eerste twee lijken mij niet bijzonder onwaarschijnlijk. De derde gaat lastiger worden, zeker als je ziet dat Benfica zich deze zomer behoorlijk aan het versterken is. Het zou een leuke bonus zijn als Ajax in pot 2 terecht zou komen, maar ook in pot 3 zitten ploegen die erg lastig zijn. Dus het hoeft niet een ramp te zijn als het anders loopt.

Vorige jaar zatten we in pot 2 volgens mij? En het heeft ons geen windeieren gelegd. Doe mij maar pot 3, waarbij we gewoon redelijk goede tegenstanders kunnen loten want dan is Ajax op zijn best. Natuurlijk moet je geen clubs ala Bayern Munchen, Real Madrid en Liverpool willen loten maar zie graag clubs Ala Man Utd, Chelsea, Inter Milan, Juventus, Sevilla etc. Graag uit de koker komen voor Ajax.

17 augustus 2020 om 20:08

Ah, ik lees nu net je reactie, maar dat is dus ook precies mijn gedachte. Ajax lijkt de laatste jaren juist het best te spelen tegen de betere/sterkere teams, van alle teams denk ik dat je momenteel alleen echt Bayern moet zien te ontlopen (tegen Real Madrid zie ik bijvoorbeeld best kansen, maar natuurlijk erg afhankelijk van de vorm).

17 augustus 2020 om 20:08

Yes, we zaten in pot 2 dit seizoen. Hadden de pech dat pot 3 ook enorm sterk was dit seizoen, met Valencia had je het niet slecht getroffen (Lille uit 4 was relatief gezien zwaarder voor de pot waar het uit kwam) maar gunstig was het zeker niet. Pot 3 is gewoon direct heel stuk lastiger tenzij je Zenit of Porto uit pot 1 krijgt en in pot 2 gunstig loot met uit pot 4 ook een mindere tegenstander. Ik ga uit van Pot 3 en meedoen om plek 2 met doorstroom naar EL, op dat niveau zit de club imo. Met incidentieel een uitschieter.

En moet Ajax in de vorm van de afgelopen 2 jaar bang worden van een Man Utd? Ajax hoeft niet zo snel meer bang te worden van dat soort clubs. Wil niet zeggen dat ze makkelijk winnen of überhaupt winnen, maar een ingecalculeerde afgang zoals tegen real Madrid jaren geleden is er niet meer bij.

17 augustus 2020 om 20:05

Zeker. Man Utd is juist een irritante club voor Ajax om tegen te spelen.

17 augustus 2020 om 20:54

Hoezo dat dan? Man Utd is een voetballende ploeg, dat betekent dat Ajax de ruimte krijgt om hun spel te spelen. Spaanse ploegen liggen Ajax over het algemeen een stuk minder omdat die graag counteren.

18 augustus 2020 om 00:34

Nee joh Manchester geeft juist weinig ruimte weg. Zoals Ajax in de finale ook geen kans kreeg. Spelen best defensief hoor. Bijna net zo weinig tegengoals als Liverpool.

17 augustus 2020 om 20:06

Je hebt het over de vorm van de afgelopen 2 jaar, maar het verschil tussen deze 2 jaren is wel erg groot. Afgelopen jaar was ajax wel een stuk minder. Daarbij is de beste speler van Ajax vertrokken, en moet er afgewacht worden hoe de nieuwe spelers dit oppakken.

17 augustus 2020 om 21:34

Terwijl het United van dit jaar een stuk beter is dan het United van vorig jaar. Maar laat types al soccerfan maar uit de hoogte blijven doen, des te harder vallen ze als het fout gaat

17 augustus 2020 om 22:30

En het Man Utd van dit jaar is sterker dan het Man Utd waar we in 2017 van verloren in de finale EL, maar datzelfde geldt voor Ajax. Vind het lastig in te schatten hoe hun onderlinge verhouding nu zou zijn, ook omdat beide teams (en misschien Man Utd met name) wel een andere speelstijl hanteert dan destijds.

Voor je gevoel is voorwaarde 1 een zekerheidje, en is de kans dat zowel de 2de als 3de optie gerealiseerd wordt lijkt juist weer heel klein.

Dus zowel Bayern als Shaktar moeten de CL winnen zodat Ajax eventueel in pot 2 terecht kan komen? Die kans lijkt me inderdaad erg klein. OT: Gek genoeg hoop ik juist op sterke tegenstanders, op de een of andere manier lijkt dat altijd het beste in Ajax naar boven te brengen.

17 augustus 2020 om 20:08

Lezen is ook een kunst, Bayern de CL en Sevilla of Shaktar de EL.

17 augustus 2020 om 20:09

Vriend, het staat letterlijk zo in het artikel: "mocht Bayern Munchen/shakhtar de Champions League winnen, Sevilla de Europa League winnen en Benfica zich niet kwalificeren, dan ziet de potindeling er mogelijk zo uit:". Dan is het toch betrekkelijk ironisch dat jij daar kennelijk overheen leest?

17 augustus 2020 om 20:16

Ah, dan ligt het aan mij. Mijn excuses

Top artikel van voetbalzone! Nu kan je toch met iets meer belangstelling de EL en vCL volgen! Dat Bayern of PSG de CL wint zijn prima kansen. Sevilla of shakter wint is denk ik 50/50, maar dat benfica de vCL niet doorkomt schat ik laag in. Zou wel een hele mooie stunt zijn om die grote ploegen te ontlopen en een grote kans te hebben om de groepsfase te overleven.

17 augustus 2020 om 20:09

Nu zie ik in pot 3 nog steeds ploegen staan waarvan ik het gevoel heb dat je daar niet direct van gewonnen hebt. Een RB leipzig komt pas net kijken, dus vandaar pot 3, maar als je deze ploeg treft, dan zie ik RB Leipzig als favoriet.

17 augustus 2020 om 21:27

Behalve Leipzig en zeker ook Inter, zie ik geen clubs die de favoriet zouden zijn tegen ons. Als je weer een goed team kan smeden en weer ver wilt komen in de CL zijn dat allemaal clubs die zeker te doen zijn. Kom je in pot 3 dan heb je al 2 teams waar je geen favoriet tegen bent en moet je geluk hebben om door te komen...

17 augustus 2020 om 21:33

Lazio is ook minstens gelijkwaardig aan Ajax. Lazio verschilt qua niveau niet zoveel van inter

Doe maar een zwaardere pot, United of iets dergelijks moeten we kunnen hebben denk ik. Word alsnog lastig maar liever United dan een onbekend team wat ons niet ligt. Van United weet je wat je krijgt.

17 augustus 2020 om 20:16

De laatste keer dat Ajax United trof eindigde in een tranendal. Wat dat betreft zou het leuk zijn om revanche te kunnen nemen.

17 augustus 2020 om 20:20

Mwa, was kansloos. Fellaini bracht ons in de problemen toen, als we Suarez kunnen binnenhalen trappen we ze de EL in

17 augustus 2020 om 20:21

Leuk dat je weet wat je krijgt maar je krijgt geen 4 of 6 punten.

17 augustus 2020 om 20:24

Ik denk dat je tegen United best 4/6 punten kan pakken hoor. United is niet zo enorm speciaal, veruit de zwakste uit pot 2 denk ik. Ze kunnen wel heel snel counteren, dat wel.

17 augustus 2020 om 20:30

Ik zie Man U en ik zie een club die weer in de lift zit met een stuk meer kwaliteiten dan Ajax. Die kan je op een goede dag keer pakken maar 1 of 3 punten lijkt mij realistischer dan 4 of 6, dat middenveld speelt ons helemaal kapot en wat je zegt met ruimte voor Rashford, Martial, James en Greenwood ben je ook snel klaar. Zeker als Sancho haalbaar blijkt.

17 augustus 2020 om 20:57

Ik vind de verdediging van beide ploegen heel erg zwak, aanval en middenveld van united is wel een stuk beter natuurlijk, maar ik denk echt wel dat je United kan hebben, het is een voetballende ploeg en dus is er een goede kans dat Ajax de ruimte krijgt om hun spel te spelen. Zouden in ieder geval zeker leuke potten worden om te kijken denk ik.

17 augustus 2020 om 21:19

Jullie 2 beste spelers komen uit de BPl. De eerste kwam niet verde dan Southampton en de ander is weggestuurd bij een United dat minder was dan het huidige United.. maar blijf United maar onderschatten

17 augustus 2020 om 21:28

En dus Glory? Die spelers kunnen toch ook groeien? Ik vond Blind bijvoorbeeld in veel wedstrijden beter dan de ligt, en we hebben allemaal gezien wat Tadic kan als hij het op zijn heupen heeft. Ik zeg toch ook dat behalve de verdediging, die even zwak is, United's team gewoon beter is? Op een goede dag denk ik gewoon dat Ajax United best kan pakken, net zoals bij Real en Juve.

17 augustus 2020 om 21:32

Op een goede dag wellicht ja. Alleen daarboven wordt gesuggereerd dat je kan uitgaan van 4/6 punten tegen United. Daar was mijn reactie meer op. Verder wordt dit United gezien als matig en slecht maar heeft het Europees gezien bijna 2x zoveel punten als ajax gehaald de laatste 5 jaar. Terwijl juist Ajax in die periode 2 enorm goede jaren had ook

Pot 2 is gunstig maar er zit genoeg goeds in pot 3 en 4. Tref je daar Leipzig en Atalanta dan kan het Europees avontuur in december al weer klaar zijn.

Zou het niet eens leuker zijn om alle kampioenen met de hoogste quotering in pot 1 te doen? Dus de kampioen van Rusland niet meteen maar in dit geval die van Oekraïne omdat die meer punten heeft? En in pot 2 dan hetzelfde de overgebleven kampioenen aangevuld met de beste nummer 2 quoteringen. Hetzelfde dan in pot 3 eerst aanvullen met de nummer 2’s en daarmee de beste nummer 3’s en dat vul je aan in pot 4. Zo krijgt een Engelse club die 4de is geworden niet een hogere pot in vergelijking met een kampioen van een ander land. Dat zou toch een stukje eerlijker zijn en misschien wel leuker...

18 augustus 2020 om 12:13

Zeker! Totaal mee eens. Waarom heeft de kampioen van Rusland eigenlijk altijd de mogelijkheid om in Pot 1 terecht te komen?

Het zijn wel veel 'maar dan' en 'als'.... ik zie het niet gebeuren. Ajax gaat waarschijnlijk in pot 3 ingedeeld worden denk ik. Als je ook naar de clubs kijkt die in die pot zitten, zijn dat ook wel meer clubs van hetzelfde niveau als Ajax. Ofwel, niet meer dan logisch

Dromen mag: Een poule met Liverpool - Ajax - Olympiacos - Club Brugge zou wel erg leuk zijn !!

21 augustus 2020 om 23:07

@fcbogarde ipv Liverpool zou Sevilla ook leuk zijn.

21 augustus 2020 om 23:15

Ik zie gek genoeg liever een poule met op papier zware tegenstanders. Die brengen op de een of andere manier vaak het beste in Ajax naar boven de laatste jaren.

Weer een stap dichterbij. Ik zie echter benfica gewoon door de voorrondes komen.

Ook al heeft sevilla gewonnen, dan nog acht ik de kans klein dat benfice eruit gaat tegen deze teams. Helemaal nu met een speler als vertongen en cavani(?) erbij.

22 augustus 2020 om 15:58

je krijgt punten ahv europese prestaties. City heeft de laatste 5 seizoenen maar 1x onder de 20.000 punten gehad

Het lijkt mij vrij redelijk dat Benfica de voorrondes wel doorkomt. Die hebben net Vertonghen binnen, die tappen uit een ander vaatje dan een Krasnodar. Ik ga er niet vanuit dat Ajax in pot 2 terecht komt.
De tegenstander uit pot 4 moet je altijd kunnen hebben, en dan stunten tegen de andere tegenstanders. Dan heb je kans op plek 2 of 3 afhankelijk van het resultaat. Ik denk dat de selectie toch een stap terug gaat doen, Ziyech is een groot gemis. En dan gaan er misschien nog meer...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren